Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10881 - 10890 |
Győzelemre született |
||
2013. május 14.
A 2013-as Honda CRF250R modell az előző, 2012-ben kétszeres US Supercross Lites-győztes modelljének megfontolt továbbfejlesztése volt.
|
A CRF250R egy kiegyenlített mezőnyben folyamatosan helytállva bizonyult versenyképes és győzelemre született motornak – egyszerre erős, stabil, rugalmas és elképesztően gyors. 2014-re a HRC fejlesztőmérnökei az evolúció helyett a forradalmasítás mellett döntöttek, és a lenyűgöző CRF450R-ével megegyező tömegközpontosított alumínium vázzal és dizájnnal ruházták fel a CRF250R-t. A motort és a PGM-FI rendszerű üzemanyag-befecskendezést is megújították, így növekedett a teljesítmény és a nyomaték, valamint javult a gázreakció is, míg a jármű tömegét a lehető legkisebbre sikerült csökkenteni. A 2014-es CRF250R újjászületésének kulcsa az alumínium váz, amelyet a CRF450R modellen mutattak be 2013-ban. Az alacsony súlypont és a lecsökkentett fordulási tehetetlenség révén az új váz tovább növeli a CRF250R modellnél már megtapasztalt, lenyűgöző kezelhetőséget a talajon, illetve – és ez talán még fontosabb – a levegőben. A 48 mm-es fordított Showa első villa belső fejlesztését új, kompakt kialakítású Showa hátsó lengéscsillapító, átdolgozott Pro-Link felfüggesztés és újraálmodott alumínium lengőkar egészíti ki. A használhatóság ékköveként emelkedik ki a 249 cm3-es motor, mely széles fordulatszám-tartományának bármely pontján hihetetlen teljesítményre képes. A motor a HRC fejlesztőmérnökeinek keze alatt számos újításon ment keresztül, beleértve a PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszer alapos átalakítását, továbbá a hengerfejen keresztüli gázáramlás, a légbeszívás valamint a kipufogás hatékonyságának javítását. Az új CRF250R még nagyobb tökélyre törekszik, és a modellel a HRC ismét egy maradéktalanul kiegyensúlyozott motorkerékpárt alkotott, amely tökéletes eszköz a motorozáshoz a profiknak és amatőröknek egyaránt. Kulcsszavak: bemutató, CRF250R, honda, motor, motorsport
|
|
|||||
|
||||||
A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését |
||
2013. május 14.
Az elmaradó autócserék miatt már a néhány évnél idősebb autók hazai kínálatában is folyamatosan apad a kínálat, a használtautó-import kényszerű felfutását így a korábbinál kedvezőtlenebb árfolyam sem tudta lassítani Szemes árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője szerint.
|
A portál a DataHouse adatai alapján azt írta, hogy az idei év első négy hónapjában több mint húsz százalékkal nőtt a használtautó import 2012 hasonló időszakához képest. Bár április végén a többi között a járművek forgalomba helyezésével, a külföldön vásárolt autók honosításával kapcsolatban is jelentős adminisztrációs könnyítéseket jelentett be a kormányzat, a Használtautó.hu álláspontja szerint ez az egyébként pozitív intézkedéssorozat nem lesz érdemi hatással a használt járművek idei behozatalának alakulására. április végéig 21 094 import használtautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 20,1 százalékkal magasabb, mint a tavaly ilyenkor regisztrált 17 899-es darabszám. Pedig már a tavalyi bázis is igen magas, a 2010-esnél csaknem kétszer magasabb szinten állt. A növekedés annak ellenére következett be, hogy az időszak során az euró árfolyama a korábbinál magasabb szinten állt: átlagos értéke meghaladta a 297 forintot, és hosszú heteken keresztül folyamatosan 300 forint fölött is tartózkodott - írta a honlap. Szemes árpád elmondta, hogy a behozatal javát a leginkább vágyott márkák, a Volkswagen, a BMW, az Opel, a Ford, az Audi és a Mercedes adja, ez a hat márka teszi ki a teljes mennyiség 60 százalékát. Az árfolyam miatt szűkülő anyagi lehetőségek inkább ott mutatkoznak, hogy a vásárlók a korábbi lehetőségekhez képest egy-két évvel idősebb gépkocsival térnek haza. Ily módon az átlagosan tíz év körüli import járművek érdemileg nem fiatalítják a 12 éves átlagéletkorú hazai autóflottát. április végén a kormányzat a Magyary Zoltán közigazgatás-fejlesztési programjának keretében új, adminisztráció-csökkentéssel járó intézkedéseket helyezett kilátásba. A módosítások egy része a külföldön vásárolt autók hazai forgalomba helyezési eljárását is érinti. Egyrészt létrejön egy típus-adatbázis, amelynek eredményeképpen várhatóan a korábbinál kevesebb műszaki adatot kell majd a regisztráció során megadni, ami csökkenti az ügyintézés hosszát. Másrészt az uniós tagállamokban vásárolt autók esetében elegendő lesz majd a külföldi járműokmányok és az adás-vételi szerződés bemutatása. A felsorolt könnyítések azonban a használtautó-import idei alakulását érdemben biztosan nem befolyásolják majd - véli Szemes árpád. Ezt azzal indokolja, hogy egyrészt a bevezetés tervezett időpontja október elseje, így az idei évben eleve csupán három hónapot fog érinteni. Másrészt ez a csomag - ellentétben a regisztrációs adó 2012 eleji jelentős csökkentésével - az adminisztrációs terhelés enyhítésén kívül érdemi költségcsökkentéssel várhatóan nem jár majd. "Arra ugyan számíthatunk, hogy bizonyos számú autó regisztrációja szeptemberről októberre fog átcsúszni, de az év egészében az egyszerűsítések az amúgy továbbra is felfutóban lévő behozatal volumenére várhatóan nem lesznek érezhető hatással" - tette hozzá. Kulcsszavak: behozatal, értékesítés, gazdaság, használtautó, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Kétpercenként adnak el egyet Európa legnépszerűbb kisautójából |
||
2013. május 14.
A 2012-ben a világ legnépszerűbb kisautójának bizonyuló Ford Fiesta elképesztő sikere az idei évben is törelten: a Ford kategóriaelső technológiákat kínáló kisautója 2013 első negyedévében Európa legnépszerűbb kisautója, ráadásul a kontinens második legnagyobb darabszámban értékesített autója volt.
|
A magánvásárlók körében kiemelkedően népszerű Fiesta-ból minden negyediket a 2012-es ’év Motorja’ díjnyertes 1.0 literes EcoBoost motorral rendelik, míg a modellek közel kétharmadához megrendelik a Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC kommunikációs rendszert is. Európában 2013 első negyedévében 100 másodpercenként (kevesebb, mint két perc) talált gazdára egy új Ford Fiesta: ha a január és március között a kontinensen eladott 77.800 Fiesta-t sorba állítanánk, 770-szer érnénk körbe egy 400 méteres olimpiai futópályán. A magánvásárlók körében különösen népszerű Ford Fiesta titka a meglehetősen látványos, trendi külső és belső dizájn, a kategóriában egyedülálló technológiák és aktív biztonsági rendszerek és a kiváló vezethetőség kombinációja. A modell ráadásul 7 olyan motorváltozattal érhető el, amely kiemelkedően alacsony fogyasztást, és 100 g/km alatti CO2-kibocsátást kínál, köztük a 2012-es ’év Motorja’ címet elnyert 1.0 literes EcoBoost motorral. A Fiesta-ban elérhető a Ford MyKey elnevezésű rendszere is, amelynek segítségével a szűlők a biztonság érdekében korlátozhatják az autó maximális sebességét, a rádió hangerejét, stb., hogy nyugodt szívvel adhassák oda az autót jogosítvánnyal rendelkező, ám még kevés vezetési tapasztalatot szerzett gyermekeiknek. Az autóban elérhető, hangvezérléssel működő Ford SYNC kommunikációs rendszer révén nem csak az audio-renszerek és telefonos applikációk kezelhetőek biztonságosan: a rendszerhez kapcsolódó Vészelyzeti Asszisztens baleset esetén képes automatikusan riasztani a helyi segélyszolgálatokat (mentő, rendőrség, tűzoltóság) az adott ország nyelvén (a 26 betáplált nyelv közül a GPS pozíció alapján automatikusan kiválasztva a használandó nyelvet), nem véletlen hogy az Euro NCAP Advanced díjjal is jutalmazott rendszert a vásárlók mintegy 60%-a megrendeli. Az európai vásárlók között a legnépszerűbb szín a fehér (csaknem minden negyedik Fiesta-t ebben a színeben rendelik meg, míg Görögországban ez eléri a vásárlások közel felét), amit a fekete és az ezüst követ. A belső kárpit területén a fekete hódít, több, mint a vásárlók fele ezt választja, míg az Egyesült Királyságban ez eléri a rendelések négyötödét. A Ford Fiesta egyébiránt tavaly mintegy 723.130 darabbal a világ legnépszerűbb kisautója volt, ebből Európában 306.405 darab talált gazdára, ami itt is elég volt a szegmenselsőséghez. Magyarországon a tavalyi évben 1123 darab Fiesta került értékesítésre, így a modell a szegmens harmadik helyén végzett, míg idén az első negyedévben 254 darabbal a szegmens második helyén áll, jó eséllyel arra, hogy megszerezze az első helyet. Ebben már csak azért is bizakodhat a gyártó, mert a modell hazai bemutatásakor, január 24-én egyetlen meghosszabított nyitvatartású nap alatt közel 30.000 látogattak el magyarországi Ford márkakereskedésekbe, hogy megnézzék az új Fiesta-t. Kulcsszavak: autókereskedés, értékesítés, fiesta, ford, galéria, gazdaság
|
|
|||||
|
||||||
Az Iveco átadta a MotoGP hivatalos szállítójárműveit |
||
2013. május 14.
Az Iveco átadta azt a 20 új Stralis Hi-Way modellt, amelyek a MotoGP idei szezonja során látnak el különböző szállítási feladatokat a bajnokságot szervező Dorna Sports, valamint a Yamaha gyári csapatának kötelékében.
|
A vállalat a Yamaha Factory Racing istállóval és a MotoGP sorozattal folytatott partneri együttműködés keretében biztosítja a járműveket. Az Iveco a Dorna Sports vállalat részére 4 Daily furgont és 13 új Stralis Hi-Way kamiont, a Yamaha csapatnak pedig 7 új Stralis Hi-Way nyergesvontatót és 1 Daily furgont szállított. A biztonságukról és megbízhatóságukról ismert Iveco járműveket a világbajnokság során a felszerelések, anyagok, irodák és mobil műhelyek szállítására használják. A vállalat teherautó- és haszongépjármű-szállítóként negyedik egymást követő alkalommal támogatja a legrangosabb nemzetközi motorsport bajnokságot. A spanyol nagydíj időmérő edzéseit követő eseményen részt vett többek között Jorge Lorenzo és Valentino Rossi, a Yamaha Factory Racing Team versenyzői, Lin Jarvis, a Yamaha Motor Racing ügyvezetője, valamint Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója is. Az új Stralis Hi-Way nehézgépjármű az Iveco zászlóshajója. A vállalat spanyolországi, Madridban található üzemében gyártott modell idén elnyerte „Az év haszongépjárműve 2013” (International Truck of the Year 2013) címet. A világbajnokság április 7-én, egy éjszakai futamon rajtolt el a katari Dohában, és a spanyolországi Valenciában ér majd véget idén novemberben. A versenyzők négy kontinens 13 országában, összesen 18 versenyen mérkőznek meg az elsőségért. Az Iveco leglátványosabb megjelenése az „IVECO TT Assen 2013” futamon lesz 2013. június 29-én, a hollandiai Assenben. Emellett a 2013. szeptember 29-i aragóniai versenynek, a „Gran Premio IVECO de Aragón” futamnak, szintén a vállalat a névadó szponzora. Az Iveco márkajelzése az asseni és az aragóniai pályán is egyaránt megtalálható lesz az első két kanyarban, a startvonalnál és a dísztribünön. Ezenkívül a vállalat emblémája a MotoGP következő futamán, a katalóniai pálya egyik kanyarjában és lelátóján is feltűnik majd. Kulcsszavak: iveco, kamion, MotoGP, Stralis Hi-Way, trucks
|
|
|||||
|
||||||
Hamarosan újraindulhatnak a szegedi Pesa-villamosok |
||
2013. május 14.
Jó eredménnyel zárta a második 1000 kilométeres tesztet a szegedi Pesa-villamos, így ha a Közlekedési Hatóság engedélyezi, két napon belül újraindulhat a flotta, amit két hete állított le a Szegedi Közlekedési Kft., miután egy szoftverhiba miatt meghibásodást észleltek - közölte hétfőn a cég ügyvezető igazgatója az MTI-vel.
|
Tóth István Tibor elmondta: már csak az engedélyre van szükség a kilenc tagú flotta újraindításához. A vezető hozzátette: 10-20 millió forint kötbért kaphat a cég a meghibásodás miatt, de a pontos összeget még vizsgálják. A szoftverhiba miatt a szegedi villamosok két hete álltak le, majd a program frissítése után 1000 kilométeres próbautat tettek meg az egyik járművel. Ez azonban újabb hibát jelzett, így a szoftver újabb módosítása után a múlt héten újraindult a teszt. A Délmagyarország című napilap korábban megírta: elővigyázatosságból a Szegedi Közlekedési Kft. szakemberei kivonták a forgalomból a kilenc új Pesa villamost Szegeden. Amíg a hiba fennáll, addig a régi Tatrák szállítják az utasokat. Tóth István Tibor ügyvezető tájékoztatása szerint a folyamatos meghibásodások - közöttük fékhibák - miatt elővigyázatosságból hoztak ilyen súlyos döntést. Kulcsszavak: Pesa, szeged, üzemzavar, villamos
|
|
|||||
|
||||||
A Volvo megkezdi egy új egy új motorcsalád gyártását |
||
2013. május 14.
A Volvo Car Group megkezdi az első motorváltozatok gyártását az új, rendkívül hatékony négyhengeres motorcsaládból. A fejlesztés és a gyártás házon belül zajlik a Volvo Car Group vállalatnál, és fontos részét képezi a cég függetlenségi stratégiájának.
|
A Volvo Cars által a jövőben követendő stratégia a négyhengeres benzin- és dízelmotorok és a hajtáslánc villamosítása. A motorok és hajtásláncok fejlesztése és gyártása feletti teljes mértékű ellenőrzéssel, valamint a motorváltozatok számának csökkentésével nagyobb rugalmasság érhető el, ráadásul a minőség is hatékonyabban befolyásolható. „Ez egy mérföldkő a Volvo Cars történetében. Az új motorcsaládunk gyártása során emellett még két további rendkívül fontos szempontot helyezünk a középpontba: a vezetési élményt és a kisebb üzemanyag-fogyasztást” – mondta el Derek Crabb, a hajtásrendszerek fejlesztéséért felelős részleg alelnöke. Modern gyár – hatékony összeszerelés A Volvo Car Group Skövdében található modern motorgyártó üzemében már nagyjából két éve zajlik a felkészülés az új Volvo Engine Architecture (Volvo Motorarchitektúra, VEA) motorcsalád gyártásának megkezdésére. Az egyik legfontosabb fejlesztés a teljesen új, a legmodernebb technológiára épülő gyárrészleg, amely az új motorok összeszerelésére szolgál. Az összes motorváltozat egyazon gyártósoron készül, amely a gyár új részlegén is áthalad, és nagyon hatékony gyártást tesz lehetővé. „Az egyik legnagyobb kihívást azt jelentette, hogy a gyártósort át kellett alakítani a motorblokkok gyártásához. 30 megmunkálócellát cseréltünk ki vagy alakítottunk át. Ennek a költsége nagyjából félmilliárd korona volt” – árulta el Oskar Falk, a globális motorgyártásért felelős részleg alelnöke. Milliárdos befektetés egy versenyképes motorcsaládba Az új motorcsaládot érintő befektetés és fejlesztés a Volvo Cars átfogó növekedési tervének része. Nagyjából kétmilliárd koronát fektettek a skövdei üzem fejlesztésébe. Ez hosszú időre biztosítja az üzem működését, és ezzel számos munkahelyet teremt. Ez a motorgyártó üzem történetének legnagyobb befektetése. A Volvo Cars fejlesztése Az új VEA motorokat egy svéd mérnöki csapat tervezte. Az új, kisebb motorokat optimalizálták, így nagyobb teljesítményt nyújtanak, mint a jelenlegi hathengeres motorok, az üzemanyag-fogyasztásuk pedig kisebb, mint a négyhengeres motorok jelenlegi generációjáé. „A VEA fejlesztése során az ügyfeleinkre helyeztük a hangsúlyt, és arra, hogy mit szeretnénk nyújtani nekik az optimális üzemanyag-takarékosság, a kisebb mértékű környezetszennyezés és a hatalmas vezetési élmény tekintetében, mindezt vonzó áron. Ugyanakkor az is tény, hogy a Volvo Cars számára ez egy jó kiindulási alapot jelent a következő generációs, világszínvonalú üzemanyag-takarékosságot kínáló technológiák fejlesztéséhez” – magyarázta Derek Crabb. Bemutató idén ősszel A VEA termékcsalád négyhengeres benzin- és dízelmotorokból áll. A hajtáslánc villamosításával a VEA három különböző platformon helyettesíti a korábbi nyolcmotoros felépítést. Az új motorokat 2013 és 2015 között mutatják be. Közel 20 000 motor gyártását tervezik 2013-ban, és az év végére a heti gyártási sebesség 2000 motorra növekszik. Az első változatokat 2013 őszén építik be a Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70 és S80 modellekbe. Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, gyártás, motor, volvo
|
|
|||||
|
||||||
Hibrid, elektromos és CNG technológia továbbképzésen a tűzoltók |
||
2013. május 13.
A Porsche Hungaria is részt vett azon a továbbképzésen, melyet a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel és hét autógyártó magyarországi vezérképviseletének közreműködésével tartott május 6-10. között.
|
A szakmai konzultáció és továbbképzés jelentőséget az is kiemeli, hogy tavaly a műszaki mentések 22 százaléka olyan közúti baleset volt, amelynél a tűzoltóknak be kellett avatkozniuk. Az összes műszaki mentésnél regisztrált személyi sérülések 77 százaléka ezeknél az eseteknél következett be. Magyarországon is egyre több hibrid, elektromos üzemű és gázhajtású gépjármű közlekedik, ezért a tűzoltó egységek mind nagyobb valószínűséggel találkoznak beavatkozásaik során ilyen gépjárművekkel. A műszaki mentések végrehajtásához és a keletkezett tüzek oltásához elengedhetetlen az új technológiák alapos ismerete. Az elektromos és a hibrid hajtású gépjárművek magas- és középfeszültségű kábelei, az akkumulátor és az áramtalanító kapcsoló elhelyezkedése, az áramtalanítás után fellépő elektromos aktivitás, valamint az úgynevezett „alvóautóhatás” (a villanymotor készenléti állapotban van) kockázatot jelent a beavatkozás során. Az ilyen járművek műszaki mentése, tűzoltása speciális tudást és naprakész ismereteket igényel. Ezen gépjárművekkel kapcsolatos speciális elméleti és gyakorlati ismereteket egy-egy napos továbbképzésen mintegy hatszáz tűzoltó sajátítja el az autógyártók magyarországi vezérképviseletei által bemutatott gépjárműveken, ahol a Porsche Hungaria egy Audi Q5 hibrid és egy Volkswagen Caddy CNG járműveket biztosított az oktatáshoz. Papp László a Porsche Hungaria oktatási vezetője előadásában elmondta és a kiállított gépjárművön be is mutatta, hogy egy hibrid autó esetében balesetkor a legelső feladat az, hogy áramtalanítsák a gépjárművet. A gépjármű áramtalanítása azért fontos, mert a hibrid hajtás 200-300 V közötti feszültsége a kábelek szigetelésének sérülése következtében veszélyes lehet a mentőszemélyzetre. Például az Audi Q5 hybrid csomagtartójában a padló alatti áramtalanító csatlakozót kell kihúzni, majd utána biztonságosan megkezdődhet a gépjárműből a sérültek mentése. Az ingolstadti gyártó hibrid modelljében narancssárga vezetékek jelzik a nagyfeszültséget. A tűzoltók egy VW Caddy CNG járművön megnézhették a 200 bar töltőnyomású gáztartályok elhelyezését, és az ezekkel kapcsolatos eljárást a jármű balesete után. Nagyon fontos azt hangsúlyozni, hogy ezek az autók a használóra, a vezetőre nézve nem veszélyesebbek a benzines és dízel társaiknál, mindössze a mentőszemélyzetnek kell megtanulni az új technika kezelését a baleseti mentés során. Kulcsszavak: cng, elektromos autó, hibrid, oktatás, Porsche Hungaria, tűzoltó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Golf GTI Cabrio Austria: bemutatták a gyakornokok álomautóját |
||
2013. május 13.
A hétvégi Wörth-i tavi GTI találkozón leleplezték a wolfsburgi és osnabrücki gyakornokok által tervezett kétüléses VW Golf GTI Cabrio-t.
|
A hétvégi Wörth-i tavi GTI találkozón leleplezték a wolfsburgi és
osnabrücki gyakornokok által tervezett kétüléses VW Golf GTI Cabrio-t. A kétliteres, 245 LE motorral szerelt, piros-fehér-piros színkombinációra fényezett GTI a házigazda ország nemzeti színei miatt az "Golf GTI Austria" nevet kapta, melyet Recaro sportüléseibe is belehímeztek. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, Golf, GTI, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Az Outlander új rekordot állított fel az autók biztonsága terén |
||
2013. május 13.
A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) bejelentette, hogy a vadonatúj Outlander kapta meg a Japán újautó-értékelő Program (JNCAP) JNCAP ötcsillagos Díját, valamint a JNCAP Első Díját, megszilárdítva a SUV-modell vezető szerepét az autóbiztonság területén.
|
A JNCAP díjai a biztonsági teszteken elért kiváló teljesítményt jutalmazzák A JNCAP ötcsillagos Díjat az az autó kapja meg, amely az adott üzleti évben jelent meg a japán piacon, és ötcsillagos értékelést kapott a JNCAP 2012-es töréstesztjén. A japán Vidékfejlesztési, Infrastruktúra, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium (MLIT), valamint a Nemzeti ügynökség az Autók Biztonságáért és az áldozatok Védelméért (NASVA) által irányított JNCAP program a kereskedelmi forgalomban kapható autók biztonsági teljesítményét értékeli és hasonlítja össze. A JNCAP Első Díj annak az autónak jár, amelyik minden eddiginél magasabb pontszámot ér el a vizsgálat során. A JNCAP ütközési tesztjein nemcsak az utasok, hanem a gyalogosok biztonságát is értékelik, így állapítva meg az autó általános biztonsági szintjét, amit egy csillagtól (a legalacsonyabb érték) öt csillagig (a legmagasabb érték) terjedő skálán jelölnek. Az utasok és a gyalogosok biztonsága terén nyújtott legmagasabb szintű eredményének köszönhetően az Outlander maximális, ötcsillagos besorolást kapott. A kiváló biztonsági jellemzők mellett az Outlander könnyű építési módjának köszönhetően az autó fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is alacsony. Mindehhez kifinomult utastér, letisztult külső megjelenés és élvezetes teljesítmény társul, így az Outlander igazi “prémium SUV”, amely egyszerre sokféle kimagasló értéket testesít meg. Kulcsszavak: autóipar, biztonság, japán, Mitsubishi, Outlander, suv, törésteszt
|
|
|||||
|
||||||
Az új Peugeot 308 - Letisztult formaterv és innovatív vezetőhely |
||
2013. május 13.
A Peugeot formatervezői és mérnökei egy merész, intuitív és modern autót alkottak meg letisztult és elegáns formatervvel.
|
Az új, moduláris EMP2 platformnak köszönhetően az új Peugeot 308 méretei kompaktak, tömege kisebb (-140 kg). Egyedülálló vezetési élményt nyújt, CO2-kibocsátása pedig etalonnak számít (az egyik változat esetében kevesebb, mint 85 gramm/km). A letisztult belső tér és a teljesen újragondolt vezetőhely (Peugeot i-cockpit) a vezetés eddig ismeretlen élményét ígéri. A rendkívül nagyratörő műszaki tervezés eredményeként megszületett kimagasló minőség célja, hogy a legjobbak közé helyezze ezt a Peugeot modellt, amely tükrözi a modellek exkluzivitásának növelését szolgáló márkatörekvéseket. Egy igazi kompakt modell Az új Peugeot 308 nem terjeszkedik túl a C szegmens jelenleg elfogadott jellemzőin: kompakt méretek (hosszúsága 4,25 m, magassága 1,46 m), tágas belső tér és méretes csomagtartó (470 liter a kalaptartó alatt) jellemzi. érzésben viszont merészen túllépi a megszokott kereteket, és az új ügyfelek meghódításának igényével egy erős és markánsan megkülönböztetett alternatívát kínál. Letisztult és elegáns formaterv A kompakt kivitelezésnek, a kiegyensúlyozott arányoknak, a kisebb tömegnek és a mechanikai elemekhez a lehető legszorosabban idomuló karosszériának köszönhetően az új Peugeot 308 megjelenése elegáns és dinamikus, mint egy ereje teljében lévő atlétáé. Egyéniségét hangsúlyozza a minden részletében megnyilvánuló gondosság és minőség. Az új Peugeot 308 karakteres fényszóróival tűnik ki. Elöl a fénydiódasorral ellátott, finom vonalú és kifejező, finoman csiszolt ékszerre emlékeztető fényszórók egy nagymacska tekintetét idézik és erősen modern jelleget sugároznak. A díszes fényszóró alapfelszerelés a magasabb felszereltségű modellekben, ami világújdonságnak számít a kategóriában.Hátul visszaköszön a crossover formavilága, valamint a fénydiódás lámpákból kirajzolódó három Peugeot oroszlánkarom, amelyek az autó modern és dinamikus jellegét emelik ki. Az új Peugeot 308 magában hordozza a márka stílus jegyeit. Letisztult és high-tech belső tér: amikor a merészség kézzelfoghatóvá válik A Peugeot i-cockpit az élvezetes vezetés új dimenzióját nyitja meg. A vezetési élmény az érzékekre és az ösztönökre épít: a kompakt, kisméretű kormány tovább fokozza ezt az élményt; a magasra helyezett kijelzőnek köszönhetően a vezetőnek nem kell levennie a szemét az útról, ha a műszerekre tekint; a magas középkonzol pedig emeli a modell presztizsét, míg a nagy, 9,7 colos érintőképernyő a gondtalan vezetést szolgálja. Ez utóbbi számos menüpontot tartalmaz, szembeötlően ergonomikus kialakítással, maga a műszerfal pedig rendkívül letisztult vonalú, csupán néhány kapcsológombbal. A teljesen új formatervezői szemléletben egymásra talál a letisztultság és a csúcstechnika, akár egy szemet gyönyörködtető hangerő szabályozó gomb egy szép HIFI berendezésen. A hatékonyság a dinamizmus és a CO2-kibocsátás csökkentése szolgálatában A kisméretű kormány még élvezetesebbé teszi a vezetést, amit a márka a futómű terén felhalmozott tudásának és az új EMP2 platform erényeinek ötvözésével ért el. A 116 levédett szabadalommal elkészített csúcstechnikás platform hozzájárul a magas szintű dinamikai tulajdonságokhoz. Az új platform a biztonság és a kényelem megteremtésében is nagy szerepet játszik a számos vezetést segítő rendszerrel, és a jármű jelentős súlycsökkenésével (140 kg-mal könnyebb, mint az előző modell) együtt. A súlycsökkenés kedvezően befolyásolta a beépített fődarabok tömegét is, ami végül a CO2-kibocsátást mérsékli jelentősen. Ezekkel a jellemzőkkel az új Peugeot 308 új mércét állít fel; van olyan változata, amelynek a kilométerenkénti emissziója nem éri el a 85 grammot. Ambiciózus érzékelhető minőség Az új Peugeot 308 konkrét megtestesülése annak a több éve megkezdett folyamatnak, amelynek célja a Peugeot modellek exkluzivitásának növelése. A tervezők a kifogástalan minőséget állították középpontba. A projekt kezdetétől ez a törekvés vezérelte a formatervezőket és a mérnököket, akik az autó összes külső és belső elemét nagy körültekintéssel, az elegancia jegyében alkották meg. Kulcsszavak: autóipar, autószalon, Frankfurt, galéria, Peugeot, Peugeot 308, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10881 - 10890 |