Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 361 - 370 |
Az EP megszavazta a dízel-és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását |
||
2023. február 17.
Az Európai Parlament keddi strasbourgi plenáris ülésen jóváhagyta a tagállami kormányokat tömörítő Európai Tanáccsal elért megállapodást az új személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatáról.
|
Ennek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie. A 2030-ra kitűzött, köztes kibocsátáscsökkentési célérték az új személygépkocsiknál 55, a kisteherautóknál 50 százalék. Az egyéb kulcsfontosságú intézkedések között van az is, hogy az Európai Bizottság 2025-ig módszertant terjeszt elő az EU piacán értékesített személygépkocsik és kisteherautók teljes életciklusára vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási adatok értékelésére és jelentésére, adott esetben jogalkotási javaslatokkal együtt. A testület továbbá 2026 decemberéig figyelemmel kíséri a kibocsátási határértékek és a valós üzemanyag- és energiafogyasztási adatok közötti eltérést, jelentést készít a gyártók fajlagos szén-dioxid-kibocsátásának kiigazítására szolgáló módszertanról, és megfelelő nyomonkövetési intézkedéseket javasol. 2025 végétől kezdődően a bizottság kétévente jelentést tesz közzé a kibocsátásmentes közúti mobilitás irányába tett haladásról. A plenáris ülésen megtartott zárószavazást követően a szöveget az Európai Tanácsnak hivatalosan is jóvá kell hagynia. Az Európai Bizottság 2021 júniusában terjesztett elő a "Fit for 55" csomag részeként jogalkotási javaslatot az új személygépkocsikra és könnyű haszongépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási teljesítménynormák felülvizsgálatára. A javaslat célja, hogy hozzájáruljon az EU 2030-ig és 2050-ig szóló éghajlati célkitűzéseihez, előnyöket biztosítson a polgárok számára, és ösztönözze az innovációt a kibocsátásmentes technológiák terén. Kulcsszavak: benzin, dízel, dízelmotor, Európai Unió
|
|
|||||
|
||||||
A Citroën C5 X elnyerte a rangos WWCOTY (Women´s World Car Of The Year) Nők Év Autója díját a "Legjobb nagyautó" kategóriában |
||
2023. február 17.
A Citroën C5 X elnyerte a WWCOTY (Az év női autója) díját "legjobb nagyautó" kategóriában. A WWCOTY nemzetközi zsűrit Sandy Myhre hozta létre 2009-ben, hogy lehetővé tegye a nők számára az autóiparban, hogy kifejezzék véleményüket a piacra kerülő modellekről.
|
A nőknek gyakran van szerepük az autóvásárlásban, még akkor is, ha nem önálló döntéshozók, van véleményük az autó erősségeiről és gyengeségeiről. Az öt kontinens 45 országából származó 63 autós újságíróból álló női zsűrinek az a feladata, hogy hat kategóriában (nagyautó, teljesítményautó, városi autó, nagy SUV, 4X4 és családi SUV) válassza ki a legjobb autókat. A győztes autók a biztonság, a vezetés, a kényelem, a technológia, a tervezés, a hatékonyság, a környezeti hatás és az ár-érték arány szempontjából a kiválóság képviselői a kategóriájukban. A Citroën C5 X megnyerte a "Legjobb nagyautó" kategóriát, és most a másik öt győztessel fog versenyezni az utolsó fordulóban, hogy eldöntse a WWCOTY fődíjának összesített győztesét. A győztest március 8-án, a nemzetközi nőnapon hirdetik ki. A márka 2021-ben bemutatott zászlóshajója, a C5 X a Citroën egyedülálló szakértelmét testesíti meg. Világszerte több mint 45 000 kelt el alig egy év alatt. Európában az év második felében a D-szegmens non-prémium szedán rangsorának vezetője lett. A C5 X az elegáns szedánok, a sokoldalú kombik és a magas építésű SUV-k szintézisét teremti meg. Mindezt úgy, hogy közben páratlan kényelmet biztosít a Citroën Advanced Comfort üléseknek és Citroën Advanced Comfort aktív felfüggesztésnek köszönhetően. Kulcsszavak: C5 X, Citroën, díj, elismerés
|
|
|||||
|
||||||
Több százezer autót hív vissza a Tesla az önvezető rendszerének hiányossága miatt |
||
2023. február 17.
Amerikai hatóságok nyomására szoftverfrissítés idejére visszahívja teljes önvezető rendszerrel felszerelt 362 ezer autóját a Tesla - derült ki a csütörtökön megjelent dokumentumokból.
|
A döntés azután született meg, hogy az Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) közölte, hogy a sofőrtámogató rendszer nem felel meg a közlekedésbiztonsági jogszabálynak és baleseteket okozhat. A hatóság álláspontja szerint a szoftver megengedi, hogy az általa navigált jármű átlépje a sebességhatárt, valamint törvénytelen, illetve kiszámíthatatlan módon hajtson be kereszteződésekbe, megnövelve az ütközés kockázatát. A Tesla vitatja a közlekedésbiztonsági szervezet megállapításait, de közölte, hogy teljesíti a kérést. Ugyanakkor a cég szerint nincs tudomás arról, hogy a visszahívás által érintett járművek esetében a kifogásolt hiányosság bármilyen sérüléshez, vagy halálesethez vezetett volna. A rendszert illetően összesen 18 alkalommal kérték garanciális intézkedést - áll a közleményben. A texasi székhelyű autógyártó bejelentette, hogy önvezető szoftverrendszerét távoli eléréssel frissíti az érintett járművek esetében, amelyek 2016 és 2023 között gyártott modellek. Az amerikai közúti közlekedés biztonságáért felelős hivatal (NHTSA) több vizsgálatot folytat az elektromos autóiról ismert gyártó ellen annak önvezető technológiája miatt, állítólagos balesetek miatt.
Kulcsszavak: autógyár, önvezető autó, önvezető jármű, Tesla
|
|
|||||
|
||||||
A Ford növeli akkumulátorgyártó kapacitását, és az LFP akkumulátorokkal bővíti a Mustang Mach-E hajtáslánc-kínálatát |
||
2023. február 17.
A Ford arra törekszik, hogy az elektromos autók elérhetőbbek és megfizethetőbbek legyenek, ezért a Mustang Mach-E európai kínálatában¹ még idén bevezeti a lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokat.
|
Ezzel együtt a vállalat azt is bejelentette, hogy 3,5 milliárd dolláros beruházással felépíti az USA első, autógyári hátterű LFP akkumulátorgyárát; a BlueOval Battery Park Michigan nevű üzem 2026-ban kezdi meg a termelést. A Ford arra törekszik, hogy diverzifikálja akkumulátor-ellátási láncát, és az ezeket gyártó üzemeket oda telepítse, ahol elektromos autóit is előállítja, mert így megfizethetőbbé válnak ezek a termékek a vásárlók számára, vagyis erősödik az EV-k iránti kereslet. A Ford azon dolgozik, hogy a Ford+ tervnek megfelelően az elektromos járművek globális, éves gyártási kapacitását 2023 végéig 600.000 darabra, 2026 végéig pedig 2 millióra növelje. Az elektromos autók gyártásának gyors ütemű bővítésével párhuzamosan a vállalat bevezeti az LFP akkumulátorokat is, hogy még több elektromos hajtású modellt és választási lehetőséget kínálhasson vásárlóinak, ezzel együtt pedig elérje, hogy a Model e üzletág 2026 végére 8 százalékos korrigált EBIT rátával működjön. “Elkötelezetten törekszünk arra, hogy ez elektromos autók forradalmának élére álljunk, ezért a legjobb technológiákra és munkatársakra van szükségünk, hogy iparágunk globális átalakulásának élvonalbeli szereplői lehessünk,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke. Az LFP akkumulátorok előnyeit a Ford vásárlói élvezhetik A nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett az LFP immár a második olyan akkumulátor-technológia, amelynek révén a Ford vásárlói kiválaszthatják az igényeiknek leginkább megfelelő akkumulátor-teljesítményt. Az LFP akkumulátorok nagyon strapabírók, és jól viselik a gyakoribb és gyorsabb feltöltéseket, ugyanakkor kevesebb ritka és drága alapanyagot tartalmaznak. Ez a kedvezőbb árú akkumulátor lehetővé teszi, hogy a Ford stabilizálja vagy akár tovább csökkentse az elektromos autók fogyasztói árát. Az LFP akkumulátorok egy sor, már jelenleg is fejlesztés alatt álló, kedvező árú, új generációs személyautó és haszonjármű meghajtásáról gondoskodnak majd. “A Ford elektromos autóinak kínálata hatalmas keresletet generált. Az LFP és NCM akkumulátorok széles körű bevezetésével vásárlóink ezrei, hamarosan pedig milliói élvezhetik majd a Ford EV-k minden előnyét, méghozzá a legmodernebb akkumulátor-technológiákkal, amelyek idővel egyre megfizethetőbbé válnak,” mondta el Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója. Az LFP akkuk már a michigani Marshallban felépülő új akkumulátorgyár megnyitása előtt, még idén megjelennek a Mustang Mach-E kínálatában, 2024-ben pedig az F-150 Lightning vásárlói is megrendelhetik azokat a legfontosabb globális piacokon, hogy senkinek ne kelljen sokáig várnia az új technológiára. Az LFP akkumulátorok révén csökkenthető az iparág függősége az olyan, nehezen és drágán beszerezhető ásványi anyagoktól, mint a nikkel és a kobalt. Ez nemcsak gazdasági előnyt jelent, hanem abban is segít, hogy a Ford olyan EV-beszállítói láncot építsen ki, amely a vállalat fenntarthatósággal és emberi jogokkal kapcsolatos alapelvei szerint működik. A Ford vállalta, hogy 2026 végéig 50 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos autókba, és 2050-ig világszerte megvalósítja a karbonsemlegességet autói, létesítményei és beszállítói lánca működésében. A vállalat célja, hogy 2035-re az összes, Európában forgalmazott modellje zéró károsanyag-kibocsátású legyen, és hogy európai létesítményei, logisztikai tevékenységei és beszállítói karbonsemlegesen működjenek. Kulcsszavak: elektromos autó, ford, Mustang Mach-E
|
|
|||||
|
||||||
Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as |
||
2023. február 16.
Az új 408 a PEUGEOT tervezőmérnökeinek kreativitását dicséri: a C kategória felső részébe pozicionált különleges fastback nemcsak a márka történetében, de a jelenlegi gépjárműpiacon is az első ilyen típusú modell.
|
Ezt a teljesen újfajta és ezért szokatlan PEUGEOT-t ragadozóra emlékeztető külseje és egyedi stílusa mellett az energiahatékonyság és a villamos meghajtás terén megnyilvánuló kiváló mérnöki tudás jellemzi. A vezetési élményt és az ösztönös használatot szolgáló fejlett technológiák révén pedig az érzelmeinkre is hat. STÍLUS. Ami a PEUGEOT 408-at különlegessé teszi, az elsősorban a dinamikus fastback hátsó, a jelenlegi kategóriákba szándékosan nem illeszkedő koncepció és az ezer közül is felismerhető sajátos stílus. A ragadozóra emlékeztető megjelenés a márka modelljeinek sajátja. Az autó vonalai élesen megrajzoltak, a karosszériával azonos színű hűtőrács pedig tökéletesen illeszkedik az orr-részbe, közepén az új oroszlánfejes PEUGEOT emblémával. Meglep a fordított kivágású hátsó lökhárító, mely profilból nézve kimondottan dinamikussá teszi a 720 mm átmérőjű nagy kerekein biztosan álló járművet. A 20”-os rendhagyó felniket rendhagyó geometrikus dizájn jellemzi. A szemfogra emlékeztető első lámpák és a három karmot formázó hátsó LED-es fénysor egyértelművé teszik a modell hovatartozását. ÉRZELEM. A PEUGEOT 408 a vezető és az utasok örömére legújabb generációs PEUGEOT i-Cockpit®-tal van felszerelve, mely az élvezetes vezetést és agilis viselkedést biztosító kompakt kormánykerékről azonnal felismerhető. Különös hangsúlyt kapott a beltér minősége és a konnektivitás, mely a még intuitívabb és kellemesebb vezetést, illetve utazást eredményező legmodernebb technológiákat foglalja magában. IGÉNYESSÉG. A 6 kamerára és 9 radarra épülő vezetéstámogató rendszerek megnyugvást és biztonságérzetet nyújtanak. A 408 kínálatában többek között a következő funkciókat találjuk: • állóra fékező (Stop & Go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatika, • éjjellátó funkció (Night Vision), mely még az előtt figyelmeztet a gépkocsi előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra és kerékpárosokra, hogy azok a távolsági fényszóró sugarában megjelennének, • nagy hatótávú (75 m) holttérfigyelő rendszer, • hátsó forgalomfigyelés, mely hátramenetben figyelmezteti a vezetőt az esetleges keresztirányú veszélyre. A PEUGEOT 408 tervezői számára az egyik legfontosabb szempont a környezeti hatékonyság volt: az aerodinamikára, a súlycsökkentésre (a jármű minimális tömege 1396 kg) és az alacsony kibocsátású motorokra összpontosító munka eredményeként a hibrid és a 130 lóerős benzines változat átlagos üzemanyagfogyasztása egyaránt figyelemreméltóan alacsony (a pontos értékek jóváhagyás alatt vannak). Az új PEUGEOT 408 várhatóan 2023 legelején jelenik meg a piacon. A globális értékesítésre szánt modellt a franciaországi Mulhouse-ban kezdik majd gyártani (az európai piacra), kicsivel később pedig a chengdui üzemben is megkezdődik a gyártása (a kínai piacra). „Mi a PEUGEOT-nál azt gondoljuk, hogy az élet jobb lesz attól, ha egy kis stílussal fűszerezzük. Az új 408 egyedi megjelenésével, innovatív fastback sziluettjével és felszabadult eleganciájával éppen ezt a filozófiát és a PEUGEOT márka leleményességét testesíti meg – nyilatkozta Linda Jackson, a PEUGEOT nemzetközi márkaigazgatója. – A minden szempontból szokatlan új PEUGEOT 408 az autózás és az élet szerelmeseinek készült, azoknak, akik szabadulni szeretnének bizonyos konvencióktól, miközben felelősségteljes élvezetre vágynak. Ők garantáltan megtalálják benne a márka technológiai igényességét (a környezethatékonyságot és a magas szintű digitális élményt) és azt a fantasztikus érzést, amit az ösztönös vezetés kelt.” Felelősségteljes élmény- és újdonságkeresés: a piac és az ügyfelek Az új 408 a PEUGEOT C (kompakt középkategória) szegmensbeli kínálatát gazdagítja. Ebben a stratégiailag rendkívül fontos kategóriában a PEUGEOT az elmúlt években kiemelkedő helyet biztosított magának, amiben komoly szerepe volt a 3008 és az 5008 SUV sikerének, valamint az ötajtós 308 és a kombi 308 SW három generációjának (melyből a legújabb épp most került a piacra). A kínálatot a C szegmens tetejére pozicionált PEUGEOT 408 teszi most teljessé. Az új PEUGEOT 408 teljes összhangban van korunk értékeivel és központi kérdéseivel: a fejlett kapcsolódási technológiákkal ellátott, dinamikus modell úgy vesz részt az energetikai átállásban, hogy közben az örömteli pillanatokról sem mond le. Az újdonságot és a kreativitást állítja a középpontba, és olyan merész asszociációkkal szolgál, melyek szétfeszítik a bevett kategóriák határait. Az új PEUGEOT 408 vevői várhatóan főleg az aktív, gyermekes vagy gyermek nélküli párok közül kerülnek majd ki, akik magán- és professzionális célokra egyaránt használják az autót. Választásukat szükségleteik és vágyaik sokszor egymást kiegészítő változatos szempontjai vezérlik. Egyesek a C szegmensen belül szeretnének magasabb presztízsű, nagyobb és tágasabb autót. Mások a túl átlagosnak és jellemzően családi autónak tartott kompakt SUV-k helyett valami újszerűbb és egyedibb sziluettre vágynak. Megint másokat az impozáns méret és megjelenés fog meg. De mindannyiukra igaz, hogy a mindennapi használat során csakúgy, mint a közösen megtett, hosszú, kényelmes és nyugodt utazások alkalmával a legkorszerűbb autós élményeket keresik. Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 408, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Elhunyt a Lexus és a Prius szellemi atyja |
||
2023. február 16.
Dr. Tojoda Soicsiro alapjaiban határozta meg a modern Toyota kialakulását, és döntéseivel vadonatúj irányba fordította az egész autóipar fejlődését.
|
2023. február 14-én, három nappal 98. születésnapja előtt elhunyt Tojoda Akio elnök úr édesapja, dr. Tojoda Soicsiro, a japán és a globális autóipar meghatározó alakja. Soicsiro-szan 26 évesen, 1952-ben csatlakozott a Toyotához, majd az ezt követő három évtized során különböző vezetői posztokat töltött be. 1982-ben kinevezték a cég elnökévé, amely tisztséget 1992-ig látta el. Ezt követően az igazgatótanács elnökeként, majd 2009-től egészen halálig annak tiszteletbeli elnökeként segítette annak a vállalatnak a működését, amely az ő irányítása alatt vált az autóipar, illetve a globális gazdaság meghatározó szereplőjévé. Tojoda Soicsiro 1925. február 17-én született Nagojában, Tojoda Kiicsíró és Iida Hatako első fiaként. Ebből adódóan gyakorlatilag egész életében arra készült, hogy egyszer majd a családi vállalkozást: a nagyapja által alapított szövőszékgyártó üzemet fogja vezetni. Ötéves volt, amikor apja európai és észak-amerikai körútjáról visszatérve minden figyelmét az autógyártásnak szentelte; Soicsiro-szan így nem csak tanúja volt az első pillanattól fogva a későbbi Toyota Japan Motor Company kialakulásának, de édesapja oldalán már iskolásként mindent megtanult, amit akkor Japánban az autóiparról tudni lehetett. Miután 1945-ben leérettségizett, a nagojai műszaki főiskolára jelentkezett, és úgy tűnt, egyenes út vezet számára az autóiparba. A háború végén azonban apja autógyárát lebombázták, Soicsiro-szant pedig mezőgazdasági kényszermunkára kötelezték. A főiskolát végül 1947-ben végezte el, majd haladéktalanul beiratkozott az egyetemre. Apja már tanulmányainak végzése közben bevonta őt a gyár egy új projektjébe, amelynek keretében egy megbízható személyautót igyekeztek kifejleszteni a nemzetközi piacokra. A gyár egyik dizájnere, Kurata Siszaburo beavatta őt az autótervezés rejtelmeibe, és közben a Toyota beszállítói hálózatával is aktív munkakapcsolatba került. Apja korai, 1952-es halálakor fiatal házasként doktori disszertációján dolgozott, nem állt készen arra, hogy átvegye a vállalkozás irányítását. Ezért igazgatói pozícióban kezdett dolgozni, méghozzá apja unokatestvére, Tojoda Eidzsi szárnyai alatt. Megbízták a Motomacsi gyártóüzem felépítéséért felelős bizottság vezetésével; hogy felkészüljön erre a feladatra, külföldön tanulmányozta az autógyárak építésének és működtetésének a művészetét. Miután az üzem 1959-ben megkezdte a termelést, Soicsiro-szant kinevezték a vállalat tervezési osztályának ügyvezetőjévé. Itt gyorsan felismerte, hogy a nemzetközi piacokon jóval magasabb minőségű személy- és teherautókra van igény, mint amit a Toyota akkori színvonalán gyártani tudott. Japánban azonban nem volt hagyománya az ipari minőségellenőrzésnek. A kényszer hatására Soicsiro-szan egy olyan megoldásra jutott, amely később nem csak a Toyota, de az egész világgazdaság sorsát újraírta: úgy vélte, az a leghatékonyabb, ha a minőségbiztosítást a vállalat működésének minden fázisába szisztematikusan beépítik. Négy évig tartott, amíg innovatív elképzelésének létjogosultságáról meggyőzte az igazgatótanácsot, akik 1964-ben engedélyezték egy kísérleti program indítását. A vállalat minden szintjén rendkívül kemény ellenállás fogadta erőfeszítéseit, Soicsiro-szan azonban kitartott meggyőződése mellett, és amikor az első év végére a Toyota által gyártott járművek meghibásodási rátája a felére csökkent, azzal leghangosabb kritikusait is maga mellé állította. Módszerét összehangolták Onó Taiicsi gyártásspecialista nem kevésbé formabontó módszerével, a just-in-time termeléssel, és ezzel a Toyota gyakorlatilag egy csapásra versenyképessé vált a nemzetközi piacokon. Tojoda Eidzsi 1967-ben vette át a cég vezetését, és nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Toyotát ráterelje arra az útra, amelyet követve meggyőződése szerint egyszer majd a világ legnagyobb autógyártójává válhat. A Tojoda Soicsiro által megteremtett minőségbiztosítási és gyártási módszereket felhasználva megtervezték és világszerte bevezették a takarékos és megbízható Coronát, majd a Corollát, amelyek a hetvenes évek derekán már komoly követőkre találtak. A sikerhez azonban a kiváló termék nem volt elég: azt el is kellett tudni adni, méghozzá ugyanolyan szervezetten és fegyelmezetten, ahogy azt gyártották. Tojoda Eidzsi ezért a japán ipar régi hagyományával szakítva közös fedél alá hozta a Toyota gyártási és értékesítési tevékenységeit, ezzel megalkotva a modern Toyota Motor Corporationt. Amikor Eidzsi-szan 1982-ben felállt az elnöki székből, az utódaként kinevezett Tojoda Soicsiró egy előzmények nélküli megavállalatot vett át. Meggyőződése volt, hogy az ember legalább olyan fontos alkotóeleme a sikernek, mint a technológia; hogy a kiváló minőségű automobilok gyártása önmagában örömöt és elégedettséget ébreszt a folyamat résztvevőiben; valamint hogy a mára etalonként emlegetett Toyota gyártási módszer (TPS) alkalmazásával az emberek párhuzamosan fejlődhetnek a termékekkel. Ebből közvetlenül következett, hogy a rövid távú jövedelmezőségnél többre értékelte a hosszú távú eredményeket, és befektetésnek tekintette a munkatársak fejlesztését. Ugyanez a stratégiai gondolkodás tette lehetővé, hogy a nyolcvanas években jelentős rövid távú kompromisszumok árán a Toyota létrehozza első észak-amerikai gyártólétesítményeit, és ezzel nem egészen tíz év leforgása alatt provinciális japán vállalatból valódi globális gazdasági szereplővé fejlődjön. Míg Soicsiro-szan növekedési céljai megegyeztek Eidzsiével, vezetési stílusa homlokegyenest eltérő volt. Sokkal inkább bízott saját ítélőképességében – ezt alighanem észak-amerikai tapasztalatainak köszönhette –, ugyanakkor tudta, hogy mikor kell hallgatnia a tapasztalt szakemberek tanácsaira. Így hagyta jóvá a Toyota önálló luxusmárkájának alapítására vonatkozó terveket, majd bólintott rá évekkel később egy előzmények nélküli technológiai fejlesztésre. Az adott piaci körülmények között mindkét irány létjogosultsága legalábbis megkérdőjelezhető volt: a japán gazdaság átmenetileg elveszítette versenyelőnyét az exportpiacokkal szemben, ráadásul a Toyotának hazai piacán is soha nem tapasztalt piaci versennyel, valamint munkaerőhiánnyal kellett megküzdenie. A Lexus és a full hibrid technológia rengeteg kockázatot rejtett magában, Soicsiro-szan azonban a pillanatnyi veszélyek helyett a távlati célokat tartotta szem előtt – a többi pedig már történelem. Tojoda Soicsiro 1992-ben öccsét, Tacurót jelölte saját utódjaként, maga pedig az igazgatótanács elnökeként dolgozott tovább. Habár cégvezetőként és az emberi egyenlőség elkötelezett támogatójaként (meggyőződése volt, hogy a globalizáció áldásaiból szegénynek és gazdagnak egyformán kell részesülnie) elévülhetetlen érdemeket szerzett, saját magát soha nem tartotta nagyra. Egy 1996-os portréban így beszélt magáról: „nem vagyok méltó gyermeke apámnak. Arra érdemes lelkekkel veszem körbe magam, és így boldogulok, habár magam középszerűnek számítok.” Ezen véleményével egyedül maradt a világon. Amellett, hogy számos gazdasági, ipari és tudományos szervezetben – köztük a japán vállalkozások érdekvédelmi szövetségében, a Keidanrenben – töltött be vezető pozíciót, a világ minden földrészén, több tucatnyi országban ismerték el a legmagasabb rangú állami kitüntetésekkel erőfeszítéseit, 2007-ben pedig beválasztották az autóipari hírességek csarnokába. Kulcsszavak: autógyár, Tojoda Soicsiro, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Új 3D-nyomtatási központ segít előkészíteni a Ford első európai építésű elektromos autójának sorozatgyártását |
||
2023. február 15.
Az idei év végére legördül a kölni üzem szerelőszalagjáról a Ford első Európában gyártott, tisztán elektromos hajtású, nagy sorozatban készített modellje.
|
Ehhez a Ford nem csupán átalakítja gyártási létesítményeit Kölni Elektrifikációs Központtá, hanem a digitalizáció és a negyedik ipari forradalom vívmányai révén még hatékonyabbá és fenntarthatóbbá formálja gyártási folyamatait. E folyamat legújabb eredménye egy új 3D-nyomtatási központ megnyitása. Ezen a helyen tizenkét darab csúcstechnológiájú 3D-nyomtatón számtalan különféle műanyag és fém alkatrész készül; némelyik alig pár centiméteres és 30 grammos, más darabok viszont (amelyeket a központ legnagyobb nyomtatóján állítanak elő) akár 2,4 méter hosszúak, 1,2 méter szélesek és 1 méter magasak is lehetnek, a súlyuk pedig elérheti a 15 kilogrammot. “Elsősorban szerszámokat és szerelvényeket készítünk az itteni gyártási területekre,” mondta el Nurah Al-Haj-Mustafa, a Ford 3D-nyomtatási mérnöke. “Minden darab teljesen egyedi, a minőségük viszont egyfomán kiváló.” Az itt készült eszközök közt ugyanúgy megtalálhatók a méretek ellenőrzésére szolgáló mérőeszközök vagy a Ford-emblémák felragasztásához való sablonok, mint a karosszériaüzem robotjaihoz szánt masszív markolószerkezetek. Mindemellett a központ eszközei arra is alkalmasak, hogy kísérleti és kisszériás járművek részegységeit nyomtassák ki velük. Sokoldalúsága mellett a 3D-nyomtatás nagy előnye, hogy a kis darabszámú termékek előállítása gyorsabban és olcsóbban oldható meg így; a megtakarítás mértéke akár a 80 százalékot is elérheti a hagyományos fröccsöntéses eljáráshoz képest, ahol az öntőszerszám elkészítése eleve nagyon bonyolult és drága. Fontos szempont a fenntarthatóság is, hiszen a 3D-nyomtatáshoz jóval kevesebb anyag szükséges, ráadásul a fölösleges granulátum újra felhasználható. Az aacheni Ford Kutatási és Innovációs Központ gyártás- és anyagfejlesztési csapata jelenleg is dolgozik egy kísérleti projekten, aminek célja a 3D-nyomtatáshoz használt granulátum újrahasznosítása. A Ford már hosszú ideje használ 3D-nyomtatást Kölnben. Az 1990-es évek elején a Merkenicht fejlesztési központ mérnökei kezdték el alkalmazni a 3D-nyomtatást tesztautók és prototípusok részegységeinek előállításához. A Ford élen járt ezen a területen, 2019-ben például a Ford Kutatási és Innovációs Központban készítették el a valaha volt legnagyobb 3D-nyomtatású fém alkatrészt, egy alumínium szívócsövet egy Ford F-150-hez, amit a néhai drif-legenda, Ken Block épített át. A Ford spanyolországi Valencia üzemében is van egy külön 3D-laboratórium, amelynek munkatársai mára egy 5000 tételes katalógust állítottak össze printelhető alkatrészekből, ezzel segítve a gyártás különböző fázisainak zökkenőmentes működését. A részleg egyedül a 2021-es évben mintegy 20.000 nyomtatott alkatrészt állított elő. A 3D-nyomtatási központban már készülnek az alkatrészek a hamarosan induló E-modell gyártáshoz A kölni 3D-nyomtatási központ azért számít újszerűnek és különlegesnek, mert hálózatba van kapcsolva más gyártási területekkel, amelyek munkatársai könnyen beléphetnek a rendszerbe. Egy alkalmazáson keresztül a Ford minden dolgozója bejelentkezhet, benyújtva az általuk igényelt alkatrész vázlatát, vagy leírva, hogy mire van szükségük. “Startupos szemléletre törekszünk, ami rövidre zárt folyamatokat és csekély bürokráciát jelent,” magyarázta el Oliver Färber, aki a motorgyártó részleg igazgatójaként a 3D-nyomtatási központ irányításáért is felel. “A munkatársak által kért részegységeket a 3D-nyomtatási csapat megtervezi, majd nagyon gyorsan le is gyártja.” Ilyen például egy már elkészült ajtóélvédő, amit jelenleg is tesztelnek a szerelőszalagon, és a jövőben valószínűleg más területeken is alkalmaznak majd, vagy egy szintén tesztelés alatt álló, modern ergonómiájú beépítési segédeszköz a légzsákok beszereléséhez. Az első ‘Made in Cologne’ e-modell jövőbeli gyártásához már folyamatosan készülnek a 3D-nyomtatású részegységek; ebben a pillanatban például 1800 olyan eszközt gyártanak a nyomtatók, amelyek az ajtókat védik majd az ütődésekről, miközben a szalaghoz szállítják őket. “Örülök, hogy a 3D-nyomtatási központot még az új e-modellünk bevezetése előtt meg tudtuk nyitni,” nyilatkozta Rene Wolf, a Ford Werke gyártásért felelős igazgatója. “Ezzel rengeteg értékes tapasztalatot szerezhettünk, és máris alkatrészek ezreit tudtuk kinyomtatni.” A vállalat történetének legösszetettebb átalakítási folyamata Kölnben nemcsak a járműgyártás e-modellekre történő átállítását jelenti, hanem azt is, hogy a Ford nagyot lép előre a digitalizáció és a negyedik ipari forradalom irányába. “A 3D-nyomtatási központ kiváló példa erre, hiszen újabb építőelem ahhoz, hogy megvalósítsuk elképzelésünket a jövő gyárának működéséről, vagyis jelen esetben a Kölni Elektrifikációs Központ termeléséről.” Kulcsszavak: 3D-nyomtatás, autógyár, elektromos autó, ford
|
|
|||||
|
||||||
125 év szenvedély - A Peugeot Motocycles története |
||
2023. február 15.
A Peugeot Motocycles története egészen 1898-ig nyúlik vissza, amikor Armand Peugeot elindította a Peugeot céget. Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon.
|
Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon. Az 1920-as években a Peugeot kifejlesztette az első 350 cm3-es motorkerékpárját, amelyet az idősek számára terveztek. Az 1930-as években a Peugeot kifejlesztette a nagyobb, 500 cm3-es modelleket, és a második világháború után a motorkerékpár gyártását újraindították. Az 1950-es években a Peugeot motorkerékpárok egyre nagyobb népszerűségnek örvendtek, és a cég elkezdett versenyezni a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártóival. Az 1960-as években a Peugeot együttműködött a svájci Puch céggel, és közösen fejlesztettek ki kisebb motorkerékpárokat. Az 1970-es években a Peugeot új modelljei között szerepelt a Scoot´Elec elektromos robogó is, amely akkumulátort használt. Az 1990-es években a Peugeot megvásárolta a francia motorkerékpár gyártó céget, a Voxan-t, és 1996-ban bemutatta az ezzel az akvizícióval összefüggő első modellt, a Voxan Roadster-t. Az 1990-es évek végén a Peugeot Motocycles kifejlesztette a Satelis névre hallgató nagy robogót, amely azóta is nagy népszerűségnek örvend Európában. A 21. században a Peugeot Motocycles tovább bővítette kínálatát, és olyan új modellcsaládokat vezetett be, mint a Metropolis 3-kerekű robogó, a Django klasszikus robogó, az E-Ludix elektromos robogó és a Speedfight sportos robogó. Azóta a Peugeot Motocycles folyamatosan innovál és fejleszt a robogók és motorkerékpárok terén, és az egyik vezető márka Európában a közepes és nagyobb méretű robogók piacán. Városra alkották A Metropolis 3-nak erős és hatékony motorja van, amely akár 400 cm3-es is lehet. A robogó kiválóan alkalmas mind napi használatra, mind hosszabb utakra. A három kerekű kialakításának köszönhetően a jármű különösen stabil és biztonságos, és így kevesebb tapasztalattal rendelkező robogó vezetőknek is ajánlott. A Peugeot Metropolis 3 további jellemzői közé tartozik az ABS-fékrendszer, az állítható szélvédő, az elektromos indítás, a nagy tárolórekesz, az USB-aljzat, a fűthető markolatok és a fejlett kormányzás. A Metropolis 3 különböző színekben és konfigurációkban érhető el, így mindenki megtalálhatja a saját igényeinek és stílusának megfelelő modellt. Retró, mégis fiatalos és sportos A Django Sport 50 cm³ egy retró stílusú, sportos kialakítású, kisméretű robogó. A Django Sport a Django család tagja, de sportosabb megjelenéssel és erősebb teljesítménnyel rendelkezik. A Django Sport 50 cm³-es, négyütemű, léghűtéses motorral van felszerelve, amely 2,6 kW (3,5 LE) teljesítményt és 3,2 Nm nyomatékot biztosít. A robogóhoz hatfokozatú váltóval szerelt, amely lehetővé teszi, hogy könnyedén átváltsunk a különböző sebességek között. A Django Sport kiválóan alkalmas mind városi közlekedésre, mind pedig rövidebb távokra. A robogó sportos megjelenését erősíti a különböző színekben és grafikákkal ellátott, retró stílusú karosszéria, valamint a sportos kialakítású, négyküllős alumínium felnik. A Django Sport további jellemzői közé tartozik az ABS-fékrendszer, az elektromos indítás, a digitális kijelző, az USB-aljzat, az állítható rugós teleszkópok és a fejlett kormányzás. A Django Sport egy kényelmes, sportos és stílusos választás lehet azoknak a robogó-rajongóknak, akik szeretnék kombinálni az erőteljes teljesítményt a retró megjelenéssel. Kulcsszavak: Django, Django Sport, Metropolis 3, motorkerékpár, Peugeot Motocycles, robogó
|
|
|||||
|
||||||
Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio |
||
2023. február 15.
A MINI bemutatja a világ első tisztán elektromos meghajtású kabrióját. A MINI Cooper SE Cabrio – mely a tervezés ötletének felmerülésétől számított mindössze nyolc hónapon belül érett kisszériává – újabb lendületet ad a brit prémiumgyártó teljesen elektromos márkává válása felé vezető úton.
|
A 2022 nyarán bemutatott rendhagyó koncepció pozitív fogadtatását követően a MINI kisszériában sorozatgyártásba küldi a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio modellt (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km), amely az elektromos mobilitás térnyerésének újabb fontos mérföldköveként ünnepli világpremierjét. A prémium kisautó szegmens első emisszió-mentes kabriója üde színfoltként, a MINI tisztán elektromos meghajtású modellcsaládjának következő nemzedéke előtt érkezik meg az utakra. 2023 áprilisától a MINI Cooper SE Cabrio 999 darabos limitált szériaként válik elérhetővé Európában. „A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE három évvel ezelőtt ünnepelte piaci premierjét, ma pedig már minden ötödik MINI modellt emisszió-mentes hajtáslánc-technológiával adunk el Európában. Ez a siker ösztönzött minket arra, hogy néhány hónap alatt megalkossuk a MINI Cooper SE Cabrio kisszériáját. Nagy örömömre szolgál, hogy a MINI 999 ügyfelét kivételesen exkluzív nyitott tetős vezetési élménnyel ajándékozhatjuk meg” – mondta Stefanie Wurst, a MINI márka vezetője. A küszöbléceket és az oldalsó irányjelző-paneleket további típus-specifikus stílusjegyek színesítik, a limitált kiadásról pedig 1/999 sorszámozás gondoskodik. A MINI a limitált széria típus-specifikus könnyűfém keréktárcsáival is úttörő szerepet vállal. A 17” méretű, Electric Power küllődizájnú, kéttónusú öntött felnik száz százalékban másodlagos alumíniumból készülnek. A gyártás során felhasznált megújuló erőforrások és a másodlagos alapanyag átfogó alkalmazása jelentős mértékben csökkenti a folyamat károsanyag-kibocsátását a hagyományos gyártási eljárásokhoz képest. Részletgazdag utastéri felszereltség MINI Electric Design stílusjegyekkel A MINI Yours Leather Lounge sportülések ülésfűtést és állítható combtámaszokat is kínálnak. A Nappa bőrrel bevont, multifunkciós sportkormány nagymértékben fokozza a sportosság élményét, fűthető kialakításának köszönhetően pedig a vezetés kényelmét is. A kormánykerék alsó küllőjén a MINI Electric embléma hirdeti a tisztán elektromos meghajtású kabrió limitált egyediségét. A Piano Black árnyalatú, exkluzív felületek látványos kialakítását hangulatvilágítás emeli új szintre. A tervezők a 999 példányban elkészülő újdonság utasterét úgy álmodták meg, hogy az minden részletében tükrözze a nyitott tetős négyüléses tisztán elektromos meghajtását. A citromsárga árnyalat számos helyen visszaköszön, így például a hajtásláncot aktiváló Start/Stop billenőkapcsolón is. A MINI Cooper SE Cabrio prémium minőségű felszereltségét a megannyi intelligens funkción túl eDrive szolgáltatások is színesítik. Utóbbiak olyan hasznos információkkal látják el a vezetőt, mint például az aktuális energiafogyasztás vagy a hatótávolság, miközben a gazdaságos vezetés érdekében praktikus tanácsokat is adnak. A vezetéshez kapcsolódó legfontosabb információkat a technológia a MINI Head-Up kijelzőn összesíti. A hosszabb utazások kényelmét többek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go function) és a MINI Driving Assistant csomag fokozza, már alapfelszereltségként. Gokartos vezethetőség tisztán elektromos meghajtással A MINI Cooper SE Cabrio méretei a belsőégésű erőforrással szerelt MINI Cabrio modellhez képest nem változtak: hosszúsága 3 863, tengelytávolsága 2 495, szélessége pedig 1 727 milliméter, amelyhez 160 liter térfogatú csomagtartó társul. A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra szakosodott, Dingolfing és Landshut városokban működő kompetenciaközpontjainak büszkesége, amelynek kompakt méretei az első és a hátsó tengely között kivételesen kiegyensúlyozott terhelést tesznek lehetővé, sőt mi több, az agilis, könnyed vezethetőséget is nagymértékben elősegítik. A tisztán elektromos hajtáslánc-technológia 7,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a MINI Cooper SE Cabrio modellt. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a MINI Cooper SE Cabrio egy feltöltéssel 201 kilométer megtételére képes, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a zéró emissziójú vezetés nyitott tetős élményének a városok végét jelző táblák sem szabnak határt. A brit zászló motívumait viselő, MINI Yours stílusú vászontető eközben 30 km/órás sebességig teljesen elektromosan, szinte hangtalanul nyitható és zárható, szükség esetén pedig napfénytetőként elhúzható. A MINI Cooper SE Cabrio modell a brit prémiummárka gyártási rugalmasságát, és immáron kisszériák érkezésére való tökéletes felkészültségét is nyomatékosítja. Az újdonság 999 darabos limitált szériaként lát napvilágot Hollandiában, a belsőégésű erőforrással szerelt MINI Cabrio modellek gyártósorán. Kulcsszavak: bemutató, Mini, MINI Cooper SE, MINI Electric, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét egy japán tartományban |
||
2023. február 15.
A japán Fukuoka prefektrúában megkezdődött a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzeme a BRT Hikoboshi vonalán.
|
A régióban ez az első konkrét kezdeményezés a kereskedelmi üzemanyagcellás mobilitási lehetőségek bővítésére a helyi közlekedésben. A járműveket és műszaki hátteret a Toyota által vezetett Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) biztosítja. Fukuoka prefektúra, a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) és a Kyushu Railway Company (JR Kyushu) megállapodást kötött a kisméretű hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok teszteléséről a helyi tömegközlekedésben. Ez a környezetbarát, következő generációs energiaforrással üzemelő jármű a BRT Hikoboshi vonalon (hivatalos nevén „Hitahikosan Line BRT”) közlekedik majd, amely egy buszos gyorstranzitrendszer, amit 2023 nyarán terveznek elindítani. Az első tesztfázis 2025 őszén zárul majd. Ez a kezdeményezés lesz az első gyakorlati megvalósulása a Fukuoka prefektúra és a CJPT partnerségi megállapodásnak, amelynek célja a kereskedelmi üzemanyagcellás mobilitás kiterjesztése és egy fenntartható hidrogéntársadalom létrehozása a karbonsemlegesség elérése érdekében. Fukuoka prefektúra és a CJPT annak fényében működik majd együtt a JR Kyushuval a tesztek lebonyolításában, hogy az üzemanyagcellás mobilitást a helyi közlekedésben is megvalósíthassák majd. A JR Kyushu a vonal mentén lévő közösségekkel együttműködve dolgozik a BRT Hikoboshi vonal elindításán, amely jelenleg még fejlesztés alatt áll a „kedves az emberekhez, a közösségekhez és a jövőhöz” koncepció részeként. A várakozások szerint a következő generációs kisméretű üzemanyagcellás busz kipróbálása, mint környezetbarát közlekedési lehetőség tovább mozdítja majd a regionális fejlesztést. A tesztek célja, hogy elmélyítsék a hidrogén, mint jövőbeli energiaforrást ismeretét azáltal, hogy a lakosság számára is ismert helyi közlekedési rendszert működtetnek vele, miközben az egész régióra kiterjedő fenntartható növekedést érnek el. A hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás bevezetésének és megvalósíthatóságának ellenőrzésével a tesztek növelik a helyi közlekedés lehetőségeit, és hozzájárulnak egy zöld közlekedési rendszer létrehozásához. Miközben a hidrogén felhasználását bevezetik a helyi közlekedésbe, a kísérletek a Hitahikosan Line BRT menti területek fejlesztéséhez vezetnek. A tesztüzem során Fukuoka prefektúra az általános koordinációt és támogatást biztosítja a próbaüzemek körülményeinek fejlesztéséhez, míg a Toyota és a CJPT a következő generációs hidrogénbuszt biztosítja, amelyet a JR Kyushu üzemeltet majd a BRT Hikoboshi vonalon A tesztjárművek A kisméretű, 20 férőheles hidrogén üzemanyagcellás elektromos busz a Toyota Coaster alapjaira épül, méretei: 6990 mm x 2100 mm x 2630 mm (hossz x szélesség x magasság). A busz a Toyota Mirai második generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos rendszerét használja. Kulcsszavak: járműipar, toyota, üzemanyag-cella
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 361 - 370 |