Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10641 - 10650 |
Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál |
||
2013. június 24.
A Ford közzétette 14. Fenntarthatósági Jelentését, amelyben a vállalat kiemeli, hogy 2000 és 2012 között a globális gyártóüzemekben 37 százalékkal csökkent az egy jármű előállítására jutó CO2-kibocsátás; a tervek szerint 2010 és 2025 között további 30 százalékos csökkentés várható.
|
A Ford fenntarthatósági törekvéseit a márka modellpalettája is erősíti, amelyben hat elektromos hajtású autó is szerepel: a Fusion Hybrid, a C-MAX Hybrid és a Lincoln MKT Hybrid, a Fusion Energi és a C-MAX Energi plug-in hibridek, valamint a Focus Electric. A jelentés a közösségi kérdések terén elért folyamatos előrelépésekről is beszámol: a Ford Emberi Jogok, Alapvető Munkakörülmények és Vállalati Felelősségvállalás Chartája szellemében 2012-ben 325 beszállító képzése történt meg a fenntarthatóság témakörében. A vállalat ma közzétett 14. Fenntarthatósági Jelentése felvázolja a Ford erőfeszítéseit a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében, és ami még fontosabb: ismerteti a vállalat kötelezettségvállalását az emisszió további mérséklésére. A Ford globális gyártóbázisának CO2-kibocsátása 2000 óta 4,65 millió tonnával, azaz 47 százalékkal csökkent. A Ford az Autógyártók Szövetségének programja alapján vállalta, hogy 2002 és 2012 között 10 százalékkal mérsékli amerikai gyártási tevékenységének emisszióját, s ennek eleget is tett. 2007 óta a flottaszintű emissziós átlagot is sikerült autónként 16 százalékkal csökkenteni, miután a piacon megjelentek a vállalat alacsony károsanyag-kibocsátású modelljei, például a Ford C-MAX Energi plug-in hibrid. ám a Ford további, még jelentősebb lépéseket fontolgat a CO2-kibocsátás mérséklésére, amint az a „Fenntarthatósági Tervezet: „Go Further” című kiadványban megfogalmazott elsőrendű célok közt is olvasható. A vállalat további önkéntes kötelezettségvállalásai közt szerepel még a víz- és energiafogyasztás, valamint a hulladék-kibocsátás további csökkentése a világszerte működő gyártóüzemekben. „A vállalatnál eltöltött több mint 30 évem során alkalmam volt látni azt a jelentős átalakulási folyamatot, aminek során a Ford az üzleti terveibe, termékeibe, működésébe és partneri kapcsolataiba egyaránt integrálta a fenntarthatóság szemléletét.” - fogalmaz Robert Brown, a fenntarthatóságért, környezetvédelemért és biztonságért felelős alelnök. „Víz- és energiafelhasználás, hulladék-kibocsátás, a CO2-hoz hasonló üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése – hogy csak néhány példát említsek a fenntarthatósággal kapcsolatos prioritások hosszú sorából, amelyek meghatározzák vállalati döntéseinket.” A Ford vezető tisztségviselője, Bob Shanks szerint a fenntarthatóság szempontjai immár a vállalat üzleti tervének szerves részét képezik, összhangban a Ford azon törekvésével, hogy kiváló termékeket állítson elő, és hozzájáruljon világunk jobbá tételéhez. „A fenntarthatóság fontosságát immár a legkülönfélébb kérdéskörökben is figyelembe vesszük – nem csupán termékeinkkel, hanem a velük összefüggő pénzügyi eredményünkkel kapcsolatban is.” – hívja fel a figyelmet Shanks az idei jelentésben olvasható írásában. A Ford 1999-ben adta ki első fenntarthatósági jelentését, összegezve és nyilvánosságra hozva a vállalat társadalmi, gazdasági és környezetvédelmi kezdeményezéseit. A Ford fenntarthatósági törekvéseihez és eredményeihez hasonlóan maga a jelentés is folyamatosan fejlődött – a nyomtatott formátumú füzet mára részletes és átfogó kiadvánnyá vált, ami egy önálló, teljes weboldalt igényel. A széndioxid… A 2000-es évek elején a Ford Klímaváltozási Munkacsoportja rámutatott, hogy a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében változásokra lesz szükség a piaci trendek és a törvényi előírások terén, és még számos más területen. A klímaváltozásra a befektetők is egyre növekvő aggodalommal tekintettek, hiszen az a vállalatok számára is lényeges kockázatot jelent, ezért a tőkebefektetés egyik fontos feltételévé vált a klímaváltozással kapcsolatos információk és kezdeményezések – például a CO2 Modell – alkalmazása. „Ezeken az igényeken is túlmutat azonban, hogy komolyan vesszük a klímaváltozásban játszott szerepünket.” – avat be John Viera, a vállalat fenntarthatóságért és környezetvédelemért felelős globális igazgatója. A Ford törekvéseit jól példázza az EcoBoost® motorcsalád megalkotása: a kevesebb üzemanyagot fogyasztó és alacsonyabb CO2-kibocsátású erőforrások immár a Ford több mint 600.000 autóját hajtják. Ugyancsak példaként említhetjük a Ford C-MAX Hybrid modellt és Ford C-MAX Energi plug-in hibridet, amelyek – forgalmazásuk kezdete óta – több mint 20 milliárd grammnyi széndioxid-megtakarítást eredményeztek. A C-MAX Energi átlagos CO2-kibocsátása a hagyományos hajtású autók emissziójának felénél is alacsonyabb. A C-MAX Hybrid és a C-MAX Energi a Ford hat modellből álló, elektromos hajtású járműkínálatát gazdagítja a Fusion Hybrid, a Lincoln MKZ Hybrid, a Fusion Energi plug-in hibrid és a Focus Electric mellett. Gyártóüzemeiben a Ford idén 50 százalékkal növelte az iparág legmodernebb 3-Wet festési technológiájának alkalmazását, három kontinens további négy gyárában honosítva meg ezt a környezetbarát eljárást. Az új fényezési módszer akár 25 százalékkal is csökkentheti a CO2-kibocsátást. Az elmúlt nyolc év során a vállalat tudósai kidolgozták a Ford CO2-Modellt: ez az üzleti tervezésre szolgáló eszköz – egyebek mellett – a Nemzetközi Energiaügynökség, a Nemzeti Atmoszférakutatási Központ, az Amerikai Környezetvédelmi ügynökség, valamint a Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Iroda adatait és előírásait is figyelembe veszi. A Ford a CO2 Modell továbbfejlesztésében a svédországi Göteborgban működő Chalmers Egyetem kutatóival és a BP vállalat munkatársaival is együttműködik. Kulcsszavak: autóipar, CO2, elektromos autó, ford, hibrid, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Százmilliárdos bevételkiesést jelent a válság az európai autóiparnak |
||
2013. június 24.
A nyugat-európai autógyárak tíz év alatt több mint 300 milliárd euró bevételtől esnek el az európai pénzügyi és szuverén adósságszolgálati válság következményei miatt - írja a FOCUS Online német hírportál a duisburg-esseni egyetem CAR-Centers autóipari kutató intézetének tanulmányára hivatkozva.
|
A nyugat-európai autógyárak tíz év alatt több mint 300 milliárd euró
bevételtől esnek el az európai pénzügyi és szuverén adósságszolgálati
válság következményei miatt - írja a FOCUS Online német hírportál a
duisburg-esseni egyetem CAR-Centers autóipari kutató intézetének
tanulmányára hivatkozva. Ferdinand Dudenhöffer professzor, a CAR-Centers vezetője azzal számol, hogy 2010 és 2020 között a nyugat-európai autógyártó vállalatok 312 milliárd euró bevételtől esnek el a pénzügyi és adósságszolgálati válság gazdasági következményei miatt. Nyugat-Európában 2000 és 2007 között évi mintegy 14,7 millió autót helyeztek forgalomba. Ehhez képes az idén legfeljebb 11,2 millióra lehet számítani, "olyan kevésre, mint az EU megalakulása óta még soha" - idézi a FOCUS Online az egyetemi kutató intézet tanulmányát, amely szerint az autógyárak ebben az évtizedben 24 millió autó értékesítésétől esnek el. Kulcsszavak: autóipar, európa, Európai Unió, gazdaság
|
|
|||||
|
||||||
Európában is erősítené pozícióját a Chevrolet |
||
2013. június 24.
A General Motors egyik fő márkája, a Chevrolet az idei évre egyelőre még a tavalyi 2 százalék körüli piaci részesedés megtartását látja reálisnak a magyarországi piacon, miközben 2,5 százalékot meghaladó európai teljesítményén tovább javíthat, mivel a márka az egyetlen bővülő piaci szegmensben, a szabadidőautó (SUV) kategóriában erősít - tájékoztatta Kaszás Zoltán, a Chevrolet Magyarország ...
|
A Chevrolet márkakereskedők tavaly megközelítőleg 1000 járművet adtak el Magyarországon, holott 2006-ban a magyar piacon az éves eladás a 8500 darabot is megközelítette, 4 százalékos piaci részesedéssel. A magyarországi újautó-piac drasztikus zsugorodásával párhuzamosan a márkakereskedések száma is csökkent: jelenleg mindössze 22 kereskedő foglalkozik ezzel a márkával, számuk az utóbbi évben harmadával lett kevesebb. Kaszás Zoltán rámutatott: a magyar gépjárműpiac jellemzője, hogy az eladások 70-80 százaléka céges flottavásárlás, a kereskedők számára a válság éveiben ez volt a mentőöv a magánvásárlások drasztikus visszaesése közepette. A Chevrolet értékesítésének azonban jellemzően kevesebb mint a fele flottaeladás, amit az is magyaráz, hogy az elmúlt időszakig nem rendelkezett a flottavásárlói igényekhez igazodó modellpalettával. A Chevrolet ezért nagy reményeket fűz ahhoz, hogy mára minden szegmensben jelen van, az utóbbi időszakban 14 új modellel frissítette fel autómodell-palettáját. Az európai piaci bővüléshez lökést adhat sportcélú haszonjárművek, szabadidőautók (SUV - sport utility vehicle) családjának bővítése egy kiskategóriájú modellel, a Traxszal. Az európai autópiacon jelenleg egyedül a SUV-szegmens tud növekedni. Kaszás Zoltán emlékeztetett arra, hogy a Chevrolet hiteles gyártó a SUV szegmensében, mivel 78 évvel ezelőtt, 1935-ben hozta ki a Chevrolet Suburban Carryallt, amely az első SUV modell volt. A Chevrolet a General Motors egyik világmárkája, amely évente körülbelül 4 millió járművet ad el, több mint 140 országban, ezzel a negyedik legtöbb autót értékesítő márka. 2010-ben a piaci részesedése Európában 2,5 százalék fölé emelkedett, 477 194 autó értékesítésével. Európai márkakereskedői és márkaszerviz-hálózata 2700 tagú. A GM michigani csoportjának márkáját kezdetben, 2006-tól az Opel Southeast Europe koordinálta Magyarországon, majd a General Motors Hungary árszervezésével a két márka kereskedelmének irányítása szervezetileg különvált egymástól. Kulcsszavak: autóipar, chevrolet, gazdaság
|
|
|||||
|
||||||
Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3 |
||
2013. június 21.
ígéretes jövő elé néz a Mazda3. A Mazda Corporation jövő héten ünnepli legnagyobb darabszámban eladott modelljének 10. születésnapját. 10 évvel ezelőtt, 2003. június 25-én gördült le az első Mazda3 a hofui gyártósorról Japánban.
|
Azóta a modell fejlődése egyre inkább szembe megy a konvenciókkal, előnyeivel egyre több vásárlót győz meg, és világszerte – eddig – 136 díjat nyert a márkának. A Mazda3 ötvözi a szemrevaló dizájnt, a teljesítményt és a minőséget – az első generációs modell ezzel forradalmasította a C-szegmenst. A Zoom-Zoom korszak kezdetén ez a dinamikus, sportos kompakt kitűnt versenytársai közül. Az első generációból a gyár 2,2 millió autót adott el. A következő modell 2009-ben lépett piacra, és már a „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégia mentén építették, így könnyebb, gazdaságosabb és biztonságosabb volt elődjénél, viszont megtartotta a márkára oly jellemző megbízhatóságot, ill. örömtelivé tette a vezetést. A második generációs Mazda3 külsejét kifejezetten sportosra és feltűnőre rajzolták, teljesítményét és kezelhetőségét továbbfejlesztették, mindezek mellett egyedülálló i-Stop rendszerének köszönhetően – amely a világ start-stop rendszerei közül a leggyorsabban indítja újra a motort – még környezetét is kevésbé terhelte. A kategóriában felmutatott néhány olyan műszaki megoldást, mely korábban csak nagyobb autókban volt elérhető. Ilyen volt pl. az adaptív fényszóró, vagy a sávváltást segítő rendszer (RVM), amely megkapta az Euro NCAP Advanced díját is. A Mazda3 egyébként világszerte folyamatosan megkapta a legjobb biztonsági besorolásokat, a maximális 5 csillagot érte el az Euro NCAP törésteszten is. Kedveltség szempontjából a második generációs modell ott folytatta, ahol elődje abbahagyta: mostanáig több mint 1,4 millió autó talált gazdára. A modell 2011-ben és ’12-ben Ausztráliában a legnagyobb darabszámban eladott személyautó volt, 2011-ben a német J.D. Power kutatásban a legjobb modell címét nyerte el (egy évvel azelőtt még csak kategória-első volt) – ezzel bizonyítva sziklaszilárd megbízhatóságát, amely a Mazdára annyira jellemző. „A Mazda3 óriási siker számunkra, és modellpalettánk egyik legfontosabb sarokköve” – mondta Jeff Guyton, a Mazda Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Mindig arra törekszünk, hogy felülmúljuk vásárlóink elvárásait, és tovább tervezzük emelni a lécet az ultra-kompetitív C-szegmensben. újabb érdekes 10 évre számíthatunk”. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, japán, mazda, mazda3
|
|
|||||
|
||||||
Audi - Toborzónap 1200 álláskeresőnek |
||
2013. június 21.
Közel 1200 álláskeresőt hívott be kétnapos győri toborzórendezvényére az Audi Hungaria Motor Kft., amely múlt héten avatta új járműgyárát a kisalföldi megyeszékhelyen.
|
Takács Udvari Csongor, a járműgyártó személyügyi marketing munkatársa az MTI-nek elmondta: 2100 munkahelyet teremt az új üzem, az állások egy részére, összesen 73 - elsősorban fém-, villamos- és járműipari - szakmában keresnek leendő munkatársakat ezen a rendezvényen is. A munkaügyi központok listázták ki számukra azt az 1187 embert, akiknek megfelelő középfokú szakmai végzettsége van; őket hívták be erre a rendezvényre. Ezekben a termeléshez közeli munkakörökben előny, de nem alapfeltétel a német nyelv ismerete - tette hozzá. Az északnyugat-Dunántúlról a Mosonmagyaróvár, Csorna, Zirc, Tatabánya alkotta körben élőket hívták be a toborzóra. Az érdeklődők első kézből kaphatnak információt a járműgyártó munkaerő-igényéről, valamint megírhatják azt a belépő tesztet, amellyel bekerülhetnek az Audi munkatársakat kiválasztó rendszerébe. Major Ernő, a megyei munkaügyi központ vezetője az MTI érdeklődésére elmondta: újabb menet indulhat, ha a most folyó toborzási kör után "letisztul a kép", és világosság válik, milyen pozíciókba keres még munkatársakat az Audi, de folyamatosan küldik a járműgyártónak azoknak az anyagait, akik megfelelhetnek a követelményeknek. Hozzátette: a megye 9,5 ezer állástalanja közül 7,5 ezren kerültek szóba a toborzónap előszűrése során. "Egyedül Sopront hagytuk ki, mert aki onnan az Audiban akar dolgozni, az magától is nekiindul" - jegyezte meg az igazgató, jelezve, a szomszédos megyék adatai nem állnak a rendelkezésére. Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar, gazdaság, győr
|
|
|||||
|
||||||
Az Avis forgalomnövekedést tapasztal a Liszt Ferenc repülőtéren |
||
2013. június 21.
átalakulóban van a hazai autókölcsönzési piac, a veszteséges, elöregedett flottájú kölcsönzők 20-25 százalékkal csökkentették kapacitásukat vagy kivonultak.
|
Ezeknek a cégeknek a korábbi ügyfelei a minőségi és kapacitással rendelkező kölcsönzőkhöz pártoltak. összességében a bérautót kínáló vállalkozások reptéri megrendelései az idei évben 11 százalékkal nőttek, mely elsősorban annak köszönhető, hogy az év első öt hónapjában két százalékkal több utas érkezett a Liszt Ferenc repülőtérre - fogalmaz Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője. A budapesti reptéren is nő a forgalom A budapesti reptéren tapasztalt utasforgalom növekedés, így az érkező utasok nagyobb aránya miatt éles árverseny jellemző a piacon. A franchise-ban működő kölcsönzők észrevehetően előnyben vannak – Magyarországon öt ilyen cég van jelenleg – egyrészt mert külföldről is kapnak megrendeléseket, másrészt a rendszer kötelezi őket a garancia betartására (minőség, szolgáltatás színvonala), ez pedig az ügyfeleknek kiemelten fontos” – tájékoztat a szakember. A piac a franchise oldalon is átrendeződni látszik, hamarosan várható egy nagy nemzetközi autókölcsönző megjelenése Magyarországon. „A cég egyértelműen erős terjeszkedést folytat Európában és most Közép-Kelet Európa felé vette az irányt. Várhatóan hazai megjelenése felpezsdíti a jelenlegi helyzetet, a többi szereplő kíváncsian várja, hogy milyen új szemléletet, értékesítési technikát hoz be az országba, ha lesz ilyen, és milyen pozíciót sikerül megfognia. A forgalmat mindenképpen átírja” – véli az Avis ügyvezetője. Sláger a kisbusz Haraszti Géza elmondta: az idei nyár slágere a kisbusz, a tavalyi foglalásokat már most meghaladja az idei. Annak ellenére kijelenthető ez, hogy továbbra is kevés az előfoglaló, a nyaralók általában az utolsó pillanatban döntenek a bérautóról. A Forma 1-es futam idejére idén is kiemelt az érdeklődés, az Avis foglalási is telítettek erre az időszakra. „Az idei nyár egyébként is mozgalmas időszaknak ígérkezik az autókölcsönzők életében, több multinacionális, illetve nagyobb vállalat írt ki tendereket hazai és nemzetközi szintre egyaránt. Sok az egyedi igény, ezeket pedig csak azok a cégek fogják tudni kielégíteni, akik maximálisan rugalmasak.” - hangsúlyozza a szakember. Fiatal flottákra van szükség A hektikus piaci körülmények ellenére folyamatosan fiatalítja gépjárműflottáját az Avis, ennek köszönhetően mára a legfiatalabb gépkocsiparkkal rendelkezik a hazai piacon. A cég a közelmúltban elnyerte az egyik legnagyobb hazai autóipari vállalat megbízását. „A megállapodásnak köszönhetően újabb lendületet vett az új autók beszerzése, májusban a flotta 20 százaléka megújult, átlagéletkora 5 hónap, összesen pedig 10 százalékkal bővül az év végére” – mondja Haraszti Géza. „Ennek, illetve a piac változásainak köszönhetően érezzük az ügyfélszám növekedését is, így az első félév stagnálását követően a második félév határozottan erősebb lesz. A tapasztalat az, hogy az ügyfelek hosszabb időre szerződnek ” – összegez az Avis ügyvezetője. Kulcsszavak: autókölcsönző, AVIS, gazdaság, repülő
|
|
|||||
|
||||||
Új terepasztalok és 40 különleges BMW motor, gyermekmotoroztatás a Múzeumok Éjszakáján a Közlekedési Múzeumban |
||
2013. június 21.
40 különleges BMW motort mutat be a BMW Motoros Baráti Kör a múzeum parkolójában, amely bemutatja a BMW motorkerékpár gyártásának sikeres évtizedeit.
|
A bemutató érdekessége, hogy látható lesz az első BMW motorkerékpár motorja, indítható motor makett, épített egyedi motorok és a II. világháborút is megjárt oldalkocsis motorkerékpár. A gyerekeket különleges BMW motoros utazásra is várják oldalkocsis motorkerékpárokkal már szombaton déltől egészen vasárnap délelőtt 10-ig! új terepasztal újra működnek a Közlekedési Múzeumban a H0-ás terepasztalok. A terepasztalok termében egy új különleges terepasztalt helyeztek el, és a termet is felújították. A látogatók első alkalommal a Múzeumok éjszakáján láthatják működés közben a terepasztalokat. Ezen az éjszakán a vonatok folyamatosan járnak. A három nagy méretű H0-ás méretű terepasztal különleges élményt jelent minden vasútbarát számára. További programok A Múzeumok éjszakáján mindemellett számos más programmal is várják a Közlekedési Múzeumban a látogatókat, így lesz kerékcsere verseny, és érkezik egy különleges tűzoltó autó is. A múzeum épületében a Mesekocsi színház bábelőadásával, valamint foglalkozásokkal várják a látogatókat, és idén is működik a játéksarok a legkisebbeknek. A Múzeumok éjszakájának programjai közül a BMW bemutatók június 22-én, szombaton délelőtt 11-től kezdődnek és vasárnap délelőttig tartanak. A többi program és az épületen belüli rendezvények szombaton délután 4 órakor kezdődnek, és hajnali 2 óráig tartanak a Közlekedési Múzeumban (XIV. kerület, Városligeti krt. 11) Kulcsszavak: BMW motorrad, Közlekedési Múzeum, motorkerékpár
|
|
|||||
|
||||||
Százszázalékos elektromos Nissan |
||
2013. június 21.
A japán Nissan Motor Co, Ltd bejelentette egy 100% -ig elektromos, e-NV200 elnevezésű, egyterű, kisméretű autó pályatesztelésének megkezdését Saitama Cityben.
|
Saitama City, más érintettekhez kapcsolódva, támogatja az elektromos autó bevezetését az E-KIZUNA projekttel. A 2009-ben kezdődött projekt a villanyautó előállításának elősegítésével válaszol a globális felmelegedésre és megvalósítja az alacsony karbon tartalmú fenntartható társadalmat. A Nissan, amely aláírta a projekt megkezdését, tárgyalásban van és együttműködik a várossal a töltőállomások infrastruktúrájáról, a fejlesztés igényeiről, a kedvezményekről és a lakosság figyelme felkeltésnek kialakításáról. A kisautó pályatesztelése, részét képezi a Nissan elkötelezettségének ezekben a kezdeményezésekben. Saitama City az e-NV200-at a Városháza és a közhivatalok közötti, rendszeres kapcsolatok folyamán fogja kipróbálni. Az autót környezetbarátsági, hasznossága és gazdaságossága szempontjából fogják értékelni. A város végső célja, hogy megvalósítsa a fenntartható közlekedési megoldásokat a villanyautó bevezetésének támogatásával, írja az alternativenergia.hu. Kulcsszavak: autóipar, e-NV200, elektromos autó, galéria, gazdaság, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása |
||
2013. június 21.
Az Európa legaktuálisabb városi és helyközi szállítási igényeire teljes körű megoldást kínáló Fiat Scudo az évek során tekintélyes piaci sikernek örvendett. A jármű áru- és személyszállító kivitelében egyaránt kiemelkedő képességeivel szerzett magának híveket.
|
Utóbbi változatában üzleti célú (taxi, transzfer szolgálatok, fogyatékossággal élők szállítása) és magán (család, sportcsapat, közösségi) felhasználásra egyaránt kiválóan megfelel. Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása. Az átdolgozott modell küldetése, hogy friss külső és belső megjelenésével, valamint a Fiat Professional ügyfelek igényeihez pontosan igazodó szolgáltatásaival megerősítse a típus helyzetét abban a 2P szegmensben, amely 2012-ben Európában és az EFTA (Európai Szabadkereskedelmi Társulás) országaiban a haszonjármű-piac 25 százalékát tette ki. átdolgozott belső tér, új hűtőmaszk A 2013-as Scudo minden kivitelét érintő, legfontosabb változás az új, sötétszürke műszerfal, illetve az azonos árnyalatú ajtópanelek (utóbbiakat szürke bársonybetétek dobják fel a Panorama kivitelen). Szintén újak a Fiat Scudo Panorama változat műszerei, amelyek fekete háttere és alumínium sávozása tökéletesen igazodik a beltér hangulatához. A Panorama Family kivitel ugyanazt a modern, kiváló minőségű üléskárpitot kapta, mint az Executive verzió, míg az ajtókilincsek és légbeömlők kerete, továbbá a műszerfal középső szakasza fekete kivitelű (a Panorama Executive kivitelen alumínium díszítéssel). Végezetül minden 2013-as Scudo új, ezüstszínű hűtőmaszkot kap, amely a Ducato család hangulatát tolmácsolja. Gazdagabb felszereltség, kedvező árak a Fiat Professional ügyfelek igényei szerint Gazdagodott a 2013-as Scudo alapfelszereltsége, igazodva a különböző ügyfélcsoportok különleges igényeihez. Mindegyik kivitel jelentős anyagi előnyöket kínál, ami igazán versenyképessé teszi a modell árát. A modellkínálat ésszerűsítését célzó program az olasz piacon forgalmazott áru- és személyszállító kiviteleket egyaránt érintette. Az előbbi kivitelek esetében az SX felszereltségi szint változatlan áron kínál egy sor, a mindennapok során igen hasznos funkciót, a sebességtartó automatától a tolatóradaron át a kormányról távirányítható MP3-as audiorendszerig, a Bluetooth csatlakoztástól a motorosan behajtható külső tükrökig. Szintén újításokkal lépnek színre a Panorama kivitelek: ezek jellegzetesebb külső megjelenéssel és jobb utaskomforttal kényeztetnek. Ezek már csak azért is izgalmasak, mivel a Fiat Scudót gyakran használják exkluzív ügyfélszolgáltatások transzfer-járműveként. A 2013-as modellkínálat A bőségesen felszerelt, 2013-as Fiat Scudo tökéletes megoldás, ha változatos szállítási és munkafeladatokra keresünk járművet. Jól bizonyítja ezt a gazdag, sokoldalú modellválaszték, amelyben az áruszállító (Cargo) és utasszállító (Combi és Panorama) kivitelek ugyanúgy megtalálhatók, mint az átalakítások és különleges felépítmények alapjaiul szolgáló verziók. Az áruszállító modellek szimpla és duplafülkés változatban, dobozos, üvegezett és félig üvegezett verzióban választhatók, a következő kivitelekben: kétféle tengelytávval (3,00 méter a rövid, 3,12 méter a hosszú tengelytávú változatban); kétféle járműhosszal (4,80, illetve 5,13 méter); kétféle magassággal (1,94 és 2,28 méter), valamint kétféle raktérhosszal (2,25 m vagy 2,58 m). A raktérkapacitás háromféle méretben (5 m3, 6 m3 vagy 7 m3), illetve kétféle terhelhetőséggel (1000 vagy 1200 kg) választható. A motorválaszték a 90 lóerős 1.6 MultiJetből, a 128 lóerős 2.0 MultiJetből, valamint a 165 lóerős 2.0 MultiJet Power erőforrásból áll. Ezek mindegyike teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normákat, rugalmasak és közvetlen gázreakciókat biztosítanak. A kétféle 2.0 MultiJet turbódízel motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. Ami az új, 2013-as Scudo személyszállító kiviteleit illeti, a három eltérő variáns (Combi, Panorama Family és Panorama Executive) a legkülönbözőbb felhasználási területeket és ügyféligényeket elégíti ki. A Combi optimális megoldás a munkások és szerszámaik szállítására. A Panorama Family, illetve Panorama Executive modell pedig tökéletes megoldás azoknak a nagycsaládoknak, akik a buszlimuzinoktól megszokott kényelmet és divatos megjelenést keresik, illetve a személyszállítással foglalkozó vállalkozások (szállodai vagy repülőtéri transzfer, sofőrös bérautó-szolgálat) számára. A 2013-as Fiat Scudo személyszállító változatai kétféle tengelytávval (3000 és 3122 mm), kétféle külső hosszúsággal (4805 és 5135 mm), illetve kétféle 2.0 MultiJet turbódízel erőforrással (128 és 165 LE) készülnek. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, buszlimuzin, fiat, haszongépjármű, Scudo, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Elkészült a 7 milliomodik Ford Transit |
||
2013. június 21.
A Fordnál elkészült a hétmilliomodik Transit: ha az eddig gyártott összes Transit-ot egymás mögé állítanánk, a kocsisor oda-vissza kitöltené a London-Sydney távolságot.
|
Jövőre a Ford első ízben kezdi meg a Transit észak-amerikai gyártását és árusítását, hat kontinens 118 piacára terjesztve ki ezzel az értékesítést; a tervek szerint 2016-ig évente 400.000 Transit talál majd gazdára, ami annyit jelent, hogy 80 másodpercenként adnak majd el egy ilyen modellt. A vadonatúj Transit értékesítése várhatóan 2014-ben kezdődik Európában. A Ford bejelentette, hogy ma készült el a hétmilliomodik Transit: a népszerű haszonjármű 1965-ben jelent meg Európában, s azóta hat kontinens 118 piacán kapható. Ha az eddig gyártott összes Transit-it egymás mögé állítanánk, a hétmillió Transitból álló kocsisor oda-vissza kitöltené a London-Sydney távolságot. A jelentős eseményt a vállalat a kínai Nanchangban ma megnyitott Transit-összeszerelő üzemben ünnepelte: az eseményen Alan Mulally, a Ford elnök-vezérigazgatója is részt vett. A Jiangling Xiaolan üzem a Ford stratégiai partnere, a Jiangling Motor Corp. (JMC) 300 millió dolláros befektetéssel létesült, s a létesítmény JMC- és Ford-márkájú autókat gyárt majd az egyre növekvő kínai piac számára. “A Ford Transit emberek millióinak életében és munkájában játszik fontos szerepet.” - mondta beszédében Mulally. “Ezek az autók viszik a munkásokat az építkezésre, fontos csomagokat szállítanak, betegekkel száguldanak a kórházakba… Az emberek a világ minden táján számíthatnak arra, hogy a Ford Transit a legkülönfélébb feladatokra is készen áll.” A legelső űrséta évében született Transit azonnal jelentős hatást gyakorolt az autópiacra, hiszen praktikus eszközt jelentett Európa gyorsan növekvő gazdasági környezetében. Azóta a Ford a karosszéria- és modellváltozatok széles kínálatát fejlesztette ki az áruszállítótól kezdve a billenős felépítményen vagy a lakóautón át az egészen letaglózó egyedi megoldásokig, amilyen például a Cosworth V8-as Supervan is volt. A vadonatúj, kéttonnás Transit várhatóan 2014 tavaszán mutatkozik majd be az európai piacokon, s ezzel az újratervezett és kibővített modellcsalád élére lép. Az európai kínálat jelenlegi tagjai az a 2013-as ’év Haszongépjármű’ díjat is elnyert Transit Custom amely egyben , az első 5 csillagos Euro NCAP minősítést elnyerő haszongépjármű, valamint a Transit Connect és a Transit Courier. Miután 1976-ban elkészült az egymilliomodik Transit, a gyártás igen gyorsan felpörgött: a következő milliós határokat 1985-ben, 1994-ben, 2000-ben, 2005-ben és 2010-ben lépte át a modellsorozat. Stephen Coenen Ford-márkakereskedő 1965-ben született – pontosan abban az évben, amikor az első Transit legördült a gyártósorról. Ő vezeti most az édesapja által tíz évvel azelőtt alapított Auto-Center Walter Coenen kereskedést a németországi Mönchengladbach-ban. “Szó szerint a Transittal együtt nőttem fel, így hát családtagnak érzem ezt a modellt – mint ahogy mindazok családtagjának is, akik az évtizedek során újra meg újra visszatértek az autószalonunkba, hogy megvegyék következő Transitjukat.” - meséli Coenen. “Sok vásárlónk kisvállalkozó, akiknek olyan haszonjármű kell, ami üzletemberként ugyanolyan jó választásnak tűnik, mint sofőrként.” A Transitban jelent meg számos olyan műszaki innováció, amelyek révén nőtt a haszonjárművek teljesítménye, komfortja és biztonsága. Ilyen újítás volt például az oldalsó ajtó, a halogén fényszóró, a radiál gumiabroncs, a közvetlen befecskendezéses dízel motortechnológia, a biztonságos zárrendszer és a széria blokkolásgátló fékrendszer bevezetése. “A Ford Transit továbbra is olyan autó lesz, ami továbbra is új meg új innovációkkal nyújt nagyobb használati értéket és alacsonyabb fenntartási költséget – és olyan autó, amelynél mindig számíthatunk arra, hogy megbízhatóan és biztonságban célba ér.” - fogalmaz Mulally. A Transit gyártása először 1997-ben kezdődött meg Európán kívül is a kínai Nanchangban és a vietnami Hai Duongban. Az új Jiangling Xiaolan üzemmel a JMC éves haszonjármű-termelése több mint kétszeresére, az eddigi 245 ezerről 545 ezer darabra nő. A Ford Transit modellt a kínai piacra gyártó üzemben a Fordnak 30 százalékos részesedése van. A Transit gyártásában és értékesítésében újabb jelentős előrelépést jelent majd, amikor 2014 közepén a vadonatúj Transit első ízben jelenik meg észak-Amerikában. Az észak-amerikai Transit gyártásának helyszíne Kansas City lesz. A Ford tervei szerint 2016-ig évente több mint 400.000 egy- és kéttonnás Transit talál majd gazdára, ami annyit jelent, hogy 80 másodpercenként adnak el egy ilyen modellt. A vadonatúj kéttonnás Ford Transit várhatóan 2014 tavaszán jelenik majd meg, új szintre emelve a közepes haszonjárművek képességeit és sokoldalúságát; az átfogó karosszéria- és modellkínálattal érkező Transit kategóriaelső szállítási kapacitást és fenntartási költségeket, valamint kivételes tartósságot kínál. Európában a 2014-es év közepére a kéttonnás Transit és az egytonnás Transit Custom lesz az átalakított és négytagúra bővített Transit-kínálat két zászlóshajója. A modellcsaládban megtalálható még az 550-1000 kilogramm teherbírású Transit Connect és a kompakt, 660 kilogramm maximális teherbírású Transit Courier. “A Ford Transit múltjánál csak a jövője fényesebb.” – teszi hozzá Mulally. “átléptük a hihetetlennek tűnő hétmilliós határt, és továbbra is arra koncentrálunk, hogy a Transit minél több vásárló munkájában jelentsen haszon segítséget.” Kulcsszavak: autógyár, autóipar, ford, Transit
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10641 - 10650 |