Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11871 - 11880 |
Fejleszti nagysebességű vonathálózatát Kína |
||
2012. december 04.
Több mint 8600 kilométeres a kínai szupergyorsvonat-hálózat.
|
A világ első alpesi nagysebességű vonatának sikeres üzembe helyezése után, a hegyek szabdalta délnyugati területeken bővíti az összesen már több mint 8600 kilométeres szupergyorsvonat-hálózatát Kína. A többek közt Mianjang, Töjang, Csengtu és Lesan városokat felfűző új útvonal összesen 30 millió térségbeli számára hozhat minden korábbinál gyorsabb vasúti közlekedést: a vonatok itt átlagosan óránként 200 kilométer megtételére lesznek képesek. A 40,5 milliárd jüanos (1417 milliárd forint) beruházás kivitelezése, vagyis a sínek lefektetése a héten kezdődött, és várhatóan 2013 végére készül el. A mindössze öt éve debütált kínai nagysebességű vonathálózat hossza november elején már meghaladta a 8600 kilométert, ez 300 kilométerrel több, mint a Sanghaj-Budapest távolság. Az évtized közepéig az elfogadott ötéves terv projektjeinek kivitelezésével a hálózat hossza 18 ezer kilométerre nő. A tervek közt az "okosvonatok", vagyis intelligens és energiatakarékos technológiákat használó járművek fejlesztése is kiemelt helyen szerepel. A biztonság mellett a vonatok sebességének növelésén kísérleteznek a fejlesztők: a legnagyobb vonatgyártó, a CSR nagysebességű kísérleti vonatai áprilisban az óránkénti 575 kilométeres sebességet is elérték. . Kulcsszavak: gazdaság, hírek, vonat
|
|
|||||
|
||||||
Chevrolet Corvette: a design-ikon hatvan éve |
||
2012. december 04.
A Chevrolet Corvette mint hollywoodi sztár. Jön az új Corvette 427 Convertible Collector´s Edition.
|
A szívbe markoló küllemével és hatalmas teljesítményével legendás hírnevet szerzett Chevrolet Corvette különleges mérföldkőhöz érkezik jövőre – a hatvanadik évfordulóhoz! A Corvette maga a telivér sportkocsi – vagány és izgalmas, nem csoda, hogy szilárdan gyökeret vert a popkultúrában. ám a karakteres stílussal még messze nem merült ki a vonzereje, hiszen biztonságos és komfortos mindennapi járóautóként is megállja a helyét. A Corvette reputációját az amerikai kultúrában játszott szerepe és elsőrangú technikája alapozta meg. Az idők folyamán számos újdonság járult hozzá ehhez, elég csak a legutóbbi évtizedre gondolni, amikor megjelent a defekttűrő gumiabroncs, a vetített kijelzés, vagy a csillapítást valós időben mágnesességgel szabályozó futómű. Nem csoda, hogy változatlan iránta az érdeklődés a leghíresebb színésznők és színészek körében is – Amerikának hatvan éve szívügye, nagy szerelme a Corvette. Corvette a mozivásznon A Chevrolet nemcsak Amerika utcáin és útjain van markánsan jelen, hanem a kultúrában, a művészetekben és a szórakoztatásban is. Fordulatos kalandfilmektől tévédrámákig a Chevrolet Corvette 1434 fő- vagy mellékszerepet játszott képernyőn és hollywoodi filmek mozivásznán. Az Internet Movie Cars Database sikerfilmeket sorol fel Corvette-ek szereplésével – íme egy rövid válogatás: -Rush Hour (1998) - James Carter, a hadaró és gyors eszű nyomozó egy karcsú, 1971-es Chevrolet Corvette-et hajt. Az autó nagyszerű kiegészítője pergő, izgalmas és kalandos életstílusának. -CARS 2 (2011) – Chevrolet NASCAR legendája, Jeff Gordon hangján szólal meg a Corvette C6.R-es szereplő, Jeff Gorvette, a Disney-Pixar animációs filmben. -Corvette Summer (1978) – A főszereplő kalandokba bocsátkozik, hogy visszaszerezze ellopott 1973-as Corvette Stingrayét, a lebírhatatlan vágyakozás tárgyát e nyári tini-filmben. -Route 66 (1960-1964) – Az ikonszerű autó, amely annyira illik a vele utazó karakterekhez, nem más, mint egy piros 1960-as Chevrolet Corvette kabrió. Eredetileg egy 1959-es Chevrolet Corvette kabriót futtattak, de a második idényben már az 1960-as kivitelre frissítettek, hogy az új termékre irányuljon a figyelem. Egy éven belül meg is duplázódott a Corvette értékesítése! -Transformers: Revenge of the Fallen (A bukottak bosszúja, 2009) – A szexi, ezüstszínű 2009-es Corvette Stingray koncepcióautót rejtelmes és erőteljes aura övezi, szinte „nem e világra való”. -Glee (Season 2, Episode 2) – A 2011-es Chevrolet Corvette Grand Sport a csábítás eszköze Will Schuester és ős-ellenfele, Carl Howell kezében, amikor az édes jogtanácsos, Emma Pillsbury figyelméért vetélkednek. Lehet, hogy egy Corvette alkalmasabb a zenénél, amikor a szeretett nőt kell elkápráztatni? "A Corvette-et az egész világon csodálják, alig akad néhány világklasszis autó ehhez mérhető ikonszerű státusszal és sikerrel," mondja a Chevrolet Europe közönségkapcsolati igazgatója, Vijay Iyer. "A kisebb-nagyobb sztorik tovább élnek a mozik falain kívül, páratlan érzelmi kapcsolatot teremtve a közönséggel." Jön az új Corvette 427 Convertible Collector´s Edition Az új Corvette 427 Convertible Collector´s Edition (gyűjtőknek való kiadás) külön e legendás sportkocsi hatvanéves jubileumának megünneplésére készült. Ez minden idők leggyorsabb Corvette kabriója, olyan műszaki csemegékkel, amelyek ehhez a névhez illenek. "A Corvette hatvan éve nyújt élvonalbeli tulajdonságokat, csúcstechnikát és hihetetlen teljesítményt," mondja Tadge Juechter főmérnök, a Corvette 427 Convertible Collector´s Edition vezető tervezője. A hat évtizedével is örökifjú Corvette folytatja műszaki fejlődését és sikeres filmszereplését. Akárcsak a bor, egyre jobb lesz a korral! A történetnek messze nincs még vége: a jövő évi Detroiti Autószalonon (North American International Auto Show) mutatkozik be hivatalosan a várva várt Chevrolet Corvette C7. Kulcsszavak: autószalon, chevrolet, hírek, sportautó, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Csökken a benzin és a gázolaj ára is szerdán |
||
2012. december 04.
3 forinttal csökken a benzin ára, 4 forinttal a gázolajé szerdától a hazai töltőállomásokon.
|
3 forinttal csökken a benzin ára, 4 forinttal a gázolajé szerdától a hazai töltőállomásokon.- értesült piaci forrásokból a holtankoljak.hu. Egyre több kúton találkozhatunk 400 forint alatti literenkénti benzinárral. A benzin országos átlagos ára 403 forintra csökken, a gázolajé 422 forintra. Bioetanlolt (E85) várhatóan 361 forintos, autógázt (LPG) 250 forintos literenkénti átlagos áron vehetünk a hét közepétől. Mivel a benzin és a gázolaj tőzsdei jegyzésára a múlt héten érdemben nem változott, a forint azonban erősödött, vélhetően ez utóbbinak tudható be az árcsökkenés. A múlt héten nem változott az üzemanyagok ára, két hete 2 forinttal emelkedett a 95-ös benzin ára, a gázolajé akkor sem változott. Kulcsszavak: hírek, tesztek, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
Öt Euro NCAP csillag az új SEAT Leon és az új SEAT Toledo számára |
||
2012. december 04.
Egyaránt ötcsillagos minősítéssel zárta az új SEAT Leon és az új SEAT Toledo az Euro NCAP független szervezet legfrissebb tesztsorozatát, amelynek eredményeit november 28-án hozták nyilvánosságra.
|
A felnőtt utasok védelme terén a Leon és a Toledo egyaránt 94 százalékos eredményt produkált, míg az oldalirányú ütközés igényes tesztje során az emberi test minden részét hatékonyan védve, mindkét modell maximális pontszámot ért el. A gyermek-utasok védelménél a Leon összesen 92 százalékos eredménnyel zárt, maximális pontot kapva a tesztbábukban rögzített mérési eredmények elemzése során. Ez az eredmény volt a legmagasabb a szervezet ez alkalommal végzett tesztjei körében. Amint az NCAP megjegyezte, az utas oldali első légzsák a gyermekülés menetiránnyal ellentétes irányú elhelyezését lehetővé téve igény szerint kikapcsolható, amelynek jelzése jól látható a vezető számára. A gyalogosvédelem minősítésekor a Leon első lökhárítója szintén maximális pontszámot kapott a gyalogosok lábának védelmére, míg motorházfedele az NCAP minősítése szerint legnagyobb részén hatékony védelmet biztosít a fej becsapódása esetén. A dinamikus teszteket a Toledo a legmagasabb pontszámmal zárta a hároméves gyermeket modellező bábu által rögzített mérési eredmények kiértékelésekor. Akárcsak a Leon, a Toledo is maximális pontszámot kapott az első lökhárítója a gyalogosok lábának biztosított védelmi képességeire. A biztonsági vezetői segédrendszerek („Safety Assist”) kategóriájában az NCAP kiemelte, hogy az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stability Control; ESC) a Leon és a Toledo teljes modellpalettáján széria felszereltség. Mindezeken túl a SEAT innovatív, sávtartást segítő („Lane Assist”), illetve másodlagos ütközésvédelmi („Multi Collision Brake”) vezetői segédrendszerei elnyerték az „Euro NCAP Advanced Award” kitüntetést, amely az ügyfelek és általában a közlekedés biztonságát bizonyítottan szolgáló technikákat ismeri el. A „SEAT Lane Assist” 65 kilométer/óra felett segít a vezetőnek az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartásában. A sávhatároló útburkolati jeleket az első szélvédő mögé, a belső visszapillantó tükör mellé épített kamera érzékeli, s amennyiben a jármű pályája a sáv elhagyásának veszélyével fenyeget, a rendszer a szervokormánnyal együttműködve korrekciós kormányzási beavatkozásokkal lép közbe. A SEAT másodlagos ütközésvédelmi rendszere („Multi Collision Brake”) a balesetet követően önműködő fékezéssel enyhíti vagy akár megelőzi a további ütközéseket. Amennyiben a primer ütközés során a légzsák is kioldódott, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stability Control; ESC) gondoskodik az autó mielőbbi lefékezéséről, miközben a vészvillogó is automatikusan bekapcsol. Az új Leon és Toledo az Euro NCAP tesztjein elért eredményeit méltatva Dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatás-fejlesztési alelnöke így fogalmazott: „Mi, a SEAT-nál, elkötelezetten törekszünk az aktív és passzív biztonság lehető legmagasabb színvonalára, hogy autóinkkal mindenkor megfelelhessünk ügyfeleink legmagasabb igényeinek is. Ennek szellemében nagy örömmel fogadtuk, hogy az új Leon és Toledo az Euro NCAP rendkívül igényes tesztjein elért kiváló eredményei is igazolják ez irányú erőfeszítéseinket. Különösen elégedettek lehetünk az új Leon kínálatában szereplő ’Lane Assist’ illetve ‘Multi Collision Brake’ segédrendszerek ’Euro NCAP Advanced Award’ kitüntetésével.” Kulcsszavak: biztonság, euro ncap, használtautó, hírek, seat, skoda, tesztek, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Még egy hétig lehet véleményezni az elektronikus útdíjtörvény tervezetét |
||
2012. december 04.
Még egy hétig, december 10-ig lehet véleményezni az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló törvény tervezetét, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tett közzé a kormany.hu-n hétfőn.
|
A törvény 2013. július elsején lépne hatályba, és felhatalmazná a kormányt, hogy megállapítsa többek között a használati díjfizetésre és az útdíjfizetésére kötelezettek körét, valamint a díjkategóriákat és a kiszabható bírságok összegét. A fizetésköteles utakat és útszakaszokat külön rendeletben állapítaná meg a közlekedésért felelős miniszter. Az országos közúthálózat üzemeltetése, fenntartása és fejlesztése, a forgalom időszakos és helyi szabályozása, a környezetbarát közlekedési módok előnyben részesítése, valamint a társadalmi és környezeti költségek megjelenítése szükségessé teszik, hogy az úthasználók a közútkezelés és fejlesztés költségeihez az úthasználatuk arányában járuljanak hozzá, és a járművek környezetvédelmi szempontú korszerűségét is tekintetbe vevő arányos díjszabási rendszer jöjjön létre - olvasható a tervezetben. A törvény tartalmazza majd többek között az útdíj és annak megfizetése részleteit, a díjfizetés alól mentesülők körét, a bírság meghatározásával kapcsolatos alapelveket, illetve a díjak felhasználásának alapelveit, és az ellenőrzés részleteit. A tervezet szerint a bírság mértékét úgy kell megállapítani, hogy az arra ösztönözze a díjfizetésre kötelezetteket, hogy az előírt díjat megfizessék. A jogerősen kiszabott és határidőben meg nem fizetett bírság köztartozásnak minősül és adók módjára kell behajtani. Kulcsszavak: autó, gazdaság, hírek, tesztek, tgk
|
|
|||||
|
||||||
A vadonatúj Subaru Forester 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjén |
||
2012. december 04.
A Subaru Europe nv/sa, a Subaru autókat gyártó japán Fuji Heavy Industries Ltd. (FH) európai leányvállalata ma bejelentette, hogy a vadonatúj FORESTER a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az Európai új Gépjármű értékelő Program (Euro NCAP) 2012-es általános biztonsági vizsgálatán.
|
A 2012-es teszt során bebizonyosodott, hogy az új Forester az Euro NCAP újabb és szigorúbb előírásainak is kiválóan megfelel. A 2009 óta összetettebb és szigorúbb értékelési rendszerben az Euro NCAP a “Felnőtt utasok védelme”, a “Gyermekek védelme”, a “Gyalogosvédelem” és a “Biztonsági segédberendezések” kategóriában is pontoz. A vadonatúj Forester mind a négy területen jól teljesített. Az oldalütközéses vizsgálaton az autó maximális pontszámot kapott minden testrész védelmére, és az első lökhárító is a legmagasabb értékelést szerezte a gyalogosvédelem szempontjából. A Subaru továbbfejlesztette különleges “gyűrű alakú karosszéria-megerősítési struktúrájának” energiaelnyelő képességét. A még több nagy szakítószilárdságú acéllemezt tartalmazó szerkezet csökkenti az autó tömegét, ugyanakkor pedig nagyobb ütközés- és utasbiztonságot jelent, bármilyen irányból érkező behatások esetében. 1997-es bemutatása óta a Forester világszerte számos elismerést szerzett már kitűnő vezethetőségéért és rugózási kényelméért, a rossz utakon nyújtott teljesítményéért és azért, mert bármilyen időjárási viszonyok között kiválóan használható. A Forester negyedik generációja is megtartotta a Subaru egyedi Szimmetrikus AWD (összkerékhajtású) hajtásláncát, emellett azonban az autó számos fejlesztésen esett át, hogy tökéletesen megfeleljen a mai SUV-vásárlók elvárásainak. A Subaru célja, hogy a modell a családi kirándulások megbízható és szórakoztató segítőtársává váljon, emellett pedig keveset fogyasszon és teljes körű biztonságot kínáljon utasainak. A vadonatúj Forester a Subaru márka “Magabiztosság az utakon” járműfejlesztési alapelvét testesíti meg. A Subaru arra törekszik, hogy az “élvezet és Nyugalom” hangulatát sugalló autókat alkosson, amelyek összhangban állnak vásárlói értékítéletével és életstílusával. Az Euro NCAP független szervezet, amely európai kormányok, valamint autóipari és fogyasztóvédelmi egyesületek támogatásával végzi munkáját. A szervezet 1997 óta vizsgálja az új autók biztonsági teljesítményét. Kulcsszavak: autógyár, autópiac, autószalon, biztonság, hírek, ncap, subaru, törésteszt, új autó, városi autó
|
|
|||||
|
||||||
A Ford 11 hónap után is az élen |
||
2012. december 03.
A Ford ugyan november hónapban a második helyen végzett a hazai személy- és haszongépjármű piacon, ám a január-novemberi időszakot tekintve a márka továbbra is őrzi piacvezető pozícióját.
|
A Ford 2012 novemberében 502 új gépjármű értékesítésével, 8,4%-os piaci részesedést elérve a második helyen végzett a hazai személy- és haszongépjármű piacon. A két piacot külön-külön vizsgálva a márka a múlt hónapban az előbbin 350 új autó értékesítésével, 7,5%-os piaci részesedéssel zárt a negyedik, míg utóbbin 152 gépjármű értékesítésével, 11,6%-os piaci részesedéssel végzett az első helyen. A Ford októberig több mint egy havi értékesítésének megfelelő előnyre tett szert legközelebbi konkurense előtt, amelyet a második helyen álló márka még úgy sem tudott ledolgozni, hogy novemberben a rendőrautók cseréjének megkezdése révén több, mint 500 darabos állami beszerzést regisztrált: az január-novemberi időszakot tekintve így a Ford mintegy 6497 új gépjármű értékesítésével, 10,5 %-os piaci részesedéssel továbbra is őrzi közel négy éve megszerzett piacvezető helyét a magyarországi személy- és haszongépjármű piacon. Az év első tizenegy hónapjában a legnépszerűbb Ford modellnek ismét a Focus bizonyult, amely a vállalat értékesítésének 27,3%-át tette ki, ezt követte a Fiesta (15,1%), a Transit (14,3%) és a Mondeo (13,3%). A fenti időszakban a vállalat magyarországi értékesítésének 71,5%-át tették ki a személyautók és 28,5%-át a haszongépjárművek. Annak ellenére, hogy a rendőrautók cseréjének folytatása révén legközelebbi konkurense normál értékesítésén felül várhatóan még az idei évben további több, mint 700 darab addicionális egységet regisztrál, a Ford értékesítéseinek további lendületet adhat az év utolsó hónapjában illetve jövő év első felében az október hónapban megérkezett Focus ST, az ’év Motorja’ címet megszerzett 1.0 EcoBoost motorokkal is elérhető B-Max, és az ’év Haszongépjárműve’ címet elnyert Transit Custom valamint személyszállító testvérmodellje, a Tourneo Custom modellek mellett, hogy még az év vége előtt várható az új Fiesta érkezése is, az eddig is rendkívül sikeres, még az év első felében bemutatott új Ranger pedig elnyerte az ’év Pickupja’ címet. Kulcsszavak: alsó kategória, alsó középkategória, ford, hírek, tesztek, törésteszt, városi suv
|
|
|||||
|
||||||
4647 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon |
||
2012. december 03.
Kissé nőtt a forgalomba helyezett új autók száma novemberben.
|
Az idén novemberben 4647 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 2,8 százalékkal többet, mint tavaly novemberben - derül ki a Datahouse autópiaci adatszolgáltató szombaton közzétett számaiból. Októberben kevesebb, 4046 személygépkocsit helyeztek forgalomba. Az év első tizenegy hónapjában összesen 48 014 személygépkocsit helyeztek forgalomba; ez 14,7 százalékos növekedés 2011 azonos időszakával összehasonlítva. A forgalomba helyezett kishaszonjárművek száma ugyanakkor csaknem 30 százalékos csökkenéssel 951 darabra esett vissza novemberben 2011 utolsó előtti hónapjához képest, míg 2012. január-novemberben 0,7 százalékkal nőtt éves összevetésben. Idén az első tizenegy hónapban 9867 ilyen jármű került forgalomba. A Datahouse adatai szerint novemberben az Opel volt a legnépszerűbb személygépkocsi a magyar újautó piacon, 949 került forgalomba, ez 2011 azonos időszakához képest 78 százalékos bővülés. Skodából 422, Suzukiból pedig 356 új autó került az utakra. Január-novembert tekintve is az Opel a legnépszerűbb márka 5897 új járművel, majd a Ford és a Skoda következik 4658 és 4573 új forgalomba helyezéssel. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szombati értékelése szerint a személygépkocsiknál tapasztalható mintegy 3 százalékos növekedés egyértelműen a rendőrségi flotta átadásának köszönhető, enélkül a piac jelentős visszaesést mutatott volna. Hozzáteszik: természetesen a flottaeladások minden évben a piac részei, a jelenlegi alacsony volumen mellett egy-egy ilyen flotta befolyásoló hatása azonban kiemelkedő. Az MGE szerint a piaci volumen továbbra is messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához a jelenlegi formában elég lenne. Az új személyautó értékesítés több mint 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem "kerültek elő". Kulcsszavak: alsó kategória, alsó középkategória, autópiac, felsőkategória, környezetbarát, középkategória, opel, skoda, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Öt csillag a Škoda Rapid biztonságára |
||
2012. december 03.
A škoda Rapid már néhány hét alatt is több tekintélyes díjat nyert el.
|
öt csillagot ért a škoda Rapid biztonsága: a škoda új alsó -középkategóriájú limuzinja magas biztonsági színvonalával az Euro NCAP töréstesztek legmagasabb minősítését szerezte meg. Az Euro NCAP ezzel a škoda Rapid felnőtt- és gyermek utasvédelmét, gyalogosvédelmét és biztonsági segédrendszereit ismerte el. „A škoda Rapid piaci szegmense egyik legbiztonságosabb autója” – hangsúlyozta Dr. Frank Welsch, a škoda igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Az Euro NCAP eredményei abszolút független forrásból erősítik meg mindezt. új alsó-középkategóriájú limuzinunk ideális családi autó: utasai és csomagjaik számára egyaránt bőséges helyet kínál, funkcionális, igényes minőségű és csúcsszintű biztonság jellemzi” – folytatta Dr. Welsch. A škoda Rapid mindezeken túl kifejező formavilággal, kiváló ár-érték aránnyal és gazdaságos üzemű motorokkal bizonyul különösen vonzónak. Az új modell mércéül szolgálhat az alsó-középkategóriájú limuzinok szegmensében: tágas, elegáns egyben sokak számára elérhető családi autó, ötletes megoldások sokaságával, fejlett technikával, magas fokú gazdaságossággal és átfogó biztonsági felszereltséggel. Az új limuzin a kisebb škoda Fabia és a nagyobb méretű škoda Octavia között egészíti ki optimálisan a cseh márka modellpalettáját. Az Euro NCAP eredményei biztonsági színvonalát is egyértelműen igazolták. A felnőtt- és gyermek-utasok biztonsága mindvégig kedvező értékeléseket kapott. „A škoda úgy tervezi autóit, hogy középpontban az ember áll, technikáik nem öncélúak, hanem a vezető és utasai személyes biztonsága és kényelme szolgálatában állnak. Nagy örömmel tölt el minket, hogy e jellemzőiket az Euro-NCAP is elismerésével tüntette ki” – fejtette ki Dr. Welsch. A škoda Rapid eddigi díjai is színvonalas kvalitásairól tanúskodnak. Az AUTO ZEITUNG magazin több mint 110 ezer olvasója részvételével zajló szavazásán a škoda új alsó-középkategóriájú limuzinja a „Legjobb ár-érték arányú autó” kategóriában diadalmaskodott. A Rapid ezzel elnyerte az áhított „Auto Trophy 2012” kitüntetést. Az „Auto Bild” magazin „Arany Kormánykerék” („Goldenes Lenkrad”) szavazásán a Rapid a BMW 3-as és a Lexus GS után a „Közép-/felsőkategória” harmadik helyen végzett. Az Euro-NCAP tesztjei során a škoda Rapid átfogó felnőtt-utasvédelme a legmagasabb minősítést szerezte meg, miközben az elérhető pontszám 94 százalékát gyűjtötte be. Az elöl ülő felnőttek védelme a frontális és az oldalirányú ütközések során is a legjobb értékeket kapta, de a tesztbábuk az oldalirányú oszlopnak csapódás vizsgálatakor is csaknem sértetlenek maradtak. Szintén nagyon jól szerepelt a škoda Rapid gyermek-utasai védelme terén, maximális pontszámot szerezve a hároméves gyermek dinamikus tesztek során produkált védelméért. Az škoda eredeti kiegészítőként kínált Isofix-gyerekülésekbe rögzített, hátul ülő tesztbábuk sem a frontális, sem pedig az oldalirányú ütközés során nem szenvedtek sérülést. A Rapid összességében a lehetséges pontok 80 százalékát szerezte meg a gyermekvédelem minősítése során. Ugyancsak pozitívan értékelte az Euro NCAP a škoda Rapid gyalogosvédelmét, lökhárítói e tekintetben maximális pontszámot szereztek. Ezek konstrukcióit úgy tervezték, hogy gyalogosgázoláskor a lehető leghatékonyabban csillapítsák a lábakra ható terhelést. A motorházfedél különösen a gyermekfej lehetséges becsapódásának régiójában ért el jó minősítést. A škoda Rapid fejlett biztonsági segédrendszerei is nagyban hozzájárultak ötcsillagos eredményéhez. E tekintetben elsősorban az EU-országokban a szériafelszereltséghez tartozó elektromos menetstabilizáló rendszer (ESC), valamint a vezető és az első utas biztonsági övének bekapcsolására figyelmeztető jelzés meghatározó. Az Euro NCAP legmagasabb minősítése független forrásból igazolja a škoda Rapid összességében igen magas biztonsági színvonalát. A passzív biztonság területén a bennülők széles körű biztonsági csomag védelmére számíthatnak az esetleges ütközések alkalmával. Ennek részei többek között az első légzsákok, illetve oldal- és fejlégzsákok, az előfeszítővel szerelt, állítható magasságú hárompontos biztonsági övek és a fejtámlák. A szilárd karosszériaszerkezet ütközéskor kedvező deformációs tulajdonságokról tesz tanúbizonyságot. A škoda Rapid az EU-országok piacain már alapfelszereltségében tartalmazza a blokkolásgátlóval (ABS) kiegészített elektromos menetstabilizáló rendszert (ESC). Hosszú tengelytávja, precíz futóműve és nagyszilárdságú karosszériaszerkezete biztos alapot képeznek a magas fokú menetstabilitás számára. A škoda Rapid aktív biztonságát olyan extrafelszereltségként rendelhető funkciói emelik még magasabb szintre, mint például gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszere, kanyarodófénnyel („Corner Function”) kiegészített ködfényszórói vagy éppen emelkedő-asszisztense („Hill-Hold-Control”). Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) európai közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítók és fogyasztóvédők független konzorciuma, amely részletes töréstesztek alapján értékeli az új modellek biztonságát. Kulcsszavak: alsó kategória, alsó középkategória, skoda
|
|
|||||
|
||||||
60 éves a Continental téli gumiabroncs |
||
2012. december 03.
A téli abroncsok gyártásának 1952-es kezdete óta a Continental napjainkban nem csak a világ legnagyobb téligumiabroncs-gyártója, de az alkalmazott technológia terén is egyértelműen piacvezető.
|
A hannoveri központú vállalat termékei a különböző teszteken számos alkalommal bizonyították kiválóságukat, hiszen mind a mai napig folyamatosan szerzik a teszt győzelmeket az elérhető legmagasabb „Különösen ajánlott”, „Példás” és „Jó” minősítésekkel. A Continental abroncsok sikertörténete 1982 novemberében kezdődött, amikor megnyerték a legnagyobb német autóklub, az ADAC első téliabroncs-tesztjét. A „Hógumiktól” a mindentudó abroncsokig A Continental első M+S 14 téli gumiabroncsa óta jelentősen megnőttek az abroncsokkal szemben támasztott elvárások. Az ötvenes években még nagyon kevés autó közlekedett a laza hóval borított utakon. A robosztus mintázati felépítésű, szögezett M+S 14 abroncsot ekkor még csak „hógumiként” emlegették. A mai téli abroncsok futófelülete már sokkal finomabban tagolt, ez pedig a letaposott havon is megfelelő tapadást biztosít. Azonban az autósoknak ma már nem elég, ha egy gumiabroncs „csak” jó tapadást biztosít havas úton, legyen az akár laza vagy kemény hóréteg. Ezen felül jó vízelvezetést, kimagasló vízre felúszás elleni védelmet, pontos irányíthatóságot, csendes futást, magas végsebességet, de mindenekelőtt rövid fékutakat várnak el, legyenek bármilyenek is a körülmények. Ez azt jelenti, hogy az abroncsgyártóknak számos, sokszor egymással ellentétes igénynek kell megfelelniük, és így fejlesztési törekvéseiket a legmagasabb szintre kell emelniük. Az abroncsgyártás sztárjai A mai téli gumiabroncsok igazi „mindenesekké” váltak. 7 °C hőmérséklet alatt jobban tapadnak, mint a nyári abroncsok, helyes használat mellett kevésbé kopnak, megfelelő kialakítás esetén pedig zajkibocsátásuk is alacsonyabb. Mivel a gyártók folyamatosan a tökéletességre törekszenek, a téli gumik az abroncsipar sztárjainak számítanak. A futófelület blokkjainak tapadásáért felelős, ma már igencsak bonyolult kialakítású lamellák mellett a kötött forgásirányú és az aszimmetrikus mintázatok fejlesztésének csak a mérnökök kreativitása szab határt. A téli gumiabroncsok fejlesztésének másik fontos területe a lamelláké. Legyenek ezek a lamellák egyenes, lépcsős, szinusz vagy méhsejt alakúak, hálós szerkezetűek vagy hálózatban kialakítottak, egymáshoz kapcsolódó vagy lépcsős kialakításúak, a cél mindig ugyan az: a nagyobb tapadás elérése következtében a biztonságos közlekedés növelése. A mintázati kialakításon felül egy téli gumiabroncs teljesítményét leginkább az alapanyag-keveréke határozza meg. A nyári abroncsoktól eltérően a téli gumiabroncsok gyártásához speciális lágyítószereket használnak, így azok a hideg időben is rugalmasak maradnak. Ehhez jönnek olyan további vegyi anyagok, mint a kén, a jól ismert szilika, szilán, valamint különböző olajok és gyanták. A keverékek összetétele gyártónként és márkánként jelentősen eltérhet, így például néhány alacsony árfekvésű márka kénytelen lemondani a költséges és nehezen feldolgozható szilika használatáról. Egy dolog azonban összeköti a különféle gumikeverékeket: mindegyik szigorúan titkos, senki nem akar esélyt adni versenytársainak a másolásra. Specialisták a különböző igények kielégítésére Az már a fejlesztések korai szakaszában kiderült, hogy univerzális téli gumiabroncs nem létezik. A járműtől és a használati helytől függően eltérő abroncsokra van szükség, mint például szögekkel vagy szögek nélkül, különböző alapanyag-keverékkel és mintázati kialakítással. Ugyanis csak így lehet megfelelni a változatos időjárási körülményeknek, az eltérő útviszonyoknak, illetve a különböző járműtípusok által támasztott elvárásoknak. A Continental-csoport nyolc márkanév alatt – Continental, Uniroyal, Semperit, General Tire, Gislaved, Viking, Barum, Matador, Mabor – kínál téli gumiabroncsokat a vásárlók számára. Azonban nem minden autósnak nyújt tökéletes megoldást mindegyik márka terméke. A Gislaved és a Viking termékeket például a skandináv, az észak- és kelet-európai, valamint az orosz és ázsiai piacok igényeire szabták. A Gislaved nagyon puha gumikeveréket és szegecselt mintázatot kínál bizonyos regionális piacok számára. Prémium márkaként a Continental abroncsok a legmagasabb biztonsági, kényelmi és teljesítménybeli elvárásokat is kielégítik. Az Uniroyal téli esőabroncsai ideális megoldást nyújtanak azon vidékek számára, ahol a tél csapadékos, és csak esetenként fordul elő havazás. Az Alpokban bizonyított Semperit a hóban gazdag délnémet területekre, Ausztriába vagy Svájcba ajánlott, míg a középső árkategóriába tartozó General Tire, Barum, Matador és Mabor abroncsok a közép-európai tél kihívásaira kínálnak kedvező árfekvésű alternatívát. Gyors, csendes és biztonságos A téli gumiabroncsok ma már nem csak biztonságosabbak és csendesebbek, de egyre gyorsabbak is a korábbi társaikhoz képest. Tartani tudják a tempót a nyári abroncsokkal szemben is, amelyek között már 360 km/h sebességhatárig engedélyezett szériagyártású gumiabroncsot is találni. Mivel az autógyártók számos autó végsebességét 240 km/h sebességtartomány körül korlátozzák, így a mai, akár 270 km/h sebesség elérését is biztosító téli abroncsok aligha hagynak kívánni valót maguk után. Azonban ez a látványos fejlődés elsősorban az utóbbi tíz év eredménye. A 90-es évek végéig 210 km/h volt a sebességhatár. Akkoriban a legtöbb téli gumiabroncs Q és T sebességindex feltüntetésével hagyta el a gyárakat, azaz 160, illetve 190 km/h-ig lettek engedélyezve. A H sebességindexű, 210 km/h sebességre képes abroncsok ritkaságnak számítottak. A Continental 2000-ben mutatta be a ContiWinterContact™ TS 790 V-t, amely az első igazi V sebességindexű téli gumiabroncs volt. Ez az új termék már lehetővé tette a 240 km/h sebességet. Kulcsszavak: alsó kategória, alsó középkategória, continental, felsőkategória, gumiabroncs, logan, teherautó, tél, városi autó, városi suv
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11871 - 11880 |