Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10621 - 10630 |
A Fiat City Brake Control (városi fékszabályozó rendszer) elnyerte az „Euro NCAP Advanced” díjat |
||
2013. június 26.
Az „Euro NCAP Advanced” díjjal 2010. óta jutalmazzák azokat az autógyártókat, akik olyan, élvonalbeli biztonsági rendszerekkel szerelik fel modelljeiket, amelyek valós előnyöket szavatolnak a felhasználók számára.
|
Ilyen fejlesztés az új ’City Brake Control’ városi vészfékező rendszer is, amely most elnyerte a nagyrabecsült „Euro NCAP Advanced 2013” díjat. A Fiat Panda és 500L modellekhez megrendelhető, innovatív aktív biztonsági rendszer felismeri, amennyiben más járművek vagy tárgyak találhatók az autó előtt, és ha a vezető nem reagálna, automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy enyhítse annak következményeit. A „City Brake Control” rendszert úgy tervezték, hogy városi forgalomban nyújtson azonnali és értékes segítséget. A motor beindításával automatikusan élesedő rendszer az 5 – 30 km/óra sebességtartományban alapértelmezésben mindig aktív, illetve azt a vezető saját belátása szerint ki-, illetve bekapcsolhatja. A „City Brake Control” rendszer lézerradaros (Light Detection And Ranging, LIDAR) érzékelője a szélvédő felső szélén kapott helyet, és a menetstabilizáló rendszerrel (ESC) működik együtt. Bizonyos paraméterektől (pl. útfelület minősége, menetdinamika, haladási irány, akadály helyzete, abroncsok állapota, stb.) függően a rendszer közbeavatkozása révén teljesen elkerülhető az ütközés, illetve enyhíthető annak súlyossága („ütközéselkerülés”, illetve „ütközés enyhítés”) A kifinomult eszköz három funkciót egyesít: az automatikus vészfékezést (Automatic Emergency Braking, AEB), a fékelőkészítést (Prefill) és a vészfékrásegítést (Brake Assist). Az AEB – amellett, hogy maximális mértékben tiszteletben tartja a vezető döntéseit, és meghagyja őt a jármű elsődleges irányítói szerepében – önműködően vészfékezést kezdeményez, amennyiben a rendszer úgy ítéli meg, hogy az ütközés elkerülhetetlen, ám a vezető nem reagál: ilyen helyzetekben a „City Brake Control” gyakorlatilag elébe megy a vezető várható reakciójának. A fékelőkészítés funkció automatikus fékezés helyett részleges nyomás alá helyezi a fékrendszert, hogy az gyorsabban reagálhasson, amint az AEB közbeavatkozik vagy a vezető fékezni kezd. A vészfékrásegítés ezzel szemben felismeri a vészhelyzetet, és a pedálreakciót ahhoz igazítva gyorsabb fékhatás elérését teszi lehetővé. Kulcsszavak: 500l, autóipar, biztonság, euro ncap, fiat, galéria, Panda
|
|
|||||
|
||||||
A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” |
||
2013. június 26.
A Mitsubishi Motors North America Inc. (MMNA) büszkén jelenti be, hogy a teljes egészében újratervezett, 2014-es Mitsubishi Outlander crossover lesz a “hivatalos safety car” az idén 91. alkalommal megrendezett, 2013. június 30-án rajtoló Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC).
|
A számos fejlett biztonsági technológiával – például Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszerrel (LWD), Adaptív Sebességtartó Automatikával (ACC) és ütközés Hatását Mérséklő Rendszerrel (FCM) – felszerelt stílusos, hétüléses Outlander a Mitsubishit képviseli majd a pályán, miközben “hivatalos safety car” minőségében teljesít szolgálatot e látványos motorsport-rendezvényen. A Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamot Colorado államban, a fenséges Sziklás Hegységben rendezik meg; a 20 kilométeres versenytávot 156 kanyar töri meg; a mezőny 2862 méteres szintkülönbséget győz le, és végül 4300 magasságban fut be a célba – vagyis több mint négy kilométerrel a tengerszint fölött. Az 1916 óta évente megrendezett futam az Indianapolis 500 után Amerika második legnagyobb múltú motorsport-rendezvénye. Kimagaslóan modern biztonsági technológiái mellett az új, 2014-es Mitsubishi Outlander a vállalat kiváló Szuper összkerékvezérlésű (S-AWC) négykerékhajtási rendszerével is megrendelhető, ami egyedülálló stabilitást, tapadást és irányíthatóságot biztosít – így az autó könnyedén mozog majd a Pikes Peak számtalan szerpentinjén, és magabiztosan néz szembe a gyorsan változó időjárási- és útviszonyokkal, amelyek pillanatok alatt új körülményeket teremthetnek e nagy magasságban húzódó útszakaszon. A Mitsubishi Motors szponzorként is megjelenik a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon. A dinamikus, új Mitsubishi Outlander mellett a Mitsubishi Lancer Evolution nagy teljesítményű sportlimuzin lesz a kisegítő safety car. Az autók különleges felkészítését az AEM®, a BBS USA, a Cobb Tuning, a DC Sports®, a Kenwood USA Corporation és a Muellerized Suspension Tuning vállalatok végezték. A Mitsubishi Motors tavaly debütált a Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon; az innovatív i-MiEV Evolution elektromos hajtású prototípus-versenyautó (amiben ugyanaz az elektromotor és lítium-ion akkumulátor működött, mint a 100%-ban elektromos hajtású, sorozatgyártású Mitsubishi i-MiEV modellben) 2013-ban második helyezést szerzett az Elektromos Hajtású Járművek Osztályában. A Mitsubishi Motors idén két vadonatúj, még erősebb, 100%-ban elektromos hajtású prototípus-versenyautóval, a MiEV Evolution modellel tér vissza a Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamra. Az egyik autó volánja mögött a kétszeres Dakar-győztes Hiroshi Masuoka ül majd, a másik gépet pedig a Pikes Peak hatszoros motorkerékpár-bajnoka és a 2002-es SCORE International off-road versenysorozat győztese, Greg Tracy vezeti. Kulcsszavak: autóipar, autósport, Mitsubishi, Outlander
|
|
|||||
|
||||||
Gázüzemű autóbusz mutatkozott be Budapesten |
||
2013. június 26.
Ma Budapesten is bemutatkozott a sűrített földgázzal (CNG) közlekedő IVECO Citelis. A szóló kivitelű városi kialakítású autóbuszt először Sopronban, majd Kaposvárott, Pécsett, Miskolcon próbálhatta ki az utazóközönség júniusban.
|
A jármű a fővárosi bemutatót követően Szegedre és Zalaegerszegre is ellátogat országos körútja során. „A környezetkímélő jármű fogadtatása nagyon kedvező volt mind az utasok, mind pedig a sofőrök részéről. Az autóbusz előnyös tulajdonságai közül a legtöbben a csendes és tiszta üzemmódot, valamint a tágas utasteret emelték ki.”– jegyezte meg Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke. Az IVECO-hoz tartozó, a közelmúltig Irisbus néven, a csehországi Vysoké Myto-ban készülő Citelis -típuscsaládhoz tartozó tesztbusza először Sopronban, a Kisalföld Volánnál állt forgalomba június 10-én. A kétnapos tesztüzemet követően a jármű Kaposvári Közlekedési Vállalatnál, Pécsett a Tüke Busz Zrt.-nél, valamint a borsodi megyeszékhelyen, a Miskolci Közlekedési Vállalatnál vendégeskedett. Az országos tesztkörút két újabb állomással bővült, így a budapesti bemutatót követően az autóbusz Szegeden, valamint Zalaegerszegen áll forgalomba. A csongrádi megyeszékhelyen június 27-30. között megvalósuló próbaüzem azért is kiemelkedő jelentőségű, mivel a városban közszolgáltatási feladatokat ellátó Tisza Volán rendelkezik a legnagyobb, összesen 43 darabos gázüzemű autóbuszflottával az országban. A sűrített földgázzal hajtott járművek népszerűségét jelzi, hogy a cég ebben a hónapban tíz darab új, gázüzemű elővárosi és városi feladatokra alkalmas alacsonypadlós autóbusz vásárlására írt ki közbeszerzési eljárást. A gázüzemű autóbuszt július 2 - 5. között pedig Zalaegerszegen próbálhatja ki az utazóközönség. A jármű hajtását biogázzal biztosítják majd, melyet az országban egyedülálló módon a Zalavíz szennyvíztisztító telepén állítanak elő. A zalai megyeszékhelyen tavaly állt forgalomba az első gázüzemű autóbusz, melyet használtan vásárolt a Zala Volán annak érdekében, hogy megismerje a megújuló forrásból készülő üzemanyaggal hajtott járművek előnyeit. Szigorú környezetvédelmi normák A 12 méter hosszú, teljes mértékben alacsonypadlós, háromajtós autóbusz hajtásáról 290 lőerős, hathengeres földgázmotor gondoskodik, mely az érvényben lévő Euro 5-ön túl az EEV környezetvédelmi kibocsátási normáknak is megfelel. Mindamellett a jövő évtől életbe lépő, a korábbiaknál jóval szigorúbb Euro 6-os határértékek teljesítésére is készen áll. A motor működéséhez szükséges - névlegesen 200 bar-os nyomásra sűrített - földgáz tárolására nyolc darab, összesen 1240 liter térfogatú, rendkívül erős kompozit szerkezetű gáztartály helyeztek el az autóbusz tetején. A könnyű tartály technológiának köszönhetően a Citelis utasbefogadó-képessége kimagasló, összesen 87 személy szállítására alkalmas, melyből 24 ülőhely áll az utasok rendelkezésre. A második ajtónál kialakított peronon lehetőség van babakocsival és kerekesszékkel közlekedők utazására is, le- és felszállásukat pedig mechanikus rámpa segíti. Az utastér szellőzéséről légkondicionáló, valamint tágas, elhúzható oldalablakok gondoskodnak. A tesztjármű nagy tartálytérfogata miatt egy feltöltéssel városi körülmények között körülbelül 500, míg települések közti járat esetén megközelítőleg 700 kilométert képes megtenni. állami forrás CNG buszokra A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) év elején 1,6 milliárd forintot különített el, hogy támogassa a közlekedési társaságokat gázüzemű autóbuszok beszerzéseiben. Az elnyerhető összeg a szóló kivitelű járműveknél darabonként maximum 18 millió forint, míg csuklós változatoknál legfeljebb 24 millió forint lehet. Magyarországon jelenleg körülbelül 50 darab CNG hajtású busz közlekedik, a támogatás révén ez a szám három-négyszeresére emelkedhet körülbelül egy év alatt. „A gáz meghajtású járművek használatának terjedésével a közösségi közlekedés széndioxid-kibocsátása és a szálló por koncentrációja, a városok légszennyeződése csökkenthető. A vissza nem térítendő támogatást az új Széchenyi az új Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszer keretében, a kvótabevételek terhére biztosítja a szaktárca” – jelentette ki Horváth Attila, az NFM zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkára. Országos összefogás Az autóbusz magyarországi tesztjét a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület szervezte, melynek tagjai nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy zavartalan legyen a jármű hazai üzemanyag-ellátása. Magyarország ugyanis még jelentős lemaradásban van a megfelelő CNG-töltőinfrastruktúra kiépítése terén, mely hátráltatja a gázüzemű hajtás szélesebb körben való elterjedését. Az Italcamion Kereskedelmi Kft. által Magyarországon képviselt IVECO Citelis autóbusz üzemanyag ellátásáról a BRC-töltőtechnológiája gondoskodott azokon a helyszíneken, ahol kiépített állomás nem áll rendelkezésre. A Gilbarco ACIS által összeállított mozgó töltőtechnológia pedig a Ganzair Kompresszortechnika Kft. gázszállító tartályaival fedezte a roadshow üzemanyag igényeit. Az üzemanyagot vidéken a GDF Suez, Budapesten pedig a Főgáz-CNG Kft. biztosítja az autóbuszhoz. Az öKO flotta a technológiai egységeket szolgáltatási rendszerbe szervezve tette lehetővé, hogy a városokban az autóbusz bizonyíthassa a CNG-technológia megalkuvás nélküli alkalmazhatóságát. Kulcsszavak: autóbusz, budapest, Citelis, cng, gázüzemű jármű, iveco, környezetbarát, környezetvédelem, MGKKE
|
|
|||||
|
||||||
Három sávosra bővül az M0-ás autópálya jobb pályájának egy szakasza |
||
2013. június 26.
Vasárnap délelőtt adják át a forgalomnak az M0-ás útgyűrű M6-os és 51. számú főút közötti jobb pályájának kibővített szakaszát: 11 kilométeren az eddigi két sáv helyett már három sávon haladhatnak az autósok és leállósáv is épült.
|
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője az MTI-nek szerdán elmondta: az M0-ás M6-os és M5-ös autópálya közötti, 17,3 kilométeres szakaszán jelenleg 2x2 sáv van, és ezen a szakaszon gyakoriak a dugók, torlódások, mivel naponta sávonként mintegy 25 ezer gépjármű halad itt át. Ezen segít a mostani bővítés. Loppert Dániel hozzátette, hogy az 51. számú főút és az M5-ös között új nyomvonalon épülő 6 kilométeres szakasz bővítése is folyamatban van, amelyet várhatóan augusztus végén adnak át. A kommunikációs vezető elmondta: a 11 kilométeres szakasz kibővítése 34 milliárd forintos beruházással valósult meg, amelynek 85 százaléka európai uniós forrás volt. A vasárnapi átadásról elmondta, hogy délelőtt 10 órakor helyezik forgalomba a kibővített szakaszt; erre az időre - körülbelül 15 percre - lezárják az M0-ás M7-estől Szeged felé vezető részét. Jelezte: az érintett szakasz régi részén szeptemberig még forgalmi korlátozásokra lehet számítani, az elválasztó elemek, táblák áthelyezése, valamint a sávok átfestése miatt. Kulcsszavak: autópálya, közlekedés, M0, M5, M6, M7, NIF
|
|
|||||
|
||||||
Júliusban forgalomba áll a maradék ötven Mercedes busz is Budapesten |
||
2013. június 26.
Július elsején forgalomba áll az utolsó ötven, új beszerzésű Mercedes-Benz Citaro 2 típusú autóbusz is Budapesten, ezzel teljessé válik a 150 járműből álló flotta - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden az MTI-vel.
|
Júliustól újabb kilenc vonalon, a 7-es és 7A, a 31-es, a 33-as, a 34-es, a 67-es, a 106-os, a 139-es, valamint a 168E vonalon állnak forgalomba az égkék Mercedesek, a 30, 30A és 230-as viszonylaton pedig már hét közben is lehet majd utazni az új buszokkal. Emellett újabb járműveket állítanak forgalomba a 8-as, a 11-es, a 22-es, a 22A, a 111-es, a 112-es, a 178-as, a 196-os, a 196A és a 222-es vonalakon. A buszok beosztásánál a BKK tájékoztatása szerint elsődleges cél volt, hogy a város lehető legtöbb pontján megjelenhessenek az új autóbuszok, a felszabaduló régebbi alacsonypadlós autóbuszokat pedig olyan vonalakra irányították át, ahol eddig csak kismértékben vagy egyáltalán nem volt elérhető az akadálymentesített szolgáltatás. Júliustól 38 vonalon jár majd az eddiginél több alacsonypadlós busz. A közlemény felidézi, hogy három ütemben - május, június és július első napjaiban - a BKK megrendelése alapján a VT-Transman Kft. állította forgalomba az új Citarókat. Az új autóbuszok forgalomba állítása után a budapesti autóbusz-hálózaton az alacsonypadlós autóbuszok részaránya a 2013 májusát megelőző 28 százalékról 45 százalékra nő július 1-jétől. Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, Citaro, főváros, mercedes, VT-Transman
|
|
|||||
|
||||||
Az Iveco és a Gazprom közösen fejleszt földgázüzemű járműveket Oroszországban |
||
2013. június 26.
Az Iveco, a haszon- és különleges felhasználású gépjárművek vezető gyártója, valamint a Gazprom PLC, az Oroszországi Föderáció legnagyobb földgázkitermelője és -szállítója, földgázüzemű járművek közös fejlesztésébe kezdett.
|
A partnerek véleménye szerint Oroszország CNG (Compressed Natural Gas – sűrített földgáz) piaca hatalmas növekedési lehetőségeket rejt magában. A dízelüzemű motorokról a földgázüzemű erőforrásokra való áttéréssel a gazdagság kulcságazataiban működő orosz vállalatok jelentősen csökkenthetik üzemanyag-felhasználásukat, így a környezet védelme mellett az ország energiabiztonságának megszilárdításához is hozzájárulhatnak. A Gazprom csoport a világ legnagyobb földgázkészleteinek birtokosa. A vállalat több programot indított a sűrített földgáz használatának népszerűsítésére és ezen felül együttműködési lehetőségeket keres a legfontosabb stratégiai partnerekkel, földgázüzemű járművek fejlesztésére, gyártására és népszerűsítésére. Az Iveco, amely már sikeresen vezetett be különféle alkalmazási területeken CNG modelleket, elkötelezetten támogatja az ország földgázüzemű járművekből álló flottájának a bővítését. A vállalat készen áll arra, hogy költséghatékony, földgázalapú motortechnológiát felvonultató járműmegoldásokat és járműveket kínáljon a gazdaság különféle ágazataiban működő társaságok számára, a tömegközlekedéstől kezdve a legnagyobb kihívást jelentő terepeken használt nehéz haszongépjárművekig. A megállapodás értelmében az Iveco és a Gazprom a földgázüzemű motorokkal meghajtott járművek tesztelési és fejlesztési programjait végzi közösen. Az együttműködés keretében olyan finanszírozási ajánlatokat is kidolgoznak majd, amelyek a földgázüzemű járművek szélesebb körű használatát ösztönzik regionális és nemzeti szinten egyaránt. A két vállalat emellett a haszongépjárművek számára a legjobb alternatív üzemanyagot jelentő CNG használatát népszerűsítő kampányokat is szervez. Az új földgáztöltő állomások építését kivitelező Gazprom PLC a CNG-üzemű járművek jelenlegi földrajzi elterjedtségéhez igazodva létesít a jövőben új töltőállomásokat Oroszország területén. A közös projekt részeként az Iveco földgázüzemű járműveket bocsát a Gazprom vállalat részére egyrészt tesztelésre, másrészt a modellek regionális és nemzetközi kiállításokon való bemutatására. Az Iveco, a CNG-üzemű járművek vezető európai gyártója a járművek teljes kínálatát biztosítja a 3,5 tonnás Natural Power Daily-től a 16 tonnás Eurocargo, illetve a 40 tonnás Stralis CNG modellig. Napjainkban megközelítőleg 12 000 földgázüzemű Iveco jármű dolgozik állami, önkormányzati és magánflottákban Európa-szerte. Az Iveco a hajtásláncokat gyártó testvérvállalata, az FPT Industrial támogatásával kínálja metánüzemű haszongépjárműveinek széles választékát Oroszországban. A CNG-hajtású modellpaletta a 3,5 tonnás modellektől a 26 tonnás járművekig érhető el, emellett a vállalat földgázalapú megoldásokat is ajánl a városi közlekedés számára. E vezető technológiáknak köszönhetően az új Stralis CNG például már megfelel az Euro VI károsanyag-kibocsátási szabványoknak, és egyetlen tank üzemanyaggal akár 400 km-t is képes megtenni. A földgázüzemű motorral hajtott járművek gáztartály-védelme és általános megjelenése, amely szinte tökéletesen megegyezik az ugyanilyen dízelüzemű modellekével, a Gazprom legmagasabb szintű elismerését nyerte el. Kulcsszavak: cng, fejlesztés, gázüzemű jármű, iveco
|
|
|||||
|
||||||
A Főtaxi támogatja autóinak sárgára színezését |
||
2013. június 26.
A Főtaxi Zrt. speciális finanszírozási konstrukcióval támogatja, hogy 800 autóból álló flottája mielőbb megfeleljen a Fővárosi önkormányzat taxisrendeletében előírt egységes sárga színnek - közölte a társaság kedden az MTI-vel.
|
A Főtaxi Zrt. speciális finanszírozási konstrukcióval támogatja, hogy
800 autóból álló flottája mielőbb megfeleljen a Fővárosi önkormányzat
taxisrendeletében előírt egységes sárga színnek - közölte a társaság
kedden az MTI-vel. A közlemény szerint a Főtaxi célja, hogy ezzel a lépéssel jelentősen csökkentse a taxisaira nehezedő finanszírozási terheket, valamint elősegítse a leggyorsabb átállást. A taxitársaság közölte azt is, hogy 2013 tavaszán tendert írt ki a társasághoz tartozó taxik átszínezésére. A pályázaton nyertes két, különböző eljárásmódot alkalmazó cég speciális árengedményt, gyártói alkalmassági és szavatossági nyilatkozatokat tett. A társaság taxispartnerei maguk választhatnak a kivitelezési technológiák közül. A fővárosi taxisrendelet 2013. szeptember 1-jén lép hatályba. Kulcsszavak: Főtaxi, főváros, gazdaság, közlekedés, rendelet, taxi
|
|
|||||
|
||||||
A Mitsubishi Space Star megkapta az MAAF 2013-as “Auto Environment” díjat |
||
2013. június 25.
Mindössze néhány héttel franciaországi bemutatása után a Mitsubishi Motors vadonatúj Space Star modellje megkapta az MAAF 2013-as “Auto Environment” díját.
|
A Space Star is szerepel a díjazottak közt azon a megmérettetésen, amely immár kilencedik éve a nemzetközi autógyárak által felmutatott legjelentősebb környezetvédelmi eredményeket értékeli. A díjakat több kategóriában is kiosztják: “100 LE alatti belsőégésű motorok”, “100 LE feletti belsőégésű motorok”, “Hibridek és Hálózatról tölthető hibridek”, “Elektromos hajtású autók”, valamint “Kishaszonjárművek”. A Space Star kategóriájában tíz modell állt versenyben; közülük választotta ki a tíz főből álló zsűri a CO2-, NOx- illetve HC-kibocsátás alapján a Space Star modellt, amely 92 g/km-es CO2-emisszójával a legjobbnak bizonyult a 100 LE alatti teljesítményű belsőégésű motorok osztályában – újra tanúbizonyságot téve az MMC mérnöki teljesítményéről, négy évvel azt követően, hogy a Colt ClearTec is elnyerte ezt a kitüntetést. Az öt legnagyobb európai piac egyikén megszerzett díj jól példázza az MMC vadonatúj Global Small építési módjának kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményét; ezt megelőzően a Space Star amerikai változata (a “Mirage”) megkapta az “Amerika legtakarékosabb, nem hibrid hajtású, benzinüzemű autója” címét; a Mitsubishi Motors hazai piacán pedig az autót a “Japán legtakarékosabb (belsőégésű motoros) benzinüzemű autója” címmel tüntették ki. Az MAAF Franciaország legnagyobb, autóbiztosításokkal foglalkozó társasága: egyéb tevékenységei mellett a vállalat 3,7 millió autó biztosítását intézi, és 588 képviseletet működtet az országban. Kulcsszavak: autóipar, díj, Franciaország, Mitsubishi, Space Star
|
|
|||||
|
||||||
A Scania átadta a világ első Euro 6-os gázüzemű tehergépjárművét |
||
2013. június 25.
A Scania leszállította az első, már az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normának megfelelő gázüzemű járművét.
|
Az ügyfél, a Bring Logistics, a skandináv szállítmányozási piac egyik fontos szereplője, akinek törekvése, hogy a legújabb környezetvédelmi megoldásokat kínálja ügyfeleinek. „Fontos számunkra, hogy a legújabb környezetvédelmi technológiákkal dogozzunk együtt, így ügyfeleinknek is ezeket a megoldásokat nyújthassuk. Már most a jövőre életbe lépő Euro 6 normának megfelelő járműveket alkalmazunk.” – mondta Arne Karlsson, a Bring Frigo åkeri AB vállalat elnöke. „A Scaniától vásárolt biogázzal üzemelő új elosztó tehergépkocsink kimagasló teljesítményű és mind a károsanyag-, mind a szén-dioxid kibocsátása nagyon alacsony.” A Scania gázüzemű motorjainak teljesítménye megegyezik a normál dízelmotorok teljesítményével. Az Euro 6 normának megfelelő motorok 280 és 340 lóerős változatban érhetők el. Nyomatékuk eléri a kiemelkedően magas 1.350 és az 1.600 Nm-t, amely egyedülállóvá teszi őket az iparágban. Kulcsszavak: cng, gázüzemű jármű, kamion, környezetbarát, környezetvédelem, scania
|
|
|||||
|
||||||
Robbie Williams már tíz éve számít a Multivanre |
||
2013. június 25.
Megkezdődött Robbie Williams „Take The Crown Stadium Tour 2013” elnevezésű turnéja, amelyre már minden jegy elkelt. Ez a harmadik nemzetközi koncertkörút, amelyen a Volkswagen Multivan, az ikonikus VW Bus jelenlegi leszármazottja tölti be a turnébuszok szerepét.
|
Tíz fekete Multivan Highline és két Multivan Business kíséri végig a 14 ország stadionjait megtöltő turnét, amely során augusztus végéig játszik a művész és zenekara. Egy ekkora volumenű turné pontosan összehangolt logisztikát igényel, jelen esetben minden koncerthelyszínen két csapat vesz részt, egyenként hat-hat Multivan járművel és vezetőikkel. „Mindent előre megterveztek a szervezők az utolsó másodpercig: bejelentkezés a szállodába, főpróbák, a show, kijelentkezés, repülőtér.” – mondta a turné vezetője, Jaeki Hildisch. „Ezért természetesen nagyon fontos, hogy minden tökéletesen működjön, különösen az autóknál van ez így.” – magyarázta. Mindegyik Multivan modellben 180 lóerős TDI motor és kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó (DSG) dolgozik. Ezek a személyszállító járművek egyszerre kényelmesek és rugalmasan alakíthatók, a második sor síneken csúsztatható, illetve forgatható üléseinek és a harmadik sor előredönthető, háromszemélyes padjának köszönhetően. A sötétített üvegezés pedig kellő biztonságot nyújt a hírességeknek a kíváncsi pillantások és a kamerák elől. Robbie Williams Németországban a „Take The Crown Stadium Tour 2013” turné keretében Gelsenkirchenben (július 10.), Hannoverben (július 27.), Münchenben (augusztus 7.) és Stuttgartban (augusztus 11.) lép fel. Kulcsszavak: autóipar, multivan, szponzor, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10621 - 10630 |