Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10861 - 10870
A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programját

A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programját

2013. május 17.
A Nissan és a Sony Computer Entertainment Europe bejelentették a világszerte ötödször, Európában másodszor, Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában pedig most először megrendezendő, innovatív GT Academy verseny folytatását.
Részletek
A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programjátA 2013-as GT Academy versenyen minden eddiginél több ország vesz részt, így az idei lesz minden idők legnagyobb ilyen rendezvénye. A tervek szerint a megmérettetés online részét a kizárólag PlayStation®3-ra megjelenő, várva várt Gran Turismo®6 játék exkluzív demóján fogják megrendezni júliusban.

2008-as indulása óta a virtuális világ és a valóságos versenypálya közé hidat emelő verseny több mint kétmillió szenvedélyes játékost és autósport-rajongót vonzott. Ők azért mérték össze tudásukat a Gran Turismóban, hogy bekerüljenek a Nissan valódi versenypilótái közé. Az immár Európában, Egyesült államokban, Németországban, Oroszországban, Közel-Keleten és Dél-Afrikában megrendezett verseny hat korábbi nyertese ma már hivatalos Nismo pilótaként, a Nissan színeiben versenyez az autósport legmagasabb szintjein.

A Nissan Global Motorsport igazgatója, Darren Cox ma hozta nyilvánosságra a GT Academy 2013-mal kapcsolatos terveket. A híres Gran Turismo játék legújabb kiadásának bejelentése alkalmából a neves silverstone-i versenypályán tartott rendezvényen az igazgató elmondta: „A GT Academy eddig minden évben sok-sok izgalmat és rekordot hozott, és ez alól a 2013-as verseny sem lesz kivétel. A szigorú kiválasztási folyamatnak és a magas színvonalú versenyzőképző programnak köszönhetően az utóbbi időben sikerült kinevelnünk néhány rendkívül tehetséges és gyors pilótát. A GT Academy továbbra is ajtót nyit a professzionális autóversenyzés világába azoknak, akiknek egyébként nem lenne lehetőségük erre. A számítógépes játékok világából érkező tehetséges pilóták felkutatása jól példázza a digitális korban rejlő erőt, és a Nissanra jellemző innovációt. Arra számítunk, hogy idén minden eddiginél többen neveznek be a GT6 lenyűgöző demóján futó versenybe."

A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programjátKazunori Yamauchi, a Polyphony Digital elnöke kifejtette: „A GT Academy nagyszerű alkalom a Gran Turismo rajongói számára, hogy elsőként kipróbálhassák a GT6 játékot. A célunk az, hogy soha nem látott közelségbe hozzuk a virtuális világot és a valóságot. Nagyon büszkék vagyunk a Nissannal folytatott együttműködésünkre, és arra törekedtünk, hogy a résztvevők egy igazán vonzó és mindenki számára elérhető verseny keretében próbálhassák ki a cég modelljeit. A feladatokat a versenynek ebben a korai fázisában is úgy választottuk meg, hogy a résztvevők már a valódi autók vezetése előtt megérezzék az igazi versenyhangulatot. A Gran Turismo története során most először a silverstone-i versenypálya is helyet kapott a játékban. Ennek köszönhetően a versenyzők minden eddiginél felkészültebben érkezhetnek majd a Race Camp táborba."

Mivel a verseny online szakaszának résztvevői bepillantást nyerhetnek a GT6 játékba, és az előző években kiválasztott Nismo pilóták (köztük a 2008-ban győztes Lucas Ordoñez, és a 2011-es győztes és jelenleg a 2013-as Le Mans-i 24 órás autóversenyen a Nissan színeiben induló Jann Mardenborough) már az autósport élvonalában szerepelnek, arra számítunk, hogy az idei autós tehetségkutató versenyre jelentkezők száma rekordot fog dönteni.

A GT Academy bajnokságban az egyes országban élő megmérettetéseket is rendeznek, ahonnan a legjobb köridőket futó PlayStation játékosok meghívást kapnak az országos döntőbe. Az országos győztesek ezután a virtuális világból a valóságba csöppennek, hiszen meghívást kapnak a GT Academy Race Camp táborba, ahol valódi Nissan sportkocsik volánja mögött tehetik próbára vezetési tudásukat a silverstone-i versenypályán megrendezendő, izgalmas nemzetközi döntőben.

A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programjátAz országos GT Academy versenyek győztesei egy rendkívül intenzív és mindenre kiterjedő (a világon az egyik legjobbnak tartott) versenyzőképzési programon vesznek részt. Mindannyian arra készülnek, hogy elnyerjék a megmérettetés fődíját, és egy teljes évadon át egy Nissan GT-R GT3 Nismo autóval versenyezhessenek egy élvonalbeli bajnokságban.
 
Kulcsszavak: GT-R, nismo, nissan, PlayStation, verseny
 
Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva? Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva? A LEAF hatótávolsága 26%-kal növekedett, így egyetlen feltöltéssel akár 250 km megtételére is alkalmas A LEAF hatótávolsága 26%-kal növekedett, így egyetlen feltöltéssel akár 250 km megtételére is alkalmas A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programját Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programját A kanadai vadonban folytatódik a BMW Motorrad nemzetközi GS Trophy versenysorozata A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programját Kiderült a nagy titok!
 
Mozgó energiatároló a garázsban

Mozgó energiatároló a garázsban

2013. május 17.
Az elektromos autók nem csupán a tiszta közlekedés megoldását kínálják, hanem mozgó energiatárolókká is válhatnak.
Részletek
MINI EEzt az elképzelést valósította meg az amerikai Delaware állami egyetem az NRG Energy céggel közösen a Vehicle-to-grid (V2G) rendszerekkel.

A célkitűzés egyszerű: minden elektromos autó képes legyen tárolni a házi napelemes rendszer vagy kis szélerőmű által termelt energiát, hogy az áramfogyasztás csúcsidején átadja azt az elektromos hálózatnak.

A két partner 2011 óta dolgozott ezen a terven, és április végén jutottak el oda, hogy immár rendszeresen adnak el az így kiképzett elektromos gépkocsik energiát helyi áramszolgáltató hálózatnak. A tervben 15 Mini Cooper vesz részt, amelyeket két irányban működő akkumulátortöltővel láttak el, írja az alternativenergia.hu

MINI E
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Mini, villanyautó, zöld
 
A BMW i hazai értékesítési sikertörténete folytatódik A BMW i hazai értékesítési sikertörténete folytatódik 100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles 100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles Mozgó energiatároló a garázsban Ilyet még nem láttunk - Nissan LEAF Pickup Mozgó energiatároló a garázsban A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat
 
A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében

A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében

2013. május 17.
A Toyota Motor Corporation (TMC) bejelentette, hogy Intelligens Mobilitási Park (Smart Mobility Park) elektromosjármű-töltőállomásokat létesített Toyota Ecoful Townban, a Toyota City-n belül található, csekély szénkibocsátású modellközösségben.
Részletek
A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedébenAz intelligens mobilitási park egyfelől a közösségi elektromos járművek központi megosztó állomásaként szolgál, másrészt elektromos áram előállítására és tárolására is alkalmas, mérsékelve a lakossági elektromos hálózat terhelését. Az állomás alapját az a Toyota Intelligens Mobilitási Park koncepció képezte, amelyet a 2011-es Tokiói Autószalonon mutattak be először, és amely két alapvető funkcióval bír.

Elektromosjármű-megosztó központ


Az állomás a rövid távú közlekedésre szolgáló, közösségi elektromos járművek megosztó központjaként szolgál; a tervek szerint idén ősztől Ha:mo1 Ride2 állomásként is üzemel. A Ha:mo Ride egy olyan elektromosjármű-megosztó szolgálat, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek rövid távolságokat tegyenek meg (pl. a legközelebbi tömegközlekedési állomás és végső úti céljuk közötti utat).

Az üzemeltetők három darab „COMS” (gyártó: Toyota Auto Body) ultra kompakt egyszemélyes elektromos járművet, valamint öt darab „PAS” (gyártó: Yamaha Motor) elektromotor-rásegítésű kerékpárt helyeztek ki az állomáson, amelyeket a felhasználók kipróbálhatnak. A járművek bérlése automatikusan zajlik; a felhasználók azonosítására és a járművek rögzítő zárjának oldására chipkártyák szolgálnak. A COMS és PAS járművek tesztvezetésére Toyota Ecoful Town határain belül nyílik lehetőség.

Energiagazdálkodás; elektromosáram-termelés, -tárolás és -ellátás

Az állomás képes napenergia felhasználásával elektromos áramot előállítani és azt tárolni, így saját termelésű és a lakossági hálózatról vételezett elektromos árammal egyaránt biztosíthatja a járművek töltését. Az állomáson normál hálózati csatlakozó aljzatokat is kialakítottak, így vészhelyzetben az itt tárolt elektromos áramról háztartási berendezések is működtethetők.

A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedébenAz állomáshoz tartozó monitoron megjeleníthető minden, az elektromossággal kapcsolatos információ (áramtermelés és -tárolás, lakossági hálózat használata, járművek töltési státusza). Az állomás percenként méri az adatokat, s az energiagazdálkodási rendszer úgy szabályozza a folyamatokat, hogy az éjszaka során eltárolt elektromos árammal kiegészíthessék az esetleg nem kielégítő nappali áramtermelést.

A tervek szerint a Toyota City energia-adatgazdálkodási rendszerének (EDMS) ellenőrző kísérletében részt vevő háztartásokból gyűjtött adatok alapján a TMC regionális EDMS rendszerekkel együttműködve biztosítaná a töltőállomások energiagazdálkodását, csökkentve a térség lakossági elektromos hálózatának terhelését.

A Toyota Motor Corporation Toyota City-vel és a közlekedési szolgáltatókkal4 együttműködésben 2012 októbere óta teszteli a Ha:mo városi közlekedési rendszert.  Négy járműállomást építettek ki Toyota City-ben, a Chukyo egyetemen, illetve az ahhoz legközelebb eső tömegközlekedési csomópontokon, amelyek között 11 COMS és 10 PAS jármű segítségével biztosítják a Ha:mo Ride közösségi elektromosjármű-megosztó szolgáltatást.  A TMC idén ősszel szeretné kiterjeszteni a szolgáltatási területet Toyota City belvárosára, ahol mintegy száz darab ultra kompakt, egyszemélyes elektromos járművet és száz darab, elektromotor-rásegítéses kerékpárt vehetnének igénybe használati díj ellenében a felhasználók. A szolgáltatás húsz állomást üzemeltetne, a felhasználók számát ezerre tervezik.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, japán, környezetbarát, környezetvédelem, toyota, villanyautó
 
Már látható Közlekedési Magazinunk soron következő adása Már látható Közlekedési Magazinunk soron következő adása Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében Hamarosan az utakon is feltűnhet a Toyota i-Road EV Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra
 
Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály

Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály

2013. május 16.
Nagyfokú ütközésbiztonság, a menetbiztonságot szolgáló kimagasló merevség, maximális zaj- és rezgéskomforttal - ezek voltak az S-osztály nyers karosszériájának tervezési  elvárásai.
Részletek
Mercedes-Benz S osztályA harmadik generációs alumíniumhibrid konstrukció "könnyűszerkezeti jósági foka", azaz a súlyhoz és a jármű méretéhez viszonyított torziós merevség, 50 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest.

Ennek az építési módnak a fejlesztése a 90-es évek óta tart, miközben 50 százalék fölé emelkedett az alumínium részaránya. Többek között ennek köszönhetően sikerült, a jelentősen emelkedett biztonsági- és komfortigények, valamint a kiegészítő funkciók ellenére, húsz éve tartani, sőt kissé csökkenteni a karosszéria súlyát.

Ezenkívül az új típusok csomópontjaiban szerkezeti habosítást is alkalmaznak. Az S-osztály teljes külső héja és teteje, továbbá első része alumíniumból készül, felhasználva a félgyártmányok széles skáláját (öntvény, extrudált szelvény, lemez). A biztonsági utascella viszont nagyrészt a legszilárdabb acélféleségekből áll. Ez a könnyű anyagokkal és szerkezeti elemekkel, illetve komplex kötési módszerekkel dolgozó építési mód eredményezte, hogy az új S-osztály még feljebb helyezte a mércét a luxus-limuzinok igényes szegmensében - méghozzá többletsúly nélkül. A 40.5 kN/fokos csavarásállóság (típuselőd: 27,5 kN/fok) a kategória új csúcsértéke.

Kibővített PRE-SAFE® védelem: jobb megelőzni

Tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív PRE-SAFE® utasvédelmi rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz, és azóta is folytonosan dolgozik a továbbfejlesztésén. Most pedig, hűen a biztonság pionírja szerephez, még jobban kibővítette. Az új PRE-SAFE® funkciók hozzájárulnak a gyalogoselütési és ráfutásos balesetek elkerüléséhez, a következményekkel fenyegető veszélyhelyzetek kivédéséhez, és fokozzák a biztonsági öv védő hatását. A PRE-SAFE® Plus felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt a PRE-SAFE® működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban a visszaállítható övfeszítőt.

Mercedes-Benz S osztályA PRE-SAFE® Impuls az ütközés korai fázisában, még mielőtt megkezdődne az utasok testének előrecsapódása, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét. Ezáltal jelentősen csökken a frontális ütközésből adódó sérülések kockázata és súlyossága.

LED technológia: az első autó egyetlen izzólámpa nélkül

Száz évvel ezelőtt az elektromos járművilágítás bevezetését követően a Mercedes-Benz teljesen átállt a fénydiódára (LED Light Emitting Diode): a világ első autójaként az S-osztály külsején és belsejében egyetlen izzólámpa sincs. Ezzel a márka még jobban kiépíti vezető pozícióját a világítástechnikában. Világpremier az úgynevezett többszintű funkció is: tekintettel a mögöttünk közlekedőkre, éjszaka vagy a közlekedési lámpánál várakozva lecsökken a féklámpa fényereje. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál.

A minél jobb látást két, jelentősen tökéletesített asszisztens-rendszer szolgálja: az Adaptív Távfény-asszisztens Plus és az éjjellátó-asszisztens Plus. új sztereo-kamerájával és többfokozatú radarérzékelőivel 360 fokban lát maga körül az S-osztály, így jobban felismeri a közlekedési veszélyhelyzeteket.

Hajtómű: minden teljesítménykategóriában maximális hatékonyság

Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. A maga kategóriájában mindegyik a hatékonyság bajnoka a típuselődhöz képest 20 százalékot elérő mértékben csökkent a fogyasztás. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogási szabványt, sőt az S 400 HYBRID és az S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb A hatékonysági osztály követelményeit is, az S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott.

Mercedes-Benz S osztály"Az új S-osztály olyan fogyasztási és emissziós értékeket ér el, amelyek néhány éve még a középkategóriában is utópisztikusak lettek volna" mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler konszernkutatási igazgatója és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. és ez még csak a ´Green Leadership´ offenzívánk nyitánya: az S 500 Plug-In Hybrid formájában hamarosan kijön az első S-osztály, amelynek hármassal kezdődik a fogyasztási adata. Ezáltal első ízben fogja át az S-osztály hajtóműkínálata a benzines- és dízelmotoros, valamint a benzines-, dízel és konnektoros hibrid spektrum teljességét.

A világ első "látó" futóműve

A világ első autójaként az S-osztály előre észreveszi az úthibákat. Amennyiben az autó ilyeneket észlel a sztereo-kamera segítségével a ROAD SURFACE SCAN (útfelület letapogató), a MAGIC BODY CONTROL villámgyorsan átállítja a futóművet az új helyzetre. Ez az innovatív rendszer kívánságra kapható a nyolchengeres modellekhez. Széria viszont az új S-osztályban a folyamatosan működő adaptív ADS PLUS csillapítás és a teljes súlyt viselő, továbbfejlesztett AIRMATIC légrugózás.

Utastér: nyugalmat sugárzó, látványra is tágas

Az új S-osztály utasterének letisztult felépítése egy klasszikus, ugyanakkor modern limuziné. Egyöntetű, érzékien elegáns stílus tölti meg tartalommal a teret, a nyugodt hangulatot és a tágasság érzetét vízszintes elemek és vonalak teremtik meg. A kiváló minőség és az elegancia összhangban van a funkcionalitással: a legmagasabb szinten ötvöződik a menet-, tér- és kezelési komfort. Az anyagok és színek tökéletes összeválogatása különleges harmóniát teremt. Fát főképp a műszerfalon és a középkonzolon alkalmaztak nagyvonalúan. Különlegesség a kapcsolók fémes felületének gyöngyházhatású lakkozása, az utastér színéhez illő árnyalatban. Hátul is első osztályú az utazás - az ülés, az ajtóbetétek és a kezelőszervek koncepciója és exkluzivitása semmiben sem marad el az első sorétól. Még pazarabb a "First Class Fond" középkonzol, amelyen telefonhallgató, asztalka és több kiegészítő rakodóhely található.

Mercedes-Benz S osztályKijelzés és kezelés: elegáns új vezérlőközpont

Két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, és elsősorban a vezetőnek érdekes információkat közöl. A jobboldali az infotainment (szórakoztató-tájékoztató) funkciók komfortos kezelésére szolgál. A gépkocsi kiegészítő funkcióinak integrációjával kapcsolatos, állandóan növekvő igények hatására átdolgozták a kezelés teljes logikáját, különös súlyt helyezve az ergonómiára, a kezelési komfortra, a biztonságra, az attraktivitásra és az esztétikára.

A kezelőszervek és a kijelzők kialakításának célja ezek tartalmi és formai egysége volt. Az új kijelzők mellett különös jelentőséget kaptak a fémes kapcsolófelületek és a valódi alumínium kezelőszervek. A fémfelület finom strukturálásával ezek mindegyike sugározza azt a tapintási, akusztikai és kidolgozási hatást, amely rendkívülivé tesz egy Mercedes-Benzt.

újdonság az érintő telefontasztatúra és a kibővített kedvencek-koncepció 12 szabadon programozható funkciója. Továbbra is fő kezelőszerv a központi forgó-nyomó gomb, amelyhez szokás szerint társulnak a legfontosabb funkciók közvetlen elérését biztosító gombok a középkonzolon, illetve egy kezelősor a vezetőtámogató rendszerek részére.

A LINGUATRONIC Speech Dialog System (párbeszéd-rendszer) hangvezérlése lehetővé teszi például komplett címek bemondását egyvégtében. Hangvezérléssel használható a telefon és az audiorendszer is. új lehetőség a szöveges üzenetek (SMS) és az e-mailek hangos felolvastatása.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, galéria, mercedes-benz, S osztály, új modell
 
Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály 10,5 százalékkal kevesebb új autót vettek az EU-ban A Land Rover gyártóit bírálta a kínai központi televízió A Land Rover gyártóit bírálta a kínai központi televízió Nyáron is szárnyalt a Honda Nyáron is szárnyalt a Honda Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály Több mint 12 millió Ford Focus talált gazdára a modell első generációjának bemutatása óta Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW
 
Sztár lesz a Nissan 370Z Nismo

Sztár lesz a Nissan 370Z Nismo

2013. május 16.
Gumball 3000 - egy országúti kalandtúra a nagy teljesítményű autók szerelmeseinek: egy héten, 3000 mérföldön (5000 km) és 13 országon keresztül az óriási izgalommal várt 2013-as új autók volánja mögött.
Részletek
Nissan 370Z Nismo A Nissan a francia L´Ecurie kiadóval és az INTERSECTION Magazin csapatával közösen nevezett a 2013-as Gumball 3000 Rallyra. A 2013. május 18-án Koppenhágából elrajtoló páneurópai barátságos futam a világ legizgalmasabb és leginkább áhított modelljeit vonultatja fel.

Ennek köszönhetően a futamra kilátogató több millió néző végre száguldás közben láthatja az izgalmas, új Nissan 370Z Nismo modellt. A Gumball versenyek öröksége kitűnő alkalmat kínál a Nismónak arra, hogy elhozza a digitális kor teljesítményét Európa utcáira.

A csapat autója az 56-os rajtszámot kapta, amely különös jelentőséggel bír a Nissan számára, hiszen a Nissan DeltaWing modell 2012-ben az innovatív kísérleti autóknak fenntartott 56-os boxot foglalta el a 24 órás Le Mans versenyen. A cég 2014-ben egy teljesen új, elektromos megoldásokat felvonultató versenyautóval tér vissza az 56-os boxba.

A Nissan 370Z Nismo, amelyről 2013 januárjában már lerántották a leplet Barcelonában, de amely hivatalosan csak a márciusi Genfi Autószalonon debütált, várhatóan az év második felében jelenik meg a bemutatótermekben. A módosított, 344 lóerős, hathengeres motorral hajtott Nissan 370Z Nismo egyedi futóművét kifejezetten a sportosabb és még inkább magával ragadó vezetési élmény eléréséhez hangolták. A 0-ról 100 km/h-ára mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsuló új Z az első európai Nismo modell, a Juke Nismo nyomdokaiban jár.

Nissan 370Z Nismo A kifejezetten erre az eseményre tervezett, különleges terepszínű fényezésű Nissan 370Z Nismo volánja mögött a rendszeres Gumball 3000-résztvevőnek számító Patrice Meignan és Jeremy „Jey" Taltaud ülnek majd. Mindketten az INTERSECTION Magazinnak dolgoznak, és folyamatosan tudósítani fognak a futamról a fontosabb közösségi médiacsatornákon keresztül. A rajongók ezenkívül a Nismo.tv oldalon is nyomon követhetik a futamot, ahova naponta kerülnek majd fel az előző nap legérdekesebb eseményeit összefoglaló videók.

Az 1999 óta megrendezett Gumball 3000 ma már a világ minden tájáról vonzza a nagy teljesítményű autók szerelmeseit. A Gumball 3000 Rallyn, amely a Michael Sarrazin főszereplésével készült 1976-os kultuszfilmről kapta a nevét, az elmúlt évek során számos híresség - többek között a zenész Jay Kay, a volt Forma 1-világbajnok Damon Hill, valamint Donna Karan divattervező - is elindult.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe ügyvezetője elmondta: „A Gumball kitűnően illik a 370Z Nismo modellhez: ez egy olyan országúti futam, ahol rajongók ezrei kerülhetnek testközelbe álmaik autóival. A Nissannak szívügye, hogy közel hozza az izgalmas autókat az emberekhez, ezért a Youtube-on található innovatív Nismo.tv csatornán az érdeklődők folyamatosan értesülhetnek a legfrissebb hírekről. Már mi is nagyon várjuk, hogy részt vehessünk ezen a történelmi seregszemlén."

Nissan 370Z Nismo A május 18-án Koppenhágából elrajtoló futam résztvevői május 25-én érkeznek a monacói Forma 1-es versenypályán felállított célba.
Kulcsszavak: 370z, Juke Nismo, nismo, nissan, verseny
 
A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Sztár lesz a Nissan 370Z Nismo BMW M Különdíj 2014: Marc Marquez nyerte az exkluzív BMW M4 Coupé modellt Az emberi agyat a járművel összekapcsoló Nissan technológia új irányt ad a vezetés jövőjének Az emberi agyat a járművel összekapcsoló Nissan technológia új irányt ad a vezetés jövőjének Sztár lesz a Nissan 370Z Nismo Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe
 
A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon

A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon

2013. május 16.
A legendás futamon két vadonatúj MiEV Evolution II elektromos hajtású versenyautó indul.
Részletek
A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi FutamonA Mitsubishi Motors Corporation (MMC) idén is benevez a világhírű Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamra (Pikes Peak, június 25-30.) a MiEV Evolution II elektromos hajtású versenyautó prototípusával. Az MMC győzelmet vár a jármű továbbfejlesztett változatától. A gyári csapat két új, elektromos hajtású 4WD modellel lép pályára.

A verseny során gyűjtött adatokat és tapasztalatokat az MMC felhasználja majd az @earth TECHNOLOGY nevű új generációs technológiák kutatás-fejlesztési programjában is, így azok a jövő sorozatgyártású járműveiben is megjelennek.

Az MMC tavaly indult első ízben a Pikes Peak futamon, ahol az i-MiEV Evolution elektromos hajtású prototípus második helyen végzett az Elektromos Hajtású Járművek osztályában. A versenyen való részvétel rengeteg hasznos adatot szolgáltatott az autó sebességéről, gyorsulásáról és egyéb közúti képességeiről, valamint a meghajtó akkumulátor terheléséről, az elektromotor hőterheléséről és számos más, fontos területről, amelyek létfontosságúak az elektromos járművek fejlesztése során.

A tavaly rajthoz álló i-MiEV Evolution modellhez hasonlóan a MiEV Evolution II is a sorozatgyártású autó fő egységeiből, valamint az MMC beszállítói által külön erre a célra konstruált nagy kapacitású akkumulátorból és nagy teljesítményű elektromotorból épül fel. A tavalyi futamon szerzett tapasztalatok alapján az MMC úgy döntött, hogy a MiEV Evolution II két első és két hátsó (azaz összesen négy) elektromotorból álló hajtásláncát a még jobb irányíthatóság és kezelhetőség érdekében kiegészíti az S-AWC (Szuper összkerékvezérlés) integrált járműdinamikai vezérlőrendszerrel. Ez a megoldás – a különleges tervezésű, kisebb tömegű és kedvezőbb légellenállású karosszériával együtt – jelentős mértékben javítja az autó menetdinamikáját.

A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi FutamonAz egyik MiEV Evolution II versenyautót az MMC csapatvezetőjeként a kétszeres Dakar-bajnok Hiroshi Masuoka vezeti, aki i-MiEV Evolution versenyautójával tavaly második helyezést szerzett az Elektromos Hajtású Járművek osztályában. A másik MiEV Evolution II volánja mögött a Pikes Peak hatszoros motorkerékpár-bajnoka, Greg Tracy ül majd.

Emellett az idei versenyen szponzorként jelenik meg a Mitsubishi Motors North America (az MMC USA-beli leányvállalata), és a világhírű futam „Hivatalos Biztonsági Járműve” az Outlander lesz, amely kiemelkedő biztonsági teljesítményéért Japánban nemrégiben elnyerte a JNCAP ötcsillagos Díját és a JNCAP Első Díját is.

A Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamot minden évben megrendezik. A versenyen induló autók és motorkerékpárok a Colorado állambeli Pikes Peak 4300 magas csúcsára kapaszkodnak fel; a szintkülönbség mintegy 1500 méter. A versenyt első ízben 1916-ban rendezték meg; az idén 91. évfordulóját ünneplő rendezvény az Indianapolis 500 után az USA második legrégebbi motorsport-eseménye. A „Száguldás a felhők közé” néven is emlegetett versenyen a start és a cél között rendkívül kiszámíthatatlanul változik a légnyomás, a hőmérséklet és az időjárás, így a futamon indított járműveket nagyon jól fel kell készíteni, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújthassák.

Az MMC szlogenje azokra az új generációs, fejlett technológiákra utal, amelyeknek célja, hogy a környezettudatos felelősségvállalás mellett is örömteli vezetési élményt és megnyugtató biztonságot nyújtsanak.
Kulcsszavak: elektromos autó, MiEV, Mitsubishi, verseny
 
A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon Forma 1-es technológiát is tesztelnek a léghajtású tanulmányautók viadalán Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon Új elektromos töltőoszlopot adtak át Budapesten Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programját
 
45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a Méhari

45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a Méhari

2013. május 16.
1968 májusa… Franciaországban a mai napig a lázadás szinonimája ez az időszak, a lázadásé, amely az ember szabadságvágyából, korlátlan képzelőerejéből táplálkozik – ahonnan a Méhari is.
Részletek
45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a MéhariAz eredetileg Diane 6 Méhari névre keresztelt modell bemutatóját 1968. május 16-án, a deauville-i öbölben tartották. De vajon mitől olyan különleges ez a furcsa nevű és furcsa küllemű gép?

Koncepciója tökéletesen atipikus : egyszerű és minden sallangtól mentes, slaggal kívül-belül mosható. Egy haszongépjármű praktikusságát vegyíti egy szabadidőautó hangulatosságával: szénabálákat ugyanolyan könnyedén lehet szállítani vele, mint szörfdeszkát. E tekintetben a Kacsa filozófiáját követi : gazdaságos és sokoldalú, ugyanakkor a kor modern anyagait és megoldásait használja. Elnevezése is kilóg a sorból: a méhari egy észak-afrikai dromedárfajta, rendkívül erős, szívós állat, melyet a Szaharában előszeretettel használtak személy- és áruszállításra. A bemutató maga is rendhagyó elemekkel tarkítva zajlott: a kiállított autók mellett 20 manöken pózolt az egyes autók színével harmonizáló „jelmezben”, amelyek mindegyike a Méhari sokoldalú használhatóságára utalt. Volt jelen parasztasszony, tűzoltó, felfedező és strandoló hölgy egyaránt.

A Roland de La Poype által tervezett CITROëN Méhari legnagyobb újítása a karosszéria volt: teljes egészében ABS (akrilnitril-butadién-sztirol) műanyagból készült. Ez a hőre lágyuló műanyagfajta igen tartós, könnyen formázható és anyagában gyakorlatilag bármilyen árnyalatúra színezhető. A másik meghökkentő újdonság a karosszérián a formája: a Méhari teteje egészen az övvonalig teljes egészében lehajtható, beleértve a szélvédőt is, amelyet a motorháztetőre lehet hajtani.

45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a MéhariMagas építésű alvázának és műanyag karosszériájának köszönhetően a Méhari gyakorlatilag mindenféle tereppel megbirkózik, különösen az 1979-ben megjelent négykerék-meghajtású változat, amely akár 60%-os emelkedőket is legyőz. Kivitele, megoldásai, menettulajdonságai a mai napig a szinte tökéletes szabadság élményét adják a benne utazóknak.

Egy ilyen személyiség nyilvánvalóan világhírre volt hivatott. A Méhari legismertebb filmszerepe a Saint Tropez-i csendőr eszközállományának fő tagja volt, többször indultak vele terepraliversenyeken (Liège – Dakar – Liège, 1969, Párizs – Kabul – Párizs, 1970, Párizs – Perszepolisz – Párizs, 1971), 1980-ban pedig Méharikkal biztosították a Dakar Rali orvosi ügyeletét. A francia hadseregnek és csendőrségnek is jó szolgálatot tett a Méhari, és nemcsak terepbíró képességei révén, hanem azért is, mert könnyű súlya miatt akár ejtőernyővel is célba lehetett juttatni.

A Méhari olyannyira fogalommá vált, hogy karrierjének 19 éve alatt csak két limitált széria jött ki belőle: 1983-ban Spanyolországban a Méhari Plage, Franciaországban, Olaszországban és Portugáliában pedig a Méhari Azur, amely kizárólag fehér színben készült, azúrkék ajtókkal, hűtőráccsal, tetővel és fényszórókerettel, valamint kék-fehér kárpitozással. Különböző, speciális piacokra és/vagy felhasználási módokra fejlesztették ki az olyan változatokat, mint a Baby-Brousse, a Pony, a Dalat vagy az FAF.

A Méhari 1968-tól 1987-ig szerepelt a CITROëN kínálatában. összesen 150 ezer darab készült belőle, egyedülálló jelenség lett belőle az autózás történetében. A márka természetesen készül a legendás modell 45. születésnapjára: május 16-án délelőtt a C_42-ben felelevenednek a bevezető eseményei, sőt, a vendégek egy rövid körre is elvihetik a Méharit.
Kulcsszavak: autóipar, Citroen, születésnap
 
45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a Méhari Európa legjobb kapcsolattartó márkája a Chevrolet A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában A Toyota ötmillió dollárral támogatja az ACM autonóm jármű tesztközpontjának létrehozását A Toyota ötmillió dollárral támogatja az ACM autonóm jármű tesztközpontjának létrehozását 45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a Méhari A Nissan nettó eredménye 82 milliárd jen 2013 első negyedévében Mesterhármast ünnepel a BMW i8 plug-in hibrid sportautó Mesterhármast ünnepel a BMW i8 plug-in hibrid sportautó
 
Változik júniusban a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje

Változik júniusban a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje

2013. május 16.
Június 1-jén megváltozik a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje, új járatokkal váltják ki a 173-ast, a 173E-t és a 33E-t - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán a Facebook-oldalán.
Részletek
Változik júniusban a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendjeA 7E viszonylaton közlekedő buszok hosszabb útvonalon, a Kelenföldi pályaudvartól újpalota, Nyírpalota utcáig közlekedik majd, jelenlegi szakaszán változatlan megállási rend szerint, míg új szakaszán a Molnár Viktor utca, Fő tér és Vásárcsarnok megállóhelyeket érintik. Követési idejük a csúcsidőben 4-5 percre csökken. A 173E járat megszűnik, helyette 107E jelzéssel indulnak buszok a 173E-ével megegyező útvonalon, de megállnak az Apolló utcánál is. Ezek a járatok csúcsidőszakban 4-5 percenként, egyéb időszakokban változatlan követési idővel indulnak, a 7E-vel felváltva.

További változás, hogy az eddigi 7-es és 173-as buszok pesti végállomásait felcserélik, így a 7-es autóbuszok Albertfalva vasútállomás és újpalota, Nyírpalota út között, a 173-as viszonylatot felváltó új 7A járatok pedig a Bornemissza tértől a Bosnyák térig közlekednek csúcsidőszakban 6 percenként.

A 33-as buszcsalád esetében a 33E-t felváltó 133E és a 233E a Bosnyák térig közlekedik a Rákóczi út - Thököly út útvonalon módosuló megállóhely-kiosztással. A 133E Nagytétény vasútállomástól Háros vasútállomásig minden megállóhelyen megáll, utána csak a Városház téren, a Hengermalom útnál, a Kelenföldi Erőműnél és a Dombóvári útnál. A 233E Budatétény vasútállomás (Campona) végállomástól a Jókai Mór utcáig minden megállóhelyen megáll, onnan csak a Háros vasútállomás, Városház tér, Savoyai Jenő tér, Leányka utcai lakótelep, Hengermalom út és Kelenföldi Erőmű megállóhelyeken. Onnan a buszok a Szent Gellért tér, Ferenciek Tere, Astoria, Blaha Lujza tér, Keleti pályaudvar, Dózsa György út, Zugló vasútállomás érintésével jutnak el a Bosnyák térre. A 33-as busz vonalvezetése nem változik.

A 233E üzemideje is módosul, 5 és 10, valamint 13 és 20 óra között közlekedik, hétvégén viszont a módosítás után sem jár. A Budatétényi sorompónál a 33-as, 114-es, 213-as és a 214-es viszonylatok között működő bevárási csatlakozás megszűnik, az autóbuszok nem egyszerre, hanem felváltva, 23 óráig közös 5 perces követéssel közlekednek majd.

A módosítás több megálló nevét is érinti, egyebek mellett a Róna utca Tisza István térre, a Dózsa György út Reiner Frigyes parkra, a Prielle Kornélia utca Dombóvári útra módosul.
Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, menetrend, változás
 
Változik júniusban a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje Három hétvégi napon nem jár júniusban a 2-es metró Változik júniusban a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje BKK: betartotta a központ a közbeszerzési törvényt a villamostenderen Változik júniusban a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje BKV: közel 30 százalékkal hatékonyabban működnek az Alstom metrók Változik júniusban a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje Kiterjeszti a ferdén tolatva parkolást a BKK a fővárosban Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon
 
Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály

Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály

2013. május 16.
Mint valamennyi korábbi nemzedéktől, ettől is azt várták a vevők, hogy minden területen etalont állít fel, újrafogalmazva a világ legjobb autója fogalmát.
Részletek
Mercedes S-osztályDr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője:

"Feladatul nem egyszerűen a biztonságot vagy a szépséget, a teljesítményt vagy a hatékonyságot, a komfortot vagy a dinamikát tűztük magunk elé, hanem mindenben a legjobbat, vagy semmit! Egyetlen más autó sem képviseli annyira a Mercedes-Benz márkaígéretét, mint az S-osztály."

A részletekbe menő műgond eredménye az "Essence of Luxury". A legjobbra törekvés például az utastérben tapasztalható: akár az üléseket vagy a klimatizálást, a kezelést vagy a designt, az infotainment lehetőségeket vagy a hátsó üléssor biztonságát és kényelmét nézzük a sok új ötlet mesteri megvalósítása révén a tervezők a legmagasabb minőségi színvonalat jelölték ki az S-osztály számára, és saját maguknak is.

Ugyanez áll a biztonságra is: amit tíz éve a PRE-SAFEŽ elkezdett majd a DISTRONIC PLUS folytatott, ma az autózás új dimenziójában teljesedik ki: biztonsági rendszerek egész arzenálja olvasztja össze a komfortot a biztonsággal. Ennek a neve a Mercedes-Benznél az Intelligent Drive. Az új S-osztály hatékonysága pedig szinte már utópiába illő: az "Efficient Technology" jegyében a Mercedes-Benz tíz év alatt megfelezte és 4,4 liter/100 kilométerre csökkentette a 150 kilowattos teljesítménykategória fogyasztását. Az S-osztály légellenállása ismét jócskán csökkent a típuselődhöz képest: a 0,24-es alaktényező mércének számít a kategóriában, sőt az S 300 BlueTEC HYBRID modellét, további aerodinamikai tökéletesítésekkel, 0,23-ra szorították le. Említhetjük példaként azt is, hogy az új modell a világ első autója, amelyben már a jövőbe mutatóan, egyáltalán nincs izzólámpa, csak fénydiódák vannak.

Mercedes S-osztályA design: modernség és érzéki formák

Szerte a világon mindenki felismeri, ha egy Mercedes-Benz közeledik. A jellegzetes Mercedes-arc markánsan érvényesül a márka egész története során. "Az S-osztály modern designja mindig az illető korszak luxusának és autós fenségességének kifejezése volt, és új S-osztályunk ezt a hagyományt folytatja. Klasszikus felépítésével és egymásba simán átfolyó vonalaival az érzéki letisztultság modern megtestesülése. A design érzékelhető ívet von a harmincas évekbeli járműveink eleganciája és a mai haladó formanyelv között. A stílusos sportosság és a csábító formák szintézise a kortalan szépséggel és szuverenitással teszi valódi ikonná az S-osztályt", jelentette ki Gorden Wagener design-vezető.

Az új osztály fölényét és vezető szerepét még jobban kihangsúlyozva az eddiginél nagyobb, meredekebben álló és hangsúlyozottabban háromdimenziós lett a hűtőmaszk. Hosszú motorházával, kupolaszerűen feszülő tetővonalával és enyhén lejtős hátuljával klasszikus limuzin-arányokat mutat az új S-osztály. A méret- és férőhely-igényeket úgy valósították meg, hogy reprezentatív legyen az autó, ugyanakkor kupészerűen sportosnak mutassa a lendületes tetővonal.

A hátrafelé enyhén lejtő karaktervonal a márkára jellemző "Dropping Line" elegánsan tagolja az oldalfelületet és már álló helyzetben is dinamikát sugároz. Az oldalfal egészének finom homorú-domború mozgalmassága erőteljes és nyúlánk karosszériát eredményez, amely egyszerre feszültséghordozó és lazán könnyed. Különösképp érvényre juttatja a jármű atletikus karakterét a hátsó kerék fölött domborodó váll.

Mercedes S-osztályAz új S-osztály oldalának feszes felületei és vonalai hátra futnak ki. A finoman lejtős forma nemcsak elegáns, hanem aerodinamikailag is előnyös. A csomagtartó fedele és a lökhárító között vízszintes vonalak hangsúlyozzák hátulnézetből a jármű szélességét. Felismerhető a Mercedes-Benz formatervezők jellegzetes keze munkája a C-oszlopot metsző hátsó szélvédőn is, amelynek lekerekített felső része kupészerű hatást ad. Mindezt remekül zárják le az újszerű hátsó lámpák: teljesen belesimulnak a karosszériába, hozzájárulva annak egyöntetűségéhez, miközben gondosan kialakított belviláguk a részletek iránti figyelemről tanúskodik.
Kulcsszavak: bemutató, galéria, mercedes-benz, S osztály, új modell
 
Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája A Ford Fiesta ST ezentúl ötajtós karosszériával is kapható A Ford Fiesta ST ezentúl ötajtós karosszériával is kapható Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50 Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály NX világpremier a Pekingi Autószalonon Dögös tanulmányautót készített a BMW Dögös tanulmányautót készített a BMW
 
A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban

A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban

2013. május 16.
A Nissan LEAF ismét történelmet írt azzal, hogy Norvégiában a második helyet érte el az összesített személygépkocsi-eladásokban, maga mögé utasítva egy sor neves gyártó belső égésű motorral felszerelt modelljét.
Részletek
A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákbanNem ez az első sikeres hónap a LEAF történetében: a 2013-as adatok alapján a Nissan LEAF jelenleg az 5. helyen áll az értékesítési táblázatban, 2012-ben pedig a 13. helyen végzett. A 18 hónappal ezelőtt elindult értékesítés kezdete óta a Nissan több mint 4500, 100%-ban elektromos járművet értékesített Norvégiában, amivel a LEAF lett a legnépszerűbb Nissan autó a norvég piacon.

Paul Willcox, a Nissan értékesítési és marketing alelnöke, aki az új modelltől még nagyobb sikert vár, elmondta: „áprilisban a kifutó modellünk egy sor neves gyártó ismert modelljét utasította maga mögé az eladási listán. Míg a versenytársak számos karosszériaváltozatban, többféle motorral és felszereltséggel kínálják autóikat, a jelenlegi Nissan LEAF egyféle változatban, egyféle hajtáslánccal és egyféle felszereltséggel kapható."

Ezután hozzátette: „Márciusban megkezdtük a több mint 100 ponton módosított, háromféle felszereltséggel rendelhető új Nissan LEAF gyártását az Egyesült Királyságban. Az európai igényekre szabott új modell májusban jelenik meg a bemutatótermekben, és arra számítunk, hogy az elkövetkező hónapok során hatalmas lendületet ad a 100%-ban elektromos járművek európai értékesítésének. A Nissan LEAF Norvégiában már most is népszerű családi és céges autónak számít, mivel a belsőégésű motoros autók teljesítményét kínálja, károsanyag-kibocsátás nélkül."

A norvég állam évek óta adó-, és az autó használatát megkönnyítő egyéb kedvezményekkel igyekszik ösztönözni az elektromos járművek használatát, aminek következtében örvendetesen megnőtt a zéró emissziójú autók aránya az országban. A kormány és a helyi önkormányzatok eltörölték az elektromos járművek áfáját, elektromos autók számára fenntartott parkolókat alakítottak ki, továbbá engedélyezték a buszsávok használatát, ezzel is ösztönözve a norvégokat a zéró emissziós autókra történő átállásra. Az elektromos járművek elsöprő sikerét látva az oslói önkormányzat az elkövetkező négy évben 100 helyett évi 200 töltőpontot tervez üzembe helyezni.

A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákbanA Norvég Elektromos Jármű Szövetség elnöke, Snorre Sletvold a következőképpen magyarázta a sikert: „Egyértelmű, hogy Norvégia vezető helyet foglal el a világon az egy főre eső elektromos járművek értékesítésében, és mi, norvégok nagyon büszkék vagyunk erre. Jó példa lehet a többi európai és Európán kívüli ország számára, hogy a megfelelő infrastruktúra és némi ösztönzés hatására az emberek igenis hajlandóak megvásárolni és nap mint nap használni a zéró emissziós autókat."

Majd hozzátette: „Bár jelentős kőolaj-tartalékokkal rendelkezünk, a norvég kormány felismerte, hogy az elektromos járművek elterjedésének ösztönzése befektetés a jövőbe, hiszen csökkenti a légszennyezést, javítja a levegő minőségét és az emberek egészségét. Bízom benne, hogy más országok is tanulnak majd ebből."

A Nissan éppen az európai gyártású, 100 ponton megújult új modell bevezetése előtt könyvelhette el a LEAF-fel kapcsolatos értékesítési sikereket. Az legfontosabb fejlesztések közé tartozik a nagyobb hatótávolság (199 km), az 50%-kal gyorsabb töltés, a 40 literrel nagyobb csomagtér, valamint a 70%-kal hatékonyabb utastérfűtés, amely számottevően javítja a téli autózás körülményeit. Ezen túlmenően az európai igénybevételhez hangolták a felfüggesztéseket, valamint az ügyfelek igényeinek megfelelően az autó új, sötét színű belső térrel is rendelhető. A Nissan immár háromféle felszereltséggel kínálja az új LEAF modellt: a belépő Visia szint alacsonyabb alapáron vásárolható meg, míg a magas műszaki felszereltségre és bőrülésekre vágyó vásárlók a prémium Tekna kivitelben találják meg számításukat.
Kulcsszavak: autóipar, elektromos, elektromos autó, értékesítés, járműipar, villanyautó, zöld
 
A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is A piaci átlagnál jobban nőttek a BMW eladásai Magyarországon A piaci átlagnál jobban nőttek a BMW eladásai Magyarországon Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában Németország elveszítette versenyképességét az autógyártók érdekképviselete szerint Németország elveszítette versenyképességét az autógyártók érdekképviselete szerint Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10861 - 10870