Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 301 - 310
Az Egyesült Királyságban 13,1 százalékkal nőtt az autógyártás februárban

Az Egyesült Királyságban 13,1 százalékkal nőtt az autógyártás februárban

2023. április 03.
Az Egyesült Királyságban 69 ezer 707 autót gyártottak februárban, 13,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 61 ezer 657-nél - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült statisztikából.
Részletek

Az Egyesült Királyságban 13,1 százalékkal nőtt az autógyártás februárban

A belföldi piacra 20,3 százalékkal többet, 13 ezer 73 autót gyártottak, míg az exportra szánt személygépkocsik előállítása 11,5 százalékkal, 56 634-re emelkedett.
   
A múlt hónapban az Egyesült Királyságban gyártott autók 81,2 százalékát exportálták. A fő célállomás az Európai Unió országai voltak, ahová az autók 59,6 százaléka került.
   
Az elektromos járművek és hibridek gyártása a múlt hónapban 72,2 százalékkal, 27 ezer 392-re nőtt éves összevetésben, ami a februárban készült összes autó 39,3 százaléka volt - közölte az SMMT.
   
A szövetség előrejelzése szerint idén 842 200 autót gyártanak majd az országban, 9 százalékkal többet a tavalyinál, míg 2025-ben a gyártott darabszám várhatóan már meghaladja az 1 milliót.
   
Nagy-Britanniában tavaly több mint hat évtizede a legkevesebb, 775 014 ezer autót gyártottak, 9,8 százalékkal kevesebbet a 2021-esnél.
Kulcsszavak: autógyár, Egyesült Királyság, jármű kereskedelem
 
Az Egyesült Királyságban 13,1 százalékkal nőtt az autógyártás februárban Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar Hol is parkolsz, drágám? Hol is parkolsz, drágám? Az Egyesült Királyságban 13,1 százalékkal nőtt az autógyártás februárban Elkészült az egymilliomodik Hyundai gépkocsi Az Egyesült Királyságban 13,1 százalékkal nőtt az autógyártás februárban Nyolc év alatt 13 új modellt mutat be a Mercedes A Volvo Cars 29,1%-os növekedésről számol be a 2021. első két hónapjára vonatkozóan A Volvo Cars 29,1%-os növekedésről számol be a 2021. első két hónapjára vonatkozóan
 
A Mazda csatlakozik a Következő Generációs Üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatási Egyesülethez

A Mazda csatlakozik a Következő Generációs Üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatási Egyesülethez

2023. április 03.
A Kutatási Egyesület célja, hogy elősegítse a biomassza felhasználásával kapcsolatos technológiai kutatásokat, valamint az autókhoz használt bioetanol üzemanyag hatékony előállítását – mindezt a karbonsemleges társadalom megvalósítása érdekében.
Részletek

A Mazda csatlakozik a Következő Generációs Üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatási Egyesülethez

 
A Következő Generációs Üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatási Egyesület ("Kutatási Egyesület") és a Mazda Motor Corporation ("Mazda") örömmel jelenti be, hogy a Mazda az egyesület teljes jogú tagjává vált. A Kutatási Egyesületet 2022. július 1-jén hozta létre az ENEOS Corporation, a Suzuki Motor Corporation, a Subaru Corporation, a Daihatsu Motor Co. Ltd., a Toyota Motor Corporation és a Toyota Tsusho Corporation. A Mazda belépésével a részt vevő vállalatok száma hétre emelkedett.
 
A Kutatási Egyesület célja, hogy elősegítse a biomassza felhasználásával kapcsolatos technológiai kutatásokat, valamint az autókhoz használt bioetanol üzemanyag hatékony előállítását - mindezt a karbonsemleges társadalom megvalósítása érdekében. 2022. október 25-én a Kutatási Egyesület megkötötte az Új Üzleti Létesítmények Alapításáról szóló alapmegállapodást a Fukusima prefektúrában található Okuma várossal, és olyan kezdeményezéseket indított útjára, amelyek célja a közösség előtt álló kihívások gyors és megfelelő megoldása. A Kutatási Egyesület úgy tekint a bioetanol-üzemanyag gyártási technológiájának javítását és az előállítás során keletkező szén-dioxid felhasználását célzó kutatásokra, mint a szén-dioxid-semlegesség elérésére törekvő egy-egy lehetséges irányzat, ami tökéletesen egybeesik a Mazda többmegoldásos stratégiájával. Ez az alapjaiban hasonló, több megoldásban is gondokozó személet késztette a Mazdát arra, hogy csatlakozzon a Kutatási Egyesülethez.
 
Hiroyuki Yamashita, a Mazda technológiai kutatásért felelős vezető mérnöke így nyilatkozott: „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy ezt a felkérést kaptuk a Kutatási Egyesülettől. Az egyesületen keresztül más tagvállalatokkal együttműködve azon dolgozunk, hogy elősegítsük többek közt a bioetanol üzemanyagok gyártási technológiájával kapcsolatos kutatást és fejlesztést. Mindent megteszünk a karbonsemleges üzemanyagok potenciáljának növelése érdekében, ami ígéretes lehetőséget kínál a szén-dioxid-semleges társadalom megvalósítására.”
 
Emellett Koichi Nakata, a Kutatási Egyesület igazgatótanácsának elnöke kijelentette: „A karbonsemleges üzemanyagok a legfőbb energiaforrások, amelyek a szén-dioxid-semleges társadalom megvalósítását szolgálják. Örömünkre szolgál, hogy a Mazda, amely jelentős tudást és technológiát halmozott fel a szén-dioxid-semleges üzemanyagokkal kapcsolatban, új partnerünk lett. A Kutatási Egyesület továbbra is támogatja a bioetanol üzemanyagok gyártási technológiájával és az e folyamat során keletkező szén-dioxid felhasználásával kapcsolatos kutatásokat.”
 
Európában a Mazda 2021 óta az eFuel Alliance tagja. A szövetség olyan szervezeteket és érdekelt feleket tömörít, amelyek legfőbb célja elérni, hogy úgy tekintsenek a karbonsemleges e-üzemanyagokra és a hidrogénre, mint olyan valós lehetőségek, amelyek jelentős mértékben hozzájárulhatnak a közlekedési ágazat károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez.
 
A Mazda abban hisz, hogy a szén-dioxid-kibocsátás hatékony csökkentése két egymást kiegészítő megközelítéssel érhető el: az egyik a teljesen elektromos járművek bevezetése a belső égésű motoros járművek helyett, a másik a fosszilis tüzelőanyagok fokozatos helyettesítése karbonsemleges tüzelőanyagokkal, mind az elektromos, mind a meglévő belső égésű motorokkal felszerelt autók terén.
 




Kulcsszavak: autógyár, környezetbarát, környezetvédelem, mazda
 
A Nissan naperőművet üzemel be sunderlandi gyárban A Nissan naperőművet üzemel be sunderlandi gyárban A Hyundai Motor rekorderedménnyel zárta 2015 első félévét Európában A Hyundai Motor rekorderedménnyel zárta 2015 első félévét Európában A Mazda csatlakozik a Következő Generációs Üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatási Egyesülethez Elkészült a 100 000. Audi S3 Limousine Győrben Az Audi továbbra is a növekedés útján Az Audi továbbra is a növekedés útján A Mercedes-Benz erős negyedik negyedév után csaknem azonos mennyiségű autót értékesített tavaly A Mercedes-Benz erős negyedik negyedév után csaknem azonos mennyiségű autót értékesített tavaly
 
Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

2023. április 03.
A fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja lebilincselő kiforrottságról tett tanúbizonyságot.
Részletek

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin páratlanul átfogó megbízhatósági teszteket teljesített a hamarosan esedékes világpremierje felé vezető úton. Az új BMW i5 kíméletlen téli körülmények közepette igazolta tisztán elektromos hajtáslánc-technológiája stabil megbízhatóságát és sportosan dinamikus adottságait. A havas tájakon és jeges felületeken keresztülvezető tesztprogram a kezdeti tesztköröktől az utolsó finomhangolási fázisokig összesen mintegy egy évet ölelt fel. Az országutakon, autópályákon és speciálisan előkészített tesztpályákon végzett megmérettetések során a fejlesztőmérnökök kiemelt figyelmet fordítottak az autó alacsony hőmérsékleti viszonyok és laza tapadási körülmények között mutatott viselkedésére.

Az új BMW i5 innovatív hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerei kiválóan optimalizálják a tapadást, a dinamikát és a menetstabilitást, amely a vastag hótakarókon, a jeges hegyi szerpentineken és a befagyott tavakon nyilvánul meg leginkább. A tisztán elektromos meghajtású limuzin téli tesztjei így ugyanott értek véget, ahol kezdődtek: a svédországi Arjeplog térségében, a BMW Group téli tesztközpontjának dermesztő hidegében.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia tartósan fagypont alatti megbízhatósági tesztje

A sorozatgyártást előkészítő fejlesztési folyamatok részeként az új BMW i5 először 2022 februárjában tette meg a Münchenből Arjeplog térségéig vezető utat.

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

A BMW 5-ös sorozat tisztán elektromos meghajtású prototípusa speciális álcázó fóliában, műanyag karosszéria-kiegészítőkkel és hűtőráccsal, valamint ideiglenes első fényszórókkal és hátsó lámpákkal teljesítette az ötnapos utat az Alpok bajor lábaitól Dániáig, majd onnan az Északi sarkkör széléig.

A mintegy 3 000 kilométeres utazás idejekorán lehetőséget adott a fejlesztőmérnököknek arra, hogy részletekbe menően teszteljék és finomítsák a motorokat, a vezérlőelektronikát, a nagyfeszültségű akkumulátort és az utastér integrált hűtő-fűtő rendszerét. Legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiájának és intelligens vezérlésű hőkezelő rendszerének köszönhetően a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja – amelyet az új BMW i5 érkezésére még tovább fejlesztettek a mérnökök – a hosszúra nyúló utazáshoz és a gyors újratöltésekhez egyaránt tökéletes műszaki alapot biztosított, még tartósan fagypont alatti hőmérsékletben is.

A megmérettetés úti céljaként meghatározott Arjeplog ideális helyszínt jelentett a fejlesztő- és tesztmérnököknek: Észak-Svédország hóval borított útjain és befagyott tavain a futómű-technológia, a kormánymű és a fékrendszer alkatrészei egyaránt behatóan vizsgázhattak, a menetdinamikai és menetstabilizáló rendszerek pedig a legextrémebb körülmények között igazolhatták kiforrott együttműködésüket.

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

Az Északi sarkkörig vezető tesztprogram első fázisa eredményesen fektette le az új BMW i5 kifinomult, megbízható és jellegzetesen sportos vezethetőségének alapjait.

Átfogó tesztelés hétköznapi körülmények között és az Alpok havas útjain

Az első utazást több specifikus tesztelés is követte, a BMW Group tesztlétesítményeiben, hétköznapi körülmények között, München környékén és a BMW Group dingolfingi gyárának szomszédságában. A fejlesztőmérnökök feladata ezek során az autó futómű-technológiájának és akusztikai tulajdonságainak finomhangolása, illetve a hajtáslánc-technológia teljesítmény-leadásának stabilizálása volt, hogy az új BMW i5 minden forgalmi szituációban hamisítatlan vezetési élményt kínáljon.

A fejlesztőmunka jelentős részét ezen esetekben is a hideg téli hónapok havas és jeges útjain végezték, az Alpok lábainál. Az elmúlt tél során a BMW i5 prototípusai – immár kevesebb álcázó fóliával és szériaközeli fényszórókkal – rendkívül megterhelő útviszonyok és időjárási körülmények közepette tettek tanúbizonyságot a hajtáslánc- és futómű-technológia alkatrészeinek magabiztos, megbízható működéséről. A bajor prémiummárka mérnökei így hazai környezetben, Bajorországban kaptak folyamatosan átfogó képet a fejlesztés aktuális állapotáról, mígnem 2023 februárjában visszatértek az Északi sarkkör közelébe.

A BMW i5 havas és jeges utakon is páratlan vezethetőséget ígér

A második svédországi tesztelés célja az összes hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszer együttműködésének végső finomhangolása volt.

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

Arjeplog befagyott tavainak lazán tapadó felületén a mérnökök részletekbe menően tökéletesíthették a BMW i5 egyedülálló nyomatékvezérlő technológiáját. A tisztán elektromos meghajtású limuzinban szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás és a nyomatékvezérlő technológia, minden vezetési szituációban a legoptimálisabb tapadást és teljesítmény-leadást garantálva. Havas és jeges utakon így az új BMW i5 is legalább olyan páratlan vezethetőséget ígér, mint bármely másik, hagyományos hajtáslánc-technológiával dolgozó modell.

A téli tesztek részletekbe menően igazolták, hogy a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerek integrált együttműködése nagymértékben hozzájárul a BMW i5 kimagasló vezethetőségéhez, precíz irányíthatóságához és könnyed kezelhetőségéhez. Minél megterhelőbbek voltak a körülmények, az új BMW 5-ös limuzin tisztán elektromos meghajtású modellváltozata a fedélzeti rendszerek reagálási sebességét és pontosságát tekintve annál lenyűgözöbb teljesítményt nyújtott. A BMW i5 a kigyorsítások közbeni optimális tapadás, valamint a kanyarodások és fékezések közbeni tökéletes menetstabilitás harmonikus egységével kecsegtet, amely a modell teljes szegmensét tekintve egyedülálló.

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

Az átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.

Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, i5
 
Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek A BMW Concept 4 tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon A BMW Concept 4 tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n Sajátos kampányt indított el a Nissan és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő Sajátos kampányt indított el a Nissan és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra
 
A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt

A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt

2023. április 03.
A Hyundai N a svédországi Arjeplogban, extrém téli időjárási viszonyok között teszteli a tisztán elektromos, összkerékhajtású IONIQ 5 N sportmodellt.
Részletek

A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt

A Hyundai Motor Company a mai napon részleteket közölt az N márka első sorozatgyártású, tisztán elektromos sportmodelljének, az IONIQ 5 N-nek az extrém téli tesztprogramjáról, amelynek a Hyundai Mobis tesztpályája ad otthont a svédországi Arjeplogban. 

Az északi sarkkör közelében fekvő Arjeplog településen működő Hyundai Mobis tesztpályát elhelyezkedése és adottságai – a csekély tapadású, jeges útfelületektől kezdve az akár mínusz 30°C-os hidegekig – tökéletesen alkalmassá teszik a teljes körű téli tesztek elvégzésére. Ebben a környezetben a Hyundai N mérnökei az elképzelhető legalacsonyabb tapadási körülmények között tesztelhetik új modelleiket – így például az IONIQ 5 N-t –, hogy megtalálják az optimális egyensúlyt az autó közvetlen, ´élvezetes´ vezethetősége, illetve biztonságos és kiszámítható téli viselkedése között.

Az IONIQ 5 N megalkotása során a Hyundai Motor a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett elektromos, globális moduláris platformot (E-GMP) az N márka motorsportból származó technológiáival és tapasztalatával kombinálta. Ezzel magasabbra helyezte a lécet a nagyteljesítményű elektromos járművek előtt, egyben előkészítve egy olyan konfigurációt, amely kétségtelenül elnyeri majd azok tetszését, akik egész éves használatra keresnek elektromos sportautót.

A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt

„Ahogy N modelleink képességeit a Nürburgring éles fordulóiban csiszoljuk tökéletesre, ugyanúgy próbára tesszük őket az arjeplogi tesztpálya jéggel borított kanyarjaiban, hogy a legszélsőségesebb téli körülmények között is az elképzelhető legjobb teljesítményt nyújtsák.” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Company N márkamenedzsmentért és motorsport részlegért felelős alelnöke. „Büszkén mondhatjuk, hogy az IONIQ 5 N messzemenőkig megfelelt az N márka változatos teljesítmény-elvárásainak: első sorozatgyártású elektromos N modellünk fejlesztése ezzel sikeresnek mondható.”

Az N márka három, motorsportból átemelt teljesítmény-oszlopát — kanyarbetyár viselkedés, versenypálya-alkalmasság, mindennapi használhatóság — a kezdetektől érvényesnek tekintettük az N márka villamosítási stratégiájának kidolgozása során. Az N márka 2015-ben fogalmazta meg az autóvezetés iránt rajongó ügyfelek új generációjának szánt, fenntartható jövőről alkotott elképzeléseit, amikor bemutatta az N 2025 Vision Gran Turismo tanulmányautót. Az N villamosítási stratégiája az RM20e prototípussal és a Veloster N ETCR versenyautóval vette kezdetét, majd tavaly bemutatták az RN22e négykerekű laboratóriumot, előkészítve az N márka villamosítási élményének átültetését a márka első sorozatgyártású elektromos sportmodelljébe, az IONIQ 5 N típusba, amely a tervek szerint még az idei évben piacra kerül.

A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt

„Márkánk elektromos átállásának élén a Veloster N ETCR versenyautó állt, az RN22e megalkotásakor pedig a motorsport technológiákat igyekeztünk közvetlenül átvinni a közúti modellekbe.” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group vezető műszaki tanácsadója. „Most pedig eljött az ideje, hogy valóra váltsuk szeretett ügyfeleinknek tett ígéretünket – meggyőződésem, hogy az IONIQ 5 N minden elvárásuknak megfelel majd. Az IONIQ 5 N a svédországi Arjeplog legbarátságtalanabb időjárási és útviszonyai mellett is élvezetes vezethetőséget kínált.”

Az IONIQ 5 N megvalósításához az N márka mérnökei úgy optimalizálták az IONIQ 5 E-GMP platformjának két villanymotoros konfigurációját, hogy az minden elképzelhető körülmények között – még Arjeplog befagyott tavainak jegén is - maximális menetdinamikát nyújtson. Ehhez a Hyundai i20 N WRC Rally 1 versenyautó összkerékhajtási rendszerével szerzett tapasztalatokat is messzemenőkig felhasználták.

Az IONIQ 5 N lesz az N márka első összkerékhajtású (AWD) sorozatgyártású típusa. Ugyanakkor az N márka számára nem újdonság az összkerékhajtás, hiszen már 2015-ben, a rali világbajnokság (WRC) kapcsán megismerkedtek vele. A WRC-ben eltöltött nyolc év során a Hyundai számos elismerésben – többek között két világbajnoki címben – részesült.

A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt

Az IONIQ 5 N kiemelkedő kanyarvételi képességeit tovább javítja az N Drift Optimalizálás funkció, amely az első és hátsó tengely közötti nyomatékelosztást, a nyomaték mértékét, a felfüggesztés feszességét, a kormányerőt, valamint az elektronikus részlegesen önzáró differenciálmű (e-LSD) működését összehangolva kifejezetten driftelésre optimalizált üzemmódot kínál. Az üzemmód lehetővé teszi, hogy a pilóta felkészültségi szinttől függetlenül örömét lelje a driftelésben; a funkció hangolásakor kifejezetten ügyeltek a driftsporttal még csak most ismerkedő vezetők igényeire.

Az IONIQ 5 N egyedi hangolású e-LSD rendszert kapott: az elektronikus vezérlő egység a kerékszenzoroktól kapott adatok alapján pontosan meg tudja állapítani, ha az optimális tapadás érdekében bármely kerékre plusz forgatónyomatékot kell küldenie. Az e-LSD ennek köszönhetően ívmenetben, versenypályán, valamint kedvezőtlen útviszonyok mellett (pl. jégen vagy mély hóban) egyaránt javítva a vezethetőséget. A kifejezetten az IONIQ 5 N modellhez kifejlesztett e-LSD rendszer gyorsabban és pontosabban reagál, ami különösen fontos, hiszen az elektromos hajtásláncok kisebb késlekedéssel adják le forgatónyomatékukat, mint a belső égésű motorok.

Ezen túlmenően az IONIQ 5 N a különböző üzemmódokra optimalizált N Nyomatékelosztás funkciót is kínál, így a vezető saját maga dönthet az első és hátsó tengelyre jutó nyomatékszintről. Az N Nyomatékelosztás és az e-LSD összehangolva eltérő arányban képesek hajtóerőt juttatni mind a négy kerékre. A rendszert kifejezetten úgy tervezték, hogy villámgyorsan reagáljon a villanyautókra jellemző azonnali, egyenletes teljesítménykifejtésre – még olyan, szélsőségesen rossz tapadási viszonyok mellett is, mint amik Arjeplogban várnak az autókra.  

A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt

A téli tesztprogramhoz kapcsolódóan az N márka kiadta a Hyundai N | IONIQ 5 N előzetes első fejezetét, amely az IONIQ 5 N kanyarvételi képességeire hívja fel a figyelmet. A filmben az IONIQ 5 N együtt driftel a Hyundai Motorsport i20 N WRC Rally 1 versenyautójával. A jelenetet közvetlenül napfelkelte előtt, a „kék órában” forgatták. Az időzítés az N márka új korszakának kezdetét jelképezi, amint a márka a villamosítás korába lépve továbbfejlődik.

Az IONIQ 5 N-re vonatkozó további részleteket és információkat a modell idén júliusra tervezett világpremierjéhez közeledve, fokozatosan bocsátjuk a sajtó rendelkezésére.


Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, IONIQ, IONIQ 5
 
Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt Hamarosan eljön az ingyen utazások kora? A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont Salgótarjánban elektromos autók akkumulátorcsatlakozóit fogják gyártani Salgótarjánban elektromos autók akkumulátorcsatlakozóit fogják gyártani A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt Név nélkül árulják a világhíres elektromos autót Kínában
 
A vadonatúj Wildtrak X és Tremor változatokkal a Ford Pro felpörgeti a népszerű Ranger pickup off-road stílusát

A vadonatúj Wildtrak X és Tremor változatokkal a Ford Pro felpörgeti a népszerű Ranger pickup off-road stílusát

2023. március 29.
A Ford Pro bemutatja az új Ranger Wildtrak X és Ranger Tremor modellváltozatokat, minden eddiginél szélesebbre bővítve ezzel az európai piac legkelendőbb pickupjának kínálatát.
Részletek

A vadonatúj Wildtrak X és Tremor változatokkal a Ford Pro felpörgeti a népszerű Ranger pickup off-road stílusát

Mindkét jármű azoknak a vásárlóknak készült, akik a kemény terepen is jól boldoguló, sokoldalú autóra vágynak, ezért a Ford mérnökei alaposan átdolgozták a futóművet, amelyben alapáras a fejlett Bilstein lengéscsillapító. Az off-road használatra kifejlesztett vezetéssegítő rendszerek magabiztossággal töltik el a vezetőt, és mindkét változat kemény, új stílusú külsőt kapott, hogy már a kiállásuk is hűen tükrözze rátermettségüket.

A Ranger Wildtrak X és a Tremor vásárlói a szegmensben elsőként kínált Rugalmasan Állítható Tetőcsomagtartóval könnyebben szállíthatnak hosszú tárgyakat. Az egyszerűen használható rendszer opcióként a Ranger Limited és Wildtrak változatokhoz is megrendelhető.

“Az új Ranger Wildtrak X és Tremor ugyanazon recept alapján készült, mint az ikonikus Ranger Raptor: mindegyikük még magasabb szintű off-road képességeket és lenyűgöző megjelenést kínál. Az új változatokkal minden eddiginél szélesebb lett a Ranger-paletta, így Európa legkelendőbb pickupja még több vásárlót szólíthat meg,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro Európa vezérigazgatója.

A Ranger modell már a Wildtrak X és Tremor bemutatását megelőzően is minden idők legmagasabb éves értékesítési eredményét könyvelhette el Európában1. A 44,9 százalékos piaci részesedés is új rekord, és az előző évihez képest 18 százalékkal magasabb piaci részesedésnek köszönhetően a modell immár zsinórban nyolc éve vezet a pickup-kategóriában. Az új modellváltozatok 2023 áprilisától rendelhetők meg itthon, és az első autókat várhatóan 2023 augusztusában kapják meg a vásárlók.

A vadonatúj Wildtrak X és Tremor változatokkal a Ford Pro felpörgeti a népszerű Ranger pickup off-road stílusát

Ranger Wildtrak X

A Ranger Wildtrak X változat alapja a Wildtrak modell, amelynek hasmagasságát 26 mm-rel, nyomtávját pedig 30 mm-rel növelték, hogy még szilárdabban megvethesse a lábát a kemény terepen². Az alapáron beépített Bilstein nagy teljesítményű, helyzetérzékelős lengéscsillapítók a rugóút teljes hosszában megfelelő csillapító erőt adnak, úgy javítva a terepképességet, hogy közben az autó országúti teljesítménye sem romlik. A nagy igénybevételre tervezett kormányszervo és az acél kartervédő elem még magabiztosabb mozgást biztosít a terepen.

Az új, alapáras off-road rendszerek közt megtalálható a Kanyarodási Asszisztens³, ami fékezésalapú nyomatékvektor-szabályozással akár 25 százalékkal is szűkítheti a fordulókört az élesen kanyarodó ösvényeken. A Terepmeneti Vezérlés³ hasonlóan működik, mint a sebességtartó automatika: a vezető beállíthatja a kívánt (32 km/óránál alacsonyabb) sebességet, és a jármű automatikusan adagolja a gázt és a fékerőt, tartva a kívánt tempót, hogy a vezetőnek a nehéz terepviszonyok közt csak a kormányzásra kelljen összpontosítania. A Sziklán Araszolás üzemmód – ami eddig csak a Ranger Raptorban állt rendelkezésre – átkalibrálja a gázreakciókat, a kipörgésgátló működését és a sebességváltó fokozatválasztását, hogy az autó jól uralhatóan araszoljon végig a sziklás vagy egyenetlen talajon.

Az összes Wildtrak X modellt a Ford jól bevált 2,0 literes EcoBlue biturbó dízelmotorja⁴ hajtja 500 Nm forgatónyomatékkal (ez már 1750 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll) és 205 lóerő teljesítménnyel egy 10 fokozatú automata sebességváltón keresztül. Alapáras az új, fejlett állandó összkerékhajtási rendszer is a kényelmes ‘kapcsold-be-és-felejts-el’ üzemmóddal, ami mindig a legjobb teljesítményt biztosítja, amikor és ahogy arra a vezetőnek szüksége lehet.

A vadonatúj Wildtrak X és Tremor változatokkal a Ford Pro felpörgeti a népszerű Ranger pickup off-road stílusát

Széles nyomtávjával, alsó védőelemeivel és emelt hasmagasságával a Ranger Wildtrak X még az eddigi Wildtrak változatnál is hatásosabb vizuális üzenetet sugall. Erre még inkább ráerősít, hogy a hűtőrács keretét, a lökhárító H-keretét, a sárvédő-szélesítéseket és a hátsó lökhárítót különleges Asphalt Black színre fényezték. A külön megrendelhető mátrix LED fényszórók a hűtőrácsba épített kiegészítő lámpákkal kiváló fényviszonyokat teremtenek. A kemény off-road stílusra vaskos Wildtrak X emblémák, feketített Ford-emblémák, fekete 17 colos könnyűfém keréktárcsák és fehér feliratos terepgumik teszik fel a koronát.

Az utastérben a Miko velúrral kárpitozott üléseken exkluzív Wildtrak X hímzés látható, míg a műszerfal felső részét, az ajtópaneleket és a középkonzolt kontrasztos Cyber Orange öltésekkel díszített, lágy tapintású Terra velúr borítja. A beépített konnektivitásnak köszönhetően alapszolgáltatás a csatlakozás a FordPass alkalmazáshoz⁵, illetve az olyan Ford Pro szolgáltatásokhoz, mint a használati értéket optimalizáló Ford Liive.

Ranger Tremor

Az új Ranger Tremor alapja a kemény munkára tervezett Ranger XLT, és az autó megkapta a Wildtrak X futómű- és technológiai fejlesztéseit (többek közt az új összkerékhajtási rendszert), hogy kiszolgálja a magabiztos off-road képességű pickupra vágyó vásárlókat.

A vadonatúj Wildtrak X és Tremor változatokkal a Ford Pro felpörgeti a népszerű Ranger pickup off-road stílusát

Az áttervezett futómű-geometriának köszönhetően a jármű kiállása keményebb és stabilabb lett, és ezt a hatást tovább erősíti, hogy nőtt a nyomtáv és nagyobbak a kerékív-szélesítések. A Ranger Tremor kalandkedvelő természetét látványosan kihangsúlyozza a hosszan hátranyúló bukócső, míg az alumíniumöntvény oldalfellépők és a jól látható elülső vonószemek az autó funkcionális stílusát erősítik. A modell merész kiállását még látványosabbá varázsolja néhány külső elem és a hűtőrács különleges Boulder Grey fényezése.

A Ranger Tremor üléseit és padlóját vízálló, könnyen tisztítható műbőr borítja. Egy opcionális (előre bekábelezett) mennyezeti kapcsolócsomag hat bemenetet kínál a csörlők, a LED fényhidak és más tartozékok használatához, amelyek a Ford márkakereskedésekben, vagy online a Ford Shopban rendelhetők meg.

A szegmens első Rugalmasan Állítható Tetőcsomagtartója

A Ranger Wildtrak X és a Tremor vásárlói egyaránt felszerelhetik autójukra a Ford új, innovatív Rugalmasan Állítható Tetőcsomagtartóját⁶. Ez az egyedülálló megoldás a tetőcsomagtartó és az előre-hátra csúsztatható állvány révén lehetővé teszi, hogy a hosszú tárgyakat a tetőmagasság fölött lehessen szállítani, ne pedig a fülke és a platóhátfal közé beszorítva. Ezzel nemcsak biztonságosabb a szállítás, hanem hasznos hely szabadítható fel a platón. A Rugalmasan Állítható Tetőcsomagtartó 2023 márciusától a Ranger Limited és Wildtrak modellváltozatokhoz is megrendelhető opcióként.

A vadonatúj Wildtrak X és Tremor változatokkal a Ford Pro felpörgeti a népszerű Ranger pickup off-road stílusát



Kulcsszavak: ford, Ford Pro, pick up, Ranger
 
Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén A vadonatúj Wildtrak X és Tremor változatokkal a Ford Pro felpörgeti a népszerű Ranger pickup off-road stílusát Kerekezés a Ford Kuga-val a Balaton körül Turisták szelfiznek Evald Jåstad taxisofőrrel és Focus RS taxijával Turisták szelfiznek Evald Jåstad taxisofőrrel és Focus RS taxijával A vadonatúj Wildtrak X és Tremor változatokkal a Ford Pro felpörgeti a népszerű Ranger pickup off-road stílusát 2012-ben minden szinten tarolt a Ford
 
Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

2023. március 29.
A Kia az úttörő, tisztán elektromos hajtású EV9-cel újradefiniálja az SUV-élményt, több teret és komfortot kínálva valamennyi utasnak. Fenntartható és természetes alapú anyagaival az EV9 tovább viszi a Kiát a karbonmentesség felé vezető úton.
Részletek

Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

A Kia Corporation bemutatta első, három üléssoros, tisztán elektromos hajtású SUV modelljét, az EV9-et. Az újdonság friss gondolkodásmódot, új formákat és megújult technológiát hoz a szegmensbe, jelentősen felgyorsítva a márka fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulását.

A Kia alapjaiban új és forradalmi műszakiságú globális elektromos padlólemezén (az E-GMP-n) érkező újdonság egyszerre kínál dinamikus menettulajdonságokat és hosszú, akár több mint 541 km-es (WLTP ciklus szerinti) hatótávolságot2. 800 V-os ultragyors töltéssel az EV9 akkucsomagja akár mindössze 15 perc alatt 239 km-nyi hatótávolság felvételére képes.

Több jelentős technológiai újdonság, köztük a Highway Driving Pilot (HDP) 4 nevű rendszer is elérhető a modell GT-Line kiviteléhez, így (célpiactól függően) akár a feltételes 3-as szintű önvezetés is elérhető. Szintén itt jelenik meg elsőként a Kia Connect Store, amelyen keresztül a felhasználók új digitális képességeket és szolgáltatásokat vásárolhatnak autójukhoz. Ennek révén nem csak szabadon válogathatnak az egyes jellemzők között, de rugalmasan és folyamatosan, - OTA rendszerben - frissíthetik is EV9-esük képességeit.


Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

Ho Sung Song, a Kia elnöke elmondta: “Az EV9 átírja a tradicionális SUV-gondolkodást, miközben a Kia formatervezési és mérnöki tudásának csúcsát képviseli. Arra született, hogy a család valamennyi tagjának igényeit kielégítse, miközben jelentősen felgyorsítja a Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulását, nem csak fejlett elektromos szerkezete révén, de fenntartható, újrahasznosított anyagaival is.”

Az EV9 a koreai piacon már 2023 második negyedévétől előrendelhető lesz, a forgalmazás pedig a világ bizonyos régióiban már az év második felében elindul.

Formák: újraalkotott SUV élmény

A Kia ´Egyesült ellentétek´ formafilozófiája alapján az EV9 újraformálja az elektromos SUV fogalmát a természetes, és a modern elemek kiegyensúlyozott alkalmazásával. A formafilozófia ‘természetesen merész’ formapillére – a természet és az anyagi világ elemeinek kombinálásával – különösen fontos szerepet kapott az újdonság megjelenésének megalkotásakor.

A Kia EV9 megjelenése egyszerre derűsen kortárs és nyugodt, tökéletesen illik egy új, fenntartható korszak kifinomult elektromos modelljéhez. A tengelytáv 3,100 mm, a keréktárcsák pedig 19, 20, vagy 21 colosak. A teljes hossz 5,010 mm, a szélesség 1,980 mm a magasság pedig 1,7555, így a megjelenés határozott, mai, ugyanakkor jellegzetes és egyedi.

Az EV9 orrkialakítását egyszerű, tiszta vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyszerre sugározva megbízhatóságot és nyugalmat. A hangsúlyos ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’6 és a feltűnő függőleges fényszórók által meghatározott ‘digitális tigrisarc’ futurisztikussá formálja a megjelenést. A digitális tigrisarc fontos eleme a fényszórók melletti, karosszériába épített kockalámpa sor. Az EV9 LED-es ‘csillagtérkép’ nappali menetfényei új fényhatást rajzolnak kifinomult animált világítási módjukkal, amely már a Kia eljövendő elektromos modelljeinek digitális tigrisorrát vetíti előre.

Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

A Kia az EV9 alapváltozatával egy időben a GT-Line modellt is bemutatta. Ennek lökhárítói, keréktárcsái és tetősínjei is mások, miközben a fekete különleges árnyalatai határozottan elkülönítik az alapmodelltől. A GT-Line ‘digitális megvilágítású hűtőmaszkja’ is eltérő, még több dinamizmussal és kifinomultsággal kiegészítve a karosszéria alapvonalait.

Az EV9 légellenállási tényezője rendkívül kedvező, mindössze 0.28, amit a részletek finom áramlástani kialakításával és a Kia első, háromdimenziós külső padlóburkolatának alkalmazásával, az áramvonalas keréktárcsákkal, valamint az első lökhárító légterelő elemeivel értek el a fejlesztők. Ezek a finom részletmegoldások hatásosan működnek együtt a menettulajdonságok kiaknázásában és ezáltal a vezetési élmény fokozásában.

Az Kia EV9 igény szerint hat- és hétüléses változatban is elérhető, többféle második üléssor-kialakítással. Így összesen négyféle7 elrendezés alakítható ki a különböző használati módoknak megfelelően, például a töltés idejére, vagy kifejezetten pihenésre. Az első sor ülései kényelmesek, pihentető kialakításúak, a középső sor helyei - az akkumulátoros-elektromos modellek piacán most először - négyféle kialakítást tesznek lehetővé: hagyományos háromüléses pad, alapkialakítás, pihenő, és két elforgatható, független ülés. Így minden felhasználási módhoz megtalálható a megfelelő konfiguráció.

A ‘pihenő’ második sori kialakítás lehetővé teszi az első és a második sor üléstámláinak egyidejű ledöntését például a töltés idején. Ugyanakkor az ‘elforgatható’ változatban a második sori helyek 180 fokban elfordíthatók, így kényelmesebb a beszélgetés a harmadik sorban utazókkal. A leghátsó sor utasainak is járnak USB portok és pohártartók is.


Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

Fenntarthatóság: új mérce a fenntartható és felelősségteljes mobilitásban

A Kia deklarált stratégiai célkitűzése, hogy a fenntartható mobilitás terén elért vezető szerep mellett 2045-re elérje a teljes széndioxid semlegességet is. Ez jelentősen túlmutat az akkumulátoros-elektromos hajtások általános és széles körű alkalmazásán, hiszen kiterjed az autóban használt anyagokra is. Az EV9 szintet lép ezen a téren, környezetbarát anyagai révén.

A Kia EV9 a márka első modellje, amely a Kia háromlépcsős fenntarthatósági stratégiája alapján született meg, kifejezetten azzal a céllal, hogy mellőzze a bőr használatát, bevezesse a tíz, majdan valamennyi új Kiára jellemző kötelező fenntarthatósági elemet, és fokozatosan növelje a természetes alapú anyagok (kukorica, cukornád, természetes olajok) használatát. A Kia célja, hogy az újrahasznosított műanyagok arányát gyártási folyamataiban 20 százalékkal növelje 2030-ig.

Az EV9 színpalettája a természet négy alapeleméből (fény, levegő, föld és víz) merít inspirációt, így teremtve kapcsolatot a természet szépsége és az új modell formavilága között. Az utastér összesen hat színkombinációban elérhető, a modern világosszürkétől az elegáns, természetes tónusokon át a GT-Line sportos változatáig.

Elektromos hajtáslánc: az emissziómentes megoldások teljes tárháza

Az EV9 az akkumlátoros-elektromos hajtások széles választékával elérhető, valamennyi alapját a márka globális elektromos padlólemeze, az E-GMP szolgáltatja, és a Kia negyedik generációs akkumulátortechnológiáját használja. A 76.1 kWh kapacitású akku kizárólag a hátsókerék-hajtású (RWD) alapmodellhez elérhető8, a nagyobb, 99.8 kWh-s azonban a hosszabb hatótávú hátsókerék-hajtású kivitelekhez (RWD Long Range) és az összkerék-hajtású változatokhoz (AWD) társítható.

A hosszú hatótávú, hátsókerék-hajtású variáns (RWD Long Range) villanymotorjának teljesítménye 150 kW, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 350 Nm, így az EV9 mindössze 9.4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra (nem végleges adat). Az erősebb, 160 kW teljesítményű (350 Nm) motorral hajtott hátsókerék-hajtású modellváltozat állórajtos gyorsulási szintideje (0-100 km/h) 8.2 másodperc.

Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

Az összkerék-hajtású (AWD) kiviteleket két elektromos motor mozgatja, egy elöl, egy pedig hátul hajt. Kombinált rendszerteljesítményük 283 kW, össznyomatéki csúcsuk pedig 600 Nm. Ezzel a nagyteljesítményű hajtáslánccal az EV9 mindössze 6.0 másodperc alatt gyorsulhat 0-ról 100 km/h-ra, ez a teljesítmény azonban még tovább is fokozható a Kia Connect Store-ban elérhető Boost funkció megrendelésével. Ennek használatával a forgatónyomaték maximuma eléri a 700 Nm-t, a gyorsulás szintideje pedig 5.3 másodpercre rövidül.

A Kia átfogó hajtásláncfejlesztési megközelítése garantálja, hogy az EV9 esetében a nagy teljesítményhez és a dinamikus menettulajdonságokhoz hosszú hatótávolság is társul. Így a tulajdonosok a lehető legtöbb időt tölthetik autójuk használatával, és a lehető legkevesebbet töltéssel. Az EV9 hosszú családi utazásokra is alkalmas. A hosszú hatótávú, hátsókerék-hajtású változat (RWD Long Range) 19 colos keréktárcsákkal, a WLTP ciklus szerint akár 541 km megtételére is képes egyetlen feltöltéssel, miközben akkumulátorába nagyteljesítményű, 800 V-os ultragyors töltéssel akár 239 kilométernyi hatótáv táplálható, mindössze 15 perc alatt.

Az EV9 komoly előrelépés a teljes önvezetés irányába, s e fejlődés kulcseleme a Kia Highway Driving Pilot (HDP) nevű új rendszere, amellyel az újdonság bizonyos körülmények között 3-as szintű (Level 3) önvezetésre is képes. Összesen tizenöt érzékelő – köztük két lidar – pásztázza a jármű 360 fokos környezetét folyamatosan, így kerüli el a forgalmi veszélyhelyzeteket, miközben az ütközések elkerülésén túl az egyes szituációk önálló megoldására is képes.

A vezető munkájának intelligens és valós idejű támogatásával a Highway Driving Pilot (HDP) rendszer teljesíti a 3-as szintű (Level 3) önvezetés feltételeit is a világ egyes piacain11. Ezen a szinten, megfelelő körülmények fennállása esetén az autó képes a teljesen autonóm közlekedésre, ami egyben azt is jelenti, hogy a vezetőnek nem kell feltétlenül mindig kontrollálnia az EV9 működését és haladását.

A Kia az EV9 GT-line modellhez kínálja majd a HDP funkciót a jövőben. Bővebb információk az egyes piacok bevezetésekor áll rendelkezésre.

Kia Connect Store: frissítések bárhol, bármikor

A Kia friss megközelítéssel viszonyul a családi SUV kategória újdonságainak fejlesztéséhez, s ennek fontos része a járművek egyes jellemzőinek folyamatos és igény szerinti változtatása, fejlesztése is. A Kia Connect Store-on keresztül az EV9 számos digitális jellemzője frissíthető, megváltoztatható anélkül, hogy a tulajdonosnak fel kellene keresnie a márkaszervizt. A ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’ például új világítási képekkel fejleszthető tovább ilyen módon. Az összkerék-hajtású modellváltozatok használói autójuk teljesítményét is fokozhatják ezzel a módszerrel: a Boost funkció megvásárlásával 100 Nm-nyi többletnyomaték szabadítható fel a hajtásláncban.

Valamennyi EV9 alapfelszerelése a külső elektromos hálózat irányába való elektromos energiaáramlást is lehetővé tevő V2L funkció. Így a beépített töltésszabályozó rendszer (ICCU) az autó akkumulátorának energiatartalmát más hálózatok irányába is képes továbbítani. Az EV9 esetében az elérhető külső elektromos teljesítmény maximuma 3.68 kW12, ekkora teljesítménnyel nem csak laptopok, de akár egy hűtőszekrény is üzemeltethető. A Kia Connect Store-ból a tulajdonosok beszerezhetik az autót a járműből az elektromos hálózat irányába történő energiaátadásra alkalmassá tevő funkciót (V2G)13 is, ezzel az akku energiatartalma akár értékesíthető is.

A távirányítós parkolósegéd második generációja (RSPA 2) szintén digitális szolgáltatásként érhető el, akárcsak a zenei streaming.

Biztonság és kényelem: vezetési élmény valamennyi utas számára

Az EV9 fejlett vezetőtámogató-rendszerének (ADAS) része a távirányítós parkolósegéd második generációja (RSPA 2). Ennek révén az EV9 teljesen önálló parkolási manőverekre képes, a vezető bármilyen beavatkozása nélkül. A parkolás a járművön kívülről is elindítható, az autó okoskulcsán keresztül.

Az RSPA 2 ultrahangos érzékelőinek jelei alapján teljesen önállóan parkol, kezeli a gázt, a féket, kormányoz és menetirányt is vált. A rendszer automatikusan megáll, ha akadály kerül az autó útjába. A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztens (RCCA) szintén az alapfelszerelés része, feladata, hogy megakadályozza a keresztirányban közlekedő járművekkel való ütközést tolatáskor.

A vezető munkáját támogató biztonsági asszisztensek listája hosszú, megtalálható rajta a holttérfigyelő rendszer (BCA), a sávtartó (LKA), és az intelligens sebességkorlátozás-asszisztens (ISLA) is. A navigáció alapú intelligens sebességtartó (SCC) autópályán könnyíti meg a vezető dolgát, az autópályán vezetést támogató asszisztens (HDA 2) pedig támogatja a sávváltásokat, miközben arra is figyel, hogy a vezető fogja-e a kormányt.

Az EV9 számos vezetés előtti és utáni biztonsági és kényelmi felszerelést kínál. Ilyen a hátsó keresztirányú ütközést elkerülő rendszer és a parkolási ütközésmegelőző rendszer is. A Digital Key 2 ultraszéles sávú (UWB) technológiája révén a használók akár okostelefonjukkal is nyithatják, sőt el is indíthatják autójukat akkor is, ha készülékük éppen a zsebükben, vagy a táskájukban van. Ez a rendszer most először jelenik meg a Kia kínálatában.

A Kia kizárólag a legmagasabb szintű technológiákat kínálja az EV9 vásárlói számára annak érdekében, hogy kényelmük és biztonságuk minden körülmények között a legmagasabb szintű legyen. A különösen nagy torziós merevségű vázszerkezet, a világ első szabadalommal védett B-oszlop bekötési rendszere, a megnövelt biztonsági zónákkal és a megerősített küszöbelemekkel együtt azt szolgálja, hogy az EV9 kategóriaelső biztonságot kínáljon utasai számára. A hajtáslánci akkumulátort külön biztonsági struktúra védi, az utasok épségére pedig összesen tíz légzsák is vigyáz.

Kulcsszavak: elektromos autó, EV9, kia, Kia Motors
 
LEAF Black Edition – A Nissan legdögösebb elektromos autója LEAF Black Edition – A Nissan legdögösebb elektromos autója Egy elektromos versenygép az autószalonba? Egy elektromos versenygép az autószalonba? A Nissan „kicsomagolja legújabb mobileszközét” a GSMA rendezvényen A Nissan „kicsomagolja legújabb mobileszközét” a GSMA rendezvényen Rendeletben szabályozná a kormány az elektromosautó-töltésért beszedhető díjak számítását Rendeletben szabályozná a kormány az elektromosautó-töltésért beszedhető díjak számítását Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában
 
Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere

Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere

2023. március 24.
A Nissan X-Trail története 2000-ben kezdődött, amikor a Nissan bemutatta az első generációs modellt. Akkoriban egy teljesen új formavilágot ismerhettünk meg, ami a crossover és SUV divathullám előhírnöke volt és megalapozta sikerét a késöbbi Qashqai modellnek.
Részletek

Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere

Az X-Trail a Qashqai előtt jelent meg a Nissan kínálatában, mint egy ötajtós kompakt SUV. Az első generáció 2007-ben egy kis átdolgozáson esett át, és a második generáció 2007-ben mutatkozott be. A második generációban a Nissan megőrizte az X-Trail karakterisztikáját, de az autó formája modernizált és elegánsabb lett.

Az első fecske

A Nissan X-Trail elérhető volt összkerékhajtással is, amely ideális lehetőséget kínált azoknak az autósoknak, akiknek fontos volt a biztonság és a tapadás az utakon, különösen a nehéz terepeken. Az X-Trail jelenleg is gyártásban van, és az újabb változatok számos kényelmi funkcióval és biztonsági technológiával rendelkeznek, amelyek még élvezetesebbé és biztonságosabbá teszik az utazást.

A Nissan X-Trail első generációja 2000-ben mutatkozott be, és az SUV-k között egy új kategóriát teremtett. Az X-Trail egy erős, megbízható és sportos megjelenésű jármű volt, amely kiváló terepjáró képességekkel rendelkezett. A tervezési filozófia az volt, hogy olyan autót hozzanak létre, amely kényelmesen használható mindennapi közlekedéshez, ugyanakkor képes megállni a helyét terepen is.

Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere

Az X-Trail 2000-ben debütált a Tokiói Autószalonon, és röviddel ezután elkezdték árusítani Japánban, majd később Európában és Ázsiában is. Az autó magas felépítése miatt kényelmes vezetést és nagy belső teret kínált az utasoknak és a csomagoknak.

Az X-Trail első generációja két motorváltozattal készült: egy 2,0 literes benzinmotorral és egy 2,2 literes dízellel. Az autó állandó összkerékhajtással és elektronikusan vezérelt váltóval volt felszerelve.

Az X-Trail első generációja sikeres modell volt a Nissan számára, és az autó további generációi is követték, amelyek új funkciókkal és technológiákkal rendelkeztek, és tovább fejlesztették a márka szabadidő-autó kínálatát.

A második generáció  

A 2007-es Nissan X-Trail jelentős átdolgozáson esett át. Az új modell más formavilágot képviselt, modern és karcsúbb dizájnnal, amely a crossover jellegét hangsúlyozta. Az új X-Trail a Nissan C platformra épült, és elődjénél nagyobb és tágasabb volt.

Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere

Az egyik legjelentősebb változás az volt, hogy elérhetővé vált a harmadik üléssor, így az X-Trail akár hét személyes változatban is elérhető volt. A motorválaszték szintén bővült, beleértve a 2,0 literes benzinmotort, a 2,0 literes dízelt és az új 2,5 literes benzinmotort.

Az X-Trail továbbra is népszerű választás volt a családok és az aktív életmódot élők körében, akik értékelik a kényelmes utazást, a tágas teret és az off-road képességeket.

Szögletesből áramvonalas

A 2013-as Nissan X-Trail az elődökhöz képes jelentős átalakításon esett át. Megújult a külső formavilág és az utastér is jelentős változtatásokon esett át, továbbá a járműben új technológiák és vezetéstámogató rendszerek jelentek meg. A formatervezési megoldások között szerepelnek az új, élesre vágott vonalak és a merész hűtőrács a márka jellegzetes  „v” alakú dizájn elemével. Az utastérben további fejlesztéseket hajtottak végre, új kényelmi funkciókkal és anyagokkal.

Az autóban elérhető volt egy fejlett összkerékhajtási rendszer, amely lehetővé tette az X-Trail használatát terepen is. Az új modell számos vezetéstámogató rendszerrel is rendelkezett, mint például az intelligens tempomat és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.

Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere

Az X-Trail továbbra is népszerű választás maradt azoknak, akik keresik az összkerékhajtás előnyeit, és egy modern, technológiailag fejlett SUV-t akarnak vezetni.

A teljesen átszabott negyedik generáció

A 2023-as Nissan X-Trail egy teljesen új alapokra helyezett megújult változata a modellnek. Az új modell nagyobb méretű mint a korábbi változat, és az egyik legnagyobb változás az új modellek között az, hogy az új X-Trail kizárólag hibrid hajtással elérhető. Az új modell korszerűbb technológiával és számos vezető asszisztens rendszerrel rendelkezik, mint például adaptív sebességtartó automatika, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és automatikus vészfékrendszer. A beltér is frissítésre került, és az utasok kényelmének és szórakoztatásának növelésére a legújabb infotainment rendszerekkel és hangrendszerrel felszerelik az autót.

e-POWER, amikor a benzin vezeti az áramot

A Nissan X-Trail e-POWER hibrid rendszerének előnyei közé tartozik, hogy nagyobb hatékonysággal működik, mint a hagyományos benzinmotoros autók. Az e-POWER rendszer lényege, hogy a villanymotor hajtja a kerekeket, és a benzinmotor csak az akkumulátorok töltésére szolgál. Ez azt jelenti, hogy a benzinmotor nem közvetlenül hajtja a kerekeket, így kevesebb üzemanyagot fogyaszt és kevesebb károsanyagot bocsát ki, mint a hagyományos motorok.


Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere

Az X-Trail e-POWER rendszerének másik előnye, hogy az elektromos meghajtás miatt csendesebb és simább a járművezetés, valamint az automata sebességváltó miatt könnyedebb és kényelmesebb a vezetés.

Az e-POWER rendszer további előnye, hogy az akkumulátorok állandóan töltődnek a motor által, így nincs szükség külön töltésre, és a járművezetőknek nem kell aggódniuk az akkumulátorok lemerülése miatt.

Miért is töretlen a népszerűsége a modellnek? 

A Nissan X-Trail az egyik legkedveltebb SUV típusú autó a világon, amelyet több okból is sokan választanak. Néhány ok közül:

Stílusos megjelenés: A Nissan X-Trail modern és vonzó megjelenésű, és egy olyan SUV típus, amely kényelmet, tágasságot és eleganciát kínál.

Nagy méretű: Az X-Trail tágas utastere, valamint a csomagtér kapacitása, amely 5-7 személy szállítására alkalmas, nagyobb családok vagy az utazást kedvelők számára kiváló választás lehet.

Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere

Magas minőségű anyagok és technológia: Az X-Trail számos kényelmi és biztonsági funkcióval van felszerelve, mint például az intelligens parkoló asszisztens, az adaptív sebességtartó automatika, a vakspotfigyelő rendszer, az automata vészfék rendszer, a navigációs rendszer és még sok más.

Kiváló menettulajdonságok: Az X-Trail megbízható és kényelmes vezetési élményt nyújt, és kiváló minőségű motorokkal rendelkezik, amelyek garantálják a sima és hatékony utazást.

Gazdaságos: Megbízható és gazdaságos, és a Nissan e-POWER hajtáslánca lehetővé teszi, hogy a jármű a villanyenergiával támogatott hibrid meghajtásának köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás csökkentése mellett is kiváló teljesítményt nyújtson.

Kulcsszavak: e-POWER, nissan, suv, X-Trail
 
Kapható a Nissan Titan XD Kapható a Nissan Titan XD Az egyszerű dolgok is lehetnek lenyűgözőek Az egyszerű dolgok is lehetnek lenyűgözőek Kadjar a Renault első középkategóriás crossovere Kadjar a Renault első középkategóriás crossovere Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere 2015-től újabb felszerelésekkel jön a Navara Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere A Nissan nettó eredménye 82 milliárd jen 2013 első negyedévében
 
Negyven éves a Peugeot 205

Negyven éves a Peugeot 205

2023. március 24.
Minden nagy kultúrközösség történetében szerepel egy mitikus alak, aki megmenti népét a fenyegető hanyatlástól, és kiutat mutat a viszontagságok közül. Ezt a heroikus szerepet a 205 töltötte be a Peugeot életében, a hálás utókor pedig szentté avatta a feledhetetlen számsort, amely pontosan negyven éve tűnt fel először Európa útjain.
Részletek

Negyven éves a Peugeot 205

A hetvenes évek derekán sajátos problémával küzdött a Peugeot. Kiváló modellekkel rendelkezett, amelyek tisztességgel fogytak, és a teljes piacot lefedték, a 104-estől kezdve egészen a 604-esig. A márka legnagyobb hazai vetélytársa azonban olcsóbban tudott gyártani, ráadásul típusaik valahogy pontosabban találkoztak a tömegek igényeivel. A helyzetet súlyosbították a szervezeti átalakulás (1974-ben jött létre a PSA cégcsoport) jelentős költségei: a Peugeot-nak sürgősen kiutat kellett találnia.

A sochauxi-i döntéshozók arra jutottak, hogy egy új kisautóra van szükség, ami nagyobb a 104-esnél, ám annál olcsóbban gyártható. Megszületett az M24-es projekt, és 1977-ben hozzáfogtak az érdemi fejlesztéshez.

A költségek optimalizálása érdekében a padlólemez és az X motorcsaládba tartozó erőforrások a 104-estől érkeztek – utóbbiak mellé később új konstrukciók bevezetését tervezték –, az innovatív futóművet pedig a frissen bevezetett Peugeot 305 Break adta: az elöl alkalmazott MacPherson rugóstagokhoz hátul torziós rugókkal szerelt csatolt hosszlengőkarok társultak, amelyek jóformán semmi helyet nem raboltak a csomagtartóból. A tervezésre nagy hatással volt az első és második olajválság, így az alacsony fogyasztás és olcsó fenntarthatóság elsődleges szemponttá lépett elő, melynek érdekében úttörő módon már számítógépes szimulációt is alkalmaztak az optimalizáláshoz.

Negyven éves a Peugeot 205

A műszaki konstrukció tehát adott volt, azzal azonban tisztában volt a Peugeot, hogy a remek adottságok mit sem érnek egy ellenállhatatlan formaterv nélkül. A feladatot stratégiai jelentőségűnek tekintették, és ezért váratlan döntést hoztak: amellett, hogy felkérték a munkára a jóformán udvari dizájnerüknek számító Pininfarinát, a cég saját tervezőrészlegétől is berendeltek terveket.

Utóbbiak Gérard Welter vezetésével egy organikus, lekerekített élekkel rendelkező formával álltak elő, míg az olasz stúdió az aktuális trendekhez igazodó, szögletesebb dizájnt javasolt. Welterék munkáját megismerve a Pininfarina sokat lágyított eredeti elképzelésén, ez a tőlük szokatlan bizonytalanság pedig előrevetítette a házon belüli csapat győzelmét.

Utóbbiak sikere mérnöki szempontból is indokolt volt: kihasználták ugyanis a kompakt hátsó futóműből adódó lehetőségeket, és a motortérből a csomagtartó alá költöztették a pótkereket. Így a gépházfedelet mélyebbre húzhatták, ami kecsessé tette az autó megjelenését.

Negyven éves a Peugeot 205

A következő másfél évben tökéletesítették a formát, jelentős mértékben csökkentve annak légellenállását, melyet az olajválság miatti általános takarékossági trend is indokolt. Párhuzamosan dolgoztak az elsőként piacra szánt ötajtós modellen és a később bevezetendő háromajtós variánson, és mire 1980 elején véglegesítették a külső formatervet, a zseniális Paul Bracq is elkészült az utastérrel. A külső méretekhez mérten rendkívül szellős környezetet alkottak, olyan műszerfallal, amelyet felszereltségi szinttől függően más és más konfigurációban lehetett beépíteni – ez az elkövetkező évtizedekben általánossá váló gyakorlat ekkor forradalminak számított.

Mivel a hardver jelentős része meglévő modellekből érkezett, a prototípus fejlesztése viszonylag rövid időt vett igénybe, így 1982 végén megkezdődhetett a típus gyártása. Az eredetileg kigondolt, logikusnak hangzó 105-ös típusjelzés helyett maga a vezérigazgató javasolta a 205-öst, hiszen az újonc egészen más ligában játszott, mint az – egyébként még évekig gyártásban maradó – 104-es.

A piac reakciója igazolta Jean Boillot döntését: az európai B-szegmens addig magabiztos szereplőit felkészületlenül érte a Peugeot 205 érkezése, hirtelen fényüket vesztették, és ezzel párhuzamosan ügyfeleik jelentős része is eltűnt.

Negyven éves a Peugeot 205

A Peugeot újdonsága méreteit tekintve épp csak nagyobb volt a kategória addigi slágertípusainál, ám sokkal érettebbnek, felnőttebbnek, komolyabbnak hatott azoknál. Tágas volt, mégis kecses, egyszerre kínált sportos vezetési és komfortos utazási élményt. Úgy tűnt, a Peugeot 205 egy személyben képes kielégíteni a vásárlók minden kimondott és titkolt vágyát.  

A levegő után kapkodó konkurencia azonban nem csak eufóriát váltott ki a Peugeot főhadiszállásán: nyilvánvaló volt, hogy ekkora kihívást nem hagyhatnak válasz nélkül a versenytársak, és ahogy a 205-ös egyik napról a másikra a csúcsra ért, ugyanúgy le is taszíthatják onnan. Ezért a gyár jóformán azonnal egy olyan, állandósuló fejlesztésbe fogott, amely gyakorlatilag a modellciklus végéig az érdeklődés középpontjában tartotta a kisautót.

Bár már az induláskor készen volt, egy évet vártak a háromajtós 205-ös bevezetésével, amely talán még összeszedettebb, harmonikusabb, vagányabb volt, mint ötajtós fivére. Ugyanekkor rántották le a leplet a 205 Verve tanulmányautóról: a Pininfarina bámulatosan arányos mini kombit épített az ötajtós ferdehátúból. Ezt az azonos tengelytáv miatt viszonylag gazdaságosan gyártásba lehetett volna venni, a Peugeot azonban más jövőt képzelt el újdonsült bestsellerének – a városi kombi koncepcióját pedig jégen tartották a 206 SW érkezéséig…

Negyven éves a Peugeot 205

1986-ban két kulcsfontosságú újdonsággal bővítette a 205 kínálatát a Peugeot. A skála praktikus végén megjelent a haszonjármű-kivitel, a 205 Multi, amelynél egy viszonylag formás féldobozt illesztettek a háromajtós modellre; a mérleg másik serpenyőjében pedig a Cabriolet billentette maga felé az életigenlő vásárlókat. A vászontetős apróság a Pininfarina munkája volt, és ha volt is a torinói stúdiónak valaha rossz érzése eredeti mellőztetésükkel kapcsolatban, az alighanem mind elpárolgott az új variáns ragyogásában.

Az 1990-es ráncfelvarrás kötelező gyakorlat volt, ám mivel a 205 hét év után is megőrizte frissességét, a dizájnerek beérték azzal, hogy az aktuális divat szerint vízszínű irányjelző burákat szereltek fel az autóra. Ennél sokkal többet tett a 205 népszerűségének fenntartása érdekében a vadonatúj TU motorcsalád 1987-es bevezetése.

A kilencvenes években aztán limitált kiadások, különleges felszereltségű kivitelek, nagyteljesítményű benzinesek és takarékos dízelek követték egymást, jóformán a végsőkig az eladási rangsor élén tartva a modellt.

A Peugeot 205 általános sikere lehetővé tette a gyár számára, hogy izgalmas kitérőket tegyen a kitaposott útról. Így született meg még a nyolcvanas években a 205 électrique: egy korai akkumulátoros elektromos kísérlet, amellyel néhány közületi felhasználón kívül nem sokan találkozhattak.

Negyven éves a Peugeot 205

Annál meghatározóbbnak bizonyult egy másik leágazás: a 205 GTI, amely sikeres autóból megkerülhetetlen jelenséggé, az egyetemes autóipar egyik legfontosabb alkotásává emelte a kis Peugeot-t. A hosszú életű sportmodell – no meg a Peugeot Sport boszorkánykonyhájában abból kikevert varázsfőzet, a kétszeres rali világbajnok 205 T16 – mindent jól csinált, az eltalált dizájntól a futóművön át a motorokig, amelyek nem megfojtották, hanem kiegészítették egymást. Az eredetileg bevezetett 1,6-os könnyű léptű, végtelenül kezes gokartot varázsolt a kis autóból, míg a 1,9-es jelentősen nagyobb teljesítménye a gran turismók magabiztosságával toldotta meg a száguldás élményét…

Másfél évtizedig tartott a Peugeot 205 tündöklése, és ez idő alatt számtalan karosszéria-, motor- és felszereltségi változatából közel 5,3 millió darabot adtak el világszerte. Ez önmagában is bámulatos teljesítmény, a típus jelentőségét azonban sokkal pontosabban érzékelteti az az egyszerű tény, hogy megjelenésével új lendületet adott a Peugeot márkának, amely ma erősebb, jövője pedig biztosabb, mint valaha. Merci beaucoup, sacré numéro!

Kulcsszavak: évforduló, Peugeot, Peugeot 205
 
60 éves a Citroën AMI 6 60 éves a Citroën AMI 6 Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot Hetvenéves a Vespa robogó, az olasz formatervezés egyik jelképe Hetvenéves a Vespa robogó, az olasz formatervezés egyik jelképe Hatvanöt évvel ezelőtt nyílt meg a budapesti repülőtér Hatvanöt évvel ezelőtt nyílt meg a budapesti repülőtér A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben
 
Az "istennő" a huszadik század legikonikusabb modellje

Az "istennő" a huszadik század legikonikusabb modellje

2023. március 23.
A Citroën DS (eredeti nevén "Déesse", amely franciaul "istennőt" jelent) a Citroën autógyártó cég egyik legismertebb és legikonikusabb modellje volt, amely 1955 és 1975 között volt gyártásban.
Részletek

Az

Az autó tervezése a második világháború utáni időszakban kezdődött, amikor a Citroën igazgatója, André Citroën úgy döntött, hogy létrehoz egy olyan autót, amely képes lesz versenyezni a luxusautók piacán. Az autó tervezője a Citroën mérnöke, Flaminio Bertoni volt, aki egy olyan modellt álmodott meg, amelyre az autópiac korábban még nem látott.

Az autó 1955-ben debütált a párizsi autószalonon, ahol azonnal nagy sikernek örvendett. Az autó úttörő volt a tervezés és a műszaki innovációk terén, mint például az hidropneumatikus felfüggesztés, az elektromos sebességváltó és a kormányzás, a fényként működő sebességmérő, valamint az első öv nélküli biztonsági rendszer.

A Citroën DS gyorsan népszerűvé vált a világ minden táján, és különböző változatai készültek, beleértve a kabrió és a kombi verziókat is. Az autó számos hírességnek is kedvence volt, többek között a francia elnököknek és híres színészeknek is.

Az autó 1975-ben végül kiváltotta a Citroën CX modellje, azonban azóta is egyedülálló helyet foglal el az autótörténetben, mint az autóipar egyik legikonikusabb és leginnovatívabb modellje.

Az

A Citroën DS Pallas

A Citroën által gyártott különleges kiadású autómodell volt, amelyet a DS modellből alakítottak ki. A DS Pallas az 1960-as években és a 70-es évek elején volt kapható. Az autó különlegessége a magasabb szintű kényelmi felszereltsége volt, amely magában foglalta a bőrülést, a jobb minőségű szőnyegeket, a különleges faelemeket a belső térben, valamint az extra hangszigetelést.

A DS Pallas modell a Citroën DS sorozatának az utolsó éveiben készült. Az autó még mindig a DS család karakterisztikus vonalvezetését és aerodinamikai tulajdonságait örökölte, de a belső térben és a kényelem terén kényelmesebbé tették. A Pallas modell egyéb módosításokat is kapott, például a fényezésben, a krómdíszítésekben és az ülések kialakításában.

A Citroën DS Pallas modell az autógyártás történetében egyedi stílusa, innovatív technológiája és a kényelem terén mutatott úttörő megoldásai miatt egy különleges helyet foglal el. Manapság a Citroën DS modellek a veteránautók és a klasszikus autók között a kedvelt modellek közé tartoznak, amelyeket a Citroën rajongók és a klasszikus autó szerelmesei is nagyra értékelnek.

Az

A Citroën DS 19

Egy középkategóriás autómodell volt, amelyet a Citroën  1955 és 1967 között gyártott. Az autó jelentős innovációkat hozott az autóiparba, például hidropneumatikus felfüggesztést, amely lehetővé tette az autó magasságának állítását, egységes fékrendszert és kormányrendszert. Az autó futurisztikus formavilággal rendelkezett, és olyan korszerű megoldásokkal volt ellátva, mint a szélcsatornában tesztelt stílusos karosszéria és az első szélvédőn elhelyezett, forgatható indexlámpák. A DS 19 jelentős sikert aratott a piacokon, és az autóipar történetének egyik leginnovatívabb és legbefolyásosabb modelljévé vált.

A Citroën DS 21

A francia autógyár 1965 és 1975 között gyártott. A DS 21-et a Citroën DS modellcsaládjának tagjaként készítették, amely a 20. század egyik legikonikusabb autójának számít.

Az

Az autó motortere alatt egy soros, négyhengeres motor található, amelynek űrtartalma 2175 cm³, és teljesítménye 109 lóerő. Az autó kétsebességes hidropneumatikus sebességváltóval rendelkezik, amelyet a kormánykeréken található gombok segítségével lehet vezérelni. A DS 21-ben számos innovatív technológiai megoldás található, például az hidropneumatikus felfüggesztés, amely a rendkívüli kényelem és az autó magas járműstabilitása miatt nagyra értékelendő. Emellett az autó rendelkezik légkondicionálóval, elektromos ablakemelőkkel, valamint egy hidraulikus rendszerrel, amely segít az autó magasságának állításában.

A Citroën DS 21 modell a divatos és elegáns külső kialakításáról is ismert. Az autó aerodinamikus formáját, a keskeny ablakkereteket és a fekvő fényszórókat sokan az autóiparban a modern autók egyik előfutárának tekintik. Az autó továbbá híres az extrém kényelméről és magas szintű biztonsági funkcióiról, amelyek miatt az autó már az első bemutatkozása óta nagy hatást gyakorolt az autóiparra és az autósokra.

Az

Igazi dizájn ikon

A Citroën DS-t gyakran az autóipar történetének egyik legikonikusabb és legbefolyásosabb formatervezési alkotásának tartják. Az autó megjelenése jelentős hatást gyakorolt az autóipari formatervezésre, és számos új és innovatív megoldást vezetett be a személyautók területén.

Az autó hosszú és alacsony profilja, a békanyaknak nevezett kanyarodó első lökhárító, az áramvonalas formatervezés és a szélcsatornában tesztelt karosszéria mind hozzájárultak az autó futurisztikus megjelenéséhez. Emellett a Citroën DS hidropneumatikus felfüggesztése lehetővé tette az autó magasságának változtatását, ami a járművezetés kényelmét és biztonságát javította.

A Citroën DS sikere és formatervezési megoldásai hatással voltak a későbbi autómodellekre is, például az 1970-es években készült Citroën SM-re és a CX-re, valamint a 21. századi Citroën C5 és C6-ra. Az autó formatervezése és innovatív megoldásai ma is ihletforrást jelentenek a személyautók tervezői számára.

Az



Kulcsszavak: André Citroën, autógyár, Citroën, Citroën DS, Flaminio Bertoni, visszatekintés
 
A BMW összkerékhajtásának harmincéves története A BMW összkerékhajtásának harmincéves története Az önvezető autók terén vezető szerepre törekvő Ford beruház az Argo AI vállalatba Az önvezető autók terén vezető szerepre törekvő Ford beruház az Argo AI vállalatba Nagyot lépett előre a Kia az autómárkák megbízhatósági rangsorában Nagyot lépett előre a Kia az autómárkák megbízhatósági rangsorában A Geely elnöke szerint az autógyárak vagy együttműködnek vagy összeolvadnak A Geely elnöke szerint az autógyárak vagy együttműködnek vagy összeolvadnak Az "istennő" a huszadik század legikonikusabb modellje Bércsökkentésre készül a Volkswagen szlovák leányvállalata
 
Májusban ismét Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023

Májusban ismét Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023

2023. március 23.
A Concorso d´Eleganza Villa d´Este idén nyolc kategóriában állítja egymás mellé a történelmi autócsodákat. A Villa Erba területén megrendezett közönségnapok igazi fesztiválhangulatot árasztanak. A BMW Group egy elegánsan sportos, egyetlen példányban elkészülő exkluzivitás vilápremierjét ünnepli.
Részletek

Májusban ismét Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023

A Concorso d´Eleganza az esemény szombati napján a megszokott stílusban zajlik majd a Grand Hotel Villa d´Este parkjában. A hétvége legszebbjének megválasztott autót a zsűri tünteti ki vasárnap a „BMW Group Trophy - Best of Show” trófeával. A fődíj mellett az esemény résztvevői és járműveik az egyes kategóriák győzelméért, a közönségszavazás útján odaítélt „Coppa d´Oro” díjért és számos más elismerésért is versenyeznek. Ilyen többek között a „Trofeo del Presidente” díj is, amelyet Helmut Käs, a BMW Group Classic igazgatója és a Concorso d´Eleganza Villa d´Este elnöke ad át.

A hétvégén a BMW Group Classic márkanagyköveteként is tevékenykedő sztártenor, Jonas Kaufmann különleges feladatot lát el: ő adja majd át a zsűri által kiválasztott legjobb motorhangért járó „Trofeo Il Canto del Motore” díjat. Az eseményen a BMW Group Classic márkanagykövete és Bruno Spengler autóversenyző is tiszteletét teszi.

2023. május 21-én, vasárnap a teljes nyilvánosságnak lehetősége nyílik testközelből megcsodálni a Concorso d’Eleganza Villa d’Este magával ragadó különlegességeit. A vasárnap ráadásul egy minden érzékszervet megmozgató fesztiválnapnak (Public Day – II Festival) ígérkezik, a múlt, a jelen és a jövő autóival, illetve mobilitásával a főszerepben. A szervezők erre a napra az egész család számára izgalmas programokkal készülnek. A Concorso d´Eleganza Villa d´Este szépségversenyére nevezett jármű különlegességek itt kivétel nélkül megjelennek majd és testközelből lesznek megcsodálhatók.

Májusban ismét Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023

Vasárnap aztán a BMW Group látványos, csúcstechnológiával dolgozó újdonságokról is lerántja a leplet, egy rendkívül különleges BMW M modelltől kezdve, a MINI Cooper SE Cabrio modellen keresztül (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km), egészen a BMW Motorrad elektromos kétkerekűjéig. A BMW 7-es sorozat új, tisztán elektromos meghajtású M Performance modellváltozata exkluzív, kéttónusú köntösben gurul majd ki a nagyközönség elé.

Az esemény csúcspontjaként a BMW Group egy elegánsan sportos, kétüléses, egyetlen példányban elkészülő exkluzivitás vilápremierjét is megünnepli.

A BMW M GmbH egy vadonatúj különlegességet is megmutat a Comói-tó partján: a legendás BMW 3.0 CSL új kiadását (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 11,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 249 gramm / km). Az 1973-as előd előtt tisztelgő különkiadás a Concorso d’Eleganza Villa d’Este szombati és vasárnapi napján is tiszteletét teszi az eseményen.

A hétvége vendégei a Grand Hotel Villa d´Este parkjában a Rolls-Royce első tisztán elektromos meghajtású luxusautóját is megcsodálhatják majd. A Rolls-Royce Spectre (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,5 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 520 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km; az adatok előzetes értékek – a modell még homologizáció alatt áll) átvezeti a legendás brit autógyártót az elektromos mobilitás korszakába, amelynek égisze alatt a Rolls-Royce 2030-ra teljes egészében zéró emissziójú autógyártóvá érik.

Májusban ismét Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023

Az Amici & Automobili – Wheels & Weisswürscht esemény neve minden, müncheni gyökerekkel rendelkező autórajongó számára ismerősen cseng, a találkozót pedig a szervezők 2023-ban most először a Concordo d’Eleganza Villa d’Este programsorozatához igazítják. Az autórajongók eme ikonikus találkozója május 20-án, szombaton tér vissza a Comói-tó partjára, szívesen látva a világ bármely pontjáról érkező autóklubok és közösségek négykerekű kedvenceit.

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 ismét néhány résztvevő exkluzív utazásával, a Villa d’Este Prelude Tour felvezető kirándulással veszi kezdetét. A konvoj idén a monzai versenypályán is megáll majd. Az autók május 18-án, csütörtökön a késő délutáni órákban érkeznek meg Cernobbio kikötőjébe, ahol a nagyközönség számára is megtekinthetők lesznek.

Ezen elemekkel a BMW Group Classic az esemény egyik főszervezőjeként nyomatékosítja tovább azon elköteleződését, hogy a Concorso d’Eleganza Villa d’Este programsorozatát gondos odafigyeléssel és a történelmi sajátosság megőrzésével fejlessze tovább. Ez tökéletesen megegyezik azzal a céllal is, hogy az eseményt a különböző tematikus fókuszpontok integrálásával a szélesebb közönség számára is elérhetőbbé tegye, és az autókat kulturális értékekként ünnepelje.

A Grand Hotel Villa d´Este, a Comói-tó és a festői környezet tökéletes helyszínt biztosít a világ legexkluzívabb, történelmi járműkülönlegességeket felvonultató ünnepségének. A hamisítatlan esemény semmihez nem fogható hangulata, a kiállított remekművek felbecsülhetetlen értéke és az ikonikus szálloda tökéletessége olyan fenséges szimbiózist alkot, amely minden év májusában egyesíti a hagyományt a kortárs technológiákkal. Ez az, ami 1929 óta garantálja a Concorso d´Eleganza Villa d´Este különleges hangulatát.


Májusban ismét Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023

A „BMW Group Trophy - Best of Show” trófea győztese az A. Lange & Söhne óramanufaktúra egyedi, 18 karátos fehéraranyból készült 1815 CHRONOGRAPH modelljét is megkapja, amelyet rózsaarany számlappal és a Concorso d´Eleganza Villa d´Este kézzel gravírozott címerével láttak el. Az egyedülálló órával az A. Lange & Söhne a motorsport és az időmérés történelmi kapcsolatának állít emléket: a német óramanufaktúra és a történelmi autócsodák ikonikus szépségversenye 2012-ben lépett partnerségre, amelyet a hagyományok iránti tisztelet, a kézművesség melletti elköteleződés és a mechanikus innovációk határoznak meg.

A BMW Group Classic hivatalos aukciós partnere idén az RM Sotheby´s. A május 20-án, szombaton árverésre bocsátott különlegességek között egy magángyűjtő több BMW M modellje is megtalálható lesz.


Kulcsszavak: BMW Group, BMW Group Classic, Concorso d’Eleganza Villa d’Este
 
A BMW így képzeli el az autóvezetést a jövőben A BMW így képzeli el az autóvezetést a jövőben Új csúcsra érkezett idén a BMW Group éves gyártási volumene Új csúcsra érkezett idén a BMW Group éves gyártási volumene A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül Kifejező és exkluzív: új BMW Individual különleges karosszériafényezések a BMW XM modellekhez Kifejező és exkluzív: új BMW Individual különleges karosszériafényezések a BMW XM modellekhez A SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás kétszeresére növeli Münchenben tisztán elektromos meghajtású járműflottáját A SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás kétszeresére növeli Münchenben tisztán elektromos meghajtású járműflottáját
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 301 - 310