Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10681 - 10690
Az egymillió kilométert futott Mitsubishi

Az egymillió kilométert futott Mitsubishi

2013. június 17.
Az idők során számos felmérés bizonyította már a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) termékeinek kiváló minőségét és ügyfeleinek elégedettségét, ami az MMC alapos mérnöki munkáját dicséri.
Részletek
Az egymillió kilométert futott Mitsubishiám nem kell ahhoz reflektorfénybe helyezni a Mitsubishi-modelleket, hogy tudjuk: a világ minden táján számtalan ilyen autó végzi megbízhatóan napi feladatait, fáradhatatlanul róva a kilométereket, és folyamatosan bővítve a ‘milliomosok klubjának’ tagságát.

1.001.112 km… és megy tovább

Nemrégiben Lengyelországban bukkant fel egy ilyen autó: az 1996-os Carisma eddig 1 001 112 kilométert futott a lengyel utakon és Európa-szerte, méghozzá komolyabb meghibásodás nélkül. Az autó tulajdonosa Jerzy Czarja, a Krakkóban állomásozó 16. Légideszant Dandár volt ejtőernyős katonája. “Hogy repül az idő… Az egész azzal kezdődött, hogy egy karambolban összetört az előző autóm,” meséli. “Mivel mindig is szerettem és sokra tartottam a japán kocsikat, úgy döntöttem, hogy egy ilyet keresek magamnak. Nem kellett sokáig kutatnom, mert a szomszédasszonyom éppen árulta a kétéves Mitsubishi Carismáját, mivel férje meghalt, ő pedig nem tudott vezetni. Amikor beültem a frissen megvásárolt Carisma volánja mögé, a számláló 50.000 kilométernél is kevesebbet mutatott. Elindultam az autóval, a számláló pedig forogni kezdett…”

Időszakos átvizsgálás

Czarja Carismája csak ment és ment… Hóban és napsütésben, csordultig pakolva vagy utánfutóval, keresztül-kasul Európában, méghozzá meghibásodás nélkül; tulajdonosának csupán az időszakos átvizsgálásokra kellett elvinnie, vagy néha megoldani valami jelentéktelen problémát: “Minden keréknél csapágyat cseréltünk, ezenkívül új hátsó szabályzókarra is szükség volt, és persze a féktárcsák is elkoptak. A stabilizátorrudat kétszer cseréltük. Tavaly tavasszal szivárogni kezdett a hűtőfolyadék, de elég volt tömítést cserélni, és már meg is oldódott a dolog.”

Az egymillió kilométert futott Mitsubishi9 év / 400.000 autó


A Carisma volt a Mitsubishi Motors első olyan modellje, amelynek fejlesztése Európában folyt, és a kontinensen is készült, a NedCar-nál, az MMC volt hollandiai gyárában. 1995 májusa és 2003 decembere közt mintegy 400.000 darabot gyártottak a modellből; e mennyiség 30 százaléka 4 ajtós limuzin volt, 70 százalék pedig ötajtós ferdehátú kivitel, mint Czarja úr autója. 9 éves életciklusa során a Carisma kiválóan teljesített Németországban, az Egyesült Királyságban, Hollandiában és számos más országban. Az autó a dél-európai piacokon (különösen Portugáliában, Görögországban és Törökországban) is népszerűnek bizonyult, nem beszélve Kelet-Európáról, hiszen volt idő, amikor a Mitsubishi Motors oroszországi forgalmának 60 százalékát a Carisma eladásai tették ki.

Jerzy Czarja így összegzi a tanulságot: “A sok-sok év és a számtalan kilométer után azt kell hogy mondjam, igencsak kifizetődő befektetés volt megvenni ezt a Mitsubishit.”
Kulcsszavak: autóipar, Carisma, Mitsubishi, szerviz
 
Az egymillió kilométert futott Mitsubishi 2015-ben érkezik Tesla Model X Elkezdődött a megújult ŠKODA OCTAVIA gyártása Elkezdődött a megújult ŠKODA OCTAVIA gyártása A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni Javulnak a német autóipar üzleti kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint Javulnak a német autóipar üzleti kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint Tűzveszélyes Jeepek és Dodge-ok Tűzveszélyes Jeepek és Dodge-ok
 
Már csaknem 250 cég jelentkezett a Rába-Volvo beszállítói programba

Már csaknem 250 cég jelentkezett a Rába-Volvo beszállítói programba

2013. június 17.
Eddig csaknem 250 cég jelentkezett a Rába-holding és a Volvo beszállítói programjába - jelentette hétfői közleményében a győri székhelyű járműgyártó.
Részletek
Már csaknem 250 cég jelentkezett a Rába-Volvo beszállítói programbaA tavasszal meghirdetett beszállítói programra eddig az előzetes várakozásoknál is több társaság jelentkezett. A pályázati határidő június végi lejárta után többlépcsős folyamat eredményeként alakul majd ki, mely hazai vállalkozások termékei épülhetnek be a tervezett Rába-Volvo autóbuszokba, illetve kerülhetnek majd be a Volvo globális beszállítói rendszerébe.

Nevek említése nélkül azt írják, a jelentkezők szinte a teljes iparágat lefedik, és van köztük számos, igen magas színvonalú alkatrészeket gyártó cég is. A Rába és a Volvo célja, hogy a hazai piac számára, a piaci igények figyelembevételével modern tömegközlekedési járművek készüljenek a Rába győri gyárában magyarországi komponensek beépítésével.

A modern technológiával előállított autóbuszok hazai tartalmát fokozatosan növelik majd, az együttműködés értelmében a szükséges importbeszerzések értékét hazai termékek vásárlásával kompenzálja a Volvo, ezáltal 100 százalékos hazai értékhányad biztosítható - hangsúlyozzák.

„A jelentkezések lezárását követően elkezdjük kiértékelni a beérkezett adatokat és várhatóan ősszel elindulnak az egyeztetések a potenciális beszállítókkal. Az alapos és időigényes minősítési folyamat végén pedig eldől, kik azok, akik a Volvo globális rendszerébe is becsatlakozhatnak” - idézi Torma Jánost, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatóját a közlemény.

Március 19-én indított beszállítói programot hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvo Bus Corporationnel közös buszgyártásához a Rába Jármű Kft.. Az érdeklődők június 30-ig jelentkezhetnek a társaság honlapján indított beszállítói oldalon; a pályázatok ismeretében készítik elő - várhatóan szeptember közepéig - a program következő fázisát. Ekkor már az együttműködés konkrét feltételeiről tárgyalnak a buszprogram leendő partnereivel - közölték a program indításának napján.

Már csaknem 250 cég jelentkezett a Rába-Volvo beszállítói programbaAz autóbusz-üzletágat vezető Mohácsi Béla közlése szerint a Rába-Volvo együttműködés során harminc százaléknyi helyi beszállítói hányaddal számolnak. A várható 200-300 busz gyártása esetén ez évi 15-20 milliárd forintnyi új piaci lehetőséget jelent, egyben fenntarthatóan 300 munkahelyet teremt a Rábánál és beszállítóinál.

A programba bekerülő hazai cégek nem csupán az évi tízezer darabos Volvo buszgyártás partnerei lehetnek, de bekerülhetnek a svéd cég ennél nagyságrenddel nagyobb kibocsátású teherjármű-üzletágába is. A felek megállapodása alapján a beruházás 100 százalékos ellentételezés mellett zajlik, ami komoly lehetőség a hazai cégek számára a Volvo-beszállítóvá válásra.

A cég azzal számol, hogy 2014 első negyedében bocsátja ki az első buszokat. A magyarországi piac felvevőképességét évi 200-300 darabra becsülik, és ez az a tétel, amely már gazdaságosan gyártható.
Kulcsszavak: autóbusz, gazdaság, járműipar, rába, volvo bus
 
Már csaknem 250 cég jelentkezett a Rába-Volvo beszállítói programba Az első negyedév során nőtt az érdeklődés a használtautók iránt Már csaknem 250 cég jelentkezett a Rába-Volvo beszállítói programba Új, 450 lóerős Euro 6-os Scania motor kizárólag SCR technológiával Már csaknem 250 cég jelentkezett a Rába-Volvo beszállítói programba Élénkül a használtautó-piac Az ABB tölti a Volvo új, kibocsátásmentes, elektromos hibrid buszait Belgiumban Az ABB tölti a Volvo új, kibocsátásmentes, elektromos hibrid buszait Belgiumban Már csaknem 250 cég jelentkezett a Rába-Volvo beszállítói programba Rekordszinten a személygépkocsik eladása Csehországban
 
BMW 4-es Coupé - Az esztétikum és dinamika megtestesítője

BMW 4-es Coupé - Az esztétikum és dinamika megtestesítője

2013. június 17.
A sportos középkategóriájú BMW kupék negyedik generációjaként az új BMW 4-es Coupé a magas színvonalú esztétikum és dinamika megtestesítője a prémiumszegmensben. Formai nyelvezete precízen kiegyensúlyozott arányokat és erőteljes megjelenést sugároz, miközben a kiemelkedő dinamika és a vezetés élvezetét ígéri.
Részletek
BMW 4-es CoupéA típusjelzésben szereplő „4” a kupék új korszakának kezdetét jelzi, s nem csupán az egyéni dizájn szimbóluma, hanem még határozottabb megkülönböztetés is egyben a BMW 3-as sorozatától.

Az új BMW 4-es Coupészélességében és tengelytávjában is jól láthatóan növekedett a BMW 3-as Coupé modellekhez viszonyítva, miközben sportosan megnyújtott kupé-sziluettje jóval laposabbá vált.

A karosszéria a márkára jellemző rövid túlnyúlásaival, a hosszú motorháztetővel és a folyamatosan ívelő tetővonalban záródó, hátratolt utastérrel a BMW 4-es Coupé tökéletes arányokat képvisel. Markáns arculata a BMW karakteres dizájn-stílusjegyeivel, mint a kettős „vese-alakzat”, a kettős körfényszórók és az első lökhárító nagyméretű légbeömlő nyílásai, egyértelmű rokonságot mutatnak a BMW 3-as családdal, sportosabb megfogalmazásukban azonban már a BMW 4-es Coupé dinamikus karakterére utalnak. új elemként tűnik fel a BMW 4-es Coupé külsején az első kerékjáratok mögötti „Air Breather” motívuma, amely a sárvédők környezetében hivatott csökkenteni a légellenállást. A lapos, vízszintes vonalakra összpontosító farkialakításon különösen jól érvényesülnek az izmos hatást keltő sárvédők és a széles nyomtáv.

Egyéni külső és belső felszereltségek

A BMW 4-es Coupé utasterében stílusosan találkozik a sportosság és az exkluzivitás. A vezető számára minden fontos kezelőelem ergonomikusan köréje összpontosul, minden funkciót optimálisan elérhetővé téve számára.

BMW 4-es CoupéHátul szintén határozottan kiformált ülések hangsúlyozzák a BMW 4-es Coupé sportos karakterét. Integrált fejtámlák és széles oldalpárnák kölcsönzik a hátsó ülések számára is a két egyes ülés megjelenését. Igényes anyagkombinációk és kimagasló kidolgozási minőség emeli ki még inkább az új BMW 4-es Coupé prémium-hangulatát. Az ügyfelek az alapkivitel mellett háromféle felszereltségi kombináció és egy M-sportcsomag közül válogathatnak, a Sport Line, a Modern Line és a Luxury Line összeállításokkal egyaránt jól látható módon szabható az egyéni ízlésre az autó külső és belső megjelenése.

Csúcsszínvonalú menetdinamika

A vezetés az új BMW 4-es Coupé kínálta aktív élményét alapvetően mély benyomást keltő menetdinamikai képességei, valamint biztos irányíthatósági tulajdonságai határozzák meg. A tervezők sikerrel fejlesztették tovább jelentősen olyan kvalitásait, mint a kormányzás pontossága és az autó agilitása, még inkább megerősítve az új BMW 4-es Coupé színtiszta élményautó karakterét. A kifinomult futómű-technika, a hajtási befolyásoktól mentes elektromechanikus kormányzás, az első és a hátsó tengely közötti kiegyensúlyozott (50:50 arányú) tömegeloszlás, a szélcsatornában gondosan elvégzett simítások és az innovatív könnyűszerkezetes építés együttesen ideális alapként szolgálnak mindehhez.

Elődjéhez képest az új BMW 4-es Coupé felépítését hosszabb tengelytáv, szélesebb nyomtávok és mélyebbre süllyesztett karosszéria jellemzi, amely a tömegközéppont magasságát 500 milliméter alá csökkentve a legalacsonyabb tömegközéppontot eredményezi a BMW AG aktuális modellprogramjában. Mindennek eredményeképpen az új BMW 4-es Coupé a BMW modellpalettájának egyik legsportosabb sorozatgyártású tagja, amely a menetdinamika terén új mércéül szolgálhat piaci szegmensében.

BMW 4-es Coupé
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, BMW 4-es, Coupé, formatervezés, galéria
 
A SEAT a gyáron belüli gyakorlati alapú képzés szükségességét hangsúlyozza A SEAT a gyáron belüli gyakorlati alapú képzés szükségességét hangsúlyozza BMW 4-es Coupé - Az esztétikum és dinamika megtestesítője Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction BMW 4-es Coupé - Az esztétikum és dinamika megtestesítője Az S-Cross a „legjobb tanulmányautó” Kantonban BMW 4-es Coupé - Az esztétikum és dinamika megtestesítője James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon BMW 4-es Coupé - Az esztétikum és dinamika megtestesítője A Mercedes-Benz az ügyfélkiszolgálásban is vezető szerepet tölt be
 
Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető!

Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető!

2013. június 17.
A közelgő nyaralási szezon kapcsán a Continental Hungaria Kft. és a rendvédelmi szervek közös sajtótájékoztatón hívták fel az autósok figyelmét a leggyakoribb mulasztásokra és az ezekből adódó közlekedési balesetek elkerülésére.
Részletek
Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető!A zsámbéki vezetéstechnikai centrumban megrendezett eseményen az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB), és az Országos Mentőszolgálat képviselői is részt vettek.

A nyári hónapok során autósok ezrei indulnak útnak belföldi vagy külföldi pihenésre. A nyaralási szezon nagy terhet ró a rendvédelmi szervekre és a mentőszolgálatra az olyan balesetek miatt, melyek kellő odafigyeléssel, illetve minimális felkészüléssel megelőzhetőek lennének. A legfrissebb statisztikai adatok szerint az év első öt hónapjában közel 3,5 százalékkal kevesebb személysérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt, mint 2012 hasonló időszakában. Idén eddig 5183 személy sérült meg a szerencsétlenségek során és 200-an vesztették életüket, ami 25 fővel kevesebb, mint egy évvel korábban. A balesetek 60 százalékát személygépkocsik, 11 százalékát teherautók, 11 százalékát kerékpárosok, 7 százalékát pedig gyalogosok és okozták. „Magyarországon évente átlagosan legalább 25-30 esetben a defekt nevezhető meg a balesetet okozó tényezőként.” – mondta el Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft ügyvezető igazgatója. „A gumiabroncsok nem megfelelő állapota miatt bekövetkező közlekedési balesetekről ennél részletesebb statisztika nem áll rendelkezésre, azonban becsléseink szerint egy évben több száz közlekedési baleset kialakulásáért a kopott, nem megfelelő légnyomású illetve nem az évszakhoz illő gumiabroncsok felelősek” – figyelmeztetett a szakember.

Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető!Fontos az abroncsok ellenőrzése

A biztonságos közlekedéshez elengedhetetlen a járművek felszerelése az évszaknak megfelelő gumiabroncsokkal. A nyári gumi használata már plusz 7 fok felett indokolt, mivel összetételéből adódóan jobb tapadást biztosít a száraz útfelületen, mint a lágyabb keverékkel készülő téli gumi, amelyet elsősorban a csúszós, havas utakra terveztek. Az abroncsok a nyári hónapokban megnövekedett terhelésnek, illetve magas hőmérsékletnek vannak kitéve, ezért indulás előtt különösen fontos azok alapos ellenőrzése. A kerék külső szemrevételét követően nem szabad megfeledkezni a nyomás, továbbá a profilmélység vizsgálatról sem. A nyomásérték ellenőrzését mindig hideg abroncsokon kell elvégezni, a profilmélységnél pedig ügyelni kell arra, hogy az ne legyen kisebb 3 milliméternél.

Több türelemmel közlekedjünk az utakon

Nyáron az üdülőövezetekben, továbbá az autópályákon és a forgalmasabb főútvonalakon a megnövekedett forgalom miatt nagyobb figyelemre van szükség a sofőrök részéről.  Az autóvezetőknek emellett számolni kell a motorosok és a segédmotorosok megjelenésével is, akik közül télen sokan nem vettek részt a közlekedésben. Ebből kifolyólag fontos, hogy az autósok türelmesebben és óvatosabban vezessenek a korábbi hónapokhoz képest. A melegebb évszakban mindamellett gyakrabban fordulhatnak elő meghibásodások, még akkor is, ha az autó egyébként megfelelő műszaki állapotban van. A balesetek elkerülése érdekében ezért kiemelt figyelmet kell fordítani az abroncsok ellenőrzése mellett a fékek, a fényszórók, a kormánymű és a lengéscsillapítók vizsgálatára is. Utóbbi rendszeres és megfelelő karbantartásával elkerülhetőek az úthibák okozta kellemetlenségek. Többek között ezekre hívta fel a figyelmet Kiss Csaba, az ORFK Autópálya-felügyeleti és Balesetmegelőzési Osztály vezetője, az ORFK-OBB főtitkára.

Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető!Figyeljünk a gyermekek folyadékigényére!

A nyári időszak számos egészségügyi kockázatot rejt magában a közlekedőknek, a dolgozó vagy épp szabadidejüket töltő embereknek, de ezek a kockázatok minimálisra csökkenthetők egy kis odafigyeléssel. Ha tehetik - az időseknek és a krónikus betegségben szenvedőknek különösen -  kánikula idején érdemes kerülniük a közvetlen napfényt. Aki napon tartózkodik, használjon magas UV védelmet biztosító naptejet, hordjon megfelelő UV védelmet adó napszemüveget,  viseljen sapkát, kalapot. „Fogyasszanak elegendő mennyiségű folyadékot. Hőség idején a szervezet folyadékigénye megnő, ez különös igaz a gyermekre, aki gyakran - az önfeledt vakációzás hevében - nem jelzik idejében, hogy szomjasak.  Aki kerékpárra, motorkerékpárra ül, ne feledkezzen meg a védőfelszerelésekről. Egy bukósisak, vagy egy gerincvédő életet menthet, még alacsony sebességnél bekövetkezett baleset esetén is!” – figyelmeztet Kis ádám, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs munkatársa.
Kulcsszavak: continental, közlekedésbiztonság, omsz, ORFK
 
Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető! 75 éves a fényvisszavető tábla A BMW Motorrad és az Alpinestars exkluzív együttműködési megállapodást kötött A BMW Motorrad és az Alpinestars exkluzív együttműködési megállapodást kötött Csaknem kilencszáz helyen lesz mobil traffipax a 24 órás ellenőrzés alatt Csaknem kilencszáz helyen lesz mobil traffipax a 24 órás ellenőrzés alatt Fél a sötétben? Ezzel nincs egyedül. A barlanglakó ősünktől örökölt szorongás vezetés közben is stresszt okoz Fél a sötétben? Ezzel nincs egyedül. A barlanglakó ősünktől örökölt szorongás vezetés közben is stresszt okoz A Continental pitypangból készülő gumiabroncsa elnyerte a Münsteri Egyetem elismerését A Continental pitypangból készülő gumiabroncsa elnyerte a Münsteri Egyetem elismerését
 
Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf

Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf

2013. június 17.
Elkészült a 30 milliomodik darab a Volkswagen Golfból, az európai autógyártás legsikeresebb modelljéből.
Részletek
Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen GolfA dízelmotoros kocsi a gyártó tulajdonában marad, a wolfsburgi üzemben állítják ki. Elkészültének alkalmából a hét végén megnyitották az Alsó-Szászország tartományi városban működő üzemet, amelyet a világ legnagyobb autógyáraként tartanak számon. Szombaton, a nyitott kapuk napján több mint százezren látogatták meg az üzemet, a népünnepélyen 20 ezer sültkolbász és 4 tonna sült krumpli fogyott. A Golf "a Volkswagen szíve, az autóra és sikertörténetére mindannyian büszkék lehetünk" - mondta Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezérigazgatója ünnepi beszédében. 

A Volkswgaen Golf 1974-ben debütált, és azóta csak egyszer nem volt az év legkelendőbb autója Németországban. 1980-ban a Daimlernek sikerült elhódítania tőle az első helyet a Mercedes W123-as modellel, az E-osztály előfutárával. A Golf messze megelőzi Volkswagen korábbi "házi" csúcstartóját, a Bogár modellt, amelyből 1938-tól 2003-ig 21,5 millió darab készült.

A Golf új, hetedik generációs modelljét tavaly szeptemberben mutatták be. A kocsi hosszabb és szélesebb az elődjeinél, de könnyebb és kevesebbet fogyaszt. A modellt Wolfsburg mellett a kelet-németországi Zwickauban és a kínai Csangcsunban működő Volkswagen-üzemeben gyártják. Az új Golf értékesítése novemberben kezdődött, a rendelésállomány januárban meghaladta a százezer darabot.

A hatodik és a hetedik generációt együttvéve 2012-ben világszerte több mint 800 ezer darab új Golfot adtak el. A modell így nagyban hozzájárult ahhoz, hogy 2012 volt a Volkswagen csoport eddigi legjobb éve. A legnagyobb európai autógyártó vállalat a fennállása óta első alkalommal értékesített 12 hónap alatt több mint kilencmillió járművet: tavaly 9,07 millió autót adott el, ami 11,2 százalékos növekedés 2011-hez képest.   

Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen GolfA konszernhez tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Seat, a Skoda, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche, valamint a Scania. A cég az Audi révén a magyarországi autóiparban is jelen van, a győri Audi-üzem 1994 óta működik.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Golf, volkswagen, wolfsburg
 
Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf A német autóipari beruházások is hajtják a magyar gazdaságot Az új generációs i20 elnyerte a nagy presztízsű “2015. évi Arany Kormánykerék” díjat Az új generációs i20 elnyerte a nagy presztízsű “2015. évi Arany Kormánykerék” díjat Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf Ott voltunk a Magyar E-mobilitás Napon A Ford utat mutat a jövőbe A Ford utat mutat a jövőbe A ŠKODA kiszállításai 14,4 százalékkal nőttek szeptemberben A ŠKODA kiszállításai 14,4 százalékkal nőttek szeptemberben
 
A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek

A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek

2013. június 14.
A Nissan legendás motorsport részlege, a Nismo utcai autó programjának keretében a versenypályákon szerzett tapasztalatait már a Nissan modellek gyári sportverzióiban is hasznosítja.
Részletek
Nissan Juke NismoA Nismo, mint márkanév első két modellje, a Juke, illetve 370Z Nismo már jelenleg is kapható a magyar márkakereskedésekben és a palettához hamarosan csatlakozik az elsöprő teljesítményű GT-R Nismo is.

A Nissan hazai importőre június 13-án ünnepelte meg az új prémium márkanév sikeres indítását a WestEnd City Center bevásárló központ tetején. Az Abaházi Csaba és Wéber Gábor ceremónia mesterek által irányított rendezvényen 17:00-kor kezdődtek az izgalmas vezetői versenyek, valamint az azokat megtörő triálos és streetfighter bemutatók, majd a rendezvény fénypontján, az esti órákban Oláh Gergő, az X-Faktor 2012-es győztese, aki maga is nemrég vette át nyeremény Juke-ját, adott koncertet.

A Nissan és a Class FM együttműködésének keretében a lelkes „Kapd el a Juke Nismo-t" játékosok egy exkluzív utat nyerhettek Abaházi Csabával a 2013-as Le Mans-i versenyre. Június elejétől egy felmatricázott Juke Nismo járta az országot, amit a lelkes játszani vágyóknak le kellett fotózni, majd az elkészült képet fel kellett tölteniük egy website-ra. A felöltők közül a Class FM kisorsolt 8 szerencsés embert, akik a rendezvényen egy speciális technikai pályán vezethették a Juke Nismo-t. Hogy a 8 indulónak ne legyen könnyű dolga, a helyszínen megjelenő érdeklődők közül Abaházi Csaba kiválasztott még 4 játékost, akik bekerülnek a tesztvezetők közé. így már összesen 12 ember versenyzett a Le Mans-i útért, melynek nyertesét Gergő koncertje előtt hozták nyilvánosságra.

Nissan Juke NismoEgy boldog - és ügyes - Nismo rajongó tehát hamarosan Franciaországba repül Abaházi Csabával, ahol a legendás Le Mans 24H autóverseny vár rá, míg a többi résztvevőnek az idén 10 éves Z Club Hungary jóvoltából kiállított oldtimer Nissan sportautók, a nagy meglepetésre szintén bemutatott brutális 370Z Nismo és a rendezvény egyéb fénypontjainak emlékével kell beérnie.
Kulcsszavak: 370z, autóipar, bemutató, gt-r, juke, Juke Nismo, nissan
 
A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek A párizsi sikk két ikonjának találkozása Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek A Hyundai Motor megkezdte az európai piacra szánt, új generációs i20 modellek gyártását
 
Holnap Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n

Holnap Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n

2013. június 14.
Vendégünk lesz Dr. Bottyány Balázs, és Milanovics Attila a CERENT Kft. ügyvezetője és a Twizy, a városi közlekedés egyik vonzó alternatívája. Ugyanis szombaton bemutatjuk a Renault elektromos városi minijét, beszélgetünk az üzemeltetés költségeiről, az előnyökről és az esetleges hátrányokról....
Részletek
Holnap Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Van-e remény arra, hogy Budapest vezetőit érdekli a környezetbarát közlekedési eszközök térhódítása? A parkolási pénzeket akár törvénytelen eszközökkel is begyűjtő arrogáns, és kapzsi önkormányzatok elektromos autók esetében elengedik-e a parkolási díjat? Gondoskodnak-e arról, hogy egyre több töltőhely létesüljön? Lesz-e kormányzati támogatás a zéró emissziós járművek vásárlói számára? Hogyan tud egyre nagyobb számban megjelenni az utcákon a Renault Twizy? 

Egyébként, ha 18-án, kedden 17 órától 19 óráig hallgatóink ellátogatnak a Jazzy Street nyilvános Twizy tesztnapjára a Dózsa György út és Thököly út sarkánál lévő Récsei Center Bevásárlóközpontba, testközelből is megismerkedhetnek az európai nagyvárosok kedvenc elektromos városi minijével. Maga az épület is kuriózum, hiszen Magyarország első buszgarázsa volt, és Európában egyedülálló építészeti megoldásai folytán műemléknek nyilvánították!

Teszteltük az Opel Amperát!  -  Egy igazi családi autó tisztán elektromos hajtással,  ...amiben azonban mégis van egy benzines erőforrás is, de az csak az áramot termeli, ha kiürül az akkumulátor csomag. A vezetés élménye és a műszaki tartalom révén, talán az egyik legjobb alternatíva, ismerve az akkumulátorok mai fejlettségi szintjét. Ezzel az autóval kilométerkorlát nélkül akár világkörüli útra is mehetünk. Azon kívül, hogy különleges élményt jelent a vezetése, reprezentatív cégautónak az Amperát választva tökéletesen tudja emelni a cég presztízsét is. 

Meghalt a király éljen a király  Opel Astra 1.7 dizel teszt! A fogyasztás igazi bajnoka, ami egyben szép elegáns és igényes autóként, az esztétikai érzékünk simogatásán túl a vezetés valós élményével is megajándékozott minket... 

Opel AmperaLehet, hogy ha nagyon keresünk, talán még valami hibát is találhattunk volna, de az első nap után ez már eszünkbe se jutott, ez az autó ugyanis úgy verte le a régi Opel Astra 1.7-es "bébiturbós" fogyasztási rekordjait, hogy feltehetőleg a kategória és úgy általában a piac egyik legtakarékosabb autójává lépett elő! Pedig az előd modell sem volt semmi! Hiszen 2001-ben Esztervári Ervin aranytollas szakíró kollégámmal egy autóban versenyezve a többi autós tollforgatóval sikerült Horvátország hegyes-völgyes tájain átautózva 1. 98 század literes fogyasztást elérnünk vele!   ...és mi csak a 2. helyre voltunk jók!

Díjak, és autók

•díjeső a PSA levegő hibrid rendszerének, ami akkumulátorok és elektromotor nélkül tud elképesztően kevés üzemanyaggal gördülni. Most benézünk a kulisszák mögé...
•A FIAT sikeres 900 köbcentis TwinAir Turbo bi-fuel metánüzemű erőforrása a nagy presztízsű év Motorja Díj idei szavazásán elnyerte „2013. év legjobb zöld motorjának” járó díjat. Balczer Andrással, a FIAT műszaki tanácsadójával beszélgetünk a nyertes erőforrásról.

Egy földgáz üzemű IVECO városi busz turnézik Magyarország nagyvárosaiban, hogy meggyőzze a városvezetőket és a közlekedési vállalatok szakembereit, a földgáz üzem környezeti és gazdasági előnyeiről, amivel komolyan lehet csökkenteni az közösségi közlekedés üzemeltetési költségeit, esetleg még plusz bevételeket is lehet vele termelni, és a környezetvédelemi szempontok is rendben lesznek....  persze csak ha nyitott fülekre találnak és a lobbyérdekek nem szólnak majd bele a racionális döntésekbe... 

Szombaton 16 és 17 óra között várja önöket Bögös Sándor és Csökő Zoltán a Jazzy Streeten, és a 90.9 Jazzy Rádió frekvenciáján! Töltsék kellemesen a hétvégét, és ha kedvük van kedden jöjjenek el délután 17 és 19 óra között a Zuglói Récsi Centerbe, és ismerkedjenek meg testközelből a Renault városi minijével, a Twizyvel....   addig is hallgassák a Jazzyt!  Viszont hallásra!
Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, Ampera, jazzy street, opel
 
Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Holnap Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Vasárnap ismét Jazzy Street Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Holnap Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n A Jazzy Street december 1-i adásának tartalmából Holnap Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Hamarosan eljön az ingyen utazások kora?
 
Citroen C4 Picasso - Új korszak kezdetét jelző dizájn

Citroen C4 Picasso - Új korszak kezdetét jelző dizájn

2013. június 14.
Az új Citroen C4 Picasso először is meglepő dizájnjával hívja fel magára a figyelmet. Az új EMP2 platformból adódó lehetőségeket kihasználva újfajta stíluseszközökkel kísérletezik.
Részletek
Citroen C4 Picasso A rövidebb kinyúlások (elöl -70 mm), az alacsonyabban elhelyezett motorblokk és padló (a motor esetében -40–50 mm, a padlólemez esetében -20 mm), valamint a szélesebb keréktávok (elöl +82 mm, hátul +31 mm) dinamikusabb, ugyanakkor masszívabb stílust eredményeznek.

Az új Citroen C4 Picasso oldalnézeti képét egy határozott vonalú, fordított C alakú oldalsó króm díszítőelem határozza meg, amely az ifjú tervező, Fréderic Soubirou ötlete volt, és amely szinte kijelöli az utasok helyét. A plasztikus sziluettből energia és letisztultság árad. Az újszerű orr-rész meghatározó elemei a karakteres motorháztető, a márkajel és a látványos fénysor biztosította futurisztikus „tekintet”. A hűtőrács meghosszabbításában kaptak helyet a keskeny ledes nappali lámpák, közvetlenül alattuk pedig a fényszórók, melyek a ködfényszórókkal kiegészülve különleges összhatást biztosítanak. A 3D hatású hátsó lámpákat a Tubik, Survolt és Revolt tanulmányautók ihlették. A hátsó résznek dinamikus megjelenést kölcsönöz a tekintélyt és erőt sugárzó hatalmas csomagtérajtó.

Az új Citroen C4 Picasso stílusát még jobban kiemeli a nyolcféle karosszériaárnyalat. A paletta a visszafogottan elegáns Shark szürke, alumíniumszürke, Hickory barna és obszidiánfekete színtől a ragyogó és energikus rubintvörös, Teles kék és Kyanos kék árnyalatokig terjed. A kínálat három (16, 17, illetve 18 collos) dizájnos könnyűfém keréktárcsával is kiegészül.

Loft stílusú utastér

A loft stílusban fogant utastér dizájnja kifejezetten letisztult. A hatást tovább fokozza a szériában kínált panoráma-szélvédő és a nagyméretű üvegtető, melyeken át valósággal árad a fény az autó belsejébe. Elődjéhez hasonlóan az új C4 Picassóban is rekord méretű üvegfelületeket találunk (5,30 m2). A kizárólag itt kínált Lounge csomag – a masszázs funkcióval rendelkező első ülések, a kényelmes lábtartóval ellátott Relax utasülés és a tarkót megtámasztó Relax fejtámlák révén – gondoskodik arról, hogy a fedélzeten töltött idő mindenki számára valódi kikapcsolódást, első osztályú utazást jelentsen. A loft stílus a felhasznált anyagok minőségében és a részletek igényes kidolgozásában is megmutatkozik: az új C4 Picasso kiviteli minőség tekintetében is élen jár.

Citroen C4 Picasso Az aszimmetrikus műszerfalon különböző színek és anyagok találkozásának lehetünk tanúi. Vezetőoldalon a high-tech hatású fekete az uralkodó szín, az utasoldali részen viszont egy flitteresen csillogó hatású világosabb – a választott színvilágtól függően palakék vagy pezsgőszínű – árnyalat dominál. Az egészet selyemfényű krómelemek és csillogó fekete betétek díszítik. Különös gondot fordítottak az ajtókárpitokra, melyeket különleges lézergravírozott minta díszít. Az ülőhelyeknél alkalmazott grafikus dizájnnak köszönhetően a két első ülés üléspadra emlékeztet. Az új Citroen C4 Picasso világos árnyalatú nappabőr üléskárpitokkal is rendelhető.

100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer

Az új Citroen C4 Picasso 100%-ban digitális, egyszerű használatú és esztétikus vezérlőrendszerrel van felszerelve. A letisztult műszerfal a középen elhelyezett 7 collos érintőképernyő és a 12 collos panoráma-képernyő köré szerveződik. A 7 érintőgombbal kiegészülő – szériában kínált – 7 collos érintőképernyőről vezérelhető valamennyi gépjárműfunkció: kétzónás légkondicionáló, navigációs rendszer, audiorendszer, telefon, vezetést segítő rendszerek, online szolgáltatások stb. A nagy felbontású 12 collos panoráma-képernyő az alapvető vezetési információk kijelzésére szolgál. A testre szabható képernyő beállításain a vezető bármikor kedvére változtathat. Tetszés szerint megjelenítheti rajta a navigációs rendszer információit vagy a vezetéstámogató funkciókat, és egy pendrive-ról személyes fényképeit is feltöltheti háttérképnek. így lesz a gépkocsiból valódi élettér. Az új Citroen C4 Picasso a világgal is folyamatos kapcsolattartást biztosít. A 7 collos érintőképernyős tableten keresztül hozzáférést nyújt a Citroen Multicity Connect névre hallgató távközlési alkalmazásokból álló portálhoz. A gépkocsiból is egyszerűen használható alkalmazások megkönnyítik a vezető és az utasok életét, legyen szó a legközelebbi benzinkút, szálloda, étterem megtalálásáról, a következő napokra szóló időjárás-előrejelzésről vagy a veszélyes helyekre való figyelmeztetésről. A szolgáltatás jelenleg Franciaországban és Németországban elérhető.

Citroen C4 Picasso Könnyű és nyugodt vezetés

Az olyan mindennapokat megkönnyítő, hasznos funkciókon felül, mint a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, a motoros csomagtérfedél vagy a tolatókamera, az új Citroen C4 Picasso a könnyű és nyugodt vezetés érdekében a következő újdonságokkal szolgál:

- A szegmensben egyedülálló módon 360°-os nézet funkcióval rendelkezik: a gépjármű különböző részein elhelyezett négy kamerának köszönhetően a vezető eldöntheti, hogy a gépjármű felülnézeti, hátulnézeti vagy elölnézeti képét kívánja megjeleníteni. Az elölnézetből készült panorámakép különösen garázsból való kihajtáskor hasznos. A vezető így belátja a gépjármű teljes környezetét, és könnyebben végre tudja hajtani a különböző manővereket.
- A nagyvárosi rengetegben nagy szolgálatot tesz a PARK ASSIST névre hallgató parkolássegítő rendszer, mely segít megfelelő parkolóhelyet találni, majd automatikusan átveszi a gépjármű irányítását függetlenül attól, hogy a járdaszegéllyel párhuzamosan vagy arra merőlegesen akarunk beállni. A vezetőnek mindössze a gáz- és a fékpedál használatára kell figyelnie.

A biztonságot szolgáló technológiai megoldások

Az új C4 Picasso bővelkedik a biztonságos és stresszmentes vezetést elősegítő – megelőző, illetve vezetéstámogató funkciójú – csúcstechnológiás megoldásokban:

- Az aktív sebességszabályozó rendszer az első lökhárítóban elhelyezett radar segítségével érzékeli, ha az előttünk haladó gépjármű sebessége csökken, és figyelmezteti a vezetőt, illetve az állandó követési távolság fenntartása érdekében a gázpedálra és a motorfékre hatva max. 25 km/h-val korrigálja a gépjármű sebességét. Amint szabad az út, a gépkocsi visszatér az eredeti utazósebességre.
- A vezetőt és az első utast motorral működő, ún. aktív biztonsági öv védi, amelynek motorja veszély esetén a nagyobb biztonság érdekében automatikusan megfeszíti az övet. Véletlen sávelhagyás esetén az új generációs AFIL video rendszerhez kapcsolódóan a biztonsági öv rezgése is figyelmezteti a vezetőt.
- A belső visszapillantó tükörbe beépített miniatűr kamera képeinek függvényében lép működésbe az automatikus fényszóró, mely a fényviszonyoknak és a forgalmi helyzetnek megfelelően automatikusan be-, ill. kikapcsolja a távolsági világítást. A berendezés a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető funkció egy hatékonyabb, újabb generációs változatának (AFIL video) a használatát is lehetővé teszi.

Citroen C4 Picasso - Az ultrahangos holttérfigyelő rendszer a külső visszapillantó tükör sarkában elhelyezett narancssárga fényű jelzőlámpán keresztül tájékoztatja a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekről. A 12–140 km/h sebességtartományban működőképes rendszer az első és hátsó lökhárítóba beépített 4 érzékelő jóvoltából elöl a visszapillantó tükör vonaláig, oldalirányban 3,5 méteres körzetben, a hátsó lökhárító mögött pedig 5 méteres körzetben tartja ellenőrzés alatt a gépkocsi környezetét.
- A Citroen eTouch szolgáltatáscsomag többek között helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance segélyhívást is magában foglal (a forgalmazó országtól függően). Mindkét szolgáltatás ingyenes, és a beépített SIM-kártyával az év minden napján éjjel-nappal igénybe vehető. A rendszer műszaki hiba vagy baleset esetén lehetővé teszi a gépjármű pontos helyének meghatározását és a segélyszolgálatok gyors riasztását.

Az említett intelligens technológiai megoldások biztonságosabbá teszik a közlekedést a vezető, az utasok és a forgalom többi szereplője számára, és gondoskodnak arról, hogy a vezetés kellemes és gondtalan időtöltés legyen. A 100%-os nyugalom érdekében az új C4 Picassót a bevezetés előtt 2,5 millió km-en – több országban és szélsőségesebb körülmények között is – tesztelték és tökéletesítették.
Kulcsszavak: autóipar, C4 Picasso, Citroen, értékesítés, galéria, új modell
 
Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában Citroen C4 Picasso - Új korszak kezdetét jelző dizájn Dinamikus fellépés - BMW X4 Citroen C4 Picasso - Új korszak kezdetét jelző dizájn A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját Citroen C4 Picasso - Új korszak kezdetét jelző dizájn Legördült a gyártósorról a 2,5 milliomodik magyar Suzuki AutoWallis: 11 százalékkal bővülő árbevétel az első háromnegyed évben AutoWallis: 11 százalékkal bővülő árbevétel az első háromnegyed évben
 
A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésében

A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésében

2013. június 14.
A Kia Motors a 37. helyen szerepel az Interbrand, a világ 50 legzöldebb márkáját felsoroló 2013-as listájában, koreai gyártóként a világon először.
Részletek
A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésébenAz Interbrand piaci helyzetük és környezetvédelmi teljesítményük alapján is minősíti a márkákat, szolgáltatásaikat, működésüket, termékeiket. A Kia 2012-ben az Interbrand 2012-es, a 100 legjobb világmárkát felsoroló listájában is szerepelt a 87. helyen.

A világ 50 legzöldebb márkáját vizsgáló kutatásban a Kia előkelő helyének egyik fő oka, hogy a környezettudatos vállalatirányítást már 2006-óta különösen fontos feladatként kezeli, és kiterjeszti terméktervezési folyamataira is. Komolyan figyel autóinak tiszta működésére, és komoly energiákat fektet fogyasztásuk, környezetterhelésük csökkentésére, miközben a károsanyag kibocsátás nélküli hajtásmódokat is folyamatosan kutatja.

“Elképzeléseink szerint egy zöld márka nem csak életerős, fontos, és újító szellemű, de gazdaságos, etikus, környezettudatos és felelős viselkedésű is. Elismerjük a Kia Motors komoly erőfeszítéseit, értékeljük eredményeit, így kerülhetett a világ legzöldebb márkái közé 2013-ban.” Mondat Jez Frampton, az Interbrand vezetője.

A Kia elkötelezett a mind gazdaságosabb és tisztább autóközlekedés mellett, és az iparág legmodernebb műszaki megoldásait alkalmazza EcoDynamics modelljeiben. Fejlesztéseivel messze az emissziós szabványok előtt jár, és folyamatosan csökkenti autói fogyasztását. Fejleszti és gyártja hibrid hajtásláncú modelljeit, készít elektromos autókat, és komoly eredményeket ért el az üzemanyagcellás hajtás fejlesztésében is.

A márka kiemelkedően sikeres beszállítói folyamatainak környezettudatosabbá és tisztábbá tételében éppúgy, mint a gyártás és az anyagmozgatási folyamatok zöldebbé tétele terén. Hatásosan sikerült csökkenteni a gyártási folyamatok vízigényét, ugyanakkor a termelés hulladékainak gyáron belüli újrahasznosítása immár 90 százalék feletti arányú.

A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésébenA márka szociális felelősségvállalási programjának jelmondata: járj jobb úton. A Green Light Project-ben a Kia iskolák építését segíti, és iskolabuszokat állít üzembe olyan területeken, ahol a gyerekek egyébként egyáltalán nem juthatnának oktatáshoz. A programnak fontos része mobil orvosi rendelők működtetése is a világ leghátrányosabb helyzetű részein. 2012-ben a Kia ilyen irányú tevékenységének intenzitása 15 százalékkal haladta  meg az egy évvel korábbit.

Tae-Hyun Oh, a Kia Motors alelnöke elmondta: “A Kia folyamatosan invesztál a fenntartható növekedésbe, környezetvédelmi és szociális programjaiba világszerte. Biztonságos, gazdaságos és környezetbarát autókat készítünk, miközben üzleti működésünk alakításában is különösen fontos a fenntarthatóság.”
Kulcsszavak: autóipar, díj, hibrid, kia
 
A Ford továbbra is vezeti a magyarországi jármű eladásokat A Ford továbbra is vezeti a magyarországi jármű eladásokat A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésében A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be A Bild am Sonntag szerint 2008 óta manipulálták az adatokat, sokan tudtak róla A Bild am Sonntag szerint 2008 óta manipulálták az adatokat, sokan tudtak róla A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésében A Tesla bombameglepetéssel rukkolt elő - Elszállt az árfolyam A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésében A német autóipari beruházások is hajtják a magyar gazdaságot
 
2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén

2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén

2013. június 14.
A Toyota idén újra megerősítette immár harmadik éve elfoglalt vezető pozícióját az Interbrand “Best Global Green Brands” felmérésben. A jelentés legfontosabb szempontja a vállalatok környezetvédelmi teljesítménye és tényleges környezetvédelmi gyakorlatuk közti különbség meghatározása.
Részletek
2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élénA világ több mint 10.000 vásárlójának véleménye szerint a Toyota nem csupán törekszik arra, hogy vezető szerepet töltsön be a fenntarthatóság és a környezettudatosság terén, hanem igazán innovatív termékeket fejleszt ennek érdekében (mint például a Toyota Prius), emellett pedig különféle programokat hív életre, hogy működése alacsonyabb üvegházhatású emisszióval, valamint kisebb víz- és energiafogyasztással járjon.

A Toyota és Lexus hibrid modellek globális értékesítési eredménye jelenleg 5,22 millió darab, ami a becslések szerint mintegy 35 millió tonnányi csökkenést eredményezett a CO₂-kibocsátásban. A Toyota jelenleg egy hároméves globális termékkibocsátási ciklus elején tart, aminek célja, hogy 2015 végéig a vállalat 21 – új vagy felfrissített – hibrid hajtású modellel legyen jelen a piacon. Az európai vásárlók most 12 hibrid közül választhatnak a Toyota és a Lexus kínálatából (1). A hibrid hajtású járművek jelenleg a Toyota Motor Europe értékesítési eredményének 18 százalékát teszik ki.

A Toyota várhatóan 2015-ben kezdi forgalmazni hidrogén-üzemanyagcellás hibrid járművét; az új generációs hajtáslánc már közelít a vállalatnak a tökéletes öko-autóról alkotott elképzeléséhez. A Toyota elkötelezetten törekszik a fenntartható működés és a környezetvédelem terén betöltött vezető szerep elérésére, s ez a szemlélet a vállalat termékeinek teljes életciklusa során érvényesül. A Toyota Motor Manufacturing United Kingdom (TMUK) a vállalat első tengerentúli gyártóbázisa és az Egyesült Királyság első autógyára, amelynek környezetirányítási rendszerei megkapták az ISO 14001 minősítést.

A TMUK 2011-ben állította üzembe az Egyesült Királyság legnagyobb, ipari létesítményhez tartozó napelem-rendszerét, amely 16.800 egységből áll. Teljes kapacitással működve a napelem-rendszer évi 7.000 autó gyártásához elegendő energiát termel, Tavaly a Toyota brit márkakereskedői hálózata több mint 3.700 tonnával csökkentette CO2-kibocsátását, vagyis a kereskedések 15 százalékkal mérsékelték szénlábnyomukat.

A jövő mobilitási problémáinak kezelésére a vállalat kísérleti elektromosautó-programot indít a franciaországi Grenoble-ban. Az önkiszolgáló autómegosztó projektben mintegy 70 ultrakompakt, elektromos hajtású városi autó – köztük a TOYOTA i-ROAD – vesz részt a Toyota kínálatából, kiegészítve a már működő tömegközlekedési rendszereket, csökkentve ezzel az ingázásból származó károsanyag-kibocsátását.

A felhasználók rendelkezésére áll majd a Toyota Motor Corporation által kifejlesztett különleges, központi kezelésű autómegosztó rendszer, aminek segítségével az autósok okostelefonjukon keresztül tervezhetik meg utazásaikat, ellenőrizhetik a rendelkezésre álló járműkínálatot, és előre lefoglalhatják autójukat.
Kulcsszavak: autóipar, díj, környezetvédelem, Prius, toyota
 
2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén Felminősítette a General Motorst a Moody´s 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította Tízből hét esetben tíz évnél idősebb autót vesz a magyar Tízből hét esetben tíz évnél idősebb autót vesz a magyar Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén Lengyelországban készül majd az új Fiat 500-as
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10681 - 10690