Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 351 - 360 |
A Geely Auto új innovációs tervezőközpontot nyit Milánóban |
||
2023. február 23.
A központ a koncepcióautók és a sorozatgyártású járművek kutatás-fejlesztési programjain fog dolgozni.
|
A Geely Auto Group bejelentette a Geely Auto Innovation Design Center Italy megnyitását, amely a kreativitás és a design új központja Milánó központjában. A tervezőközpontban jelenleg folyik a toborzás és minden logisztikai szempont megszervezése. A design és innováció európai központjának megnyitását a világ egyik divat- és formatervezési fővárosában a cég vezetése határozottan támogatta, azzal a céllal, hogy megerősítse a kreativitás központi szerepét a márka jelenében és jövőjében. A milánói Design Center azt tervezi, hogy a sanghaji Geely Auto Design és a többi külföldi tervezőközpont kulcsfontosságú partnerévé válik. A milánói székhelyű tervezőközpont koncepcióautók és sorozatgyártású járművek kutatási és fejlesztési programjain fog dolgozni, és az élvonalbeli ötletek úttörője lesz. A GIDCI az első projektjeként az egyik legújabb és leginnovatívabb modelljük, a Monjaro modell külső és belső dizájnján dolgozott. A központ célja, hogy a jövőben még több Geely autó tervezésében vegyen részt, és elősegítse a Geely autók piaci sikerét a világ minden táján. A tervezőközpont feladata továbbá, hogy a Geely Auto Group ambiciózus projektjeinek, globális piackutatásának, nemzetközi stratégiájának, a globális piacra lépés támogatásának kulcsfontosságú tervezőerejeként szolgáljon. A tervezőközpont feladata továbbá, hogy a Geely Auto Group ambiciózus projektjeinek, globális piackutatásának, nemzetközi stratégiájának, a globális piacra lépés támogatásának kulcsfontosságú tervezőerejeként szolgáljon. Kulcsszavak: autógyár, design, geely, olaszország
|
|
|||||
|
||||||
A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére |
||
2023. február 23.
Amint otthonaink fűtésszámlái meredeken emelkednek, sokakban felmerül a kérdés: mi a leginkább energiatakarékos módja annak, hogy melegben legyünk? A Ford mérnökeinek ugyanerre a kérdésre kellett megtalálniuk a választ egy projektben, amelynek célja az elektromos járművek (EV-k) hatótávolságának növelése.
|
Az elektromos autók fűtésének alapja jelenleg a kabinba meleg levegőt fújó klímarendszer – pedig helyette az utastér felületeit is fűthetnénk. Itt részben azokról a felületekről van szó, amelyekkel az utasok közvetlenül kapcsolatba kerülnek, részben pedig azokról, amelyek továbbsugározzák a hőt az autóban ülők felé. Mindegyik megoldás közös jellemzője, hogy az akkumulátorról működnek, de a mérnökök rájöttek, hogy a felületek melegítése 13 százalékkal kevesebb energiát igényel, mint a szokványos légkondicionálás1. Ezzel a megoldással egy tipikus feltöltésből öt százalékkal nagyobb hatótávolság hozható ki, ami egy év alatt már extra kilométerek százait jelentheti. “Köztudott, hogy ha hideg időben nyitogatjuk az ajtókat és az ablakokat, az autóban gyorsan csökken a hőmérséklet. Különösen igaz ez a kézbesítést végző áruszállítókra, amelyekből gyakran száll ki és be a sofőr, így a klímarendszerrel megtermelt hő még gyorsabban elillan, viszont a fűtött felületek továbbra is melegek maradnak,” mondta el Markus Espig, a Ford Kutatási és Innovációs Európai Központjának hajtásrendszer-mérnöke. “Az energia-felhasználás mérséklésével nemcsak a hatótávolság növelhető, hanem a költségeken is spórolhatunk, ráadásul maga az autózás is fenntarthatóbbá válik.” A Ford azt tervezi, hogy 2026-ra évente 600.000 elektromos autót értékesít Európában, ami hozzájárul másik célkitűzéséhez, vagyis hogy ugyancsak 2026-ra évente több mint 2.000.000 EV-t gyártson világszerte. Hogyan folyt a tesztelés? A mérnökök felszereltek egy Ford E-Transitot fűtött kartámaszokkal, padlószőnyegekkel, ajtópanelekkel, napellenzőkkel, valamint egy kormánykerék mögé beépített panellel3. A tesztek során leképezték egy csomagkézbesítő, egy speciális termékeket szállító fuvarozó és egy iparos 350 kilométert felölelő munkanapját Kölnben és a város környékén. A teszteket egyaránt elvégezték télen és nyáron, száraz és vizes utakon, tűző napfényben és heves esőzésben, leképezve minden körülményt, amelyekkel a Ford áruszállítók felhasználói szembesülnek. A kutatás során azokat az (időjárási, közlekedési és útviszony) változásokat is figyelembe vették, amelyek hatással lehetnek a jármű hatótávolságára, mert ha ezek az adatok is szerepelnek a várható futásteljesítmény kiszámításában, akkor sokkal pontosabb valós idejű eredmény születik. A haszonjárművekben ezek az összesített vezetési adatok ‘flotta hatótávolság-előrejelzőként’ használhatók, és segítségükkel előre felmérhető egy adott útvonal energiaigénye. A Ford mérnökei más technológiákat is teszteltek, amelyekkel jelentős energia- és idő-megtakarítás érhető el: A hőcserélő az elektromos hajtásláncból kinyert hulladékhőt a kabin és/vagy az akkumulátorcsomag fűtésére használja fel Az akkumulátor hűtőrendszereképes lehűteni és előmelegíteni az akkumulátorcsomagot A gazdaságos útvonaltervezés és agarantált töltés segít az optimális útvonal és a töltéshez szükséges megállók kiszámításában, hogy a felhasználók a lehető legjobban kihasználhassák a jármű hatótávolságát Az intelligens gyorstöltés már előre lehűti vagy felmelegíti az akkumulátort a következő gyorstöltés előtt A hajtáslánc-kondicionálás segítségével energetikai szempontból optimális hőmérsékleten tarthatók az elektromos hajtáslánc részegységei A Ford már a CEVOLVER projekt előtt is mélyrehatóan vizsgálta, hogyan csökkenthető az EV-k energiafogyasztása, például olyan belső világítás használatával, amely hűvösebb vagy melegebb hatást kelt a kabinban. A Ford elektromos autóiban hamarosan újabb energiatakarékos technológiák jelennek majd meg; jó példa erre az új, tisztán elektromos hajtású Ford E-Transit Custom gőzbefecskendezéses hőszivattyú-rendszere. A jövőbeli hatótávolság-növelő technológiák fejlesztése mellett a Ford már ma is számos hasznos megoldást kínál, amelyek hatékonyabbá teszik jelenlegi elektromos autóinak működését. A Mustang Mach-E és az E-Transit modellek Előre Ütemezett Kondicionálása révén távirányítással, már az indulás előtti feltöltés ideje alatt is bekapcsolható a kabin és az akkumulátor előzetes felfűtése vagy lehűtése. A jármű a külső hőmérséklet adatai alapján felméri, mennyi energia szükséges ahhoz, hogy a tulajdonos által előre megadott indulási időre minden optimális hőmérsékletű legyen. A Ford számításai szerint 0° Celsius külső hőmérséklet mellett egy félig megterhelt E-Transit hatótávolságának 75 százaléka használható ki, ha a járművet előmelegítik; enélkül azonban ugyanez az érték csak 66 százalék lesz. A Ford elektromos autóiban többféle üzemmód is kiválasztható⁵, amelyekkel csökkenthető az energia-felhasználás – és így növelhető a hatótávolság –, emellett pedig ezek a járművek a fékezés energiáját is képesek visszanyerni. Kulcsszavak: E-Transit, elektromos autó, ford
|
|
|||||
|
||||||
A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben |
||
2023. február 23.
A Hyundai Tucson Európa legnagyobb számban eladott alsó-középkategóriás crossover modellje. 2022-ben a Tucson 150 803 példányát helyezték forgalomba Európa-szerte
|
Habár a szabadidőjárművek szegmense ma jelentősnek számít Európában, a kategória még csak kialakulófélben volt két évtizeddel ezelőtt, amikor az első Hyundai Tucson megérkezett. A Hyundai globális bestsellere 2004-es bevezetése óta rúgja fel a trendeket. Az immár negyedik generációjában járó Tucson változatlanul népszerű az európai ügyfelek körében. A globális autóipari és -piaci elemző szervezet, a JATO Dynamics által összegyűjtött adatok szerint 2022-ben 150 803 eladott példánnyal a Tucson volt Európa legkeresettebb alsó-középkategóriás szabadidőjárműve. Noha az európai újautó-piac éves szinten visszaesést mutatott, a Tucson eladásai 1%-kal nőttek 2021-hez viszonyítva. Ennek az erőteljes értékesítési teljesítménynek köszönhetően a Hyundai népszerű kompakt szabadidőjárműve a nyolcadik legnagyobb számban eladott típusnak bizonyult a térségben. „A Tucson újabb sikeres évet zárt Európában, és ezzel a kompakt szabadidőjárművek rendkívül népes szegmensének a csúcsára emelkedett.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „A Tucson piaci sikerei a modell látványos formatervével és ügyfélközpontú technológiai szolgáltatásaival együtt jól szemléltetik a Hyundai azon szándékát, hogy olyan kiváló minőségű termékeket biztosítson európai ügyfeleinek, amelyek megfelelnek a vásárlók változatos igényeinek és életmódjainak, és túlszárnyalják várakozásaikat.” A Tucson Európa-szerte kiváló évet zárt 2022-ben A Tucson egész Európában nagy népszerűségnek örvendett a tavalyi évben, és ez fokozottan igaz volt a Hyundai legnagyobb piacaira. Spanyolországban a Tucson volt az abszolút legnagyobb számban eladott személygépkocsi 2022-ben: a típusból összesen 21 985 darab talált gazdára. A siker titka a modell ultramodern funkcióiban, az előremutató formanyelvben, valamint az ügyféligények széles körét kielégítő motorválasztékban keresendő. A Hyundai összességében a harmadik legnépszerűbb márkaként zárta az évet Spanyolországban, ahol minden korábbinál magasabb: 7,32 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az Egyesült Királyságban a Hyundai fennállásának legjobb, 5,0 százalékos piaci részesedését érte el. A márka 2022 során 80 419 új autót értékesített. Ebből 27 839 darabot tett ki a Tucson, ami az összeladások 35 százalékának felel meg. Gazdag felszereltségének, stílusos formatervének és csekély károsanyag-kibocsátású erőforrásainak köszönhetően az alsó-középkategóriás szabadidőjármű a szegmens eladásainak 5,3 százalékát tudhatta magáénak. Ezzel a Tucson volt a kompakt crossovert kereső brit vásárlók első számú választása, és összességében a hetedik legkeresettebb típus a szigetországban. Franciaországban csaknem 18 000 eladott autóval a Tucson vezette a Hyundai 2022-es értékesítési ranglistáját, míg Írországban egyetlen márka egyetlen típusából sem adtak el többet, mint a Tucsonból (6432 db.) A Tucson magasabbra emeli a lécet a szabadidőjárművek előtt Innovatív megoldásaival és a kategórián túlmutató értéket teremtő biztonsági részleteivel a negyedik generációs Tucson új mércét állít a szabadidőjárművek körében. A kategória legkiválóbb, családbarát biztonsági csomagját kínáló Tucson fedélzetén gondtalanul utazhatnak a Hyundai ügyfelei. A független európai újautó-értékelési program (European New Car Assessment Programme, Euro NCAP) maximális, ötcsillagos biztonsági minősítést adományozott a típusnak. A Tucson egyedi karakteres LED-es nappali világítását teljes mértékben a hűtőmaszkba integrálták. Az ultramodern féltükrös világítástechnológiának köszönhetően a nappali világítás aktiválásakor az addig sötét króm hatású hűtőmaszk ékköveket idéző formavilágot ölt, szemkápráztatóan látványossá téve a jármű kecses megjelenését. A Tucson 48 voltos benzines és dízel mild hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a kompakt szabadidőjárművek között páratlanul gazdag villamosított hajtáslánc-választékot kínál. Az N Line kivitel az alapmodell felülmúlhatatlanul dinamikus formavilágát, kényelmét és fejlett kapcsolódási szolgáltatásai az N modellcsalád motorsport ihletésű stílusjegyeivel és karakterével ötvözi. Kulcsszavak: értékesítés, Hyundai, jármű kereskedelem, Tucson
|
|
|||||
|
||||||
Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler |
||
2023. február 21.
Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler vasúti járműgyártó cég Svájcban, a jármű kocsiszekrényei és az erőforrás-modul váza a vállalat alumínium kocsitesteket gyártó szolnoki üzemében készültek - közölte a Stadler.
|
A tájékoztatás szerint az álló- és futópróbákat követően a hidrogénüzemű vonatot a kaliforniai San Bernardino megyei közlekedési hatósághoz viszik, ahol az engedélyeztetéshez szükséges hivatalos hatósági próbákat végzik majd el a szakemberek. A közleményben kiemelték, a Stadler FLIRT H2 vonata az első hidrogénüzemű vasúti jármű lesz az Amerikai Egyesült Államok történetében, és fontos szerepet játszik a zéró károsanyag-kibocsátású vasúti technológia bevezetésében az amerikai piacon. A tájékoztatás szerint a FLIRT H2 motorvonat beszerzése a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project személyszállító vasúti projektben valósul meg. A Redlands Passenger Rail Project 14 kilométeres összeköttetést jelent Redlands és a San Bernardino Metrolink állomás között, ahol a jármű 16 menetet fog teljesíteni naponta. A motorvonat utasforgalmi körülmények között naponta 480-600 kilométeres távot tesz majd meg, a külső környezeti viszonyok függvényében. Ismertetik, hogy a FLIRT H2 jármű két kocsiból és egy PowerPack néven ismert erőforrás modulból áll, amely helyt ad az üzemanyagcelláknak és a hidrogéntartályoknak. A PowerPack a hidrogént elektromos árammá alakítja, amelyet a hajtásért felelős akkumulátorban tárol el. Az akkumulátor a jármű hajtásrendszerét, a fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszert (HVAC) és egyéb kényelmi berendezéseket látja el energiával. A vonat fékezéskor a mozgási energiát vissza tudja nyerni, így ez is újra felhasználhatóvá válik a jármű meghajtására. A vonat 108 ülő utas befogadására alkalmas, és rengeteg további állóhelyet kínál. Maximális sebessége 130 kilométer/óra - tájékoztatott a Stadler. A Stadler 80 éve gyárt vonatokat, a cégcsoport több mint 13 000 alkalmazottat foglalkoztat a világ különböző részén lévő gyártási és mérnöki központjaiban, karbantartó telephelyein. A csoport árbevétele 2021-ben 18 százalékkal 3,6 milliárd svájci frankra emelkedett az előző évhez képest, 2022-re 3,7-4,0 milliárd svájci frank közötti árbevételt várnak. A cég Magyarországon három leányvállalattal - Stadler Szolnok Kft., Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft., Stadler Trains Magyarország Kft. - van jelen. A szolnoki gyár 2009-ben kezdte meg a működését, és mára nemcsak a cégcsoport, hanem a régió legnagyobb kapacitású vasúti kocsiszekrény üzemévé vált. Konszolidált adatok szerint 2021-ben a három leányvállalatnak Magyarországon 54 milliárd forint árbevétele volt, ami 13,25 százalékos növekedés 2020-hoz képest. A cég Magyarországon több mint 50 milliárd forint beruházást hajtott végre 2007 óta. Kulcsszavak: FLIRT H2, hidrogén, Stadler
|
|
|||||
|
||||||
Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat |
||
2023. február 21.
Az Alstom digitális vezérlési megoldása biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a MÁV-START Flirt elektromos vonatait az európai szabványoknak megfelelő vonatbefolyásoló berendezéssel. Magyarországon még nem volt példa arra, hogy villamos motorvonatokat utólag lássanak el az európai szabványoknak megfelelő vonatbefolyásoló berendezéssel
|
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezető vállalata fontos mérföldkőhöz érkezett a MÁV-START Flirt típusú villamos motorvonatok flottamodernizációs projektjében, melynek keretében a sebesség és a biztonság növelésére tervezett ETCS (European Train Control System) 2. szintű rendszert szerelnek fel. Az 59 Flirt villamos motorvonatból eddig 36 darabra került telepítésre az ETCS L2 rendszer és kapta meg a forgalomba hozatali engedélyt, melynek köszönhetően februárban újra személyforgalomba álltak, az Alstom szigorú európai követelményeknek megfelelő Atlas ETCS Level 2 vonatbefolyásoló berendezéssel felszerelve. A teljes projekt a tervek szerint 2023 szeptemberében fejeződik be, a részletes teszteléssel és ellenőrzésekkel járó tanúsítási eljárást követően. Az Alstom közbeszerzési eljárás keretében nyerte el ezt a projektet. „A magyar vasúti közlekedés történetében még nem volt példa arra, hogy villamos motorvonatokat utólag lássanak el ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel. Az eredmények azt igazolják, hogy a biztonság erősítése és a hatékonyság növelése miatt érdemes volt belevágni a projektbe. Az pedig különösen fontos volt a számunkra, hogy a magyar vasút fejlődése iránt elkötelezett vállalatként a berendezéseket Magyarországon, helyi szakemberek munkájával, a szolnoki telephelyünkön építjük be a MÁV Start Flirt típusú villamos motorvonataiba” – mondja Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt. vezérigazgatója. Végső soron az ETCS Level 2 rendszer javítja a forgalom hatékonyságát, mivel lehetővé teszi, hogy a korszerűsített vonatok nagyobb sebességgel közlekedjenek azokon a vonalakon, ahol a pályakörülmények ezt lehetővé teszik, mint például a Budapest-Székesfehérvár vonalon, így a korábbi 120 km/h sebességhez képest 160 km/h-ra növelve a maximális sebességet. A folyamat összetettségét mutatja, hogy az Alstom 2020. januárban szerezte meg az átalakítási engedélyt a Flirt villamos motorvonatokra. A prototípusok elkészítését a tesztelés követte: az előírások szerint a vonatoknak 250 ezer kilométert kellett hiba nélkül futniuk, ezért az Alstom a Vasúti Hatóságtól engedélyt kapott arra, hogy 5 prototípussal végezze el a típusengedélyezési tartampróbát. A folyamattal párhuzamosan megkezdődött az előszerelés, majd 2022. januártól a végszerelés. A jármű típusengedélyét, amelynek megszerzéséhez független tanúsító szervezet bevonásával igazolni kellett, hogy a jármű tervezése, gyártása, összeszerelése megfelel az összes európai és nemzeti előírásnak, a hazai Vasúti Hatóság 2022. decemberében adta meg. Kulcsszavak: alstom, máv, Stadler
|
|
|||||
|
||||||
Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg |
||
2023. február 21.
Jelentősen csökkent 2022-ben a finanszírozott gépjárművek darabszáma Magyarországon, ugyanakkor az autók árának emelkedésével együtt nőtt az átlagos hitelösszeg.
|
A Cofidis adatai szerint tavaly egymillió forinttal drágább lízingszerződést kötöttünk autóvásárláskor, mint egy évvel korábban. Átrendeződött a gépjárműfinanszírozási piac Az újautó-piacon kialakult ellátási problémák miatt tavaly az év első felében sokan döntöttek úgy, hogy új gépjármű helyett inkább azonnal elérhető használtat vásárolnak. Ugyanakkor a hazai használtautó-import jelentősen visszaesett. Rangsorcsere a finanszírozók között Átlagos hitelösszeg, autók átlagéletkora A forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora 15 év felett jár, ez pedig a használtautó-piacon eladott járművek összetételében is megmutatkozik: tavaly az adásvételek több mint 75 százalékának tárgya legalább tízéves jármű volt. Bár a Cofidisnél 2022-es lízingszerződések egyharmada 7 évnél idősebb autóra szól, a megállapodások közel felét (47%) az 1-6 éves gépjárművekre kötötték. 2023-as várakozások Kulcsszavak: értékesítés, lízing, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon |
||
2023. február 21.
A magyarországi újautó-piac szereplői számára a múlt év vége óta a fő kihívás már nem a gyártási kapacitások szűkössége, hanem a kereslet csökkenése - mondta a Peugeot márkaigazgatója az MTI-nek.
|
Bálint Zsófia emlékeztet arra, hogy egy évvel ezelőtt még az alkatrészhiány szorította korlátok közé az értékesítést, a márka "parádés" évet zárhatott volna, ha a gyártás lépést tud tartani a megrendelésekkel. Mindazonáltal a Peugeot jól teljesített - jegyezte meg -, globálisan 3,7 százalékkal, Európában 4,6 százalékkal estek vissza az eladásai. Tájékoztatása szerint Magyarországon kismértékben javult a márka részaránya 2022-ben, a teljes piac 10,87 százalékos zsugorodása mellett a Peugeot értékesítése 10,7 százalékkal esett vissza. A magyarországi Peugeot márkakereskedők tavaly 3167 járművet adtak el, ezzel a márka részesedése az újautó-piacon 2,45 százalékos. Az eladások 32 százaléka teherjármű, ez a szegmens 22 százalékkal esett vissza, miközben a teljes piac 23,2 százalékkal zuhant tavaly. A márka vevőinek 80 százaléka flottavásárló, és Bálint Zsófia úgy látja, ez az arány még nőhet is, mert a magánügyfelek egyre inkább eltűnnek a piacról. Rámutatott: az orosz-ukrán háború nyomán fellépett gazdasági bizonytalanság több oldalról is megtépázta a járművásárlás iránti érdeklődést: a lakosság vásárlóereje az infláció következtében gyengült, az üzemanyagok ára drágult, az autók ára 30-40 százalékkal kúszott feljebb, eközben a finanszírozási lehetőségek drasztikusan romlottak. Kitért arra, hogy a flottavásárlók aránya tolódik a kisvállalkozások felé, ugyanakkor ebben a körben is jelenséggé vált a megrendelések lemondása. Beszámolt arról, hogy az importőr P Automobil Import Kft.-vel szerződésben lévő Peugeot márkakereskedéseket nem ingatta meg a nehéz gazdasági környezet, takarékossággal, energetikai beruházásokkal racionalizálták megnövekedett költségeiket, így a 29 értékesítési pontból egyet sem kellett bezárni. Bálint Zsófia reálisnak látja az idei évre 3800 jármű eladását Magyarországon. Ennek eléréséhez nagy reményt fűznek a most bevezetett 408-as modellhez, amellyel új piaci szegmensben jelenik meg a Peugeot. A modell plug-in hibrid, benzines, később pedig teljesen elektromos hajtással is kapható lesz. A puretech benzinmotoros változatot a későbbiekben a szentgotthárdi motorgyárban készült motorokkal is szerelik majd, ennek a motornak a gyártása az idén kezdődik meg ezen a helyszínen. A Peugeot korábban bejelentett terve szerint 2023-ban gyártásában lendületet vesz az elektrifikáció, valamennyi modellje elérhető lesz hibrid vagy elektromos változatban, 2025-re pedig mindegyik személy- és teherautó modelljéből lesz tisztán elektromos. A márka 2030-tól csak elektromos járműveket fog értékesíteni az Európai Unióban, 2038-ra pedig karbonsemlegessé teszi tevékenységét.
Kulcsszavak: Bálint Zsófia, értékesítés, márkakereskedés, Peugeot
|
|
|||||
|
||||||
Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát |
||
2023. február 21.
Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát, és ez több lépésben igenis elérhető cél - írta Karácsony Gergely főpolgármester hétfőn Facebook-oldalán, miután Terdik Tamás budapesti rendőrfőkapitánnyal a villamosmegállóban történt vasárnapi halálos gázolás ügyében egyeztetett.
|
Karácsony Gergely közölte, a találkozón egyetértettek a célban Terdik Tamással, és áttekintették milyen lépések szükségesek a fővárosi közlekedésbiztonság erősítéséhez. "Ebben én a zéró tolerancia elvét vallom: több lépésben igenis elérhető cél, hogy senki ne haljon meg közúti balesetben Budapesten" - fogalmazott a főpolgármester, hozzátéve, kiderült, két ember élete is csak centiken múlott vasárnap hajnalban. Azt írta, a balesetek súlyosságának "elsődleges tényezője a sebesség", minden jel szerint ennek volt szerepe a vasárnap hajnalban történt tragédiában is. A gyorshajtás megelőzésére és szankcionálására is alkalmas az éjjel-nappal működő sebességmérő kamerarendszer kiépítése a városon belül, ebben az elsődleges feladat a rendőrségé, de van teendője a fővárosi közútkezelőnek is, közöttük az együttműködést felgyorsítják - közölte Karácsony Gergely. Mint írta, elkészítették emellett a fővárosi közlekedésbiztonsági stratégiát, azon városfejlesztési lépések sorozatát, amelyekkel a közúti biztonság erősíthető. Megkezdték ennek a stratégiának a szakmai egyeztetését, legutóbb - többek között - az Autóklubbal tárgyaltak róla. Véleményüket figyelembe veszik, és ennek alapján a stratégiát már ezen a héten nyilvánosságra hozzák, hogy elkezdjék a szélesebb körű társadalmi egyeztetést - olvasható a bejegyzésben, amelyben Karácsony Gergely hangsúlyozta: az így véglegesülő közlekedésbiztonsági lépések végrehajtását kiemelt prioritásnak tekinti. Vasárnapra virradóra a fővárosi Harminckettesek terénél egy személygépkocsi a villamosmegállóba sodródott és elütött egy ott várakozó 23 éves nőt, aki a helyszínen életét vesztette.
Kulcsszavak: balesetmegelőzés, budapest, Karácsony Gergely, közlekedésbiztonság
|
|
|||||
|
||||||
Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó |
||
2023. február 17.
Néhány éven belül az elektromos járművek olcsóbbak lesznek, mint a belső égésű motorral hajtottak, így a fogyasztóknak is sokkal könnyebb lesz a választás - jelentette ki Frans Timmermans az európai Zöld megállapodásért felelős uniós biztos kedden Strasbourgban az Európai Parlament plenáris ülésén.
|
A biztos az új gépjárművekre vonatkozó, a szén-dioxid-kibocsátási előírások módosítására irányuló uniós javaslatról szóló vitában kifejtette: az európai embereknek minél előbb hozzá kell férniük a megfizethető, tiszta közlekedéshez, ennek érdekében pedig az elektromos mobilitást, különösen a személygépkocsiknál, a lehető leggyorsabban be kell vezetni. Az európai autóipar az elmúlt években sokat fejlődött, az elektromos járművek üzemeltetési költségei már most is alacsonyabbak, mint a belső égésű motorral hajtott autóké. Felhívta a figyelmet, hogy az európai autóipar jelenleg a legjobb és leginnovatívabb a világon, azonban ezt a versenyelőnyt fent kell tartani. Emlékeztetett, hogy Kína tavaly több elektromos autómodellt vezetett be a nemzetközi piacokon, "amelyek jó minőségű, egyre inkább megfizethető gépjárművek". "Versenyeznünk kell velük, nem adhatjuk át kívülállóknak ezt az iparágat, be kell fektetnünk az európai autóipar átalakításába, és elektromos járműveket a világszintű fogyasztásra kell gyártanunk" - hangsúlyozta. Arra is rámutatott, a jövő autóiparában fenntartható munkahelyeket kell teremteni, tehát ennek megfelelően kell átalakítani és képezni a munkaerőt. "Nem kevesebb emberre van szükségünk, hanem más készségekkel rendelkező emberekre, mert ipari forradalom zajlik, akár tetszik, akár nem. Dönthetünk úgy, hogy az társadalmi értékeinkkel összeegyeztethető módon élére állunk, vagy átadhatjuk a vezetést a világ más részeinek, de akkor az ipar leépülésével kell számolnunk" - hangoztatta. Kulcsszavak: elektromos autó, Európai Bizottság, Európai Unió, környezetbarát, környezetvédelem
|
|
|||||
|
||||||
Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly |
||
2023. február 17.
A magyar lízingpiacon a finanszírozott összeg 859 milliárd forintot tett ki 2022-ben, ami 18 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest, a szerződések száma ugyanakkor 14 százalékkal csökkent - ismertette a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja a szervezet keddi budapesti sajtótájékoztatóján.
|
Nyikos Katalin kifejtette: a finanszírozott összeg növekedésében komoly szerepet játszott az áremelkedések mértéke, míg a szerződött darabszám csökkenése elsősorban a piaci környezet bizonytalanságával, az eszközök drágulásával és az ellátási láncok akadozásával magyarázható. A lízingszolgáltatók elsődleges ügyfélköre továbbra is a kis- és középvállalati szektor (kkv), ide tartozik a lízingügyfelek 64 százaléka, míg a nagyvállalatok 19 százalékot, a lakossági ügyfelek pedig 8 százalékot képviselnek - tájékoztatott. A szövetség elnökségi tagja arra is felhívta a figyelmet, hogy a 2022-es adatok alakulását jelentősen befolyásolta egy nagyobb ingatlanlízing-tranzakció, ami nélkül a finanszírozott összeg növekedése 12 százalék lett volna, a kkv-k aránya pedig 72 százalék lenne a lízingügyfelek között. Nyikos Katalin elmondta: a szerződések számánál a flottafinanszírozáson kívüli autók esetében volt a legnagyobb a visszaesés, a 2022-es adat 23 százalékos csökkenés 2021-hez, és 42 százalékos csökkenés 2019-hez képest. Ennek hátterében a járművek árának növekedése mellett a szállítási problémák miatt állandósult hiány áll - mutatott rá. Ezen a piacon a lakossági vásárlásokat szinte teljesen átvette a kkv-szektor, amelynek részesedése a 2019-ben mért 13,6 százalékról 61,5 százalékra emelkedett. A nagyvállalati szektor piaci részesedése szintén nőtt, tavaly elérte a 15,7 százalékot. A lakosság 8782 darabos gépjármű-beszerzése ugyanakkor már csak 22 százalékot tesz ki, szemben a 2019. évi 43,6 százalékos részesedéssel - ismertette. Az adatok szerint a nagy haszongépjárművek piaca a 2019-et követő visszaesést még nem tudta behozni, de az elmúlt két évben már nőtt. A teljes hazai piacot tekintve ebben a szegmensben az egyik legmagasabb a lízing elterjedtsége, csaknem 80 százalékot ér el. A finanszírozott eszközök 85 százaléka új, és elsősorban pénzügyi lízing szolgáltatásokat vesznek igénybe az ügyfelek. Az állami támogatott finanszírozások összege 203,2 milliárd forint volt tavaly, a szerződött darabszám pedig csaknem 13 900. A támogatott konstrukciók a teljes lízingpiac 24 százalékát tették ki. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta: a lízingpiac szereplői 2023-ra a finanszírozott összeg stagnálására, esetleg kisebb növekedésére, valamint a szerződések számának stagnálására számítanak. A nemzetközi trendeket ismertetve a főtitkár jelezte, hogy európai átlagban szintén a kkv-szektor a vezető az ügyfelek között, ugyanakkor a magyarnál jóval magasabb, 29 százalékos a lakossági szektor aránya. Tavaly az európai lízingpiac minden kategóriában képes volt növekedésre. A regionális piacokat tekintve Kelet-Közép Európa érte el a legjobb eredményt kétszámjegyű növekedéssel, elsősorban az ingatlan- és termelőeszköz-szegmensek eredménye miatt - közölte Kőszegi László.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Magyar Lízingszövetség
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 351 - 360 |