Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10751 - 10760
Az Opel ADAM díjat nyert az év legjobb belső designjáért

Az Opel ADAM díjat nyert az év legjobb belső designjáért

2013. június 05.
Az „Automotive Interiors EXPO 2013 AWARD“ első helyét nyerte a szériajárművek kategóriájában.
Részletek
Opel ADAM Nagy megtiszteltetés egy kisautónak – az Opel ADAM ma kapta meg a stuttgarti „Automotive Interiors EXPO 2013“ szakkiállításon a sorozatgyártású járművek legjobb belső designjáért járó díjat. A városi kultuszautó erős mezőnyben győzött, ott volt például az Alfa 4C, a Jaguar F-Type, a Renault Clio és az új Range Rover. Az EXPO AWARD a kiállítás részeként értékeli a jármű utasterének koncepcióját, anyagait, felületeit, szöveteit és komponenseit. Az egész világ elismert autós újságíróiból összeállított zsűri hét kategóriában dönt a díj kiadásáról.

Különösképp az enteriőr felelős főtervezőjét, Elizabeth Wetzelt örvendeztette meg, hogy az Opel ADAM hazavitte Rüsselsheimbe az egyik első helyezést: „A testre szabható belső tér egyike az ADAM kiemelkedő jellemzőinek: több 82.000 lehetőséget kínál. Az EXPO AWARD csodálatos elismerés az egész Opel designcsapatnak.“

A tervezőcsapat középpontjában kétségkívül a vezető designer áll. A zsűri is így látta ezt, így az ADAM tervezőjét, Elizabeth Wetzelt nevezte az iparágban nagyra tartott „év belső tervezője” díjra.

Az Opel ADAM designdíja az általánosan kedvező fogadtatás újabb jele. A csak 2013 áprilisában piacra került újdonság máris öt díjat söpört be, köztük a híres innovációs versengés „Plus X Awardját“ és a neves Red-Dot-Design-Awardot.

Opel ADAM
Kulcsszavak: adam, díj, galéria, járműipar, opel
 
Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet A BMW idén is megrendezi a BMW Motorrad Roadshow-t A BMW idén is megrendezi a BMW Motorrad Roadshow-t Az Opel ADAM díjat nyert az év legjobb belső designjáért Az autópiaci szereplők támogatják a Jedlik-programot Az Opel ADAM díjat nyert az év legjobb belső designjáért A Ford Fiesta 1.0 EcoBoost lett az „Év Női Autója”
 
Forgalomkorlátozások a közösségi közlekedésben Budapesten az árvíz miatt

Forgalomkorlátozások a közösségi közlekedésben Budapesten az árvíz miatt

2013. június 05.
A Duna áradása miatt több jelentős forgalomkorlátozást már elrendeltek Budapesten, és további intézkedések várhatók a következő napokban. Tarlós István főpolgármester utasítására a szakemberek áttekintették a metróhálózaton szükséges intézkedéseket.
Részletek
Forgalomkorlátozások a közösségi közlekedésben Budapesten az árvíz miattA Főpolgármesteri Hivatal keddi, az MTI-hez eljuttatott, Tarlós István főpolgármester által aláírt közleménye szerint az árvíz kizárólag a Duna alatt közlekedő 2-es metróvonalat érinti, azonban sebességkorlátozás bevezetése nem indokolt. Ha a Duna vízszintje Budapesten eléri a 850 centimétert, a Batthyány téri állomást le kell zárni az utasok elől, és a szerelvények áthaladnak az állomáson. Az intézkedés keretében az állomás polgári védelmi kapuit bezárják, így a vonalon a közlekedés akkor is fenntartható marad, ha a Batthyány téri aluljárót esetleg elöntené a víz.

A 4-es metró munkaterületeit várhatóan az árvíz nem érinti, de a projektigazgatóság és a kivitelezők folyamatosan figyelik, észlelhető-e bárhol vízszivárgás. A közúti korlátozásokkal kapcsolatban azt írták, korábban már lezárták a római-parti Királyok útját, ezért a 34-es busz a 134-es vonalára terelve közlekedik, és a 934-es is terelve szállítja az utasokat. A Margitsziget zárása miatt a 26-os buszok 19 órától nem közlekednek, a római-parti Nánási út várható zárása miatt pedig a 106-os buszokat szerda reggeltől a hatóság döntésének függvényében szintén terelik, és rövidített útvonalon közlekednek.

Csütörtökön üzemkezdettől a Lánchíd pesti aluljárója várhatóan víz alá kerül, ezért a 2-es villamosok a Közvágóhídtól csak az Eötvös térig közlekednek, a Március 15. tér és az Eötvös tér között pedig csak egy vágányt használhatnak. Emiatt hétköznap csúcsidőben két villamos mindig párban, egymás után indul a Március 15. tértől az Eötvös tér felé. A 2-es villamospótló autóbuszokat a BKK meghosszabbított útvonalon, a Nyugati pályaudvar és Széchenyi István tér között közlekedteti. Az alsó rakpartok kedd esti lezárása miatt a belvárosban és a párhuzamos utakon jelentős torlódásokra lehet számítani, így a 2-es villamos és a pótlóbusz helyett a sűrűbben közlekedő nagykörúti villamosok használatát javasolják.

Forgalomkorlátozások a közösségi közlekedésben Budapesten az árvíz miattA szentendrei HéV (H5) forgalmát várhatóan csütörtök délutántól kell korlátozni, ennek pontos időpontja a vízállástól függ. A korlátozás életbelépésétől a HéV Békásmegyerről és Szentendréről csak a Margit híd felszíni állomásáig közlekedik, de a megálló korlátozott kapacitása miatt ritkább, 8 perces követési idővel. Munkanapokon a Margit hídig közlekedő HéV-szerelvények mellett Békásmegyer és Kaszásdűlő között kisegítő szerelvényeket is forgalomba állítanak. Emellett Kaszásdűlő és az árpád hídi metróállomás között az árpád hídon át Pestre HéV-pótló autóbuszokat is indít a BKK, munkanapokon kora reggeltől a késő esti órákig, 8-10 percenként.

A Clark ádám téri villamos aluljáró esetleges lezárásakor a 19-es és 41-es villamosokat a 18-as villamos vonalán a Széll Kálmán tér végállomásra terelve közlekedtetik, a lezárás pontos időpontjáról későbbiekben adnak tájékoztatást. Az aluljárót leghamarabb csütörtökön vagy pénteken zárhatják le. Szerda reggeltől több járatot is sűrítve indítanak, kisebb követési idővel közlekednek majd egyes időszakokban a 2-es és 3-as metrók, az 1-es, a 4-es, a 6-os, a 17-es, a 18-as villamosok, valamint a 9-es és 86-os buszok.
Kulcsszavak: árvíz, bkk, bkv, forgalomkorlátozás, időjárás
 
Forgalomkorlátozások a közösségi közlekedésben Budapesten az árvíz miatt Az ónos eső miatt riasztást adtak ki Budapestre és négy megyére Forgalomkorlátozások a közösségi közlekedésben Budapesten az árvíz miatt 2018-ra, de inkább 2019-re fejeződhet be a 3-as metró teljes felújítása Károkat okozhat a magas vízben történő haladás az autóban Károkat okozhat a magas vízben történő haladás az autóban Több légkondicionált buszt állít forgalomba szerdától a BKK Több légkondicionált buszt állít forgalomba szerdától a BKK Varga Mihály: új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében Varga Mihály: új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében
 
Még sportosabb a BMW 6-os sorozat M Sport Edition

Még sportosabb a BMW 6-os sorozat M Sport Edition

2013. június 04.
Az új M Sport Edition megjelenésével a BMW 6-os Coupé, BMW 6-os Cabrio és BMW 6-os Gran Coupé modellekben még inkább kiemelődik a prémium luxuskupé dinamikus karaktere. Az exkluzív kiadásban a 6-os sorozat összkerekes modelljei még sportosabb formában, de jelentős árelőnnyel érhetők el.
Részletek
BMW 6-os sorozat M Sport EditionA fejedelmi kényelem nyújtotta hangulat és a méltán legendás BMW-s vezetési élmény kettőse a 6-os sorozat modelljeiben ölt igazán testet. A BMW 6-os sorozat négykerékhajtású modelljei már rendelhetők M Sport Edition formában. Gondosan kidolgozott részletmegoldásaival, prémium minőségével és kategóriaelső technológiájával az M Sport Edition 6-os BMW a vezetés abszolút élményét nyújtja.

A különleges kiadás az M Sportcsomaggal érkezik, amely tartalmazza többek között a kifejezetten a típushoz tervezett M Aerodinamikai csomagot, az első tengelyen 245/40 méretű, a hátsó tengelyen pedig 275/35 méretű gumiabroncsokkal szerelt 19 collos, duplaküllős M könnyűfém felniket, a LED technológiás ködlámpákat, a BMW Individual magasfényű Shadow Line felszereltséget, a feketére fényezett féknyergeket, a sötét króm kipufogódíszítést, valamint az Adaptív LED technológiás fényszórókat.

Az utastérben is természetesen visszaköszön a különleges hangulat, így az M Sport felszereltség része az M bőrkormány, az M ajtóküszöbök és az Alcantara / Nappa bőr bevonatú sportülések is, amelyek nemcsak kényelmesek, de a vezetési élményt és a BMW 6-os sorozat exkluzivitását is fokozzák. Az M Sport Edition modellek része mindezeken felül a Head-Up kijelző 10,25 collos multifunkciós műszerfali kijelzővel, bőrborítású műszerfallal és a 600 Watt összteljesítményű Professional HiFi rendszerrel, utóbbit a 6-os Cabrio esetében 12, míg a 6-os Coupé és a 6-os Gran Coupé esetében 16 hangsugárzóval párosítva. A felszereltséghez tartozik még a BMW Professional navigációs csomag, a parkolássegítő rendszer és tolatókamera, valamint a sízsák.

BMW 6-os sorozat M Sport EditionAmi a különleges fényezést és belsőt illeti, az összes M Sport Edition 6-os BMW-hez kérhető lesz az M GmbH Sakhir Orange fantázianevű narancssárga metál fényezése is, amely mindeddig az M6 Coupé, az M6 Cabrio és az M6 Gran Coupé kiváltsága volt. Sőt, szintén rendelhető lesz az exkluzív, opál fehér árnyalatú BMW Individual Merino bőrkárpit, amelyet a Sakhir Orange varrás hoz összhangba a fényezéssel.

Az M Sport Edition modellek jelentős árelőnnyel érhetők el egy hasonló felszereltségű 6-os modellhez viszonyítva.


BMW 6-os sorozat M Sport Edition
Kulcsszavak: bemutató, BMW, M6, M6 Gran Coupé, sportautó
 
Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le Először jelenik meg a nagyközönség előtt a digitális álcamintás új ID.7 Először jelenik meg a nagyközönség előtt a digitális álcamintás új ID.7 2017 augusztusában érkezik a világ legnépszerűbb SUV-ja 2017 augusztusában érkezik a világ legnépszerűbb SUV-ja Erősebb, mint valaha – az új TT RS Coupé és az új TT RS Roadster Erősebb, mint valaha – az új TT RS Coupé és az új TT RS Roadster Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk
 
Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon

Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon

2013. június 04.
Kedd reggel megkezdődött az M0-s autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-híd statikus és dinamikus próbaterhelése - mondta Puskár Anett, a Közgép Zrt. kommunikációs igazgatója a  helyszínen tartott sajtótájékoztatón.
Részletek
Próbaterhelés a hárosi új Duna-hídonA 770 méter hosszú hídon 28 darab, egyenként 44 tonnás teherautóval végzik a vizsgálatot. Előbb a híd különböző pontjain állnak a kocsik, majd pedig változó sebességgel hajtanak át azon. A mért adatokat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Hidak és Szerkezetek Tanszéke értékeli - tette hozzá.

Amennyiben a mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom - jelentette be Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.

Húsz éve az M0 ezen a szakaszán csak az egyik pályája épült meg, ezen helyeztek el 4 sávot. Most folyamatosan épül a másik pálya, három haladó és egy leálló sávval. Ha ez elkészül, akkor a mostani pályát is három haladó és egy leálló sávossá alakítják. Az első ütemben az M7 és az M6 közti szakasz lett kész, a mostani a második ütem, míg az 51-es úttól az M5 autópályáig tartó - teljesen új nyomvonalon - a harmadik szakasz. Ez utóbbi is elkészül július végére - mondta Loppert Dániel - de a régi pálya átalakítása miatt a teljes projekt csak szeptember végén zárul.

A második szakasz 11,8 milliárd forintba kerül, és 85 százalékos uniós támogatással valósul meg. Kivitelezője a M-0 déli ág II. Konzorcium. Ennek tagjai: az A-Híd építő Zrt., a KöZGéP építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., a STRABAG-MML Kft., a Magyar Aszfalt Kft. és a COLAS Hungária Kft. A híd alépítményét az A-Híd Zrt. készítette, a felső szerkezet gyártását és szerelését a KöZGéP Zrt. végezte. Tervezője a Pont-TERV Zrt., a mérnöki feladatokat az M0 Déli Szektor Mérnöki Konzorcium (Utiber Kft., Metróber Kft.) látja el.

Próbaterhelés a hárosi új Duna-hídonLoppert Dániel felhívta a figyelmet arra, hogy az 1990-ben elkészült első híd akkor a Deák Ferenc nevet kapta, csak a köznyelvben szerepel azóta is hárosi híd néven. A mostani új híd is Deák Ferenc nevét viseli.
Kulcsszavak: autópálya, budafok, csepel, fejlesztés, gazdaság, háros, híd, közlekedés, M0
 
Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető? Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető? Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon Emelkedett az üzemanyagok ára Négyszáz forint alatt maradhat az üzemanyag ára az idén a szakértők szerint Négyszáz forint alatt maradhat az üzemanyag ára az idén a szakértők szerint A Magyarországi járműeladások 40 százaléka lízing A Magyarországi járműeladások 40 százaléka lízing A Ford önvezető autója hozza házhoz a megrendelt pizzánkat A Ford önvezető autója hozza házhoz a megrendelt pizzánkat
 
Karakteresebb lett az új Micra

Karakteresebb lett az új Micra

2013. június 04.
A Micra, amely a Nissan történetének egyik legfontosabb modellje és a vállalat jelenlegi sikerének megalapozója, számos fejlesztésen és javításon esett át.
Részletek
Nissan MicraA változások száma és jelentősége jóval túlmutat az átlagos modellfrissítések esetén megszokottnál. Bár az átdolgozott modell a népszerű, negyedik generációs K13 városi autón alapul, a Nissan mégis „új Micrának" keresztelte el.

Az autó elejének és hátuljának teljes, a karosszéria átalakítását is magában foglaló módosítása mellett az új Micra utastérében is jelentős változtatásokat hajtottak végre. Az autó fejlettebb technológiát, új középkonzolt, új kárpitokat kapott, valamint a sok egyéb finom részlet mellett USB- és Aux bemeneti csatlakozókkal is felszerelték.

A változattól függően az ügyfeleket egy új rádióval felszerelt, teljesen új kommunikációs központ, és egy még nagyobb érintőképernyővel rendelkező csúcstechnológiás navigációs rendszer várja. Ami a külső megjelenést illeti, kiegészítőként két merész új szín, és új, 15, illetve 16 colos könnyűfém keréktárcsák is választhatók. A Nissan kibővítette az egyedi kiegészítők választékát is, melyekkel a Micra leendő tulajdonosai saját egyéniségükre szabhatják autójukat. Közismerten jó teljesítményével és vezethetőségével társulva ezek a változtatások tovább növelik a Nissan legkisebb autójának vonzerejét, és szélesítik az általa megszólított vásárlóközönséget.

Mindezek ellenére az új Micra hű marad ahhoz a tervezési filozófiához, amely már 30 évvel és hatmillió eladott példánnyal ezelőtt is meghatározta ennek a jellegzetes kisautónak a karakterét.

Nissan MicraA piac egyik legfejlettebb kisautójának számító új Micrát továbbra is élmény vezetni, és kis fordulókörének köszönhetően könnyű vele parkolni. Jellemzői között meg kell említenünk közvetlen befecskendezéses, kiemelkedően hatékony turbófeltöltős benzinmotorját (DIG-S), innovatív, elérhető és rendkívül hasznos parkolóhely-felmérő rendszerét, amely segít a vezetőnek bekormányozni az autót a szűk parkolóhelyekre, valamint a nem csak az ajtók kulcs nélküli nyitását, de a motor kulcs nélküli indítását is lehetővé tévő intelligens kulcsot (I-Key).

új megjelenésével, átfogó fejlesztéseivel és minőségi újításaival az új Micra a jelenlegi modell sikerére alapoz, amely három éve mutatkozott be az európai piacon. A Micra fontosságát jelzi, hogy a Qashqai és a Juke után ez a Nissan harmadik legkeresettebb modellje Európában.

„Az új Micra rengeteg jelentős változással büszkélkedhet a jelenlegi modellhez képest, és hozzájárul ahhoz, hogy a mi kínálatunk legyen az egyik legteljesebb a B szegmensben. Az új Micra, valamint az idén érkező új Note és a Juke gondoskodnak róla, hogy a piac ezen létfontosságú szegmensében mindenki megtalálja a maga számára legmegfelelőbb Nissant. Mivel a modellek jelentős módon eltérnek egymástól, nagyon kicsi az átfedés az egyes termékvonalak között.

„Három évtizedes örökséggel a háta mögött az új Nissan Micra rendkívül fontos szereplője marad a Nissan termékpalettának ... hiába kicsi, mi nagyon büszkék vagyunk rá, és az általa képviselt értékekre." - mondta Geraldine Ingham, a Nissan európai vezető marketing menedzsere.
Nissan Micra
Kulcsszavak: galéria, járműipar, micra, nissan, új modell, városi autó
 
Karakteresebb lett az új Micra Növekedhet a gépkocsik reexportja az idén Szeptember 6-án megmutatja magát az új Nissan LEAF Szeptember 6-án megmutatja magát az új Nissan LEAF Karakteresebb lett az új Micra Méltóképpen zárta az idei motoros szezont a Harley-Davidson Budapest A Mazda bemutatja a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV modelljét Európában A Mazda bemutatja a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV modelljét Európában Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé
 
A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában

A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában

2013. június 04.
A fosszilis energiahordozók aránya 2050-re várhatóan 15 százalékra csökken - jelentette ki Glattfelder Béla európai parlamenti képviselő a Sáregres-Rétimajorban szombaton megrendezett Barényi Béla emlékkonferencián és elektromosautós-találkozón.
Részletek
Peugeot iOnA rendezvény fővédnöke, a Magyar Szolár Szövetség elnöke E-utakon az EU című előadásában rámutatott, hogy 2050-re a közlekedésben részt vevő járművek 15 százaléka használ majd fosszilis és bioüzemanyagot, 15-15 százalékuk lesz hibrid vagy hidrogén meghajtású, míg az elektromos vagy plug-in hibrid autók aránya megközelíti a 60 százalékot. A nemzetközi energiaügynökség szerint több elektromos és hibrid autót adnak majd el, mint amennyi hagyományos meghajtású járművet ma értékesítenek a világon, miközben a járműértékesítés háromszorosára fog emelkedni. Glattfelder Béla elmondta, hogy az elektromos közlekedés térnyerésében nagy szerepe lehet a megújuló energiáknak, amelyek “jól tárolhatók lesznek” a különböző elektromos hajtású járművekben. Hozzátette: az Európai Unió elképzelései szerint az 1990-es szinthez képest 2050-re a szén-monoxid-kibocsátást 20 százalékra kell csökkenteni. Hangsúlyozta, hogy az uniós törekvések nem kizárólag környezetvédelmi okokra vezethetők vissza, hanem gazdaságiakra is: jelenleg napi egymilliárd eurónyi gázt és kőolajat importál a közösség, miközben a mostani 20 százalékról 2030-ra 85 százalékra fog emelkedni az import fosszilis energiahordozók aránya a norvég és a brit olajmezők kiürülése miatt.

Kiemelte: a gépjárművek szén-monoxid-kibocsátását is jelentősen szorítja vissza az EU, ezért a gyártók csak hibrid és elektromos autókkal tudnak megfelelni a szigorodó követelményeknek. A tervek szerint a nagyvárosok központjaiban 2030-ig ötven százalékra kell csökkenteni a hagyományos üzemanyagokkal hajtott gépkocsik részarányát, 2050-től pedig csak hibrid, hidrogén- és elektromos meghajtású autók közlekedhetnének a belvárosokban. Az unió szeretné elérni, hogy 2020-ig jelentősen növekedjen Európában az elektromos töltőhelyek száma. Magyarország esetében ez azt jelentené, hogy a mostani húszegynéhány állomás helyett 2020-ig 68 ezer töltőhelyet kellene létesíteni, amelyből hétezernek teljesen nyilvánosnak kellene lenni.

Opel AmperaGlattfelder Béla szerint a hálózat kiépítésének költségeit nagyáruházak, parkolótársaságok, munkahelyek, szórakozóhelyek, éttermek, szállodák, valamint állami, önkormányzati intézmények viselhetnék. Lévai Ferenc, a házigazda Aranyponty Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy Rétimajor a természetközeli megoldásokra épül, így kapcsolódva a konferencia témájához.

Hozzátette: hosszú idő óta csak elektromos csónakokat használnak vizeiken, van elektromos kisautójuk is, idővel pedig szeretnének elektromos meghajtású traktorokat alkalmazni a tópartokon és a földeken. Bednár András, a rendezvény főszervezője, az Elma típusú elektromos autó megálmodója elmondta: szeretnének hagyományt teremteni a találkozóból, és céljuk, hogy a magyar származású autóipari mérnök, Barényi Béla munkásságát megismertessék. Megjegyezte, hogy a Magyarországon kevéssé ismert “monarchiabeli géniusznak” volt a legtöbb szabadalma a világon.

Közölte: a 16 évvel ezelőtt elhunyt Barényi Béla neve egybeforrt a Daimler-Benzzel, ma sincs szinte egyetlen olyan alkotóelem a Mercedesekben, amihez ne lenne köze a tervezőnek. Hozzátette: már évtizedekkel ezelőtt leírta, hogy a modern autó környezetkímélő, minimális fogyasztású és átalakítható lesz. Barényi Béla 1907-ben született a Bécs melletti Hirtenbergben. Első autóbiztonsági ötleteit 18 éves korában vetette papírra. A neves közlekedésbiztonsági mérnök mintegy 2500 szabadalom tulajdonosa volt. 1939-től 1972-ig dolgozott a Mercedes Benz AG-nál, hosszú ideig vezette a fejlesztési csoportot, ő alapította a Mercedes balesetkutatási részlegét.

ToyotaElső ízben 1959-ben építették be egy autóba Barényi úgynevezett “gyűrődő zónáját”, amely arra hivatott, hogy deformálódásával elnyelje az esetleges ütközés energiáját, s így védje meg az autó utasainak életét. Az autók biztonságát növelő találmányaival - a kétrészes biztonsági kormányoszloppal, az oldalsó ütközésvédelemmel, a bukásvédő merevítővel, a biztonságos utastérrel, a süllyeszthető ablaktörlővel, a kormánykerék közepének felnyársalástól megvédő kipárnázásával - milliók életének védelmezője lett. Barényi Béla életének 90. évében, 1997. május 30-án hunyt el a württembergi Böblingenben.
Kulcsszavak: bioüzemanyag, elektromos, elektromos autó, hibrid, környezetvédelem, üzemanyag, üzemanyag-cella, zöld
 
A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet Magyar közút: egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon Magyar közút: egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon New York városa minden kocsiját elektromosra cseréli New York városa minden kocsiját elektromosra cseréli Abszolút gigaerőművet épít a Toyota Abszolút gigaerőművet épít a Toyota A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában Elektromos autókra váltana az állam
 
75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon

75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon

2013. június 04.
Májusban, 668-új gépjármű értékesítésével, 10,9%-os piaci részesedést elérve a a Ford ismét első helyen végzett a hazai személyautó és haszongépjármű piacon, így az év első öt hónapjában elért 2934 darabos értékesítésével, 10,6%-os piaci részesedésével továbbra is magabiztosan őrzi piacvezető pozícióját Magyarországon.
Részletek
75 percenként ad el egy autót a Ford MagyarországonA Ford 2013 májusában 668 új gépjármű regisztrációjával, 10,9%-os piaci részesedést elérve ismét első helyen végzett a magyarországi személy- és haszongépjármű piacon, tovább erősítve az első negyedév végén visszaszerzett piacvezető pozícióját. A két piacot külön-külön vizsgálva a márka a múlt hónapban az előbbin 480 új autó értékesítésével, 9,6%-os piaci részesedéssel a harmadik, míg utóbbin 188 gépjármű értékesítésével, kimagasló, 16,6%-os  piaci részesedéssel végzett az első helyen.

Ezzel az év első öt hónapját tekintve tovább növelte előnyét, és 2934 új gépjármű értékesítésével, 10,6%-os piaci részesedést elérve magabiztosan őrzi piacvezető pozícióját a magyarországi személy- és haszongépjármű piacon.

Mint arra a figyelmet Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója felhívja, a sikerben oroszlánrésze van a Ford díjnyertes modelljeinek és technológiáinak (Az 1.0 EcoBoost motor a 2012-es ’év Motorja’ díj,  a Ranger a 2013-as ’év Pickupja’ díj, a Transit Custom a 2013-as ’év Haszongépjárműve’ díj, a B-Max az AUTOBEST 2013 díj tulajdonosa, emellett a gyártó 7 különböző modelleknek odaítélt Euro NCAP Advanced díjjal is büszkélkedhet.).

„Minden idők legerősebb Ford modell-portfoliójának köszönhetően az év első öt hónapjában átlagosan 75 percenként értékesítettünk egy új autót Magyarországon, amelynek köszönhetően előnyünk legközelebbi versenytársunkkal szemben közel 300 darabra nőtt, ami nagyságrendileg fél havi értékesítésünknek felel meg. „ – mutat rá Laky Andrea.

75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon„Különösen látványos díjnyertes haszongépjárműveink, a szegmense értékesítéseit kimagasló előnnyel vezető Transit Custom, és a szegmensében az elsőtől nem sokkal lemaradva, második helyen álló Ranger sikere, amelyek nem kis mértékben járulnak hozzá ahhoz, hogy a hazai haszongépjármű piacon értékesítéseinket a tavalyi év azonos időszakához képest mintegy 16%-al növelve 3,1 százalékponttal magasabb, 15,5%-os piaci részesedést értünk el.” – fejti ki az ügyvezető.

„Az év első öt hónapjában Magyarországon átlagosan napi 19, összesen 2934 új Ford-ból a korábbi évek gyakorlatához mérten magasabb, mintegy 32%-os a haszongépjárművek aránya, ami tovább nőhet az év második felén érkező új Transit, valamit új Transit Connect modellek révén.” – fűzi hozzá Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója.

„Jó hír ugyanakkor, hogy az értékesítéseink kétharmadát kitevő személyautók tekintetében is kiváló eredményeket mondhatunk magunkénak: a tavalyi évben a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Focus épp oly magabiztosan őrzi szegmensének második helyét, mint Európa legnépszerűbb kisautója, a Fiesta, vagy a szegmenselsőségről éppen csak lemaradó Mondeo – hogy csak legnépszerűbb modelljeinket említsük.” – fogalmaz Szamosi Viktor.
Kulcsszavak: értékesítés, ford, jármű kereskedelem, Magyarország, márkakereskedő
 
A Ford Mustang lehet a Világ Év Autója? A Ford Mustang lehet a Világ Év Autója? Az új személyautók eladása 29 százalékkal nőtt júliusban Magyarországon Az új személyautók eladása 29 százalékkal nőtt júliusban Magyarországon Több, mint 10 millió hibrid autót adott el a Toyota világszerte Több, mint 10 millió hibrid autót adott el a Toyota világszerte 75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete biztatóan látja az autópiac 2014-es évét 75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon 2015-ös F-150 fényezését még a legragyogóbb napsütés sem fakítja ki
 
A dinamika és a fejlesztés szenvedélye a motorozás élményének szolgálatában

A dinamika és a fejlesztés szenvedélye a motorozás élményének szolgálatában

2013. június 04.
Immár kilenc évtizede játszik a BMW márka meghatározó szerepet a két keréken kínált személyes mobilitás fejlődésében.
Részletek
A dinamika és a fejlesztés szenvedélye a motorozás élményének szolgálatábanE tekintélyes idő alatt a színvonalas fejlesztés, a versenysport-sikerek, a kiemelkedő minőségi normák és az egyéni dizájn segítségével vívta ki a BMW Motorrad napjainkban is jellemző vezető pozícióját. A nagysikerű örökség alapítói olyan  BMW motorkerékpárok voltak, amelyek mindenütt egyértelműen igazolták funkcionalitásuk és megbízhatóságuk magas színvonalát – legyen szó akár a versenypályákról vagy a mindennapos közlekedésről – a személyes szabadság alapvető igénye szolgálatában. Az évtizedek során mind nagyobb jelentőségűvé vált a motorozás élvezetes élménye, s ma is az igényes technika és a szabadság iránti vágy rejlik a BMW Motorrad márka világszerte óriási népszerűsége mögött.

Napjainkban, kilencven esztendővel a legelső BMW motorkerékpár bemutatkozását követően, új kihívásokkal szembesül a márka, különösen a városi mobilitás területén. A BMW Motorrad figyelme középpontjában ma számos komoly elvárás áll, például a károsanyag-kibocsátás csökkentése és a közlekedés során igénybe vett alapterület mérséklése, amelyeknek a jövőben főként tisztán elektromos hajtású (így helyi szinten nulla emissziójú) modellekkel kíván eleget tenni. E technikák a motorozás hosszú távon fenntartható hajtásrendszerek kínálta élménye felé nyitnak új perspektívát, újabb példával szolgálva arra, hogyan állítja a BMW Motorrad a dinamika és a fejlesztés iránti szenvedélyét a személyes mobilitás szolgálatába.

A dinamika és a fejlesztés szenvedélye a motorozás élményének szolgálatábanBoxermotoros premier: a BMW R 32

1923. szeptember 28. nem csupán a Berlini Autószalon megnyitójának napját jelölte, hanem a BMW motorkerékpár-gyártásának kezdetét is – a BMW R 32 bemutatásával. E típus hajtásrendszerének alapvető koncepciója még ma is, számos BMW modellen megfigyelhető: léghűtéses, kéthengeres négyütemű boxermotor vízszintesen, s a menetirányra merőlegesen beépítve, vele közös házba épített, száraz tárcsás tengelykapcsolóval csatlakozó sebességváltó és természetesen a kardántengely.

A BMW R 32 mindössze néhány hét fejlesztőmunka eredményeképpen született Max Friz akkori műszaki igazgató és csapata keze nyomán. A BMW a korábbiakban repülőgép-, hajó- és teherautó-motorok tervezésére illetve gyártására összpontosított. A feltörekvő vállalat azonban más motorkerékpár-gyártók számára már 1920 óta készített boxermotorokat, amelyek nyomán logikus lépésként következett a BMW motorkerékpár-márka megalapítása. Azt pedig, hogy a fejlesztéshez szükséges tudás és tapasztalat immár házon belül is rendelkezésre állt, mi sem bizonyítja jobban, mint maga a BMW R 32.

Hajtásáról 494 köbcentiméteres, 6,25 kW/8,5 LE teljesítményű erőforrás gondoskodott, miközben az újdonságot különösen megbízható irányíthatósági tulajdonságok, kiemelkedő menetteljesítmények és mély benyomást keltő megbízhatóság jellemezte. A még leginkább a kerékpárok geometriai arányait hordozó vetélytársaival szemben a BMW R 32 már eleve motorkerékpárként született, mégpedig olyan minőségben, amellyel egyetlen konkurense sem kelhetett versenyre. Mindezek eredményeképpen a még meglehetősen szerény BMW R 32 is egyértelmű prémiummodellként pozícionálva jelent meg a piacon.
Kulcsszavak: BMW motorrad, fejlesztés, motor
 
Úttörő kutatási prototípust mutat be a BMW Group a 2016-os Mobil Világkongresszuson Úttörő kutatási prototípust mutat be a BMW Group a 2016-os Mobil Világkongresszuson Az új NissanConnect Fleet segíti a hatékonyabb üzletmenet kialakítását Az új NissanConnect Fleet segíti a hatékonyabb üzletmenet kialakítását A BMW kifejlesztette a BMW ConnectedDrive intelligens parkolóhely-figyelő alkalmazását A BMW kifejlesztette a BMW ConnectedDrive intelligens parkolóhely-figyelő alkalmazását A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait A dinamika és a fejlesztés szenvedélye a motorozás élményének szolgálatában A Nissan teljesen átdolgozta a 370Z Nismo-t
 
Scania a jégkorong-világbajnokságon

Scania a jégkorong-világbajnokságon

2013. június 04.
A Scania személyszállítási támogatást nyújtott a Svédország és Finnország által közösen megrendezett 2013-as jégkorong-világbajnoksághoz. A résztvevő csapatok a meccsek és az edzések helyszínére kényelmes Scania buszokkal utaztak.
Részletek
ScaniaSvédországban a Scania biztosított egy nyolc darabból álló, különleges külsővel ellátott Scania Touring buszflottát a szervezőknek. A buszokat öt független üzemeltető működtette a verseny alatt.

Thomas öndemar felügyelte a buszok mozgatását és a csapatok svédországi szállítását. „A feladataink közé tartozott, hogy a csapatok reptér, szálloda és meccsek helyszíne közötti mozgatását megoldjuk.” – mondta öndemar úr. „Ugyanakkor az éttermi vacsorákra, városnéző túrákra és hajóutakra vonatkozó kéréseknek is eleget kellett tennünk.”

Folyamatos szolgáltatás

Az üzemeltetőknek a világbajnokság ideje alatt a nap 24 órájában biztosítaniuk kellett a járműveket és az azokat működtető személyzetet. Minden csapat saját busszal és hozzá tartozó üzemeltetővel rendelkezett. A verseny támogatóit és a szervezőket szintén ezek a buszok szállították. A Svéd Jégkorongszövetség ideiglenes irodát alakított ki a Globen Aréna, azaz a versenynek otthont adó sportcsarnok közelében, amely egyúttal a világbajnokság logisztikai központjává is vált. Az irodai személyzet folyamatos kapcsolatban állt a csapatok menedzsereivel és minden információt, kérést, változást továbbítottak a különböző területek diszpécsereinek.

A tervezés elengedhetetlen a sikerhez

„Az útvonalterveket, valamint a programban bekövetkezett módosításokat az irodától kaptuk meg.” – mondta öndemar úr. „A 2012-es világbajnokság alatt már megtapasztaltuk, hogy az eredeti tervekhez képest sok változás lehet.” Idén a buszok számára külön parkolóhelyet tartottak fent a sportcsarnok közelében.

Scania„A jó tervezés és az előre gondolkodás elengedhetetlen volt.” – tette hozzá öndemar úr. „A stockholmi közlekedés kiszámíthatatlan, az egyik nap nagyon könnyen végig lehet menni a városon, a másik nap az egész be van dugulva. Ugyanakkor az általunk eltervezett és használt átfutási idők nagyon jól működtek.”

Bevetésen a Scania Touringok

A verseny ideje alatt Scania Touring buszokat használtak, ami a Scania kínai felépítménygyártó partnerével, a Higer-rel együttműködésben készülő turistabusz. Rutger Hörndahl, a Scania-Bilar márkakereskedés buszértékesítési vezetője szerint a busz legjellemzőbb tulajdonsága, hogy a vételárért magas felszereltségi szintet kap az üzemeltető. „Már a busz alapverziója is nagyon jól felszerelt, ami egyben azt is jelenti, hogy versenyképes a termékünk.” – mondta Hörndahl úr.

A buszok bemutatása

Végül is miért bocsátotta a csapatok rendelkezésére a Scania ezeket a buszokat a világbajnokság ideje alatt?
„Ez az egyik lehetséges módja annak, hogy termékeinket munka közben bemutathassuk.” – magyarázta Hörndahl úr. „A világbajnokság ideje alatt a buszok láthatóak voltak a városban, TV-ben és a média egyéb csatornáiban is.”

A Scania a svéd nemzeti jégkorong-válogatott számára rendszeresen biztosít Scania Irizar PB típusú buszt a Svédországon belüli szállítási feladatok megoldására.
Kulcsszavak: autóbusz, járműipar, scania, Touring
 
Scania a jégkorong-világbajnokságon Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha Scania a jégkorong-világbajnokságon A Focus ST a legnépszerűbb európai izomautó A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája A vezető európai autósmagazinok 80 százaléka a Goodyeart ajánlja A vezető európai autósmagazinok 80 százaléka a Goodyeart ajánlja Oroszországban hatvan százalékkal csökkent az autógyártás tavaly Oroszországban hatvan százalékkal csökkent az autógyártás tavaly
 
Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen

Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen

2013. június 04.
Ismét bebizonyosodott, hogy a Hungaroringen tökéletesen megférnek egymás mellett az autósok és a motorosok.
Részletek
Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a HungaroringenAmíg a mogyoródi pálya egyik részén a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Közlekedés Biztonságáért Alapítvány által közösen szervezett motoros találkozó zajlott, addig a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrumban az ország minden tájáról érkezett vizsgabiztosok bizonyították be egy különleges verseny keretében, hogy szakmájuk legjobbjai. és ha mindez még nem lett volna elég: a versenypályán mindezek alatt külföldi résztvevőknek tartottak motoros nyílt napot…

Igencsak mozgalmas napon hétvégén van túl a Hungaroring. A Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Közlekedés Biztonságáért Alapítvánnyal közösen, széleskörű társadalmi bázisra építve motoros országjárást szervezett, amelynek fő állomása a legújabbkori magyar autó-, és motorsport fellegvára volt. A rendezvény célja a motorozás biztonságának a javítása, a közlekedési partnerek megnyerése volt. A Debrecenből és az ország más tájairól érkezett motorosokat Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese fogadta, majd a tervezett partnerségi nyilatkozatok átadását követően a megjelentek pályamotorozáson vettek részt.

Ugyanebben az időben az NKH által immár hagyományosan meghirdetett szakoktatói és vizsgabiztosi vetélkedőjének döntője zajlott a Hungaroringen található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrumban, amely immár másodszor adott otthont a rendezvénynek. Az 57 fős döntő mezőnye a megyei és fővárosi Kormányhivatalok Közlekedési Felügyelőségei által lebonyolított elődöntők első két helyezett szakoktatóiból és az első két helyezett vizsgabiztosaiból tevődött össze.

Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen„Az országos döntőben a versenyzőknek elméleti és gyakorlati felkészültségük került a képzeletbeli mérleg serpenyőjébe. Először egy 40 kérdésből álló tesztet kellett megoldani, amiben előfordultak vezetéstechnikai és közlekedés szakmai kérdések is. Ezt követően milliméter pontossággal kellett teljesíteni egy gyakorlati technikai feladatot, amelynek lényege az volt, hogy miként érzékelik a szakoktatók és a vizsgabiztosok a jármű méreteit, hogyan tudnak manőverezni a rendkívül szűk mérethatárokkal felállított speciális ügyességi pályán. Végül egyszerű szlalomot kellett megcsinálniuk a végén egy merőleges beállóval, igaz, mindezt egy speciális, ún. "részeg szemüvegben" kellett teljesíteni, ami gyakorlatilag a járművezető térlátását és térérzékelését megváltoztatja” – ismertette Dobrocsi Endre, az NKH főosztályvezetője.

Mindeközben a versenypályán külföldről érkezett motorosok részére rendeztek nyílt napot, így a Hungaroringen három program zajlott, ráadásul időben és térben egymás mellett.

„Nagyon jó érzéssel tölt el minket, hogy egyre többször sikerül bebizonyítanunk, hogy a Hungaroring akár egyszerre több rendezvényt is le tud bonyolítani. Ráadásul ezúttal motorosok és az autósok nagyon jól megfértek egymás mellett, hiszen valamennyi rendezvényen résztvevő a versenypályára is felmehetett. Az idei évben sokadszor adunk otthont motoros programoknak, sőt a gyorsasági országos bajnokság is visszatért hozzánk, így végleg a lezárt múlté lehet az a vélemény, hogy a Hungaroring csak és kizárólag az autósok rendezvényei számára ad otthont” – jelentette ki Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese, aki Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke mögött szintén körbemotorozott a legendás aszfaltcsíkon.

Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen
Kulcsszavak: biztonság, hungaroring, közlekedésbiztonság, nkh, nyílt nap, Vezetéstechnikai Centrum
 
A Volvo modellek Európa-szerte figyelmeztetik egymást a csúszós utakra és egyéb veszélyhelyzetekre A Volvo modellek Európa-szerte figyelmeztetik egymást a csúszós utakra és egyéb veszélyhelyzetekre Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen Szereltesse fel a nyári abroncsait, hogy gondoskodjon autója megfelelő teljesítményéről Így vezesd le a stresszt vezetés közben Így vezesd le a stresszt vezetés közben Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére Véglegesítették az új fix traffipaxok helyét Véglegesítették az új fix traffipaxok helyét
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10751 - 10760