Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10871 - 10880 |
Tringer Zoltán tölti be a VOLVO Group Trucks regionális Renault Trucks kereskedelmi igazgatói pozícióját |
||
2013. május 16.
A VOLVO Group Trucks 18 országot felölelő Közép-Kelet Európai régiójának frissen alakult managementjében a Renault Trucks magyarországi kereskedelmi igazgatója, Tringer Zoltán fogja vezetni a francia márka járműértékesítési tevékenységét.
|
Tringer Zoltán 22 éves szakmai és vezetői múltja teljes egészében a járműiparhoz kötődik, amelyből az utóbbi 4 és fél év a Renault Trucks haszonjárművek világában kereskedelmi vezetőként telt el. Irányítása alatt a Renault Trucks Hungária Kft. a régió legjobban teljesítő és egyben legmagasabb piaci részesedést elérő leányvállalata lett. Az új regionális kereskedelmi igazgató feladata a 18 ország (északon észtországtól délen Bulgáriáig húzódó régió) megújulóban lévő Renault Trucks értékesítési stratégiájának kidolgozása, fejlesztése és a márka pozíciójának megszilárdítása lesz. A Renault Trucks márka 2013. június 11-én mutatja be teljesen megújuló járműkínálatát Lyonban, ezt követően pedig világszerte az egyes országokban. Magyarországon 2013. június 27-én kerül bevezetésre az új járműpaletta. Kulcsszavak: járműipar, Renault Trucks, új vezető, VOLVO Group
|
|
|||||
|
||||||
Amarok tanulmány a Wörthi-tónál |
||
2013. május 15.
Világpremierként mutatta be a Volkswagen a Wörthi-tónál 270 lóerős „über-Amarok” tanulmányát. E különlegesség XL-méretű „SingleCab” szimpla fülkéjével, közel 6 centiméteres sárvédő-szélesítéseivel és 80 milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszériájával nem csupán ránézésre vérbeli erőgép.
|
A hannoveri „Power Pick up” ugyanis valóban bőséges erőtartalékokra hagyatkozhat: háromliteres, V6-os TDI-erőforrása 200 kW (272 LE) teljesítményt produkál, óriási, 600 newtonméter forgatónyomatékát pedig nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetíti az összkerék hajtás felé. E tekintélyes vonóerővel a tanulmány álló helyzetből mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Semmiképp sem rossz egy olyan autótól, amely 3,5 négyzetméteres rakfelületén egy teljes versenyfelszereléssel ellátott gokart – vagy némileg gyakorlatiasabban: két euro-paletta – számára is elegendő helyet kínál. A Volkswagen Haszonjárművek igazi igáslováról van szó – ez esetben különös hangsúllyal a „lovakon”. Minden idők legerősebb Amarokja teljesen átdolgozott külső és belső felszereltséggel érkezik. A Volkswagen Haszonjárművek tervezői ugyanis pontosan összehangolt fejlesztésekkel tették egészen egyedülállóvá a Wörthi-tavi tanulmány autót, miközben maradéktalanul megfeleltek a 272 lóerős V6-os TDI-motor műszaki követelményeinek. A Wörthi-tavi Amarok elejének a sima burájú, krómbetétes „Bi-Xenon” fényszórók adnak egyéni stílust, amelyeket vizuálisan a hűtőrács masszív, matt fekete, krómbetétes lamellái kötnek össze, miközben a lökhárító alján három, szintén fekete lamellázatú légbeömlő nyílás húzódik. Mindennek közepén a tekintélyes méretű Volkswagen-embléma helyezkedik el. Oldalról rátekintve a Wörthersee Amarok integrált szénszál-erősítésű műanyag lapokkal kialakított, folyamatosan végighúzódó küszöbszélesítéseiről, illetve vörös fóliázásáról ismerhető fel. Mindenekelőtt azonban 295/35 méretű gumiabroncsokkal szerelt, „Gunmetal” árnyalatú, 22 colos keréktárcsái és a fülke mögötti, ugyancsak „Gunmetal” színű stílusos borulókeret (Styling Bar) dominálnak az impozáns sziluettben. Az Amarok e csúcsmodelljét hátulja is egyértelműen megkülönbözteti a sorozatgyártású kivitelektől, szénszál-erősítésű műanyag diffúzora, két kívülre tolt kettős kipufogó-végcsöve és elsősorban új fejlesztésű, sötétített hátsó lámpái révén. Utóbbiak rövid reakcióidejű, hosszú életű fénykibocsátó diódákkal (LED) működnek, sötétben is jól felismerhető grafikát produkálva. A belső térben szervesen folytatódik a GTI-találkozóhoz illő fekete-vörös-fehér színkoncepció, az ajtókárpitokat, a verseny-kagylóüléseket, a sportkormányt és az új tervezésű, extra-széles középkonzolt egyaránt fekete nubuk- és carbon-bőr borítja. Egyéni stílusjegyek a vörös díszvarrások és az „Alu brushed Optik” dekor betétek is. Az ugyancsak fekete bőrrel borított műszerfalon kiegészítő műszerek tájékoztatnak a motor pillanatnyi forgatónyomatékáról és töltőnyomásáról, miközben a stopper gombnyomásra méri a gyorsulási időt. S ahogyan egy ilyen show-modellhez illik, a tervezők nemcsak kívül, hanem utasterében is gondoskodtak a megfelelő akusztikai élményekről. A nyolc col képátlójú érintőképernyővel vezérelhető infotainment rendszer kiemelkedő teljesítményét 2x380 wattos hűtött végfokok (direct mode) és a kagylóülések közé épített 500 wattos mélynyomó adják." Kulcsszavak: amarok, bemutató, tanulmány autó, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Veterán autóritkaságok a budapesti Széchenyi téren |
||
2013. május 15.
Igazi csemegére számíthatnak a veteránautók rajongói: immár nyolcadik alkalommal látogat Budapestre a Donau Masters nemzetközi veteránautós túra, melynek mintegy 90 autóból álló mezőnye 2013. július 6-án, szombaton érkezik Budapestre.
|
Igazi csemegére számíthatnak a veteránautók rajongói: immár nyolcadik alkalommal látogat Budapestre a Donau Masters nemzetközi veteránautós túra, melynek mintegy 90 autóból álló mezőnye 2013. július 6-án, szombaton érkezik Budapestre. Az 1977. december 31. előtt gyártott autócsodák Németországból indulva, a Duna mentén Ausztria és Szlovákia érintésével jutnak el Budapest belvárosába. A túra résztvevői - előre láthatóan - 17:00 óra körül érnek célba a Széchenyi téren, ahol az érdeklődők másnap reggelig tekinthetik meg a szebbnél szebb, régi autócsodákat. A túra szervezői és résztvevői - az előző évekhez hasonlóan - idén is összesen 10 000 euróval támogatják a túra útvonalában érintett négy ország SOS-Gyermekfalvait. Kulcsszavak: autó, budapest, hírek, veterán
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan bemutatja legújabb generációs Európai kompakt modelljét |
||
2013. május 15.
A Nissan Micra helyébe lépő modell egy európai Renault-üzemben fog gyártósorra kerülni. A 2016-tól gyártandó új járművet a bal oldali közlekedésű európai piacokra fogják exportálni.
|
A Nissan Power 88 nevű hatéves üzleti terv keretében a vállalat hathetente átlagosan egy új modellt szeretne bemutatni az elkövetkező időszakban. Mivel a terv következtében a Nissan saját termelési hálózatában rendelkezésre álló kapacitások már teljesen kiaknázottak, a vállalat a Renault-Nissan szövetségen belül keresett megoldást az új modell gyártására. A vállalat folyamatosan növelni szeretné eladásait és piaci részesedését az európai és az orosz piacon, ezért a Nissan gyártási kapacitása Európában és Indiában (a Micra jelenlegi gyártási helye) középtávon teljes kihasználtsággal működik. A döntés, melynek értelmében az új járművet a Renault egyik európai üzemében fogják gyártani, több szempontból is előnyös a Nissan számára: csökkenti a tőkebefektetés mértékét, csökkenti a devizaárfolyamok változásából eredő kockázatot, valamint a rövidebb ellátási láncnak köszönhetően mérsékli a forgótőke-igényt. A jármű tervezett Renault-üzemi gyártásával kapcsolatosan Trevor Mann, a Nissan Europe vezetői tanácsának elnöke kifejtette: „A Nissan számára mindenképpen kedvező, hogy kihasználhatja az új generációs Micra európai gyártásából származó gazdasági és logisztikai előnyöket. A tervezett éves 82 000 darabos mennyiséget a Renault egyik európai üzemében szeretnénk gyártani. A cleoni üzem jelenleg komplett hajtásláncokat szállít a Nissan számára, az NV400 kishaszongépjárművek pedig a batilly-i üzemben készülnek." A bizonyos piacokon March néven értékesített Nissan Micra egyike a vállalat leghosszabb ideje gyártott és leginkább elismert termékeinek. A Nissan optimális globális ellátási stratégiájával összhangban a világautónak is tekinthető Micra következő generációját a vállalat Európán kívüli helyszínen is gyártani fogja. Kulcsszavak: autóipar, March, micra, nissan, Renault-Nissan
|
|
|||||
|
||||||
A Scania egy évszádos tapasztalata a tűzoltó járművek területén |
||
2013. május 15.
Az 1912-ben úttörőnek számító DLa Special járműtől a jelenleg használt népszerű P-szériáig, a Scania hosszú történelemmel rendelkezik a tűzoltó és műszaki mentőcsapatok számára gyártott megbízható járművek terén.
|
Amikor a Scania leszállította első tűzoltó járművét, a legtöbb tűzoltóság még lovak által vontatott kocsiról pumpálta a vizet a lángok megfékezésére. Az 1912-es évben, a nem sokkal korábban két független vállalat összeolvadásával megalakult Scania-Vabis legyártotta a DLa Special névre keresztelt járművet. Az első ilyen gépkocsit a norrköping-i tűzoltóság vásárolta meg. Az autó annyira hasznosnak bizonyult, hogy három évvel később még egyet rendeltek, amelynek már egy 24 méteres levehető létrája is volt. A Scania-Vabis 1919-ben készítette el az innovatív T-1 modellt, amelyet a világ első négykerék-meghajtású tűzoltóautójaként tartanak számon. A Södertälje-ban működő tűzoltóság is vásárolt egy T-1 járművet, amit aztán 25 éven keresztül használtak. 1939-ben a Scania-Vabis a 33516 elnevezésű modellt gyártotta, amelyből többek között Eskilstuna város tűzoltósága is beszerzett, amikor összecsukható létrával rendelkező járművekkel szerette volna frissíteni autóparkját. Az egyik, a Magirus által Ulm-ban gyártott felépítménnyel és 30 méteres létrával rendelkező tehergépkocsi még 1959-ben is használatban volt. Egy másik különleges jármű az 1951-ben gyártott L64 típus volt. A benzinmotorral felszerelt, gyorsmozgású autók egyikét a közös tűzoltósággal rendelkező Sandvik-i Vasműnek, illetve Sandvik városának szállították le. A kocsi gyorsan népszerű lett és számos más város tűzoltósága is rendelt belőle. 1968-tól egy névváltozásnak köszönhetően a tehergépkocsikat Scaniának kezdték el hívni. Az LB81-es modell gyártását a Scania 1980-ban indította el. Ez az alacsony építésű, automata sebességváltóval és Metz összehajtható létrával ellátott tehergépkocsi még Svédország számos városában lát el szolgálatot jelenleg is. Ma, több mint 100 évvel az első tűzoltóautó megjelenése után is népszerű választás a Scania a tűzoltó és műszaki mentőegységek számára. A Scania legénységi fülkéiben található ergonómiai fejlesztések eredményeként az elmúlt 25 évben jelentősen kényelmesebb lett az azokat használók munkahelye. A Scania a világ számos országában ért el sikereket ebben a szegmensben. A Scania moduláris gyártási rendszerében található széles alkatrészválasztéknak köszönhetően az üzemeltetők és a felépítménygyártók pontosan az ügyfelek igényeinek megfelelő járműspecifikációt állíthatnak össze. Kulcsszavak: járműipar, scania, trucks, tűzoltó, tűzoltóautó
|
|
|||||
|
||||||
Hibridrekord a Fordnál |
||
2013. május 15.
Az amerikai Ford Motor Co. Kesztyűt dob a japán Toyota Motor Corp-nak, a benzin-elektromos autók piaca urának.
|
Olyan jól fogynak a Ford Fusion és C-Max modelljei, hogy ennek alapján a gyártó ebben a hónapban meg is javíthatja éves szintű hibrid autó eladási rekordját, idézi az amerikai társaságot a Bloomberg hírügynökség. Már áprilisban is havi rekordot döntött az akkori, 8481 autós eladással, ami éves szinten 29561 darabos eladást ígér Erich Merkle, a michigani Dearbon cég kereskedelmi elemzője szerint. A Ford éves rekordja, ebben a kategóriában 35 496 autó volt, 2010-ben, írja az alternativenergia.hu. Joe Hinrichs, a Ford elnöke cége teherautó termeléséről és az ezzel kapcsolatban várható létszámbővítésről beszélt a Bloomberg Televízióban. Alan Mulally vezérigazgató az új C-Max hibridről, valamint arról nyilatkozott, hogy a Fusion szedán újratervezett változata a múlt évben már megszorongatta a Toyota amerikai piacvezetői pozíciót, amelynek Prius hibridje a 2000-es eleje óta uralja ezt a helyet. Az új modellekkel a Ford kisebb és hatékonyabb energiafelhasználású járművek szegmensében kíván előretörni, kiegészítve a pick-upok és a speciális célú járművek értékesítésében lévő erejét. Merkle azt mondta a Bloombergnek, hogy áprilisban a Fusion gáz-elektromos autók eladása meghaladta a Camryét. Az idén a Fusion négy fő piaca Los Angeles, Washington, Washington D.C. San Francisco. A Ford amerikai hibridpiaci részesedése az elmúlt hónapban 18 százalék volt, az eddigi legmagasabb, és 3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A legnagyobb hányad 58 százalékkal a Toyotáé a Ford adatai szerint. Kulcsszavak: ford, gazdaság, hibrid, járműipar, környezetbarát, környezetvédelem, zöld
|
|
|||||
|
||||||
A Hankook Tire és a DTM idő előtt meghosszabbította a gumiabroncs beszállítói együttműködést |
||
2013. május 15.
A Hankook továbbra is a DTM hivatalos gumiabroncs beszállítója marad. A világszinten elismert európai túraautó versenysorozat a vállalat elsőrangú gumiabroncs technológiájára fog támaszkodni a következő, 2014-ben kezdődő hároméves időszakban is.
|
A partnerkapcsolat idő előtti meghosszabbítása bizonyítja a Hankook márka elismertségét prémium gumiabroncs-gyártóként. Emellett a 2013-as szezontól kezdve opcionálisan felszerelhető vadonatúj gumiabroncs specifikáció is alátámasztja a gumiabroncsgyártó technológiai fölényét. Dél-Korea, Szöul / Németország, Neu-Isenburg, 2013. május 13. – A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook vállalat és a DTM a mai napon bejelentette, hogy határidő előtt meghosszabbítják a hivatalos beszállítói partnerkapcsolatot. A megújított szerződésnek köszönhetően a világszinten elismert, európai túraautó versenysorozat résztvevői 2016-ig biztosan a Hankook „Ventus” autósport gumiabroncs sorozatával fognak versenyezni. – Mindig is a kiszámítható szabályozás, a professzionalizmus és a tapasztalat jelentette a sikeres motorsport versenysorozatok alapját. – jelentette ki Hyun Bum Cho, a Hankook Tire elnöke és globális marketing igazgatója. – A DTM az egyik legnépszerűbb és legjobban szervezett versenysorozat a világon, és mint ilyen, ideális terep a Hankook számára versenyabroncs technológiájának folyamatos tesztelésére és fejlesztésére. Ebből adódóan sosem volt kérdéses szerepvállalásunk meghosszabbítása a DTM kizárólagos gumiabroncs beszállítójaként – magyarázata a döntés hátterét a cég globális marketingtevékenységét iránytó szakember. – Partnerkapcsolatunk első két éve során a Hankookkal való együttműködésünk tökéletesen meggyőzött bennünket az abroncsok magas technikai színvonaláról és teljesítményéről, ezért akartuk 2013 után is folytatni sikeres együttműködésünket. Ennek logikus következménye volt a szerződés határidő előtti meghosszabbítása. – mondta a megállapodás aláírását követően Hans Werner Aufrecht, a az ITR e.V (a DTM kereskedelmi jogtulajdonosa) igazgatótanácsának elnöke. A DTM-nek korábban kínált gumiabroncs választék mellett az idei évtől kezdve a Hankook Tire opcionálisan választható gumiabroncsokat is szállít a versenyhétvégékre. Az új szabályozás várhatóan még izgalmasabbá teszi a 2013-as DTM futamokat. A pilóták a Hankook rendkívül megbízható és elismert „Ventus” versenyabroncsainak alapválasztéka, valamint a vadonatúj, ultra nagy tapadású gumiabroncsok között választhatnak az egyes futamokon, ami még összetettebbé teszi a csapatok stratégiáit, így még érdekesebb és izgalmasabb verseny bontakozhat ki. – új exkluzív, opcionálisan választható DTM abroncsunkkal ismét lehetőségünk van különleges környezetben bizonyítani rendkívül fejlett termékeink teljesítményét, melyeket a DTM-ben induló prémium autógyárak, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz járműveire szerelnek fel – fűzte hozzá Hyun Bum Cho. – Izgatottan várjuk, hogyan fognak szerepelni az új, opcionálisan választható gumiabroncsok ebben a szezonban. A versenyeken két különböző anyagösszetételű abroncs bevetésével biztosan több akciót láthatunk majd a pályán, több lehetőség lesz az előzésre. Őszinte köszönetet szeretnénk mondani a Hankook mérnökeinek, akik tökéletesen teljesítették a komoly kihívást jelentő feladatot, és az igényeinknek megfelelő, új abroncsot fejlesztettek ki, amely gyorsabb köridőket tesz lehetővé egy behatárolt időtartamon belül, ezután viszont gyorsan elhasználódik – fejtette ki Hans Werner Aufrecht. Kulcsszavak: DTM, együttműködés, gumiabroncs, hankook, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva |
||
2013. május 15.
Az új Volvo FE és Volvo FL teherautók most még könnyebben vezethetők városi körülmények között, ahol gyors, zökkenőmentes és tiszta szállításra van szükség.
|
Az új teherautók továbbfejlesztett járművezetői környezetet kínálnak, a Volvo FL kínálata pedig egy rendkívül versenyképes, négyhengeres, 5 literes motorral bővült. „A járművezetőknek minden műszak során számos alkalommal kell be- és kiszállniuk a teherautóból. Ezért arra összpontosítottunk, hogy kényelmes, jól használható járművezetői környezetet alakítsunk ki, minden irányba jó kilátással” – mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke. A járművezetők munkakörülményei az új, letisztultabb műszerezettségnek, valamint az új, integrált fejtámlát és biztonsági övet tartalmazó ergonomikus üléseknek köszönhetően javultak. Az ülések, illetve az üléseket a padlóhoz rögzítő elemek megerősítése segít a biztonság fokozásában baleset esetén. új motorok Még hatékonyabbá válik az üzemelés a két új, házon belül kifejlesztett, 8, illetve 5 literes motornak köszönhetően. Az új hathengeres D8 motor lökettérfogata 7,7 liter, és három különböző teljesítményszinttel rendelhető: 320 LE/1200 Nm, 280 LE/1050 Nm és 250 LE/950 Nm. A Volvo FL a kompakt, négyhengeres D5 motorral is megrendelhető. Ennek a lökettérfogata 5,1 liter, és 240 LE/900 Nm, valamint 210 LE/800 Nm teljesítményszinttel készül. „Alacsony fordulatszámon is élénk nyomatékleadásuk révén mindkét motor ideális a gyors, kényelmes és biztonságos városi, illetve elővárosi közlekedéshez. Könnyű vezethetőségük segít a járművezetőknek a szoros menetrendek és a többszörös szállítási feladatok teljesítésében” – mondja Ruddy Houtmeyers, a közepes teherbírású járművek stratégiai termékmenedzsere. „Ezek a motorok teljesítik az új Euro 6-os követelményeket, üzemanyag-fogyasztásuk azonban Euro 5-ös motorjainkénak felel meg. Az Euro 6 követelményeinek teljesítését műszaki szempontból a szelektív katalitikus redukció (SCR), a változó geometriájú turbófeltöltő, a hűtött EGR-rendszer, valamint a részecskeszűrő kombinációja tette lehetővé” – folytatja Ruddy Houtmeyers. Kifejezetten az alkalmazásra szabott automatizált sebességváltó A két új motorhoz sebességváltók széles választéka társul. A különféle lehetőségek között immár I-Shift sebességváltóval is felszerelhető a Volvo FE. „Az automatizált sebességváltó egy áruterítéshez kifejlesztett opcióval az alkalmazáshoz igazítható” – magyarázza Tobias Bergman, a Volvo Trucks áruterítő és hulladékszállító üzletágának termékmenedzsere. További örvendetes új termékjellemző a járművezetők számára, hogy az ESP (elektronikus menetstabilizáló) már alapfelszerelés a Volvo FE és a Volvo FL esetében egyaránt. Az ESP segít a járművezetőnek az úton tartani a teherautót, ha az váratlanul vagy erősen megcsúszik. Különleges tervezésű 12 tonnás A Volvo Trucks egy egyedülálló 12 tonnás változatot is készített a Volvo FL-ből. A kategória legerősebb motorjával (négyhengeres D5 240 lóerővel), speciálisan optimalizált I-Sync sebességváltójával, valamint egy neki megfelelő hathengeres motorral szerelt teherautónál 500 kg-mal kisebb tömegével ez egy rendkívül versenyképes modell. „Az új 12 tonnás erős versenyző a legnagyobb közepes teherbírású kategóriában. A teherautó könnyebb, alacsonyabb és versenyképesebb árú, mint a jelenlegi típus. Javítja az ügyfél termelékenységét és hatékonyságát, miközben jobb munkakörülményeket biztosít a járművezető számára” – mondja Tobias Bergman. „A teherautó minden részlete alaposan átgondolt. Vegyük például a kisebb kerekeket, amelyek öt centiméterrel süllyesztik a fülkét. Ez jobb körkörös kilátást biztosít a járművezető számára, és megkönnyíti a be- és kiszállást a fülkéből” – teszi hozzá Tobias Bergman. Az elülső és oldalsó tükrök választéka, valamint a kiegészítő oldalsó, hátsó és ajtóban elhelyezett ablakok kialakításának lehetősége szintén hozzájárul a járművezető kiemelkedő körkörös kilátásához. új dizájn Annak érdekében, hogy a Volvo FE és a Volvo FL teherautók egyértelműen felismerhető Volvo megjelenést kapjanak, a klasszikus vas embléma új, magasabb helyre, a szélvédő alá költözött. A szélvédő alatti sötét terület alacsonyabb megjelenést kölcsönöz a fülkének, olyan modern kinézet megteremtését segítve elő, ami jól beleillik a városi környezetbe. Az áttervezet fényszórók és a jellegzetes nappali menetvilágítás szintén a többi új Volvo teherautó-típushoz fűződő családi kötelékeket hangsúlyozzák. A fényszórók az új lökhárítóban kerültek elhelyezésre, amely egy három részből álló, acélból készült egység, így nemcsak fokozott ellenálló-képességet kínál, de a kisebb sérülések is gazdaságosabban javíthatók. Az új Volvo FE és Volvo FL teherautók kívül és belül prémium szállítási hatékonyságot sugároznak. Rikard Orell tervezési igazgató röviden összefoglalja a tervezőcsapat szemléletmódját. „Minden olyan részletre odafigyeltünk, amelyek már eddig is jók voltak, és még jobbá tettük azokat. Az alapelv, hogy a járművezető és a teherautó együttesen teremt olyan képet az üzemeltetőről, amely a legmagasabb szintű szállítási minőséget képviseli.” Kulcsszavak: bemutató, kamion, teherautó, új modell, Volvo FE, Volvo FL, volvo trucks
|
|
|||||
|
||||||
Legördült az első Infiniti Q50 |
||
2013. május 14.
Ma legördült az első Infiniti Q50, a teljesen új prémium sport szedán a Tochigi üzem gyártósoráról.
|
A hivatalos Q50 ceremónia Carlos Ghosn, a Nissan Nissan Motor Co. Ltd. elnöke és Johan de Nysschen, az Infiniti Motor Company Ltd. elnöke jelenlétében zajlott. A Q50 az első az Infiniti újgenerációs járműveinek sorában. Teljesen új mércét állít fel az érzelemgazdag tervezés, a fejlett technológia és teljesítmény területein. A Q50, amely a középpontját adja az Infiniti teljesen új modellkínálatának, a detroiti észak Amerikai Autó Show alkalmával mutatkozott be januárban. Ghosn nagyrabecsülését fejezte ki a Tochigi üzem csapatának, kiemelve az autógyártásban elismerést érdemlő teljesítményüket és szakértelmüket. „A tudásuknak és a teljesítmény folyamatos fejlesztésére való törekvésüknek hála a Tochigi üzem évek óta világszerte elismerésnek örvend a legkiválóbb minőségű járművek gyártásáért. évről évre a Tochigi új mércét állít fel a minőségi autógyártásban.” – mondta Ghosn. „A Q50-nel a Tochigi csapat újra megmutatta a képességeit és szakértelmét, ezzel is bizonyítva a japán „monozukuri”, tehát a termelés művészetének erejét.” De Nysschen hozzátette, hogy a Q50 a nyitó darabja az Infiniti új termékkínálatának a „Q” elnevezéssel, amelyet a múlt év decemberével vezettek be. „Az első újgenerációs Infinitinek tükröznie kell a márka legfontosabb értékeit, a vonzó formatervezést, a részletek iránti szenvedélyt, az összeszerelés precizitását, a lélegzetelállító teljesítményt, és a status quo provokatív kihívását. A Q50 kétségkívül képes mindezekre.” – mondta. „Ez az első lépés az izgalmas globális növekedési terveinkben.” A háromszoros Forma 1-es világbajnok Sebastian Vettel aktív szerepet játszott a Q50 tesztelésében és értékelésében az Infiniti Teljesítményigazgatójaként. „Gratulálok az első elkészült Q50-hez. Boldog vagyok, hogy részese lehettem a Q50 fejlesztésének, és nagyon boldog születésnapot, és sok jövőbeli sikert kívánok!” – mondta videó-üzenetében, amelyben a Tochigi üzem csapatának gratulált. Vettel az Infiniti jövőbeli modelljeinek kialakításában és teljesítményük, dinamikájuk hangolásában is részt vesz majd. A teljesen új Q50 nyáron kerül a márkakereskedésekbe, és megvásárolható lesz a technológiavezető V6-os 3.5 literes benzin-elektromos, illetve a 2.2 literes négyhengeres dízelmotorral. Feltűnő vonalvezetés, egy sor áttörő technológia - mint a Közvetlen Adaptív Kormányzás- illetve a gyártási minőség és teljesítmény eddig még sohasem tapasztalt szintje fémjelzik az Infiniti Q50-et. Kulcsszavak: galéria, gazdaság, infiniti, járműipar, Q50, Sebastian Vettel
|
|
|||||
|
||||||
Kamerarendszer mezőgazdasági és építőipari gépek számára |
||
2013. május 14.
A Continental egyedülálló kamera-alapú felügyeleti rendszert fejlesztett ki mezőgazdasági- és építőipari járművek számára.
|
A ProViu 360 segítségével jelentősen csökkenthető a különleges feladatot ellátó munkagépek manőverezési kockázata, hiszen a holttérben található tárgyakat is láthatóvá teszi a járművezető számára. Ezen felül gazdaságosabbá válik a jármű üzemeltetése és minimálisra csökken a véletlenszerűen bekövetkezett balesetek, sérülések esélye. A körkörös-nézetet biztosító fejlesztés további előnye, hogy használatával kevesebb időt vesz igénybe a kormányzás. A számtalan teszten átesett technikai megoldás az idei Bauma- haszongépjármű expón mutatkozott be Münchenben a nagyközönség előtt. Halszemoptikás mikrokamerák A ProViu 360 lelkét négy, a jármű külső oldalán található, halszemoptikával szerelt mikrokamera adja, melyek fényerőre és kontrasztra vannak optimalizálva. A rendszer működése egy televíziós csatorna vezérlőhöz hasonlítható: a nagyfelbontású képeket elektronikus rendszer gyűjti össze és műszerfalba épített képernyőn keresztül továbbítja a vezető felé. A sofőr manőverezése így nagymértékben felgyorsulhat, hiszen a 360 fokos, körkörös-nézetet biztosító monitoring rendszernek köszönhetően a holttérben található tárgyak, járművek illetve gyalogosok is érzékelhetővé válnak a járművezető számára, melyek egyébként a visszapillantó tükrök látómezején kívül esnének. A ProViu 360 segítségével a járművezetők biztonságosan manőverezhetnek embert próbáló szituációkban, mint például a városi forgalmi dugókban, szűk kereszteződésekben, zsúfolt gyárudvarokon és építőanyagokkal teli építési telkeken. A rendszer jellemzője, hogy akkor is éber marad, míg a jármű parkol. Ez azt jelenti, hogy a beépített monitor segítségével a sofőr álló helyzetben is járművén és annak rakományán tarthatja a szemét. Kétféle panoráma-nézet A felhasználók kétféle panoráma nézet közül választhatnak: a rendszer által küldött képek egy gombnyomásra két- vagy háromdimenziós módban tekinthetők meg. Előbbi a vezető kilátásában a közvetlen közelségben lévő dolgokat jeleníti meg, míg utóbbi a teherautó tágabb környezetében lévő tárgyakat, így a közlekedés többi résztvevőjét teszi könnyebben észrevehetővé. A jobb láthatóság érdekében a járművezető nem csak nézetek között válthat, de a megjelenített kamerák képei között is böngészhet. Ez lehetővé teszi, hogy nehéz helyzetekben még pontosabb információk álljanak rendelkezésre. Az optimális áttekinthetőséget nyújtó rendszernek köszönhetően a Continental javítja a haszongépjármű biztonságosságát és gazdaságosságát. A manőverezés gyorsabb, a fel- és lepakolás pedig rövidebb időt vesz igénybe. A fejlesztésnek köszönhetően elkerülhetőek a balesetek, csökkenthető a készenléti és a leállási idő, valamint mérsékelhető a parkoló járművekben- és a rakományban keletkező károk kockázata. A magasabb kategóriájú autókban mára már meglehetősen elterjedt megoldásnak számítanak a parkolást segítő kamerarendszerek, azonban a Continental ezúttal kifejezetten a kamionok-, autóbuszok-, építőipari és mezőgazdasági gépek részére fejlesztette ki a különleges ProViu felügyeleti technológiát. A már elérhető 360 fokos kamerarendszer a jövőben nagymértékben hozzájárulhat az eredményes munkavégzéshez, továbbá növelheti a személy- és vagyonbiztonságot Kulcsszavak: continental, fejlesztés, munkagép, nehéz gépek
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10871 - 10880 |