Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10511 - 10520
Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei

Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei

2013. július 19.
Fontos költségcsökkentő tényezők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei fehérjeforrásként, mivel csökkentik a szójától való függőséget - jelentette ki Feldman Zsolt Budapesten egy szakmai tanácskozáson.
Részletek
Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékeiA Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára egy takarmányozási fórumon beszélt a többi között arról, hogy az állattenyésztésben a versenyképesség érdekében csökkenteni kell a takarmányozási költségeket, a minőség fenntartása mellett. Az állattenyésztés költségeinek - területtől függően - 50-70 százalékát teszik ki a takarmányköltségek.

Magyarországon évente mintegy 5,4 millió tonna takarmányt használnak fel, amiből közvetlenül 4 millió tonna a gabonaszektorból érkezik - tette hozzá. Kifejtette, a bioüzemanyag-gyártás melléktermékei is jól hasznosíthatók az állattenyésztésben, javítják jövedelmezőségét.

A helyettes államtitkár az MTI-nek elmondta: a gabonaárak emelkedése tette aktuálissá az eszmecserét. Emlékeztetett: fontos, hogy a magyar állattenyésztők is korszerű ismeretekkel rendelkezzenek, hiszen ma már Magyarországon is folyik bioüzemanyag-előállítás. úgy vélte, a fehérjében gazdag melléktermékek hasznosításának feltételeit is javítani kell. Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke kiemelte: a mezőgazdaság termelhet energetikai célú alapanyagot is, az élelmiszer-alapanyagok termelési potenciáljának sérelme nélkül. Nem kell feltétlenül választani az energetikai, illetve az élelmiszer célú alapanyag-termelés között. Mindkettő lehetséges, adottak hozzá a lehetőségek és az állatok takarmányozásának feltételei sem szorulnak háttérbe - mondta.

Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei
Kulcsszavak: bioüzemanyag, gazdaság, környezetbarát, környezetvédelem
 
Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei Helyreállt a rend a magyar Suzukinál Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei Kiírta a NIF az M0 folytatásának tervezési tenderét Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei Az első negyedév során nőtt az érdeklődés a használtautók iránt Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei Főpolgármesteri Hivatal: aláírták a szerződést az új villamosok gyártásáról
 
Tovább drágult a benzin, a gázolaj ára nem változott

Tovább drágult a benzin, a gázolaj ára nem változott

2013. július 19.
A szerdai 4 forint után pénteken bruttó 2 forinttal emelte a benzin literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt., a gázolaj ára nem változott.
Részletek
Tovább drágult a benzin, a gázolaj ára nem változottA szerdai 4 forint után pénteken bruttó 2 forinttal emelte a benzin literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt., a gázolaj ára nem változott.

Az emeléssel a benzin ára 423-424 forintra nőtt, a gázolaj átlagára 422-423 forint maradt. A múlt héten a gázolaj és a benzin ára kétszer is nőtt, mindkettő összességében 8 forinttal.

A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei jegyzések alapján az árról.
A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.

Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak a kutak árai között.
Kulcsszavak: áremelés, benzin, benzinkút, gazdaság, gázolaj, mol
 
Tovább drágult a benzin, a gázolaj ára nem változott Az ellenőrzött autószerelők felénél talált jogsértést a NAV Tovább drágult a benzin, a gázolaj ára nem változott Csődbe ment az elektromos autókat értékesítő és működtető izraeli vállalkozás Tovább drágult a benzin, a gázolaj ára nem változott Továbbra is a Ford márkakereskedések adják el a legtöbb autót Tovább drágult a benzin, a gázolaj ára nem változott Hárommilliós eladásért csap össze Kínában a GM és a Volkswagen Jelentősen élénkült tavaly a használtautó-piac Jelentősen élénkült tavaly a használtautó-piac
 
Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nek

Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nek

2013. július 19.
Az állami Számvevőszék (áSZ) a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. gazdálkodásának ellenőrzését követően a társaság vezérigazgatójának azt javasolta, hogy módosítsanak, illetve vizsgáljanak felül bizonyos szabályzatokat.
Részletek
Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nekAz áSZ az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok ellenőrzése keretében a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. gazdálkodását is megvizsgálta, az ellenőrzés a 2008 és 2011 közötti időszakra, valamint 2012 első három negyedévére terjed ki.

A számvevőszék csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleményében kifejti: az ellenőrzés megállapításai alapján a jegyzőnek javasolták, hogy intézkedjen a DKV részére meghatározott feladat ellátásának ellenőrzéséről, továbbá készítse elő a közfeladat-ellátásról szóló éves szakmai beszámolókat. A DKV vezérigazgatójának az áSZ arra hívta fel a figyelmét, vizsgálják felül a leltározási szabályzatot és a feleslegessé vált vagyontárgyak hasznosításának szabályzatát, és azokban a hatás- és felelősségi körökre vonatkozó szabályozást a DKV hatályos szervezeti és működési szabályzatának megfelelően módosítsák.

A számvevőszék kifejti: a debreceni önkormányzat a közösségi közlekedés közfeladat-ellátásához a DKV részére alapításkor -apportálással - 865 millió forint közvagyont biztosított, emellett az ellenőrzött időszakban összesen 1 milliárd 394 millió forintos működési célú pénzeszközt és 228,2 millió forint fejlesztési célú forrást nyújtott a DKV-nak a közfeladat-ellátásra. Az ellenőrzött időszakban a közfeladat-ellátás biztosításához hitel igénybevétele is szükségessé vált. A DKV 2008 és 2011 között a szakmai beszámolókat elkészítette, azonban azokat a közszolgáltatási szerződésekben foglaltak ellenére nem mutatták be a közgyűlésnek.

A DKV az önkormányzat által számára meghatározott feladatokat - a közösségi közlekedés biztosítását, a közszolgáltatási szerződésekben előírt menetrendszerinti személyszállítást - a szakmai beszámolók alapján, a rendelkezésre álló erőforrások felhasználásával teljesítette. Az önkormányzat nem élt a közszolgáltatási szerződésekben rögzített jogkörével, a DKV közszolgáltatási feladatellátását és a szolgáltatási színvonalat nem ellenőrizte.

Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nekA DKV-nál a számviteli szabályzatokat szükség szerint aktualizálták, azonban a leltározási szabályzatnak és a feleslegessé vált vagyontárgyak hasznosítása szabályzatának hatás- és felelősségi körökre irányuló módosítását a 2011. évi szervezeti átalakulást követően nem hajtották végre. A DKV minden évben veszteséges volt, mérleg szerinti vesztesége 2008-ban 247,3 millió, 2009-ben 394,5 millió, 2010-ben 1 milliárd 419,9 millió és 2011-ben 1 milliárd 41,7 millió forint volt.

A DKV eredményességét alapvetően befolyásolta, hogy 2009-től a közösségi közlekedés bevétele elmaradt a tervezettől. Ennek okaként a gazdasági környezet hatásait, a menetjegyek iránti  fizetőképes kereslet csökkenését, a kerékpárutak kiépítése miatt a közösségi közlekedés igénybevételének visszaesését, valamint a bérletvásárlási szokások módosulását jelölték meg. A 2009 júliusától ellátott autóbuszos személyszállítás vesztesége döntő mértékben befolyásolta a DKV eredményességét.  A veszteség kialakulásában a tervezett bevételek elmaradása mellett meghatározó volt az autóbuszokért fizetett bérleti díj és a gázolaj üzemanyagköltségek emelkedése - írja az áSZ.

A veszteségek mérséklése érdekében a DKV viteldíj emeléseket, menetrend módosításokat kezdeményezett az önkormányzatnál, melynek korlátjaként - az előírt inflációt nem meghaladó áremelésen túl - a fogyasztói szokások és a fizetőképes kereslet megváltozását, valamint az utaslétszám visszaesését vette figyelembe az önkormányzat. Az ellenőrzött időszak legjelentősebb beruházása a 2-es villamos kivitelezésének megkezdése volt. A beruházás le nem vonható áfával számított összköltsége a 2008. decemberi támogatási szerződés alapján 17,7 milliárd forint volt, amelyből a támogatás összege 15,76 milliárd forintot tett ki. A támogatás összege 2011-ben a támogatási arányok módosulása miatt 16 milliárd forintra emelkedett.

A projekttel kapcsolatban az önkormányzat 2007 júliusában - költség-haszon- és kockázatelemzést tartalmazó - megvalósíthatósági tanulmányt készíttetett. A 18 darab villamos beszerzési ára 37,9 millió euró, ennek teljesítésére a szerződés szerint 2013 márciusától kerül sor. A beruházás átadásának várható időpontjaként a közbeszerzési eljárások elhúzódása és a pályaépítés jogvitái miatt 2010 helyett 2014-et határozták meg.
Kulcsszavak: debrecen, dkv, gazdaság, közlekedés
 
Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nek A nyáron több villamosvonal egy-egy szakaszát is felújítják Budapesten Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nek Tíz csomópontban elkezdte a köztéri Futár-kijelzők tesztjét a BKK Az vagy amit vezetsz? Autómárkák és a hozzá tartozó sztereotípiák Az vagy amit vezetsz? Autómárkák és a hozzá tartozó sztereotípiák Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nek A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára
 
A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében

A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében

2013. július 18.
Cél a kereskedelmileg megvalósítható üzemanyagcella létrehozása és a hatékonyabb hidrogéntárolás megoldása 2020-ig.
Részletek
Honda FCX ClarityA Honda és a General Motors a mai napon bejelentette hosszú távú, végleges együttműködési nyilatkozatát, melynek értelmében közösen fejlesztik az üzemanyagcella és a hidrogéntárolás következő generációjának technológiáját, határidőként a 2020-as évet megcélozva. Az együttműködés sikerének záloga a tapasztalat, valamint a gazdasági és általános erőforrások stratégiai megosztása.

A Honda és a GM a tervek szerint az érintettekkel közösen dolgozná ki a továbbfejlesztett tankolási infrastruktúrát, amely a hosszú távú megvalósíthatóság, valamint az üzemanyagcellás járművek fogyasztói elfogadásának kritikus feltétele. A Honda és a GM közismerten vezető szerepet képvisel az üzemanyagcellás technológiák területén. A Tiszta Energiaszabadalom Növekedési Index szerint a GM és a Honda az első és a második helyen áll a 2002–2012 között bejegyzett üzemanyagcellás szabadalmak kategóriájában, több mint 1200 szabadalmaztatott találmánnyal.

„Ez az együttműködés a Honda és a GM vezető szerepére épül a hidrogén-üzemanyagcellás technológia területén” – mondta Dan Akerson, a GM vezetője. „Meggyőződésünk szerint ez a lehető legjobb út eme fontos technológia továbbfejlesztésére, s nagy szerepe lesz abban, hogy segítsen csökkenteni az olajtól való függésünket, miközben biztosítja a fenntartható mobilitást.”

Takanobu Ito, a Honda Motor Co. Ltd. elnöke és vezetője hozzátette: „A zéró szén-dioxid-kibocsátású technológiák között az üzemanyagcellás elektromos járműveknek egyértelmű előnyük van a hatótávot és az újratöltési-tankolási időt illetően, hiszen ezen értékek gyakorlatilag megegyeznek a hagyományos benzines autók értékeivel.

Honda FCX ClarityA Honda és a GM elkötelezte magát a tiszta mobilitási technológia elterjedésének gyorsításában, és izgatottan vágunk bele az együttműködésbe, hogy egyesítsük vezető üzemanyagcellás technológiáinkat, s ezzel olyan, fejlettebb rendszert hozzunk létre, ami meggyőzőbb és megfizethetőbb lesz.”

A GM 2007-ben indított „Project Driveway” programjának keretében egy 119 hidrogénhajtású autóból álló flotta közel 4,8 millió kilométert hagyott már maga mögött valós körülmények között, ami meghaladja bármelyik másik autómárka hasonló projektjének teljesítményét. A Honda 2002-ben kezdte meg a Honda FCX lízingjét, és 85 példányt gyártott az amerikai és a japán piac számára, beleérve az utódot, az FCX Clarity-t, ami elnyerte a 2009-es Világ Zöld Autója díjat. Egy korábbi bejelentés szerint a Honda 2015-re tervezi az FCX Clarity utódjának piaci bevezetését Japánban és az Amerikai Egyesült államokban, majd azt követően Európában. A GM a későbbiekben jelenti be üzemanyagcellás terveit.

Az üzemanyagcellás technológia a mai autózás legnagyobb kihívásainak kérdéseit érinti – az olajtól való függőséget, a károsanyag-kibocsátást, a hatékonyságot, a hatótávot, valamint a tankolási időt. Az üzemanyagcellás járművek megújuló hidrogénnel üzemelnek, amelyet például szél és biomassza segítségével lehet előállítani. Az üzemanyagcellás járművek kipufogóján keresztül egyetlen anyag kerül a levegőbe: vízpára.

Honda FCX ClarityTovábbá az üzemanyagcellás járművek hatótávja akár 650 kilométer is lehet, tankolásuk pedig mindössze három percet vesz igénybe, miközben a technológia kis, közepes és nagy járművekben is bevethető.
Kulcsszavak: autóipar, FCX, fejlesztés, gm, hidrogén, honda, környezetbarát, üzemanyagcella, zöld
 
A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében Biztonságos utakra kormányozva A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében A hazai extrém sportok kedvelőinek kedveskedik a Ford A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében Győrben elindult az új Audi TT Roadster sorozatgyártása Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra
 
Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino

Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino

2013. július 18.
Az új, ötajtós Lancia Ypsilon fiatalos, a hagyományokkal szakító autó, amely ösztönösen ráérez a közönség igényeire, és saját maga teremt divatot - mindez különösen igaz az Elefantino különkiadásra!
Részletek
Lancia Ypsilon ElefantinoAz új, ötajtós Lancia Ypsilon fiatalos, a hagyományokkal szakító autó, amely ösztönösen ráérez a közönség igényeire, és saját maga teremt divatot - mindez különösen igaz az Elefantino különkiadásra!

Az elefánt szerencsehozó kabalaállat, a hűség, a tisztelet és az elbűvölő személyiség jelképe: figurája nem véletlenül került az Ypsilon logó mellé, mintegy aláírásként a csomagtartó fedelére.

A modellcsalád új belépőmodellje, a Silver felszereltségi szint alternatívájaként bevezetett, vadonatúj kivitel kifejezetten a fiatal vásárlóközönséget szólítja meg, akik ösztönösen azonosulnak azzal a ´metropolita´ stílussal, amelyet a modell kifinomult karosszériaszínei - az új Türkiz kék mellett Sabbia bézs, Neve fehér, Pietra szürke, valamint a vadonatúj, kéttónusú Türkiz/Vulcano fekete -, az egyedi grafikával díszített külső tükörházak, a fényezett ajtókilincsek és az egyedi, fényezett dísztárcsák is szemléltetnek.

Az új Ypsilon Elefantino közvetlen személyiségével összhangban minden karosszériaszínhez ugyanaz a könnyed, hétköznapi stílusú beltér társul: a bőr kormánykerék, a műszerfalon elhelyezett króm díszítések, valamint a türkiz vagy fukszia színű öltésekkel varrott, fekete szövetkárpitok (azonos színkombináció található a váltószoknyán és a fejtámlákon) a külső tükörházakkal, a dísztárcsákkal és a faron elhelyezett ´Elefantino´ logóval együtt igazán feltűnő jelenséggé teszi a modellt. Végezetül a B-oszlopon elhelyezett, azonos árnyalatú matrica, valamint a műszerfal és az ülések díszítései egytől egyig az európai nagyvárosok által ihletett ´metropolita´ személyiséget erősítik.

Lancia Ypsilon ElefantinoAz új modell, amely az 1.2 8v benzin motorral, kézi sebességváltóval rendelhető. Az alapfelszerelés része a távirányítós központi zár, a bőr sebességváltó gomb és kormánykerék (utóbbi négy irányban állítható), a motoros mozgatású első ablakok, az 50/50 arányban osztott hátsó ülések, a magasságában állítható vezetőülés, a 15 colos keréktárcsa, a modern hatású, high-tech üléskárpitok, a rádió és a fűthető hátsó szélvédő.

Ami a biztonságot illeti, vészfékrásegítővel kombinált blokkolásgátlós fékberendezés, kipörgésgátló és dombsegéd funkciókkal felvértezett menetstabilizáló rendszer, elülső és oldalsó légzsákok, valamint Isofix gyerekülés-rögzítő pontok szerepelnek a felszereltségi listán.

Az Elefantino elválaszthatatlan a Lancia márkától. A cégalapító Vincenzo fia, Gianni Lancia még 1953-ban választotta ezt az állatot a feltörekvő Lancia versenyistálló jelképéül. Az elefánt szimbólum 1997-tól 2003-ig visszatért az új Lancia Y modellen (Blue, Red és Blues kivitelekben), és több mint 320.000 példányban népesítette be a városi utcákat - ez az összes eladott Y modell 45 százalékát jelentette. Az elbűvölő Elefantino most az új ötajtós Ypsilon modellen tér vissza, hogy a sikeres típust a fiatalabb vásárlók számára is elérhetővé tegye, így ők is részesülhetnek az egyedi vonalvezetésű, erőteljes személyiségű modell varázsából.

Lancia Ypsilon Elefantino
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, bemutató, lancia, új modell, Ypsilon
 
Új színekben pompázik a Ford Fiesta Új színekben pompázik a Ford Fiesta Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az Év Szabadidőjárműve 2012˝címet a nagy presztízsű brit TopGear magazin szavazásán A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált
 
Bajnokot hirdettek a világ legnagyobb, műhely-dolgozók számára megrendezett versenyén

Bajnokot hirdettek a világ legnagyobb, műhely-dolgozók számára megrendezett versenyén

2013. július 18.
Június 26-án a Harju nevű finnországi csapat lett a VISTA 2012-2013 győztese – a Volvo Trucks és Volvo Buses műhely-dolgozóknak rendezett globális versenyén.
Részletek
Volvo Trucks"Borzasztóan boldogok és büszkék vagyunk a világbajnoki címre," állította a döbbent Immo Harju csapatvezető, röviddel azután, hogy az eredményt kihirdették. "A verseny nagyon megerőltető volt, kemény napon vagyunk túl. Néhány feladat elég stresszes volt, de mi nagyon jól ismerjük egymást, és nagyszerűen tudunk csapatban dolgozni."

A Volvo Trucks és Volvo Buses VISTA versenye: a legnagyobb ilyen jellegű esemény  a világon - amely múlt szeptember óta zajlott több mint 17,000 résztvevővel 93 országból. Az elméleti és régiós elődöntők után a verseny fokozatosan szűkült le 32 csapatra az egész világból, akik mind Svédországba, Göteborgba utaztak a VISTA 2012-2013 világdöntőre. A csapatoknál vizsgálták az együttdolgozás képességét, a problémamegoldást, és azt, hogyan tudják követni a volvo-s irányelveket. Más szavakkal: a minőséghez magas színvonalú vevőszolgálat szükséges.

A büszke nyerteseket a június 26-i gálavacsorán  tüntették ki. A becslések szerint mire a döntő megrendezésre került, a VISTA kb. 475,690 extra tréning-órát generált a Volvo Trucks és Volvo Buses műhely-dolgozóinak. Viszont a verseny értéke nem ér véget a döntővel.

"A VISTA fontos részét képezi a Volvo Trucks és Buses kompetencia fejlesztési munkájának. Az eredményeket mostantól a Volvo Trucks és Buses globális tréning- és kompetenciafejlesztési programjában fogják használni annak érdekében, hogy maximalizálja a teljes aftermarket vevőszolgáltatás minőségét," mondta Hayder Wokil,  a Volvo Trucks minőségért felelős igazgatója.

Volvo Trucks
Kulcsszavak: járműipar, verseny, volvo trucks
 
A kínai BYD megnyitotta elektromosbusz-gyárát Komáromban A kínai BYD megnyitotta elektromosbusz-gyárát Komáromban Bajnokot hirdettek a világ legnagyobb, műhely-dolgozók számára megrendezett versenyén Karakteres - Opel Astra GTC 2.0 Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók Bajnokot hirdettek a világ legnagyobb, műhely-dolgozók számára megrendezett versenyén A Renault Trucks T a 2015-ös Év teherautója
 
Szándéknyilatkozat Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak fejlesztéséről

Szándéknyilatkozat Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak fejlesztéséről

2013. július 18.
Húsz, határon átívelő út építését tervezik a magyar-osztrák határszakaszon a 2014 és 2020 közötti európai uniós költségvetési időszakban uniós források felhasználásával – mondta Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára szerdán Győrben.
Részletek
Szándéknyilatkozat Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak fejlesztésérőlA Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak átfogó fejlesztéséről szóló szándéknyilatkozat aláírását megelőző sajtótájékoztatón Hans Niessl, a burgenlandi tartományi kormányzó hangsúlyozta: a térség jövője szempontjából fontos bővíteni a közlekedési infrastruktúrát, mert az képezi a gazdasági fejlődés alapját.        

A dokumentumot Szijjártó Péter és Burgenland tartományfőnöke látta el kézjegyével. Szijjártó Péter kifejtette: Magyarország és Ausztria között huszonöt helyen lehet átlépni a határt.  Az átlépési lehetőségek közötti mintegy 14 kilométeres távolság jóval kedvezőtlenebb, mint Nyugat-Európában, ahol általában két-három kilométerenként van lehetőség az országok közötti átlépésre. A magyar-osztrák határon az egymástól távol lévő átkelők versenyhátrányt jelentenek: bonyolulttá teszik a kapcsolattartást és kettévágják a gazdaságilag egybetartozó térséget. Ezt a versenyhátrányt akarja leküzdeni a közlekedés fejlesztésével Burgenland és Magyarország.       

Az államtitkár közölte: a jövő év szeptember 1-jéig elkészülő megvalósíthatósági tanulmányok ismeretében döntenek a konkrét beruházásokról. A tanulmányok készítését a Nemzeti Fejlesztési  Minisztérium koordinálja. A jelenlegi számítások szerint a határon átnyúló projektek finanszírozására szolgáló operatív program forrásainak 30 százalékát kell majd mozgósítani a húsz út megépítésére - tette hozzá.       

Szijjártó Péter szólt arról is, hogy a burgenlandi tartományfőnökkel együttműködnek a határellenőrzési létesítmények, az egykori határőr bódék lebontásában. 2015-ig 11 helyen végzik el ezt a munkát. Ezen túl mindkét fél prioritásként kezeli a nyugat-dunántúli térségben megvalósuló gyorsforgalmi utakat, és vizsgálni fogják a kishatármenti vasút fejlesztésének lehetőségeit is.      

Hans Niessl a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy alapos vizsgálatokra van szükség, hogy jól átgondolt projektek szülessenek. A megvalósíthatósági tanulmányok alapozzák meg a fejlesztési döntéseket, majd azt követően lehet a konkrét projekteket összeállítani - mondta.
Kulcsszavak: Ausztria, autóút, gazdaság, közlekedés
 
Magyarország fontos központja lehet az önvezető járművek fejlesztésének Magyarország fontos központja lehet az önvezető járművek fejlesztésének Szándéknyilatkozat Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak fejlesztéséről Százötven gépet rendelt a Boeingtől az Emirates Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon Szándéknyilatkozat Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak fejlesztéséről Csökkent az üzemanyagok ára Szándéknyilatkozat Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak fejlesztéséről Átadták a környezetbarát Mercedes buszokat Kecskeméten
 
Elindult első útjára a GYSEV Wagner-mozdonya Sopronból

Elindult első útjára a GYSEV Wagner-mozdonya Sopronból

2013. július 18.
Elindult első útjára a GYSEV Wagner-mozdonya szerdán Sopronból a budapesti Keleti pályaudvarra. Magyarország egyetlen zenélő mozdonya mostantól a zeneszerző világszerte ismert dallamát, a Walkürök lovaglását játssza a vasútállomásokon megálláskor.
Részletek
Elindult első útjára a GYSEV Wagner-mozdonya SopronbólRichard Wagner életművére a tematikus mozdonnyal hívja fel az utazók figyelmét a GYSEV, és tiszteleg egyúttal a német zeneszerző születésének 200. évfordulója előtt - mondta Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnöke, a MáV Zrt. elnök-vezérigazgatója a szerdai átadási ünnepségen Sopronban.    

Az idei Wagner–évben készült mozdony grafikájának alapszínei a fekete és a piros, amelyre arany színnel került rá a stilizált Wagner portré. Szintén arany és fehér betűkkel gravírozták rá a zeneszerző nevét és a 200-as számot. A mozdony két oldalán megjelenő motívum a komponista közismert operáira, A bolygó hollandira, valamint a Lohengrinre utal.    

A vasúttársaság 2011-ben, a Liszt-évben a magyar zeneszerzőnek állított emléket születése 200. évfordulóján. Most azt a tematikus mozdonyt alakították át Wagner-mozdonnyá. Az utazóközönségnek Liszt zenéjétől is búcsúznia kell: a mozdony a II. Magyar Rapszódia helyett mostantól a zenetörténet egy másik, világszerte ismert dallamát, a Walkür című operában felcsendülő Walkürök lovaglását játssza.
Kulcsszavak: gysev, közlekedés, vasút
 
Elindult első útjára a GYSEV Wagner-mozdonya Sopronból BKK: az Alstom szoftverhibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot Elindult első útjára a GYSEV Wagner-mozdonya Sopronból Az ABB és a Volvo globális partnerségre lép az elektromos és hibridhajtású buszok gyorstöltésére Időszaki kiállítást szervez  új helyszínén a  Közlekedési Múzeum, megérkezett az  első öt jármű Időszaki kiállítást szervez új helyszínén a Közlekedési Múzeum, megérkezett az első öt jármű Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál
 
Felavatták a Siófoki villámtöltőt

Felavatták a Siófoki villámtöltőt

2013. július 17.
A Nissan és Siófok önkormányzata ma adja át a Siófok belvárosában, a Városház téri felszíni parkolóban telepített elektromos autó villámtöltő berendezést.
Részletek
Nissan LEAFNem lehet eléggé hangsúlyozni milyen forradalmi lépés ez a magyarországi elektromos autózás történetében, hiszen a mai nappal megnyílik a balatoni régió a villanyautó tulajdonosok számára.

Magyarországon ez a harmadik villámtöltő egység, amely nem keverendő össze a 220 voltos töltőoszlopokkal, melyek egy lemerült autót 8-12 óra alatt képesek csak feltölteni. Ez a villámtöltő 400 voltos egyenárammal (és 125A-rel) mindössze fél óra alatt „villanyozza fel" az elektromos autókat, ami lehetővé teszi, hogy a tipikus 150 km körüli hatótávot egy kávészünet ideje alatt megduplázzák a villanyautósok.

A siófoki villámtöltő csak a kezdet: a hasonló berendezések magas árának ellenére, a Nissan tervei szerint egy éven belül országszerte akár harmincnál is több villámtöltő kezdi majd meg működését. Az ambiciózus tervek a Nissan európai villámtöltő adományozó programjának részét képezik, melynek keretein belül a Nissan az erre nyitott önkormányzatokkal vagy cégekkel publikusan hozzáférhető töltőállomásokat létesít. Az együttműködésben a Nissan biztosítja a berendezést, míg a partnerei a telepítés és üzemeltetés költségeit állják. A kezdeményezés nem csak a villanyautózás alapjait fekteti le egy adott régióban, de egyben állásfoglalás is a környezeti és társadalmi érdekek, értékek mellett.

így történt ez Siófok városában is, ahol a gyorstöltő beüzemelése mellett - a norvég Oslo és más európai városok példáját követve - az önkormányzat ingyenes parkolást is biztosít az elektromos autók számára. Remélhetőleg sokan követik majd a város példáját és felismerik az elektromos mobilitásban rejlő óriási lehetőségeket.

Nissan LEAFAz elektromos járművek, mint például a többszörös díjnyertes Nissan LEAF, nemcsak jelentősen olcsóbban üzemeltethetők (kb. egy dízel gépkocsi km költségének ötödéből), mint a hagyományos autók, de teljesen mentesek a kipufogógázoktól és halkan suhannak az utakon, ezzel jelentősen javítva a levegő minőségét és a települések zaj-szennyezését.
Kulcsszavak: autóipar, elektromos autó, elektromos töltőállomás, környezetbarát, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét A Toyota ismét újrarajzolja az autóipart A Toyota ismét újrarajzolja az autóipart Felavatták a Siófoki villámtöltőt A Scania 709 darab buszt szállít Oroszországnak Felavatták a Siófoki villámtöltőt Az új generációs i30 bekerült a legnagyobb európai autóipari díj döntőjébe Tesla autókat vásárol a svájci rendőrség Tesla autókat vásárol a svájci rendőrség
 
Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a BMW Motorrad és a Dainese

Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a BMW Motorrad és a Dainese

2013. július 17.
A BMW Motorrad és a Dainese bejelentette együttműködését, amelynek keretében innovatív motoros ruházatot fejlesztenek a BMW Motorrad számára.
Részletek
Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a BMW Motorrad és a DaineseA Dainese D-Air® Protect System védőrendszert alapul véve a partnerek egy teljesen integrált és felfújható protektorokkal felszerelt motoros ruházatot fejlesztenek a BMW Motorrad számára.

Az együttműködés első közös terméke, a D-Air® verseny protektorokkal szerelt DoubleR RaceAir egyrészes bőrruha lesz, amelyet kifejezetten pályahasználatra terveznek. A verseny bőrruhát a milánói nemzetközi motorkerékpár kiállításon (EICMA) mutatják be novemberben, miután a BMW Motorrad befejezte a szükséges teszteket Münchenben. A következő lépés a Dainese D-Air® Street System továbbfejlesztése lesz, amely utólag felszerelhető védelmet jelent a BMW Motorrad számára. Ennek a rendszernek a piacra kerülését 2015-re tervezik a sikeres törésteszteket követően. A BMW Motorrad ügyfelei ezután utólagosan is felszerelhetik motorkerékpárjaikat egy innovatív biztonsági rendszerrel.

A BMW Motorrad és a Dainese több módját is tervezi az együttműködésnek annak érdekében, hogy további védelmet nyújthassanak a motorosok számára. A BMW az egyetlen motorkerékpár gyártó, amely teljes motoros ruházati termékpalettát (a bukósisaktól a kesztyűn, kabáton és nadrágon át a csizmáig) fejlesztett és kínál már az 1970-es évek óta. A fejlesztés során a fő prioritás a maximális kényelem és egy esetleges baleset következményeinek minimalizálása.

Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a BMW Motorrad és a DaineseA bajor cég által kifejlesztett, motoros ruházatba illeszthető NP protektorok, valamint a biztonságos csizmák és kesztyűk mellett, a 2007-ben bemutatott nyaktámasz (Neck Brace System) is a biztonsági rendszer része. A blokkolásgátlók úttörőjeként a BMW Motorrad mindig is úgy gondolta, hogy a motorozás és a biztonság elválaszthatatlanul összetartozik, ezt az alapelvét rögzítette is a „Biztonság 360 fokban” című alapelvében. Ez az alapelv a motorozással kapcsolatos biztonsági tényezőket három részre osztja: járműbiztonsági technológiák, a motoros ruházat biztonságossága, vezetéstechnikai tréning.

A BMW évtizedek óta vezető szerepet játszik a motorkerékpárok/motorosok aktív és passzív biztonsága terén, a Dainese-vel megkötött hosszútávú együttműködés tovább erősíti mindezt.
Kulcsszavak: biztonság, BMW motorrad, járműipar
 
Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a BMW Motorrad és a Dainese Többéves tesztelés az első osztályú városi közlekedés mögött Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a BMW Motorrad és a Dainese Shell Eco-marathon: tizedével könnyebb a győri autó Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a BMW Motorrad és a Dainese Húsz százalékkal több autót helyeztek forgalomba novemberben Erős visszaesés az autókereskedelemben Erős visszaesés az autókereskedelemben A Bridgestone lett „Az Év Gumiabroncs Gyártója” A Bridgestone lett „Az Év Gumiabroncs Gyártója”
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10511 - 10520