Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11811 - 11820 |
Átadták a járműtechnológiai tanszék új épületét a Kecskeméti Főiskolán |
||
2012. december 13.
Elkészült a Kecskeméti Főiskolán a járműtechnológiai tanszék új épülete az Európai Unió és a magyar állam 1,3 milliárd forintos támogatásával, összesen 1,4 milliárd forintból. Zombor Gábor (Fidesz-KDNP), Kecskemét polgármestere a szerdai átadási ünnepségen bejelentette: a város évi 50 millió forintos támogatással ösztöndíjprogramot indít, amely évente 150-200 diák tanulmányait ...
|
Danyi József rektor köszöntőjében hangsúlyozta: a Mercedes-Benz beruházása nélkül a főiskola fejlesztése nem valósult volna meg, a tervek szerint a tanszéken évente több mint száz mérnököt képeznek majd. Kiemelte a város, a helyi vállalkozások, valamint a Knorr-Bermse Fékrendszerek Kft. és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. közötti együttműködést, ami a város és a régió gazdaságát erősíti, a főiskola jövőjét biztosítja. Zombor Gábor közlése szerint a város számára kiemelten fontos a főiskola megerősödése, amely a régió gazdasági életére komoly hatással van. A Mercedes-Benz kiemelt fejlesztése, a főiskolán német mintára beindított duális mérnökképzés hozzájárult ahhoz, hogy a kormány kiemelt járműipari övezetté nyilvánította Kecskemét térségét - tette hozzá. Kitért arra, a további fejlesztéseket nagymértékben segíti az, hogy a kormány át fogja vállalni a város eddig fejlesztésre felvett hiteleinek 40 százalékát. A polgármester kérte a főiskola vezetését, hogy a város februári költségvetésének elfogadása előtt dolgozzák ki azt a programot, amelynek értelmében évente 50 millió forinttal támogatják majd 150-200 diák tanulmányait. Köpeczi-Bócz Tamás, EU-fejlesztési és stratégiai miniszteri biztos - aki Balog Zoltánt, az emberi erőforrások miniszterét képviselte az átadáson - szintén méltatta a beruházást és azt az összefogást, amelyet Kecskemét és térsége az elmúlt két évben tanúsított. Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a főiskola stratégiai partnerként fontos szereplő a gyár sikeressége szempontjából, biztos hátteret jelent a szakember-utánpótlásban. Emlékeztetett, hogy a kecskeméti duális főiskolai képzésről szóló memorandumot 2011 májusában írták alá, így kezdhették még 2012 szeptemberében a diákok ezt a képzést. A cég jóvoltából az új, Kecskeméten gyártott, B osztályos Mercedes front- és oldalpanelét állították ki, illetve a vállalat egy komplett B200-as Mercedest ajándékozott a főiskolának, amelyet a hallgatók szemléltető eszközként használhatnak. Lepsényi István, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója hangsúlyozta: meggyőződése szerint az átadott és a legkorszerűbb technikával felszerelt tanszéken világszínvonalú képzés folyik. Utalt arra, a gazdasági társaság hamarosan bejelenti, hogy Kecskeméten egy teljesen új gyár és kutatási központ építését kezdi meg. Kulcsszavak: alsó középkategória, autó, autógyár, autóipar, felsőkategória, hírek, irányjelző magazin, mercedes
|
|
|||||
|
||||||
Félmillió V8-asnál tart a magyar Audi |
||
2012. december 13.
Elkészült az 500 ezredik nyolchengeres motor az Audi Hungaria Motor Kft.-nél.
|
Az erőforrás egy V8 TFSI motor 382 kW /520 LE teljesítménnyel. A jubileumi motor egy Audi S8-ba a német piacra kerül - tudatta közleményében a győri vállalat kedden az MTI-vel. A V8 motorok sorozatgyártása 1997-ben indult. Jelenleg több mint 400 munkatárs dolgozik a nyolchengeres motorgyártás területén. A motorhoz a vezérműtengely, a hengerfej és a forgattyúsház mechanikai megmunkálása is Győrben történik. Naponta mintegy 200 nyolchengeres motor készül 250 és 382 kW közötti teljesítménnyel. A motorcsalád hat erőforrását az Audi Hungaria többek között az Audi RS 4, RS 5, S6, S7, A8, S8, Q7 és R8, valamint a Volkswagen Touareg és a Bentley Continental GT, Porsche Cayenne modellekhez szállítja. "Csúcstechnológiájú motorokkal győzzük meg vásárlóinkat a VW és Audi márkák prémiumszegmensében" - idézte a közlemény Achim Heinfling, motorgyártásért felelős ügyvezető igazgatót. Az Audi Hungaria 19 éve sikeres gyártója és szállítója a Volkswagen és az Audi Konszern csúcstechnológiájú motorjainak. Jelenleg 240 motorváltozat - a négyhengerestől a tizenkét hengeresig - készül a győri gyártósorokon, teljesítményük 63 kW/86 LE és 419 kW/570 LE közötti. Naponta több mint 8000 motor hagyja el a gyártósorokat. A vállalatnál foglalkoztatott mintegy 8600 munkatársból több mint 5000-en dolgoznak a motorgyártásban - olvasható a közleményben. . Kulcsszavak: alsó középkategória, audi, autó, autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, felsőkategória, hírek, pohu, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Porsche Hungaria: stagnált az értékesítés az idén |
||
2012. december 13.
A Porsche Hungariának (PH) sikerült megőriznie vezető, mintegy 30 százalékos részesedését az idén stagnáló újautópiacon - közölte Eppel János, a Volkswagen konszern márkáinak magyarországi importőre, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
|
Elmondta: a belföldi újautópiac az idén sem moccant, noha egy évvel ezelőtt már a növekedés megindulására számítottak a kereskedők a 2009 óta tartó helyben járás után. Az idén is mintegy 58 ezer új személygépkocsi és mintegy 12 ezer kishaszonjármű kerül forgalomba Magyarországon, és ugyanerre lehet számítani 2013-ban. A kishaszonjárművek piacán a PH részesedése 17 százalékos. Eppel János megjegyezte: hónapról hónapra tapasztalható 10 százalék körüli ingadozás az értékesítésben, és az év végéig pár százalékos növekedés is lehetséges, de ez nem a belföldi vásárlói kedv megerősödésének tulajdonítható, hanem annak, hogy európai uniós vevők is kihasználják a magyarországi alacsony regisztrációs adót. Az ügyvezető igazgató beszámolt arról, hogy a PH márkáiból az idén mintegy 17 ezer autót értékesítettek. Volkswagenből és Skodából 6500-6500 kelt el, Audiból több mint 1900, Volkswagen kishaszonjárműből megközelítőleg 2000. A válságot leginkább a SEAT sínyli meg, értékesítése nem volt számottevő, holott a csúcsévek idején még évente több mint 5000 fogyott belőle. A PH-nál is a piacihoz 70 százalékhoz hasonlóan magas arányú a céges vevők száma, a Skoda márkánál még ennél is több, 80 százalék. Eppel János kitért arra, hogy az idén némileg javult az autókereskedelemben a jogszabályi környezet, példaként említette a regisztrációs adó csökkenését, ami jelentősen serkentette a használtautó-importot. Ide sorolta az is, hogy az autó tartós bérlete és lízingje esetében is visszaigényelhető az áfa. A csillapodó árfolyammozgások pedig kiszámíthatóbbá tették a gépjárműimportőrök gazdálkodását - tette hozzá. A piac legfőbb problémájának nevezte a márkakereskedések és márkaszervizek válságát, amely jelentősen megritkította az egykor még évi 200 ezer darabos újautó-értékesítésre berendezkedett hálózatot. A korábbi 1200 hazai márkakereskedőből jelenleg 600-650 tud működni. A PH egykori 115 kereskedéséből is mostanra már csak 85 működik, az idén is mintegy 10 százalék szállt ki a piacról - közölte kérdésre válaszolva. Elmondta: a biztosítóknál a készpénzes kárrendezés korlátozása, illetve a céges autójavítási számla egy részének visszaigényelhetősége a hivatalos szakszervizek felé tereli vissza az autósokat a feketeszervizektől, azonban további lépések is szükségesek lennének. Tájékoztatott arról, hogy az autós szakmai szervezetek több javaslatot is megfogalmaztak és eljuttattak a törvényhozásba annak érdekében, hogy csökkenjen a területen mintegy 50 százalékosra becsült feketegazdaság aránya. Javasolják egyebek között az autók számára a minden káreseményt rögzítő központi nyilvántartás létrehozását, az áfa kikerülhetőségének megszüntetését a használt autók magánimportjánál, és a külföldi rendszámú autók használatának szigorú ellenőrzését is. A Porsche Hungaria Kft. az idén a 2011. évihez hasonló, mintegy 200 milliárd forint árbevételre számít. Kulcsszavak: audi, autó, autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, hírek, pohu, seat, skoda
|
|
|||||
|
||||||
Befejeződött a 4-es metró vágányainak építése |
||
2012. december 12.
Befejeződött a 4-es metró alagútjában a vágányépítés, így tartható marad a 2014 első félévére tervezett utasforgalmi próbaüzem.
|
Befejeződött a 4-es metró alagútjában a vágányépítés, így tartható marad a 2014 első félévére tervezett utasforgalmi próbaüzem - közölte a Fővárosi önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a DBR Metró Projekt Igazgatóság szerdán az MTI-vel. A pályaépítés során a kivitelező mintegy 33 ezer köbméter betont épített be az alagutakba, a járműtelepen 5,1, az alagutakban 15,2 kilométer vágány épült 47 kitérővel, valamint 19 kilométeren épült ki a harmadik sín. A vágányépítési munkákra 2008 október végén kötöttek szerződést 13,5 milliárdos keretösszeggel, a földmunkák és közművek kiépítése után a vágányépítés a kelenföldi járműtelepen 2010 elején, az alagútban pedig 2011 márciusában kezdődödtt el. A Baross téri kocsikihúzóban január végéig még folynak majd munkálatok, a harmadik sínt és a kábeltartókat fogják felszerelni. Jelenleg a belső és a rendszerépítési munkákat végzik a kivitelezők, illetve a már Budapestre érkezett prototípus metrószerelvény tartampróbája van hátra. A teljes projekt műszaki készültsége 77 százalékos. . Kulcsszavak: bkk, bkv, hírek, közlekedés, metró
|
|
|||||
|
||||||
Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen |
||
2012. december 12.
A Volkswagen egyre kevésbé függ az áramszolgáltatóktól, az általa felhasznált elektromos energiának már több mint a felét saját forrásból fedezi és az önellátási arányt további beruházásokkal tervezi bővíteni - írja a Handelsblatt online kiadása.
|
A Volkswagen egyre kevésbé függ az áramszolgáltatóktól, az általa
felhasznált elektromos energiának már több mint a felét saját forrásból
fedezi és az önellátási arányt további beruházásokkal tervezi bővíteni -
írja a Handelsblatt online kiadása. "Németországi üzemeinket már mintegy 60 százalékban saját termelésű elektromos energiával látjuk el, részben azért, hogy függetlenítsük magunkat a piaci energiaáraktól" - mondta a konszern környezetvédelmi és energiaügyi igazgatója a hamburgi EID (Energie Informationsdienst) energiaipari piackutató vállalatnak adott interjúban. "Jövőre németországi üzemeink energia önellátási arányát már háromnegyedre emeljük saját magas hatékonyságú kapcsolt hő- és villamos erőművekkel, illetve megújítható energiaforrások igénybe vételével." A legnagyobb európai autógyár 2018-ig 640 millió eurót invesztál napenergia- és szélerőműparkok létesítésébe, valamint egy második brazíliai vízerőmű építésébe, illetve egy hőszivattyús erőmű kivitelezésébe. Kulcsszavak: audi, autó, autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, gyár, hírek, volkswagen, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Intézkedne a lengyel kormány a Fiat-elbocsátások miatt |
||
2012. december 12.
A lengyel kormány kedden tárgyalásokat kezd a Fiat-gyárban tervezett elbocsátások ügyében - közölte a lengyel miniszterelnök-helyettes, gazdasági miniszter hétfőn.
|
A lengyel kormány kedden tárgyalásokat kezd a Fiat-gyárban tervezett elbocsátások ügyében - közölte a lengyel miniszterelnök-helyettes, gazdasági miniszter hétfőn. Janusz Piechocinski elmondása szerint a kormány tárgyalni akar a "társaság elbocsátásokra vonatkozó terveinek jelentős módosításáról". A Fiat lengyelországi érdekeltségénél a múlt héten pénteken közölték, hogy ezerötszáz fős elbocsátás várható a kereslet csökkenése miatt. A társaság akkori közlése szerint a végleges szám a szakszervezetekkel pénteken kezdődött és előreláthatóan január közepén lezáruló egyeztetéseket követően derül ki. A Fiat lengyelországi gyárában az idén várhatóan 350 ezernél kevesebb kocsit állítanak elő, jövőre valószínűleg 300 ezer alá mennek a 2009. évi 600 ezret követően. A Tychyben lévő gyárban október végén közel ötezren dolgoztak. A gyár Fiat 500-as, Lancia Ypsilon és Ford Ka modelleket állít elő. A Pandák gyártásával kilenc év után 2012 végén leállnak, az új Pandákat már Olaszországban szerelik össze. . Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autópiac, gyár, hírek, olasz, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Ikarus: elfogadhatatlan a magyar autóbuszgyártás szereplőinek kiszorítása |
||
2012. december 12.
Elfogadhatatlan tartja az Ikarus, hogy a Volvo az állami tulajdonba került Rába közreműködésével kívánja a magyar autóbuszgyártás folyamatában résztvevőket kiszorítani a gyártási és értékesítési lehetőségekből, veszélyeztetve több ezer munkahely megtartását - közölte a társaság az MTI-vel kedden.
|
Elfogadhatatlan tartja az Ikarus, hogy a Volvo az állami tulajdonba került Rába közreműködésével kívánja a magyar autóbuszgyártás folyamatában résztvevőket kiszorítani a gyártási és értékesítési lehetőségekből, veszélyeztetve több ezer munkahely megtartását - közölte a társaság az MTI-vel kedden. Az Ikarusbus Kft. ezzel arra a múlt heti hírre reagált, hogy a Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding képviselői buszpiaci együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot írtak alá. A társaság közleménye szerint a legnagyobb gyártási, értékesítési hagyományokkal rendelkező Ikarus számára érthetetlen a Rába és a Volvo Bus közötti autóbuszpiaci együttműködés tervezett indításának híre. Az Ikarus és a többi magyar autóbuszgyártó kész egy hazai vagy nemzetközi gyártási együttműködési programban részt venni, amennyiben ebbe bevonhatók korszerű, modern fejlesztésű járműkonstrukciói, márkaneve, jelentős létszámot foglalkoztató gyártókapacitásai és a beszállítókat is tartalmazó további magyar háttéripari kapacitások - áll a közleményben. Minden egyes autóbusz hazai gyártása és értékesítése három-négy munkahely megtartását, illetve létesítését teszi lehetővé. A hazai gyártók Magyarországon befizetett adója az autóbusz árának 14 százalékát teszi ki, ami a magyar költségvetés bevételét növelné - közölte az Ikarusbus. A társaság közlése szerint a hazai gyártás csaknem 70 százalék hazai tartalmat képvisel, szemben a Volvo és a Rába által célul kitűzött 30 százalékos értékkel. . Kulcsszavak: autóipar, bkk, bkv, busz, gazdaság, hírek, ikarus, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
A Skoda a legkeresettebb autók közé várja az új Octaviát |
||
2012. december 12.
A Skoda Octavia új, immár harmadik generációja a cseh cég menedzsmentjének várakozása szerint bekerülhet a világ tíz legkeresettebb személygépkocsija közé.
|
A Skoda Octavia új, immár harmadik generációja a cseh cég
menedzsmentjének várakozása szerint bekerülhet a világ tíz
legkeresettebb személygépkocsija közé. Erről Winfried Vahland, a Wolkswagen csoporthoz tartozó Skoda autógyár vezérigazgatója beszélt kedden a közép-csehországi Mladá Boleslavban, amikor bemutatta a Skoda Octavia legújabb modelljét. A Skoda Octavia modellből jelenleg évente mintegy 400 ezer darabot adnak el, a legjobb tíz közé bekerüléshez évi több mint félmillió eladott gépkocsi kell az adott modellből. Az Octavia első modelljét 16 éve dobták a piacra, s azóta több mint 3,7 millió darabot gyártottak belőle. Az új Octavia gyártása novemberben indult meg, a hivatalos bemutatója márciusban lesz a genfi autószalonon. Az Octavia modell a Skoda gyár által gyártott kocsik mintegy 45 százalékát teszi ki. A gyár idei 875 ezerről 2018-ig 1,5 millióra szeretné növelni az évi gyártást. . Kulcsszavak: alsó középkategória, autó, autógyár, autóipar, gyár, hírek, pohu, skoda, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan GT-R nyerte a 2012-es Playboy Car Of The Year közönségdíjat |
||
2012. december 12.
December 4-én, a 2012-es Playboy év Autója gálán jelentették be, hogy az olvasók által on-line szavazatok alapján megítélt Közönségdíjat idén a Nissan GT-R vitte el.
|
December 4-én, a 2012-es Playboy év Autója gálán jelentették be, hogy az
olvasók által on-line szavazatok alapján megítélt Közönségdíjat idén a
Nissan GT-R vitte el. A rangos szakújságírói zsűri által megszavazott kategória-győztesek mellett a Közönségdíjas GT-R volt az egyetlen autó, amelyet a publikum juttatott a dobogó legfelső fokára. A díj értékét növeli, hogy a szavazatokat egy regisztrációt követően lehetett csak leadni, és egy regisztráló személy csak egyszer szavazhatott. A Nissan GT-R olyan neves versenytársakat utasított a háta mögé, mint a Ferrari F12 Berlinetta, a Porsche 911 Carrera4, a Chevy Camaro vagy a Toyota GT86. A GT-R e kitüntetésre híresen jó menetteljesítményeivel, és az azokhoz mérten különösen kedvező árával tudott szert tenni. A 2013-as modellévben 0-ról 100 km/h-s sebességre 2,7 másodperc alatt katapultáló szupersportkocsit évről évre hegyezi egyre gyorsabbra a Nissan elhivatott mérnökeinek csapata, és az újabb változatok bejelentéseit rajongók milliói lesik a világ minden táján. . Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autópiac, év autója, gt-r, gyár, hírek, nissan, sportautó
|
|
|||||
|
||||||
115 földgázüzemű Daily modellel bővül a TNT Express Italy flottája |
||
2012. december 12.
Az Iveco és a TNT Express Italy 115 Daily Natural Power jármű szállításáról írt alá szerződést, amely megállapodással mindkét vállalat tovább erősítette a környezet védelme iránti elkötelezettségét.
|
A földgázüzemű járművek a TNT futártevékenységében vesznek majd részt Róma vonzáskörzetében és más közép-olaszországi területeken. A járműveket több szakaszban helyezik forgalomba 2013-ig: az első és legjelentősebb szállítmány 66 földgázüzemű furgont foglal magában. A Daily Natural Power modell környezetvédelmi és gazdasági szempontból egyaránt hatékony szállítóeszköz. A földgázüzemű változat ugyanazt a kiemelkedő teljesítményt, erőt és nyomatékot kínálja, mint dízel megfelelője, ugyanakkor körülbelül 40%-kal csökkenti az üzemanyagköltségeket (az aktuális árak függvényében). Emellett a jármű CO2-kibocsátása is alacsonyabb 5-8%-kal, és megfelel az Euro VI szabványban rögzített határértékeknek, esetenként pedig meg is haladja azokat. A zajszint öt decibellel alacsonyabb, amely összességében 75%-kal csökkenti a jármű által keltett zajt, és javítja a sofőr kényelemérzetét. A „tartaléküzem” lehetővé teszi a benzinüzemű meghajtásra történő átváltást, így a sofőrök tovább folytathatják útjukat akkor is, ha a metán (CNG) kifogyna. A járműveket továbbá új generációs ESP (elektronikus menetstabilizáló) rendszerrel szerelték fel, amelynek része a blokkolásgátló, a kipörgésgátló és a visszagurulás-gátló technológia is. A TNT új flottája együttesen 370 tonnával kevesebb CO2-t bocsát ki évente. Ez a csökkentés összhangban van a TNT vállalati fenntarthatósági irányelveivel, hogy hasznos megoldásokat dolgozzanak ki az éghajlat-változási problémákra. A TNT Express Italy 2900 furgonnal szállítja a csomagokat Olaszországban. E járművek körülbelül 63%-a az Euro IV és Euro V szabványnak, 18%-a pedig az Euro III szabványnak felel meg. A vállalat 2011-ben flottájának 8%-át újította meg. . Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, hírek, iveco, teherautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11811 - 11820 |