Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11077 Megjelenítve: 10881 - 10890
50 éves a Volvo Amazon kombi

50 éves a Volvo Amazon kombi

2012. február 16.
A Volvo 50 évvel ezelőtt, 1962. február 15-én jelentette be Amazon nevű modelljének vadonatúj ...
Részletek
Volvo AmazonA Volvo 50 évvel ezelőtt, 1962. február 15-én jelentette be Amazon nevű modelljének vadonatúj kombi változatát. Az autó két nappal később, a Stockholmi Autókiállításon mutatkozott be a nagyközönség számára. Az új modellel a Volvo egy kényelmes és elegáns ötajtós szedánt alkotott extra rakodótérrel és számos egyéb praktikus jellemzővel.

„Itt az új Volvo kombi. Az európai körülményeknek megfelelően tervezett exkluzív kombi gépjárművet bevezetik a svéd piacra, és elsőként a Stockholmi Autókiállításon mutatják be. Ez a gépkocsi a Volvo régóta várt Amazon kombija” – írta az AB Volvo 50 évvel ezelőtti sajtóközleményében.

Az új autóval párhuzamosan a népszerű Volvo Duett még hét évig szerepelt a kínálatban, így az átlagosnál nagyobb szállítókapacitást igénylő Volvo vásárlók több modell közül is választhattak. A gyermekes családok számára a modernebb Amazon megkönnyítette az életet, az utazó ügynökök stílusosabban tudtak utazni, az iparosok pedig jobban hozzáférhettek a csomagtartóhoz a hátsó ajtók és az osztott csomagtérajtó révén.

„Az új kombi egy új Volvo modell, amelyhez a lehető legtöbb meglévő Amazon-alkatrészt felhasználták mérnökeink. Az eredmény egy gyors és tágas autó lett, kimagaslóan jó csomagtartó-kapacitással. Négy ajtó és egy osztott csomagtérajtó növeli a pozitív jellemzők sorát a kialakítás, a minőség, a menettulajdonságok és az általános gazdaságosság mellett. A cél az volt, hogy egy tágas családi autót alkossunk a hosszabb távolságra való utazáshoz és a szabadidős igényekhez, illetve egy olyan praktikus gépkocsit, amely munkacélokra is használható. A neve: Volvo 221 Amazon.”

Ez a leírás a csomagtérajtó kivételével a 2012-es Volvo V-sorozat modelljeit is jellemzi. Bemutatásakor az új gépkocsi ára 75 lóerős motorral nettó 14.475 svéd korona volt. Az ennek megfelelő szedán körülbelül 1000 koronával került többe. A mai pénzértékekre átszámítva ez körülbelül 160.000 svéd korona (közel 5.500.000 forint) lenne.

Volvo AmazonA kényelem, mint fő jellemző

A Volvo hagyományainak megfelelően az utastér alvóhelyiséggé való átalakíthatóságát is kiemelték. A kényelem szót azonban a csomagtérnél előbbre sorolták, mivel az Amazon volt az első olyan Volvo kombi, amely a Duett-hez hasonló különálló alvázzal rendelkező szállítójármű-alapok helyett személyautó-alapokra épült.

A Volvo csapat körültekintően és költséghatékonyan dolgozott. Meghagyták az Amazon szedán elegáns vonalait, és hatékony módon átvitték a kombiba. A karosszéria tágas hátsó részét a külső méretek módosítása nélkül dolgozták át, nagyrészt Jan Wilsgaard-nak köszönhetően, aki elsőként tervezte meg az Amazon modellt.

A hosszú tető felénél, a B-oszlop magasságában egy préselt merevítés felelt a merevség megőrzéséért. A hátsó ajtók felső része egyenes volt, és a tető vonalát követte, csak az ablakkereteket tervezték át. Maguk az ajtók ugyanolyanok voltak, mint a négyajtós verzió esetén. A karosszéria hátsó részét egy zártszelvényből készült segédkeret tartotta, a hátsó felfüggesztést pedig módosították, és lejjebb engedték, hogy a csomagtér padlója a lehető legalacsonyabban legyen.

Intelligens megoldások

A csomagtérajtót vízszintesen kettéosztották. Az alsó felén a rendszámtáblatartót zsanérok tartották, amely így lehajtható volt, és az alsó ajtórész kinyitásakor látható volt hátulról. Az ajtót lehajtott állapotban a lökhárítóbaba lapos és gumibevonatú felső fele tartotta meg, amelyek lépcsőként is szolgáltak a népszerű kiegészítőnek számító tetőcsomagtartó eléréséhez, vagy a pakoláshoz, amennyiben az alsó csomagtérajtó zárva volt. Praktikus és leleményes.

A csomagtér a hátsó ülések lehajtása után 183 centiméter hosszú és 126 centiméter széles volt, a csomagtér-kapacitása a Duett modellhez képest mindössze 10 kilogrammal kevesebb, 490 kilogramm volt, a teljesítmény, a vezetési- és menettulajdonságok megegyeztek a szedán verzióval. A kombi karosszéria légellenállásbeli hatékonyságát pedig mi sem bizonyította jobban, hogy egy 75 lóerős egykarburátoros motorral és 1250 kg saját tömegével el lehetett érni a 140 km/órás sebességet.

Volvo AmazonAz első modell színe fátyolzöld volt – barna textil és vinyl kárpitozással –, amely csak az első évben volt elérhető. Ehelyett sokkal gyakoribbak voltak a fehér, bézs vagy kék színű autók. A sportos jelleget később az „S” betű feltüntetésével is kiemelték az ikerkarburátoros motorokon.

A többi Amazon modellhez hasonlóan a kombi kialakítása az évek során néhány apróbb módosítástól eltekintve gyakorlatilag változatlan maradt, de műszakilag kihasználta a Volvo-fejlesztések előnyeit. 1964-ben az első dobfékeket szervorásegítéses tárcsafékekre cserélték, valamint az üléseket is jelentősen továbbfejlesztették. 1968-ban bevezették az összecsukló kormányoszlopot, a teljesítmény a legerősebb verzió esetében pedig 115 lóerőre nőtt. Továbbá ebben az évben mutatták be az első károsanyag-kibocsátást szabályzó rendszert az Egyesült államok piacán.

1969-ben a B20 típusjelzésű motor felváltotta a megbízható B18-as csodát, és még ugyanebben az évben mindössze 73.000 gépkocsi legördülése után befejeződött a modell gyártása,. A Duett előállítása szintén abbamaradt az év során, de nem kellett aggódniuk azon Volvo vásárlóknak, akiknek tágas térre volt szükségük. Egy évvel korábban mutatták be ugyanis a Volvo 145 modellt, amely két verzióban is elérhető volt. Ez egy újabb előrelépést jelentett, hiszen az új kombi még modernebb, még kényelmesebb és még inkább biztonságos volt.

Az Amazon kombi volt az az autó, amely a társadalom valamennyi rétegében vásárlókra talált. A piacon található számos egyéb gépkocsitól eltérően ez az autó nem fedett fel semmit sem a tulajdonos társadalmi helyzetéről vagy rangjáról. Mindössze annyit jelentett, hogy az illető ésszerű és praktikus döntést hoz, ha autókról van szó. A Volvo Amazon kombi az életstílus egyik korai jellemzője volt, még évekkel azelőtt, hogy a piacelemzők és szakértő népességkutatók ezt megfogalmazták volna az üzleti életben.

Volvo AmazonA gyűjtők autója

Az első fátyolzöld modell évéből való, eredeti állapotú Amazon kombik sajnos már nem lelhetők fel sehol. Néhány igen alacsony alvázszámmal rendelkező modell azonban túlélte az éveket annak ellenére, hogy a kombikat általában jobban elhasználták, mint a szedánokat. A leggyakoribb autók az 1965–1967 közötti időkből származnak, de továbbra is igen ritkák, mivel viszonylag kevés készült belőlük. Ritkán adnak el ilyen különleges példányokat, és a 123 GT modell kivételével mindig nagyobb értékűek, mint a szedánok. A 73220-as alvázszámot viselő utolsó legyártott kombi a Volvo múzeumban látható. Sötétkék színű, és 1969. október 15-én gördült ki a gyárból.

További cikkek

Oroszlán járt a legkisebbeknél
új utakon a Mercedes-Benz
A Suzuki a 82. Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Továbbra is a Lexus tulajdonosok a legelégedettebbek Továbbra is a Lexus tulajdonosok a legelégedettebbek Sajátos reklámkampányba kezdett egy autókölcsönző Sajátos reklámkampányba kezdett egy autókölcsönző SsangYong LIV-2: A koreai gyártó új zászlóshajója SsangYong LIV-2: A koreai gyártó új zászlóshajója A kormány elfogadta az új taxisrendeletet A kormány elfogadta az új taxisrendeletet Az Opel tagadja, hogy megsérti az európai környezetvédelmi szabályokat Az Opel tagadja, hogy megsérti az európai környezetvédelmi szabályokat
 
A 2012-es Genfi Autószalonon kerül sor a Mazda TAKERI koncepció Európai premierjére

A 2012-es Genfi Autószalonon kerül sor a Mazda TAKERI koncepció Európai premierjére

2012. február 15.
A Mazda első alkalommal a 2012-es Genfi Autószalonon leplezi le az új Mazda TAKERI tanulmány- modellt, ...
Részletek
Mazda TAKERIA Mazda első alkalommal a 2012-es Genfi Autószalonon leplezi le az új Mazda TAKERI tanulmánymodellt, a Mazda egyedi i-ELOOP elnevezésű, energia visszatápláló fékrendszerével ellátott, jövő-generációs középkategóriás szedánját.

A TAKERI modell a Mazda svájci standján a Mazda áttörést jelentő SKYACTIV technológiáinak  sorával ellátott, vadonatúj kompakt szabadidőautója, a Mazda CX-5, valamit a kifejezetten az európai piac számára kifejlesztett, MX-5 Special Edition Spring 2012. modell, továbbá számos új technológia és sorozatgyártott modell társaságában debütál.

Mazda TAKERI koncepció

A TAKERI tanulmánymodell, a Mazda új, „KODO – A Mozgás Lelke” dizájn formanyelvének legújabb adaptációja, egyben az erő és a vonzerő új szintjének megtestesülése szedán stílusban. A TAKERI jól példázza a Mazda jövő-generációs, C és D szegmensű szedán modellje új irányzatának ízlésvilágát, miközben örökölte a Mazda SHINARI, az elmúlt évben, Genfben bemutatott, izgalmas négyajtós sport coupé koncepció vízióját. E mögött a meglehetősen megnyerő külső mögött a TAKERI koncepció a Mazda új, „i-stop” elnevezésű start-stop rendszerével és a hatsebességes SKYACTIV-Drive automata váltóval ellátott, új és rendkívül hatékony SKYACTIV-D dízel hajtásláncát hordozza.

A TAKERI az energia-gazdaságosság terén a legmagasabb szintű elvárásoknak való megfelelést célozza a Mazdát jellemző Zoom-Zoom vezetési élmény kompromisszum-mentes megtartása mellett.

Mazda CX-5Tulajdonképpen ez a Mazda első, i-ELOOP rendszerrel ellátott modellje, amely elnevezés az “Intelligent Energy Loop”, azaz intelligens energia hurok adaptációja. Az i-ELOOP rendszer, a márka első energia visszatápláló fékrendszere egy egyedi megoldást alkalmazva a jármű lassítása közben a mozgási energiát villamos energiává alakítja, és ezt az energiát egy elektromos, duplarétegű kondenzátorban tárolja. Ez az energia biztosítja a jármű elektromos berendezéseinek működését, amelynek következtében 10 százalékkal csökken az energia felhasználás és javul az üzemanyag-gazdaságosság. Mindez a Mazda TAKERI koncepciómodell kiemelkedő üzemanyag-gazdaságosságát amellett biztosítja, hogy közben sem a teljesítményt, sem a kényelem érzetét nem csorbítja.

Mazda CX-5

A vadonatúj CX-5 az első sorozatgyártású modell, amely magán viseli a Mazda új “KODO – A Mozgás Lelke” formanyelvének elemeit, és ugyancsak az első, amely teljes mértékben az új SKYACTIV technológiájú motorokkal, váltókkal, futóművel és karosszériával rendelkezik. A CX-5 mindezáltal kiemelkedő teljesítményt, kiszámítható és könnyű kezelést, továbbá magas szintű vezetési élményt és elsőrendű biztonságot nyújt. A kategóriavezető üzemanyag-gazdaságosság és CO2 kibocsátás a CX-5 rendkívül könnyű karosszériájának, aerodinamikai dizájnjának, valamint a meglehetősen takarékos, i-stop rendszerrel ellátott SKYACTIV motorok és az üzemanyag-gazdaságos SKYACTIV váltók alkalmazásának együttes eredménye.  

Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012

Az új MX-5 Special Edition Spring 2012 modell extra igényes kivitelben kerül piacra, köszönhetően a tömérdek olyan, prémium jellegzetességének, mint kívül a króm lámpabúra betétek, védőrácsok és ködlámpa keretek, valamint belül a „Havana Barna” prémium bőrkárpitozás.

Mazda MX-5A kizárólag Európában elérhető, legendás Mazda roadster legfrissebb verziója vászon- vagy lehajtható kemény tetővel és négyféle karosszéria színben rendelhető: a Radiant Ebony – kizárólag e modell számára választható – mellett Crystal Fehér Gyöngy, Metropolitan Szürke és Brilliant Fekete színekben. Az audio lejátszó összekapcsolhatóság mellett a Special Edition Spring 2012. kivitel lesz az első MX-5, amely integrált navigációs rendszerrel rendelkezik majd.

A 82. Genfi Autószalon Mazda standján a japán márka a vadonatúj SKYACTIV technológiát is bemutatja valamennyi jelenlegi modellje mellett. A sajtó napok március 6. és 7. a nagyközönség számára a kiállítás március 8. és 18. között tart nyitva.

További cikkek

Aston Martin V12 Zagato Stradale
A Suzuki a 82. Genfi Autószalonon
Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban Megkezdte az első teszteket egy külföldi megrendelő a zalaegerszegi járműipari próbapályán Megkezdte az első teszteket egy külföldi megrendelő a zalaegerszegi járműipari próbapályán A 2012-es Genfi Autószalonon kerül sor a Mazda TAKERI koncepció Európai premierjére Többen választják a közösségi közlekedést a magas üzemanyag árak miatt A Bárdi Autó új fejlesztései a még gyorsabb kiszolgálásért A Bárdi Autó új fejlesztései a még gyorsabb kiszolgálásért A Párizsi Autószalonon lesz az Opel bestseller világpremierje A Párizsi Autószalonon lesz az Opel bestseller világpremierje
 
Életet menthet majd a Ford B-MAX

Életet menthet majd a Ford B-MAX

2012. február 15.
Az Európában a Ford B-Max-ban bemutatkozó Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC rendszer ...
Részletek
 Ford B-MAXAz Európában a Ford B-Max-ban bemutatkozó Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC rendszer baleset esetén Európa-szerte automatikusan kapcsolatot teremt a mentőszolgálatokkal, meggyorsítva a segítség helyszínre érkezését olyan körülmények között, amikor minden percen életek múlhatnak.

A Ford innovatív és kifinomult vezetősegítő és aktív biztonsági rendszereket kínál, amelyek lehetővé teszik, hogy az autós csak a legfontosabb dolgokra koncentráljon – így csökken a stressz, kevesebb a zavaró körülmény, vagyis kisebb a balesetek esélye. ám ha mégis bekövetkezne egy súlyos baleset, előfordulhat, hogy az autóban ülők nem tudnak beszélni a helyi 112-es segélyhívó szám operátorával. Európában, ahol számos különféle nyelvet használnak az emberek, rendkívül fontos, hogy a segélyhívást azonnal megértsék a helyi mentőszolgálatoknál. Ebben segít a Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC rendszer.

Hogyan működik?

A Vészhelyzeti Asszisztenst úgy tervezték, hogy azonnal hívja a helyi 112-es segélyhívó számot, ha egy baleset során működésbe lép a légzsák, vagy a vészhelyzeti üzemanyagvezeték-elzáró rendszer.
A SYNC ilyenkor elemzi a fedélzeti GPS és a Bluetooth®-csatlakozású berendezések adatait, hogy azonosítsa a baleset pontos helyszínét. Ezután felhívja a mentőszolgálatot, és az információt az adott ország nyelvén továbbítja az operátor számára, megadva a helyszín GPS-koordinátáit.
A Vészhelyzeti Asszisztens akkor aktív, ha a SYNC rendszerhez Bluetooth®-csatlakozású, bekapcsolt mobiltelefon kapcsolódik.

 Ford B-MAXA 112-es szám hívása előtt a SYNC az előre beállított nyelven kapcsolatba lép az autó utasaival, és 10 másodpercnyi időt ad nekik arra, hogy töröljék a segélyhívást. Ha az utasok ez idő alatt nem állítják le a folyamatot kézi vezérléssel, a SYNC automatikusan elindítja a segélyhívást.
A hívás fogadása után a SYNC az adott ország nyelvén rövid üzenetet játszik le, megadva a baleset helyszínének adatait, ezután  jármű utasai közvetlenül is beszélhetnek a 112-es segélyhívószám operátorával. Az így megadott információk alapján a segélyhívó szolgálat munkatársai már megfelelő segítséget küldhetnek.

Gyors és közvetlen

A SYNC Vészhelyzeti Asszisztens legnagyobb előnye a gyorsaság, a területi lefedettség és a soknyelvűség. A hívások közvetlenül a helyi 112-es operátorhoz futnak be, vagyis a SYNC Vészhelyzeti Asszisztens sokkal gyorsabban lép kapcsolatba a mentőszolgálatokkal, mint a konkurens rendszerek. A rövid bevezető üzenet az adott ország nyelvén szólal meg. A rendszer több mint kétszer annyi európai országban működőképes, mint bármely más berendezés, sőt néhány Európán kívüli országban is használható.

Nincs havi díj

A Vészhelyzeti Asszisztens működéséhez nincs szükség havonként fizetett díjra; a rendszer a jármű egész élettartama alatt működőképes marad, hiszen a SYNC az autós mobiltelefonját használja.

A Vészhelyzeti Asszisztens balesetet követő aktiválódása utáni működésének folyamata:
1. Működésbe lép a légzsák, vagy a vészhelyzeti üzemanyagvezeték-elzáró rendszer
2. Aktiválódik a Vészhelyzeti Asszisztens
3. A SYNC a GPS és a mobiltelefon segítségével meghatározza a jármű pontos helyzetét
4. A SYNC értesíti az autó utasait (az általuk beállított nyelven), majd megkezdi a vészhelyzeti hívást
5. A SYNC mikrofonos kapcsolaton keresztül biztosítja a kommunikációt a jármű utasai és a vészhelyzeti operátor közt

 Ford B-MAX6. A SYNC az általa kiválasztott helyi nyelven elküldi az előre felvett üzenetet
7. A hívás és a koordináták közvetlenül a helyi 112-es operátorhoz futnak be
8. A berendezés a hívás előtt visszaszámol, s ezalatt a hívás törölhető
9. Az utasok akkor is folytathatják a telefonbeszélgetést, ha közben elhagyják a járművet







További cikkek


Oroszlán járt a legkisebbeknél
Rekordszámú Skoda kelt el januárban
új utakon a Mercedes-Benz
Kulcsszavak:
 
Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe Az új 5-ös sorozat 2017 februárjában érkezik Magyarországra Az új 5-ös sorozat 2017 februárjában érkezik Magyarországra Az új generációs tehergépkocsi-család: a Scania bemutatja az Apple CarPlay technikát Az új generációs tehergépkocsi-család: a Scania bemutatja az Apple CarPlay technikát A Dunlop Sport BluResponse dobogós helyezést ért el 6 vezető szaklap nyári gumiabroncstesztjén A Dunlop Sport BluResponse dobogós helyezést ért el 6 vezető szaklap nyári gumiabroncstesztjén Elkészült a négymilliomodik Skoda Octavia Elkészült a négymilliomodik Skoda Octavia
 
A DAF új, könnyű kettős tengelye

A DAF új, könnyű kettős tengelye

2012. február 15.
A DAF bemutatta új, légrugós, egyszeres áttételű tandem tengelyét, melyet kifejezetten az olyan nehéz ...
Részletek
DAFA DAF bemutatta új, légrugós, egyszeres áttételű tandem tengelyét, melyet kifejezetten az olyan nehéz szállítási feladatokra fejlesztett ki, ahol extra vonóerőre van szükség, korlátozott mértékű terepi használat mellett.
Az új SR1360T kettős tengely 375 kilogrammal könnyebb a jelenlegi, off-road használatra szánt kerékagy-áttételes tandem tengelynél, és több mint 5%-os fogyasztáscsökkentést eredményez. Az új tengely minden szempontból teljesíti a DAF ATe (Advanced Transport Efficiency – „Kiemelt közlekedési hatékonyság”) programjának célkitűzéseit, azaz tovább csökkenti az üzemanyagfogyasztást és károsanyag-kibocsátást, és javítja a teherautó hatékonyságát.

Az SR1360T légrugózású kettős tengely a DAF CF85 és XF105 járművek minden 6×4-es és 8×4-es kerékképletű típusához kapható. Két változatban készül, ezek műszaki terhelhetősége 21, illetőleg 26 tonna, a vontatható összsúly a 70 tonnát is elérheti. Egyes speciális alkalmazási területeken a járműszerelvény teljes súlya akár 120 tonna is lehet. A kisebb üzemanyag-fogyasztás és önsúly mellett az új kettős tengely karbantartási költségei is kedvezőbbek, mivel a hátsóhíd csak háromévente, vagy 450.000 kilométerenként igényel olajcserét.

Az SR1360T kettős tengely különösen hasznos a nehéz rakományok szállításánál, ahol a járműszerelvény nagy össztömege miatt extra vonóerőre van szükség. A tengely ideális speciális távolsági fuvarokhoz, ráépített berendezésekkel ellátott és ECO-Combi járművekben, mivel szükség esetén 60 tonna vontatható súlyhoz is alkalmas.

DAFA DAF ATe programja („Kiemelt közlekedési hatékonyság”)

A 6×4-es és 8×4-es kerékképletű járművekhez készülő, új tandem tengely minden szempontból megfelel a DAF ATe (Advanced Transport Efficiency – „Kiemelt közlekedési hatékonyság”) programjának, amely az üzemanyagfogyasztást és károsanyag-kibocsátást csökkentő, valamint a teherautó hatékonyságát javító megoldások teljes választékát kínálja. A program részét képezik a 12,9 literes PACCAR MX motor újításai is, így az új dugattyúk és a teljesen zárt kipufogócsonk, amely önmagában akár 3 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményezhet. Ezenkívül a motor öt perc üresjárat után automatikusan kikapcsol, a legnagyobb sebesség pedig gyárilag 89 km/ó helyett 85 km/órára lett beállítva – mindezek további 2-3 százalékkal csökkentik a fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást. A műszerfalon található központi kijelző jelzi az aktuális fogyasztást és a megtakarítást is, hogy ezzel is felhívja a járművezető figyelmét az üzemanyagtakarékosság fontosságára.

További cikkek

Aggódik a jövő miatt az MAN
Hegymenetben az Iveco: nyereséges évet zárt 2011-ben
Rekordszinten a Scania értékesítése 2011-ben
Kulcsszavak:
 
Értékesítési rekord februárban a BMW-nél Értékesítési rekord februárban a BMW-nél A BMW Group fennállásának legeredményesebb évkezdése A BMW Group fennállásának legeredményesebb évkezdése Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Széles motorválasztékkal érkezik az új Audi Q3 Széles motorválasztékkal érkezik az új Audi Q3 Art Déco mozgásban: a Volvo PV36 a Volvo Cars a Techno Classica kiállításon Art Déco mozgásban: a Volvo PV36 a Volvo Cars a Techno Classica kiállításon
 
Aggódik a jövő miatt az MAN

Aggódik a jövő miatt az MAN

2012. február 15.
A német MAN teherautó- és buszgyár, amely tavaly július óta a Volkswagen többségi ...
Részletek
MANA német MAN teherautó- és buszgyár, amely tavaly július óta a Volkswagen többségi tulajdonában van,  kedden többé-kevésbé elégedetten számolt a tavalyi üzletmenetről, de aggódik a jövő miatt.

Az adózott eredmény tavaly 247 millió euróra csökkent a 2010-es 722 millióról, de ezt egy részleg veszteséges eladása okozta. Az üzemi eredmény 1,483 milliárd euróra nőtt 1,035 milliárdról, a bevétel 12 százalékkal 16,472 milliárd euróra gyarapodott 14,675 milliárdról, és az új megrendelések még ennél is nagyobb ütemben, 14 százalékkal emelkedtek 17,145 milliárd euróra 15,072 milliárdról.

Az új megrendelések külföldről 17 százalékkal 13,491 milliárd euróra, Németországból 4 százalékkal 3,646 milliárd euróra gyarapodtak. Ebben az évben a MAN vezetősége "jelentős bizonytalanságra" számít a gazdasági környezetben, és ezért a bevétel és az üzemi eredmény nem számszerűsített csökkenését jósolta.

További cikkek

Hegymenetben az Iveco: nyereséges évet zárt 2011-ben
új utakon a Mercedes-Benz
Rekordszinten a Scania értékesítése 2011-ben
Kulcsszavak:
 
Hollandiában is beindul a BMW X1 sorozatgyártása Hollandiában is beindul a BMW X1 sorozatgyártása Egyre népszerűbb az autómegosztás Németországban Egyre népszerűbb az autómegosztás Németországban Aggódik a jövő miatt az MAN Rekordáron kelt el az első új Volvo FH az eBay-en Újszerű utazási élményt kínál a Toyota kisbusza Újszerű utazási élményt kínál a Toyota kisbusza A Tesla 2014 végén mutatja be a Model X-et A Tesla 2014 végén mutatja be a Model X-et
 
A Porsche Cayenne nyerte meg az „OFF ROAD AWARD 2012” kitüntetést

A Porsche Cayenne nyerte meg az „OFF ROAD AWARD 2012” kitüntetést

2012. február 15.
A németországi „OFF ROAD” szakmagazin olvasói a Porsche Cayenne-t választották meg az ...
Részletek
Porsche CayenneA németországi „OFF ROAD” szakmagazin olvasói a Porsche Cayenne-t választották meg az ’év Terepjárójának’ a ’Luxus SUV-k’ kategóriájában.

Pusztán ebben a kategóriában 11 gyártó különféle modelljei szálltak harcba a címért. A Porsche sportos SUV-je több mint 20 százalékos szavazati arányt tudhatott magáénak, amivel jelentős előnnyel ugrott az élre.
Az „OFF ROAD AWARD 2012” kitüntetést a Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG képviselői február kilencedikén este vehették át Münchenben, egy díjkiosztó keretén belül. Julian Baumann, az SUV-modellsorozat értékesítési projektvezetője elmondta: „ez a kitüntetés újra bebizonyítja, hogy mennyire közkedvelt sportos terepjárónk; alig néhány hete szereltük össze Lipcsében a jelenlegi Cayenne-generáció százezredik példányát." A havonta megjelenő szakmagazin olvasói választása 1982 óta kerül megrendezésre. Ebben az évben 40 autógyártó 143 modellje szerepelt 12 kategóriában, és több mint 57.000 olvasó tette le voksát a szavazás során.

További cikkek


új utakon a Mercedes-Benz
A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra
A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén
Kulcsszavak:
 
BKK-BKV: nem írnak ki felsőkategóriás autók bérlésére tendert BKK-BKV: nem írnak ki felsőkategóriás autók bérlésére tendert Az elektromos autók piaca Európában töredezett Az elektromos autók piaca Európában töredezett Genfben bemutatkozott az új Audi Q2 Genfben bemutatkozott az új Audi Q2 Forgalmi változások lesznek Budapesten a közlekedésben is az augusztus 20-i ünnepségek miatt Forgalmi változások lesznek Budapesten a közlekedésben is az augusztus 20-i ünnepségek miatt Első ízben látható egy európai autókiállításon a Ford Edge Concept Első ízben látható egy európai autókiállításon a Ford Edge Concept
 
A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolását

A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolását

2012. február 15.
A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév Zrt. felszámolását - közölte a gazdasag.hu üzleti ...
Részletek
A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolásátA Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév Zrt. felszámolását - közölte a gazdasag.hu üzleti hírügynökség kedden.

A rendkívüli moratóriumot 90 nappal meghosszabbították. Az erről szóló végzés kedden jelent meg a Cégközlönyben. E szerint a bíróság 2012. február 14-én jogerőre emelkedett végzésével a Malév Magyar Légiközlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság adós felszámolását főeljárásként elrendelte.



Mint írták, a felszámolási eljárás megindítására irányuló kérelmet február elsején nyújtották be. A felszámolás kezdő időpontja a végzés Cégközlönyben való közzétételének napja.

Ugyanakkor az adóst a kormány rendeletében stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek nyilvánította, amelynek esetében a bíróság az adóst megillető rendkívüli moratóriumot e végzés Cégközlönyben történő közzétételétől számított 90 napos időtartamra meghosszabbítja. A bíróság által kijelölt felszámoló: Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft. Felszámoló biztosként pedig Varga Jenőt, a cég rendkívüli vagyonfelügyelőjét nevezték meg.

A Cégközlönyben az szerepel, hogy mindazok akik az adóssal szemben fennálló ismert követeléseiket - kivéve a felszámolási eljárást közvetlenül megelőző csődeljárásban már bejelentett és nyilvántartásba vett követeléseket - a felszámolás során hitelezőként érvényesíteni kívánják, ismert követeléseiket e végzés közzétételétől számított 40 napon belül kell bejelenteniük a felszámolónak, vagyis Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft.-nek.

A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolásátA felszámoló csak azt a bejelentést veszi nyilvántartásba, amely után az igénybejelentő a követelés 1 százalékát, de legalább 5 ezer forintot, legfeljebb 200 ezer forintot a végzésben megjelölt számlára - a bírósági ügyszámra (végzés számra) hivatkozással - 40 napon belül befizetett és ezt a felszámoló részére igazolta - olvasható a cégközlönyben.

A Malév február 3-án reggel hat órakor szüntette be működését, törölve valamennyi járatát. Limburger Lóránt vezérigazgató akkor úgy fogalmazott: a korábbi napok beszámolóinak hatására ugyanis a cég partnerei elvesztették bizalmukat, és előre kérték az általuk nyújtott szolgáltatások ellentételezését. Ez olyan mértékben gyorsította fel a pénzkiáramlást, hogy tarthatatlanná vált a légitársaság helyzete.

Mint Varga Jenő, a cég rendkívüli vagyonfelügyelője korábban elmondta: a Malév összes kötelezettsége február elsején meghaladta a 120 milliárd forintot, beleértve a kisebbségi tulajdonos, az orosz Vnyesekonombank 120 millió euró követelését. A kötelezettségekből összesen 25 millió euró a lejárt szállítói tartozás, ebből a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportnak 14 millió euróval tartozik a Malév.

Az állami Számvevőszék (áSZ) hírportálján keresztül jelezte, hogy az elmúlt években folyamatosan figyelmeztetett a Malév Zrt. gazdálkodásával kapcsolatos kockázatokra. Az áSZ már a tartósan veszteségesen működő állami tulajdonú gazdasági társaságok gazdálkodásának ellenőrzéséről szóló, 2006-os jelentésében felhívta a figyelmet a Malév működési kockázataira.    

A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolásátBudai Gyula elszámoltatási kormánybiztos múlt szerdán azt mondta: közel 1.000 milliárd forint az az állami teher, amit a Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malév felszámolásra kerül.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a bemutatott szerződés arra az esetre szab terheket a magyar állam számára, ha a Malév felszámolása megkezdődik.









További cikkek


A Lufthansa rekord utasszámot ért el Magyarországon
Nem pótolhatatlan a Malév
Légitársaságok csatasorban a Malév helyére
Kulcsszavak:
 
A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolását A Citroën a 2012-es Párizsi Autószalonon A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolását Újra teszteli az Alstom a Metropolis szerelvényeket Budapesten Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac Kétezernél is több Golfot várnak a II. Golf-találkozó élménynapjára Kétezernél is több Golfot várnak a II. Golf-találkozó élménynapjára Elektromosautó-töltő cégeket alapított a Mol Elektromosautó-töltő cégeket alapított a Mol
 
SsangYong tanulmány a 82. Genfi Autószalonon

SsangYong tanulmány a 82. Genfi Autószalonon

2012. február 14.
A tavaly megrendezett frankfurti autó kiállításon a SsangYong bemutatta a XIV-1 névre keresztelt ...
Részletek
SsangYong XIV-2 ConceptA tavaly megrendezett frankfurti autó kiállításon a SsangYong bemutatta a XIV-1 névre keresztelt tanulmányát.

A Dél-Koreai autógyár bejelentette, hogy a márciusban megrendezésre kerülő 82-ik Genfi Autószalonon lesz a helyszíne egy új, kabrio  tanulmány bemutatásnak  amit  XIV-2 névre kereszteltek.

Amíg az XIV-1-es egy 5 ajtós modell, „öngyilkos stílusú” hátsó ajtókkal, addig az XIV-2 egy 3 ajtós újdonság amelynek vászonteteje egyetlen gombnyomásra csúszik előre-hátra és a Fiat 500-hoz hasonlóan a tető, a hátsó szélvédővel együtt harmonikába hajtogatható. A gyártó ezzel az új modellel a fiatal korosztályt célozza meg.

Az XIV-2 4166 milliméter hosszú, 1820 milliméter széles és 1566 milliméter magas, tengelytávja 2600 milliméteres. A tanulmányt a SsangYong bejelentése szerint 1,6 literes benzines és dízelmotorokkal szerelik.
SsangYong XIV-2 Concept



















További cikkek


A Nissan merész új világa Genfben
új utakon a Mercedes-Benz
A Fiat és a Lakástrend meghirdette „PandArt” pályázatát
Kulcsszavak:
 
A Toyota megkezdi a „Járástanító segédrobot” tesztelését A Toyota megkezdi a „Járástanító segédrobot” tesztelését A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását SsangYong tanulmány a 82. Genfi Autószalonon A BMW Motorrad bemutatja a K 1300 S speciális modellt A BKV nosztalgiajáratokat indít a húsvéti ünnepek ideje alatt A BKV nosztalgiajáratokat indít a húsvéti ünnepek ideje alatt Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda
 
Új fejezetet kezd az Opel zászlóshajója

Új fejezetet kezd az Opel zászlóshajója

2012. február 14.
Folytonosan tökéletesíti sikeres zászlós- hajóját, az Insigniát az Opel. Idén egy új, éppoly ...
Részletek
Opel Insignia BiTurbo Folytonosan tökéletesíti sikeres zászlóshajóját, az Insigniát az Opel. Idén egy új, éppoly dinamikus, mint takarékos BiTurbo hajtóművel koronázza meg a dízel-kínálatot. A 2,0 literes motor teljesítménye 143 KW/195 LE, maximális nyomatéka 400 newtonméter, fogyasztása – a négyajtós, fronthajtásos, manuális váltós limuzinban – mégis csupán 4,9 liter 100 kilométeren (CO2: 129 g/km). Ezáltal a középkategória egyik legtakarékosabb autója az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI.
Az összkerékhajtású változatok 2012 tavaszától megrendelhetők SuperSport futóművel is, elöl az Insignia OPC (Opel Performance Center) nagyteljesítményű rugóstagjával, amely tovább fokozza a dinamikát. Az aktív biztonságot radartámogatású vezetőtámogató rendszerrel növelik.

Opel csúcsmodell: díjnyertes és sikeres

2008-as premierje óta mintegy ötven nemzeti és nemzetközi díjat aratott az Insignia, többek között a becses „év Autója” címet. A vevők folytonosan dicsérik, megerősítve a szakemberektől jövő elismerést – az Opel csúcsmodellje szépen halad a félmilliós darabszám felé. 2011-ben ismét jelentős növekedési rátát ért el a főbb piacokon (többek között Oroszországban, Nagy-Britanniában és Törökországban). Az ötajtós változatlanul Németország legkelendőbb lejtőshátú limuzinja ebben a kategóriában. Ráadásul a 103 kW/140 LE teljesítményű Insignia 1.4 Turbo ecoFlex formájában az Opel kihozta a szegmens legtakarékosabb benzinesét (5,7 l/100 km, 134 g CO2/km). A mostani műszaki felértékelés az autó tartós sikerének alapját képezi, ugyanakkor megfelel az értékes extrák trendjének is.

Intelligens BiTurbo dízeltechnika

A négyhengeres, közös nyomócsöves gép fénypontja a soros, kétfokozatú feltöltés – ilyet eddig csak kevés felső árkategóriás márka alkalmazott – és a két töltőlevegő-hűtő. Az Opel most széles vevőkör részére teszi elérhetővé ezt a technikát. Az Insignia BiTurbo valamennyi karosszéria-változatban kapható (négy- és ötüléses, valamint Sports Tourer).

Opel Insignia BiTurbo Az új 2.0 BiTurbo CDTI-t (143 kW/195 LE, 400 Nm) különösen élénk reakciókra és fölényes teljesítménykifejtésre állították be. Az elsőkerék-hajtású Insignia hatfokozatú sebességváltóval felszerelt, fronthajtású limuzin kivitele alig 8,7 másodperc alatt gyorsít nulláról 100 km/órára, és 230 km/óra csúcssebességet ér el. Fogyasztása és emissziója mégis rendkívül csekély marad: mindössze 4,9 liter/100 kilométer (CO2: 129 g/km). Ezzel az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI a kategória egyik legtakarékosabb autója. Manuális sebességváltó esetén széria a Start/Stop.
„Ebben a teljesítmény- és nyomaték-ligában háromliteres, hathengeres motor a szokásos. Mi, a BiTurbo technikánkkal, kisebb motorból hozunk ki még többet, miközben 30 százalékkal leszorítottuk a fogyasztást és az emissziót“, mondja az Insignia főmérnöke, Volker Scharf. „Ez jó példa az Opel sikeres méretcsökkentési stratégiájára.“

Soros feltöltés gondoskodik azonnali reakcióról

Az innovatív BiTurbo rendszerben két különböző méretű feltöltő egyike, vagy mindkettője dolgozik. Az Opel egyedüli gyártóként alkalmazza középkategóriájú autóban ezt a kifinomult dízelfeltöltést. A kis turbó igen gyorsan felpörög alacsony motorfordulatszámon, ezáltal késedelem nélkül reagál a motor a gázadásra, elmarad a nem kívánatos turbólyuk. Már 1250/percnél 320 newtonméternyi nyomaték áll rendelkezésre, 1750-től pedig a teljes 400 newtonméter.

Közepes fordulatszámon összedolgoznak a feltöltők, a nagyobb elősűríti a levegőt, majd a kisebb tovább komprimálja. Egy megkerülő szelep mindig a nagyobb turbóhoz vezeti a kipufogógáz egy részét, ami mindig erőteljes gyorsulást eredményez. 2500-3000/perctől csak a nagy feltöltőt hajtja a kipufogás, magasabb fordulatszámokon is biztosítva a magabiztos teljesítményt.

Opel Insignia BiTurbo A 2.0 BiTurbo CDTI fejlesztésének fő szempontja a gyors nyomásemelkedés volt egészen a közepes fordulatszám-tartományig. A levegőt a különböző fordulatszámok eltérő légnyeléséhez illesztett turbó feltöltők szállítják. Egy kiegészítő, kisebb töltőlevegő-hűtő kizárólag lassú motorműködésnél dolgozik, és a kisebb feltöltőre kapcsolódik – ez gondoskodik arról, hogy a csekélyebb levegőmennyiség rövid, direkt úton jusson az égésterekbe. Közepes fordulatszámon nő a légnyelés, ezért lépésről lépésre bekapcsolódik a nagyobb fő-turbófeltöltő. Annak légáramát hagyományos hűtőn vezetik át. Az Opel az első autógyártó, amely ilyen „Twin Cooler“ rendszert alkalmaz.  

Az innovatív Cleantech eljárással, amely zárt elektronikus szabályzó-körrel (Closed Loop) vezérli az égésfolyamatot, tovább fokozta a motor hatékonyságát az Opel. Az izzítógyertyákba integrált nyomásérzékelők mérik hengerenként százezerszer a pillanatnyi égési nyomást. A szabályozó kör biztosítja, hogy a motor mindig a maximális teljesítmény és a minimális emisszió közötti optimális „ablakban” működjék. A harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezés 2000 bárt elérő nyomással működik. Precíz, piezoelektromos porlasztók táplálják be a gázolajat, akár munkaütemenként nyolc részletre osztva, az égésterekbe, így különösen finoman lehet minimumra csökkenteni a zajt és a légszennyezést.
Ezzel együtt már négy közös nyomócsöves turbódízel közül választhat az Opel Insignia vásárlója; a teljesítményskála végpontjai 81 kW/110 LE és 143 kW/195 LE.

Verhetetlen kínálat a középkategóriában

Míg a 211. szeptemberi modellfrissítés főképp a tömegmotorok gazdaságosságát volt hivatott javítani (új 1.4 Turbo ecoFLEX benzines: csak 134 g CO2/km és új 2.0 CDTI ecoFLEX változat: 118 KW/160 LE és 115 g CO2/km), a 2012-es tavaszi újdonságok az Opel csúcstípusának prémiumjellegét hangsúlyozzák. Az új 2.0 BiTurbo CDTI valamennyi karosszéria-változathoz (lépcsőshátú négyajtós, ötajtós lejtőshátú és Sports Tourer) kapható. A manuális hatfokozatú sebességváltón kívül hatfokozatú automata áll rendelkezésre, van front- és összkerékhajtás (hátul elektronikus differenciálzárral). A menetdinamikát adaptív mechatronikus FlexRide futóművel lehet fokozni. Ez a bőség egyedülálló a középkategóriában.

Opel Insignia BiTurbo SuperSport futómű, HiPerStrut rugóstaggal minden összkerékhajtású Insigniához

További fontos innováció az Insignia valamennyi összkerékhajtású változatához kapható SuperSport futómű. Eredetileg a hangsúlyosan sportos OPC modellekhez készült, de mostantól szélesebb vevőkörnek elérhető. A csomag tartalma a mechatronikus FlexRide futómű, elektronikusan szabályozott aktív csillapítással, nagyteljesítményű Brembo fékberendezés, valamint nagyteljesítményű rugóstaggal (HiPerStrut) ellátott első rugóstag, 239 KW/325 lóerős Insignia OPC-ből. Ennek hatására még precízebb és kezesebb lesz az autó viselkedése.

új, radartámogatású követési távolság-szabályozás fokozza a biztonságot

A dinamika fokozásán kívül nem feledkezett meg az Opel az aktív biztonságról sem. Az Insignia adaptív sebességszabályozása (ACC) a hűtőmaszk mögé rejtett radarral működik. A rendszer nem egyszerűen rögzíti a beállított sebességet, hanem mindig a forgalmi helyzethez igazítja a tempót, hogy meglegyen az előzőleg megválasztott követési távolság. További funkciói a vezetőt a távközről tájékoztató Following Distance Indication (FDI), a ráfutásos ütközés veszélyére optikai és akusztikai jelzéssel figyelmeztető Forward Collision Alert (FCA), valamint az ütközésveszélykor automatikusan fékező Collision Imminent Braking (CIB).

További cikkek

új utakon a Mercedes-Benz
A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra
Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX


Kulcsszavak:
 
Tovább bővíti budapesti járatainak számát a LOT légitársaság Tovább bővíti budapesti járatainak számát a LOT légitársaság Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás Škoda Octavia RS: Először összkerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel Škoda Octavia RS: Először összkerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel Új formavilággal érkezik a Hyundai i20 Új formavilággal érkezik a Hyundai i20 2017 lehet a fordulópont az elektromos közlekedésben 2017 lehet a fordulópont az elektromos közlekedésben
 
Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladását

Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladását

2012. február 14.
A jó erkölcsbe ütközőnek, ezért semmisnek nyilvánította a Zalaegerszegi Törvényszék kedden azt a szerződést, ...
Részletek
Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladásátA jó erkölcsbe ütközőnek, ezért semmisnek nyilvánította a Zalaegerszegi Törvényszék kedden azt a szerződést, amelynek révén 2009-ben a Pécsi Buszközlekedési Zrt. (PK) eladta autóbuszait a PK Busrent Kft.-nek, majd attól visszabérelte a járműveket.

A döntés ellen a felperes Baranya Megyei Főügyészség és a mellette beavatkozóként részt vevő pécsi önkormányzat nem emelt kifogást, s az ellen a két közlekedési cég mint alperes sem nyújtott be fellebbezést, így az ítélet jogerőssé is vált.

A bíróság kimondta: a semmisség értelmében a PK Busrent nem szerezte meg a buszok tulajdonjogát, így az eredeti állapot helyreállítása érdekében 15 napon belül köteles a járműveket a PK Zrt.-nek átadni.

Az elfogultság miatt nem a baranyai, hanem a zalai megyei törvényszéken lefolytatott perben a Baranya Megyei Főügyészség kérte annak a megállapítását, hogy a PK Zrt. által eladott 176 autóbusz átruházásáról, illetve 155 busz üzemeltetéséről létrejött megállapodásról a bíróság mondja ki a semmisséget. A bírósági eljárás tavaly őszi kezdetekor a PK Busrent Kft. jogi képviselője még azzal érvelt, hogy bonyolult jogi és üzleti tranzakcióról volt szó, amelynek nem szabad egyetlen elemét kiragadni, csakis az előzmények és a tervek ismeretében lehet azt megítélni.

Felidézte, hogy 2008 végén a PK Zrt. rendkívül nehéz anyagi körülmények közé került, hitelek, tartozások terhelték, de szükség volt a járműpark modernizálására. A cég ezért részvényesével, a Mecsekbusz csoporttal egy projektcég létrehozását határozta el, amely beszerezte volna az új autóbuszokat. A 2009. január 1-jén megkötött szerződés tartalma ellen akkor nem tiltakozott senki, az önkormányzat ennek megfelelően módosította a közszolgáltatási szerződést, később pedig hatoldalú megállapodás is született, amely ezt a tranzakciót megerősítette. A PK Zrt. jogi képviselője a januárban tartott utolsó tárgyaláson azonban változtatott álláspontján, és már nem ellenezte a keresetet.

Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladásátAz ítélet indoklása során kedden elhangzott: nyilvánvalóan a jó erkölcsbe ütközik a 2009-es szerződés, mert a PK Busrent úgy szerezte meg Pécs teljes autóbuszparkját, hogy semmilyen forrással nem rendelkezett, s a bérleti szerződés lehetővé tette, hogy a vételárat ténylegesen nem is kellett kifizetnie. A buszokért havonta fizetett bérleti díj ugyanis jócskán meghaladta a teljes vételárat.

A bíró kifejtette: a PK Zrt.-re nézve hátrányos volt a szerződés azért is, mert a PK Busrent abban semmiféle biztosítékot nem nyújtott új buszok beszerzésére, sem arról nem rendelkezett, hogy milyen jogkövetkezményekkel jár a beszerzések elmaradása. Emlékeztetett arra is, hogy bár annak nem volt jelentősége a semmisség megállapításában, de a szakértői vélemény szerint a buszok bérleti díja jelentősen meghaladta az üzleti életben szokásos mértéket, de nem volt jelentősége annak sem, hogy a pécsi önkormányzat tudomásul vette a hatoldalú megállapodást.

Tényként állapította meg a bíróság, hogy az alperesek a szerződések megkötésekor a Mecsekbusz - amelynek akkor az azóta szintén perbe fogott Keczer László volt a vezérigazgatója - érdekeit tartották szem előtt. A bíró azt is hozzátette az ügy kapcsán folyó büntetőperben adott tanúvallomások alapján, hogy a PK Busrent tulajdona egy máltai cégen, míg a Mecsekbuszé egy gibraltári cégen keresztül ugyanahhoz a személyi körhöz köthető.

További cikkek

Premier és születésnap - 10 éves a Leier Autó BMW márkakereskedése
Két évig a Főtaxi szállítja a közmédia munkatársait
A Suzuki a 82. Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Közútkezelő: a Dunántúlon több helyen nehéz közlekedni Közútkezelő: a Dunántúlon több helyen nehéz közlekedni Bárki kipróbálhatja a legendás Ford GT-t a Goodwood-i pályán Bárki kipróbálhatja a legendás Ford GT-t a Goodwood-i pályán Két rangos autóipari kitüntetés döntősei között a Skoda Superb Két rangos autóipari kitüntetés döntősei között a Skoda Superb Buszok bérlésével fiatalítanák a BKV járműflottáját Buszok bérlésével fiatalítanák a BKV járműflottáját Jeep Renegade - Globális piacra tervezve Jeep Renegade - Globális piacra tervezve
 

Találatok száma: 11077 Megjelenítve: 10881 - 10890