Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10521 - 10530 |
A Nissan átveszi az irányítást a kisautók piacán |
||
2013. július 17.
A Nissan Pozsonyban tartja legújabb NISSAN LIVE rendezvényét, amelynek során bemutatkozik az új Note, az új Micra és a továbbfejlesztett dízelmotorral rendelkező Juke.
|
A merész formatervű, kategóriában elsőként alkalmazott technológiákat és műszaki innovációkat felvonultató három modell a teljes B-szegmenst lefedő kínálatot jelent. A modellpaletta élén a teljesen új Note áll. Az alapjaiban áttervezett Note-ot úgy alakították ki, hogy megfeleljen az európai piac egyedi igényeinek, és új mércét állítson fel a kategóriában elsőként bemutatott technológiai megoldásaival, praktikus kialakításával, formatervével és ár-érték arányával. A Nissan sunderlandi üzemében gyártott új Note számos innovatív és prémium felszerelést kínál, elsőként a kategóriában. Ezek közé tartozik a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs, amely három biztonsági rendszer összekapcsolásával átfogó vezetéstámogató megoldást kínál, és a nagy sikerű AVM parkolókamera, amely 360 fokos madártávlati képet ad a vezetőnek az autó környezetéről. A Nissan innovatív kisautó-kínálatában a teljesen új Note mellé csatlakozik az új Micra, amely jelentős formatervezési és műszaki újításokat tartalmaz. A Nissan kisautó-gyártásában több mint 30 éve vezető szerepet betöltő Micra legújabb változata megújult, merész első és hátsó résszel, valamint teljesen átdolgozott utastérrel rendelkezik. Az opcióként rendelhető kiegészítő- és díszítőelemek széles palettájának köszönhetően a tulajdonosok minden eddiginél jobban személyre szabhatják Micrájukat. A Nissan a márka szokásához híven izgalmas és praktikus fedélzeti technológiával szerelte fel a Micrát: a legújabb generációs NissanConnect navigációs és kommunikációs rendszert immár a GoogleTM szolgáltatásai egészítik ki. A Nissan teljesen megújult kisautó-palettáját az új, dízelmotoros Juke teszi teljessé. Az új motort a Nissan szövetséges partnere, a Renault fejlesztette ki. Az alapáron üresjárati stop-start rendszerrel felszerelt erőforrás nyomatéka 20 Nm-rel nőtt, alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása és sokkal kifinomultabban működik. Ezen kívül a motor üzemanyag-fogyasztása 12 százalékkal csökkent, így jelenleg a kategória egyik legjobb ajánlatának számít. Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, galéria, jármű kereskedelem, juke, micra, nissan, Note
|
|
|||||
|
||||||
Újra kamionos találkozó Szegeden |
||
2013. július 17.
A legszebb és leggyorsabb kamionokat is megcsodálhatják az érdeklődők a hétvégén Szegeden, ha ellátogatnak a Nemzetközi Kamionos Country Találkozó programjaira.
|
ágoston Attila, a rendezvény főszervezője az MTI-nek elmondta, hogy az immár 23. alkalommal megrendezett fesztivál több mint két évtizede baráti találkozóként indult. Az első összejövetelen néhány tucat zenész és - akkor még főként Rábákkal járó - kamionos találkozott egy Szegedhez közeli tanyán, ahol egy bogrács mellett beszélgettek szakmájukról. A több ezer vendéget vonzó rendezvénnyé nőtt fesztivál rendkívül népszerű, a kamionsofőrök közül sokan úgy időzítik szabadságukat, hogy ezt a hétvégét családjukkal együtt Szegeden tölthessék. Az előzetes jelentkezések alapján csaknem 200 kamiont várnak: érkeznek cégek hat-nyolc járművel, lesznek magánfuvarozók, de jönnek vendégek Hollandiából, Romániából, Szerbiából és Szlovákiából is. A programok pénteken délután kezdődnek, a járművek és sofőrjeik Szeged mellett a Közúti Közlekedők Emlékművénél gyülekeznek, majd a belváros érintésével együtt vonulnak a fesztivál helyszínére, Sziksósfürdőre. Szombaton reggel zenés ébresztőre kelhetnek föl a vendégek, majd elkezdődnek a hagyományosan sokakat vonzó vetélkedők. Európában csak a szegedi fesztiválon rendeznek kamionos terepügyességi versenyt, de a látogatók összemérhetik tehetségüket és erejüket kötélhúzásban, szkanderben, féktárcsagurításban, rugóemelésben, és nem maradhat el a hagyományos kamionhúzás sem. A sofőrök mellett a járművek is megmérkőznek egymással: a kamion-szépségverseny zsűrije egész nap dolgozik, hogy délutánra megtalálja a legtetszetősebb járművet. A győzelem komoly presztízst jelent a kamionosok között, így nem véletlen, hogy sokan a versenyre készülve a különleges festés mellett lámpákkal és krómszegélyekkel is feldíszítik járművüket. A szombati programot koncertek - többek között a Heaven Street Seven fellépése - és medenceparti diszkó zárja. Vasárnap délután a szegedi Huszár Mátyás rakparton rendezik a fesztivál mindenki által legjobban várt és leglátványosabb eseményét, a kamionos gyorsulási versenyt, ahol az is kiderül, mire képesek a hatalmas járművek rakomány nélkül. Kulcsszavak: fesztivál, kamion, szeged, találkozó
|
|
|||||
|
||||||
Visszatér a Jet2.com Leeds-Budapest járata |
||
2013. július 17.
Jövő év áprilisától újra repülnek a Jet2.com diszkont légitársaság gépei Budapestről az angliai Leeds Bradford repülőterére, ezzel négyre emelkedik a légitársaság gépeivel elérhető brit városok száma - közölte a cég az MTI-vel hétfőn.
|
Az első Budapest-Leeds járat 2014. április 3-án indul. A légitársaság 2004 óta jár a budapesti repülőtérre, azóta folyamatosan fejleszti a Magyarországról elérhető járathálózatát. A leedsi járat hetente kétszer, csütörtökön és vasárnap közlekedik majd Boeing 737-essel. A Jet2.com jegyfoglalási rendszerében már megtalálható az újabb úti cél Edinburgh, Manchester és East Midlands mellett, amelyekbe összesen heti 11 járattal lehet eljutni Budapestről. A dinamikusan fejlődő Yorkshire-i régió egyetlen közvetlen légi összeköttetéseként a leeds-bradfordi járat kétségtelenül sikeres lesz mind a kiutazó, mind pedig a beérkező utazók körében - jelentette ki Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója a közlemény szerint. A Jet2.com diszkont légitársaság kínálja a legtöbb közvetlen brit úti célt a budapesti utasok számára, amivel Nagy-Britannia gazdasági és turisztikai szempontból legfontosabb régiói szinte mind elérhetők - írták. Leeds Bradford az Egyesült Királyság legnagyobb régiójának, Yorkshire grófságnak a kapuja. A mintegy 800 ezres lakosú Leeds Anglia egyik meghatározó regionális központja: a nagyvárost jelenleg London után Nagy-Britannia második legfontosabb pénzügyi és üzleti központjaként tartják számon. A helyi idegenforgalom is jelentős, Leedset évente mintegy másfél millió turista keresi fel. Kulcsszavak: budapest, budapest airport, Jet2.com, légiközlekedés, légitársaság, repülés, repülő
|
|
|||||
|
||||||
Drágult a benzin |
||
2013. július 17.
Bruttó 4 forinttal emelte szerdán a benzin literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt., a gázolaj ára nem változott.
|
Az emeléssel a benzin ára 421-422 forintra nő, a gázolaj átlagára 422-423 forint marad. A múlt héten a gázolaj és a benzin ára kétszer is nőtt, mindkettő összességében 8 forinttal. A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei jegyzések alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak a kutak árai között. Kulcsszavak: áremelés, benzin, benzinkút, mol
|
|
|||||
|
||||||
Idén is lesz Volkswagen Golf-találkozó |
||
2013. július 17.
Második alkalommal rendez a Volkswagen Golf-találkozót a Hungaroringen! A szeptember 21-i rendezvény egyben az új Golf GTI és Golf Variant hazai premierjének helyszíne is lesz.
|
A Volkswagen kínálatában 39 esztendeje szereplő Golf az autógyártás történetének ikonikus darabja, a tuning műhelyek egyik legnagyobb kedvence, Cabriolet és GTI változatai pedig a négykerekűek iránt kevesebb érdeklődést mutatókat is lázba hozzák. Az első hat generáció után tavaly ősszel megrendezett Golf-találkozón volt első ízben látható Magyarországon a Volkswagen Golf VII. Az akkori eseményre több mint négyezer gépkocsi, ebből közel kétezer Volkswagen Golf tulajdonosa regisztrált. Idén szeptember 21-én a Volkswagen újra megrendezi a Golf-találkozót, ahová a Golf-tulajdonosok mellett, a Volkswagen-rajongókat, az automobilizáció szerelmeseit is várják az autózás emblematikus helyszínére, a mogyoródi versenypályára. Az érdeklődők természetesen nemcsak Golffal érkezhetnek a Ringre, hiszen a gépkocsi márkájától és típusától függetlenül a szervezők mindenkit örömmel látnak a helyszínen. A változatos programok között szerepel a vezetéstechnikai pálya, ahol a résztvevők próbára tehetik tudásukat, az ingyenes gyorsszervizben a Volkswagen szakembereivel átvizsgáltathatják Golfjukat, míg a gokart pályán kiélhetik versenyszenvedélyüket. Mindezeken kívül a látogatókat női és gyerekprogramok mellett koncerttel és további meglepetésekkel is várják. A Golf-találkozóról bővebb információ a www.golftalalkozo.hu oldalon található, ahol lehetőség van az előzetes regisztrációra is, hiszen ez mindenképpen szükséges azon Golf-tulajdonosok számára, akik szeretnének a Paddock részre kiválasztott 300 gépkocsi között állni, vagy a versenypályán körözni. Kulcsszavak: autóipar, Golf, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
A Sólyom Airways hat repülőgépre kötött lízingszerződést |
||
2013. július 16.
A Sólyom Airways hat repülőgép lízingelésére írt alá szerződést Londonban - közölte Vágó József, a légitársaság vezetője kedden az MTI-vel, hozzátéve, hogy még augusztus 20-a előtt Budapestre érkezik az új magyar légitársaság első gépe.
|
Vágó József kiemelte, hogy a Sólyom Airways már szerdán reggel beköltözik irodáiba a budapesti Liszt Ferenc-repülőtéren, és még augusztusban megkezdi a jegyek értékesítését járataira. Arra a kérdésre, hogy mikor indul az első járatuk, Vágó József elmondta: az indulás nem csak rajtuk múlik, a gépek üzembe helyezése és magyar lajstromba vétele a légügyi hatóság feladata. "Mi a magunk részéről az első gépet idehozzuk augusztus 20-a előtt, folyamatosan bejön a hat gép, és szeretnénk velük minél hamarabb elindulni" - fogalmazott Vágó József. A Sólyom Airways 6 repülőgéppel indul el még az idén, de 2017-re már 50 gépes flotta szerepel a terveikben - mondta Vágó József, aki jelenleg is Londonban tartózkodik. Az MTI kérdésére jelezte: további gépek lízingelése kapcsán újabb tárgyalásokat folytat. Kifejtette: felkínálják a kormányzatnak, hogy augusztus 20-án, a nemzeti ünnep alkalmából a légi parádén átrepülnek az első géppel a Duna felett. Charterjáratok és menetrend szerinti járatok indítását is tervezik, elsősorban európai, azon belül pedig alapvetően nyugat-európai célpontok felé - fűzte hozzá. Vágó József szólt arról is, hogy a hat repülőgép üzemeltetéséhez a kezdéskor 350-400 munkatárssal kell rendelkezniük, de egy hónapon belül 700-ra növelik alkalmazottaik számát. Az utaslétszámot 2014-ben 3 millió, 2017-re pedig már 8 millió utasra becsülte. A légitársaság vezetője elmondta, hogy egyesült arab emirátusokbeli és ománi befektetők finanszírozzák a működést, de maga a Sólyom Airways három magyar magánszemély tulajdonában van, ők hárman finanszírozták - több száz millió forintos beruházással - a társaság eddigi indulását és működését. Kiemelte, hogy a társaságban az államnak "semmiféle közreműködése nem volt eddig, és nem is lesz (...), az állam nem lesz tulajdonos". Vágó József azt is megerősítette, hogy a Sólyom Airways az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft.-re és a korábbi Malév földi kiszolgáló cégére, a Malév Ground Handling Zrt.-re is vételi ajánlatot nyújtott be, erre a tulajdonos magyar államtól még nem kapott visszajelzést. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az MTI megkeresésére azt közölte, hogy a Légügyi Hivatal vizsgálja a Sólyom légitársaság alapítására benyújtott kérelmet, és erről határozatot hoz. Ismertették: légitársaság alapításához két alapvető hatósági engedély szükséges: egy üzemben tartási és egy működési engedély, de kell egy műszaki alkalmassági engedély is. A Sólyom légitársasággal kapcsolatos hatósági eljárások folyamatban vannak, azonban kereskedelmi légi személyszállításra jelenleg nem rendelkezik engedéllyel a társaság - közölte az NKH. Hozzátette, a hatósági eljárások szakszerű lefolytatása körülbelül 90 napot vesz igénybe, de a tényleges engedélyezés ideje nagyban függ attól, hogy a kérelmező az előírt dokumentumokat megfelelő tartalommal és szakmaisággal terjeszti-e be a hatóságnak. Kulcsszavak: airport, légiközlekedés, légitársaság, Liszt Ferenc Airport, repülő, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
RCZ R a Peugeot legerősebb modellje |
||
2013. július 16.
Bemutatkozott a Peugeot kínálatának eddigi legerősebb modellje, a 270 lóerős 1,6-os turbómotorral szerelt RCZ R.
|
Tanulmányautóként már beharangozták az érkezését, ezért nem volt meglepetés, hogy sorozatgyártásra szánt változatban is előállt a Peugeot RCZ R. A típushoz 156 és 200 lóerővel eddig is rendelhető 1,6 literes THP turbómotor azonban az R kivitelben már 270 lóerős teljesítményre és 330 Nm nyomatékra képes, utóbbi 1900 és 5500 közötti fordulatszámon végig rendelkezésre áll. A jelentősen megnövelt teljesítményű motorral az RCZ R nulláról százra 5,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebességét 250 km/óránál elektronika korlátozza. A csúcsmodellhez könnyűsúlyú anyagokat is felhasználtak, ezért nem nehezebb, sőt, 17 kilogrammal kevesebbet is nyom a mérlegen, mint a kétszáz lóerős kivitel: csak 1280 kg. Ennek is köszönhető, hogy az Euro 6-os emissziós normát is teljesítő modell széndioxid-kibocsátása 155-ről 145 g/km-re csökkent. Kulcsszavak: autóipar, galéria, Peugeot, RCZ R, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Sir Alex Ferguson Chevrolet Captivája jótékony árverésen |
||
2013. július 16.
Kalapács alá kerül a Manchester United korábbi igazgatójának kézzel írott lemondási nyilatkozata is.
|
A Manchester United korábbi igazgatója, Sir Alex Ferguson, kombinálta golfszeretetét a Royal Welsh (a Brit Hadsereg egyik nagy gyalogos alakulata) aktív és obsitos katonáinak támogatásával: a klubnál töltött utolsó évének számos emléktárgyát bocsátotta árverésre a Sir Alex Ferguson Golf Classic rendezvényen Belfryben, a golfozás nevezetes helyén. Ezek között szerepelt Sir Alex Chevrolet Captivája és egyedi, aláírt portréja, valamint kézzel írott lemondási nyilatkozata is. A bevételt a The Royal Welsh Benevolence Fund alapítvány kapja, amely sokat tesz a Royal Welsh aktív és leszerelt tisztjeiért és katonáiért. Moyes veszi át a stafétabotot Sir Alex tavaly év végén vonult vissza a klubvezetésből. Utóda, a szintén skót David Moyes, július 1.-én vette fel a munkát. A fekete Chevrolet Captiva LTZ 2.2 VCDi-jén érkező Moyest az egyesület edzőpályáján, az Aon Training Complexben üdvözölte számos újságíró és fotóriporter. A Chevrolet 2012 óta a Manchester United Hivatalos Autógyártó Szponzora. A partnerséget még jobban megszilárdította, hogy az egyesület mez-szponzora is lett a 2014/5-ös idénytől. A partnerség első idénye úgy végződött, hogy a Manchester United megnyerte rekordnak számító huszadik bajnoki címét. Remélhetőleg így is folytatódik Moyes alatt! Az előidényben több barátságos mérkőzést játszik a Manchester United. Moyes idejének első meccsén Bangkokban találkoznak a Vörös ördögök a Singha All Stars csapattal, 48 ezer néző előtt. A nyári portya érinti majd Ausztráliát, Japánt és Hong Kongot is. Moyes első bajnoki tétmérkőzésén az ellenfél a Wigan lesz az FA Community Shield keretében, augusztus 11.-én. Egy héttel később komolyan beindul az első osztály, amikor a Manchester United és a Swansea találkozik. A Chevrolet fokozza a labdarúgás támogatását A Chevrolet azzal fejezte ki még jobban az elkötelezettségét a világ labdarúgása iránt, hogy a férfi-, női-, ifi- és olimpiai csapatra vonatkozó hároméves megállapodást kötött az United States Soccer Federation szövetséggel. „Mint jól tudják a szurkolók, a labdarúgás sokkal több, mint a világ kedvenc sportja: társadalmi jelenség és életforma is,” mondta Molly Peck, a Chevrolet reklám- és értékesítéstámogatási igazgatója. Közben a Chevrolet az One World Futbol alapító tagja is. Ennek támogatójaként világszerte másfél millió darab gyakorlatilag tönkretehetetlen One World focilabdát adományoz háborús területeknek, menekülttáboroknak, katasztrófa-sújtotta övezeteknek és elmaradott vidékeknek. Az ilyen labda sosem ereszt le, így pumpálni sem kell, vég nélkül játszhatnak vele a legrászorulóbb gyerekek. Az 1911-ben Detroitben alapított Chevrolet a világ negyedik legnagyobb autómárkája, évente közel ötmillió személy- és kisteherautót ad el több mint 140 országban. A Chevrolet takarékos fogyasztású, élénk autóira kifejező design, kiváló minőség és a Chevrolet MyLink intelligens kapcsolattartás jellemző. Európai választékának tagjai a Spark és az Aveo városi autó, a Trax kis SUV, a kompakt Cruze, az Orlando családi nagyterű kocsi, a Captiva kompakt SUV, a Malibu középkategóriájú szedán, a legendás Camaro és Corvette sportkocsik, valamint a kiterjesztett hatótávú Volt villanyautó. Kulcsszavak: autóipar, Captiva, chevrolet, suv
|
|
|||||
|
||||||
Az új Maserati Quattroporte Continental gumiabroncsokon hagyja el a gyár területét |
||
2013. július 16.
A Continental csúcsminőségű nyári abroncsai újabb exkluzív autókra kerülnek gyári szerelésben, miután az Audi, a Maserati és a Mercedes-Benz AMG is a hannoveri központú abroncsgyártó termékeit hagyta jóvá új modelljei számára.
|
A három prémium autógyártó összesen nyolc modellre engedélyezte a ContiSportContact™ 5, illetve a ContiSportContact™ 5 P gumiabroncsokat, tovább erősítve ezzel a Continental jelenlétét az elsőszerelésű személygépjármű-abroncsok piacán. Continental abroncsok a Mercedes AMG modelljein A Mercedes-Benz két újabb modell számára hagyta jóvá a ContiSportContact™ 5 P gumiabroncsot, így mostantól az A-osztály és a C-osztály AMG változatait is a Continental jelenleg legnagyobb teljesítményű utcai közlekedésre jóváhagyott termékével szerelik. Mindkét AMG modellre két méretben szereli a Mercedes-Benz az abroncsokat, amelyek a méretmegjelölés mögött az „MO” (Mercedes Originalteil, azaz Eredeti Mercedes alkatrész) rövidítést viselik oldalfalukon, mint minden Mercedes-Benz által jóváhagyott Continental termék. A gumiabroncsok közvetlenül a gyárban kerülnek az autókra, de ezek a termékek a Mercedes-Benz márkakereskedéseiben és az abroncsszervizekben is kaphatóak. Az A-osztály AMG modelljei számára 235/35 ZR 19 méretben érhető el a Continental abroncsa, míg a C-osztály AMG modelljeihez az azonos, 235/35 ZR 19 mellett 255/30 ZR 19 méretben is. A kiváló tapadású ContiSportContact™ 5 P a Continental csúcstechnológiát képviselő sportabroncsa, amely kiemelkedő fékteljesítménnyel, remek vízelvezetéssel és kimagasló erőátviteli képességgel rendelkezik. Az abroncs egyedülálló stabilitást biztosít kanyarodás közben, és még a teljesítmény határán is magabiztosan irányítható. Mindemellett a sportabroncsokhoz mérten kifejezetten jó gördülési komfort jellemzi, így tökéletesen illik a Mercedes-Benz modelljeihez. Az új Maserati Quattroporte is Continental abroncsokon suhan A Maserati is a ContiSportContact™ 5 P gumiabroncsot választotta az új Quattroporte számára, így a hannoveri abroncsmárka története során először könyvelhetett el sikert az olasz autógyártó egyik exkluzív modellje kapcsán. Felszereltségtől és motorizáltságtól függően összesen hat méretben, 19 és 21 col keréktárcsa-átmérő között szerelik majd a Continental abroncsait az új Quattroporte felnijeire. A ContiSportContact™ 5 P abroncs, speciálisan a Maserati modelljeihez kifejlesztett változatát „MGT” kód jelöli, ezzel is jelezve a specifikációt. A modenai sportlimuzin abroncsainak engedélyezett végsebessége 320 km/h. Az új Quattroporte kiemelkedően sportos menettulajdonságainak optimális kihasználása érdekében más méretű abroncsok kerülnek az autó első és a hátsó tengelyére. A belépő szintű modellek 19, a nagyobb motorral szerelt változatok 20 és 21 colos gumiabroncsokat kapnak. Jóváhagyás öt Audi modellre Az Audi az A3 és A8 modellekre a ContiSportContact™ 5-öt, míg az A6, A6 Allroad, A7 és RS6 quattro modellek számára a ContiSportContact™ 5 P abroncsot hagyta jóvá, 19 és 21 col közötti keréktárcsa-átmérővel, összesen öt méretben. A ContiSportContact™ 5 P255/40 R 19, 235/35 R 19 és 285/30 R 21 méretekben, míg a ContiSportContact™ 5 gumiabroncsok 255/40 R 19 és 255/40 R 20 méretben kerülnek az Audikra. Amíg az ingolstadti autógyártó által jóváhagyott Continental abroncsok legtöbbje az „AO” (Audi Originalteil, azaz Eredeti Audi alkatrész) rövidítést viseli oldalfalán, addig a quattro modellek, közöttük is például az RS6 abroncsai, „R01” jelöléssel készülnek. A gumiabroncsokat közvetlenül a gyárban szerelik fel az Audi modellek felnijeire, ugyanakkor ezek az abroncsok a márkakereskedésekben és az abroncsszervizekben is elérhetők. A ContiSportContact™ 5 P a Continental legsportosabb, csúcstechnológiát képviselő abroncsa. Az első és a hátsó tengelyre eltérő mintázattal gyártott, magas szilikatartalmú keveréket tartalmazó, innovatív futófelületi kialakítással rendelkező gumiabroncs számos méretváltozatban érhető el. A Continental ezt az abroncsot elsősorban elsőszereléshez szállítja a vezető autógyártók nagyteljesítményű sportmodelljeihez, de neves tuningműhelyek is gyakran választják a hannoveri fejlesztésű ContiSportContact™ 5 P-t. A legnevesebb prémium autógyártók újabb jóváhagyásai tovább erősítik a Continental vezető szerepét az elsőszerelésű személyautó-abroncsok európai piacán. Ma átlagosan minden harmadik Európában gyártott személygépjármű Continental gumiabroncsokon gördül le a gyártószalagokról. A hannoveri abroncsgyártó az elmúlt években stabilan 30% feletti részesedésre tett szert, és mindet elkövet annak érdekében, hogy piacvezető pozícióját a jövőben is megőrizze. Kulcsszavak: audi, continental, gumiabroncs, Maserati, mercedes-benz, Quattroporte
|
|
|||||
|
||||||
A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen |
||
2013. július 16.
Múlt héten másról sem szóltak a hírek, mint az abroncsok tartósságáról, ennek tükrében különösen fontos, hogy a számok a Dunlop sikerét igazolják az ezévi Le Mans-i versenyen.
|
Idén a Dunlop több olyan újdonsággal és fejlesztéssel állt elő, melyek segítségével a csapatok nem csak a többi versenyzővel szemben teljesíthettek jól, hanem saját korábbi eredményeiket is felülmúlhatták. Hozzászokhattunk, hogy a F1-ben a pilóták minden egyes kiálláskor kereket cserélnek. A Le Mans-i versenyen ezzel szemben a csapatok tankolni (vagy akár sofőrt cserélni) akár kétszer-háromszor is kiállhatnak, kerékcserére viszont nincs szükségük. Egy-egy F1 verseny során az autók nagyjából 310 km-t tesznek meg, és ezalatt többször cserélnek kereket, míg a 2013-as Le Mans-i versenyen a Dunlop csapatoknál egy-egy kerékszett gyakran négy kiállást is kibírt - azaz 44 kört a 13,629 km-es pályán. Ez a majdnem 600 km-es táv alig valamivel kevesebb, mint két teljes verseny hossza a Forma 1 Nagydíjon! A Dunlop eredményei a 2013-as Le Mans 24 órás versenyen az LMP2-t sikeresen befejező versenyzők szempontjából: A három legjobb csapat, illetve az első hat helyezettből öt Dunlop abroncsokat használt. A 329 körös versenyben 326 körön át vezettek olyan autók, melyeket Dunlop abroncsokkal szereltek fel. A versenyben a 11 leggyorsabb kört futó sofőrök 8 különböző autóban versenyeztek, és valamennyien Dunlop abroncsokat használtak. A verseny 10 leggyorsabb köre 7 különböző autó érdeme. Mind a hét Dunlop abroncsokat használt. A versenyt kevesebb mint 30 kiállással teljesítő 5 autóból 4 futott Dunlop abroncsokon. A verseny során a legkevesebb kiállásra a Greaves Motorsport #42 számú autójának volt szüksége, amely mindössze 28 alkalommal állt ki. A leggyorsabb kör Olivier Pla nevéhez fűződik, aki az Oak Racing #24 számú autójával versenyzett. Körideje 3:38,059 volt, ami 2,85 másodperccel gyorsabb, mint a leggyorsabb versenyző ideje. A verseny 8 leggyorsabb köre összesen 5 versenyzőhöz köthető, akik valamennyien Dunlop abroncsokat használtak. A Dunlop köztes abroncsát a verseny története során most először használták kétkiállásos rendszerben. A taktikát két különböző csapat is alkalmazta. A Dunlop csapatok a lágy és közepes keverékeket gond nélkül használták négykiállásos rendszerben. A leggyorsabb LMP2 kör több mint héttized másodperccel (0,4%-kal) volt gyorsabb, mint a 2012-es rekord. Továbbra is a leggyorsabb köröknél maradva: az első tíz befutó közül a mind 2012-ben, mind 2013-ban Dunlop abroncsokat használó hét csapat javított előző évi köreredményein, míg az az egy autó, amelyik idén nem Dunlop abroncsokon futott, 2012-es (Dunlop abroncsok használata mellett mért!) eredményéhez képest 1,35 századdal volt lassabb. A leggyorsabb köröket futók közül a most a konkurens cégek abroncsait használó, de tavaly még Dunlop gumikkal versenyző két autó idén mért leggyorsabb ideje elmaradt a tavalyitól. Jean-Felix Bazelin, Dunlop Motorsport Europe ügyvezető igazgatója szerint: "Elég rápillantani a Le Mans eredményeire, és azonnal látható, mennyit fejlődtünk. Több területen mutattunk fel elsőként valamilyen újdonságot, mint amilyen például a köztes gumik használata kétkiállásos stratégiában, vagy a lágy keverék négykiállásos rendszerben történő alkalmazása. Ezek jelentős haladást képviselnek a hosszú távú versenyzésben. Végre kifizetődött az esőgumik és köztes keverékek terén végzett rengeteg munkánk, termékeink komoly tényezővé váltak a nagyon változatos körülmények közt zajló versenyen. Az, hogy a csapataink ilyen sebességekre voltak képesek, és három, sőt, négykiállásos rendszerben is gond nélkül tudták használni az abroncsaikat jól illusztrálja, mekkora haladást értünk el az utóbbi pár évben, de a világ egyre gyorsul. Számunkra most az a legfontosabb, hogy folytassuk a fejlesztési munkát és megőrizzük vezető helyünket versenytársainkkal szemben." Kulcsszavak: autósport, Dunlop, gumiabroncs, Le Mans
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10521 - 10530 |