Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10891 - 10900
Napernyős töltőállomás

Napernyős töltőállomás

2013. május 13.
Az amerikai Michigan államban fekvő Lansing város a Föld napját egy olyan 5 kW-os „napernyő” felállításával ünnepelte az egyik piacnál, amely töltőállomásként szolgálhat elektromos járműveknek.
Részletek
Napernyős töltőállomásAz amerikai Michigan államban fekvő Lansing város a Föld napját egy olyan 5 kW-os „napernyő” felállításával ünnepelte az egyik piacnál, amely töltőállomásként szolgálhat elektromos járműveknek.

A „napernyő” tervét a kanadai Renewz fejlesztette ki, a töltőket az Eaton, a napelemeket a Silfab Americas. Mindehhez LED világítás és látható jelzések járulnak az ernyő tetején és oldalain – írja az alternativenergia.hu

A tető aluminium-szerkezete teljesen vízálló és úgy tervezték, hogy se szél, se hó, se földrengés ne tudjon kárt tenni benne. Felállítása gyors, mert nem kell hozzá alapokat ásni, nehezékes építésének köszönhetően. A töltőállomás napelemekkel működik.

Egyelőre arra elegendő az általa generált energia, hogy itt töltsék fel a helyi víz- és áramszolgáltató, a Lansing Board of Water and Light autóparkját. A „napernyő” több mint 115 tonnával csökkenti a város üvegházhatást kiváltó gázkibocsátását és 482.800 kilométerrel növeli a „zöld közlekedés” útját.

Napernyős töltőállomás
Kulcsszavak: Egyesült Államok, elektromos autó, elektromos töltőállomás, környezetbarát, környezetvédelem, napelem, villanyautó, zöld
 
Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze A A Siemens új töltőegységet fejlesztet ki az elektromos járművek költségoptimalizált töltéséhez A A Siemens új töltőegységet fejlesztet ki az elektromos járművek költségoptimalizált töltéséhez Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője A Toyota Mirai sikeresen teljesítette európai hosszú távú közúti tesztjét A Toyota Mirai sikeresen teljesítette európai hosszú távú közúti tesztjét Napernyős töltőállomás Európában is épülhet Tesla gyár, ha lesz elég kereslet
 
Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben

Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben

2013. május 13.
Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben - tájékoztatta Faludi Csaba, a várost képviselő ügyvéd az MTI-t.
Részletek
Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperbenA Szegedi Törvényszék pénteken hozott ítéletében az önkormányzat a beruházás elhúzódása miatt a kivitelezőkkel szemben támasztott 740 millió forintos kötbérigényéből 136 millió forintot talált jogosnak. A bíróság kötelezte az A-Híd építő Zrt., a Szeviép Zrt. és az EuróAszfalt Kft. alkotta konzorciumot a kötbér mellett az összeg 2010 márciusa óta felhalmozódott kamatainak megfizetésére is.

Az ügyvéd elmondta, az elsőfokú ítélet szerint az önkormányzatnak megvan a jogalapja a kötbérkövetelésre. A város azonban a megítélt összeget vitatja, s nem tartja jogosnak a bírói döntést, amely a kötbér napi mértékét tízmillióról négymillió forintra mérsékelte - tette hozzá Faludi Csaba. A csaknem 30 milliárd forintos költségvetésből, uniós támogatással megvalósuló szegedi tömegközlekedési nagyprojekt egyik legfontosabb elemének számító 1-es villamos vonal felújítási munkái 2009 augusztusában kezdődtek el. Az A-SZ-E konzorcium a 8,7 kilométernyi pálya, a peronok felújítását, egy többsávos jelzőlámpás körforgalom és egy kisebb kereszteződés kiépítését 4,643 milliárd forintért vállalta.

A város legforgalmasabb villamos vonalán a rekonstrukciós munkák első és második ütemének 2009. november 15-re, illetve 2009. december 3-ra kellett volna befejeződniük. A beruházás első szakaszán a szerződésben rögzített határidőhöz képest a kivitelező csak 94 nappal később, 2010. március 9-re fejezte be a munkát, a villamosok pedig csak a vágányzár feloldását követően, 2010. május 9-én indulhattak el újra.

Lakatos Péter bíró az elsőfokú ítélet rövid indoklásában kifejtette, a bíróság részben elfogadta a kivitelező konzorcium érveit, hogy beruházás rajtuk kívül álló okok miatt húzódott el. A csúszást részben a tervekben nem szereplő pluszmunkák megrendelése okozta, majd a téli hideg tette lehetetlenné a beruházás befejezését. A konzorcium azonban 34 napra nem tudta kimenteni magát. A bíróság csökkentette az önkormányzat által követelt kötbér mértékét, mivel a csúszás nem okozott a városnak lényeges érdeksérelmet.
Kulcsszavak: közlekedés, önkormányzat, Pesa, szeged, tömegközlekedés, villamos
 
Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben A Goodyear TreadMax abroncsokkal még jobban csökkenthetők a fenntartási költségek Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben A 4-es metró indulása után a felszínen is jelentősen átalakítják a tömegközlekedést Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben 27,5 millió dolláros áron cserélt gazdát egy Ferrari Kaliforniában Idén már 618 rendőrségi gépjármű volt érintett balesetben Idén már 618 rendőrségi gépjármű volt érintett balesetben
 
Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el

Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el

2013. május 13.
A magyarországi Bosch csoport 2012-ben a belső szállításokkal együtt az eddigi legmagasabb árbevételét - 594 milliárd forint - könyvelhette el. Az összeg 17 százalékkal nőtt 2011-hez képest.
Részletek
Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette elA Bosch csütörtöki közleménye szerint a magyar piacon a cégcsoport forgalma 133 milliárd forint volt 2012-ben, csaknem ugyanannyi mint 2011-ben, amikor 134 milliárd forintos forgalmat könyvelt el a társaság.
A Magyarországon tíz leányvállalattal jelen lévő cégcsoport 2012-ben 500-zal, 8500-ra növelte magyarországi munkavállalói számát, amely a legmagasabb a cég hazai működése során.

A Bosch az idei üzleti évben is növekedéssel számol, és tovább erősíti kutatás-fejlesztési (k+f) tevékenységét Magyarországon. A vállalat az előző üzleti évhez képest 2012-ben 38 százalékkal növelte a k+f-re fordított összeg nagyságát, ami így elérte a 18 milliárd forintot.

A vállalatcsoport öt év alatt megkétszerezte a magyarországi kutatás-fejlesztésre fordított kiadásainak összegét, aminek eredményeként eddig már 83 szabadalmi kérelmet nyújtott be - olvasható a közleményben. K+f területen már ezer mérnököt foglalkoztat a Bosch Magyarországon.

2012-ben a Bosch összesen 35 milliárd forint értékben valósított meg beruházásokat Magyarországon, beleértve olyan új gyártósorok telepítését, amelyek a hatvani, egri és miskolci gyártóüzemek kapacitását egyaránt bővítették. A tavalyi év legfontosabb beruházása a magyarországi központi bázis és fejlesztési központ építése volt, 30 milliárd forint értekben. Az első épületet 2013 nyarán adják át, és idén áprilisban letették a beruházás második ütemének alapkövét. Az építkezés 2015-ben zárul.

Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette elA közlemény idézi Javier González Pareját, a magyarországi Bosch csoport vezetőjét, aki kiemelte, hogy a Bosch rekordforgalma a magyar bruttó hazai termék (GDP) 2 százalékának felel meg.

"Stabil növekedési pályán haladunk, elkötelezettségünk szilárd Magyarország iránt" - mondta  Pareja, aki kifejtette: ehhez az eredményhez nagyban hozzájárult, hogy a vállalat növelte a miskolci és hatvani autóipari egységek kapacitását.

A 2012-es pénzügyi évben a Bosch árbevétele 1,9 százalékkal, 52,5 milliárd euróra növekedett, így a vállalatcsoport 2,8 milliárd euró adózás előtti nyereséget ért el.  A cégcsoport világszinten az idei üzleti évben árbevételének 2-4 százalékos növekedésével számol.
Kulcsszavak: árbevétel, autóipar, Bosch, gazdaság, Magyarország, nyereség
 
Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el Változnak a trendek a gépjármű márkaszervizek ajánlataiban Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el Skoda Rapid Spaceback – a Skoda legújabb kompakt modellje A Toyota bővíti a ‘Mirai’ üzemanyagcellás szedán gyártását A Toyota bővíti a ‘Mirai’ üzemanyagcellás szedán gyártását Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el Tovább esett a magyar lízingpiac Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el Ünnepel a világ legnépszerűbb autója
 
Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelés

Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelés

2013. május 13.
A Szegedi Törvényszék részben jogosnak találta a szegedi önkormányzat kötbérkövetelését az 1-es villamosvonal felújításának kivitelezőivel szemben, a beruházás csúszása miatt igényelt 740 millió forintból 136 millió forintos kötbérigényt talált jogosnak az első fokon eljáró bíróság pénteken hozott ítéletében.
Részletek
Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelésA törvényszék kötelezte az A-Híd építő Zrt., a Szeviép Zrt. és az EuróAszfalt Kft. alkotta konzorciumot a kötbér mellett az összeg 2010 márciusa óta felhalmozódott kamatainak megfizetésére is.

A csaknem 30 milliárd forintos költségvetésből, uniós támogatással megvalósuló szegedi tömegközlekedési nagyprojekt egyik legfontosabb elemének számító 1-es villamosvonal felújítási munkái 2009 augusztusában kezdődtek el. Az A-SZ-E konzorcium a 8,7 kilométernyi pálya és a peronok felújítását, egy többsávos jelzőlámpás körforgalom és egy kisebb kereszteződés kiépítését 4,643 milliárd forintért vállalta.

A város legforgalmasabb villamosvonalán a rekonstrukciós munkák első és második ütemének 2009. november 15-re, illetve 2009. december 3-ra kellett volna befejeződnie. A beruházás első szakaszában a szerződésben rögzített határidőhöz képest a kivitelező 94 nappal később, 2010. március 9-re fejezte be a munkát, a villamosok pedig csak a vágányzár feloldását követően, 2010. május 9-én indulhattak el újra.

Lakatos Péter bíró az ítélet rövid indoklásában kifejtette, a bíróság részben elfogadta a kivitelező konzorcium azon érveit, hogy beruházás rajtuk kívül álló okok miatt húzódott el. A csúszást részben a tervekben nem szereplő pluszmunkák megrendelése okozta, majd a téli hideg tette lehetetlenné a kivitelezőknek a beruházás befejezését. A konzorcium azonban 34 napra nem tudta kimenteni magát.

Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelésA bíróság azonban csökkentette az önkormányzat által követelt - a vállalkozási szerződésben rögzített napi 10 millió forintos - kötbér mértékét, mivel a csúszás nem okozott a városnak lényeges érdeksérelmet. Faludi Csaba, a felperest képviselő ügyvéd a tárgyalás után újságírókkal azt közölte, egyeztetnie kell önkormányzattal arról, fellebbeznek-e, álláspontja szerint azonban az ügy folytatódni fog a Szegedi ítélőtáblán.
Kulcsszavak: közlekedés, szeged, tömegközlekedés, villamos
 
Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelés Tarlós: a cél egy kényelmes város kialakítása Az ABB felmérése szerint az eszközgazdálkodás egyre fontosabb szerepet játszik a vasúti ágazatban Az ABB felmérése szerint az eszközgazdálkodás egyre fontosabb szerepet játszik a vasúti ágazatban Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelés Jóváhagyták a 3-as metró rekonstrukciójának előkészítő tervezéséhez kapcsolódó megállapodást Csökkent a gázolaj ára, a benziné nem változott Csökkent a gázolaj ára, a benziné nem változott Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelés Európai konzorcium gyorsítja fel a határokon átnyúló e-mobilitás fejlesztését
 
Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon

Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon

2013. május 13.
Több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon a konstrukció 1961. évi indulása óta - közölte az OTP Bank annak kapcsán, hogy háromszázadik alkalommal sorsoltak a betétkönyv-tulajdonosok között.
Részletek
LadaAz összesítés szerint a kisorsolt mintegy 90 ezer jármű közül több mint 700-ért nem jelentkeztek, így ezek ellenértéke még ma is vár a nyertesekre. Eddig a legtovább egy 1975-ben megnyert Wartburg várta tulajdonosát, aki csak 2007-ben vette át az autó akkori értékét. Szintén egy Wartburgot sorsoltak ki 1965. augusztus 20-án, ennek tulajdonosa azóta sem jelentkezett. Nála is figyelmetlenebb az a betétkönyv-tulajdonos, aki 11 év különbséggel már kétszer is nyert, de nem vette át a nyereményautókat. A feledékeny nyertesek ma már nem a slusszkulcsot, hanem az autó akkori értékét kapnák meg - hívta fel a figyelmet az OTP.

Akadt viszont olyan betétkönyv-tulajdonos is, akinek már öt alkalommal kedvezett a szerencse. Korábban szinte kizárólag Trabantot, Wartburgot, Skodát és Moszkvicsot vihettek haza a nyertesek, de ritkán nyugati autó, így BMW vagy Renault is került betétkönyv-tulajdonoshoz. A rendszerváltást követően Rover és VW Beetle is nyerhető volt, illetve sokszor a magyarországi autógyárakból kigördülő Suzukik és Opelek kerültek a nyertesekhez.

Jelenleg a Toyota és a Chevrolet típusai adják az évi több mint 140 autó zömét, a negyedéves extra sorsoláson pedig Kecskeméten gyártott B-osztályú Mercedeseket "húznak".

2011 óta gépkocsinyeremény-betétkönyvet nemcsak saját névre lehet váltani, hanem ajándékként is adható, így karácsonykor, a tavaszi ballagási és érettségi időszakban, valamint a nyári esküvői szezonban érezhetően élénkül, duplájára nő az értékesítés - áll a közleményben.

Mercedes-Benz B-osztály
Kulcsszavak: autó, chevrolet, gazdaság, nyeremény, skoda, toyota
 
A Teslát is lenyomná a Chevrolet elektromos autója A Teslát is lenyomná a Chevrolet elektromos autója Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon Indul a használatarányos útdíjfizetés Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon Két éve állt le a Malév Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon Az agglomerációs települések vezetői elutasítják az autópályadíj kiterjesztését Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon RallyCafé Autósport Magazin a Jazzy Streeten
 
Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában

Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában

2013. május 11.
Negyedik gyárának megépítését fontolgatja Dél-Korea legnagyobb autógyára, a Hyundai Motor Co. - közölte a cég elnökhelyettese pénteken.
Részletek
HyundaiA vállalati vezető arról beszélt Szöulban, hogy a Hyundai és kisebb testvérvállalata, a Kia Motors Corp. a kínai piac növekedését figyelembe véve, jelen kapacitásaival 2015 után nem lenne képes az igényeket kielégíteni.

Ezzel összefüggésben elmondta, hogy éves együttes gyártási kapacitásukat a világ legnagyobb autópiacán a jövő évre 1,8 millióra kívánják bővíteni. A Hyundai pedig negyedik - évi 3000 ezer darabos kapacitású - gyárának megépítésére készül minden valószínűség szerint a belső országrészben, valahol Nyugat-Kínában. A Beijing Hyundai Motor Co. vegyesvállalat jelenleg három összeszerelő üzemet működtet, a harmadik bővítésével várhatóan jövőre készülnek el. Ezzel a cég éves kapaciátsa 1,05 millióra nő.

A Kia vegyesvállalata harmadik gyárát állítja üzembe 2014-ben, amivel éves termelői kapacitása a jelenlegi 440 ezerről a 740 ezerre nő. áprilisban a Beijing Hyundai Motor több mint 85 ezer darab autót értékesített, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Dongfeng Yueda Kia 46 ezer 220 új gépkocsit adott el, ami a tavaly áprilisi teljesítményéhez képest 21,6 százalékos emelkedésnek felel meg.

A Hyundai és a Kia a Hyundai Motor csoport, vagyis a világ ötödik legnagyobb autóipari vállalatának vezető márkái. Együttes részesedésük a kínai piacon az idei év első negyedében 11 százalék körül mozgott. Korábbi sajtóértesülésekből arra lehetett következtetni, hogy a Hyundai Motor bővíteni akarta gyártókapacitását az Egyesült államokban, de napokkal ezelőtt a cég elnöke eloszlatta az ezzel kapcsolatos reményeket. A Hyundai és a Kia két amerikai üzeme egyenként 300 ezer darab előállítására képes évente.

KIAA Hyundai és a Kia külföldön együttesen megközelítően 3,7 millió darab autót gyárt, míg Dél-Koreában 3,5 milliót.
Kulcsszavak: autóipar, értékesítés, fejlesztés, Hyundai, kia, kína
 
A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad A Kia e-Niro Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója 2020-ban A Kia e-Niro Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója 2020-ban Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában Középpontban az Audi RS 6 Avant és az S3 limuzin az Audi standján az Autó, Motor és Tuning Show-n Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában Gyári fotókon az új KIA Sorento Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz
 
Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját

Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját

2013. május 10.
Gyorsított eljárásban egy év - két évre felfüggesztett - börtönre ítélte a bíróság azt a várpalotai férfit, aki csütörtökön betörte az egyik, pár napja Budapesten forgalomba állított új Mercedes Citaro autóbusz oldalablakát a buszon lévő ablaktörő kalapáccsal - hangzott el az RTL Klub és a TV2 péntek esti híradójában.
Részletek
Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálójátGyorsított eljárásban egy év - két évre felfüggesztett - börtönre ítélte a bíróság azt a várpalotai férfit, aki csütörtökön betörte az egyik, pár napja Budapesten forgalomba állított új Mercedes Citaro autóbusz oldalablakát a buszon lévő ablaktörő kalapáccsal - hangzott el az RTL Klub és a TV2 péntek esti híradójában.

A 24 éves rongáló a híradók beszámolói szerint azt mondta a bíróságon, hogy megbánta, amit tett, de nem emlékszik mindenre, mert részeg volt. Az RTL Klub úgy tudja, korábban szintén rongálás miatt pénzbüntetésre, közmunkára ítélték a férfit.

A május első napjaiban forgalomba állított új, Mercedes Citaro típusú busz fedélzeti kamerája rögzítette az esetet. Miután a buszsofőr észlelte, hogy betörték az ablakot, az Erzsébet téren nem nyitotta ki az ajtókat, hanem riasztotta a rendőröket, akik előállították a tettest.

A Budapesti Közlekedési Központ csütörtöki közleménye szerint a buszban negyedmillió forintnyi kár keletkezett.

Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját
Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, budapest, Citaro, rongálás
 
Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját Egy délutánra újraindul a 43-as villamos Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt Megújul a Határ úti autóbusz-végállomás és környéke Megújul a Határ úti autóbusz-végállomás és környéke Budapestre megérkezett az első CAF-villamos Budapestre megérkezett az első CAF-villamos Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját Rekordlátogatottsággal zárt az idei BUSEXPO
 
Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón

Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón

2013. május 10.
Az új Skoda Octavia Combi piaci bevezetésével egy időben a cseh gyártó a Skoda Octavia Combi sportcsomaggal felszerelt változatát mutatja be a Wörthi-tónál.
Részletek
Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón Felszereltségében fényes fekete hűtőrács és vörös/fekete első légterelő is szerepel, míg külső visszapillantó tükreinek háza és tetősínjei szintén fényes feketében, hátsó diffúzor-eleme pedig ugyancsak vörös-fekete színkombinációban tűnik fel. Az Octavia Combi sportváltozata 18 col peremátmérőjű, matt fekete „Turini” könnyűfém keréktárcsákat kap. Utastere sportos hangulatát vörös díszvarrásokkal készült, fekete sportülések és alumínium pedálok emelik ki még inkább.

Szintén a tiszta dinamizmus megtestesítője a Skoda Citigo Motorsport, amely karosszériájának fehér színe hatásos kontrasztot alkot a motorházfedelén és sötétített panoráma üvegtetején végighúzódó fekete hosszanti csíkokkal. A különleges sportcsomag első és tetőlégterelőt, illetve hátsó diffúzor-elemet is tartalmaz, egyaránt „mélyfekete” színben, de külső visszapillantó tükreinek háza is ugyanezen árnyalatot kapta. Elejének egyedi stílusjegye a lökhárító alsó részén megjelenő fekete dekorcsík. A Skoda Citigo Motorsport 16 colos könnyűfém keréktárcsái fehér és kéttónusú, fekete-metál/ezüst fényezéssel is rendelhetők. Az autó oldalán szürke sáv húzódik, amelyben a Skoda Motorsport logója, míg hátsó oldalablakain „Skoda Motorsport” felirat tűnik fel. Utastere szintén már az első pillantásra egyértelművé teszi az autó sportos karakterét.

A Skoda Fabia RS Motorsport – UK Edition igazi kompakt erőgép. A „cukorfehér” fényezése izgalmas kontrasztot alkot fekete külső elemeivel, ugyanis teteje és hűtőrácsa egyaránt fekete színű. Nemkülönben fényszórói betétje, de fekete szegély övezi ködfényszóróit, és tetővonala is fekete légterelőben zárul.

Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón Sötétített üvegei szintén sportos karakterét emelik ki, akárcsak az ajtói alsó részére fóliázott versenycsíkok és a Skoda Motorsport logó. E modell 17 colos „Gigaro” könnyűfém keréktárcsái fehér és metálfekete fényezéssel is választhatók. Hátulját kipufogórendszere központi végcsöve határozza meg. Utasterében küszöblécei „Skoda Motorsport” feliratot hordoznak, a sebességváltókar és a háromküllős sportkormány pedig fehér díszvarrású bőrbevonattal készül.

A Skoda Fabia S2000 rali-versenyautó különösen is tekintetet vonzó látványosság a reifnitzi standon. E versenygép a nemzetközi ralisport egyik legsikeresebb szereplője. A Fabia S2000 teljesítménye és megbízhatósága számos Skoda győzelem alapjául szolgált, a 2012-es év például a Fabia S2000 révén bizonyult a Skoda Motorsport története egyik legsikeresebb évének. Az idei évadban a Fabia S2000 változatlanul győzelmekkel bizonyítja erényeit, a Rali Európa-bajnokság és a WRC-2 világbajnokság futamain egyaránt.
Kulcsszavak: bemutató, járműipar, kiállítás, skoda, Skoda Motorsport
 
Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón A Nissan Magyarországon is sikeresen zárta a 2012-es üzleti évet Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón Több tízezer munkahelyet hoz létre a Volkswagen Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO
 
A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el

A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el

2013. május 10.
Tovább folytatja szárnyalását az elmúlt években sorozatosan kiemelkedő profitot produkáló, a tavalyi évet 8 milliárd dolláros adózás előtti nyereséggel záró Ford: az autógyártó 2013 első negyedévében 2,1 milliárd dolláros adózás előtti nyereséget könyvelhetett el.
Részletek
Ford2013 első negyedéve a 15. egymást követő negyedév, amikor Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el: az év első három hónapjában az autógyártó közel 1,5 millió új autót értékesítve úgy könyvelhetett el 2,1 milliárd dolláros adózás előtti nyereséget, hogy mindeközben 400 millió dollár osztalákot fizetett, rendelkezésre álló készpénzállományát pedig 700 millió dollárral sikerült növelnie, teljes likviditása így eléri a 34,5 milliárd dollárt.

A világ legnyagobb autópiacának immáron egyértelműen Kína számít (a várakozások szerint idén 19,5 – 21,5 millió új autó között), ahol a Ford-nak sikerült tovább javítania piaci pozícióját, az első negyedévben 3,6%-os piaci részesedést érve el. Az autógyártó 15,9%-os piaci részesedést elérve növekedni tudott a világ második legnagyobb piacának számító észak-Amerikában (idén a várakozások szerint 15-16 millió új autó) is, míg a jelenleg harmadik helyen álló európai piacon (várhatóan idén 13-14 millió új autó) 7,7%-ot elérve megőrizte pozícióját. 

A látványos sikerek a vállalat tevékenységét racionalizáló, és a globális modellportfolió kialakítását célzó Egy Ford startégia eredményes gyakorlatba ültetésére vezethetőek vissza. Az elmúlt években világszerte bemutatott Ford modelleket, technológiákat, motorokat és aktív biztonsági rendszereket nem csupán a szakma ismerte el sosem látott mennyiségű díjjal, az autógyártót a vásárlók is kitüntették bizalmukkal: az elmúlt két egymást követő évben a Ford volt az egyetlen autógyártó, akinek 3 modellje is szerepelt a világ tíz legnpszerűbb autójának listáján, köztük a tavaly a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Focus-sal, a világ legnépszerűbb kisautója címet megszerző Fiesta-val, és a csak észak-Amerikában értékesített F-sorozattal, az itthon is népszerű Ranger ’nagytestvérével’.

FordA teljes évre vonatkozóan a Ford nagyságrendileg a tavalyi évvel megegyező profitot, és rendelkezésre álló készpénzállományának további növekedését várja.
Kulcsszavak: autóipar, ford, gazdaság, nyereség
 
A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el Nyolcvan Boeinget vesz a China Eastern légitársaság Hogyan készűl a Citroen? Hogyan készűl a Citroen?
 
Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n

Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n

2013. május 10.
Dános András úrral, az Opel márka hazai PR igazgatójával beszélgetünk az Opel Legendák eseményről. Említést teszünk az ott látható autókról, többek között az Adam Rock néven Genfben bemutatott tanulmányautóról, az új és gyönyörűen megrajzolt Cascada kabrióról is és még sok érdekességről.
Részletek
Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n  Említést teszünk az ott látható autókról, többek között az Adam Rock néven Genfben bemutatott tanulmányautóról, az új és gyönyörűen megrajzolt Cascada kabrióról is és még sok érdekességről.

A Jazzy Street bemutató rovatába ezen a héten a KIA Carens gördül be, és Nagy Norbertet, a KIA Motors országigazgatóját kértük fel, hogy segítsen elkalauzolni minket ennek a megújult és megnyerő külsejű egyterűnek a világában.

Feltehetőleg az eddig végzett munka elismeréseként esett Magyarországra a gyár választása, mikor létrehozták a FIAT csoport új Közép- és kelet-európai régióközpontját. Stekl László úrral, a regionális központ ügyvezetőjével beszélgetünk a váltás okairól a már elért sikerekről, a megújuló üzletpolitikájáról, és néhány rövidesen érkező újdonságról.

Ezen a héten mutatkozott be a Peugeot két sportos újdonsága. A hazai sajtó képviselői a tököli reptéren, egy extrém gyors pályán próbálhatták ki a ráncfelvarráson átesett RCZ-t, és a teljesen új de mégis történelmi hagyományokra építkező 208 GTi modellt. Mocsai Zoltán úr, a márka termékfelelőse mesél nekünk erről a két vérbeli versenyzőről.

 Az ujautokereso.hu internetes oldal főszerkesztőjével, Kékesi Györggyel közösen teszteltük a szép és elegáns vonalvezetésű, felső középkategóriás KIA Optima Hybrid változatát. Ez a racionális gondolatok mentén és a márkától már megszokott precizitással megépített autó, maximálisan meggyőzött minket arról, hogy a koreai gyár szakemberei ebben a kategóriába is tudnak figyelemreméltót alkotni. Az Optimával talán csak egy baj van, hogy nem sikerült neki beverekedi magát az érdekelt vásárlói réteg látókörébe. A tesztrovatban röviden bemutatjuk az általunk tesztelt Hybrid változatot, beszélünk a tapasztalatokról, majd kicsit szomorkodunk afölött, hogy nem tud olyan piaci részt kiszakítani magának, amit megérdemelne.

Kia CarensZárszóként jön dr Vizi András, a DAS szakjogásza, akivel megpróbálunk magyarázatot és némi segítséget keresni arra a hallgatói panaszra, mikor a hibás döntést meghozó hatóság már minden határidőből kicsúszva sem tesz semmit a hiba kiküszöbölésére, ezzel szokás szerint semmibe véve az állampolgárokat. A jogi erőfölénnyel való visszaélés nem számít ritkaságnak, legyen éppen szó egy jogtalanul és hibásan kirótt bírságról, vagy a hivatal által félreértelmezett szabályozásról. Egy biztos, hogy csak komoly harcok árán verekedhetjük ki az igazunkat, mert minden más metodika esetén próbálnak minket elhessegetni, mint valami zavaró tényezőt. Mint kiderül, a jogalkotónak még bőven lenne mit finomítani annak érdekében, hogy mezei állampolgárként ne kerülhessünk ennyire kiszolgáltatott helyzetbe, és a hatóság ne szórakozhasson velünk büntetlenül. 

A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Street és Bögös Sándor   -  Ismétlés kedden 20 órától.
Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, Carens, jazzy street, optima
 
Már látható közlekedési magazinunk februári adása Már látható közlekedési magazinunk februári adása Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Szombaton ismét Jazzy Street Újra dübörögnek az Amcsi benzinfalók Újra dübörögnek az Amcsi benzinfalók Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Szombaton ismét Jazzy Street
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10891 - 10900