Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10931 - 10940 |
Az első negyedév során nőtt az érdeklődés a használtautók iránt |
||
2013. május 07.
A korábbi lejtmenetet követően 2013 első három hónapjában jelentősen, 10,4 százalékkal nőtt az átírt használtautók száma a tavalyi évhez képest – derült ki a Datahouse adataiból.
|
A helyzet azonban több szempontból változatlan, a javarészt készpénzes vásárlásoknak köszönhetően 50 százalékban továbbra is az idős, olcsó autókra van kereslet. A használtautó piac tavalyi év utolsó időszakában vett lendülete 2013 első három hónapjára is kitartott, ugyanis januártól március végéig 10,4 százalékkal (+9.611 autó) több gépkocsi cserélt gazdát hazánkban 2012-höz képest. Amíg az elmúlt évben 92.135 autó esetében történt tulajdonos váltás, addig idén 101.746 autót írtak át az első negyedév során, s ezzel az eredménnyel a 2011-es év szintjére emelkedett ismét a piac. A használtautó kereskedéssel foglalkozó cégeknél e tendenciának köszönhetően jelentősen azonban nem változott az értékesítések száma, mindössze 1 százalékkal (+294 autó), 29.947-ről 30.241-re nőttek a náluk kötött üzletek száma. Az első negyedév ismét kedvezett a használtautó importnak: 11.625-ről 13.863-ra gyarapodott a határon túlról behozott kocsik száma (+2.238 autó, +19,3%). „A nyugatról behozott autók esetében továbbra is problémát jelent, hogy a hazai vásárlók az anyagi lehetőségeikhez mérten jellemzően tíz évnél idősebb gépkocsikat választanak. Modelltípusok szempontjából láthatóan a magasabb minőséget keresik a vevők, azonban azzal egyáltalán nem törődnek, hogy a későbbiekben mekkora plusz ráfordítással jár egy idős autó fenntartása” – vélekedett Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója. A hazai piac szegmensek szerinti megoszlása az első három hónap során a helyi adottságokból kifolyólag változatlan maradt, az alsó-közép- (32.543 autó), a kis autó (27.545 autó) és a felső-közép- (15.399 autó) kategóriák szakították ki a legnagyobb részt. Ezzel szemben a külföldről behozott autók esetében a felső-középkategória (3.891 autó) volt a legnépszerűbb, majd azt követték az egyterűek (2.604 autó) és az alsó-középkategóriás autók (2.440 autó). A használtautó piacon a márkák sorrendje hosszú ideje felrúghatatlannak látszik, továbbra is Opelt (14.417 autó, 14,1 százalékos részesedés), Suzukit (10.936 autó, 10,7 százalékos részesedés) és Volkswagent (97.69 autó, 9,6 százalékos részesedés) vettek leggyakrabban az országban. Az import autók körében azonban a wolfsburgi márka áll az élen három hónap után 1.992 autóval, amit a BMW (1.550 autó) és az Opel (1.343 autó) követ. Ennek tükrében a típusok sorrendje nem meglepő a hazai átírások során: legtöbben Opel Astra-t (8.013 autó) vásároltak másodkézből, de népszerű volt a Suzuki Swift (6.824 autó), a Ford Focus (3.054 autó) és a Volkswagen Golf (2.900 autó) is. A kategóriák szerinti sorrendből már kiderült, hogy a külföldön vásárolt gépjárművek esetében a magasabb besorolású kocsik voltak kedveltek, ami típusok szintjén is megmutatkozik: a választás legtöbb esetben a 3-as BMW-re (922 autó), a Volkswagen Golfra (663 autó) és a Volkswagen Passatra (585 autó) esett. Országos tekintetben Budapesten (25.485 autó) és Pest Megyében (14.153 autó) regisztrálták a legtöbb átírást, de Bács-Kiskun Megyében (5.194 autó), Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében (5.175 autó) és Győr-Moson-Sopron Megyében (4.924 autó) is sok adás-vétel történt. Ezzel szemben Vas Megyében (2.140 autó), Tolna Megyében (2.040 autó) és Nógrád Megyében (1.280 autó) volt a legalacsonyobb a mozgás a használtautó piacon. „A használtautó piacot egyfajta kiszámíthatatlanság jellemzi, ezért az év eleji kiemelkedő számokból nehéz messzemenő következtetéseket levonni. Az egyértelműen látható, hogy ezen a területen állandó a mozgás és van igény a használt gépkocsik iránt, azonban az is észrevehető, hogy az importautók mellett a határon belül cserélődő kocsik is idősek. A statisztikák alapján az átírások során majdnem minden második négykerekű 10 évnél idősebb” – mondta el Horváth Zoltán, majd hozzátette: „E tendencia várhatóan addig nem fog megváltozni, amíg a vásárlók nem mernek ismét hitelekhez nyúlni, akkor ugyanis fiatalabb, ám drágább autók iránt is nőhet majd a kereslet. Néhány évvel ezelőtt, 2008 környékén tíz vásárlóból kilence vett banki segítséggel autót, mára ez az arány szinte teljesen megfordult.” Kulcsszavak: gazdaság, használtautó, jármű kereskedelem, weltauto
|
|
|||||
|
||||||
Az európai autópiac gyengélkedése ellenére az eddigi legjobb áprilist zárta a Daimler |
||
2013. május 06.
A csoporthoz tartozó Mercedes, AMG, Smart és Maybach márka modelljeiből 116 ezret adtak el, 11,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
|
Az adósságválság és a vásárlók bizonytalankodása ellenére még az európai piacon is növelni tudta eladásait a stuttgarti székhelyű vállalat, 11,8 százalékkal, de a növekedés motorja változatlanul Japán, az Egyesült államok, Kanada és Mexikó volt. Kínában - ahol a Daimler le van maradva az Audi és a BMW mögött - 10,7 százalékos forgalomnövekedést ért el a csoport, Németországban viszont csak 6,3 százalék volt az éves bővülés. Ugyanakkor mindössze két hete néhány hónapon belül már a második profitfigyelmeztetést adta ki a Daimler, miután a lanyha európai kereslet miatt csökkent és kisebb lett a vártnál a vállalatcsoport nyeresége az első negyedévben. A Kecskeméten Mercedeseket gyártó cég szerdai közlése szerint az üzemi eredmény várhatóan elmarad a tavalyi 8,125 milliárd eurótól, amit korábban még elérhetőnek tartottak. Január-március között az üzemi eredmény több mint felével csökkent egy év leforgása alatt, 2,1 milliárd euróról 917 millióra, és az adózott eredmény is megcsappant, 564 millió euróra esett 1,4 milliárdról. Az értékesítési árbevétel 3 százalékkal 26 milliárd euróra csökkent. A jövedelmezőség tovább romlott az első negyedévben: az árbevétel-arányos nyereség mutatója a Mercedesek esetében 3,3 százalékra esett az egy évvel korábbi 8 százalékról. Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, autópiac, daimler, gazdaság, mercedes-benz, Smart
|
|
|||||
|
||||||
A Jeep együtt ünnepel a 2012-13. szezon olasz bajnokcsapatával |
||
2013. május 06.
A Palermo felett aratott győzelmével a Juventus labdarúgó csapata három játéknappal a szezon vége előtt megnyerte a 2012-13. évi olasz bajnokságot.
|
A csapat hivatalos szponzoraként a Jeep szintén győztesként zárta a 2012. évet, amely értékesítési eredmények és márkaarculat szempontjából egyaránt kivételesnek bizonyult. A Jeep az európai piac egyik leggyorsabb ütemben növekedő márkájának bizonyult, éves szinten körülbelül 20 százalékkal növelte eladásait. Ez a kiváló teljesítmény nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a márka új rekordot állítson fel: a tavalyi év során több mint 700 000 darab gépkocsit értékesített világszerte. A Jeep egy vadonatúj reklámkampánnyal ünnepli a Juventus bajnoki címét. A kampány szlogene: „Megállíthatatlanok”, a képen az ikonikus Jeep Wrangler 2013. modellévi változata, valamint a Juventus öt játékosa: Gianluigi Buffon, Giorgio Chiellini, Andrea Pirlo, Paul Pogba és Arturo Vidal látható. A kép felső szélén a „Gratulálunk, Juventus!” felirat olvasható, míg alul az alábbi mondatot helyezték el: „A Jeep büszke arra, hogy partnerként támogathatta a bajnokcsapat Juventust a csúcsra vezető, bámulatos út során”. Ez a közös kaland 2012. július 12-én vette kezdetét, amikor a torinói Juventus stadionban a csapat bemutatta új mezét. Ezeken a Jeep márka logója látható: a márkáé, amelynek neve egyet jelent a kalandokkal, és amely fennállása során ugyanúgy hitelességről, szenvedélyről és az akadályok leküzdése iránti elhivatottságról tett tanúbizonyságot, mint a fekete-fehér csapat. Attól a naptól fogva a két legendás név együtt haladt végig a 2012-13. évi labdarúgó bajnokságon, pályán és azon kívül mindig egymást támogatva, amint azt az olyan, nagyszabású rendezvények is mutatták, mint az exkluzív „Fekete és fehér” parti Courmayeur-ben 2012 decemberében, vagy a „Jeep bajnokok turnéjának” izgalmas állomásai, amelyeken „zebra-mintázatú” Jeep® Wrangler modellek jelentek meg. Tavaly februárban indult útnak az Independent Ideas ügynökség által kezelt „Megállíthatatlanok” reklámkampány a nyomtatott sajtóban és az interneten. A reklám kreatív koncepciója szerint a Jeep segítségével a játék lényegét jelentő labda minden határon túl jut, a lehető leghihetetlenebb, legvalószínűtlenebb terep-pályákra is, és ezzel a márka egy vadonatúj extrém sportágat talál fel a kihívásokat és kalandokat kedvelők számára. A kampány pontosan összecseng a Jeep márkaarculatával, amely mindig is elrugaszkodott a konvencióktól, és hatékonyan kommunikálja a közönség felé a maga területén legendának számító két márkanév közötti, számos hasonlóságot. A világhíres Jeep termékei több mint százhúsz országban kaphatók; 1941-es bevezetése óta a Jeep márka több mint 15 millió járművet adott el világszerte. Nem kevésbé dicsőséges a Juventus múltja sem: az 1897-ben alapított klubcsapat világszerte több mint 250 millió szurkolóval büszkélkedhet (ebből 11 millióval Olaszországban!), irigylésre méltó eredményei között szerepel 31 bajnoki cím (scudetto), 9 Coppa Italia győzelem, 5 Supercoppa Italiana első hely, három UEFA kupa, egy UEFA Kupagyőztesek Európa-kupája, , 2 UEFA Szuperkupa, 2 Bajnokcsapatok Európa-kupája /Bajnokok Ligája győzelem, valamint két Interkontinentális Kupa győzelem. A Juventushoz fűződő partneri kapcsolatát még tovább erősítendő a Jeep Andrea Pirlót kérte fel globális nagykövetének: a labdarúgó a Jeep PR-tevékenységeiben, video és filmfelvételeiben, valamint egyéb Jeep eseményeken és programokon vesz majd részt. Kulcsszavak: autóipar, jeep, Wrangler
|
|
|||||
|
||||||
Iveco modellek a Sanghaji Autószalonon |
||
2013. május 06.
Az Iveco a 15. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállításon mutatta be könnyű-, közép-, nehéz-, valamint terepen használható nehézkategóriás járműkínálatát.
|
A Shanghai New International Expo Centerben felállított, európai stílusban kialakított standon az Európából importált haszongépjárművek mellett a vállalat az Iveco SAIC Group csoporttal közös vegyesvállalatai, a Naveco és az SIH (Saic-Iveco Hongyan) által gyártott termékeit is kiállította. Az Iveco jelenléte a sanghaji kiállításon a vállalat kínai piacra vonatkozó három fő stratégiai irányát erősíti: az európai gyártmányú haszongépjárművek bevezetését a felsőkategóriás termékek iránt egyre növekvő piaci kereslet kielégítésére, az Iveco kínai vegyesvállalatai által folytatott tevékenységek további bővítését, valamint a közös vállalatok által gyártott árucikkek tengerentúli piacokra történő exportálását az Iveco globális értékesítési hálózatán keresztül. Modellek a standon A kiállított termékek sorát az új Stralis Hi-Road bemutatója indította. A Stralis Hi-Road a Stralis nehézkategóriás modellcsalád tagja, amelynek járművei közül a Hi-Way változat 2013-ban elnyerte „Az év haszongépjárműve 2013” (International Truck of the Year 2013) címet a Hannoveri Nemzetközi Autószalonon. A kínai logisztikai piac követelményeinek megfelelően kialakított Stralis Hi-Road modell optimális konfigurációkat kínál, és kiváló teljesítményt nyújt jelentősen alacsonyabb teljes birtoklási költség (total cost of ownership, TCO) mellett. A Hi-Road fülkéje magas vagy alacsony tetős kivitelben érhető el. A funkcionalitás és az ergonómia növelése érdekében átalakított új műszerfal modern formájával, színharmóniájával és a jó minőségű, puha tapintású anyagok használatával teszi kellemessé és megnyugtatóvá a belső környezetet. Az Eurocargo középkategóriás haszongépjármű jól szemlélteti az Iveco szakértelmét a különféle alváztípusok gyártása terén. A kiállított modell kifejezetten tűzoltósági alkalmazásra készült, melynek alváza képes a tűzoltó autókon alkalmazott berendezések és felszerelések hordozására. A tűzoltó brigád szállítására alkalmas dupla fülke jól felszerelt és biztonságos, így a tűzoltók kényelmesen utazhatnak. A nehézkategóriás Trakker az Iveco jellegzetes, terepre készült modellje, amelyet úgy építettek, hogy leküzdje a terepen található akadályokat. Bármilyen éghajlati viszonyok között, a legnagyobb kihívást jelentő terepen is képes üzemelni, miközben még a nehéz feladatok ellátása során is a közúti járművek kényelmét nyújtja. A jármű FPT Industrial Cursor motorja nagy nyomatékot és ellenállást biztosít, így a Trakker az év bármely szakában megfelel az elvárásoknak. Az új, könnyűkategóriás Naveco Power Daily 2013 modell az Iveco Daily platformra épül. A jármű a vállalat európai örökségét ötvözi a kínai közös vállalat helyi műszaki szakértelmével, termékminőségével és szolgáltatásainak a hatékonyságával. A nagy teherbírású Iveco 682 nyergesvontató az SIH Genlyon egyedi kialakítású exportváltozata, amely az Iveco magas minőségi és tervezési szabványait, illetve a kínai és a nemzetközi piacok számára kialakított konfigurációkat egyesíti magában. Ez a csúcsmodell több változatban érhető el, és kifejezetten alkalmas szén, beton, valamint veszélyes anyagok szállítására. 2012-ben az SIH több mint 1600 Genlyon-járművet exportált. A kínai székhelyű közös vállalatok az Iveco globális üzleti stratégiájának alapvető pilléreit képezik, és a termékek értékesítése világszerte az Iveco kiterjedt hálózatán keresztül történik. Kulcsszavak: autókiállítás, iveco, járműipar, Sanghaj
|
|
|||||
|
||||||
Bizonytalan ideig nem járhatnak a Pesa villamosok Szegeden |
||
2013. május 06.
Egyelőre bizonytalan, hogy mikor indulhat újra a Pesa villamos flotta Szegeden - tájékoztatta a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője hétfőn az MTI-t.
|
Tóth István Tibor elmondta: a múlt héten jelzett szoftverhibát egyelőre nem sikerült kijavítani, így hétfőn újabb szakemberek érkeznek a lengyelországi gyártótól a probléma elhárítására. Szoftverhiba miatt a szegedi villamosok még a múlt hétfőn leálltak, majd a program frissítése után 1000 kilométeres próbautat tettek meg. A tervek szerint hétfő reggel indultak volna újra. Ez idő alatt azonban ismét jelentkeztek a hibák, ezért ismét megvizsgálják a problémát, és újabb 1000 kilométeres teszt következik. Emiatt egyelőre nem tudni mikor indulhatnak újra a villamosok - tette hozzá. A Délmagyarország című napilap múlt kedden írta meg, hogy elővigyázatosságból a Szegedi Közlekedési Kft. szakemberei kivonták a forgalomból a kilenc új Pesa villamost hétfőn, Szegeden. Amíg a hiba fennáll, addig a régi Tatrák szállítják az utasokat. Tóth István Tibor ügyvezető tájékoztatása szerint a folyamatos meghibásodások - közöttük fékhibák - miatt elővigyázatosságból hoztak ilyen súlyos döntést. Az új villamosok tavaly márciusban álltak forgalomba, miután a flotta sikeresen teljesítette a Nemzeti Közlekedési Hatóság műszaki vizsgáját. A lengyel gyártó három évig teljes körű garanciát vállalt. Júliusban ajtó- és fékhibák miatt volt fennakadás, a beruházó Szeged Pólus illetékese akkor azt mondta, a hibák beleférnek az új járművek beüzemelésénél előforduló hibák kategóriájába. Szeptemberben szintén több Pesa állt szervizben, fékhibák miatt. Kulcsszavak: közlekedés, Pesa, szeged, tömegközlekedés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Két év múlva kerülhet sorozatgyártásba az FCV-R |
||
2013. május 06.
A Toyota szerint 2015-ben kerülhetnek sorozatgyártásba az üzemanyagcellás autói, melyek árát jelenleg 50.000 és 100.000 dollár közötti árra teszi, ami 11, illetve 22 millió forint körül van (de lehet, hogy még több, attól függően, hogy éppen ki mit nyilatkozik idehaza).
|
Chris Hostetter, a Toyota Motor Sales US stratégiai tervezéséért felelős alelnöke elmondat, hogy amikor még hosszú évekkel ezelőtt az első prototípust fejlesztették, az ár 1.000.000 dollár volt, de mire eljön a 2015-ös év, addigra 50.000 és 100.000 dollár között lesz az ilyen járművek ára, írja az alternativenergia.hu. A Toyota jelenleg száz darab, cellás béta prototípussal rendelkezik, melyek a Highlander alapjaira épülnek és 700 kilométert képesek megtenni, ami európai szemmel egészen elfogadható, de az államok területén talán még ezt is kevesellhetik. A gyártó szerint azonban a 2015-ben forgalomba kerülő darabok már inkább az FCV-R koncepcióhoz lesznek hasonlatosak, melyet a 2011-es Tokyo Motor Show alkalmából mutattak be. Ugyanakkor érdemes azt is tudni, hogy jelenleg a tengerentúlon mindössze 8 olyan állomás található, ahol ezeket az autókat fel lehet “tankolni”, de a Toyota tervei szerint megjelenésre ezek száma már 60 körül lesz. Kulcsszavak: concept, FCV-R, tanulmányautó, toyota, üzemanyag-cella, zöld
|
|
|||||
|
||||||
2015-re megújulhat a budafoki villamos végállomás |
||
2013. május 06.
A XXII. kerület legfontosabb terének, a leromlott állapotú Városház térnek és környékének a rendezése régóta húzódó feladat.
|
A BKK-nál folyamatban lévő, új, 100%-ban alacsonypadlós villamosjárművek beszerzését célzó projekt II. ütemének előkészítése keretében lehetőség nyílt Budafok, Városház tér villamos végállomás térségének rendezésére, a végállomás átépítésére. A fejlesztést az indokolja, hogy az M4-es metróvonal átadása után már két villamosvonal végállomása lenne itt, melyekkel a Deák Ferenc térre és a Széll Kálmán téren keresztül Hűvösvölgybe lehet majd átszállás nélkül eljutni. A Városház téri villamos végállomás átépítésével biztosítható az esélyegyenlőség, valamint lehetővé válik a jövőben itt közlekedő szerelvények fordítása. A fejlesztés illeszkedik „A budai fonódó villamosközlekedés megteremtése”, megvalósulás alatt lévő projekthez, melynek célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkossanak, új átszállásmentes kapcsolatok jöjjenek létre észak-, Közép- és Dél-Buda között. Ezzel párhuzamosan a kerület Integrált Városfejlesztési Stratégiájához, Kerületfejlesztési koncepciójához igazodva megtörténik a Kossuth Lajos utca felújítása, valamint a Mária Terézia utca kétirányúsítása is. A fejlesztéshez szükséges egyesített engedélyezési és kiviteli tervek elkészíttetése a Fővárosi Közgyűlés 2733/2012. (XII.12.) döntése alapján a BKK feladata, amihez fejlesztési megállapodás keretében forrást is biztosított a Főváros. A kivitelezéshez szükséges forrás a Főváros 2014-es és 2015-ös költségvetési tervében szerepel. Kulcsszavak: bkk, bkv, budafok, felújítás, főváros, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Kétmilliárd forintos útfelújítási program Székesfehérváron |
||
2013. május 06.
A Saára Gyula program keretében bruttó kétmilliárd forintból újulnak meg Székesfehérvár belterületi útjai, közlekedési csomópontjai a következő másfél évben – jelentette be a város polgármestere hétfőn sajtótájékoztatón.
|
Cser-Palkovics András (Fidesz) közölte, hogy a korábban elindított program több jelentős útfelújítást tartalmazott az idei évre. A tavalyi zárszámadás elfogadása és az adósságkonszolidáció után a terhek csökkenését követően az eddig is több mint egymilliárd forintos forrásokat jelentős mértékben, 635 millió forinttal bővítik ki 2013-14-re. A városvezető hozzátette: a kétmilliárd forintra bővülő program keretében több mint ötven utca vagy útszakasz újul meg, bővülnek a parkolási lehetőségek és közlekedési csomópontokat is átépítenek. A szakmai döntéseket követően a városi közgyűlés pénteki ülésén tárgyalja a témát. Amennyiben elfogadják a képviselők a program kibővítését, akkor már az idén megkezdődhetnek a kivitelezések. A forrásbővülést teljes egészében az önkormányzat finanszírozza. Bozai István városgondnok elmondta: összesen 100 ezer négyzetméternyi útfelület újul meg idén és jövőre a városban. Kulcsszavak: fejlesztés, felújítás, közút, Székesfehérvár
|
|
|||||
|
||||||
A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst |
||
2013. május 06.
A Chevrolet 1935-ben, a Caryall Suburban típussal teremtette mag az SUV fogalmát. Akkoriban kevesen fogadtak volna rá, hogy a Chevrolet Suburban lesz a világ leghosszabb ideig futó típusneve! Ma, 78 évvel később, útnak indul az első kis Chevrolet SUV, a Trax.
|
“A Trax egy modern, sokoldalú, üzemanyag-takarékos kis SUV, amely kezes, mint egy személyautó, de összkerékhajtású,” mondta Susan Docherty, a Chevrolet és Cadillac Europe elnök-vezérigazgatója. “Modern kifejezése a Chevrolet egyik alapértékének, annak, hogy nagyszerű SUV-típusokat épít és ad el.” A Chevrolet SUV családja célszerű, praktikus és megfizethető járműveket ölel fel, amelyek a biztonság és a technika élvonalát képviselik. Korábbi modelleken vezették be a hidraulikus féket, a biztonsági üveget és a független első felfüggesztést 1937-ben, majd az energiaelnyelő kormányoszlopot (1967) és a blokkolásgátlót (1988). A Trax azokat az autóvásárlókat célozza meg, akik az utóbbi években jelentősen felfuttatták a SUV-B szegmenst (a 2008-as értékesítés 130.214 darab volt, 2012-re 264.000-re duplázódott). Az imázsra sokat adó, aktív életstílusú városiakról van szó, akik közül nem kevesen kilógnak a sorból, és ezt kifejező kocsit keresnek. A Trax megadja nekik a telivér SUV számos előnyét, egy kisebb autó menetdinamikájával és takarékos fogyasztásával kombinálva. Mindezeken túl maximálisan sokoldalú, modern utastere flexibilisen alakítható, nem hiányzik belőle az összkerékhajtás, vagy a Chevrolet MyLink kapcsolatteremtő képessége. Egy vérbeli SUV sokoldalúsága és kinézése Az erőteljességet, atletikus agilitást és mozgékonyságot megtestesítő Trax a legfrissebb példa a Chevrolet kifejező formanyelvére. 4,2 méter hosszú, 1,7 széles és 1,6 magas, stabilan, magabiztosan áll az úton. Küllemét a kettős nyílású hűtőmaszk, az ikonszerű Csokornyakkendő, a domborodó kerékívek és az integrált spoilerig lendületesen ível tetővonal határozzák meg. A jól szervezett utastérben is egymásba átfolyó vonalak és modern designelemek uralkodnak. Nyolcféle üléselrendezés lehetséges; a második sornál 230 voltos dugaszoló aljzat szolgál laptop és egyéb készülékek töltésére, adapter nélkül. Rakodóhelyekben nincs hiány, a csomagtartó maximális űrtartalma 1370 liter, de van még egy rekesz is a padlója alatt. A felsőbb szintű Trax modellekben nemcsak a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámla dönthető le, hanem az első utasülésé is, ezáltal akár 2,3 méter hosszú tárgy szállítható. Az ülés alatt tálcát találni, kesztyűtartóból kettő van, az egyikben diszkréten elrejtett USB csatlakozóval iPod, mobiltelefon és egyebek részére. A további poggyász elhelyezésére a Chevrolet Trax 75 kilogramm teherbírású standard tetősínje kínál lehetőséget. Az autó 1200 kilós utánfutót vontathat. Chevrolet MyLink kapcsolódik az okostelefonhoz A nívósabb Trax modellekben alapfelszerelés a Chevrolet MyLink rádió, amely néhány egyszerű ujjmozdulat révén összeköthető a kompatibilis okostelefonnal, ezáltal hozzáférhetővé teszi a telefonkönyvet, a személyes lejátszási listákat, a fotógalériákat (pendrive-ról vagy iPhone-ról) és a videókat (pendrive vagy aux-in)1, illetve egyéb eltárolt médiákat. Egyszerre akár öt párosított okostelefon információit képes tárolni. Az USB-n keresztül csatlakoztatható hozzá MP3 lejátszó, iPod, vagy iPad. Külön dugaszoló aljzat várja az olyan személyes zenelejátszókat. amelyeknek nincs Bluetooth kapcsolatuk. A MyLink jóvoltából kihasználhatók olyan okostelefon-alkalmazások, amelyek megkönnyítik az életet és az autóvezetést. A BringGo a mobiltelefonról navigál, így nem kell pénzt kiadni beépített navigátorra. További előnye a háromdimenziós térkép, a tanácsadás, hogy melyik forgalmi sávba soroljunk be, és a valósidejű útinformáció. A BringGo az okostelefonon tárolja a térképeket, de akkor is képes célra vezetni, ha gyenge a térerő, és nem generál telefonszámlát. Aki megveszi a MyLink rádióhoz a BringGo alkalmazással ellátott mobiltelefont, segélyhívó információt is tud küldeni, és felhasználhatja a Google keresést. Az iOS 6-ot futtató kompatibilis iPhone tulajdonosa megrendelheti a Siri2 intelligens asszisztenst, hogy elvégeztessen vele sokféle feladatot, miközben szemét az úton, kezét a kormánykeréken tartja. Eyes Free, azaz Szabad Szemmel módban hangutasításokkal vezérelheti a telefont, amelynek ilyenkor nem világosodik ki a képernyője. Ugyanígy kezdeményezhet telefonhívást, játszhat le zenét az iTunes könyvtárból, válthat át automatikusan az AM/FM rádióról iPod módra, illetve küldhet iMessage vagy szöveges üzenetet a tárolt telefonszámok bármelyikére. Mindennek tetejébe a Chevrolet MyLink felhasználójának rendelkezésére áll a TuneIn okostelefonos alkalmazás, amelynek köszönhetően 70 ezer helyi, nemzetközi és internetes rádióállomás fogható3. Végül a Chevrolet MyLinkkel ellátott Trax lehetőséget kínál a kedvenc műsorok, podcastok és hírek rendezésére a Stitcherrel: személyre szabott állomáslista állítható össze, vagy ha úgy tetszik, a személyes preferenciáknak megfelelő műsorok felfedezésére nyílik lehetőség3. Háromféle takarékos motor, kívánságra összkerékhajtás A motorválaszték tagjai az 1,4 literes benzines turbó, az 1.6-os benzinmotor és az 1.7-es turbódízel. Valamennyi manuális sebességváltós modellhez jár a Start/Stop funkció. Az 1,7 literes turbódízelhez és az 1.4-es benzinmotorhoz hatfokozatú automatát lehet rendelni. A manuális 1.4-es teljesítménye 140 LE (103 kW) nyomatéka 200 Nm, az 1.7-es turbódízel megfelelő adatai 130 LE (96 kW) és 300 Nm. Ez utóbbi a legtakarékosabb, manuális váltóval csupán 4,5 l/100 km a fogyasztása (fronthajtás), míg az 1.4-es turbóé, szintén kézi kapcsolású váltóművel, átlagosan 6.5 liter. CO2 emissziójuk 120, illetve 149 g/km. A pillanatnyi útviszonyokhoz önműködően alkalmazkodó, és az útfogást síkos talajon jelentősen javító összkerékhajtás e két utóbbihoz áll rendelkezésre. A Trax élvezetesen vezethető autó, futóművét az európai igényekre hangolták, vezetőjét rafinált elektronikus segédeszközök támogatják. Elöl-hátul 1540 milliméteres nyomtávja és 2555 milliméteres tengelytávja jóvoltából olyan stabil, mintha gyökeret eresztett volna az útba. Merev önhordó karosszériája, MacPherson első futóműve és csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztése is hozzájárul kezes viselkedéséhez és élénk reakcióihoz. Elektromos szervokormánya automatikusan kiegyenlíti a kopást, így a jármű egész élettartama alatt precíz marad a kormányzás. Sziklaszilárd biztonság Szerkezeti szilárdságának köszönhetően a Trax az egyik legbiztonságosabb kis SUV Európában. Felborulás esetén például saját súlyának több mint négyszeresét viseli el. Elektronikai arzenáljában van menetstabilizáló, emelkedőn elindulási asszisztens, lejtmeneti sebességszabályozó, kipörgésgátló, négycsatornás blokkolásgátló, fékerő-elosztó, borulás-megelőző rendszer, és ezeket fékmelegedés elleni hidraulikus asszisztens egészíti ki. Ezekhez hasonlóan alapfelszerelés hat légzsák, mind az öt ülésen hárompontos biztonsági öv, az ISOFX gyermekülés-rögzítés és az ütközéskor kioldódó pedálsor. Kulcsszavak: bemutató, chevrolet, galéria, suv, Trax, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Átadták a Wizz Air repülés szimulációs és képzési központját |
||
2013. május 06.
átadták a Wizz Air légitársaság repülés szimulációs és képzési központját a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren pénteken.
|
A légitársaság 4,5 milliárd forint beruházással létrehozott képzési központjában egy teljes Airbus A320 repülőgép-szimulátort helyeztek el, később pedig két utastér másolattal és a tűzoltás gyakorlására kialakított egységgel egészítik ki. A költségek tartalmazzák a 10 éves üzemeltetést is. Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter az átadáson kiemelte, hogy az oktatási központ létesítése Magyarország sikerének egyik további előmozdítója lehet, amely munkahelyek létrehozásához járul hozzá. A Wizz Air légitársaság, valamint a HungaroControl légiirányító cég teljesítményét figyelembe véve Magyarország jó úton halad azon az úton, hogy a regionális légügyi központtá váljék - jelentette ki a miniszter. Németh Lászlóné hangsúlyozta, hogy a magyar vállalkozások teljesítménye bizakodásra ad okot, hiszen több példa is mutatja, a magyar cégek munkájuk révén részesei lehetnek világszínvonalú fejlesztéseknek. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója kiemelte, hogy a légitársaság teljes belső munkaerőképzését hozta Budapestre a Budapest Airport és a holland Flight Simulation Company (FSC) céggel való együttműködés révén. A Wizz Air folyamatosan növekvő légitársaság, jelenleg 1500 pilótát és légiutaskisérőt alkalmaz, a következő 10 éven belül a foglalkoztatottak létszáma 5000-re növekszik - jelentette ki a vezérigazgató, aki szerint teljesítményük hozzájárul a magyar turizmus bővüléséhez is. Bob van Balen, a képzési központot üzemeltető holland cég, az FSC ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a Wizz Airrel hosszú távú együttműködés elé néznek, szimulátoruk 100 százalékban a légitársaság képzését szolgálja. Kulcsszavak: gazdaság, légi közlekedés, Liszt Ferenc Airport, oktatás, repülés, wizz air
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10931 - 10940 |