Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10721 - 10730 |
Peugeot 2008 - Nemzetközi színtérre szánt modell |
||
2013. június 10.
Napjaink folyamatosan változó világában valamennyi kontinensen egyre jelentősebb méreteket ölt a városiasodás. Egy új nemzedék szeretett bele a városi létbe, akik évente többször is maguk mögött hagyják a város zaját és nyüzsgését.
|
A városok dinamikus, rugalmas lakói folyamatosan váltanak egyik életmódról a másikra. Mindegy, hogy a világ mely részén élnek, közös vonásuk, hogy az imázsukat tükröző termékek iránt fogékonyak, amelyek megkönnyítik és örömtelivé varázsolják hétköznapjaikat. Ezt a megállapítást felismerve a Peugeot nagyratörő terveket fogalmazott meg az új 2008 fejlesztési koncepciójában. A kezdetektől beépítette a páratlan vezetési élményt, a markáns stílust és a praktikus használatot ötvöző Peugeot crossover DNS-ébe azt az óriási kihívást, amelyet az európai, az amerikai és az ázsiai ügyfelek elvárásai jelentenek. Az európai piacokra szánt 2008 modelleket a franciaországi Mulhouse-ban gyártják majd. Az alig 4,16 m hosszú és 1,74 m széles 2008 legfontosabb újítása abban rejlik, hogy egyedülálló módon ötvözi a limuzin vezetésének élményét és a szabadidő-autók robusztusságát egy olyan utastérrel, amelynek tágassága, variálhatósága és kényelme arra invitál, hogy az utazás minden pillanata az utasok örömére szolgáljon. Városban és országúton egyaránt otthonosan mozog, a Grip Control rendszernek köszönhetően pedig a legváratlanabb helyzetekben is magabiztos. Egyedülálló stílus a hódítás új területére A 2008 az egyterű járművekben megszokott funkciókat örökíti át a kisautók szegmensébe. Az első pillantásra egyértelműen innovatív autó, különböző világokat egyesít. A stílusvonásokból kibontakozó erőteljes egyéniség a praktikumot, a tágasságot és a kimagasló vezetési élményt szolgálja. A megemelt 2008 „Mud&Snow” gumiabroncsokon és 17 colos, matt fényezésű, úgynevezett gyémánt könnyűfém felniken nyugszik. A kerékjáratok különleges, ívelt formájának és a kiválóan hangolt futóműnek köszönhetően a 2008 remekül tapad az úthoz, mégis könnyedséget sugároz. A karosszéria védelméről a feketére fényezett alsó lökhárító és küszöbbetétek, valamint a rozsdamentes acélból készült oldalsó díszlécek gondoskodnak. Elöl visszaköszönnek a jellegzetes Peugeot stílusvonások. Az egyes darabokat a lehető legközelebbre igazították egymáshoz, ezzel elkerülve a felesleges anyaghasználatot. A finom vonalakkal megrajzolt motorháztető védelmet, robusztusságot és légiességet kölcsönöz a 2008-nak. A lebegő hűtőrács, amelyet mintha egy tömbből faragtak volna ki, rafinált és energiától duzzadó kifejezést ölt. Az új fényszórók tökéletesen alkalmazkodnak a legújabb technikai funkciókhoz, az acélosan csillogó lámpatestből mintha egy nagymacska pupillájának rajzolata bontakozna ki. A finoman metszett vonalak teljes egységet alkotnak az autó elején, amely így még kifejezőbb, modernebb és különlegesebb jelleget ölt. A kirajzolódó tekintetet még jobban hangsúlyozzák a fénydiódás lámpák. A motorháztető és a sárvédők könnyedségük ellenére teszik teljessé a pontosság, a védelem és a robusztusság megnyugtató érzését. Az új városi crossover sárvédői és teljes oldalnézete rendkívül elegáns megjelenésűek és részletgazdagon kidolgozottak, az autó minden porcikája dinamizmust sugall. A hatalmas üvegfelületek, köztük a panoráma üvegtető, a külvilágra nyitott, tágas belső teret sejtetnek. A hátsó rész elegánsan ötvözi a robusztusságot és a dinamizmust. Az alacsony rakodóküszöbű csomagtérajtó rendszám feletti domborodása az RCZ-t idézi. A széles csomagtérnyílást a karosszériához simuló lámpatestek keretezik. A hármas oroszlánkarmokra emlékeztető, szinte fekvő helyzetű lámpákat teljes egészében, ékszerként világítják meg a fénydiódák. Az oldalnézetet is jelentősen meghatározza a tető dinamikus és elegáns vonalvezetése. A hátsó üléshelyek támlavonalánál induló oldalsó homlokvonal elegánsan hangsúlyozza az üvegfelületeket szegélyező, exkluzív fémkeretet. A hátsó légterelő a tetővonal folytatásaként tovább fokozza annak finom lejtését, majd a szélvédő felső részét árnyékolja be. A tetősínek gondosan megrajzolt vonala is a 2008 dinamizmusát és szabadidő-autó jellegét hangsúlyozza. Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében A hosszúságban is állítható üléslappal felszerelt, magasságban és dőlésszögben állítható vezetőülés kényelmes helyet kínál a vezetőnek, aki szinte az autó részének érezheti magát. A vezető az ösztöneire támaszkodva, a mozdulatok bámulatos takarékosságával éri el a kezelőszerveket. A távolságban és magasságban állítható, többfunkciós, kisméretű kormány tovább fokozza a kormányzás precizitását. A vezető a magasra helyezett kijelzőről a vezetéshez szükséges összes fontos információt leolvashatja anélkül, hogy a szemét levenné az útról. A második felszereltségi szinttől szériafelszerelés a nagy, hétcolos érintőképernyő, amelyről könnyen kezelhető a külvilággal való kommunikációhoz szükséges összes funkció, köztük a Peugeot Connect Apps szolgáltatások. A repülőgépeket idéző kézifékkar a vezetőülés mellett, a középkonzol szélén észrevétlenül illeszkedik annak ívébe, ez jelentős helyet szabadít fel a két első ülés között. A középkonzol utasoldali felén a kézifékkar sajátos íve ismét megjelenik, mint kapaszkodó. Az elegáns és robusztus középkonzol felső részeit díszöltéses bőrborítás nemesíti. A kézifékkar mellett a középkonzol ülések közötti részén található a panorámatető árnyékolójának kapcsolója és a Grip Control forgógombja. A műszerfalat selymes tapintású anyaggal vonták be. A műszeregységek és a szellőzőrostélyok szegélyeit, a díszbetétet a kormánykeréken, a sebességváltó-gombot és az érintőképernyőt elegáns krómbetétek díszítik. Az utastérben a különleges megvilágítás teremt páratlan hangulatot. A szemmagasságban elhelyezett számlapok fénydióda csíkokkal szegélyezettek a magasabb felszereltségű változatokban, míg a panoráma üvegtető fénydiódás tetőlámpáiból kékes hangulatfény árad. A 2008 üvegtető nélkül is egyedülálló fényviszonyokat kínál. újítása a lézergravírozásnak köszönhetően rendkívül pontosan megrajzolt motívumokból kibontakozó égbolt imitáció. Sötétben a fénydiódák diszkrét fehér fénnyel világítják meg ezt a Peugeot LED Track „égboltot”. élénk, sokoldalú vezethetőség A 3008 nemzetközi szinten kivívott népszerűségével a márka komoly szakértelemre tett szert a városi terepjárók terén, amelyet ötvözni kívánt a vezetés terén megszerzett tudásával. Ennek eredményeképpen sikerült kialakítani azt a dinamikus viselkedést, amely a 2008-at mércévé teszi a szegmensben. A fürge és precíz városi crossover folyamatosan visszajelzést ad a vezetőnek az útról, aki megemelt üléshelyzetéből tökéletesen uralja a vezetést. A hagyományosnál kisebb kormány is az egyszerűséget jelképezi: könnyen kézbe vehető és remekül megtestesíti az autó érzékeny kormányzását. A finoman hangolt futómű jól kihasználhatóvá teszi a szolid, 1045 kg-os tömeget. Tökéletesítették az első McPherson típusú futóművet, valamint a deformálódó keresztrúddal, a speciálisan hangolt rugókkal és lengéscsillapítókkal ellátott hátsó futóművet. A továbbfejlesztett kormányrásegítéssel együtt a 2008 a kényelem, a stabilitás és a dinamizmus magas szintű szintézisét valósítja meg. A nagyfokú reakciókészség fokozza a vezetés örömét, miközben az utasok tökéletes biztonságban élvezhetik az utazást. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, galéria, peugeot 2008, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Több mint húsz helyen van teljes útzár Pest megyében |
||
2013. június 10.
Továbbra is több mint húsz helyszínen van teljes útlezárás Pest megyében - közölte Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője hétfő reggel az MTI-vel.
|
Lényegesen hosszabb menetidővel kell számolna annak, aki akár északról, akár a délről próbál Budapestre eljutni - hívta fel a figyelmet a szóvivő. Dunabogdánytól kezdődően a 11-es úton sok helyen félpályás lezárás van. Visegrádról Szentendrére csak a pilisszentlászlói úton lehet eljutni, ott viszont már korábban elkezdődtek a teljes körű felújítási munkák, így ott is a fél pályán lehet közlekedni. A váci térségben a 2-es és a 12-es úton is több helyen van teljes vagy félpályás korlátozás, ezért a közútkezelő azt javasolja a járművezetőknek, hogy az M2-es autóutat használják terelőútként - közölte. Pécsi Norbert Sándor arra hívta fel a figyelmet, hogy akár a váci, akár a szentendrei vagy a dél-pesti részről indulnak az autósok a főváros felé, mindenképp egyre erősebb forgalomra számítsanak, jelentősen megnövekedhet a menetidő. Aki teheti, ma ne is induljon el autóval Budapest irányába ezekből a térségekből - javasolta Pécsi Norbert Sándor, és emlékeztetett rá, hogy a fővárosban is jelentős korlátozásokra lehet számítani. Aki útra kel, annak érdemes az útinformnál vagy a megyei diszpécserszolgálatoknál tájékozódnia az aktuális forgalmi helyzetről - emelte ki a közútkezelő szóvivője. Kulcsszavak: forgalomkorlátozás, időjárás, közlekedés, M2, magyar közút, Pest megye
|
|
|||||
|
||||||
Lezárta a rendőrség a Váci út egy szakaszát |
||
2013. június 10.
Vízátfolyás miatt lezárta a rendőrség hétfő hajnalban a fővárosban a Váci út mind a négy, városba vezető sávját az árpád út és az árva utca között. Győr-Moson-Sopron megyében két újabb utat zártak le - közölte a rendőrség a police.hu honlapon hétfőn.
|
Budapesten a Váci úton a városból kifelé tartó oldalt kétirányúsították, így ott mindkét irányban zajlik a forgalom. A rendőrség Győr-Moson-Sopron megyében két helyszínen is forgalom-korlátozást rendelt el az árvízzel összefüggésben. A 1401-es számú utat Dunaszeg és Mosonmagyaróvár között gátépítési és egyéb árvízvédelmi munkálatok miatt zárták le, így Dunaszeg, Győrladamér és Győrzámoly lakói kizárólag Győr irányába tudják elhagyni a településüket. Győr és Dunaszeg között az érintett községek lakói lakcímkártya bemutatásával, a településeken dolgozók munkahelyi célforgalommal közlekedhetnek. Az 1. számú főutat az M19-es autóút Győr-likócsi csomópont és Komárom között zárták le, a forgalmat az autópályára terelik, a sztráda Győr-Komárom közötti szakasza díjmentesen használható. Budapest felől az 1-es főúton közlekedőket a Komáromi Közútkezelő a 131-es út érintésével az M1-es autópályára tereli. A forgalom az M19-es autóút Győr-likócsi csomópontjában térhet vissza a főútra. Kulcsszavak: árvíz, autópálya, budapest, forgalomkorlátozás, Győr-Moson-Sopron megye, időjárás, M1, rendőrség
|
|
|||||
|
||||||
Árvíz - Új forgalmi rend lép életbe Budapest több pontján |
||
2013. június 10.
Jelentős forgalmi változások lépnek életbe hétfőtől Budapesten a Duna áradása miatt, a Bem rakpart, a Batthyány tér térsége és az alsó rakpartok továbbra is lezárva maradnak - közölte a Főpolgármesteri Hivatal vasárnap éjjel az MTI-vel.
|
A közösségi közlekedés segítése érdekében buszsávot jelölnek ki az M1-M7-es autópálya közös, budapesti bevezető szakaszán a leállósáv helyén az Egér út és a mostani buszsáv kezdete között, valamint a Hegyalja úton az Avar utca és a Döbrentei tér között, az Erzsébet híd budai hídfőjéig a városközpont felé. A Szerémi útról a Rákóczi hídra az eddigi egy sáv helyett ideiglenesen két sávon lehet felkanyarodni, a Dombóvári út felől elsőbbségadási kötelezettség lép életbe a hídra felhajtáskor. A Budafoki útnak a Bogdánffy út és a Szent Gellért tér közötti szakaszát lezárják a közúti forgalom elől, ide csak a hatóságok és a 86-os, valamint a 133E és a 233E autóbuszok hajthatnak be. A Budafoki út külső kerületekből érkező forgalmát a Rákóczi hídra és a Petőfi hídra terelik. A Szent Gellért rakparton a Szent Gellért tér és a Rudas fürdő közötti villamospályára nem lehet hétfőtől autóval felhajtani, azt csak a közösségi közlekedés járművei használhatják. A Török utcát az autóbuszok számára megnyitják észak felé is a Margit körút és az üstökös utca között. A közúti forgalom az utat észak felé nem használhatja. A módosítás miatt éjjel a Török utcában parkoló autókat elszállítják. A belváros irányába haladó 53-as, 150-es és 250-es autóbuszjáratokat a Nagyszőlős utcából a Hamzsabégi útra terelik, onnan kanyarodnak a Bartók Béla útra. Az Ajnácskő utcába és a Hamzsabégi útra csak az autóbuszok hajthatnak be hétfőtől a Bartók Béla út felé. A Budaörs és a Móricz Zsigmond körtér között közlekedő 240E autóbuszok is a Hamzsabégi útra terelve közlekednek. A Döbrentei tér és a Clark ádám tér között is lezárják a felső rakparti utakat a közúti forgalom előtt, a Döbrentei utcába és a Lánchíd utcába északi irányba csak a 86-os autóbuszok hajthatnak be. Az autósok az Erzsébet híd és a Szent Gellért rakpart felől az Attila út felé haladhatnak. Az óbuda és a belső budai területek között összeköttetést jelentő 17-es villamos forgalmának fenntartásához, egyirányúsítják a Frankel Leó utcát az üstökös utcától a Zsigmond térig a kifelé vezető irányban. A Bem rakpart, a Batthyány tér térsége és az alsó rakpartok továbbra is zárva maradnak. A 11-es, 39-es és 111-es autóbuszok a Batthyány tér helyett a Széll Kálmán téri végállomásra járnak. A 9-es, a 86-os, a 160-as és a 260-as autóbuszokat terelt útvonalon közlekedtetik, ezek végleges forgalmi rendjét hétfő reggelig teszi közzé a BKK. Jelentősen gyakrabban fog járni a 61-es villamos, a 19-es és 41-es villamosok a Döbrentei tértől terelt útvonalon a Széll Kálmán térre közlekednek. A Kongresszusi Központ parkolóját az árvízi rendkívüli forgalmi rend idejére P+R parkolóként működteti a XII. kerületi önkormányzat, használata egy BKK-vonaljegy ára, 350 forint egy napra. A fővárosi önkormányzat kéri a budapestieket, illetve a fővárosba tartó ingázókat, hogy az autózás helyett a közösségi közlekedést válasszák. Kulcsszavak: árvíz, bkk, bkv, budapest, forgalomkorlátozás, főváros, időjárás, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Árvíz - Közlekedési korlátozások vasárnap Budapesten |
||
2013. június 09.
Budapesten a főpolgármester utasítására több helyen korlátozzák a közlekedést és módosítják a tömegközlekedést vasárnap az árvízi védekezés miatt. Mindenkit arra kérnek, hogy az autója helyett válassza a közösségi közlekedés járműveit, melyeket a főbb vonalakon a sűrített menetrenddel közlekednek.
|
A Budapesti Közlekedési Központ honlapján (www.bkk.hu/arviz) elérhető információk szerint lezárták a Batthyány téren a metróállomást, illetve az aluljárókat is. Az állomáson az M2-es metrószerelvények nem állnak meg. A Batthyány tér a Széll Kálmán térről az "M2-H5" jelű pótlóbusszal érhető el. A H5-ös hév Margit híd alagúti szakaszának lezárása miatt a H5-ös HéV-ek Békásmegyerről és Szentendréről csak a Margit híd budai hídfőig, a felszíni HéV-állomásig közlekednek, a Szentlélek tér H és a Batthyány tér között pótlóbusz jár. A Margit hídtól a Batthyány tér felé a 86-os autóbusszal és az M2-H5 pótlóbusszal lehet közlekedni. Az összevont HéV és metrópótló autóbuszok a Széll Kálmán tér M - Batthyány tér M+H - Margit híd, budai hídfő H - Szépvölgyi út H - Tímár utca H - Szentlélek tér H útvonalon közlekednek. A Batthyány téri állomás lezárása miatt a BKK a 11-es és 111-es autóbuszokat a Széll Kálmán tér M végállomásra tereli, míg a 160-as és 260-as buszokat a Margit hídon át a Nyugati pályaudvar M végállomásra. A Clark ádám téri, Lánchíd alatti villamos-aluljáró lezárása miatt mind a 19-es, mind a 41-es villamosok módosított útvonalon, Dél-Buda felől a Széll Kálmán térig közlekednek. A villamosokat a Szent Gellért tértől irányítják a 18-as villamos vonalára. A kimaradó szakaszon a 86-os autóbuszokkal lehet utazni, melyeket sűrűbben közlekedtet a BKK. Az árvízi védekezés miatt a Bem rakpart Batthyány tér és a Margit híd közötti szakasza mindkét irányban le van zárva, erre a szakaszra csak a BKK buszjáratai hajthatnak be. Dél-Buda és észak-Buda között sem a lezárt alsó rakparton, sem a lezárt felső rakparton (Bem rakparton), sem a BAH-csomópont - Alkotás utca - Margit körút - Bem tér útvonalon nem lehet közlekedni az árvízi védekezés befejeztéig. Az autósoknak javasolt útvonal Dél-Buda és észak-Buda között az M0 körgyűrű vagy a Hungária-körgyűrű. A 2-es villamos csak a Közvágóhíd H és az Eötvös tér között jár. A 2-es villamospótló autóbusz meghosszabbított útvonalon a Nyugati pályaudvar M és a Széchenyi István tér (Eötvös tér) között közlekedik. A Margitsziget lezárása miatt hétvégén a 234-es buszok a Szentlélek tér H-ig változatlan útvonalon közlekednek, majd a Szentlélek tértől a Népfürdő utca, árpád híd M (Váci út) megállóhelyeket érintve az árpád híd M megállóig közlekednek tovább, kihagyják a Margitszigeten található megállóikat és nem érintik a Nyugati pályaudvar M végállomást. A járat a Szentendrei út felől a H5 korlátozott üzemére tekintettel az árpád híd metróállomás felé HéV-pótló szerepet is ellát. Módosított útvonalon közlekedik a 104-es és a 104A autóbusz, a 104-es autóbusz érinti a Székesdülő illetve a Székesdülő, ipartelep megállókat, valamint Rákospalota, Kossuth utca irányában az újpest, árpád út hajóállomás megállót. Módosított útvonalukon a buszok mind Dunakeszi, Auchan, mind Rákospalota irányában megállnak az Európa center és az Ezred utca, lakótelep megállókban. A 104A autóbusz Rákospalota, Kossuth utcától csak az Ezred utca, lakótelep ideiglenes végállomásig közlekedik. Az így kimaradó megállók a Székesdülő, a Székesdülő, ipartelep, a Székesdülő, ipartelep végállomás, illetve Rákospalota, Kossuth utca irányában az újpest, árpád út hajóállomás megállót. A 122-es buszok újpest-Városkapu M felé, a 104-es, 104A, 204-es buszok Rákospalota, Kossuth utca irányában, illetve a 196-as buszok újpalota, Szentmihályi út felé nem érintik az újpest, árpád út hajóállomás megállót. A Pók utca lezárása miatt a 106-os autóbuszok a Szentendrei útra terelve közlekednek, ezért nem érintik a Pók utca, Silvanus sétány, Nánási út megállókat és Római úti lakótelep végállomást. Az autóbuszok a Kadosa utcai megállót követően a 34-es buszok Aquincum H megállójában állnak meg. Gyalogosan és kerékpárral sem lehet átkelni az újpesti vasúti hídon (északi összekötő híd) a védekezési munkálatok miatt. A Margitszigetre és az óbudai-szigetre is csak az árvízi védekezésben résztvevők mehetnek be. Közúti zárás van érvényben a budai és pesti alsó rakpartok teljes hosszában, a Margitszigeten, a III. kerületben a Királyok útján, a Pók utcában és a Nánási úton. Lezárásra került a Lánchíd alatti kerékpáros átjáró is, továbbá a Margit hídi felszíni hév-állomás peronjának teljes hosszában a kerékpárút ideiglenesen megszűnik. Az árvízi védekezés segítése érdekében a III. kerületben a Pozsonyi utcát a Szabadkai utca és a Bocskai utca között egyirányúsították a Bocskai utca felé. Nem állnak meg a Margitsziget megállóhelyen a 4-es és a 6-os villamosok. Tekintettel a Margitszigeten zajló védekezési munkálatokra az árpád hídon közlekedő 34-es, 106-os és 234-es buszok, valamint a 901-es, 918-as és 937-es éjszakai járatok mindkét irányban megállnak a Szigeti bejárónál, de a Margitszigetre gyalogosan is csak az árvízi védekezésben részt vevő személyek mehetnek be. Nem közlekedik a 26-os busz. Terelve jár a Királyok útja lezárása miatt 34-es és az éjszakai 934-es busz. A D11-D12-D13-as hajók nem közlekednek. Sűrűbben közlekednek az M2-es és az M3-as metrók, az 1-es, a 4-es, a 6-os, a 17-es, a 18-as villamosok, valamint a 9-es és a 86-os buszok. Kulcsszavak: árvíz, bkk, bkv, forgalomkorlátozás, időjárás, tömegközlekedés, utinform
|
|
|||||
|
||||||
Továbbra is három települést nem lehet közúton megközelíteni az árvíz miatt |
||
2013. június 09.
Továbbra is három települést - Pilismarótot, Dömöst és Kisoroszit - nem lehet közúton megközelíteni az árvíz miatt az Utinform vasárnap kora reggeli összesítése szerint.
|
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. honlapján olvasható részletes felsorolás szerint 65 útszakaszon van korlátozás érvényben, ebből 53 a teljes útlezárás, és 12 a félpályás. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleménye szerint az Utinform szolgálat 6 órai összesítése alapján országosan közel 162 kilométernyi közúton van érvényben teljes vagy félpályás útlezárás. Pest megyében 20, Komárom-Esztergom megyében 19, Győr-Moson-Sopron megyében 5, Bács-Kiskun és Fejér megyében 4-4, míg Tolna megyében 1 útszakaszon van érvényben teljes útzár. Emellett 15 helyszínen van félpályás korlátozás vagy útszűkület. A közlekedők az 1-es, 2-es, 6-os, 10-es, 11-es, 12-es, 14-es, 111-es és 117-es főutakon számíthatnak jelenleg jelentősebb korlátozásokra. A társaság továbbra is arra kéri a közlekedőket, hogy a dunai árvízzel érintett térségekbe csak akkor induljanak el, ha ott laknak vagy a védekezési munkákban vesznek részt. A lezárások felsorolása elérhető a https://internet.kozut.hu/utinform/Lists/hirek/GuestForm.aspx?ID linken. Kulcsszavak: árvíz, időjárás, közlekedés, magyar közút, utinform
|
|
|||||
|
||||||
Ma ismét Jazzy Street |
||
2013. június 08.
Palkovics Pétert, a Nissan hazai vezérképviseletének PR és marketing igazgatóját láttuk vendégül, aki a Nissan NV 200-as modellcsalád Evalia névre hallgató személyváltozatával érkezik a Jazzy Streetre.
|
Az általunk is tesztelt autó kerül a középpontba, sőt a taxis üzem rejtelmeibe is betekintünk, és az is kiderül majd, hogy Londonban van egy olyan körforgalom, ami a taxi jelölt autók vesztőhelye. Ezen kívül még szót ejtünk, az egy éven belül hozzánk is megérkező elektromos áru- és személyszállító változatokról is. Kismartoni Péterrel a Renault Hungária PR igazgatójával beszélgetünk a héten bemutatott és várhatóan piacgyilkos Dacia újdonságról a Dokker-ről, ami egyszerre lép be a kishaszon és a személy kategóriákba. Lehetőségünk nyílt egy rövid menetpróbára is, és bizony el kell ismerni, ez a Dacia is nagyon rendben van. Funkcionális, kényelmes takarékos, és nem csak az autó, hanem az ár is nagyon vonzó. ....őszintén, kell még valami más? dr. Bottyán Balázs úr is a Jazzy Street vendége lesz. Az Ő szakterülete az energetika, azon belül pedig a zöld energiák munkába állítása, a meglévő rendszerek racionalizálása és az elektromos közlekedés és a benne rejlő közösségi rendszerek kidolgozása és egy vonzó, élhető városkép modellezése. Vele beszélgetünk, a várhatóan rövid időn belül hazánkba és ezzel együtt szép fővárosunkba is megérkező Renault Twizy-ről. A probléma csupán annyi, hogy a vidéki városokkal ellentétben, az autósokat már szinte környezeti ártalomként kezelő budapesti önkormányzati vezetők arcán nem tűnik őszintének a mosoly, mikor az elektromos autózás ilyen közelségbe kerül a megvalósításhoz, és esetleg ingyenes parkolással rohamosan terjedő töltőhálózattal és egyéb kedvezményekkel kellene lendíteni egyet a dolgon. ...mert akkor hogy lehet majd sarcolni, parkolási pénzekről és dugódíjról álmodni!? Ezen a héten, szombaton 16 és 17 óra között újra várja önöket a Jazzy Streeten Bögös Sándor és Csökő Zoltán. Ismétlés kedden 20 és 21 óra között. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, dacia, Dokker, jazzy street, nissan, NV200
|
|
|||||
|
||||||
A Volvo gyalogosok védelmére irányuló úttörő munkáját a Global NCAP Innovation Award díjjal jutalmazták |
||
2013. június 07.
A Volvo Car Group a gyalogosok védelmére irányuló úttörő munkájával elnyerte a 2013-as év Global NCAP Innovation Award díját. A díjat Lotta Jakobsson professzor, a Volvo Cars biztonsági központjának vezető biztonságtechnikai szakértője vette át a dél-koreai Szöulban megrendezett Enhanced Safety of Vehicles (ESV) elnevezésű konferencián a mai napon.
|
Az ESV konferencián Lotta Jakobsson professzor előadást tartott a Volvo Cars vállalatnak a gyalogosok védelme terén elért kimagasló eredményeiről. Ismertetett egy tanulmányt, amely az új Volvo V40 modellben alkalmazott gyalogosvédelmi légzsák technológiáról készült. „A most először alkalmazott gyalogoslégzsák célja, hogy megóvja a védtelen gyalogosokat az olyan ütközések során, amikor a motorháztető és a szélvédő körüli részek okozta ütés komoly fejsérüléseket idézhet elő” – mondta el Lotta Jakobsson. Globális igényekre tervezve Kínában a halálos kimenetelű balesetek 25 százalékában gyalogos az áldozat. Ez az arány Európában 14, az Egyesült államokban pedig 12 százalék. Ennél még nagyobb számban szenvednek sérülést a gyalogosok. A gázolásos balesetek során a legsúlyosabb fejsérüléseket a motorháztető alatti keményszerkezet, a szélvédő alsó része és az A oszlopok okozzák. 2010-ben a Ráfutásra figyelmeztető rendszer adaptív tempomattal, automatikus fékezéssel és gyalogos felismeréssel opció bevezetésének a célja a rossz statisztikák javulása volt. A rendszerrel akár 35 km/h sebességnél is elkerülhető a gyalogosgázolás, ha a sofőr nem reagál időben. Ennél nagyobb sebesség esetén a cél az autó lehető legnagyobb mértékű lelassítása az ütközés előtt. Az elkerülhetetlen gyalogosgázolások következményeinek csökkentése érdekében a 2012-ben megjelent Volvo V40 modell gyárilag tartalmazza a világon először itt alkalmazott gyalogosvédelmi légzsák technológiát. Tíz centiméterrel emeli meg a motorháztetőt Az autó elejébe ágyazott hét érzékelő jeleket továbbít a vezérlőegységnek. Amikor az autó egy objektummal lép fizikai kapcsolatba, a vezérlőegység kiértékeli a jeleket, és ha emberi lábként értelmezi az információkat, kinyílik a gyalogoslégzsák. A motorháztető csuklóinak mindegyike pirotechnikai kioldószerkezettel van ellátva. A rendszer aktiválódásakor egy csap eltávolításával kiold a motorháztető hátsó része. Ezzel egyidejűleg a légzsák megtelik gázzal. Felfúvódása során a légzsák megemeli a motorháztetőt, amely tíz centiméterrel megemelkedik, és a megemelt helyzetben marad. A motorháztető és a motortér kemény részei között létrejövő rés miatt a motorháztető deformálódhat, elnyelve és tompítva ezzel a becsapódáskor a gyalogos fejére és mellkasára ható energiát és ütést. „A légzsák funkciója kettős. A motorháztető megemelésével egy rést hoz létre, és a szélvédő körüli kemény részek lefedésével tompítja az ütést” – magyarázta Lotta Jakobsson. Az eddigi legjobb Euro NCAP-minősítés 2012-ben a vadonatúj Volvo V40 ötcsillagos Euro NCAP-minősítést kapott, és minden idők legjobb minősítésével győzött az Euro NCAP általi értékelés Kis családi autók kategóriájában. A V40 a gyalogosbiztonsági értékelésen elért 88 százalékos eredményével rekordot döntött. „Számos vizsgálat igazolta, hogy az ütközésmegelőző rendszereink jelentősen csökkentik a balesetek előfordulását a valós forgalmi helyzetekben. További új megelőző és védelmi rendszerek beépítésével haladunk tovább a kitűzött biztonsági cél felé, hogy 2020-ra már senki ne szerezzen halálos vagy súlyos sérüléseket az új Volvo autókban” – foglalta össze Lotta Jakobsson. Kulcsszavak: balesetveszély, biztonság, euro ncap, törésteszt, v40, volvo
|
|
|||||
|
||||||
Júniustól a BKK üzemelteti az M1-M7-es autópálya bevezetőjének budapesti szakaszát |
||
2013. június 07.
2013. júniustól az M1-M7-es autópálya bevezetőjének egy szakaszát kezelésre és üzemeltetésre a Budapesti Közlekedési Központ vette át, miután az állami Autópálya Kezelő, a Fővárosi önkormányzat és a BKK megállapodása alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság azt helyi közúttá minősítette.
|
A változtatást az Őrmezőn tervezett intermodális csomóponthoz kapcsolódó átépítés tette szükségessé. Az út besorolásának módosítása ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a BKK legkésőbb 2014-ben az Egér úttól a városközpont irányában autóbuszsávot alakítson ki a leállósáv felhasználásával. Ennek eredményeként a közúti forgalom kapacitása változatlan marad. A járművezetők számára semmilyen észlelhető változás nem történik, ugyanakkor a buszok gyorsabban haladhatnak majd. A BKK által kezelésre átvett útszakasz az autópálya eddigi üzemeltetési határától, a Sasadi úti csomóponttól az Egér út után, a budaörsi áruházak irányába kb. 200 méterre, Budapest közigazgatási határáig terjed. A sebességszabályozás nem változik, lakott területen kívüli útszakasz marad továbbra is, tehát a járművezetők számára semmilyen érdemi, észlelhető változás nem történik. A hibaelhárítást, útellenőrzést a továbbiakban a BKK végzi, az egyéb feladatokat pedig a Fővárosi önkormányzat cégei, az út tisztítását például az FKF Zrt. Kulcsszavak: autópálya, bkk, fkf, M1, M7, üzemeltetés
|
|
|||||
|
||||||
Egy lendülettel Amerikán át |
||
2013. június 07.
A Tesla elektromos autója el tud majd menni New Yorktól Los Angelesig a cég új töltőállomásait használva.
|
Elon Musk vezérigazgató azt nyilatkozta a Wall Street Journalnak, hogy az év végére már használhatják a Supercharger névre hallgató töltőállomásokat. A hálózatban egyelőre kilenc aktív töltőállomás van, ezek közül hét Kaliforniában található. A tervek szerint a töltőállomások számát radikálisan növelnék a következő időszakban, 2015-re szeretnék elérni a százas számot. A Teslának más tervei is vannak, a Supercharger állomások számát szeretné megháromszorozni. A töltőállomások helyét az autókba épített szoftver automatikusan frissíti, így a tulajdonosok mindig naprakészen fogják tudni, merre vannak ilyen állomások. Az állomások száma kritikus pont az elektromos autókat vezetőknek, hiszen ez a legnagyobb problémájuk, nincs mindenhol olcsó és erős állomás. A Superchargerekkel a Tesla-tulajdonosok harminc perdig tölthetik ingyen az autójukat, ez nagyjából fél töltöttségre elég, írja az alternativenergia.hu. Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, gazdaság, Tesla, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10721 - 10730 |