Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 351 - 360
A Geely Auto új innovációs tervezőközpontot nyit Milánóban

A Geely Auto új innovációs tervezőközpontot nyit Milánóban

2023. február 23.
A központ a koncepcióautók és a sorozatgyártású járművek kutatás-fejlesztési programjain fog dolgozni.
Részletek

A Geely Auto új innovációs tervezőközpontot nyit Milánóban

A Geely Auto Group bejelentette  a Geely Auto Innovation Design Center Italy megnyitását, amely a kreativitás és a design új központja Milánó központjában. A tervezőközpontban jelenleg folyik a toborzás és minden logisztikai szempont megszervezése.

A design és innováció európai központjának megnyitását a világ egyik divat- és formatervezési fővárosában a cég vezetése határozottan támogatta, azzal a céllal, hogy megerősítse a kreativitás központi szerepét a márka jelenében és jövőjében.

A milánói Design Center  azt tervezi, hogy a sanghaji Geely Auto Design és a többi külföldi tervezőközpont kulcsfontosságú partnerévé válik.

A Geely Auto új innovációs tervezőközpontot nyit Milánóban

A milánói székhelyű tervezőközpont koncepcióautók és sorozatgyártású járművek kutatási és fejlesztési programjain fog dolgozni, és az élvonalbeli ötletek úttörője lesz.

A GIDCI az első projektjeként az egyik legújabb és leginnovatívabb modelljük, a Monjaro modell külső és belső dizájnján dolgozott. A központ célja, hogy a jövőben még több Geely autó tervezésében vegyen részt, és elősegítse a Geely autók piaci sikerét a világ minden táján.

A tervezőközpont feladata továbbá, hogy a Geely Auto Group ambiciózus projektjeinek, globális piackutatásának, nemzetközi stratégiájának, a globális piacra lépés támogatásának kulcsfontosságú tervezőerejeként szolgáljon.

A tervezőközpont feladata továbbá, hogy a Geely Auto Group ambiciózus projektjeinek, globális piackutatásának, nemzetközi stratégiájának, a globális piacra lépés támogatásának kulcsfontosságú tervezőerejeként szolgáljon.

A Geely Auto új innovációs tervezőközpontot nyit Milánóban
Kulcsszavak: autógyár, design, geely, olaszország
 
A prémium autómárkák értékugrási rangsorán a MINI áll az élen A prémium autómárkák értékugrási rangsorán a MINI áll az élen A Geely Auto új innovációs tervezőközpontot nyit Milánóban Az új generációs Fabia augusztus végétől gördül le a mladá boleslavi üzem gyártósoráról Kínában gyártott személyautói közül hétezret Európába exportál a Tesla Kínában gyártott személyautói közül hétezret Európába exportál a Tesla A Geely Auto új innovációs tervezőközpontot nyit Milánóban Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától A Nissan új tanulmánya díjat kapott az Észak-amerikai Autókiállításon A Nissan új tanulmánya díjat kapott az Észak-amerikai Autókiállításon
 
A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére

A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére

2023. február 23.
Amint otthonaink fűtésszámlái meredeken emelkednek, sokakban felmerül a kérdés: mi a leginkább energiatakarékos módja annak, hogy melegben legyünk? A Ford mérnökeinek ugyanerre a kérdésre kellett megtalálniuk a választ egy projektben, amelynek célja az elektromos járművek (EV-k) hatótávolságának növelése.
Részletek

A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére

Az elektromos autók fűtésének alapja jelenleg a kabinba meleg levegőt fújó klímarendszer – pedig helyette az utastér felületeit is fűthetnénk. Itt részben azokról a felületekről van szó, amelyekkel az utasok közvetlenül kapcsolatba kerülnek, részben pedig azokról, amelyek továbbsugározzák a hőt az autóban ülők felé.

Mindegyik megoldás közös jellemzője, hogy az akkumulátorról működnek, de a mérnökök rájöttek, hogy a felületek melegítése 13 százalékkal kevesebb energiát igényel, mint a szokványos légkondicionálás1. Ezzel a megoldással egy tipikus feltöltésből öt százalékkal nagyobb hatótávolság hozható ki, ami egy év alatt már extra kilométerek százait jelentheti.

“Köztudott, hogy ha hideg időben nyitogatjuk az ajtókat és az ablakokat, az autóban gyorsan csökken a hőmérséklet. Különösen igaz ez a kézbesítést végző áruszállítókra, amelyekből gyakran száll ki és be a sofőr, így a klímarendszerrel megtermelt hő még gyorsabban elillan, viszont a fűtött felületek továbbra is melegek maradnak,” mondta el Markus Espig, a Ford Kutatási és Innovációs Európai Központjának hajtásrendszer-mérnöke. “Az energia-felhasználás mérséklésével nemcsak a hatótávolság növelhető, hanem a költségeken is spórolhatunk, ráadásul maga az autózás is fenntarthatóbbá válik.”

A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére

A kutatás az Európai Bizottság Mindennapos Használatra, Értékteremtésre, Hatékonyságra és Hatótávolságra Optimalizált, Hálózatba Kapcsolható Elektromos Járművek (CEVOLVER) 2018 októbere és 2020 októbere között futó projektjének keretében zajlott2. A projekt célja annak tanulmányozása volt, hogyan kellene megtervezni az új elektromos autókat, illetve hogy szoftverfrissítések születhessenek a már meglévő EV-khez. A fűtéssel kapcsolatos tesztek eredményeit a Ford felhasználta jövőbeli modelljeinek fejlesztéséhez.

A Ford azt tervezi, hogy 2026-ra évente 600.000 elektromos autót értékesít Európában, ami hozzájárul másik célkitűzéséhez, vagyis hogy ugyancsak 2026-ra évente több mint 2.000.000 EV-t gyártson világszerte.

Hogyan folyt a tesztelés?

A mérnökök felszereltek egy Ford E-Transitot fűtött kartámaszokkal, padlószőnyegekkel, ajtópanelekkel, napellenzőkkel, valamint egy kormánykerék mögé beépített panellel3. A tesztek során leképezték egy csomagkézbesítő, egy speciális termékeket szállító fuvarozó és egy iparos 350 kilométert felölelő munkanapját Kölnben és a város környékén. A teszteket egyaránt elvégezték télen és nyáron, száraz és vizes utakon, tűző napfényben és heves esőzésben, leképezve minden körülményt, amelyekkel a Ford áruszállítók felhasználói szembesülnek.

A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére

A kutatás során azokat az (időjárási, közlekedési és útviszony) változásokat is figyelembe vették, amelyek hatással lehetnek a jármű hatótávolságára, mert ha ezek az adatok is szerepelnek a várható futásteljesítmény kiszámításában, akkor sokkal pontosabb valós idejű eredmény születik. A haszonjárművekben ezek az összesített vezetési adatok ‘flotta hatótávolság-előrejelzőként’ használhatók, és segítségükkel előre felmérhető egy adott útvonal energiaigénye.

A Ford mérnökei más technológiákat is teszteltek, amelyekkel jelentős energia- és idő-megtakarítás érhető el:

    A hőcserélő az elektromos hajtásláncból kinyert hulladékhőt a kabin és/vagy az akkumulátorcsomag fűtésére használja fel
    Az akkumulátor hűtőrendszereképes lehűteni és előmelegíteni az akkumulátorcsomagot
    A gazdaságos útvonaltervezés és agarantált töltés segít az optimális útvonal és a töltéshez szükséges megállók kiszámításában, hogy a felhasználók a lehető legjobban kihasználhassák a jármű hatótávolságát
    Az intelligens gyorstöltés már előre lehűti vagy felmelegíti az akkumulátort a következő gyorstöltés előtt
    A hajtáslánc-kondicionálás segítségével energetikai szempontból optimális hőmérsékleten tarthatók az elektromos hajtáslánc részegységei

A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére

A Ford már a CEVOLVER projekt előtt is mélyrehatóan vizsgálta, hogyan csökkenthető az EV-k energiafogyasztása, például olyan belső világítás használatával, amely hűvösebb vagy melegebb hatást kelt a kabinban. A Ford elektromos autóiban hamarosan újabb energiatakarékos technológiák jelennek majd meg; jó példa erre az új, tisztán elektromos hajtású Ford E-Transit Custom gőzbefecskendezéses hőszivattyú-rendszere.

A jövőbeli hatótávolság-növelő technológiák fejlesztése mellett a Ford már ma is számos hasznos megoldást kínál, amelyek hatékonyabbá teszik jelenlegi elektromos autóinak működését. A Mustang Mach-E és az E-Transit modellek Előre Ütemezett Kondicionálása révén távirányítással, már az indulás előtti feltöltés ideje alatt is bekapcsolható a kabin és az akkumulátor előzetes felfűtése vagy lehűtése. A jármű a külső hőmérséklet adatai alapján felméri, mennyi energia szükséges ahhoz, hogy a tulajdonos által előre megadott indulási időre minden optimális hőmérsékletű legyen. A Ford számításai szerint 0° Celsius külső hőmérséklet mellett egy félig megterhelt E-Transit hatótávolságának 75 százaléka használható ki, ha a járművet előmelegítik; enélkül azonban ugyanez az érték csak 66 százalék lesz. A Ford elektromos autóiban többféle üzemmód is kiválasztható⁵, amelyekkel csökkenthető az energia-felhasználás – és így növelhető a hatótávolság –, emellett pedig ezek a járművek a fékezés energiáját is képesek visszanyerni.
Kulcsszavak: E-Transit, elektromos autó, ford
 
A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére Európában is épülhet Tesla gyár, ha lesz elég kereslet A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére Kapós lett az új Mustang A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére A Ford Transit és Tourneo Connect ideális választás az átlagosnál magasabb emberek számára A Ford a 10 milliomodik Mustang megszületését ünnepli A Ford a 10 milliomodik Mustang megszületését ünnepli Miért kerül halálos veszélybe a gyalogos az úton? Mert telefonál, SMS-ezik vagy épp videót néz – a Ford felmérése szerint Miért kerül halálos veszélybe a gyalogos az úton? Mert telefonál, SMS-ezik vagy épp videót néz – a Ford felmérése szerint
 
A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben

A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben

2023. február 23.
A Hyundai Tucson Európa legnagyobb számban eladott alsó-középkategóriás crossover modellje. 2022-ben a Tucson 150 803 példányát helyezték forgalomba Európa-szerte
Részletek

A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben

Habár a szabadidőjárművek szegmense ma jelentősnek számít Európában, a kategória még csak kialakulófélben volt két évtizeddel ezelőtt, amikor az első Hyundai Tucson megérkezett. A Hyundai globális bestsellere 2004-es bevezetése óta rúgja fel a trendeket. Az immár negyedik generációjában járó Tucson változatlanul népszerű az európai ügyfelek körében.

A globális autóipari és -piaci elemző szervezet, a JATO Dynamics által összegyűjtött adatok szerint 2022-ben 150 803 eladott példánnyal a Tucson volt Európa legkeresettebb alsó-középkategóriás szabadidőjárműve. Noha az európai újautó-piac éves szinten visszaesést mutatott, a Tucson eladásai 1%-kal nőttek 2021-hez viszonyítva. Ennek az erőteljes értékesítési teljesítménynek köszönhetően a Hyundai népszerű kompakt szabadidőjárműve a nyolcadik legnagyobb számban eladott típusnak bizonyult a térségben.

„A Tucson újabb sikeres évet zárt Európában, és ezzel a kompakt szabadidőjárművek rendkívül népes szegmensének a csúcsára emelkedett.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „A Tucson piaci sikerei a modell látványos formatervével és ügyfélközpontú technológiai szolgáltatásaival együtt jól szemléltetik a Hyundai azon szándékát, hogy olyan kiváló minőségű termékeket biztosítson európai ügyfeleinek, amelyek megfelelnek a vásárlók változatos igényeinek és életmódjainak, és túlszárnyalják várakozásaikat.”

A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben

A Tucson Európa-szerte kiváló évet zárt 2022-ben

A Tucson egész Európában nagy népszerűségnek örvendett a tavalyi évben, és ez fokozottan igaz volt a Hyundai legnagyobb piacaira.

Spanyolországban a Tucson volt az abszolút legnagyobb számban eladott személygépkocsi 2022-ben: a típusból összesen 21 985 darab talált gazdára. A siker titka a modell ultramodern funkcióiban, az előremutató formanyelvben, valamint az ügyféligények széles körét kielégítő motorválasztékban keresendő. A Hyundai összességében a harmadik legnépszerűbb márkaként zárta az évet Spanyolországban, ahol minden korábbinál magasabb: 7,32 százalékos piaci részesedésre tett szert.

Az Egyesült Királyságban a Hyundai fennállásának legjobb, 5,0 százalékos piaci részesedését érte el. A márka 2022 során 80 419 új autót értékesített. Ebből 27 839 darabot tett ki a Tucson, ami az összeladások 35 százalékának felel meg. Gazdag felszereltségének, stílusos formatervének és csekély károsanyag-kibocsátású erőforrásainak köszönhetően az alsó-középkategóriás szabadidőjármű a szegmens eladásainak 5,3 százalékát tudhatta magáénak. Ezzel a Tucson volt a kompakt crossovert kereső brit vásárlók első számú választása, és összességében a hetedik legkeresettebb típus a szigetországban.

A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben

Franciaországban csaknem 18 000 eladott autóval a Tucson vezette a Hyundai 2022-es értékesítési ranglistáját, míg Írországban egyetlen márka egyetlen típusából sem adtak el többet, mint a Tucsonból (6432 db.)

A Tucson magasabbra emeli a lécet a szabadidőjárművek előtt

Innovatív megoldásaival és a kategórián túlmutató értéket teremtő biztonsági részleteivel a negyedik generációs Tucson új mércét állít a szabadidőjárművek körében. A kategória legkiválóbb, családbarát biztonsági csomagját kínáló Tucson fedélzetén gondtalanul utazhatnak a Hyundai ügyfelei. A független európai újautó-értékelési program (European New Car Assessment Programme, Euro NCAP) maximális, ötcsillagos biztonsági minősítést adományozott a típusnak. A Tucson egyedi karakteres LED-es nappali világítását teljes mértékben a hűtőmaszkba integrálták. Az ultramodern féltükrös világítástechnológiának köszönhetően a nappali világítás aktiválásakor az addig sötét króm hatású hűtőmaszk ékköveket idéző formavilágot ölt, szemkápráztatóan látványossá téve a jármű kecses megjelenését.

A Tucson 48 voltos benzines és dízel mild hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a kompakt szabadidőjárművek között páratlanul gazdag villamosított hajtáslánc-választékot kínál. Az N Line kivitel az alapmodell felülmúlhatatlanul dinamikus formavilágát, kényelmét és fejlett kapcsolódási szolgáltatásai az N modellcsalád motorsport ihletésű stílusjegyeivel és karakterével ötvözi.

A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben

A Tucson nem csak az európai ügyfelek körében bizonyult népszerűnek, de a sajtó is változatlanul elismerően szól a típusról, amely számos szakmai díjban részesült 2022 során. A brit Carbuyer kiadvány az „Év autójának” választotta meg a Hyundai kompakt szabadidőjárművét, míg az Auto Express a „legjobb alsó-középkategóriás szabadidőjármű” címet adományozta a típusnak. A spanyolországi Auto Bild szavazásán az „Év legjobb import járműve – SUV” kategóriában lett aranyérmes a Tucson. Ezt megelőzően számos európai országban, így Görögországban és Törökországban is Év Autója díjakban részesült a modell.

Kulcsszavak: értékesítés, Hyundai, jármű kereskedelem, Tucson
 
A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben Újabb rendkívüli hónapot zárt itthon a Toyota és a Lexus Újabb rendkívüli hónapot zárt itthon a Toyota és a Lexus A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót
 
Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler

Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler

2023. február 21.
Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler vasúti járműgyártó cég Svájcban, a jármű kocsiszekrényei és az erőforrás-modul váza a vállalat alumínium kocsitesteket gyártó szolnoki üzemében készültek - közölte a Stadler.
Részletek

Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler

A tájékoztatás szerint az álló- és futópróbákat követően a hidrogénüzemű vonatot a kaliforniai San Bernardino megyei közlekedési hatósághoz viszik, ahol az engedélyeztetéshez szükséges hivatalos hatósági próbákat végzik majd el a szakemberek.
   
A közleményben kiemelték, a Stadler FLIRT H2 vonata az első hidrogénüzemű vasúti jármű lesz az Amerikai Egyesült Államok történetében, és fontos szerepet játszik a zéró károsanyag-kibocsátású vasúti technológia bevezetésében az amerikai piacon.
   
A tájékoztatás szerint a FLIRT H2 motorvonat beszerzése a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project személyszállító vasúti projektben valósul meg. A Redlands Passenger Rail Project 14 kilométeres összeköttetést jelent Redlands és a San Bernardino Metrolink állomás között, ahol a jármű 16 menetet fog teljesíteni naponta. A motorvonat utasforgalmi körülmények között naponta 480-600 kilométeres távot tesz majd meg, a külső környezeti viszonyok függvényében.
   
Ismertetik, hogy a FLIRT H2 jármű két kocsiból és egy PowerPack néven ismert erőforrás modulból áll, amely helyt ad az üzemanyagcelláknak és a hidrogéntartályoknak. A PowerPack a hidrogént elektromos árammá alakítja, amelyet a hajtásért felelős akkumulátorban tárol el.
   
Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler

Az akkumulátor a jármű hajtásrendszerét, a fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszert (HVAC) és egyéb kényelmi berendezéseket látja el energiával. A vonat fékezéskor a mozgási energiát vissza tudja nyerni, így ez is újra felhasználhatóvá válik a jármű meghajtására.
   
A vonat 108 ülő utas befogadására alkalmas, és rengeteg további állóhelyet kínál. Maximális sebessége 130 kilométer/óra - tájékoztatott a Stadler.
   
A Stadler 80 éve gyárt vonatokat, a cégcsoport több mint 13 000 alkalmazottat foglalkoztat a világ különböző részén lévő gyártási és mérnöki központjaiban, karbantartó telephelyein.
   
A csoport árbevétele 2021-ben 18 százalékkal 3,6 milliárd svájci frankra emelkedett az előző évhez képest, 2022-re 3,7-4,0 milliárd svájci frank közötti árbevételt várnak.
   
A cég Magyarországon három leányvállalattal - Stadler Szolnok Kft., Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft., Stadler Trains Magyarország Kft. - van jelen. A szolnoki gyár 2009-ben kezdte meg a működését, és mára nemcsak a cégcsoport, hanem a régió legnagyobb kapacitású vasúti kocsiszekrény üzemévé vált.
   
Konszolidált adatok szerint 2021-ben a három leányvállalatnak Magyarországon 54 milliárd forint árbevétele volt, ami 13,25 százalékos növekedés 2020-hoz képest. A cég Magyarországon több mint 50 milliárd forint beruházást hajtott végre 2007 óta.

Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler


Kulcsszavak: FLIRT H2, hidrogén, Stadler
 
A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását Abszolút gigaerőművet épít a Toyota Abszolút gigaerőművet épít a Toyota A Siemens Mobility a legújabb generációs hidrogénvonatot szállítja Bajorországnak A Siemens Mobility a legújabb generációs hidrogénvonatot szállítja Bajorországnak Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler 2015-től érkezhetnek a hidrogénhajtású Toyoták A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató
 
Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat

Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat

2023. február 21.
Az Alstom digitális vezérlési megoldása biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a MÁV-START Flirt elektromos vonatait az európai szabványoknak megfelelő vonatbefolyásoló berendezéssel. Magyarországon még nem volt példa arra, hogy villamos motorvonatokat utólag lássanak el az európai szabványoknak megfelelő vonatbefolyásoló berendezéssel
Részletek



Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat

 
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezető vállalata fontos mérföldkőhöz érkezett a MÁV-START Flirt típusú villamos motorvonatok flottamodernizációs projektjében, melynek keretében a sebesség és a biztonság növelésére tervezett ETCS (European Train Control System) 2. szintű rendszert szerelnek fel.

Az 59 Flirt villamos motorvonatból eddig 36 darabra került telepítésre az ETCS L2 rendszer és kapta meg a forgalomba hozatali engedélyt, melynek köszönhetően februárban újra személyforgalomba álltak, az Alstom szigorú európai követelményeknek megfelelő Atlas ETCS Level 2 vonatbefolyásoló berendezéssel felszerelve. A teljes projekt a tervek szerint 2023 szeptemberében fejeződik be, a részletes teszteléssel és ellenőrzésekkel járó tanúsítási eljárást követően. Az Alstom közbeszerzési eljárás keretében nyerte el ezt a projektet.

„A magyar vasúti közlekedés történetében még nem volt példa arra, hogy villamos motorvonatokat utólag lássanak el ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel. Az eredmények azt igazolják, hogy a biztonság erősítése és a hatékonyság növelése miatt érdemes volt belevágni a projektbe. Az pedig különösen fontos volt a számunkra, hogy a magyar vasút fejlődése iránt elkötelezett vállalatként a berendezéseket Magyarországon, helyi szakemberek munkájával, a szolnoki telephelyünkön építjük be a MÁV Start Flirt típusú villamos motorvonataiba” – mondja Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt. vezérigazgatója.

Az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) elsődleges célja a vonatok mozgásának felügyelete és a vasúti közlekedés biztonságának fokozása különböző üzemi helyzetekben. A rendszer folyamatosan kiszámítja a figyelmeztető, üzemi és vészfékezési sebességprofilokat, valamint figyelemmel kíséri a vonat és a pálya megengedett sebességét is. Teljes felügyeleti üzemmódban gyakorlatilag lehetetlen, hogy a mozdonyvezető tévesen figyelmen kívül hagyjon egy vörös ’Megállj!’ jelzést. A továbbfejlesztett ETCS Level 2 folyamatos felügyeletet biztosít a GSM-R (a GSM vasúti változata) segítségével.

Végső soron az ETCS Level 2 rendszer javítja a forgalom hatékonyságát, mivel lehetővé teszi, hogy a korszerűsített vonatok nagyobb sebességgel közlekedjenek azokon a vonalakon, ahol a pályakörülmények ezt lehetővé teszik, mint például a Budapest-Székesfehérvár vonalon, így a korábbi 120 km/h sebességhez képest 160 km/h-ra növelve a maximális sebességet.

A folyamat összetettségét mutatja, hogy az Alstom 2020. januárban szerezte meg az átalakítási engedélyt a Flirt villamos motorvonatokra. A prototípusok elkészítését a tesztelés követte: az előírások szerint a vonatoknak 250 ezer kilométert kellett hiba nélkül futniuk, ezért az Alstom a Vasúti Hatóságtól engedélyt kapott arra, hogy 5 prototípussal végezze el a típusengedélyezési tartampróbát. A folyamattal párhuzamosan megkezdődött az előszerelés, majd 2022. januártól a végszerelés. A jármű típusengedélyét, amelynek megszerzéséhez független tanúsító szervezet bevonásával igazolni kellett, hogy a jármű tervezése, gyártása, összeszerelése megfelel az összes európai és nemzeti előírásnak, a hazai Vasúti Hatóság 2022. decemberében adta meg.

Az Alstom világszerte több mint 120 ETCS-projekttel, 19 200 fedélzeti egységgel és 13 300 km felszerelt vonallal vezető szakértelmet kínál a fővonali jelzőrendszerek terén. Európában az Alstom szállította az összes ETCS-sel felszerelt vonatok 70%-át.

Kulcsszavak: alstom, máv, Stadler
 
Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat Árvíz - A fővárosban enyhítenek a közlekedési korlátozásokon és rendkívüli forgalmi rend lép életbe Újabb, 40 millió dollár értékű ABB - Stadler együttműködés Újabb, 40 millió dollár értékű ABB - Stadler együttműködés 2019 végére már járni fognak a váci vonalon az emeletes motorvonatok 2019 végére már járni fognak a váci vonalon az emeletes motorvonatok Átadta a Stadler a MÁV-Startnak a megrendelt motorvonatokat Átadta a Stadler a MÁV-Startnak a megrendelt motorvonatokat Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler
 
Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg

Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg

2023. február 21.
Jelentősen csökkent 2022-ben a finanszírozott gépjárművek darabszáma Magyarországon, ugyanakkor az autók árának emelkedésével együtt nőtt az átlagos hitelösszeg.
Részletek

Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg

A Cofidis adatai szerint tavaly egymillió forinttal drágább lízingszerződést kötöttünk autóvásárláskor, mint egy évvel korábban.

Átrendeződött a gépjárműfinanszírozási piac

Az újautó-piacon kialakult ellátási problémák miatt tavaly az év első felében sokan döntöttek úgy, hogy új gépjármű helyett inkább azonnal elérhető használtat vásárolnak. Ugyanakkor a hazai használtautó-import jelentősen visszaesett. 

„Az éves szinten mintegy 260 milliárd forint forgalmú  autófinanszírozási piacon 2022-ben csupán enyhe visszaesés tapasztalható 2021-hez képest, de a gépjárművek darabszáma jelentősen csökkent. Az év során folyamatosan emelkedő kamatkörnyezet visszavetette a lakossági hitelfelvételi kedvet, ugyanakkor az autók árának drágulása miatt az átlagos hitelösszeg növekedett, ez pedig kompenzálta a piacot” – magyarázza Székely Ágoston, a hitelintézet partnerértékesítési területvezetője.

Rangsorcsere a finanszírozók között

A piaci trendekkel ellentétesen – a nagy versenytársakat is maga mögé utasítva – a Cofidis növelni tudta hitelkihelyezési volumenét, így a Magyar Lízingszövetség adatai szerint 2022-ben 32 százalékos részesedéssel piacvezető lett a magánszemélyek által vásárolt használtautók finanszírozása terén.

Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg

Átlagos hitelösszeg, autók átlagéletkora

A hitelspecialista cég finanszírozási adatain jól látszanak a teljes piacon észlelhető trendek. Az autók árának emelkedésével együtt nőtt a felvett hitel összege is: a használt autók átlagos hitelösszege közel 3,5 millió forintra emelkedett, amely 44 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbiakhoz képest. 2022-ben 1 millió forinttal emelkedett az új autók átlagos finanszírozása is.

A forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora 15 év felett jár, ez pedig a használtautó-piacon eladott járművek összetételében is megmutatkozik: tavaly az adásvételek több mint 75 százalékának tárgya legalább tízéves jármű volt.  Bár a Cofidisnél 2022-es lízingszerződések egyharmada 7 évnél idősebb autóra szól, a megállapodások közel felét (47%) az 1-6 éves gépjárművekre kötötték.

2023-as várakozások

Előrejelzések szerint a globális nyersanyag- és alkatrészhiány várhatóan 2023 második felében vagy 2024-ben megszűnik. „Várakozásaink szerint idén egyre több új autó érkezik a magyar piacra, ennek köszönhetően növekedni fog az eladásra kínált használtautó-állomány. A növekvő kínálat és a forint árfolyamának stabilizálódása (erősödése) miatt elindulhat egyfajta árverseny. A nagy kérdés az lesz, hogy a finanszírozói környezet mennyire tud támogató lenni, azaz hogyan alakul majd a forrásköltség, illetve a kamatszintek, és erre hogyan reagálnak a vásárlók” – mondta el Székely Ágoston.

Kulcsszavak: értékesítés, lízing, új autó
 
Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg A Nissan „Milliárd köszönetet” mond a LEAF-tulajdonosoknak Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg ’Gyermekálló’ az új B-MAX Jól zárta a 2022-es évet a Volvo Cars Jól zárta a 2022-es évet a Volvo Cars Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon Magyarországon 30 százalékot meghaladóan nőtt a forgalomba helyezett gépkocsik száma júniusban Magyarországon 30 százalékot meghaladóan nőtt a forgalomba helyezett gépkocsik száma júniusban
 
Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon

Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon

2023. február 21.
A magyarországi újautó-piac szereplői számára a múlt év vége óta a fő kihívás már nem a gyártási kapacitások szűkössége, hanem a kereslet csökkenése - mondta a Peugeot márkaigazgatója az MTI-nek.
Részletek

 Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon

Bálint Zsófia emlékeztet arra, hogy egy évvel ezelőtt még az alkatrészhiány szorította korlátok közé az értékesítést, a márka "parádés" évet zárhatott volna, ha a gyártás lépést tud tartani a megrendelésekkel. Mindazonáltal a Peugeot jól teljesített - jegyezte meg -, globálisan 3,7 százalékkal, Európában 4,6 százalékkal estek vissza az eladásai.
   
Tájékoztatása szerint Magyarországon kismértékben javult a márka részaránya 2022-ben, a teljes piac 10,87 százalékos zsugorodása mellett a Peugeot értékesítése 10,7 százalékkal esett vissza.
   
A magyarországi Peugeot márkakereskedők tavaly 3167 járművet adtak el, ezzel a márka részesedése az újautó-piacon 2,45 százalékos. Az eladások 32 százaléka teherjármű, ez a szegmens 22 százalékkal esett vissza, miközben a teljes piac 23,2 százalékkal zuhant tavaly.
   
A márka vevőinek 80 százaléka flottavásárló, és Bálint Zsófia úgy látja, ez az arány még nőhet is, mert a magánügyfelek egyre inkább eltűnnek a piacról. Rámutatott: az orosz-ukrán háború nyomán fellépett gazdasági bizonytalanság több oldalról is megtépázta a járművásárlás iránti érdeklődést: a lakosság vásárlóereje az infláció következtében gyengült, az üzemanyagok ára drágult, az autók ára 30-40 százalékkal kúszott feljebb, eközben a finanszírozási lehetőségek drasztikusan romlottak.
   
 Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon

Kitért arra, hogy a flottavásárlók aránya tolódik a kisvállalkozások felé, ugyanakkor ebben a körben is jelenséggé vált a megrendelések lemondása.
   
Beszámolt arról, hogy az importőr P Automobil Import Kft.-vel szerződésben lévő Peugeot márkakereskedéseket nem ingatta meg a nehéz gazdasági környezet, takarékossággal, energetikai beruházásokkal racionalizálták megnövekedett költségeiket, így a 29 értékesítési pontból egyet sem kellett bezárni.
   
Bálint Zsófia reálisnak látja az idei évre 3800 jármű eladását Magyarországon. Ennek eléréséhez nagy reményt fűznek a most bevezetett 408-as modellhez, amellyel új piaci szegmensben jelenik meg a Peugeot. A modell plug-in hibrid, benzines, később pedig teljesen elektromos hajtással is kapható lesz. A puretech benzinmotoros változatot a későbbiekben a szentgotthárdi motorgyárban készült motorokkal is szerelik majd, ennek a motornak a gyártása az idén kezdődik meg ezen a helyszínen.
   
A Peugeot korábban bejelentett terve szerint 2023-ban gyártásában lendületet vesz az elektrifikáció, valamennyi modellje elérhető lesz hibrid vagy elektromos változatban, 2025-re pedig mindegyik személy- és teherautó modelljéből lesz tisztán elektromos. A márka 2030-tól csak elektromos járműveket fog értékesíteni az Európai Unióban, 2038-ra pedig karbonsemlegessé teszi tevékenységét.
Kulcsszavak: Bálint Zsófia, értékesítés, márkakereskedés, Peugeot
 
Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon 75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport Az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize nyílt meg Budaörsön Az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize nyílt meg Budaörsön Megérkezett Magyarországra a nyitott tetejű ékszerdoboz Megérkezett Magyarországra a nyitott tetejű ékszerdoboz
 
Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát

Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát

2023. február 21.
Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát, és ez több lépésben igenis elérhető cél - írta Karácsony Gergely főpolgármester hétfőn Facebook-oldalán, miután Terdik Tamás budapesti rendőrfőkapitánnyal a villamosmegállóban történt vasárnapi halálos gázolás ügyében egyeztetett.
Részletek

Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát


Karácsony Gergely közölte, a találkozón egyetértettek a célban Terdik Tamással, és áttekintették milyen lépések szükségesek a fővárosi közlekedésbiztonság erősítéséhez.
   
"Ebben én a zéró tolerancia elvét vallom: több lépésben igenis elérhető cél, hogy senki ne haljon meg közúti balesetben Budapesten" - fogalmazott a főpolgármester, hozzátéve, kiderült, két ember élete is csak centiken múlott vasárnap hajnalban.
   
Azt írta, a balesetek súlyosságának "elsődleges tényezője a sebesség", minden jel szerint ennek volt szerepe a vasárnap hajnalban történt tragédiában is.
   
A gyorshajtás megelőzésére és szankcionálására is alkalmas az éjjel-nappal működő sebességmérő kamerarendszer kiépítése a városon belül, ebben az elsődleges feladat a rendőrségé, de van teendője a fővárosi közútkezelőnek is, közöttük az együttműködést felgyorsítják - közölte Karácsony Gergely.
   
Mint írta, elkészítették emellett a fővárosi közlekedésbiztonsági stratégiát, azon városfejlesztési lépések sorozatát, amelyekkel a közúti biztonság erősíthető. Megkezdték ennek a stratégiának a szakmai egyeztetését, legutóbb - többek között - az Autóklubbal tárgyaltak róla.
   
Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát

Véleményüket figyelembe veszik, és ennek alapján a stratégiát már ezen a héten nyilvánosságra hozzák, hogy elkezdjék a szélesebb körű társadalmi egyeztetést - olvasható a bejegyzésben, amelyben Karácsony Gergely hangsúlyozta: az így véglegesülő közlekedésbiztonsági lépések végrehajtását kiemelt prioritásnak tekinti.
   
Vasárnapra virradóra a fővárosi Harminckettesek terénél egy személygépkocsi a villamosmegállóba sodródott és elütött egy ott várakozó 23 éves nőt, aki a helyszínen életét vesztette.
Kulcsszavak: balesetmegelőzés, budapest, Karácsony Gergely, közlekedésbiztonság
 
100 kilométerre közel 8 gyorshajtás jut 100 kilométerre közel 8 gyorshajtás jut Huszonöt új alacsonypadlós busz áll forgalomba májusban a fővárosban Huszonöt új alacsonypadlós busz áll forgalomba májusban a fővárosban Megújul és bővül a HÉV-hálózat Megújul és bővül a HÉV-hálózat Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát Forgalmi változások lesznek Budapesten a közlekedésben is az augusztus 20-i ünnepségek miatt Ikonikus autók tankoltak a Shell kúton úton a Hungaroring felé Ikonikus autók tankoltak a Shell kúton úton a Hungaroring felé
 
Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó

Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó

2023. február 17.
Néhány éven belül az elektromos járművek olcsóbbak lesznek, mint a belső égésű motorral hajtottak, így a fogyasztóknak is sokkal könnyebb lesz a választás - jelentette ki Frans Timmermans az európai Zöld megállapodásért felelős uniós biztos kedden Strasbourgban az Európai Parlament plenáris ülésén.
Részletek

Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó


A biztos az új gépjárművekre vonatkozó, a szén-dioxid-kibocsátási előírások módosítására irányuló uniós javaslatról szóló vitában kifejtette: az európai embereknek minél előbb hozzá kell férniük a megfizethető, tiszta közlekedéshez, ennek érdekében pedig az elektromos mobilitást, különösen a személygépkocsiknál, a lehető leggyorsabban be kell vezetni.
   
Az európai autóipar az elmúlt években sokat fejlődött, az elektromos járművek üzemeltetési költségei már most is alacsonyabbak, mint a belső égésű motorral hajtott autóké. Felhívta a figyelmet, hogy az európai autóipar jelenleg a legjobb és leginnovatívabb a világon, azonban ezt a versenyelőnyt fent kell tartani. Emlékeztetett, hogy Kína tavaly több elektromos autómodellt vezetett be a nemzetközi piacokon, "amelyek jó minőségű, egyre inkább megfizethető gépjárművek".
   
"Versenyeznünk kell velük, nem adhatjuk át kívülállóknak ezt az iparágat, be kell fektetnünk az európai autóipar átalakításába, és elektromos járműveket a világszintű fogyasztásra kell gyártanunk" - hangsúlyozta.
   
Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó

Arra is rámutatott, a jövő autóiparában fenntartható munkahelyeket kell teremteni, tehát ennek megfelelően kell átalakítani és képezni a munkaerőt.

"Nem kevesebb emberre van szükségünk, hanem más készségekkel rendelkező emberekre, mert ipari forradalom zajlik, akár tetszik, akár nem. Dönthetünk úgy, hogy az társadalmi értékeinkkel összeegyeztethető módon élére állunk, vagy átadhatjuk a vezetést a világ más részeinek, de akkor az ipar leépülésével kell számolnunk" - hangoztatta.
  
A szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatára vonatkozó jogalkotási javaslatot az Európai Bizottság terjesztette be 2021 júliusában. A javaslat értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű autók értékesítését, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie. Az előterjesztésről csütörtökön szavaz az Európai Parlament.
Kulcsszavak: elektromos autó, Európai Bizottság, Európai Unió, környezetbarát, környezetvédelem
 
Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó Környezetbarát nagysebességű vonatot fejlesztenek Kínában Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó Hamarosan: többfokozatú váltók a villanyautókban A Nissan vezető szerepet tölt be a klímaváltozással kapcsolatos vállalati felelőségvállalás terén A Nissan vezető szerepet tölt be a klímaváltozással kapcsolatos vállalati felelőségvállalás terén Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota A Toyota elnöke személyesen felügyeli az elektromos autók fejlesztését A Toyota elnöke személyesen felügyeli az elektromos autók fejlesztését
 
Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly

Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly

2023. február 17.
A magyar lízingpiacon a finanszírozott összeg 859 milliárd forintot tett ki 2022-ben, ami 18 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest, a szerződések száma ugyanakkor 14 százalékkal csökkent - ismertette a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja a szervezet keddi budapesti sajtótájékoztatóján.
Részletek

Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly

Nyikos Katalin kifejtette: a finanszírozott összeg növekedésében komoly szerepet játszott az áremelkedések mértéke, míg a szerződött darabszám csökkenése elsősorban a piaci környezet bizonytalanságával, az eszközök drágulásával és az ellátási láncok akadozásával magyarázható.
   
A lízingszolgáltatók elsődleges ügyfélköre továbbra is a kis- és középvállalati szektor (kkv), ide tartozik a lízingügyfelek 64 százaléka, míg a nagyvállalatok 19 százalékot, a lakossági ügyfelek pedig 8 százalékot képviselnek - tájékoztatott.
   
A szövetség elnökségi tagja arra is felhívta a figyelmet, hogy a 2022-es adatok alakulását jelentősen befolyásolta egy nagyobb ingatlanlízing-tranzakció, ami nélkül a finanszírozott összeg növekedése 12 százalék lett volna, a kkv-k aránya pedig 72 százalék lenne a lízingügyfelek között.
   
Nyikos Katalin elmondta: a szerződések számánál a flottafinanszírozáson kívüli autók esetében volt a legnagyobb a visszaesés, a 2022-es adat 23 százalékos csökkenés 2021-hez, és 42 százalékos csökkenés 2019-hez képest. Ennek hátterében a járművek árának növekedése mellett a szállítási problémák miatt állandósult hiány áll - mutatott rá.
   
Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly

Ezen a piacon a lakossági vásárlásokat szinte teljesen átvette a kkv-szektor, amelynek részesedése a 2019-ben mért 13,6 százalékról 61,5 százalékra emelkedett. A nagyvállalati szektor piaci részesedése szintén nőtt, tavaly elérte a 15,7 százalékot. A lakosság 8782 darabos gépjármű-beszerzése ugyanakkor már csak 22 százalékot tesz ki, szemben a 2019. évi 43,6 százalékos részesedéssel - ismertette.
   
Az adatok szerint a nagy haszongépjárművek piaca a 2019-et követő visszaesést még nem tudta behozni, de az elmúlt két évben már nőtt. A teljes hazai piacot tekintve ebben a szegmensben az egyik legmagasabb a lízing elterjedtsége, csaknem 80 százalékot ér el. A finanszírozott eszközök 85 százaléka új, és elsősorban pénzügyi lízing szolgáltatásokat vesznek igénybe az ügyfelek.
   
Az állami támogatott finanszírozások összege 203,2 milliárd forint volt tavaly, a szerződött darabszám pedig csaknem 13 900. A támogatott konstrukciók a teljes lízingpiac 24 százalékát tették ki.
   
Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta: a lízingpiac szereplői 2023-ra a finanszírozott összeg stagnálására, esetleg kisebb növekedésére, valamint a szerződések számának stagnálására számítanak.
   
A nemzetközi trendeket ismertetve a főtitkár jelezte, hogy európai átlagban szintén a kkv-szektor a vezető az ügyfelek között, ugyanakkor a magyarnál jóval magasabb, 29 százalékos a lakossági szektor aránya.
   
Tavaly az európai lízingpiac minden kategóriában képes volt növekedésre. A regionális piacokat tekintve Kelet-Közép Európa érte el a legjobb eredményt kétszámjegyű növekedéssel, elsősorban az ingatlan- és termelőeszköz-szegmensek eredménye miatt - közölte Kőszegi László.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Magyar Lízingszövetség
 
Leépít a BMW Leépít a BMW Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa már kapható a kereskedésekben A Toyota és a Suzuki hibrid és más modellekkel látja el egymást az indiai piacon A Toyota és a Suzuki hibrid és más modellekkel látja el egymást az indiai piacon Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly Az utolsó két Magnum is kigördült Már rendelhető az Audi Q2, valamint az A5 és az S5 Coupé Már rendelhető az Audi Q2, valamint az A5 és az S5 Coupé
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 351 - 360