Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10421 - 10430
Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje

Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje

2013. augusztus 06.
Az Audi a BMW-vel ellentétben belátható időn belül nem jelenik meg a piacon tisztán elektromos hajtású autóval.
Részletek

Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje"Az elkövetkező néhány évben még nem lesz piaca egy tisztán elektromos hajtású autónak" - jelentette ki Luca de Meo, az Audi marketing igazgatója a Focus magazinnak. A Volkswagen-leányvállalat középtávon minden erőfeszítését plug-in hibrid, azaz árammal a hálózatról is tölthető, a robbanómotoros és az elektromos hajtásláncot egyesítő autók fejlesztésére összpontosítja. Az Audi véleménye szerint csak a hibrid technológia képes az elektromos mobilitásnak "teljes értékű vezetési élményt" nyújtani.

A BMW a napokban mutatta be tisztán elektromos hajtású és már az idén novemberben a szalonokba kerülő "i3" modelljét. A Németországban 35 ezer eurós alapáron induló jármű hatótávolsága egy feltöltéssel 130-160 kilométer körül lesz. Elemzők 25 ezres eladásra számítanak a kocsiból jövőre, ami meglehetősen magas szám ahhoz képest, hogy a Daimler "Elektromosmart" modelljéből csak néhány ezret ad el évente.

Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, elektromos autó, plug-in hybrid, villanyautó, zöld
 
Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót Az elektromos I.D. olcsóbb lesz a Tesla Model 3-nál Az elektromos I.D. olcsóbb lesz a Tesla Model 3-nál Az olasz meló című film Lamborghinije egymillió fontot érhet Az olasz meló című film Lamborghinije egymillió fontot érhet Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje Mozgó energiatároló a garázsban
 
Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben

Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben

2013. augusztus 06.
Kevesebb motor és autó készült az Audi Hungaria Motor Kft. győri üzemében az idei első félévben, mint 2012 azonos időszakában - áll a társaság pénteken kiadott tájékoztatójában.
Részletek

AudiAz idén készült 1 millió 19 ezer 595 motor közel húszezerrel kevesebb a tavalyi első félévben gyártottnál, járműből pedig 13 ezer 416 gördült le a gyártósorról, míg egy évvel korábban 21 ezer 569. Az árbevétel 2013 első félévében 2,8 milliárd euró volt, szemben az előző év azonos időszakának 2,96 milliárdos adatával.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy az új járműgyár indítása júniusban egy több mint 900 millió euró értékű beruházást zárt le. Az Audi Hungaria a 125 ezres éves autógyártási kapacitással az Audi konszern egyik fő pillérévé vált. Közlésük szerint az első félévben 775 ezer 991 négy- és öthengeres Otto és dízelmotor készült, szemben a tavalyi 769 ezer 586-tal. Az egy évvel korábbi 255 ezer 911-gyel szemben most 220 ezer 794 hathengeres erőforrást gyártottak. Összesen 22 ezer 810 nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres motor készült az üzemben; tavaly ez a szám még csak 13 ezer 529 volt.

A győri székhelyű társaság autógyártása mintegy negyven százalékos csökkenését az Audi A3 Cabriolet és az Audi RS3 modell kifutásával magyarázza. Közlésük szerint az előbbi gyártása 5 ezer 962-ről 2 ezer 633 csökkent, az utóbbi gyártásával pedig időközben le is állt a győri telephely. Itt a TT Coupé-ból 7 ezer 925 készült, szemben a tavalyi első féléves 10 ezer 042 darabbal. A TT Roadsterből 2 ezer 456-ot gyártottak, míg egy évvel korábban 3 ezer 479-et.

AudiEz év januártól június végéig 335 millió eurónyi beruházást valósított meg győri telephelyén a társaság, szemben 2012 azonos időszakának 305 milliós adatával - ismerteti a közlemény. A beruházás nagy részét a vállalat az új járműgyár építési munkálataira és a motorgyártás kapacitásának növelésére fordította. Ezzel az összberuházás értéke a vállalat 1993-as alapítása óta mintegy 6 milliárd euróra emelkedett.

„Az új járműgyár üzembe helyezése, valamint a magyar kormánnyal kötött stratégiai megállapodás fontos lépések a vállalat sikeres jövője érdekében. Ezek bizonyítják kiemelkedő szerepünket Magyarország gazdasági életében“ – hangsúlyozta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója a közleményben. A társaság a tavaly év közepi 8 ezer 322-vel szemben az idén június végén már 9 ezer 393 munkatársat foglalkoztatott. A létszám még az idén várhatóan átlépi a 10 ezret.
Az Audi AG pénteken stagnáló féléves bevételről és minimális nyereségcsökkenésről számolt be.

A Volkswagen leányvállalatának bevétele 25,2 milliárd euró volt a június végével zárult hat hónapban, gyakorlatilag nem változott a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az Audi AG adózott eredménye 2,08 milliárd euróra mérséklődött az egy évvel korábbi 2,17 milliárd euróról.

Az idei első félévben az Audi 780 467 járművet adott el, ez 6,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál. "A némileg bizonytalanabb piaci környezet ellenre az Audi továbbra is növekedést tervez, az idén több mint 1,5 millió gépkocsit tervezünk értékesíteni - hangsúlyozta Luca de Meo, az igazgatóság tagja.

Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar, gazdaság
 
A Ford felgyorsítja a szénszálas technológiával kapcsolatos kutatásait A Ford felgyorsítja a szénszálas technológiával kapcsolatos kutatásait Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben Okostelefonon is elérhető a parkolás GPS-alapú díjfizetése Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben A legjobb és legmegbízhatóbb autómárka a BMW Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben Az Opel Meriva tulajdonosok a legelégedettebbek Az Opel tagadja, hogy megsérti az európai környezetvédelmi szabályokat Az Opel tagadja, hogy megsérti az európai környezetvédelmi szabályokat
 
Nagy sikerrel zajlott le a BMW Bike Maraton nemzetközi túraversenye

Nagy sikerrel zajlott le a BMW Bike Maraton nemzetközi túraversenye

2013. augusztus 06.
Július 13-án 52 motor vágott neki a több mint kilencszáz kilométeres távnak, hogy Balatonboglárról, a BMW Motorrad Full-Gas szalonjától elindulva, érintve a somogyi dombokat, az Őrséget, Szlovénia és Horvátország gyönyörű tájait, meghódítva a Mecsek ...
Részletek

Nagy sikerrel zajlott le a BMW Bike Maraton nemzetközi túraversenyeJúlius 13-án 52 motor vágott neki a több mint kilencszáz kilométeres távnak, hogy Balatonboglárról, a BMW Motorrad Full-Gas szalonjától elindulva, érintve a somogyi dombokat, az Őrséget, Szlovénia és Horvátország gyönyörű tájait, meghódítva a Mecsek szerpentinjeit és megkerülve a Balatont, Lellén fejezze be másnap a nyolcadik alkalommal megszervezett BMW Bike Maraton motorost próbáló kihívását.

Egyetlen műszaki hibát leszámítva mindenki célba is ért, így a mezőny, a szervezőkkel együtt, nagyjából ötvenezer kilométert tett meg – rengeteg élménnyel gazdagodva. A versenyen, amely kizárólag rajzos itinerek segítségével megoldandó speciál szakaszokból állt, idén is tetszés szerint két vagy három motorból álló csapatok vehettek részt. Az értékelés alapja ugyanakkor az előírt, szabályos és biztonságos átlagsebesség tartása volt, amelyet útközben is ellenőrizhettek a szervezők.

A biztonságot tovább erősítendő újítás volt idén, hogy az első három etapot követően, szombat este egy közös szálláshelyen találkozott a mezőny, ahol vacsora után mindenki aludhatott néhány órát. Így – főként a vadveszély elkerülése miatt – nem kellett az egész éjszakát végigmotorozniuk az indulóknak, és a viadal nem csupán biztonságosabbá, hanem élvezetesebbé is vált, hiszen a BMW Bike Maraton indulói végig gyönyörködhettek a csodálatos tájakban. A motorosok közül sokan utast is hoztak magukkal, akik a vezetőkhöz hasonló elismerést érdemelve, kivétel nélkül végigmotorozták a teljes távot.

Nagy sikerrel zajlott le a BMW Bike Maraton nemzetközi túraversenyeA BMW Motorrad Magyarország gratulál a Bike Maraton valamennyi versenyzőjének, és bízik benne, hogy minden idei résztvevő és új jelentkezők is csatlakoznak a 2014-es versenyhez!

Kulcsszavak: BMW motorrad, járműipar, túramotor
 
Nagy sikerrel zajlott le a BMW Bike Maraton nemzetközi túraversenye Szeptember végéig 4,36 millió Volkswagen személyautó került piacra Nagy sikerrel zajlott le a BMW Bike Maraton nemzetközi túraversenye A Siemens új motorgyárral erősíti az elektro-mobilitás iránti elkötelezettségét A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában Nagy sikerrel zajlott le a BMW Bike Maraton nemzetközi túraversenye Hankook abroncsokkal szerelik gyárilag az új Audi TT és TTS modelleket A Scania 1,5 milliárd svéd koronát ruház be egy energiahatékony öntödébe A Scania 1,5 milliárd svéd koronát ruház be egy energiahatékony öntödébe
 
Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro

Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro

2013. augusztus 06.
Giugiaro 1938. augusztus 7-én született a Piemont tartománybeli Garessióban. Festőművész apja és nagyapja nyomdokain haladva ő is a képzőművészetet választotta, a neves karikaturista, Golia torinói rajziskoláját látogatta.
Részletek

Maserati GhibliA növendékek munkáit bemutató iskolai tárlaton figyelt fel autórajzaira Golia unokaöccse, a Fiat főmérnöke, aki felvette a 17 éves fiút az autógyár formatervező központjába. Giugiaro négy évig rajzolgatta karosszériaterveit, de főnöke egyetlen egyet sem mutatott meg a központ vezetőjének, ekkor a mellőzöttséget megelégelve bekopogtatott a jó nevű autótervező Nuccio Bertonéhoz. Az próbarajzot kért tőle, amit rögvest el is adott a Fiat riválisának számító Alfa Romeónak (ez lett az Alfa Romeo 2000), a fiatalembert pedig korábbi fizetésének duplájáért alkalmazta.

1960-ban besorozták, katonai szolgálatát a hegyivadászoknál, az Alpokban töltötte. Bertone itt is gondoskodott róla: egy hotelszobát bérelt neki, ahol Giugiaro a kiképzés után dolgozhatott, az első Ferrari 250 GT tervrajzai is itt készültek. A Bertone cégnél 1962-ben két szériaautót, a Simca 1000-1200 S kupé és az ISO Rivolta GT 300-as modelleket tervezte meg, 1964-ben a párizsi autókiállításon az Alfa Romeo Canguro koncepcióautóval bűvölte el a látogatókat, 1965-ben a genfi autóshow-n debütált a Fiat 850 sportautó változata, a Spider. Ebben az évben született meg a fia, Fabrizio is, aki ma már üzlettársként dolgozik a családi tervezőirodában.

Alfa Romeo CanguroGiugiaro 1966-ban otthagyta Bertonét és az argentin Alessandro de Tomaso által vezetett, akkor már leírt Ghia vezető tervezője lett. A céget a tönk széléről a csúcsra repítette: előbb a Volkswagennek és az Isuzunak készített tanulmányokat, majd az 1966-os torinói kiállításon négy kocsiját is bemutatták: a Maserati Ghiblit, a De Tomaso Pampero koncepcióautót, a Fiat 850 nők számára tervezett Vanessa változatát és a limitált szériás De Tomaso Mangustát. Utóbbi volt az első darabja Giugiaro egyenes felületek és éles szegélyek által fémjelzett, úgynevezett origamis korszakának.

A még mindig csak 29 éves tervező 1967-ben önálló stúdiót alapított, az Italdesign valósággal ontotta a jobbnál jobb autókoncepciókat. Működésük felkeltette a Volkswagen céget vezető Kurt Lotz érdeklődését, aki 1971-ben több autótervre is szerződött velük. A tervek elkészülte idején azonban már Rudolf Leiding állt a német autókonszern élén, aki az összes dizájnra nemet mondott, kivéve a gyártás előtt álló VW Golfot, mert ettől már nem lehetett visszalépni. A VW Golf a cég legjobban értékesített sikerautója lett, 1974-es piacra dobása óta a több generációs, számos ráncfelvarráson átesett modellből a világon 29 milliónál több talált gazdára.

Az Italdesign 1978-ban megtervezte a nyolcvanas évektől egyre népszerűbb egyterű autók ősét, a Lancia Megagammát, amely azonban soha nem került gyártásba, mert ezt a Fiat túl rizikósnak ítélte. Giugiaro másik szintén alsó-középkategóriás sikerautója, a Fiat Panda 1980-ban gördült le először a gyártósorról.

Lamborghini CalaAz Italdesign rajzasztalain több mint 150 modell született a világ autógyárainak megrendelésére. Szerepel közöttük kis- és középkategóriás autó (Alfasud, Panda, Uno, Punto, Ibiza), extra sportkocsi (Maserati Ghibli, Lamborghini Cala, Bugatti EB 112), luxus limuzin, valamint Ducati és Suzuki motorok váza is. Giugiaro emellett lőfegyvert tervezett a Berettának, kameravázakat a Nikonnak, számítógépház prototípusokat az Apple-nek, irodabútort a japán Okamura konszernnek, sőt még a Marille tésztát is egyedi megjelenésűvé varázsolta - ennek főként a látványra is sokat adó nouvelle cuisine irányzat séfjei örülhettek.

Giugiaro az olasz dizájn nemzetközi hírének öregbítéséért lovagi (cavaliere) címet kapott, 1999-ben az évszázad autótervezőjének választották, 2002-ben Detroitban örökre bevésték nevét az Automobil Hírességek Csarnokának tagjai közé. A Volkswagen 2010-ben 90,1 százalékos tulajdonrészt vásárolt a 975 alkalmazottal 100 millió eurós éves forgalmat bonyolító Italdesign stúdióban. A cég ezzel elvesztette önállóságát, de Giugiaro alkotókedve és fantáziája a régi: legújabb terve a 2013-as Lamborghini Nitro, az igényes gazdáknak szánt luxustraktor, amelynek megnyerő külseje kiváló műszaki paraméterekkel rendelkező, környezetbarát belsőt takar. Fél évszázados tervezői pályafutása alkalmából egy Ferrarival, az alkalomhoz illő GG50-es modellel lepte meg magát: a kocsi azt a lágyabb vonalvezetést képviseli, amihez először 1995-ben, a Lamborghini Cala tervezésekor tért vissza.

Kulcsszavak: alfa romeo, autóipar, design, fiat, formatervezés, Giorgetto Giugiaro, Lamborghini, Maserati, volkswagen
 
Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro Különleges jubileumot ünnepel az Audi 2014-ben – 25 esztendős a TDI Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro A 22 colos menő és a Tesla Pickup Truck Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro A Hyundai Motor csatlakozott az európai hidrogén-alapú mobilitási kezdeményezéshez Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro Bemutatták az 50.000. Volkswagen Californiát
 
Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára Németországban

Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára Németországban

2013. augusztus 06.
Esetenként már többe kerülnek a jó állapotú Trabantok és Wartburgok a gyártás több mint két évtizeddel ezelőtti leállítása előtti új áruknál - írja a német Die Welt lap online kiadása.
Részletek

Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára NémetországbanA német szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a flensburgi Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) adatai szerint 32 ezer 485 forgalmi engedéllyel rendelkező Trabant rója a német utakat, holott számuk 20 évvel ezelőtt, 1993-ban még 920 ezer 162 volt. Wartburgról mindössze 7195 van forgalomban a 20 évvel ezelőtti 402 ezer 590 után. Németország nyugati tartományaiban 6742 Trabant és 808 Wartburg van bejegyezve.

Arról, hogy pontosan mennyi 30 év feletti korú Trabant és Wartburg gépkocsi kapta meg az "oldtimer" besorolást, a KBA nem rendelkezik adatokkal. A 15 és 29 év közötti korú és még eredeti állapotban lévő autók az úgynevezett "youngtimer" kategóriába esnek. A Németországban forgalomban lévő autók 13,5 százaléka ilyen. A még forgalomban lévő "DDR-klasszikusok" többsége is valószínűleg eredeti állapotában van.

Tévhit, hogy az oldtimerek kizárólag nagyértékű régi autók lennének - hangsúlyozta a Die Welt cikkében a német autókereskedők és szervizek szakmai képviseleti szervezete, a bonni ZDK járműtörténelmi szakértője, Andrea Zeus. "Érzelmeket ébreszt és felkelti az érdeklődést bármi, ami ritkaságszámba megy" - mutatott rá.

Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára NémetországbanHosszú éveken át párszáz euróért cseréltek gazdát a Trabantok. Manapság azonban az interneten már 225 euró és 10 ezer euró között lehet találni hirdetéseket. A legnagyobb ritkaság és ezért a legdrágább is a Trabant nyitott, vászontetős változata.

Megalapozatlannak tűnnek azok az aggodalmak, hogy a gyártás befejezése miatt már ne lehetne Trabant vagy Wartburg alkatrészekhez jutni. Sokan halmoztak fel eredeti alkatrészeket és van utángyártás is - mondta Andrea Zeus. Van egy kifejezetten Trabant alkatrészekre szakosodott internetes áruház is.

Kulcsszavak: autóipar, jármű kereskedelem, németország, Trabant, Wartburg
 
A Tesla Magyarországon építhet autógyárat, ha végre cselekszünk! A Tesla Magyarországon építhet autógyárat, ha végre cselekszünk! Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára Németországban Szeretjük a Toyota hibridjeit Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Romániában tavaly 20 százalékkal nőtt az új gépkocsik eladása Romániában tavaly 20 százalékkal nőtt az új gépkocsik eladása Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban
 
Az utolsó két Magnum is kigördült

Az utolsó két Magnum is kigördült

2013. augusztus 05.
A Renault Trucks, néhány nappal azután, hogy Lyonban bemutatta teljesen megújított  járműkínálatát, pontot tesz a Magnum történetének végére. Június 26-án szerdán adták át az utolsó Magnumot a Robert Chabbert szállító cégnek, Bourg-en-Bresse üzemében.
Részletek

Renault MagnumA Renault Trucks ebből az alkalomból mutatta be a vállalatnak a teljesen új távolsági szállító teherautóját, a Renault Trucks T modellt. 23 évvel ezelőtt gördült le a gyártósorról az első AE, a majdani Magnum. Az újító szellemű, sík padlóval készült teherautó forradalmasította a távolsági fuvarozás világát.

A Renault Trucks nemrégiben mutatta be Lyonban új járműkínálatát, amely maradéktalanul teljesíti az Euro 6 előírásait, köztük az új távolsági szállító teherautót, a Renault Trucks T modellt. A Magnum örökségéhez hűen ez a modell továbbviszi elődje koncepcióját, a technikai platóra « ültetett » fülkét, amelynek szintén van síkpadlós változata.

Június 26-án szerdán gördült le az utolsó két Magnum a Bourg-en-Bresse-i üzem gyártósorairól. Az egyik Magnumot a Robert Chabbert szállító vállalatnak adták át Bourg-en-Bresse-ben, a másik a Berlier alapítvány múzeumába került, ahol elfoglalja méltó helyét az 1894-ben kezdődött történet jeles tanúi között.

23 éves pályafutás

1990-ben forradalmi újdonság látott napvilágot, a sík padlós és 1,87 m belmagasságú  fülkével ellátott Renault AE. Innovatív formaterv, egyedülállóan tágas és kényelmes fülke, amelyben szabadon lehetett mozogni : ezek az egyedülálló jellegzetességek tették a piac legkényelmesebb teherautójává a Renault Magnumot.
Renault Magnum1991-ben a Renault Magnumot az „Év teherautójává” választották.
1997-ben megújult a fülkebelső, ami tovább növelte a vezető kényelmét. 2005-ben és 2006-ban új alvázat és új fődarabokat kapott a Renault Magnum, hogy megfeleljen az Euro 5 szabvány előírásainak.
2008-ban magasított tetővel látták el és tágasabb rakodóhelyeket alakítottak ki.
2011-ben a Renault Trucks picra dobta a Magnum Legendet, a 99 számozott példányban kiadott limitált sorozatot, amelyen visszaköszönnek a nagy előd, az AE fekete-fehér színei.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, járműipar, Magnum, Renault Trucks
 
Az utolsó két Magnum is kigördült Indul a harmadik műszak az Audinál Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Mára a PSA Csoport valamennyi személyautója rendelkezik WLTP-hitelesítéssel, és elérhető az ügyfelek számára Mára a PSA Csoport valamennyi személyautója rendelkezik WLTP-hitelesítéssel, és elérhető az ügyfelek számára Az utolsó két Magnum is kigördült A „jövő taxija” Hongkongban Új karosszériaüzemmel bővül a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár Új karosszériaüzemmel bővül a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár
 
A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók

A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók

2013. augusztus 05.
Egy luxemburgi gépkocsi lízingelő cég évek óta dolgozik azon, hogy minél több ügyfelét rábírja arra, fizessenek plusz pénzt járműveik emissziójának ellentételezésére. A céges beszerzők hajlandóbbak erre, mint a magánautósok.
Részletek

A céges járművek zöldebbek, mint a magánautókAz üvegházgáz-kibocsátás ellentételezése (offset) a leggyakrabban úgy történik, hogy az erre szakosodott alapba befizetett összeget faültetésre fordítják, mely annyi karbont köt meg, amennyit a szennyező cég/személy kibocsát egy évben. A karbonsemlegesítést azonban sok esetben úgy végzik el, hogy fosszilis energiahordozók használatát kiküszöbölő projektekbe fektetik a pénzt, mint például megújuló energiás erőművekbe, írja a piacesprofit.hu.

Az Axus Luxembourg – ALD Automotive nevű lízingcég 1600 kliense összesen 9300 autóvezetőt ölel fel (több ügyfél értelemszerűen céges flotta, nagyszámú sofőrrel). 2009 óta közülük eddig 800 autóst tudtak meggyőzni arról, célszerű gondoskodnia járműve füstölgésének ellentételezéséről.

Az e célra három és fél év alatt befolyt 96 000 eurót a MyClimate Luxembourg alapnak utalták át, mely pénzösszegből az Balin finanszírozott egy szemét-újrahasznosító üzemet, ami biomasszás erőműként termel villamos energiát. (A MyClimate Luxembourg-nak közel 35 karbonsemlegesítő projektje van fejlődő országokban, Bolíviától Indonéziáig.)

A céges járművek zöldebbek, mint a magánautókA Balin működő -s az ENSZ CDM-programjának minősítésével is rendelkező- Gianyar Szeméthasznosító Üzem 10 év alatt mintegy 73 000 tonna metángáz kibocsátását spórolja meg. (Ez hússzor erősebb üvegházhatású, mint a széndioxid.) A beruházással kapcsolatban létesített állásokat 90 %-ban helyi munkaerővel töltötték fel. A 27 éve piacon lévő lízingcég és az ügyfelek összedobják forrásaikat: egyharmad-kétharmad arányban állják a karbonsemlegesítés költségeit, vagyis minden 2 eurót, amit a kliens erre szán, a lízingcég 1 euróval pótolja ki.

Zöld gomb és racionalizált logisztika

Az Ald Bluefleet névre hallgató program keretében tanácsadást is végeznek, így két másik szinten is igyekeznek zöldíteni a járműparkokat: az autó kiválasztásánál, valamint a használat optimalizálásánál. Ez utóbbi annyit tesz, hogy segítenek áramvonalasítani a szállítási útvonalak kijelölését és megoldani, hogy egy jármű lehetőleg egy irányban végezzen feladatokat, ne pedig keresztül-kasul járjon az országban, s ezen belül is koncentráltan csoportosítják a célpontokat. Továbbá azt is tanácsolják, hogy vezessenek közepes sebességgel és az új modellekben vegyék igénybe azt a gombot, melynek megnyomása után valahányszor a piros lámpánál ácsorog az autó, lekapcsolódik a motor, a gázpedál megnyomásakor pedig azonnal újraindul, hogy addig a néhány percig se távozzon a kipufogócsövön keresztül füst.

A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók”A vállalkozások ügyvezetői, a vállalatok beszerzési vezetői sokkal nyitottabbak a karbonsemlegesítési rendszer iránt, mint a magánautósok, akik a saját pénztárcájukból dolgoznak, nem céges büdzséből”, magyarázta a Piac és Profitnak a cég képviselője, Luc Berhin Brüsszelben, ahol az 1. CSR díjátadó gálán kitüntetésben részesült a lízingprogram. A kezdeményezés az országon belül az első és a mai napig egyedülálló. Remélhetőleg Magyarországon is indul hasonló program.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, környezetbarát, környezetvédelem, zöld
 
A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Bosch az elektromobilitással több mint egymilliárd euró árbevételt ér el A Bosch az elektromobilitással több mint egymilliárd euró árbevételt ér el A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók Dinamika felsőfokon – Az Audi RS 7 Sportback
 
Új Swift modellek a Suzuki kínálatában

Új Swift modellek a Suzuki kínálatában

2013. augusztus 05.
Megújult a Suzuki kisautója, a 2004-ben világstratégiai modellként bevezetett Swift.
Részletek

Suzuki SwiftAz újratervezett első lökhárító és hűtőrács mellett összkerékhajtással, illetve vadonatúj, „ragyogó napsárga” színben is elérhető a modell. Ezzel egy időben megérkezett a Swift Sport régóta várt, ötajtós változata.

Több ponton is megújult a harmadik generációs Swift. A Suzuki mérnökei újratervezték az első lökhárítót és a hűtőrácsot. Az 1,2 literes, benzinmotoros változat mostantól összkerékhajtással is megvásárolható. A színpaletta „azúrkék metál” és „ragyogó napsárga” színekkel egészült ki. Az utastérben újdonság a fekete tónusú műszerfal, és új típusú a kárpit.

Átfogó biztonsági és védelmi rendszerének köszönhetően a Swift kiváló vezetési élménye természetesen megmaradt. Továbbra is számos extra közül lehet választani, a GS-ben szériafelszerelés a nyomógombos indítás, a bluetooth-rendszer és az USB-port, az automata légkondicionáló, a tengelyirányban is állítható kormány, a tempomat, a fűtött első ülések és a 16"-os alufelnik.

Suzuki SwiftA GS felszereltségnél újdonság a LED nappali fény és a tükörbe épített index, a GLX felszereltségnél pedig az ezüst ködlámpakeret. Új változatban, ötajtós kivitelben is elérhetővé vált a Suzuki „fenegyereke”, a Swift Sport. Újdonság a 60:40 arányban osztható hátsó ülés, emellett gyerekzárral is ellátták a hátsó ajtókat. Az ESP és a tempomat mellett az alapfelszereltség része a kulcs nélküli motorindító rendszer, a hátsó tolatóradar, az USB-csatlakozó, az automata klíma, az ülésfűtés és a bluetoothos telefonkihangosító.

Az 1,6 literes VVT-benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval 195 km/órás végsebességre képes, és 8,7 másodperc gyorsul 100 km/órára. Átlagos fogyasztása 6,4 liter.

Mindehhez továbbra is kiemelkedően hatékony biztonsági rendszer társul. A Swift Sportban az eredeti szériához hasonlóan minden megvan, amit ma biztonság terén elvárhatunk egy autótól: nagy szakítószilárdságú acélkarosszéria, energiaelnyelő anyagok, hét légzsák, ABS és ESP.

Kulcsszavak: autóipar, Magyar Suzuki, suzuki, swift
 
Új Swift modellek a Suzuki kínálatában Az új Citroen Grand C4 Picasso lett az Év Egyterűje a What Car? magazin szavazásán 40 éves a SEAT Technikai Központja 40 éves a SEAT Technikai Központja Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Új Swift modellek a Suzuki kínálatában Csökkent a román autógyártás és -export az első kilenc hónapban Új Swift modellek a Suzuki kínálatában Megkezdődhet az Infiniti modellek gyártása a sunderlandi üzemben
 
A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt

A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt

2013. augusztus 05.
A Continental kiemelt figyelmet fordít a megújuló energiaforrásokból és az elhanyagolható mennyiségű fosszilis anyagokból készülő „zöld” abroncsok kifejlesztésére.
Részletek

A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőtA világ egyik vezető gumiabroncsgyártójának kutatói jelenleg is azon dolgoznak, hogy a teljes mértékben természetes alapanyagokból készülő abroncs „víziója” minél előbb valóság legyen. A kutatásoknak és a kísérleteknek köszönhetően már lehetővé vált a fosszilis olajszármazékok repceolajjal és poliészterrel történő helyettesítése a gumiköpenyben. 

Dr. Boris Mergell, a Continental anyag és gyártástechnológiai részlegének vezetője szerint még rögös út vezet a „zöld” abroncsokig. „Nem minden nyersanyag helyettesíthető környezetbarát anyagokkal. Ezek sok esetben negatívan befolyásolják a fékteljesítményt és a gördülési ellenállást, de ezeken a területeken nem szeretnénk kompromisszumokat kötni”, magyarázza a szakember. Napjainkban a szénhidrogén-származékokból (szén, kőolaj, földgáz) előállított alkotóelemeket egyre nagyobb arányban tudják kiváltani a megújuló energiaforrások felhasználásával készülő alapanyagok. Ennek a megoldásnak azonban az a hátránya, hogy olyan földterületeket igényelnek, amelyeket jelen pillanatban élelmiszer-előállításra használnak.

Kaucsuk pitypangból


A „zöld” gumiabroncs kifejlesztésére egy másik kézenfekvő megoldás, a pitypang nedvének felhasználása. A kutatók ma már arra is képesek, hogy „kikapcsolják” a pitypang tejnedvének alvadásáért felelős gént, és így előállítható a gumi alapanyagát képező kaucsuk. A gumifákból nyert kaucsukkal szemben a gyermekláncfű nedvének felhasználása ígéretes megoldásnak bizonyul. „A pitypang egyik fő előnye, hogy Európában szinte bárhol megtalálható, és nem termőföldek, hanem jellemzően ugaron hagyott területeken fordul elő nagy mennyiségben. Ennek köszönhetően nincs szükség más kontinensekről szállítani a kaucsuk előállításához szükséges alapanyagot”, jegyezte meg Dr. Boris Mergell. 

A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőtAz ipari korom is kiváltható

Egy másik, ugyancsak a gumiabroncsok előállítása során felhasznált alapanyag, az ipari korom is helyettesíthető szilícium-dioxiddal, ismertebb nevén a kovasavval. Ezzel a megoldással az abroncs súlya akár 20%-kal is csökkenthető. Attól függetlenül, hogy a lágyító szerek és a különféle gyanták megújuló erőforrásokból vagy újrahasznosító üzemekből származnak, kiválóan hasznosíthatóak az abroncsgyártásban. Az összetevők tekintetében a gumiabroncsok jelenleg 41%-ban kaucsukot (természetes vagy szintetikus), 30%-ban töltőanyagokat (például korom, szilika, szén, kréta), 15%-ban merevítő anyagokat (acél, rayon, nylon, poliészter), 6%-ban a vulkanizáláshoz szükséges vegyi anyagokat (ken, cink-oxid, különböző más vegyi anyagok), további 6%-ban lágyító anyagokat (ásványi és növényi olajok, gyanták), valamint 2%-ban öregedést gátló és egyéb vegyi anyagokat tartalmaznak.

„A környezetbarát gumiabroncsok kifejlesztéséhez még számos tesztet kell elvégezni az anyagokon, valamint elengedhetetlen a gyártástechnológia fejlesztése is. Ezért azt gondolom, hogy még legalább 5 évet várnunk kell a „zöld” abroncsok megjelenésére”, tette hozzá Dr. Boris Mergell.

A Continental az abroncsok fejlesztése során arra törekszik, hogy a lehető legnagyobb arányban megújuló energiaforrásból származó alapanyagokat használjon fel. Ennek köszönhetően napjainkban egy átlagos személygépjármű-abroncs már legalább 45%-ban nem kőolajszármazékból készülő alkotóelemeket tartalmaz. Becslések szerint 2020-ra a gumiabroncsokban használt természetes anyagok aránya elérheti a 100%-ot.

Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, közlekedés
 
10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt 10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt Közös gyártásról írt alá szándéknyilatkozatot a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler Közös gyártásról írt alá szándéknyilatkozatot a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler Tízmillió abroncs Harley-Davidsonokra Tízmillió abroncs Harley-Davidsonokra Ismét csökkent az üzemanyagok ára Ismét csökkent az üzemanyagok ára A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt Közzétette autópálya-stratégiáját a román kormány
 
Idén első alkalommal rendezik meg a Volkswagen Amarok pick-up Horgász Kupát

Idén első alkalommal rendezik meg a Volkswagen Amarok pick-up Horgász Kupát

2013. augusztus 05.
Idén első alkalommal rendezik meg a Volkswagen Amarok pick-up Horgász Kupát a Győr-Gyirmót településen található horgásztavakon 2013. augusztus 17-én.
Részletek


Idén első alkalommal rendezik meg a Volkswagen Amarok pick-up Horgász KupátA rendezvény fővédnöke Ladányi Tamás, országos hírű sporthorgász, szakíró, filmes rendező, akit tavasz óta egy mélyfekete 163 lóerős biturbós dízelmotoros, állandó összkerékhajtású Volkswagen Amarok Highline kísér el horgászkalandjaira.

Az I. Amarok Horgász Kupára nemcsak profi, hanem amatőr horgászokat is várnak a szervezők, ahol a kikapcsolódás, a szabadban eltöltött időszak a fontos, de a horgászati lehetőségeket nézve pár fontos szabályt mindenképpen figyelembe kell venni a verseny során. Mindehhez biztosított az igazi tóparti hangulat, hiszen az öt órás verseny végén halászlével látják vendégül a versenyzőket.

A horgászat mellett az érdeklődők kipróbálhatják a Volkswagen pick-up modelljét, az Amarokot, a nyertesek között pedig Amarok ajándéktárgyakat osztanak ki.

További részletek és regisztráció a www.amarokhorgaszkupa.hu oldalon.

Idén első alkalommal rendezik meg a Volkswagen Amarok pick-up Horgász Kupát

Kulcsszavak: amarok, verseny, volkswagen
 
Idén első alkalommal rendezik meg a Volkswagen Amarok pick-up Horgász Kupát Új rekorddal zárta a 2012-es évet a Volkswagen Személyautók Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén A Volkswagen átszervezi motorsport programját A Volkswagen átszervezi motorsport programját Idén első alkalommal rendezik meg a Volkswagen Amarok pick-up Horgász Kupát Volkswagen Innovaturné az országos márkakereskedői hálózatban Idén első alkalommal rendezik meg a Volkswagen Amarok pick-up Horgász Kupát Április utolsó hétvégéjén kezdődött az Apex Racing Team első éles bevetése
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10421 - 10430