Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10701 - 10710 |
Módosult a budapesti taxirendelet |
||
2013. június 13.
Módosította a Fővárosi Közgyűlés az áprilisban elfogadott, de csak szeptembertől hatályos taxirendeletet: egyebek mellett enyhült a gépjárművek korhatári megkötésére vonatkozó szabályozás.
|
A közgyűlés által szerdán 21 igennel, ellenszavazat nélkül, 9 tartózkodás mellett megszavazott előterjesztése szerint azokra, akiknek az április 18-ai kihirdetés napján volt engedélyük, 2014. január 15-éig nem vonatkoznak az autó korhatárára vonatkozó szabályok, január 16. és 2015. június 30. között pedig legfeljebb 15 éves autóval is taxizhatnának. A rendeletben szereplő 10 éves korhatári megkötést rájuk csak 2015. július elsejétől kell alkalmazni. Azok viszont, akiknek a rendelet kihirdetésének napján nem volt érvényes taxiengedélyük, csak 10 évnél fiatalabb autóval kezdhetnek taxizni. A járművek teljesítményére, környezetvédelmi besorolására, csomagtartóméretére vonatkozó rendelkezéseket szintén csak 2015. július elsejével kell alkalmazni azok esetében, akiknek április 18-án, a kihirdetés napján volt taxiengedélyük. Változik a szabadjelzők kinézete és a megvilágítása is, hogy egyértelmű legyen a taxi foglaltsága. Emellett a kombi és az egyterű járműveknél a csomagtér számításának eltérő módja miatt 390 literes minimális méretet határoznak meg az eredeti 430 liter helyett. Ezeken kívül technikai jellegű módosításokat is tartalmaz az elfogadott előterjesztés, ezek a matricákon lévő betű színére, egyes matricák méretére, valamint a tarifatáblázatra vonatkoznak. Kulcsszavak: budapest, főváros, rendelet, taxi
|
|
|||||
|
||||||
Árvíz - A legtöbb korlátozást fenntartják a vasúti közlekedésben |
||
2013. június 13.
A Duna magas vízállása miatt Almásfüzitő és Komárom között továbbra sem közlekednek a vonatok - közölte a Mávinform szerdán az MTI-vel.
|
Budapest és Győr között személyvonattal továbbra is megosztott útvonalon lehet közlekedni: a vonatok mindkét irányban Budapest és Almásfüzitő, valamint Komárom és Győr között járnak menetrend szerint, míg Almásfüzitő és Komárom között vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A gyorsvonatok mindkét irányban Budapest és Tatabánya között közlekednek, Tatabánya és Győr között autóbuszok járnak. A közleményben felhívták a figyelmet arra, hogy ezek a pótlóbuszok a közbenső állomásokat és megállóhelyeket nem érintik. A gyorsvonatok Győr-Celldömölk-Szombathely/Zalaegerszeg és Sopron között a menetrendben meghirdetettek szerint közlekednek, a rendkívüli közlekedés ideje alatt, gyorsvonati pótjegy váltása nélkül vehetők igénybe. A Budapest-Győr-Szombathely/Sopron vonalon közlekedő InterCity vonatok a főváros és Győr között nem közlekednek. Győr-Szombathely/Sopron között az InterCity vonatok menetrend szerint közlekednek, a Szombathelyre utazóknak Csorna állomáson át kell szállniuk. Ezeket az InterCity vonatokat a rendkívüli közlekedés ideje alatt szintén felár nélkül lehet igénybe venni - tették hozzá. A Duna magas vízállása miatt pótlóbuszok közlekednek a Komárom-Esztergom megyében a 4. számú vasútvonalon is. A Komárom-Székesfehérvár, Győr-Sopron, Győr-Celldömölk, Győr-Veszprém, Tatabánya-Oroszlány és a Hegyeshalom-Szombathely vasútvonalon a menetrendben meghirdetettek szerint közlekednek a vonatok. Ezeken a vonalakon a csatlakozások biztosítása miatt előfordulhatnak késések - jegyezték meg. A közleményben figyelmeztettek arra, hogy Tatabánya és Budapest között a vonatok a meghirdetett menetrend szerint közlekednek, az utolsó vonatok kivételével a járatok nem várnak a vonatpótló autóbuszokra. Az autóbuszokon a csoportos utazás, kerékpár és élőállat szállítás nem lehetséges. A Budapest-Győr-Wien Westbahnhof között járó Railjet vonatok mindkét irányban Budapest és Tatabánya között, illetve Győrtől Ausztria felé közlekednek, Tatabánya és Győr között vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat, emiatt mindkét irányban hozzávetőleg 45 perces késéssel kell számolni. A vonatokon felár nélkül lehet utazni - fűzték hozzá. A Kálmán Imre és a Wiener Walzer nemzetközi vonatok kerülő úton, Pozsonyon át közlekednek, így nem érintik Kelenföld, Tatabánya, Győr, Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom állomásokat. A Dacia nemzetközi gyorsvonat szintén Pozsonyon át közlekedik Bécsbe, Budapest és Hegyeshalom között belföldön nem pótolják. Kulcsszavak: árvíz, InterCity, közlekedés, máv, vasút
|
|
|||||
|
||||||
A Continental a mélységet is meghódítja |
||
2013. június 12.
értékes kőzeteket, aranyat és platinát is bányásznak az új fejlesztésű Continental gumiabroncsokkal. A nyersanyag-kitermelésben résztvevő haszonjárművekre tervezett Power Slick és Semi Slick termékeket kifejezetten a nagy megterhelésre és a mostoha körülmények között történő munkavégzésre tervezték.
|
A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója és gumiabroncs gyártója a fejlesztés során kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a mélységben dolgozó járműveket tartós, biztonságos, továbbá alacsony üzemeltetési költséget biztosító abroncsokkal lássa el. Az egyik legnagyobb kihívás a bányaiparban a járművek folyamatos üzemeltetése. Ebben a kemény munkakörnyezetben a gumiabroncsok teljesítménye főszerepet játszik a rendelkezésre álló szűk idő miatt. A száztonnás munkagépek egy nap alatt tetemes mennyiségű törmeléket és kőzetet mozgatnak meg, ebből kifolyólag nem mindegy, hogy milyen abroncsokkal vesznek részt a nyersanyag kitermelésben az acélmonstrumok. Power Slick és Semi Slick Az idei müncheni haszongépjármű kiállításon bemutatott Power Slick és a Semi Slick abroncsok a rendeltetési célnak megfelelően kialakított futófelület-mintázattal rendelkeznek. A Power Slick mintázata teljesen sima, felszínén nincsenek futófelületi blokkok, ennek köszönhetően kiváló húzóerőt biztosítanak a nehézkőfejtési munkálatok során. A Semi Slick abroncsokon viszont több futófelületi blokk is megtalálható, amelyek megfelelő tapadást tesznek lehetővé a puha kőzetek, így például a szén kitermelésnél. A speciális kialakítású abroncsok azért is szükségesek a különleges feladatot ellátó nehézipari járművek számára, mert a napi munka során fokozatosan nő a bányagépek által szállított teher súlya. A jelenlegi kínálat 15 – 28 coll felni átmérőben áll rendelkezésre, de a Continental jelenleg is folyamatosan dolgozik azon, hogy újabb méretekben legyenek elérhetőek a speciális abroncsok. Az úgynevezett „diagonál szerkezetű abroncsok” többszörösen keresztezett textil rétegekből állnak, melyek nagy terhelést tesznek lehetővé. A Continental bányaipari gépekre szánt gumiabroncsainak összetétele mindamellett maximális ellenállást tesz lehetővé az éles kövek által okozott sérülések és az idegen tárgyak behatolása ellen. Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, nehéz gépek
|
|
|||||
|
||||||
A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az új Opel Insignia |
||
2013. június 12.
Az Opel modellek megújulása folytatódik: a 65. Frankfurti Autószalonon (2013. szeptember 12-22.) ünnepli világpremierjét az új Opel Insignia.
|
A csúcsmodell friss külső és belső designnal emeli még magasabb szintre az Opel tervezési filozófiáját. Motorháza alatt erős és különlegesen hatékony, közvetlen befecskendezésű motorok bővítik a kínálatot, mint például a két új generációs turbó benzines és a 99 g/km CO2 kibocsátású turbódízel, amely ezzel az A+ hatékonysági kategóriába lépett. Mindkét változata (a 88 kW/120 LE és a 103 kW/140 LE az EG Nr. 715/2007 szabvány szerint mérve) 6 fokozatú manuális váltóval és Start/Stop technikával szerelve csupán 3.7 litert fogyaszt 100 kilométeren a négy- és ötajtós modell esetében is (Sports Tourer: 3.9 l/100km). Az Opel Inisgnia 2.0 CDTI ezáltal a legtakarékosabb dízel a kategóriájában. „A sikeres Insignia több mint 580.000 vevőt hódított meg, és az új modell minőségi utastere, könnyedén használható infotainment rendszere, új, hatékony motorjai és kifejező designja még többeket hódít majd meg“, foglalja össze a lényeget az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. „Zászlóshajónk még tekintélyesebb lett, mégis elérhető árért kínál komfortos és biztonságos utazást, magas műszaki színvonallal.“ Rendezett utasfülke, új infotainment nemzedék Az utasfülke áttervezésének három fő szempontja az áttekinthető, egyszerű kezelés, az infotainment-kínálat testre szabhatósága, valamint természetesen az utasok komfortja, biztonsága volt. A középkonzol modern műszaki megoldásai és funkciói a kifinomultság érzetét keltik. A kezelőfelületet radikálisan leegyszerűsítették, kevesebb gomb található rajta, szinte mindent a nyolc colos, színes érintőképernyőről lehet kezelni. A kezdőképernyő főmenüjéből az érintőképernyőn, a kormány kezelőgombjaival, hangvezérléssel vagy érintőpaddal juthatunk a rádió, a zenelejátszás, az okostelefon-kapcsolat vagy a háromdimenziós navigátor valamennyi menüjéhez. Az egész testre is szabható – akár hatvan kedvencet tárolhatunk el, személyes ízlésünk szerint. Az infotainment rendszer gyors és könnyed használatára a középalagútba foglalt érintőpad nyújt lehetőséget, amelynek megvilágított, érintésérzékeny felülete villámgyorsan reagál, és közben érzékelhető visszajelzést ad. Gyerekjátékká teszi a készülékek kezelését, anélkül, hogy közben elterelné a figyelmet az útról. Akár betűket is lehet rárajzolni – például ha egy zeneszámot keresünk a tárolóban, vagy helységnevet a térképen. Emellett irányíthatjuk a berendezést a kormány kezelőgombjairól vagy hangvezérléssel is. A vezető és a jármű optimális kapcsolatát szolgálja az új kezelőfelület is, nyolc colos, nagy felbontású, színes képernyővel kiegészítve. A sebességet, fordulatszámot és üzemanyag-mennyiséget klasszikus műszerek mutatják, de mellettük megjelennek a közvetlen látótérben a saját magunk választotta információk is a navigátortól, az okostelefonról és a rádióról. Csúcstechnika: 99 grammos turbódízel és új generációs SIDI benzines turbó Megújult az Opel Insignia hajtó- és futóműve is. Már eddig is elismerést aratott a menetkényelem, a vezethetőség és az útfogás, de mostantól egy szinttel feljebb lépett az Insignia. Tökéletesítettek a csillapítókon, a stabilizátorokon és a kormányművön, ami főképp a zaj- és rezgési komfort javára vált. Az eleve széles, de most tovább bővített motorválasztékot megalkuvás nélkül hangolták teljesítményre és komfortra. Benzines, dízel és gázüzemű változatok állnak rendelkezésre, a teljesítményspektrum 81 kW/110 lóerőtől 239 kW/325 lóerőig terjed. Az új Insignia 2.0 CDTI a környezetkímélet és a takarékosság élenjárója: kétliteres turbódízele 88 kW/120 LE, illetve 103 kW/140 LE teljesítménnyel kapható, és a VO (EG) Nr. 715/2007 szabvány szerint mérve csupán 99 gramm/kilométer a CO2 kibocsátás (Sports Tourer: 104 g/km CO2), ezáltal az A+ hatékonysági kategóriába tartozik. A hatfokozatú sebességváltóval és Start/Stoppal felszerelt négy- és ötajtós modellek kombinált ciklus szerinti fogyasztása 3,7 liter/100 kilométer (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – ezek csúcsértékek a kategóriában! Mindemellett erősen is húznak ezek a motorok: az automatikus túltöltési funkciónak köszönhetően rövid ideig 320 newtonmétert képes kifejteni a 88 kW/120 lóerős turbódízel, a 103 kW/140 LE teljesítményű pedig 370-et. A dízelválaszték élén a 143 kW/195 LE-t rendelkezésre bocsátó 2.0 BiTurbo CDTI áll, amely soros, kétlépcsős turbófeltöltés segítségével ér el 400 newtonméter nyomatékot. Azonnal reagál a gázadásra, és széles fordulatszám-tartományban fejt ki nagy erőt. A benzineseknél is van két kiemelkedő újdonság: a közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős 2.0 SIDI Turbo (184 kW/250 LE és 400 Nm), illetve az 1.6 SIDI Turbo (125 kW/170 LE és 260 Nm, amely túltöltéssel átmenetileg 280-ra növelhető). A SIDI jelentése egyébként Spark Ignition Direct Injection, azaz szikragyújtásos, közvetlen befecskendezéses. E motorok kiváló gazdaságossággal ötvözik a nagy teljesítményt és a sima járást. Mindkettő kombinálható hatfokozatú manuális sebességváltóval és Start/Stoppal, vagy az új, csökkentett súrlódású hatfokozatú automatával is. A kétliteres SIDI-Turbo front- vagy összkerékhajtással választható. Gazdaságos alternatívaként a 103 kW/140 LE teljesítményű Opel Insignia 1.4 LPG sorakozik fel ezek mellé, 200 newtonméteres nyomatékmaximummal, amely, a benzinesekhez hasonlóan, teljesíti a jövőbeli, szigorú Euro 6 kipufogási előírásokat. A 7,6 liter/100 km-es fogyasztás (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) és a csekély, 124 g/km CO2-emisszió (Sports Tourer: 129 g/km CO2) az A hatékonysági kategóriába sorolja a gázüzemű Insigniát. Stílusteremtő: díjnyertes Opel design, prémium-hatással Többszörösen kitüntetett designjával az Insignia meghatározóan hatott valamennyi Opel-típusra. Az új modell összetéveszthetetlen, mélyebb és öntudatosabb frontgrafikával hangsúlyozza prémiu -jellegét, tekintélyesebbnek és szélesebbnek hat. Hűtőmaszkja testesebb lett, és az eddiginél alacsonyabbra került. Széles krómléce, amely középen az Opel emblémát hordozza, kétoldalt ívelten fut ki felfelé, az újonnan tervezett fényszórókra irányítva a figyelmet. Ezek, a felszerelési kiviteltől függően, bi-xenon lámpák is lehetnek, AFL+ biztonsági rendszerrel kiegészítve. Krómkeretbe foglalt, színezett üvegük kitűnő minőségre vall. A csúcskivitelben letisztult rajzolatú, szárnymotívumot formáló fénydióda-sor világít. Nem kevésbé hatásos stíluselem a front alsó részén a ködlámpák kifelé szélesedő betétje, amely jól illik a hűtőmaszk vonalához. Oldalról nézve jelentős a különbség az új Insignia négy- és ötajtós karosszériája között. Az ötajtós C-oszlopánál a tetővonal kifut a stilizált hátsó spoilerhez vezető átmenetnél, ezáltal klasszikus kupészerű sziluettet eredményez. A négyajtóson viszont egészen a spoilerig ér, és egy elegáns limuzin körvonalát adja. Ugyanez tükröződik vissza az áttervezett hátulnézeten: az új Insignia szélesebbnek és mélyebbnek mutatkozik az eddiginél – ez különösen a márkaemblémát hordozó krómléc lejjebb helyezésének köszönhető, amely mindkét karosszéria-változaton jól belenyúlik a kétrészes hátsó lámpába. A helyzet- és a féklámpa grafikája határozott szárnymotívumot ad, és természetesen energiatakarékos fénydiódák világítanak bennük. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Frankfurt, galéria, Insignia, opel, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Árvíz - A fővárosban enyhítenek a közlekedési korlátozásokon és rendkívüli forgalmi rend lép életbe |
||
2013. június 12.
A Duna vízszintjének csökkenésével néhol enyhülnek a közlekedési korlátozások Budapesten, de ezzel együtt több helyen rendkívüli forgalmi rend lép életbe - közölte a Főpolgármesteri Hivatal kedd este az MTI-vel.
|
Tarlós István főpolgármester továbbra is azt kéri a fővárosiaktól, hogy autó helyett a közösségi közlekedés járműveit válasszák, az átutazók számára pedig továbbra is azt javasolja, hogy kerüljék el Budapestet, és az M0 körgyűrűt vegyék igénybe. A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a közúti zárások nagyrészt érvényben maradnak, a Bem rakpart, a Batthyány tér térsége és az alsó rakpartok továbbra is le lesznek zárva. Szerda hajnaltól viszont ismét megnyitják az M2-es metró Batthyány téri állomását, és a teret újból elérik a környék buszjáratai. A BKK kötöttpályás gerincvonalai és a MáV-Start elővárosi vonatai továbbra is megnövelt kapacitással közlekednek. A lezárások miatt különleges forgalmi intézkedéseket is életbe léptetett a BKK. Az M2-es és M3-as metrót, az 1-es, 1A, 4-es, 6-os, 17-es, 61-es villamosokat, a 9-es és 86-os buszokat továbbra is sűrűbb menetrend szerint közlekedteti a BKK. Az 1-es villamos vonalán a Bécsi út és Lehel utca között 1B jelzésű betétjáratok is közlekednek a reggeli csúcsidőben. Szerda hajnaltól eredeti végállomásukról indulnak és ismét teljes vonalhosszukon közlekednek a 11-es, a 111-es, a 39-es, a 160-as, és a 260-as autóbuszok. Ezenfelül rendkívüli forgalmi változások is életbe lépnek. Ezek között az M1-M7-es autópálya közös, budapesti bevezető szakaszán az Egér út és a jelenlegi buszsáv kezdete között a városközpont felé a leállósáv helyén buszsávot alakítottak ki a közösségi közlekedés járatai számára. Rendkívüli buszsávot jelöltek ki a Hegyalja úton az Avar utca és a Döbrentei tér között, az Erzsébet híd budai hídfőjéig a centrum irányban. Ez azt jelenti, hogy a Hegyalja úton csak egy sáv lesz járható az Erzsébet híd felé. A Szerémi útról a Rákóczi hídra az eddigi egy sáv helyett ideiglenesen két sávon lehet majd felhajtani a hídra. A Budafoki út Bogdánffy út és Szent Gellért tér közötti szakaszát viszont lezárják a közúti forgalom elől. A Budafoki úton a Szent Gellért térig csak a buszokat engedik be. A Clark ádám térről észak felé minden út le van zárva, "a közúti forgalom kezelhetetlen mértékű feltorlódását elkerülendő" a Döbrentei tér és a Clark ádám tér között is lezárják a felső rakparti utakat a közúti forgalom előtt. Az árvízi védekezésben részt vevő gépjárművek kivételével, a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépkocsik a veszélyhelyzet időtartama alatt több útszakaszon nem közlekedhetnek. Ezek: külső Bécsi út, Bécsi út, Vörösvári út, árpád híd, Róbert Károly körút, Lehel út, Béke út, Hungária körút, Könyves Kálmán körút, Mester utca, Margit híd. Kulcsszavak: bkk, bkv, forgalomkorlátozás, főváros, közlekedés, máv, tömegközlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Renault-Rába szándéknyilatkozat közös fejlesztésről |
||
2013. június 12.
Tűzoltójármű-alvázak közös fejlesztéséről és gyártásáról írt alá szándéknyilatkozatot a Volvo csoporthoz tartozó Renault Trucks Defence és a Rába Jármű Kft. - áll a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) hétfői közleményében.
|
A hazai piaci lehetőségek kiaknázását célzó együttműködés a Renault élvonalbeli technológiájára és a Rába speciális kompetenciáira, fejlesztési és gyártási kapacitásaira épül - közölték. Az első prototípusok még az idén elkészülnek, a partnerek egy középtávú program keretében már 2014-től képesek kiszolgálni a hazai igényeket. A Renault és a többségi állami tulajdonú RáBA - mint a hazai járműgyártás egyik meghatározó szereplőjének - együttműködése kiforrott technológián alapuló versenyképes termék gyártását eredményezi. A járműipari regionális központ megerősítésére irányuló kormányzati politika következő jelentős lépéseként tovább növelhető az iparági versenyképesség, a foglalkoztatás és a beszállítói részarány - írják. Közölték: a Volvo csoport és a Rába a potenciális piaci lehetőségek vizsgálatát követően döntött együttműködésük kiterjesztése mellett. A közös konstrukció alapja a Renault nagy teljesítményű, összkerékhajtású, terepjáró képességgel rendelkező alváza. A kooperációs gyártás keretében a Renault alvázegységei a Rába speciális alkalmazásokra tervezett futóműveivel és más Magyarországon gyártott tételekkel egészülnek ki. A partnerek a piaci kereslethez igazodva, hazai bázison, a Rába fejlesztési, szerelési és vizsgálati képességeire alapozva szervezik meg a gyártást. A Rába részvételével nemcsak az alvázak hazai tartalmának növelése, hanem annak helyi igényekhez történő igazítása is biztosítható. "A Renault és a Rába formálódó szövetsége kölcsönös előnyöket biztosít a feleknek. A Rába globális járműipari kapcsolatait megerősítve a speciális járműgyártás egy új szegmensébe kapcsolódhat be, míg kooperációs partnere tovább erősítheti pozícióit a magyar piacon" - fogalmaz a közlemény. Kulcsszavak: gazdaság, járműipar, NGM, rába, Renault Trucks, tűzoltóautó
|
|
|||||
|
||||||
Emelkedett az üzemanyagok ára |
||
2013. június 12.
Emelte bruttó 2-2 forinttal a gázolaj és a 95-ös benzin nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.Ezzel a benzin és a gázolaj átlagára is 412-413 forintra emelkedett.
|
Emelte bruttó 2-2 forinttal a gázolaj és a 95-ös benzin nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. Ezzel a benzin és a gázolaj átlagára is 412-413 forintra emelkedett. A Mol a múlt héten nem változtatott az üzemanyagárakon, legutóbb két hete, szerdán csökkentette a gázolaj nagykereskedelmi árát bruttó 2 forinttal, a 95-ös benziné akkor nem változott. A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak a kutak árai között. Kulcsszavak: áremelés, benzin, benzinkút, gázolaj, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
A Ford B-MAX Európa legnépszerűbb kisméretű egyterűje |
||
2013. június 11.
A Polk regisztrációs adatbázisa szerint 2013 első negyedévében a különleges, B-oszlop nélküli, Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszert kínáló új Ford B-MAX 15,3 százalékkal részesült a kis MAV-modellek európai piacából, s ezzel a szegmens legkelendőbb járműve lett.
|
Az első negyedévben az európai vásárlók több mint 18.500 darabot rendeltek a modellből. Az eladott B-MAX-ok több mint 75 százalékát egyébiránt a Ford SYNC kommunikációs rendszerrel rendelték, 42 százalékukat pedig a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotor hajtja. A Polk regisztrációs adatbázisa* szerint 2013 első negyedévében, megjelenése után mindössze néhány hónappal az új Ford B-MAX 15,3 százalékkal részesült a kis MAV-modellek európai piacából, s ezzel a szegmens legkelendőbb járműve lett. Az év első három hónapjában a Ford 19 legnagyobb európai piacán mintegy 18.500 darab B-MAX talált gazdára, túlszárnyalva ezzel a Citroen C3 Picasso, a Fiat 500L, a Honda Jazz és az Opel/Vauxhall Meriva értékesítési eredményeit. Az európai vásárlók több mint fele a prémium felszereltségű Titanium változatot választotta; 75 százalékuk rendelte meg a Ford SYNC hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszert, és 42 százalékuk kérte autóját 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral, ami 2012-ben és 2013-ban egyaránt elnyerte az “év Motorja” címet. “Az új B-MAX hihetetlen lendülettel startolt Európában, és a kereslet különösen a magánvásárlók körében feltűnően élénk.” – avat be Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Intelligens kialakításával, zseniális ajtórendszerével és fejlett technológiáival a B-MAX tényleg megváltoztatta mindazt, amit a vásárlók manapság elvárnak egy kisautótól.” A Ford B-MAX Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszerében elöl zsanérozott első ajtók és hátsó tolóajtók találhatók: a középső oszlopot is integráló ajtórendszer páratlanul egyszerűvé teszi a bejutást az autóba. A B-MAX maximális, ötcsillagos értékelést kapott az autók biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP töréstesztjén. A B-MAX tavaly elnyerte a nemzetközi “AUTOBEST 2013” díjat, valamint a német Auto Motor und Sport magazin olvasói által odaítélt Autonis Díjat is a “2012 Legszebb Minivan Modellje” kategóriában. Kulcsszavak: autóipar, b-max, díj, egyterű, ford
|
|
|||||
|
||||||
Skoda Felicia a kitzbüheli Alpesi ralin |
||
2013. június 11.
A Skoda Classic az elegáns Skoda Felicia Cabriolet-tel vesz részt a neves Alpesi ralin. A csodálatos szépségű tiroli hegyeken keresztül vezető ralit 26. alkalommal rendezik meg 2013. június 5-8 között.
|
Kitzbühelbe megközelítőleg 200 oldtimer autót várnak. A Skoda Felicia Cabriolet az 1960-as évek elegáns cabriolet csapatához tartozik. összesen 14 800 darabot gyártottak 1959 és 1964 között. A Skoda Múzeum gyűjteményéből egy különösen vonzó, türkizkék darab indul az Alpesi ralin. Az autót gondos, aprólékos munkával újították fel a múzeum restaurációs műhelyében. Az 1961-es évjáratú nyitott Skoda Feliciát egy 50 lőerős 1.089 köbcentiméteres négyhengeres motor hajtja, maximális sebessége 128 km/óra. „Ez a csodálatos cabriolet nagyon impozáns látványosság lesz az elbűvölő alpesi panorámában és könnyedén veszi majd az emelkedőket és a lejtőket” mondta Eva Ticová, a Skoda múzeum restaurációs osztály vezetője. A Skoda 2011 óta a harmadik alkalommal vesz részt a kitzbüheli Alpesi ralin. A cseh márka 2011-ben egy 1948-as gyártású Skoda Tudor-ral vágott neki a távnak. Az Alpesi rali az egyik legnagyobb és legnépszerűbb esemény Európában a veterán autók számára. Idén az 1976-ig legyártott autók fognak versenyezni. Közel 500 kilométeres táv vár rájuk Tirol és Salzburg csodálatos szépségű hegyi útjain. Kulcsszavak: cabriolet, classic, Felicia, rali, skoda
|
|
|||||
|
||||||
Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei |
||
2013. június 11.
Az Infiniti bejelentette az új nagyteljesítményű szedán, a Q50 árlistáját és felszereltségi szintjeit. A fejlett technológiával és osztályvezető minőségével határokat feszegető Q50 egy teljesen új szintet képvisel az európai prémium autók között.
|
A 2.2 literes dízel változat indulóára 9.294.000 forint. Természetesen már ez is magas felszereltségi szintet tartalmaz, alapáron LED hátsó lámpákkal és első ködlámpákkal, valamint a fűthető és színre fújt visszapillantó tükrökbe épített jelzőfényekkel. Karcolásálló festés biztosítja, hogy a kisebb sérülések egyszerűen eltűnjenek, és krómozott kipufogó adja az autó sportos megjelenését. Az utastérben elöl a két ülést a középkonzol vonalát követő jellegzetes formatervű középkonzol választja el. A műszerfalon az Infiniti teljesen új In-Touch™ rendszere két LCD érintőképernyővel és teljesen személyre szabható digitális környezettel. Hat hangszórós audió rendszer egylemezes CD lejátszóval, Bluetooth, USB/IPod csatlakozási lehetőséggel és hangvezérléssel. A zenei tökéletességre törekvők kedvéért 14 hangszórós Bose rendszer is rendelhető a számos opció egyikeként. Az ideális belső hőmérsékletért egy kétzónás adaptív klímaberendezés felel. A multifunkciós bőrborítású kormány és váltó, illetve az első ajtóknál alumínium küszöbvédő gyarapítja a stíluselemek sorát. A technológia terén is bővelkedik az alapfelszereltség, hiszen sebességtartó és határoló valamint, stop-startrendszert, illetve kézifék asszisztenst és kulcsnélküli nyitást tartalmaz. A biztonságról az elektronikus menetszabályozás gondoskodik, aktív sávtartással és kipörgésgátlóval, guminyomás ellenőrzővel és fékasszisztenssel. Egy felszereltségi szinttel magasabban, a Premium fokozat 754.000 forint felárral, 10.048.000 forinttól érhető el. Ebben a külső megjelenést 17” defekttűrő abroncsokkal szerelt kerekek fokozzák. A belső térben pedig három színben (grafit/kő/búza) rendelhető bőrülések kaphatnak helyet. Az első ülések fűthetőek, és automatikusan sötétedő visszapillantó is jár. A Premium fokozatban számos a Kacchu alumínium, illetve az elegánsabb megjelenésű jávorfa betétek választhatóak. 11.360.667 forinttól kezdődik a Sport felszereltség, amely jóval agresszívebb megjelenést kölcsönöz a járműnek a másféle első lökhárítókkal. További megkülönböztető a Premum Q50-hez képest a jellegzetes LED fényszórók és a 19 collos háromküllős ultrakönnyű kerekek defekttűrő abroncsokkal. A beltérben Kacchu alumínium betétek vannak és a grafit valamint a kő színű bőr választható. Az első ülések jóval sportosabb tartással készülnek és az egyéni beállításokat memóriájukban tárolják. A vezetőülés elektromosan állítható deréktámaszt is tartalmaz. A tökéletes vezetési pozíció könnyen megtalálható, hiszen a beállítások a kormányoszlopról vezérelhetőek. A Sport felszereltség a világon először tartalmaz Direkt Adaptív Kormányzást (DAS), amellyel korábba csak a legújabb repülőgépeken lehetett találkozni. A DAS lehetővé teszi, hogy a vezető beállítsa a kormány visszajelzéseit, erősségét, így teljesen megfeleljen a személyes elvárásoknak. Ezzel együtt az ugyanannyira innovatív Aktív Sávtartás csökkenti a vezetői beavatkozás szükségességét a sávtartás során. A nagyteljesítményű hibrid a 3.5 literes V6-os erőforrással 5,5 másodperc alatt gyorsul 100km/h sebességre. A sport felfüggesztés, a regeneratív fékezés és a sportfékek szériatartozékok. Csak úgy, mint a gyalogosokat az alacsony sebességű elektromos haladásnál figyelmeztető hang. A teljesen új Infiniti Q50 számos opcióval szabható teljesen személyre. így választható napfénytető, 18” könnyűfém kerekek, 60/40 arányban dönthető hátsó ülések, LED fényszórók és Infiniti Navigációs rendszer. De a választás megkönnyítésére 6 kész csomagot is kínálnak. Kényelem csomag - 174.000Ft: Esőérzékelő ablaktörlők, első es hátsó parkolás-érzékelő kijelzővel, kétzónás, alkalmazkodó légkondicionáló berendezés keringetés-szabályzással, es polifenol szűrővel. Multimédia csomag - 928.000Ft: Navigációs rendszer, 14 hangszórós Bose audió üdvözlő csomag (Alap a Sport felszereltségben) - 435.000Ft: Keréknyomás-ellenőrző rendszer (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) kerekenkénti nyomáskijelzéssel. Fűtött, elektromosan állítható és behajtható külső tükrök, hátramenet-szinkronizációval. I-Key – Intelligens kulcs könnyű beszállás funkcióval és bővített memóriával. üdvözlő világítás rendszer. Függőlegesen és tengelyirányban elektromosan állítható kormányoszlop. Elektromosan állítható első ülések memória funkcióval. Elektromosan állítható deréktámasz a vezetőülésen. Láthatóság csomag - 377.000Ft: Adaptív első fényszórórendszer (AFS – Adaptive Front-lighting System), SmartBeam a vakítás megelőzésére, panoráma monitor (AVM – Around View Monitor) mozgásérzékelő rendszerrel és parkolássegítővel. Kormányzás csomag (Alap a Sport felszereltségben) - 290.000Ft: Direkt Adaptív Kormányzás és Aktív Sávtartás a személyre szabható és tökéletes kormányzásért illetve sávtartásért. átfogó Biztonsági rendszer - 754.000 Ft: Intelligens távolság és sebesség tartó automatika, sávelhagyásra figyelmeztetés, holttér figyelő, ütközés előtti vészfékező, ráfutásos ütközésre figyelmeztető, távolságtartó és ütközést megakadályozó tolatórendszer. A Q50-hez nyolc külső fényezés választható az obszidián fekete, holdfény fehér, folyékony platina, grafit árnyék, hagane kék, mogyoró bronz, velencei rubin és malbec fekete. A metálfényezés ára 237.600 forint. Kulcsszavak: autóipar, galéria, infiniti, q50, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10701 - 10710 |