Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 10891 - 10900
A Bosch oktatóközpontot nyitott Szerbiában

A Bosch oktatóközpontot nyitott Szerbiában

2012. február 23.
A Robert Bosch d.o.o. a Žeravica Bosch Diesel Centrum és Bosch Car Service (Novo Miloševo) ...
Részletek
BoschA Robert Bosch d.o.o. a Žeravica Bosch Diesel Centrum és Bosch Car Service (Novo Miloševo) együttműködésével egy új és korszerű oktatóközpontot nyitott azzal a céllal, hogy megismertesse a tanulókkal és a technikusokkal a legújabb diagnosztikai trendeket.

Az oktatóközpont minden korszerű szabványnak megfelel, így egyike lett a világon működő 46 hivatalos Bosch oktatóközpontnak. Az oktatóközpont 11 műszaki tanfolyamot indít a benzin- és dízel-befecskendezési rendszerek, a fékrendszerek, az ME-, és MED Motronic-, a második és harmadik generációs common rail rendszerek, az üzemanyag-befecskendező szivattyú rendszerek, valamint az elektronikus menetstabilizáló rendszerek (ESP, SBC) témakörében. „Mivel egyre több elektronika kerül az autókba, a gépjárműtechnika egyre komplexebb szakterületté válik. Ehhez az autószerelő műhelyekben dolgozók folyamatos képzésére, naprakész szerviz információkra és korszerű diagnosztikai rendszerekre van szükség. Tulajdonképpen ezek jelentik a világszerte egységes módon működő oktatóközpontok lényegét” – jelentette ki a megnyitó ünnepségen Andreas Buschsieweke, a nemzetközi Technical Services üzletág vezetője.

A képzési program műszaki oktatásokat és Bosch termékekkel, valamint diagnosztikai eszközökkel kapcsolatos képzést foglal magában. Ennek során a világ különböző oktatóközpontjaiban használt szabvány oktatási anyagok kerülnek alkalmazásra.

BoschA tréningek átlagosan három napig tartanak és egész évben zajlanak. Az oktatások elvégzése jelenti az egyik feltételt a Bosch Car Service hálózatba való bekerüléshez, ami a világ legnagyobb márkafüggetlen szervizhálózatát jelenti több mint 15000 központtal, összesen 147 országban. A cél, a kiváló minőségű munkát és a résztvevők megelégedettségét biztosító oktatás végzése.

Az oktatóközpont a Bosch Car Service Žeravica egy külön épületében található, ahol két teremben folyik az elméleti képzés és két, összesen négy állással rendelkező műhelyben zajlik a gyakorlati oktatás. A diagnosztikai berendezések széles skálája mellett az oktatóközpontban a motorok teljesítményének tesztelésére alkalmas eszközök, valamint a gépjárművek geometriájának módosítását lehetővé tevő optikai eszközök is találhatók, így a résztvevők kipróbálhatják elméleti ismereteiket a műhelyben. Bár a tréningek minden érdeklődő magánszemély és műszaki szolgáltató cég számára elérhetők, a résztvevők mégis főleg a Bosch Car Service központok tulajdonosai vagy munkavállalói közül kerülnek ki.

További cikkek

A Peugeot a 82. Genfi Autószalonon - Az új 208 világpremierje
A Nissan merész új világa Genfben
Genfi Autószalon 2012 - A Mitsubishi Motors bemutatja az Outlander új generációját
Kulcsszavak:
 
Legördült a gyártósorról a kétmilliomodik 1-es BMW Legördült a gyártósorról a kétmilliomodik 1-es BMW Mától változnak az útdíjfizetés szabályai Mától változnak az útdíjfizetés szabályai Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak
 
Lecserélik Pécsen a buszos céget

Lecserélik Pécsen a buszos céget

2012. február 22.
A Pécsi Közlekedési Zrt. (PK Zrt.) helyett áprilistól egy száz százalékos városi tulajdonú társaság ...
Részletek
Lecserélik Pécsen a buszos cégetA Pécsi Közlekedési Zrt. (PK Zrt.) helyett áprilistól egy száz százalékos városi tulajdonú társaság, a Tüke Busz Zrt. végzi a baranyai megyeszékhelyen a tömegközlekedési szolgáltatást – adta hírül a PécsMa.hu kedden.

A hírportál beszámolója szerint a 2010-ben létrehozott, száz százalékos önkormányzati tulajdonban lévő Tüke Busz Zrt., amely eddig csak egyetlen járatot működtetett Pécsen, a csütörtöki városi közgyűlés döntése nyomán áprilisban veheti át a helyi közösségi közlekedés üzemeltetését.



Csizi Péter, Pécs fideszes alpolgármestere a lapnak nyilatkozva azzal indokolta a döntést, hogy a közösségi közlekedés hosszú távon is biztosíthatónak kell lennie. Szerinte nem szabad engedni, hogy a Malévhoz hasonló ügy történjen, azaz a PK Zrt. pénzügyi problémái gondot jelenthessenek a jövőben a szolgáltatás területén. A lap emlékeztetett rá, hogy a minap mondta ki jogerősen a Zalaegerszegi Törvényszék, hogy semmis a Pécsi Közlekedési Zrt. buszainak 2009-ben aláírt adásvételi szerződése, így a PK Busrent Kft. birtokába került buszokat vissza kell adni a pécsi közlekedési vállalatnak.    

Ugyanakkor az adásvétel miatt közel egymilliárd forintos adóterhe keletkezett a PK-nak.     Az alpolgármester szerint ez komoly likviditási nehézséget jelent a vállalatnak, ráadásul az adóhivatali vizsgálatok még nem értek véget, így további elmarasztalásra is számíthat a társaság arra az időszakra vonatkozóan, amikor nem a város irányította a vállalatot, hanem annak kisebbségi tulajdonosa.    

Lecserélik Pécsen a buszos cégetA részletekkel kapcsolatban Csizi Péter a PécsMa.hu-nak azt mondta: technikai átállásról van szó, ugyanúgy lesz tömegközlekedés a következő másfél hónapban és azt követően is, mint eddig. A következő másfél hónapban a Pécsi Közlekedési Zrt. eszköz- és buszparkjának bázisán biztosítják majd a feladatellátáshoz szükséges infrastruktúrát, a munkavállalókat pedig átveszi a Tüke Busz Zrt.     Az alpolgármester elmondta azt is, hogy ezzel párhuzamosan a helyközi közlekedést ellátó Pannon Volán Zrt.-vel is tárgyalnak a kooperációról.

Ez azonban, tette hozzá, nem jelenti a két vállalat fúzióját, hanem szoros együttműködésről van szó, amelynek részletei az ősszel kristályosodnak ki.

További cikkek

Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladását
Folyamatosan bővít a NABI Kaposváron
A kormány az NGM-től és az NFM-től vár előterjesztést a BKV buszparkjának megújításáról
Kulcsszavak:
 
Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Látványos alkatrészárcsökkentés a Ford haszongépjárműveknél Látványos alkatrészárcsökkentés a Ford haszongépjárműveknél Országszerte havazik, a közutak járhatók Országszerte havazik, a közutak járhatók A Mekkába közlekedő új, nagysebességű vonatok energiaellátását az ABB biztosítja A Mekkába közlekedő új, nagysebességű vonatok energiaellátását az ABB biztosítja Jelentős kedvezménnyel juthatunk a 100%-ban elektromos Kia Soul EV-hez Jelentős kedvezménnyel juthatunk a 100%-ban elektromos Kia Soul EV-hez
 
A Mitsubishi Motors Europe megkapta az “A.E.O.” tanúsítványt az Európai Bizottságtól

A Mitsubishi Motors Europe megkapta az “A.E.O.” tanúsítványt az Európai Bizottságtól

2012. február 22.
A Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) megkapta az “A.E.O.” vagyis  ...
Részletek
MitsubishiA Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) megkapta az “A.E.O.” vagyis “Engedélyezett Gazdálkodói Státusz” tanúsítványt az Európai Bizottságtól, ami segít tovább növelni európai eladásait és javítani vevőszolgálati tevékenységét.

Ez a tanúsítvány részét képezi a terrorizmus elleni, összehangolt fellépésnek, melynek keretében a Bizottság szigorú, új eljárásokat vezetett be, szavatolandó az ellátási lánc biztonságát az EU-n belül. Ez az “ Engedélyezett Gazdálkodói Státusz” akkreditáció révén valósul meg, amivel elősegíthető a nemzetközi beszállítói lánc biztonságos működése.

Biztonság

Az A.E.O. rendszer hatást gyakorol a nemzetközi kereskedelemben résztvevő, szinte összes vállalkozás működésének minden aspektusára, változásokat téve szükségessé a rendszerek, beszállítói láncok, eladó-vevő kapcsolatok és a vámeljárások stb. terén egyaránt. Ennek megfelelően a nemzetközi piaci környezetben működő vállalkozásoknak be kell tartaniuk az A.E.O. előírásokat, hogy elkerüljék a beszállítói láncon belüli késedelmeket.

Az A.E.O. státusz tulajdonképpen egy akkreditáció, ami igazolja a vámkezelési és beszállítói lánc követelményeknek való megfelelést. Arra ösztönzi a vállalatokat, hogy fokozzák nemzetközi beszállítói láncuk biztonságát – cserében bizonyos előnyökért, melyekkel javítható a beszállítói lánc hatékonysága és csökkenthetők annak költségei. Ezek közé az ösztönzők közé tartozik például a ritkábban előforduló fizikai határellenőrzés, az egyszerűsített jelentési rend, az alacsonyabb vámkockázati besorolás és az ellenőrzésre kiválasztott termékek elsőbbséggel történő vizsgálata (az úgynevezett “zöld sáv”).

Az A.E.O. tanúsítvánnyal nem rendelkező személyek természetesen nem jogosultak a fenti kedvezményeket igénybe venni, ezért számukra nehézkesebbé és költségesebbé válik a részvétel a nemzetközi kereskedelemben.

MitsubishiFejlődés

Az A.E.O. előírásoknak való megfelelés hosszabb távon elősegíti a Mitsubishi Motors értékesítési és vevőszolgálati tevékenységének fejlesztését Európában*, legyen szó akár alkatrészekről és tartozékokról, (a Japánból és Koreából tengeren érkező konténerek száma 2.135 volt, ami összesen 9.499 tonnányi árut tett ki, míg a légifuvarral érkező áru térfogata 9.448 m³ volt, 793 tonnányi összsúly mellett, 123 millió Euró összesített értékben a 2010-es pénzügyi évben) vagy importált járművekről (tervezett ±150.000 darab a 2011-es pénzügyi évre). A hatások érezhetők lesznek a 6 érkezési kikötőben, valamint az európai alkatrész-raktárakban, mint például a hollandiai Born városában (82.000 m² összterület).

E jelentős eredménnyel kapcsolatban Akinori Nakanishi, a Mitsubishi Motors Europe B.V. elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott “A Mitsubishi Motors Europe az A.E.O. előírásoknak való megfelelést olyan eszköznek látja, mellyel erősítheti európai értékesítési és vevőszolgálati tevékenységét. Az EU-s vámszervek és a hozzánk hasonló nemzetközi vállalatok közötti partnerkapcsolat kiemelkedő fontosságú a globális beszállítói láncunk biztonsága szempontjából. Az A.E.O. tanúsítvány saját folyamataink és normáink ellenőrzésében is segít majd, ezzel is kedvezve a Mitsubishi Motors európai vásárlóinak.”

További cikkek

Golf Blue-e-Motion tesztek Brüsszelben
50 éves a Volvo Amazon kombi
új utakon a Mercedes-Benz
Kulcsszavak:
 
Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége Az Opel 1.6-os dízellel folytatja a motor-offenzíváját Az Opel 1.6-os dízellel folytatja a motor-offenzíváját Autókra írt ki közbeszerzést a NAV Autókra írt ki közbeszerzést a NAV MGE: szeptemberben emelkedett a forgalomba állított autók száma MGE: szeptemberben emelkedett a forgalomba állított autók száma Bemutatkozik a BMW i divízió és a Garage Italia Customs dizájnműhely Bemutatkozik a BMW i divízió és a Garage Italia Customs dizájnműhely
 
A Scania beruházása Indiában

A Scania beruházása Indiában

2012. február 22.
A Scania 200 millió svéd koronás beruházást tervez az indiai Bangalore városában az év folyamán.
Részletek
ScaniaA Scania 200 millió svéd koronás beruházást tervez az indiai Bangalore városában az év folyamán. A Scania Regionális Termékközpontja (Regional Product Centre) az ország kereskedelmi központja is lesz egyben. A Scania a következő öt évben 2000 tehergépkocsi, 1000 busz és 1500 motor értékesítését tervezi éves szinten az indiai piacon.
A létesítmény a dél-indiai Karnataka állam fővárosában, Bangalore-ban kerül megépítésre. A gyártást előreláthatóan 2013 első felében fogják elindítani és az üzem nagyjából 800 főt foglalkoztat majd.

Az egység tevékenységének központjában tehergépkocsi- és buszalvázak, valamint felépítmények összeszerelése, illetve komplett járművek gyártása áll. A Scania indiai kereskedelmi központja szervizzel és alkatrészraktárral kiegészülve szintén ugyanezen a helyen épül fel.

„Azáltal, hogy a teljes járműveket helyileg gyártjuk, lerövidíthetjük szállítási időnket és szélesebb termékválasztékot kínálhatunk ügyfeleinknek. Az országon belül található alkatrészraktárnak köszönhetően szervizszolgáltatásunk átfutási ideje is kedvező lesz.” – mondta Henrik Fagrenius, a Scania India ügyvezető igazgatója.

A Bangalore-ban felépülő üzem az Oroszországban, Dubajban, Dél-Afrikában, Malajziában, Thaiföldön és Tajvanon találhatóak mellett a Scania hetedik Regionális Termékközpontja.

ScaniaA Scania 2007-ben a Larsen & Toubro (L&T) vállalattal kötött együttműködési megállapodással egyidejűleg jelent meg az indiai piacon. Az L&T sikeresen vezette be a Scania tehergépkocsikat és szolgáltatásokat az indiai piacra, valamint szoros kapcsolatot alakított ki a bányászatban dolgozó ügyfelekkel. Az L&T jelenleg 10 Scania műhelyt üzemeltet az ország különböző, bányászati szempontból fontos területein.
2011-ben a Scania létrehozta saját leányvállalat, a Scania Indiát, amellyel célja, hogy erősítse jelenlétét az országban, illetve termékeivel az egyéb szegmensben dolgozó ügyfeleket is elérje.

„Egyre növekvő igény mutatkozik a Scania kínálatában megtalálható megbízható minőségű és teljesítményű járművek, valamint motorok iránt, amelyek az általunk nyújtott szervizszolgáltatásokkal kiegészülve nagy üzemidőt és kis költségeket jelentenek ügyfeleink számára. Továbbra is fontosnak tartjuk a bányászatban dolgozó járműkínálatunk szélesítését, de szeretnénk egyéb területekre, így például az építőiparra, illetve a nehéz rakományok közúti szállítására alkalmas járművekre is koncentrálni. Buszok esetében szintén hatalmas lehetőségeket látunk, mind a városi, mind a távolsági személyszállítás területén.” – tette hozzá Fagrenius úr.

További cikkek

A Renault Trucks az „öKO Szállítás és Logisztika” kiállításon
Magyar fejlesztésű, elektromos hajtású busz
Folyamatosan bővít a NABI Kaposváron
Kulcsszavak:
 
Éjfélkor lejárnak a tavalyi éves országos és megyei matricák Éjfélkor lejárnak a tavalyi éves országos és megyei matricák Még egy nap és itt a december... Még egy nap és itt a december... Megkezdődött az új Qashqai gyártása Európában Megkezdődött az új Qashqai gyártása Európában Már látható Közlekedési Magazinunk szeptemberi műsora Már látható Közlekedési Magazinunk szeptemberi műsora Még az idén forgalomba állhat az Airbus új, A350-es típusa Még az idén forgalomba állhat az Airbus új, A350-es típusa
 
Folyamatosan bővít a NABI Kaposváron

Folyamatosan bővít a NABI Kaposváron

2012. február 22.
Jövő héten várhatóan 40 dolgozót vesz föl a NABI újrainduló kaposvári üzeme, ahol márciustól ...
Részletek
NABIJövő héten várhatóan 40 dolgozót vesz föl a NABI újrainduló kaposvári üzeme, ahol márciustól egyre több buszt kívánnak gyártani amerikai megrendelésre - adta hírül a Somogyi Hírlap szerdai számában.

Jelenleg húsz alkalmazottja van a rövidesen újratermelő kaposvári buszüzemnek, amelynek létszámát nyárig 200-ra kívánják emelni. A dolgozók egy része korábban, a gyár bezárása előtt is a NABI-nál dolgozott.





Paizs Nimród igazgató a hírlappal annyit közölt: márciusban négy busz készül a gyárban, áprilisban és májusban 8-8, majd júniustól havi 12 járművet gyártanak, amelyeket Los Angelesbe szállítanak.

További cikkek

A kormány az NGM-től és az NFM-től vár előterjesztést a BKV buszparkjának megújításáról
A Renault Trucks az „öKO Szállítás és Logisztika” kiállításon
Az „év európai szerelője” a DAF-nál 2012-ben
Kulcsszavak:
 
Rekordévet zárt a Wallis Motor Pest Kft. Rekordévet zárt a Wallis Motor Pest Kft. Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? A nagy gyártók közül a Honda növelte leginkább európai eladásait 2016-ban A nagy gyártók közül a Honda növelte leginkább európai eladásait 2016-ban A Samsung elektromos autók akkumulátorainak gyártásába kezd Gödön A Samsung elektromos autók akkumulátorainak gyártásába kezd Gödön Magyarországra jön a különleges Toyota konvoj Magyarországra jön a különleges Toyota konvoj
 
Opel és Peugeot házasság?

Opel és Peugeot házasság?

2012. február 22.
Stratégiai partner- ségről kezdett tárgyalásokat a francia PSA Peugeot Citroen a világ ...
Részletek
OpelStratégiai partnerségről kezdett tárgyalásokat a francia PSA Peugeot Citroen a világ elsőszámú autógyártójával, az amerikai General Motors-szal - erősítette meg szerdán a lapértesülést a francia munkaügyi miniszter.

"A cégcsoport elnöke tegnap este tájékoztatott a stratégiai partnerséget illetően megkezdődött tárgyalásokról és azt mondta, hogy ez jó hír a csoport számára" - fogalmazott Xavier Bertrand az Europe 1 kereskedelmi rádióban.



A miniszter szerint Philippe Varin, a PSA elnöke azért tartja jó megoldásnak a két cég közötti közeledést, mert azzal csökkenthető lesz a járművek gyártási költsége. Azt viszont a tárcavezető nem kívánta elárulni, hogy esetleges együttműködésről vagy pedig egyesülésről lehet szó a két vállalat között. Elmondása szerint a megállapodás "méretet jelent majd a világpiacon", s ő személy szerint elsősorban a franciaországi munkahelyeket illetően nevezte magát "igényesnek" a megállapodással kapcsolatban. A francia állam nem részvényese a PSA-nak.  

A PSA közleményben erősítette meg szerdára virradóra, hogy tárgyalásokat folytat együttműködési és egyesülési tervekről, de nem nevezte meg a partnerét. "A tárgyalások folyamatban vannak, de még egyáltalán nem biztos, hogy sikerrel is végződnek" - olvasható a kommünikében. A La Tribune című pénzügyi napilap internetes oldalán azt jelent meg, hogy a több hónapja megkezdett tárgyalások az utolsó szakaszba értek, s a két cég várhatóan a március eleji genfi autószalonon pecsételi meg a szövetségét.

A Financial Times viszont azt írta, hogy a tárgyalások a PSA és a GM európai cége, az Opel/Vauxhall között folynak közös motorok és gépkocsik fejlesztéséről, amelyeket egymás piacain forgalmaznának, de a megállapodás nem vonatkozna részesedések cseréjére.  

PeugeotA General Motors egyelőre nem kívánt megerősíteni semmilyen francia partnerrel folytatott tárgyalást. "A GM rendszeresen tárgyal másokkal a szektorban, de nem kívánja a konkrét információt kommentálni" - közölte a GM szóvivője. Az amerikai autógyártó köztudottan megoldást keres deficites európai működésére, s ebbe az irányvonalba jól illeszkedne a kis autók gyártásában elöljáró PSA. A francia autógyártó jelenleg a világ nyolcadik legjelentősebb autógyára, de eladásai tavaly csökkentek, s jelenleg keresi az Európán kívüli piacokon a terjeszkedést. Három évvel ezelőtt már tárgyalásokba kezdett az egyesülésről a japán Mitsubishivel, de a tervet végül a Peugeot-család megakadályozta, amely egyharmados tulajdonosa az autógyárnak, s ragaszkodik annak függetlenségéhez.

További cikkek

Az „év európai szerelője” a DAF-nál 2012-ben
Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV
Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Öt tipp a hatékony otthoni elektromosautó-töltéshez Öt tipp a hatékony otthoni elektromosautó-töltéshez BMW 2-es Coupé és BMW 2-es Cabrio: új modell-változatosság a még nagyobb vezetési élményért és az optimalizált hatékonyságért BMW 2-es Coupé és BMW 2-es Cabrio: új modell-változatosság a még nagyobb vezetési élményért és az optimalizált hatékonyságért Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban Az Avis forgalomnövekedést tapasztal a Liszt Ferenc repülőtéren Az Avis forgalomnövekedést tapasztal a Liszt Ferenc repülőtéren A SEAT Alhambrát kategóriája legnépszerűbb autójává választották A SEAT Alhambrát kategóriája legnépszerűbb autójává választották
 
Ötcsillagos Euro-NCAP-minősítést szerzett az új ötajtós Honda Civic

Ötcsillagos Euro-NCAP-minősítést szerzett az új ötajtós Honda Civic

2012. február 22.
A Euro-NCAP törés- tesztjének adatai alapján kijelenthető: az új ötajtós Honda ...
Részletek
A Honda CivicEuro-NCAP töréstesztjének adatai alapján kijelenthető: az új ötajtós Honda Civic az egyik legbiztonságosabb személyautó az európai piacon. A típusnak nemcsak a legmagasabb, ötcsillagos eredményt sikerült elérnie, hanem az Advanced NCAP Award for Safety Innovation elnevezésű díjat is bezsebelte, köszönhetően a CMBS (Collision Mitigation Braking System, magyarul ütközésmérséklő) fékrendszernek, amit az új Civicben is alkalmaz már a Honda.

A Euro-NCAP szabványai alapján végrehajtott töréstesztek során a vezető, az utasok, a gyermekek és a gyalogosok védelmét egyaránt vizsgálják, csakúgy, mint a különféle menetbiztonsági kiegészítők működését. Ez átfogó képet ad a jármű nyújtotta biztonságról, az egyszerű, csillagos osztályozási rendszer pedig könnyen értelmezhető támpontot ad a vásárlóknak. Az új Civic a legmagasabb, ötcsillagos eredményt érte el, akárcsak az összes többi Honda modell, amit a Euro-NCAP – a 2009 februárjában bevezetett, új értékelési rendszer alapján – bevizsgált.

Michiel van Ratingen, a Euro-NCAP főtitkára elmondta: „A Civic 9. generációja minden területen kimagasló pontokat ért el, komoly kihívás elé állítva riválisait. Nagyon jól vizsgáztak a különféle menetbiztonsági segédberendezések is, beleértve az ütközésmérsékelő CMBS fékrendszert.”

Mindemellett a Euro-NCAP illetékesei azt is bejelentették, hogy innovációs díjjal (Advanced NCAP Award for Safety Innovation) tüntetik ki az egyedülálló biztonságot nyújtó CMBS fékrendszert, ami megállapításuk szerint újabb bizonyítéka a Honda által folytatott kutatások hatékonyságának. A Euro-NCAP Advanced díjat az új, áttörő biztonsági fejlesztések elismerésére hozták létre.

Honda CivicAz ütközésmérsékelő fékrendszer (CMBS) egy független, radarok segítségével működő vészfékező rendszer, mellyel elkerülhető, hogy álló vagy azonos irányban haladó járműnek ütközzön az vezető. A berendezés folyamatosan figyeli a környezetet, és veszélyhelyzet esetén azonnal figyelmezteti a sofőrt. A városi környezetben és országúton, illetve autópályán is hatékony rendszer minden sebességtartományban működik. Ha minden európai autóba beszerelnék, a Honda becslései szerint évente 200-250 ezer balesetet lehetne elkerülni az öreg kontinensen.

Az új Civic ötcsillagos eredménye és innovációs díja egyértelműen mutatja a Honda törekvését a minden szempontból tökéletesen biztonságos jármű létrehozására. A tochigi kutatási és fejlesztési központban végrehajtott, eltérő súlyú és méretű járművek közötti törésteszteknek köszönhetően minden eddiginél hatásosabb biztonsági megoldások védik a jármű utasait és a gyalogosokat. A többirányú, jármű és jármű közötti ütközések vizsgálatára létrehozott laboratóriumot 2001-ben adták át, ez volt a világ első ilyen célra épített fedett létesítménye.

Az új Honda Civic biztonsági jellemzői

Menetstabilizáló asszisztens (Vehicle Stability Assist - VSA)

A menetstabilizáló (VSA) segít a vezetőnek, hogy erőteljes gyorsításnál, forszírozott kanyarokban és hirtelen manővereknél is ura maradhasson járművének. A rendszer a kerekek külön-külön fékezésével és a motorteljesítmény szabályozásával garantálja a biztos úttartást minden szituációban.
Fejlett kompatibilitású karosszériaszerkezet (Advanced Compatibility Engineering™ – ACE™)
A tochigi K+F központban fejlesztett ACE™ karosszériaszerkezet a Honda biztonsági rendszerének alappillére. Garantálja az utasok épségét az ütközések során, s lehetővé teszi, hogy akkor se deformálódjon az utascella, ha nagyobb járművel karambolozik a Civic vezetője. Az ACE™ kocsitestben energiaelnyelő szerkezeti elemek láncolata emészti fel az ütközési energiát, hatékonyan védve az utasteret a frontális balesetek során, s egyidejűleg csökkentve a másik járműre jutó erőhatásokat.

Honda CivicGyalogosvédelem

Az új Civic tervezésekor a gyalogosvédelmi szempontokat is figyelembe vették, így egy esetleges gázolás során sokkal nagyobb a túlélés esélye. A sérülések csökkentése érdekében energiaelnyelő sárvédőket és motorháztető-zsanérokat használtak az autón, a motorháztető pedig immár jóval nagyobb tartományban deformálódhat, ezáltal több erőt képes felemészteni. Szintén a gyalogosok védelmét szolgálják a speciális ablaktörlő karok, melyek nagyobb erőhatásnál letörnek.

Légzsákok és biztonsági övek

Minden Civichez alapáron jár a kiegészítő biztonsági rendszer (Supplemental Restraint System - SRS), melynek részeként utas- és vezetőoldali frontlégzsák, két első oldallégzsák, valamint két – az utastér teljes hosszában felfúvódó – függönylégzsák védi a járműben utazókat. A hárompontos biztonsági övek működését vészhelyzetben azonnal blokkoló (Emergency Locking Retractor - ELR) övfeszítő teszi még hatékonyabbá, illetve az első üléseknél kétfázisú, energiaelnyelő (Energy Absorption - EA) överő-határoló fokozza a biztonságot.

Az ütközésmérsékelő fékrendszer (Collision Mitigation Braking System - CMBS)

A Honda ütközésmérsékelő fékrendszere (CMBS) egy független, radarok segítségével működő vészfékező rendszer, ami 15 km/óra felett folyamatosan pásztázza a jármű előtti 100 méteres távolságot. Ha a rendszer úgy érzékeli, hogy a kocsi akadály felé tart, s vélhetően ütközni is fog vele, három lépésben avatkozik be a rendszer. Elsőként, nagyjából 3 másodperccel az ütközés előtt figyelmeztetés jelenik meg a műszerfalon, és csipogó hang szólal meg, riasztva ezzel a pilótát. Ha a vezető nem cselekszik, második lépésként, körülbelül két másodperccel az ütközés előtt a rendszer háromszor erősen megrántja a biztonsági övet (hátha elaludt, vagy elbambult a sofőr), s közben automatikusan elkezd lassítani a fékrendszer. Amennyiben az ütközés mégis bekövetkezhet, végső mozzanatként az övfeszítő előfeszíti a biztonsági öveket, a fékrendszer pedig még nagyobb fékerőt mozgósít.

Honda CivicA CMBS által megkezdett folyamatok természetesen visszafordíthatók, tehát, ha a veszélyhelyzet megszűnik, az övek meglazulnak, s a figyelmeztető képek, hangok is megszűnnek.















További cikkek


Hogyan felezzük a fogyasztásunkat?
Elektromos Odüsszeia Citroën C-Zeróval
A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén
Kulcsszavak:
 
Emissziómentesen Németországban Emissziómentesen Németországban Pénteken drágul a gázolaj Pénteken drágul a gázolaj A Ssangyong Tivoli a legjobb eredményt érte el a KCNAP tesztjén A Ssangyong Tivoli a legjobb eredményt érte el a KCNAP tesztjén Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője Ötcsillagos Euro-NCAP-minősítést szerzett az új ötajtós Honda Civic Csökkenti téli járatainak számát a Cseh Légitársaság
 
Integrált Szerviz Csomag Magyarországon

Integrált Szerviz Csomag Magyarországon

2012. február 22.
új személy- autókra akár négy éven át ingyenes karban- tartást és javítási garanciát biztosító ...
Részletek
Mercedes-Benzúj személyautókra akár négy éven át ingyenes karbantartást és javítási garanciát biztosító szolgáltatási programot indított Magyarországon a Mercedes-Benz.

A 2012. február 1-jén elindult Integrált Szerviz Csomagnak és a kiegészítő javítási garanciának köszönhetően a gépjármű-tulajdonosok jelentős megtakarítást érhetnek el az üzemeltetési költségek terén, az igazolt gyári karbantartások megléte pedig a személygépjármű továbbértékesítése esetén értéknövelő tényező.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. 2012. február 1-jén vezette be Integrált Szerviz Csomag szolgáltatását Magyarországon. Az Integrált Szerviz Csomag azért egyedülálló a hazai piacon, mert négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz. Az Integrált Szerviz Csomag nem egy határozott időtartamra szóló akció, hanem egy olyan értéknövelő alapszolgáltatás, amely tökéletesen illeszkedik a prémium márkához kapcsolódó fogyasztói elvárásokhoz.

„A hozzáértő kezek által elvégzett szakszerű karbantartás, amelyhez kizárólag Mercedes-Benz Eredeti Alkatrészeket és a Daimler AG által jóváhagyott kenő- és segédanyagokat használnak fel, igen komoly érték, amelyet a piac is visszaigazol. Gondoljunk csak a használtjármű-hirdetésekben olvasható «márkaszerviz által vezetett szervizkönyvvel», vagy «leinformálható háttérrel» kifejezésekre, amelyekkel minden esetben az autók magasabb értékére utalnak” – magyarázza Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által elvégzett karbantartások az ügyfelek által igénybe vehető Mobilo szolgáltatások időtartamát is meghosszabbítják, amely bizonyos szolgáltatások esetében így akár 30 év is lehet.

Mercedes-BenzAz újonnan bevezetett Integrált Szerviz Csomag a már eddig is elérhető új Gépkocsi Garanciához kapcsolódó, kiegészítő járműjavítási garanciát is tartalmaz.

Közismert, hogy a Mercedes-Benz járműveket a legkorszerűbb technológiák alkalmazásával, illetve a lehető legmagasabb műszaki követelményeket kielégítő alapanyagok felhasználásával gyártják. Azonban a legnagyobb gondosság ellenére is előfordulhat, hogy valamilyen hiba lép fel a jármű működésében. Amennyiben a hiba a nem megfelelő gyártástechnológiára vagy a felhasznált anyagokra vezethető vissza, az első üzembe helyezéstől számított 24 hónapban – futásteljesítmény korlátozás nélkül – eddig és a jövőben is rendelkezésre állt a Daimler AG által biztosított Mercedes-Benz új Gépkocsi Garancia.

Az Integrált Szerviz Csomaggal együtt bevezetésre kerülő kiegészítő javítási garancia az új Gépkocsi Garancia lejártát követően további 24 hónapig, de legfeljebb összesen 120 000 kilométer futásteljesítményig érvényes, azaz akár a jármű első forgalomba helyezésétől számított negyedik év végéig.

„A kiegészítő javítási garancia igénybevételének elengedhetetlen feltétele a gyártó által előírt karbantartások időben, a Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által történő elvégeztetése, de ez nem lehet probléma, hiszen az első 4 évben vagy 120 000 kilométerig ezt a Mercedes-Benz Hungária Kft. díjtalanul biztosítja ügyfeleinek.” – mutatott rá Ingo Fröhlich.

Az Integrált Szerviz Csomag és a kiegészítő javítási garancia keretében minden olyan javítás díjmentes, amely nem a kopóalkatrészek (pl. fékbetét, féktárcsa) elhasználódás miatti cseréjét, vagy a gyártó által előírt csereperiódusnál gyakoribb alkatrészcserét érint.

Mercedes-Benz



















További cikkek


Hogyan felezzük a fogyasztásunkat?
A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra
Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX
Kulcsszavak:
 
Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé Új cég értékesíti az Iveco járműveket Magyarországon Új cég értékesíti az Iveco járműveket Magyarországon Integrált Szerviz Csomag Magyarországon Szeptemberben is kétszámjegyű növekedés az Audi értékesítésében Elektromos hajtású haszongépjárművet gyárt a Ford és a Német Posta Elektromos hajtású haszongépjárművet gyárt a Ford és a Német Posta A Hyundai Motor kettős sikere az Autómárkák 2014-es Versenyén A Hyundai Motor kettős sikere az Autómárkák 2014-es Versenyén
 
A Renault Trucks az „ÖKO Szállítás és Logisztika” kiállításon

A Renault Trucks az „ÖKO Szállítás és Logisztika” kiállításon

2012. február 22.
A második „öKO Szállítás és Logisztika” kiállításon a dízel járművek fogyasztásá- nak ...
Részletek
Renault TrucksA második „öKO Szállítás és Logisztika” kiállításon a dízel járművek fogyasztásának csökkentésére kifejlesztett Solutions Optifuel csomagot, valamint az alternatív hajtással működő (elektromos, hibrid és földgázüzemű) járműveinek kínálatát, a Clean Tech választékot mutatja be a Renault Trucks.

A szállítmányozás környezetkímélő megoldásait középpontba állító seregszemlét a 2012. március 27. és 30. között Villepinte-ben megrendezett "A Szállítás és a Logisztika Nemzetközi Hete" rendezvény keretében szervezik meg.

A közúti fuvarozás környezeti kihívásával szemben a Renault Trucks saját fejlesztésű megoldásokat kínál ügyfeleinek járműveik környezetterhelésének csökkentésére. Az ajánlott megoldások között szerepel a hagyományos dízel teherautókhoz ajánlott Optifuel csomag és a Clean Tech védjegy alatt kínált, alternatív energiával működő járműcsalád. E két ajánlat lesz az észak-párizsi Villepinte-ben 2012. március 27. és 30. között megrendezett öKO Szállítás és Logisztika kiállításon a Renault Trucks legfontosabb mondanivalója. A látogatók a 6-os pavilon E22-es standján ismerkedhetnek meg ezekkel a megoldásokkal.

Az érdeklődők interaktív oszlopokon keresztül fedezhetik fel a gyártó Clean Tech kínálatát. Ez a védjegy a 100 százalékig elektromos (Maxity Electrique), a hibrid (Premium Distribution Hybrys Tech) és a földgázüzemű (Premium Distribution GNV) járműveket takarja.

A szalonon a gyártó a Solutions Optifuel csomagot is bemutatja. Ez a csomag tartalmazza az összes olyan eszközt, amelyet a Renault Trucks kínál a fogyasztás csökkentésére. Az egyik ilyen megoldás az Optifuel Programme, amely két egymást kiegészítő részből áll: a gazdaságos vezetési stílus elsajátítására kialakított képzésből (Optifuel Training), valamint a fogyasztás mérésére és kiértékelésére szolgáló programból (Optifuel Infomax).

Renault TrucksA Solutions Optifuel csomagba tartozik továbbá az Optifleet informatikai eszköz, amelyet a Renault Trucks flottakövetésre és flottakezelésre fejlesztett ki. A járművek valós idejű helymeghatározásának és követésének köszönhetően az Optifleet lehetővé teszi, hogy a szállítók növeljék jövedelmezőségüket, miközben csökkentik üzemeltetési költségeiket, és növelik az ügyfelek elégedettségét.






További cikkek


Az „év európai szerelője” a DAF-nál 2012-ben
Magyar fejlesztésű, elektromos hajtású busz
Aggódik a jövő miatt az MAN
Kulcsszavak:
 
A Toyota „visszakéri” akkumulátorait A Toyota „visszakéri” akkumulátorait A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit A Renault Trucks az „ÖKO Szállítás és Logisztika” kiállításon Légitársaságok csatasorban a Malév helyére BMW 2-es Coupé és BMW 2-es Cabrio: új modell-változatosság a még nagyobb vezetési élményért és az optimalizált hatékonyságért BMW 2-es Coupé és BMW 2-es Cabrio: új modell-változatosság a még nagyobb vezetési élményért és az optimalizált hatékonyságért A Toyota a legértékesebb autómárka A Toyota a legértékesebb autómárka
 
Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV

Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV

2012. február 21.
összhangban a Peugeot választék- bővítő és fejlesztési stratégiájával, a 4008 bevezetése Európán ...
Részletek
Peugeot 4008összhangban a Peugeot választékbővítő és fejlesztési stratégiájával, a 4008 bevezetése Európán kívül kezdődik, egy olyan piacon, ahol értékesítésének 70 százalékát várják. Az egyéni és elegáns 4x4-es SUV, a 4008, modern választ ad a terepjárók nagyon fontos kategóriájában.

Nemzetközi bevezetés

A szabadidő-terepjárók nagyon dinamikus világpiacának szívében, a C szegmensben jelentkező 4008 több mint ötven országban lesz kapható. A 2012-es Genfi Szalonon mutatkozik be, majd áprilisban, Európán kívül kezdődik az értékesítése, előbb Oroszországban és Ukrajnában, ezt követően Kínában, Ausztráliában és új Zélandon, végül, májustól kezdve, Európában.

A vevőkre figyelve

A szabadidő-terepjárók világpiaca 2005 óta erősen növekszik, különösen a C és a D szegmensben, ahol négy év alatt Oroszországban csaknem megduplázódott, és Európában megháromszorozódott.
Oroszországban régóta dominálnak a terepjárók, a piac 20 százalékát teszik ki, többségük kompakt SUV. Kínában és Nyugat-Európában a SUV részaránya 10 százalékot ért el, és az ilyen járművek sokféle igényt elégítenek ki. Európában a C és a D szegmens az E szegmens rovására bővül. Kínában a jármű státuszát nézik, nagyra becsülik az egyedi, kompakt, a személyautókhoz hasonlóan környezetkímélő többcélú kocsikat. A 4008-cal a Peugeot folytatja nemzetközi offenzíváját, hogy fiatalos, modern és igényes választékkal nyerjen meg új vevőket a piaci változások közepette.

Sokféle piac, közös jellemzőkkel

Markáns SUV-ként a 4008 robusztus erőt és minden körülmények között megnyilvánuló biztonságot kombinál. állandóan rendelkezésre álló összkerékhajtásával a kötetlen szabadság nyugodt érzését adja, komfortos, kompakt és ügyes járműként ugyanakkor tökéletesen megfelel városi használatra.
Ráadásul elevenséget, aktivitást és maximális eleganciát sugall modern stílusával.

Peugeot 4008A temperamentum, az elegancia és a spontaneitás ötvözésével a 4008 vonzó energiát sugároz, sokféle embert ragadva magával. Erős és összetéveszthetetlen egyénisége, sokoldalú használhatósága és gazdag felszerelése egy nívós terepjárót mutat, amely megfelel a legigényesebb 4x4 SUV vásárlók elvárásainak is.

Komplett terepjáró-választék

új modelljével a Peugeot teljessé teszi terepjáró-választékát. Erős egyéniségével a nemzetközi 4008 egyaránt megfelel azoknak, akiknek már volt terepjárójuk, és azoknak, akik most gondolkoznak a személyautó és az MPV valamilyen alternatíváján, amely a szabadidő örömmel vezethető társa lenne. Európában a célközönség erőt és dinamikát keres, többcélú használatnak megfelelő méretekkel és takarékos fogyasztással. A 4007, a 3008 és a legújabb HYbrid4 változat mellett a 4008 megfelel az erősen bővülő kompakt terepjáró piaci követelményeinek.

A kompakt SUV újszerű felfogása

A 4008 stílusának erőssége a dinamizmus és az esztétika kombinálása. Arányai és vonalai utalnak a szerkezetéből adódó dinamikai kvalitásokra – látszik rajta, hogy közúton és vagány akciók közben is megállja a helyét. Rendezett és letisztult stílusa sportossá és széppé teszi, pozitív energiát és igényességet sugároz, anélkül, hogy arrogáns lenne.

Erős személyiség, nyilvánvalóan Peugeot!

A Peugeot formatervezői a márkára jellemző személyiséget akartak adni a a PSA Csoport és a Mitsubishi partnerségéből született járműnek. Első pillantásra látszik, hogy ez sikerült is nekik, hiszen biztos ízléssel hozták össze az eredeti stílust a Peugeot formai elemeivel, mint a lebegő hűtőmaszk és a macskaszerű fényszóró, benne fénydiódás nappali világítással, illetve a három „karommal” tagolt hátsó lámpa.
A terepes jelleget a hűtőmaszk függőleges tagolása, a karosszéria oldalvédő eleme, az erőteljes kerékív és a nagy keréktárcsák stílusa hangsúlyozza. A gépháztető szinte vízszintes domborulatai és a hátsó lámpákig nyúló karaktervonal jól érvényre juttatja a  4008 erejét és dinamikáját.

Peugeot 4008Igényes és választékos

A Peugeot formatervezőinek aprólékos munkája a pozicionálásához illő klasszikus eleganciával ruházza fel a 4008-at. Külső krómdíszei közül az egyik a lebegő hűtőmaszkot, néhány további pedig az oldalsó légbeömlőket és a csomagtér-ajtó környékét keretezi. Belül finom anyagokat alkalmaztak, a műszerfal és árnyékolója kellemes tapintású, a középkonzolt pedig fekete lakkozás díszíti.

Az utasteret a panoráma-üvegtető fürdeti fényben, gondoskodva a tágasság érzéséről és a kellemes közérzetről, éjszaka pedig a szabályozható belső világítás borostyánszínű fénydiódái teszik meghitté a hangulatot. Az éjjel-nappali háttérvilágítású műszeregység mély, kerek műszerei dinamikus hatásúak és megkönnyítik az információk leolvasását. A multifunkciós képernyő színe borostyán, illetve a berendezéshez illő lehet. A kormánykerék borítása puha műanyag vagy bőr, ott helyezték el a rádió, a sebességrögzítő és a Bluetooth kihangosító kezelőszerveit. A felszerelésből nem hiányzik a kulcs nélküli nyitás és indítás, a 18 colos könnyűfém kerék, az érintőképernyős navigáció és a tolatókamera… - ahogy egy modern klasszis-terepjáróhoz illik.

Optimális felépítés

A 4008 padlóvázát a 4007-től vették át, de lerövidített első-hátsó túlnyúlással (-30 cm hosszúság). Megmaradt a nagy tengelytáv (2.67 m) és nyomtáv (elöl: 1.545, hátul: 1.540 m), így elöl-hátul bőséges férőhely áll az utasok rendelkezésére, és tágas a csomagtartó is (416 dm3 VDA 210, pótkerékkel, illetve 442 dm3 defektjavító készlettel). E jellemzők, a külső méretekkel együtt – 4.34 m hosszú, 1.80 m széles és 1.63 m magas – sokoldalúvá teszik a 4008-at. Kompaktsága fordulékonyságot ígér, utastere ugyanakkor az egyik legnagyobb a szegmensben, így mindennapi használatra ugyanúgy megfelel a jármű, mint kirándulásra vagy családi nyaraláshoz.

4x4 - „igény szerint"

Az elektronikus felügyeletű összkerékhajtás háromféle mód között enged meg választást:
A "2WD" fronthajtás aszfaltra való, ahol nem fenyeget csúszás veszély. Ilyenkor optimális a fogyasztás.
A "4WD" a jármű normál, rendszeres hajtásmódja, a nyomaték elosztását a két tengely között az elektronika vezérli. A tapadástól függetlenül optimális az úttartás. Például állandó 80km/órás sebességnél, száraz úton, a vonóerő 85 százalékát az első kerekek fejtik ki, a hátsók csak erős gyorsításkor, síkos úton jutnak szerephez.
A "LOCK" állandó, rögzített összkerékhajtást ad, nagyobb nyomatékaránnyal a hátsó kerekeken, mint "4WD" módban. Különösen kis sebességnél 50 százalékkal több, maximum 82 százaléknyi nyomaték juthat a hátsó kerekekre, mint automatikus 4WD állásban.

Peugeot 4008Ez az erőátvitel több mint 80 százalékot tesz ki a 4008 értékesítéséből. Bizonyos országokban, például Európában, kizárólag összkerékhajtással lesz kapható a Peugeot új SUV típusa.

A célnak megfelelő, erős motorok választéka

A környezetvédelem, a teljesítmény és az élénkség volt a cél, amikor kiválasztották az egyes piacok igényeihez alkalmazkodó motorok választékát. A modern, nagy teljesítményű, tiszta üzemű benzin- és dízelmotorok mindegyike Euro5-ös vagy Euro4-es, öt- vagy hatfokozatú manuális-, vagy kormányról is vezérelhető automataváltóval.
A fogyasztás csökkentése érdekében a két dízelhez és az 1.6-os benzineshez kapható Stop & Start rendszer, a manuális váltóhoz pedig kapcsolásjelző tartozik a műszerfalon.

Benzines:

1.6 l    86 kW  (115 LE) / 152 Nm    5-fokozatú manuális
2.0 l     113 kW (150 LE) / 198 Nm    5-fokozatú manuális vagy CVT   

HDi dízel:

1.6 l HDi  PEF    84 kW (115LE) / 270 - 280 Nm túltöltéssel, 6-fokozatú manuális
1.8 l HDi  PEF     110 kW (150 LE) / 300 Nm 6-fokozatú manuális

Európába a két HDi dízelmotorral jön a 4008, a többi országban az ott kedvelt motorokkal árusítják.

Az 1.6-os benzines- és HDi dízelmotorral kategóriájának környezetvédelmi rekordját állítja fel a 4008. A HDi 115 LE emissziója 4x2 módban 119 g/km CO2, 4x4-ben 129 g/km, az 1.6-os benzinmotoré pedig 135g g/km, és ezzel nagyon gazdaságos is a 4008, fogyasztása 4x2 hajtással 4.6 l/100 km, 4x4-gyel pedig 4.9 l/100 km, tehát nagyon megfelel például cégautónak is, és épp annyira illik a belvárosba, mint egy szokásos limuzin.

Peugeot 4008Primer biztonság

A 4008 magas fokú primer biztonsága a kiváló úttartásnak és a felszereltségnek köszönhető, különösen a következőknek:
- alapfelszerelés a kipörgésgátlót is tartalmazó ESP,
- országtól és szinttől függően standard vagy opció az automatikus világításkapcsoló, a fényszórómosó, a ködlámpa és a xenonfényszóró.

Szekunder biztonság

Az utasok védelméről erősített övvonalú, gyűrődő zónákkal körülvett karosszéria, két frontlégzsák, egy kormányoszlop-légzsák, két első oldallégzsák és két függönylégzsák, öt darab hárompontos öv és a hátsó-külső helyeken Isofix gyermekülés-csat gondoskodik.
Praktikus és igényes felszerelés

ügyes tárolóhelyek

Elöl középen két pohártartó, tároló rekesz és papírzsebkendő-adagoló van, mellettük USB csatlakozóval és 12 voltos aljzattal. Egy további ilyen a csomagtartóban található. A tágas kesztyűtartóban, amelyet hűt a légkondicionáló, toll- és térképtartót is kialakítottak. Az ajtózsebek másfél literes palack elhelyezését teszik lehetővé, hátul a középső kartámasz két pohártartója és az első ülések támlazsebe, illetve hálója áll rendelkezésre.

Hőmérsékletszabályozás

A 4008 egyzónás, manuális vagy automatikus klímaberendezéséhez pollen- és porszűrő tartozik. Az utóbbi a kesztyűtartót is hűti. A két első ülés elektromos fűtése kétfokozatú, a tetősínekkel opcióként kombinált panoráma-üvegtetőt pedig érintőkapcsolós árnyékolóval látták el. Hozzájárulnak a 4008 dinamizmusához és modernségéhez a sötétre színezett hátsó üvegek is, amelyek javítják az utasok közérzetét és kellemes klímát biztosítanak.

Peugeot 4008Csúcsminőségű audioberendezés és kapcsolatok

A 4008-ban standard MP3-as rádió-CD, a felszereltségi szinttől függően négy vagy hat hangszóróval (köztük két magassugárzó). Négyféle zenei hangulat (Pop, Rock, Beszéd és Könnyed) és háromféle akusztikai környezet (Színpad, Stadion és Surround) beállítására van lehetőség, a szokásos frekvenciaszabályozás mellett.
A zenerajongók csúcsminőségű Rockford Fosgate készülékére tökéletes hangzás, sebességfüggő hangerő-szabályozás és ötféle zenei környezet beállíthatósága jellemző. 710 wattos, nyolccsatornás erősítője kilenc hangszórót szólaltat meg, köztük egy mélynyomót a csomagtérben.
A középkonzoli hatlemezes CD-váltó opció; ha van az autóban navigáció, akkor ennek a helyére kerül egy 30 gigabyte-os merevlemez, amelynek harmada van lefoglalva zenei szervernek. így a "Juke Box" funkció 2,500 zeneszámot tárolhat MP3/WMA formátumban.

Az országtól függően standard vagy opcionális kapcsolati csomag tartalma jack-aljzat és USB csatlakozó a középső kartámaszban, valamint a Bluetooth interfész, amely lehetőséget ad a telefonon vagy egyéb eszközön tárolt zene lejátszására, hangvezérléssel vagy a kormánykerék gombjainak használatával.

érintőképernyős navigátor

A hétcolos, színes érintőképernyős navigáció opció. A térképeket 30 gigabyte-os merevlemezen tárolja, a címen kívül lehet kerestetni közeli érdekes helyet, vagy a múltban felkeresett helyet is. Kapacitásának harmada zenetárolásra van fenntartva. Sok egyéb funkciója között szerepel a CD/DVD lejátszó és a rádió vezérlése, az átlagsebesség és az átlagos, illetve pillanatnyi fogyasztás kiszámítása, a megtett út és a külső hőmérséklet kijelzése.

Parkolóasszisztens és tolatókamera

Kétféle parkolóasszisztens van: csak hátsó, négy érzékelővel, vagy első-hátsó, nyolccal. Az opcionális navigációhoz kapcsolódó tolatókamera automatikusan kapcsol be hátramenetben, és színes képet mutat, jelölve a jármű haladási irányát.

Peugeot 4008Open & Go rendszer

A felszerelési szinttől függően beépített Open & Go rendszer az elektronikus felismerés varázslatával váltja fel a megszokott kulcsot. Ha a zsebben vagy a táskában van az „elektronikus kulcs”, csak beszállunk a kocsiba és indítunk, majd végül a "START STOP" gombbal leállítjuk a motort. Az autó elhagyásakor elegendő egy ajtókilincs vagy ajtógomb megnyomása, és bezáródik a jármű. Ha az autóban felejtik az elektronikus kulcsot, nem zárulnak be az ajtók.  

Személyre szabott autó

Kiváló minőségű anyaguknak köszönhetően a kilincsek és tükörházak fokozzák a nívós eleganciát, és a kifinomultság érzetét keltik. Az utasteret a hangszórók, a szellőzők, a légkondicionáló panel és a műszerek keretével lehet egyénivé tenni. Ez két változatban készül:
- finom tapintású fényes fekete,
- sportos hatású szálcsiszolt alumínium.

High Tech

A "Wi-Fi On Board" drótnélküli Internet kapcsolatot oszt meg az autón belül. Egy további 230V/USB csatlakozóra különféle készülékek köthetők (laptop, MP3, iPhone…). út közben két DVD lejátszó 18 cm-es, 16/9 arányú képernyője szórakoztatja a gyerekeket. Az első fejtámlák rúdjára pedig DVD lejátszó, Netbook, mini-PC vagy iPad akasztható, 13 colos képernyőig.

Szállítás

Egész sor szállítási megoldást fejlesztettek ki a 4008 részére. Van vonóhorog, tetőcsomagtartó, kerékpár- és síléc-tartó, tetődoboz, így jól ki lehet használni az autó adottságait.

Peugeot 4008Védelem

A szálcsiszolt alumínium csomagtartó-perem és az alumínium küszöbléc, háromdimenziós "Peugeot" logóval, elegánsan védelmezi a jármű ajtónyílásait. A padlóra "4008" logóval ellátott velúrszőnyeg kerülhet, a csomagtartóba pedig szőnyeg, vagy bele illő tálca, amely megvédi a kárpit eredeti állapotát. A lökhárítókat átlátszó burkolat óvja a városban oly gyakori karcolódástól és horpadástól.
Védőelemek vannak a kocsi oldalán is, megfelelve a 4008 terepes küllemének.


További cikkek


Az Amarok a 2012-es „OFF ROAD Award” nyertese
Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon
új Peugeot Expert - A megújult kínálatnak köszönhetően kategóriaelső a CO2-kibocsátásban
Kulcsszavak:
 
Elkezdődött a Volvo FH16 Euro 6 értékesítése Elkezdődött a Volvo FH16 Euro 6 értékesítése Ne közlekedjen nyáron téli abroncsokkal! Ne közlekedjen nyáron téli abroncsokkal! Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV A Nissan bevezeti karbantartási csomag ajánlatait A második generációs AYGO gyártása megkezdődött A második generációs AYGO gyártása megkezdődött Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV A Mercedes kecskeméti gyárából hétfőn kezdik szállítani az első értékesítésre gyártott autókat
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 10891 - 10900