Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10611 - 10620
Mazda3 - „A Mozgás Lelke”

Mazda3 - „A Mozgás Lelke”

2013. június 28.
A Mazda mindig is arra törekedett, hogy autóit érzelmekkel töltse meg.
Részletek
Mazda3A KODO sikertörténete

Az évek során a vállalat folyamatosan tökéletesítette autóinak formanyelvét, melynek köszönhetően egyre több ember vonzódott a márkához. Ezt csak erősítették azon modellek, melyek az idők folyamán ikonikussá váltak: pl. a Cosmo Sport, az RX-7 vagy az MX-5.

Ezek a gyökerek táplálták a Zoom-Zoom generáció megszületését, 2002-től következetesen sportos megjelenéssel ruházták fel a Mazda teljes modellkínálatát, kezdve az első generációs Mazda6-tal. Az ezt követő években a Mazda modelljein egyre hangsúlyosabban jelentek meg a vizet, a szélfútta homokot, az olvadt lávát, vagy egyéb, mozgó természeti jelenséget megtestesítő karaktervonalak.

Az új generációs Mazda modellek „KODO - A Mozgás Lelke” formanyelve ezen fejlődési irányok természetes evolúciójának tekinthető. A KODO gyorsabb, erőteljesebb, markánsabb: a mozgás összeszedett, dinamikus érzetét kelti.

Az állatvilágban tapasztalt erőből és szépségből táplálkozó KODO olyan forrásokból merít ihletet, mint például a gepárd, amely egész testét rugóként megfeszítve képes hatalmas mozgási energiát felszabadítani, miközben mindvégig megőrzi kecsességét és ügyességét. Mindez szokatlanul érzelemgazdaggá teszi a KODO-t, amely mintha annak a pillanatnak a lenyomata volna, mikor a felhalmozott energia felszabadul; azt a feszültséget testesíti meg, mikor a helyzeti energia mozgásba csap át. Ezen élmény hatása alatt teremtettek a Mazda formatervezői olyan autókat, amelyek túlzás nélkül magukkal ragadóak és megindítóak – érzelmi és fizikai síkon egyaránt.

Mazda3KODO modellek napjainkig

A KODO, amellyel először 2010-ben találkozhattunk a Mazda SHINARI négyajtós kupé-tanulmány formájában, majd egy évvel később a Mazda MINAGI szabadidőjármű-koncepcióval tért vissza, 2012-ben lépett sorozatgyártásba a Mazda CX-5 révén. A Mazda töretlen népszerűségnek örvendő, első kompakt szabadidőjárműve túlzás nélkül új korszakot nyitott a márka életében: a KODO formáit magán viselő autó a márka forradalmi SKYACTIV technológiájának első megjelenése volt.

Akárcsak a MINAGI, a Mazda TAKERI tanulmány (amely a SHINARI idomait egy középkategóriás limuzin formavilágára képezte le) is előrevetített egy közelgő szériamodellt – ebben az esetben a vadonatúj Mazda6-ot, a KODO lényegének lenyűgöző interpretációját, amely 2013 elején lépett piacra.

Ezúttal a Mazda tervezői a díjnyertes modellek formatervét egy sportos, alsó-középkategóriás jármű arányaira és méreteire vetítették, így létrehozva a vadonatúj Mazda3-at. Az új modell kifinomult formaterve és ritmusos egyensúlya hatalmas, felszabadulni vágyó teljesítményről tanúskodik; a KODO legfrissebb megtestesülése késlekedés nélkül magával ragadja a szemlélőt, és pozitív reakciókat vált ki belőle.
Kulcsszavak: autóipar, cx-5, galéria, KODO, mazda, mazda3, mazda6
 
Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Fel kell készülni a Tesla európai kapacitásbővítésére Fel kell készülni a Tesla európai kapacitásbővítésére Mazda3 - „A Mozgás Lelke” A legjobb kisautó a Mazda2 A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát
 
Megvan a ”Hankook nyár 2013” című nyereményjáték nyertese

Megvan a ”Hankook nyár 2013” című nyereményjáték nyertese

2013. június 28.
A Hankook Tire Budapest nyereményjátékot szervezett „Hankook nyár 2013” címmel 2013. március 11. és május 24. között. Minden vásárló, aki az adott időszakban Hankook abroncsokat vásárolt, részt vehetett a játékban. A résztvevőknek regisztrálniuk kellett a Hankook honlapján a vásárláskor kapott regisztrációs kóddal.
Részletek
Megvan a ”Hankook nyár 2013” című nyereményjáték nyerteseA Hankook május 29-én közjegyző jelenlétében sorsolta ki a nyerteseket a Hankook Tire Budapest Kereskedelmi Kft. székhelyén. A főnyeremény Mercedes-Benz Sports Tourer B 180 BE, 5 ajtós személygépjármű mellett további értékes ajándékok vártak a nyertesekre: 15 darab Samsung LED (102 cm) 40EH5000 típusú televízió, és 500 darab 4 GB kapacitású Hankook pendrive. A főnyeremény gépkocsi Hankook Kinergy ECO nyári abroncsokkal, a Hankook környezetbarát, üzemanyag-takarékos és alacsony gördülési ellenállással rendelkező termékével van felszerelve.

Az ezüstmetál autót június 7-én Lee Byung Ryong, a Hankook Tire Budapest Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója jelenlétében adták át a nyertesnek egy egerszalóki ünnepség keretében, egybekötve a Hankook kereskedői találkozójával. A nyertes, Veres Sándor, a kaposvári Nagy-I Bt. Gumikereskedés és Szervizben vásárolta a szerencsét hozó Kinergy ECO nyári gumikat.

„Pontosan emlékszem rá, amikor május 31-én 15:14 perckor felhívott a Hankook Tire Budapest azzal, hogy megnyertem a főnyereményt – igazi meglepetésként ért. Mivel tudtam, hogy több mint 500 nyertes lesz, reméltem, hogy nyerek valami kisebb ajándékot, például egy pendrive-ot, de nem hittem, hogy megnyerem ezt a gyönyörű autót – rögtön felmentem a Hankook honlapjára és megnéztem, milyen a jármű. Mivel nemrég bővült a családom, egy új autó mindenképpen jól jön a háznál. Nagyon elégedett vagyok az új Hankook Kinergy ECO abroncsaimmal – alacsonyabb gördülési ellenállásuk miatt az autóm kevesebb üzemanyagot fogyaszt” – mondta a boldog nyertes.

Megvan a ”Hankook nyár 2013” című nyereményjáték nyertese„A Hankook 2013-as nyereményjátéka a tavalyi promóció sikerére épült – ez volt vállalatunk második ilyen típusú nyereményakciója Magyarországon. Célunk a vásárlóinkkal való kommunikáció elmélyítése, valamint vásárlóink megjutalmazása volt márkánk iránti hűségükért. Azért válaszottuk a Mercedes-Benz-t ebben a nyereményjátékban, hogy hangsúlyozzuk a Hankook világszerte egyre növekvő prémium márkaként való elismertségét” – nyilatkozta Lee Byung Ryong, a Hankook Tire Budapest Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.
Kulcsszavak: B osztány, gumiabroncs, hankook, játék, mercedes-benz, nyeremény
 
Minden negyedik eladott új abroncs dél-koreai volt idén nyáron Minden negyedik eladott új abroncs dél-koreai volt idén nyáron Megvan a ”Hankook nyár 2013” című nyereményjáték nyertese Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a Continental Bemutatták a Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét Bemutatták a Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét Világversenyen a magyar mérnökhallgatók napelemes autója Világversenyen a magyar mérnökhallgatók napelemes autója Megvan a ”Hankook nyár 2013” című nyereményjáték nyertese A Hankook számos újdonsággal jelentkezik IAA haszongépjármű vásáron
 
Volkswagen Passat TDI Guinness - rekord az Egyesült Államokban

Volkswagen Passat TDI Guinness - rekord az Egyesült Államokban

2013. június 27.
Már egy újabb klasszikust is felfedezhetünk az üzemanyag takarékossági rekorderek között, egy autót, mely meghódította az Egyesült államok 48 államát. A Volkswagen Chattanooga gyárában, Tenessee államban gyártott Volkswagen Passat TDI ugyanis 13,071 kilométert (8,122 mérföldet) tett meg 16 napon belül.
Részletek
Volkswagen Passat TDI Guinness - rekord az Egyesült ÁllamokbanA rekordkísérletnek tanúi voltak a Guinnes Világrekord Szervezet hivatalos képviselői is.  A rekordkísérletet végrehajtó csapat tagjai a blogger Wayne Gerdes és a mérnök Bob Winger voltak, akikkel az autó üzemanyag fogyasztása 3.02- liter lett 100 km-en, ami azt jelenti hogy 78 mérföldet mentek egy gallon ( 3,8 liter) üzemanyaggal, míg az előző világrekord 67,9 mérföldes megtett út volt egy gallonnal.

„éreztük, hogy jó esélyünk van megdönteni a már létező rekordot a mostani széria Passat TDI-vel. Ez az eredmény egyrészt jól mutatja azt, hogy a motorban mekkora potenciál van, másrészt pedig, hogy a jármű üzemanyag fogyasztása mennyire függ a sofőr vezetési stílusától. Ez igazán lenyűgöző eredmény a Volkswagen TDI járműveknek,.” -mondta Gerdes .

A Volkswagen közvetlen befecskendezésű TDI motorjai hivatalosan az autópályán mérve is 5.5 liter üzemanyagot fogyasztanak 100 km-en (43 mérföld/gallon) 6 sebességi fokozattal felszerelve.
Az ok nem más, mint a műszaki fejlődés „demokratizálása”.

Volkswagen Passat TDI Guinness - rekord az Egyesült Államokban
Kulcsszavak: autóipar, Egyesült Államok, Passat, rekord, volkswagen
 
Toyota Mirai: Az Évtized Innovációja Toyota Mirai: Az Évtized Innovációja A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja A BMW összkerékhajtásának harmincéves története A BMW összkerékhajtásának harmincéves története A munkahelyi ingázás nagyobb stresszel jár mint maga a munka A munkahelyi ingázás nagyobb stresszel jár mint maga a munka Volkswagen Passat TDI Guinness - rekord az Egyesült Államokban A Hyundai Motor világszerte 2,39 millió gépkocsit értékesített az év első hat hónapjában
 
Díjakat nyert a BMW csoport

Díjakat nyert a BMW csoport

2013. június 27.
A német Sport Auto magazin olvasói idén három kategóriában is a BMW modelljeit választották a legjobbnak. A világ legerősebb hathengeres dízelmotorjával hajtott BMW M550d xDrive a tavalyi év után idén ismét a dízel kategória élén végzett.
Részletek
Díjakat nyert a BMW csoportA világ első, három turbófeltöltővel szerelt dízelmotorja 381 lóerőt és 740 Nm forgatónyomatékot teljesít az M550d xDrive limuzin és Touring modellekben, miközben átlagfogyasztása csupán 6,2-6,3 liter a szabvány EU mérések szerint. A BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt sorhatos benzinmotor 306 lóerős változatát az 50 000 euró alatti szedánok és az 50 000 euró alatti kupék kategóriájában is győztesnek ítélte a 15 353 szavazó olvasó, a BMW 335i Coupe ezzel ráadásul sorban harmadik győzelmét ünnepelte a magazin 2013-as év legsportosabb autója választásán.

Az Off Road magazin olvasói szintén dobogóra állították a BMW csoport technológiáját, méghozzá a MINI Cooper Countryman ALL4 személyében. A speciálisan az első négyajtós MINI modellhez tervezett állandó, intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően a Countryman ALL4 a kompakt SUV kategória képzeletbeli dobogójának második helyére állhatott fel, amely hűen tükrözi a MINI térnyerését és osztatlan népszerűségét az új kategóriában. Ezt támasztja alá, hogy csak 2012-ben összesen 102 000 darabot adtak el a modellből világszerte, amely előrevetíti a hetedik MINI modell, a tavasszal bemutatkozott Paceman 2013-as sikereit is.

Frost & Sullivan


A Frost & Sullivan, a világ egyik legnagyobb, vállalatokra szakosodott piackutató és elemző cége a 2013-as év világvállalatának választotta a BMW csoportot. A cég szerint a BMW csoport bebiztosította vezető pozícióját az innovatív autógyártók között, rendre a piaci trendeket megelőző, újító szellemű, egyszerre környezetkímélő és mobilitást elősegítő tanulmányaival és szériaérett modelljeivel, megoldásaival és szolgáltatásaival. A Frost & Sullivan a BMW i3 és i8 tanulmány érdemei mellett kiemelte a BMW csoport AlphaCity, DriveNow és ParkNow szolgáltatásait is.

Díjakat nyert a BMW csoportA BMW i3 a BMW csoport első kifejezetten nagyvárosi környezetre fejlesztett, teljesen elektromos hajtású járműve lesz, és 168 LE teljesítményű, 250 Nm nyomatékú motorjával, illetve versenyképes árával idén ősszel lép piacra. A BMW i8 hibrid sportautó pedig egy nagyteljesítményű sportkocsi menettulajdonságait ötvözi majd egy kisautó fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tényezőivel. 2014-es érkezése után tisztán elektromos hajtással akár 35 km-t is meg tud tenni, hibrid módban pedig 3 liter benzin alatt fogyaszt majd 100 km-enként.

Az AlphaCity volt a világon az első céges autómegosztó szolgáltatás, amely ötvözte a céges autók és az autómegosztás rendszerét, így növelve az alkalmazottak mobilitását. Hasonló rendszert emelt magasabb szintre a 2012 augusztusa óta már észak-Amerikában is működő DriveNow szolgáltatás, amelynek köszönhetően az ügyfelek egy mobil alkalmazással megkereshetik és lefoglalhatják a hozzájuk legközelebb eső járművet, amelyet a jogosítványukba integrált digitális kulccsal egyből használni is tudnak. A nemrégiben elindított ParkNow szolgáltatás pedig lehetővé teszi, hogy használói mobiltelefonjaikkal keressék meg az elérhető parkolóhelyeket, majd szintén azzal fizessék a parkolódíjat.

„Megtiszteltetés, hogy a Frost & Sullivan elismerte a BMW csoport munkáját. Néhány évvel ezelőtt elhatároztuk, hogy a BMW csoport az élen jár majd a környezetkímélő, mobilitást elősegítő termékek és szolgáltatások fejlesztésében, ez a független szakmai elismerés pedig azt bizonyítja, hogy jó irányba haladunk” – mondta Dr. Markus Schramm, a BMW csoport innovatív szolgáltatásait fejlesztő részlegének alelnöke.

Díjakat nyert a BMW csoportAutomotive Brand Contest 2013

A tervezés, megvalósítás és innováció területén nem kevesebb, mint 19 díjjal ismerte el idén a BMW csoport munkáját a nemzetközi, elsősorban újító és innovatív megoldásokat vizsgáló Automotive Brand Contest 2013 választás szakmai zsűrije is. A díjakat az Autóipari Tervezők Estjén megrendezett díjkiosztó gálán adják majd át a vállalat képviselőinek, szeptember 10-én. Az egyszerre elegáns, sportos, áramvonalas és kifejező külső kialakításért díjjal jutalmazták a BMW Z4, a BMW M6 Gran Coupé, a MINI Paceman és a BMW 3-as Gran Turismo modelleket, utóbbi ráadásul a kifogástalan belső kialakításért is elismerésben részesült. Az építészet kategória díjait a BMW Weltben látható MINI, MINI John Cooper Works és Rolls-Royce részleg, valamint a BMW Motorrad motorkerékpárokat bemutató része is elnyerte, továbbá díjjal jutalmazták a BMW vadonatúj párizsi butik szalonját, illetve a Sanghajban található BMW élményközpontot az újító tervezésért és kivitelezésért. Számos egyéb díj mellett a zsűri a BMW Weltben kialakított BMW, BMW M, BMW Individual és BMW i bemutató részleget a megtisztelő „legjobbak legjobbja” díjjal jutalmazta.
Kulcsszavak: autóipar, BMW, design, díj, formatervezés, Mini
 
2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé 2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé Nissan e-NV200 WORKSPACe – A környezetbarát mobil iroda Nissan e-NV200 WORKSPACe – A környezetbarát mobil iroda Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás Öt MINI ALL4 Racing száll versenybe a legendás Selyemút arany serlegéért Öt MINI ALL4 Racing száll versenybe a legendás Selyemút arany serlegéért SEAT 1500 - “Valami Amerika” a spanyoloknál SEAT 1500 - “Valami Amerika” a spanyoloknál
 
100-nál is több módosításon esett át az új Nissan LEAF

100-nál is több módosításon esett át az új Nissan LEAF

2013. június 27.
Az új LEAF fürgébb lett és hála az átfogó változtatásoknak hosszabb utat tud megtenni egy töltéssel. A műszaki fejlesztéseknek köszönhetően a NEDC hatótávolság 175 km-ről 199 km-re nőtt.
Részletek
Nissan LEAFAz új LEAF fürgébb lett és hála az átfogó változtatásoknak hosszabb utat tud megtenni egy töltéssel. A műszaki fejlesztéseknek köszönhetően a NEDC hatótávolság 175 km-ről 199 km-re nőtt.

Külső

Az új LEAF az egyedi kialakítású, 2700 mm tengelytávú elektromos autóból indul ki. Hossza 4445 mm, szélessége 1770 mm, magassága pedig 1550 mm. Jellegzetes külseje erősen áramvonalas. A hűtőrácson végrehajtott apró módosítások - az egyetlen optikai különbség az eredeti és az új LEAF között - és az új 17" kerekek 0,28-ra csökkentették a légellenállási együttható (Cd) minimum értékét.

A korábbi változatnak megfelelően az autó elejét a keskeny, csaknem függőleges fényszórók keretezik, a top modelleknél LED világítással. A fényszórók egyszersmind elterelik a légáramlást az ajtóra szerelt tükrökről, a légellenállás és a szélzaj csökkentése érdekében. A karosszéria tervezésénél figyelembe vettük a Nissan „okosan áramvonalas" alapelvét, a megemelt tetővonal belefut egy nagy spoilerbe, míg az autó szélkerülő alakját a sík, sima alváz is támogatja. Az autó hátulnézetét a vékony, finoman hajlított, függőleges hátsó lámpák uralják, és természetesen a kipufogócső teljes hiánya.

Kibővült a színválaszték. Jelenleg hét külső szín választható: visszafogott fehér, szürke, piros gyöngyházfényű metál és fekete metál ezüsttel, fehér- és kék gyöngyház metál.

Belső

Az utastéren belüli jelentős változások között szerepelnek az új ülések is. A jobb tartást biztosító újratervezett ülések mellett az első ülések magassága is állíthatóvá vált, új formájuk révén pedig 53 mm-rel tágasabb lábtér áll a hátsó ülésen utazók rendelkezésére. Ehhez úgy alakították át a vezető- és első utasülést, hogy a hátul ülők lábukat alájuk tolhatják, növelve ezzel a lábteret.

Nissan LEAFUgyanakkor új bioszövet kárpitozás került az Acenta és Visia felszereltségek közé. Míg az eredeti modellben használt anyag 39%-ban újrahasznosított műanyag palackokból készült, az új bioszövet 100%-ban cukornádból készül, fenntartható és a CO2-kibocsátás szempontjából gyakorlatilag semleges anyag. A csúcsmodell Tekna felszereltséghez fekete bőr kárpitozás tartozik, és minden felszereltség kérhető praktikusabb, sötét színű belső kárpitokkal, ami jobban igazodik az európai tél időjárási körülményekhez.

A belső tér további változásai között szerepel az új, lábbal működtethető kézifék, ezáltal felszabadul a középkonzolon az elektronikus kézifék kapcsolójának helye, amely így telefon vagy kulcsok tárolására használható.

Alváz és más műszaki fejlesztések

A Sunderlandben az európai piacra gyártott Nissan LEAF-ek alvázát a Nissan európai műszaki központjában (NTCE), az Egyesült Királyságbeli Cranfieldben dolgozták ki a mérnökök. A változtatások célja az volt, hogy felkészítsék a LEAF-et az Európára jellemző magasabb átlagsebességű közlekedésre és a nagyobb igénybevételt jelentő utakra. Az eredmény egy olyan autó lett, amelyben az ember még inkább átadhatja magát a vezetés élményének, és amely rosszabb útburkolaton is ugyanolyan kényelmet biztosít.

A lengéscsillapítók beállítása, a kormányzási súly és a fékerő is az európai igénybevételnek megfelelően került áthangolásra. A módosított lengéscsillapítók csökkentik a billegést, és dinamikusabb vezetést tesznek lehetővé anélkül, hogy az a vezetési kényelem rovására menne. Ugyanakkor az elektromos szervo rásegítés rendszerét is újrakalibráltuk, hogy a nagyobb sebességnél fokozhassuk a vezetési élményt és súlyt. A fenti módosítások mindegyike a LEAF egyedi EV-kialakításán alapul, amelyben az akkumulátorcsomag - és így a súlypont is - igen mélyre került.

Nissan LEAFA fék finomabban adagolható, és a fékenergia-visszanyerési tulajdonság is javult a fékerő jobb kihasználása érdekében. A rendszerhatékonyság 6%-kal nőtt, így elérte a 94%-ot, az energia visszanyeréséhez szükséges minimális sebesség 7 km/h-ról 3 km/h-ra csökkent. Az Eco (gazdaságos) vezetési mód is változtatásokon esett át, a sebességváltó új „B" beállítást kapott. A „B"-üzemmód növeli a fékenergia-visszanyerést lassítás közben, míg a kormánykeréken lévő külön „Eco" gomb javítja a hatótávolságot a gázpedál reakciójának csökkentésével, ami a gyakorlatban kevesebb hirtelen gyorsítást eredményez. Az eredeti LEAF-nél a két rendszer együtt volt üzemeltethető, és a megnövelt fékenergia-visszanyerés csak az „Eco" üzemmódban volt elérhető. Most azonban ezek egymástól függetlenül is működtethetők, így a vezető kihasználhatja a lassítás közbeni nagyobb energia-visszanyerést anélkül, hogy le kellene mondania a hirtelen gyorsításról.

Az újonnan beszerelt hőszivattyú hatékonyabbá teszi a fűtési- és szellőztetési rendszert, és csökkenti a légkondicionáló használatával járó áramfogyasztást. A levegő hőszivattyúkat már Európa-szerte használják a modern fenntartható házakban, de autóban csak ritkán lehetett találkozni vele. A hőszivattyú kinyeri a levegőből (akár a hideg levegőből is) a hőenergiát és bejuttatja az utastérbe. Ez az új rendszer növeli az utakon elérhető hatótávolságot azáltal, hogy akár 70%-kal csökkenti a fűtésre használt energia mennyiségét.

Szintén az ügyfelek kérték, hogy a fűtés illetve a légkondicionáló teljes egészében kikapcsolható legyen, maximalizálva ezzel az energiafelhasználás hatékonyságát. Ennek érdekében kialakítottunk egy új „Fűtés" gombot. Kikapcsolt állapotában lehetővé válik, hogy a ventillátor a fűtéstől illetve hűtéstől függetlenül működjön.

Nissan LEAFAz autó hatótávolságának növekedését szolgálja még a hatékonyabb akkumulátor- és energiamenedzsment valamint a belső súrlódás csökkentése. A súlycsökkentéssel az új LEAF könnyebbé vált. Az eredeti autónak megfelelő felszereltséggel rendelkező modellek súlya kb. 30 kg-mal lett kevesebb, míg az új alapfelszereltségű változat legalább 50 kg-mal nyom kevesebbet. Az átlagos súlycsökkenés 32 kg. Tervezőink ezt az akkumulátorház újratervezésével és az elektromos elemek integrálásával érték el, ami csökkentette a magas feszültséget továbbító, súlyos összekötő kábelek számát és hosszát.

Az új LEAF fejlesztését szolgáló változások mellett az ügyfelek szerették volna megváltoztatni a maradék akkumulátorenergia kijelzését is. A hagyományos üzemanyag-kijelzőnél szokásos oszloprendszer helyett az új LEAF, a modern okostelefonokhoz hasonlóan meg tudja jeleníteni a megmaradt akkumulátorenergia %-os értékét is.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, környezetbarát, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
100-nál is több módosításon esett át az új Nissan LEAF Obama milliárdos kutatási alapot hoz létre a nem olajalapú járművek fejlesztésére 100-nál is több módosításon esett át az új Nissan LEAF Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 A BMW Group tovább erősíti kínai jelenlétét A BMW Group tovább erősíti kínai jelenlétét A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében
 
Öt csillag a Mitsubishi Outlandernek

Öt csillag a Mitsubishi Outlandernek

2013. június 27.
Az Euro NCAP az “Advanced” díjjal jutalmazta az Európában néhány hónapja bemutatott, új generációs Outlander egyik modern biztonsági technológiáját, az ütközés Hatását Mérséklő Rendszert (FCM).
Részletek
Mitsubishi OutlanderAz Euro NCAP az “Advanced” díjjal jutalmazta az Európában néhány hónapja bemutatott, új generációs Outlander egyik modern biztonsági technológiáját, az ütközés Hatását Mérséklő Rendszert (FCM).

A biztonság szolgálatában

Napjainkban a balesetek elkerülését, illetve hatásuk súlyosságát mérséklő, modern technológiák állnak a biztonságos autók fejlesztésének középpontjában. Ennek megfelelően osztja ki 2010 óta az Euro NCAP az “Advanced” díjat, elismerve azon autógyárak törekvéseit, amelyek új technológiák meghonosításával bizonyítják a vásárlók és a közösségek biztonsága iránti elkötelezettségüket.

Amikor egy autógyártó egy új technológiával jelentkezik, az Euro NCAP egy független szakértőkből álló bizottság segítségével vizsgálja meg az említett gyártó által benyújtott dokumentációt. A bizottság logikusan és szigorúan elemzi a technológia kifejlesztésének, tesztelésének és értékelésének módszereit, a már létező, közúti forgalomban szerzett tapasztalatokat, valamint a rendszer teljesítményét és működésének várható hatékonyságát. Ha a vizsgálat nagy jelentőségűnek találja az adott technológiát, az Euro NCAP odaítéli az “Advanced” díjat – ahogyan ma a Mitsubishi Motors FCM berendezésének.

5 csillag az Outlandernek

A Mitsubishi Motors biztonságos autózás iránti elkötelezettségét kiválóan bizonyító FCM rendszer (ismertetése lejjebb olvasható) első ízben 2012-ben tűnt fel az 5 csillagos Euro NCAP-értékelést kapott Outlander modellben, olyan egyéb biztonsági berendezések mellett, mint az Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) és a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (LWD).

Mitsubishi OutlanderAhogy az az Euro NCAP mai közleményében olvasható: “A Mitsubishi Motors ütközés Hatását Mérséklő Rendszerének elismerése az Euro NCAP részéről újabb példája annak, hogy néhány autógyártó komoly erőfeszítéseket tesz az önálló Vészfékrendszerek kifejlesztésére, hogy csökkentsék a közúti balesetek számát, vagy mérsékeljék azok súlyosságát.”

Az ACC és LWD mellett immár az Euro NCAP díját elnyerő FCM rendszer is a Mitsubishi folyamatosan fejlődő biztonsági arzenálját gazdagítja, nem beszélve a RISE (Megerősített ütközési Biztonságú) karosszériaszerkezetről, az aktív biztonsági berendezések finomhangolásáról vagy az új passzív biztonsági megoldások széles körű bevezetéséről a márka termékkínálatában.

* A Mitsubishi Motors RISE szerkezete egy olyan önhordó szerkezet, amely drámai módon javítja a körkörös ütközésbiztonságot. A RISE elosztja az oldalról és hátulról érkező erőhatásokat, és gondoskodik a vázszerkezet kontrollált torzulásáról, ami a fokozott utasbiztonság mellett az üzemanyag-ellátó rendszer számára is hatékonyabb védelmet nyújt ráfutásos balesetben.
Kulcsszavak: autóipar, euro ncap, közlekedésbiztonság, Mitsubishi, Outlander
 
Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében 5 csillagos Euro NCAP értékelést kapott a SEAT Ateca 5 csillagos Euro NCAP értékelést kapott a SEAT Ateca Öt csillag a Mitsubishi Outlandernek Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban Öt csillag a Mitsubishi Outlandernek Öt hónap alatt 2.550.000 Volkswagen talált gazdára Öt csillag a Mitsubishi Outlandernek A crossoverek a Nissan szerves részét képezik
 
Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzora

Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzora

2013. június 27.
Tizedik alkalommal támogatja a Skoda a Tour de France-t, a világ legnépszerűbb és legismertebb kerékpáros versenyét főszponzorként és a hivatalos járműveket biztosító partnerként.
Részletek
Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzoraAz összesen 250 Skoda járműből álló flottával és promóciós események széles kínálatával a cseh autógyártó mindenhol jelen lesz a történelmi verseny századik futamán. Az idei Tour-t június 29. és július 29. között rendezik meg.

„Hosszú ideje tartó együttműködésünk a világ első számú kerékpáros eseményével hangsúlyozza a a Skoda és a kerékpározás szoros kapcsolatát” – mondta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Skoda ügyvezető igazgatója. „Az a tény, hogy a Skoda éppen tíz éve támogatja a Tour de France versenyt, és együtt ünnepelhetjük a századik, jubileumi alkalmat, igazán különlegessé teszi az idei viadalt. A Tour de France és más kerékpáros versenyek szponzorációja egyúttal a márka immár 118 évre visszanyúló hagyományának kifejezése is. A vállalat sikertörténetét 1895 decemberében kerékpárgyártással kezdték meg alapítóink, Laurin és Klement” – magyarázza Vahland.

Az idei Tour de France június 29-én rajtol – a verseny történelmében először Korzika szigetén, ahol három szakaszt kell majd megtenniük a versenyzőknek. összesen 21 szakasz és 3360 kilométer leküzdése után érik majd el a kerékpárosok a célvonalat a Champs-Elysées-n, Párizsban július 21-én. Akárcsak a korábbi években, idén is a Skoda a legjobb 25 év alatti kerékpárost illető Fehér Trikó (Maillot blanc) partnere.

Az idei Tour de France versenyre a Skoda összesen 250 járművet bocsát a szervezők és egyéb partnerek rendelkezésére. Az új Skoda Ocvatia Combi és a Skoda Superb szolgálnak majd kísérőautóként. Ezek között két megújult Superb is látható lesz, a típus felfrissített példányai június végén ünneplik premierjüket az európai piacokon. Az új vörös Superbek a Tour versenyigazgatójának, Christian Prudhomme-nak a személyes autóiként szolgálnak. Sok Skoda utazik majd az úgynevezett reklámkaravánnal, a „Caravane Publicitaire-rel”, amely látványos műsorral szolgál a nézőknek már a mezőny érkezése előtt egy vagy két órával. A Rapid, a Yeti és a Citigo példányai egyaránt megtalálhatóak a Skoda idei Tour de France-flottájában.

Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzoraA járművek biztosítása mindig is fontos szerepet játszott a szponzori megállapodásokban. évről évre több mint 200 Skoda körülbelül 2,8 millió kilométert tesz meg a Tour során, így az elmúlt kilenc évben teljesített kilométerek száma mára összesen közel 25 millió. Itt mutatja meg igazán megbízhatóságát a Skoda-flotta: műszaki probléma miatt eddig egyetlen jármű sem hagyta cserben a szervezőket.

A Tour de France a világ egyik legnagyobb sporteseménye – csak a futball-világbajnokság és az Olimpia előzi meg. Csak az elmúlt évben körülbelül 12 millió rajongó szurkolt a kerékpárosoknak a verseny útvonala mentén, hozzájuk körülbelül 1,7 milliárdan csatlakoztak a TV-készülékek előtt a világ minden pontjáról. „A kerékpározás egy nagyon dinamikus sport, amely több millió embert vonz világszerte” – magyarázza Werner Eichhorn, a Skoda értékesítésért és marketingért felelős igazgatótanácsi tagja. „Tökéletesen illik a Skoda márkához”.

A Skoda Tour de France szponzorációjának része egy átfogó kommunikációs kampány is. Ennek fontos eleme egy kimondottan erre a célra készített film is, amely részletesen bemutatja a gyártó részvételét, szerepét a szervezésben, amely nélkül nem működhetne a „Le Tour”. A film üzenete: a „csapatok mögött álló csapatként” a Skoda minden lehetséges módon támogatja a Tour de France sikeres lebonyolítását. Az emocionális hirdetések mindegyikének motívumai ezt az üzenetet sugallják: a csapatok mögött álló csapat.

A jégkorong mellett a kerékpársport is nagyon fontos pillére a Skoda szponzorációs stratégiájának, amelyben a Tour de France és más kerékpáros események támogatása központi szerepet játszik. A márka támogatja a csehországi „Kerékpárral az életért” rendezvényeket, a „Virtuális Kupát” és a berlini „Velothont” is.

A kerékpározáshoz kötődő szoros kapcsolatot jól demonstrálja a Skoda hagyományos támogatói tevékenysége, amely immár évek óta szerves része a márkának, akárcsak a kerékpárok és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítők. Tíz különböző modelljével a 2013-as Skoda kerékpár-kollekció minden eddiginél jobb. Immár gyermek- és ifjúsági kerékpárok, csúcstechnikájú versenykerékpárok és hegyikerékpárok egyaránt elérhetőek a Skoda Eredeti Tartozékok kínálatából. A rendkívül népszerű 29 colos kerékméretű kétkerekűek elsőként idén szerepelnek a palettán. A márka emellett felnőtteknek és gyermekeknek vonzó kerékpáros ruházatot és kiegészítőket is ajánl: Skoda bukósisakokat, kesztyűket, kulacsokat és napszemüvegeket.
Kulcsszavak: autóipar, skoda, szponzor
 
Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzora A korábbinál kevesebbet fogyaszt a Ford Mondeo Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzora Euro NCAP Advanced díjat nyert a BMW ConnectedDrive gyalogosokat figyelő baleset-megelőző rendszere Időutazás: Az első Ford Escort Időutazás: Az első Ford Escort Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzora A Lincoln Matthew McConaughey-vel erősít Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzora A háromszoros Forma 1-es világbajnok lett az Infiniti teljesítményért felelős igazgatója
 
Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína

Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína

2013. június 27.
Kína jelentős összegeket fordít úthálózatának fejlesztésére a következő bő másfél évtizedben, így annak hossza 2030-ra több mint duplájára nőhet.
Részletek
Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra KínaA közlekedési tárca tájékoztatása szerint a kelet-ázsiai ország 2030-ig mintegy 4,7 ezer milliárd jüant (174 ezer milliárd forint) költene útépítésre. Ebből az összegből a jelenlegi 173 ezer kilométeres úthálózatot 400 ezer kilométeresre fejleszthetik, az összeg több mint felét pedig autópálya-építésre fordítanák. A beruházáshoz szükséges pénz túlnyomó részét a központi költségvetésből csoportosítanák át, de abba állami vállalatok és más kormányzati szervezetek forrásait is bevonnák. Az építkezések jelentős számú munkahelyet teremtenek majd, emellett a nyers- és építőanyag iparnak is lendületet adhatnak - fogalmazott a minisztérium.

A kínai úthálózat - elsősorban a fejletlenebb, középső és nyugat-kínai területek útjai - jelentős javításra szorulnak, ezek a területek a fejlesztés során prioritást élveznek majd. A hivatalos statisztikák szerint például az ország 2800 megyéjéből több mint 900 nem kapcsolódik rá nemzeti szintű utakra. Az úthálózat fejlesztése a központi vezetés nagyszabású urbanizációs terveinek is előfeltétele: a számítások szerint a következő évtizedekben városlakóvá tenni kívánt 250 millió vidéki lakos költözésével a jelenlegi útmennyiség három-négyszeresére lesz szükség.
Kulcsszavak: gazdaság, kína, közlekedés
 
Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína Csökkent a Goodyear bevétele és nyeresége Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína Jazzy Street december 8-i adásának tartalmából Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína Négymilliárd euróval finanszírozza a GM az Opel fejlesztéseket Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína Rekordszinten a személygépkocsik eladása Csehországban Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína Továbbra is a Ford márkakereskedések adják el a legtöbb autót
 
Az új Mazda3

Az új Mazda3

2013. június 27.
Ha az új Mazda3 Sport globális bemutatóját egy szóval kellene jellemezni, a kapcsolatteremtés lenne a legtalálóbb kifejezés. Ezt az autót a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy kapcsolódjon tulajdonosához, bárki is az a világon.
Részletek
Mazda3 Az európai újautó-eladások mintegy 25 százalékát (évente hozzávetőlegesen 3 millió autót) megtestesítő alsó-középkategória létfontosságú minden autógyártó számára: a világ szinte minden márkája küzd azért, hogy a lehető legnagyobb szeletet hasíthassa ki ebből a szegmensből. A sikerhez itt valóban különleges teljesítményre van szükség.

A mai esemény helyszínválasztása épp ezért nem véletlenszerű. Az új Mazda3-at úgy találták ki, hogy merész, energiával teli és stílusos autós élményt jelentsen – csakúgy, mint a városok, melyek otthont adnak bemutatóinak. London, Szentpétervár és Isztambul kontinensünk egymástól távol eső, mégis sokszínű központi nagyvárosai. Biztosak vagyunk benne, hogy az autó kifinomult vonzereje és a benne megtestesülő értékek pozitív kapcsolatokat fognak teremteni szerte a világon.

A Mazda ugyanis újraalkotta díjnyertes, sportos kompakt személyautóját, a márka történetének legnépszerűbb modelljét, és minden technológiai és formatervezési szakértelmét egy pontba sűrítve létrehozott egy olyan autót, amely képes kapcsolatot teremteni, és messze meghaladni minden várakozást.
Az új Mazda3-at úgy terveztük, hogy felülmúlja minden versenytársát. Ez azonban még nem minden. A Mazda szakemberei fáradságot nem ismerve dolgoztak az ügyfelek számára legfontosabb részleteken – a menetteljesítményeken és a helykihasználáson, az összeszerelési minőségen és a komforton.

A karosszéria, széles, erőteljes kiállásától a vonalak merészen kecses, ritmusos hullámzásáig tagadhatatlanul magával ragadó a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv. Dinamikus megjelenése különleges élményt sejtet a kormány mögött melyet a SKYACTIV technológia elemei (új, könnyű motorok, váltók, futómű, karosszéria) szolgálnak ki.

Mazda3 Elég helyet foglalni a kormány mögött, és az új Mazda3 pontosan követi vezetője minden gondolatát: Határozott precizitása – nem alulkormányzott, nem szorul korrekcióra – valósághűen ad visszajelzést az útról, így élményszerűvé téve a vezetést. Gyorsulása egyenletes a nulláról a piros tartományig, köszönhetően a kiemelkedően hatékony SKYACTIV hajtásláncnak, mely összehangolja a benzin- és dízelmotorok extrém kompresszióját a pontos, rövid utakon járó hatsebességes automata, vagy kézi váltóval.

A figyelemreméltó teljesítmény mellett az új Mazda3 a legjobbak között van kategóriájában a gazdaságosság és a károsanyag-kibocsátás terén is. Sportos, élvezetes, de gazdaságos. Ez a „Fenntartható Zoom-Zoom”, a Mazda ambiciózus megközelítése egyszerűen: a környezetet kevésbé terhelő autók, melyek nem ismernek kompromisszumot a teljesítmény, a megbízhatóság, és a biztonság terén.

A „Fenntartható Zoom-Zoom”-nak köszönhetjük a világ leggyorsabban működő start-stop rendszerét, az i-Stopot, vagy a Mazda ultramodern fékenergia-visszanyerő rendszerét, az i-ELOOP-ot. Szintén elismerésre méltó a Mazda átfogó, proaktív biztonsági rendszere, amely az élvonalbeli i-ACTIVSENSE aktív biztonsági technológiákat alkalmazva segít megelőzni a baleseteket, illetve megóvni az érintett személyeket és minimalizálni az anyagi károkat, amennyiben az ütközés elkerülhetetlen. Röviden: az új Mazda3 új mérföldkő a „Fenntartható Zoom-Zoom” szebb jövő felé vezető útján.

Az új Mazda3-mal egy időben mutatkozik be a Mazda új egységes beltéri koncepciója. Az átgondolt Zoom-Zoom elrendezéssel a vezető és utasai olyan, különlegesen kialakított területeket kaptak, amelyek stresszmentes utazást és megnyugtató, pihentető környezetet biztosítanak, ugyanakkor lehetővé teszik a zavartalan kommunikációt a fedélzeten tartózkodók között.

Mazda3 A kívülről kompaktnak tűnő beltér valójában lenyűgözően tágas: minden paraméterében a kategória élvonalába sorolható, vagy egyenesen a legjobbnak számít. Az ízlésesen kialakított térben minden kezelőszervet úgy helyeztünk el, hogy azokat a lehető legkényelmesebben és legbiztonságosabban érhessék el az utasok. Ilyen az Active Driving Display, a legfontosabb menetadatokat közvetlenül a vezető látóterébe kivetítő head-up display; vagy a forgatható központi vezérlőegység, amelyet úgy dolgoztunk át, hogy segítségével a vezető a nélkül vezérelhesse a szórakoztató és információs funkciókat, hogy le kellene vennie tekintetét az útról.

Ami a kapcsolatokat illeti, az új Mazda3 fedélzetén debütál a márka konnektivitási koncepciója, amelynek révén a modell a kategóriában az elsők között kínál online szolgáltatásokat. A Mazda számára ez a kezdeményezés is annak az átfogó törekvésnek a része, hogy autóit minden területen vonzóbbá tegye – beleértve például a különösen finoman nyíló ajtókat, vagy a minimálisra csökkentett illesztési hézagokat. Ha a Mazda3 szerelem első látásra, a modell részletekbe menő, gondos kidolgozottsága a hosszan tartó, elmélyült kapcsolat záloga.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, mazda, mazda3, új modell
 
Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé Három év alatt 25 %-kal nőtt a Seat értékesítés Három év alatt 25 %-kal nőtt a Seat értékesítés Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition A Peugeot egy izgalmas tanulmánnyal tér vissza a gyökerekhez A Peugeot egy izgalmas tanulmánnyal tér vissza a gyökerekhez Az új Mazda3 A gyorstöltés a városi autózás jövője
 
Gyakori a gyorshajtás, vezetés közbeni telefonálás a fiatal autósoknál

Gyakori a gyorshajtás, vezetés közbeni telefonálás a fiatal autósoknál

2013. június 27.
Egy a Ford által finanszírozott kutatásból kiderül, hogy Európában a legtöbb fiatal autós túllépi a sebességkorlátozásokat, emellett körülbelül a felük eszik vagy iszik a volán mögött, 40 százalékuk pedig telefonál vezetés közben, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy Európában a 18-24 éves korosztály halálozási statisztikáiban vezető helyen áll az autóbaleset.
Részletek
Gyakori a gyorshajtás, vezetés közbeni telefonálás a fiatal autósoknálE korosztály tagjai közel kétszer olyan eséllyel vesztik életüket közúti balesetben, mint az európai átlag, ezért a Ford Európában is elindítja a díjnyertes Ford Vezetéstechnikai Programot, amelynek keretében észak-Amerikában és ázsiában már mintegy 100.000 autós kapott személyes oktatást, és további 500.000 vezető követte az online képzést. Az autógyártó 2014 végéig 1,5 millió eurós költséggel mintegy 5000 fiatal brit, német, francia, spanyol és olasz autósnak nyújt ingyenes képzést, emellett pedig több ezren kísérhetik figyelemmel az online tanfolyamokat.

A Ford bejelentette, hogy Európában is útjára indítja világszerte sikeres Ford Vezetéstechnikai Programját, hogy fiatal autósok ezreit segítse hozzá a vezetői rutin megszerzéséhez, mivel e korosztály elhalálozási statisztikájában az autóbaleset áll az első helyen. A Ford már az első évben 1,5 millió eurós költséggel mintegy 5000 fiatal brit, német, francia, spanyol és olasz autósnak nyújt ingyenes gyakorlati képzést, emellett pedig több ezren vehetnek részt a Vezetéstechnikai Akadémia online tanfolyamain.  A Ford emellett közzétette a 9500 fős – fiatal európai autósokkal és szüleikkel készült – felmérése eredményeit: a válaszokból kiderül, hogy a legtöbb fiatal autós túllépi a sebességkorlátozásokat; emellett körülbelül a felük eszik vagy iszik a volán mögött, öt autósból kettő pedig telefonál vezetés közben*. Az autógyártó a Ford Vezetéstechnikai Program európai előkészítése során készíttette a felmérést, hogy pontosan felmérhesse a fiatal autósok vezetési szokásait.

“A statisztikai adatok sokkolóak: Európában a 18-24 év közti korosztály tagja kétszer akkora eséllyel vesztik életüket közúti balesetben, mint más autósok.” – mutat rá Stephen Odell, a Ford európai, közel-keleti és afrikai piacokért felelős alelnöke. “A Ford Vezetéstechnikai Program lelkes fogadtatásra talált észak-Amerikában és ázsiában, most pedig örömmel indítjuk el képzésünket Európában is.”

Gyakori a gyorshajtás, vezetés közbeni telefonálás a fiatal autósoknálA Ford Vezetéstechnikai Program ingyenes gyakorlati képzést kínál a fiatal autósok számára, amit egy kifejezetten e célból létrehozott internetes honlap egészít ki. A fiatal autóvezetők itt megismerhetik a számukra legfontosabb rizikófaktorokat: a vészhelyzetek felismerését, a jármű kezelését, a sebességtartást és a zavaró tényezők kiküszöbölését. Az Európai Bizottság közúti balesetekről készített adatbázisa szerint Európában a 18-24 éves korosztály első számú halálozási oka az autóbaleset. 2000 és 2009 között több mint 76.000 fiatal halt meg közúti balesetben az Európai Unióban – ez az összes európai baleseti elhalálozásoknak majdnem az egyötöde.

“A tények azt mutatják, hogy a fiatalok lassabban ismerik fel a vészhelyzeteket, mint a tapasztaltabb autóvezetők.” – avat be Cris Burgess, a vezetési szokások szakértője, az Exeter Egyetem pszichológia szakának adjunktusa. „Ez a tapasztalatlanság több másodperces késlekedést jelent, így mire felismerik a veszélyt, már nem tudnak elég gyorsan reagálni, hogy elkerülhessék az ütközést.”

A Ford Vezetéstechnikai Program 10 évvel ezelőtt indult az USA-ban, és világszerte 100.000 autósnak nyújtott személyes oktatást, valamint további 500.000 vezető követte az online képzést. A Ford Európa-szerte együttműködik a vezető biztonsági szervezetekkel: az Egyesült Királyságban a Királyi Balesetmegelőzési Társaság és az AA a vállalat partnere, Olaszországban az ACI, Spanyolországban a Real Automóvil Club, Németországban pedig a Deutscher Verkehrssicherheitsrat. A későbbiekben a Ford további európai országokra, köztük a tervek szerint hazánkra is kiterjeszti majd oktató programját.

“A közúti baleset az első számú veszélyforrás a fiatalok körében, ezért örömmel csatlakoztunk a Ford kezdeményezéséhez, amely ingyenes továbbképzést kínál a 25 éven aluliak számára.” - fogalmaz Kevin Clinton, a Királyi Balesetmegelőzési Társaság vezetője. “Az oktatás alapvető fontosságú szerepet játszik abban, hogy felhívja a figyelmet e problémára, és csökkentse az országúti balesetek fiatal áldozatainak számát.”

A Ford által támogatott felmérés szerint a 17-24 éves fiatalok szüleinek 24 százaléka nagyobb esélyt lát arra, hogy gyermekük közúti baleset részese lesz, mint arra, hogy bűncselekmény áldozatává válik, elveszíti állását vagy megbukik az iskolában.

“Magam is olyan szülő vagyok, akinek gyermekei nemrégiben kaptak jogosítványt, ezért teljes odaadással támogatok egy olyan programot, ami biztonságosabb vezetésre tanítja a fiatalokat.” – fejti ki Odell. “Szeretném, ha ez a program idővel a fiatal autósok egész nemzedékének hasznára válhatna.”

A Ford által támogatott felmérés kimutatta, hogy bár a fiatal autósok túlnyomó része számára a biztonságos megérkezés a legfontosabb cél, 56 százalékuk mégis túllépi a sebességkorlátozásokat, 28 százalékuk már megélt egy balesetet, vagy legalábbis közel járt ehhez, 14 százalékuk vesztette már el uralmát az autója fölött, 12 százalékuk vesztette már el valamilyen forgalmi helyzetben az önuralmát, és 14 százalékuk fogyasztott már alkoholt, mielőtt a volán mögé ült.

“Az autóvezetői vizsga inkább csak egyfajta beavatási rítus, ám önmagában még nem jelenti azt, hogy a fiatal autós megbízható tudásra tett szert.” – hívja fel a figyelmet Jim Vella, a Ford Vezetéstechnikai Programot is ellenőrző Ford Motor Company Alapítvány elnöke. “Programunk értékes ismereteket kínál a fiatal, tapasztalatlan autóvezetőknek, amelyek révén nagyobb eséllyel kerülhetik el a balesetveszélyes helyzeteket. Ráadásul több külső ügynökség is segít nekünk abban, hogy az oktatás szórakoztató, informatív és – mindenekelőtt – hatékony legyen.”

A Ford Vezetéstechnikai Program gyakorlati képzései még idén megkezdődnek a különböző európai helyszíneken.
Kulcsszavak: balesetveszély, biztonság, ford, gyorshajtás, közlekedésbiztonság
 
Gyakori a gyorshajtás, vezetés közbeni telefonálás a fiatal autósoknál A Ford Mondeo vezeti a magyarországi felső-középkategória értékesítéseit A Volvo Cars által kidolgozott, világelső beltéri radarrendszer gondoskodik arról, hogy senki ne maradjon véletlenül az autóban A Volvo Cars által kidolgozott, világelső beltéri radarrendszer gondoskodik arról, hogy senki ne maradjon véletlenül az autóban Az új Volvo XC60 fényképezőgéppé vált a Pulitzer-díjas fotográfus kezei között Az új Volvo XC60 fényképezőgéppé vált a Pulitzer-díjas fotográfus kezei között Gyakori a gyorshajtás, vezetés közbeni telefonálás a fiatal autósoknál A Daimler, a Renault-Nissan és a Ford stratégiai megállapodása az üzemanyag-cella elterjesztésének felgyorsítására Gyakori a gyorshajtás, vezetés közbeni telefonálás a fiatal autósoknál A Ford Ivanics óvodák felújításában segédkezik
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10611 - 10620