Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10921 - 10930
Május végén leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában

Május végén leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában

2013. május 08.
Leáll a termelés május végén a NABI kaposvári buszgyárában, ahol közel 170 embert foglalkoztattak, és  eddig az Egyesült államokba gyártottak járműveket - írta kedden a Sonline.hu.
Részletek
Május végév leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárábanA NABI története során már volt példa arra, hogy átmenetileg a termelés lassítására, szüneteltetésére kényszerül - mondta Kovács-Gajdács János, a vállalat kommunikációs tanácsadója. Tájékoztatása szerint május végén leszállítják az utolsó járművet is a legutóbbi 150 darabos megrendelésből, ezt követően "ismét szünetelni kényszerül a kaposvári üzem működése".

A kommunikációs tanácsadó közölte: a NABI vezetése folyamatosan dolgozik azon, hogy még május vége előtt új megrendelést kapjon a kaposvári egység, illetve több elképzelés is van a gyár további működésével kapcsolatban. A következő szűk két hónap során tehát hosszú távú megoldás is születhet, amely az üzem működésének jövőjét biztosítja - tette hozzá. A NABI munkatársa a hírportál értesülését, miszerint egy török cég érdeklődik a kaposvári üzem iránt, nem kommentálta.

A kaposvári üzemben 2011 márciusában indult újra a gyártás, amikor a kaliforniai Los Angeles közlekedési vállalata újabb, 150 darabos megrendelést hívott le a céggel még 2008-ban megkötött keretszerződésből. A NABI eddig több mint ötmilliárd forintot fordított a kaposvári üzem elindítására és a különböző fejlesztésekre; ennek eredményeként több mint 500 kompozit buszkarosszériát gyártottak - írta a Sonline.hu, emlékeztetve, hogy a társaság vezetői az év elején még jelezték, hogy újabb amerikai pályázaton kívánnak indulni. Ezzel együtt arról sem tettek le, hogy a magyar piacon is értékesítenek buszokat.

Május végév leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárábanA kaposvári üzem alapkövét zöldmezős beruházás keretében 2000-ben tették le, és két évvel később indult meg a különleges és rendkívül üzemanyag-takarékos buszok gyártása.
Kulcsszavak: autóbusz, gazdaság, gyár, járműipar, nabi
 
Május végén leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában A válság ellenére is nyereségének növekedéséről számolt be az EuroFleet Május végén leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában Rekord árbevétel a Ssangyongnál Május végén leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában Új PureTech motorok a Citroëntő Május végén leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában Negyven útvonalán csökkenti kapacitásait az Emirates a nyáron Május végén leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában Egyéves kutatás indul a Győri Járműipari Körzetről
 
Olcsóbb lett az üzemanyag

Olcsóbb lett az üzemanyag

2013. május 08.
Bruttó 3-3 forinttal csökkentette a 95-ös benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.
Részletek
MOLA csökkentéssel a benzin átlagára 406-407 forintra, a gázolajé pedig 410-411 forintra változott. A Mol a múlt héten bruttó 5-5 forinttal emelte a benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát.

A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról.

A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.

Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.
Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gázolaj, mol, üzemanyag
 
A NEXT-E konzorcium és az Európai Unió 252 gyors és ultragyors elektromos jármű töltőállomás telepítéséről szóló megállapodást írt A NEXT-E konzorcium és az Európai Unió 252 gyors és ultragyors elektromos jármű töltőállomás telepítéséről szóló megállapodást írt Olcsóbb lett az üzemanyag Ismét emelkedett a gázolaj ára Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja Olcsóbb lett az üzemanyag Drágult a gázolaj UTA: minden tízedik sofőr bérét megtakaríthatják az üzemanyagkártyákkal a fuvarozók UTA: minden tízedik sofőr bérét megtakaríthatják az üzemanyagkártyákkal a fuvarozók
 
Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban

Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban

2013. május 07.
Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban, emelkedett azonban az egy-egy akcióban érintett járművek száma - idézi a szövetségi gépjármű nyilvántartási hivatal (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) adatait a német Die Welt napilap online kiadása.
Részletek
Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma NémetországbanVannak hátrányai is annak, hogy az autógyárak több szerkezetazonos modellt is építenek azonos technológiai platformra: amennyiben hibás alkatrész-sorozat kerül egy modellbe, nemcsak az érintett modellt, de szerkezetazonos társait is vissza kell hívni szervizbe javításra. Ezért fordulhatott elő, hogy a visszahívási akciók számának csökkenése ellenére nőtt az érintett járművek száma.

Egy ablakemelő probléma miatt például a Toyota három modellsorozatból összesen 136 ezer 375 autót volt kénytelen visszahívni, a Volkswagen 1,2 literes turbó benzinmotorjának problémája pedig hat különböző modellt érintett.

Tavaly összesen 162 visszahívási akcióra került sor Németországban, 24-gyel kevesebbre mint egy évvel korábban. Az akciók azonban 824 ezer járművet érintettek, míg 2011-ben 563 ezer 414-et. A visszahíváshoz vezető műszaki kifogás 70 százalékban mechanikai, 20 százalékban pedig elektronikai okból merült fel. Az autótulajdonosok egyre kevésbé veszik komolyan a visszahívási akciókat. Miközben tavaly a flensburgi hivatal 8161 autót volt kénytelen a forgalomból kivonni azért, mert tulajdonosa többszöri felszólítás ellenére sem vitte be szervizbe javításra, addig a megelőző két évben a szám 7500 környékén stagnált.

Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban
Kulcsszavak: autóipar, németország, szerviz, toyota, visszahívás, volkswagen
 
Több ezer autóját hívja vissza a Toyota Belgiumban és Luxemburgban Több ezer autóját hívja vissza a Toyota Belgiumban és Luxemburgban A Volkswagen kártérítést ajánlott fel több százezer németországi vásárlójának A Volkswagen kártérítést ajánlott fel több százezer németországi vásárlójának Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban A Nissan GT-R nyerte a 2012-es Playboy Car Of The Year közönségdíjat Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban Nőtt a Nissan nyeresége tavaly
 
Átvette nyereményautóját az X-Faktor győztese

Átvette nyereményautóját az X-Faktor győztese

2013. május 07.
Oláh Gergő, az X-Faktor harmadik szériájának népszerű győztese a mai napon vette át nyereményautóját, egy Ministry of Sound limitált kiadású Nissan Juke-ot.
Részletek
Átvette nyereményautóját az X-Faktor győzteseOláh Gergő, az X-Faktor harmadik szériájának népszerű győztese a mai napon vette át nyereményautóját, egy Ministry of Sound limitált kiadású Nissan Juke-ot.

A 24 éves énekes - aki a családja miatt jelentkezett a tehetségkutatóba és egy kiélezett fináléban győzedelmeskedett - most már saját autójában is hódolhat második "szerelmének" a zenének. A különleges kiadású Juke tartalmaz egy exkluzív zenei csomagot, egy Nissan és Ministry of Sound fotó- és videótartalommal feltöltött 8 GB-os Apple iPod Touch zenelejátszót saját dokkolóval, valamint egy csúcsminőségű fejhallgatót is.

A Karancslapujtőről származó zenész nagy örömmel vette át a jármű kulcsát a Nissan PR és marketing menedzserétől Palkovics Pétertől.

Átvette nyereményautóját az X-Faktor győztese
Kulcsszavak: juke, nissan, nyeremény
 
Átvette nyereményautóját az X-Faktor győztese A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet A Nissan globális elektromos járművek eladása meghaladja az 1 millió darabot A Nissan globális elektromos járművek eladása meghaladja az 1 millió darabot A Nissan feltérképezi Európa felvillanyozó útvonalait A Nissan feltérképezi Európa felvillanyozó útvonalait Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is
 
A jövő tehergépkocsi-fülkéinek megalkotása

A jövő tehergépkocsi-fülkéinek megalkotása

2013. május 07.
A Scania mérnökei a vállalat Kutatási és Fejlesztési osztályán egy elsötétített szobában dolgoznak a jövő járművezetői környezetén. Az ergonómiai kutatók Södertäljeban egy korszerű szimulátor segítségével próbálják megérteni és fejleszteni a tehergépkocsi-vezetők munkahelyét.  
Részletek
ScaniaA táj elsüvít a jármű mellett, de minden túl tökéletes és szép. A fülkében az ülés és a kormány a helyükön vannak, de minden egyéb távol áll a megszokottól: például nincs szélvédő vagy ajtók és az embernek az a benyomása, hogy túl nagy a tér. Ennek ellenére, amikor Anna Selmarker, a Scania Járműergonómiai részlegének vezetője rálép a fékpedálra, a szobában mindenki előredől. Az élmény sokkal valósághűbb, mint az gondolható lett volna.

„A szimulátort az ergonómiai csoport használja annak érdekében, hogy jobb környezetet teremtsünk a járművezetőknek.” – ad magyarázatot Selmarker. „A hangsúly elsősorban a szellemi környezeten van, de kisebb mértékben kiterjed a fizikai környezetre is.”

Valósághű tesztelés

A Scania K+F osztálya a vállalat technikai központjában található. A szimulátor egy sötét szobában van elhelyezve és a tesztpilótáknak a kamionvezetéshez hasonló valósághű élményt nyújt, főleg vizuális szempontból. Minden tevékenység egy, a sofőrt körbeölelő nagy képernyőn követhető. Habár sem a kormányon, sem az ülésen keresztül nem kap a vezető visszajelzést, mint egy normál tehergépkocsiban, de a látvány még így is nagyon meggyőző. Selmarker szerint a tesztpilóták nagy része ténylegesen úgy viselkedik, mint normál vezetési körülmények között: amikor megkérik őket, hogy álljanak meg, olyankor ugyanúgy használják az irányjelzőt, lassítanak és az útpadka felé kormányozzák a járművet.

„Lényegében bármilyen környezetet vagy helyzetet elő tudunk állítani, kivéve a mozgást és az útviszonyokat.” – magyarázta el Selmarker. „Minden olyan helyzetet megvizsgálunk, amivel a járművezetőknek a fülkében foglalkozniuk kell. így például megnézzük, hogy mennyi időre kell elvenniük tekintetüket az útról, ha a hőmérsékletszabályozó gombjait állítják. Vagy hogyan reagálnak a különféle berendezések visszajelzésére, figyelmeztetésére, illetve ezek hogyan befolyásolják őket a vezetésben.”

ScaniaA legjobb megoldások

Selmarker, valamint kollégái, Robert Friberg és Matteo Manelli összehasonlító teszteket is elvégeznek. Megvizsgálják, hogy milyen jelek és vizuális ingerek zavaróak, a figyelem vonzása szempontjából melyek bizonyulnak pozitívnak. Például a kijelzőn fehér vagy zöld színű felirat jelenjen meg? A figyelmeztető hangok élesek vagy tompák legyenek inkább? A tesztpilóták mindezeket kipróbálják a szimulátorban és az eredmények pedig további információkat szolgáltatnak az ergonómiai szakembereknek a járművezetőkről, szükségleteikről és viselkedésükről.

„A lehető legjobb környezetet próbáljuk a járművezetők számára biztosítani, de ehhez előbb meg kell értenünk, mi a legjobb a számukra.” – mondta Selmarker. „Előfordul, hogy nem az általunk ideálisnak gondolt megoldás lesz a végül kiválasztott és megvalósuló.”

A jövő tesztelése

A vezetési szimulátor alapjait a Svéd Nemzeti út- és Közlekedés-kutatási Intézet (VTI) fejlesztette ki, majd a Scania igényeire szabták, így egy egyedülálló eszköz jött létre. A VTI szimulátorai ugyanazokat a szoftvereket használják, ezért a Scania teszteredményei átültethetők ezekre a gépekre, ahol már a mozgást és az útviszonyokat is be tudják vonni a vizsgálatokba. A Scania szimulátora 2008 óta működik jelenlegi helyén és 2012 októberében a harmadik generációját indították el. Elmondható, hogy a svéd autóipar versenyképessége itt születik.

Scania„A legérdekesebb, hogy olyan dolgokat tesztelünk, amik egyelőre még prototípusként sem léteznek, és lehet, hogy csak évek múlva válnak valósággá.” – tette hozzá Selmarker. „A jövőt teszteljük.”
Kulcsszavak: scania, svédország, szimulátor, teszt, trucks
 
Egy veterán tehergépkocsi restaurálása Egy veterán tehergépkocsi restaurálása Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD A jövő tehergépkocsi-fülkéinek megalkotása Másfél millió kilométer után is kicsattanó formában Scania Citywide autóbuszokkal újult meg Szeged közösségi közlekedése Scania Citywide autóbuszokkal újult meg Szeged közösségi közlekedése A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység
 
A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába

A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába

2013. május 07.
Az ED2 és Jean-Marie Massaud azt tűzték ki célul, hogy többet nyújtsanak és jobbat teremtsenek – miközben kevesebbet adnak. így kerül szoros összefüggésbe az erőforrások és a belső tartalom minimalizálása az autó képességeinek, minőségének és örömszerző képességének magasabb szintre emelésével.
Részletek
Toyota ME.WEA Toyota ME.WE elektromos hajtással készült; az elektromotorok a kerékagyakba kerültek, ugyanúgy, mint a Toyota i-ROAD esetében, az akkumulátorok pedig – a Toyota iQ EV-ben alkalmazott megoldáshoz hasonlóan – a padló alatt kaptak helyet. A hagyományos térkialakítás kötöttségeitől megszabadított belső tér ezáltal teljes egészében az öt utas és a csomagok rendelkezésére áll.

A CO2-kibocsátás csökkentése és az energiaforrások kímélése fontos cél volt a fejlesztés során, ezért a tervezők újfajta megközelítéssel alakították ki a felépítményt, jelentősen csökkentve az autó tömegét. A Toyota ME.WE alumínium szerkezetét habosított polipropilénből készült elemek burkolják; ez a műanyag könnyű, erős és reciklálható. Ennek köszönhetően a ME.WE saját tömege mindössze 750 kg – ami azt jelenti, hogy a tanulmányautó 20 százalékkal könnyebb, mint egy hagyományos acélkarosszériával készített, B-szegmensű jármű. A kisebb saját tömeg jórészt annak köszönhető, hogy polipropilén elemek súlya (mindössze 14 kg) jelentősen alacsonyabb az acéllemezek tömegénél.

Környezettudatos anyagválasztás

Az elsődleges és másodlagos felhasználásától függően a habosított polipropilén 100%-ban újrahasznosítható, és ugyanez az alumíniumra is igaz. A padló és a vízszintes felületek bambuszból készülnek, ami nemcsak esztétikus, hanem gyorsan megújuló anyagnak is számít. A ME.WE kevés törődést igényel, hiszen mindössze mosni kell; az ötlet a hajózás világából származik, akárcsak a kocsibelső, az első-hátsó raktér és tető kialakításának stílusa is. Mivel olyan anyagokból készül, amelyek használata kevesebb energiafogyasztást jelent – vagyis csökken a CO2 és egyéb káros gázok kibocsátása –, és mert e természetes anyagok felhasználása a gyakorlatban is megvalósítható, a Toyota ME.WE intelligens választ ad a tömegtermelés és a világ növekvő autóállománya által felvetett környezetvédelmi kérdésekre.

Toyota ME.WEOptimista, pozitív és gyakorlatias

A dizájn letisztultsága tökéletesen illik az autó egyszerű használatához. Mivel minden kerékagy egy-egy elektromotort rejt, a Toyota ME.WE egyaránt lehet két- és négykerékhajtású, így számos olyan terepen is képes boldogulni, ami egy hagyományos autóval elérhetetlen. Ugyanakkor e jármű jóval könnyebb, mint a mai terepjárók, amelyeknek teljesítménye sokkal nehezebb erőátviteli rendszeren keresztül jut el a kerekekhez. A kabinban az utasok mindig előnyt élveznek a csomagokkal szemben, amelyek akár a tetőn is szállíthatók – ilyenkor a poggyászt egy neoprén borítás óvja az időjárás viszontagságaitól. Használaton kívül ez a borítás a tető első része alatt kap helyet, s innen húzható ki, hogy biztonságosan befedje a tetőn elhelyezett tárgyakat.

A hátsó csomagtér mérete bővíthető, sőt pickup-jellegű platóvá is átalakítható. A hátsó üléssor a padlóba épített sínekhez csatlakozik; összehajtása után az üléspad elfér az első ülések alatt, szükség esetén pedig az egész hátsó üléssor kiemelhető, hogy egy kirándulás során kempingszékként használjuk. A dizájn egyszerűsége a műszerezettségben is visszaköszön. A kormánykerék fölött mindössze egyetlen képernyő látható; ez mutatja a sebességet, az akkumulátor töltöttségi szintjét, az utazási információkat és az okostelefonon keresztül elérhető navigációs rendszer utasításait. Az okostelefon a képernyő alatt rögzíthető, s az autóban ülők a készülék segítségével alakíthatják ki személyes közegüket (kommunikáció, zene és más alkalmazások), és ugyanígy szabályozhatják a kabin hőmérsékletét is.

A fűtő- és klímaberendezésben alacsony fogyasztású hőszivattyú működik, amihez elektromos ülésfűtés párosul; ez a megoldás tovább csökkenti az autó energiafogyasztását. Ha az utasok arra vágynak, hogy a kabrió-élményhez hasonlóan élvezhessék a menetszelet, akkor minden ablakot kinyithatnak – még a szélvédőt is.

Toyota ME.WE
Kulcsszavak: bemutató, concept, galéria, ME.WE, toyota
 
A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába Felfrissült az 5-ös BMW 10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában 10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor Íme a fiú, aki elektromos Toyotát épített magának Íme a fiú, aki elektromos Toyotát épített magának A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába A világon elsőként a 2013-as Genfi Autószalonon debütál az új Citroen C3
 
A tolvajok körében a Renault a legkapósabb modell

A tolvajok körében a Renault a legkapósabb modell

2013. május 07.
Hazánk piacvezető flotta- és gépjárműkezelője, a LeasePlan Hungária Zrt. saját adatai szerint az idei év első három hónapjában 40 százalékkal több autót tulajdonítottak el időarányosan az általa kezelt közel 9 000 db-os gépjárműflottából, mint egy évvel korábban.
Részletek
A tolvajok körében a Renault a legkapósabb modell A céges autók lopási statisztikáját változatlanul az alsó-középkategóriás modellek vezetik. A LeasePlan statisztikája szerint 2013 első negyedévében összesen 17 gépjárművet loptak el flottájukból, amely közel másfélszeres emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és közel háromszorosa a 2011 azonos időszakában tapasztalt lopásoknak. Az elmúlt év legveszélyeztetettebb flottaautó márkái azonos mértékben a Ford, Opel és a VW voltak. Az ORFK országos listáján az összes lopást figyelembe véve utóbbi két márkát a Suzuki egészítette ki a dobogós helyeken. A LeasePlan listáján idén egyelőre a Renault különböző típusai voltak a legkapósabbak a tolvajok körében. A céges flottákban legnagyobb súllyal jelen levő Fordnak viszont mindössze 3 autóját lopták el az első negyedévben.

A flottakezelő adatai alapján az idén tolvajkézre került vállalati autók átlagosan 60000 kilométert futottak és 1750000 forint kártérítést fizetett utánuk a biztosító. érdekes, hogy nagyon keveset futott, 3 ezer kilométeres és idősebb, közel 200 ezer kilométeres autóra egyaránt szemet vetettek a bűnözők.

Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója szerint elsősorban nem a nagyértékű, hanem az alsó-középkategóriás gépjárműveket kedvelik a tolvajok. Ezek a típusok kevésbé feltűnőek, mivel tömegével fordulnak elő az utakon, másrészt nagy az igény bontott alkatrészeikre. „A biztosító a legtöbb esetben fizet ugyan, - kivéve, ha a gépjárműhöz tartozó kulcsokat nem tudja felmutatni a használó -, de az alap casco általában csak a lízingelt gépkocsi piaci értékét téríti meg, ami néhány éves gépkocsi esetén alacsonyabb a könyv szerinti értéknél” – mondta el a szakember. „Ezen tapasztalatok figyelembevételével a LeasePlan ügyfelei részére úgynevezett GAP (könyvérték szerinti) biztosítást is kínál, amely egy lopás vagy totálkár esetén a fenti különbözetre is fedezetet nyújt. A kiegészítő biztosítást elsősorban a kisebb cégek veszik igénybe, főleg nagy értékű gépjárművek esetében, de tapasztalataink szerint minden flottaméretnél hasznos lehet.”

RenaultA már bekövetkezett károk minimalizálásában segítenek a biztosítások. A lopások megelőzésére tett óvintézkedéseket tekintve pedig hatékony megoldást jelenthet a műholdas járműkövetés, amely egyszerűsíti a lopott gépkocsi lokalizálását. A riasztó, a gyári immobilizer, a kormány-, illetve a váltózár megnöveli ugyan a lopáshoz szükséges időt, de sajnos nem jelent leküzdhetetlen akadályt a tolvajoknak. A LeasePlan flottájából ellopott autók esetén a váltózár 10%-ban volt beszerelve és immobilizer szinte az összes ellopott gépjárműben megtalálható volt.
Kulcsszavak: flotta, gazdaság, kártérítés, LeasePlan, lopás
 
A tolvajok körében a Renault a legkapósabb modell Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárban Az Interbrand ismét megerősítette a Hyundai Motor hírnevét Az Interbrand ismét megerősítette a Hyundai Motor hírnevét A tolvajok körében a Renault a legkapósabb modell Jóváhagyták a 3-as metró rekonstrukciójának előkészítő tervezéséhez kapcsolódó megállapodást A tolvajok körében a Renault a legkapósabb modell A GM idén több autót hívott vissza, mint amennyit az elmúlt öt év alatt eladott Milliókat követel a Volkswagentől a londoni polgármester Milliókat követel a Volkswagentől a londoni polgármester
 
Országos akció a vasúti átjárók biztonságáért

Országos akció a vasúti átjárók biztonságáért

2013. május 07.
Országszerte végez ellenőrzéseket vasúti átjárókban a rendőrség és a MáV Zrt. kedden annak érdekében, hogy csökkenjenek a vasúti átjárókban bekövetkező balesetek - közölte a MáV Zrt. hétfőn az MTI-vel.
Részletek
Országos akció a vasúti átjárók biztonságáértEgy nappal a német turisták 33 áldozatot követelő buszbalesetének 10. évfordulója előtt a MáV Zrt. a rendőrséggel közösen országszerte több helyszínen végez ellenőrzéseket, valamint felhívják a közúton közlekedők figyelmét a vasúti átjárókon való áthaladás szabályaira - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Mint írták, a MáV és a rendőrség idén is csatlakozik a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) és az Európai Unió által 2009-ben életre hívott, Közlekedj biztonságosan a vasúti átjárókban! elnevezésű nemzetközi kampányhoz. Kedden országosan több helyszínen vasúti szakemberek ellenőrzik - egyebek mellett - a fénysorompók, csapórudak és optikák, a vasúti átjárót jelző közúti táblák, útburkolati jelek állapotát és láthatóságát, továbbá szórólapokkal hívják fel a figyelmet arra, hogy a KRESZ szabályainak betartásával a balesetek megelőzhetők.

A közlemény szerint 2012-ben 39 személygépkocsi, 6 tehergépjármű, 2 traktor, 3 motoros és 8 kerékpáros ütközött vonattal. Ezen balesetek mindegyikét a járművezetők figyelmetlensége, türelmetlensége és agresszivitása okozta.
Kulcsszavak: baleset, balesetveszély, közlekedés, közlekedésbiztonság, máv, rendőrség, vasúti átjáró
 
Országos akció a vasúti átjárók biztonságáért Kínában felgyorsultak a metróépítések a szmog miatt Országos akció a vasúti átjárók biztonságáért Havazás - Jól járhatók a főutak, rendben elindult a közösségi közlekedés Országos akció a vasúti átjárók biztonságáért Csökkent a Goodyear bevétele és nyeresége Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV Országos akció a vasúti átjárók biztonságáért Elindult a kgfb kampány, emelkednek a kgfb-díjak
 
Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben

Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben

2013. május 07.
A vadonatúj Kia Carens kompakt egyterű, amelyet úgy terveztünk és építettünk meg már az alapoktól fogva, hogy a modern családok minden igényét kielégítse.
Részletek
Kia CarensA kecses és áramvonalas formájú, előretolt szélvédőjű, négyféle motorral választható, alacsony CO2-kibocsátású (min: 124 g/km), akár hét személy szállítására is alkalmas, kényelmi és biztonsági szolgáltatásokkal gazdagon felszerelt, harmadik generációs Carens a várakozások szerint jelentős számú új ügyfelet vonz majd a Kia márkához.

„A vadonatúj Carens révén a Kia visszatér az egyik legfontosabb, legnépesebb európai piaci szegmensbe, ráadásul esélyes, élvonalbeli teljesítményt ígérő szereplőként. A rendkívül divatos és sportos megjelenésű, új Carens tágas és sokoldalú beltere öt vagy hét személy számára nyújt helyet; csomagjaik, és személyes tárgyaik elhelyezésére bőségesen kínál lehetőséget. A Carens igen vonzó ajánlat azon aktív életmódú családok számára, akik nem szeretnének kompromisszumot kötni a stílusos megjelenés és a praktikum között. Az új Carens kulcsfontosságú a Kia azon stratégiája szempontjából, amely Európa 10 legnagyobb gyártója közé kívánja emelni a márkát.” – mondta Benny Oeyen, a Kia Motors Europe marketingért és terméktervezésért felelős alelnöke.

Kiemelkedően sportos formaterv 


Kecses, plasztikus formatervével a vadonatúj Kia Carens radikálisan eltávolodik jóval pragmatikusabb, egyszerűbb megjelenésű elődjétől. Tágas utastere (öt, illetve 5+2 üléses kialakítással), bőségesen méretezett csomagtere és számtalan tárolórekesze igazán családbaráttá és alkalmazkodóvá teszi.

Kia Carens„Kecsesebb megjelenéssel és személyiséggel kívántam felruházni az új Carenst. Olyan formatervet szerettem volna létrehozni, amely a korábbinál sokszorta sportosabb, dinamikusabb köntösbe burkolja a modell funkcionalitását és sokoldalúságát.” – mondta Peter Schreyer, a Kia vezető formatervezője.

„A modell friss optikai dinamizmusa fontos érték – az autó megjelenésének vonzónak, hívogatónak kell lennie –, ám a tervezése és fejlesztése során egy percre sem veszítettük szem elől a tényt, hogy az emberek elsősorban sokoldalúan és rugalmasan variálható belső kialakításuk miatt vásárolják ezeket, a járműveket.” – tette hozzá Schreyer.

Az új Carens rövidebb (-20 mm), keskenyebb (-15 mm) és alacsonyabb (-40 mm) közvetlen elődjénél. Ugyanakkor az 50 mm-rel megnövelt tengelytávnak és az előretolt utasfülkének (a szélvédő töve egészen az első tengely vonaláig költözött előre) köszönhetően helykínálata több mint bőséges. Az autó kategóriájának egyik legalacsonyabb tagja; ami kifejezetten sportos karakterrel ruházza fel.
Az új Carens megjelenését az alapfelszerelésként kínált LED-es nappali fények, illetve az opciós LED-es hátsó lámpatestek teszik még modernebbé.

Akár hét üléses, és rendkívül sokoldalú


Az új Carens a tekintélyes tengelytávnak és a legmodernebb helygazdálkodási technológiák alkalmazásának köszönhetően tágas belső teret kínál, amelyben akár hét utas is kényelmesen elfér. Az egyterűek vásárlói által elvárt, maximális sokoldalúságot és szállítási képességet szolgálja az ülések átrendezhetősége. Az első utasülés előre dönthető; ilyenkor akár 2150 mm hosszú tárgyak is szállíthatók a beltérben. A második üléssor három különálló, egyenként eltolható/elfektethető ülésből áll (33/33/33 arányban), míg a harmadik sor (hétszemélyes kivitel esetén) ülései 50/50 arányban osztottak, használaton kívül a csomagtartó padlójába fektethetők.

Kia CarensA vezető és utasai számára egyaránt kényelmes környezetet szavatol az alapáras légkondicionáló (modelltől függően kézi vagy automata vezérléssel), a hátsó üléssori légbevezető rostélyok és az oldalablakok opciós árnyékolói. A tetőkonzolon kialakított széles látószögű tükör segítségével a szülők menet közben is szemmel tarthatják gyermekeiket.

Az új Carens belső terében bőségesen találni tárolóhelyet, az ülések alatti fiókoktól és a padlóban kialakított üregektől kezdve a padlókonzol mély tárolórekeszén át a tágas ajtózsebekig.  A vadonatúj Carens minden kivitele megrendelhető első és második sori ülésfűtéssel; ezen kívül az első ülések belső szellőzéssel, valamint motoros állítású változtatható hosszúságú ülőlappal és deréktámasszal is felszerelhetők. A feláras tartozékok listáján fűthető kormány, illetve nagyfelbontású 4,2 colos TFT képernyővel szerelt Supervision műszeregység is szerepel.

Ultramodern funkciók gazdag választéka

Az új Carens innovatív és modern kényelmi és praktikus funkciók széles választékát kínálja. Minden modellben alapfelszerelés a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automata. Az extrák sorában megtalálható az elektromos rögzítőfék, a kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás, a hathangszórós audiorendszer (további opcióként mélynyomóval és erősítővel kiegészítve), a külső visszapillantó tükrökbe beépített környezeti világítás, valamint a nagyméretű, motoros mozgatású panoráma napfénytető.
Kulcsszavak: bemutató, Carens, galéria, kia, új modell
 
Ideális társ minden menethelyzetben – Az új Audi A4 allroad quattro Ideális társ minden menethelyzetben – Az új Audi A4 allroad quattro BMW 530e iPerformance: Bemutatkozik a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje BMW 530e iPerformance: Bemutatkozik a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben Százszázalékos elektromos Nissan Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben Hollandiában nagy siker a Mitsubishi Outlander PHEV Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben Genfben hullik le a lepel az ADAM-család sportolójáról
 
Toyota ME.WE - Egy kisebb és megfizethetőbb környezettudatos autó jövőbe mutató koncepciója

Toyota ME.WE - Egy kisebb és megfizethetőbb környezettudatos autó jövőbe mutató koncepciója

2013. május 07.
A Toyota ME.WE egy különleges együttműködés eredményeként született: a Toyota Európai Formatervezési és Fejlesztési Stúdiója (az ED2) és az elismert kreatív dizájner, Jean-Marie Massaud együtt alkották meg a jármű formáját és szerkezetét.
Részletek
Toyota ME.WEAz ED2 és a Studio Massaud 2011 júliusában kötöttek együttműködési megállapodást; az ED2 számára ez remek alkalom arra, hogy új ismereteket szerezzen a közös munkával irányított projekt során, amely komoly szemléletváltást jelent a hagyományos járműdizájnhoz és tervezéshez képest.

Jean-Marie Massaud számára izgalmas kihívást jelent egy mai ‘válság-álló’ autó koncepciójának megalkotása – úgy, hogy az közben egyaránt megfeleljen az emberi, gazdasági és környezetvédelmi elvárásoknak is. A világ egyik legnagyobb autógyárának formatervező központja és a független dizájner közös jövőképének eredményeként egy egyedülálló tanulmányautó született, amely 3 fontos kérdésre keresi a választ.

Megfelelés

Jean-Marie Massaud és a Toyota nem egy egyszerű fantázia-koncepciót alkottak, hanem az autó szerethető, ugyanakkor átgondolt vízióját teremtették meg. A kérdés az, hogy létezhet-e olyan autó, amely rendkívül sokféle életstílushoz alkalmazható, miközben megfelel a minőség és az innováció iránti alapvető igényeknek.

Szintézis

Mérséklés és megerősítés – egy olyan szemléletmód, amelynek alapja az elrugaszkodás az autóipari hagyományoktól, a túlsúlytól való szabadulás, egy új irányzat felvázolása az emberi viselkedésmódok és elvárások megválaszolására, valamint egy újfajta szintézisre tett javaslat, ami azon alapul, hogy mind a jármű felépítménye, mind pedig a költségek csökkentése és a vásárlói szemlélet terén meg kell teremteni a személyes választás lehetőségét.

Toyota ME.WEModern értékek

Itt az idő, hogy átértékeljük és újraformáljuk napjaink megrögzött gondolkodásmódját. Olyan autót kell alkotni, amely nemcsak jól mutat, hanem valódi élményt és intelligens megoldásokat kínál. Olyan autóra van szükség, amely jövőbe mutató értékeket rejt, nem pedig a vásárlók társadalmi státuszát tükrözi.

Jean-Marie Massaud képzeletében egy olyan autóhasználó jelenik meg, akinek számára maga a helyváltoztatás a lényeg. így fogalmaz: “Az emberek szem elől tévesztették a valóságot, s ennek eredményeképpen idealizálni kezdték az autót, ami a szabadság eszköze helyett egyre inkább korlátokat jelentő tárggyá vált. Napjainkban sokkal több alkalmazkodó készségre, egyszerűségre és könnyedségre lenne szükségünk ahhoz, hogy életünket és vágyainkat normális mederbe tereljük. Az autónak a személyes mobilitás sokoldalú eszközévé kell válnia.” Más szóval: az autósokban egyfajta kettősség alakult ki. Egyfelől ott él bennük a túldimenzionált igény az innováció és az önkifejezés iránt, valamint hogy autójukon keresztül megmutassák társadalmi helyzetüket. Másfelől viszont folyamatosan zavarja őket, ha nap mint nap azt tapasztalják, hogy ezeket az igényeiket nem képesek kielégíteni.

Az ED2-vel folytatott párbeszéd során Jean-Marie Massaud számos ellentmondást tárt fel az autó mai értelmezésében, majd megfogalmazta a paradoxon feloldására alkalmas ellenérveit. Szembeállította a vágyat az örömmel, a státuszt a használati értékkel, a térkínálatot a befogadó képességgel, az erőt a fürgeséggel, a teljesítményt a fenntarthatósággal, a kategóriákra osztást a sokoldalúsággal, a stresszt a nyugalommal.

Toyota ME.WEA ME.WE révén a dizájner egy ‘itt és most’ megvalósítható megoldást vázolt fel, amely eltávolodik a ‘mindig több kell’ szemlélet jegyében született technológia-dömpingtől; Massaud válasza elsősorban a valóságban és a mai problémák iránt érzett kollektív felelősségérzetben gyökerezik, valamint abban, hogy az emberek szeretnének a közösség felelős tagjaivá válni.

A Toyota ME.WE célja nem kevesebb, mint hogy az összes ellentmondásra egyszerre kínáljon megoldást. Persze nem az autó újbóli feltalálásáról van szó, hanem egy mindenki számára megfelelő jármű megalkotásáról, amely azzal okoz örömöt használójának, hogy egyszerűbb és használhatóbb (könnyű vele parkolni, illik a különböző életstílusokhoz, miközben használata maximális élvezetet jelent), vagyis valós alternatívát kínál az ‘örömautókkal’ és a státusszimbólumokkal szemben.
Kulcsszavak: concept, galéria, járműipar, ME.WE, toyota
 
Az autómegosztó szolgáltatások terén is élen jár a Toyota Az autómegosztó szolgáltatások terén is élen jár a Toyota Toyota ME.WE - Egy kisebb és megfizethetőbb környezettudatos autó jövőbe mutató koncepciója Jól megy a Mazdának Európában Földönkívüli kivitelt kapnak a Toyota offroad modelljei Földönkívüli kivitelt kapnak a Toyota offroad modelljei Elkészült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a maklári Boschnál Elkészült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a maklári Boschnál Toyota ME.WE - Egy kisebb és megfizethetőbb környezettudatos autó jövőbe mutató koncepciója Teljesen új ötajtós csapotthátú a Nissantól
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10921 - 10930