Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI |
||
2014. március 25.
A Kia az elmúlt 15-20 év alatt elképesztő utat és gyarapodást járt be! Erre a fejlődésre az egyik legjobb példa maga a Carens sorozat.
|
A legelső Carens amit, 1999-ben mutattak be közelebb állt egy megnövelt utasterű Shephiához mint a már akkor is divatos egyterűekhez. Ez a tesztelt Carens már a negyedik generációja a Kia alsóközép osztályos egyterűinek. 15 éve még csak kullogtak a nagyok után, mind technikailag, mint design téren, de mára a Dél-Koreai gyártó elismert tagja lett az élvonalnak. A forma nem igazán új, egyenes kapcsolat fedezhető fel a Ceed-del, de mégis vonzza a szememet, talán azért, mert határozottan sportosabb mint az elődei, tán az emelkedő övvonal és a relatív keskeny A és D oszlopok miatt. Elől a kis háromszög ablakocska sokat segít a kilátásban, hátul azért jól jön a nagyméretű visszapillantó tükör mellé a tolatókamera is. Az autó orrában egy Hyundai-Kia 1.7es CRDI egyen motor 136 lóerős változata duruzsol, hidegben kicsit nyers járású, de egy rövid bemelegedés után kellemes hangú dízel lesz belőle és ezen még a dinamikusabb autópálya használat sem változtat. A nyomatékváltó elosztása nagyon elüt a megszokottól, és így igencsak szokást igényel. Az első fokozat nehéz-teherautósan rövidre a második meg pont kényelmetlenül hosszúra sikerült. Hiába a nagyszerű, rugalmas motor, ha a városi közlekedésben, a gyakori megállások miatt sokat szenvedtünk a váltó karakterisztikája matt. A kormány és a futómű mind telitalálat közelében van, talán a buddhista nyugalmából egyedül a hosszú útbordák tudják kicsit kizökkenteni, de ez is csak pár pillanat és ismét kényelem és a nyugalom az úr. Az autó dinamikájára nem lehet panasz, a 180 Km/órás végsebesség és a 10 másodperc körüli gyorsulás, racionális használat közben kihasználhatatlan, a fogyasztással meg voltunk elégedve, igaz a gyári 4.8-as kombinált átlagot messze nem tudtuk megközelíteni, nálunk kíméletes vegyes használatban 5.7-6.1 litert fogyasztott. Egyterűtől kicsit több és jobban kihasznált utas kabint várnánk, ami a tárlóhelyeket illeti, de a csomagtartó padlója alá rejtett rekeszekbe bőven mindent bepakolhatunk, ami kimaradt az ülések körül. Mind elől mind hátul bőven van hely a lábnak és a fejnek is, kb. 190 cm-es magasságig kompromisszumok nélkül használhatja akár 5 személy az autót. A második üléssorban egyenként mind a három ülés mozgatható, beállítható, de a csillagos ötöstől, csak annyi választja el, hogy a középső ülés három újjal, azaz 5 cm-rel keskenyebb, mint a szélső társai, de amennyiben egy síkban van mindhárom ülés, akkor ennek nincs jelentősége. Az új Carensre nem csak a készítői, de a leendő tulajdonosai is büszkék lehetnek, némi szokást igényel, de ezt a fáradságot megér egy ilyen jól felszerelt, 136 lóerős dízel autó, ami példásan megbízható és a 6millió alatti ára is az egyik legkedvezőbb a piacon. Kulcsszavak: bemutató, Carens, járműteszt, kia, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|