Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 271 - 280
A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel érkezik

A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel érkezik

2023. május 03.
2026-ig hat új BEV-modell szerepel a tervekben: tovább bővíti elektromos modelloffenzíváját a Škoda AUTO. Tisztán elektromos modellek teljes választékát kínálja majd a Škoda – a népszerű Enyaq-család mellett egy „Small”, egy „Compact”, egy „Combi” és egy „Space” BEV-modell is szerepel majd a palettán.
Részletek

A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel érkezik

Tovább fokozza elektromos mobilitási kampánya és átalakulása ütemét a Škoda AUTO. Négy teljes egészében új fejlesztésű e-modell és az Enyaq család két felfrissített tagjának bemutatásával a cseh autógyártó 2026-ra már hat járműcsaládra tervezi bővíteni BEV-kínálatát. A Škoda AUTO 2027-ig összesen 5,6 milliárd eurót invesztál az elektromos mobilitás területébe. A kisautó-SUV-szegmensben érkező „Small” BEV-modellel, a kompakt-SUV-szegmensbeli – hivatalos nevén Elroq – „Compact” újdonsággal, a tágas belterű „Combi” kombival és a hétüléses „Space” SUV-modellel a Škoda jelentősen bővíti, illetve sokrétűbbé fejleszti elektromos portfólióját.

A korszerű és különösen gazdaságos belsőégésű motorral, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel szerelt modellek az elektromos mobilitásra zajló átállás során is a Škoda modellportfóliójának alappilléreit alkotják. A Superb és a Kodiaq új generációival, a felfrissített Octavia, Kamiq és Scala sorozatokkal, valamint az új BEV-modellekkel a Škoda rövidesen története legváltozatosabb portfólióját kínálhatja – e két világ legjavát ötvözi, s különböző piacain egyaránt minden ízlésre és igényre a legmegfelelőbb Škoda modellt kínálja vásárlóinak.

Amint Klaus Zellmer, a Škoda AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „2026-ig minden szegmensre kiterjedően megjelenő, összesen hat új tisztán elektromos modelljével a Škoda AUTO még gyorsabban haladhat a hosszú távon fenntartható, elektromos egyéni mobilitás felé. Új és különösen gazdaságos üzemű hagyományos, illetve hibrid hajtásrendszerű modelljeinkkel együtt mindkét világ legjobbját kínáljuk – az átalakulás ezen időszakában is szerte a világon kielégítve jelenlegi és új ügyfeleink igényeit.

A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel érkezik


Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: „2026-ra új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modelljeink minden, az ügyfeleink számára meghatározó járműszegmenst lefednek majd. Olyan autókat kínálunk, amelyekkel stílusosan, azaz hosszú távon fenntarthatóan, biztonságosan és magabiztosan fedezhetik fel a világot – immár az új Modern Solid formatervezési nyelvezetünk jegyében született termékeinkkel.”

Gyorsuló e-kampány – egyértelmű útiterv az e-mobilitáshoz

A Škoda AUTO – 2026-ig összesen hat új BEV-modell piaci bevezetését tervezve – teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás felé zajló átalakulása mellett. 2020-ban, illetve 2022-ben sikeresen mutatkozott be az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV, a Škoda első két olyan modellje, amely már a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (Modular Electrification Platform; MEB) műszaki alapjaira épül. E két modell jelentős frissítésen esik át 2025-ben, ugyanazon új formai nyelvezettel, amely a Škoda minden BEV-modelljét jellemzi a jövőben. E járműveken túl, 2026-ra négy teljes egészében új fejlesztésű, akkumulátorhajtású elektromos modell is érkezik:

•    a „Small” az A0 szegmensben, a jövő belépőszintű modelljeként,
•    a „Compact”, hivatalos nevén Elroq, a Karoq kompakt-SUV tisztán elektromos utódjaként,
•    a „Combi”, amely a Škoda nagysikerű kombi-hagyományainak folytatója, valamint
•    a „Space”, amely a 2022 augusztusban bemutatott, hétüléses koncepciómodell sorozatgyártású változataként zárja felülről a termékportfoliót.

A Combi, azaz a márka első kombikarosszériás BEV-modellje, a kínálat nagyon fontos tagja, amely a márka alapvető értékeit megtestesítve hozza el e népszerű karosszériaváltozat erényeit az elektromos mobilitás korszakába. Mindegyik BEV-modell a jellegzetes Modern Solid dizájnnyelvezet jegyében készül, amely a márka génjeit meghatározó karakteres tulajdonságokat – robusztus konstrukció, funkcionalitás és hitelesség – emeli ki.

A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel érkezik

Továbbra is alappillér a továbbfejlesztett ICE- és PHEV-modellek kínálata

A fejlett és gazdaságos belsőégésű motorokkal (ICE), illetve a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerekkel (PHEV) szerelt járművek továbbra is a vállalat modellportfóliójának egyik alappillérét képezik a tisztán elektromos mobilitásra zajló átállás során. Mivel az egyes piacok más-más tempóban térnek át az elektromos mobilitásra, adott esetben e modellek elégíthetik ki az ügyfelek igényeit, a Škoda minden piacán a vásárlói igényekre összpontosít. A vállalat ezért széles körben megfizethető olyan modellek teljes palettáját kínálja az elkövetkező évek során, amelyekkel maradéktalanul megfelelhet ügyfelei egyéni mobilitási elvárásainak – elektromos, hagyományos vagy plug-in hibrid hajtásrendszerrel.



Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, skoda
 
A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel érkezik Herczig Norbert és a Skoda újdonságai az Autó, Motor és Tuning Shown Az I.D. CROZZ tanulmány ötvözi a SUV-modellek és a kupék világát Az I.D. CROZZ tanulmány ötvözi a SUV-modellek és a kupék világát A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel érkezik Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel érkezik Új modellekkel bizonyult sikeresnek a Skoda 2013-ban Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
 
Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással

Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással

2023. május 03.
A háromajtós MINI ötödik generációja károsanyag-kibocsátás nélkül írja tovább a legendás modell sikertörténetét. Vérpezsdítően gokartos vezethetőségével az új MINI Cooper a márka által fémjelzett vezetési élmény jövőbe mutató formáját hozza el a jelenbe.
Részletek

Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással

A MINI modellcsaládjának következő nemzedéke az új MINI Cooper bevezetésével ünnepli világpremierjét. Az ikonikus, háromajtós MINI új kiadása tisztán elektromos meghajtással, kétféle teljesítményszinttel érkezik meg az utakra. Lélegzetelállítóan agilis vezethetőségével az újdonság a zéró emissziójú prémium mobilitás jövőbe vezető válfaját testesíti meg.

A 2020-ban bemutatott MINI Cooper SE modellre tavaly 25,5 százalékkal több megrendelés érkezett, mint egy évvel korábban, amelynek köszönhetően a tisztán elektromos meghajtású egyéniség magasan a legnépszerűbb MINI modellé érett. A 2022-ben átadott több mint 43 000 darab MINI Cooper SE modell egyúttal azt is jelenti, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei ma már minden ötödik új autót tisztán elektromos meghajtással rendelik meg. A háromajtós MINI töretlen sikertörténetét eközben a nemrégiben legyártott egymilliomodik példány igazolja. A jubileumi, tisztán elektromos meghajtású négykerekű Kanada útjait rója majd.

Gokartos vezethetőség elektromosan, már álló helyzetből rendelkezésre álló csúcs forgatónyomatékkal


A MINI modellcsaládjának következő nemzedéke már álló helyzetből az ügyfelek rendelkezésére bocsátja a hajtáslánc-technológia csúcs forgatónyomatékát. Az új MINI Cooper E modellben mindez 135 kW, az új MINI Cooper SE modellben pedig 160 kW maximális teljesítménnyel társul.

Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással

Mindkét újdonság késlekedés és váltási megszakítások nélküli gyorsulásra képes. Az optimális úttartás és súlyelosztás érdekében a mérnökök a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a modell padlólemezébe építették be, amely egyúttal a nóvum stabilitását és agilitását is fokozza. A háromajtós MINI ötödik generációjával a brit prémiummárka újradefiniálja a márka által fémjelzett vezetési élmény fogalmát, miközben a könnyed nagyvárosi mobilitás immár több mint 60 éve sikeres receptjét is következetesen őrzi.

Az új, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper menetdinamikai adottságainak tökéletesítésekor a márka mérnökei maradéktalanul kiaknázhatták a BMW Group évtizedes technológiafejlesztési tapasztalatában rejlő szaktudást. A háromajtós MINI a 2001-es bemutatása óta eltelt négy modellgeneráció során mindvégig a márka meghatározó egyéniségeként tündökölt. A mérnökök a technológia, a hatékonyság és a maximális teljesítmény folyamatos fejlődése mellett is megőrizték a modell hagyományokkal átitatott történelmét, amely most a vezetési élmény merőben új dimenziójával folytatódik.

Megnövelt hatótávolság és maximális sokoldalúság

Az új MINI Cooper E modell akkumulátorának energiasűrűsége 40,7 kWh, az új MINI Cooper SE modellé pedig 54,2 kWh. A két nóvum ezzel hozzávetőlegesen 300 és 400 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, a belvárosokra korlátozódó kalandozásokon messze túlmutatva.

Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással

Az új MINI Cooper esetében a mérnökök még tovább fejlesztették a MINI helykihasználási alapelveit: a maximális sokoldalúság érdekében az alapesetben négy teljes értékű ülést tartogató utastér hatalmas méretű csomagtérré is bővíthető.

Az új MINI Cooper készen áll a tisztán elektromos meghajtású jövőre, a BMW Group lipcsei gyárában napvilágot látó, új MINI Countryman oldalán – amely 2023 novemberében ünnepli premierjét. A MINI Aceman 2024-ben csatlakozik az új MINI modellcsaládhoz.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással

Kulcsszavak: bemutató, Cooper, elektromos autó, Mini, MINI Cooper SE, új modell
 
Sportos, friss és egyedi megjelenéssel érkezik az új Civic szedán Sportos, friss és egyedi megjelenéssel érkezik az új Civic szedán Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással Hódító útján a kínai villany taxi Londonban A MINI a 2016-os Los Angeles-i Autószalonon A MINI a 2016-os Los Angeles-i Autószalonon Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással A vadonatúj Volvo XC90 First Edition 47 óra alatt elfogyott Íme a Dacia első 100%-ban elektromos modellje, a Spring Íme a Dacia első 100%-ban elektromos modellje, a Spring
 
80-100 ezer roller az utakon – kinőttük a városokat, a megoldás a mikromobilitás

80-100 ezer roller az utakon – kinőttük a városokat, a megoldás a mikromobilitás

2023. május 03.
Az idei Fenntarthatósági Témahét egyik fő témája az energiahatékony, fenntartható közlekedés – országszerte rengeteg általános- és középiskolában foglalkoztak tematikus tanórákon április 24. és 28. között ezzel a témával.
Részletek

80-100 ezer roller az utakon – kinőttük a városokat, a megoldás a mikromobilitás

A Jövő Mobilitása Szövetség kiemelt célja, hogy elősegítve a fenntartható városi közlekedést tudatosítsa az emberekben, hogy nem mindig ugyanaz a közlekedési eszköz felel meg a céljainknak: minden élethelyzetnek megvan a leghatékonyabb mobilitási módja. Az idei témahéten a mikromobilitás került fókuszba.

Első és utolsó kilométer problematikája

Mindenki ismeri azt a problémát, hogy bár a tömegközlekedés megfelelő választás lenne, de a buszig/villamosig vagy a busztól/villamostól kilométeres gyaloglás vár ránk. Más esetben autóval mennénk a belváros határáig, ahol még könnyen lehet parkolni, de onnan még pár kilométert tovább kellene utaznunk. Gyalogoljunk? Ez is egy egészséges megoldás, ám sajnos viszonylag lassú: ezért javasolják a Jövő Mobilitása szakértői ezesetben a mikromobilitási eszközök, rollerek, kerékpárok, gördeszkák, görkorcsolyák használatát. A mikromobilitási eszközök önmagukban vagy más közlekedési eszközökkel kiegészülve verhetetlen párost jelentenek a nagyvárosi közlekedésben – a Fenntarthatósági Témahét keretében erről tartott előadást a Jövő Mobilitása Szövetség szakértője, Sugár István, az elektromos rollerekkel foglalkozó E-twow Magyarország üzletvezetője egy általános iskolában.

80-100 ezer eszköz az utakon

A Jövő Mobilitása Szövetség két évvel ezelőtt még 30-40 ezer roller meglétével számolt a hazai utakon, jelenleg ez a szám 80-100 ezer között van. Ebből mintegy 25 ezer bérelhető roller, a többi magántulajdonban van. A mikromobilitási piac bővülésének oka, hogy kinőttünk nagyvárosainkat, ennél több autót már nem tudnak befogadni. Ahhoz, hogy az emberek mégis hatékonyan tudjanak közlekedni, egyre többen váltanak át autóról mikromobilitási eszközre. Előnye leginkább a gyorsaság: csúcsidőben a dugók miatt autóval 30-40 perc alatt megtett utak rollerrel 8-10 percre csökkennek.

80-100 ezer roller az utakon – kinőttük a városokat, a megoldás a mikromobilitás

1 kWh rollerezés

Az idei Fenntarthatósági Témahét egyik fókusztémája az energiahatékonyság: vajon 1 kWh felhasználását hogyan tudjuk minél hatékonyabbá tenni? Természetesen egy 12 kg-os rollerrel: míg egy belsőégésű dízel vagy benzin autó esetében 1 kWh felhasználásával 1,6 kilométert, addig elektromos autóval 6,6 kilométert tudunk megtenni. Elektromos rolleren pedig akár 133 kilométert gurulhatunk. Nem minden élethelyzetben megfelelő a roller választása, de a jelenleginél biztos, hogy többen tudnák autós közlekedésüknek egy részét kiváltani vele. És nem csak jobb az energiafelhasználása, hanem a helyigénye is jóval kisebb: hiszen míg minden eszközünk (telefonunk, számítógépünk, kameránk) mérete a fejlesztéseknek köszönhetően folyamatosan csökken, addig az autók egyre nagyobbak, egyre több helyet foglalnak el, noha átlagosan 1,4 ember ül ezekben a megnövekedett közlekedési eszközökben. Egy autó számára kialakított parkolóhelyen akár 10 elektromos roller tárolható el.

A mikromobilitási szakértő beszélt a gyerekeknek a biztonságos rollerezésről: hiszen ezeket használva is be kell tartani a KRESZ-szabályokat, sőt figyelni kell arra is, hogy ez egy nagyon csendes, új közlekedési forma, így észrevehető kell legyen a használójuk. A Jövő Mobilitása Szövetség elkötelezett amellett, hogy a 10-14 év közötti korosztály számára fakultatív óra keretein belül elvégezhesse akár az általános iskolában az alap KRESZ tanfolyamot. Hasznos lenne, ha ennek meglétét egyben feltételként határozná meg a KRESZ, ahhoz hogy valaki kerékpárra vagy rollerre pattanjon és részt vegyen a közlekedésben.

A Jövő Mobilitása Szövetség azt javasolja, hogy a rollerezők, legyenek akár gyerekek, akár felnőttek, viseljenek bukósisakot, annak ellenére, hogy szabály nem írja elő a védőfelszerelések használatát, valamint alkalmazkodva a kerékpárok megengedett sebességéhez, 25 km/óra maximum sebességben állapítanák meg a városi közlekedésben a tempójukat.

Kulcsszavak: elektromos roller, főváros, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
80-100 ezer roller az utakon – kinőttük a városokat, a megoldás a mikromobilitás Hatalmas állami vonattársaság jöhet létre Kínában Kapcsolódjon be egy „kísérteties” utazásba idén télen a Nissan e-4ORCE technológiájával Kapcsolódjon be egy „kísérteties” utazásba idén télen a Nissan e-4ORCE technológiájával 80-100 ezer roller az utakon – kinőttük a városokat, a megoldás a mikromobilitás E-útdíj - I-Cell Kft.: június közepétől regisztrálhatnak a fuvarozók az ÁAK-nál 80-100 ezer roller az utakon – kinőttük a városokat, a megoldás a mikromobilitás A Mekkába közlekedő új, nagysebességű vonatok energiaellátását az ABB biztosítja 80-100 ezer roller az utakon – kinőttük a városokat, a megoldás a mikromobilitás Új forgalmi rend lép életbe Őrmezőn, a metróépítés környékén
 
Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross

Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross

2023. május 03.
Az új C3 Aircross leleplezésével magasabb fokozatba kapcsol a Citroën nemzetközi növekedési stratégiája. Az indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült, egyedülálló B kategóriás SUV 5, illetve 7 üléses változatában is komoly hozzáadott értéket képvisel.
Részletek

Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross

A Citroën leleplezte az új C3 Aircrosst, ezt a robusztus külsejű, belterére nézve tágas és otthonos családi B-SUV modellt. A jármű helyi együttműködéssel jött létre, és úgy tervezték, hogy minél jobban kiszolgálja a kulcsfontosságú piacok – India, Délkelet-Ázsia és Dél-Amerika – ügyfeleinek különleges igényeit.

Az új C3 Aircross vérbeli Citroën, ugyanakkor a B-SUV modellek jellegzetes ismertetőjegyeit is magán viseli. Egy minden piacon versenyképesnek ígérkező autóról van szó, mely kedvező ár/érték arányt és kimondottan a helyi igényekhez igazított ajánlatot képvisel, melyben az egyedi, sportos design a Citroënre jellemző rendkívüli kényelemmel és 7 személy szállítását is lehetővé tevő, nagyfokú sokoldalúsággal párosul.

Az új SUV-modell és a korábban bevezetett kompakt új C3 a Citroën nemzetközi növekedési stratégiájának kulcsszereplői. A márka ugyanis 2025-re globális forgalmának 30%-át Európán kívüli piacokon szeretné lebonyolítani.

India, Délkelet-Ázsia és Dél-Amerika egytől-egyig nagy potenciállal rendelkező piacok, melyek nagy szerepet játszanak a Citroën nemzetközi ambícióinak elérésében. 2022-ben Indiában és Délkelet-Ázsiában az előző évhez képest 56,9%-kal, Dél-Amerikában pedig 21,2%-kal nőtt a regisztrált Citroënek száma.

Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross

Ugyanebben az évben Indiában 6588 (+ 872,6 %), Brazíliában 32 128 (+ 37,6%), Argentínában pedig 13 846 (11,3%) járművet helyezett forgalomba a márka. E két régióban az új C3 sikeres bevezetése egyértelműen erősítette a Citroën márka jelenlétét.

Az új C3 Aircross egy három új modellből álló család második tagja. A modellek a 2019-ben bejelentett C-Cubed program keretében, kifejezetten a nemzetközi piacokra készülnek, és 2022 és 2024 között kerülnek bevezetésre. A C3-hoz hasonlóan a B-SUV modellt is helyben tervezték és gyártják, Indiában a thiruvalluri, Brazíliában a Porto Real-i üzemben.

A Citroën örökségéhez hű új C3 Aircross egy 5 és 7 üléses változatban is elérhető robusztus és egyedi SUV, amely Indiában és Dél-Amerikában várhatóan 2023 végén kerül forgalomba. 2022 októberében jelentette be a márka, hogy a modellt 2024-ben egy új piacon, Indonéziában is bevezeti. A kizárólagos forgalmazó az Indomobil csoport lesz.

„A Citroën stratégiájának sikere, mely a globális üzleti tevékenység növelése mellett arra irányul, hogy 2025-re a márka forgalmának 30%-át Európán kívüli területeken realizálja, attól függ, hogy versenyképesek tudunk-e lenni, és ezáltal több régióból is meg tudunk-e szólítani ügyfeleket. A nagy potenciállal rendelkező és gyorsan növekvő, kulcsfontosságú piacokon úgy próbálunk terjeszkedni, hogy ügyfeleinknek differenciált, megfizethető, a helyi viszonyokhoz igazodó és helyben készült terméket kínálunk."

Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross

"Egy olyan ajánlatról van szó, mely más, mint a többi, mely megfelel a gépjárművezetők és családtagjaik szükségleteinek, és az összes autógyártó közül a legzökkenőmentesebb vásárlói élményt nyújtja. Az új C3 Aircross egy újabb mérföldkő a Citroën számára. Olyan új ügyfelek megszólítását teszi lehetővé, akik egy robusztus és sportos megjelenésű, vonzó, gazdaságos és tágas családi B-SUV-t szeretnének” – nyilatkozta Thierry Koskas, a Citroën vezérigazgatója.

A megfelelő jármű a megfelelő időben

A Citroën a 4,32 m hosszú, 5 és 7 személyes változatban is rendelkezésre álló C3 Aircrosst úgy tervezte, hogy az indiai, indonéziai és dél-amerikai piacon sikeresen debütáljon az erős verseny jellemezte és gyorsan növekvő B-SUV szegmensben.

Indiában a gépjármű hosszától függően fizetendő adó alapján két részre oszlik a B-SUV szegmens. 2022-ben a 4 méternél hosszabb modellekből 32%-kal több fogyott, mint egy évvel korábban. Az elmúlt években a gépjárművezetők számának növekedésével párhuzamosan a B-SUV szegmensben kínált járművek száma is megugrott, ami rendkívül erős versenyt eredményezett.

„Indiában egy B-SUV modell megvásárlása az egész család közös döntése, amelyhez sokszor a barátok véleményét is kikérik. Bár az elsődleges szempont az, hogy a rendelkezésre álló anyagi források összhangban legyenek a jármű teljes tulajdonlási költségével, tudvalevő, hogy az indiai családok nagy fontosságot tulajdonítanak az eredeti designnak, a tekintélyparancsoló megjelenésnek és a helykínálatban, a variálhatóságban, a kapcsolódási szolgáltatásokban és a különböző funkciókban megnyilvánuló általános komfortszintnek, mivel tisztában vannak azzal, hogy ezek a jellemzők az életstílusukat és a társadalmi státuszukat tükrözik. Ezért nem kíméltük a fáradságot, és igyekeztünk az új C3 Aircrosst minél vonzóbbá és elérhetőbbé tenni e családok számára” – nyilatkozta Saurabh Vatsa, a Citroën India igazgatója.

Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross

Jelenleg a fogyasztók választási lehetőségei korlátozottak, ha egy kellően tágas és 7 személy szállítására is alkalmas megfizethető családi autót keresnek, mely vonzó SUV-designnal, jó teljesítményértékekkel és korszerű technológiával rendelkezik. Az új C3 Aircross bevezetéséig az egyetlen szóba jöhető 7 személyes családi autó egy kevésbé stílusos egyterű volt.

„Az új C3 Aircross összhangban van az ország szükségleteivel, ahol az SUV-k piaci részesedése közel 40%. A gyorsan növekvő kereslet miatt a B-SUV modellek a szegmens egyik legsikeresebb alcsoportjává váltak. A világ minden részéről érkező szakemberek a helyi mérnökökkel együttműködve azon dolgoztak, hogy az indiai igényeknek mindenben megfelelő, az új C3 és C5 Aircross közé pozicionált új gépjárművet hozzanak létre. A gyártás a helyi K+F, illetve tervezőközpontok, valamint a thiruvalluri összeszerelő üzem és a Tamil Naduban található hosuri hajtásláncgyár elképzeléseinek és erőfeszítéseinek köszönhetően szintén Indiában történik” – teszi hozzá Roland Bouchara, a Stellantis India főigazgatója.

Indonéziában a piac gyorsan érik, és nagy növekedési potenciállal rendelkezik. 2021 és 2030 között várhatóan a duplájára nő a gépjármű-értékesítések száma, ami az országot Délkelet-Ázsia leggyorsabban és egész Ázsia második leggyorsabban fejlődő piacává teszi. Az eladott gépjárművek közel 70%-a 7 személyes (egyterű vagy SUV), és a 2016 óta növekvő keresletnek köszönhetően a B-SUV-szegmens piaci részesedése mára elérte a 20%-ot.

Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross

A Citroën bátor döntést hozott, és a legjobb pillanatban jelent meg az indonéz piacon. Az új 7 személyes C3 Aircross B kategóriás SUV-ként garantáltan vonzó lesz mindazon szakemberek és családtagjaik számára, akik a napi munkába járáshoz, a hétvégi kirándulásokhoz és a nagyobb kalandokhoz könnyen használható és megbízható autót keresnek.

Dél-Amerikán belül a Citroën Brazíliában és Argentínában lendületesen fejlődik, és 2021 és 2024 között eladásai megnégyszerezését tűzte ki célul. Az elmúlt öt évben a B-SUV-ké volt a leggyorsabban fejlődő szegmens, ami mára a piac 20,5%-át teszi ki, szemben a B kategóriás szedánok kevesebb mint 7%-os piaci részesedésével. A verseny is itt a legerősebb: Brazíliában 16, Argentínában már 17 különböző modell kapható, de a 2023-as bevezetést követően az új C3 Aircross lesz az egyetlen 7 személyes változatban is elérhető B-SUV.

„A Citroën szeretné megerősíteni a jelenlétét a dél-amerikai B-SUV-szegmensben. Argentínában már most nagyon jól állunk, de Brazíliában és a többi piacon is erőteljes a növekedés. A cél elérésében egyértelműen kiemelt szerep jut az új C3 Aircrossnak. A tervezés folyamán arra törekedtünk, hogy a robusztus megjelenés, a stílus és a sokoldalúság tekintetében minél jobban megfeleljünk a dél-amerikai ügyfelek igényeinek, és meggyőződésünk, hogy ez sikerült is. A Citroën lesz az egyetlen márka a piacon, amelyik a B-SUV-szegmensben 7 személyes autót kínál” – nyilatkozta Vanessa Castanho, a Citroën márka dél-amerikai alelnöke.

Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross

Az egységes régiókra jellemző ügyféligények figyelembevétele

A Citroën által indított C-Cubed program sikerének kulcsa a Citroënnek dolgozó helyi munkaerő és a vállalat tervezői és mérnökei között zajló együttműködés. Az új C3 Aircross esetében ez az egyes piacokra jellemző gépjármű-használati szokások alapos felmérését és az ügyfelekkel való elmélyült párbeszédet igényelt, hogy a készülő modell teljes mértékben megfeleljen a vágyaiknak és szükségleteiknek. Noha a fenti információk alapján vannak kisebb eltérések az egyes régiókban forgalmazott járművek között, a potenciális ügyfelek részvételével rendezett workshopokon egyértelműen felmerültek bizonyos közös témák, amelyek közvetlen befolyással voltak a koncepcióra és a modell végleges jellemzőire.

„Azáltal, hogy meghallgattuk az érintett piacok potenciális ügyfeleit, egy olyan egyedi modellt tudunk kínálni ezeknek a családoknak, amely garantáltan elnyeri a tetszésüket. Az új C3 Aircrossban a Citroën modellekre jellemző különleges design a vérbeli SUV-k jellegzetes ismertetőjegyeivel párosul, ami egy kiváló ár/érték arányú, strapabíró, ugyanakkor szemrevaló autót eredményezett. A kiemelkedő helykínálat, a figyelemre méltó sokoldaldúság és a 7 személy számára is kényelmes kialakítás jóvoltából tökéletesen érvényesül a márka teljes körű kényelemre összpontosító átfogó megközelítése. Az új C3 Aircross magas szintű felszereltséggel és korszerű műszaki megoldásokkal rendelkezik, a kapcsolódási szolgáltatásokat is beleértve. Az egyes piacokra szabott felszereléscsomagok és tartozékok széles választékának köszönhetően pedig a családok még inkább személyre szabhatják a járművüket” – mondja Laurence Hansen, a Citroën termék- és stratégiai igazgatója.

Robosztus külső, tágas és otthonos belső

Az új C3 Aircross egy 4,32 m hosszú családi B-SUV modell, mely robusztus és kifejező designjával azonnal bizalmat ébreszt. A karakteres orr-rész jellegzetes elemei a magas motorháztető, a széles keréktáv, az Y alakban elhelyezett lámpák és a különböző útviszonyokhoz tervezett alsó védőelemtől hangsúlyosabb dupla hűtőrács. Profilból nézve a kategória legjobbjai között számontartott 200 mm-es hasmagasság, a strapabíró kerékdobokba illeszkedő nagy kerekek és gumiabroncsok, valamint a hatékony védőelemek hívják fel magukra a figyelmet.

A karosszéria függőleges vonalait hangsúlyozó széles C oszlop erőt sugároz, a különleges második hátsó ablakoktól pedig világosabbnak és tágasabbnak hat a beltér. Az ablakok és a hosszú hátsó ajtók magasabbnak mutatják a sziluettet, kiváló fényviszonyokat és kilátást ígérnek, és könnyű beszállást biztosítanak a hátsó üléssorokba.

Hogy jobban kifejezze a személyiségüket, a különböző régiókból származó ügyfelek személyre is szabhatják a gépjárművüket. Ehhez a piaci elvárásoknak megfelelően karakteres megjelenést biztosító felszereléscsomagok és tartozékok széles választéka áll rendelkezésükre. Azok a tulajdonosok, akik egy kis eredetiséget szeretnének csempészni az autójukba, a Citroënnél megszokott kétszínű karosszériát is választhatják: az eltérő színű tető látványos kontrasztot alkot a jármű többi részével.

A Citroën azon törekvése, hogy a járművezetőnek és az utasoknak egyaránt kivételes biztonságot és fedélzeti kényelmet biztosítson, az új C3 Aircross legapróbb részleteiben is tetten érhető. A tágas utastérben öröm a vezetés, főleg, hogy a maximálisan kényelmes felfüggesztés a karosszériakilengéseket nehéz közlekedési körülmények között és rossz útfelületen is a minimálisra csökkenti. A kormánymű és a fordulókör optimalizálása fürgébb viselkedést eredményezett, ami megkönnyíti a manőverezést a sűrű városi forgalomban. Az alváz szerkezetét és a közelítési szögeket is úgy alakították ki, hogy az új C3 Aircross az egyenetlen és sérült útfelületekkel is könnyedén megbirkózzon, és meredek lejtőkön se érjen le az alja.

A megemelt hasmagasság megkönnyíti a járdaszegélyeken és a magas járdákon való átkelést, és a rezgések csökkentése, illetve az utasok nagyobb kényelme érdekében a karosszéria torziós merevsége is fokozott figyelmet kapott.  

Az új C3 Aircross kifejezetten tágas. Az ötszemélyes változat kiemelkedően nagy hátsó térdtérrel és 482 literes csomagtartóval rendelkezik, a hétüléses modellben pedig, amely moduláris felépítésével többféle használatra alkalmas, a harmadik sorban két különálló ülés található. Ha úgy hozza a szükség, ezek mindegyike összecsukható, illetve eltávolítható, és a csomagok és egyéb szállított tárgyak számára 511 literes csomagtér hozható létre.

A beltér világos, barátságos és jól felszerelt, és tökéletesen kifejezésre juttatja a Citroën globális kényelemre és jó közérzetre irányuló átfogó törekvéseit. Az ultrakényelmes ülések és a hatékony klíma, illetve fűtés gondoskodik a tökéletes kikapcsolódásról, különösen a 7 személyes változat két hátsó sorában, ahol a tetőpanelbe egy egyedi szellőzőmodult építettek be. Az alaposan átgondolt rakodóhelyek közül kiemelendők a telefontartóként is funkcionáló pohártartók és az akár 5 USB-csatlakozó, melyek gondoskodnak arról, hogy az utasok útközben is tölthessék készülékeiket, kapcsolatban maradhassanak, illetve kedvükre szórakozhassanak.

Elöl a vízszintes struktúrájú műszerfal közepén egy egyedi, puha tapintású szemcsés felület vonja magára a figyelmet. A C3 Aircross egyes változatai 7” TFT-műszercsoporttal vannak felszerelve, középen pedig a kategória egyik legnagyobb (10”) érintőképernyője helyezkedik el, melyről a legfontosabb infotainment funkciók és kapcsolódási szolgáltatások érhetők el, az Apple Car-Play, illetve Android Auto alkalmazásokhoz hozzáférést biztosító mirroring funkciót is beleértve.


Kulcsszavak: C3 Aircross, Citroën, suv, új modell
 
Bemutatkozik az új Citroën Berlingo Van, ami minden igényhez képes alkalmazkodni Bemutatkozik az új Citroën Berlingo Van, ami minden igényhez képes alkalmazkodni Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross Megy, mint a golyó az új ADAM ROCKS mini-crossover Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját A Nissan bejelentette az új Micra árait A Nissan bejelentette az új Micra árait
 
Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan

Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan

2023. április 28.
Fejlődése újabb állomását mutatta be közvetlenül a berlini Formula E versenyhétvége előtti Exponential Impulse rendezvényén a CUPRA.
Részletek

Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan

Ennek során tartotta a márka – amely idén ünnepli alapításának ötödik évfordulóját – 2024-ben a piacra érkező első tisztán elektromos SUV-kupéja, a CUPRA Tavascan világpremierjét.

A CUPRA emellett CUPRA DarkRebel virtuális sportautóját is bemutatta, amelyet már egy jövőbeni, fizikai korlátok nélküli város jegyében terveztek, s amely a CUPRA Tribe által konfigurálható.

Mindezeken túl a CUPRA hivatalosan is megjelenik a Metahype, azaz a márka metaverzumbeli élményterének világában.

Végül pedig a márka elindította az Exponential Experience programját, amely a CUPRA UrbanRebel Racing Concept volánja mögött a fizikai és a digitális világot ötvöző, egyedülálló élménnyel szolgál.

„Ma minden a CUPRA azon szenvedélyéről szól, hogy valóra váltsa az álmokat” – hangsúlyozta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója. „A CUPRA még fiatal márka, ám lendületünknek és elszántságunknak köszönhetően mindössze öt év alatt figyelemreméltó tempóban döntöttük egyik rekordot a másik után. Alapítása óta a CUPRA több mint 300 ezer autót értékesített, és a leggyorsabban növekvő márka Európában.”

A CUPRA Tavascan világpremierje

Az Exponential Impulse rendezvény csúcspontjául a CUPRA Tavascan– amely a márka első tisztán elektromos SUV-kupéja, egyben a CUPRA Born utáni második tisztán elektromos modellje – világpremierje szolgált.

Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan

A CUPRA Tavascan már egy új, markáns formai nyelvezet impulzusa, amelyben atletikus és sportos arányok jellemzik külső formavilágát. Szemből rátekintve azonnal jól felismerhető a három háromszögből álló „szemkontúrok” jellemezte Matrix-LED technika, miközben beltere – központi gerincmotívumának és keskeny, szinte láthatatlan légbefúvó nyílásainak köszönhetően – valóságos építészeti műalkotás.
Érzelmekben gazdag és a vezetés élményére összpontosító SUV-modellként a CUPRA Tavascan Sportos dinamikus futóműszabályzást (Dynamic Chassis Control Sport; DCC Sport), sportfelfüggesztéseket és progresszív kormányzást is kínál. E megoldásai, valamint a 21 col peremátmérőjű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt nagyteljesítményű gumiabroncsai a vezetés egyéni stílusú sportos élményével szolgálnak.

A Volkswagen Csoport MEB-platformjára épülő modell, a márka első tisztán elektromos SUV-kupéja két teljesítményszinttel – 210 kW (286 LE) és 250 kW (340 LE) – jelenik meg a palettán, a nagyobb teljesítményű változat a kétmotoros összkerékhajtással maximális vonóerőátadási képességekkel szolgál. Álló helyzetből a CUPRA Tavascan VZ mindössze 2,4 másodperc alatt gyorsít fel 50 kilométer/órás tempóra, de 100 km/óráig is csupán 5,6 másodpercet igényel.

Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan

A Tavascan 77 kWh nettó energiatároló képességű akkumulátorblokkja akár mintegy 550 kilométernyi hatótávot is biztosíthat, és akár mindössze hét perc alatt 100 kilométerre elegendő energiával tölthető fel. Amikor az akkumulátor töltöttségi szintje 10 százalékra csökken, egy legalább 135 kilowattos töltőponton alig fél óra alatt akár 80 százalékra is emelhető.

A CUPRA Tavascan 15 col képátlójú, azaz CUPRA modellben az eddigi legnagyobb képernyővel szerelt infotainment rendszerrel készül, amely az újonnan tervezett és kifejlesztett Ember-gép interfészt (Human Machine Interface; HMI) is magában foglalja. A CUPRA Tavascan első ízben kínál különösen valósághű hangzásvilágú (high-fidelity), 12 hangsugárzóval működő audio-berendezést, amely a Sennheiser prémium audio-specialistával közös fejlesztés.

A Barcelonában tervezett és kifejlesztett CUPRA Tavascan Kínában, a Volkswagen Csoport anhuji gyárában – vagyis az elektromos mobilitás különösen korszerű, globális innovációs központjában – készül, és 2024-ben, évi bő 70 ezer darabos értékesítési tervekkel érkezik a globális piacra.

A CUPRA DarkRebel virtuális sportautó

Az Exponential Impulse rendezvénye szolgált a CUPRA DarkRebel, a hamisítatlan CUPRA-gének jellemezte, teljes egészében virtuális sportautó bemutatójának helyszínéül is.


Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan

A CUPRA DarkRebel versenyautóban határok nélkül érvényesülhetnek maximális mértékben a CUPRA génjei. Nem jóslat, sokkal inkább provokáció, amely jól érzékelteti, hogy a formatervezés egyfajta párbeszéd, azaz víziónk abszolút hiteles megfogalmazása – nem pedig valamiféle folyamat.

A CUPRA DarkRebel külsejét határozott vonalvezetése és a sportkocsik jellegzetesen atletikus arányai, valamint a shooting break karosszériák alapvető architektúrája határozzák meg.

A CUPRA DarkRebel révén a CUPRA túlléphet az anyagi világ jelentette korlátokon, immár a megfoghatatlan felé terjesztve ki a formatervezés lehetőségeit, ezzel még intenzívebbé téve élményét. A virtuális világban rejlő lehetőségek egyszerre fejlesztik a kreativitást és erősítik a képzelőerőt, illetve élesítik tovább az érzékszerveket.

A CUPRA ezért megalkotta a Hyper Configuratort, ahol a CUPRA Tribe tagjai a fizikai megvalósíthatóság anyagi világ alkotta korlátai nélkül élhetik ki kreativitásukat.

A CUPRA Hyper Configurator segítségével a CUPRA Tribe tagjai a show-modell saját személyes változatát konfigurálhatják maguknak, a közeljövőben bemutatkozó fizikai modell végső kialakításához is hozzájárulva.

Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan

„Az együttműködés és sportautóink jövőbeni fejlesztésének egészen újszerű módját alakítottuk ki” – emelte ki Jorge Diez, a CUPRA formatervezési igazgatója. „Mindenkit arra hívunk, hogy alkossa meg saját CUPRA DarkRebel verzióját, így járulva hozzá az autó végleges kialakításához. Ez a színtiszta CUPRA stílus, teljes mértékben szakítva a normákkal.”

A Metahype

Az Exponential Impulse rendezvényével kezdte meg hivatalosan működését a CUPRA Metahype, amely folyamatosan bővülő virtuális szigetként márkák, alkotók és közösségek találkozóhelyeként szolgál, akik társasági életet élhetnek, együttműködhetnek, alkothatnak, illetve emocionális élményekben is részesülhetnek itt.

A Metahype tavalyi bejelentését követő intenzív előzetes várakozások után a CUPRA öt egyéni teret mutatott be Berlinben, amelyek a CUPRA Metahype District and Experiences helyszíneiként szolgálnak:

1.    CUPRA Plaza: a CUPRA Tribe találkozóhelye kapcsolatteremtéshez és társasági élethez
2.    CUPRA Racing: itt speciális elemekkel kialakított (gamified) versenyjátékok formájában élhetők meg a márka versenygénjei, a felhasználók háromféle játékban mérhetik össze vezetési tudásukat
3.    CUPRA Metahype City Garage: a felhasználók itt felfedezhetik és megismerhetik a CUPRA modelljeit, találkozhatnak a CUPRA-mesterekkel (CUPRA Masters) és a legújabb CUPRA Tavascan élményét is megtapasztalhatják
4.    CUPRA Hub: a tér, ahol az autók világán túl is bemutatkozhat a CUPRA – a CUPRA Collection Boutique kínálatában böngészve vagy épp a Primavera Sound szervezte Dancing Challenge programok során
5.    CUPRA Next: ahol a felhasználók hozzájárulhatnak a CUPRA DarkRebel jövőbeni kialakításához

Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan

A Metahype alapvetően az együttműködésről szól, a Primavera Sound ezért az egyik első márkaként csatlakozott már a kezdetektől a Metahype világához, s hamarosan további partnerek is követik. A Primavera Sound folyamatosan elérhető zenei tartalmakat kínál majd a platformon, illetve egy játékelemekkel kidolgozott (gamified) DJ-akadémiát is indít a zene szerelmesei új generációját ösztönözve.

A Metahype számítógépről a Metahype.com oldalon kereshető majd fel, de hamarosan mobiltelefonról is elérhetővé válik. Regisztráció és a sziget felfedezése: www.metahype.com
Az Exponential Experience

A CUPRA mindezeken túl a virtuális és a fizikai világot egyesítő, egyedülálló Exponential Experience versenykoncepcióját is bemutatta. A virtuális valóság fejegység és a CUPRA UrbanRebel Racing Concept kombinációjával ez az első olyan elektromos versenyélmény, amely már túlmutat a fizikai világ határain.

„A CUPRA Exponential Experience olyasvalamit kelt életre, amit a legtöbb vezető aligha tapasztalhatna meg – az elektromos versenyautók hihetetlen élményét. Ez az egyedülálló versenykoncepció a virtuális és a fizikai világot egyesíti, bárki számára lehetővé téve, hogy egészen másként élje át a versenyzés érzését” – mondta Xavi Serra, a CUPRA Racing vezetője.

Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan

Míg Adrien Tambay, a CUPRA Racing nagykövete a színpadon számolt be az élményről, Jordi Gené az akár 320 kW teljesítményű CUPRA UrbanRebel Racing Concept volánja mögött, nagyfelbontású kevert valóság (Mixed Reality) fejegységet viselve adott belőle ízelítőt – mégpedig egy dinamikus, játékelemekkel bővített (gamified) virtuális világban, a Barcelonából Berlinbe vezető út során.

Kulcsszavak: Cupra, elektromos autó, premier, Tavascan
 
42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as 42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as Ma Budapesten bemutatkozott a vadonatúj elektromos Ford Focus Electric Ma Budapesten bemutatkozott a vadonatúj elektromos Ford Focus Electric A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer 2020-tól jönnek az SKODA elektromos autói 2020-tól jönnek az SKODA elektromos autói Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan A Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Kia Niro tanulmányautó
 
Debreceni iskolásoknak szóló környezettudatossági programhoz csatlakozott a BMW Group Gyár Debrecen

Debreceni iskolásoknak szóló környezettudatossági programhoz csatlakozott a BMW Group Gyár Debrecen

2023. április 28.
Második alkalommal rendezték meg Debrecenben a „Légy környezettudatos, ne pazarolj!” elnevezésű, általános és középiskolásoknak szóló környezetvédelmi és edukációs programot.
Részletek

Debreceni iskolásoknak szóló környezettudatossági programhoz csatlakozott a BMW Group Gyár Debrecen

Az egész napos rendezvény célja, hogy felhívja a fiatal generáció figyelmét a környezettudatos gondolkodás fontosságára. A szemléletformáló esemény főtámogatója 2023-ban a BMW Group Gyár Debrecen.

Az iskolákban országszerte április 24-28. között szervezett Fenntarthatósági Témahéthez csatlakozva 2023-ban is megrendezte „Légy környezettudatos, ne pazarolj!” elnevezésű programját a Hajdú-Bihar megyei Élelmiszermentő Egyesület és a Virtuózok. A kezdeményezéséhez csatlakozott a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) Maradék nélkül munkacsoportja, a Debreceni Tankerületi Központ és a Debreceni Szakképzési Centrum (DSZC), így összesen mintegy 2000 diák vehetett részt a Kölcsey Központban lezajlott eseményen.

„A környezetvédelem és a környezettudatosság abszolút ott él a fiatalokban, ezért bizonyos, hogy minden hasonló, diákokat célzó szemléletformáló program termékeny táptalajra hull” – mondta Papp László, Debrecen polgármestere.

A BMW Group Gyár Debrecen csapata büszkén állt a program mellé, hiszen a vállalat számára két kulcsfontosságú területet egyidejűleg érint: az oktatást és a fenntarthatóságot.

Debreceni iskolásoknak szóló környezettudatossági programhoz csatlakozott a BMW Group Gyár Debrecen

Mindkét témakör hosszútávó gondolkodást és a jövőbe történő befektetést igényel, ezért fontos a fiatalabb korosztályok megszólítása és bevonása, hiszen az ő képzésük, illetve újszerű látásmódjuk és gondolataik lehetőséget adnak az innovációra és a megújulásra – mind környezeti, mind gazdasági szempontból.

„A fenntartható jövő bennetek van. Hisszük, hogy a mai fenntarthatósági erőfeszítéseink csak a kezdetét jelentik valami sokkal jelentősebb és hatékonyabb programnak, amivel ti még élhetőbbé tehetitek a Földet” – hangsúlyozta diákoknak mondott köszöntőjében Hans-Peter Kemser, a BMW Group Gyár Debrecen vezetője.

A BMW Group debreceni gyára az oktatás minden szintén igyekszik hozzájárulni Debrecen és a régió fejlődéséhez, ezért az oktatás minden szintjén, már az óvodai neveléstől kezdődően együttműködést alakított ki. A mostani fenntarthatósági esemény ezen belül elsősorban az általános és középiskolás korosztályt szólította meg, hiszen a környezettudatosságra nevelést nem lehet elég korán kezdeni.
Debreceni iskolásoknak szóló környezettudatossági programhoz csatlakozott a BMW Group Gyár Debrecen

A szakképzéshez kapcsolódóan április közepén bejelentették, hogy a DSZC-vel kötött együttműködés keretében kiválasztásra került az a 100 technikus diák, akik a 2023 szeptemberében induló duális képzés első évfolyamát alkotják majd. Felsőoktatási partnerségüknek köszönhetően pedig a napokban nyilvánosságra hozták, hogy a BMW Group 10 magyar pályázó számára teljeskörű tandíjmentességet biztosító ösztöndíjat kínál a berlini ESMT (European School of Management & Technology) Global Online MBA képzésére. További részletek és jelentkezés ide kattintva érhető el.

A debreceni lesz a vállalatcsoport első olyan üzeme, amelyet már a tervezés első fázisától teljes egészében az iFACTORY koncepció mentén fejlesztettek, a hatékony, környezetbarát és digitalizált gyártás jegyében. Ez többek között 4500 fa ültetését, saját napelempark telepítését jelenti, valamint egy hosszú távú, Debrecenre szabott, átfogó biodiverzitási stratégia kialakítása is folyamatban van. A lehető leginkább környezetbarát gyártási technológián túl a Debrecenben debütáló NEUE KLASSE modellek a körkörös gazdaság jegyében jelentős részben újrafelhasznált, illetve újrahasznosított anyagokból (műanyagok és fémek) készülnek majd.

Debrecenben a BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal, valamint az elektromos hajtáshoz szükséges akkumulátorcellák összeszerelését házon belül lehetővé tevő, egyedi akkumulátor-összeszerelő üzemmel. A Debrecen északnyugati térségében, több mint 400 hektárnyi területen elterülő üzem a vállalatcsoport első olyan egysége, amelyet már a tervezés első fázisától teljes egészében az iFACTORY koncepció mentén fejlesztettek, a hatékony, környezetbarát és digitalizált gyártás jegyében. A BMW Group Gyár Debrecen a tervek szerint 2025-ben kezdi meg a termelést, több mint 1500 munkavállalóval.

Kulcsszavak: bmw, BMW Group, debrecen, oktatás
 
Debreceni iskolásoknak szóló környezettudatossági programhoz csatlakozott a BMW Group Gyár Debrecen Az év utolsó Jazzy Street-je vasárnap Átadták a BMW Weltben az első BMW i8 Roadster modelleket Átadták a BMW Weltben az első BMW i8 Roadster modelleket Debreceni iskolásoknak szóló környezettudatossági programhoz csatlakozott a BMW Group Gyár Debrecen Átadták a Wizz Air repülés szimulációs és képzési központját Átadták a százötvenezredik autót a BMW Welt-ben Átadták a százötvenezredik autót a BMW Welt-ben A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban
 
A Nissan Ariya 5 csillagos minősítést ért el a Green NCAP teszten

A Nissan Ariya 5 csillagos minősítést ért el a Green NCAP teszten

2023. április 28.
Ez a lehető legmagasabb minősítés a Green NCAP részéről. Az Ariya elérte a Green NCAP maximális 10/10-es Clean Air Index (Tiszta Levegő Index) minősítést.
Részletek

A Nissan Ariya 5 csillagos minősítést ért el a Green NCAP teszten

A Nissan Ariya maximális 5 csillagos minősítést, és magabiztos 9,6-os súlyozott összindexet ért el a Green NCAP-nél - mely egy innovatív független kezdeményezés, melynek célja, hogy kiemelje az egyes autógyártók és modellek munkáját és törekvését, melyek a fenntarthatósági minimumkövetelményeken túlmutató intézkedéseket tesznek, a környezet minimális károsítása érdekében.

A Green NCAP szigorú tesztelési folyamata részletesen elemzi az autók fenntarthatósági szempontjait. A teszt 3 különálló részből áll: levegőtisztasági tesztek, energiahatékonysági tesztek és üvegházhatású gázok tesztjei. Ezekből a tesztekből számítják ki a modell általános pontszámát.

Mivel a Nissan Ariya tisztán elektromos autó, és nem rendelkezik kipufogóval, természetesen tökéletes 10/10-es eredményt ért el a tiszta levegő index teszten. Ez magában foglalja a legjobb pontszámokat a laboratóriumi és az országúti teszten is, mely a tiszta levegő index két alkotóeleme. Ezen túlmenően az Ariya az energiahatékonysági index és az üvegházhatású gázok indexe esetében is magas minősítést, 9,3/10, illetve 9,5/10 pontszámot ért el.


A Nissan Ariya 5 csillagos minősítést ért el a Green NCAP teszten

A szabványos országúti vezetés -1°C-os hidegben történt, ekkor az Ariya fogyasztása 24 kWh/100 km volt. A Green NCAP által mért hasznos akkumulátor-kapacitás 89,6 kWh, ami több, mint a hivatalosan megadott érték. A 11 kW-os töltés esetén az elektromos hálózatból felvett energia teljes hatékonysága 91,6%. Ez "a Green NCAP által eddig mért legmagasabb érték" a Green NCAP által kiadott jelentés szerint.

 “Ahogy azt az Ambition 2030 programunkban is felvázoltuk, mi a Nissannál mélyen elkötelezettek vagyunk a fenntarthatósági és elektromosítási céljaink mellett. Csodálatos, hogy a Green NCAP elismerte azt, hogy az Ariya élen jár ebben az ökoforradalomban. Nagyon büszkék vagyunk a csapatunk minden tagjára, akik fáradhatatlanul dolgoztak ennek az eredménynek az elérésében” mondta Arnaud Charpentier, termékstratégiáért és árképzésért felelős regionális alelnöke.

Az 536 kilométeres maximális hatótávolsággal és a gyorstöltési lehetőségekkel együtt a tisztán elektromos Nissan Ariya megtestesíti a Nissan elkötelezettségét a tisztább jövő iránt. Soha nem volt még jobb alkalom az elektromos meghajtásra való áttérésre, és a Green NCAP 5 csillagos minősítésének köszönhetően az Ariya a lehető legjobb lehetőséget jelenti a régió azon fogyasztói számára, akik nagyobb fenntarthatóságra törekszenek mindennapi életükben.


Kulcsszavak: Ariya, elektromos autó, nissan
 
Ígéretes akkumulátor-technológia nyerte a BMW Startup Challenge fődíját Ígéretes akkumulátor-technológia nyerte a BMW Startup Challenge fődíját Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért A Nissan Ariya 5 csillagos minősítést ért el a Green NCAP teszten A Nissan átveszi az irányítást a kisautók piacán A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen A Nissan Ariya 5 csillagos minősítést ért el a Green NCAP teszten Az ABB szállítja a gyorstöltő infrastruktúrát a KIA részére az új Soul EV modell bevezetéséhez
 
Célegyenesbe értek az előkészületek a CUPRA Terramar gyártására

Célegyenesbe értek az előkészületek a CUPRA Terramar gyártására

2023. április 28.
Az Audi Hungariánál teljes fordulatszámon zajlanak az előkészületek a spanyol CUPRA márka Terramar modelljének szériagyártására, mely 2024-ben fog először legördülni a győri gyártósorról.
Részletek

 Célegyenesbe értek az előkészületek a CUPRA Terramar gyártására

A vállalatnál 2021 nyarán kezdődtek az előkészítő munkálatok, a karosszériagyárban, lakkozóban és szereldében azóta folyamatosan zajlik a gyártásra történő felkészülés.
 
„Örömünkre szolgál, hogy járműgyártásunk hamarosan egy újabb modellel, mégpedig egy új márka modelljével bővül. A CUPRA Terramar gyártása során rugalmasságunknak köszönhetően számos szinergiát teremtünk , ugyanis az új modellt a meglévő gyártási infrastruktúrába integráljuk. Természetesen kihívások elé is állít minket az új márka gyártása, mint például a CUPRA modellekre jellemző matt lakkozású karosszériaelemek gyakori használata, amelyekre folyamatosan készítjük fel munkatársainkat. Büszkék vagyunk arra, hogy immár nem csak a Audi modelleket, hanem a CUPRA Terramart is munkatársaink fogják gyártani – Győrből a világnak”, mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.
 
A munkatársak felkészítése 2022 szeptembere óta zajlik különböző workshopok és tréningek keretein belül, valamint a kísérleti autók összeszereléséből is tapasztalatot gyűjthettek a kollégák.

 Célegyenesbe értek az előkészületek a CUPRA Terramar gyártására

A CUPRA modell néhány új termék adottságot is hozni fog magával, melyek megismeréséhez összesen több mint 200 munkatársnak biztosít további képzéseket a vállalat többek között az új robotok működésének elsajátításához. A lakkozó üzemben például egy vadonatúj robotcella végzi majd a Terramar modell acélból készült motorháztető tömítését.
 
A CUPRA és az Audi Hungaria közös története nem most kezdődött, ugyanis az Audi Hungaria büszkesége, a legendás öthengeres benzinmotor kelti életre a CUPRA Formentor modelljeit is.   
 
Az Audi Hungaria jelenleg évente mintegy 170 000 autót gyárt. A vállalatnál egy gyártósoron készülnek az Audi Q3 és Q3 Sportback, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modellek.
Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, Cupra, győr
 
Célegyenesbe értek az előkészületek a CUPRA Terramar gyártására Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda Célegyenesbe értek az előkészületek a CUPRA Terramar gyártására Bővít a PSA Peugeot Citroën Kínában Várhatóan tovább nő az idén a szlovák autóipar teljesítménye Várhatóan tovább nő az idén a szlovák autóipar teljesítménye Célegyenesbe értek az előkészületek a CUPRA Terramar gyártására Jól zárta a tavalyi évet a Porsche Hungaria
 
A jövő városi parkolóinak előfutárát alakította ki a BMW Group Magyarország

A jövő városi parkolóinak előfutárát alakította ki a BMW Group Magyarország

2023. április 26.
Az autóipar teljes átalakulásának időszakában a bajor prémiumgyártó számos olyan, a mobilitás új korszakát kiszolgáló megoldást fejleszt és tesztel, amelyek a későbbiekben széles körben is elősegíthetik a kényelmes és fenntartható közlekedést.
Részletek

A jövő városi parkolóinak előfutárát alakította ki a BMW Group Magyarország

A BMW Group Magyarország ennek jegyében most a vecsési telephelyén alakított új parkolót a Parkl Digital Technologies parkolás és töltésszolgáltatóval.

A fenntarthatóságra, mint vállalati stratégiájának alappillérére tekintő BMW Group legkésőbb 2030-ra minden második értékesített modelljét tisztán elektromos meghajtással tervezi átadni ügyfeleinek. A tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek hazánkban is egyre népszerűbbek – tavaly 44%-kal több plug-in hibrid és 62%-kal több teljesen elektromos értékesített modellt regisztrált a BMW Group, mint az azt megelőző évben –, így Magyarországon is egyre nagyobb igény mutatkozik az elektromos töltőhálózat kiépítésére.

„A BMW Group mindig is élen járt az elektromos és plug-in hibrid modellek fejlesztésében. Míg a 2013-ban bemutatott BMW i3 még igazi úttörő modell volt, idén év végére a kínálatunk több mint 90%-ban tudunk már tisztán elektromos modellt kínálni, mely fejlődést a töltőhálózat-infrastruktúra gyors bővülése kell, hogy kísérjen. Saját flottánkban is egyre több a konnektorról tölthető modell, így a Parkl-lel megvalósított beruházás ügyfeleink, partnereink és kollégáink kényelmét, autóink hatékony és felhasználóbarát töltését és így a még fenntarthatóbb közlekedést támogatják majd. A My BMW és My MINI applikációkban is egyre több szolgáltatás érhető el az elektromos és PHEV autóink töltéséhez kapcsolódóan, így a beruházás tovább gazdagítja az ilyen irányú ügyfélélményt is” – mondta el Gombos Zoltán, a BMW Group Magyarország ügyvezetője az átadás kapcsán.

A jövő városi parkolóinak előfutárát alakította ki a BMW Group Magyarország

A BMW Group idén tavasszal az ország irodaházaiban, bevásárlóközpontjaiban és parkolóházaiban már több mint 450 elektromos töltőpontot üzemeltető Parkl hivatalos e-mobilitási szolgáltatóval fejlesztette tovább hazai képviseletének parkolóját, mely a munkatársak mellett az ügyfeleket, vendégeket és a sajtó képviselőit is kiszolgálja.

A Parkl e-mobilitási szolgáltatóként elektromos autó töltési projektek teljeskörű kivitelezését menedzseli, a telepítéstől az üzemeltetésig. A világ piacvezető töltőgyártóival együttműködésben, a Parkl a saját IT rendszerével digitalizálja a töltőket, felruházva ezzel őket az ügyfeleik számára leghatékonyabb szolgáltatásokkal (töltés fizettetése, mobil applikációs és RFID kártyás indítás, energiamenedzsment). A Parkl most 23 darab töltési ponttal szerelte fel BMW Group Magyarország vecsési telephelyét, köztük egy hatalmas, 180 kW összteljesítményű Starcharge ultratöltővel.

„A beruházás izgalmas és kihívásokkal teli volt több szempontból is, azonban a Parkl, a kivitelezők és a BMW közös, innovatív ötleteivel és megoldásaival egy igazán fenntartható és könnyen kezelhető hálózatot tudtunk létrehozni. Egy hálózatot, amely maximálisan támogatja a cég céljait és károsanyagkibocsátás csökkentésére vonatkozó törekvéseit az elektromobilitás térnyerése és a flottapark zöldülése idején” – egészítette ki Reindl Dániel, elektromobilitási és flottaértékesítési vezető.

A jövő városi parkolóinak előfutárát alakította ki a BMW Group Magyarország
Kulcsszavak: BMW Group Magyarország, elektromobilitás, elektromos autó
 
Külön termék lesz az elektromos autók töltéséhez használt áram Külön termék lesz az elektromos autók töltéséhez használt áram Elektromos Minik gyártását tervezi Angliában a BMW Elektromos Minik gyártását tervezi Angliában a BMW „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör A GreenGo okostelefon alkalmazással könnyen megtaláljuk a szabad autót a közelünkben A GreenGo okostelefon alkalmazással könnyen megtaláljuk a szabad autót a közelünkben
 
A formatervezés Oscar-díját nyerte el a Toyota Prius

A formatervezés Oscar-díját nyerte el a Toyota Prius

2023. április 26.
A több mint hat évtizedes múltra visszatekintő, német Red Dot Design Award legmagasabb szintű elismerésében, a Best of the Best kitüntetésben részesítette az ötödik generációs Toyota Prius hibrid gépkocsit.
Részletek

A formatervezés Oscar-díját nyerte el a Toyota Prius

A modellcsaládra generációk óta jellemző, jellegzetes formavilág modern, merész újraértelmezésével a legújabb Toyota Prius kivívta a Red Dot Design Award zsűrijének az elismerését, és ezzel megszerezte a formatervezési világ egyik legnagyobb becsben tartott díját, a Red Dot ’Best of the Best’ (a legjobbak legjobbja) címét.

A Red Dot Design Award a világ egyik legrégebb óta fennálló, legszélesebb körben elismert formatervezési díja. Gyökerei egészen 1955-ig nyúlnak vissza. A németországi Essen városában működő Verein Industrieform ekkor alakította ki szakmai megmérettetési rendszerét. Ennek célja az volt, hogy a német ipari szereplőket arra ösztönözzék, hogy vonzóbb, modernebb használati tárgyakat alkossanak, olyanokat, amelyek jobban megfelelnek a háború utáni gazdasági és társadalmi valóságnak. A pályázatot kísérő kiállítás az egész világ figyelmét ráirányította a kezdeményezésre, amely így rövid idő elteltével iránymutatóvá vált a dizájn világában.

A szervezet az 1990-es években nevet változtatott; a Design Zentrum Nordrhein Westfalen (észak-rajna-vesztfáliai formatervezési központ) új vezetője, Peter Zec professzor pedig felfrissítette az eredeti minősítési rendszert, megteremtve annak a modern formatervezési pályázatnak a feltételrendszerét, amelyet ma Red Dot Design Award néven ismerünk. Itt három fő kategóriában – termékdizájn, kommunikációs dizájn és dizájnkoncepció – mérettetik meg magukat a pályázók.

A formatervezés Oscar-díját nyerte el a Toyota Prius

Az évről évre több tucatnyi kategóriában nevezett, nagyságrendileg mintegy húszezer pályamunkát a zsűri tagjai (jellemzően negyven-ötven nemzetközileg elismert szakember) egyenként vizsgálják meg és minősítik olyan változatos szempontok alapján, mint az adott termék innovációs foka, ergonómiája, tartóssága, funkcionalitása és környezeti hatásai. A döntésben befolyásoló szerep jut a termékekben megfogalmazódó jövőképnek, értékrendszernek, a termékek egyedi karakterének, letisztultságának.

Míg a Red Dot díj önmagában is rangos elismerés, a Best of the Best cím, ahogy a név is sugallja, a díjazottak közül csupán a legkiemelkedőbbeket illeti meg – a 2011 és 2022 között a mobilitási terméktervek kategóriájában Red Dot díjban részesített 824 termék közül mindössze 94 bizonyult a legjobbak legjobbjának.

A Toyota idén első ízben nyerte el ezt a kiemelkedő presztízst jelentő kitüntetést, méghozzá egyik legikonikusabb formavilágú típusának: a Toyota Prius hibridnek az ötödik kiadásával. Az emblematikus háromszög alakú dizájnt a márka vadonatúj dizájnfilozófiájának irányelvei mentén értelmezték újra az autógyártó tervezői. A Best of the Best kitüntetés így nem csak a konkrét típusnak, hanem áttételesen a Toyota új formanyelve egészének az innovatív természetét, aktualitását, előre mutató jellegét is elismeri.

A formatervezés Oscar-díját nyerte el a Toyota Prius

A legújabb Prius minden elődjénél sportosabb, határozottabb körvonalakat kapott. Nagyméretű kerekei és speciális fényrajzolata mellett a jellegzetesen minimalista belső tér új, digitális műszerezettsége, nagyméretű érintőképernyője és keskeny klímavezérlő panelje választja el elődeitől.

Az ötödik generációs modell Európában kizárólag plug-in hibrid hajtáslánccal érhető el: a 2,0 literes benzinmotor köré épülő rendszer 223 lóerős rendszerteljesítménye 6,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé – ezzel a mostani minden idők legsportosabb Priusa. A 13,6 kWh kapacitású akkumulátor vegyes üzemben akár 86, városban akár 111 kilométeres szabvány szerinti hatótávolságot engedélyez; az autó norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 0,5 l/100 km, míg tisztán elektromos üzemben rendkívül kedvező, 11,4 kWh/100km energiafelhasználással büszkélkedhet a rendszer.

 
Kulcsszavak: Prius, Red Dot díj, toyota
 
Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára A Siemens Velaro vonata Red Dot díjat kapott A Siemens Velaro vonata Red Dot díjat kapott Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal csökkentené a Toyota CO2 kibocsátást Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal csökkentené a Toyota CO2 kibocsátást A formatervezés Oscar-díját nyerte el a Toyota Prius Szombaton ismét a Jazzy Streeten száguldunk Az AI jelenti a megoldást az ultra gyorsan tölthető akkumulátorokhoz Az AI jelenti a megoldást az ultra gyorsan tölthető akkumulátorokhoz
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 271 - 280