Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10781 - 10790 |
Vonzó modellekkel és sztárséfek egyedi receptjeivel készül a Mercedes-Benz a Gourmet Fesztiválra |
||
2013. május 30.
Két új modelljét is kiállítja a Millenárison zajló Gourmet Fesztiválon a Mercedes-Benz a Mielével közös standon.
|
Az elsősorban a vendéglátóiparban dolgozók érdeklődésére számot tartó
Citan mellett a kizárólag hazánkban készülő új CLA első példányát is
megtekintheti a közönség, amelyre már felkerültek a „Segíts egy
mosollyal!” című jótékonysági akció első támogatói. A hétvége apropóján a csillagos márka a két héttel ezelőtt bemutatott új S-osztály világpremierjén felszolgált vacsora receptjeit is megjelenteti. A hétvégén, a Millenárison zajló Gourmet Fesztiválon a Mercedes-Benz a kulináris élményekre vágyó közönség mellett a vendéglátóipari dolgozók számára is vonzó modelleket állít ki a Mielével közös standon. Az érdeklődők egyaránt megtekinthetik a kategóriateremtő, kizárólag Magyarországon készülő új Mercedes-Benz CLA-t, valamint a városi forgatag legjobb vendéglátóinak szánt új kisáruszállítót, a Mercedes-Benz Citant. A Gourmet Fesztiválon a vendéglátóipar számára is bemutatkozik a Citan A Citan megjelenésével teljessé vált a Mercedes-Benz márka áruszállító kínálata. Robosztus méretei ellenére - fürgeségével és fordulékonyságával kiválóan megállja a helyét a városi forgalomban, de tökéletes biztonságot nyújt az országúti kanyarokban történő manőverezésekhez is. Az autót a szervokormánytól a hátsó tengely felfüggesztéséig úgy tervezték, hogy minden körülmények között tökéletesen kihasználja óriási vonóerejét. Adottságainak köszönhetően a város új hőse az élelmiszer- és vendéglátóiparban dolgozók jobbkeze is lehet. A Citan rugalmasan alakítható tereiben a tervezők külön gondot fordítottak a rakomány megfelelő elhelyezésére és rögzítésére is. Az alacsony üzemben tartási költségek és szén-dioxid kibocsátási mutatók további előnyöket ígérnek azoknak, akik az új generációs kishaszonjárművet választják. A Citan Worker modellhez alapfelszereltségként kapható a klímaberendezés, az elektromos tükrök, valamint az elektromos első ablakemelők, amelyek tovább növelik komfortérzetet. Az új modellhez elérhető a MobiloVan mobilitási garancia is, amely a segélyszolgálattól a cserejárműig sok szempontból biztosítja a mobilitást, a jármű egész élettartama során. Kategóriateremtő stílusforradalmár Kecskemétről A fesztiválon a Citan mellett feltűnik a kizárólag Kecskeméten készülő új Mercedes-Benz CLA is, a világ legjobb légellenállási-együtthatójával (cw 0,22) rendelkező avantgárd coupé. Az újdonság alapfelszerelései között megtalálható a már 7 km/órás sebességtől aktív radartámogatású fékrendszer, kérésre sportfutóművel, dinamikus turbómotorokkal és 4MATIC összkerékhajtással és közösségi média szolgáltatásokkal is megrendelhető. A CLA vásárlók számára alapáron elérhető a Magyarországon egyedülálló, négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartás. A Gourmet Fesztiválon látható CLA 2013. január 25-én elsőként gördült le a kecskeméti gyártósorról és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára gyűjt adományokat. érdeklődő magánszemélyek és vállalatok a www.segitsegymosollyal.hu című weboldalon felületeket foglalhatnak le egységenként 10.000.- Ft-os induló áron, amelyeken adakozók arcképeiket, a vállalatok logójukat vagy egyéb ábrákat helyezhetnek el. Az online rendszer lehetőséget biztosít a felületrész lefoglalására, az online fizetési tranzakció lebonyolítására és a kívánt fénykép vagy egyéb digitális kép feltöltésére. A dekorált CLA az év további részében számos rendezvényen látható lesz a közönség számára, majd a kecskeméti gyár auditóriumába kerül. Különleges menüsor a Gourmet Fesztiválra az új Mercedes-Benz S-osztály világpremierjéről A „Legjobbat vagy semmit!” filozófia jegyében a Mercedes-Benz „tízcsillagos éttermet” nyitott az új S-osztály világpremierjének helyszínén, az Airbus A380 átadóközpontjában, május közepén Hamburgban. A látványkonyha-standokon Juan Amador, Douce Steiner, Tim Raue, Matthias Schmidt és Wahabi Nouri tálalta fel ínyenc-kreációit a Flying Menu megkoronázásaként. Kivételes, külön a világpremierre készült fogásokkal járultak hozzá a szakácsok az exkluzív első osztályú irodának és wellness-oázisnak számító új Mercedes-Benz luxuslimuzin bemutatásához. Amint az új S-osztály a luxusautózás etalonja, úgy az öt konyhaséf is a főzés művészetének nagykövete. A klasszikus francia konyhaművészet és a molekuláris főzés elemeit avantgárd kompozíciókba álmodó Juan Amador egy különleges borjú-költeménnyel lepte meg közönségét. Douce Steiner, az első német szakácsnő, aki két Michelin-csillagot ért el, könnyű citrommártásával hódított, Tim Raue pedig egy újabb wasabival körített „szerelmi vallomással” kedveskedett ázsiának. A kizárólag helyi biotermékekkel dolgozó Matthias Schmidt az eddig elhanyagolt kerti berkenyét helyezte középpontba, míg a kifinomult élvezetek varázslójának is nevezett Wahabi Nouri a marhatarját gondolta újra zellerpuliszkával és ecetes mirabellával. Kulcsszavak: bemutató, CLA, galéria, kiállítás, mercedes-benz, S osztály
|
|
|||||
|
||||||
A Volvo Trucks bemutatja Euro 6-os kínálatát |
||
2013. május 30.
A Volvo Trucks új, Euro 6-os motorokkal szerelt teherautókat mutatott be, a legkisebb közepesen nehéz alkalmazású 5 literes motortól egészen a nehéz alkalmazású 13 literes változatig.
|
A Volvo teherautói továbbá 2014 tavaszától egy 16 literes, Euro 6-os motorral, valamint a 13 literes motort tartalmazó I-Torque hajtáslánccal is rendelhetők majd. „Az összesített üzemanyag-fogyasztás rendkívül fontos ügyfeleink számára, és mi a technológia, illetve a szolgáltatási ajánlatok olyan kombinációival rendelkezünk, amihez versenytársaink nehezen érhetnek fel” – mondja Astrid Drewsen, a Volvo Trucks hajtáslánc termékmenedzsere. Továbbfejlesztett kipufogógáz-utánkezelés A nehéz alkalmazásra szánt motorpaletta, vagyis a D11, a D13 és az eljövendő D16 motorok esetén a Volvo Trucks megtartotta a károsanyag-kibocsátás jól bevált katalitikus szabályzását, az SCR-t (szelektív katalitikus redukció). Az SCR rendkívül hatékonynak bizonyult a kipufogógázok utánkezelése terén, és tökéletesen illeszkedik az Euro 6 követelményeihez. A Volvo Trucks emellett fejlesztett SCR egységének katalitikus bevonatán, valamint az AdBlue-befecskendező rendszeren. Költséghatékony technológia Az Euro 6 teljesítésének érdekében a kipufogórendszer hőmérsékletét többé-kevésbé állandó szinten kell tartani. A Volvo Trucks ezért hűtés nélküli EGR (kipufogógáz-visszavezető) rendszerrel, valamint dízel részecskeszűrővel (DPF) kombinálta SCR megoldását az Euro 6-os D11 és D13 motorok esetében. A D5 és a D8 motorok műszaki megoldását hűtött EGR rendszer, részecskeszűrő és SCR kombinációja alkotja. „A világ minden táján szereztünk tapasztalatokat a károsanyag-kibocsátási előírásokról, amelyek jó alapul szolgáltak egy üzemanyag-hatékony, költséghatékony és kevésbé összetett motortechnológia kifejlesztéséhez. Rendkívül elégedettek vagyunk Euro 6-os kínálatunkkal, különösen, mivel a környezet védelme alapértékeink egyike” – mondja Astrid Drewsen. Kulcsszavak: járműipar, kamion, teherautó, új motor, volvo trucks
|
|
|||||
|
||||||
Átadták Európában a 10.000-dik Nissan LEAF-et |
||
2013. május 30.
A mai napon Sylvie Leroy lett a 10,000-dik Nissan LEAF tulajdonos Európában, ezzel bebetonozva az úttörő zéró emissziós autó pozícióját, mint minden idők legkellendőbb elektromos autója.
|
Mrs. Leroy egy ápolónő, aki idős betegek látogatására fogja használni a Nissan LEAF-et. Vásárlását azzal indokolta, hogy teljes mértékben le volt nyűgözve egy LEAF tesztautó kipróbálása után: "Azért vásároltam LEAF-et, mert az én munkámban jól jönnek az alacsony üzemeltetési költségek. Emellett szükségem volt egy családi autóra, amivel lecserélhetem az öreg dízelemet és a Nissan LEAF volt a legjobb választás számomra. A családom vonakodva állt egy elektromos autóhoz, de a tesztvezetés után a férjem már másnaptól egy LEAF-fel akart dolgozni menni. én viszont nem fogom könnyen kiadni a kulcsokat a kezeim közül!" Sylie így folytatta: "ápolóként pontosan tudom, hogy a városi levegő szennyezettsége miként hat az emberek egészségére és jó érzés hozzájárulni egészségesebb életkörülmények megteremtéséhez. A munka mellett a nyári vakációkra is szívesen fogom használni a LEAF-et." A Nissan LEAF 2011 márciusában kezdte pályafutását Európa egyes piacain és mára a legtöbb országban kapható az egyre emelkedő kereslet miatt. A Nissan elektromos autókért felelős igazgatója, Jean-Pierre Diernaz nagy örömmel fogadta a 10,000-es határ átlépését:" Ez egy fontos momentum az elektromos járművek számára, hiszen egy olyan időszakot élünk, amikor a LEAF értékesítés Európában nagy lendületben van. Márciusban 1000 darab LEAF-et adtunk el, ami az autó bevezetése óta a legsikeresebb hónap, valamint Norvégiában idén áprilisban a LEAF volt a második legkellendőbb autó." Jean-Pierre hozzátette:" úgy látjuk eljött egyfajta szemléletváltás, amire régóta vártunk. Egyre több ember vásárol elektromos autót és az infrastruktúra folyamatos bővülésen megy keresztül. úgy értük el ezt a mérföldkövet, hogy közben gőzerővel készülünk az európai gyártású, több mint 100 ponton módosított és tökéletesített LEAF nyári bevezetésére." Az új Nissan LEAF hazánkban júliustól lesz kapható a Nissan Gablini budaörsi szalonjában. Magyarországon az értékesítés már a vásárlói visszajelzések alapján több mint 100 ponton módosított modellel veszi kezdetét. Kulcsszavak: autóipar, elektromos autó, leaf, nissan, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Jön az 1.5 literes Ford EcoBoost motor |
||
2013. május 30.
A Ford bemutatja új, üzemanyag-takarékos, 1.5 literes EcoBoost benzinmotorját, ami – a négyhengeres EcoBoost motorok iránt világszerte növekvő igénynek megfelelően – tovább gazdagítja a vállalat sikeres EcoBoost-palettáját.
|
A Ford gyártókapacitása jelenleg évi 1,6 millió darab EcoBoost egység termelésére alkalmas; a vállalat 2010 és 2013 között megduplázza az EcoBoost motorokat gyártó európai, ázsiai és észak-amerikai üzemek számát. A Ford bejelentette, hogy üzemanyag-takarékos, innovatív erőforrásainak kínálatában megjelenik az új, 1.5 literes EcoBoost benzinmotor. Az 1.5 literes blokk stratégiai fontosságú a Ford számára, hiszen a vállalat világszerte egyre nagyobb igényt tapasztal négyhengeres EcoBoost motorjai iránt. Legújabb üzemanyag-takarékos erőforrásának bemutatásával a Ford 1,6 millió darabra növeli az EcoBoost motorok éves gyártókapacitását. 2013 végére hat üzem készíti majd az EcoBoost motorokat Európában, ázsiában és észak-Amerikában, vagyis háromszor annyi üzem kapcsolódik be a gyártásba, mint 2010-ben. A négyhengeres, 1.5 literes EcoBoost egység – az EcoBoost motorcsalád ötödik tagja – április vége óta a Ford világszínvonalú romániai gyárában, Krajovában készül, s a gyártásba idővel más üzemek is bekapcsolódnak majd. Az új motor először a kínai piacon jelenik majd meg a vadonatúj Ford Mondeóban, s még idén feltűnik az észak-amerikai Fusion limuzin kínálatában is, később pedig Európában is megrendelhető lesz az új Mondeóhoz. Az EcoBoost technológia a Ford erőteljes üzemanyag-takarékossági és emisszió-csökkentési stratégiájának egyik főszereplője, hiszen ezek a motorok akár 20 százalékkal is mérsékelhetik az autók fogyasztását és CO2-kibocsátását. Az 1,5 literes egységben az EcoBoost motorok jól ismert turbótöltési, közvetlen üzemanyag-befecskendezési és változó szelepvezérlési technológiája működik, s átgondolt kialakítása révén az erőforrás még alacsonyabb fogyasztást, rendkívül finom és csendes működést, valamint magas teljesítményt kínál. Mindemellett a Ford legújabb EcoBoost motorja jelentős kedvezményeket jelent azokon a piacokon, ahol az 1.5 literes vagy annál kisebb motorokkal szerelt járművek után alacsonyabb adót kell fizetni. Az új alumínium blokkal és két vezérműtengellyel készülő motor jónéhány innovatív megoldása a díjnyertes, 1.0 literes EcoBoost erőforrásban is bemutatkozott már; ilyen például az integrált kipufogócsonk. Az új motor várhatóan a Ford jelenlegi 1.6 literes EcoBoost erőforrásához hasonló teljesítményt és forgatónyomatékot ad majd le, ám üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása alacsonyabb lesz. Az 1.5 literes EcoBoost egység a Ford első olyan motorja, amelyben a vízpumpa szíjhajtását számítógép-vezérlésű kuplung kapcsolja: ez a megoldás szintén az üzemanyag-takarékosságot szolgálja, hiszen az erőforrás így hamarabb éri el üzemi hőfokát. A motor levegőellátásának hatékonyságát vízhűtésű töltőlevegő-hűtő fokozza. Az első, 3.5 literes, V6-os EcoBoost blokk 2009-es bevezetése óta a Ford több mint 600.000 EcoBoost erőforrással hajtott autót értékesített. A kínálat következő tagja a 2010-ben bemutatott 2.0 literes EcoBoost blokk volt, amit 2011-ben követett az 1.6 literes változat, tavaly pedig megjelent az 1.0 literes EcoBoost egység, ami 2012-ben megkapta az “év Motorja” címet. Ez év végére a vállalat modellkínálatának közel 80 százalékához lesz megrendelhető az üzemanyag-takarékos EcoBoost technológia. Kulcsszavak: autóipar, EcoBoost, ford, Mondeo, új motor
|
|
|||||
|
||||||
Ötcsillagos minősítést ért el a Chevrolet új városi terepjárója, a Trax |
||
2013. május 30.
A független európai minősítő intézet, az Euro NCAP, mai napon publikált jelentésében. A Trax a hetedik Chevrolet autó, amely sorban a legmagasabb biztonsági osztályzást érdemelte ki. Társai az Aveo, Volt, Cruze, Orlando, Malibu és a Captiva.
|
A Trax a szegmensében az egyik legbiztonságosabb autó, annak ellenére, hogy értékelése már a szigorított 2013-as szabványok alapján történt. „A Trax maszkulin külseje magas szintű biztonságot sugall már első nézésre is. A biztonság pedig az SUV vásárlásoknál az egyik legmeghatározóbb tényező. Büszkék vagyunk az ötcsillagos NCAP eredményünkre, amely megerősíti a Trax vásárlók elvárásait az autóval szemben”, hangsúlyozta ki Susan Docherty a Chevrolet és Cadillac európai elnök-vezérigazgatója. Az Euro NCAP részletes értékelése alapján a Trax kiváló 94 százalékos eredményt ért el a felnőtt utas védelem terén. A Trax maximális pontszámot ért el többek között az oldalsó akadállyal történő ütközés során, jó védelmet biztosítva a bent ülők összes testrészeinek. A frontális ütközésre úgyszintén jó osztályzatot szerzett a Trax és hasonló jó eredményt ért el a hátsó ütközések esetén fellépő ostorcsapásos sérülések elkerülésében is, az állítható üléseknek és fejtámláknak köszönhetően. Az utazó gyermekek védelmének terén a Trax kedvező osztályzatot kapott az oldalsó ütközések valamint a biztonsági gyerekülés rögzítése területén. A gyalogosvédelem kategóriában az Euro NCAP jelentése kiemeli, hogy a Trax lökhárítója jó védelmet nyújt a gyalogosoknak és ezt a tényt maximális pontszámmal jutalmazza. A biztonságot elősegítő kiegészítők terén a Trax sztenderd biztonsági berendezései, mint például az elektronikus stabilizáló és a sebesség korlátozó, megfelelnek az Euro NCAP előírásainak. A Chevrolet a biztonságos autózás területén még egy lépéssel tovább ment és bevezette a Siri Eyes Free szolgáltatást. A Chevrolet MyLink kapcsolattartó rádió technológia révén, amely a Trax-ban elérhető, a kompatibilis iPhone okostelefonnal rendelkező vezető hangvezérléssel utasítást adhat különböző feladatok elvégzésére, miközben a tekintetét le sem veszi az útról. A Chevrolet Trax az elkövetkező hetekben érkezik az európai kereskedésekbe. Egy teljes értékű SUV előnyeit nyújtja a vezetőnek, miközben egy kisautóra jellemző vezetési élményt és ehhez idomuló fogyasztási mutatókat produkál. A Trax rendkívüli változatossága kiterjed a korszerű utastértől, az igény szerint aktiválódó összkerék meghajtáson át a MyLink továbbfejlesztett kapcsolattartó rádióig. Az Euro NCAP által tesztelt autó LT felszereltségű, első kerék meghajtású Trax volt, 130 lóerős dízelmotorral. Részletes jelentés megtekinthető az Euro NCAP oldalon. Kulcsszavak: autóipar, biztonság, chevrolet, euro ncap, suv, törésteszt, Trax
|
|
|||||
|
||||||
Novemberben jön a harmadik generációs BMW X5 |
||
2013. május 30.
2013 novemberében piacra lép a BMW X5 harmadik generációja; a Sports Activity Vehicle piaci szegmens alapítójaként és kategóriájában világszerte piacvezetőként az X5 még magasabbra emeli a mércét az erőteljes és egyéni formavilág, a luxusszínvonalú és tágas utastér, a modern sokoldalúság és a magas fokú gazdaságosság mellett kínált élvezetes vezetés tekintetében.
|
Karakteres, elődjéhez képest jelentősen továbbfejlesztett karosszériadizájn; erőteljes orrkialakítás egészen a „BMW-vesékig” nyúló, kettős körfényszóró-egységekkel; elegánsan megnyújtott vonalvezetés; markáns formai motívumok az atletikusan kiformált kerékjáratok környezetében; hátul vízszintes orientáltságú vonalvezetés és feszes hatású felületek; a formai nyelvezetbe harmonikusan illeszkedő, az aerodinamikai tulajdonságokat javító elemek, köztük az Air Curtain, az Air Breather és a hátsó ablakok Aeroblade megoldásaival. új egyéni kialakítási lehetőségek: Design Pure Experience és Design Pure Excellence, illetve az M-sportcsomag választéka; minden külső és belső felszereltség kombinálható egymással. Megnövelt térkínálat, kedvezőbb áttekinthetőség és luxushangulat az utastérben; megemelt üléspozíció; mélyre helyezett műszerfal, vízszintes irányultságú, az ajtókárpitokon folytatódó vonalvezetéssel és további díszítőelemekkel; még magasabb fokú variálhatóság a 40:20:40 arányban osztott és lehajtható hátsó üléstámla révén; a csomagtér térfogata 650-1870 liter; már alapkivitelben automatikus mozgatású csomagtér-ajtó; első ízben vezérelhető a csomagtér-ajtó nyitása és zárása távirányítással és a vezetőülésből is; extrafelszerelésként komfortülések hátul; opcióként harmadik üléssor. Piaci bevezetés három motorváltozattal: BMW X5 xDrive50i a V8-as benzinmotor új generációjával (330 kW/450 LE), BMW X5 xDrive30d átdolgozott soros, hathengeres dízel erőforrással (190 kW/258 LE) illetve BMW M Performance X5 M50d hármas turbófeltöltésű, soros, hathengeres dízel-aggregáttal (280 kW/381 LE). A paletta 2013 decemberében a BMW X5 xDrive40d, a BMW X5 xDrive35i, a BMW X5 xDrive25d valamint a mindössze 149 g/km széndioxid-kibocsátású BMW X5 sDrive25d modellekkel bővül. Az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás következetes mérséklése a tömegcsökkentés, a légáramlások optimális alakítása, a továbbfejlesztett motorok és a már alapkivitelben kínált, különösen magas hatásfokú, nyolcfokozatú automata sebességváltó, valamint a BMW EfficientDynamics további műszaki megoldásainak alkalmazásával; az Automatikus Motorleállítás és -indítás rendszere (Automatic Start Stop Function), „ECO PRO” üzemmód „vitorlázó” és előrelátó asszisztens-funkcióval (Proactive Driving Assistant); minden modellváltozat már most EU6 emissziós besorolással. Szériafelszerelésként „élménykapcsoló” (Driving Experience Control); Comfort, Dynamic és Professional adaptív futómű-csomagok illetve Adaptív M-futómű a sportos irányíthatósági tulajdonságok illetve a menetkényelem célzott fejlesztése szolgálatában; minden modellváltozatban elektromechanikus szervokormány; extrafelszerelésként Aktív kormányzás (Active Steering). Már alapkivitelben BMW xDrive összkerékhajtás (kivéve BMW X5 sDrive25d), a Dynamic és Professional adaptív futómű-csomagok részeként a Dinamikus teljesítmény-szabályzás (Dynamic Performance Control) rendszerével; bemutatkozik az xDrive állapotkijelző. További fejlesztések a BMW ConnectedDrive kínálatában: Szélvédő-kijelző (Head-Up-Display) teljes színspektrummal és új tartalmakkal; a BMW személy- és állatfelismeréssel működő illetve a Dynamic Light Spot funkcióval kiegészített éjjellátó rendszere (BMW Night Vision); Sávváltáskor figyelmeztető rendszer; Sebességhatár-kijelzés; új BMW Parkoló-asszisztens hossz- és keresztirányú vezetőfunkcióval*; Surround View funkció 360 fokos képmegjelenítéssel; Driving Assistant rendszer Sávelhagyásra figyelmeztető funkcióval illetve a ráfutásos baleset és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető, önálló fékezéssel működő funkcióval; Driving Assistant Plus rendszer akár a megállásig fékező araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített Aktív sebességszabályzással (Active Cruise Control); Autópálya-torlódás asszisztens (Traffic Jam Assistant) a sebesség és a bekormányzási szög a vezető beavatkozása nélküli, aktív szabályzásával. Korszerű extrafelszerelések: szabadon álló, akár 10,25 col képátlójú Központi kijelző (Control Display) a szériafelszeltséghez tartozó iDrive kezelési rendszerhez; Touch Controller érintés-érzékeny felülettel, a navigációs rendszerrel együtt; igényes anyagválasztás; még több rakodóhely; Bang & Olufsen High End Surround Sound System; Komfortülések hátul; új Hátsó szórakoztató rendszer (Rear-seat Entertainment System) opcióként két monitorral Kulcsszavak: autóipar, bemutató, BMW, galéria, újdonság, X5
|
|
|||||
|
||||||
Sebastian Vettel az Infiniti teljesítményigazgatójaként utcai autókat tesztelt |
||
2013. május 30.
Kevesebb mint 24 órával a balesetekkel tarkított monacói futamot követően a háromszoros forma 1-es világbajnok, Sebastian Vettel már a híres Paul Ricard pályán látta el teljesítményigazgatói feladatait.
|
Az Infiniti Red Bull Racing pilótája az Infiniti legújabb utcai autójának és versenytársainak kiértékelésével töltötte a napot, az Infiniti európai fejlesztési szakembereinek körében, akik a cég bonni (Németország) illetve barcelonai (Spanyolország) központjaiból érkeztek. Luis Bravo, aki az Infiniti ügyfél-orientált járműmérnöki beállításait vezeti Európában, úgy véli, hogy a cél Vettel és a mérnök csapat tökéletes egyetértése abban, hogy mitől lesz nagyszerű egy autó. Az Infiniti utcai autóinak fejlesztése során a 2013-as bajnokságot jelenleg vezető Vettel idén több alkalommal is aktív szerepet játszik a tesztelésben, és nagyon fontos észrevételeket tesz a vezethetőséggel és teljesítménnyel kapcsolatban. „Sebastian teljesítményigazgatóként jelentős szerepet kapott a csapatban és nagyon örülünk, hogy vele dolgozhatunk.” – mondta Bravo. „Ma adódott az első alkalom, hogy felmérjük, Sebastian mit vár egy prémium, nagyteljesítményű utcai autótól, és figyelembe vegyük ennek a fontos felmérésnek az eredményeit az Infiniti következő generációs „Q” autóinak fejlesztésekor.” Bravo specialista mérnök csapata jó néhány órát töltött annak a vizsgálatával, ahogy Vettel a legújabb nagyteljesítményű prémiumautókat vezette a legendás Paul Ricard pályán, Franciaországban, amely elsőosztályú teszthelyszínnek bizonyult. A mérnökök célja az volt, hogy egyenesen Vetteltől hallják a számára legfontosabb jellemzőket, mint az irányíthatóság, a kormány visszajelzései, a jármű rugalmassága és vezetési komfortja. „Ahogyan az Infiniti új autóit fejlesztjük, nagyon fontos, hogy mindnek következetes vezetési stílust adjunk. Ezért kifejezetten hasznos, hogy sok autót vezethessek újra és újra ugyanazon a pályán.” –mondta Vettel. „A Forma 1-es autókhoz hasonlóan itt is érdekes, hogy mennyire különbözően lehet beállítani a kormány visszajelzését, a fékezést és az olyan segédrendszereket, mint az ESP vagy a kipörgésgátló. Ezeknek a jó beállítása tesz egy autót igazán nagyszerűvé.” Sebastian Vettelt a 2013-as New York Auto Show alkalmával nevezték ki az Infiniti teljesítményigazgatójává. Ez a pozíció kiterjeszti és megerősíti Vettel kapcsolatát a prémium márkával, amely formálisan 2011-ben kezdődött. Vettel már lényeges szerepet játszott az Infiniti jelenlegi kínálatának fejlesztésében is, az Infiniti FX Vettel Edition-tól kezdve a legújabb modell, az Infiniti Q50 fejlesztéséig. Az Infiniti elnöke Johan de Nysschen így nyilatkozott: „Sebastian fokozott szerepe az Infinitinél a következő lépés, hogy a Forma 1-es programunkat integráljuk az Infiniti termékfejlesztési folyamataival. Különös érzékenysége a beállítások terén nagyon szépszerűvé tette Sebastiant a fejlesztő mérnökök körében, akik meg is ragadták az alkalmat, hogy tökéletesítsék a felfüggesztést, a fékeket és a kormányzást. Ezek nagyszerű hírek az Infiniti sofőröknek, akik közvetlenül élvezni fogják a kiváló járműdinamika előnyeit.” A teljesen új Infiniti Q50 fejlesztése során Vettel egészen a fejlesztés korai szakaszától sok időt töltött Japánban a mérnökökkel, és ellátta őket világklasszis tanácsaival a dinamika, a teljesítmény és a kormány visszajelzései kapcsán. Ezután a korai tesztekbe is bevonták az Infiniti Red Bull Racing tesztpilótájával Sebastian Buemivel együtt Japánban, majd a hírhedt németországi Nürburgrinren, valamint a Forma 1-es szezon előtti teszten a spanyol Circuit de Catalunya pályán márciusban. A mostani teszthét a Paul Ricard pályán közvetlen hatással lesz a jövő Infiniti modelljeire, die értve az izgalmas, új belépőmodellt, amelyet várhatóan Európában fognak gyártani 2015-től, ezzel a cég első ízben a prémium szegmens szívében is versenybe száll. Kulcsszavak: forma 1, infiniti, járműipar, Q50, Sebastian Vettel, teszt
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - A rendőrség ellenőrzi a díjfizetést, a finanszírozáshoz változhat a büdzsé |
||
2013. május 29.
A megtett úttal arányos díj fizetését a rendőrség ellenőrzi. Amennyiben a rendszer kiépítése meghaladja a költségvetésben tervezett összeget, átcsoportosítással, vagy az idei büdzsé módosításával oldható meg a finanszírozás - jelent meg az erről szóló kormányhatározat a legutóbbi Magyar Közlönyben.
|
A megtett úttal arányos díj fizetését a rendőrség ellenőrzi. Amennyiben a rendszer kiépítése meghaladja a költségvetésben tervezett összeget, átcsoportosítással, vagy az idei büdzsé módosításával oldható meg a finanszírozás - jelent meg az erről szóló kormányhatározat a legutóbbi Magyar Közlönyben. A kormány korábbi határozata szerint az e-útdíj rendszer teljes infrastruktúrája a magyar állam tulajdonába kerül, a tulajdonosi jogokat az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. gyakorolja. A mostani határozat szerint, a díjelellenőrzéshez szükséges eszközöket az áAK továbbadja a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nek, amely azt az Országos Rendőr-főkapitányság vagyonkezelésébe adja. A határozatban a kormány megismétli azt, hogy az e-útdíj rendszert az idei költségvetésben szereplő 42 milliárd forintból kell kiépíteni. Amennyiben a működtetés, illetve a díjellenőrzés költsége nem férne bele a keretbe, akkor a költségvetés módosításával, illetve előirányzat átcsoportosítással kell megteremteni annak forrásait. Kulcsszavak: áak, autópálya, e-útdíj, ellenőrzés, gazdaság, útdíj
|
|
|||||
|
||||||
Elindítja magyarországi beruházásának harmadik ütemét a Hankook Tire |
||
2013. május 29.
A prémium gumiabroncsgyártó Hankook Tire vezetősége és a magyar kormány közös rendezvényen jelentette be az újabb 313 millió eurós bővítést, amely a Hankook rácalmási gyárának harmadik beruházási fázisát jelenti.
|
Ezzel a Hankook magyarországi beruházásainak összértéke meghaladja a 880 millió eurót. Az építési munkálatok 2013 júliusában kezdődnek; az új egységben várhatóan 2014 közepén indul majd a gyártás, 2015-re pedig eléri teljes kapacitását. Az új üzem jelentősen megnöveli a magyarországi gyártóbázis termelési volumenét amely évi 17 millió abroncs gyártását teszi lehetővé. A bővítés során közvetlenül újabb 950 munkahely jön majd létre. 2007-es megnyitása óta a Hankook ultramodern rácalmási üzeme már több tíz millió gumiabroncsot termelt. A gyár kapacitása szilárdan és dinamikusan növekszik: míg 2010-ben 6 millió abroncsot termelésére volt képes, 2011-ben az össztermelés elérte a 9 millió abroncsot, amely 2012-ben már évi 12 millió abroncsra emelkedett. A vállalat rácalmási gyára jelenleg személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára gyárt abroncsokat számos különböző specifikációban. A személygépkocsik számára gyártott radiál abroncsok (PCR) és az ultranagy teljesítményű (UHP) abroncsok gyártása teszi ki a rácalmási üzem termelésének legnagyobb részét, elsősorban annak köszönhetően, hogy a Hankook magas termékminőségének elismertsége megnövekedett Európa-szerte. A vállalat első gyári szerelésű abroncsait a gyárból közvetlenül a Volkswagen-csoport, a Hyundai és a KIA európai gyáraiba szállítják, amely a Hankook termékeinek kiváló minőségét bizonyítja. Az év folyamán várhatóan további első gyári felszerelési (OE) együttműködések kezdődnek majd prémium gyártókkal. – örömmel jelentjük ma be, hogy magyarországi gyáregységünk harmadik bővítési üteme veszi kezdetét – mondta Suh Seung-Hwa, a Hankook Tire globális elnök-vezérigazgatója. – Mint magyarországi nagyberuházó, és mint az európai autóipar jelentős piaci szereplője, a Hankook elkötelezett amellett, hogy folyamatos beruházásaival és ultramodern abroncstechnológiák alkalmazásával megfeleljen az abroncsai iránti növekvő európai kereslet elvárásainak – tette hozzá a cég első embere. Kulcsszavak: gazdaság, gumiabroncs, gyár, hankook, suv
|
|
|||||
|
||||||
Június közepén avatják az Audi új gyárát Győrben |
||
2013. május 29.
Június 12-én avatják az Audi új, mintegy 900 millió euróból felépült gyárát Győrben - erősítette meg az MTI értesülését a járműgyár magyarországi cége szerdán.
|
Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor Kft. vállalati kommunikációs vezetője az MTI-vel azt közölte: az esemény idején kezdi meg hivatalosan is működését a teljes járműgyártási folyamatot felvonultató üzem, amelynek alapkövét 2011-ben tették le. Ebben az üzemben gyártják a társaság nemrég bemutatott A3 limuzinját. A kezdetben csak a kisalföldi megyeszékhelyen készülő modellel a legnagyobb globális piaci szegmensbe, a kompakt limuzinok kategóriájába lép be a Volkswagen-csoporthoz tartozó autógyártó. Korábbi közlés szerint a társaság ezzel évi 125 ezerre növelheti (tavaly 33 és fél ezres) járműkibocsátását. A gyárbővítéshez több helyi nagyberuházás is kapcsolódik. Mintegy kétmilliárd forintból bővítik és fejlesztik a közeli Pér - alapvetően az Audi-gyárat kiszolgáló - repülőterét, így ott Airbus 320-as és Boeing 737 kategóriájú gépek is leszállhatnak. Az MTI úgy tuja: napokon belül megkaphatja az új feltételek közötti működéshez szükséges engedélyeket a légikikötő. Az év végén indult és hónapokon belül befejeződik az Audi logisztikai parkjának építése. A projekt korábbi közlés szerint 30-35 millió eurós vállalkozás. Emellett több az Audinak helyben beszállító cég is teremtett, bővített telephelyet a térségben. Kulcsszavak: A3, audi, autógyár, autóipar, gazdaság
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10781 - 10790 |