Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10731 - 10740
"Nemzetközi Év Motorja" díjat nyert a Volkswagen TSI

"Nemzetközi Év Motorja" díjat nyert a Volkswagen TSI

2013. június 07.
A Volkswagen 1,4 literes TSI benzinmotorja sorozatban hetedszer nyerte el az „év Motorja” („Engine of the Year” Award) díjat az 1,0-1,4 liter összlökettérfogatúak kategóriájában.
Részletek
VolkswagenEzzel az 1,4 literes TSI e nemzetközi motortechnológiai díj 15 éves történelmének legsikeresebb erőforrása.  Emellett a Volkswagen a TSI motortechnológia és az automatikus hengerlekapcsolás (ACT) kombinációjáért a rangos „Legújabb új Motor” („Best New Engine” Award) díjat is megkapta, vagyis az elmúlt 12 hónap legjobb motorfejlesztéseként tüntették ki.

A Volkswagen a folyamatosan továbbfejlesztett, EA 211 kódjelű, 1,4 literes TSI motorja 2006 óta összesen 12 díjat kapott az „év Motorja” („Engine of the Year”) zsűrijétől – így hét kategória győztes, két abszolút győztes, két „Legújabb új Motor” („Best New Engine“) és egy „év Zöld Motorja” („Green Engine of the Year“) díjat tudhat magáénak. A 87 nemzetközi szakújságíróból álló bizottság tehát egy történelmi győzelemsorozattal ismerte el a TSI motortechnológiát. Ugyanakkor a Volkswagen a legfrissebb újításával, a hengerlekapcsolásos TSI-vel új fejezetet nyitott a motorgyártásban. Tavaly óta a wolfsburgi vállalat a világon elsőként alkalmazza az aktív hengermenedzsmentet (ACT) a négyhengeres TSI motoroknál, amit eddig inkább csak a nagy nyolc- vagy tizenkét hengeres motoroknál láthattunk.

Az ACT a 103 kW / 140 LE teljesítményű 1.4 TSI motorral a Polóban és az új Golfban jelent meg először. A második és a harmadik henger ideiglenes lekapcsolása száz kilométerenként több mint 0,5 literrel csökkenti az átlagfogyasztást. A kiválóan kiegyensúlyozott 1.4 TSI a Golfban két hengerrel is ugyanolyan csendesen és rezgésektől mentesen jár, mint négy aktív égéstérrel.

VolkswagenAz átváltás összes mechanikai folyamata egy vezérműtengely-fordulat alatt végbemegy, vagyis a fordulatszám függvényében 13-36 ezredmásodpercig tart. A gyors beavatkozás a gyújtás és a fojtószelep működésébe pedig sima átmenetet biztosít. Az aktív hengermenedzsment összes alkatrészének tömege együttesen csupán 3 kilogramm. Az aktuátorait, a vezérműtengelyeket és azok csapágyházait a hengerfej foglalja magában, két gördülőcsapágy gondoskodik a tengelyek súrlódásának csökkentéséről. Fontos megjegyezni: csak a TSI koncepció – azaz a közvetlen benzinbefecskendezés és turbófeltöltés – teszi lehetővé a hengerlekapcsolás mai formájában való alkalmazását.

A TSI motorok átlagfogyasztási és CO2 kibocsátási értékei többek között a kisebb belső súrlódásnak, a kedvezőbb tömegnek és az optimalizált hőmenedzsmentnek köszönhetően akár 9 százalékkal is csökkenhetnek elődeikéhez képest.  Az aktív hengermenedzsment (ACT) pedig további akár 15 százaléknyi megtakarítási lehetőséget tartogat.

A Volkswagen világszinten vezető szerepet tölt be a feltöltéses, közvetlen befecskendezéses motorok fejlesztése terén, és ez idáig már több mint 3,8 millió TSI erőforrást állított elő a világ különböző pontjain lévő öt gyártóüzemben.  A két kitüntetést június 5-én Dr. Rüdiger Szengel, a Volkswagen benzinmotor-fejlesztési igazgatója és Hermann Middendorf, a Volkswagen benzinmotor-fejlesztési részlegénél az EA 211 motortípus fejlesztési vezetője vette át Stuttgartban.
Kulcsszavak: autóipar, Év Motorja, fejlesztés, Golf, TSi motor, volkswagen
 
A jövőben Győrben készül az Audi Q3 A jövőben Győrben készül az Audi Q3 Január és május között 5,7 %-kal nőttek a Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai Január és május között 5,7 %-kal nőttek a Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai "Nemzetközi Év Motorja" díjat nyert a Volkswagen TSI Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Elindult a Mazda MX-5 RF gyártása Elindult a Mazda MX-5 RF gyártása A SEAT csatlakozik a Volkswagen Group China és a JAC közös vállalkozásához A SEAT csatlakozik a Volkswagen Group China és a JAC közös vállalkozásához
 
Megérkezett a Toyota Corolla új generációja

Megérkezett a Toyota Corolla új generációja

2013. június 07.
A Toyota Corolla a világ legkelendőbb autója. A 47 évvel ezelőtt, 1966-ban bemutatott modellből eddig világszerte 40 millió darab talált gazdára.
Részletek
Toyota CorollaAz új Corolla 11. generációjának bemutatkozása idején a gyártás 16 helyen folyik, és az autó a világ több mint 150 országában kapható.

Shinichi Yasui főmérnök szerint e kiemelkedő teljesítményben jelentős szerepet játszott, hogy minden fejlesztőcsapat folyamatosan szem előtt tartotta az első modellgeneráció főmérnöke, Tatsuo Hasegawa filozófiáját, amely szerint “Olyan Corollát kell alkotnunk, ami a világ minden táján örömöt és kellemes közérzetet biztosít az emberek számára”.

A Corolla új meg új generációban mindig újszerű elképzelések és technológiák jelentek meg, így a modell folyamatosan a motorizáció éllovasa volt – Japánban és a világ többi országában egyaránt.

Habár a Corolla most is fontos és sikeres modellnek számít az autópiacon, nagyon fontos, hogy fejlesztése során figyelembe vegyük az autózással kapcsolatos sokféle és folyamatosan változó igényeket, valamint a világ különböző részein élő vásárlók eltérő elvárásait. Ennek érdekében az új Corolla megalkotása során alaposan elemeztük és minden tekintetben figyelembe vettük ügyfeleink visszajelzéseit. Ez a szemlélet a Toyota fejlesztési módszerének meghatározó eleme.

Ennek eredményeképpen az első Corolla tervezését meghatározó filozófia (kiváló minőségű, tartós és megbízható autó, amely a világ minden piacán maradéktalanul megfelel a vásárlók elvárásainak) azzal egészült ki, hogy az ügyfelek visszajelzései alapján meghatározott fontos területeken nem csupán kielégítjük, hanem túl is szárnyaljuk a vevők elvárásait.

Toyota Corollaés íme, itt a Corolla új, 11. generációja: egy autó, amely magában hordozza 47 év minden Corollájának erényeit, hogy a vásárlóközönség minden igényét kielégíthesse. Ez az autó mindent tud, ami ehhez szükséges: modern formatervéhez tágasabb, komfortosabb és praktikusabb utastér társul, üzemanyag-fogyasztása páratlanul alacsony, s emellett még jobb menetdinamikát és továbbfejlesztett biztonsági berendezéseket kínál.

ám az új Corolla mindenekelőtt a modellcsalád legendás minőségére, tartósságára és megbízhatóságára épít; minden szempontból kiemelkedő dizájnja és műszaki tartalma pedig garantálja, hogy a világ minden országában meggyőző ár-érték arányt kínál majd.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, Corolla, toyota, új modell
 
Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Consumer Reports: a Toyota Corolla, Camry és Prius zöld választás A BMW 2-es sorozatának Cabrio változata még egyedibbé varázsolható A BMW 2-es sorozatának Cabrio változata még egyedibbé varázsolható Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Európában is épülhet Tesla gyár, ha lesz elég kereslet Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek
 
A Kia Motors Slovakia elindította a Kia cee’d sportváltozata, a GT sorozatgyártását

A Kia Motors Slovakia elindította a Kia cee’d sportváltozata, a GT sorozatgyártását

2013. június 07.
A régóta várt sportmodell három- és ötajtós kivitelben is készül (pro_cee’d GT és cee’d GT). A sportos megjelenésű duó nem csak vonalaival, műszaki tartalmával, 204 LE-s turbós benzinmotorjával, és 230 km/órás végsebességével is a sebesség szerelmeseit szolgálja, ugyanakkor a mindennapokban is tökéletes, kényelmes, és megbízható, élvezetes társ.
Részletek
Kia pro_cee’d GT"örülünk, hogy a Kia első, ízig-vérig sportmodellje nálunk, Zsolnán készül. Hisszük, hogy a márka profilszélesítése ebben az új szegmensben is új vásárlókat toboroz majd. A GT-kkel még több érzelem érkezett a cee’d családba.” mondta Eek-Hee Lee, a Kia Motors Slovakia ügyvezető elnöke.

A GT-ket a Kia friss fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses (GDI), kettős beömlésű turbóval felszerelt 1,6-os benzinmotorja hajtja. A teljesítmény 204 LE, ez 51 százalékkal haladja meg a márka szintén 1,6 literes, és közvetlen befecskendezéses szívómotorjáét, a 265 Nm-es forgatónyomaték pedig 61 százalékkal több. Az átlagfogyasztás mindössze 7.4 l/100 km a széndioxid emisszió pedig 171 g/km.

A cee’d GT-k formáinak tervezését Peter Schreyer, a márka elnöke, és vezető formatervezője irányította. A sportmodelleken újak a fényszórók, a lökhárítók, egyediek a LED-es nappali menetfények, más a hűtőmaszk, a ködlámpák, a kipufogó pedig kettős végű. A könnyűfém keréktárcsák 18 colosak, a féknyergek látványos piros színben pompáznak, és különleges fényezések is rendelhetők. A GT-k utasterébe a Recaro-tól érkeznek a sportülések, alumínium a pedálok taposófelülete, különlegesek a beltéri anyagok, a 7 col képátlójú érintőképernyő megjelenése és funkciói is sportautósak.

Az új sorozat bevezetését megünnepelendő a Kia 500 darabos különleges szériát is készít a háromajtós GT-kből. A pro_cee´€™d GT 1st edition fényezése háromrétegű fehér, 18-as keréktárcsáinak küllői magas fényű feketék, szintén feketék a külső tükrök házai, a belső küszöbborítások saválló acélból készülnek, megvilágított GT logóval, és minden autó egyedi sorszámozással fut. A lábtér-világítás vörös fényű, és a különleges szőnyegek kettős varrása is piros.

Kia pro_cee’d GT
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, galéria, kia, pro_cee, szlovákia
 
Autócsodák a családoknak Autócsodák a családoknak A Kia Motors Slovakia elindította a Kia cee’d sportváltozata, a GT sorozatgyártását Ott voltunk a Magyar E-mobilitás Napon A kategóriateremtő C-HR repítheti még előbbre a Toyotát? A kategóriateremtő C-HR repítheti még előbbre a Toyotát? A Kia Motors Slovakia elindította a Kia cee’d sportváltozata, a GT sorozatgyártását Csökkent a román autógyártás az idén Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca
 
Kalandra fel! - Az új BMW F 800 GS Adventure

Kalandra fel! - Az új BMW F 800 GS Adventure

2013. június 07.
A BMW Motorrad nem csupán a nagyméretű túra-endurók piacán szerepel a legsikeresebb gyártóként, hanem F 700 GS és F 800 GS modelljeivel a középkategóriájú endurók körében is éllovasnak számít.
Részletek
BMW F 800 GS AdventureAz új F 800 GS Adventure e vezető pozíciót erősíti tovább. Az F 800 GS dinamikus, kifejezetten a terepezésre összpontosító karakterének alapjain az Adventure az agilitás, a sokoldalú túra-alkalmazhatóság és a magas színvonalú terepes képességek optimális ötvözetét kínálja. A nagysikerű boxermotoros GS Adventure modellek nyomdokain és példája nyomán most újabb vérbeli GS Adventure koncepció jelenik meg a túramotorosok, világjárók és endurósok számára a középkategóriában.

Az új F 800 GS Adventure az F 800 GS bevált és karakteres, vízhűtésű, hengerenként négyszelepes, kéthengeres erőforrását vette át. E korszerű, 798 köbcentiméteres aggregát elektronikus benzinbefecskendezéssel, szabályozott katalizátorral és hatfokozatú sebességváltóval készül. Teljesítménye 7.500-as percenkénti fordulatszámnál változatlanul 63 kW (85 LE), s 83 newtonméter maximális forgatónyomatékát 5.750 percenkénti fordulatnál adja le, mindvégig érzékeny gázadási reakciókkal, intenzív vonóerővel és kedvező üzemanyag-fogyasztási értékekkel szolgálva.

Technika és felszereltség világutazóknak

Akárcsak az F 800 GS, az Adventure is robusztus és nagy torziós merevségű csővázra épül, a tekintélyes hatótáv szolgálatában álló, 24 literesre növelt üzemanyagtartály (+8 liter az F 800 GS tankjához képest) okozta terhelést a megerősített hátsó vázkeret veszi fel. Az F 800 GS felszereltségéhez hasonlóan az Adventure is már alapkivitelében tartalmaz blokkolásgátló berendezést (ABS). Az olyan fejlett biztonsági és menetdinamikai rendszerek, mint az elektronikus kipörgésgátló (Automatic Stability Control; ASC) illetve az Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) gyári extrafelszerelésként állnak rendelkezésre.

BMW F 800 GS AdventureA BMW F 800 GS modellel együtt így az F 800 GS Adventure a piac legbiztonságosabb középkategóriájú túra-endurójaként szerepel a palettán. Az F 800 GS Adventure emellett az ASC rendszerhez extraként az új enduro-üzemmódot is kínálja. A vezető ekkor a terepes használat során egyszerű gombnyomással emelheti meg az ABS és az ASC rendszereinek beavatkozási küszöbértékeit, laza talajon is optimális gyorsulási illetve lassulási értékek mentén élvezve a motorozás még dinamikusabb élményét.

új, kimondottan férfias stílusú burkolata az F 800 GS Adventure világjáró-karakterét is kiemeli, amelyhez szintén új és különösen kényelmes ülése, a szél és az eső elleni fokozott védelem jegyében megnövelt szélvédője, illetve kéz-protektorai is nagyban hozzájárulnak. Az F 800 GS Adventure felszereltségét széles enduro-lábtartók, állítható és megerősített lábfék-kar, valamint motorvédő csőidom és egyidejűleg az üzemanyagtartály védelmeként is szolgáló oldaldoboz-tartó teszi teljessé.

A piaci bevezetésre BMW F 800 GS Adventure „Launch Edition”

Az új F 800 GS Adventure piaci bevezetésére jelenik meg az ezer példányban készülő „Launch Edition” különleges változat is. Az F 800 GS Adventure „Launch Edition” egyéni stílusjegye „Matt Sandrover” színe, amely három felszereltségi csomaggal kombinálható. A komfort-csomagban fedélzeti számítógép, markolatfűtés és középállvány szerepel, míg az enduro-csomaggal a „Launch Edition” kivitel is rendelkezhet az ASC rendszerével és annak enduro-üzemmódjával. A felszereltségi kínálatot a kiegészítők csomagja teszi teljessé, zárható alumínium csomagtartódoboz-készletével, topcase-tartójával, valamint a BMW Motorrad Navigator Adventure navigációs rendszerrel (a megfelelő tartóval és kábellel).

BMW F 800 GS Adventure

 

 
Kulcsszavak: BMW motorrad, F 800 GS, járműipar, túra-enduró, új motor
 
A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban Kalandra fel! - Az új BMW F 800 GS Adventure Városi hibrid autóbuszt fejlesztett az evopro Bus Kft. Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben Élénkül, de még mindig hét évtizedes mélyponton az autóértékesítés Nagy-Britanniában Élénkül, de még mindig hét évtizedes mélyponton az autóértékesítés Nagy-Britanniában Az év második felében indulhat a termelés a miskolci akkumulátorgyárban Az év második felében indulhat a termelés a miskolci akkumulátorgyárban
 
ÁAK: az autópályák nincsenek veszélyben

ÁAK: az autópályák nincsenek veszélyben

2013. június 07.
állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. által kezelt autópályák és autóutak a magyarországi folyószakaszok áradásai miatt nincsenek veszélyben, de a biztonság érdekében fokozottan ellenőrzik a vízfolyásokkal érintett területeket - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
Részletek
ÁAK: az autópályák nincsenek veszélybenMint írták, a magyarországi gyorsforgalmi utak biztonságosak, és mindenhol jól járhatók. Az útviszonyokról és a közlekedési helyzetről az ország egész területéről helyi tarifával hívható 06-40-40-50-60-as kék-számon, az autópályás weboldalon (www.autopalya.hu) lehet informálódni, továbbá az SMS-alapú információszolgáltatás és az autópályákon telepített VJT-kijelzők (változtatható jelzésképű tábla) is segítenek a tájékozódásban.

Kifejtették, a Duna áradása miatt a védelmi bizottság több országos főutat is lezárt, és a forgalmat a közeli gyorsforgalmi útra terelik. A lezárások miatt egyes autópálya-szakaszok - az M1-es autópálya 85-107 kilométeres, az M2 autóút gödi és a Vác észak csomópontjai közötti szakasza - díjmentesen használhatók.

Az áAK Zrt. közleményében arra is kitért, hogy a napi feladatok ellátása mellett jelenleg a társaság negyven munkatársa az árvízi védekezésben is részt vesz a gátakon.
Kulcsszavak: áak, árvíz, autópálya, autóút, közlekedés, M1, M2
 
ÁAK: az autópályák nincsenek veszélyben Az autósok többsége elégedett a kgfb biztosítójával Több százezer autó sebességét mérte a rendőrség a közlekedési akcióban Több százezer autó sebességét mérte a rendőrség a közlekedési akcióban Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára
 
Árvíz - Díjmentes a teherforgalom az M1 Zsámbék-Komárom szakaszán

Árvíz - Díjmentes a teherforgalom az M1 Zsámbék-Komárom szakaszán

2013. június 07.
Az árvíz miatt díjmentesen használhatják az M1 autópálya zsámbéki és komáromi csomópont közötti szakaszát a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók 2013. június 6-án 19 órától - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) csütörtökön.
Részletek
Árvíz - Díjmentes a teherforgalom az M1 Zsámbék-Komárom szakaszánA közlemény szerint az átmeneti intézkedést egyebek mellett az 1. számú főút párhuzamos szakaszainak teljes lezárása tette szükségessé. Az állami Autópálya Kezelő Zrt. a Komárom-Esztergom Megyei Védelmi Bizottság kezdeményezésére döntött a díjmentes használatról.

A közútkezelő korábbi, hasonló intézkedése továbbra is érvényben van a sztráda Komárom-Győr szakaszán. így az M1 egyes járműkategóriák számára összesen mintegy 81 kilométeren vehető igénybe ingyenes terelőútként. Az úthasználati jogosultsággal nem rendelkező járművek az autópályát az első kihajtási lehetőségig használhatják díjmentesen.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium folyamatosan figyelemmel kíséri az árvízi helyzet alakulását. A tárca a közlekedési társaságoktól elvárja, hogy a védekezést és az ország működését hathatós intézkedésekkel segítsék.

A közleményben felhívják a figyelmet arra, hogy a  közútkezelőknek, vasúttársaságoknak és autóbuszos szolgáltatóknak gondoskodniuk kell a nem veszélyeztetett országrészek zavartalan ellátásáról is. A közlekedésért felelős tárca és a felügyelete alatt működő vállalatok a következő napokban elsősorban a bajba jutottak érdekében mozgósítják erőforrásaikat.
Kulcsszavak: áak, árvíz, autópálya, időjárás, nfm, útdíj
 
Árvíz - Díjmentes a teherforgalom az M1 Zsámbék-Komárom szakaszán Brüsszel szerint nem mond igazat Orbán az M0-sról Uber: nem jó irány az új technológia betiltása Uber: nem jó irány az új technológia betiltása Árvíz - Díjmentes a teherforgalom az M1 Zsámbék-Komárom szakaszán Fejlődés előtt áll a hazai gázüzemű közlekedés Fizetős lett nemcsak az M0-s, hanem minden gyorsforgalmi út is! Fizetős lett nemcsak az M0-s, hanem minden gyorsforgalmi út is! Árvíz - Díjmentes a teherforgalom az M1 Zsámbék-Komárom szakaszán Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon
 
Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha

Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha

2013. június 06.
Az új BMW 5-ös modellcsalád extrafelszerelései, illetve a BMW ConnectedDrive szolgáltatásainak programjában egyaránt innovatív újdonságok egész sorával hangsúlyozza a fejlett hálózati kapcsolatok, az infotainment, a kényelem és a biztonság területein elfoglalt kivételes pozícióját.
Részletek
BMW 5-ösA csomagtérfedél illetve -ajtó a komfortnyitás opciójának részeként kínált érintésmentes elektromos nyitása most a megfelelő zárási funkcióval egészült ki, amely a nyitáshoz hasonlóan szintén a hátsó lökhárító alatt végzett lábmozdulattal aktiválható. Az új BMW 5-ös sorozat kínálatában emellett egy új, táblagép-stílusú monitorokkal működő hátsó szórakoztató rendszer (Rear-seat Entertainment System), a Harman Kardon Surround Sound System, valamint a hangulatvilágítás egy új, narancsszínű és fehér tónus között átváltható változata is megjelent.

Az extrafelszerelésként rendelhető „Professional” navigációs rendszer továbbfejlesztett menüszerkezettel bővült, illetve új, érintés-érzékeny felülettel kialakított központi kezelőgomb segíti az úticél megadásakor illetve az iDrive kezelési rendszer további funkcióinak használatakor az egyes írásjelek gyors és egyszerű bevitelét.

A vezetői segédrendszerek területén a BMW 5-ös sorozat a vakításmentes távfény-asszisztens, valamint a BMW személy- és állatfelismeréssel működő, illetve a Dynamic Light Spot funkcióval kiegészített éjjellátó rendszere (BMW Night Vision) technikáival növeli tovább előnyét. 2013 novemberétől extrafelszerelésként már a Torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) is segítheti a vezetőt, jelentősen enyhítve a monoton autópálya-torlódások okozta feszültséget. A berendezés, amely kanyarban is önműködően tartja az éppen igénybe vett forgalmi sávot, a Driving Assistant Plus opció része, amelyben az Araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített Aktív sebességszabályzás (Active Cruise Control) és az önálló fékezéssel működő Ráfutásos baleset veszélyére figyelmeztető funkció (Collision Warning) is szerepel. A radarérzékelők és kamera segítségével működő sebességszabályzás még pontosabban reagál a pillanatnyi menethelyzetre, beleértve a jármű körüli álló objektumokat is. Szintén 2013 novemberétől jelenik meg a Limousine és a Touring kínálatában a teljesen automatikus Parkoló-asszisztens.

BMW 5-ös TouringDinamika, kényelem, gazdaságosság, esztétikum és innovatív megoldások sokasága a vezetés élménye szolgálatában – a BMW 5-ös sorozat minden olyan adottsággal rendelkezik, amelyek a felső középkategória prémiumszegmensének „bestsellerét” csak jellemezhetik. Folyamatosan emelkedő értékesítési darabszámaival e sorozat továbbra is globális piacvezető vetélytársai körében. Az aktuális generáció bemutatkozása óta világszerte már több mint egymillió példány talált gazdára a BMW 5-ös Limousine, a BMW 5-ös Touring és a luxuskaraktere révén szegmensében egyedülálló BMW 5-ös Gran Turismo modellekből. E sikertörténet most újabb fejezetéhez érkezett, s formavilága precíz módosításai, bővülő motorválasztéka, valamint felszereltségi kínálata és a BMW ConnectedDrive szolgáltatásainak innovatív kiegészítései nyomán a BMW 5-ös modellcsalád még vonzóbbá vált.

Dizájn: precíz módosítások hangsúlyozzák sportosságát

Elején a „BMW-vesék” szegélyének további kontúrvonalai és átdolgozott alsó légbeömlő nyílásai emelik ki még inkább az új BMW 5-ös Limousine és az új BMW 5-ös Touring sportos karakterét. Hátul a lökhárító újabb fénytörési éle, illetve hátsó lámpáik keskeny és határozott szegélyű, így még kifejezőbb fénycsíkjai hangsúlyozzák a két modell szélességét. Az új BMW 5-ös Gran Turismo szintén áttervezett - tekintélyt parancsoló fellépést és masszivitást sugárzó - lökhárítót kapott. Ugyancsak átdolgozott hátulja immár jóval hosszabbnak és laposabbnak hat. A rendszámtábla-tartó környezetének hangsúlyosan háromdimenziós hatást keltő felületei és a hátsó lökhárító krómléce tovább erősítik e dinamikus benyomást.

A xenon-fényszórók mindegyik modellben az alapfelszereltséget bővítik, de extrafelszerelésként első ízben Adaptív LED-fényszórók, illetve ugyancsak LED-technikájú ködfényszórók is rendelhetők. Az oldalsó irányjelzők a külső visszapillantó tükrök házába integráltan jelennek meg. Ugyancsak újdonság a BMW 5-ös sorozat palettáján a BMW Luxury Line és a BMW Modern Line exkluzív dizájn- és felszereltségi csomagja, amelyeket modell-specifikus M-sportcsomag egészít ki a palettán.

BMW 5-ös Gran TurismoTovábbfejlesztett funkcionalitás és még határozottabb prémium karakter

Az utastérben egészen a legapróbb részletekig menő fejlesztések gondoskodnak a még kifinomultabb prémiumhatásról és a fokozott funkcionalitásról. A szériafelszereltséghez tartozó iDrive kezelési rendszer központi kijelzője a Limousine és a Touring modellekben már egyaránt krómozott szegélyű. A középkonzol rakodórekeszei és pohártartói megnövelt térfogatúak.

Az új BMW 5-ös Gran Turismo csomagtartója a hátsó traktus teljes áttervezése eredményeképpen 60 literrel, összesen 500 literesre bővült. új külső színek, könnyűfém keréktárcsák, kárpitszínek és díszítő berakások avatják még vonzóbbá a BMW 5-ös sorozat mindegyik modellcsaládját, illetve bővítik tovább egyéni kialakítási lehetőségeiket.
Kulcsszavak: bemutató, BMW 5, galéria, gran turismo, Touring
 
Új Opel Corsa OPC: a teljesítménysportoló ötödik nemzedéke Új Opel Corsa OPC: a teljesítménysportoló ötödik nemzedéke Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha A Nissan a 2013-as Frankfurti Autószalonon Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha Genfi Autószalon - Ötajtós Lancia Ypsilon Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha Genfben bemutatkozott a Nissan e-NV200
 
Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában

Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában

2013. június 06.
Az összesen 56 országban kapható Micrát - melyet egyes országokban March néven ismernek - négy különböző pontján gyártják a világnak. Az összes Európába szánt autót Indiában szerelik össze, míg a többi gyártóközpont Thaiföldön, Mexikóban és Kínában található.
Részletek
Nissan MicraBár egy világszerte elérhető modellről van szó, az európai márkakereskedésekbe szeptemberben megérkező új Micra számos módosítását kifejezetten az európai piac igényeire szabták. Ennek eredményeképpen az új modell nem csak külsejében ízig-vérig európai, de a teljesítmény, a vezethetőség, a minőség és a technikai innováció terén is kielégíti a kifinomult ízlésű európai autóvásárlók rendkívül magas igényeit. A modellen végzett módosítások az autó külső részén a legszembeötlőbbek. Az új hűtőrács - amely jobban hangsúlyozza a Nissan többi modelljével fennálló rokonságot, és amelyen az ismerős kör alakú emblémát krómozott V alakú motívum öleli körül - teljesen megváltoztatja az új Micra „arcát".

Azonban nem csak a hűtőrács változott. A motorháztető, a sárvédők, a fényszórók és az első lökhárító is megújultak. Az első ködfényszóróval ellátott változatoknál ezek a fényszórók is új, karakteres formát és krómozott keretet kaptak. A változások erőteljesebb, hátorozottabb és dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az új Micrának. Az új lökhárító, az új LED-es hátsó fényszórók, valamint a csomagtérajtó alatti új panel az autó hátulját is teljesen újrarajzolják. Az új megjelenést jól kiegészítik az új 15 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint az új modellel bevezetett 16 colos fekete-ezüst könnyűfém keréktárcsák. A külső változásoknak köszönhetően az új Micra magabiztosabb benyomást tesz, és még jobban „ül" az úton.

A szemet gyönyörködtető színpaletta két új taggal bővül: a gyöngyházfényű Pacific Blue-val, melyben a türkiz árnyalat dominál, valamint a metálfényű Platinum Sage-dzsel. Ezek az eddig is elérhető nyolc színt egészítik ki. Számos újítás található az új Micra utasterében is. A jobb átláthatóság érdekében továbbfejlesztették a vezető előtti műszerfal grafikus kijelzőjét, a teljesen új középkonzol pedig újratervezett szellőzőnyílásokat kapott.

Nissan MicraA középkonzol fényes fekete felületei, valamint a sebességváltó körüli ezüst színű keret még szebbé varázsolják az utasteret. Az ajtókon lévő kartámaszok magasabb minőségérzetet keltő bevonatot kaptak, továbbá az ülés- és ajtókárpitok is megújultak. A Visia és Acenta felszereltségű modelleket tartós Tricot/Tricothálós szövetkárpittal látták el, míg a legmagasabb felszereltségi szintű Tekna modellekben duplaöltéses, velúr hatású kárpitot találhatunk.

Az utasok kényelmét szolgálják a műszerfalra szerelt, összes hangegységgel összeköttetésben lévő Aux bemeneti és USB-csatlakozók, valamint a mobiltelefonok és MP3-lejátszók menet közbeni egyszerű töltését lehetővé tévő 12 voltos csatlakozóaljzat is. A belépő szintű Visia modelleken kívül minden felszereltségi szint a középkonzolba jobban illeszkedő, fényes vagy matt felületű audio berendezéseket kapott. Ennél is fontosabb azonban, hogy az új Micrába is bekerült a legújabb NissanConnect navigációs és kommunikációs rendszer, amely mostantól új szolgáltatásokat, a korábbi 5 hüvelykeshez képest nagyobb, 5,8 hüvelykes képernyőt és krómozott kezelőszerveket kínál. A továbbfejlesztett navigációs rendszer gazdaságos útvonal-tervezési funkciója kiszámítja, melyik útvonal jár a legkisebb üzemanyag-fogyasztással. A funkciót gazdaságossági pontszámtáblázat egészíti ki, melynek segítségével a vezető megtudhatja, mennyire gazdaságos a vezetési stílusa.

A nagyobb, színes érintőképernyőn nem csak a térképek és az útvonaltervek láthatók jobban, de a tulajdonos zenegyűjteményének albumborítói is megjeleníthetőek. Az új rendszer együttműködik a Google Send-To-Car technológiájával, amely lehetővé teszi, hogy a tulajdonos otthonról vagy az irodájából, számítógépén vagy táblagépén megtervezze az útvonalat, majd azt az utazás megkezdése előtt azt elküldje a járműnek. A vezetőnek lehetősége van keresni a Google hasznos helyei (POI) között, naprakész időjárás-előrejelzéseket érhet el, továbbá információt kaphat a helyi üzemanyagárakról és a repülőjáratokról is. A navigációs rendszer már lehajtó nézetet is tartalmaz, amit sávasszisztens egészít ki az autópályákról való lehajtás segítéséhez. A rendszer ezen kívül megjeleníti az érvényben lévő sebességkorlátozásokat, és - a vezető által beállított képi és hangjelzéssel - figyelmeztet, ha azokat túllépi a jármű. A Google Send-To-Car funkció nem érhető el a régiónkban a kihirdetés időpontjában.

Nissan MicraAz innovatív szolgáltatások közé tartozik a fejlett parkolássegítő rendszer is. Az elektromos szervórásegítésnek, valamint a kategória egyik legjobbjának számító 4,65 méteres fordulókörnek köszönhetően az új Micra azonnal otthon érzi magát a városban... Különösen akkor, ha fel van szerelve parkolóhely-felmérő rendszerrel is. A parkolóhely-felmérő rendszer - nevének megfelelően - felméri a rendelkezésre álló parkolóhelyet, és a műszerfalon megjeleníti, hogy az új Micra képes-e biztonságosan beparkolni az adott helyre. A rendszer három fokozatban (kezdő, normál és haladó) a vezető képességeihez is hangolható. A legnagyobb innováció azonban mégis a motorháztető alatt található, ahol a világ egyik leghatékonyabb benzinmotorja rejtőzik: az autó meghajtásáról a Nissan legújabb háromhengeres, 1,2 literes, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős (DIG-S) motorja gondoskodik.

A csúcsmodellnek számító DIG-S változatban bemutatkozó technológia a motort saját kategóriájának legfejlettebbjei közé emeli. A 98 lóerővel járó kivételes teljesítmény és vezetési élmény mellett a motor a dízelmotorok szintjét elérő kedvező fogyasztást (4,1 l/100 km), valamint mindössze 95 g/km-es károsanyag-kibocsátást biztosít. A DIG-S motorok automatikus Stop-Start rendszerrel is el vannak látva, amely álló helyzetben körülbelül 4 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Minden DIG-S motorral szerelt új Micra rendelkezik a Nissan PURE DRIVE emblémájával, amelyet a legfeljebb 120 g/km-es károsanyag-kibocsátású autók kapnak meg - az embléma elnyeréséhez szükséges küszöbérték 2013-ban a korábbi 130 g/km-es értékről csökkent a jelenlegi szintre. A belépő szintű 1,2 literes motor kiváló, 80 lóerős teljesítményt és 115 g/km-es károsanyag-kibocsátás biztosít. Az elsőkerék-meghajtású új Micra könnyen kapcsolható ötsebességes kézi váltóval érkezik, de extraként a legújabb CVT váltó is választható hozzá.

Nissan MicraAz új Micra a belépő szintű Visia felszereltségi szinttel együtt három változatban érhető el. A szériafelszerelés elemei a távirányítású központi zár, az elülső elektromos ablakok, az elektromos szervórásegítés, a 14 colos kerekek, valamint a biztonsági berendezések teljes skálája, így a vezető- és utasoldali légzsákok, az oldallégzsákok, a függönylégzsákok, az ABS és az ESP. A közepes Acenta felszereltségi szint ezt krómdíszekkel, színre fújt külső tükrökkel és ajtókilincsekkel, 15 colos kerekekkel, tetőspoilerrel, manuális légkondicionálóval, a vezetőüléshez tartozó kartámasszal, bőrborítású kormánykerékkel, valamint Bluetooth funkciós CD-lejátszóval egészíti ki. A felső kategóriás Tekna változatokban automatikus légkondicionálás, NissanConnect rendszer, hátsó parkolássegítő érzékelők, parkolóhely-felmérő rendszer, 15 colos könnyűfém keréktárcsák (extraként 16 colosak is rendelhetők), velúr hatású üléskárpit, elülső ködfényszórók, automatikusan vezérelt fényszórók és ablaktörlők, valamint automatikusan behajtható külső tükrök várják az ügyfeleket.

A Tekna felszereltségi szinthez választható extrák között megtalálható a panorámatető és az indítógombbal kiegészített intelligens kulcs is. Az Acenta felszereltségi szinten is számos új egyedi kiegészítő választható, így a tulajdonosok már meghatározhatják a keréktárcsa kupakok, a külső tükrök és az ajtókilincsek színét, míg az utastérben ízlésüknek megfelelő váltógomb, levegőbeömlők, sebváltókeret, valamint velúrszőnyegek kiválasztásával szabhatják személyre új autójukat.

„Az új Micra rendelkezik a jelenlegi K13 modell összes jó tulajdonságával - így a nagy teljesítménnyel, a jó vezethetőséggel és a legfejlettebb technológiával - ám mindez most magasabb minőséggel és dinamikus, új külsővel egészül ki. új fejezet kezdődött a Micra történetében." - mondta Helen Perry, a Micra európai termékmenedzsere.
Kulcsszavak: bemutató, galéria, micra, nissan, új modell
 
Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában A Lada visszatér Latin-Amerikába Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában 10 milliótól indulnak a Nissan e-NV200 árai Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3 Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3 Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában Ultramodern funkciók gazdag választéka az új Kia Carensben
 
Hibridekkel jön a Lada

Hibridekkel jön a Lada

2013. június 06.
A fejlesztéshez és gyártáshoz szükséges források már rendelkezésre állnak, az első példányok jövőre készülhetnek el.
Részletek
Lada GrantaAz Orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztérium megbízásából hibrid személyautót fejleszt az AvtoVAZ, melynek műszaki alapjai a Lada Grantából érkeznek. Az első prototípusok 2014-ben várhatóak, jelenleg a hibrid rendszer tesztelése folyik, amely az 1,4 vagy az 1,6 literes benzinmotorból, egy villanymotorból és az akkumulátor-csomagból áll.

A tervek szerint a hibrid rendszer összteljesítménye minimum 90 kW vagyis 122 lóerő lesz, a fogyasztása pedig legalább 21 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a pusztán benzines modelleké. A fejlesztésben és a tesztelésben nem csak a Ladákat gyártó AvtoVAZ márka szakemberei vesznek részt, hanem számos nemzetközi partner is. „Ez egy nemzetközi projekt, amiben számos külföldi mérnök csapat vesz részt, köztük több egyetem, kutatóintézet és ipari vállalat” – tette hozzá az orosz autógyártó képviselője, írja az alternativenergia.hu

A hibrid Lada hasonlóan a népszerű Toyota Priushoz párhuzamos hibrid hajtást kap, vagyis az autó mozgatásáról a benzines és az elektromos motor párhuzamosan gondoskodik. Az első példányokat 2014 végén mutatják be a megbízást kiadó minisztérium bizottsága előtt, ezért a prototípusok tesztelése már javában zajlik. Az alternatív meghajtású járművek fejlesztésére és gyártására szóló állami pályázatot egyébként tavaly nyáron nyerte el az AvtoVAZ, amely 499 milliónyi rubellel járt.

Lada Granta
Kulcsszavak: autóipar, hibrid, környezetbarát, környezetvédelem, lada, zöld
 
Hibridekkel jön a Lada A Volvo XC90 továbbra is az egyik legbiztonságosabb sport-terepjáró a piacon Hibridekkel jön a Lada Első alkalommal gyártott egy év alatt egymillió járművet a ŠKODA CES 2015 - Az autózás jövője az Audinál CES 2015 - Az autózás jövője az Audinál Föld alá süllyed a szén és az olaj, jöhet az e-mobilitás Föld alá süllyed a szén és az olaj, jöhet az e-mobilitás Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic
 
A Kia Motors a  Kia World Extreme Games 2013 fő szponzora

A Kia Motors a Kia World Extreme Games 2013 fő szponzora

2013. június 06.
A Kia Motors immár sorozatban hetedik éve a Kia Word Extreme Games versenysorozat (korábban Kia X Games Asia)  főtámogatója. Az extrém sportok világszerte vonzák nem csak a sportkedvelőket, az autórajongókat is.
Részletek
A Kia Motors a  Kia World Extreme Games 2013 fő szponzoraIdén június 9. és 12. között Kia modellek, és egyedi standok is láthatók lesznek majd a versenyek helyszínein, Sanghajban. A cél a Kia extrém oldalának bemutatása.

A Kia 2013-ban bejelentette, hogy három éven át biztosan a Kia World Extreme Games fő támogatója kíván maradni. Ez a támogatás jól illik a márka egyéb sporttámogatási programjaiba (Australian Open, FIFA és UEFA rendezvények). A márka már 2005-ben és 2006-ban is támogatta a az akkor még X Games Asia néven futó sorozatot, 2007-ben pedig fő szponzorává lépett elő. A cél a fiatalos és kalandvágyó márkaimázs terjesztése nem csak Kínában, világszerte is.

“Ahogy a Kia World Extreme Games hirtelen a köztudatba robbanva ma már fő szerepet játszik a világ talán legkiválóbb sportolóinak és rajongóiknak életében, a Kia úgy tört villámgyorsan az élre az autóiparban újszerű formáival és modern technológiáival.” Mondta Tae-Hyun (Thomas) Oh, a Kia Motors Corporation alelnöke. “A világ egyik leggyorsabban növekvő márkájaként a Kia és a World Extreme Games együttműködése a márka ismertségének és az extrém sportok népszerűsítésének is jót tesz.”

A Kia a versenyeken kiállítja friss és izgalmas modelljeit, köztük az új Carens-t, a Sorento-t, a Sportage-t, a Cadenzát és K3-at (egyes piacokon Cerato és Forte a neve), ugyanakkor a kifejezetten a kínai igényekre tervezett K2 is megjelenik a bemutatott autók sorában.

Kia Sportage30 országból több mint 100 versenyző érkezik az eseményre, a pénzdíjak értéke eléri a 260,000 dollárt. A Kia World Extreme Games-t idén is, mint hét éve mindig Sanghajban rendezik, a Jiangwan stadionban. Az idei játékokat a FOX Sports, a FOX International Channels sportcsatornája szervezi.
Kulcsszavak: autóipar, kia, szponzor, támogatás, verseny
 
A Kia Motors a  Kia World Extreme Games 2013 fő szponzora Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat Egerben versenyeznek a jövő autómérnökei Egerben versenyeznek a jövő autómérnökei A Toyota ötmillió dollárral támogatja az ACM autonóm jármű tesztközpontjának létrehozását A Toyota ötmillió dollárral támogatja az ACM autonóm jármű tesztközpontjának létrehozását A Kia Motors a  Kia World Extreme Games 2013 fő szponzora Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén Kvasinyban megkezdődött az új ŠKODA KODIAQ sorozatgyártása Kvasinyban megkezdődött az új ŠKODA KODIAQ sorozatgyártása
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10731 - 10740