Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10811 - 10820 |
Június 1-jétől újabb 50 Mercedes Citaro busz áll forgalomba Budapesten |
||
2013. május 26.
Június elsejével újabb 50 Mercedes-Benz Citaro 2 típusú autóbusz áll forgalomba a fővárosban, az új járművek egyebek mellett a megújuló 7-es buszcsalád vonalain szállítanak majd utasokat - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szombaton az MTI-vel.
|
Az új buszok a VT-Transman üzemeltetésében állnak forgalomba, a 25 szóló és 25 csuklós busz üzembe helyezésével száz új Mercedes-Benz Citaro teljesít majd szolgálatot Budapesten, majd júliusban újabb 50 busz érkezik. A szóló buszok a 8-as, a 11-es, a 91-es, a 111-es, a 291-es, a 22-22A-222-es, a 112-es és a 178-as vonalon, a csuklósok pedig az átszervezett 7E, 107E és 233E, valamint a 97E járatokon szállítanak majd utasokat. Az újabb 50 busz érkezésével a BKK újraszervezi az alacsonypadlós buszok közlekedését, az átcsoportosítás következtében 37 vonalon az eddiginél több modern jármű lesz szolgálatban. A Mercedes-Benz Citarók május elsejével álltak forgalomba egyebek mellett az 5-ös, a 9-es, a 25-ös és a 105-ös vonalon. A BKK közlése szerint az eddigi visszajelzések kedvezőek, a járművek üzemzavar nélkül teljesítenek szolgálatot. Az első napokban az ajtók kezelése, valamint a klímaberendezés okozott kisebb problémákat a járművezetőknek, fennakadást csak a Forgalomirányítási és utastájékoztatási (Futár-)rendszer tesztüzeme okozott. Kulcsszavak: bkk, bkv, Citaro, mercedes, tömegközlekedés, VT-Transman
|
|
|||||
|
||||||
Negyvenéves legenda modern köntösben |
||
2013. május 24.
Kevés motorkerékpár-gyártó dicsekedhet olyan hosszú és sikeres karrierrel, mint a idén 90 éves BMW Motorrad. A méltán népszerű BMW R 90 S modellnek szintén van oka ünnepelni, a BMW Motorrad egyik legnagyobb ikonja ugyanis idén ünnepli születésének negyvenedik évfordulóját.
|
E két jelentős jubileum tiszteletére a BMW csoport egy egészen különleges motorkerékpárt készített, amelyet a május 24-én kezdődő Concorso d’Eleganza Villa d’Este régiautó szépségversenyen mutatnak be. A BMW Concept Ninety az egyedi motorkerékpárjairól méltán híres Roland Sands Design műhellyel együttműködésben épült. Az egykori motorversenyző, Roland Sands és csapata a világ egyik legkeresettebb egyedi motorkerékpárokat építő vállalkozása. A világhírű műhely lebilincselő formai megoldásai és technikai vívmányai, valamint a kiváló minőségű egyedi alkatrészek egy exkluzív, összetéveszthetetlen karakterré varázsolják a jubileumi kétkerekűt. Ezzel az együttműködéssel mind a BMW Motorrad Design, mind a Roland Sands Design egy új szintre lépett. A BMW R 90 S, avagy a legenda negyven éve A BMW 1973-ban mutatta be a nagyközönségnek a modellt, amely akkoriban kétkerekű kínálatának csúcsát jelentette. Végsebessége meghaladta a 200 km/órát, amivel egyből az egyik leggyorsabb motorkerékpárrá vált, és amivel sorra nyerte a különböző versenysorozatokat a hetvenes években. De álló helyzetben is csak úgy sugárzott róla a nyers erő: a motorkerékpár-gyártás történelmében elsőként kapott kormányra rögzített burkolatot, amely nemcsak kihangsúlyozta az R 90 S dinamikus vonalait, de aerodinamikai szempontból is hatalmas előrelépés volt. A narancssárga fényezés és a sportos kialakítás összetéveszthetetlen karakterré tette a motort. A modell utat mutatott a többi motorkerékpár-gyártónak is, akik nem sokkal a BMW R 90 S megjelenése után szintén alkalmazni kezdték az aerodinamikai újításnak számító burkolatokat. Ma a BMW a márka egyik meghatározó ikonjaként tekint a típusra. „A BMW R 90 S annak a kornak az emlékét hordozza, amikor még törvényen kívülinek tekintették a motorosokat” – mondta Edgar Heinrich, a BMW Motorrad Design első embere. „Volt ebben a típusban valami lázadó egyéniség: gyors volt, hangos és vad. Őszinte érzelmekkel ruházták fel. Még ma is ezt a hangulatot árasztja” – tette hozzá. A BMW Concept Ninety A BMW Concept Ninety arra született, hogy megidézze eme érzelmekkel teli motorkerékpár szellemét, hogy a korabeli hangulatot modern köntösben tálalja. Ez az egyedi, jubileumi kivitel az eredeti motorkerékpáros értékrend modernkori hírnöke: a harmonikus összhang megtestesítője, ember és gép között. „Manapság a BMW motorkerékpárok a tökéletesség és a használhatóság jegyében készülnek. Ez az, amiért nap mint nap keményen dolgozunk, ez az, amire igazán büszkék vagyunk” – mondta Ola Stenegard, a BMW Motorrad járműtervezési részlegének vezetője. „De mi ennél többre vágyunk. A BMW Concept Ninety tökéletes eszköz arra, hogy megmutassuk, hogy egy BMW motorkerékpár ma is tud őszinte érzelmeket hordozni” – tette hozzá. A BMW Concept Ninety arányai egyértelműen a legendás elődöt idézik: a burkolatok, az üzemanyagtartály és az ülés egytől egyig a BMW R 90 S modellel való rokonságot hirdetik. A legapróbb részletekre is kiterjedő formatervezés a prémium minőség és kiváló légellenállási mutatók mellett az erőforrás, a futómű és a karosszéria optikai elkülönítésére is nagy hangsúlyt fektetett. A Concept Ninety karosszériáját alumíniumból, kézzel készítették, az erős narancssárga fényezés pedig egy újabb főhajtás a legendás előd előtt. A BMW Concept Ninety első burkolatát – ahogy a modell többi részét is - kifejezetten sportosra tervezték, amíg azonban a BMW R 90 S idejében, a hetvenes évek elején a halogén fényszóró számított modern újításnak, addig napjainkban ezt az újítást a LED alapú fényszóró-technológia jelenti. A negyvenéves modell iránti tiszteletből a Concept Ninety elejére ugyanúgy kör alakú fényszórót terveztek, mint egykor a BMW R 90 S esetében, a halogén izzót azonban LED technológiára cserélték. Az üléssel látszatra összefonódó üzemanyagtartályt úgy alakították ki, hogy vezetés közben a legoptimálisabb legyen a távolság a gép és sofőrje között. A motorkerékpár oldalíve ék alakot formáz, azt sugallva, hogy a BMW Concept Ninety kirobbanásra kész, akárcsak a rajtgépben jelre váró sprinter. A különleges modell hajtásáról egy sportos boxermotor gondoskodik, amelynek minden alkatrészét teljesen feketére fényezték, és az erő, a precizitás és a teljesítmény összhangját szimbolizálja. Egyedi alkatrészek a Roland Sands Designtól Ahogy a szemlélődő tekintete egyre inkább elmélyül a BMW Concept Ninety technológiájában, úgy bukkan elő az egyre több és több egyedi alkatrész, amelyek mindegyikét a kaliforniai székhelyű Roland Sands Design műhely tervezte, szoros együttműködésben a BMW Motorrad Designnal, kifejezetten ehhez a jubileumi modellhez. Különös gondot fordítottak a mechanikai alkatrészekre, a boxermotor környékére és a kipufogórendszerre, amelyek mind Roland Sands kézjegyét viselik. A speciálisan csiszolt alkatrészek gyönyörű kontrasztot alkotnak a boxermotor fekete árnyalatával. A BMW Concept Ninety legapróbb alkatrésze is a legmodernebb motorkerékpár-gyártó technológiával készült, s így a klasszikus kialakítású felnik is, amelyek a BMW R 90 S diadalainak állítanak emléket. „Számomra nagyon fontos volt, hogy az egyedi alkatrészek ellenére is megőrizzük a BMW R 90 S eredeti hangulatát, hogy érzelmekkel vegyítsük a tervezés folyamatát, és a legmodernebb technológiával dolgozzunk” – vélekedett Roland Sands a végeredményről. „A BMW Concept Ninety egy tökéletes összhang: a BMW technológiája, a BMW tradíciói és a mi egyedi alkatrészeink és megoldásaink csodálatosan kiegészítik egymást” – mondta. Edgar Heinrich, a BMW Motorrad Design vezetője hozzátette: „A BMW Concept Ninety a motorkerékpározás hamisítatlan élményét hordozza, minden tekintetben. Beleértve a tervezés és a megépítés folyamatát is. De a motorozás élménye mindezek felett áll. Ez a gép a motorozás abszolút élményét kínálja, akárcsak a BMW R 90 S a maga idejében.” A többi egyedi motorkerékpárral ellentétben a BMW Concept Ninety ki is próbálható, sőt szinte könyörög érte, hiszen a motorkerékpár egészét és minden egyes alkatrészét a maximális teljesítményt szem előtt tartva tervezték meg. Kulcsszavak: BMW, BMW motorrad, Concept Ninety, design, formatervezés
|
|
|||||
|
||||||
Száz Airbust vesz az Air China |
||
2013. május 24.
Száz darab Airbus A320-as típusú repülőgépet rendelt a kínai Air China légitársaság - tájékoztatott pénteki közleményében a vállalat.
|
A megrendelés értéke katalógusáron közel 8,9 milliárd dollár. Az egyfolyosós személyszállító repülőgépekből hatvanat az Air China magának szánt, ezek érkezésére 2014 és 2020 között számítanak. További negyven darabot leányvállalata, a dél-kínai Shenzhen Airlines kap 2016 és 2020 között. A közlemény szerint az Airbus kötelezettséget vállalt arra, hogy még a szállítások megkezdése előtt visszavásárolja az Air China hat darab A340-es típusú gépét. Az Air China Kína egyik legnagyobb légitársasága, az idén korábban már bejelentette, hogy az amerikai Boeingtől is vásárol 31 darab repülőgépet 4,8 milliárd dollár értékben. A kínai polgári légügyi felügyelet (CAAC) csütörtökön jelentette be, hogy kibocsátották a Boeing 787-es Dreamliner repülési engedélyét, s ezzel lehetővé vált a gépek forgalomba állítása Kínában. A Boeing China elnöke májusban bejelentette, hogy forgalmát tekintve Kína legnagyobbja, a China Southern Airlines és a Hainan Airlines kapja az első gépeket. Előbbi - úgy tudni - összesen 10 darabot rendelt, s arra számít, hogy még az idén nyolcat megkap. 2012 végéig összesen négy kínai légitársaság rendelt a Dreamlinerekből, miközben a világon 58 vásárló vár az összesen 800 darabot kitevő megrendelés teljesítésére. Az ötven forgalomban lévő, darabonként 207 millió dollárba kerülő gép repülését akkumulátor problémák miatt az idén januárban világszerte egy időre felfüggesztették. A világ leggyorsabban fejlődő légiközlekedési piacán előrejelzések szerint a következő 20 évben 5260 új repülőgépre lesz szükség. Kína légitársaságai 2012 végén 1941 repülőgépet üzemeltettek. Kulcsszavak: Air China, airbus, gazdaság, kína, légiközlekedés, repülés
|
|
|||||
|
||||||
Luxusautók százait hívják vissza Kínában |
||
2013. május 24.
Csaknem 700 olasz luxus sportautót hívnak vissza Kínában a kormányösszekötő rúd meghibásodása miatt - jelentette be a kínai minőségfelügyeleti főhatóság pénteken.
|
A két érintett modell a 2003 közepe és 2008 ősze között gyártott import Maserati Quattroporte és Granturismo. A szakhatóság közleménye szerint az útviszonyoktól függően a kormányösszekötő rúd esetleges meghibásodása súlyosan veszélyeztetheti az autó irányíthatóságát, balesetveszélyt idézve elő. Az illetékes Maserati kereskedők kapcsolatba lépnek a tulajdonosokkal, és díjmentesen kicserélik az alkatrészt. Kínában viszonylag nagy visszhangot váltott ki, amikor május közepén egy kínai Maserati tulajdonos hosszúnyelű kalapácsokkal verette szét négyajtós fekete Quattroporte típusú luxusautóját a kelet-kínai Csingtaóban, mert így akarta zavarba hozni a helyi márkakereskedést. A kelet-kínai tulajdonos azért döntött 2,6 millió jüanos (96 millió forintos) autójának nyilvános rongálása mellett, mert rendkívüli módon elégedetlen volt a hozzá kapcsolódó szervizzel, szolgáltatással, s mert egy régi alkatrész beépítése után az új árát számlázták ki neki. A kínai autópiacot figyelemmel kísérők az ultraluxus, vagyis a 2 millió jüan (73 millió forint) feletti import autók eladásában ugyanis jelentős visszaesést jelentettek. Az idei év első negyedében 915 ilyen autó került az országba, ami 35 százalék feletti visszaesés az előző év azonos időszakához képest. Az úgynevezett prémium kategóriás márkák, a BMW, a Mercedes-Benz és az Infiniti ugyancsak az eladások mérséklődéséről számolt be. Elemzők szerint az okok között van, hogy a legtöbb milliárdost adó ágazatok, mint például az ingatlan és a tőzsdepiac, már nem annyira jövedelmezőek, mint a korábbi években. Továbbá a hivalkodó külsőségek elleni központi kormányzati fellépés is óvatosságra inti a potenciális vásárlókat. A szakmabeliek mindazonáltal úgy vélik, a luxusautók piaca idővel ismét fellendül majd, ha nem is éri már el a 2010-es év teljesítményét, amikor a forgalomban 140 százalékos növekedést mértek éves szinten. Rupert Stadler, a kínai piacvezető márka, az Audi vezérigazgatója nemrégiben azt nyilatkozta, hogy a prémium szegmens Kínában jelenleg mintegy 9 százalékot képvisel az összeladásokból, s véleménye szerint ez 12-15 százalékra bővíthető. A Fiat vezérigazgatója, Sergio Marchionne korábban úgy vélekedett, hogy 2015-re a Maserati eladásait megnyolcszorozhatja, vagyis a 2012. évi 6000 darabot 50 ezerre növelheti. A Maserati főnöke, Harald Wester szerint az idén már 20 ezerrel növelhetik az új kínai Maserati-tulajdonosok számát. Kulcsszavak: autóipar, BMW, Granturismo, infiniti, kína, Maserati, mercedes-benz, Quattroporte, visszahívás
|
|
|||||
|
||||||
Fenntartható személyszállítás – buszok, mint a legrugalmasabb megoldás |
||
2013. május 24.
A Scania bármilyen személyszállítási igényre testre szabott buszokat kínál, ráadásul a buszközlekedés terén kifejlesztett megoldásai az üzemeltetőkkel történő szoros együttműködés eredményei.
|
A növekvő jólét elkerülhetetlenül magával hozza az áru- és személyszállítási igény növekedését. A szállítási ágazat folyamatosan emelkedő CO2 kibocsátásának megfékezése egyaránt érdeke az iparnak és a társadalomnak is. A Scania húsz éves időintervallumban meghatározza azokat a forgatókönyveket, amelyeket aztán a helyi üzleti környezetnek megfelelően lehet alkalmazni. Számos urbanizált térségben a közösségi közlekedés alapjává a fenntarthatóság válik, míg más területeken még mindig az erőforrásokért, köztük az energiaellátásért folytatott küzdelem lesz jellemző. A Scania úgy tekint a 2013-as genfi IUTP kongresszusra és kiállításra, mint az olyan innovatív megbeszélések színterére, ahol a késedelem nélkül bevezethető, kereskedelmi szempontból életképes, ugyanakkor környezeti oldalról is megfelelő közösségi közlekedési megoldásokat lehet megvitatni. Természetesen nincsenek különleges trükkök a háttérben, de léteznek megoldások már most is a közösségi közlekedés hatékonnyá tételére. A Scania buszválasztéka bármilyen közlekedési igényre személyre szabható. Vonzó buszrendszerek – verhetetlen hatékonyság Megkérdőjelezhetetlen, hogy a buszok jelentik a közösségi közlekedés tömeges mértékű fejlesztése esetén a leggyorsabb és legrugalmasabb megoldást. A buszrendszerek egyrészt helytakarékosak, ugyanakkor kiépítésük során kevésbé zavaróak a környezet számára; a már meglévő úthálózat és infrastruktúra kisebb módosításokkal használható. A kezdeti beruházás kevesebb költséggel valósítható meg és maga a közlekedés is gyorsabban beindítható, mint a vonat vagy a földalatti személyszállítás esetében. Mindehhez társul még az az előny is, hogy útfelújítási munkálatok, illetve forgalmi zavarok esetén a járatok egyszerűen átirányíthatók. Közlekedésbiztonság szempontjából egyértelmű előnye, hogy kevesebb autó vesz részt a személyszállításban, amely egyúttal fontos környezeti hozadékkal is jár: kisebb CO2 és egyéb károsanyag-kibocsátást jelent. Az utasok személyes biztonsága is sokkal magasabb szintű a fedélzeti és megállóhelyi felügyeleti rendszereknek köszönhetően. Kijelölt sávok és elsőbbség A buszok a számukra kijelölt buszsávokban közlekednek és elsőbbséget élveznek a közlekedés többi szereplőjével szemben. A kényelemmel és a megbízhatósággal együtt ezek a legfontosabb tényezők, amelyek segítségével az utazók bizalmát elnyerheti a buszközlekedés, valamint így vehetik rá a potenciális utasokat, hogy az autóikat otthon hagyva a közösségi megoldást válasszák. A Scania által kínált buszrendszerek – fenntarthatóság bármilyen méretben A Scania termék- és szolgáltatáskínálata bármilyen méretű városi területhez, illetve agglomerációs körzethez igazítható. A Scania versenyképes termékkínálatával – amely egyet jelent a kimagasló megbízhatósággal, hatékony üzemeltetéssel és a moduláris rendszernek köszönhetően az üzemeltetői igényeknek történő teljes megfeleléssel – a helyi buszrendszerek előkészítésében és kialakításában is szerepet vállal. Ezt a feladatot az üzemeltetővel együttműködve, annak működési körülményei alapján végzi, miközben a korábbi, hasonló buszrendszerek kiépítése során szerzett tapasztalatát és a know-how-t átadva dolgoznak együtt. Megújuló üzemanyagok – CO2 csökkentés azonnal A Scania úttörőnek számít a közúti közlekedésben a megújuló üzemanyagok használata terén: már az 1980-as évek vége óta kínál etanol-üzemű városi buszokat, és nagyjából 20 éve biztosítja a lehetőséget, hogy dízelmotorjai 100% biodízellel is üzemelhessenek. A gázüzemű motorok, amelyek opcionálisan biogázzal is működhetnek, az 1990-es évektől elérhetőek a termékválasztékban. A Scania mindig szívesen látja azokat az üzemeltetőket, akik – az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának azonnali csökkentése mellett – megújuló üzemanyagokkal működő járműveket szeretnének forgalomba állítani. Már az Euro 6 normának megfelelő motorok is rendelhetőek ebben a kategóriában. Mi a helyzet a hibrid járművekkel? A Scania első hibrid buszainak prototípusát egy kutatási projekt részeként az 1980-as évek közepén állította forgalomba. A hibridizáció akkor lesz gazdaságilag életképes, ha a járműre megbízható és költséghatékony energiatároló rendszert lehet építeni. Az energiatárolás történhet mechanikai energia tárolásával, pl. egy lendkerékkel, melyet lassításkor fel, vagy elektromos energia tárolásával akkumulátorokban ill. szuperkondenzátorokban, melyet fékezéskor egy generátor tölt fel, ugyanezt a generátort motorként használva gyorsításkor az eltárolt energia visszanyerésére. A motor/generátor technológia már előrehaladott szinten van, és rendelkezésére áll a Scania gyártási programjához. A kritikus pontot az energia tárolása jelenti. Sem az akkumulátorok, sem a szuperkondenzátorok nem jelentenek gazdasági szempontból kielégítő megoldást, ha a szervizciklust és a teljes élettartamukra vetített költségeket vesszük figyelembe. Ugyanez vonatkozik a hidraulikus energiatároló rendszerekre. Habár általánosságban elmondható, hogy funkcionálisan kielégítően működnek, de a jelenlegi hibrid rendszerek egyelőre inkább image-növelő szereppel rendelkeznek és nagyban függnek a különféle támogatásoktól, nem pedig a gazdaságosság és robusztusság jellemző rájuk. A Scania és az elektromosság A Scania jelenleg Dél-Amerikába trolikhoz szállít hajtott futóműveket. A koncepció lényege, hogy az a külső energiaforrástól független ideiglenes meghajtásra tartalmaz akkumulátorokat. A hibrid járművek fejlesztése mellett a Scania részt vesz az utak villamosítására irányuló kutatási projektekben, amelyek célja, hogy buszok és tehergépkocsik számára standardizált megoldásokat kínáljon. A meghajtás lehet az úttestből felvett elektromos meghajtás (indukció) a légvezetékek használata helyett. Kulcsszavak: busz, járműipar, közlekedés, scania, svédország
|
|
|||||
|
||||||
Teljes körű megújulás DAF-okkal |
||
2013. május 24.
Május 18-án ünnepélyes keretek között is átvette a veszprémi T+F Kft. ügyvezető igazgatója, Fehéri András a cég 24 vadonatúj DAF XF105.460 nyerges vontatóját Pais Józseftől, a Hungarotruck Kft. ügyvezető igazgatójától.
|
Gyökeres átalakuláson megy keresztül a silós nemzetközi fuvarozásra szakosodott T+F Kft., amelynek részeként a cég a teljes flottáját is egy csapásra lecserélte. így 24 saját és két bérelt DAF XF105.460 nyerges vontató állt munkába a T+F-nél. ám Fehéri András, a minőségorientált, ugyanakkor igen költségtudatos vállalkozás vezetője elsősorban nem egy új tehergépkocsi-márkát, hanem stratégiai partnert keresett, amelyet a DAF magyarországi forgalmazójában, a Hungarotruck Kft.-ben talált meg. új vállalati filozófia Fehéri András több mint harminc éve foglalkozik közúti fuvarozással, 1991-ben alapított cége, a T+F Kft. pedig a nemzetközi silós fuvarozásra specializálódott. A jelenleg 38 főt alkalmazó vállalkozás főként uniós fuvarozást végez, járműveinek átlagos éves futásteljesítménye 130-140 ezer kilométer. A cég vezetése azonban tavaly úgy látta, hogy csak akkor lehet hosszú távú jövője a T+F-nek, ha alkalmazkodik a változásokhoz, sőt, inkább elé megy a változásoknak. Fehéri András kollégáival együtt ezért egy teljesen új jövőképet és ehhez kapcsolódó vállalati filozófiát vázolt fel, amelynek eléréséhez új alapokra kellett helyezni a cég működését. Az új koncepció az új vállalatirányítási és informatikai rendszer bevezetése mellett a dolgozók személyre szabott továbbképzését, valamint egy új motivációs rendszer kidolgozását is magában foglalja. Mindezek eredményeként nagymértékben automatizálttá váltak a cég folyamatai, és minden eddiginél könnyebben tervezhetőek a költségei. új flotta A T+F átfogó megújulásának része a gépjárműflotta teljes lecserélése is, amelynek során első ízben kerültek DAF-ok a céghez. Fehéri András, mint minden más téren, itt sem csak egyszerűen egy márkát vagy beszállítót keresett, hanem hosszú távú stratégiai partnert. A tehergépkocsik esetében pedig a Hungarotruck Kft.-t választotta partneréül, többek között a rugalmas, ügyfélközpontú hozzáállás és a megfelelő háttértámogatás miatt. így 26 DAF XF105.460 Euro 5 EEV nyerges vontató állt munkába a T+F kötelékében, 24 saját jármű silós félpótkocsival és két bérelt gépkocsi, amelyek egy új profil kipróbálásaként függönyponyvás mega félpótkocsit húznak. A 26 DAF-ból 21 Super Space Cab fülkével, a többi Space Cab fülkével rendelkezik. „Igaz, hogy az egyik oldalról 80 kilogramm hasznos teherbírást veszítünk a Super Space Cab fülkével, ám a másik oldalon rengeteget nyerünk a gépkocsivezetőinknek nyújtott kényelem terén. Emellett igen bőséges felszereltséggel rendeltük a DAF-okat, például állóhelyi légkondicionálóval is rendelkeznek. Az uniós fuvarfeladatok miatt nagyon fontosnak tartom, hogy kellően komfortos munkakörülményeket biztosítsunk.” – mondta Fehéri András. Persze a T+F nem csupán korszerű termékeket szerzett be a Hungarotrucktól, hanem olyan szolgáltatásokat is igénybe vesz, mint a teljes körű javítási és karbantartási szerződés vagy a gépkocsivezetők továbbképzése. ünnepélyes átadás Az új flotta ünnepélyes átadásakor a T+F veszprém-kádártai telephelyén Fehéri András az átszervezési projekt ismertetése után kifejezte köszönetét a cég minden munkatársának, stratégiai partnerének és nem utolsósorban feleségének, aki a vállalkozás gazdasági vezetője. „A T+F Kft. új útra lépett, amelyen ez még csak a kezdet. új filozófiánk középpontjában a minőség áll.” – tette hozzá Fehéri András. „Közel egy éve egyeztetünk a T+F-fel erről a projektről, amelyet a Hungarotruck mindvégig maximálisan támogatott. Most pedig nagy örömmel tölt el, hogy elérkeztünk ehhez a pillanathoz. A mögöttünk álló járművek példaértékű felszereltségükkel és tágas fülkéjükkel megfelelő kényelmet nyújtanak a gépkocsivezetőknek. Ugyanakkor üzemanyag-fogyasztásuk és szervizköltségeik is példaértékűek. Nem utolsósorban pedig a valaha gyártott legjobb, legkevesebb meghibásodással üzemelő DAF-ok. Bízom benne, hogy valóban egy hosszú távú kapcsolat kezdődött most el a T+F-fel”. – mondta Pais József, a Hungarotruck Kft. ügyvezető igazgatója az átadás alkalmával. Kulcsszavak: DAF Trucks, haszongépjármű, kamion, trucks, XF
|
|
|||||
|
||||||
Júniustól Baudouin Denis a BMW Magyarország új ügyvezető igazgatója |
||
2013. május 24.
Június 1-jétől Baudouin Denis (45) veszi át a BMW Magyarország ügyvezető igazgatói pozicióját.
|
Június 1-jétől Baudouin Denis (45) veszi át a BMW Magyarország ügyvezető
igazgatói pozicióját. A jelenlegi ügyvezető, Paul de Courtois a BMW
Magyarországnál eltöltött két sikeres év után a BMW csoport
lengyelországi leányvállalatának lesz a vezetője. Baudouin Denis az Európai üzleti Főiskolán végzett, marketing és kommunikáció szakokon, Párizsban. 1991-ben csatlakozott a BMW csoporthoz a francia leányvállalat marketing és kereskedelmi részlegén. Később különböző poziciókat töltött be a müncheni központban, a Fülöp-szigeteken, illetve Belgiumban. 2009-ben visszatért Párizsba, ahol a BMW csoport franciaországi marketingvezetőjévé nevezték ki. Paul de Courtois 2011 májusa óta vezette a BMW csoport magyarországi leányvállalatát. A tavalyi évben összesen 1818 BMW és MINI személyautót, valamint 156 motorkerékpárt értékesítettek a hivatalos márkakereskedések, ez a 2011-es adatokhoz képest mintegy 30%-os növekedést jelent. Baudouin Denis feleségével négy gyermeket nevel, szabadidejében szeret fényképezni. Kulcsszavak: BMW, Magyarország, Mini, ügyvezető
|
|
|||||
|
||||||
A Fővárosi Közgyűlés módosítanák a taxirendeletet |
||
2013. május 24.
Módosítaná a főváros az áprilisban elfogadott, de csak szeptembertől hatályos taxirendeletet: enyhülhet a gépjárművek korhatári megkötésére vonatkozó szabályozás.
|
A főváros honlapján pénteken közzétett előterjesztés szerint azokra, akiknek az április 18-ai kihirdetés napján volt engedélyük, 2014. január 15-ig nem vonatkoznának az autó korhatárára vonatkozó szabályok, január 16. és 2015. június 30. között pedig maximum 15 éves autóval is taxizhatnának. A rendeletben eredetileg szereplő 10 éves korhatári megkötést rájuk csak 2015. július elsejétől kellene alkalmazni. Akiknek viszont a rendelet kihirdetésének napján nem volt érvényes taxiengedélyük, azok már csak 10 évnél fiatalabb autóval kezdhetnének taxizni. A járművek teljesítményére, környezetvédelmi besorolására, csomagtartóméretére vonatkozó rendelkezéseket szintén csak 2015. július elsejével kellene alkalmazni azok esetében, akiknek április 18-án, a kihirdetés napján volt taxiengedélyük. Változhat a szabadjelzők kinézete is, arra felül piros, alul pedig zöld LED-es állapotjelző is kerülhet, mert - mint az előterjesztők fogalmaznak - a szabadjelző nem minden esetben alkalmas arra, hogy a foglaltságot jelezze. Emellett a kombi járműveknél a csomagtér számításának eltérő módja miatt 390 literes minimális méretet határoznak meg az eredeti 430 liter helyett. Ezeken kívül technikai jellegű módosításokat is tartalmaz az előterjesztés, ezek a matricákon lévő betűszínre, egyes matricák méretére, illetve a tarifatáblázatra vonatkoznak. Az előterjesztésről várhatóan a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén döntenek. Kulcsszavak: budapest, főváros, önkormányzat, rendelet, taxi
|
|
|||||
|
||||||
Új formaterv a hatékonyság jegyében |
||
2013. május 24.
Hervé Bertrand irányításával hat évvel ezelőtt vetették papírra a Renault Trucks formatervezői központjának szakemberei az új Renault Trucks modellcsaládokról készült első rajzokat.
|
A tervezőcsapat vezetője a bemutató előtt néhány héttel összefoglalja a hatékonyság jegyében megalkotott új járműkínálat létrehozásának történetét. Bár a Renault Trucks új kínálata már három éve végleges, az első rajzok 2006-ból datálódnak. Kezdetben Hervé Bertrand formatervezői igazgató és csapata a személyautók világából kívánt ihletet meríteni. „Nem voltunk elégedettek az eredménnyel” – idézi fel. „A személyautó-gyártás jóval rövidebb, túlságosan is rövid ciklusokban zajlik. Mi időtálló formatervet szerettünk volna, ami nem megy ki a divatból.” Nagyon hamar megjelent ugyanis a formatervezők számára az eszköz fogalma, mint alapvető fogalom: mert mi más a teherautó, mint egy eszköz a szállítók szolgálatában, amellyel a lehető leghatékonyabban szeretnék végrehajtani a megbízásokat? „A régi időkben az iparosokat az általuk használt eszközök alapján minősítették” – mutat rá Hervé Bertrand, „ezeknek az eszközöknek köszönhetően tudtak jó munkát végezni. Elsősorban a rendeltetésüknek megfelelő, funkcionális eszközök voltak ezek, ám emellett szépek és értékesek is. Ezt a szellemet kívántuk mi is visszahozni az új Renault Trucks kínálat megalkotásakor: hatékony eszköznek tekintett járműveket kínálni ügyfeleinknek, amelyekkel a lehető legnemesebb módon tudják elvégezni a szállítási feladatokat.” A tervezők ettől kezdve olyan iparágakból és termékekből merítettek ihletet, ahol a munkaeszköz és és a hatékonyság szintén a szó eredeti értelmében jelenik meg. Az egyik példa a Leica® fényképezőgép volt. A fényképészek rendkívül nagyra becsülik, formaterve letisztult, és nincs más célja, mint hogy jól működjön és a lehető legjobb fotókat lehessen vele készíteni. A másik kiváló példa az Opinel®. A legendás kés első ránézésre roppant egyszerű és funkcionális, de mégis érződik rajta a nemesi vérvonal. A formatervezőket a motorkerékpárok világa is megihlette, elsősorban az ötvenes évek modelljei: „Ezeken a motorokon még látható volt az alváz és a benzintank, megtervezésükkor kizárólag arra koncentráltak, hogy a funkciójukat maximálisan ellássák” – teszi hozzá Hervé Bertrand. „Ezt a felfogást át tudtuk ültetni a teherautók világába, ami vissza is köszön a megvalósult formaterven.” A teherautók világában a hatékonyság és a takarékos üzemanyag-fogyasztás fogalma közeli kapcsolatban áll. A Renault Trucks ezen a téren úttörő és piacvezető szerepet tölt be a Premium Route-tal és az Optifuel megoldásokkal, és ezt a pozíciót az Euro VI normára való áttérés során is szeretné megőrizni. Ezért az új kínálat formatervezéséhez megfogalmazott műszaki specifikációkban fontos szerepet kapott a fogyasztás. „A lehető leghatékonyabb munkaeszköznek szánt teherautó esetében a formatervezés egy olyan fülke megtervezésében valósul meg, amelynek a lehető legkisebb a légellenállása” – magyarázza Hervé Bertrand. A cél érdekében a jellegzetes fehér Renault Trucks fülkét már a tervezés kezdetétől a 12 fokkal megdöntött A oszloppal kalkulálták. A kisebb fogyasztást szolgálják az oldalsó légterelő idomok és a fényszóróprofilok is. Az összes opcionális karosszérakiegészítőt szélcsatornában tesztelték, ennek alapján határozták meg, hogy gyártásba kerül-e, vagy elvetik a tervezett darabot. „Egy olyan teherautót szerettünk volna, amelyik ugyanolyan hatékony, mint a Premium Route, és presztízsben a Magnummal vetekszik” – foglalja össze Hervé Bertrand –, „és örömmel mondhatom, hogy sikerült is!” – mondja büszkeséggel telve Hervé Bertrand. A fülkében két különálló részt alakítottak ki: az egyik a vezetőtér, a másik a pihenésnek, kikapcsolódásnak szánt terület. A tiszta vezetési idő a sofőr teherautóban töltött idejének mindössze a felét teszi ki, a fennmaradó időben alszik, eszik, iszik, telefonál! A fülkebelsőben visszaköszön a strapabíró külső formaterv: „Mivel a sofőr sok időt tölt a fülkében, fontosnak tartottuk, hogy relaxációra alkalmas, megnyugtató színeket válasszunk ide” – mutat rá a formatervezési igazgató. „Végül a feketét és a szürke árnyalatai mellett döntöttünk, mert ezek fárasztják legkevésbé a szemet. A kellemes belső hangulatot a teherautók világában egyedülálló fénydiódás világítással fokoztuk.” A formaterv remekül tükrözi az új Renault Trucks teherautóinak lényegét: a megbízások lehető leghatékonyabb végrehajtására rendelt eszközök. Nem rejtőznek el a szem elől, hanem vállalják rangjukat és küldetésüket. „A büszkeség megteremtésének gondolata irányított bennünket a formaterv megrajzolásakor” – szögezi le Hervé Bertrand. „Büszkeség annak, aki vezeti, büszkeség annak, akié a teherautó, büszkeség azért, hogy egy ilyen eszközzel hajthatják végre a vállalat működéséhez elengedhetetlen feladatot, az áruszállítást.” Kulcsszavak: design, formatervezés, járműipar, kamion, Renault Trucks, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Az első négy hónap után is első a Skoda a magyar piacon |
||
2013. május 24.
A forgalomba helyezett személyautók hazai piacán a tavalyi évet másodikként záró Skoda 2013/1-4. hónapjában az első helyen áll a márkák magyarországi rangsorában.
|
Míg 2012-ben 5.340 forgalomba helyezett személyautóval (16,44 százalékos növekedés 2011-hez képest) a Skoda az előkelő második helyet szerezte meg, 2013 első négy hónapjában a cseh gyártó 1.915 Skoda gépkocsit helyezett forgalomba Magyarországon, mellyel vezeti a márkák magyarországi piaci rangsorát. A sikeres évkezdet és első négy hónap eredményessége mögött a nemrégiben bemutatott Skoda Rapid és főleg az új Octavia kedvező fogadtatása áll, az Octavia modellcsaládból az év első négy hónapjában 895 darab talált gazdára. Annak ellenére, hogy az idén március 8-án indult az új modell értékesítése, az új Octavia további lendületet adott a cseh márka eladásainak, mellyel továbbra is az első helyen áll az alsó-középkategóriában. Az egyes típusokat tekintve a kisautók között a Fabia (205 darab) a negyedik, a Citigo (28 db) kategóriájában az ötödik helyen áll. Folytatódott a Skoda sikeres szereplése a nagybani és közületi beszerzéseknél is, a tavaly évi jelentős állami és vállalati flottabeszerzései után az első negyedévre is jutott megrendelés, ennek is köszönhető, hogy a márka tovább erősíthette piaci pozícióit. Kulcsszavak: autóipar, értékesítés, galéria, gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar, skoda
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10811 - 10820 |