Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11801 - 11810
Közlekedésfejlesztéssel, energiatakarékossággal élhetőbb lehet Budapest

Közlekedésfejlesztéssel, energiatakarékossággal élhetőbb lehet Budapest

2012. december 14.
A Siemens szerint Budapesten tovább kellene fejleszteni a közösségi közlekedés rendszerét és az épületeket energiatakarékosabbá kellene tenni, hogy a város élhetőbb legyen a mostaninál.
Részletek
Siemens CombinoA német cég szakemberei erről bécsi központjukban beszéltek magyar újságíróknak. Arnulf Wolfram közép-európai ágazati igazgató azt mondta, politikai döntés kérdése, hogy egy, a bécsihez hasonló, fenntartható közösségi közlekedési rendszert építsenek ki Budapesten. Hozzátette: az épületek energiatakarékossá tételében, és a tömegközlekedés és általában a közlekedés fejlesztésében is partner tudna lenni a Siemens.

Ezzel kapcsolatban közölte: cégük Bécset mintavárosnak tekinti, mert minden olyan terméküket telepítették az osztrák fővárosban, amitől élhetőbb és fenntarthatóbb egy település. Ezek közé tartoznak a közlekedési és energiatakarékossági beruházások is. Ludvig László szektorvezető elmondása szerint korábban egyeztettek is Budapesttel arról, hogy milyen elemeket kellene fejleszteni és ebben hol tudnak segíteni. Hangsúlyozta, hogy komplett elektrotechnikai, infokommunikációs és közösségi közlekedéssel kapcsolatos rendszereket tudnának Budapestre szállítani.

álláspontja szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) rendszerszinten akarja összekötni az egyes elemeket, így a villamos-, metró- és HéV-vonalakat és használhatóbb, ütemes tömegközlekedést akar megvalósítani. Kérdésre válaszolva közölte, mindenképpen indulni szeretnének a BKK új villamosok beszerzését célzó tenderén, a Combino villamosok miatt jól ismerik a város igényeit és ezeknek meg is tudnak felelni, de konkrét modellt, amit a magyar fővárosba szállítanának, nem említett, mivel még nem írta ki a BKK a közbeszerzési eljárást. Hozzátette ugyanakkor, hogy Budapest jelezte: rendkívül elégedettek a Combino villamosokkal, és azoknál gyengébb színvonalú járművet nem akarnak beszerezni.

Siemens CombinoEzzel kapcsolatban a szektorvezető elmondta azt is, hogy magyarországi jelenlétük stabil, egyes szektorok fejlődnek, de villamosgyártást nem telepítenének Magyarországra, ha nyernek a tenderen. A vezető megerősítette azt is, hogy a Siemens indulni kíván a MáV és a GYSEV közös, 42 plusz 6 motorvonatos tenderén is.
Kulcsszavak: bkk, bkv, hírek, villamos
 
Tarlós: meg kell várni a vizsgálatok végét, még nem tudni a baleset okát Tarlós: meg kell várni a vizsgálatok végét, még nem tudni a baleset okát Közlekedésfejlesztéssel, energiatakarékossággal élhetőbb lehet Budapest Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia Közlekedésfejlesztéssel, energiatakarékossággal élhetőbb lehet Budapest Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Közlekedésfejlesztéssel, energiatakarékossággal élhetőbb lehet Budapest Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat Közlekedésfejlesztéssel, energiatakarékossággal élhetőbb lehet Budapest Szombattól újra járható a Thököly út a Dózsa György út és a Baross tér között
 
Teszten a SEAT első elektromos autói

Teszten a SEAT első elektromos autói

2012. december 14.
A napokban a SEAT két elektromos járművet adott át a spanyol Endesa villamosenergia-ipari közművállalatnak.
Részletek
SeatA prototípusok – egy elektromos Altea XL Electric Ecomotive és egy plug-in hibrid Leon TwinDrive – egy üzemeltetői tesztprogram részét képezik, amely kihangsúlyozza a két vállalat közös elkötelezettségét az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítése iránt.  A spanyol közművállalat nyolc katalóniai alkalmazottja rendelkezésére bocsátotta az autókat, akik a cég városi flottájának kötelékében 2013 decemberéig használják majd ezeket. Mindegyik dolgozó három hónapig teszteli az adott gépkocsit. A két modellt egyenlően osztják szét a Barcelona környéki Baix Llobregat, Maresme, Vallés Occidental és Vallés Oriental körzetből kiválasztott alkalmazottak között.

A Barcelonában, az Endesa új központi épülete előtt tartott hivatalos átadási ünnepségen Ramón Paredes, a SEAT és a Volkswagen Csoport spanyolországi kormányzati, illetve intézményi kapcsolatainak alelnöke elmondta, hogy: „A SEAT és az Endesa számára közös cél az elektromos közlekedés népszerűsítése; és ezek a tesztek újabb lépést jelentenek e célkitűzés eléréséhez. Az együttműködés professzionális oldalról származó tapasztalatokat biztosít számunkra, amelyek hozzájárulnak modelljeink eredményesebb fejlesztéséhez.” Josep Maria Rovira, az Endesa katalóniai főigazgatója hangsúlyozta, hogy mindkét vállalat vezető szerepet a maga területén, "az elektromos közlekedéssel kapcsolatos tevékenység területén.” Kiemelte azt is, hogy az Endesa az első vállalat Spanyolországban, amelynek két elektromos SEAT szerepel a saját flottájában.

SeatA megállapodás az elektromos járművek vállalatoknak és intézményeknek való kölcsönbe adása második ütemének része. Miután az első fázisban – amelybe szintén bevonták az Endesát – felmérték a modellek előzetes fogadtatását és alkalmazhatóságát, a SEAT most elemezni szeretné a vezetési szokások megváltozását a belsőégésű motorral hajtott autókéhoz képest.

Az üzemeltetői tesztprogram során a kölcsönbe vételi megállapodásban foglaltaknak megfelelően a projektben részt vevő alkalmazottaknak be kell majd számolniuk a járművek vezetésével kapcsolatos minden tapasztalatról. Az Endesától és az elektromos járművek kölcsönbe adási programjának második ütemébe bevont többi intézménytől származó eredmények alapján a SEAT értékeli a használatra vonatkozó adatokat, mielőtt megkezdené a sorozatgyártást. Továbbá az új autókat tesztelő kollégák számára meghatározták a naponta levezetendő kilométerek mennyiségét, és állandó lakhelyükön megfelelő töltési lehetőséggel ellátott parkolóhellyel kell rendelkezniük. Mindemellett saját autójuk helyett is kötelesek az elektromos kocsikat használni.
Kulcsszavak: autó, autóipar, autókereskedés, autópiac, elektromos, hírek, seat, tesztek, zöld
 
A Volvo Cars új márkakampányában a főszerepet Avicii, a svéd DJ és producer játsza A Volvo Cars új márkakampányában a főszerepet Avicii, a svéd DJ és producer játsza Teszten a SEAT első elektromos autói Egy Focus az egymilliomodik oroszországi Ford Teszten a SEAT első elektromos autói Újabb rekordnyereség a Fordnál Teszten a SEAT első elektromos autói A Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. új ügyvezetője Andrey Akifiev Világpremier Hamburgban: a Siemens töltőrendszere különböző gyártóktól származó elektromos buszok töltését végzi Világpremier Hamburgban: a Siemens töltőrendszere különböző gyártóktól származó elektromos buszok töltését végzi
 
Átalakítja magyarországi érdekeltségeit a Daimler és a Pappas

Átalakítja magyarországi érdekeltségeit a Daimler és a Pappas

2012. december 14.
A Daimler AG és a Pappas csoport megállapodást kötött magyarországi üzleti érdekeltségeik átstrukturálásáról - közölte a Pappas csoport és a Mercedes-Benz Hungária Kft.
Részletek
Mercedes-BenzAz egyezség értelmében a stuttgarti gépjárműgyártó vállalat 2012 és 2013 fordulóján teljes egészében átveszi a magyarországi gépjárműimporttal és -finanszírozással foglalkozó társaságok tulajdonrészeit. A Daimler AG nemzetközi piacain hagyományosan szétválasztja a gépjárműimportot (a nagykereskedelmet) és a kiskereskedelmi értékesítési csatornákat. Magyarországon a Mercedes-Benz Hungária Kft. nagykereskedelmi vállalat 50 százalékos üzletrészét a Daimler AG birtokolja, további 50 százalék a Pappas csoport tulajdonában van.

Január 1-jétől a Daimler AG Magyarországon is a szokásos struktúrához igazítja a vállalati szerkezetet, és szétválasztja a nagy- és kiskereskedelmet. így a Pappas csoport átadja a Daimler AG-nek a nagykereskedelmi vállalatban, valamint a Mercedes-Benz Credit Zrt.-ben és a Mercedes-Benz Leasing Kft.-ben birtokolt tulajdonrészeit.

Ezért a versenyhivatal hozzájárulásának megszerzése után a Pappas csoport Magyarországon kizárólag a gépjármű-kiskereskedelemre és az ügyfélszolgálati tevékenységre koncentrál. A Pappas csoport ezután tisztán a gépjárművek kiskereskedelmét állítja tevékenysége középpontjába, ami a felső kategóriás személygépkocsik, transzporterek és tehergépjárművek értékesítését és szervizelését foglalja magába - tájékoztat a Pappas csoport a közleményben.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. közleménye a Pappas Autókereskedelmi Csoport közlését megerősítve hozzáteszi, hogy az illetékes versenyhatóságok hozzájárulása esetén a Daimler AG 2013. január 1-jétől átveszi a Pappas csoportnak a Mercedes-Benz Hungária Kft.-ben - amely a Mercedes-Benz, a smart és a Fuso márkák generálimportőre -, valamint a finanszírozást végző magyar társaságokban - Mercedes-Benz Leasing Kft. és Mercedes-Benz Credit Zrt. - meglévő részesedéseit, és egyedüli tulajdonosként működteti tovább ezt a társaságokat.

Mercedes-BenzA közlemény emlékeztet: egy hónappal ezelőtt a Daimler közös szándéknyilatkozatot írt alá a magyar kormánnyal egy átfogó partnerségi együttműködésről.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, hírek, Mercedes, tesztek
 
Magyar Örökség Díjat kapott Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Magyar Örökség Díjat kapott Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Már elindult a ŠKODA új prágai ötletműhelyének tesztidőszaka Már elindult a ŠKODA új prágai ötletműhelyének tesztidőszaka Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben A Nissan kihirdette az első elnöki innovációs díjak nyerteseit A Nissan kihirdette az első elnöki innovációs díjak nyerteseit Átalakítja magyarországi érdekeltségeit a Daimler és a Pappas A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját
 
Befejeződött a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első üteme

Befejeződött a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első üteme

2012. december 14.
A közel 70 km vasúti vonalszakasz korszerűsítésének célja az elővárosi közlekedés fejlesztése, az érintett települések megközelíthetőségének javítása, a vasúti  személy- és áruszállítás részarányának növelése, a 7. számú főút és az M7 autópálya tehermentesítése.
Részletek
Befejeződött a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első ütemeA teljes felújítás 2014 végére fejeződik be, az új pályaszakasz a biztosítóberendezési munkálatok elvégzése után a 160 km/h-s sebesség fogadására is alkalmas lesz. A szolgáltatási színvonal, a kapacitás és a biztonság növekedése mellett a vasúti menetidő 15 perccel csökken a főváros és Székesfehérvár között. A beruházás folytatásaként megújulhat az elsősorban nyaranta nagy forgalmat bonyolító, Keszthelyig tartó balatoni vonal is.

A Tárnok és Székesfehérvár közötti szakasz ünnepélyes átadásán Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta: a teljes vonalszakasz rekonstrukciója a 2007-2013. közötti uniós költségvetési időszak legfontosabb magyarországi közlekedésfejlesztési beruházása. A vonal Magyarországon keresztül vasúti összeköttetést biztosít a földközi-tengeri kikötők és Kelet-Európa között, lehetőséget teremt a belső-ázsiai és a távol-keleti vasúti tranzitközlekedés számára. Az átépítés javítja a régiók közti közlekedés feltételeit, gyorsítja a Velencei-tó és a Balaton térségének elérhetőségét.

A szaktárca a későbbi fejlesztési periódusok során is hasonló rekonstrukciós munkákat tervez a vonal nyugati és keleti irányú folytatásaiban. Ezek eredményeként a szlovén határtól a fővároson át az ukrán határig magas színvonalú vasúti infrastruktúra áll majd rendelkezésére a személy- és az áruforgalom számára. Az utazási idők lerövidülésével, a szolgáltatási szint és a teherbírás növekedésével a vasút versenyképes alternatívája lehet a környezetet jobban terhelő közlekedési módoknak – tette hozzá az államtitkár.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: a 43 km hosszú Tárnok-Székesfehérvár szakaszon az új pályaszerkezet révén dinamikusabbá vált a menetrend, csökkent a menetidő. Kápolnásnyéken új állomásépület, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon új megállóhely, Kápolnásnyéken és Velencén két közúti aluljáró épült. A vonalszakaszon 9 új gyalogos aluljáró létesült, a gárdonyi és a székesfehérvári Takaródó úti felüljárót felújították. A martonvásári állomásépület akadálymentesítése és felújítása 2013. első félévében befejeződik.

Befejeződött a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első ütemeA Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítésének kivitelezője az SZCKM-2008 Konzorcium (vezető: Szentesi Vasútépítő Kft., tagjai: a Nyugat-Magyarországi Vasútépítő Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet út Kft.). A projekt az új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KöZOP) részeként valósult meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával, nettó 54,8 milliárd forint értékben.  

A Kelenföld-Tárnok vasúti vonalszakasz korszerűsítése 2012 tavaszán kezdődött meg. A beruházás során átépítik a kelenföldi, a tárnoki és a nagytétényi állomásokat, az albertfalvai, budafoki, tétényligeti és érd alsó megállóhelyeket. Kelenföld és Tárnok között a meglevő vasúti pálya átépítése mellett, új második vágányt alakítanak ki. Az új pályaszerkezetnek köszönhetően a vonatok 160 km/h-s sebességgel is közlekedhetnek majd, jelentősen csökken a menetidő. A projekt az új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KöZOP) részeként valósul meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. A kivitelezés 2013 végén fejeződik be, nettó összege 30,9 milliárd forint.

A Balaton déli parti vasútvonalán tervezett rekonstrukció első ütemének kivitelezése a források rendelkezésre állása esetén 2014. I. negyedévében megkezdődhet. A fejlesztés eredményeként Budapest – Siófok (Zamárdi) között az utazási idő a jelenlegi 105-114 percről 80-89 percre csökkenne. Keszthelyig áltagosan mintegy 20 perc időmegtakarítás érhető el. A kivitelezési közbeszerzés kiírása 2013. III. negyedévében várható.  A II. ütem megvalósulása eredményeként Keszthelyig átlagosan további mintegy 5-10 perc időmegtakarítás érhető el. A kivitelezés elindításának várható időpontja 2016. I. negyedév.
Kulcsszavak: hírek, vasút
 
Befejeződött a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első üteme Téligumi nélkül húsz százalékkal nagyobb eséllyel érhet minket baleset A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz Teljes a GYSEV új FLIRT motorvonat-flottája Teljes a GYSEV új FLIRT motorvonat-flottája Befejeződött a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első üteme Az új Ford Fiesta vigyáz a fiatal sofőrökre Befejeződött a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első üteme Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az Év Szabadidőjárműve 2012˝címet a nagy presztízsű brit TopGear magazin szavazásán
 
A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából

A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából

2012. december 14.
Együd Tibor urat, a Mazda magyarországi vezérképviseletének ügyvezetőjét kértük fel, hogy a jövő év első negyedében piacra lépő új Mazda6-ossal vigyen el minket egy virtuális tesztkörre.
Részletek
A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmábólAki szeretné az autó formavilágát is megismerni, a neten már rá lehet keresni, azonban a fejlesztés fő irányvonalaira, és a műszaki tartalom néhány érdekességére hallgatóink most a Jazzy Streeten bukkanhatnak rá.

Teszteltük a Peugeot 508 SW GT 2.2 - 204 lóerős - dízelmotoros sportkombiját. A 407-est illetve a 607-es luxusmodellt egyszerre leváltó autó igényes kidolgozásával, minőségi anyagaival, minden igényt kielégítő felszereltségével és megnyerő formavilágával felnőtt a feladathoz.

A 450 Nm-es nyomatékot  egy hatsebességes automata váltóval viszik át az erősített, és  a - 407-esből már ismert - kettős kereszt-lengőkaros első felfüggesztésen át a talajra. Ez a futómű a GT modell különlegessége. A felkelő nap országából érkező automata váltó, a Japán mérnökök folyamatos fejlesztő munkáját dicséri.  Ez a váltó, még az automatákat nem túlzottan kedvelő autósok számára is élményszerű vezetést biztosít, hiszen váltási sebességével, precizitásával, a kézi működtetés valós lehetőségével, tökéletes kiegészítője lett ennek az amúgy is figyelemre méltó Peugeotnak. A műszaki érdekességek bemutatásában, Mocsai Zoltán, a Peugeot Hungária termékfelelőse lesz segítségünkre, de vele beszélgetünk a Citroen elektromos autóinak a jövőjéről is.

dr. Bujtor László geológussal, Leonard Banister scifi íróval, és a digibook elindítójával is találkozhatnak hallgatóink. ...hogy hogyan férünk el ennyien a stúdióban? Szombat délután ez is kiderül. Beszélgetünk, dedikált könyvekért játszunk, megismerhetjük a tengerek titkait, szót ejtünk a NASA nyílt tudományos programjáról és a megtudjuk, hogyan vihetünk magunkkal, egy akár ezer könyvből álló könyvtárat a zsebünkben...

Mazda6Tartsanak velünk a Jazzy Streeten, ha kedvet kapnak válaszoljanak a feltett kérdésekre, és nyerjenek egy izgalmas és tanulságos könyvet a karácsonyfa alá.

A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton úJ IDŐBEN!!! 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Streeten a két műsorvezető, Bögös Sándor és Csökő Zoltán. Ismétlés kedden 20 órától.
Kulcsszavak: hírek, jazzy street, közlekedés, mazda, Peugeot, tesztek
 
Erőteljesebb külsővel és nagyobb hatótávval érkezik a megújult Peugeot e-2008-as Erőteljesebb külsővel és nagyobb hatótávval érkezik a megújult Peugeot e-2008-as A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából Éjfélig biztosan zárva lesz a repülőtér A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából Szombaton ismét RallyCafé a Jazzy Streeten A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából Deciméter pontossággal irányíthatók a világ legnagyobb óceánjárói
 
Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében

Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében

2012. december 14.
Ismét a škoda Octavia szolgálhat az alsó-középkategória mércéjéül. Immár harmadik generációjával az Octavia minden eddiginél egyértelműbben képviseli egyedülálló pozícióját kategóriájában.
Részletek
Škoda Octavia Az új limuzin páratlanul bőséges térkínálattal, megújult formavilággal, magas fokú funkcionalitással, innovatív biztonsági és kényelmi felszerelésekkel, csekély üzemanyag-fogyasztással, „Simply Clever” ötletek sokaságával, illetve a škoda modelljeire oly jellemző, kiemelkedően kedvező ár-érték aránnyal érkezik a piacra.

„A škoda Octavia a škoda márka szíve” – emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a škoda igazgatótanácsának elnöke. „A lehető legjobb értelemben testesíti meg a škoda kiváló génjeit: tágas tér, kiváló minőség, precíz kidolgozás, modern és bevált technika, időtlen formák, magas fokú funkcionalitás és kiemelkedően kedvező ár-érték arány. ügyfeleink igényei folyamatosan nőnek, így célunk, hogy e sorozatunk révén – immár harmadik nemzedékében – még jobb autókat kínáljunk. Mindez az új modell fő erényeiben is tükröződik – az Octavia valójában ‚önálló kategóriát‘ képvisel” – folytatta Winfried Vahland.

A škoda Octavia összességében mindig is egy kicsivel „több autót” kínált az áráért. Ebben nagyvonalú térkínálata éppúgy fontos szerepet játszott, mint a limuzinok formáinak és a nagyméretű csomagtér-ajtó praktikus előnyeinek piaci szegmensében egyedülálló ötvözete. Az új generáció most ismét megerősíti ezen egyedülálló pozíciót. „Az új Octaviával a škoda jól bevált útján haladunk következetesen tovább, a középkategória kvalitásait kínálva a kompakt modellek árfekvésében. Az igényes és tudatosan vásárló ügyfelek ideális autója, akik minden jellemző erényével rendelkező, modern Octaviát várnak tőlünk. E modell márkánk eddigi legjobbja” – fejtette ki Dr. Frank Welsch, a škoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.

Páratlan térkínálat, optimális funkcionalitás

Az új Octavia térkínálata kétségkívül mércéül szolgálhat kategóriájában. „Az új Octavia olyan bőséges helyet kínál, ami csupán a magasabb kategóriákra jellemző” – folytatta Dr. Welsch. Az alsó-középkategória egyetlen más modellje sem kínál nála hosszabb utasteret (1.782 mm), nagyobb hátsó lábteret térdmagasságban (73 mm), illetve tágasabb hátsó fejteret (980 mm), de ugyancsak „best-in-class” 590 literes csomagtartója is. Az utastér számos további mérete is jelentősen fejlődött a második generációs Octaviához viszonyítva: fejtér elöl +8 mm; szélesség könyökmagasságban elöl +39 mm; szélesség könyökmagasságban hátul +26 mm.

Škoda Octavia újszerű igényesség: markáns, letisztult és időtlen formavilág

Az új škoda Octavia nem csupán tágas és funkcionális, hanem jól is néz ki. Jozef Kabaň, a škoda vezető formatervezője és csapata „tetőtől talpig” újraalkotta. Még soha nem jelent meg a škoda Octavia ilyen dinamikus, ugyanakkor időtlen eleganciát sugárzó, markáns, igényes és egyéni formavilággal, mint a márka „bestsellerének” harmadik nemzedéke. „Minden egyes vonalból és illesztési fúgából a pontosság és a részletek iránti különös figyelmesség árad. Az új Octavia semmi mással össze nem téveszthető arc az autók tömegében” – magyarázta Dr. Welsch.

Az újdonság külső hosszúsága és szélessége is jelentősen megnőtt elődjéhez képest, 90 milliméterrel hosszabb, illetve 45 milliméterrel szélesebb az Octavia második generációjánál. Tengelytávja 108 milliméterrel növekedett, ami elsősorban az utastérben, főként a hátsó térkínálatban jelenik meg. Az autó orrkialakítása hangsúlyos vízszintes vonalaival és a škoda márkaembléma újszerű elhelyezésével magabiztos fellépést kölcsönöz számára. Az új škoda Octavia oldalnézete szintén jóval dinamikusabbá vált, amelyben hosszú tengelytávja és karosszériájának rövid túlnyúlásai éppoly fontos szerepet játszanak, mint hosszan hátranyúló C-oszlopa. Magasan húzódó, hangsúlyos „tornádóvonala” az autót vizuálisan megnyújtva járul hozzá a kupészerű körvonalakhoz. új, különleges ismertetőjegy a hátsó ajtók magasra húzott, dinamikus ablakszegélye, az úgynevezett „uszony”, amely kicsi, ám eredeti és hatásos ötletként ad erőt és irányt az autó formáinak.

Hasonló precizitás, igényesség és tökéletes arányok jellemzik a far kialakítását is, amelynek minden eleme pontosan a megfelelő helyen, harmonikusan elrendezve és kiegyensúlyozottan jelenik meg. A škoda C-alakú kontúrok jellemezte, sajátos hátsó világítási képe látványos és következetes az új Octavián is. Letisztult elegancia és mindenekelőtt bőséges tér – ezek az új Octavia utasterének fő jellemzői. A škoda formatervezői a belteret is teljes egészében újratervezték.

Škoda Octavia A legmagasabb színvonalú biztonság

Az új škoda Octavia kifejlesztése során alapvető célkitűzésnek számított az autó még biztonságosabbá tétele. A škoda mérnökei ennek szellemében korszerű biztonsági rendszerek egész sorát fejlesztették ki az új Octavia számára. Ezek közé tartozik többek között a „Front Assistant” vészfék-funkció (2013. májustól), a sávtartást segítő „Lane Assistant”, a másodlagos ütközések elkerülését szolgáló vészfék-asszisztens, a baleseti helyzetekben a járművet biztosító „Crew Protect Assistant” rendszer, a „Driver Activity Assistant” fáradtságérzékelő funkció vagy az aktív motorházfedél hatékony gyalogosvédelme. E berendezések a balesetek a jármű utasaira, illetve a közlekedés többi résztvevőjére gyakorolt hatását hivatottak enyhíteni, vagy akár teljesen meg is előzni azokat.

Mindezeken túl pontos működésű futóműve, hosszú tengelytávja és szilárd, mégis igen könnyű karosszériája biztosít kifejezetten stabil menettulajdonságokat a legifjabb Skoda számára. Baleset során passzív biztonsági rendszerek átfogó csomagja gondoskodik a vezető és utasai lehető leghatékonyabb védelméről. Adott esetben akár kilenc légzsák is óvhatja őket, amelyek a hárompontos biztonsági övekkel kifinomult együttműködésben fejtik ki hatásukat. Első ízben jelennek meg az Octavia kínálatában a térdlégzsákok (az EU-országokban széria) és a hátsó oldallégzsákok.

újszerű gazdaságosság: akár 89 g/km széndioxid-kibocsátás

Jelentős előrelépést produkáltak tervezői a škoda Octavia üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása terén, elsősorban az új fejlesztésű benzin- és dízelmotorjai, alacsony cw-értéke és csekély saját tömege révén. A škoda Octavia GreenLine változata (1,6 TDI/81 kW) kilométerenként mindössze 89 gramm széndioxid-kibocsátással üzemel, és átlagosan 3,4 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként. összesen négy benzinmotor – kivétel nélkül a legkorszerűbb TSI-technikával – és négy modern common-rail közvetlen befecskendezésű TDI dízel-aggregát sorakozik a palettán, amelyekhez a későbbiekben egy földgázhajtású erőforrás is csatlakozik majd. Az egyes benzines és dízel alapmotorokon túl mindegyik erőforrás az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel kiegészített Green tec változatban is rendelkezésre áll. A motorpaletta csúcsán a 132 kW teljesítményű 1,8 TSI áll. A sebességváltók kínálatában manuális konstrukciók és a DSG váltómű szerepel, s a tervek szerint a škoda Octavia összkerékhajtású, valamint a különösen sportos Octavia RS változatban is készül majd.

Škoda Octavia A megnövekedett méretek, illetve a több és fejlettebb fedélzeti technika ellenére az új škoda Octavia kiviteltől függően akár 102 kilogrammal is kevesebbet nyomhat második generációs elődjénél. Mindezt a könnyűszerkezetes építés következetes alkalmazása tette lehetővé, a nagy és különösen magas szilárdságú acélfajták alkalmazásával, illetve a célzott anyagválasztással. A tömeg-megtakarítás pontos mértéke az egyes járművek specifikációjának függvénye.

A legmagasabb színvonalú kényelem innovatív technikával

Az új škoda Octavia számos olyan új kényelmi berendezést is kínál, amelyek mindeddig csupán a felsőbb kategóriákból voltak ismerősek. Ezek egyaránt premierjüket tartják az Octavia sorozat kínálatában, egy részük a škoda teljes palettáján is újdonságnak számít. Az új technikák e széles körű alkalmazása azonban korántsem öncélú, hanem mindenkor az ügyfelek konkrét előnyeivel szolgál – semmi erőltetett „cicoma”, csakis az ember, a technika és a mobilitás biztonságát, valamint a kényelmet szolgáló megoldások.

Első ízben jelenik meg škoda modellben a követési távolság tartásáért felelős „Adaptive Cruise Assistant” rendszere. Az új „Intelligent Light Assistant” a távolsági fény önműködő be- és kikapcsolásával fokozza a kényelmet és a közlekedés biztonságát. Az „Automatic Parking Assistanta” az új Octavia parkolási manővereit segíti. Szintén első ízben jelenik meg a a škoda kínálatában a „Traveller Assistant” csomag részét képező közlekedési tábla felismerő funkció. A „Driving Mode Selection” szabályzórendszer segítségével a vezető gombnyomásra változtathatja meg a jármű bizonyos menetdinamikai paramétereit. További újdonság az elektromos mozgatású panoráma billenő-/tolótető, amely nagyméretű üvegfelületével szolgálja az Octavia utasainak kényelmét és kellemes közérzetét. Az új Octavia palettáján a KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System) automatikus nyitási és indítási rendszere is megjelenik.

Infotainment-rendszerek új generációja

Az új škoda Octavia rádió- és rádió-navigációs rendszerek teljes egészében új fejlesztésű generációjával érkezik. A škoda modellek körében első ízben kezelhetők e technikák felsőbb kategóriás kivitelei közelítés-érzékelővel kiegészített érintőképernyővel és lapozó-funkcióval. A színvonalas hangzásélményekről a CANTON hangrendszere s az e tekintetben is optimalizált utastér-kialakítás gondoskodik.

Praktikum „Simply Clever” megoldásokkal

Mint minden škoda, az új Octavia is „Simply Clever” megoldások sokaságával könnyíti vezetője és utasai életét. A következő felszerelések az adott kiviteltől függően már szériában vagy extraként állnak rendelkezésre: a csomagtér összehajtható Cargo-elemeivel az egyes tárgyak biztonságosan rögzíthetők a padlózaton; először kapható a škoda Octavia megfordítható csomagtér-padlóval; a tanksapka-fedél jégkaparónak ad helyet; a vezetőülés alatt külön tartó áll rendelkezésre a láthatósági mellények számára; az ajtózsebekben hulladéktartó rekeszek találhatók; az iPod, a mobiltelefon és társai multimédiás tartóban helyezhetők el. A škoda Octavia utas- és csomagterének rendjéről további rakodórekeszek, tartók és akasztók sokasága gondoskodik, ilyen például az első mennyezetkárpit extra méretű szemüvegtartója. A praktikus megoldások között a téves tankolás megelőzése és a hátsó ülések mögé hajtható csomagtér-borítás is szerepel.
Kulcsszavak: alsó kategória, alsó középkategória, autó, autógyár, autóipar, autópiac, családi autó, galéria, hírek, pohu, skoda, tesztek
 
Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Bemutatkozott az átdolgozott Skoda Yeti Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Véglegesen a Renault-Nissan többségi tulajdonába került az AvtoVAZ Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében A Nissan bemutatja a forradalmian új benzinmotorját Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota
 
Az S-Cross a „legjobb tanulmányautó” Kantonban

Az S-Cross a „legjobb tanulmányautó” Kantonban

2012. december 14.
A Suzuki Motor Corporation S-Cross modellje nyerte el a „legjobb tanulmányautó” díját a Kanton városában megrendezett 10. Kínai Nemzetközi Autókiállításon.
Részletek
Suzuki S-CrossAz értékelés során az S-Cross crossover tanulmány bizonyult a legjobbnak, köszönhetően kiforrott formatervének, amely egyben kijelöli az irányt a Suzuki tervezési-fejlesztési munkája számára a továbbiakban. A jelöltek listájára a kantoni külkereskedelmi kiállításokat szervező vállalat és a médiatámogatók javaslata alapján lehetett felkerülni. Az S-Cross tanulmánymodellt internetes és mobiltelefonos szavazással választották ki a kiállítás látogatói és a szakértők.

Az S-Cross tanulmánymodell

A Suzuki első crossover kategóriába tartozó koncepciómodellje, az S-Cross a 2012-es Párizsi Autószalonon debütált szeptemberben. Az „érzelmet” a lökhárítótól a karosszéria hátsó részéig futó dinamikus gerincvonal-vezetés szimbolizálja. A „minőséget” a hálós első hűtőrács sötét és selyemfényű krómozása, valamint az innovatív tervezésű tetősín testesíti meg. Utóbbi, amikor nem használják, egy síkban van a tetővel. Az „aerodinamikát” a hátrafelé lejtetett tetővonal, továbbá az első lökhárító oldalán, az ajtók alján és a hátsó lökhárítók oldalán található sima kontúr fejezi ki. A crossover szívóssága az elülső védőlemezben, a merészen öblösödő szárnyívekben és alsó díszlécekben, valamint a 20 colos krómozott felnikben ölt testet.

Suzuki S-Cross.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autópiac, hírek, koncept, suzuki, tanulmány autó, tesztek
 
Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója Új csúcsra érkezett idén a BMW Group éves gyártási volumene Új csúcsra érkezett idén a BMW Group éves gyártási volumene 20. születésnapját ünnepli az Audi A3 20. születésnapját ünnepli az Audi A3 Az S-Cross a „legjobb tanulmányautó” Kantonban A Nissan standjának főbb látványosságai a Tokiói Autószalonon Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka
 
Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészét

Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészét

2012. december 13.
Biztosítja a főváros a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) villamos- és trolibusz-beszerzési projektjének önrészét, miután a képviselők 30 igen szavazattal és 1 tartózkodással megszavazták az erről szóló előterjesztést.
Részletek
Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészétBiztosítja a főváros a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) villamos- és trolibusz-beszerzési projektjének önrészét, miután a képviselők 30 igen szavazattal és 1 tartózkodással megszavazták az erről szóló előterjesztést.

Budapestnek 288 millió forintot kell három év alatt biztosítania ahhoz, hogy a 43 milliárd forint értékű járműbeszerzés megvalósuljon, mivel a projekt 99,33 százalékát az unió finanszírozza. Ebből 37 villamost és 24 trolibuszt szerez be a BKK, valamint megújul a Száva, a Hungária és a Budafok kocsiszín is.

A villamosokra a közbeszerzési eljárást ez év végén írják ki, a prototípus járművek 2014 év végén, a sorozat járművek pedig 2015 harmadik negyedévéig érkezhetnek meg. Az alacsonypadlós villamosok az 1-es, a 3-as, a 19-es és a 61-es vonalakra kerülnek majd. A trolibuszok esetében a közbeszerzést 2013 első negyedévében indítja el a BKK, az új járműveket 2014 elejétől szállítják le. Az új trolik a város szinte minden vonalán közlekednek majd.

A beszerzésekben a mennyiségi megkötésnél plusz 236-279 százalékos darabszámot írnak elő, hogy egy újabb ütem elfogadásakor le lehessen hívni az opciót.
Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészét.
Kulcsszavak: bkk, bkv, busz, közlekedés, villamos
 
Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészét Új forgalmi rend lép életbe Őrmezőn, a metróépítés környékén Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészét Változik júniusban a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje Vitézy: minden alapot nélkülöző vádaskodás a BKK vezetőjének közleménye Vitézy: minden alapot nélkülöző vádaskodás a BKK vezetőjének közleménye Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészét Kína a "zöld autókat" támogatja Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészét Vasárnap kezdődik a nyári időszámítás
 
Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újat

Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újat

2012. december 13.
Az idén várhatóan több mint 70 százalékkal nő a használtautó-import mértéke Magyarországon, elérve az 54 ezer darabot, így az idén először meghaladja majd az újautó-eladások várható, 52 ezres darabszámát - közölte a Használtautó.hu csütörtökön az MTI-vel.
Részletek
Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újatA túlnyomórészt magánszemélyek által behozott autók azonban nem a belföldi használtautó-piacon hiányzó néhány éves autók kínálatát pótolják, mivel 54 százalékuk legalább tízéves - mutat rá a portál.

A használtautó-behozatal volumene a tavalyi 31 ezerről egy év alatt nő várhatóan 54 ezerre, egyre nagyobb mértékben befolyásolva a piacot. Míg a használtan importált személygépkocsik 2010-ben még alig 4 százalékát, 2011-ben 6,6 százalékát tették ki a magyar használtautó-vásárlások teljes mennyiségének, addig az idén az arányuk már elérte a 12 százalékot.

2012-ben a behozott járművek 45 százaléka alsó- és felső-középkategóriás személyautó volt, a legnépszerűbb hat márka (Volkswagen, BMW, Opel, Ford, Mercedes, Audi) teszi ki a teljes mennyiség több mint 60 százalékát. Az idei év első tíz hónapjának adatai szerint a használtautó-import 89 százalékát magánszemélyek nevére helyezték forgalomba.  

Szemes árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője szerint mivel az autóimport szabályozásában a következő év elején nem várható változás, a használtautó-behozatal alakulását a jövőben elsősorban a deviza-árfolyamok alakulása fogja meghatározni. Amennyiben az euró árfolyama továbbra is a jelenlegi sávban marad, úgy a jövő évben havi átlagban 4500-5000 használt, zömmel idősebb, külső finanszírozás nélkül is megvásárolható személyautó behozatalával lehet számolni.
Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újat.
Kulcsszavak: autó, autóipar, autókereskedés, autópiac, hírek, tesztek
 
Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újat Ismét Ford-ból fogyott a legtöbb Magyarországon Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újat A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újat Felminősítette a General Motorst a Moody´s Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újat Történelmet ír a BMW i8 Az Autós Nagykoalíció csatlakozott az ICDP nemzetközi autóipari kutatásokkal foglalkozó szervezethez Az Autós Nagykoalíció csatlakozott az ICDP nemzetközi autóipari kutatásokkal foglalkozó szervezethez
 
Együttműködik a BMW csoport és a Boeing

Együttműködik a BMW csoport és a Boeing

2012. december 13.
Együttműködési megállapodást kötött a BMW csoport és a Boeing, amelynek értelmében közös kutatásokat végeznek a szénszálas anyagok újrahasznosításával kapcsolatban, valamint megosztják egymással a gyártási és automatizálási tapasztalatokat is.
Részletek
Együttműködik a BMW csoport és a BoeingMind a BMW, mind a Boeing úttörő a szénszálas termékek gyártását illetően: a 2013 végén bemutatandó BMW i3 és a nem sokkal később piacra lépő BMW i8 modelljeivel a bajor márka lesz az első, amely karbonszálas karosszériájú személyautót kínál ügyfeleinek. A Boeing által gyártott 787-es Dreamliner repülőgép pedig 50 százalékban szénszálas anyagból készül, így mindkét vállalat számára kiemelten fontos ezen anyagok újrahasznosítása a gyártási folyamat során.

„A Boeing a legmegfelelőbb partner számunkra a szénszálas anyagokkal kapcsolatos együttműködés terén” – mondta Herbert Diess, a BMW csoport igazgatóságának fejlesztésért felelős tagja. „Többéves tapasztalattal rendelkeznek a szénszálas technológia légiközlekedésben való alkalmazásában, míg a BMW csoport jelentős versenyelőnyt szerzett ezen anyagokból készült alkatrészek sorozatgyártásában. Ezzel az együttműködéssel egyesíthetjük tapasztalatainkat a fenntartható termelési megoldások érdekében.”

A BMW csoport az SGL csoporttal közösen épített, szénszálas műanyag üzeme fontos része a két cég az automatizálást előnyben részesítő termelési stratégiájának. A Washington állambeli gyárban készülnek azok az ultrakönnyű, szénszál erősítésű műanyag elemek, amelyeket a jövőben a BMW i almárka modelljeiben használnak majd fel.
Együttműködik a BMW csoport és a Boeing.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autópiac, bmw, concept, gyár, hírek, tesztek, zöld
 
Elektromos autók töltőkészülékeit telepítették a budai várnegyedbe Elektromos autók töltőkészülékeit telepítették a budai várnegyedbe Együttműködik a BMW csoport és a Boeing A Toyota a legértékesebb autómárka Együttműködik a BMW csoport és a Boeing Red Dot dizájn díj és Világ Év Autója 2014 döntő Együttműködik a BMW csoport és a Boeing Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino Az ABB elektromos autó-gyorstöltő állomásokat szállít a Cseh Elektromos Művek e-mobilitás projektjéhez Az ABB elektromos autó-gyorstöltő állomásokat szállít a Cseh Elektromos Művek e-mobilitás projektjéhez
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11801 - 11810