Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10671 - 10680 |
Az új, 2014-es Alfa Romeo MiTo - Az innováció és az olasz dizájn égisze alatt frissített dizájn |
||
2013. június 18.
Június 16-án, vasárnaptól reklámkampány csábítja arra az olasz autósokat, hogy ismerjék meg a 2014. modellévi, új MiTót. A kampány főszereplője maga a 2014-es modell. Felfrissített technológiai arculatával az autó továbbra is konszolidált képet mutat magáról, mint egy sportos, kompakt jármű, amely azokat az autósokat érinti meg, akik részletekbe hajló kidolgozottságot, olasz stílust és műszaki ...
|
2013 első negyedévében 34 százalékkal több megrendelést adtak le az Alfa Romeo MiTóra, mint az előző év azonos időszakában. Hogy piaci pozícióját még inkább megszilárdítsa, a sportos, kompakt Alfa Romeo modell nagyszerű új stílussal és egyéni jellemzőkkel szólítja meg a vásárlókat. A modellválasztékot racionalizáltuk, felfrissítettük az alapfelszereltséget, valamint bővítettük a legnépszerűbb opciós felszereléseket és kiegészítőket tartalmazó felszereltségi csomagok tartalmát. A friss, 2014-es modellkínálat három felszereltségi szinten (Essential, Distinctive és Quadrifoglio Verde) választható, tízféle színben (köztük az új antracit szürkében). A MiTo megjelenése rendkívüli mértékben testre szabható: ezt bizonyítja a tízféle rajzolatú könnyűfém keréktárcsa, amelyek közül az új, 15 colos Silver Style típus kifejezetten az Essential felszereltségi szint sajátja. Az ügyfelek számos különböző motor közül választhatnak – egytől egyig takarékos, megbízható, környezetbarát erőforrások. A vadonatúj 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir bemutatkozásával teljessé válik az immár öttagú (70 LE 1.4, 78 LE 1.4, 135 LE 1.4 MultiAir Turbo (kézi vagy Alfa TCT automata sebességváltóval), és 170 LE 1.4 MultiAir Turbo) benzinmotoros kínálat. Az innováció és az olasz dizájn égisze alatt frissített dizájn A 2014-es széria modellkínálata számos új vizuális elemet kínál. Ilyen az áttervezett, és krómkerettel kiegészített hűtőmaszk, az első fényszórók barnított kidolgozása, vagy a vadonatúj, antracit szürke fényezés. A 2014-es Alfa Romeo MiTo értelemszerűen megerősíti mindazon koncepciókat, amelyek az előző kiadásokat Európa-szerte oly sikeressé tették, az összetéveszthetetlen stílustól és személyiségtől kezdve a dinamikus külső formaterven át a vadonatúj üléskárpitokkal és kifinomult műszerfal-betétekkel gazdagított beltérig. Utóbbiak még kifinomultabbak lettek, hiszen az ügyfelek mostantól három új kárpit-kombináció közül választhatnak: a Distinctive felszereltségi szinten két új Evoluzione szövet (fekete/titán vagy fekete/piros), a Quadrifoglio Verde modellváltozaton pedig új, fekete Heritage szövet jelent meg, utóbbi különlegessége az elektromosan beégetett Alfa Romeo embléma. Szintén különleges a műszerfal-választék: az Essential kivitel egyedi fekete változatot kap (Street műszerfal) míg a Distinctive-hez kétféle, árnyalt Evoluzione műszerfal (szürke/fekete vagy fekete/piros) rendelhető. Bemutatkozik az új 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir benzinmotor A 2014-es modellév egyik legfontosabb újdonsága az új 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir motor bevezetése, amely kiemelkedően temperamentumos, ugyanakkor csekély fogyasztású. Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval társítva, a DNA kapcsolót Dinamikus üzemmódba állítva a motor 105 lóerőt (77 kW) ad le 5500/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 145 Nm 2000/percnél. A motor teljesítménye Normál üzemmódban 105 LE 5750/percnél, illetve 120 Nm 1750/percnél). A 105 lóerős TwinAir motor emellett különösen környezetbarát is: CO2-kibocsátása a kategória legjobb értékei közé tartozik. A modell vegyes ciklus szerint üzemanyag-fogyasztása 4,2 liter/100km, CO2-kibocsátása 99 g/km. A károsanyag-kibocsátás olyan alacsony, hogy a motor már most teljesíti a 2020-ban bevezetendő európai normákat. Más szóval: a 105 lóerős TwinAir Turbo kényelmes, költséghatékony, környezetbarát. A modell végsebessége 184 km/óra, és álló helyzetből csupán 11,4 mp alatt gyorsul 100 km/óra sebességre. Emellett kiemelkedő fajlagos teljesítményével (120 LE/liter) a legsportosabb motorok mezőnyébe tartozik. Az új TwinAir erőforrás a méretcsökkentés (kisebb lökettérfogat, kisebb tömeg) koncepcióját olyan kifinomult technológiákkal társítja, mint a nagy hatásfokú turbófeltöltő, a hengerfejbe integrált leömlő, vagy a vadonatúj MultiAir szívóoldali szelepvezérlés. Egyedi szívóoldali bütyökprofilja révén a második generációs MultiAir képes modulálni az égéstérbe visszavezetett kipufogógáz mennyiségét (belső EGR), és ezáltal optimalizálni a motor termodinamikai hatásfokát. Uconnect rendszer 5 colos színes érintőképernyővel és navigációs rendszerrel A MiTo 2014-es kiadásán mutatkozik be először az a multimédiás eszköz, amelynek alapját az Uconnect új generációs infotainment platform koncepció adja, és amellyel az autó megerősíti azt a technológiai úttörő szerepet, amely bevezetése óta jellemzi. A beépített TomTom navigációs funkcióval és anélkül egyaránt megrendelhető eszköz 5 colos, színes érintőképernyőjén keresztül a felhasználó minden főbb funkciót elérhet, a rádiótól az USB vagy AUX bemeneteken keresztül csatlakoztatható multimédiás eszközökig (médialejátszó, iPod, iPhone, okostelefon). A rendszer fejlett Bluetooth kezelőfelületén keresztül olyan kiegészítő szolgáltatások vehetők igénybe, mint a telefonhívások kezelése, a beérkező rövid szöveges üzenetek felolvasása, vagy az innovatív Audio Streaming rendszer, amely az okostelefonban elérhető zenei fájlokat vagy webrádió-műsorokat közvetlenül, Bluetoothon keresztül az Uconnect rendszerre viszi át. A Distinctive felszereltségi szint izgalmas, új csomagokkal tehető még egyedibbé A legnépszerűbb opciós tartozékokat és kiegészítőket tartalmazó, öt csomag áll a vevők rendelkezésére, hogy pontosan saját ízlésükhöz szabhassák a MiTo Distinctive kivitelét. A MiTo 2014-es modellkínálatának újdonsága a Sport, a Komfort és a Luxus csomag. A Distinctive kivitelhez kínált Sport csomag sportos légterelőket, sportos hátsó lökhárítót és kipufogócsövet, sportos műszerfalat, sötétített hátsó ablakokat és pirosra festett első és hátsó féknyerget tartalmaz. A Comfort csomag tárolórekesszel felszerelt első kartámaszt, a csomagtartóban kialakított 12V aljzatot, állítható deréktámasszal felszerelt első üléseket, valamint motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket kínál. A 2014-es MiTo Distinctive harmadik újdonsága az exkluzív Luxus csomag, kétzónás automata klímaberendezéssel, Poltrona Frau bőrkárpitozással, tárolórekesszel felszerelt első kartámasszal, napfénytetővel, magasságában állítható első utasüléssel, állítható deréktámaszú, fűthető első ülésekkel és Visibility csomaggal (elektrokróm visszapillantó tükör, esőérzékelő és automata fényszóróvezérlés). Ironikus, vicces és határozott: ezek az új reklámkampány fő jellegzetességei Az Armando Testa ügynökség által megtervezett, májusban, Madridban forgatott reklámfilmet Kevin Fitzgerald rendezte, ugyanaz, aki az Uma Thurman főszereplésével elkészült Alfa Romeo Giulietta bevezető filmet is jegyezte. A producer Think Cattleya volt. Kulcsszavak: alfa romeo, autóipar, bemutató, design, Mito, új modell, új motor
|
|
|||||
|
||||||
Nissan Leaf, amely egy feltöltéssel 800 km megtételére képes |
||
2013. június 18.
Az SNCF francia vasúttársasággal fennálló együttműködésnek köszönhetően a gépkocsi tulajdonosok zéró emissziós LEAF gépkocsijukat is magukkal vihetik vakációzni a Riviérára... díjmentesen.
|
Ha eddig azt gondolta, hogy Párizsból Franciaország déli részére nem lehet eljutni elektromos gépkocsival egyetlen feltöltéssel, akkor tévedett. A NISSAN és az SNCF francia nemzeti vasúttársaság között létrejött együttműködési megállapodásnak köszönhetően a Nissan LEAF tulajdonosai a nyaralásra is magukkal vihetik gépkocsijukat anélkül, hogy a hosszú utazás közben aggódniuk kellene az akkumulátor töltöttségi szintje, az autópálya díjak vagy a nyaralási hullám okozta forgalom miatt. A speciális, elektromos gépjárművekre vonatkozó, az SNCF Autó-Vonat szolgáltatást tartalmazó együttműködés keretében a Nissan LEAF gépjármű-tulajdonosok a Párizsban található híres Bercy vasúti pályaudvaron feltölthetik gépkocsijukat a Nissan által kihelyezett gyorstöltők segítségével, mielőtt vonatra tennék az autót az ország déli része felé tartó egész éjszakás útra. Pierre Boutin, a Nissan Franciaország ügyvezető igazgatója szerint: "Az Autó-Vonat szolgáltatás lehetővé teszi, hogy gondtalanul beutazhassuk Franciaországot és Európa többi részét. így nemcsak az autópályadíjak és a nyaralási hullám miatt megnövekedett forgalom kerülhető el, hanem a TGV nyújtotta kényelem és gyorsaság előnyeit is élvezhetjük." "Az SNCF-fel létrejött együttműködés nem pusztán azt jelenti, hogy a tulajdonosok a nyaralásra magukkal vihetik szeretett Nissan LEAF gépkocsijukat, hanem a jövőre nézve is megváltoztathatja a nyaralással kapcsolatos utazási szokásainkat. A gyorstöltő állomások Európa-szerte telepített hálózata ingyenes feltöltést tesz lehetővé bármilyen utazás előtt, így a környezetkímélő nyaralás határtalan lehetőségei nyílnak meg." A LEAF tulajdonosai az SNCF Autó-Vonat szolgáltatásának igénybevétele által egyszeri ingyenes oda- és visszaútra, valamint minden további SNCF-fel történő utazáskor 30%-os utazási kedvezményre jogosultak. A szolgáltatást igénybe vevők számára ingyenes akkumulátor feltöltési lehetőséget is kínálnak. A feltöltő állomás a Nissan által biztosított és kiépített hálózat része, amely révén Franciaországban 40, Európa-szerte pedig 400 gyorstöltő állomás vehető igénybe. TGV-vel a Párizs és Nizza közötti oda-vissza, egyenként 6 órás út költsége egy négyfős család részére kb. 235 euró* (kedvezményekkel együtt), a gépkocsi szállítása pedig térítésmentes. Ugyanennek az útnak a költségei hagyományos dízel meghajtású családi gépkocsival kb. 200-350 eurót tesznek ki az üzemanyag tekintetében, amelyhez még 150 euró autópálya díj is járul - az utazás hossza pedig 9 óra egy irányban. A vonattal történő utazás a LEAF tulajdonosa és utasai számára így 115 euró megtakarítást jelent, amelyet a nyaralás során másra is el tudnak költeni. A napközbeni vagy éjjeli, alvófülkében töltött TGV vonatút végén a tulajdonosok visszakapják LEAF gépkocsijukat, amely készen áll a francia Riviéra zéró emissziós felfedezésére. A LEAF feltöltése az ország déli részén sem jelent problémát. A térségben eddig 10 gyorstöltő állomás lett telepítve, amelyek a Nissan márkakereskedéseknél, vagy pl. St. Remy de Province és Avignon városokban találhatók. Ha útba esik, az A8-as autópályán lévő AVIA benzinkutakon szintén lehetőség nyílik az elektromos gépkocsik feltöltésére. Az Autó-Vonat szolgáltatás Párizst számos európai úti céllal köti össze, amelyek közé tartozik Nizza, Genf, Avignon, Biarritz, Marseille, Tarbes, Narbonne, St. Raphael, Toulon és Toulouse. Az európai vasúti szolgáltatás további olyan úti célok elérését is lehetővé teszi, mint pl. Olaszországban Alessandria és Livorno, Németországban Düsseldorf és Hollandiában Hertogenbosch. Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, nissan, SNCF, TGV, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Villamosvezető bántalmazott egy terhes nőt, a BKV vizsgálja az esetet |
||
2013. június 18.
Azonnali hatállyal felfüggesztette állásából a BKV az egyik Combino vezetőjét, aki bántalmazott egy szabálytalanul közlekedő gyalogost hétfőn kora este Budapesten - közölte a cég kedden az MTI-vel. A közlekedési társaság vizsgálja az esetet.
|
A közlemény szerint a 4-es villamos vezetője egy baleset elkerülése kapcsán az őt ért sokk hatására sajnálatos módon elvesztette az önkontrollját és pofon ütött egy gyalogosan közlekedő terhes nőt. A BKV Zrt. azt írta: az eset előzménye az volt, hogy két nő a kijelölt gyalogátkelőhelyen a tilos jelzés ellenére a Mechwart ligettől a Széna tér végállomás felé haladó 4-es villamos elé lépett. A járművezető a baleset elkerülése érdekében azonnal vészfékezni kezdett. A jármű megállt, de ekkor a villamosvezető azt észlelte, hogy az egyik nő eltűnt a látóteréből. Ijedten kiugrott a járműből, hogy meggyőződjön arról, sikerült-e elkerülni a balesetet. Az ekkor már a járdaszigeten álló két nővel a villamosvezető szóváltásba keveredett. A jármű vezetője az átélt ijedtség hatására, hirtelen felindulásból arcul ütötte a gyalogost, aki - saját bevallása szerint - nem az ütés erejétől, hanem a hirtelen sokktól térdre rogyott és elkezdte fájlalni a hasát. Ekkor derült ki, hogy 6 hónapos terhes, ezért mentőt hívtak hozzá, s a mentők megfigyelésre kórházba szállították. A közlekedési társaság hozzátette: a járművezető az eset után azonnal megbánta tettét, a végállomáson kiállt a forgalomból és intézkedést kért. A hatóságokkal és a BKV helyszínelőivel szemben végig együttműködő magatartást tanúsított. "A BKV sajnálja a történteket és reméli, hasonló esetek nem fordulnak elő" - áll a közleményben. Kulcsszavak: baleset, bkv, közlekedés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Kompakt külső tágas belsővel - Citroen C4 Picasso |
||
2013. június 18.
Az új Citroen C4 Picasso felépítését tekintve is új hivatkozási alapot teremt. A variálható EMP2 padlólemeznek köszönhetően nagyobb lett a tengelytáv, ami közvetlen előnyökkel járt mind a helykínálat, mind a fedélzeti kényelem szempontjából.
|
Elődjéhez képest az új C4 Picasso kívül kompaktabb, belül viszont tágasabb modell lett: - a kompaktság jegyében 40 mm-rel rövidebb, - 55 mm-rel szélesebb tengelytávval (2785 mm) rendelkezik, mely kimagasló helykínálatot biztosít, - 40 literrel nagyobb a csomagtartója, mely a VDA szabvány szerint 537 literes (a második üléssor előretolása esetén 630 literes) űrtartalmával kategóriaelsőnek számít. Optimális méreteinek (4,43 m hosszú, 1,83 m széles, 1,61 m magas), az elektromos szervokormánynak és a 10,8 méteres fordulókörnek köszönhetően az új C4 Picasso egy igazán fürge autó, mely bármilyen vezetési helyzethez képes alkalmazkodni. Az új C4 Picasso variálhatóság tekintetében is példát mutat: - Az első üléssorban az utasülés asztalka helyzetbe állításával 2,5 méterrel növelhető a raktér, illetve jobb kilátás biztosítható a hátsó utasok számára. - A második üléssorban három különálló, egyforma széles ülés található, melyek mindegyike lehajtható, kényelmes pozícióba dönthető, és a rugalmasabb használat érdekében hosszirányban is állítható. Tágas lábterével (térdmagasságban 159 mm) az új C4 Picasso a kategória legjobbjai között foglal helyet. Az új Citroen C4 Picasso utasterében számos ötletes és praktikus tárolóhelyet találunk. Ilyen például a saját világítással rendelkező tárolórekesz a műszerfal középső részén, mely egy Jack, egy USB- és egy 120 voltos csatlakozót is magában foglal. A gépkocsira csatlakoztatott okostelefon vagy táblagép így rejtve maradhat a kíváncsi tekintetek elől. Személyes holmik tárolására ideális hely a vezető és az első utas közötti konzol, mely elektromosan vezérelt sebességváltóval szerelt változatokon ki is vehető. További praktikus tárolóhelyek találhatók az első ülések alatt, az ajtókban és a második üléssorban a padlóba süllyesztve, de említést érdemelnek a rakodóhálók és az első ülések hátoldalára szerelt, ledes világítással rendelkező lehajtható asztalkák is. Rekord CO2-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás A CO2-kibocsátásra vonatkozó célkitűzés elérése érdekében az új Citroen C4 Picassót 140 kg-mal könnyebbre tervezték elődjénél: - 70 kg-ot nyertek az új EMP2 platform alkalmazásával, melynél egyes alkatrészek alumíniumból, illetve THLE (nagyon magas rugalmassági határú) lemezből készültek, a hátsó padlólemez pedig kompozit anyagú. - újabb 70 kg-ot lehetett megtakarítani a külső méretek optimalizálása és új anyagok használata révén (pl. alumínium motorháztető, kompozit anyagú csomagtérfedél). A karcsúsítás eredményeként az új Citroen C4 Picasso a C3 Picassóval került egy súlyba. A kisebb tömegnek, az aerodinamikára fordított figyelemnek (SCx = 0,71) és az optimalizált működésű motoroknak köszönhetően jelentősen csökkent a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás: az előző generációhoz képest a megtakarítás átlag 30 gramm, ami 100 km-en több mint 1 liter üzemanyagnak felel meg. Az új Citroen C4 Picasso egyébként az első olyan kompakt egyterű, mely 100 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátású belső égésű motorokat kínál. Az új generációs, hatfokozatú elektronikusan vezérelt sebességváltóval (ETG6) szerelt e-HDi 90 Airdream motor például kilométerenként mindössze 98 g CO2-t bocsát ki. Ehhez vegyes ciklusban 3,8 l/100 km-es fogyasztás társul, ami a kategóriában igazi rekordnak számít. Az új C4 Picasso motorkínálata számos ütőkártyával rendelkezik: - Valamennyi dízelmotor Stop&Start technológiával kerül forgalomba (kivéve a HDi 90 BVM motort). - A középkategóriás e-HDi 115 motor ETG6 váltóval társítva 104 g/km szén-dioxidot bocsát ki (kézi váltó esetén 105 grammot), vegyes fogyasztása pedig 4 l/100 km. - Az új C4 Picasso az első Citroen modell, mely az Euro 6-os normáknak megfelelő BlueHDi motorral rendelkezik: a 110 g/km CO2-kibocsátású BlueHDi 150 motor egy ún. SCR (selective catalytic reduction) modult foglal magában, mely a leghatékonyabb technológia a különböző nitrogén-oxidok kezelésére (-90%) és a CO2-kibocsátás általános csökkentésére. A HDi 90 motor kivételével valamennyi dízelváltozaton elérhető hatfokozatú mechanikus sebességváltó mellett az e-HDi 90 és az e-HDi 115 motorokhoz az új hatfokozatú elektronikusan vezérelt ETG6 (Efficient Tronic Gearbox) sebességváltó is kérhető. Ennél a váltónál a vezető a közlekedési helyzet figyelembevételével bármikor kedvére átválthat kéziről automata üzemmódba és fordítva. A sebességváltó „kúszás” funkcióval is rendelkezik, a gázpedál pedig kialakításánál fogva fokozatosabb gázadást és így zökkenőmentes indítást és kényelmesebb vezetést tesz lehetővé. A váltó a dinamikusabb viselkedés és a nagyobb kényelem érdekében pontosabban reagál a vezetői utasításokra. Végül a fokozatváltások optimalizálásának köszönhetően a váltó hatásfoka is javult. A motorkínálat 2014 első félévében egy hatsebességes automata váltóval is kiegészül. Kényelem és úttartás remek egyensúlya Az új Citroen C4 Picassónál a vezetés áll a középpontban. Az előző modell vitathatatlan kényelme az új generációnál a könnyű és nyugodt vezetés érdekében fürgébb és könnyedebb viselkedéssel és könnyebb kormányozhatósággal párosul. A súlycsökkentés és a súlypont lejjebb helyezése új egyensúlyt teremtett a kényelem és az úttartás között, ami kellemesebb vezetést, nagyobb biztonságot és rendkívül kényelmes felfüggesztést eredményezett. Az utóbbiban nagy szerepe volt: - a függőlegesen elhelyezett lengéscsillapítóknak - és a kerekek középpontja felett elhelyezett futóműbekötésnek. A modell akusztikai és rezgéskomfortja szintén figyelemre méltó. Ez köszönhető többek között: - az elektromos kormányrásegítésnek, mely jobban szűri az út egyenetlenségeit a kormányoszlopban, - a gördülési zajok csillapításának az első bölcsőnél, - a hátsó futóművön alkalmazott kétkomponensű rugalmas csuklóknak. Kulcsszavak: bemutató, C4 Picasso, Citroen, galéria, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Új trolibuszokra írt ki közbeszerzést a BKK |
||
2013. június 18.
új trolibuszok beszerzésére írt ki nyílt közbeszerzési eljárást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn - derül ki az európai közbeszerzéseket összesítő honlap, a ted.europa.eu adataiból.
|
A BKK villamos- és trolibusz-járműfejlesztésre vonatkozó uniós projektjének első üteme keretében írta ki a pályázatot szóló és csuklós, alacsonypadlós trolik beszerzésére. 14 szóló és 10 csuklós járművet vennének, ennek költsége a központ becslései alapján nettó 62 millió euró. A járművekkel szemben előírás, hogy legalább négy kilométert képesek legyenek felsővezeték nélkül megtenni, a 12 méteres szólók legalább 62, a 18 méteres csuklósok pedig 102 utas befogadására legyenek képesek. A BKK emellett jogosult lenne akár egy, akár több ütemben további 84 jármű és kapcsolódó szolgáltatások megrendelésére is. A tenderen azok a cégek indulhatnak, amelyek referenciájában egyebek mellett szerepel legalább 15 trolibusz leszállítása és üzembe helyezése. Az elbírálásánál a legtöbbet a nettó ár számít. Közleményében a BKK arra hívta fel a figyelmet, hogy az új járművek húszévesnél idősebb trolikat váltanak majd ki Budapesten. Az elbírálás során fontos lesz a kedvező energiafogyasztás, az önjáróképesség garantált úthossza, a lábtartó-dobogó nélküli ülések minél nagyobb aránya, de összességében a legelőnyösebb ajánlat nyer. A referenciákat úgy határozták meg, hogy a tenderen hazai gyártók is indulhassanak. Az ajánlatokat július 30-áig kell leadni, az első járművek 2014 végén megérkezhetnek Budapestre, üzemeltetőjük a BKV lesz. Kulcsszavak: bkk, bkv, közbeszerzés, tender, tömegközlekedés, troli
|
|
|||||
|
||||||
Akár diktafonként is használhatjuk az új BMW 4-es Coupé-t |
||
2013. június 18.
A sportos kétajtós modell piaci bevezetésére egy soros hathengeres benzines (BMW 435i Coupé), egy soros négyhengeres benzines (BMW 428i Coupé) és egy négyhengeres dízelmotor (BMW 420d Coupé) sorakozik a palettán.
|
Mindegyik erőforrásban a BMW TwinPower Turbo technika dolgozik, s a 184 – 306 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel. E rendkívül korszerű konstrukciók nem csupán dinamikus gyorsulási képességekkel és rugalmassággal ruházzák fel a BMW 4-es Coupé modelljeit, hanem az intelligens könnyűszerkezetes építés koncepciójával együtt mérsékelt üzemanyag-fogyasztás mellett kínálnak tovább fokozott menetdinamikát. Hatfokozatú manuális vagy nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó Az erőátviteli rendszer alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül továbbítja a motor teljesítményét a hátsó kerekek felé. Extrafelszerelésként a BMW minden motorváltozathoz a nyolcfokozatú sport-automata váltóművet is kínálja, amely a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel manuálisan is vezérelhető. A két benzinmotoros változathoz már a piaci bevezetésre a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is megjelenik a kínálatban. BMW EfficientDynamics Sportos dinamikája mellett kiemelkedő gazdaságossága is nagyban hozzájárul a vezetés az új BMW 4-es Coupé kínálta élvezetes élményéhez. Ez főként a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégia eredménye, amelynek gyümölcsei az új modell szinte minden részén felfedezhetők. A mérsékelt üzemanyag-fogyasztású benzin- és dízelmotorok mellett az intelligens könnyűszerkezetes koncepció, valamint többek között az Air Curtain és Air Breather elemekkel továbbfejlesztett aerodinamika gondoskodik a legmagasabb fokú gazdaságosságról. A további fejlett technikák, mint például az Automatikus motorleállítás és -indítás rendszere, a Fékenergia-visszanyerés, a Sebességváltást segítő kijelző és az igény szerinti szabályzású segédberendezések is nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a maximális menetdinamika jegyében született BMW 4-es Coupé kedvező üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel rendelkezzen. Az ECO PRO üzemmód akár 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást is lehetővé tesz. BMW ConnectedDrive A fejlett vezetői segédrendszerek és mobilitási szolgáltatások egyedülálló kombinációjával, amelyek alapkivitelben vagy extrafelszerelésként szerepelnek a BMW ConnectedDrive kínálatában, az új BMW 4-es Coupé egyaránt mércéül szolgálhat a biztonság, a kényelem és a korszerű infotainment területén. Különlegességei között említhető a Professional navigációs rendszer új generációja, amely még nagyobb teljesítménnyel, igényesebb grafikával és háromdimenziós elemeket is tartalmazó térképekkel működik. Ilyen megoldás emellett például a teljes színspektrumot felvonultató Szélvédő-kijelző (Head-Up Display), a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető Driving Assistant Plus, a szembejövők vakítását megelőző LED-technikájú intelligens távfény-asszisztens (High Beam Assistant), az éberség-érzékeléssel (Attentiveness Assistant) kiegészített Active Protection, valamint a továbbfejlesztett, araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített Aktív sebességszabályzás (Active Cruise Control). Az infotainment területén különösen széles körű csatlakozási technika szolgálja az okostelefonok és számos Bluetooth office-funkció egyszerű integrációját, amelyek között első ízben szabadszöveges diktafon-funkció is szerepel. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, BMW 4-es, galéria, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Az új SEAT Leon az év legjobb autója az Unidad Editorial Kiadó szerint |
||
2013. június 18.
Az új SEAT Leont nyilvánította a 2013-as év legjobb autójának az Unidad Editorial Kiadó az utóbbi 12 hónapban piacra bevezetett újdonságok közül.
|
Az új SEAT Leont nyilvánította a 2013-as év legjobb autójának az Unidad
Editorial Kiadó az utóbbi 12 hónapban piacra bevezetett újdonságok
közül. A zsűri, ezt a tekintélyes díjat a megnyerő dizájn, a kitűnő ár-érték arány és persze a kiváló dinamikai teljesítmény miatt ítélte oda az autónak. A spanyol márka nagyon elégedett a díjjal, mivel az is bizonyítja azt, hogy az új Leon nagyon népszerű. Kulcsszavak: autóipar, díj, galéria, leon, seat
|
|
|||||
|
||||||
Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza |
||
2013. június 18.
Az Iveco Bus márkanévvel egy időben bemutatkozott a vállalat legújabb városi autóbusza, az URBANWAY is. A jármű új formavilágot, teljesen áttervezett utasteret és vadonatúj vezetőfülkét kapott, hogy a legkiválóbb kényelmet és minőséget nyújtsa.
|
Az URBANWAY modell tervezésénél szem előtt tartották a teljesítményt, a tartósságot és az egyszerű karbantarthatóságot, így a modell alacsony teljes birtoklási költséget (total cost of ownership, TCO) biztosít. A nagy teljesítményű, sokoldalú és hatékony jármű, a márka első olyan autóbusza, amely Euro VI motorral rendelhető. Az új Iveco Bus márkanév és az új URBANWAY modell 2013 májusában, az UITP (Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség) genfi világkongresszusán és kiállításán mutatkozott be. Az eseményen az Iveco Bus az FPT Industrial vállalattal közösen egy 450 négyzetméteres standon képviseltette magát. A kiállítótér fő látnivalói közé tartozott a vadonatúj URBANWAY városi busz, az Iveco Bus első Euro VI utasszállító járművének 12 méteres változata. Az FPT Industrial standján pedig egy Euro VI-os busz kipufogódobja, valamint a hibrid technológiát bemutató rész kapott helyet, ahol a 286 lóerős Tector 7 hibrid motort, valamint az Iveco Bus soros hibrid hajtásláncának egy elektromos motorját és egy generátorát állították ki. URBANWAY: új név, új stílus Az URBANWAY, a városi buszok vadonatúj koncepciója, egyesít számos olyan innovatív funkciót, amelyet az Iveco Bus a piaci igényeknek megfelelően fejlesztett ki. Ezek az egyedi változások az innovációra, a reakcióképességre, a minőségre, valamint az utasok és a sofőrök védelmére és kényelmére helyezik a hangsúlyt. Az URBANWAY autóbusz a fejlett technológiát könnyű, biztonságos és rugalmas új kialakítással ötvözi, amely megkönnyíti a napi feladatok végrehajtását. A modell jellegzetes, vonzó és intelligens stílusa illeszkedik a márka új arculatához, amely a városi, távolsági és turisztikai célú utasszállító járművekben egyaránt felfedezhető. Ezt az új stílust tükrözik a LED-es nappali menetfényeket tartalmazó fényszórók, valamint az új hátsó lámpamodul, amely a LED-es fék-, irányjelző-, hátsó helyzetjelző- és tolatólámpákat foglalja magában. A ködlámpák emellett „kanyarkövető” funkcióval is rendelkeznek, amely további világítást biztosít a szűk kanyarok és manőverek során. A vadonatúj URBANWAY a teljes birtoklási költség (total cost of ownership, TCO) csökkentése érdekében a márka jelenlegi termékskálájának valamennyi jól bevált jellemzőjét átvette. Ezek közé tartozik a jármű övvonala, amelyről könnyen leválaszthatók a három különálló panelből álló elülső és hátsó lökhárítók; az első és hátsó lámpák, amelyek a paneleken kívül találhatók, így kisebb koccanások esetén nincs szükség a cseréjükre; a jármű első hűtőrácsa és a karosszéria hátsó részének kialakítása, amelyet a városi üzemeltetők hirdetési felületként is használhatnak. A vadonatúj URBANWAY modell egy teljesen átdolgozott, kiváló ellenállású és kisebb tömegű vázszerkezetben integrálja az Euro VI-kompatibilis Hi-eSCR technológiát, valamint az új Tector 7 és Cursor 9 motorokat. A teljes acélszerkezet pedig kataforetikus korróziógátló kezelésen esett át. Kiemelkedően kényelmes utastér A pavilonszerű utastér teljesen új koncepciót képvisel a szerkezet könnyedsége és a teljesítmény terén. A középső ajtó hátrébb került, így 1,5 négyzetméterrel nőtt az állótér, és a széles központi platformon két kerekesszék is elfér egymás mellett. Az utasülések új családját az alacsonyabb tömeg, a modularitás és az egyszerű karbantartás jellemzi. Az új belső világítás két összefüggő LED-csíkból áll, amelyek többféleképpen is testre szabhatók: kétsávos, közvetett hangulatfénnyel, illetve LED-es spotlámpákkal, melyek öntött alumínium foglalatait az oszlopok tetejébe építették be. Az utastér közepének háttérvilágítását biztosító LED-lámpák pedig ragyogó hatást keltenek. A tetőbe épített új szellőzőrendszerben külön légvezetékek találhatók a fűtő és a légkondicionáló funkciókhoz. A belső tér zajmentességét az erős konzolos rögzítés és a panelektől való függetlenség biztosítja. A továbbfejlesztett szellőzőrendszer lényegesen jobb légáramlást, csendes utasteret és kompromisszummentes kényelmet biztosít. Széles körű termékcsalád és egyedi szolgáltatások Az URBANWAY számos verzióban, 10,5, 12 és 18 méteres hosszúságban, valamint két-, három- vagy négyajtós változatban is elérhető. Egyedi megrendelésre alternatív dízel-, földgázüzemű vagy hibrid hajtásláncokkal is felszerelhető. A felépítmények módosításához az Euro VI-os URBANWAY modellek alvázas változatban is elérhetők. A BHNS (Buses with a High Level of Service – Magas Szolgáltatási Szintű Buszok) kategóriájú URBANWAY az alapfelszereltségtől a prémium konfigurációkig több mint 3500 lehetséges kombinációt kínál. Többek között olyan kiegészítő elemek is megrendelhetők, mint a nagyobb oldalablakok, az áramvonalas tetőkialakítás vagy az egyéni ülések és kárpitok. Az Iveco nagy hangsúlyt fektet az olyan új megoldások kifejlesztésére, amelyek ideális körülményeket biztosítanak, kényelmes és hatékony munkát tesznek lehetővé a buszvezetők számára. A vadonatúj fülke kialakítása megfelel az EBSF (European Bus System of the Future – A Jövő Európai Buszközlekedési Rendszere) szabványainak is: maximális ergonómiát, tágas teret és kényelmet kínál. Az URBANWAY megemelt vezetőülése jobb rálátást és stresszmentes vezetést biztosít, ugyanakkor biztonságos távolságban tartja a vezetőt az esetleges külső veszélyforrásoktól. A sofőr komfortját továbbá számos, a kényelmet és az ergonómiát növelő módosítás fokozza. új Euro VI dízeltechnológia Az URBANWAY modellekben új Euro VI motorok találhatók, amelyek tartalmazzák az FPT Industrial által szabadalmaztatott nagy hatékonyságú SCR (HI-eSCR) rendszert. Ez az egyedülálló új technológia kipufogógáz-visszavezetés nélkül csökkenti az nitrogénoxid-kibocsátást, és nem befolyásolja az üzemanyag-hatékonyságot. A megoldás leegyszerűsíti az utókezelési rendszert, és számos egyéb előnyt kínál az ügyfelek számára: többek között csökkenti a tömeget és az üzemanyag-fogyasztást, optimalizálja az égést, csökkenti a részecsketermelést (a részecskeszűrő regenerációja passzív, és kevés karbantartást igényel), valamint a kevésbé összetett és hatékonyabb technológiának köszönhetően növeli a motor élettartamát. A HI-eSCR katalitikus redukciós rendszerben ezenfelül nincs szükség kiegészítő hűtésre, így a motor hőmérsékletének csökkentése kevesebb energiát igényel. Az FPT Industrial új Euro VI dízelmotorjai nagy teljesítményűek, de egyszerű szerkezetűek. Az URBANWAY modellekben két változat érhető el: a 6,7 literes lökettérfogatú Tector 7 és a 8,7 literes lökettérfogatú Cursor 9. A motorok közös nyomócsöves befecskendezéssel rendelkeznek, alacsonyabb zajszinttel és vibrációval működnek, valamint lefelé, illetve felfelé néző kipufogónyílásokkal is kialakíthatók. A Tector 7 erőforrás a 10,5 és 12 méteres URBANWAY modellekhez rendelhető meg. A 286 lóerős motor ötvözi a hatékonyságot az alacsony fogyasztással. Könnyű és hosszirányú szerkezetének köszönhetően az alapkialakítás nagyobb, akár 40 üléses szállítási kapacitást biztosít. A Cursor 9 motor pedig a 12 és 18 méteres URBANWAY modellekhez rendelhető meg. A változtatható geometriájú turbófeltöltővel felszerelt változat esetén kiemelkedő, akár 400 lóerős teljesítmény is rendelkezésre áll. Alternatív hajtásláncok Az Iveco Bus fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségét jelzi, hogy az URBANWAY modellek a földgázüzemű Cursor 8 CNG motorral is rendelhetők. Az Euro VI szabványnak megfelelő hajtáslánc lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy a földgázüzemű buszok flottáját az Euro V / EEV járművek által is használt technológiával bővítsék. Az Iveco Bus a hibrid járműveit is felszereli az Euro VI-kompatibilis technológiákkal, és olyan új funkciókkal bővíti ezeket, mint például az buszmegállók csendes megközelítését és elhagyását lehetővé tévő „Arrive & Go” funkció. Könnyű karbantartás és javítás Az új Euro VI busz valamennyi eleme hozzájárul a karbantartási folyamat egyszerűsítéséhez és felgyorsításához. Az URBANWAY kialakítása során fontos szempont volt az üzemeltetők munkájának megkönnyítése, ezért megnőttek a karbantartási és javítási időközök, így elkerülhetőek a kellemetlen leállások is. Emellett a Tector és a Cursor motorok elrendezése egyaránt könnyű hozzáférést tesz lehetővé. A széles és egyszerűen nyitható első és hátsó paneleknek köszönhetően a napi ellenőrzés és a karbantartási munkák is könnyen és gyorsan elvégezhetők. Kulcsszavak: autóbusz, iveco, járműipar, új modell, Urbanway
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - ÁAK: folyik a szerződéskötés a flottakövető szolgáltatókkal |
||
2013. június 17.
Tizennyolc flottakövető szolgáltatóval kötött szerződést az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. péntekig, a fuvarozók a szolgáltatók hálózatán keresztül teljesíthetik a megtett úttal arányos útdíjfizetéshez szükséges bevallási kötelezettségüket.
|
Az előzetes egyeztetéseken több mint harminc flottakövető szolgáltató vett részt, közülük június 14-ig - két nappal a szerződéskötés elindítását követően - tizennyolcan kötöttek szerződést. A cégek száma a következő hetekben még növekedhet - tájékoztatott az áAK az MTI megkeresésére. A járművek regisztrációja az autópályakezelőnél június 20-án indul. Az áAK várakozásai szerint a fedélzeti készülékkel történő bevallást választják majd azok a fuvarozók, akik rendszeresen használnak díjköteles útszakaszokat. Előre nem lehet megmondani, hogy pontosan hány fuvarozó választja ezt a bevallási módot - közölte írásos válaszában az áAK, hozzátéve, hogy jelenleg körülbelül 40 ezer tehergépjárműben van fedélzeti eszköz. Az áAK tájékoztatása szerint az e-útdíj bevezetésének előkészületei az ütemterv szerint haladnak, a beszerzési, beruházási feladatok, valamint az informatikai fejlesztések június 30-ig megvalósulnak. A tervezett indulást nem veszélyezteti külső vagy belső tényező - közölte az autópályakezelő. A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszert július 1-jétől vezetik be, a díjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és főutakon. Fedélzeti eszköz nélkül előre megváltott jeggyel lehet közlekedni. Kulcsszavak: áak, autópálya, e-útdíj, gazdaság
|
|
|||||
|
||||||
Újra megdőlt a leghosszabb MX-5 felvonulás Guinness Rekordja |
||
2013. június 17.
A Mazda újra rekordot döntött szombaton a hollandiai Lelystad-ban, így ismét friss bejegyzéssel kerül be a Guinness Rekordok KönyvébeTM.
|
683 MX-5 csatlakozott a nagy MX-5 felvonuláshoz az RDW tesztközpontjánál, így megvalósítva a valaha mért leghosszabb mozgásban lévő Mazda-parádét. 1450 résztvevő járult hozzá az esemény sikeréhez, mellyel sikerült felülmúlni a 2010-ben, a németországi Essen-ben felállított eredményt (459 db MX-5). Az MX-5 parádét, melyet Hollandia egyik legszebb ártéri területére vittek, a holland tévés műsorvezető, Allard Kalff vezette egy speciális, harmadik generációs (NC) MX-5 kormányánál ülve – útitársa a Mazda Motor Europe elnök-vezérigazgatója, Jeff Guyton volt. Később, a sikeres rekorddöntés után Jeff Guyton kapta kézhez a rekorddöntést igazoló okmányt, melyet Pravin Patel, a Guinness Rekordok KönyveTM döntőbírója adott át. A lelystad-i RDW tesztközpont a MAX-5 2013 rendezvény teljes ideje alatt a japán márkának és a Mazda-élménynek szentelte magát, melynek része volt a holland MaX5 autóverseny pilótáinak felvonulása, és a 3rotoros motorral felszerelt Mazda3 20B bemutatója is, melyet a belga versenyző-család, a Van Herck birtokol. A résztvevők zárt pályán tesztelhették a Mazda új fejlesztését, az i-ACTIVSENSE-t, vagy a verseny-szimulátorokban tehették próbára képességeiket. A Mazda új SKYACTIV modelljei mind készen álltak a tesztvezetésre, és az érdeklődők ingyen intézhették el roadsterük nyári műszaki átvizsgálását. A találkozón természetesen megválasztották a legszebb MX-5-öt is. A nap végén 250 autó csatlakozott a nagy autós mozihoz. A film előtt az MX-5 vezetőket megkérték, hogy a duda segítségével szavazzák meg, melyik filmet játsszák a három felajánlott közül: a „Végzetes hazugságok” nyert, Richard Gere főszereplésével. Kulcsszavak: autóipar, mazda, mx-5, rekord
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10671 - 10680 |