Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10571 - 10580
A DAF XF105-öt választották meg a 2013-as „Év flotta-tehergépkocsijának”

A DAF XF105-öt választották meg a 2013-as „Év flotta-tehergépkocsijának”

2013. július 08.
Londonban a DAF XF105 ATe modellt választották meg az „év flotta-tehergépkocsijának” (‘Fleet Truck of the Year’) a rangos „Motor Transport Awards 2013” díjkiosztóján, és ezzel a DAF ötödször győzött az elmúlt hat évben.
Részletek
A DAF XF105-öt választották meg a 2013-as „Év flotta-tehergépkocsijának”A DAF a Londonban tartott hivatalos ünnepségen vehette át a díjat, amelyen a fuvarozási ágazat 1600 vezető képviselője vett részt.

A „Motor Transport Awards” az Egyesült Királyság legjelentősebb díja a fuvarozási ágazatban, amelyet a DAF immár 17 alkalommal nyert el, több mint négyszer többször, mint bármelyik másik gyártó a Motor Transport szaklap által odaítélt díj eddigi történelmében.

A legnagyobb tehergépkocsi-üzemeltetőkből álló zsűri a tágas fülke – amelyet úgy jellemeztek, hogy „nagyon kedvelik a járművezetők”, illetve „jó az értéktartása” – és különösképpen a kiváló üzemanyag-hatékonyságot biztosító ATe (Fejlett Szállítási hatékonyság) filozófia miatt ítélte a DAF XF105-nek a díjat. A zsűri továbbá megjegyezte: „a DAF egyedülálló alkatrész-ellátását és szervizhátterét, különös tekintettel a DAF ITS-re, még mindig a legjobbnak tartja a piac”.

Közvetlenül az ünnepélyes díjátadás után a DAF Trucks UK ügyvezető igazgatója, Ray Ashworth így nyilatkozott: „örömömre szolgál, hogy a zsűri tagjai a díj odaítélésekor felismerték, hogy az XF105 ATe egyedülállóan kis üzemeltetési költségeket, kiváló üzemanyag-hatékonyságot, valamint élenjáró vezetési kényelmet nyújt. Szintén nagyon kedvezően értékelték a hivatalos márkakereskedők országos hálózata által biztosított kimagasló szerviztámogatásunkat, ami jelentős elismerés teherautóink és dolgozóink számára egyaránt.”
Kulcsszavak: DAF Trucks, flotta, haszongépjármű, járműipar, XF, XF105
 
Új kampányával a Dunlop feltüzeli mind a pilóták, mind a csapatok érdeklődését Új kampányával a Dunlop feltüzeli mind a pilóták, mind a csapatok érdeklődését Növelte forgalmát és nyereségét a Volvo Trucks Növelte forgalmát és nyereségét a Volvo Trucks A Ford hosszú évek óta vezeti a haszonjármű piacot Magyarországon A Ford hosszú évek óta vezeti a haszonjármű piacot Magyarországon A DAF XF105-öt választották meg a 2013-as „Év flotta-tehergépkocsijának” A Volvo bemutatja a Külső védelmi légzsák-rendszert A DAF XF105-öt választották meg a 2013-as „Év flotta-tehergépkocsijának” Kedvező „évadnyitó” a Volkswagen Haszonjárművek számára
 
Egy Focus az egymilliomodik oroszországi Ford

Egy Focus az egymilliomodik oroszországi Ford

2013. július 05.
A Ford és a Sollers oroszországi vegyesvállalata, a Ford Sollers bejelentette, hogy az orosz piacon elkelt az egymilliomodik Ford jármű – egy Ford Focus. 2012-ben a Ford Focus bizonyult a legkelendőbb modellnek a közepes méretű autók oroszországi szegmensében, akárcsak a globális piacon, ahol a Polk adatai szerint 2012-ben ez a modell volt a legnagyobb darabszámban értékesített személyautó.
Részletek
Egy Focus az egymilliomodik oroszországi FordA Ford Sollers 274 millió dolláros beruházással épít motorgyárat Oroszországban (ez az első személyautó-motorokat gyártó üzemet Tatárföldön). Itt készül majd az orosz piacon 2014-ben megjelenő vadonatúj EcoSport modell, és ugyancsak ez az üzem készíti a Ford Explorert is: ez volt az első helyszín, ahol a híres SUV gyártása az USA-n kívül is megkezdődött

A Ford Sollers bejelentette, hogy amióta a Ford a ’90-es évek közepén visszatért az orosz piacra, immár egymillió autót sikerült értékesíteni; az egymilliomodik eladott Ford jármű egy Ford Focus.

“Rendkívül hálásak vagyunk orosz vásárlóinknak, amiért ennyire hűségesek márkánkhoz, mióta a Ford visszatért az oroszországi piacra.” - fogalmaz Ted Cannis, a Ford Sollers elnök-vezérigazgatója. “A Ford Focus erős értékesítési eredményei pedig kiválóan tükrözik, hogy ez a modell Oroszországban és világszerte is töretlen népszerűségnek örvend.”

A Ford átalakulási terve szerint az évtized közepére a vállalat újra nyereséggel működik majd Európában. Oroszország a Ford egyik legfontosabb piaca a régióban: a Ford Sollers oroszországi értékesítése 2012-ben 11 százalékkal, 130.815 darabra növekedett. Az orosz értékesítési sikerekhez a Focus mellett a Kuga, az Explorer és a Transit modellek is hozzájárultak. A Kuga eladásai tavaly 45 százalékkal nőttek, az Explorer értékesítése megháromszorozódott, és a Transit is 65 százalékot javított az 2011-es évhez képest. 2003 óta Oroszországban a Ford Focus az első helyen áll a külföldi modellek értékesítési listáján, s a modell egyfajta viszonyítási alappá vált az autók biztonságának, minőségének és dizájnjának megítélésében. Az egymilliomodik jármű a Ford Sollers összeszerelő üzemében, Szentpéterváron készült; az autó az Oroszországban eddig eladott Ford Focusok 600 ezres táborát gyarapítja.

Egy Focus az egymilliomodik oroszországi FordOrosz növekedés


“Továbbra is olyan termékekkel lépünk piacra, amelyek világszerte kielégítik vásárlóink igényeit, s amelyek hozzájárulnak vállalatunk nyereséges növekedéséhez.” – teszi hozzá Cannis. “Oroszország jó úton halad arrafelé, hogy Európa legnagyobb piacává nője ki magát; ez az ország még hatalmas lehetőségeket rejt.”

A Ford Sollers most még inkább felgyorsítja e növekedés iramát, 274 millió dolláros beruházással építve motorgyárat a tatárföldi Elabugában, amely az első ilyen jellegű üzem lesz a régióban. Itt készül majd az orosz piacon 2014 második felében megjelenő vadonatúj, kisméretű szabadidő-autó, az EcoSport is, teljessé téve a jelenleg Kuga és Explorer modellekből álló SUV-kínálatot.

Az IHS Automotive intézet előrejelzése szerint a Ford üzemanyag-takarékos SUV-modelljei az elkövetkező öt év során túlszárnyalják majd az iparág átlagos értékesítési eredményeit, mivel a kisméretű szabadidő-autók szegmense minden más kategóriánál nagyobb ütemben növekszik. A SUV-modellek iránti növekvő globális kereslet következtében a Ford Explorer modell gyártása most első ízben kezdődött meg az Egyesült államokon kívül is – méghozzá Oroszországban. Az első, teljes egészében Oroszországban készült Explorer idén áprilisban gördült le a Ford Sollers gyártószalagjáról a Tatár Köztársaságban működő Elabuga összeszerelő üzemben.
Kulcsszavak: autóipar, Focus, ford, gazdaság, oroszország
 
Frappáns választ adott az Opelnek a Ford Frappáns választ adott az Opelnek a Ford Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford Egy Focus az egymilliomodik oroszországi Ford Jön az új Opel Vivaro -Friss megjelenés, nagyobb hely, modern technikák Egy Focus az egymilliomodik oroszországi Ford Csökken a német autóipar oroszországi gyártása Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára
 
Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért

Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért

2013. július 05.
A Renault Trucks megújult teherautóinak új külső stílusa fordulópontot jelent a gyártó történetében. A kínálat megújítása, amelyet a Renault Trucks összekötött az Euro 6 normára való áttéréssel, remek alkalmat kínált arra, hogy egységes arculatot hozzon létre a járműkínálaton belül.
Részletek
Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságértAz új formaterv a gyártónak arról a határozott szándékáról árulkodik, hogy olyan megbízható és hatékony eszközöket kínáljon ügyfeleinek, melyekkel a lehető legjobban tudják teljesíteni megbízásaikat.

Elszántság. Talán ez a legtalálóbb szó a megújult Renault Trucks kamionok új külső stílusára. Hervé Bertrand, a Renault Trucks formatervezési igazgatója így fogalmaz: „Azt akartuk, hogy a sofőr és a tulajdonos is az első pillanattól azt mondhassa: ez a teherautó képes lesz elvégezni, és jól elvégezni a munkát. Mert az ügyfeleink számára a teherautó elsősorban a vállalat jövedelmezőségét szolgáló eszköz, egy olyan eszköz, amelyre büszkének kell lenniük.”

Elszántságot tükröző külső megjelenés

A járművek elejének stílusát a pi szimbólumot idéző, trapéz formájú hűtőmaszk határozza meg. „A masszív, tekintélyes hűtőmaszk a megbízhatóság érzetét kelti” – magyarázza Hervé Bertrand. „A pi szimbólum különböző méretekben, az összes változatnál megjelenik és egységes arculatot kölcsönöz a kínálatnak, akárcsak a különleges, bumeráng formájú irányjelzők.” A lámpákat a T modell (távolsági szállító járművek) tervezésekor, különös gonddal rajzolták meg. Sorozatgyártású teherautón még soha nem helyezték az irányjelzőket a fényszórók keretérén végigfutó, domború szegélyként. A komplex lámpatestek aerodinamikai szerepet is kapnak, mert légterelőként tökéletesen hozzájárulnak ahhoz, hogy a menetszél akadálymentesen a jármű elejéről az oldalajtók irányába áramoljon. Az irányjelzők egyedülálló technikával készültek, ennek köszönhető, hogy minimális fénydiódával is egyenletesen bevilágítják a lámpatest teljes felületét. A bumeráng forma pedig remekül azonosíthatóvá és láthatóvá teszi a járművet a szembejövők számára. A teljes kínálatban megjelenő trapéz illetve pi formájú hűtőmaszk egyedi dimenziót testesít meg a Keraxot felváltó T járműcsalád esetén, melynek hasmagassága és kiváló első terepszögei tovább fokozzák a robusztusság érzetét.

A teherautó mint termelési eszköz


A Renault Trucks teherautók új stílusvilága számos rokonságot mutat az ipar világával. A fülkéhez és a szélvédőhöz vezető fellépők, valamint a napellenzők tartóinak sűrű szabdalása a gyári futószalagokat idézi. A Renault Trucks jelzéssel ellátott ajtókon elhelyezett piros táblát szintén az ipar világa ihlette. „Kiegészíti a jármű első részén található logót és oldalról is könnyen felismerhetővé teszi a teherautóinkat” – fejti ki Hervé Bertrand –, „közvetlenül utal a gyártógépeken található azonosító táblára, melyen az adott gép műszaki jellemzőit tüntetik fel, jelen esetben a teherautóét. Ez a tábla a minőség záloga is egyben. Akár a Renault Trucks pecsétjének is tekinthetjük, amely megjelöli a kamiont, bennünket pedig kötelez.” A tábla egy részén a jármű gyári adatai szerepelnek (modell neve, változat), míg a másik részén az ügyfél a tetszése szerinti adatokat tüntetheti fel (a járművezető neve, a vállalat neve stb.).

Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságértA Renault Trucks formatervezői nem kívánták szolgai módon másolni az autós világ bevett stílusvonásait, ám a teherautók minden részletét ezzel a mércével tervezték meg. Az ajtó külső kilincse széles és masszív, kesztyűben is jól megmarkolható. A fülkében a kormánykerék átmérője impozáns, az elektromos parkolófék kapcsolója méretes és jól kézre esik. Az ajtó belső kárpitját, melyre kevés figyelmet szoktak fordítani, nagy körültekintéssel tervezték meg, különösen az alsó részt, hiszen ezt látja először a sofőr, amikor beszáll a járműbe.

A termelési eszköz fogalma a teljes kínálatban visszaköszön és ez határozta meg a stílus kialakításának szempontjait is. Például az áruterítési kínálatban nagy figyelmet fordítottak az első lökhárítóra, mert ez a jármű legsebezhetőbb pontja ütközéskor. A Renault Trucks D és D Wide lökhárítóját több részesnek tervezték meg, hogy gyorsabban és kisebb költséggel lehessen pótolni. A K modellben az Euro 6 motorral kapcsolatos kötöttségek miatt a mérnökök kénytelenek voltak a hűtőradiátor előtt elhelyezni a stabilizátor rudat és a vonórúd-kereszttartót. A formatervezők ahelyett, hogy megpróbálnák eltakarni, mint a Keraxban, úgy döntöttek, hogy újratervezik és kihangsúlyozzák ezt a darabot: „Abból indultunk ki, hogy nem kell elrejtenünk a kamion funkcionális részeit” – tudjuk meg Hervé Bertrand-tól. „Ezzel kicsit visszatekintünk az ötvenes évekbeli motorokra, amelyeken minden alkatrész jól látható volt. Ha egy alkatrésznek rendeltetése van, azt mi megmutatjuk. A vonórúd-kereszttartó például fokozza jármű robusztusságának érzetét.” Ez a szemlélet mutatkozik meg a T fülkéjének szintén „csupaszon” hagyott, jól látható billenőszerkezete esetén is.

új formaterv a kisebb fogyasztásért

A szállító számára a teherautó elsősorban hasznot termel. Ezért a Renault Trucks szakemberei a legjobb tudásuk szerint tervezték meg a fülkét, hogy a teherautók az első pillanattól a lehető legtakarékosabbak legyenek. A teljesen új fülkét a távolsági szállító és az építőipari járművekhez fejlesztették ki. Elsődlegesen arra ügyeltek, hogy minél kisebb legyen a légellenállása.

Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságértAz új karosszéria átveszi ugyan a Magnum jellegzetes fülkéjének hagyományosan a  motortérre épített, de attól látványosan elválasztott  formavilágát, de az aerodinamikai fejlesztésekkel végül egy teljesen új stílus jött létre. „A fülke legelső rajzaitól a kisebb üzemanyag-fogyasztás szempontja határozta meg a fejlesztés irányát” – idézi fel Hervé Bertrand –, „ezért döntöttünk amellett, hogy a szélvédőt az A oszlopnál 12 fokban megdöntjük; ezért választottuk a trapéz alakú, hátul 30 cm-rel szélesebb fülkét, mert ez jobb légellenállást eredményez, mégis tökéletesen biztosítja a jármű és a pótkocsi öszekapcsolását.”

A tervezést követően szélcsatornában tesztelték a fülkét 1:4 arányú maketten és  életnagyságban, hogy valós körülményeket szimulálva is próbára tegyék a terveket, jóváhagyják az új megoldásokat és tovább tökéletesítsék a formákat. „Olyan kamiont akartunk, amelyik ugyanolyan hatékony, mint a Premium Route, presztizse viszont a Magnuméhoz fogható” – foglalja összes Hervé Bertrand –, „bátran mondhatom, hogy ez sikerült !”

Az elsőre eltalált formaterv és a járművek oldalára helyezett stilisztikai hangsúly jóvoltából az új Renault Trucks teherautók megjelenése rendkívül dinamikus. „Ha megnézzük például egy K modell első háromnegyedét, rendkívül mozgalmas benyomást kelt” – mondja a formatervezési igazgató. „Ez a dinamizmus a fényszóróktól a fülke hátuljáig futó rendkívül feszes vonalvezetésből fakad. Sokat dolgoztunk azon, hogy minél kevesebb függőleges sík és él legyen a fülke hátsó részén, és azon, hogy a fülke hátulján és a tetőn elhelyezett légterelők minél harmonikusabban illeszkedjenek a karosszéria egészébe. Az eredmény: markánsabb frontrész, összeszedettebb megjelenés a jármű egészét tekintve, ami szintén fokozza a dinamizmust.”

Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságértEgy fülkében két külön világ

A belső tereket is teljesen áttervezték. A sofőr körüli vezetőtér jól elkülönül az L alakban elhelyezkedő élettértől. A külső megjelenéshez hasonlóan a fülke belsejét is az egyszerűség és a funkcionalitás jegyében tervezték meg. A tervezők minden cicomát száműztek. A műszerfal nagy felülete teljesen sík. Egyben rakodóhely is, ahol a sofőr elhelyezheti személyes dolgait. Az áthelyezhető panelre különböző tartozékok, például a felépítmény- vezérlő és visszajelző egységek rögzíthetők úgy, hogy nem hagynak maradandó nyomot. Nincs túl sok kapcsoló se a műszerfalon, se a kormányon. A sofőr a kormányra helyezett kapcsolókkal navigálhat a műszerfal kijelzőjének menüpontjai között. „Arra törekedtünk, hogy minden funkció könnyen hozzáférhető, egyszerű és könnyen felismerhető legyen” – árulja el Paul Daindree, aki a fülkebelső formatervezését irányította. „Az volt a célunk, hogy azok a járművezetők, akik nem ismerik az autót, könnyen kiismerjék magukat benne.” A Recaroval közösen kifejlesztett ülések tervezése során kiemelt figyelmet fordítottak a megjelenésre, a tartósságra és  a kényelemre.

A pihenőtérben is nagy körültekintéssel választották meg a színeket. „Az alsó részhez sötét árnyalatokat választottunk, ezek nem olyan kényesek a szennyeződésekkel és a kopással szemben” – meséli Hervé Bertrand. „Feljebb haladva egyre világosabbak a színek, ami tágasságot és világosságot kölcsönöz az utastérnek.”

A rakodóhelyeket speciális műanyagból alakították ki, amely jobban elnyeli a fényt és a tapintása is kellemesebb, mint a hagyományos műanyagé, ezzel hozzájárul a fülkében uralkodó kellemes hangulathoz.

Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságértA formatervezők világos tér létrehozására törekedtek. A sofőr pihenőidőben a közlekedők mentén elhelyezett spotlámpák barátságos fényét élvezheti. Amikor éjszaka vezet, a lámpák fénye pirosra vált. „Ez az egyetlen szín, ami nem zavarja a sofőrt az éjszakai vezetésben” – világosít fel Hervé Bertrand –, „ezt a színt alkalmazzák a tengeralattjárókban is”. A teherautóban különleges hangulatot kelt, amit kedvelnek a sofőrök.

A Renault Trucks új járműveinek formaterve remekül tükrözi igazi rendeltetésüket: a feladatok lehető legeredményesebb elvégzésére teremtett eszközök. Nem rejtőznek el. Vállalják szerepüket és a küldetést, amelyre szánták őket. „Annak szem előtt tartásával terveztük meg a járműveket, hogy büszkeséget ébresszenek. Büszkeséget abban, aki vezeti; büszkeséget a tulajdonosában; büszkeséget azért, hogy hatékony munkaeszközzel végezhetik a társadalom számára nélkülözhetetlen küldetésüket, az áruszállítást” – összegzi Hervé Bertrand.
Kulcsszavak: bemutató, járműipar, Renault Trucks, új modell
 
Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért Skoda Rapid Spaceback – A Skoda legújabb alsó-középkategóriás modellje Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért Vasúti járművek gyártásáról állapodott meg a külgazdasági hivatal a spanyol CAF céggel Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért BMW X3 a visszafogott fogyasztású csúcsdízel Októberben nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban Októberben nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban
 
Július első hétvégéjén újra Rally Café Autósport Magazin a Jazzy Streeten

Július első hétvégéjén újra Rally Café Autósport Magazin a Jazzy Streeten

2013. július 05.
Szombat reggel kilenckor indul a Rally Café, a Jazzy Street autósport magazinja.
Részletek
Jazzy StreetAz esti pihenő után nagyjából ebben az időben folytatja útját a Donau Masters nemzetközi Oldtimer Rally 90 autóból álló mezőnye a pozsonyi időellenőrzőtől, hogy a Hungaroringet érintve, 17 óra 30 körül, nagyjából ezer kilométeres út után, a Lánchídon át begördüljenek a Széchenyi téri célba. Egriné Matisz Tünde mesél nekünk a Donau Mastersről és néhány autókülönlegességről.

Mihályi Csabával, a Rally Café egyik főszerkesztőjével beszélgetünk a múlt heti F1-es hírek alapját biztosító szétrobbanó Pirelli gumikról, és a háttérben zajló eseményekről. Szót ejtünk a hírhedt Pikes Peak versenyről és Loeb illetve a Bocsi Attila kezenyomát magánhordozó versenyautó elképesztő rekordjáról....

Egy szűk körű temetésen hétfőn vettek búcsút Szente Gyula bácsitól, a Pannonia motorkerékpárok szülőattyától. Egy rövid megemlékezés keretében Fóti Gyula úrral, a Pannónia MGTSZ elnökével beszélgetünk a Pannóniások körében csak Gyula bácsiként tisztelt motoros legendáról. A kétkerekezés után Mihályi Csabával beszélgetünk az új géposztályként lassan megjelenő R5-ös autókról, és az  Opel újbóli feltűnéséről.

A Nissan Juke Nismo egy igazi különlegesség a SUV-ok világában. A Nissan motorsport részlege már évek óta faragta ezt az autót. Az autó-kiállítások során történő megmérettetés után a gyáriak úgy döntöttek, utcára teszik a Juke Nismo-t.

Nissan Juke NismoA Rally Café és a Jazzy Street szerkesztősége közös tesztre megkapta a Nissan aszfaltszaggató különlegességét. A tesztre most a Maricsek Racing Team versenyzőjét, Csáki Richardot kértük fel, így a mai adásban az ő segítségével mutatjuk be a különleges élményekről gondoskodó Nismo-t.

A mostanában sok viszontagságon átesett, de a válságot túlélő német gyár új vezetősége úgy döntött, hogy a márka visszatér az autósportba.  Koncz Gábor urat, az Opel hazai vezérképviseletének ügyvezetőjét is meginvitáltuk egy beszélgetésre, amiben szót ejtünk az Adam-ról, a gyár terveiről és az elkövetkező időszakról. Ugyanis a jazzy Street teszten is jól szereplő prémium mini tervezésénél már tudott volt, hogy ez a modell lesz az, amelyik az új R2-es kategóriában fogja erősíteni a márka imidzsét. A fejlesztés irányából és a szériához nagyon közel álló versenyautóból adódóan az igényesen megépített, különleges design elemekkel operáló utcai változat kiszámítható és magabiztos úttartásával vívta ki az elismerésünket.... 

Szombaton 9 és 10 óra között várja önöket a Jazzy Streetre a minden hónap első hétvégéjén jelentkező Rally Café Autósport Magazin egyik főszerkesztője, a sorban érkező vendégek és a műsorvezető, Bögös Sándor . Ismétlés kedden 20 és 21 óra között.

Opel ADAM R2
Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, adam, ajánló, jazzy street, Juke Nismo, nissan, opel
 
Július első hétvégéjén újra Rally Café Autósport Magazin a Jazzy Streeten Az Opel lett az első a személyautó eladásokban Magyarországon A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét Az Opel tavaly a leggyorsabban növekvő hazai autómárka volt Az Opel tavaly a leggyorsabban növekvő hazai autómárka volt Közös akkumulátor-gyártásba kezd a Total a PSA és Opel autógyárakkal Közös akkumulátor-gyártásba kezd a Total a PSA és Opel autógyárakkal 15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön 15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön
 
Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be

Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be

2013. július 05.
Az új Skoda Octavia RS az idei Goodwood Festival of Speed sztárja. 2013. július 10-én, e legendás motorsport esemény előestéjén a Skoda bemutatja az új kompakt sport modelljét a versenypályán és azon kívül is.
Részletek
Skoda Octavia RSMinden idők leggyorsabb Octaviája a legújabb modell a vállalat történetének eddigi legnagyobb modelloffenzívájában. Az Octavia RS/Octavia Combi RS harmadik generációja erőteljes és gazdaságos motorjaival, karakteres megjelenésével és innovatív technikájával kelt mély benyomást.

„Az új Octavia RS tömény érzelem és a Skoda Octavia erejét jeleníti meg az úton. Ebből a szempontból Goodwood tökéletes helyszín, hogy minden idők leggyorsabb Octaviája bemutatkozzon"- jelentette ki Prof. Dr.h.c. Winfried Vahland, a Skoda elnök-vezérigazgatója. „Több mint 100 000 motorsport rajongó, az autózás tradíciója és a lelkesedés, mindez együtt alkotja Goodwood báját. Az új Octavia RS ennek a motorsportfesztiválnak a fénypontja lesz"- mondta Vahland.

Az RS a Skoda Octavia sorozat csúcsmodellje és mindeddig a legerősebb példánya, amely kézzel fogható bizonyítékot ad a márkának a motorsport területén megszerzett szakértelméről. A Skoda már 112 éve bizonyítja sikereit a világ legnehezebb pályáin, amint arról az 1977-es Monte Carlo Ralin aratott győzelme, valamint az Interkontinentális Rali-bajnokságban (IRC) elért sikerek is tanúskodnak. 2010-2012 között aratott három, egymást követő győzelme és a 2009 óta elért 27 egyéni győzelme a Skoda-t az IRC legsikeresebb márkájává tette. Mindezen felül a márka az Európai Rali Bajnokságban (ERC), az ázsiai-Csendes-óceáni Rali-bajnokságban (APRC) és hat nemzeti rali bajnokságban szerzett első helyezése révén 2012 az egyik legsikeresebb éveként vonult be a Skoda motorsport történelmébe. A teljesítményről tanúskodó adatok és számok tekintetében az Octavia RS és az Octavia Combi RS új mércét állít a sportos középkategóriában.

Skoda Octavia RSAz új Octavia RS álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a 162 KW (220 LE) 2.0 TSI benzinmotoros, manuális sebességváltós változat csúcssebessége 248 kilométer/óra. Az Octavia RS második generációjával összevetve az új motor magasabb teljesítményszintje mellett akár 19 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri. Az új elektromechanikus szervokormány progresszív karakterisztikájával egyszerre biztosít pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat és fokozott agilitást. E technikának köszönhetően a vezető már kisebb kormánymozdulatokkal is elérheti a kívánt kanyarodási sugarat, így a szűk fordulókban kevesebb kormányforgatás szükséges.

Az új változat az új Skoda Octavia minden kiemelkedő erényét hordozza: a legmagasabb fokú funkcionalitás, bőséges térkínálat, csúcsszínvonalú biztonság, a legkorszerűbb vezetői segédrendszerek a biztonság és a kényelem terén, valamint számos "Simply Clever" megoldás, mint például a tanksapka fedelébe rejtett jégkaparó vagy a láthatósági mellény vezetőülés alatti tárolórekesze, valamint rendkívül kedvező ár/érték-arány. Az új Skoda Octavia RS az európai piacokra várhatóan júliusban érkezik meg, elsőként Nagy-Britanniában. Magyarországon az új Octavia RS előértékesítése már elkezdődött, a 2.0 TSI 220 LE alapára 7.831.670 Ft, minden RS modell árából most 600.000 Ft bevezetési kedvezmény jön le. Az első modellek augusztusban érkeznek a márkakereskedésekbe.

A sebesség és a stílus egyaránt megjelenik az új Skoda Octavia RS formavilágában. Elejét - a Skoda RS-emblémát hordozó - karakteres hűtőrácsa, az egyéni méhsejt-mintájú rácsozattal fedett légbeömlő nyílások, az új RS-lökhárító, illetve a ködfényszórók és a LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített új, széria bi-xenon fényszórók kreatív összjátéka határozza meg.

Skoda Octavia RSOldalnézetében e modell alacsonyabb, mint az alap Octavia. Az Octavia RS új 17, 18 illetve 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái különösen sportos megjelenést kölcsönöznek számára. Az autó hátuljának alsó felét az erőteljes megjelenésű, fekete diffúzor uralja, széles fényvisszaverő csíkjával. Ezen elemek az új Octavia RS éppoly meghatározó motívumai, mint két nagyméretű, trapéz-alakú kipufogó-végcsöve. A hátsó lámpatestek már alapkivitelben LED-technikával készülnek, s a márka karakteres C-alakzata jellemzi őket. Ne feledkezzünk meg a hátsó légterelőről sem, amely a Combi RS esetében a tetőn kapott helyet.

Az új Skoda Octavia RS utastere sportos, fekete árnyalatú. Az első ajtók belső kilincsei környezetében új hangulatvilágítás működik. Az alapkivitel a vezető és az első utas számára új fejlesztésű RS-sportüléseket és perforált bőrrel bevont, sportos háromküllős kormánykereket tartalmaz. A váltókart és a kézifékkart ugyancsak bőr borítja, a küszöblécek és a pedálok anyaga pedig rozsdamentes nemesacél.

1993 óta a Goodwood Festival of Speed egy különleges tisztelgés a motorsport előtt. A verseny mellett, mely egy 1.7 kilométeres hegyre emelkedő szakasz valójában a minden korból származó verseny- és sportautókon, verseny motorkerékpárokon és rali autókon van a hangsúly. 2007 óta a raliautók számára szervezett versenyre a rali pályán kerül sor. Az új Octavia RS július 10-én Goodwoodban mutatkozik be első alkalommal.

Skoda Octavia RS
Kulcsszavak: bemutató, Goodwood, Octavia RS, skoda, új modell
 
Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány
 
500 kilométert ígér a Toyota hidrogénes autója

500 kilométert ígér a Toyota hidrogénes autója

2013. július 05.
Ennek tükrében nem csoda, hogy a Tesla vezérigazgatója fikázza az üzemanyagcellát, hiszen komoly ellenfele az elektromos autózásnak.
Részletek
Toyota FCV-RA hidrogén üzemanyagcellás autókról is írtunk már elég sok cikket, így például a Hyundai ix35-ről, mely azóta forgalomba is állt, bár nem túl nagy számban, és a Toyota elképzeléseit is ismerjük egy ideje. A japán gyártó elvileg a novemberi Tokyo Motor Show alkalmával mutatja majd be üzemanyagcellás autóját, de már most szivárognak róla a részletek, így például a Bloomberg szerint tengerentúlon már 2014-ben forgalmazni kezdik a 2015-ös modellt. Az áráról olyan információk vannak, miszerint a Tesla Model S és a BMW környékén helyezkedik el, ami máris valamivel konkrétabb, mint a korábbi 50.000-100.000 dolláros behatárolás, írja az alternativenergia.hu.

A múlt hónapban Chris Hostetter, a Toyota USA csoport stratégiai tervezésért felelős alelnöke azt mondta, hogy 50.000 dollár szomszédságában lesz majd az ár, de hozzátette, “attól függően, hogy mekkora ez a szomszédság”. Ami azonban szintén nagyon fontos, hogy a Toyota autója 500 kilométeres hatótávolsággal rendelkezhet majd, ami rögtön más megvilágításba helyezi a Tesla vezérigazgatójának azon kijelentését, miszerint a cella egy marhaság. érthető a gondolatmenete, ha azt vesszük, hogy az elektromos autók általában nem jutnak ilyen messzire.

Toyota FCV-R
Kulcsszavak: autószalon, FCV-R, japán, környezetbarát, toyota, zöld
 
500 kilométert ígér a Toyota hidrogénes autója A Suzuki a 2013-as Genfi Autószalonon A ŠKODA VISION RS a 2018-as Párizsi Autószalon tartja világpremierjét A ŠKODA VISION RS a 2018-as Párizsi Autószalon tartja világpremierjét A CUPRA bepillantást enged teljesen elektromos tanulmányautójának utasterébe A CUPRA bepillantást enged teljesen elektromos tanulmányautójának utasterébe 500 kilométert ígér a Toyota hidrogénes autója Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban Lexus világpremier a Genfi Autószalonon Lexus világpremier a Genfi Autószalonon
 
Megújult a Jeep városi szabadidőjárműve

Megújult a Jeep városi szabadidőjárműve

2013. július 04.
A márka 2012-es európai értékesítési sikereit meglovagolva, a kifinomultabb közúti viselkedésre, fokozott komfortra és teljesítményre, tökéletesített minőségre  és ultramodern tartalomra vonatkozó ügyféligények nyomán a Jeep bemutatja a 2014-es Jeep Compass-t.
Részletek
Megújult a Jeep márka városi szabadidőjárműve A hatfokozatú PowerTech automata sebességváltóval újonnan felszerelt Jeep Compass felfrissített külső formajegyekkel és új, még kifinomultabb és kényelmesebb utastérrel lép piacra. Az új sebességváltó finoman kapcsol, ami még jobb menetteljesítményeket és menetkomfortot eredményez a mindennapok során. A Jeep Compass emellett alapfelszerelésként kínálja az első ülésekbe beépített oldallégzsákokat, míg a ParkView tolatókamera feláras tartozékként rendelhető meg. Ezeken kívül biztonsági rendszerek gazdag választéka segíti a vezetőt városban és terepen egyaránt.

Az új Compass North modellel egészült ki az eddigi Sport és Limited felszereltségi szintekből álló európai választék. A kifinomultabb külső formavilág és a prémium beltéri jellemzők révén a Limited modellváltozat megerősíti pozícióját, mint a Compass kínálat zászlóshajója. A kategóriában mértékadó terepalkalmasságról az állandó, aktív, zárható Freedom Drive I összekerékhajtási rendszer gondoskodik; ez a legkíméletlenebb időjárással és a legcsúszósabb útfelületekkel is megbirkózva minden évszakban megnyugtató magabiztossággal ruházza fel a Compass-t. A 2014-es Jeep Compass motorválasztéka a takarékos 2,2 literes turbódízel erőforrásból (legnagyobb teljesítménye 163 LE, maximális forgatónyomatéka 320 Nm) és a 2,4 literes, 170 lóerős, 220 Nm nyomatékú benzinmotorból áll. A benzinmotoros kivitel az új hatfokozatú automata sebességváltó társul.

A 2014. modellévi Jeep Compass június végétől kapható Magyarországon a következő színekben: fekete, fényes fehér, Igaz kék és Acél szürke; illetve ősszel két további árnyalat: a Ezüstmetál és a Gránit kristály lép be a kínálatba. Az opciós prémium bőr kárpitok sorában a Limited kivitelhez eddig kínált Dark Slate sötétszürke mellett újdonságként megjelent a Nyeregbarna bőr üléskárpit.

Megújult a Jeep márka városi szabadidőjárműve A 2014-es Jeep Compass külső megjelenését az ismert formatervet tovább gondoló részletek frissítik. A Limited modellvariáns orrán a hűtőmaszkot fémbevonatos felső díszítőelem és anyagában ezüstre színezett hűtőrács teszi különlegessé. A fényszórók fekete belső keretet kaptak. A Limited és North kivitelek orrát krómozott ködfényszóró-keret díszíti. A faron ugyancsak módosításokkal találkozunk; újak a friss, “füstszínű” belső keretbe foglalt hátsó lámpatestek, míg a hátsó ajtó krómbevonatú betétet kapott. A Limited kivitel újdonsága a 18 colos, polírozott felületű, festett betétes könnyűfém keréktárcsa; a Jeep Compass frissített külső megjelenését a csomagtérajtón elhelyezett, új Jeep logó teszi teljessé.

A belteret ízlésesen modernizálták; az alkalmazott díszítőelemek és burkolatok az ügyfelek ízléséhez igazodnak. Az új jellemzők sorában említést érdemel a Limited kivitelen elérhető új kárpitcsomag, amelynek nyeregbarna perforált üléskárpitját kontrasztos öltések teszik még látványosabbá. A könyöklőt és a padlókonzoli rekesz fedelét mostantól puha anyag borítja. A műszerek grafikája minden felszereltségi szinten változott. A középső műszer új, selyemfényű krómkeretet kapott, csakúgy mint a sebességváltó kerete és a pohártartók.

6F24 hatfokozatú PowerTech automata sebességváltó

A Jeep Compass most első ízben kínálja vásárlóinak a 6F24 hatfokozatú automata sebességváltót. A PowerTech által kifejlesztett, új automata sebességváltót kifejezetten a 2014-es Jeep Compasshoz hangolták. A kompakt, kis tömegű és teljes egészében elektronikus vezérlésű, új hatfokozatú automata sebességváltó jobb teljesítményt nyújt, finom és pontos váltásokkal és fokozott vezetési élménnyel.  Az új, hatfokozatú automata sebességváltó a 2,4 literes, soros négyhengeres, 170 lóerős motorhoz társítható.

Megújult a Jeep márka városi szabadidőjárműve Még biztonságosabb

A 2014-es Jeep Compass újdonsága az első ülésekbe szerelt, alapkivitelű oldallégzsák, továbbá a ParkView tolatókamera (opcióként rendelhető a North, alapfelszerelés a Limited felszereltségi szinten). Emellett változatlanul rendelkezésre állnak az eddigiekben megismert biztonsági rendszerek: a többfázisú elülső légzsákok, az első és hátsó függönylégzsákok, az ESP menetstabilizáló elektronika vészfékrásegítéssel, a kipörgésgátló, az elektronikus borulásvédelem (ERM), a terepfelismerő funkcióval szerelt blokkolásgátlós fékberendezés, valamint a kifinomult visszagurulás-gátló (HSA) rendszer.

Az új Jeep Compass választéka


A magyar piacon a 2014-es Jeep Compass modellkínálat kétféle felszereltségi szintből (Limited és a vadonatúj North) áll. A Jeep az összes modellhez kínálja a Freedom Drive I állandó aktív, 4x4 rendszert kapcsolható reteszeléssel.

Jeep Compass North

A Compass modellkínálatának új tagjaként a North kivitel megvásárolható a 2,2 literes turbódízel motorral, hatfokozatú kézi sebességváltóval, vagy a 2,4 literes benzinmotorral, amelyhez hatfokozatú automata sebességváltó társul. Az alapfelszerelés része az új, hangszigetelő első szélvédőüveg, a karosszéria színére fényezett külső kilincsek és csomagtérajtó fogantyú, a projektoros fényszórók, a 17 colos könnyűfém keréktárcsák és a világos hosszanti tetősínek, az első ülésekbe beépített első oldallégzsákok, a fejlett többfázisú vezető- és utasoldali elülső légzsákok, az első és hátsó függönylégzsákok, a vezető és utasoldali aktív fejtámlák, a menetstabilizáló elektronika, az elektronikus borulásvédelem, a visszagurulás-gátló, a blokkolásgátlós tárcsafékek, a kézi vezérlésű légkondicionáló, a fűthető, motorosan behajtható külső visszapillantó tükrök, a prémium szövet üléskárpitozás, a megvilágított pohártartók, a 60/40 arányban osztva dönthető, síkba fektethető hátsó ülések, a sebességtartó automata és a hatlemezes CD váltóval, DVD-lejátszóval felszerelt, MP3-kompatibilis audiorendszer, valamint az első ülésekbe beépített oldallégzsákok, az új, karosszéria színére fényezett külső visszapillantó tükrök, a színezett, napvédő üvegezés, az elektrokromatikus belső visszapillantó tükör, a bőr kormánykerék audiovezérléssel, a UConnect Bluetooth rendszer, az elektronikus járműinformációs központ (EVIC), a kétfunkciós, projektoros halogén fényszórók és az USB aljzat.

Megújult a Jeep márka városi szabadidőjárműve Jeep Compass Limited

A Limited modell a Compass kínálatának csúcsán áll, és az új modellévre számos friss megoldást kínál, beleértve a fényűzőbb hatású stíluselemeket és a gazdagabb felszereltséget. Az új külső stílusjegyek között említést érdemel a magas fényű hűtőmaszk-betét, a karosszéria színére fényezett külső tükörházak, a fényes kipufogóvég, valamint a polírozott felületű, festett betétekkel ellátott, új, 18 colos keréktárcsák.

A bőr első és hátsó üléskárpitozás mostantól kétféle színárnyalatban rendelhető: nyeregbarna kontrasztos varrással, vagy sötétszürke színben. A középső könyöklőt, valamint az első és hátsó ajtók kartámaszait ugyancsak prémium, kontrasztos varrású bőr borítja. A menetkomfortot hat irányban motorosan állítható, manuálisan szabályozható deréktámasszal felszerelt vezetőülés fokozza. Szériafelszerelés továbbá az AM/FM rádióval, hatlemezes CD-váltóval, DVD lejátszóval felszerelt, MP3-kompatibilis médiaközpont 6,5 colos érintőképernyővel és 40 GB-os merevlemezes háttértárolóval. Ugyancsak szériatartozék a 18 colos könnyűfém keréktárcsa, az automata klímaberendezés, a gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer és a ParkView tolatókamera.
Kulcsszavak: autóipar, Compass, galéria, jeep, új modell
 
Megújult a Jeep városi szabadidőjárműve Magyarország továbbra is Ranger nagyhatalom Megújult a Jeep városi szabadidőjárműve BMW Motorrad Roadshow - 2013 Megújult a Jeep városi szabadidőjárműve Az AUTOBEST évente odaítélt „SAFETYBEST" díját 2013-ban az új Nissan NOTE kapta Amerikai óriás: Nissan Titan Amerikai óriás: Nissan Titan Csillagportól csillog a Škoda Superb Black Crystal bemutatóautó Csillagportól csillog a Škoda Superb Black Crystal bemutatóautó
 
Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban

Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban

2013. július 04.
Csehországban az idei első félévben 80 818 személygépkocsit értékesítettek, ami éves szinten 14 százalékos csökkent jelent - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön.
Részletek
Skoda RapidAz értékesített személygépkocsik 62 százalékát cégek vették meg. A legjobban menő márka már hagyományosan a német Volkswagen csoporthoz tartozó hazai Skoda, éves szinten azonban 18 százalékkal csökkent az értékesítés. A január-júniusi időszakban összesen 23 826 Skodát adtak el. A Skoda Auto piaci részesedése így 29,5 százalékra esett vissza.

A második legkeresettebb márka a dél-koreai Hyundai volt, amelynek öt százalékkal esett vissza a forgalma. Az első hat hónapban 8067 Hyundai kocsit adtak el a cseh piacon. A harmadik helyen a német Volkswagen áll 7670 eladott autóval, ami kétszázalékos visszaesést jelent éves szinten.

Az első félévi cseh autópiacra jellemző volt, hogy az emberek elsősorban kisebb gépkocsikat vásároltak. Ezek aránya megközelítette a 25 százalékot. Az eladott gépkocsik 27 százaléka kombi, míg 19 százaléka hatchback változat volt. A legjobban menő modell a Skoda Octavia volt, amelyből 8210 darab kelt el. A második helyen a Skoda Fabia végzett 5430 darabbal, míg a harmadikon az újdonságnak számító Skoda Rapid 3417 eladott darabbal. Ezeket a kocsikat a Hyundai i30 és a VW Golf követi.

Helyi elemzők szerint a csehországi autópiac fellendülése csak a gazdasági helyzet javulásával 2014-ben várható.

Hyundai i30
Kulcsszavak: autóipar, csehország, gazdaság, Hyundai, i30, jármű kereskedelem, rapid, skoda
 
Növekvő árbevétellel zárta a 2018-as évet az AutoWallis Növekvő árbevétellel zárta a 2018-as évet az AutoWallis ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban Rekord árbevétel a Ssangyongnál Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban SEAT Ibiza Cupster a Wörthersee-i találkozón
 
Egyre többen bíznak a flottakövetőkben

Egyre többen bíznak a flottakövetőkben

2013. július 04.
Fennakadás nélkül működik az adattovábbítás a flottakövetési és az e-útdíj rendszerek között – közölte a Secret Control GPS Kft. A bevallási közreműködő a bizalom erősödését tapasztalja, a fuvarozók sorban regisztrálják fedélzeti egységeiket a hu-go.hu portálon.
Részletek
Egyre többen bíznak a flottakövetőkbenSzakemberek szerint stabilan működik az e-útdíj rendszere. A július 1-jei induláskor két üzemszünet történt, de miután kijavították a hibákat, nem volt több fennakadás – támasztja alá a tapasztalatokat a Secret Control GPS Kft. kereskedelmi vezetője. Szász János közölte, eddig az útdíjköteles járművekkel rendelkező ügyfeleik 40 százaléka már fedélzeti egységgel számolja el útdíját. A szakember szerint rohamosan nő majd azok száma, akik GPS-eszközzel (on board unit – OBU) teljesítik a díjfizetési kötelezettségüket, az áAK információja szerint a hét közepén már meghaladta a tízezret azok száma, akik bevallási közreműködőkön keresztül fizetnek.

Ahhoz, hogy az áAK elfogadja a bevallási közreműködő adatait, auditálni kell a flottakövető cégeket. Ez a folyamat jelenleg is tart, a 38 szerződött társaság közül eddig 14 kapta meg az engedélyt. Szász János elmondta, két fordulóban tesztelte az autópálya-kezelő a rendszerüket. Az áAK azt vizsgálta, a flottakövető cég mikor, hogyan állapította meg az útdíjat, az megfelelt-e az adott szakasz kategóriájának, pontos volt-e a számítás.

A Secret Control már múlt pénteken megkapta a csatlakozási engedélyt, majd a céggel szerződött fuvarozóknak ezután elküldték azt a regisztrációs kódot, amellyel rögzíthetik autóikat az e-útdíj rendszerében. Ugyanis nemcsak a jármű, valamint az üzembentartó adatait, de a fedélzeti egység kódját is be kell vinni a rendszerbe annak, aki a kényelmetlen és sok esetben többletköltséggel járó viszonylati jegy helyett fedélzeti egységgel szeretne fizetni.

Egyre többen bíznak a flottakövetőkbenEnnek a megoldásnak az az előnye, hogy nem kell megszakítani az utat a jegyvásárlás miatt, ráadásul rugalmasan változtathat az útirányon a pilóta. A külföldi tapasztalatok is azt mutatják, sokkal könnyebb az elektronikus útdíjszámítás, nem beszélve arról, hogy nagyobb flottát működtető vállalkozások korábban is szerződtek flottakövetési, illetve biztonsági feladatokra GPS-nyomkövetőkkel. Ezeket a tevékenységeket kiegészíthetik az útdíjak elszámolásával. Ha például valaki több teherautót üzemeltet, akkor a viszonylati jegyek alapján utólag nem tudja, melyik, mikor merre járt, de a flottakövető program bármikor megmutatja a kocsik útvonalát.

Az e-útdíj rendeletről


Az országgyűlés június 4-én fogadta el a megtett úttal arányos díjat előíró törvényt a közúti teherfuvarozók számára. A díjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és a főutakon július elsejétől. Ezzel párhuzamosan a kormány több mint tízmilliárd forintos kompenzációs csomagot is összeállított a fuvarozóknak.

A tengelyszámtól függően a gyorsforgalmi utakon a legalsó, J2 díjkategóriába tartozó gépjárművek kilométerenkénti díja 49,90 forint, a középső J3 kategóriában 70,02 forint, a legfelső, J4 díjkategóriában pedig 108,38 forint lesz. Főúton járműkategóriánként 21,23 forint, 36,75 forint, 67,60 forint a díj. Az útdíjat a jármű környezetvédelmi kategóriába sorolása is módosítja. A legrosszabb környezetvédelmi kategóriába sorolt járműnél a legmagasabb a szorzó, 1,2, a legalacsonyabb szorzó értéke 0,8.

A sofőrök június 24-e óta regisztrálhatják járműveiket a hu-go.hu-n, több mint 70 ezren éltek is eddig a lehetőséggel.
Kulcsszavak: áak, autópálya, e-útdíj, kamion, teherautó, útdíj
 
Nemzetközi V8-as Nap: öregek és újak találkozója Nemzetközi V8-as Nap: öregek és újak találkozója Ismét a Scania nyerte el a Zöld Tehergépkocsi díjat Ismét a Scania nyerte el a Zöld Tehergépkocsi díjat Egyre többen bíznak a flottakövetőkben Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban Egyre többen bíznak a flottakövetőkben A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka! Egyre többen bíznak a flottakövetőkben Kevesebb munkaköri ártalom a Volvo Dinamikus Kormányzással
 
Több száz traffipax kerül az utakra

Több száz traffipax kerül az utakra

2013. július 04.
A közeljövőben 365 -sebességellenőrzésre is alkalmas - fix telepítésű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontot (KKEP) állítanak fel, valamint további 160 mobil eszközt is üzembe helyeznek Magyarországon - erősítette meg az erről szóló hírt az Országos Rendőr-főkapitányság szerdán az MTI-nek.
Részletek
Több száz traffipax kerül az utakraAz Index kedden számolt be a beszerzésről. A portál által "csillagháborús tervként" említett beruházás révén a kamerák nem csupán a gyorshajtókat, hanem a záróvonalat átlépőket, a leállósávot használókat is szűrnék.

Az ORFK szerdán azt közölte az MTI-vel: a KKEP-k tudása jóval túlmutat a sebességellenőrzésen, hiszen képesek adatokat lekérni a hatósági nyilvántartásokból az automatikus rendszámfelismeréssel, emellett alkalmasak arra, hogy videofelvétellel számos, menet közben elkövetett jogsértést rögzítsenek.

A hatósági nyilvántartásokra példaként az útdíj, útvonalengedély, behajtási engedély, bírságnyilvántartás rendszerét sorolták fel, a rögzíthető jogsértésekre pedig a buszsáv jogosulatlan használatát, a záróvonal átlépését, a kanyarodás, irányváltoztatás szabályainak megsértését említették példaként. A rendőrség az ország közútjain jelenleg 154 sebességmérő készüléket üzemeltet, amelyből hét fix telepítésű. Ezek jelentős részét váltják majd fel a mobil ellenőrző pontok.

Az ORFK közlése szerint a mintegy 12,5 milliárd forintos beruházás célja, hogy Magyarország megfeleljen az Európai Unió közlekedéspolitikai célkitűzésének. Hozzátették: az eddigi eredmények, a 2008 óta töretlenül javuló közúti közlekedési mutatók javítása "további erőfeszítést igényelnek".
Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, légi közlekedés, ORFK, rendőrség, traffipax
 
Újabb egy évet csúszik a Mitsubishi regionális gépe Újabb egy évet csúszik a Mitsubishi regionális gépe Több száz traffipax kerül az utakra Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk Hét fok alatt téligumi kell – mítosz vagy valóság? Hét fok alatt téligumi kell – mítosz vagy valóság? A lezuhant Germanwings másodpilótája öngyilkosságról tájékozódott az interneten A lezuhant Germanwings másodpilótája öngyilkosságról tájékozódott az interneten Több száz traffipax kerül az utakra Legyártották az utolsó Tu-154-es utasszállítót
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10571 - 10580