Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11831 - 11840 |
Éld át az őrületes Juke Nismo élményt |
||
2012. december 10.
A felfrissített Asphalt 7: Heat játékosai egészen a végletekig menően próbára tehetik a Nissan Juke Nismo-t és a Juke R-t a digitális világban, és elnyerhetik a lehetőséget, hogy az elsők között vezethessék a Juke Nismo-t a valóságban is.
|
A népszerű autós videojáték - melyet már több mint 50 millióan töltöttek le - legutóbbi megújítása lehetővé teszi az Apple iOS és Android okostelefon/táblagép- használóknak, hogy megragadják két ultra-vágyálomnak számító Nissan modell, az izgalmas új Juke Nismo és a félelmetesen erős, 545 LE-s Juke-R kormányát. Az új játék megjelenését a Nissan és a Gameloft egy verseny elindításával ünnepli meg, melynek célja, hogy megtalálják a leggyorsabb online-versenypilótákat. A versenyben résztvevő országok (Egyesült Királyság, Spanyolország, Németország, Franciaország, Oroszország) győztesei egy VIP-utat nyernek Barcelonába, ahol a valóságban is vezethetik a Juke Nismo-t. Sőt, ezen felül, az Apple iOS platform használói december 8-án és 9-én ingyenesen letölthetik a játékot. A Nissan és Gameloft közötti együttműködés tovább erősíti a kapcsolatot a Nissan és a játékipar között. A rendkívül sikeres GT Academy - melyet a Sony Computer Entertainment-tel együttműködésben indítottak el - az életben egyszeri alkalmat nyújt a Grand Turismo játékosoknak, hogy valódi autóversenyző válhasson belőlük. A GT Academy immár a negyedik szezonban képez az online versenyzőkből professzionális autóversenyzőket. A legutóbbi nyertes, a belga Wolfgang Reip jelenleg éppen egy intenzív versenyző-fejlesztői programban vesz részt, mielőtt 2013 januárjában elindulna a Dubaiban megrendezendő 24 órás versenyen. Az Asphalt 7:Heat az egyetlen olyan játék, amely egyaránt lehetőséget ad a Juke-R és a Juke Nismo vezetésére. Ezek közül az előbbi az egyike azoknak a Nissan modelleknek, amelyről idén a legtöbb szó esett, mert ötvözi a márka két leginkább innovatív autójának, a GT-R-nek és a kompakt crossover modellnek, a Juke-nak a tulajdonságait. Az 545 LE-s motorral hajtott Juke-R a becslések szerint 3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, legnagyobb sebességét 275 km/h-ra teszik. A Juke Nismo kiemelkedő dinamikai jellemzőkkel áll vezetője rendelkezésére, s mindezt innovatív felszereltséggel párosítja. 1,6 l-es, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű benzinmotorjának (DIG-T) teljesítménye 200 LE, nyomatéka 250 Nm. Speciális fejlesztésű aerodinamikai elemei révén még hatékonyabb, dinamikusabb és erőteljesebb a megjelenése. Az aerodinamikai elemek része az alacsonyabb első és hátsó lökhárító, a szélesebb sárvédők és oldalsó küszöbspoilerek, valamint a módosított hűtőrács és hátsó spoiler, mely utóbbi javítja a levegőáramlást az autó hátulján. A sportos vonulat folytatódik a belső térben is, ahol az üléseket, a kormánykereket, a pedálokat, a műszereket, a sebességváltó gombot és az ajtóborításokat szintén átformálták. Az autó teljesítmény-orientált jellegének kihangsúlyozására, speciális, piros varrattal tűzött velúr-bevonatú, Nismo sportüléseket és Alcantara bevonatú kormánykereket szereltek be. A Juke Nismo piaci bevezetését jövő év elejére tervezik, így az Asphalt 7: Heat megújított változatában történő megjelenése révén a játékosok bárki másnál előbb vezethetik. Mindkét Juke-ot rendkívül gondosan modellezték, hogy megragadóan izgalmas tulajdonságaik a virtuális világban is érvényesüljenek, és játékosok millióit ültessék be a képzeletbeli vezetőülésbe. A játékosok egy speciális pályán, Tokióban, a Nissan Race Track-en versenyezhetnek, melynek van egy olyan szakasza is, amely áthalad a Nismo Omori-ban található gyárának területén is. A belépéshez a játékosoknak először regisztrálniuk kell a Gameloft facebook oldalán (https://www.facebook.com/NissanJukeOfficial) vagy a játékban, majd az Asphalt Academy játékmódban vezethetik a Nissan Juke Nismot. A leggyorsabban vezető játékosok - akiknek esélyük van arra, hogy megnyerjék a fődíjat - időeredményeit ranglistán jelenítik meg. A verseny 2012. december 17-től december 31-ig tart, ezt követően a versenyben résztvevő országok (Egyesült Királyság, Spanyolország, Németország, Franciaország, Oroszország) 10-10 leggyorsabb játékosából sorsolással választanak ki kettőt-kettőt (egy-egy iOS-en és egy-egy Androidon játszót). Mind a 10 nyertest meghívják egy VIP-útra Barcelonába, hogy ott élőben vezessék a Nissan Juke Nismot. Kulcsszavak: autó, autóipar, autópiac, autósport, gyár, hírek, japán, járműipar, juke, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Havazás - OKF: két települést is elzárt a hófúvás a hétvégén |
||
2012. december 10.
A hétvégi havazás és a hófúvások miatt két település, a Bács-Kiskun megyei Bácsszentgyörgy és a Baranya megyei Lovászhetény-Pusztakisfalu volt elzárva átmenetileg, és közel félezer autót akadt el a dunántúli megyék közútjain - tájékoztatta az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) helyettes szóvivője hétfőn az MTI-t.
|
A hétvégi havazás és a hófúvások miatt két település, a Bács-Kiskun megyei Bácsszentgyörgy és a Baranya megyei Lovászhetény-Pusztakisfalu volt elzárva átmenetileg, és közel félezer autót akadt el a dunántúli megyék közútjain - tájékoztatta az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) helyettes szóvivője hétfőn az MTI-t. Hajdu Márton közlése szerint Baranya megye négy településén - Egyházasharaszti, Old, Alsószentmárton, Siklósnagyfalu - a vízszolgáltatás szünetelt, Mezőhegyes és Battonya között pedig a vasútvonal volt járhatatlan hótorlaszok miatt. Tájékoztatása szerint Bács, Baranya, Békés, Csongrád, Somogy, Tolna, Zala megye közútjain összesen 444 jármű akadt el hótorlaszok, illetve egyéb akadályok miatt, és átmeneti útlezárások voltak az ország déli és délkeleti megyéiben. A havazás miatt korlátozták a teherautók közlekedését is, és egyes útszakaszokon a hólánc használata is kötelező volt. A szerbiai hóhelyzet miatt a röszkei határátkelőt is le kellett zárni a teherforgalom elől. Az OKF adatai szerint a hétvégén összesen 178 embert mentettek meg, közülük ötvennégyet a kihűléstől. A mentők 98 embert láttak el, aki a síkos úton, illetve közúti és egyéb balesetekben sérült meg, közülük hatan kerültek kórházba. Húsz ember szén-monoxid-mérgezést szenvedett. . Kulcsszavak: autó, busz, hírek, közlekedés, közút
|
|
|||||
|
||||||
Változik a vasút és a Volán-társaságok menetrendje |
||
2012. december 10.
Vasárnap egyszerre lép életbe a MáV-START és a Volán-társaságok 2012/2013. évi menetrendje, mindkettő 2013. december 14-ig lesz érvényben. A MáV-START Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a vonatok közlekedése több térségben is kedvezően változik.
|
Egerbe hat év után ismét hét pár InterCity indul, és a menetidő csökken, így Budapestről Egerbe vagy vissza egy óra ötven perc alatt lehet vasúton eljutni. A főváros és Békéscsaba között az eddigi tizenkilenc helyett naponta harminc vonat fog közlekedni óránkénti ütemes menetrendben, a vonatok menetideje a közúti közlekedésnél jelentősen rövidebb lesz. Az óránként induló vonatok további előnye, hogy az összehangolt menetrendnek köszönhetően jelentősen bővülnek a csatlakozó, regionális vonalakra átszálló utasok lehetőségei. Budapest és Lajosmizse között óránkénti ütemes menetrendet vezetnek be, 15-ről 19-re nő a napi vonatpárok száma, az oroszlányiak pedig hattal több járatból választhatnak. A pécsi, a bajai és a kaposvári IC- és expresszvonatok a menetrendváltástól Budapest-Keleti pályaudvarról indulnak és oda érkeznek. Ennek oka, hogy a vasúttársaság készül a jövő évi pályafelújításokból adódó dunántúli fejlesztésekre. Az EURegio-vonatok közül Bécs felé csak a hajnali első, ellenkező irányban pedig a reggeli első kettő közlekedik Győr és Bécs között, valamennyi más esetben Hegyeshalomban és/vagy Bruckban át kell szállni. A vonalon az eddigieknél eggyel több vonatpár közlekedik, és valamennyi járat a megszűnő Südbahnhof helyett az új Hauptbahnhofon áll meg. Budapest és Brünn között naponta új EuroCity-vonatpár közlekedik Petrov néven, ezzel biztosítva a nappali kétóránkénti eljutási lehetőséget a Budapest-Pozsony-Leventevár(Breclav) útvonalon. A Moravia EuroCity-t felváltja a Varsovia EuroCity, amely Ostrava helyett ismét Varsóig közlekedik. A Maestral nemzetközi gyorsvonat neve Agramra változik, és közvetlen eljutást biztosít Ljubljanába. A horvát vasút a korábbitól eltérő, új üzletpolitikája miatt a Kvarner és a Drava InterCity, a Zagreb nemzetközi gyorsvonat és a kishatárforgalmi vonatok viszont megszűnnek, illetve a Szlovéniában végzett villamosítási munkálatok miatt nem közlekedik a Citadella nemzetközi gyorsvonat sem. A Nagyszebenbe közlekedő Transsylvania InterCity meghosszabbított útvonalon Brassóig közlekedik. Budapestről Temesváron át Bukarestbe az új Traianus InterCity áll forgalomba. A Bihar InterCity-t felváltja a Máramaros InterCity, amely meghosszabbított útvonalon, Kolozsváron át Máramarosszigetre közlekedik. Az eddigi 19 eurós brassói, bukaresti, nagyszebeni, marosvásárhelyi és kolozsvári ajánlatok köre új úti célokkal bővül, így Máramarossziget, Segesvár, Gyergyószentmiklós, Csíkszereda, Sepsiszentgyörgy is elérhető 19 eurótól, Temesvárra pedig már 15 eurótól el lehet utazni. A Volán Egyesülés korábbi tájékoztatása szerint az új menetrend lényegi változásai a közlekedési kormányzat törekvéseivel állnak összefüggésben: alapvetően a közösségi közlekedési kapacitások jobb összhangját, a vasúti-közúti párhuzamosságok kiküszöbölését, valamint a korábbinál jobb csatlakozásokat hivatottak biztosítani a közlemény szerint. A menetrendváltozással - az eddigieken túl - újabb ütemes menetrendet vezetnek be a Volánok a Miskolc-Polgár-Debrecen-Hajdúszoboszló, a Debrecen-Békéscsaba-Szeged, valamint az Eger–Salgótarján vonalakon. December 9-től kezdődően a helyközi autóbuszjáratokat elővárosi, regionális és országos kategóriákba sorolják be. újdonság, hogy az országos személyszállítási szolgáltatásban több vonalon egyes autóbuszjáratokat emelt szintű járatként közlekedtetnek. Ezek az autóbuszok ezután csak kiegészítő díj megfizetésével vehetők igénybe. A Volán-társaságok 2013-ban helyközi forgalomban munkanapokon 39 226, szabadnapokon 18 638, munkaszüneti napokon 15 635 járatot közlekedtetnek. A helyközi közlekedésben a 2011/12-es menetrendben szereplő járatok közül 945-öt leállítanak, és 664 új járat indul. A helyközi járatok száma így összességében minimálisan csökken a lejáró menetrendhez képest mind a munka-, mind a szabadnapokon. Helyi forgalomban összességében szintén csekély mértékben csökken a járatszám az új menetrend életbelépésével. A Volán-társaságok jövőre nem számítanak lényeges változásra az utasforgalom tendenciájában, a helyközi utazások száma várhatóan stagnál, vagy kis mértékben csökken, a helyi közlekedésben pedig minimális utasszámvesztés várható - közölte a Volán Egyesülés. Kulcsszavak: autó, gazdaság, hírek, közlekedés, vasút, volán, vonat
|
|
|||||
|
||||||
Ezerötszáz fős elbocsátás a Fiat lengyelországi gyárában |
||
2012. december 10.
Ezerötszáz fős elbocsátás várható a Fiat lengyelországi gyárában a kereslet csökkenése miatt.
|
A szakszervezetekkel pénteken kezdtek egyeztetni, és előreláthatóan január közepén zárják le a tárgyalásokat. Csak azután derül ki, pontosan hány embert rúgnak ki. A Fiat lengyelországi gyárában idén várhatóan 350 ezernél kevesebb kocsit állítanak elő, jövőre valószínűleg 300 ezer alá mennek a 2009. évi 600 ezret követően. A Tychyben lévő gyárban októberben majdnem ötezren dolgoztak. A gyár Fiat 500-as, Lancia Ypsilon és Ford Ka modelleket állít elő. A Pandák gyártásával kilenc év után 2012 végén leállnak, az új Pandákat már Olaszországban szerelik össze. Közben pénteken újabb egy évre megválasztották az európai autógyártók szövetségének (ACAE) elnökévé a Fiat vezérigazgatóját, Sergio Marchionne-t. Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autópiac, fiat, galéria, gyár, hírek, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Megjött a legmenőbb áruszállító |
||
2012. december 10.
A vadonatúj, az ’év Haszongépjárműve’ címet is megszerző Ford Transit Custom modell immár a lenyűgözően látványos Sport Van változatban is megrendelhető.
|
A 155 lóerős 2,2 literes Duratorq dízelmotorral szerelt Sport Van komoly teljesítményt, erőtől duzzadó megjelenést és a karosszéria színére fényezett kiegészítő elemeket kínál, ezen felül a vásárlók az exkluzív, részleges bőrkárpitozástól kezdve a Ford SYNC technológián át a DAB audiorendszerig számos extra közül választhatnak. A vadonatúj, az ’év Haszongépjárműve’ díjat is elnyerő Ford Transit Custom termékcsalád csúcsmodellje, a Sport Van változat új, dinamikus külsővel érkezik. A kisvállalkozásoknak és magánvállalkozóknak ajánlott Sport Van nemcsak rendkívül hatékony munkaeszköz, hanem a tömegből is látványosan kitűnik. Az új modell a Sport Van-sorozat sikereire épül: először a Transithoz készült ilyen látványos modellváltozat 2007-ben. “Az új Sport Van igazán stílusos jármű, amely azonban a látványos külső megjelenés mellett is megőrizte a Transit minden funkcionális értékét és képességé.” – hívja fel a figyelmet Nick Readings, a Ford Európa haszonjármű-marketing igazgatója. A vadonatúj Transit Custom nemrégiben elnyerte az “év Haszonjárműve” címet, s a Ford azóta már egy kategóriaelső fogyasztású ECOnetic modellváltozatot is bemutatott. A vadonatúj Transit Custom Van erőteljes dizájnú karosszéria-kiegészítőket kapott, s a lökhárítók, a külső tükörházak, a kilincsek és az oldalvédő elemek a karosszéria színében pompáznak. A látványra a stílusos, 18 colos, 235/50-es abroncsokkal szerelt könnyűfém keréktárcsák teszik fel a koronát, nem beszélve a motorháztetőt díszítő jellegzetes kettős sávozásról. Az exkluzív, sportos stílus a kabinban is folytatódik: a dizájnerek részleges bőrözéssel kombinálták a Pewter szövetkárpitokat, az üléspárnák huzata pedig faszénfekete bőr; az autóhoz megrendelhetők a legmodernebb technológiák, például a Ford SYNC hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási csomag vagy a DAB audiorendszer. A Sport Van modellt a Transit Custom 2,2 literes Duratorq dízelének legerősebb változat hajtja: a blokk teljesítménye 155 lóerő, forgatónyomatéka pedig 385 Nm. A jármű rövid tengelytávú dobozos karosszériával készül, legnagyobb megengedett össztömege 2,9 tonna. A Transit Custom Sport Van már megrendelhető, s az első járműveket 2013 elején kapják meg a vásárlók. Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autópiac, autószalon, ford, haszongépjármű, hírek, teherautó
|
|
|||||
|
||||||
A Hyundai legkeresettebb modellje, az i30 európai eladásai elérték a félmilliós darabszámot |
||
2012. december 10.
Az alsó-középkategóriás i30 európai értékesítése meghaladta az 500.000 darabot.
|
A Hyundai i30, a vállalat legkeresettebb európai modellje hármas mérföldkőhöz érkezett, és jelentős újautó-eladásokat, valamint termelési rekordot tudhat maga mögött a térségben és világszerte egyaránt. Az első generációs modell 2007-es piaci bevezetése óta az i30 több mint félmillió példányban talált gazdára Európában. Ez a siker a modell iránti globális kereslet mozgatórugója is volt, hiszen a világszintű eladások a közelmúltban átlépték az egymillió darabot. Az új generációs i30, akárcsak elődje, a Hyundai díjnyertes Nošovice-i üzemében, a Cseh Köztársaságban készül. A 2008 óta termelő létesítmény a mai napig több mint félmillió példányban állította elő az i30-as modellt, amelyet hatvan különböző piacra exportálnak, Európától kezdve a Közel-Keleten át Afrikáig, Dél-kelet ázsiától óceánián át a Karibi térségig. „A 2007-es piaci bevezetését követően az i30 márkánk legfontosabb modelljévé lépett elő az európai piacokon. Ez volt az első olyan típus, amelyet a kontinensen terveztünk és gyártottunk. Az i30 által képviselt értékek – a kiváló minőség, az alacsony károsanyag-kibocsátás és a nagyszerű ár-érték arány – pedig mostanra a Hyundai márka szinonimájává váltak” – hangsúlyozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója. Azon túl, hogy Európában készül, az i30 mindkét generációját a Hyundai Motor Europe Műszaki Központjában tervezték és fejlesztették, mégpedig a szintén európai eredetű „folyékony szobrászat” formanyelvet felhasználva. Az új generációs i30 modellcsalád a közelmúltban egészült ki a háromajtós kivitellel, amely még sportosabb értékeket sorakoztat fel az ötajtós és kombi változatok tulajdonságai mellé. Mint a Hyundai összes, újonnan bevezetett európai modelljére, az új generációs i30-ra is érvényes a márka verhetetlen, ötéves Tripla 5 ügyféltámogatási csomagja, amely ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenkénti átvizsgálást tartalmaz. Kulcsszavak: alsó középkategória, autó, autógyár, autóipar, autópiac, gazdaság, gyár, hírek, Hyundai, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Havazás - A Dél-Dunántúl után a Dél-Alföldön esik majd a hó |
||
2012. december 08.
A Dél-Dunántúl után fokozatosan kelet felé halad és a Dél-Alföldre érkezik az intenzív havazás szombaton a nap folyamán az Országos Meteorológiai Szolgálat tájékoztatása szerint.
|
Várhatóan az ország déli megyéiben (Dél-Dunántúl, Dél-Alföld) 10-20 centiméter friss hó esik a nap folyamán, a déli országhatár mentén akár 30 centiméter is hullhat. Délutántól az erősebb havazás súlypontja fokozatosan tolódik a délkeleti országrész felé - olvasható a meteorológiai szolgálat honlapján. Az északkeleti szél tovább erősödik, helyenként viharossá fokozódik. A széllökések ereje az országban jellemzően meghaladja az óránkénti 50 kilométert, de a legerősebb lökések 60-70 kilométer körül várhatók. A már hóval borított tájakon a nap első felében a Dunántúl déli részén, később főként az Alföld déli részén a viharos szél jelentős hóakadályokat is emelhet. A megerősödő szél a hóval borított tájakon máshol is hordja majd a havat. Szombatról vasárnapra virradóra fokozatosan a Tiszántúlra helyeződik át a havazás. Az Országos Meteorológiai Szolgálat szombat reggel a legmagasabb fokú, azaz piros riasztást adott ki Baranya megye kilenc kistérségére hófúvás miatt. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság az MTI-nek küldött tájékoztatása szerint az érintett kistérségek a komlói, mohácsi, pécsi, pécsváradi, sásdi, sellyei, siklósi, szentlőrinci és a szigetvári. Ezeken a helyeken a viharos erejű - az óránkénti 70 kilométert meghaladó - szél hótorlaszokat képezhet, amelyek elérhetik az 50 centimétert is. Az itt tartózkodók és az ide indulók figyelmét felhívják, hogy csak indokolt esetben induljanak útnak, valamint folyamatosan figyeljék az előrejelzéseket és híradásokat. Készüljenek fel arra, hogy elakadhatnak, vagy lezárt útszakaszok lesznek az érintett térségben - írták. . Kulcsszavak: autó, hírek, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Debreceni 2-es villamos: a Keviép az Arcadom nélkül is folytatja a munkát |
||
2012. december 08.
A Keviép dolgozói pénteken felvonultak a debreceni 2-es villamos építési területére és munkához láttak, hogy határidőre elkészüljön a beruházás - mondta Miklóssy Ferenc az MTI-nek.
|
"Konzorciumi tagi jogunkkal élve vettük fel a munkát. Az egyéves tétlenség ugyanis veszélyezteti a beruházást, és ha kell, egyedül, határidőre befejezzük a remíz és a villamospálya építését" - fejtette ki a cégvezető. Az ügy előzménye, hogy a Demján Sándor érdekeltségi körébe tartozó Arcadom Zrt. vezette ATK Konzorcium - amelynek a Keviép is tagja - nyerte el közbeszerzési pályázaton a kivitelezést. Az Arcadom azonban a már elvégzett munkákért nem fizetett az alvállalkozóknak, akik levonultak az építési területekről. A pályaépítés csaknem egy éve áll, a leendő sínpálya vonalán kiásott gödrök óriási fennakadást okoznak a városi közlekedésben. Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere novemberben együttműködésre kérte a 2-es villamos beruházás alvállalkozóit egy informális találkozón. A város ugyanis nem áll szerződésben az alvállalkozókkal, akinek az eddigi munkák elvégzéséért 600 millió forinttal tartozik az Arcadom Zrt. vezette ATK konzorcium - emlékeztetett akkor a polgármester. Kósa Lajos a több mint 35 alvállalkozóval ismertette: megegyezés született a debreceni önkormányzat és a kivitelező ATK konzorcium között a 2-es villamospálya építése ügyében, amely szerint jövő év március 18-ra, mire az első villamoskocsi megérkezik, a fogadóépület, a remíz készül el, míg a teljes villamospálya 2013. december 20-ra épül meg. Ilyen előzmények után döntött úgy a Keviép, hogy az Arcadom nélkül is folytatja a munkát saját alvállalkozóival. A Keviép egyébként a villamos-beruházáson dolgozó alvállalkozóit - ellentétben az Arcadommal - még áprilisban, saját forrásaiból kifizette - közölte Miklóssy Ferenc. Miután a nyári ideális építési idő a viták miatt kimaradt, a Keviép hétfőtől nagy erőkkel folytatja a munkát, hogy mind a remíz, mind a sínpálya határidőre elkészüljön - mondta az MTI-nek a cégvezető. . Kulcsszavak: bkk, bkv, gazdaság, hírek, közlekedés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Az állam működteti majd a mobil fizetési rendszert |
||
2012. december 08.
A kormány elfogadta és a közeljövőben rendeletben kihirdeti a Nemzeti Mobil Fizetési Rendszer részletszabályait - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI-vel.
|
A kormány elfogadta és a közeljövőben rendeletben kihirdeti a Nemzeti
Mobil Fizetési Rendszer részletszabályait - közölte a Nemzeti
Fejlesztési Minisztérium az MTI-vel. A rendszer a mobiltelefonos fizetési technológiát felhasználó egységes állami platformként működik majd. Első lépcsőben a parkolási közszolgáltatások és az autópálya-matricák elektronikus értékesítésében lehet használni. A közlemény kiemeli: minden közszolgáltató köteles lesz az országosan egységes rendszert igénybe venni, szolgáltatásainak mobil értékesítéséhez. A kizárólagos állami tulajdonú Nemzeti Mobil Fizetési Zrt. a díjbevételeiből fedezi működési költségeit. Az ügyfél - az igénybe vett szolgáltatáson felül, a már működő rendszerekhez hasonlóan - kényelmi díjat fizet. E díj mértéke - szolgáltatástól függően - 50-100 forint lesz. Ez alacsonyabb a mai szolgáltatók áraitól - áll a közleményben. A jelenleg üzemelő rendszerek többsége az új állami platformra támaszkodva, annak viszonteladójaként működhet majd. Kulcsszavak: autó, gazdaság, hírek, teherautó
|
|
|||||
|
||||||
Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér |
||
2012. december 08.
A kitűzött határidőnél három órával korábban, szombat reggel hét órakor újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.
|
A kitűzött határidőnél három órával korábban, szombat reggel hét órakor újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér - tájékoztatta az MTI-t Hardy Mihály, a repülőteret működtető Budapest Airport szóvivője. Hangsúlyozta: az alapos ellenőrzés után a repülőtéri rendszerek ismét megbízhatóan működnek. A Budapest Airport arra kéri az utasokat, hogy vegyék fel a kapcsolatot légitársaságukkal, tőlük kérjenek információkat a járatuk indulásáról. A légi forgalom várhatóan fokozatosan tér vissza a normális ütemhez a nap folyamán - közölte Hardy Mihály. A szóvivő tájékoztatása szerint szombaton 8600 utas indult volna a budapesti repülőtérről, a megnyitást követően szombaton 6000 utas el tud menni, és az érkezők száma is hasonló nagyságrendű. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret műszaki hiba miatt pénteken dél előtt nem sokkal zárták le. A repülőtér bezárása pénteken összesen 103 induló és 84 érkező járatot érintett. Kulcsszavak: ferihegy, hírek, közlekedés, légiközlekedés, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11831 - 11840 |