Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11881 - 11890
Négy „Euro NCAP advanced” díjat is nyert az Audi A3

Négy „Euro NCAP advanced” díjat is nyert az Audi A3

2012. december 03.
Mindjárt négy „Euro NCAP advanced” díjjal tüntette ki az NCAP- konzorcium az Audi A3 modellsorozatát.
Részletek
Audi A3E kitüntetést olyan innovatív, a közlekedési balesetek megelőzését szolgáló biztonsági berendezések nyerhetik el, amelyek jóval túlmutatnak az éppen hatályos, kötelező jellegű passzív biztonsági előírásokon.
Az új Audi A3 az alsó-középkategória első modelljeként négyet is kínál az Euro-NCAP-konzorcium által kitüntetett biztonsági rendszerekből:

A „Pre sense basic” önállóan képes felismerni a különböző kritikus menethelyzeteket és olyan óvintézkedéseket aktivál, amelyekkel a bennülőket az esetleges ütközés során hatékonyan védi. Ilyen például az első biztonsági övek megfeszítése, valamint az oldalablakok és a napfénytető zárása.

Az „Audi pre sense front” a követési távolság biztonságos szint alá csökkenéséről tájékoztatja időben a vezetőt, emellett a kritikus menethelyzetekre is felhívja figyelmét, s szükség esetén önműködő vészfékezést aktivál. Utóbbi segítségével a sebesség mérséklése révén jelentősen enyhíthető, illetve akár teljesen meg is előzhető az ütközés.

Amennyiben a baleset már nem kerülhető el, a másodlagos ütközéseket megelőző vészfékasszisztens célzott fékezési manőverekkel segíti a vezetőt, hogy megelőzze a jármű továbbsodródását és a további ütközéseket.

Az „Audi active lane assist” a szélvédőre épített kamerája segítségével ismeri fel az útburkolati jeleket. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a jármű vezetője szándékán kívül elhagyja a forgalmi sávot, korrekciós kormányzási beavatkozásokkal közbelép. E technika az autópályán és az országúton 65 kilométer/óra sebesség fölött lép működésbe.
Kulcsszavak: a3, audi, családi autó, euro ncap, német, városi autó, zöld
 
A Tesla ingyenes gyorstöltőket fog felállítani a dolgozói parkolóban A Tesla ingyenes gyorstöltőket fog felállítani a dolgozói parkolóban Négy „Euro NCAP advanced” díjat is nyert az Audi A3 Ford hibridek az elektromos járművek városi használatát vizsgáló programban Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ
 
A FIAT 500L megkapta a kiváló ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén

A FIAT 500L megkapta a kiváló ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén

2012. december 03.
A FIAT 500L a lehetséges 100-ból 83 pontot szerzett, és ezzel ötcsillagos értékelést ...
Részletek
Fiat 500LA FIAT 500L a lehetséges 100-ból 83 pontot szerzett, és ezzel ötcsillagos értékelést érdemelt ki az Euro NCAP nagy presztízsű ütközésbiztonsági vizsgálatán. A modell a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokat 94 százalékos eredménnyel teljesítette, gyermek utasvédelmi teljesítménye 78 százalékos volt, a gyalogosvédelmi teszten pedig 65 százalékot ért el, míg vezetéstámogató biztonsági rendszereit 71 százalékra értékelte az Euro NCAP.

Az eredmény jelentőségét még inkább növeli, hogy a szervezet 2012-ben jelentős mértékben megszigorította az ötcsillagos felnőtt és gyermek utasvédelmi, valamint gyalogosvédelmi minősítés elérésének feltételeit. Ezzel a kiemelkedő eredménnyel a Fiat ismételten bebizonyította, hogy kiemelt figyelmet fordít a közlekedés minden szereplőjének személyes biztonságára.

Az új Fiat 500L minden hatályban lévő, nemzetközi ütközésvédelmi szabványt teljesít, és ezáltal a ma elérhető legmagasabb szintű biztonságot nyújtja utasainak, valamint a közlekedés további résztvevőinek. A Fiat mérnökei fizikai prototípusok igénybe vétele nélkül, több ezer órányi szimuláció eredményeként hozták létre azt az új padlólemezt, amelyet elsőként az 500L hasznosít. A virtuális tervezés eredményét a fejlesztés későbbi fázisában, a kész autókon fizikai valójukban is igazolták: a gyár összesen 200 vizsgálatot végzett a jármű alrendszerein és komponensein, több mint 100 ütköztetéses szimulációt és ugyanennyi töréstesztet hajtottak végre, amelyek során minden elképzelhető baleseti helyzet hatásait felmértek, a frontális és oldalirányú ütközéstől kezdve a boruláson és a ráfutásos ütközésen át a gyalogosgázolásig. Ezen tesztek során változatos sebességtartományokban, eltérő jellegű és szerkezetű akadályokkal, a legkülönbözőbb testfelépítésű utasokkal vizsgálták a jármű biztonsági teljesítményét, igazodva a valós élethelyzetekben előforduló körülményekhez.

Mindezen erőfeszítések eredményeként a Fiat mérnökei egy olyan biztonsági utascellát hoztak létre, amelynek kettős elülső tetőoszlopa teljesíti az Egyesült államokban hatályos valamennyi ütközésvédelmi, illetve méretezési és anyaghasználati előírásokat is. A három erőelvezetési útvonalból felépülő elülső vázrész szerkezeti szempontból igen egységes, ami frontális ütközés esetén kiszámítható, homogén deformációs és erőelnyelő képességet eredményez, függetlenül az ütközésben részt vevő másik jármű vagy akadály jellegétől és típusától.  Ez a kialakítás egyformán forradalmi áttörést jelent az ütközési kompatibilitás terén, (hiszen a Fiat 500L orra kevésbé agresszívan találkozik a balesetben szereplő másik gépkocsi orrészével vagy oldalával), illetve a saját utasvédelem terén, mivel az egységes alakváltozás következtében az utasok elmozdulását meggátolni hivatott biztonsági rendszerek az ütközés jellegétől függetlenül hatékonyabban végezhetik feladatukat.

Fiat 500LAz utasok teljes körű védelme érdekében a Fiat új városi egyterűje alapkivitelben kínálja a frontális és függönylégzsákokat (vezető oldali térdlégzsák opcióként rendelhető), továbbá a kettős övelőfeszítővel és överőhatárolóval felszerelt, hárompontos biztonsági öveket.  Ezen kívül természetesen jelentős szerepet játszik az utas- és gyalogosvédelem terén a karosszéria, a motorházfedél, az ajtók, valamint a műszerfali kereszttartó elem, továbbá az ülések és a kormányoszlop. Az utóbbi ütközéskor összecsuklik, ezzel óvva a vezető mellkasát, illetve megakadályozva, hogy a mechanikus alkatrészek az utastérbe tolják a kormányoszlopot – ez különösen az Euro NCAP szabványainál jóval erőteljesebb, frontális ütközések esetén bír jelentőséggel.

Mindezeken túlmenően a Fiat 500L preventív biztonsági arzenáljának része a nappali menetfény funkcióval felvértezett fényszóró, valamint az automata kanyarvilágítás szolgáltatással rendelkező ködfényszóró is.
Az új modell ezen kívül alapfelszerelésként kínálja a következő aktív biztonsági rendszereket: vészfékrásegítéssel (BAS) felszerelt blokkolásgátló (ABS), valamint kifinomult menetstabilizáló elektronika (ESC), amely a gépkocsi stabilitását veszélyeztető határhelyzetekben közbeavatkozik, segítve a vezetőnek visszanyerni uralmát a jármű felett.

A Fiat 500L menetstabilizáló elektronikai rendszere (ESC) a következő, igen hasznos funkciókkal bír:

•ASR (kipörgésgátló) rendszer, amely a teljes sebességtartományban optimális tapadást biztosít a fékek, illetve a motor vezérlése révén, lehetővé téve, hogy a Fiat 500L rossz tapadású útfelületeken is biztonságosan közlekedhessen.
•Visszagurulásgátló: a rendszer a fékpedál felengedését követően körülbelül 2 másodpercen keresztül fenntartja a féknyomást, ezzel megkönnyítve az emelkedőn történő elindulást, anélkül, hogy a vezetőnek be kellene húznia a kéziféket.
•MSR (motorfék-szabályozás): ha a vezető rossz tapadási viszonyok mellett hirtelen visszavált, az MSR funkció a forgatónyomaték szabályozásával megakadályozza, hogy a hajtott kerekek blokkoljanak és megcsússzanak.
•DST (kormányzási nyomaték-szabályozás): a rendszer a menetbiztonságot és a vezethetőséget egyaránt javítja. Az aktív elektronikus kormánymű automatikusan korrigál, valamint alacsony tapadási együtthatójú felületen minden helyzetben ellensúlyozza a túlkormányzottságot.
•ERM (elektronikus borulásgátlás): ez a funkció akkor avatkozik közbe, ha az egyik kerék elemelkedik a talajról. Amennyiben az ERM extrém menetdinamikai jelenséget észlel, haladéktalanul a vezető segítségére siet, és helyreállítja a jármű stabilitását.

Fiat 500LVégül, de nem utolsó sorban meg kell emlékeznünk a vadonatúj „Városi fékvezérlés” rendszerről. Ez a berendezés képes felismerni a jármű útjába kerülő akadályokat, és – amennyiben a vezető nem lassít –automatikusan fékezve megakadályozni az ütközést. Bizonyos paraméterektől (útfelszín minősége, jármű pillanatnyi menetdinamikai jellemzői és haladási iránya, az akadály elhelyezkedése, a gumiabroncsok állapota, stb.) függően a rendszer akár teljesen meg tudja előzni a balesetet („ütközés elkerülése”), de legalábbis képes mérsékelni annak következményeit („ütközés enyhítése”).

A Fiat 500L ezen kifinomult rendszerei három további funkciót is a vezető rendelkezésére bocsátanak: az automata vészfékrendszert (AEB), a fékelőkészítést és a vészfékrásegítést. Ezek közül az első messzemenőkig meghagyja a vezető döntési szabadságát, illetve a jármű feletti uralmát, és kizárólag vészfékezés esetén lép működésbe, miután felmérte az akadály helyzetét és közeledésének ütemét, a jármű saját sebességét (30 km/óra alatt), oldalirányú gyorsulását, a kormányszöget, valamint a gázpedál állását, illetve annak változását. A „fékelőkészítés” funkció előzetesen megnöveli a féknyomást, és ezáltal gyorsabb fékreakciót tesz lehetővé, akár az automatikus vészfékrendszer működtetéséről, akár a vezető által végrehajtott lassítási manőverről van szó. A harmadik, vészfékrásegítő funkció felismeri a veszélyhelyzetet, és a fékpedál reakciójának megváltoztatása révén gyorsabb fékezést tesz lehetővé.

További cikkek
Kulcsszavak: fiat, hírek, olasz, tesztek
 
A FIAT 500L megkapta a kiváló ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén Megszűnt a Chrysler cégnév A FIAT 500L megkapta a kiváló ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén Megválik GM-részvényeitől az amerikai kincstár A FIAT 500L megkapta a kiváló ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatkozott az új Doblò Cargo A FIAT 500L megkapta a kiváló ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén Helyreállt a rend a magyar Suzukinál
 
A Chevrolet Spark EV maga az elektromos örömautózás

A Chevrolet Spark EV maga az elektromos örömautózás

2012. november 30.
A 2014-es Chevrolet Spark EV villanyautó, amelyet ma mutatnak be a Los Angeles...
Részletek
Chevrolet Spark EVA 2014-es Chevrolet Spark EV villanyautó, amelyet ma mutatnak be a Los Angeles International Auto Show kiállításon, egy élénk és jó kapcsolattartó, ötajtós, megfizethető városi miniautó, amely felvillanyozóvá tesz minden egyes utazást. Adózott ára 25.000 dollár alatt lesz.

A Chevrolet Volttal az Egyesült államok villanyautó-piacának több mint felét teríti be a márka, a Spark EV pedig a bevált motorra és akkumulátorra épít. Amikor jövő nyáron elkezdődik az értékesítése, a várakozás szerint a kategória leghosszabb elektromos hatótávját éri majd el, és első villanyautóként kínálja a SAE Combo DC Fast Charging gyorstöltést, amelynek jóvoltából 20 perc alatt lehet elérni 80 százalékos feltöltöttséget.

“Aki beül egy ilyen, csúcstechnikával telerakott, nyolc másodpercen belül százra gyorsító elektromos miniautóba, többé ki sem akar szállni belőle,” mondta Mark Reuss, a General Motors North America elnöke. “A Volt és most a Spark EV megmutatja, hogy a Chevrolet mindenki másnál jobban ért a villanyautókhoz, és többet tesz a villanyautósokért.”

A Spark EV fontos funkcióit, például a vezetési stílus és egyéb körülmények alapján számított tényleges hatótávot, világosan és ösztönszerű érthetőséggel mutatja két konfigurálható, nagy felbontású, színes, hétcolos LCD képernyő. A zenét a Chevrolet exkluzív MyLink rádiója (standard) hozza be az autóba, okostelefon-alapú szórakoztatással együtt – alkalmazásokkal fut a BringGo navigátor, a TuneIn globális, internetes  rádió, a Pandora és a Stitcher. A nagy durranás az Apple Siri, a kompatibilis (4S és újabb) iPhon telefonok tulajdonosainak. Az eddig bejelentett piacokon, például Kalifornián és Dél-Koreán kívül a Spark EV kapható lesz Oregon, Kanada és egyéb országok egyes márkakereskedőinél is. A Spark EV használható lesz Kalifornia teleautó-sávjain (high-occupancy vehicle – HOV) is.

Chevrolet Spark EVA Spark EV lelke

A Spark EV hajtóerejét fejlett villanymotor és akkumulátor adja. A GM által tervezett egytengelyű motor és elektromos hajtómű együttes teljesítménye 130 LE (100 kW), nyomatéka 542 Nm, ami élénk gyorsítást tesz lehetővé. A több mint 20 kWh kapacitású lítiumion-akku várhatóan a kategória egyik legjobb elektromos hatótávját adja majd. A motort és a hajtóművet amerikai eredetű, illetve a világpiacon beszerzett alkatrészekből a GM White Marsh (Maryland) gyártóüzeme szereli össze – ez az első eset, hogy egy amerikai gyártó az Egyesült államokban állítja elő egy korszerű villanyautó komplett elektromos berendezését.

A Spark EV hosszú élettartamú, biztonságos, strapabíró és megbízható akkumulátorára nyolcéves, illetve 160 ezer kilométeres garanciát adnak. A lítiumion-telep 336 prizmás cellából áll, súlya 254 kg, térfogata 133 liter.
“A Spark EV akkumulátorát több mint 200 ezer órán át teszteltük laboratóriumainkban”, mondta Pamela Fletcher, a Chevrolet villanyautós főmérnöke. “Nagyon sokáig bírja, és ugyanolyan szigorú tűréseknek felel meg, mint a Volt akkuja.”

Rövid időt tölt töltéssel

A Spark EV az első észak-amerikai villanyautóként kapja meg opcióként a SAE Combo DC Fast Charge gyorstöltőt, amellyel 20 perc alatt lehet 80 százalékig feltölteni. A normál fedélzeti töltő háromféle áramforrással  – egyenáramú gyorstöltés, váltóáramú 240 és 120 V – működhet. 240 voltos konnektorról kevesebb, mint hét óráig tart a Spark EV feltöltése. A folyamat beállítható a tervezett indulási idő, illetve a csúcsidőn kívüli kedvezőbb áramtarifa figyelembevételére. Számítógépes távirányításra és távmegfigyelésre az OnStar.com ad lehetőséget, illetve egy speciális Chevrolet mobiltelefon-alkalmazás, az OnStar Remote Link segítségével. A Spark EV-hez hároméves standard OnStar szolgáltatás jár.

Chevrolet Spark EVEnergiatakarékos külső, technikás utastér

A Spark EV segít gazdájának maximális hatótávot elérni. A benzines Spark minden egyes részének aerodinamikai csiszolása például négy kilométeres javulást hozott a gyakorlatban. A Spark EV színei között szerepel például az Elektromos Kék, a Fekete Gránit, a Csúcs Fehér, az Ezüst Jég és a Titánium. Belseje tágas, csendes és kényelmes, a ragyogó Elektromos Kék és a krómozás kombinációjával. Az 1911-ben Detroitban alapított Chevrolet ma a világ egyik legnagyobb autómárkája, több mint 140 országban tevékenykedik, és évente több mint négymillió kis fogyasztású, élénk, kifejező formájú és jó minőségű személy- valamint teherautót ad el. Bővebben a Chevrolet modellekről: www.chevrolet.com.

További cikkek


Az új RAV4 a 2012-es Los Angeles-i Autókiállításon
A Nissan LEAF rekordot állított fel az elektromos autók legnagyobb felvonulásával
A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén
Kulcsszavak:
 
Új Xcellence felszereltséggel frissíti még stílusosabbá és sokoldalúbbá Alhambra sorozatát a SEAT Új Xcellence felszereltséggel frissíti még stílusosabbá és sokoldalúbbá Alhambra sorozatát a SEAT A Chevrolet Spark EV maga az elektromos örömautózás Volkswagen Haszonjárművek a hannoveri IAA kiállításon Az Alstom 50 Traxx Universal mozdonyra szóló keretszerződést írt alá, beleértve a kapcsolódó szolgáltatásokat is Az Alstom 50 Traxx Universal mozdonyra szóló keretszerződést írt alá, beleértve a kapcsolódó szolgáltatásokat is Elkészült az ötszázezredik Duster a Dacia romániai gyárában Elkészült az ötszázezredik Duster a Dacia romániai gyárában A Siemens vasútvonalat korszerűsít Törökországban A Siemens vasútvonalat korszerűsít Törökországban
 
A Jazzy Street december 1-i adásának tartalmából

A Jazzy Street december 1-i adásának tartalmából

2012. november 30.
A Ssangyong márka Magyarországon már kétszer is felverekedte magát az ismert és szerethető...
Részletek
Jazzy StreetA Ssangyong márka Magyarországon már kétszer is felverekedte magát az ismert és szerethető 4x4-esek körébe, mikor néhány éve a gyár megromlott anyagi helyzete miatt a hazai importőr mögül egyszer csak kiesett a gyári háttér, magával rántva a sok éves munka eredményét is.

Most az új és már tőkeerős tulajdonosi háttérrel, szinte száguld a márka az európai piacokon. újabbnál újabb modellek jönnek, szép a design, a technikával eddig sem volt baj, és a tervek között már a jövő autói is látóközelségben vannak. erről beszélgetünk a Wallis SangYong üzletágának kereskedelmi és marketing vezetőjével, Jakab Zsolt úrral.

Erdélyi Péter urat, az MGE elnökét kértük meg, hogy segítsen nekünk az oly sokszor hallható autójavítással kapcsolatos anomáliák megoldásában. Talán nincs is olyan autós, akinek valamelyik ismerősével ne esett volna meg, hogy a szervizben a hiba helyes diagnosztizálása helyett, vagyont érő alkatrészek cserélgetésével próbálják kitotózni, mi is a baja négykerekű útitársunknak, persze mindezt a mi kontónkra. Ki kell-e fizetni a tudatlanság árát, valóban ilyen nehéz-e megállapítani egy-egy probléma okát, és ha valamilyen alkatrészt fölöslegesen építettek be, mit tehetünk?

Somos András úrral a Traveltech Kft. szakértőjével beszélgetünk a lézerblokkolókról, a detektorokról, és arról, hogy a megváltozott törvényi környezetben érünk-e valamit, a nemrég méregdrágán megvásárolt berendezésekkel. A sebességmérők idejében való bemérésének esélyeit drasztikusan rontja a január elsejétől átalakuló rendőrségi technikai háttér is, hiszen az új berendezéseket nagy valószínűséggel már csak akkor észlelhetjük, ha bemértek minket. Hogyan tovább? Marad a jogkövető magatartás.... Talán ez se rossz megoldás.

Elismerés a kiváló munkáért! A magyarországi bázisából regionális központ lett! Erről és a Fiat csoport 2013-ban várható újdonságairól mesél nekünk Stekl László úr, a Fiat csoport közép- kelet-európai központjának igazgatója.  ...és persze nehogy elfelejtsük az új modellt a Fiat 500 L -t, aminek a bemutatója már meg volt, és a szalonokból rövidesen az utcára gördülhetnek az 500-as széria családi verziójának első darabjai.

FiatA világűr meghódítása az emberiség nagy vágya volt és mind a mai napig az is maradt. Amióta mi emberek is elkóborolunk a világűrbe, leszállunk a holdra, négy, vagy sokkerekű járműveket küldünk magunk helyett az égitestekre, egyre több helyen parkolnak magányosan azok a járműveink amiket széthagytunk a hold, vagy éppen a Mars felszínén. Ezekről és a Kíváncsiság nevű marsjáró kutatásainak világraszóló híreiről is mesél nekünk dr. Bujtor László.  ...talán a Marson is volt, vagy van valamilyen nyoma az életnek? úgy tűnik igen....

Erőszakosság, arrogancia, egymás veszélyeztetése a közutakon. Olyan fogalmak, amelyek nem ismeretlenek hazánkban. Bizony Nyugat-Európa jónéhány országában annál kisebb dolgokért is letöltendő börtönbüntetés jár, mint amit nap-mint nap tapasztalhatunk az útjainkon a kivagyiságtól, vagy éppen a napi gondoktól és még oly sok társadalmi problémától szenvedő közösségünkben. A politika és a politikusok felelőssége nem is kérdés, de mi most nem erről beszélgetünk  dr. Vizi Andrással, a DAS szakjogászával, hanem arról, hogy mit kezdhetünk a magukról megfeledkezett, néha elmebetegnek tűnő ámokfutókkal, vagy álmatagon araszoló veszélyeztetőkkel!?  Mert bizony a lassan ténfergő autós legalább olyan veszélyforrás, mint a mindenkit letaposó, megleckéztető, alanyi jogon a sor elejére agresszívan, vagy pofátlanul betolakodó közúti veszélyforrásként működő, torzult személyiségű autós társaink.

A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton úJ IDŐBEN!!! 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Streeten a két műsorvezető, Bögös Sándor és Csökő Zoltán. Ismétlés kedden 20 órától.


Kulcsszavak: 4x4, jazzy street, ssangyong, városi autó, városi suv
 
A Jazzy Street december 1-i adásának tartalmából Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n A Jazzy Street december 1-i adásának tartalmából A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából A Jazzy Street december 1-i adásának tartalmából Július első hétvégéjén újra Rally Café Autósport Magazin a Jazzy Streeten A Jazzy Street december 1-i adásának tartalmából Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street A Jazzy Street december 1-i adásának tartalmából Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0
 
Csökkenthető a téli autós balesetek száma

Csökkenthető a téli autós balesetek száma

2012. november 30.
Idén februárban, a havas-jegyes utakon 18 százalékkal több volt az autós balesetek száma, mint az első féléves havi átlag, de megfelelő gumiabroncsokkal a téli kockázat csökkenthető - közölte a Groupama-Garancia Biztosító az MTI-vel.
Részletek
Csökkenthető a téli autós balesetek számaA téli gumiabroncsok 7 fok alatt jobban tapadnak az úthoz, mint a nyári gumik. Az új téli gumi profilmélysége 8-10 milliméter, de 4 milliméter alatt már jelentősen csökken a tapadás. Ezért nem szabad megvárni a jogszabályban meghatározott, minimális 1,6 milliméteres profilmélységet, mivel az már messze nem biztonságos.

Ha a téli gumik idősebbek 5 évesnél, hiába megfelelő a profilmélység, mégis csökken a tapadás. A Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum tapasztalatait összegző elemzés szerint az őszi gumicserénél hiába teszi a szerelő a hajtott első kerekekre a kevésbé kopott abroncsokat, mert az eltérő kopás miatt a hátsó kerekek farolásra hajlamossá válnak.


Kulcsszavak:
 
A Yamaha Motor bemutatja a 04GEN-t az első Vietnami Motorkerékpár Show-n A Yamaha Motor bemutatja a 04GEN-t az első Vietnami Motorkerékpár Show-n Csökkenthető a téli autós balesetek száma Egyirányúsították a budai alsó rakpartot a hónap végéig Csökkenthető a téli autós balesetek száma A Hyundai Motor Group formatervezésért felelős igazgatója nagy presztízsű elismerésben részesült A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén Csökkenthető a téli autós balesetek száma A Volkswagen Csoport új motorgyárat avatott Mexikóban
 
Az új RAV4 a 2012-es Los Angeles-i Autókiállításon

Az új RAV4 a 2012-es Los Angeles-i Autókiállításon

2012. november 30.
A 2012-es Los Angeles-i Autókiállításon lép először porondra.
Részletek
Toyota RAV4A 2012-es Los Angeles-i Autókiállításon lép először porondra a Toyota vadonatúj kompakt SUV-modelljének negyedik generációja.

Egy új szegmens felfedezése

A Toyota büszke arra, hogy megteremtette a kompakt SUV-k piacát, amikor 1994-ben bemutatta első szabadidőautóját RAV4 - Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive. A kompakt, 3,96 méter hosszú, háromajtós “városi terepjáró” jelentősen különbözött a hagyományos 4x4-esektől. Az autó viszonylag kicsi, 2,0 literes motorját keresztben építették be az önhordó karosszériába, s az új jármű elöl-hátul független kerékfelfüggesztést kapott. Ezzel megszületett a kompakt SUV-kategória, amelyben ma már több mint 20 különféle modell található.

1994 óta a mintegy 150 országban forgalmazott RAV4 eddigi három generációjából több mint 4,5 millió darab talált gazdára, s e mennyiségből mintegy 1,2 millió darab kelt el az európai piacokon. A negyedik generációs modell továbbra is megőrzi azokat a formai elemeket, amelyek sikerre vitték a korábbi változatokat. Ahogy az elmúlt 18 év során, úgy az új modellgeneráció esetében is az volt a fejlesztők fő célkitűzése, hogy a RAV4 tökéletesen megfeleljen a vásárlók folyamatosan emelkedő elvárásainak, amelyek dinamikusan formálják a kompakt SUV-k piacát, hiszen az aktív életmódot élő családok egyre nagyobb térkínálatot és egyre rugalmasabban alakítható belső tereket igényelnek.

Az új RAV4 tervezői kiválóan megérezték a hangsúlyok változását, és olyan autót alkottak, amely továbbra is maga diktálja a divatot a kategóriában. Az új modell különleges, egyedi stílust, kifinomult, prémium minőségű utasteret és új Integrált Menetdinamikai Rendszert, valamint élvezetes vezethetőséget és alacsony fogyasztású hajtásláncokat kínál.

Toyota RAV4Kifinomult külső dizájn

Az elődjénél hosszabb (+205 mm), szélesebb (+30 mm), ám alacsonyabb (-25 mm) kompakt SUV egészen újfajta oldalnézetet mutat, ami tökéletesen kifejezi az autó sokoldalúságát, tágasságát és tovább javított menetdinamikai jellemzőit. A vadonatúj külső dizájn az új Toyota-orrkialakítás kifinomult stílusjegyeivel ötvözi a letisztult, izmos formavilágot, amely pontosan azt az erőteljes hangulatot sugallja, amit egy kategóriaelső összkerékhajtású autótól elvárhatunk. A Toyota újfajta orrkialakításának meghatározó elemei a vállalat Under Priority hűtőrács-dizájnja és a Keen Look stílusú fényszórók alkalmazása; mindezt még hangsúlyosabbá varázsolja a LED Nappali Világítás (DRL), jóval dinamikusabb és agilisabb megjelenést biztosítva az autó számára.

Az Under Priority dizájnt az alsó lökhárítóban megnyitott nagyméretű, trapéz alakú alsó légbeömlő jellemzi, valamint egy kisebb felső hűtőrács, amely fényszórótól fényszóróig nyújtózva teljesen kitölti a rendelkezésre álló helyet. A lökhárító alsó részének fekete műanyag borítása erős és tartós idomot formál, amely az egész jármű alatt körbefut – beleértve a kerékjárati íveket is -, hasznos védelmet nyújtva a terepen, és tovább erősítve az új SUV karakteres kiállását.

Oldalnézetből feltűnik az új RAV4 térhatékony kialakítása, emelkedő övvonala és különleges sziluettje, amely immár a Toyota sikeres kompakt SUV-modellgenerációinak jellegzetes védjegyévé vált. Az erőteljes övvonal felett látható, sötétített B és C oszlopok erősen kihangsúlyozzák az oldalüvegezés lendületes vonalait, akárcsak azt, hogy az autó utastere tágasabb lett. A karosszéria domború felületei izgalmas kontrasztot alkotnak a kerékjárati ívek és a küszöbök homorú formáival, dinamizmussal és erővel töltve fel az új RAV4 megjelenését.

Hátul a kabin erősen összeszűkül, éles ellentétet képezve a kocsitest alsó részének széles kialakításával; a hátsó kerékjáratok fölött kialakított izmos vállrész látványosan kiemeli a jármű stabil kiállását. Az új formavilágú hátsó lámpatestek még inkább kihangsúlyozzák az övvonal és a hátsó kerékjáratok fölötti vállrész nagymérvű megerősítését, így remekül érvényesül a csomagtérajtó üvegezett felületeinek vizuális hatása.

Toyota RAV4A tetőspoilerrel egybeépített ötödik ajtó zsanérjai felülre kerültek, a pótkereket pedig másutt helyeztük el, hogy az új RAV4 még formavilága letisztultabb és áramvonalasabb legyen.Az új modell kilencféle fényezéssel rendelhető, amelyek közül három – a kékesszürke gyöngyház, a mohazöld és a fekete gyöngyház – új a RAV4 kínálatában.

Innovatív, még jobb minőségű utastér-kialakítás

Tágas, komfortos kabin és vezetőközpontú cockpit-kialakítás – a vadonatúj beltéri dizájn a RAV4 közmondásos praktikumát nagyobb helykínálattal, még jobb minőségű kidolgozással és hangsúlyosabban SUV-jellegű vezetési élménnyel kombinálja. A műszerfal dinamikus hangulatú, látványos formavilágát ívelt, metálfényezésű betét teszi karakteressé, amely elválasztja egymástól a hangsúlyos felső traktust és az alsó részt. A váltóalagúttól induló betét körülöleli az új műszeregységet, a kormánykereket és a lábteret, kiemelve, hogy a RAV4 utasterét a vezető köré formáltuk.

Az új dizájn letisztult, kifinomult eleganciáját még inkább kihangsúlyozzák a kiváló minőségű anyagok, a megérinthető felületek lágy burkolatai, a kárpitok hibátlan kidolgozása és új színvilága. A műszerfalon nagyobb arányban használtunk bőrborítást, ami kiváló minőségérzetet teremt a kabinban.
A műszerek és kezelőszervek tisztakék  megvilágítása éles, hűvös fényt ad, kiemelve az új utastér kifinomultságát és határozott formavilágát.

Ergonomikus vezetői üléshelyzet

Az új RAV4 vezetői környezetét és üléshelyzetét úgy terveztük meg, hogy kiváló ergonómiát, magasabb szintű komfortot, jobb kilátást és még élvezetesebb vezetési élményt nyújtson. A vezető csípőpontja 5 mm-rel lejjebb került, a vezetőülés 15 mm-rel tágabb mérettartományban állítható, a kormányoszlop szögét pedig 2,3 fokkal csökkentettük. Mindemellett javult a kilátás menetirányban: az A oszlopok kijjebb kerültek oldalirányban, így a vezető látómezeje 3 fokkal szélesebb lett, ráadásul az oszlopok vastagsága is 8 százalékkal csökkent.

Toyota RAV4Tágasabb és variálhatóbb tér  

A manőverezés szempontjából rendkívül fontos kompakt külső méretek megtartása mellett az új RAV4 hossza 4,57 m, a tengelytáv pedig 2660 mm, így jelentős mértékben nőtt az utastér; az autó helykínálata és csomagtere megfelel egy nagyobb, „D”  szegmensbeli autó értékeinek. Az első és hátsó üléssor közt mért tandemtávolság 970 mm, ez a legnagyobb méret a kategóriában. Ezért, és az első üléstámlák vékonyabb kialakítása révén a hátul ülőknek nagyobb  hely jut.  A 60:40 arányban osztott hátsó üléssor kényelmesebb lett az ülőlapok hosszának növekedésével, dőlésszögük pedig 2 fokkal nőtt, s a magasabb oldalpárnázat jobban megtámasztja az utasok testét.

A Toyota egyedülálló Easy Flat ülésrendszerének köszönhetően a RAV4 továbbra is praktikus és könnyen variálható utasterű jármű, vagyis kiválóan megfelel a kompakt SUV-kategóriával szemben támasztott elvárásoknak. A maximális variálhatóság érdekében a hátsó üléssor 60:40 arányban osztott, és a háttámlák egymástól függetlenül állíthatók. A csomagtér hosszabb lett, és a raktér befogadó képessége 547 literre nőtt. A padló alatti rakodórekesz mérete 51 literről 100 literre bővült. Az oldalra nyíló csomagtérajtót felső zsanérozású, felfelé nyílóracseréltük, amelyhez elektromos mozgatás is rendelhető. A rakodónyílás alsó pereme mindössze 645 mm magasan van; ez a kategória legjobb értéke, akárcsak a rakodónyílás 1335 mm-es szélessége.


Kulcsszavak: 4x4, autószalon, honda, los angeles, suv
 
Bridgestone abroncsokkal hozza forgalomba első városi terepjáróját a Maserati Bridgestone abroncsokkal hozza forgalomba első városi terepjáróját a Maserati A Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét  a Honda Urban EV Concept A Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét a Honda Urban EV Concept A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét A Nissan Genfben mutatja be egyedi prémium tanulmányautóit A Nissan Genfben mutatja be egyedi prémium tanulmányautóit Az új RAV4 a 2012-es Los Angeles-i Autókiállításon Frankfurtban újabb drágakő érkezik DS-mitával
 
Tűzoltó járművek a katasztrófavédelem számára

Tűzoltó járművek a katasztrófavédelem számára

2012. november 30.
2012. november 23-án Pintér Sándor belügyminiszter 9 db tűzoltó járművet adott át városi tűzoltóságok számára.
Részletek
Renault Trucks2012. november 23-án Pintér Sándor belügyminiszter 9 db tűzoltó járművet adott át városi tűzoltóságok számára.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Mogyoródi úti telephelyén került sor 9 db Renault Kerax 430.19 4x4-es alvázra épített vízszállító jármű hivatalos átadására. A speciálisan katasztrófavédelmi felépítmény fogadására előkészített alvázakra a magyar BM Heros Zrt. gyártotta a 7000 literes víztartállyal, szivattyúval és málhatérrel rendelkező speciális felépítményt

Pintér Sándor belügyminiszter dr. Bakondi György tűzoltó altábornagy, az OKF főigazgatója, és dr. Tollár Tibor tűzoltó dandártábornok, gazdasági főigazgató-helyettes jelenlétében adta át a járművek kulcsait az alább felsorolt 9 város tűzoltóparancsnokainak: Nyíregyháza, Szeged, Pécs, Kecskemét, Eger, Kazincbarcika, Gödöllő, Szeghalom, Salgótarján.

A Renault Trucks Hungária Kft. ezzel az átadással 200 db-ra növelte az országban tűzoltó és katasztrófavédelmi feladatokat ellátó Renault Trucks járműflotta számát. A következő Renault Trucks járművek (8 db gépjárműfecskendő) átadása 2013. januárjában várható.


Kulcsszavak: fluence, hét ülés, japán, renault, s60, ssangyong, stepway, tgk, trucks, tűzoltó
 
Tűzoltó járművek a katasztrófavédelem számára Ssangyong XLV Concept premier a Genfi Autószalonon Tűzoltó járművek a katasztrófavédelem számára A Volvo XC90 továbbra is az egyik legbiztonságosabb sport-terepjáró a piacon Tűzoltó járművek a katasztrófavédelem számára Bemutatkozott a Renault Captur SsangYong LIV-2: A koreai gyártó új zászlóshajója SsangYong LIV-2: A koreai gyártó új zászlóshajója Tűzoltó járművek a katasztrófavédelem számára Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók
 
Egymilliárd dolláros beruházással épít gyárat Kínában a General Motors

Egymilliárd dolláros beruházással épít gyárat Kínában a General Motors

2012. november 29.
Vegyes- vállalati partnereivel közösen egymilliárd dolláros beruházással gyárat épít Kínában a General Motors (GM) - írja a China Daily napilap.
Részletek
Egymilliárd dolláros beruházással épít gyárat Kínában a General MotorsA gyár építése jövő év elején kezdődik a közép-kínai Csungking városában, és kapuit várhatóan 2015-ben nyitja majd meg. A GM-nek a sanghaji SAIC Motor Corp. és a Wuling Motors Holdings partnerekkel közös gyártóegysége évi 400 ezer jármű és motor előállítására lesz képes. Azt egyelőre nem tudni, melyik modelleket gyártják majd az új telepen.

A GM-nek a dél-kínai Liucsouban és a kelet-kínai Csingtaoban már van gyára, a csungkingi egység az évtized közepére kitűzött céljainak - 2015-re évi kétmillió jármű értékesítése - elérésében segíti majd a vállalatot. A GM Kína legnagyobb autógyártója, két kínai partnerével csaknem másfél évtizede működik együtt, Cadillac, Chevrolet, Opel, Buick, Jiefang, Baojun és Wuling márkájú járműveket értékesít a kínai piacon.

Kína jelenleg - az Egyesült államok után - a világ második legnagyobb autópiaca. A pekingi ipari és információ-technológiai minisztérium hivatalos statisztikái szerint az autógyártás és autóvásárlás 2000 és 2010 között átlagosan 20 százalékkal bővült évente, az idén a 19 milliós határt is túllépi majd. Az előrejelzések szerint a kelet-ázsiai ország már jövőre lekörözheti az Egyesült államokat a könnyűjárművek piacán: 2013-ban ezekből 21 milliót értékesítenek majd Kínában, míg az USA-ban ez a szám 15 millió körül várható.

Egymilliárd dolláros beruházással épít gyárat Kínában a General Motors






























Kulcsszavak: autógyár, buick, cadilac
 
Egyszeri, bruttó 870 ezer forintos juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói Egyszeri, bruttó 870 ezer forintos juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói A Volvo Car Mobility bevezeti az ´M´ mobilitási márkát A Volvo Car Mobility bevezeti az ´M´ mobilitási márkát Egymilliárd dolláros beruházással épít gyárat Kínában a General Motors Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben Egymilliárd dolláros beruházással épít gyárat Kínában a General Motors Megjött a legmenőbb áruszállító Egymilliárd dolláros beruházással épít gyárat Kínában a General Motors HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban
 
Az Infiniti teljesen új modellt mutat be Detroitban

Az Infiniti teljesen új modellt mutat be Detroitban

2012. november 29.
Az Infiniti ma bejelentette, hogy január 14-én leleplezi teljesen új sportszedánját .az észak-Amerikai Autókiállítás sajtótájékoztatója keretében, amelyet a Cirque du Soleil különleges előadása követ.
Részletek
InfinitiAzok számára, akik nem tudnak jelen lenni a sajtótájékoztatón Detroitban, az Infiniti élő közvetítést ad az eseményről az InfinitiUSA.com oldalon és a márka Facebook profilján, a Facebook.com/Infiniti lapon. A mai bejelentés, mely szerint a prémium márka az inspiráció új útjaira lép, a piaci részesedését is növeli a világméretű üzleti növekedési stratégiájának megfelelően, az Infiniti elnöke, Johan de Nysschen irányítása alatt.

A január 14-ei leleplezés alkalmával de Nysschen beszédében bemutatja majd a márkával kapcsolatos jövőképét, amely új irányt mutat az Infiniti számára a következő években. Az Infiniti 2012-ben számos stratégiai változtatást hajtott végre, ide értve, hogy központját Hong Kongba helyezte. A májusi költözést követően júliusban kinevezték de Nysschen-t a márka új elnökévé.

Azóta az Infiniti rekord eladás-növekedést ért el az Egyesült államokban, egy év alatt 20,6%-os növekedést produkálva októberig, ami a 2012-es év erős lezárását és a 2013-as esztendő még erősebb kezdetét vetíti elő.

Kulcsszavak:
 
Az Infiniti teljesen új modellt mutat be Detroitban Új, csökkentett méretű motorcsalád, turbófeltöltéssel Az Infiniti teljesen új modellt mutat be Detroitban A Mazda CX-5 nyerte a brit “What Car? Green Awards” top SUV kategóriájának díját az Egyesült Királyságban Ismét lehet pályázni elektromos taxira Ismét lehet pályázni elektromos taxira Már látható közlekedési magazinunk októberi műsora Már látható közlekedési magazinunk októberi műsora Az Infiniti teljesen új modellt mutat be Detroitban E-útdíj - I-Cell Kft.: június közepétől regisztrálhatnak a fuvarozók az ÁAK-nál
 
Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva

Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva

2012. november 29.
Használtautó vásárlása mindig kockázatos lépés, főleg ha nagy értékű, magas műszaki prémium kategóriás autóról van szó.
Részletek
Mercedes-BenzHasználtautó vásárlása mindig kockázatos lépés, főleg ha nagy értékű, magas műszaki színvonalú, prémium kategóriás autóról van szó. Egy rossz döntés miatt ugyanis akár sokszázezres javítási költséggel is számolnunk kell. A legfontosabb kérdés tehát a kiválasztott jármű állapota.

A laikus vásárló számára a szép külső mögött esetlegesen megbúvó hibák fel sem tűnnek, „hozzáértő” barátoktól, ismerős autószerelőktől kérnek szakvéleményt, segítséget,. A rejtett, típus-specifikus műszaki meghibásodások azonban megfelelő technikai háttér- és márkaismeret nélkül a szakemberek figyelmét is elkerülhetik.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. ezért a márkakereskedések többségében „Jahreswagen.com” márkanév alatt bevezette a garantált minőségű, használt Mercedes-Benz gépkocsik forgalmazását, hogy egy Mercedes gépjármű soha ne okozzon csalódást tulajdonosának. A szigorú szabványok alapján végzett átvizsgálás és a feltárt hibák szakszerű javítása valódi biztonságot ad a vásárlóknak. Az átvizsgált és szükség szerint kijavított autókra, koruktól és futásteljesítményüktől függően, 12 vagy 24 hónap garanciát adnak a márkakereskedők. A jahreswagen.com védjegy alatt ajánlott autók közös jellemzője, hogy legfeljebb 6 éve forgalomba helyezett, és 150 ezer km-t meg nem haladó futásteljesítményű Mercedes-Benz gyártmányú használt személygépkocsik, amelyek kivétel nélkül megfelelnek a Mercedes-Benz által előírt minőségi követelményeknek.

A kínálatban levő autókat koruk és futásteljesítményük alapján két kategóriába osztva találja meg az érdeklődő: A 24 hónaposnál nem idősebb és legfeljebb 30 ezer km-t futott autókat, amelyek a fenti jellemzők mindegyikének megfelelnek, „Jahreswagen” terméknévvel látta el a Mercedes-Benz.  „Mercedes-Benz Tanúsított”-nak nevezi a márka a fenti általános jellemzőknek megfelelő, 24 hónaposnál idősebb vagy 30 ezer km-nél többet futott autókat; gyakorlatilag tehát az összes, nem Jahreswagen autót.

Mercedes-Benz





















Kulcsszavak: garancia, használtautó, hírek, los angeles, Luxus autó, mercedes, tesztek
 
Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva A Hyundai legkeresettebb modellje, az i30 európai eladásai elérték a félmilliós darabszámot Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0 Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva Átadták a járműtechnológiai tanszék új épületét a Kecskeméti Főiskolán Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19.
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11881 - 11890