Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10391 - 10400 |
MSZP: miért van szükség a BKV-s luxusautó-beszerzésre? |
||
2013. augusztus 13.
Az MSZP várja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV magyarázatát arra, hogy miért van szükség közel húsz felső kategóriás autó beszerzésére "a csődközelben lévő" közösségi közlekedési vállalatnál.
|
Az MSZP várja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV magyarázatát arra, hogy miért van szükség közel húsz felső kategóriás autó beszerzésére "a csődközelben lévő" közösségi közlekedési vállalatnál. Török Zsolt, az MSZP szóvivője keddi, MTI-hez eljuttatott közleményében a Blikk keddi számában megjelent azon információra reagált, amely szerint a BKK és a BKV 19 felső középkategóriás és 12 középkategóriás kocsira írt volna ki közbeszerzést, de az erről szóló előterjesztést többek között Várszegi Gyula, a BKV igazgatósági elnöke is kifogásolta. Az ellenzéki párt szóvivője érthetetlennek és kifizethetetlennek nevezte a gépkocsi-beszerzést és hozzátette: a beszerzendő autók ára körülbelül öt BKV-buszsofőr éves bérét tudná fedezni, a teljes beszerzés költségén pedig 20 ezer rászoruló fővárosi utas egyhavi bérletét fedezhetné a BKK. Kulcsszavak: beszerzés, bkk, bkv, luxusautó
|
|
|||||
|
||||||
A kecskeméti Mercedes-Benz Gyár dolgozói segítenek a régió gyermekeinek |
||
2013. augusztus 13.
A kecskeméti Mercedes-Benz Gyár (Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.) támogatja a KINCS Kecskeméti Nagycsaládosok Egyesületét.
|
A kereken 750 fős szervezet tagjainak célja - különösen a nagycsaládok kapcsán - a társadalom szociális értékeinek erősítése, a családok érdekeinek képviselete, a közös játék és tanulás lehetőségének megteremtése a gyermekek számára, valamint ezek fenntarthatóságának megvalósítása egy jobb jövő érdekében. Már az év elejétől azon munkálkodik a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár személyzeti osztálya, hogy segítsen a régió rászoruló gyermekein. A gyár szociális elkötelezettsége ebben a hosszú távú projektben való részvétellel még erősebbé válik. Az MBMH személyzeti vezetője, Ács László nagyon örült a sikeres akciónak. „Nagyon köszönöm a szociális projekt szervezőinek munkáját. Különösen értékelendő dolog, hogy a kollegáim a szabadidejüket arra szentelik, hogy a gyerekeknek segítsenek. A csillogó gyerekszemek jelentik számunkra a legnagyobb köszönetet. Nagyon fontos számomra, hogy cégünk nem csak Kecskemét gazdasági, hanem szociális életét is javítani szándékozik. Előre örülök a KINCS egyesülettel végzett további közös munkának és a jövőbeli terveknek.“ A KINCS egyesület minden év augusztusában szabadidős programot szervez azoknak a gyerekeknek, akiknek nincs lehetőségük nyaralásra. Ebben az évben záró programként a kecskeméti gyár személyzeti osztályának hatvan dolgozója gyermek-játszódélutánt szervezett a kecskeméti Árpádvárosban. A játszótéren felállított különböző állomásokon a gyerekek autókat építhettek, kötelet húzhattak, váltó- és rajzversenyen vehettek részt, megnézhettek egy bábelőadást, finom süteménnyel csillapíthatták éhségüket, és még számos dolgot csinálhattak. A délután végén minden gyermek apró ajándékkal távozott. Az egyesület szabadidős programját játékadományokkal is támogatta a gyár, ezen kívül a dolgozók iskolaszereket gyűjtöttek és vásároltak a gyermekeknek, hogy az első osztályosoknak megkönnyítsék a szeptemberi tanévkezdést. Fekete László, a KINCS egyesület vezetője is kifejezte köszönetét. „Nagyon köszönöm az MBMH dolgozóinak a támogatást. A szervezet tagjaival közösen sikerült megvalósítani egy nagyon kellemes délutánt a kecskeméti gyerekek számára.” A kecskeméti Mercedes-Benz gyár támogatói tevékenysége A vállalati és társadalmi felelősségvállalás a Mercedes-Benz Gyár dolgozói számára egymástól elválaszthatatlan fogalmak. Alapvető igényük, hogy egy vállalat dolgozójaként a régióban élő embereknek segítséget nyújtsanak és a társadalmi felelősségvállalásukat folyamatosan erősítsék. A régió egyik legjelentősebb munkaadójaként a gyár szoros kapcsolatot ápol közvetlen környezetével. Ennek köszönhetően folyamatosan új ötletek látnak napvilágot, hogyan lehetnének aktív részesei a régió fejlődésének, hogyan segítsék a kultúrák közötti párbeszédeket és megfelelő támogatással miként járuljanak hozzá Kecskemét város és ezzel együtt a régió szociális helyzetének fejlődéséhez. A Mercedes-Benz Gyár a KINCS Kecskeméti Nagycsaládosok Egyesülete mellett több helyi szociális szervezetnek és egyesületnek nyújt anyagi támogatást. A gyár már 2011-ben részt vett egy kecskeméti játszótér felújításában, jelenleg pedig a régió gyermekeinek nyári táboroztatásában segít, ugyanakkor a vállalat az állatvédelemben is aktív szerepet kíván vállalni. Magánkezdeményezésre a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 12 dolgozója 2013. májusában jótékonysági akciót szervezett. A gyár dolgozói a több mint 1000 kilométeres Rastatt-Kecskemét szakaszt kerékpárral tették meg, és az akció során összegyűjtött 1.000.000 forinttal a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Kórházának koraszülött részlegét támogatták. Kulcsszavak: adomány, autógyár, autóipar, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Golf Blue-e-Motion a Hungaroringen |
||
2013. augusztus 13.
Az ötajtós, ötüléses változatot a motorterébe épített 85 kW/115 LE maximális, illetve 50 kW/69 LE tartós teljesítményű elektromos motor hajtja szinte zajtalanul, vezetési stílustól és a körülményektől függően lítiumion-akkumulátora 150 kilométer hatótávot is biztosíthat a 135 km/h végsebességű Golf Blue-e-Motion számára.
|
A Volkswagen ’Elektromos mobilitási flottakísérlet’ keretében útjára indított Golf Blue-e-Motion változata, mely Berlin, Brüsszel és Párizs utcái után hazánkban megtekinthető lesz a szeptember 21-i Golf-találkozón, a Hungaroringen. A Volkswagen ’Elektromos mobilitási flottakísérlet’ programjának elsődleges célja a megújuló energiaforrások következetes kihasználása elektromos hajtású gépjárművek üzemeltetése révén. 2011-ben összesen nyolcvan Golf Blue-e-Motion jármű kezdte meg tesztüzemét Berlinben, Hannoverben és Wolfsburgban, majd 2012-ben elindult a nemzetközi flotta is, így Németország után, Ausztriában, Belgiumban és Franciaországban magánszemélyek és flottaügyfelek tesztelték a Golf Blue-e-Motion modelleket. A Golf Blue-e-Motion speciális töltő boxal tölthető, iPhone App segítségével olyan információk lehívására van lehetőség, mint például az akkumulátor töltöttségi szintje, a fogyasztási adatok, a töltési folyamat illetve a légkondicionáló berendezés távvezérlése. A hazai Golf-találkozó kapcsán látható lesz a Golf Blue-e-Motion modell az ’Elektromos mobilitás’ boxban, ahol a kiállított modell mellett helyet kap a Volkswagen népszerű Slotting pályája. A változatos programok között szerepel a vezetéstechnikai pálya, ahol a résztvevők próbára tehetik tudásukat, az ingyenes gyorsszervizben a Volkswagen szakembereivel átvizsgáltathatják Golfjukat, míg a gokart pályán kiélhetik versenyszenvedélyüket. Mindezeken kívül a látogatókat női és gyerekprogramok mellett Hooligans koncerttel és további meglepetésekkel is várják. A Golf-találkozóról bővebb információ a www.golftalalkozo.hu oldalon található, ahol lehetőség van az előzetes regisztrációra is, hiszen ez mindenképpen szükséges azon Golf-tulajdonosok számára, akik szeretnének a Paddock részre kiválasztott 300 gépkocsi között állni, vagy a versenypályán körözni. Kulcsszavak: bemutató, Blue-e-Motion, elektromos autó, elektromos töltőállomás, Golf, hungaroring, volkswagen, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Európa új vízi sportja |
||
2013. augusztus 13.
A kulturált jet-skizés népszerűsítésére és Európa új, őrült vízi sportjának a flyboradnak a népszerűsítésére szervezett bemutatót Dunaharasztin a jet-ski tavon Gerencsér Csaba örökös Magyar Balnok ...
|
A kulturált jet-skizés népszerűsítésére és Európa új, őrült vízi sportjának a flyboradnak a népszerűsítésére szervezett bemutatót Dunaharasztin a jet-ski tavon Gerencsér Csaba örökös Magyar Balnok, EB győztes, VK helyezett versenyző, a Magyar Jet-ski Szövetség alelnöke, aki egyúttal a Bombardier szabadidős termékeinek, jeteknek, quadoknak, homokfutóknak és spydereknek a hazai forgalmazója és szervizelője. Kérdésünkre, hogy milyen ma a jet-kisek megítélése, Gerencsér Csaba elmondta: a jet-skizés ma már abszolút nem környezetkárosító tevékenység, feltéve, ha azokat a műszaki, természetvédelmi és magatartásbeli szabályokat betartjuk, amelyek egyébként az élet más területén is érvényesek. A sportember kiemelte: a szakszerűtlen házi tuning, a kipufogórendszerek kivétele, a vízen tankolás, emberek, napozók közelében száguldozás, mind olyan hibák, amelyeket - mint fogalmazott - kultúrember nem követ el. Gerencsér Csaba hangsúlyozta: akinek a versenyszerű jet-skizéshez van ambíciója, mindenképpen látogasson el egy hivatalosan kijelölt jet-ski tóra, ahol tökéletesítheti tudását és profiktól is elleshet néhány trükköt. Milyen hatással volt - van a gazdasági válság erre az exkluzív sportra? - a gazdasági válság ezt a piacot is átalakította: drasztikusan lecsökkentek az eladott darabszámok, különösen a minőséget képviselő Bombardier (BRP) termékek esetén. Ugyanakkor a kialakult helyzet új üzleti kihívásokat is hozott, hiszen a mező és erdőgazdaságok, a katasztrófavédelmi hatóságok, a vízi rendészetek és elsősorban a kistelepülési önkormányzatok új vevőkört jelenthetnek. - A Bombardier quadjai, homokfutói a világ legmegbízhatóbb és legsokoldalúbb járművei, fenntartásuk pedig olcsóbb mind egy autóé - magyarázta Gerencsér, aki szerint egy kistelepülésen öt-hatféle feladatot is elláthatnának ezek a gépek. Ugyanakkor a vízirendőrség is érdeklődik a korszerű, immáron fékkel és rengeteg hasznos, praktikus kiegészítőkkel ellátott jetek iránt, ugyanis a szakembereik belátták: olcsóbb, gyorsabb és hatékonyabb velük a vízi járőrözés. Milyen az alkatrészellátás, és a szervizhálózat? A Dunaharaszti jet-ski tónál két évtizede működő szervizbázis garanciát jelenthet minden, problémájával hozzánk fordulónak arra, hogy a legjobb szakembereinkkel és szerszámainkkal végezzük el a szükséges javításokat, időszakos szervizeket a Bombardier hazai vásárlóinak termékein. A Bombardier szabadidős termékeiről a www.brp.com valamint a hazai forgalmazó www.jetpower.hu oldalon találhatók részletes információk. Kulcsszavak: bemutató, Bombardier, flyborad, Gerencsér Csaba, újdonság
|
|
|||||
|
||||||
Az Infiniti Q30 koncepció a Frankfurt Motor Show alkalmával mutatkozik be |
||
2013. augusztus 13.
A Q30 koncepció az Infiniti következő lépését jelzi, hogy kiterjessze a termékkínálatát a prémium szegmensben.
|
Az Infiniti a Q30 koncepció világpremierjét a szeptemberi Frankfurt Motor Show-ra időzítette. Az Infiniti Q30 koncepció egy olyan mai formatervre épül, amely a jövő kompakt Infinitijével a prémiumvásárlók új generációját szolgálja majd ki. A leleplezésre az Infiniti sajtótájékoztatóján, szeptember 10-én Frankfurtban, közép-európai idő szerint délelőtt 10:15-kor kerül majd sor. Az Infiniti Q30 koncepció az Infiniti következő lépése a prémium szegmens új irányába. Megtestesíti az Infiniti elképzelését arról a formavilágról, amely után mindenki megfordul az utcán, ugyanakkor egyesíti az innovatív anyagfelhasználást a pontos összeszereléssel és a szenvedélyes, mesteri szaktudással. „Az Infiniti Q30 koncepció a nyitány a termékkínálatunk kiteljesítésének új iránya felé, amely kiemeli a globális növekedési stratégiánk erősségét.” – mondta Johan de Nysschen, az Infiniti Motor Company elnöke. „Abban a küldetésünkben, hogy megszólítsuk a fiatalosan gondolkodó prémiumvásárlókat, fontos lépés az Infiniti Q30 koncepció egyedi stílusa, és az a szint, amit elértünk a termékminőség területén.” Az Infiniti Q50-nel - amelyet a detroiti Észak-Amerikai Autó Show alkalmával mutattak be januárban - bevezetett dizájnfilozófia evolúcióját képviselve az Infiniti Q30 koncepció drámai szépségű formavilágot örökölt az Infiniti jövőbe mutató koncepció trilógiájától, az Essence, az Etherea és az Emerg-e koncepcióktól. Az Infiniti egy radikális, provokatív váltást képzel el a prémium szegmensben. A Q30 koncepció merész és a kecsesen atletikus formatervét olyan nagyszabású elvárások inspirálták, amelyek jóval fölötte állnak a piac jelenleg domináns dizájn elemeinek. „A Q30 koncepció karcsú, elegáns és csábító.” – mondta Alfonso Albaisa, az Infiniti formaterv igazgatója. „Amikor megfigyeled az olyan gyors nagymacskákat, mint a gepárd, láthatod, hogy karcsúak és olyan könnyen lépnek, mintha repülnének. Pontosan ezt céloztuk a Q30 koncepció formatervével.” Az Infiniti közelgő prémium kompaktja az első Infiniti modell, amit Sebastian Vettel teljesítményigazgató közvetlen hatása határozott meg egészen a kezdetektől. Az Infiniti Red Bull Racing háromszoros Forma 1-es világbajnoka már az Infiniti Q50 vezetési dinamikájának kialakításában is aktívan részt vett az Infiniti technikai csapataival együttműködve a világ számos pontján, annak az elkötelezettségnek a jegyében, hogy a márkába olthassák a versenyre született teljesítményt. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, concept, Frankfurt, IAA, infiniti, premier, Q30
|
|
|||||
|
||||||
Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt |
||
2013. augusztus 13.
A használt autó piac tovább folytatta emelkedését a második negyedévben is, és 12,2 százalékos növekedést mutatott e terület a tavalyi év hasonló időszakához képest.
|
A legnagyobb érdeklődés továbbra is az olcsóbb autók szegmensében mutatkozik, emellett a drágább, jobb minőségű használt autók is gyorsan elkelnek, mert egyre kevesebb található belőlük hazánkban. Az év elején mutatkozó érdeklődés nem torpant meg a használt autó piacon hazánkban, és az első három hónap során tapasztalt 10,4 százalékos növekedés után a második negyedév is jelentős, 12,2 százalékos gyarapodást hozott (2013 Q2: 113.921 autó; 2012 Q2: 101.505 autó) az átírások tekintetében. Ezzel az első félév összességében is felülmúlta a tavalyi év januártól júniusig tartó időszakát, e hat hónap alatt 215.733 autót vásároltak használtan, ami 11,4 százalékkal, azaz 22.048 autóval több 2012-höz képest. „A növekvő érdeklődés kereskedőinknél is érzékelhető, és a tapasztalataink azt mutatják, hogy jelenleg nem létezik eladhatatlan autó a piacon. Ez különösképpen igaz a drágább, jobban felszerelt, minőségi autókínálatra, amelyből egyre nagyobb hiány mutatkozik” – osztotta meg a tapasztalatait Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója. „Mivel újautó kevés kerül vissza a használt autó piac körforgásába , a vevők gyakran választják továbbra is az importot, amely kockázatos, azonban kézenfekvő megoldás” – tette hozzá. A márkaigazgató arra is rámutatott, hogy amíg az első negyedév során 13.863 gépkocsit hoztak be hazánkba, addig a második negyedévben már 16.577 érkezett az országhatáron túlról, ami az első félévre vetítve 22,6 százalékos növekedést jelent. Az év első hat hónapjában a hazai piac keresletének megfelelően az alsó-közép kategória (69.349 autó) volt a legnépszerűbb, a kisautók közül 59.091 cserélt gazdát, míg a felső-középkategória 32.196 vevőt vonzott. A külföldi autók körében a felső-középkategória (8.223 autó) számított a leginkább kedveltnek, majd ezt követte az alsó-középkategóriás autók (5.809 db) és az egyterűek csoportja (5.768 autó). A legkeresettebb márkák sorrendje jó ideje változatlan: 2013 első hat hónapjában is Opelt (30.281 autó, 14 százalékos piaci részesedés), Suzukit (23.413 autó, 10, 85 %) és Volkswagent (20.831 autó, 9,66 %) vettek használtan legtöbben. A külföldről behozott autók esetében a magasabb kategória iránti igény egyértelműen látható: az élmezőnyt a Volkswagen (4.332 autó) és a BMW (3.416 autó) vezeti az Opel (3.021 autó) előtt. A típusok sorrendjét a márkákhoz képest egyedül a Ford rúgja fel: az Opel Astra (16.656 autó) és a Suzuki Swift (14.574 autó) után a Focus (6.497 autó) fért fel a dobogóra, negyedik helyen a Volkswagen Golf (6.350 autó) zárta a rangsort. Az import autók körében 2070 autóval továbbra is a BMW 3-as sorozata az első számú kedvenc, második helyen a Volkswagen Passat (1.395 autó) szerepel ezen a listán, a harmadik pedig a Volkswagen Golf (1.321 autó) lett félév után. A területi szempontból januártól júniusig Budapesten (54.627 autó) és Pest Megyében (29.177 autó) kötötték a legtöbb üzletet, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye (11.193 autó) Bács-Kiskun Megyét (10.852 autó) megelőzve fellépett a dobogó harmadik fokára, míg az ötödik Győr-Moson-Sopron Megye (10.257 autó) lett. Kulcsszavak: gazdaság, használt autó, jármű kereskedelem, weltauto
|
|
|||||
|
||||||
Az új Civic Tourer lesz a Honda stand főszereplője a 2013-as Frankfurti Autószalonon |
||
2013. augusztus 12.
A Honda nyilvánosságra hozta a 2013-as Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatkozó modellek listáját.
|
Az új Civic Tourer mellett az ötajtós Civic frissített kiadását is a németországi kiállításon láthatja először a nagyközönség, sőt a Honda sportsikereit idéző, modern és klasszikus versenyautók mellett megtekinthető lesz a márka új szupersportkocsijának előfutára, az NSX Concept tanulmányautó is. Civic Tourer és frissített ötajtós Civic A 2013-as Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a sorozatgyártású Civic Tourer a nagyközönségnek. A kombi karosszériával készülő modell kecses, aprólékosan kidolgozott formatervvel és a kategória legnagyobb belsőterével lép a vásárlók elé. Az Európában tervezett és fejlesztett újdonság gyártása a Honda nagy-britanniai üzemében zajlik majd, s 2014 elejétől lesz kapható a Honda márkakereskedésekben. A Civic modellcsaládot erősíti az ötajtós Civic frissített kiadása is. A kívül-belül számos ponton megújuló típussal a Frankfurti Autószalonon találkozhatnak először az érdeklődők. Honda NSX Concept II Az NSX Concept II tanulmányautót a márciusi Genfi Autószalonon már megismerhette az európai közönség, s Frankfurtban ismét ott lesz, hiszen a majdani sorozatgyártású modell formatervét és belső kialakítását vetíti előre. Az Earth Dreams filozófia jegyében született NSX-szel azt kívánja demonstrálni a Honda, hogy miként ötvözhetők a sportos menetteljesítmények a környezetkímélő működéssel egy csúcsmodell esetében. Egy legendás F1-es versenyautó: a McLaren Honda MP4/4 Az 1,5 literes, biturbós, V6-os motorral hajtott McLaren Honda MP4/4 fölényesen uralta az 1988-as Formula-1-es szezont, tizenhat nagydíjból tizenötöt nyert meg. Az ikonikus modell új rekordot állított fel az egy évadban aratott győzelmek tekintetében, és mind a konstruktőrök, mind a pilóták versenyében világbajnoki címhez segítette a csapatot. A Honda 2015-ben a McLaren istálló partnereként tér vissza a Forma-1-be. Honda WTCC versenyautó A Honda gyári csapata két versenyzővel, Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiróval vesz részt a 2013-as túraautó-világbajnokság (WTCC) futamain, autójuk szintén megtekinthető lesz Frankfurtban. A Civic WTCC egyedi építésű, 1,6 literes, négyhengeres, HR412E kódjelű motorját közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltéssel látták el, s az erőforrás minden szempontból megfelel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vonatkozó előírásainak. A márka autó- és motorsport hagyományait megelevenítő standról nem hiányozhat az RC213V MotoGP versenymotor sem, mellyel a Repsol Honda csapat pilótái indulnak a gyorsasági motoros-világbajnokságon. Kulcsszavak: autóipar, autószalon, Civic Tourer, concept, Frankfurt, galéria, honda, IAA, NSX, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Sir Alec Issigonis 107. születésnapján mutatkozik be az új MINI |
||
2013. augusztus 12.
Még izgalmasabb vezetési élmény, innovatív infotainment megoldások és természetesen a MINI-től már megszokott prémium minőség jellemzik a november 18-án bemutatkozó új MINI-t.
|
A nap egyúttal a klasszikus brit kisautót megálmodó és ezzel autóipari forradalmat előidéző Sir Alec Issigonis születésének 107. évfordulója is. A MINI oxfordi gyára londoni bulin köszönti a harmadik generációt, és pár napra rá az új MINI Tokióban és Los Angelesben is megmutatja magát e nagyvárosok autószalonjain, piacra pedig 2014 első negyedévében lép. Elődeihez hasonlóan az új MINI modellt is az angliai Oxfordban gyártják majd, ahol már több mint 100 éve gyártanak személyautókat. A bemutató dátuma az eredeti Mini kiötlőjét élteti: Sir Alec Issigonis sohasem fejezte be egyetemi tanulmányait, a matematikát pedig egyenesen „minden kreatív emberi lény ellenségének” tartotta. Ám semmi sem lehetett izgalmasabb számára, mint a színtiszta technika, s oly meggyőződéssel hitt ötleteiben, hogy sosem választotta volna a könnyebbik utat vagy kötött volna bármilyen kompromisszumot. Leghíresebb ötlete pedig sok évtizeden át gyakorolt jelentős hatást az autó fejlődésére: Issigonisnak a „tökéletes” kisautó megalkotása mindig is leghőbb vágyai közé tartozott, 1956 végén pedig Leonard Lord, a British Motor Corporation igazgatótanácsának akkori elnöke felkérésére ötletei rajzasztalra vetése, s csapatával a teljes koncepció megvalósítása munkaköri feladatává vált. Lelki szemei előtt már egy olyan kisméretű négyüléses modell lebegett, amely a lehető leghatékonyabban használja ki a rendelkezésre álló teret, miközben magas fokú kényelmet is kínál. Olyan autó, amely mind technikájában, mind pedig megjelenésében markánsan eltér a piaci többi szereplőjétől. Így született meg a könnyű, fronthajtású és keresztben beépített motorral szerelt Mini, a négy sarokba kitolt kerekekkel, megerősített alvázzal. A kisautóhoz képest tágas és remekül vezethető klasszikus 1959. augusztus 26-án lépett a színre. Azóta az Issigonis-féle koncepció számos kisméretű és kompakt autó számára szolgált alapul, és természetesen, a legmodernebb formában, az új MINI is ezek közé tartozik. Teljesen új motorokkal és karosszéria technológiával, innovatív kütyükkel és még kifinomultabb prémium minőséggel a MINI harmadik generációja kategóriájában a legnagyobb élvezettel vezethető autó lesz. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, Mini, premier
|
|
|||||
|
||||||
Újabb csúszásmentes útburkolat Budapesten a BKK-tól és a Generalitól |
||
2013. augusztus 12.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) javaslatára a Generali a Biztonságért Alapítvány egy kifejezetten az autósok számára kockázatos kanyarban, a város egyik legveszélyesebb közút-szakaszán, az Erzsébet híd budai hídfőjénél alakított ki speciális útburkolati rendszert.
|
A nyolcmillió forintos telepítési költséget a BKK és az Alapítvány közösen állta. A magyar szabadalmi oltalom alatt álló ún. LIVING ROAD útfelület vészfékezés esetén akár 50%-kal csökkenti a féktávolságot, felületi érdességének és színskálájának köszönhetően pedig 70%-kal jobban észlelhetővé teszi a bevont útszakaszokat. Budapesten már a harmadik helyszínen építettek meg innovatív technológián alapuló, csúszásgátló burkolattal bevont útszakaszt. A Budapesti Közlekedési Központ és a Generali a Biztonságért Alapítvány az elmúlt években is nagy hangsúlyt fektetett a baleset-megelőzésre és a közlekedésbiztonságra. Tavaly egy új, Magyarországon még nem elterjedt baleset-megelőzési technológiát karoltak fel, az ún. LIVING ROAD csúszásgátló útburkolati rendszert, amelyet Budapesten két helyszínen, a Teréz körúton és a Koós Károly sétányon telepítettek. A kedvező fogadtatásra tekintettel 2013-ban az akció folytatása mellett döntöttek, így most az Erzsébet híd budai hídfőjénél hoztak létre speciális bevonattal kezelt útszakaszt. A helyszínt szakmai javaslatunk alapján választotta az Alapítvány. Az Erzsébet híd budai hídfőjénél az elmúlt években számos baleset történt. Két éve például úgy csúszott össze három autó az érintett kanyarban, hogy a teljes környék forgalma megbénult, alig néhány hónapja pedig öt autó ütközött egymásnak. A ráfutásos balesetben az első járművet a mögötte haladók a hídfőnél lévő sávelválasztó korlátra tolták. Adataink szerint a budapesti hidak közül az elmúlt két évben az Erzsébet hídon történt a legtöbb baleset: összesen 30 esetet regisztráltak. Különösen nagy gondot okozhat ebben a kanyarban a sebesség helytelen megválasztása, a reakcióidő-vesztés, és az olyan környezeti viszontagságok, mint például az eső, a jegesedés és az ezekből adódó féktávolság megnövekedése. Az új, magas súrlódású útburkolat a hagyományos útaszfalttal szemben a csapadéktól és jegesedéstől függetlenül megőrzi a felületi érdességét. Így hirtelen fékezés során a féktávolságot akár felére csökkentheti, ráadásul feltűnő színének köszönhetően 70 százalékkal jobban észlelhető a sofőrök számára. A burkolatot mintegy 80 méter hosszan, a belső két sávban építették ki, az első 10 méteren bordó, majd világosbarna színben. A fejlesztés 8 millió forintos költségeit a BKK és a Generali a Biztonságért Alapítvány közösen vállalta. „A Budapesti Közlekedési Központ nemcsak a közösségi közlekedés fejlesztéséért és működtetéséért felel, a Fővárosi Önkormányzat közútkezelőjeként feladatkörünk része a főváros közlekedésének biztonságosabbá tétele is. Ennek érdekében folyamatosan követjük az új technológiákat, illetve örömmel fogadjuk azokat a kezdeményezéseket, amelyek lehetővé teszik ezek kipróbálását, szélesebb körű elterjesztését. A Generali a Biztonságért Alapítványnak köszönhetően tavaly óta a főváros két pontján már használhatják az autósok a Living Road csúszásgátló bevonatot. Ennek hatékonyságát látva idén már közös finanszírozásban építtettük meg a harmadik biztonsági útszakaszt a város egy különösen balesetveszélyes pontján. Bízunk benne, hogy az eszköz itt is biztonságosabbá teszi majd a közlekedést, és hogy a továbbiakban is eredményesen tudunk együttműködni az Alapítvánnyal” – nyilatkozta Vitézy Dávid a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Kulcsszavak: bkk, Generali, közlekedés, közlekedésbiztonság, vitézy dávid
|
|
|||||
|
||||||
Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből |
||
2013. augusztus 12.
A Fiat csoport bejelentette, hogy nem fektet több pénzt az elektromos hajtástechnológia fejlesztésébe mindaddig, amíg a fogyasztók nem hajlandóak megfizetni az ilyen típusú gépjárművek magasabb árait.
|
A cég ezzel egyértelművé tette, hogy más hagyományos autógyártóktól eltérően nem kíván jelentékeny szelet kihasítani a gyerekcipőben járó innovatív iparágból - írja az energiacentrum.com. A Chrysler-Fiat nem vesz részt az új őrületben Az elektromos autók piacán egyre erősebb a verseny lévén, hogy a hagyományos autógyártók is nagy fantáziát látnak a szegmensben. Ezért igyekeznek minél hamarabb, minél nagyobb szelet kihasítani a gyerekcipőben járó innovatív iparágból. Nem így a Chrysler-Fiat, a cég ugyanis bejelentette, hogy nem hajlandóak további pénzeket költeni az elektromos hajtástechnológiájuk fejlesztésére mindaddig, míg a fogyasztók nem hajlandóak megfizetni a magasabb gyártási költségeket. A vállalat véleménye szerint "a fogyasztók csökkenteni akarják a szén-dioxid kibocsátást, de ezért nem hajlandóak megváltoztatni az életstílusukat és megfizetni ennek az árát". Ez a hozzáállás talán megváltozik a következő évtizedben, de addig is a Fiatnál a dízelmotorokban és kisebb turbófeltöltésű benzines motorokban látják a megoldást arra, hogy csökkentsék a fogyasztást, ezen keresztül pedig a károsanyag-kibocsátást. A vállalatnak jelenleg egyedül egy modellje, a Fiat 500e az, amelyik elektromos energiaforrással rendelkezik, a típust egyedül Észak-Amerikában, Kaliforniában forgalmazzák. Nem csak a Fiat, hanem az Audi is jelezte, hogy nem fog tisztán elektromos meghajtású gépjárművet gyártani, erről a cég marketingigazgatója, Luca de Meo beszélt a Focus magazinnak néhány nappal ezelőtt. Az Audi korábban már leállította két elektromos autó projektjét, így nem fog megépülni az R8 E-Tron és az A1 E-Eron sem. Az anyavállalatnál, a Volkswagennél viszont gőzerővel folynak a munkák azért, hogy 2014-ben piacra dobhassák az E-Up modellt, ami a cégcsoport első elektromos gépjárműve lesz. A többi gyártó között egyre éleződik a verseny Legutóbb a BMW jelentette be, hogy a hagyományos luxusautógyártók közül elsőként kezdik értékesíteni saját elektromos autójukat, a BMW i3-at. A debütálásra idén ősszel kerül majd sor Németországban, míg az Egyesült Államokban 2014 második negyedévében mutatkozik be a BMW új üdvöskéje. A cég 5 évet szentelt a presztízsnek számító projektjének, ami 2,6 milliárd dollárt emésztett fel, mire Ulrich Kranz és csapata megvalósította a BMW vezérének, Norbert Reithofernek nagyratörő álmát, ami az új i3 formájában öltött testet. A német cégnél optimisták a várható értékesítések tekintetében, éves szinten mintegy 15-20 ezer darab elektromos autó eladására számítanak, ami nagyjából megegyezik a Tesla várható eladásaival. Az új piaci szereplő megjelenése ugyanakkor nem jelenthet problémát sem a Tesla sem pedig a többi szereplő számára, ugyanis az előrejelzések szerint tovább bővülhet az elektromos autók piac idén, a BMW prognózisa szerint 2013-ban mintegy 60 százalékkal, 150 ezer darabra bővülhetnek a nemzetközi eladások a szegmensben. Sokat erősödött az árfolyam A Fiat részvényesei örülhettek az elmúlt hónapokban, a cég árfolyama 2013-ban több mint 50 százalékot erősödött. Ugyanakkor az emelkedésnek könnyen vége szakadhat azt követően, hogy a vállalat zászlóshajója, a Chrysler profit warningot jelentett. A Fiat a Chryslerben 58,5 százalékot tulajdonol és az elmúlt negyedévekben kiemelt szerepet kapott az amerikai autógyártó a vállalatcsoport működésében, ugyanis a Fiat Európában elszenvedett veszteségeit a Chrysler nyereségei ellensúlyozták Amerikában. A most közzétett jelentésben viszont a Chrysler csökkentette a teljes évre vonatkozó nettó profit várakozását a korábbi 2,2 milliárd dollárról 1,7-2,2 milliárd dolláros sávba. Ezt a várhatóan csökkenő autó eladásokkal, valamint az egyik meghatározó márkájánál, a Jeepnél végrehajtandó jelentős visszahívással indokolta a társaság korábban. Kulcsszavak: audi, autóipar, BMW, elektromos, elektromos autó, fejlesztés, fiat, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10391 - 10400 |