Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10591 - 10600
Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a Continental

Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a Continental

2013. július 03.
Csaknem egymilliárd forintos fejlesztés zárul le a Continental Automotive Hungary Kft. veszprémi telephelyén, aminek köszönhetően 123-mal nőtt a gyár létszáma - tájékoztatta a cég az MTI-t kedden.
Részletek
Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a ContinentalA közleményben emlékeztetnek arra, hogy a vállalat 2010-ben nyert el 377 millió forintot kutatás-fejlesztési kapacitás erősítésére, az új Széchenyi Terv keretében; a 942 millió forintos beruházás most zárul le.

Ennek keretében az idén februárban új tesztlaboratóriumot adtak át, valamint mérőeszközöket, műszereket, számítógépeket, mérés-adatgyűjtést szolgáló szoftvereket és laboratóriumi tesztberendezéseket szereztek be - ismerteti a közlemény. A projekt során új K+F munkahelyeket hoztak létre: 2010 végén még 231 mérnököt foglalkoztattak, a projekt keretében 58 új munkatárs foglalkoztatását vállalták, ezzel szemben mostanra 354 mérnök dolgozik az 1552 fős cégnél.

A cég szerint ezzel az ország legnagyobb, vidéken működő autóipai fejlesztési központját mondhatja magáénak a Continental. A most befejeződött kapacitásbővítés az elektronikus fék- és menetstabilizáló rendszerek (ABS, ESC) és ezek komponenseinek (kerékfordulatszám-, gyorsulás- és perdületszenzorok) fejlesztését szélesebb spektrumon teszi lehetővé a magyarországi központban - közölte a Continental.

A közlemény szerint a Continental Automotive Hungary Kft. összesen közel 15 milliárd forint értékben valósít meg beruházási és munkahely-teremtési programot 2009 és 2014 között budapesti és veszprémi gyárában, hét projekt keretében. A bővítésekhez kétmilliárd forint támogatást vesz igénye európai uniós és kormányzati forrásokból, és a két telephelyen összesen 477 új munkahely megteremtését vállalta.

Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a ContinentalA fékrendszereket, hajtó- és futómű-komponenseket és rendszereket, gépjárműabroncsokat, műszaki elasztomer-termékeket gyártó Continental tavaly 32,7 milliárd euró forgalmat bonyolított, 46 országban 173 ezer embernek ad munkát. Magyarországon hat telephellyel és egy értékesítési ponttal rendelkezik, és több mint hatezer embert foglalkoztat.
Kulcsszavak: autóipar, continental, gazdaság, gumiabroncs
 
A Hyundai Motor Európában jelentős mértékben járul hozzá a gazdaság élénküléséhez A Hyundai Motor Európában jelentős mértékben járul hozzá a gazdaság élénküléséhez Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a Continental 2012-ben minden szinten tarolt a Ford Jó, hogy mindenki elektromos autót akar gyártani, csak nem tudnak mit rakni bele Jó, hogy mindenki elektromos autót akar gyártani, csak nem tudnak mit rakni bele Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a Continental Audi-vezető: csúcsra járatva a győri járműgyár, új motormodellek készülhetnek
 
A Mazda növeli SKYACTIV sebességváltóinak gyártókapacitását

A Mazda növeli SKYACTIV sebességváltóinak gyártókapacitását

2013. július 02.
A Mazda Motor Corporation a mai napon bejelentette, hogy növelni kívánja SKYACTIV automata és kézi váltóinak gyártókapacitását hofu-i telephelyén, Yamaguchi tartomány Nakanoseki körzetében, Japánban.
Részletek
Mazda3A mostani, évi 750 000 db-os szintet 2014 júliusától 1 140 000 db-osra emelik, hogy kiszolgálják a SKYACTIV modellek iránt megnövekedett keresletet világszerte.

A Mazda gyártó- és összeszerelő sorokkal egészíti ki egyik leányvállalatának meglévő eszközeit egy olyan telephelyen, mely a Nakanoseki körzetben helyezkedik el. Az előkészületek már ebben a hónapban elindulnak a multifunkcionális megmunkáló-központok installációjával. Az előzetes tervek szerint ezek a gépek 2014 júliusában állnak munkába.

A kapacitásnöveléshez kapcsolódó szerződés aláírása ma történt meg Hofu város polgármesteri hivatalában. A rendezvényen a Mazda részéről Nariaki Uchda, a hofu-i telephely vezetője vett részt, Hofu városát Masato Matsuura, a polgármester, Yamaguchi tartomány kereskedelmi és iparkamaráját pedig Susumu Kimura képviselte. Nariaki Uchida így kommentálta az eseményt:

„A hofu-i telephely Nakanoseki körzetében működő gyárrész 1981 decembere óta üzemel, azóta a Mazda egyik központi, sebességváltókat gyártó kapacitása. Itt gyártjuk a Mazda CX-5 – mely Japánban az év autója lett tavaly – és új zászlóshajónk, az Mazda Atenza (Európában Mazda6) SKYACTIV sebességváltóit. A Mazda határozott szándéka, hogy a lehető legtöbb vásárlóját tudja kiszolgálni SKYACTIV technológiájú modellekkel, és ezzel hozzájáruljon Yamaguchi tartomány és Hofu város további fejlődéséhez.”

Mazda6A márka ezzel a lépéssel tovább erősíti gyártási rendszerét azért, hogy elérje az éves 1.7 millió darabos produkciós célt a 2016. március 31-vel végződő pénzügyi év végére. Várhatóan az 1.7 millió autó 80%-ának műszaki alapjait a SKYACTIV technológia nyújtja majd. A Nakanoseki körzet mellett a Mazda további sebességváltó-gyártó telephelyet fog létrehozni Thaiföldön, 400 000 darabos éves kapacitással, mely előreláthatólag a 2016. március 31-vel végződő pénzügyi év első felében kezd működni. A SKYACTIV váltók először a Mazda Axelá-ban (Európában Mazda3-ban) kerültek bemutatásra a japán piacon 2011-ben, most 5 különböző modellben érhetők el. Ugyanezekkel a sebességváltókkal szerelik majd az új Mazda3-at is, mely világszerte idén ősszel jelenik meg, először észak-Amerikában.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, cx-5, galéria, mazda, mazda6, skyactiv
 
A Mazda növeli SKYACTIV sebességváltóinak gyártókapacitását Aranykormány díj Peter Schreyernek A Mazda növeli SKYACTIV sebességváltóinak gyártókapacitását Ferrari-motorblokkokat készít a Maseratinak Detroitban a Chrysler A Volkswagen Személygépkocsik márka idén májusig 2.5 millió gépkocsit szállított ki A Volkswagen Személygépkocsik márka idén májusig 2.5 millió gépkocsit szállított ki A Mazda növeli SKYACTIV sebességváltóinak gyártókapacitását Idén érkezik az új Opel Vivaro Az Audi Hungaria présüzeme mintegy 80 Eiffel-toronynak megfelelő fém megmunkálását végezte 2013 óta Az Audi Hungaria présüzeme mintegy 80 Eiffel-toronynak megfelelő fém megmunkálását végezte 2013 óta
 
Megállapodás az illegális autójavítók ellen

Megállapodás az illegális autójavítók ellen

2013. július 02.
Az állam olyan vállalkozási és jogszabályi környezetet alakít ki, amely korlátot állít az illegális autójavítóknak - mondta Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségével (GéMOSZ) aláírt megállapodás alkalmával, kedden Budapesten.
Részletek
Megállapodás az illegális autójavítók ellenAz utóbbi években a márkakereskedők 60 százaléka, a legális autójavítóknak pedig több mint fele szűnt meg - közölte Gablini Gábor, a szövetség elnöke. Hozzátette: ha a megállapodás alapján a legális szféra bővül, a GéMOSZ tagjai négy év alatt négyezer új munkavállalót alkalmaznak, mindazonáltal a válságban 20 ezer munkahely szűnt meg.

Az államtitkár elmondta azt is, hogy az állam ellenőrzéssel és bírságolással tereli a legális szféra felé az illegális autójavítókat. Felkutatásukban számít az önkormányzatokra, és bevonja a társhatóságokat, az adóhatóságot és a fogyasztóvédelmet is. Az autójavító ágazat éves teljesítménye 1000 milliárd forint, ennek 70 százalékát adja az illegális szféra. Az itt tevékenykedők az adók és járulékok nem fizetése miatt olcsóbbak a legális javítóknál, bár a próbavásárlások során kiderült, hogy összességében mégsem kerül kevesebbe az ott végeztetett munka - érzékeltette a helyzetet Gablini Gábor.

Az illegális szféra emellett közbiztonsági problémát is felvet, mivel gyakran lopott autók alkatrészeiből végzik a javítást. Emellett nincs minősítésük a felhasznált olajoknak és alkatrészeknek sem. A használt olaj továbbítása, és a javított motorok emissziója pedig környezetvédelmi problémát is felvet - fejtette ki az elnök.

Európában az átlagos javítói óradíj 35-40 euró (10 500-12 000 forint); Magyarországon 5 ezer forint a legális óradíj, tehát az európai átlaghoz képest olcsó, csak az illegálishoz képest tűnik drágának. Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára azt emelte ki, hogy a 2014-2020 közti uniós költségvetési ciklusban Magyarország a támogatások döntő részét gazdaságfejlesztésre fordítja, de ebből csak a legális vállalkozók részesedhetnek. Ez is a tisztulás irányába hathat.
Kulcsszavak: autóipar, feketegazdaság, gazdaság, GÉMOSZ, márkaszerviz, NGM
 
Megállapodás az illegális autójavítók ellen A parlament döntött az e-útdíjról Megállapodás az illegális autójavítók ellen Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen Megállapodás az illegális autójavítók ellen Megérkezett az új generáció a prémium kisautók szegmensébe Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét Megállapodás az illegális autójavítók ellen Európában 11 Toyota- és Lexus-modell CO2-kibocsátása 100 g/km alatt, hat modellé pedig 90 g/km alatt marad
 
Stagnált a forgalomba helyezett új autók száma júniusban

Stagnált a forgalomba helyezett új autók száma júniusban

2013. július 02.
Júniusban 4975 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, mindössze 0,4 százalékkal, 19 darabbal többet, mint egy évvel korábban - közölte a DataHouse autópiaci adatszolgáltató kedden az MTI-vel.
Részletek
Stagnált a forgalomba helyezett új autók száma júniusbanAz év első hat hónapjában 27 160 új személygépkocsi került forgalomba, 2,2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.

Júniusban 847 új kis haszonjárművet helyeztek forgalomba, ez 17,6 százalékkal elmarad a tavaly júniusban mérttől. A hathavi adatokat vizsgálva kisebb, 13,6 százalékos az elmaradás 2012-höz képest, az idén január-júniusban 4653 új kis haszonjármű állt forgalomba.

A júniusban forgalomba helyezett 314 új nagy haszonjármű 37,2 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az első hat hónapban 2035 nagy haszonjármű került forgalomba, ami 3,3 százalékos csökkenés 2012 azonos időszakához képest.

A forgalomba helyezett motorkerékpárok száma júniusban 230 volt, ez 2,5 százalékos csökkenés tavaly júniushoz képest. A féléves adatok viszont 5,8 százalékos emelkedést mutatnak: az idén január-júniusban 1139 új motorkerékpár került forgalomba.
Kulcsszavak: autókereskedés, gazdaság, jármű, jármű kereskedelem, új autó
 
Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére Gémosz: egyre több új autót adnak el Gémosz: egyre több új autót adnak el Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon Stagnált a forgalomba helyezett új autók száma júniusban Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95
 
Megérkezett Miskolcra az első Skoda villamos

Megérkezett Miskolcra az első Skoda villamos

2013. július 02.
Megérkezett Miskolcra kedden hajnalban a csehországi Plzenből, a Skoda konszern ottani gyárában készült első új, 26 THU 3 típusjelű villamos, amelyet 2015. első feléig még harminc követ.
Részletek
Megérkezett Miskolcra az első Skoda villamosA borsodi megyeszékhely főleg uniós forrásból, csaknem 40 milliárd forintból fejleszti kötöttpályás tömegközlekedését, a villamosok értéke ebből megközelíti a 19 milliárd forintot.

Miskolcon a Zöld nyílra keresztelt városi villamosvasút fejlesztési projekt keretében a pályát már átépítették és meghosszabbították. A csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium végezte el.

A villamosok beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázat negyedszerre járt sikerrel, a korábbi döntéseket minduntalan megtámadták a vesztes ajánlattevők a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Az utolsó, eredményesnek és érvényesnek nyilvánított tendert a Skoda érdekeltségébe tartózó Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. nyerte.

A cég harmincegy alacsony padlós, klimatizált, kétszáznál több utast befogadó villamost gyárt Miskolcnak, 18,6 milliárd forint értékben. Ebből érkezett meg kedd hajnalban az első közúton, tréleren. Vágányra helyezését több százan nézték a helyi közlekedési cég telephelyén.

A szerelvény csütörtökről péntekre virradó éjjel teszi meg első próbaútját a városban. Ezt követően pénteken este, a Villamosok éjszakáján, a miskolci Városház téren hivatalosan is bemutatkozik egy egész estét betöltő ünnepség keretében, amely miskolci közösségi közlekedés múltja és jelene mellett az új villamosról, Miskolc megújuló közösségi közlekedéséről és családi programokról is szól.

Megérkezett Miskolcra az első Skoda villamosAz Európai Uniós forrásból finanszírozott miskolci villamos-projekt jogi, gazdasági és műszaki előkészítése már 2006 óta tart. A teljes program befejezése 2015 nyarára várható, ekkorra áll a megújult és meghosszabbított pályára az utolsónak érkező, 31-ik Skoda villamos is.
Kulcsszavak: Ganz-Skoda, közlekedés, Miskolc, tömegközlekedés, villamos
 
Megérkezett Miskolcra az első Skoda villamos Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság Forgalomba állt az első hibrid autóbusz Budapesten Forgalomba állt az első hibrid autóbusz Budapesten Megérkezett Miskolcra az első Skoda villamos A válság évei után ismét többet használják autóikat a magyarok Egyre többen használnak téli gumit Egyre többen használnak téli gumit Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése
 
Az új Citroen C4 Picasso 5 csillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjén

Az új Citroen C4 Picasso 5 csillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjén

2013. július 02.
Az új Citroen C4 Picasso 5 csillagos EuroNCAP teszteredménye egyértelműen bizonyítja, hogy a PSA Peugeot Citroen új EMP2 padlólemeze – amely ezen a modellen mutatkozott be először – csúcsszínvonalú biztonsági fejlesztőmunka gyümölcse.
Részletek
Citroen C4 PicassoAz új platform mellett természetesen elismerés illeti az új modellben rendelkezésre álló számos biztonsági és vezetést könnyítő berendezést is.

Az új C4 Picasso összesített eredménye – a legújabb, 2013-as szabályzat szerint – 82%. A modell 5 csillagos minősítést kapott a felnőttutas-védelem, a gyermekutas-védelem, a gyalogosvédelem és biztonsági segédrendszerek kategóriájában. A vérbeli családi autónak (is) szánt új Citroen C4 Picasso kimagasló védelmet nyújt a benne utazó gyerekek számára, többek között azzal, hogy nagyon egyszerűen lehet benne biztonsági gyermekülést rögzíteni.

Az új Citroen C4 Picasso számos vezetést segítő berendezést kínál, így például:

- az aktív tempomat képes az előttünk haladó gépjármű sebességéhez igazítani a miénket,
- külön berendezés figyelmeztet az ütközésveszélyre, mégpedig 3 módon is: a kijelzőn felvillanó ikonnal, hangjelzéssel, valamint a vezető biztonsági övének finom rezegtetésével,
- az intelligens kipörgésgátló a legcsúszósabb utakon is segít az előrehaladásban,
- az első ülésekhez szerelt aktív biztonsági övek veszély esetén automatikusan megfeszülnek,
- a véletlen sávelhagyásra egy videókamerával működő berendezés figyelmeztet, mégpedig a vezető biztonsági övének finom rezegtetésével,

Citroen C4 PicassoAz új Citroen C4 Picasso 5 csillagos minősítéssel teljesítette az EuroNCAP által szervezett biztonsági teszteket. A kitűnő eredmény egyértelmű igazolása annak az óriási munkának, amelyet a Citroen az új egyterű biztonsági szolgáltatásai terén végzett, illetve elismeri az új EMP2 platform kvalitásait is.

- a távolsági fény automatikusan kapcsol be és ki, a forgalmi viszonyoktól függően,
- a holttér-figyelő rendszer az autó közvetlen környezetét figyeli,
- a Citroen eTouch – egyelőre Európa egyes országaiban – baleset vagy rosszullét esetén automatikusan értesíti a megfelelő segélyszolgálatot, és képes az autó helyzetének meghatározására és továbbítására is.
Kulcsszavak: autóipar, C4 Picasso, Citroen, euro ncap, galéria, törésteszt
 
Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén Az új Citroen C4 Picasso 5 csillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjén Lipcsében megkezdődött a BMW 2-es Cabrio gyártása Az új Citroen C4 Picasso 5 csillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjén Új ügyvezető igazgató a Continental Automotive Hungary élén Az új Citroen C4 Picasso 5 csillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjén A Toyota hibridek globális értékesítése meghaladta a 6 milliós darabszámot Az első elektromos Opel-modell a cég spanyolországi üzemében készül Az első elektromos Opel-modell a cég spanyolországi üzemében készül
 
E-útdíj - Szóvivő: az indulás óta nem volt "forgalmi zavart okozó körülmény"

E-útdíj - Szóvivő: az indulás óta nem volt "forgalmi zavart okozó körülmény"

2013. július 02.
Az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. központjában dolgozó szakértő stáb "forgalmi zavart okozó körülményt" nem tapasztalt - közölte a hétfőn indult használatarányos útdíjjal kapcsolatban Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője Budapesten, az áAK sajtótájékoztatóján.
Részletek
E-útdíj - Szóvivő: az indulás óta nem volt Az áAK központjában dolgozó stáb a műszaki-informatikai, ügyfélkezelési, kommunikációs kollégák bevonásával folyamatosan irányítja és kezeli az 1500 értékesítési pont rendszerbe illeszkedését, figyelembe véve az aktuális történéseket. A visszajelzések alapján éjfél óta forgalmi zavart okozó körülményt nem tapasztaltak - mondta Kibédi-Varga Lajos.

Hozzátette: az indulás után informatikusaik túlterheléses támadást észleltek, amiről azonnal értesítették a sajtó munkatársait. Az ügyfelek adatainak védelme és biztonsága úgy kívánta, hogy üzemszünetet rendeljenek el addig, ameddig informatikusaik meg nem győződnek a műszaki-informatikai háttér biztonságáról. Ha beigazolódik, hogy szándékos informatikai támadást intéztek a hálózat ellen, az illetékes hatóságok mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy az elkövetőket megtalálják és felelősségre vonják - közölte a projektszóvivő.

Kibédi-Varga Lajos elmondta: július 1-jén Magyarországon elindult a megtett úttal arányos elektronikus útdíjfizetési rendszer, az új rendszerben a 3,5 tonnát meghaladó, megengedett össztömegű tehergépjárművek után kell fizetni e-útdíjat.

Kifejtette: a rendszer üzembiztos működése miatt, hogy elkerüljék a kialakuló forgalmi torlódásokat, valamint biztosított legyen a kamionforgalom egyenletes áramlása, üzemszünetet rendeltek el július 1-jén 1.00 órától 3.00 óráig, és ezután 7.30-tól 10 óráig. Ez idő alatt a kamionosok folyamatos tájékoztatást kaptak az áAK Zrt. helyszínen tartózkodó munkatársaitól, valamint a rendőrségtől. A szóvivő közölte: nem áll fenn olyan műszaki-informatikai probléma, amely a rendszer zavartalan működését befolyásolná, az áAK honlapján 9 nyelven adnak folyamatos tájékoztatást a rendszer használatáról, a díjfizetési lehetőségekről.

E-útdíj - Szóvivő: az indulás óta nem volt Arról is szólt, hogy a rendszer kialakításakor áttekintették az eddigi európai bevezetések tapasztalatait, amelyek sok esetben eléggé elszomorító képet mutattak. Elmondta, hogy volt olyan ország, ahol az indulás pillanatában egyáltalán nem működött a regisztrációs folyamat, és akár fél évvel is el kellett halasztani a rendszer eredetileg tervezett indítását. A nemzetközi példák alapján elmondható, hogy egy ilyen összetett rendszer indítása a zavartalan áruellátás biztosítása érdekében rugalmas hozzáállást, azonnali beavatkozást igényel. Az üzemszünetek ideje alatt az érintett tehergépjárművek díjmentesen használhatták az e-útdíj rendszer teljes, 6513 kilométer hosszú díjköteles úthálózatát - közölte Kibédi-Varga Lajos.

Elmondta: a kérdéses határátkelőhelyeken nagyfokú együttműködést tapasztaltak, megnyugtató, hogy a tehergépjárművek vezetői türelmesek és megértőek, hiszen a hazai elektronikus díjfizetési rendszer bevezetését már Európa számos más országában megtapasztalhatták. "Ezúton is köszönjük a hazai fuvarozó érdekképviseletek, így az MKFE, a NiT, a FUVOSZ segítő szándékú együttműködését, építő jellegű észrevételeiket " - emelte ki.

Hangsúlyozta: a HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszer az első 16 óra működési tapasztalatai alapján képes arra, hogy megfeleljen az Európai Unió irányelveinek, és bevételeivel segítheti a hazai közúthálózat fejlesztését.
Kulcsszavak: áak, autópálya, e-útdíj, gazdaság, közlekedés, útdíj
 
E-útdíj - Szóvivő: az indulás óta nem volt "forgalmi zavart okozó körülmény" Ismét rekordot döntött a Hankook Tire – 4,9 milliárd euró eredménnyel zárta a 2012-es pénzügyi évet E-útdíj - Szóvivő: az indulás óta nem volt "forgalmi zavart okozó körülmény" Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nek E-útdíj - Szóvivő: az indulás óta nem volt "forgalmi zavart okozó körülmény" Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez Jó úton halad az Audi 2015 első negyedévében Jó úton halad az Audi 2015 első negyedévében E-útdíj - Szóvivő: az indulás óta nem volt "forgalmi zavart okozó körülmény" Emelkedett az üzemanyagok ára
 
A Volkswagen-csoport nyerte el a „Corporate Finance Award 2012” kitüntetést

A Volkswagen-csoport nyerte el a „Corporate Finance Award 2012” kitüntetést

2013. július 02.
A Claus Döring (a Börsen-Zeitung főszerkesztője), Prof. Dr. h.c. Roland Berger, Prof. Dr. Andreas Cahn (Institute for Law and Finance, Goethe Egyetem, Frankfurt), Prof. Dr. Reinhard Marsch-Barner (Of Counsel Linklaters) és Dr. Lutz Raettig (a Morgan Stanley Bank felügyelő bizottságának elnöke) alkotta zsűri a Porschéval létrehozott integrált autóipari csoport megszervezésével, a haszonjármű-üzletág az MAN többségi tulajdoni hányadával való bővítésével, valamint egy ...
Részletek
A Volkswagen-csoport nyerte el a „Corporate Finance Award 2012” kitüntetéstA Claus Döring (a Börsen-Zeitung főszerkesztője), Prof. Dr. h.c. Roland Berger, Prof. Dr. Andreas Cahn (Institute for Law and Finance, Goethe Egyetem, Frankfurt), Prof. Dr. Reinhard Marsch-Barner (Of Counsel Linklaters) és Dr. Lutz Raettig (a Morgan Stanley Bank felügyelő bizottságának elnöke) alkotta zsűri a Porschéval létrehozott integrált autóipari csoport megszervezésével, a haszonjármű-üzletág az MAN többségi tulajdoni hányadával való bővítésével, valamint egy átváltható kötvény sikeres kibocsátásával indokolta döntését.

„E meglehetősen különböző tranzakciók egyetlen közös cél érdekében zajlottak: a Volkswagen stratégiai és pénzügyi helyzetének további szilárdítása, hogy célkitűzésének megfelelően 2018-ra a világ vezető autógyártójává léphessen elő. Az említett három lépés mindegyike nagyban hozzájárult ehhez” – húzta alá Pötsch pénzügyi igazgató, a sikeres tranzakciókat és a jelen díjat egyaránt az azokon mindvégig keményen dolgozó csapatok megérdemelt elismeréseként jellemezte. „Ezzel még hatékonyabban sikerült biztosítanunk vállalatunk hosszú távú sikerességét” – folytatta Pötsch.

A „Corporate Finance Award” elismerést vállalatstratégiai és finanszírozás-technikai szempontból egyaránt kiemelkedő tranzakciókért ítélik oda.
Kulcsszavak: autóipar, díj, volkswagen
 
A Volkswagen-csoport nyerte el a „Corporate Finance Award 2012” kitüntetést Befejeződtek a SEAT "al Sol" napelemes projekt előkészületei A Volkswagen-csoport nyerte el a „Corporate Finance Award 2012” kitüntetést A Volkswagen Csoport növekedést ért el az első kilenc hónapja során „Best Cars 2015“: a MINI két járműkategóriában is győzedelmeskedett „Best Cars 2015“: a MINI két járműkategóriában is győzedelmeskedett A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát Csillagportól csillog a Škoda Superb Black Crystal bemutatóautó Csillagportól csillog a Škoda Superb Black Crystal bemutatóautó
 
100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer az új Citroen GRAND C4 Picassóban

100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer az új Citroen GRAND C4 Picassóban

2013. július 01.
Az új Citroen GRAND C4 Picassóban is 100%-ban digitális, egyszerűen használható és esztétikus vezérlőrendszer működik. A letisztult stílusú műszerfal a középen elhelyezett 7 collos érintőképernyő és a 12 collos panoráma-kijelző köré szerveződik.
Részletek
Citroen GRAND C4 PicassoA 7 érintőgombbal kiegészülő – szériában kínált – 7 collos érintőképernyőről vezérelhető valamennyi fontos gépjárműfunkció: kétzónás légkondicionáló, navigációs rendszer, audiorendszer, telefon, vezetést segítő rendszerek, online szolgáltatások stb.

A nagy felbontású 12 collos panoráma-képernyő az alapvető vezetési információk kijelzésére szolgál. A testre szabható képernyő beállításain a vezető bármikor kedvére változtathat. Tetszés szerint megjelenítheti rajta a navigációs rendszer információit vagy a vezetéstámogató funkciókat, és egy pendrive-ról személyes fényképeit is feltöltheti háttérképnek. így lesz a gépkocsiból valódi élettér.

Az új Citroen C4 Picasso a világgal is folyamatos kapcsolattartást biztosít. A 7 collos érintőképernyős tableten keresztül hozzáférést nyújt a Citroen Multicity Connect elnevezésű, telekommunikációs alkalmazásokból álló portálhoz. A gépkocsiból is egyszerűen használható alkalmazások megkönnyítik a vezető és az utasok életét: legyen szó a legközelebbi benzinkút, szálloda, étterem megtalálásáról, a következő napokra szóló időjárás-előrejelzésről vagy a veszélyes helyekre való figyelmeztetésről. Az alkalmazások minden pillanatban képesek figyelembe venni az autó pillanatnyi körülményeit: földrajzi helyzet, sebesség, beállított útvonal, üzemanyagszint stb.). A szolgáltatás jelenleg Franciaországban és Németországban elérhető.

Könnyed és derűs vezetés

Az olyan mindennapokat megkönnyítő, hasznos funkciókon felül, mint a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, a motoros csomagtérfedél vagy a tolatókamera, az új Citroen GRAND C4 Picasso a könnyed és derűs vezetés érdekében a következő újdonságokkal szolgál:

Citroen GRAND C4 Picasso- A szegmensben egyedülálló módon 360°-os nézet funkcióval rendelkezik: a gépjármű különböző részein elhelyezett négy kamerának köszönhetően a vezető eldöntheti, hogy a gépjármű felülnézeti, hátulnézeti vagy elölnézeti képét kívánja megjeleníteni. Az elölnézetből készült panorámakép különösen garázsból való kihajtáskor hasznos. A vezető így belátja a gépjármű teljes környezetét, és könnyebben végre tudja hajtani a különböző manővereket.
- A nagyvárosi rengetegben nagy szolgálatot tesz a PARK ASSIST névre hallgató parkolást segítő rendszer, mely segít megfelelő parkolóhelyet találni, majd automatikusan átveszi a gépjármű irányítását függetlenül attól, hogy a járdaszegéllyel párhuzamosan vagy arra merőlegesen akarunk beállni. A vezetőnek mindössze a gáz- és a fékpedál használatára kell figyelnie.

Csúcstechnológia a biztonság szolgálatában

Az új Grand C4 Picasso bővelkedik a biztonságos és stresszmentes vezetést elősegítő – megelőző, illetve vezetéstámogató funkciójú – csúcstechnológiás megoldásokban:

- Az aktív sebességszabályozó rendszer az első lökhárítóban elhelyezett radar segítségével érzékeli, ha az előttünk haladó gépjármű sebessége csökken, és figyelmezteti a vezetőt, illetve az állandó követési távolság fenntartása érdekében a gázpedálra és a motorfékre hatva max. 25 km/h-val korrigálja a gépjármű sebességét. Amint szabad az út, a gépkocsi visszatér az eredeti utazósebességre. A hagyományos tempomat továbbfejlesztett változatáról van tehát szó, amely a legmagasabb felszereltségi szinten szériatartozéka lesz az új GRAND C4 Picassónak.
- Az ütközésjelző szintén a karosszéria elején található radart használja; ennek segítségével tudja jelezni a vezetőnek, ha túl közel került az előtte haladó autóhoz. A riasztó 30 km/h sebesség felett működik, és háromféle módon is figyelmeztet: a kijelzőn felvillanó ikonnal, hangjelzéssel és a biztonsági övek megfeszítésével.

Citroen GRAND C4 Picasso- Az intelligens kipörgésgátló rossz tapadású utakon javítja a motor hatékonyságát, úttartását, így növeli az utazás kényelmét és biztonságát.
- A vezetőt és az első utast motorral működő, ún. aktív biztonsági öv védi, amelynek motorja veszély esetén a nagyobb biztonság érdekében automatikusan megfeszíti az övet. Véletlen sávelhagyás esetén az új generációs AFIL video rendszerhez kapcsolódóan a biztonsági öv rezgése is figyelmezteti a vezetőt.
- A belső visszapillantó tükör házába épített miniatűr kamera képeinek függvényében lép működésbe az automatikus fényszóró, mely a fényviszonyoknak és a forgalmi helyzetnek megfelelően automatikusan be-, ill. kikapcsolja a távolsági világítást. A berendezés a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető funkció egy hatékonyabb, újabb generációs változatának (AFIL video) a használatát is lehetővé teszi.
- Az ultrahangos holttérfigyelő rendszer a külső visszapillantó tükör sarkában elhelyezett narancssárga fényű jelzőlámpán keresztül tájékoztatja a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekről. A 12–140 km/h sebességtartományban működőképes rendszer az első és hátsó lökhárítóba beépített érzékelő jóvoltából elöl a visszapillantó tükör vonaláig, oldalirányban 3,5 méteres körzetben, a hátsó lökhárító mögött pedig 5 méteres körzetben tartja ellenőrzés alatt a gépkocsi környezetét.
- A Citroen eTouch szolgáltatáscsomag többek között helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance segélyhívást is magában foglal (a forgalmazó országtól függően). Mindkét szolgáltatás ingyenes, és a beépített SIM-kártyával az év minden napján éjjel-nappal igénybe vehető. A rendszer műszaki hiba vagy baleset esetén lehetővé teszi a gépjármű pontos helyének meghatározását és a segélyszolgálatok gyors riasztását.

Az említett intelligens technológiai megoldások biztonságosabbá teszik a közlekedést a vezető, az utasok és a forgalom többi szereplője számára, és gondoskodnak arról, hogy a vezetés kellemes és gondtalan időtöltés legyen. A 100%-os nyugalom érdekében az új Grand C4 Picassót a bevezetés előtt 3,5 millió km-en – több országban és szélsőségesebb körülmények között is – tesztelték és tökéletesítették.

Citroen GRAND C4 PicassoHatékony koncepció a kényelmes utazás és a sokoldalúság jegyében

Az új Citroen GRAND C4 Picasso felépítését tekintve tökéletesen új koncepció. Az EMP2 moduláris padlólemez lehetővé tette, hogy az ötszemélyes változat tengelytávját 55 mm-rel megtoldják; így jött létre a kategória legnagyobb, 2,84 méteres tengelytávja (ami egyébként még a C8-énál is nagyobb!). A külső hosszméret nem változott az elődhöz képest, az új GRAND C4 Picasso ugyanakkor:

- kényelmesebb helyet nyújt a benne utazó 7 személynek,
- az első utasülés lehajtásával akár 2,75 méter hosszú rakteret kínál,
- a kategória legkomfortosabb második és harmadik üléssorát adja (a térdnél mért lábtér például akár 217mm a második, és akár 108 mm a harmadik sorban),
- szintén kiemelkedően kényelmes bejutást biztosít a harmadik üléssorba azzal, hogy óriási szögben nyílnak a hátsó ajtajai, a második üléssor ülései pedig moziszékszerűen összecsukhatók és előretolhatók, így kevesebb helyet foglalnak,
- elődjénél 69 literrel nagyobb csomagteret kínál: alaphelyzetben 645 literes, a hátsó üléseket teljesen előretolva pedig több mint 700 literes a tér.
Optimális méreteinek (4,59 m hosszú, 1,83 m széles, 1,63 m magas), az elektromos szervokormánynak és a 11 méteres fordulókörnek köszönhetően az új Grand C4 Picasso igazán fürge autó, mely bármilyen vezetési helyzethez képes alkalmazkodni.

Az új Citroen GRAND C4 Picasso utasterében számos ötletes és praktikus tárolóhelyet találunk. Ilyen például a saját világítással rendelkező tárolórekesz a műszerfal középső részén, mely egy Jack, egy USB- és egy 120 voltos csatlakozót is magában foglal.

Citroen GRAND C4 PicassoA gépkocsira csatlakoztatott okostelefon vagy táblagép így rejtve maradhat a kíváncsi tekintetek elől. Személyes holmik tárolására ideális hely a vezető és az első utas közötti konzol, mely elektromosan vezérelt sebességváltóval szerelt változatokon ki is vehető. További praktikus tárolóhelyek találhatók az első ülések alatt, az ajtókban és a második üléssorban a padlóba süllyesztve, de említést érdemelnek a rakodóhálók és az első ülések hátoldalára szerelt, ledes világítással rendelkező lehajtható asztalkák is.

élen a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében

A CO2-kibocsátásra vonatkozó célkitűzés elérése érdekében az új Citroen Grand C4 Picassót több mint 100 kg-mal könnyebbre tervezték elődjénél:
- 60 kg-ot nyertek az új EMP2 platform alkalmazásával, melynél egyes alkatrészek alumíniumból, illetve THLE (nagyon magas rugalmassági határú) lemezből készültek, a hátsó padlólemez pedig kompozit anyagú.
- újabb 40 kg-ot lehetett megtakarítani a külső méretek optimalizálása és új anyagok használata révén (pl. alumínium motorháztető, kompozit anyagú csomagtérfedél).

A kisebb tömegnek, az aerodinamikára fordított figyelemnek (SCx = 0,70) és az optimalizált működésű motoroknak köszönhetően jelentősen csökkent a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás: az előző generációhoz képest a megtakarítás átlag 30 gramm, ami 100 km-en több mint 1 liter üzemanyagnak felel meg. Az új Citroen GRAND C4 Picasso egyébként az első olyan hétszemélyes egyterű, mely 100 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátású belső égésű motorokat kínál. Az új generációs, elektronikusan vezérelt, hatfokozatú sebességváltóval (ETG6) szerelt e-HDi 90 Airdream motor például kilométerenként mindössze 98 g CO2-t bocsát ki. Ehhez vegyes ciklusban 3,8 l/100 km-es fogyasztás társul, ami a kategóriában igazi rekordnak számít.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, Citroen, galéria, GRAND C4 Picasso, új modell
 
Áttörést érhet el a Toyota az elektromos autók akkumulátorának hatótávja területén Áttörést érhet el a Toyota az elektromos autók akkumulátorának hatótávja területén 100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer az új Citroen GRAND C4 Picassóban Automatizált autók írják újra a társadalmat Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz 100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer az új Citroen GRAND C4 Picassóban Nissan elektromos invázió a 2013-as Tokiói Autószalonon
 
Az Opel Meriva tulajdonosok a legelégedettebbek

Az Opel Meriva tulajdonosok a legelégedettebbek

2013. július 01.
Kompakt egyterűjével az Opel győzött a neves ügyfél-elégedettségi tanulmányban.
Részletek
Opel MerivaA legelégedettebb kompakt egyterű tulajdonosok Opel Merivával járnak! A J.D. Power 2013-as ügyfél-elégedettségi tanulmánya szerint 80,6 százalékos VOSS Indexet a ért el a rüsselsheimi egyterű, maga mögé utasítva vetélytársait. A VOSS Indexszel (Vehicle Ownership Satisfaction Study járműtulajdonos elégedettségi tanulmány) azoknak az autósoknak az elégedettségét vizsgálja a J.D. Power and Associates piackutató intézet, akik átlagosan két éve használnak egy bizonyos modellt, és ennek megfelelően sok tapasztalatot szereztek vele.

Az Opel Meriva számára ez az eredmény egy újabb a sok kitüntetés sorában, hiszen megkapta már az „Arany Kormánykerék” és a „Plus X” díjat is, ezenkívül a vevők favoritjaként Európa legkelendőbb egyterű autói közé tartozik. Thomas Simon, az Opel minőségbiztosítási alelnöke, a sokoldalúságban látja a Meriva legfontosabb sikertényezőjét: „Ahhoz, hogy egy jármű jól szerepeljen a J.D. Power-tanulmányban, minden téren meggyőzőnek kell lennie, hiszen senki sem ítélheti meg jobban, mint a tulajdonosai. épp azért örülök különösen ennek az elismerésnek, mert azt igazolja, hogy a gyakorlatban nem hagy kívánni valót a Meriva.“

Bravúrral állta ki az autósok gyakorlati tesztjét

Az eredményeket 2008 óta hozza rendszeresen nyilvánosságra az „Auto Test“ szaklap. A legnagyobb autós-véleménykutatás Németországban kereken 18 ezer online-interjú alapján dönt a minőség/megbízhatóság, a jármű attraktivitása, a szerviz és a fenntartási költségek kategóriájában. Mivel valamennyi területen nagyfokú elégedettség övezi, kategóriájában a Meriva lett az első. összesen tíz kategóriában 25 gyártó 106 típusát értékelték.

Opel MerivaKimagasló ergonómia AGR-bizonyítvánnyal és FlexDoors ajtókkal

A Meriva sikerében szerepet játszik a vonzó megjelenés, a remek minőség és a páratlan variálhatóság is – de talán leginkább a kiemelkedő ergonómia. Ezt igazolja például, hogy világszerte az első és mindeddig egyetlen szériaautójaként az Opel mini egyterűjét tüntette ki nagyra becsült AGR-bizonyítványával az Egészséges Hát Munkacsoport.

A Meriva ergonómiai koncepciójának része a forradalmi, szabadalmazott FlexDoors ajtórendszer, hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal. Ezek 84 fokos szögben nyílnak (a szokásos szög 68 fok), rendkívül megkönnyítve a beszállást hátra. Nagyon egyszerű például Isofix-gyermekülést rögzíteni a hátsó-külső üléseken, majd biztosan becsatolni a kis utasokat. Nyitott állapotban pedig biztonsági zónát képez az ajtó.

Nem kevésbé kivételes és közkedvelt a Meriva FlexSpace üléskoncepciója, a FlexRail középkonzol és a kívánságra beépített, a hátsó lökhárítóból fiókszerűen előhúzható  FlexFix kerékpártartó.
Kulcsszavak: autóipar, díj, galéria
 
Az elektromos autózás úttörőinek teljes története – több mint negyven esztendeje „áram alatt” a Volkswagen Az elektromos autózás úttörőinek teljes története – több mint negyven esztendeje „áram alatt” a Volkswagen Javult az üzleti hangulat a német autóiparban februárban Javult az üzleti hangulat a német autóiparban februárban Az Opel Meriva tulajdonosok a legelégedettebbek Allergiában szenved? Vegyen egy új Ford Mondeo-t! Az Opel tagadja, hogy megsérti az európai környezetvédelmi szabályokat Az Opel tagadja, hogy megsérti az európai környezetvédelmi szabályokat 2015 első felében a Ford Mustang volt a világ legnépszerűbb sportkocsija 2015 első felében a Ford Mustang volt a világ legnépszerűbb sportkocsija
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10591 - 10600