Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10601 - 10610
A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat

A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat

2013. július 01.
A GRAND C4 Picasso nem egyszerűen az ötszemélyes egyterű nagyobb verziója, hanem önálló személyiségű modell, amely újfajta egyensúlyt teremt az óriási térélmény és a finom vonalvezetés között.
Részletek
Citroen GRAND C4 Picasso Az új, EMP2 elnevezésű moduláris platform lehetőségeit kihasználva az új Grand C4 Picasso a kategória legjobbját nyújtja a sokféleség, az utazási komfort és az egyszerű használat terén. CO2-kibocsátása páratlanul alacsony : 98 g/km emissziójú változatban is elérhető lesz. Ezen a modellen mutatkozik be a BlueHDi technológia, amely a 150 lóerős teljesítményt mindössze 110 g/km CO2-kibocsátással párosítja.

A Citroen új, EMP2 (Efficient Modular Platform 2) elnevezésű padlólemeze különlegesen nagy, 2,84 méteres tengelytáv kialakítására ad lehetőséget. Ez a távolság a kategória legnagyobbja ; az elődével megegyező külső hosszméret (4,59 m) mellett annál bővebb lehetőségeket kínál:

- hét személy minden eddiginél kényelmesebben utazhat benne, köszönhetően a könnyen és sokféleképpen alakítható belső térnek,
- a második és a harmadik üléssorban rendelkezésre álló hely a szegmens legtágasabbja,
- a tökéletesített ajtómegoldás révén még könnyebb a bejutás a harmadik sorba,
- 69 literrel nőtt a csomagtér mérete (645 liter, egészen előretolt második üléssorral pedig több mint 700 liter).

Az új Citroen GRAND C4 Picasso már bemutatkozásakor kínálja a vadonatúj BlueHDi dízelmotort, amely már most megfelel az Euro 6 normának. A motor ún. SCR (Selective Catalytic Reduction) modullal egészül ki; jelenleg ez az egyetlen olyan technológia, amely akár 90%-kal is képes csökkenteni nitrogén-oxidok kibocsátását, és jelentős mértékben a CO2-kibocsátást is. A számadatok egészen kivételesek: a 150 lóerős motor CO2-kibocsátása a manuális váltós változatokon mindössze 110 g/km, a legújabb generációs automata váltóval pedig 117 g/km.

Citroen GRAND C4 Picasso Az új Grand C4 Picassót erőteljes formai elemek teszik abszolút különálló személyiséggé: a sajátos orr-rész, az oldalsó krómdíszítés, a 3D hatású hátsó lámpák formája egyértelművé teszik, hogy nem egyszerűen az új C4 Picasso nagytestvéréről van szó. Ugyanakkor természetesen megmarad a C4 Picasso új generációjának több alapvető vonása:

- lenyűgözően kifinomult belső tér, a loftlakások modern, letisztult, szellős stílusa, kivételes utazási kényelem minden utas számára, Lounge csomag az első utasüléshez, levegőbefúvók a harmadik üléssorban is;
- a kényelem szolgálatába állított fedélzeti technika, az érintőképernyős vezérlőrendszerrel és a 12 collos nagy felbontású kijelzővel;
- a vezetést könnyítő innovatív szolgáltatások, mint például a szegmensben egyedüliként kínált 360 fokos kamera;
- a kényelem és az úttartás egészen új harmóniája, ami elsősorban az elektromos szervókormánynak és a tökéletesített felfüggesztésnek köszönhető.

Levegős, könnyed vonalak érzékeltetik az óriási térélményt

Az új Citroen C4 Picasso sajátos dizájnja kiemeli a modellt az egyterű szegmens átlagából. Az új EMP2 platform alkalmazása alapvető változásokkal jár: 2,84 méteresre (azaz az elődnél 11 centivel hosszabbra) nőtt a tengelytáv, tovább növelve az utastér és a csomagtér eleve tágas méreteit (utóbbi például 69 literrel lett nagyobb), és több teret adva a formatervezők fantáziájának is. Az első túlnyúlás 11,6 cm-rel csökkent (értéke így a legalacsonyabb a szegmensben), alacsonyabbra került a motor (50 mm-rel) és a padlólemez (20 mm-rel), és nőtt a nyomtáv (elöl 82 mm-rel, hátul 31 mm-rel).

A méreteken kívül az új GRAND C4 Picasso stílusában is tud újat mutatni az ötszemélyes változathoz képest:
- Az autó profilját meghatározza a tetőív, amely a szélvédő alsó szélétől indul, középső része pedig alumíniumból készült, így elbírja a hozzá csatlakoztatható csomagtartót. A tetőív remek optikai hangsúlyt ad az autó legfontosabb ütőkártyáinak: kiemeli a hatalmas üvegfelületeket, szinte körberajzolja a tágas utasteret. Az ívek és élek koncepciójukban és megmunkálásukban is stílusos, nagyon modern autóra utalnak.

Citroen GRAND C4 Picasso - Az új C4 Picasso orr-része természetesen a legújabb Citroen-arculat szerint készült, a hűtőrács vízszintes vonalainak hangsúlyozásával, az emblémából induló és egészen a ledes nappali fényekig húzódó krómcsíkkal. A fényszóró a ledektől elkülönülve helyezkedik el, és ez – különösen a ködfényszórókkal kiegészítve – igazán hipermodern, lebilincselő tekintetet kölcsönöz az autónak.
- A 3D hatású ledes hátsó lámpák mélysége lenyűgöző, futurisztikus. A hátsó rész karakterét nagyban meghatározza az óriási, robusztus csomagtérajtó, amely méretével is utal a csomagtér volumenére.
Az új Citroen GRAND C4 Picasso stílusát még jobban kiemeli a nyolcféle karosszériaárnyalat. A paletta a visszafogottan elegáns fehér, Shark szürke, alumíniumszürke, Hickory barna és Onyx fekete színtől a ragyogó és energikus rubintvörös, Teles kék és Kyanos kék árnyalatokig terjed. A kínálat három (16, 17, illetve 18 collos) dizájnos könnyűfém keréktárcsával is kiegészül.

Mit is jelent a LOFT az autós szakmában?

A loftok dizájnja mindenekelőtt letisztult, nemesen egyszerű és szabad. Ilyen az új Citroen GRAND C4 Picasso is. A hatást elsősorban a szériában kínált panoráma-szélvédő és a nagyméretű üvegtető kelti, melyeken át valósággal árad a fény az autó belsejébe. Elődjéhez hasonlóan az új Grand C4 Picassóban is rekord méretű üvegfelületeket találunk (5,70 m2). éjjel ledes lámpák nyújtanak modern, de megnyugtató világosságot a plafonon, a tárolórekeszekben, az első ülések háttámlájáról lehajtható asztalkák mellett és az ajtók belső felületén.

A loft stílus a felhasznált anyagok minőségében és a részletek igényes kidolgozásában is megmutatkozik: az új Grand C4 Picasso kiviteli minőség tekintetében is élen jár. Az aszimmetrikus műszerfalon különböző színek és anyagok találkozásának lehetünk tanúi.

Citroen GRAND C4 Picasso Vezetőoldalon a high-tech hatású fekete az uralkodó szín, az utasoldali részen viszont egy flitteresen csillogó hatású világosabb – a választott színvilágtól függően palakék vagy pezsgőszínű – árnyalat dominál. Itt kapott helyet a 12 collos képátmérőjű, nagy felbontású kijelző is, amelyen akár saját HD minőségű fotóinkat is megjeleníthetjük. A műszerfalat selyemfényű krómelemek és csillogó fekete betétek díszítik. Különös gondot fordítottak az ajtóborításokra, melyeket különleges lézergravírozott minta díszít.

Az új GRAND C4 Picasso minden utasát egyaránt kényezteti:

- a két első ülés aszimmetrikus dizájnja elegáns szófára emlékeztet,
- a második sorban három különálló, teljes értékű ülés található, mindhárom állítható ülőlappal és háttámlával,
- a harmadik sorban is találunk légbefúvókat, ami egyedülálló a kategóriában.
A Lounge csomag – a masszázs funkcióval rendelkező első ülések, a kényelmes lábtartóval ellátott Relax utasülés és a tarkót megtámasztó Relax fejtámlák révén – gondoskodik arról, hogy a fedélzeten töltött idő mindenki számára valódi kikapcsolódást, első osztályú utazást jelentsen. A második sorban utazók a Multimedia csomag „plug & play” berendezésével az első fejtámlák hátuljába épített kijelzőkön utazás közben is mozizhatnak.

Az új Citroen GRAND C4 Picasso belső színvilágát is a kortárs belsőépítészet ihlette: világos árnyalatú, kétszínű nappabőr, valamint Mistral bőrkárpitokkal is rendelhető.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, Citroën, galéria, GRAND C4 Picasso
 
A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat Januárban indul az új Vitara gyártása A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat Új irányvonalhoz új autó - Citroen C4 Cactus
 
Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF

Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF

2013. július 01.
Az új LEAF-ben a Nissan közkedvelt Carwings navigációs rendszerének átdolgozott és frissített változata mutatkozik be. Ez az innovatív eszköz lehetővé teszi, hogy a tulajdonos egy számítógépről vagy okostelefonról kezeljen és távvezéreljen bizonyos funkciókat.
Részletek
Nissan LEAFTovábbfejlesztett verziója számos új funkciót tartalmaz, például a távoli fűtés és légkondicionálás funkciók, nagyobb mértékű okostelefon integráció, továbbfejlesztett hangfelismerési képesség és a legközelebbi töltőpontok valós idejű információi. A korábbiakon felül további kilenc nyelvet támogat, köztük a dánt, a svédet, a finnt, a norvégot, a lengyelt, a görögöt, a csehet, a szlovákot és a magyart.

A népszerű Carwings telekommunikációs rendszer nagy sikert aratott a jelenlegi járműtulajdonosok körében, példátlan kényelmet biztosítva a kompatibilis telefonnal, tablettel vagy számítógéppel rendelkező ügyfelek számára. Az eredeti LEAF egyik legnépszerűbb képessége, hogy az autó klímarendszerének aktiválása időzíthető, felfűtve vagy lehűtve így az autót az utazás kezdete előtt. Ezáltal az ügyfelek takarékoskodhatnak akkumulátor töltésével, amennyiben az autó fűtését illetve hűtését vezetékes árammal végzik el, az akkumulátor energiája helyett.

Azokban az országokban, ahol a tél hidegebb (mint pl. Norvégia), az autó előfűthetősége nagyon népszerű volt az ügyfelek körében, akik élvezték, hogy az autót 22 fokra előmelegíthették még az utazás megkezdése előtt, és nem kellett a hó és jég letakarításával bajlódni. Visszajelzéseikre reagálva az új Carwings rendszer tovább növeli az ügyfelek kényelmét, mivel lehetővé teszi, hogy ügyfél maga állítsa be a hőfokot, amelyet az autónak el kell érnie hűtéssel vagy fűtéssel, az utazás megkezdése előtt.

Nissan LEAFA navigáció továbbfejlődött és képes a gazdaságos útvonaltervezésre, amely automatikusan a legkisebb áramfelhasználással járó útvonalat számítja ki a domborzati viszonyok figyelembevételével, a meredek emelkedők kihagyásával, a legtakarékosabb utazás érdekében. A nagyméretű színes érintőképernyő, műholdas navigáció és a mobiltelefonok és - a most már az album borítójának megjelenítésére is képes - zenelejátszók Bluetooth csatlakoztatási lehetősége mellett az új rendszer a Google Send-To-Car technológiát is tartalmazza, ami lehetővé teszi, hogy a tulajdonos otthon vagy az irodában számítógépen vagy tableten megtervezze az útvonalat, majd az információkat elküldje a járműnek.

A Visia felszereltség esetén beszerelhető a Nissan új „Connect 2" navigációs rendszere választható extraként. Egyéb továbbfejlesztett funkciókat is tartalmaz, például elérhető a Google POI (hasznos helyek) keresője, valamint a vezető hozzáférhet az időjárás-előrejelzéshez, a helyi üzemanyagárakhoz és repülőtéri információkhoz. A navigációs rendszer már egy autópálya ‘lehajtó nézetet´ is tartalmaz, amit sáv információ egészít ki az autópályákról lehajtás segítéséhez. Ezen kívül megjeleníti az érvényben lévő sebességkorlátozásokat is, a vezető által beállított látható és hallható sebesség-figyelmeztetéssel, ha a jármű a megadott mértékben túllépi az érvényes sebességkorlátozást.

A Nissan innovatív 360 fokos parkolókamerája (AVM) szériatartozék az új LEAF Tekna felszereltségnél. Az AVM a kamerák hálózatát használja a jármű 360 fokos felülnézeti képének megjelenítéséhez a központi kijelzőn, ezzel megkönnyítve a parkolást és az egyébként bonyolult manővereket. További jellemző a kifejezetten erre a célra tervezett Bose® audiorendszer, amely az AVM-hez hasonlóan a Tekna változat alapfelszereltségéhez tartozik.

Nissan LEAFAz energiatakarékos rendszer erőteljesebb, minőségi hangzást biztosít egy olyan egységgel, amely nem csak kompaktabb, mint a hasonló prémium rendszerek, de körülbelül fele annyi energiát használ fel, mint azok. A hét hangszórós rendszer két (mindkét A-oszlopban egy-egy) 25 mm-es neodímium magashang-sugárzóból, két (az első ajtókban található) 165 mm-es mélyközép hangszóróból, két (a hátsó ajtókban található) 130 mm-es mélyközép hangszóróból és egy 115 mm Nd® Richbass® mélynyomóból áll a csomagtartóban elhelyezett 6,2 literes egyedi tervezésű akusztikus hullámvezető basszusdobozban.

Szélesebb választék

A LEAF családban jelenleg három modell található, ami a korábbinál nagyobb választási lehetőséget kínál a vevőknek. A Nissan gyakorlatát követve a választék a Visia modellel indul, majd az Acenta modellen keresztül eléri a csúcsminőségű Tekna szintet.

A Visia modellek belépési ára alacsonyabb, mint az eredeti LEAF esetében, még elérhetőbbé téve ezzel a zéró-emissziós mobilitást. A Visia modellek 16 colos acél keréktárcsákkal és teljes dísztárcsákkal, fekete oldalsó visszapillantó tükörburkolatokkal és halogén fényszórókkal rendelkeznek. Az első ködlámpák, az intelligens kulcs és a négy hangszórós audiorendszer szintén az alapfelszereltség része. A középső felszereltségi szintet képviselő Acenta gazdag felszereltségéhez tartozik a 16 colos könnyűfém keréktárcsa, a magas szintű információs technológia Carwings telekommunikációs rendszerrel, a tolatómonitor, a távirányítással aktiválható töltés és fűtés, a hátsó sötétített üvegek, a hat hangszórós hangrendszer, a színre fújt tükrök és a hazakísérő funkcióval ellátott automata fényszórók.

Nissan LEAFAz Acenta modellek rendelkeznek még gyorstöltő-csatlakozóval, esőérzékelő ablaktörlőkkel és elektromosan behajtható visszapillantó tükrökkel is. Az új Tekna csúcsmodell felszereltsége ezen felül LED világítású fényszórókat, hét hangszórós Bose hangrendszert, bőrüléseket (a skandináv piacokon választható extraként), 17 colos könnyűfém keréktárcsát és 360 fokos parkolókamerát is tartalmaz.

Mindegyik változat esetében az alapfelszereltséghez tartozik a biztonsági felszerelések teljes skálája, úgy mint az első, oldal- és függönylégzsákok, valamint az ABS, az EBD és a vészfékrásegítő. A elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) szintén az alapfelszereltség része. A Nissan LEAF, a 100%-ban elektromos meghajtással működő járművek közül elsőként, bevezetésekor megkapta az ötcsillagos EuroNCAP minősítést.
Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, galéria, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF Megkezdődött a Ford Focus Electric Európai gyártása Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja! Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja! Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF A Nissan sztárjai a 2013-as Genfi Autószalonon Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF A Tesla Nevadát választotta
 
Megnyílt az M0-s autóút M6-51. számú főút közötti kibővített szakasza

Megnyílt az M0-s autóút M6-51. számú főút közötti kibővített szakasza

2013. július 01.
Megnyílt a közforgalom előtt az M0-ás autóút M6-os autópálya és 51-es főút közötti 11 kilométer hosszú, három forgalmi és egy leálló sávos, Szeged felé tartó fél pályája. Az új útszakaszt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára adta át vasárnap délelőtt Csepelen.
Részletek
Megnyílt az M0-s autóút M6-51. számú főút közötti kibővített szakaszaVölner Pál egyebek között azt hangsúlyozta, hogy a fejlesztés jelentősen könnyíti majd a térségben élők életét, az áthaladók közlekedését, de fontos a közlekedésbiztonságban betöltött szerepe is. Az államtitkár közlése szerint a beruházás indokoltságát bizonyítja, hogy a régióban a bécsi után ez a legnagyobb forgalmú körgyűrű, forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta.

Völner Pál szólt arról, hogy már a befejező munkálatokat végzik az M0-s déli szektora bővítésének további részén. Szeptember elején az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti 6,3 kilométeres szakasz is elkészül.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője emlékeztetett arra: a fejlesztés célja, hogy a négysávos M0-s körgyűrű déli szektorát további négy sávval bővítse, így kétszer háromsávos legyen egy-egy leállósávval, s megszűnjenek a forgalmi dugók. A kivitelező szélesítette a sávokat, illetve 25 kilométer hosszúságban telepített zajvédő falat. A pályaszakaszhoz két új Duna híd is tartozik, a hárosi Deák Ferenc- és a soroksári Dunaág híd.
A hozzávetőleg nettó 34 milliárd forintos projekt az új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió támogatásával, a kohéziós alap társfinanszírozásával valósult meg – mondta a NIF kommunikációs vezetője.
Kulcsszavak: autópálya, autóút, gazdaság, közlekedés, M0, M5, M6, M7
 
NIF: iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s hídja NIF: iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s hídja Megnyílt az M0-s autóút M6-51. számú főút közötti kibővített szakasza A Scania eredménye 2013 első félévében 3.971 millió svéd koronára csökkent Megnyílt az M0-s autóút M6-51. számú főút közötti kibővített szakasza A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza Megnyílt az M0-s autóút M6-51. számú főút közötti kibővített szakasza Autókra írt ki közbeszerzést a NAV
 
Indul a használatarányos útdíjfizetés

Indul a használatarányos útdíjfizetés

2013. július 01.
Használatarányos útdíjat (e-útdíjat) kell fizetni a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak hétfőtől.
Részletek
Indul a használatarányos útdíjfizetésA fizetendő díj a jármű tengelyeinek számától és a motor környezetvédelmi besorolásától függ: a kéttengelyes tehergépjárművek után gyorsforgalmi utakon bruttó 49,90 forint, főutakon bruttó 21,23 forint, a háromtengelyes kategóriában gyorsforgalmi úton bruttó 70,02 forint, főúton bruttó 36,75 forint, míg a négytengelyesek után gyorsforgalmin bruttó 108,38 forint, főutakon bruttó 67,60 forint kilométerenként. A környezetvédelmi besorolásnál az előbbi díjak szorzója 0,8-1,2.

Aki viszonylati jeggyel akar közlekedni, annak nem kell regisztrálnia magát az útdíjfizetési rendszerben, viszont sorba kell állnia a jegyért, és ki kell számítania, hogy hány kilométert akar a fizetős úton haladni. Nyithat előre feltöltött számlát is, ekkor elektronikusan fizethet, viszont ennek feltétele az előzetes regisztráció. Aki fedélzeti eszközt használ, annak mindenképpen regisztrálnia kell, és szükséges egy előre feltöltött számla, amelyről csak az útdíj fizethető. Az utólagos fizetéshez külön szerződést kell kötnie a fuvarozónak az állami Autópálya Kezelő Zrt-vel (áAK).

Több fuvarozó szervezet szerette volna elérni a rendszer indításának elhalasztását, arra hivatkozva, hogy nem volt kellő idő megfelelően felkészülni az új rendszerre.

Az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban túlterheléses támadások érték, ezért 1 és 3 óra között üzemszünetet rendelt el az áAK. Ez idő alatt a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók díjmentesen használhatták a teljes díjköteles úthálózatot. Az áAK tájékoztatása szerint a kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a támadások ügyében a vizsgálatot.
Kulcsszavak: áak, autópálya, e-útdíj, gazdaság, útdíj
 
Indul a használatarányos útdíjfizetés Hárommilliós eladásért csap össze Kínában a GM és a Volkswagen Indul a használatarányos útdíjfizetés Öt Euro NCAP csillag és négy innovációs díj az új Volkswagen Golf számára Indul a használatarányos útdíjfizetés Karbantartó hangárt épít a Budapest Airport a Wizz Airnek Indul a használatarányos útdíjfizetés Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína Növelte forgalmát és nyereségét a Ferrari Növelte forgalmát és nyereségét a Ferrari
 
Sebastian Vettel feltárja a Forma 1 és az utcai autók technológiájának a jövőjét

Sebastian Vettel feltárja a Forma 1 és az utcai autók technológiájának a jövőjét

2013. június 28.
Csupán néhány nappal a 2013-as Brit Nagydíj előtt a háromszoros Forma 1-es világbajnok Sebastian Vettel folytatta az elmerülését az Infiniti mérnöki fejlesztéseinek a világában, és ellátogatott a cég európai technikai központjába.
Részletek
Sebastian Vettel feltárja a Forma 1 és az utcai autók technológiájának a jövőjétAz Infiniti teljesítményigazgatói feladatkörében Vettellel tartott az Infiniti Red Bull Racing helyettes vezető tervezője, Rob Gray, hogy megvitassák a 2014-es F1™ technikai szabályokat az Infiniti főmérnökeivel. A céljuk az volt, hogy megismerjék azokat a hajtásláncokat, hibrid technológiákat és energia-visszatermelő rendszereket, amelyeket éppen az Infiniti üzemében fejlesztenek.

„A 2014-ben ránk váró technikai kihívások miatt - közelebbről, hogy a hibrid technológia szerepet kap a versenyben -, kíváncsian vártam, hogy az Infiniti mérnökei milyen előrelépésekről számolnak be ezen a területen.” – mondta Vettel. „Számomra az a lényeges kérdés, hogyan lehet a benzines és a hibrid rendszer közötti átmenet nélküli váltást megoldani, miközben vezetem az autót, illetve hogyan lehet maximális pontosságú az energia visszatermelő rendszer, hiszen a jövő évtől ezek egyre fontosabbá válnak az F1™-ben.”

Vettel és Grey a napot a technikai központ alelnöke, David Moss, a vezető mérnök, Jerry Hardcastle és a hajtásláncokért felelős Graeme Burn társaságában töltötte, és megvitatták az energia-technológia jövőjét, valamint az Infiniti és az Infiniti Red Bull Racing között technikai együttműködés lehetséges előnyeit az utcai és a versenyautók fejlesztésében egyaránt.

A jövőbeli technológiának egyik alapját le is tesztelte a világbajnokságot vezető pilóta, amikor egy Infiniti M35h, a világ leggyorsabb utcai hibridje kormányát ragadta meg a központ mérőpadján, oldalán egy meghajtás-szakértővel.

Infiniti Emerg-e„A laboratóriumi teszt alatt Sebastian megtapasztalhatta, és értékelhette az olyan területeket, mint a gázreakció, vagy a regeneratív fék ereje egy Infiniti utcai autóban.” – mondta Graeme Burn.

„Az Infiniti M35h-t a mérőpadon vezetni teljesen más, mint az úton vagy a pályán, mert itt képes vagy teljesen odafigyelni a jármű teljesítményére az egymást hirtelen követő gyorsításokkor, fékezésekkor, illetve a kifejezetten a teszthez tervezett manőverekkor. Sebastian érthetően megterhelte az autót, hiszen biztos akart lenni abban, hogy a technológia azt nyújtja, amit elvár egy prémium szedántól, valamit ki akarta próbálni, milyen érzés lenne ez a technológia egy Forma 1-es autóban.”

Sebastian Vettel hozzátette: „Az Infiniti mérnökei sikerrel ötvözték a teljesítményt, a hatékonyságot és a vezethetőséget az Infiniti M35h-ban, amikor egy ilyen hihetetlenül gyorsan reagáló hibrid autót építettek. Ezt a tudást szeretnénk a csapat hasznára fordítani, amikor a 2014-es autónkat fejlesztjük. úgy vélem, az Infiniti utcai autóinak is az előnyére válik majd, amiket a Forma 1-ben tanulunk.”

A Technikai együttműködéshez hozzáfűzve Rob Gray az Infiniti Red Bull Racing csapatából a következőket mondta: „Már eddig is együtt dolgoztunk az Infiniti mérnökeivel és hasznunkra vált a kölcsönös technológiai együttműködés. Ahogy haladunk 2014 felé, egyre inkább az elektromos meghajtásra és energia visszatermelésre fókuszálunk. A mai látogatást Sebastian jelenléte tette teljessé, hiszen értékes bepillantást nyert abba, hogy éppen milyen technológiákon dolgoznak, és ebből mi és az Infiniti is kamatoztathat.”

Infiniti M35hA másik központi kérdés az elektromos hibrid hajtások jövője volt ugyanúgy az utcai- és versenyautókban. Vettel és Grey közelebbről is megvizsgálhatta az idén megjelenő Infiniti Q50 Hybrid-et, illetve a Cranfieldben épített nagyteljesítményű Infiniti Emerg-e, csúcstechnológiás elektromos sportautó koncepciót, amely teljesen elektoros hajtást ötvöz hatótáv-kiterjesztő meghajtással, így 420 lóerőt ad le és 300 mérföld megtételére képes.

Az Infiniti teljesítményigazgatói szerepében Vettel már értékelhette a versenytársak járműveit az Infiniti mérnökei jelenlétében a Paul Ricard pályán Franciaországban, és találkozott a cég észak-amerikai fejlesztő központjának mérnökeivel, hogy megvitassák a járművek hang- és ergonómia tulajdonságait. Korábban pedig két jármű, az Infiniti Q50 és az Infiniti FX Vettel Edition fejlesztésének a középpontjában állt.
Kulcsszavak: autóipar, forma 1, fx, infiniti, Q50, Sebastian Vettel
 
A Ford parkolóasszisztenssel nem stresszes a parkolás A Ford parkolóasszisztenssel nem stresszes a parkolás Sebastian Vettel feltárja a Forma 1 és az utcai autók technológiájának a jövőjét Európában várhatóan jövőre debütál a sportos ötajtós A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját Sebastian Vettel feltárja a Forma 1 és az utcai autók technológiájának a jövőjét Az új Toyota Corolla maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán A Mercedes-Benz megkezdi új autógyárának építését Kecskeméten A Mercedes-Benz megkezdi új autógyárának építését Kecskeméten
 
A Nismo és a Williams Advanced Engineering együttműködése várható a nagyteljesítményű gépkocsik fejlesztésében

A Nismo és a Williams Advanced Engineering együttműködése várható a nagyteljesítményű gépkocsik fejlesztésében

2013. június 28.
A Nissan teljesítményorientált márkája - a Nismo - valamint a Williams Advanced Engineering (a Williams Engineering alosztálya) ma bejelentették együttműködési megegyezésüket új nagyteljesítményű utcai autók fejlesztéséről.
Részletek
Nissan 370Z NismoSpeciális aerodinamikai, szimulációs és anyagismereti szakértelmét hozzáadva csatlakozik majd a Williams Advanced Engineering a Nismo mérnöki fejlesztői csapatához, mely jelenleg a 2014-ben és azután világszerte bevezetendő Nismo termékek fejlesztésén dolgozik.

Shoichi Miyatani, a Nismo elnöke így kommentálta a híreket: „ A Nismo egy 30 éves versenytapasztalaton alapuló márka, így kézenfekvő egy olyan hasonló gondolkodású társaság bevonása nagyteljesítményű modelljeinek kifejlesztésébe, mint a Williams. A Williams már bizonyított a versenytechnológiájú gépkocsik megalkotásában. Izgatottan várjuk a közös munkát, főleg a Nismo ilyen intenzív termékfejlesztési szakaszában."

Sir Frank Williams, alapító és csapatfőnök hozzátette: A Williams Advanced Engineering nagy múlttal rendelkezik a világszínvonalú, nagyteljesítményű autók fejlesztésében. Ez a megállapodás különösen érdekesnek ígérkezik a Nismo ambíciójának és potenciáljának köszönhetően. Mindkét fél rendkívül lelkes, ha versenyzésről és a technológiai újításról van szó. Ez a szenvedély szorosan összefűz majd, a gépjármű-technológia élvonalába tartozó autók kifejlesztésében.

A Nismo már jól ismert a motorsport és a nagyteljesítményű autók szerelmeseinek Japánban, valamint játékrajongók millióinak világszerte. A GT-R Nismo a harmadik, a márka nevével fémjelzett modell lesz, követve a Juke Nismo-t és a 370Z Nismo-t.

Nissan Juke NismoEz év februárjában a Nismo fejlődésének egy új korszakába lépett, mint globális teljesítmény-márka yokohamai új központjának hivatalos megnyitásával. A Nissan még több Nismo modell gyors bevezetésére ígéri: A Nissan Power88 középtávú terve alatt legalább évi egy modell kerül majd bemutatásra a Nissan közúti autó repertoárjának teljes skáláján.
Kulcsszavak: 370z, autóipar, fejlesztés, galéria, Juke Nismo, nissan
 
Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja A Nismo és a Williams Advanced Engineering együttműködése várható a nagyteljesítményű gépkocsik fejlesztésében Red Dot dizájn díj és Világ Év Autója 2014 döntő A Nismo és a Williams Advanced Engineering együttműködése várható a nagyteljesítményű gépkocsik fejlesztésében Július első hétvégéjén újra Rally Café Autósport Magazin a Jazzy Streeten Eldördült a startpisztoly: a Škoda új zászlóshajója legördült a gyártósorról a kvasiny-i üzemben Eldördült a startpisztoly: a Škoda új zászlóshajója legördült a gyártósorról a kvasiny-i üzemben
 
Június utolsó hétvégéjén is Jazzy Street

Június utolsó hétvégéjén is Jazzy Street

2013. június 28.
Az elmúlt időszakban Európában több mint hetvenezer 18 és 24 év közötti fiatal halt meg autóbalesetben.
Részletek
Június utolsó hétvégéjén is Jazzy StreetA Ford társadalmi felelősségvállalási programjában szereplő ingyenes nevelő programot, az idei évtől áthozzák Európába is, hogy ezt a drámaian magas halálozási számot itt is le tudják szorítani. Erről, és néhány műszakilag is érdekes megoldásról beszélgetünk Varga Zsomborral, a Ford hazai vezérképviseletének PR igazgatójával.

Ezt követi a Skoda Octavia 1.6 literes dízel változatának a tesztje. Még nagyobb utas- és csomagtér, új design, kedvező - akár öt liter alatti - fogyasztás, kiváló dinamizmus jellemzi az új modellt. A régi változathoz képes elegánsabb lett az utastér, és további vezetést segítő elektronikák is szerephez jutottak. Sajnos az első futóművet leginkább Európa szebbik felének az úthálózatához hangolták, így a kátyúkkal, kinövésekkel, és egyéb úthibákkal kicsit nehezebben boldogul az új Octavia, miközben a vezetés élményeit, a meggyőző úttartást örökölte az elődtől. Dalnoki Balázs a Skoda márkaigazgatója, beszél a fejlesztésekről, de szót ejtünk a rövidesen érkező, és minden idők legerősebb és leggyorsabb Skoda Octavia modelljéről is.

...egy kis zene után átülünk az Opel prémium minijébe, az Adam-be! Egy igazi designer drogról beszélgetünk Dános Andrással, a márka PR vezetőjével. El kell ismerni, hogy ez a több mint 60.000 különböző változatban összerakható autócska, minőségével, igényes anyagaival, vonzó belső terével még úgy is meghódított, hogy a külső formavilág első pillanatra nem tudott magával ragadni. Az Adam magabiztos mozgásából érezhető, hogy ez az autó hivatalból a versenypályákon is bizonyítja majd a képességeit. A vásárlói réteg elvárásaihoz igazodó mini Opel egyszerre dinamikus, fordulékony, meggyőzően stabil és kiszámítható lett. A minimalizált csomagtér, egész meglepően jól kihasználható, azonban barátot - ha nem muszáj - nem ültetünk a hátsó ülésre....

Opel ADAMKékesi Györggyel, az újautókereső.hu főszerkesztőjével az autópiac helyzete fölött ejtünk néhány könnycseppet, majd a jövőbe vetet bizakodó mosollyal a régi szép időket felidézve, a ködbe vesző múltból előkerül egy közös négykerekű kedvencünk, ami ugyan rengeteg nyűggel küzdött, mégis szerettük!

A műsor végére tartogattuk a Chevrolet Trax-ot, ami egy igazi Crossoverként lép piacra. Egy autóban ötvözték a személyautók, SUV-ok és terepjárók szimpatikus tulajdonságait, és az egészet egy férfiasan masszív kiállású, de mégis vonzó karosszériába csomagolták. Az Opel testvérmodellje is megkapta a már ismert fogyasztási bajnokot, az 1.7 literes dízelt, amivel akár 4 és öt liter közötti fogyasztással gördíthetjük ,magunkat akár havon jégen is az úticélunk felé...   vagy csak úgy az autózás öröméért. Mert ilyet simán érezhetünk benne. Kaszás Zoltán, a márka PR vezetője segít minket átkalauzolni az újdonságokon.

Szombat délelőtt 9 és 10 óra között mindenkit várunk a Jazzy Streetre. A volánnál és a mikrofonnál Bögös Sándor.  Ismétlés kedden este 20 és 21 óra között.   ...ja! Jövő héten pedig újra Rally Café Autósport Magazinnal várjuk önöket, azt követően pedig rivaldafénybe állítjuk a II. világháború hírhedt Tigris tankját, amire akár egy ma ismert sportautó emblémája is felkerülhetett volna.
Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, adam, ajánló, jazzy street, octavia, opel, skoda
 
A ŠKODA KODIAQ világpremierje élőben az interneten A ŠKODA KODIAQ világpremierje élőben az interneten Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Új rendőrautókat kapott a Szabolcs megyei rendőrfőkapitányság Új rendőrautókat kapott a Szabolcs megyei rendőrfőkapitányság Már másodszor a legmegbízhatóbb márka Nagy-Britanniában a Škoda Már másodszor a legmegbízhatóbb márka Nagy-Britanniában a Škoda Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban
 
Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó

Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó

2013. június 28.
Hazai vonatkozása már nincs sok a hírnek, mivel a magyarországi gyártás eddig is komoly versenyhátrányt jelentett a NABI-nak, így arra nem kíváncsi a szakmai befektető.
Részletek
Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó Nyolcvan millió dollárért vette meg vetélytársát a New Flyer, ezzel bebiztosította piacvezető pozícióját az észak-amerikai piacon. Az összeg nagy részét a NABI adósságainak törlesztése teszi ki, ennek finanszírozását a brazil buszgyártó óriással, a Marcopoloval kötött együttműködési megállapodás tette lehetővé. Az év elején kötött üzlet értelmében a brazilok 116 millió dollár értékben húsz százalékos részesedést szereztek a New Flyerben, írja az omnibusz.blog.hu.

Az USA-beli és kanadai városi buszok szegmensében az eddig 32 százalékos részesedésével piacvezető New Flyer, a NovaBus és a Gillig után tíz százalékos részesedésével a negyedik helyen szereplő NABI-t vette meg a Cerberus Capitaltól. A Cerberus csak az észak-amerikai üzletrészt adta el, a magyarországi telephelyeket térségünkben próbálja meg értékesíteni, mivel a New Flyer nem tartott rájuk igényt.

A NABI a március 31.-ével zárult elmúlt 12 hónapban 582 darab buszt szállított le a megrendelőknek és jelenleg 593 kocsira van megrendelése és 986-ra opciója. A számok hazai szemmel nézve impozánsnak tűnnek, de az összesen 1579 megrendelt buszból egy sem kompozit karosszériás, a fém karosszériás buszok gyártása pedig idén év elejétől már teljes egészében Amerikában történt.

NABIAz eddig nem túl attraktív New Flyer BRT család kibővülhet

A kanadai Winnipegben székelő vállalat a központon kívül még két gyárral rendelkezik az Egyesült államokban, Minnestotában, az egyik St. Cloud-ban, a másik Crookston-ban található. A Daimler által 2012 áprilisában bezárt szintén kanadai Orion márka számos megrendelését megvette, majd a márka teljes alkatrész ellátására és kereskedelmére vonatkozó jogokat is idén márciusban. A midi buszok piacán a Brit Alexander Dennis-szel működnek együtt.
Kulcsszavak: autóbusz, gazdaság, járműipar, nabi, New Flyer
 
Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó A Mazda CX-5 nyerte el az Év Autója címet Japánban Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó A Dunlop piacra dobja a StreetResponse2 abroncsot Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó Elektromos buszokat gyárt a kínai BYD az Egyesült Államokban Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó Az új BMW 3-as Gran Turismo innovatív új koncepcióval bővíti a nagysikerű BMW 3-as sorozat palettáját
 
Gyorsabban fel lehet tankolni a villanyautót, mint a benzinest

Gyorsabban fel lehet tankolni a villanyautót, mint a benzinest

2013. június 28.
A Tesla Motors akkucsere-állomásain 13 ezer forintért lehet megszabadulni az üres teleptől.
Részletek
Tesla MotorsA villanyautókkal szemben elég nyomós érv, hogy míg benzinnel vagy gázolajjal pár perc alatt teletankolható egy autó, az akkumulátorok töltése legjobb esetben is órákig tart. Gyorstöltővel 30 perc alatt elérhető ugyan 80 százalékos töltöttség, de még ez is pokolian lassú egy normál tankoláshoz képest, íra az alternativenergia.hu.

A Tesla Motors az év végén kezdi kiépíteni akkucsere-állomásait Amerikában, első lépésben a villanyautó-paradicsom Kaliforniában, majd a Boston-Washington D.C. tengelyen. Az akkucsere ötlete nem forradalmian újszerű, mások is kitalálták már, komoly hálózat kiépítésébe azonban eddig senki nem kezdett. A Tesla állomásainak használatához ki sem kell szállni az autóból, csak megállni ott, ahol a nyilak jelzik. Innentől minden automatikusan történik, a robotok kiemelik a majdnem üres akkut és egy teljesen feltöltöttet tesznek a helyére, mindezt alig másfél perc alatt. A “tankolás” ára 13-15 ezer forint lesz, de csak abban az esetben, ha ugyanekkora összegért az autó később visszalátogat az állomásra saját, feltöltött akkumulátoráért. Amennyiben ugyanis az első csere során újabb gyártású akkumulátor kerül az autóba, az árkülönbözetet is ráterhelik a fizetéshez használt hitelkártyára.

A pontos konstrukciók kidolgozása még folyamatban van, az eredeti akkumulátort akár egy később meghatározott szállítási díjért cserébe is vissza lehet szerezni a Teslától. Az egyenként 113 millió forintba kerülő akkucsere-állomásokkal a villanyautók (természetesen főleg sajátjai) életképességét szeretné bizonyítani a Tesla.

Tesla Motors
Kulcsszavak: autóipar, elektromos autó, elektromos töltőállomás, környezetbarát, Tesla, villanyautó, zöld
 
Mitől lesz itt forradalom? - Komoly gondok a magyar álommal Mitől lesz itt forradalom? - Komoly gondok a magyar álommal Szolnokon is integet a macska Szolnokon is integet a macska Rangos felmérésen bizonyult a műfaj legjobbjának  a Toyota Prius Plug-in Hybrid Rangos felmérésen bizonyult a műfaj legjobbjának a Toyota Prius Plug-in Hybrid Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? A Porsche a 2018-as Genfi Autószalonon tartja a Mission E Cross Turismo világpremierjét A Porsche a 2018-as Genfi Autószalonon tartja a Mission E Cross Turismo világpremierjét
 
Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF

Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF

2013. június 28.
A Sunderlandben az európai piacra gyártott Nissan LEAF-ek alvázát a Nissan európai műszaki központjában (NTCE), az Egyesült Királyságbeli Cranfieldben dolgozták ki a mérnökök.
Részletek
Nissan LEAFA Sunderlandben az európai piacra gyártott Nissan LEAF-ek alvázát a Nissan európai műszaki központjában (NTCE), az Egyesült Királyságbeli Cranfieldben dolgozták ki a mérnökök.

Alváz és más műszaki fejlesztések

A változtatások célja az volt, hogy felkészítsék a LEAF-et az Európára jellemző magasabb átlagsebességű közlekedésre és a nagyobb igénybevételt jelentő utakra. Az eredmény egy olyan autó lett, amelyben az ember még inkább átadhatja magát a vezetés élményének, és amely rosszabb útburkolaton is ugyanolyan kényelmet biztosít.

A lengéscsillapítók beállítása, a kormányzási súly és a fékerő is az európai igénybevételnek megfelelően került áthangolásra. A módosított lengéscsillapítók csökkentik a billegést, és dinamikusabb vezetést tesznek lehetővé anélkül, hogy az a vezetési kényelem rovására menne. Ugyanakkor az elektromos szervo rásegítés rendszerét is újrakalibráltuk, hogy a nagyobb sebességnél fokozhassuk a vezetési élményt és súlyt. A fenti módosítások mindegyike a LEAF egyedi EV-kialakításán alapul, amelyben az akkumulátorcsomag - és így a súlypont is - igen mélyre került.

A fék finomabban adagolható, és a fékenergia-visszanyerési tulajdonság is javult a fékerő jobb kihasználása érdekében. A rendszerhatékonyság 6%-kal nőtt, így elérte a 94%-ot, az energia visszanyeréséhez szükséges minimális sebesség 7 km/h-ról 3 km/h-ra csökkent.

Nissan LEAFAz Eco (gazdaságos) vezetési mód is változtatásokon esett át, a sebességváltó új „B" beállítást kapott. A „B"-üzemmód növeli a fékenergia-visszanyerést lassítás közben, míg a kormánykeréken lévő külön „Eco" gomb javítja a hatótávolságot a gázpedál reakciójának csökkentésével, ami a gyakorlatban kevesebb hirtelen gyorsítást eredményez. Az eredeti LEAF-nél a két rendszer együtt volt üzemeltethető, és a megnövelt fékenergia-visszanyerés csak az „Eco" üzemmódban volt elérhető. Most azonban ezek egymástól függetlenül is működtethetők, így a vezető kihasználhatja a lassítás közbeni nagyobb energia-visszanyerést anélkül, hogy le kellene mondania a hirtelen gyorsításról.

Az újonnan beszerelt hőszivattyú hatékonyabbá teszi a fűtési- és szellőztetési rendszert, és csökkenti a légkondicionáló használatával járó áramfogyasztást. A levegő hőszivattyúkat már Európa-szerte használják a modern fenntartható házakban, de autóban csak ritkán lehetett találkozni vele. A hőszivattyú kinyeri a levegőből (akár a hideg levegőből is) a hőenergiát és bejuttatja az utastérbe. Ez az új rendszer növeli az utakon elérhető hatótávolságot azáltal, hogy akár 70%-kal csökkenti a fűtésre használt energia mennyiségét.

Szintén az ügyfelek kérték, hogy a fűtés illetve a légkondicionáló teljes egészében kikapcsolható legyen, maximalizálva ezzel az energiafelhasználás hatékonyságát. Ennek érdekében kialakítottunk egy új „Fűtés" gombot. Kikapcsolt állapotában lehetővé válik, hogy a ventillátor a fűtéstől illetve hűtéstől függetlenül működjön.

Nissan LEAFAz autó hatótávolságának növekedését szolgálja még a hatékonyabb akkumulátor- és energiamenedzsment valamint a belső súrlódás csökkentése. A súlycsökkentéssel az új LEAF könnyebbé vált. Az eredeti autónak megfelelő felszereltséggel rendelkező modellek súlya kb. 30 kg-mal lett kevesebb, míg az új alapfelszereltségű változat legalább 50 kg-mal nyom kevesebbet. Az átlagos súlycsökkenés 32 kg. Tervezőink ezt az akkumulátorház újratervezésével és az elektromos elemek integrálásával érték el, ami csökkentette a magas feszültséget továbbító, súlyos összekötő kábelek számát és hosszát.

Az új LEAF fejlesztését szolgáló változások mellett az ügyfelek szerették volna megváltoztatni a maradék akkumulátorenergia kijelzését is. A hagyományos üzemanyag-kijelzőnél szokásos oszloprendszer helyett az új LEAF, a modern okostelefonokhoz hasonlóan meg tudja jeleníteni a megmaradt akkumulátorenergia %-os értékét is.
Kulcsszavak: elektromos autó, galéria, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF A Volvo a Genfi Autószalonon leplezi le a Concept Estate koncepcióautót Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF Nem az elektromos autóké a jövő? - Hát akkor meg mié?! A Nissan útjára indítja első digitális autómegosztó rendszerét A Nissan útjára indítja első digitális autómegosztó rendszerét Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF A BMW ízelítőt ad a jövő autóipari innovációiból Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF Jazzy Street – Végre visszajött a jó idő!
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10601 - 10610