Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 201 - 210
Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

2020. július 23.
Az új Kia Sorentóban már az értékesítés kezdetétől megjelenik a kapcsolható ‘Terep mód’.
Részletek

Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

A Terep móddal a hajtáslánc működése az alacsony tapadású felületekhez (hó, sár, homok) igazítható, így az ilyen helyzetekben is javul a stabilitás és a tapadás (a homok, hó, és sár üzemmód külön beállítható). Az új rendszer az összkerékhajtás finom szabályozásával igazodik a beállított, kiválasztott menetkörülményekhez, így a Sorento minden korábbi sorozatnál jobban teljesít alacsony tapadási viszonyok között.

A ‘Terep mód’ a Mode Select középkonzoli kapcsolójával működtethető, a vezető ‘Sár’ (Mud), ‘Hó’ (Snow) és ‘Homok’ (Sand) üzemmód közül választhat. A hajtáslánc számítógépe ezután automatikusan az adott felülethez igazítja az összkerékhajtás működését, és vele a motor nyomatékának elosztását, valamint a menetstabilizáló elektronikák üzemét. A ‘Terep mód’ az automata sebességváltó működésébe is beleszól (a dízelekhez nyolcfokozatú duplakuplungos, a hibridekhez hatsebességes bolygóműves automata jár).

Pablo Martinez Masip, a Kia Motors Europe terméktervezésért és árazásért felelős vezetője elmondta: “A Sorentót eddigi történelme során mindig is a kiváló terepképességek jellemezték, az új sorozatot pedig tökéletesen felvérteztük a modern idők kihívásaival szemben.

Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

A Sorento első generációja 2003-ban érkezett, összkerékhajtással és robusztus alvázas szerkezettel, ami eleve kiváló terepképességeket garantált. Ma, a legújabb modell fejlett hajtáslánci technológiákkal tovább tökéletesíti ezeket a terepképességeket. Az új Sorento jóval többre képes, mint bármelyik elődje. Az újdonság természetesen már önhordó karosszériaszerkezettel kombinálja a modern ‘Terep mód’ funkcióval is kiegészített összkerékhajtást. Így a Sorento villámgyorsan képes reagálni a környezeti változásokra, miközben vezetőjének több élvezetet is kínál.”

 ‘Hó’ üzemmód: téli sportokhoz és hideg vidékekre

A Sorento ‘Hó’ (Snow) üzemmódja egyszerre tesz jó szolgálatot a hideg vidéken élőknek és a téli sportok kedvelőinek. Ebben a beállításban a hajtáslánc számítógépe visszafogja a motor forgatónyomatékát, miközben igyekszik a lehető legegyenletesebben elosztani azt a négy kerék között. A menetstabilizáló elektronikák a kipörgésgátlót működtetve a kipörögni készülő kerekek finom megfékezésével juttatnak forgatónyomatékot a jobban tapadó kerekekre, akár a másodperc tört része alatt. Az automata sebességváltó gyorsabban felkapcsol, így a motor fordulatszáma alacsonyabban marad, amely könnyebben megelőzi a kerékkipörgést.

Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

‘Sár’ üzemmód: fesztiválozóknak és földutakra

‘Mud’ (Sár) üzemmódban a teljes hajtáslánc működése és nyomatékleadása a sáros földutak támasztotta igényekhez igazodik. A váltó kicsivel később kapcsol fel, a kipörgésgátló pedig a ‘Hó’ módnál határozottabban avatkozik be. Így elkerülhető a kerekek kipörgése, ugyanakkor nem ragad a sárba az autó.

‘Homok’ üzemmód: a strandok szerelmeseinek

‘Sand’ (Homok) üzemmódban a Sorento nem csak tengerpartokon, strandokon boldogul remekül, de a sivatagi utak sem jelentenek számára akadályt. A homokban könnyű elakadni. Ennek elkerülésére a Sorento elektronikái késleltetik a felkapcsolásokat és több forgatónyomatékot engednek a kerekekre úgy, hogy a nyomatékelosztás a lehető legegyenletesebb legyen. Ilyenkor a kipörgésgátló határozottabban lép közbe, így gyorsabban, több nyomaték juttatható a jobban tapadó kerekekre.

Kulcsszavak: bemutató, kia, Sorento, suv, új modell
 
Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Érkezik az új BMW M5 M xDrive Érkezik az új BMW M5 M xDrive Exkluzív BMW M2 Competition modelleket mutat be a BMW M GmbH Exkluzív BMW M2 Competition modelleket mutat be a BMW M GmbH Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line
 
Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását

Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását

2020. július 23.
A Nissan bejelentette, hogy hajlandó fél évvel kitolni három barcelonai gyárának bezárását, ha cserébe a dolgozók visszaállnak a munkába – számol be a hírről a Reuters.
Részletek

Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását

A Nissan májusban jelentette be, hogy decemberben három barcelonai gyárát zárja be és ezzel együtt 3000 munkahely szűnik meg a cégnél. Ezt az időpontot hajlandó azonban jövő júniusra kitolni az autógyártó, amennyiben a dolgozók visszaállnak a munkába.

A bezárás hírére ugyanis az ottani dolgozók sztrájkba kezdtek, és még a spanyol kormány is igyekezett meggyőzni a céget arról, hogy maradjon.

A megállapodás emellett az elbocsátásra váró dolgozók kapcsán kompenzációt is tartalmaz majd a Nissannak, ennek pontos mértékéről legkésőbb július végén, augusztus elején fognak dönteni a spanyol hatóságok és a cég. Ennek ellentételezéseként pedig a Nissan megígéri, hogy idén év végéig biztosan nem bocsát el egy dolgozót sem a gyárakból.

Frank Torres, a Nissan spanyolországi operációs vezetője azt is elmondta, hogy ez az idő segíthet a spanyol hatóságoknak abban, hogy megfelelő vevőt találjanak a Nissan gyáraira – írja a portfolio.hu.

Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, nissan
 
Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását A Multivan az Év Családi Autója "Nemzetközi Év Motorja" díjat nyert a Volkswagen TSI "Nemzetközi Év Motorja" díjat nyert a Volkswagen TSI Elkészült a tízezredik Toyota Mirai Elkészült a tízezredik Toyota Mirai
 
Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása

Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása

2020. július 22.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a kecskeméti Mercedes-Benz gyár: legördült a gyártószalagról az első hibridautó.
Részletek

Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása

A Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a Plug-in Hybrid hajtással rendelkező EQ Power kínálatát. A vállalat kompaktautó-családjának két hibridmodelljét, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et is kizárólag Kecskeméten kezdték gyártani. Az első autót egy magyar tulajdonos várja. A Mojave-ezüst metál színű CLA 250 e Coupét dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vezette le a gyártószalagról Kecskeméten.

„A Plug-in-hibrid meghajtású Mercedes-Benz CLA Coupé és CLA Shooting Brake gyártásindítása Kecskeméten a világszerte elindított elektromos offenzívánk újabb mérföldköve. A nagy mennyiségben értékesített Mercedes-Benz kompakt járművek szegmensében ezzel hat modellre bővítjük a Plug-in-hibrid kínálatot. A két Plug-in-hibrid modell gyártásának egyidejű indulásával a kecskeméti Mercedes-Benz gyár ismét bebizonyítja nagyfokú rugalmasságát és hatékonyságát a Mercedes-Benz személygépjárművek globális termelési hálózatában”- mondta Jörg Burzer, Mercedes-Benz AG igazgatótanácsi tag, termelésért és ellátási láncért felelős vezető.

Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása

A tavalyi évben háromszor kezdődött meg új modellek sorozatgyártása a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban: az új CLA Coupé-t előbb az új CLA Shooting Brake, majd ősszel mindhárom kecskeméti modell Mercedes-AMG Performance verziói követték. A termelés a világjárvány ellenére az idei évben is sikeresen zajlik. A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában április 28. óta a gyártás fokozatosan indult be. A termelés rugalmas felfuttatása lehetővé teszi az aktuális helyzethez való alkalmazkodást, miközben továbbra is a munkatársak és partnerek egészsége a legfontosabb a vállalat számára.

„A két autó új időszakot nyit nem csak a kecskeméti Mercedes-Benz gyár, hanem a magyar járműipar történetében is. A hibrid modellek sorozatgyártásának kezdete és az elkészült első hibridautó újabb fontos mérföldkő a kecskeméti gyár életében, különösen a jelenlegi helyzetben. Az egész világgazdaság és a járműipar soha nem látott kihívás elé került, ennek ellenére a Mercedes-Benz gyár csapata a tervek szerint, sikeresen előkészítette az új hibrid járművek gyártását. Bízom benne, hogy ezzel egyidejűleg a harmadik műszak régóta várt indulását is ugyanolyan sikeresen teljesítjük majd, és autóinkat továbbra is a tőlünk megszokott, kiemelkedő minőségben gyártjuk” – fogalmazott Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője.

Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása

Minden új gyártásindítás komplex előkészületeket igényel, ugyanakkor a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake esetében ez fokozottan igaz volt, hiszen ezúttal hibrid modellek sorozatgyártásáról van szó, amelyek először készülnek Kecskeméten. A gyártásban résztvevő munkatársakat hónapokon keresztül képezték a hibrid modellek esetében alkalmazott egyedi munkafolyamatokra, és a gyártásindulást megelőzően több mint 2000 munkatárs részesült speciális munkavédelmi oktatásban. Emellett újdonság még például, hogy a csarnokon belül, azokon a munkaterületeken, ahol a munkatársak dolgoznak az autón, kizárólag elektromos hajtással működnek ezek a gépkocsik.

A kecskeméti csapat felkészültségét és rugalmasságát mutatja, hogy az új hibrid modellek bevezetése során mind a technikai, mind a munkavédelmi feltételek előkészítése a termelés zavartalan működése mellett zajlott. A gyár történetében most először, a sorozatgyártás megkezdése előtt már több mint egy évvel Kecskeméten, egy erre a célra kialakított csarnokban épülhettek meg az első prototípusok, amely nagy előrelépés a gyárban működő folyamatfejlesztői tevékenységben.

A CLA 250 e Coupé-val (kombinált üzemanyag-fogyasztás 1,5–1,4 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás 35–31 g/km, kombinált villamosenergia-fogyasztás 15,1–15,0 kWh/100 km)1  és a CLA 250 e Shooting Brake-kel (kombinált üzemanyag-fogyasztás 1,6–1,4 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás 37–33 g/km, kombinált energiafogyasztás 15,5–14,8 kWh/100 km)1 a Mercedes-Benz kompaktautó-családjának EQ Power modelljeit a harmadik generációs hibrid meghajtással teszik teljessé.


Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása

A Mercedes-Benz autók esetében először, a belső égésű motort is az elektromos hajtásért felelős elektormotor indítja el, melynek teljesítménye 75 kW. Az 1,33 literes négyhengeres motorral együtt ez 160 kW (218 LE) teljesítményt és 450 Nm rendszernyomatékot eredményez.

Az új modellek már rendelhetők. A piaci bevezetésükre néhány héttel később kerül sor.

Kulcsszavak: autógyár, hibrid, kecskemét, mercedes-benz
 
A Lexus hibridek jól fogynak itthon A Lexus hibridek jól fogynak itthon A Volvo Cars a Polestar 100 százalékos tulajdonosa A Volvo Cars a Polestar 100 százalékos tulajdonosa A Hyundai Motor világszerte 2,39 millió gépkocsit értékesített az év első hat hónapjában A Hyundai Motor világszerte 2,39 millió gépkocsit értékesített az év első hat hónapjában Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás Szentgotthárdon Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás Szentgotthárdon Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében
 
Oxia: a francia szupersportkocsi-álom

Oxia: a francia szupersportkocsi-álom

2020. július 22.
Műszaki tartalmát egyenesen a versenypályákról hozta, formavilágával és szolgáltatásaival, no meg elnevezésével a nyolcvanas évek űr-romantikájához igazodott a Peugeot Oxia, minden idők valószínűleg leginkább vérpezsdítő francia tanulmányautója.
Részletek

Oxia: a francia szupersportkocsi-álom

Az 1980-as évek végén aranykorát élte az európai szupersportkocsi-gyártás. Olyan feledhetetlen típusok után vágyakozott a világ, mint a Lamborghini Countach, a Ferrari F40 vagy a Porsche 959. Nem sokon múlt azonban, hogy ez az illusztris társaság egy francia nemest is felvegyen tagjai közé. Nem, nem az ekkor még csak kósza elképzelésként (méghozzá kósza olasz elképzelésként) létező Bugatti EB110-re gondolunk, hanem a Peugeot Oxiára. Az 1988-as tanulmányautóra ma leginkább kecses szépségű stílusgyakorlatként emlékezünk, pedig jóval többnek szánták annál: a márkának nagyon is komolyak voltak a szándékai az elegáns gran tourismóval.

A Peugeot a nyolcvanas években komoly változásokon ment át. A Talbot márka újraélesztésére tett, ambiciózus kísérlet kudarcából talpra állva az autógyártó stabilizálta anyagi helyzetét, és ezzel párhuzamosan egyre fajsúlyosabb tényezővé kezdett válni a motorsportban. A raliban elért világsikerek után a hosszú távú pályaversenyzés felé orientálódott a Peugeot, aminek a kilencvenes évek elejére meg is lett az eredménye: a sportautó világbajnokságban szerzett egyéni és konstruktőri címek mellett az ikonikus Le Mans-i 24 órás futamon is többször győzött a márka.

Ezt vetítette előre a Quasar: egy 1984-es tanulmányautó, amely a B-csoportos Peugeot 205 T16 raliautó technológiáját plántálta bele egy futurisztikus karosszériába.

Oxia: a francia szupersportkocsi-álom

Szárnyas ajtóival, áramvonalas formavilágával és modern funkciókkal telezsúfolt, fényűző belső terével a Quasar ott kopogtatott az automobil arisztokráciájának kapujában, bebocsátást mégsem nyerhetett: ahhoz túlságosan is pragmatikus volt a versenypályákon tökéletesített futómű és a vulkánkitörés erejét 1,8 literbe koncentráló erőforrás.

Ezt az ellentmondást oldotta fel négy évvel később a Peugeot Oxia, amelynek minden eleme kifinomultabb és harmonikusabb volt, anélkül, hogy ez a lehengerlő dinamizmus rovására ment volna. Hogyan is mehetett volna, hiszen valójában az Oxia (amely egy Mars-béli síkságról kapta a nevét) is motorsport-alapokra épült. Motorját és aerodinamikai megoldásait egy C-csoportos versenyautótól: a hosszú távú futamokra fejlesztett WM-Peugeot P87-estől kölcsönözte. A hátsó tengely elé beépített, 2.8 V6-os blokk teljesítményét a motorsportban használt 850 lóerőről visszavették 670-re, ami a vezethetőségnek és az élettartamnak is jót tett. A percenként akár 8200-at forgó biturbó erőforrás irtózatos 720 Nm-t szabadított a négy hajtott kerékre, nem egészen 5 másodperc alatt gyorsítva 100 km/órára az autót.  

Az alumínium vázra épülő Oxia hosszú volt, széles és lapos, a minimális túlnyúlások stabillá, az összkerékhajtás fordulékonnyá tette. A P87-es karosszériájának és padlólemezének aerodinamikai hatásait közútra elegendőnek ítélték meg, így nem volt szükség a kor szupersportautóin megszokott, ormótlan hátsó légterelőre.

Oxia: a francia szupersportkocsi-álom

Kiegyensúlyozott esztétikumával az Oxia megelőzte – és talán meg is ihlette – a fél évtizeddel később színre lépő, akkor korszakalkotóként ünnepelt Jaguar XJ220 szupersportkocsit. Ha már felmerült az összehasonlítás: az Oxia nem csak erősebb és könnyebb (1360 kg) volt a későbbi brit sportkocsinál, de gyorsabb is: egy sajtóeseményen 349 km/óra nem hivatalos végsebességet ért el a kupéval Jean-Philippe Vittecocq tesztpilóta.

A Peugeot tervezői lemondtak az olyan extravagáns részletekről, mint a szárnyas ajtó vagy a digitális műszeregység – már ez egyértelműen arra utalt, hogy komolyak voltak a szándékaik. Ugyanakkor a használat élményének fokozása érdekében nem féltek a legmodernebb technológiákat bevetni: így került floppy-lemezes számítógéppel vezérelt navigációs rendszer és digitális klímaberendezés, valamint CD-lejátszó és rádiótelefon a karbon-kevlár karosszériába bújtatott autóba. Ezeken a technológiákon ma már csak mosolygunk, a műszerfalon elhelyezett szolárcellákról működő álló helyzeti szellőzőrendszer azonban, amely megakadályozta a csupa üveg utascella túlzott felmelegedését, a mai napig nem vált általánossá.

A Peugeot sorozatgyártási terveiről tanúskodik az is, hogy igen komoly összeget: 8 millió francia frankot fordítottak az Oxia kifejlesztésére. Ez jelenlegi árfolyamon körülbelül 6 milliárd forintnak felelne meg, márpedig puszta erődemonstrációra egyetlen autógyártó sem szán ennyi pénzt.

Oxia: a francia szupersportkocsi-álom

Az, hogy az Oxia végül mégsem valósult meg, nem a Peugeot-n múlt: a világ gazdasága még nem állt talpra a New York-i tőzsde 1987-es összeomlása után, és a gyár nem látta alkalmasnak a pillanatot egy szupersportkocsi bevezetésére.

Így váltak sajnálatosan valóra azok a gondolatok, amelyeket a Peugeot különleges alkotásával kapcsolatban megfogalmazott: az Oxia „a modern ember lelkének legmélyén szunnyadó álmodót testesíti meg. Olyan autó, amelyre mindenki vágyik, ám senkié sem lehet.”

Kulcsszavak: Oxia, Peugeot, tanulmányautó
 
Oxia: a francia szupersportkocsi-álom Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent Oxia: a francia szupersportkocsi-álom Vasárnap reggel Jazzy Street - …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. Oxia: a francia szupersportkocsi-álom Citroen C-XR tanulmányautó Pekingben Oxia: a francia szupersportkocsi-álom Stéphane Peterhansel már az első köröket futja a speciális építésű 2008 DKR kormányánál
 
22 millió forintól indul bmw iX3 modell ára

22 millió forintól indul bmw iX3 modell ára

2020. július 22.
A tisztán elektromos meghajtás a BMW X modellcsaládba is megérkezett: íme az első BMW iX3. A vezetés zéró emissziójú élménye a bajor prémiumgyártó által fémjelzett sportos vezethetőséggel, valamint a világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő BMW X3 kényelmével, sokoldalú funkcionalitásával és bőséges helykínálatával egyesül.
Részletek

22 millió forintól indul bmw iX3 modell ára

A BMW X3 hagyományos kiviteleihez képest lényegesen gazdagabb alapfelszereltséget kínáló BMW iX3 2020 végétől 22 990 000 Ft-os bruttó kiskereskedelmi áron érkezik a hazai kereskedésekbe.

Az első BMW iX3 modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km (NEDC), illetve 18,5 – 19,5 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) bevezetésével a bajor prémiumgyártó maradéktalanul teszi elérhetővé ügyfeleinek „a választás szabadságát”: a BMW X3 a bajor vállalatcsoport első olyan modellje, amelyet benzinmotorral, dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is rendelhető.

Az első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle új elektromos rendszerének energiafelvétele és energialeadása 30 százalékkal haladja meg a BMW Group jelenleg elérhető, tisztán elektromos meghajtású modelljeiben használt megoldást. Az elektromos motor hatásfoka elérheti a 93%-ot, míg a hagyományos belsőégésű motorok hatásfok maximuma 40% alatt marad. A hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő, 400 Nm csúcs forgatónyomatékát pedig a legtöbb mai elektromos motorral ellentétben még a legmagasabb fordulatszám-tartományban is képes leadni.

22 millió forintól indul bmw iX3 modell ára

A 80 kWh bruttó kapacitású nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével a WLTP szabvány szerint 460 kilométer, illetve a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) mérései szerint 520 kilométer megtételére képes.

Az első BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modellt kétféle felszereltségi szinttel rendelhetik meg a BMW ügyfelei. Az alapfelszereltséget jelentő, a BMW X3 hagyományos kiviteleihez képest jelentősen több szolgáltatást biztosító „Inspiring” szintet a készítők olyan tételekkel ruházták fel, amelyek a vezetés kényelmét, biztonságát és élményét egyaránt fokozzák.

Ilyen többek között a LED-technológiás első fényszóró-pár kibővített tartalommal, a 19” méretű „aerodinamikai keréktárcsa-garnitúra”, az adaptív futómű, a metálfényezés, a panoráma üvegtető, az ülésfűtés elöl és hátul, a Sensatec műszerfalborítás, a BMW Individual Exterior Line alumínium csomag, az automata csomagtér-működtetés, valamint a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomattal (Active Cruise Control with Stop & Go), kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant), sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Departure Warning), első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszerrel (PDC – Park Distance Control), gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel és riasztórendszerrel dolgozó Driving Assistant Professional csomag is.

22 millió forintól indul bmw iX3 modell ára

Az alapfelszereltség része továbbá a sportkormány, a Tároló csomag, a hangulatvilágítás, az elektromosan állítható ülések (a vezetőülés memória funkciójával), a hőpumpával dolgozó, utastér-előfűtésre és utastér-előhűtésre egyaránt képes, háromzónás automata légkondicionáló, az optimalizált navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés, a Connected Professional Csomag, a BMW Intelligens Személyi Asszisztens, az okostelefon-integrálhatóság Apple CarPlay- és Android Auto-előkészítéssel, a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade), a BMW Connected Charging digitális szolgáltatásai, a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a DAB tunerrel felszerelt audiorendszer.

A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként az „Impressive” felszereltségi szintet is megrendelhetik a modellhez. Az „aerodinamikai keréktárcsák” ez esetben 20” méretben kerülnek az autó alá, a LED-technológiás első fényszórókat adaptív LED-technológiás első fényszóró-pár váltja, az első ajtók aktív zajcsillapítással ellátott üvegezést kapnak, a beszállást, indítást, leállítást és kiszállást Comfort Access funkció segíti, az utasteret Vernasca bőrkárpit borítja, az első sportülések pedig aktív deréktámasszal fokozzák az utazás kényelmét. A biztonságot BMW Head-Up kijelző, távolságifény-asszisztens és tolatókamerával dolgozó Parking Assistant Plus csomag fokozza. Az első BMW iX3 „Impressive” felszereltségi szintje mindezeken felül BMW Gesztusvezérléssel, Harman Kardon surround zenerendszerrel és fedélzeti WiFi kapcsolattal garantálja az újdonság fejedelmi exkluzivitását.

Kulcsszavak: BMW X, elektromos autó, iX3, jármű kereskedelem, suv
 
Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Elektromos kisteherautót gyárt a német posta 40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban 40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban
 
Az ABB villámtöltési technológiát szállít az ABB FIA Formula-E világbajnokság harma-dik generációs versenyautóihoz

Az ABB villámtöltési technológiát szállít az ABB FIA Formula-E világbajnokság harma-dik generációs versenyautóihoz

2020. július 22.
2022-től kezdődően az ABB-nek a világ élvonalába tartozó technológiájával végzik az ABB FIA Formula-E világbajnokság harmadik generációs versenyautóinak töltését.
Részletek

Az ABB villámtöltési technológiát szállít az ABB FIA Formula-E világbajnokság harma-dik generációs versenyautóihoz

Az ABB villámtöltőit integrálják az ABB FIA Formula-E világbajnokság rendszerébe, így a versenysorozat 2022-2023-as, kilencedik évadának kezdetétől már ezekkel töltik a futamo-kon induló, harmadik generációs versenyautókat.  

Az új járművek – a legújabb akkumulátortechnológiának köszönhetően – könnyebbek, gyor-sabbak és energiahatékonyabbak lesznek.

A töltők végleges specifikációját az ABB Energetika csapatának mérnökei, valamint a FIA és a Formula-E motorsport-irányító testülete még jelenleg is értékelik. A cél olyan innovatív és biztonságos megoldásokat fejleszteni a hordozható egységekhez, hogy azokkal egyidejűleg két versenyautót is lehessen tölteni.

Az ABB, amely már több mint 14 000 DC villámtöltőt telepített a világ több mint 80 orszá-gában, bevált technológiai megoldásokkal és széleskörű tapasztalattal rendelkezik, amit most a harmadik generációs autókhoz alkalmazott töltőkben hasznosít, amelyeket a ver-senykörnyezet egyedi igényeinek figyelembevételével alakítanak ki.

„Az ABB FIA Formula-E bajnokság több mint egy egyszerű verseny, mivel ez a versenysoro-zat tesztelési környezetet biztosít az innovatív e-mobilitási technológiáinkhoz, meghatározó szerepet játszik az elektromos járművek gyártásában, és jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy mindnyájunk érdekében egy tisztább környezetet lehessen teremteni” – nyilatkozta Tarak Mehta, az ABB Energetika üzletágának vezetője. „Büszkék vagyunk rá, hogy névadó szpon-zorként támogatjuk a Formula-E bajnokságot, és örülünk a FIA azon döntésének is, hogy a 7. évadtól kezdődően a versenysorozatot a világbajnokság rangjára emelte, ami megnövelte a Formula-E jelentőségét”.

Az ABB villámtöltési technológiát szállít az ABB FIA Formula-E világbajnokság harma-dik generációs versenyautóihoz

Alejandro Agag, a globális, teljesen elektromos hajtású járművek versenysorozatának elnö-ke és társalapítója elmondta: „Amióta a 4. évadban az ABB névadó szponzorként csatlako-zott a FIA Formula-E bajnoksághoz, szoros együttműködés keretében azon dolgozunk, hogy a versenysorozattal tesztkörnyezetet teremtsünk a versenyautókban alkalmazott technológi-ák sorozatgyártásba vételének, ami a versenysorozat eredeti célját is elősegíti, hogy az elektromos járművek elterjedésének felgyorsításával ellensúlyozzuk a klímaváltozást. Nagy érdeklődéssel várjuk, hogy milyen eredményeket hoz majd a hosszú távú partneri együtt-működésünk” – fűzte hozzá Agag. 
  
Az ABB az elektromos járművekhez kifejlesztett, összekapcsolt DC villámtöltési rendszerek terén olyan jelentős projekteknek köszönhetően vált globális piacvezetővé, mint például a „Electrify America”, az „IONITY” és a „Fastned”, amelyekhez nagy teljesítményű DC villám-töltő-állomásokat szállított. Az ABB hivatalos partnere a TAG Heuer Porsche Formula-E teamnek is.

A globális jelenlétét erősítő ABB FIA Formula-E bajnokság versenyei olyan innovatív techno-lógiát vonultatnak fel, amely elengedhetetlen e fenntartható autóversenyzés sikere szem-pontjából. A tervek szerint a versenysorozat augusztus 5-től a berlini Tempelhof repülőtéren tér majd vissza, és hat futammal folytatódik.
Kulcsszavak: ABB, elektromos töltőállomás, Formula E
 
Az ABB villámtöltési technológiát szállít az ABB FIA Formula-E világbajnokság harma-dik generációs versenyautóihoz A Mekkába közlekedő új, nagysebességű vonatok energiaellátását az ABB biztosítja Az ABB villámtöltési technológiát szállít az ABB FIA Formula-E világbajnokság harma-dik generációs versenyautóihoz Megduplázza e-autó töltőpontjai számát az ELMŰ Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett az elektromos jármű töltési megoldásokat szállító kínai Chargedot vállalatban Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett az elektromos jármű töltési megoldásokat szállító kínai Chargedot vállalatban Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Az ABB villámtöltési technológiát szállít az ABB FIA Formula-E világbajnokság harma-dik generációs versenyautóihoz Emissziómentesen Németországban
 
ESC, FCA, LFA és a többiek – Segítünk tisztázni a fogalmakat!

ESC, FCA, LFA és a többiek – Segítünk tisztázni a fogalmakat!

2020. július 22.
Újautó vásárlásakor sokan elvesznek a különböző extrák rövidítésének tengerében. Nem is csoda, hiszen senki sem született műszaki szakembernek, ráadásul a gyártók is folyamatosan új funkciókkal gazdagítják egyre okosabb modelljeiket.
Részletek

ESC, FCA, LFA és a többiek – Segítünk tisztázni a fogalmakat!

De mégis melyek azok, amelyeket érdemes megrendelni a kocsinkhoz? Az ország legszélesebb autómárka-kínálatát egy helyen értékesítő vállalat segítségképpen összeállított egy (többnyire) hárombetűs kisokost.

„A vevői igényekhez igazodva az autógyártók már egyre több biztonsági funkciót építenek be modelljeikbe, és tesznek elérhetővé az alapfelszereltség részeként. Gondoljunk csak bele, milyen nehéz dolgunk lenne, ha például az ABS kimaradna az autónkból… Talán nem is vagyunk vele tisztában, mennyi és milyen komoly balesetveszélyt kerülünk el észrevétlenül, gépkocsink elektronikájának köszönhetően” – hangsúlyozta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. De mégis mik ezek az alapfunkciók, és miben segítenek bennünket az autózás során?

ABS (Anti-lock Braking System) – A blokkolásgátló egy elektronikusan vezérelt fékrendszer, amely felismeri és megakadályozza az autó kerekeinek blokkolását, megcsúszását. Így segít egyenesben tartani a gépkocsit erőteljes fékezés esetén, esetleg csúszós útfelületen. Ideális körülmények között rövidül a féktáv, az autó irányíthatósága pedig megmarad.

HBA/EBA (Hydraulic Brake Assist) –Egy 1992-es kutatás rámutatott, hogy a járművezetők több mint 90%-a nem tud elég erővel fékezni, ha vészhelyzetbe kerül. A vészfékrásegítő funkció az ilyen szituációkban jelenthet – akár életmentő – megoldást. A hidraulikus fékasszisztens a fékpedálra való reakcióból megállapítja, hogy teljes fékezést akarunk-e végrehajtani, és ha szükséges, a rendszer felülbírálja a vezető cselekvését és automatikusan megnöveli a féknyomást. Ennek köszönhetően a másodperc töredék részén belül jelentősen csökkenthető a féktáv. Érdekesség, hogy ugyanezt a HBA rövidítést a KIA és a Hyundai a távolsági fényszóró asszisztens (High Beam Assist) elnevezésére használja.

ESC, FCA, LFA és a többiek – Segítünk tisztázni a fogalmakat!

TPMS (Tire Pressure Monitoring System) – Minden autóban 2014-től kötelező tartozéknak számít a guminyomás-ellenőrző rendszer, amely folyamatosan monitorozza a jármű kerekeiben lévő légnyomást, a fedélzeti számítógép által pedig visszajelzést ad a vezetőnek az abroncsok állapotáról. Ez a vezetéstámogató-rendszer növeli a vezetés biztonságát, megelőzi a rossz légnyomás által felmerülő magasabb üzemanyag-fogyasztást és a túl alacsony légnyomás okozta esetleges abnormális, gyorsabb kopást.

A fent említett felszereltségi pontok miatt egyáltalán nem kell aggódnunk, hiszen az idők során kötelező részeivé váltak az autógyártásnak. Ma már nincs olyan új modell, amelyből hiányoznának ezek a vezetéstámogató funkciók. Az alapokon kívül számos egyéb extra elérhető, és mind igazán hasznos – akár kényelmi, akár biztonsági szempontokból nézzük. Az óbudai Autóváros szakembere az alábbi funkciókat ajánlja még, hogy igényeljük új autónkhoz:

ACC/SCC (Adaptive Cruise Control) – Az adaptív sebességtartó automatika a hagyományos tempomat továbbfejlesztett változata. Nem csak az autónk sebességét szabályozza folyamatosan, de az intelligens funkció automatikusan biztonságos követési távolságot is tart az előttünk haladó járműhöz képest.  A funkció automatikusan igazodik a bekövetkezett sebességváltozáshoz, így kényelmesebb vezetési élményt eredményez a hosszú utakon. Sőt, szükség esetén fékez is, miközben aktiválja a féklámpákat.

AVM (Around View Monitor) – Többek között a Nissan által is használt innovatív megoldás a 360 fokos parkolókamera, amely hálózatba kötött kis kamerák képét egyesítve vetíti ki autónk képernyőjére a gépkocsit körülvevő tér „helikopter-nézetét". A rendszer segítségével többé senkinek sem jelenthet gondot a parkolás, még egy nagyobb járművel sem.

ESC, FCA, LFA és a többiek – Segítünk tisztázni a fogalmakat!

BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) – A holttérben történő, ütközést megelőző aktív rendszer csökkenti annak kockázatát, hogy az autó akaratlanul elhagyja a sávját és/vagy egy másik gépkocsival, akadállyal ütközzön. Ennek érdekében, ha szükséges, beavatkozik a vezetésbe, és az autót visszakormányozza a sávjába vagy segíti az elfordulást.

BSM/BSD/BCW (Blind-Spot Monitor) – Ahány márka, szinte annyiféleképpen nevezik (és így rövidítik) a modellek holttérfigyelő rendszerét, amely tükrök holtterét ellenőrző, valamint az autó mellett haladó járművek észlelését és a vezető figyelmeztetését szolgáló, vezetéstámogató berendezés. A beépített, finomra hangolt érzékelő egy LED ikon felkapcsolásával figyelmeztet a külső visszapillantó-tükrön az érkező autóra. Azzal, hogy a gyártók ma már egyre nagyobb figyelmet fordítanak a designra, formatervre, egyes modelleknél az ablakok egyre kisebbek, a tükrök pedig kevésbé használhatóak lesznek. Így ezekben az esetekben elengedhetetlen a BSM/BSD/BCW használata.

DAA/DAW (Driver Attention Alert) – A vezetői éberség figyelmeztető rendszernek köszönhetően elkerülhető a fáradt, figyelmetlen vezetés, és csökkenthető a baleset kockázata. Ez az extra felszereltség vezetési mintákat elemez a kormányzás, a gyorsítás és az utazás eltelt ideje alapján, és vizuálisan és/vagy hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt, ha autózás közben alacsonyabb figyelmi szintet észlel.

DCC (Dynamic Chassis Control) – Az adaptív futómű lehetővé teszi, hogy autónk sebessége és az útfelület állapota szerint megváltoztassuk az elektromos lengéscsillapítók karakterisztikáját. Így javíthatjuk a vezetési élményt, emelhetjük a menetkomfortot, kényelmet. A DCC ráadásul folyamatosan reagál a változó menethelyzetekre, tekintetbe véve a fékezési, kormányzási és gyorsítási manővereket egyaránt. Emellett a segítségével autónk képes alkalmazkodni megnövekedett terheléshez is, ezzel növelve a stabilitást, például ha egy nyaralás során négyen, csomagokkal megrakodva indulunk útnak.
ESC, FCA, LFA és a többiek – Segítünk tisztázni a fogalmakat!

EBD (Electronic Brake-force Distribution) – A blokkolásgátló rendszer részeként, az elektromos fékerő elosztó képes szabályozni, hogy melyik tengelyre mekkora erő hasson fékezéskor. Ennek a rendszernek főként kanyarban történő lassításkor van nagy jelentősége, hogy az autó első és hátsó tengelye, valamint jobb és baloldali kerekei között arányosan legyen elosztva a fékerő, a maximális tapadás érdekében.

ESC (Electronic Stability Control) – Az elektronikus menetstabilitás-vezérlés lényege, hogy minimalizálja a pályaelhagyásos balesetek számát. Működési elve az irányeltérési szögsebesség mérésén alapul. Ha ez eltér a normálistól, akkor a rendszer közbeavatkozik, és a szükség függvényében mérsékli a vonóerőt vagy lefékezi az adott kereket.  A rendszer 1995 óta szerves része a modern autóknak. Továbbfejlesztett változata a DSC (Dynamic Stability Control), vagyis a dinamikus stabilitásszabályozó, amely automatikusan, a motornyomaték és a menetkörülmények függvényében ideális mértékű nyomatékot és/vagy fékerőt juttat minden kerékre.

FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) – Például a KIA csomagjaiban előszeretettel használt ráfutásos ütközéselkerülő támogatás a balesetek elhárításában lehet segítségünkre. Egy radar és egy kamera segítségével érzékeli a közlekedés többi résztvevőit – legyen szó akár gépjárműről vagy gyalogosról – és figyelmeztet, ha fennáll az ütközés veszélye. Ráadásul, ha nem reagálnánk időben, a rendszer automatikusan lefékezi a járművet, ezzel elkerülve vagy enyhítve az ütközést. A legtöbb gyártónál már elérhető hasonló funkció az autóban, a Suzukinál például a kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS - Dual Sensor Brake Support) tölti be ugyanezt a feladatot. Azt azonban fontos észben tartanunk, hogy a funkció nem helyettünk, hanem velünk együtt figyel a biztonságos, balesetmentes közlekedésre.

HAC/HSA (Hill Assist Control) – A visszagurulás-gátló rendszer előnye, hogy ha hegyes-dombos környékre vezet utunk, és meg is kell állnunk, akkor indulás előtt nem engedi hátragurulni az autót.   Még azután is fékezi a kerekeket egy ideig, hogy nem nyomjuk a fékpedált. A kevésbé tapasztalt vezetőknek így nem kell attól tartaniuk, hogy az autó hátragurul, esetleg lefullad.

LFA (Lane Following Assist) – A sávkövető rendszer kamera és szenzorok segítségével méri fel a biztonságos követési távolságot, valamint az útburkolati jelek mentén a saját sávunkon belül tartja autónkat. Az az előttünk haladó járművekhez viszonyítva pedig szabályozza a gyorsítást, a fékezést és a kormányzást. Hasznát elsősorban akkor érezzük, amikor hatalmas dugó van az autópályán, sokszor kiszámíthatatlan, mikor indul be vagy lassul le a forgalom.

RCTA/RCCW (Rear Cross Traffic Alert) – A hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, vagy más néven elhaladó járműfigyelmeztető rendszere ugyanazt a radarberendezést használja, mint a holttérfigyelő (BSD). Célja, hogy segítsen a vezetőnek a problémamentes kiállásban egy parkoló helyről, ezzel elkerülve a komolyabb, személyi sérüléssel járó baleseteket.

VSM/VSA (Vehicle Stability Management) – 1997 óta használják a járműstabilitás-szabályozás rendszerét a gépkocsikban, amely tulajdonképpen az ABS és a kipörgésgátló összeköttetése, továbbfejlesztése. Feladata, hogy a megcsúszással fenyegető helyzetekben segít megőrizni autónk stabilitását és biztonságát. Ehhez a rendszer egyszerre figyeli a jármű sebességét, fojtószelep állását, kerekek sebességét külön-külön, kormányzást, oldalirányú gyorsulást, illetve a kitörési sebességet.

„Felmerülhet a kérdés, jó-e, hogy az autó ennyi mindent csinál? A piac és az autóipar egyre inkább az önvezető autók felé veszi az irányt, és talán emiatt úgy érezhetjük, elveszik a vezetés élménye. A vezetéstámogató rendszerek biztonsági és kényelmi szempontból megkérdőjelezhetetlen előnnyel rendelkeznek. Habár a modern technológia jócskán megkönnyíti az életünket, azt azért fontos hangsúlyozni, hogy egyik biztonságtechnikai kiegészítő sem képes helyettesíteni, pótolni a sofőr éberségét, körültekintő vezetési stílusát. Ezért mindig megfelelően ellenőrzött, műszakilag kifogástalan autóval, maximális koncentrációval induljunk útnak – szem előtt tartva saját magunk, útitársaink, és a közlekedés egyéb résztvevőinek biztonságát” – tette hozzá Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója.

Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, márkakereskedés, új autó
 
Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Opel-felvásárlás: az Opel átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról Opel-felvásárlás: az Opel átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac A PSA Peugeot Citroën az  EMIL FREY csoporttal mint forgalmazó partnerrel valósítja meg stratégiáját A PSA Peugeot Citroën az EMIL FREY csoporttal mint forgalmazó partnerrel valósítja meg stratégiáját Megkezdődött a vadonatúj Mazda MX-30 előértékesítése Megkezdődött a vadonatúj Mazda MX-30 előértékesítése
 
Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén

Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén

2020. július 20.
A műszaki fejlesztés részlegén – házon belül, az „audisok” körében röviden „TE” („Technische Entwicklung”) – dobog ma a márka szíve, ahol valósággá válik „A haladás technikája”.
Részletek

Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén

A mérnökök az első ötlettől egészen a piacérettségig kísérik az egyes fejlesztéseket. Az új Audi TechFocus online-hírlevél részletes betekintést kínál a TE kulisszái mögé. A bemutatkozó kiadás témája: a szabadalmak – avagy így dokumentáljuk mi „A haladás technikáját”.

1970-ben – azaz pontosan ötven esztendeje – költözött be a műszaki fejlesztés részlege az Ingolstadt északi peremén épült első új létesítménybe, amelynek területe azóta is folyamatosan bővül. Időközben már egyedül Ingolstadtban közel tízezer technikus és mérnök kutat és fejleszt, s a neckarsulmi TE csaknem kétezer munkatársával, valamint Győr, Peking és San José Chiapa fejlesztőivel közösen alkotják a négy karika innovációs laboratóriumát – mégpedig igencsak nagy sikerrel. A márka tekintélyes innovációs erejének egyik fokmérőjeként szabadalombejelentési kérelmei szolgálhatnak.

Hány szabadalmát védeti le az Audi évente?

2019 folyamán a márka több mint 1200 szabadalombejelentési kérelmet adott be, azaz több mint három esett az év minden napjára. A társadalmi tudatosság alakulásával változnak a szabadalmak központi témái is. Míg a korábbi években leginkább a futóműhöz, illetve a hagyományos motor- és sebességváltó-technikához kapcsolódó ötletekre és találmányokra esett a hangsúly, napjainkban a digitalizáció és az elektromos mobilitás áll a lista élén. Jelenleg a vállalat összesen mintegy 13 ezer szabadalomcsalád birtokosa, ami nagyjából 23 ezer egyedi szabadalmat és szabadalombejelentési kérelmet jelent. A bonyolult eljárásokhoz az Audi erre szakosodott, speciális szabadalmi jogászokat alkalmaz. „Bebiztosítjuk mérnökeink ötleteit és találmányait, s ezzel ’A haladás technikája” előnyét” – magyarázta Jama Askaryar, az elektromos és hibrid hajtásrendszerek felelős szabadalmi jogásza.

Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén

Az AUDI AG vezető Németországban az elektromos hajtásrendszerek szabadalombejelentési kérelmei terén
Míg sok vetélytársa vásárolja az elektromos hajtástechnikákat, az Audi számos szakterületen maga fejleszti őket. Intenzív innováció jellemezte prémiummárkaként az Audi vezető Németországban az elektromos hajtásrendszerek szabadalombejelentési kérelmei számában, amit a vonatkozó adatok is igazolnak. A Német Szabadalmi és Védjegyhivatal, valamint az Európai

Szabadalmi Hivatal (EPO) egyik kimutatása szerint 2019-ben összesen 660 olyan Németországra érvényes szabadalombejelentési kérelmet adtak be, amelyek kizárólag elektromos hajtású járművekre vonatkoznak, ami 42 százalékos növekedésnek felel meg 2017-hez viszonyítva. Az első helyen hálózatról tölthető hibridtípusaihoz (Plug-in Hybrid) és tisztán elektromos Audi e-tron modelljeihez kapcsolódó, összesen 57 szabadalmi bejelentéssel az Audi áll. „Ez ’A haladás technikája’, s fejlesztőink kiemelkedő innovációs szellemiségét mutatja” – mutatott rá Roman Straßer, a teljesítményszabályzó elektronikák és töltőrendszerek fejlesztésének vezetője.

Azonban korántsem csupán a szabadalmi hivatal dokumentálja az Audi vezető pozícióját az ötletek és találmányok terén, a tekintélyes Center of Automotive Management (CAM) 2020-ban az Audit tüntette ki AutomotiveINNOVATIONS Award díjával az alternatív hajtások szakterületének győzteseként.

Milyen példák említhetők a szabadalmi bejelentésekre?

Két Audi-mérnök új eljárást dolgozott ki az Audi e-tron elektromos gépeinek működtetésére. Az E-gépek intelligens és innovatív teljesítményszabályzó elektronikával megoldott, prediktív – vagyis előretekintő – elektromosáram-ellátása fokozza a jármű menetdinamikai képességeit, miközben a vezető utasításaival „együtt gondolkodva”, s végrehajtásukat előretekintő módon kezdeményezve minimalizálja az energiafelhasználást.

Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén

Az Audi-szabadalmak a folyadékmechanika, azaz a folyadékok fizikai áramlási tulajdonságainak alkalmazása területén is megtalálhatók, például az elektromos motorok forgórészének hatékony hűtésében. A hagyományos megoldások kívülről vezetik el a hőt, az Audi azonban hűtőközeg alkalmazásával és intelligens hűtőcsatornák segítségével közvetlenül a forgórész magjából teszi ezt – vagyis belülről kifelé. Az egyes rotorlemezek összeszerelésekor végzett komplex műszaki mestermunka eredménye a forgórész különösen hatékony hűtése.

Az Audi e-mobilitási találékonyságának további példája az a szabadalom, amely a hektikus gázpedálmozgások tompítását teszi lehetővé, megelőzve a húzó- (gyorsítás) és a tolóüzem (lassítás) közötti intenzív terhelésváltás jelenségét. Mindez a vezetés olyan részletes szűrésével valósítható meg, amely annak minden paraméterét tekintetbe veszi és optimalizálja, a vezető pillanatnyi igényétől egészen a két tengely, illetve a négy kerék adott forgatónyomaték-eloszlásáig.


Műszaki különlegességek az Audi történetéből

„A haladás technikájának” továbbra is ragyogó példája a gyors működésű quattro állandó összkerékhajtás. A háromévi fejlesztést követően 1980-ban, a Genfi Autószalonon bemutatott Audi „Ős-quattro” összkerékhajtás-technikájával a márka nem csak az autóipart, hanem a versenysportot is forradalmasította.

Az Audi számos további fejlesztése és szabadalma is nagyban meghatározta az autó fejlődését. Ilyen volt például az 1993-as Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával bemutatott Audi Space Frame (ASF) technológia, amelyben szerkezeti anyagként alumínium váltotta fel az addig használatos acélt az Audi A8 önhordó karosszériakonstrukciójában. A könnyűszerkezetes építés e know-how-ját mind a mai napig folyamatosan továbbfejlesztették, a jelenlegi Audi A8 pedig a kombinált anyaghasználat (Multimaterial Design) új szintjeként immár a könnyűszerkezetes építés négy különböző anyagát – alumínium, acél, magnézium és szénszálerősítésű műanyag (CFRP) – alkalmazza együtt teherviselő szerkezetében.

Kulcsszavak: audi, elektromos, elektromos autó
 
Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén Nissan LEAF-et kapott Budapest Hegyvidék Önkormányzata Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban Száz darab BMW i3 modellel bővült a DriveNow autómegosztó szolgáltatás németországi flottája Száz darab BMW i3 modellel bővült a DriveNow autómegosztó szolgáltatás németországi flottája A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába
 
Jean Todt: meghagyom másoknak, hogy megítéljék az elnöki tevékenységemet

Jean Todt: meghagyom másoknak, hogy megítéljék az elnöki tevékenységemet

2020. július 20.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke azt mondta, izgalmas tapasztalatokat gyűjtött az elmúlt tizenegy évben, amióta vezeti a szervezetet, de az elnöki tevékenységének értékelését meghagyja másoknak.
Részletek

Jean Todt: meghagyom másoknak, hogy megítéljék az elnöki tevékenységemet

A 74 éves, mandátuma lejártával jövőre várhatóan leköszönő sportvezető az MTI-nek adott pénteki exkluzív interjújában úgy fogalmazott, hogy egy elnök tevékenységét "sokszor csak évekkel később lehet igazán értékelni, mert akkor már látszik, hogy az utóda mire képes".

Arról is beszélt, hogy az utóbbi években úgy érezte, eljött az életében az az időszak, amikor "visszaadhat valamit" a világnak abból, amit sportolói és sportvezetői pályafutása alatt kapott.

"Ha visszatekintek, navigátorként kezdtem a raliban, aztán a Peugeot-val raliban és terepraliban, majd sportautózásban is sikereket tudtam elérni, és még jött utána egy szintén nagyon eredményes időszak a Forma-1-ben a Ferrarival. Az utóbbi években a FIA elnökeként számtalan társadalmi tevékenységet végzek, és nagyon élvezem, hogy megpróbálhatok segíteni az embereknek a világban" - fogalmazott Todt.

A francia sportvezető szerint Magyarország jövője az autósportban "jól fest, az országnak megvan a kapacitása arra, hogy további nemzetközi versenyeknek adjon otthont". Jean Todt kijelentette, nagyon szívesen látna Forma-E versenyt Budapest belvárosában, és úgy tudja, erre vonatkozó tervek már készültek, ezeknek a megtárgyalása folyamatban van.

"Nagyon jó a kapcsolatunk a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel és Oláh Gyárfás elnökkel, valamint a Magyar Autóklubbal is. A szövetség erős, ráadásul professzionálisan és elkötelezetten végzi a munkáját" - mondta a FIA-elnök, hozzátéve, hogy szoros az együttműködésük a magyar kormánnyal is, Szabó Tünde sportért felelős államtitkár pedig meglátása szerint elkötelezett az autó- és motorsport magyarországi fejlesztése iránt.

Jean Todt: meghagyom másoknak, hogy megítéljék az elnöki tevékenységemet

A koronavírus-járvány nyomán kialakult helyzettel kapcsolatban Jean Todt kiemelte, a Forma-1 volt az első nemzetközi versenysorozat, amely a pandémia tetőzése után újra tudott indulni, még ha nem is a megszokott módon.

"Példátlan időket él át az egész világ, nemcsak a sport, hanem a mindennapi élet szempontjából is, és mivel minden ország különböző módon kezeli ezt a szituációt, nagyon nehéz bármilyen nemzetközi sportrendezvény lebonyolításában gondolkodni" - mondta a sportvezető. Hozzátette, a Forma-1 magára vállalta a vezető szerepet ebben a kérdésben, és ezért nagy köszönet illeti meg mindazokat, akik részt vettek abban a munkában, melynek eredményeként július elején elkezdődhetett a 2020-as világbajnoki idény.

"Minden versenyhétvégén legalább 4000 koronavírus tesztet végeznek el, szerencsére, és köszönhetően a minőségi munkának, eddig minden egyes teszt negatív eredménnyel zárult" - hangsúlyozta Todt, kiemelve, hogy még mindig napi szintű feladatokkal jár a többi versenysorozat újraindítása.

A 2011-ben indított Action for Road Safety elnevezésű közlekedésbiztonsági kampányról úgy vélekedett, az elmúlt csaknem 10 év alatt sok ország csatlakozott ehhez a programhoz, és ért el sikereket a közúti balesetek csökkentésében, de - mint fogalmazott - sajnos még mindig számos ország van, amely egyelőre nem tudott javulni.

"Évente 1,4 millió ember hal meg közlekedési balesetben, ez egy nagyon magas szám, ha összehasonlítjuk például a koronavírus-járvánnyal, amely eddig csaknem 600 ezer ember halálát okozta"

- jelentette ki a FIA elnöke, hozzátéve, hogy a közúti balesetekben 30-50 millió ember szenved maradandó károsodással járó sérülést évente.

"A vírus ellen nincs még vakcina, ezért nem tudunk igazán hatékonyan védekezni, de a közlekedési balesetek elleni oltás összetevői a kezünkben vannak: az oktatás, a bűnüldözés, a járművek, az utak és a korházi kezelések minősége, valamint néhány teljesen hétköznapi, egyszerű dolog, mint a sebességkorlátozás betartása, a biztonsági öv használata, vagy az, hogy ittasan nem ülünk a volán mögé"

- mondta Jean Todt, aki szerint a kampánynak éppen az a célja, hogy minél több országban minél több ember el tudja sajátítani a tudatos autóvezetést és közlekedést.

"Tegnap még a horvát miniszterelnökkel tárgyaltam ebben az ügyben, ma Palkovics László miniszter úrral találkozom itt Budapesten, hogy egyeztessünk a közlekedésbiztonsági kampányról, és minden évben nagyjából 50 országba utazok el azért, hogy ebben a témában előrelépést érjünk el" - nyilatkozta a FIA elnöke.

Kulcsszavak: FIA, forma 1, Jean Todt, Nemzetközi Automobil Szövetség
 
Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A Goodyear a kamion Európa-bajnokság hivatalos abroncsbeszállítója A Goodyear a kamion Európa-bajnokság hivatalos abroncsbeszállítója Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Jean Todt: meghagyom másoknak, hogy megítéljék az elnöki tevékenységemet Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója
 
Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása

Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása

2020. július 20.
Csaknem egyharmaddal, 31,3 százalékkal visszaesett éves összehasonlításban a cseh Skoda Auto járműveinek eladása az idei első hat hónapban - közölte a cég szombaton honlapján. A közlemény szerint az első fél évben 426 700 Skoda kocsit adtak el.
Részletek

Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása

A jelentős csökkenés alapvetően a koronavírus-járvány számlájára írható. Erre utal, hogy júniusban a visszaesés már csak 16 százalékos volt - 94 600 eladott autóval -, míg májusban még több mint 45 százalék.

A Volkswagen konszernhez tartozó Skoda Auto, amely a legnagyobb csehországi autógyár, tavasszal a járvány miatt mintegy hat hétig szüneteltette termelését.

A 39 ezer embert foglalkoztató vállalat tavaly 1,24 millió személygépkocsit adott el világszerte. Csehországban magasan a Skoda a legkeresettebb márka, autópiaci részesedése megközelíti a 40 százalékot.

A Skoda Auto a múlt héten közölte, hogy nem egészen öt év után távozik a vállalat éléről Berhard Maier, az igazgatótanács elnöke. Maier váratlan távozásának okát nem közölték. Német és cseh sajtóvélemények szerint Maier távozásának hátterében a Volkswagen konszern vezetésében folyó vitákat kell keresni. A németeket állítólag zavarja a Skoda egyre erősödő piaci sikere, az, hogy a cseh leányvállalat legújabb modelljei a vártnál nagyobb konkurenciát jelentenek a konszern néhány további tagja termékeinek.

Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, skoda
 
A Goodyear és Rainer Zietlow világrekordot döntöttek! A Goodyear és Rainer Zietlow világrekordot döntöttek! Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa már kapható a kereskedésekben Drive Happy program: teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét Drive Happy program: teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét Bevásárolt Mitsubishi részvényekből a Nissan Bevásárolt Mitsubishi részvényekből a Nissan
 

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 201 - 210