Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 331 - 340
Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

2023. március 14.
Az Alfa Romeo F1-es csapatának finn pilótája megvásárolta a márka karakteres stílusát, jellegzetes műszakiságát és sportos karakterét a legmagasabb szinten megtestesítő Giulia GTA egy példányát.
Részletek

Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Az Alfa Romeo csapata a torinói Stellantis &You bemutatóteremben fogadta Valtteri Bottast. A F1-es pilóta itt vehette át vadonatúj Alfa Romeo Giulia GTAm szedánját, karakteres Alfa Romeo piros színben. Minden idők legerősebb Alfa Romeójából mindössze ötszáz példány készül. Az Alfa Romeo F1 csapat pilótája az exkluzív modell megvásárlásával az Alfa Romeo „Klub” teljes jogú tagjává vált.

Az eseményen megjelentek a márka prominens képviselői, hogy együtt ünnepeljenek a finn autóversenyzővel: az átadáson jelen volt Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója; Cristiano Fiorio F1-igazgató; Alejandro Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo Design igazgatója; valamint Eligio Catarinella marketing és kommunikációs igazgató. Ezt követően együtt köszöntötték a versenyzőt a márka központjában, az Alfa Romeo Centro Stile otthonában. A versenyző és a teljes csapat egy emberként ünnepelte a pillanatot, amely messze túlmutatott egy Alfa Romeo gépkocsi vásárlásán: azzal ugyanis, hogy a márka egyik legendás típusának tulajdonosává vált, Valtteri Bottas megerősítette azt a szoros, személyes kapcsolatot, amely összefűzi a márkával, tanúbizonyságot téve közös értékeikről. Mindez büszkeséggel tölti el annak a márkának a képviselőit, amely 1910 óta ápolja a legnemesebb olasz sporthagyományokat.

A találkozón Valtteri és a csapat olyan jövőbeli projektekről is egyeztetett, amelyekben személyes szerepet szánnak a pilótának.

Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Cristiano Fiorio, az Alfa Romeo F1-igazgatója: „Különleges pillanat ez az Alfa Romeo számára. Valtteri Bottas kiemelkedő autóversenyző, született győztes típus, amiről hosszú F1-es karrierje során elért 10 nagydíj-győzelme is tanúskodik. Mérhetetlen büszkeséggel tölt el bennünket, hogy úgy döntött, csatlakozik a Giulia GTA ügyfelek exkluzív köréhez. Az üzleti életben többnyire a szerződéses kötelezettségek jelölik ki az irányt. Ma azonban valami egészen másnak örülhetünk: Valtteri bebizonyította, hogy döntéseinket olykor a szenvedély is vezérelheti. Szeretettel köszöntjük Valtterit a "Klub" legbelső körében.”

Valtteri Bottas, az Alfa Romeo F1-es pilótája: „Az életemben meghatározó, központi helyet foglalnak el az autók. Mind közül azonban az Alfa Romeo márkáért rajongok legjobban. Megtiszteltetés, hogy előbb a márka nagykövete, most pedig ügyfele is lehettem, az ötszáz Giulia GTA szedán egyikének tulajdonosaként. Egy olyan, kiemelkedő műszakiságú autóról van szó, amelyet a Sauber Engineering szakembereinek bevonásával, a Forma-1-ből származó tapasztalat és műszaki ismeretek közvetlen felhasználásával valósítottak meg. Nekünk, az autókért és a motorsportért lelkesedő rajongóknak azonban ennél sokkal többet jelent a modell. A motorsport-történelem egyik legendás típusának: az 1965-ös Giulia GTA-nak a hagyatékát kelti életre, tökéletesen megtestesítve a márka génjeit, az autóversenyzés és a vezetés élménye iránti, szenvedélyes elhivatottságát, egyedi és karakteres stílusát.”
Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Alfa Romeo Giulia GTA

Az Alfa Romeo Giulia GTA a márka történetének egyik mérföldköve, a motorsport világában máig legendaként számon tartott, 1965-ös Giulia GTA előtt tiszteleg. A modellben kiteljesedik az Alfa Romeo azon képessége, hogy a stílusos megjelenést sportos karakterrel társítsa, és ilyenformán hitelesen testesíti meg a márka visszatérését eredeti gyökereihez: a teljesítmény és a túraautózás világához.

A Giulia GTA egy eleve kiváló sorozatgyártású modell: a Giulia Quadrifoglio alapjaira épülő, nagy teljesítményű autó. Az ultrakönnyű anyagok széles körű alkalmazásának köszönhetően a Giulia GTA akár 100 kilogrammal könnyebb a Giulia Quadrifogliónál. A modellt az Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo motor továbbfejlesztett, 540 lóerős változata hajtja, 187 lóerő/liter fajlagos teljesítményt nyújtva.

Az Alfa Romeo mérnökei az aerodinamika tökéletesítése és a még kiválóbb vezethetőség mellett mindenekelőtt a tömeg csökkentésére összpontosítottak, méghozzá ugyanazokat az irányelveket követve, amelyeket az 1965-ös Giulia GTA esetében is alkalmaztak. Ezen célok elérése érdekében széles körben használtak fel szénszálas és kompozit anyagokat. Az egyedi aerodinamikai jellemzők révén megnövelték a leszorítóerőt. Az ezen megoldások kivitelezéséhez szükséges technikai ismeretek közvetlenül a Forma-1-ből származnak, kiaknázva a Sauber Engineering-gel folytatott együttműködést.

Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Az Alfa Romeo mérnökei a fejlesztés során a Sauber Engineering szakértelmére és eszköztárára támaszkodhattak. A több mint fél évszázados motorsport-hagyományokkal (ezen belül 27 éves F1-történelemmel) rendelkező svájci vállalat az elképzelhető legalaposabb tapasztalatra tett szert az aerodinamika terén. Ez részben annak is köszönhető, hogy saját szélcsatornával rendelkezik, amely ráadásul az egyik legfejlettebb ilyen berendezés Európában. A Sauber csapat aktívan részt vett az új Giulia GTA aerodinamikai komponenseinek a tervezésében, a prototípusok elkészítésében, és a végleges elemek gyártásában.

A GTA és az Autodelta: egy történelmi sportsikerekben bővelkedő együttműködés

A GTA betűszó a „Gran Turismo Alleggerita” (azaz könnyű túraautó) kifejezés rövidítése. A nevet elsőként az 1965-ös Amszterdami Autószalonon leleplezett Giulia Sprint GTA viselte. A Sprint GT alapjaira épülő, motorsport típusbizonyítvánnyal rendelkező autó a Giulia Sprint GT karosszériájával azonos megjelenésű, ám alumíniumból készült borítólemezeket kapott, így a közúti változat 900 kilogrammos tömegével szemben mindössze 745 kg-ot nyomott. A mérnökök az 1570 cm3-es, kettős felül fekvő vezérműtengellyel szerelt erőforrást sem hagyták érintetlenül.

A dupla gyújtású motor már az utcai kivitelben is tekintélyes 115 lóerőre volt képes. Az Alfa Romeo hivatalos versenyistállójának, az Autodeltának a mérnökei azonban a túra géposztály referenciapéldányának szánták a modellt, ezért teljesítményét 170 lóerőre növelték. Az újonc versenysikerei nem sokat várattak magukra. A modell egymás után háromszor diadalmaskodott az európai túraautó-bajnokságban, világszerte tucatnyi országos bajnoki címet és több száz futamgyőzelmet könyvelhetett el. A Giulia Sprint GTA sportsikerei az Alfa Romeo teljes modellpalettájának imázsát növelték, kézzel fogható aktualitást adva a szlogennek: ’győzelem nap mint nap, egy mindennapi használatra alkalmas autóban.’

A GTA mostanra a kollektív tudatalatti részévé vált, mint az Alfa Romeo motorsport szellemiségének megkérdőjelezhetetlen ikonja – olyannyira, hogy a köznyelvben minden Alfa Romeo sportautót csak GTA-nak neveztek. Végezetül említést érdemel, hogy a GTA betűszóhoz hasonlóan az Autodelta is ikonikus névvé vált, hiszen a baloccói tesztpályán működő műhely hívta életre a GTA legendáját.


Kulcsszavak: alfa romeo, Giulia GTA, Valtteri Bottas
 
Száz éves az Alfa Quadrifoglio Száz éves az Alfa Quadrifoglio Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Magyarországon gyártják az új Alfa Romeo Giulia fékvezérlő-egységét Magyarországon gyártják az új Alfa Romeo Giulia fékvezérlő-egységét Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét Az új Giulietta és MiTo "Quadrifoglio Verde" kivitel
 
Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

2023. március 14.
Szinte mindenkinek elkerülte a figyelmét a Tokiói Autószalonon a Toyota egyik legérdekesebb koncepciója. A márka csúcsmodellje ugyanis a megemelt változat megjelenésével már nem csak a zászlóshajótól elvárt luxust és prémiumszínvonalat tudja nyújtani, hanem az utóbbi évtizedekben egyre népszerűbb SUV-hullámot is sikerrel lovagolja meg, ráadásul mindezt elegáns, kupés tetővonallal teszi.
Részletek

Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

Ezt hangsúlyozza ki a Toyota Crown Outdoor Concept, ami teljesen új lehetőségeket nyit a típus eddigi történelmében.

Magasabb üléspozíciójával, remek hasmagasságával, illetve tágas, még nagyobb fejteret biztosító utasterével a kényelem újabb szintjére lépett a Crown legújabb tanulmánya, ám a crossoverséggel valamennyi terepképességnek is járnia kell. Az új koncepció ugyanis azt mutatja meg, hogy a Crown nem csak az enyhébb földutakra lehet alkalmas, hanem minimális átalakításokkal egyenesen off-road játékszerré, hobbiautóvá is válhat, természetesen a kényelmét és hatékonyságát teljes mértékben megtartva.

A 4,93 méter hosszú és 1,9 méter széles Crown Outdoor Concept esetében valóban nem lehet panasz a praktikumra és a kényelemre, 1,59 méteres magasságával pedig a tekintélyt parancsoló, crossoveres megjelenés is adott az elegáns, kupészerű sziluett mellé. A szürke dekorbetétek az ajtókon és a kerékíveket védő műanyag elemek pedig igazi terepjárós hatást keltenek.

Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

Az igazán komoly látványt azonban a hasznos részleteknek köszönheti a Crown Outdoor Concept, a gyári LED fényszórókat például az autó orrán elhelyezett, 6 darab különálló LED reflektor és a szélvédő felett, az autó tetején található LED fényhíd segíti ki az éjszakákban. A tetőn a méretes LED fényforrás mögött látványos tetőcsomagtartót helyeztek el, amelyre vízálló dobozokban rögzíthetnek fontos felszereléseket az érintetlen természetbe vágyó sofőrök.

A tovább emelt hasmagasságnak köszönhetően még nehezebb elakadni a Crown crossover tanulmányával, ám a Toyota mérnökei tudják, hogy a vadonban semmi sem lehetetlen. Éppen ezért az autón több vontatási pontot is elhelyeztek, amelyeket egy csörlőhöz rögzítve nem csak magát húzhatja ki a tanulmányautó kalandvágyó sofőrje, hanem akár más bajba került autósokon is könnyedén segíthet.

Mivel komoly terepre tervezték át a Crown-tanulmányt, szükséges volt az autó alját is megerősíteni: a lökhárítók elöl és hátul is extra merevítéseket kaptak, a szürkére burkolt kerékívek végén pedig piros sárvédő gumik kaptak helyet, illetve a motortér alól sem maradt el a vaskos alumínium védőburkolat.


Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

A motortérben a Crown crossover változatának gyári megoldása maradt, ez is bizonyítja, hogy mennyivel többre képes az erőforrás az eredeti céljánál, vagyis, hogy tökéletes kényelmet és kellő mennyiségű erőt nyújtson a hétköznapi közlekedés során. Az A25A-FXS kódú, 2,5 literes motor ugyanis már magában is egy fenevad lehetne némi áthangolással, mivel a legtakarékosabb működésre tervezve is 186 lóerő leadására képes.

Persze ez még nem minden, hiszen a hajtáslánc egy 120, illetve egy 54 lóerős villanymotorral egészül ki, hogy összesen 234 lóerőnyi rendszerteljesítményt nyújthassanak a vezető számára. Ezt koronázza meg a Toyota E-Four összkerékhajtása, ami annyit jelent, hogy a kisebbik, 54 lóerős elektromos motor a hátsó tengelyre került, és szükség esetén ott adja le az akár 121 newtonméteres, azonnal elérhető nyomatékát.

Nem csak a típus legelső, akkor még Toyopet Crown néven futó generációjának 1955-ös megjelenésekor tűnt volna mindez egyenesen lehetetlennek, de még 10 évvel ezelőtt sem gondolta volna senki, hogy egyszer egy Crownból építenek majd a Toyota gyári mérnökei egy ilyen komoly terepgépet. Bár kereskedelmi forgalomba nem kerül a különleges tanulmány, attól még komoly lavinát indíthat el a különleges koncepció, ha a tulajdonosok is felfigyelnek a modellben rejlő off-road lehetőségekre, amelyeket egyáltalán nem nehéz észrevenni az Outdoor Concept láttán.

 


Kulcsszavak: bemutató, Crown, toyota
 
Minden korábbinál magasabb áron kelt el egy klasszikus Toyota Supra Floridában Minden korábbinál magasabb áron kelt el egy klasszikus Toyota Supra Floridában Az elismert koncepció új fényben tündököl - Az új smart fortwo & forfour Az elismert koncepció új fényben tündököl - Az új smart fortwo & forfour Eltemeti a benzines és dízelautókat a Toyota Eltemeti a benzines és dízelautókat a Toyota Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya! Dinamika felsőfokon – Az Audi RS 7 Sportback Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya! Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci
 
A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

2023. március 09.
A divatipar által inspirált Kollekció még egy csipetnyi haute couture-t visz a DS Automobiles kínálatába. Az első Kollekció az ESPRIT DE VOYAGE fantázianevet kapta, melyet az exkluzív kivitelt még jobban kiemelő világos belső tér, és az utazásra csábító felszereltség jellemez.
Részletek

 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

A nagy múltú divatházak mintájára a DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját. A Kollekció, amely a tervezők szándéka szerint a márka szakértelmét és annak megnyilvánulási területeit hivatott összekapcsolni, dinamikusan tükrözi a DS Automobiles azon szándékát, hogy a kifinomultságot és a korszerű technológiákat kedvelőkkel megossza az általa nyújtott utazási élményt.

A DS Automobiles első Kollekciója, amely az ESPRIT DE VOYAGE nevet kapta, 2023-ban kerül forgalomba mind a négy kontinensen, ahol a márka jelen van: Európában, Ázsiában, Afrikában és Dél-Amerikában.

DS 4 ESPRIT DE VOYAGE: tiszta inspiráció és világos belső tér

A DS 4 RIVOLI felszeretségre épülő DS 4 ESPRIT DE VOYAGE modell exkluzív részletekkel és kiegészítő felszereltségi elemekkel rendelkezik.

A DS 4 ESPRIT DE VOYAGE belső tere különleges világos színárnyalattal és páratlan szakértelemmel készült. A kalandozást jelképező utastér szemcsézett bőrülései kavicsszürke színűek, a nappabőrből készült oldalsó díszítőelemek és műszerfal díszítések pedig azzal harmonizáló, újfajta gránitszürke árnyalatúak.

 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

A DS Automobiles mestereinek szakértelme a legapróbb részletekben is megmutatkozik. Az ESPRIT DE VOYAGE-ra jellemző dombornyomott bőrborítás alkalmazása a DS Automobiles Párizsban gyökerező szakértelmét hirdeti. A sugarakból kirajzolódó stilizált Európa-térkép középpontjában elhelyzett „Clou de Paris” minta szimbolizálja a kiindulási pontot és azt a helyet, ahol ez a kollekció megszületett: a DS DESIGN STUDIO PARIS-t. Az ajtóküszöbökön szintén az ESPRIT DE VOYAGE felirat és az emblematikus térkép látható, a védőszőnyegek szegélye pedig különleges színű, amelynek szürke árnyalatai a belső tér színvilágával harmonizálnak.

Kívül, a visszapillantó tükör burkolatokat szándékosan tervezték úgy, hogy azok lézergravírozott mintázata a mozgásra és az aerodinamikára utaljon, ezzel is az utazást szimbolizálva. A DS MATRIX LED VISION fényszórók és a krómozott díszítésekkel még jobban hangsúlyozott hűtőrács között elhelyezett fényes fekete DS WINGS „szárnyak” díszítik az orr-részt. Az ablakkeretek és a csomagtérfedél megjelenését elegáns, fényes fekete díszítések teszik még tetszetősebbé. A 19 colos, matt lakkozású, gyémántcsiszolt CANNES keréktárcsák újfajta matt antracitszürke színben készülnek.

 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

Hatféle karosszériaszín kombinálható a Perla Nera fekete tetővel: Lakkszürke, azonos színű süllyesztett ajtókilincsekkel; Platinaszürke; Cristal Pearl; Perla Nera fekete; Gyöngyházfehér vagy Bársonyvörös.

Az alapfelszereltség mellett, amely magában foglalja többek között az ADML Proximity szabadkezes nyitó-és indítórendszert, az első-hátsó parkolóradart tolatókamerával, a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY rendszert, a DS IRIS SYSTEM információs és szórakoztató rendszert, a DS SMART TOUCH érintőképernyőt, a DS DRIVE ASSIST 2.0 kettes szintű önvezető rendszert, valamint a DS MATRIX LED VISION fényszórókat, a DS 4 ESPRIT DE VOYAGE modell fűthető/szellőztethető, masszázsfunkciós első üléseket tartalmazó elektromos üléscsomagot, fűthető kormánykereket, motoros csomagtérfedelet, alumínium pedálokat és hangszigetelő fóliával ellátott, rétegelt üvegből készült oldalablakokat is kínál.

A DS 4 ESPRIT DE VOYAGE modell E-TENSE 225 plug-in hibrid változatban, valamint a PureTech 130 benzinmotorral és BlueHDi 130 dízelmotorral is rendelhető. Franciaországban március 8-ától kezdődik a rendelésfelvétel, és a modell ára 44 550 eurótól indul. A magyarországi forgalmazás kezdete május elejére várható.
 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

DS 7 ESPRIT DE VOYAGE: a szabadságvágy igazi megtestesítője

Az ESPRIT DE VOYAGE Kollekcióhoz felhasznált, és annak jellegzetességét adó anyagok és minták egyedülálló kifinomultságában mutatkozik meg az utazás művészete. A RIVOLI kiviteli szint alapján kialakított DS 7 ESPRIT DE VOYAGE modell exkluzív világos bőr belsővel és még gazdagabb szériafelszereltséggel rendelkezik.

A párizsi órásmesterektől átvett ikonikus „Clou de Paris” gilos minta a DS DESIGN STUDIO PARIS helyét jelzi; az ebből a pontból kiinduló sugarak Európa térképét rajzolják ki. Az ESPRIT DE VOYAGE Kollekcióhoz tervezett egyedi minta többféle kivitelben készül.

A műszerfalat borító gyöngyszürke nappabőr egyedi formájú kidomborodó mintázata meleg dombornyomással készül, melynek technikáját a DS Automobiles mesterei fejlesztették ki. Ezek a vonalak az első ajtóküszöbökön és monogramokon, valamint a speciálisan kialakított visszapillantó tükör burkolatokon is visszaköszönnek.

Világos és élénk színek jellemzik a belső teret, szemcsézett bőrülésekkel és a Kollekcióra jellemző gyöngyszürke színű nappabőr díszítésekkel. A védőszőnyegek kidolgozása is egyedi, az utastér világos színárnyalataival harmonizáló újfajta színű szegéllyel.

 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

Kívül, az ajtókat az ESPRIT DE VOYAGE felirat, a visszapillantó tükör burkolatokat pedig egy különleges lézergravírozott minta díszíti. A fényes fekete kivitelű DS WINGS „szárnyak”, az oldalsó ablakkeretek, a tetősínek, valamint a hozzájuk illő, szintén fényes fekete színű, krómozott díszítőkkel tarkított hűtőrács még jobban kiemeli az autó vonalvezetését. Az OYAMA névre keresztelt, 19 colos exkluzív keréktárcsák szintén különleges fényes fekete betétekkel készülnek.

Hatféle karosszériaszín szerepel a kínálatban: Gyöngyházfehér, Cristal Pearl, Lakkszürke, Platinaszürke, Perla Nera fekete, illetve Zafír kék

Az alapfelszereltség mellett, amely magában foglalja többek között a szabadkezes nyitó-és indítórendszert, az első-hátsó parkolóradart tolatókamerával, a DS IRIS SYSTEM információs és szórakoztató rendszert és a DS PIXEL LED VISION 3.0 fényszórókat, a DS 7 ESPRIT DE VOYAGE modell fűthető/szellőztethető, masszázsfunkciós első üléseket, állítható háttámlájú hátsó üléseket, alumínium pedálokat, PolyAmbient belső világítást, hangszigetelő fóliával ellátott, rétegelt üvegből készült oldalablakokat és lábmozdulattal is nyitható motoros csomagtérfedelet is kínál.

A DS 7 ESPRIT DE VOYAGE modell E-TENSE 225 és E-TENSE 4x4 300 plug-in hibrid változatban, valamint BlueHDi 130 dízelmotorral kapható. Franciaországban március 8-ától kezdődik a rendelésfelvétel, és a modell ára 52 500 eurótól indul. A magyarországi forgalmazás kezdete május elejére várható.


 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját


Kulcsszavak: bemutató, DS Automobiles, új modell
 
A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját A legenda visszatér A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját Nagyobb funkcionalitás öt ajtóval - Az új Audi S3 Sportback Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert A Suzuki számos újdonságot mutat be a Tokiói Autószalonon A Suzuki számos újdonságot mutat be a Tokiói Autószalonon
 
Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

2023. március 09.
A Hyundai IONIQ elektromos jövőképének megvalósulását felgyorsító, vadonatúj KONA – amely elsőként tisztán elektromos KONA Electric változatban mutatkozik be – a városi crossoverek (B-SUV) kategóriájának egyik legsokoldalúbb, leggazdagabban felszerelt képviselője.
Részletek

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona
 
A Hyundai Motor Company a mai napon tartotta a vadonatúj KONA digitális világpremierjét. A nagyobb méretű, sokoldalúbb városi szabadidőjármű elsőként tisztán elektromos (EV) kivitelében lép színre, amely fejlett biztonsági és kényelmi szolgáltatásokat, valamint kategóriaelső elektromos hatótávolságot biztosít.

A második generációs KONA a B-SUV (városi szabadidőjármű) szegmens egyik leggazdagabban felszerelt, legsokoldalúbb ajánlata, beleértve a legszélesebb hajtáslánc-választékot is: a modell akkumulátoros elektromos (EV, normál vagy hosszú hatótávolságú), hibrid elektromos (HEV), valamint belső égésű (ICE) hajtásláncokkal áll rendelkezésre, valamint ezek mindegyike elérhető sportos N Line kivitelben.

A Hyundai Motor szakított a hagyományokkal, és az akkumulátoros elektromos modellből kiindulva fejlesztette ki az új generációs KONA crossovert. Ez a döntés összhangban áll a vállalat 2022 márciusában meghirdetett, felgyorsított villamosítási stratégiájával, amelynek értelmében a Hyundai 2030-ra tizenegy új elektromos gépkocsit hoz forgalomba.

„A KONA Electric az IONIQ modellekkel karöltve kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy megszilárdítsa a Hyundai vezető pozícióját az elektromos járművek piacán. Az új modell a rendkívül sikeres első generációs KONA Electric nyomdokain folytatja pályafutását. Tervezése és fejlesztése során az a cél lebegett a szemünk előtt, hogy számos kiemelkedő jellemzőjével a szegmens legkiválóbb ajánlata legyen.” – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette: „A Hyundai nem divatirányzatként tekint az elektromos járművek forradalmára. Meggyőződésünk, hogy fordulópontról beszélünk, nem csak az iparág, de az emberi társadalom szempontjából is. Az elektromos járműveinkhez hasonló, környezetbarát mobilitási megoldások bevezetésével szeretnék felgyorsítani a tiszta mobilitásra való átállást, és elősegíteni az emberiséget szolgáló fejlődést.”

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

A vadonatúj KONA robusztus, dinamikus formaterve és megnövelt méretei mellett megőrizte az előd ikonikus karakterét. Életkortól és generációtól függetlenül támogatja az ügyfelek életvitelének igényeit, miközben olyan új technológiákat és kényelmi szolgáltatásokat kínál, amelyek biztonságos és kényelmes utazási élményt kínálnak, teljes körű online kapcsolódás mellett. Az újonnan bevezetett funkciók között említést érdemel a 2 x 12,3 colos panoráma kijelző, a Digital Key 2 Touch digitális indítókulcs, a teljes körű vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA), valamint az online navigációs vezetői környezet (Connected Car Navigation Cockpit, ccNC).

A KONA Electric a városi szabadidőjárművek kategóriájának legjobb elektromos hatótávolságát nyújtja: a WLTP norma szerinti, becsült érték 490 kilométer. Emellett olyan, kifejezetten elektromos hajtástechnológiához köthető szolgáltatásokat kínál, mint az első csomagtartó, az aktív légzáró lamellák, a külső és belső járműből-a-fogyasztóra (V2L) elektromos csatlakozó aljzatok, a head-up kijelző (HUD), az i-PEDAL egypedálos vezethetőség, az intelligens fékenergia-visszanyerő rendszer, az elektronikus aktív hangkialakítás (e-ASD) vagy az Öko csomag.   

A vadonatúj KONA ügyfelei számára az első pillanattól kezdve elérhetők lesznek a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató (ADAS) és biztonsági rendszerek, beleértve a 2. szintű önvezető funkciót, a ráfutásos balesetet megelőző rendszert (FCA), a holttérfigyelő monitort (BVM), a távirányításos, automatikus beparkoló rendszert (RSPA) és a vezető állapotára figyelmeztető rendszert (DSM).

Az előző generációs KONA-hoz képest az új modell minden irányban megnövelt méretekkel és egyedi arányokkal bír. Az elektromos modellvariáns 4355 mm hosszú, 175 mm-rel hosszabb, mint az előző, 2017-ben bemutatott generáció. A tengelytáv 60 mm-rel nőtt, elérve a 2660 mm-t. Az autó 1825 mm széles (+25 mm), és 1575 mm magas (+20 mm.)

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

Az elektromos modellből kiinduló, robusztus és dinamikus összhatást ébresztő külső formaterv

A vadonatúj KONA megalkotásakor a Hyundai Motor szakított a hagyományos fejlesztési folyamattal, és ahelyett, hogy a belső égésű motorral szerelt modellváltozatból kiindulva tervezte volna meg az akkumulátoros elektromos kivitelt, fordítva járt el. Ennek eredményeként olyan futurisztikus, EV-fókuszú külső formatervet alkottak a dizájnerek, amely a szabadidőjármű egész lényét kihangsúlyozva teremt robusztus, dinamikus megjelenést.

Az új KONA közegellenállási együtthatója mindössze 0,27, így a stílusos megjelenés és a kiemelkedően áramvonalas kialakítás nem megy egymás rovására. Az áramvonalas orr- és farrész között plasztikusan kialakított kerékív-toldatok és parametrikus felületeket töltik meg karakterrel a szabadidőjármű karosszériáját. Az övvonalat dinamikus krómsávok kötik össze a harmadik féklámpát magában foglaló hátsó légterelővel. Az elektromos modellváltozatnak a pixeles kialakítású Seamless Horizon világítótest és a pixelgrafika kölcsönöz egyedi hangulatot. A KONA ikonikus formavilágát az élénk karosszériaszínek teszik még hangsúlyosabbá; az árnyalatokat a modell széles ügyfélkörének változatos életmódjai ihlették.

Az N Line kivitelek fekete külső tükröket, szárny kialakítású hátsó légterelőt, (opciós) fekete tetőlemezt, agresszívabb orr- és far kialakítást, ikerkipufogót és ezüst színű oldalsó szoknyát kapnak; az ültetett kiállást szárny formájú lökhárítók teszik még hangsúlyosabbá.

A tágasabb, sokoldalú belső tér minden élethelyzethez alkalmazkodik

A modell megnövelt külső méreteit és az elektromos modellváltozatból kiinduló általános felépítését kiaknázva a Hyundai Motor megnövelte a helykínálatot, így a belső környezet a korábbinál is szélesebb spektrumon képes kiszolgálni az ügyfelek elvárásait. A vezetőközpontú elülső traktus meghatározó építőeleme a lebegő kialakítású, vízszintes műszerfal, amelyen dupla 12,3 colos panoráma monitor erősíti a KONA ultramodern karakterét.

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

A KONA új elrendezésű vezetői környezetére jellemző módon az elektronikus (shift-by-wire) sebességváltó kar a padlókonzolról a kormánykerék mögé költözött, extra tárolóhelyet szabadítva fel az első ülések között. Az elrendezés kihangsúlyozza a KONA tágasabb, szélesebb belső terét, amely rugalmasan variálható, kényelmes környezettel várja a vezetőt és utasait. Ezt a benyomást erősíti az is, hogy az összes elsődleges kezelőszerv a kormánykerék köré költözött: az így felszabadult padlókonzolon kiforgó pohártartókkal kiegészített tárolóhely áll rendelkezésre. Még a hangulatvilágítás is vezeték nélkül frissíthető, így biztosítva a rendszer karbantartását, az új funkciók bevezetését.

Az opcióként rendelhető első sori komfortülések optimalizált nyomáspontokon támasztják alá a testet, így a "súlytalanság" érzését megteremtve segítik elő a pihenést egy-egy hosszabb utazás után. Az ív nélküli kialakítású hátsó üléspad a lehető legtöbb férőhelyet nyújtja, egyszerűen tisztán tartható, míg a két fokozatban rögzíthető reteszelés jóvoltából a háttámla dőlésszöge is állítható.

A teljesen lehajtható hátsó ülések és a tágas hátsó tér jóvoltából a KONA akár 466 liternyi helyet biztosít a csomagok elhelyezésére (VDA norma szerinti érték), ami a legigényesebb ügyfelek elvárásainak is megfelel. A használati értéket praktikusabb pakolhatóság növeli. Akár utazótáskákat, akár bevásárló szatyrokat szeretne behelyezni, a testre szabható, intelligens motoros mozgatású csomagtérajtó jóvoltából minden eddiginél egyszerűbben és hatékonyabban férhet hozzá a csomagtartóhoz.

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

Az elektromos járművekre jellemző funkciók sora felvillanyozó vezetési élményt kínál

A pixeles kialakítású Seamless Horizon világítótestet és a pixelgrafikán túl a KONA Electric további egyedi részletekkel teremt fokozott utazási élményt. Az akkumulátor előfűtés jóvoltából télen is biztonságosan töltheti autóját, és maximális hatótávolságot érhet el, míg a töltőfedél fűtési rendszere arról gondoskodik, hogy akár mínusz 30°C-ban is könnyen hozzáférhessen a töltőnyíláshoz. Az éjszakai használatot töltőfedél-megvilágítás teszi kényelmesebbé.

A head-up kijelző a szélvédőre vetítve, 12 colos méretben jeleníti meg a vezetés szempontjából legfontosabb információkat. Ennek köszönhetően a vezető gyorsabban tudja feldolgozni az információkat, anélkül, hogy tekintetét levenné az útról. Az e-ASD rendszer pedig olyan virtuális hangzást hoz létre, ami még inkább magával ragadó élménnyé teszi az elektromos jármű vezetését. Az optimális hangzást olyan változók alapján határozza meg a rendszer, mint a menetsebesség, a forgatónyomaték, a villanymotor állapota, vagy a gyorsítás mértéke. A vezető nem csak a hangerőt szabályozhatja, de a hangzás jellegét is kedve szerint alakíthatja.

A kétirányú töltés lehetőségét kínáló járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkció alkalmas bármilyen elektromos berendezés töltésére vagy működtetésére. Készülékeit az autón belül és azon kívül is csatlakoztathatja a rendszerhez. Az utastérben a hátsó padlókonzolon található, szabványos csatlakozó használható, amennyiben a jármű aktív állapotban van. Ha kívülről csatlakoztatná a parkoló autóra elektromos berendezéseit, hogy azokat a nagyfeszültségű akkumulátorról töltse vagy működtesse, azt egy V2L adapter segítségével teheti meg. 

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

Az új i-PEDAL rendszer olyan üzemmódot kínál, amelyben a vezető egyetlen pedál segítségével gyorsíthat és lassíthat, vagy akár meg is állíthatja az autót. Az intelligens regeneratív fékrendszer automatikusan az autó előtt észlelt forgalom ritmusához igazítja a regeneratív fékerő mértékét.

Online hálózati kapcsolódás vezeték nélküli szoftverfrissítéssel és számos modern technológiával

A vadonatúj KONA az online kapcsolódás új szintjét kínálja: a folyamatos vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) jóvoltából a tulajdonosok gazdaságosabban tarthatják napra készen a jármű fedélzeti szoftvereit, így autójuk mindig legjobb formájában hozza.

A még kényelmesebb használat érdekében a KONA akár a Digital Key 2 Touch rendszer segítségével is zárható, nyitható és indítható. A technológia az okostelefonokon és okosórákon megtalálható NFC közelségi kommunikációs szabványt alkalmazza, ami maximálisan biztonságossá teszi a használatát. Az utastérben az AVN (audio, video és navigációs) egységbe integrált két darab, egyenként 12,3 colos panoráma kijelző biztosít magával ragadó digitális felhasználói élményt.

Az új KONA az első olyan Hyundai modell, amely a fejlett grafikus megjelenítést és a kijelzők teljes körű összehangolását kínáló új online fedélzeti navigációs vezetői környezetet (Connected Car Navigation Cockpit, ccNC) alkalmazza. Parkoláskor a 360 fokos parkoló kamera különböző nézőpontokból jeleníti meg a gépkocsit, ezzel gondoskodva a biztonságos és egyszerű manőverezésről, míg az utat energiatakarékos, széles pászmájú LED-es fényszórók világítják meg.

A nyolc hangszórót és külön mélynyomót alkalmazó Bose Premium audiorendszert úgy hangolták a Bose mérnökei, hogy telt, magával ragadó zenei élményt biztosítson. A vezető és az első utas egyaránt könnyen hozzáfér az elöl kialakított 12V-os aljzathoz, valamint két USB-C csatlakozóhoz (az egyik az adatátvitelt is támogatja), míg a hátul utazók két USB-C aljzatról tölthetik készülékeiket. A KONA ezen túlmenően a Hyundai legújabb generációs online kapcsolódási technológiáit kínálja; a későbbiekben a Bluelink® zenei és videó streaming szolgáltatás is elérhető lesz.

SmartSense ADAS funkciók

A második generációs KONA a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját alkalmazza. Ezáltal számos olyan funkciót kínál, amelyek a legtöbb városi szabadidőjármű ügyfelei számára nem elérhetők, így a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet kínálja vezetőjének.

A vezető állapotára figyelmeztető rendszer (DSM) a belső kamera segítségével elemzi a vezető arcát, és amennyiben álmosságra vagy felelőtlen vezetési stílusra utaló jeleket észlel, figyelmezteti a vezetőt, vagy szükség esetén akár be is avatkozik. A távirányításos, automatikus beparkoló rendszer (RSPA) pedig parkolás során megkönnyíti a be- és kiállást. Az intelligens kulcs gombjának megnyomására a jármű előre vagy hátra mozdul.

A holttérfigyelő monitor (BVM) sávváltáskor figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy ütközik a holtterében lévő másik járművel. A rendszer szükség esetén automatikus fékezéssel előzi meg az ütközést.

A KONA Electric számos további biztonsági funkciót is kínál. Ezek egyike a ráfutásos balesetet megelőző rendszer 2.0 (FCA 2.0), amely akár aktív elkormányzással képes megelőzni az ütközést kereszteződésen történő áthaladás során, illetve sávváltáskor a szemből jövő, illetve a szomszédos sávban haladó járművekkel. Ugyancsak megtalálható a KONA arzenáljában a második szintű autópálya asszisztens (HDA 2) funkció, amely segít tartani az előttünk haladó jármű mögötti követési távolságot, illetve képes önállóan megelőzni a lassabb járműveket.

A vadonatúj KONA további fejlett vezetőtámogató funkciói (ADAS) között említést érdemel a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), valamint a távolsági fényszóró asszisztens (HBA). Emellett a KONA számos kényelmi vezetéstámogató funkciót is kínál, az intelligens sebességtartó automatától (SCC) kezdve a navigáció alapú adaptív sebességtartó automatikáig (NSCC), a sávkövető rendszertől (LFA) az autópálya asszisztensig (HDA)*.

Ma, amikor minden korábbinál többen választják az elektromos járműveket, a bevezető videó március 7-i bemutatását követően a Hyundai a „Move with the wibe” globális bevezető kampánnyal támogatja a változatos élethelyzeteket számos funkcióval elősegítő KONA Electric bevezetését.  A globális bevezető videó ezen a linken megtekinthető.

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Kona, Kona Electric, premier, új modell
 
Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona A Hyundai Motor kettős sikere az Autómárkák 2014-es Versenyén Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással Februárban rajtolhat el a vállalkozások elektromosjármű-beszerzéseit támogató program Februárban rajtolhat el a vállalkozások elektromosjármű-beszerzéseit támogató program Érkezik az új Škoda Octavia Scout Érkezik az új Škoda Octavia Scout Bemutatjuk az új Citroën C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV-ját Bemutatjuk az új Citroën C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV-ját
 
A Citroën Magyarországon is bemutatta az egyedülállóan stílusos C4 X-et

A Citroën Magyarországon is bemutatta az egyedülállóan stílusos C4 X-et

2023. március 09.
A modell azokat a vásárlókat célozza meg, akik a középkategória középmezőnyébe tartozó ferdehátúak és SUV-k helyett más vonzó alternatívát keresnek.
Részletek

A Citroën Magyarországon is bemutatta az egyedülállóan stílusos C4 X-et

A Citroën C5 X-hez hasonlóan az ë-C4 X és a C4 X stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál megszokott megoldásokkal, és az ügyfeleknek valami egészen újszerűt és különlegeset kínál: egy olyan designt, mely a fastbackek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával ötvözi.

A C4 X és a tisztán elektromos ë-C4 X tulajdonosai az újgenerációs MyCitroën Drive Plus infotainment kommunikációs felület előnyeit is élvezhetik. A komplett csomag középpontjában a konnektivitás és a kapcsolódási szolgáltatások állnak.

Az ë-C4 X és a C4 X új változatait az összes piacra kizárólag Európában – a Madrid melletti villaverde-i Stellantis-gyárban – gyártják.

A Citroën egy felelős fogyasztói modell mellett tette le a voksát, amely folyamatnak a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság képezik az alapját.

A villaverdei gyár tetején elhelyezett 4 futballpályányi felületű napelemek a gyár elektromos szükségletének 30%-át fedezik.
A Citroën Magyarországon is bemutatta az egyedülállóan stílusos C4 X-et

A C4-esek és C4 X-ek műanyag alkatrészeiből 35 kg-nyi újrahasznosított anyagból készül. Az egy-egy autóba kerülő fémből 100 kg-nyi ugyancsak újrahasznosított.

A C4 és C4 X modellekbe épített kompakt méretű akkumulátor kisebb tömeget képvisel, előnyös a pénztárcának és a bolygónak is, mégis tökéletesen elegendő akár a napi ingázáshoz, akár hosszabb utakhoz is .

Különleges, egyedi karakter

Az új C4 X és ë-C4 X rendhagyó stílusával és koncepciójával egyértelműen a legújabb generációs Citroënek közé tartozik. Mindkét modell valami újat, frisset és egyedit kínál azoknak az ügyfeleknek, akik a piacot elárasztó rengeteg ferdehátú és SUV helyett egy elegánsabb alternatívát keresnek.

Az ë-C4 X és a C4 X kilóg a sorból: elöl megmaradtak a Citroën modellek jellegzetes idomai és formanyelve, de az autót körbejárva látszik, hogy a sziluettjük nagyon más, sokkal dinamikusabb. Hosszabb lett az autó, ami nagyobb kényelmet biztosít a hátsó utasok számára, és nagy csomagteret, hogy a hagyományosabb csomagtartót kedvelő ügyfelek, valamint az autóbérleti piacon tevékenykedők igényeit is ki tudjuk elégíteni, anélkül, hogy a hátsó rész ormótlannak hatna. Ezért minden egyes elemet a lehető legmesszebbre toltunk, hogy a fastback tetővonal minél természetesebben folytatódjék a csomagtérajtóban, majd a szoborszerűen megmunkált hátsó részen át le egészen a lökhárítóig. Az autó hosszúságát ellensúlyozandó mindez nagyobb hasmagassággal és speciális védőelemekkel párosul, amitől az a benyomásunk, hogy a jármű szinte ugrásra kész.

A Citroën Magyarországon is bemutatta az egyedülállóan stílusos C4 X-et

A 4600 mm hosszú ë-C4 X, illetve C4 X tökéletesen illeszkedik a modellválasztékba, helyük a 4360 mm hosszú ferdehátú C4 és a 4800 mm-es C5 X között van. A tengelytáv (2,67 m) megegyezik a C4-ével (mindkét modell a CMP platformra épült).

Oldalról nézve a szélvédő tetejétől a csomagtérajtó felső részéig húzódó dinamikus tetővonal határozott fastback sziluettet rajzol ki, melynek köze nincs a magasabb építésű crossover járművek sokszor kissé esetlen megjelenéséhez. A hátsó túlnyúlás ügyesen leplezi a méretes (510 l) csomagtartóhoz szükséges hosszúságot. Ahogyan azt a 0,29-es légellenállási együttható (CX) is jelzi, a letisztult fastback tetővonal hatására a jármű aerodinamikai jellemzői is kiválóak. Ez a hatótávolságban és az energiahatékonyságban is megmutatkozik: az elektromos ë-C4 X 360 km megtételére képes (WLTP szerinti hatótáv).

A hátsó lökhárítóra csukódó csomagtérajtó vonalvezetése rendkívül letisztult és a középen elhelyezett Citroën felirat fölött egy diszkrét spoilerben végződik.  Maga az ajtótábla enyhén a jármű eleje felé lejt, ami fokozza a hátsó design lenyűgöző hatását és az energikus megjelenést.

Hátul az első fényszórókkal rokon, jellegzetes új LED-es hátsó lámpákat találunk. A csomagtérajtó két oldalán elhelyezett lámpatestek a beszögellésekben és az autó oldalán is követik a sajátos formákat. A hátsó ajtó előtt egy nyíl alakban végződnek, amitől még dinamikusabb lesz a sziluett.

A csomagtérnyílás alatt a művészien formált hátsó lökhárító alsó szegélye a védelem és a tartósság érdekében matt fekete kivitelt kapott. A fényes fekete betétek kontrasztosabb és elegánsabb megjelenést biztosítanak.

A Citroën Magyarországon is bemutatta az egyedülállóan stílusos C4 X-et



Kulcsszavak: bemutató, C4 X, Citroën, ë-C4 X, új modell
 
A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé Új 1,5 literes benzinmotor mutatkozik be a Toyota Yarisban Új 1,5 literes benzinmotor mutatkozik be a Toyota Yarisban A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri Az új Volvo EX90 a szükséges információt nyújtja, a megfelelő időben Az új Volvo EX90 a szükséges információt nyújtja, a megfelelő időben A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel
 
Budakalászon lesz Magyarország legnagyobb e-autó és hibrid autó központja

Budakalászon lesz Magyarország legnagyobb e-autó és hibrid autó központja

2023. március 03.
A  Duna Autó Zrt. e-autó és hibrid autó szolgáltató, valamint kompetencia központot alakít ki, továbbá a szolgáltatóiparban digitalizációs technológiákat alkalmaz és jelenleg nem használt innovációkat integrál.
Részletek

Budakalászon lesz Magyarország legnagyobb e-autó és hibrid autó központja
A projekt célja létrehozni Magyarország legnagyobb e-autó és hibridautó szolgáltató és kompetencia központját, amely elsőként kínál komplett szolgáltatást új elektromos és hibrid autók számára. További cél egy önműködő, digitális, a termelő iparban már használt, de a szolgáltató iparban még újnak mondható ipar 4.0 megoldásokkal felszerelt okosraktár kialakítása. A beruházás 3 fő tevékenységen alapszik:

Két épület kivitelezése: A budakalászi telephely fejlesztésével lehetőség van az e-autó és hibrid autó szolgáltató és kompetencia központ kialakítására, amely az alábbi funkciókat látja el: gépjármű raktározás, gépjárművek eladásra történő felkészítése, alkatrész raktározás és komissiózás, saját és partnercégek részére, márkakereskedés és szerviz létrehozása, munkafolyamatok hatékonyságnövelése, digitalizáció útján átlátható értékesítési és szerviz lánc kialakítása.

Eszközbeszerzési tevékenység: A fejlesztési elem középpontjában a Budakalászon kialakításra kerülő e-autó és hibridautó szolgáltató és kompetencia központ kialakításához kapcsolódó eszközbeszerzés található. A projekt keretében a logisztikai raktározás során ipar 4.0 megoldások kerülnek bevezetésre, amelyek önjáró robotok/targoncák alkalmazásával növelik a szolgáltatás hatékonyságát. Mindemellett az automatizációs megoldások folyamatos fejlesztése valósul meg az okosraktár és okosparkoló létesítésével. Ezenfelül az érkező ügyfelek részére okosszekrény átvevő és átadó szolgáltatás kerül kifejlesztésre, ami 0-24 órában kiszolgálja az igényeket.

"A projekt célja létrehozni Magyarország legnagyobb e-autó és hibridautó szolgáltató és kompetencia központját, amely elsőként kínál komplett szolgáltatást új elektromos és hibrid autók számára. További cél egy önműködő, digitális, a termelő iparban már használt, de a szolgáltató iparban még újnak mondható ipar 4.0 megoldásokkal felszerelt okosraktár kialakítása."- mondta Hámori László.

Napelem és megújuló energiatároló rendszer kialakítása, melyek célja a gazdasági-termelési folyamatok és az üzemi/üzleti építmények energiaigényének fedezése, zöldenergia előállításával. Az energiatárolás megoldási koncepciója, a beszerelésre kerülő napelemek által gyűjtött energia átmeneti tárolását és a teljesítménycsúcsok szabályozását teszi lehetővé, amelynek első eleme egy konténerházas energiatároló egység hálózatba való integrálása. A napelemek által termelt energiát az elektromos járművek töltésére, illetve az épületek ellátására használják fel.

A Duna Autó megalakulása óta a fejlődés elkötelezett híve. Az elmúlt évek során az iparban lezajló változások arra ösztökélték a vállalatot, hogy a digitalizációs technológiák alkalmazása mellett, a szolgáltatóiparban még nem alkalmazott ipar 4.0 technológiák is megjelenjenek, valamint kereskedelmi tevékenységét gyártóművi képviseleti funkcióval bővítse ki, és kereskedelmi folyamatait a magyarországi piacon túl, a régió országaira is kiterjessze.

Stratégiai céljai között szerepel, hogy a hazai hibrid és elektromos autózás központjává váljon, értékesítés és a szervizelés vonatkozásában. Jelenleg nincs még egy olyan autóipari központ Magyarországon és a régióban, amely 19 márkát és 24 márkaszervizt vonultat fel egy helyen, mindemellett olyan volumenű kutatás-fejlesztési tevékenységet végezne, mint a Duna Autó.

Egyes stratégiai célok megvalósítása és a munkafolyamatok optimalizálása érdekében budapesti székhelyének technológiai fejlesztésen túl (naperőmű, és EV töltőpontok telepítése, megújuló energia tárolása) Budakalász, Kék Duna utca 4. sz. alatt 30.000 m2-es telken, zöldmezős beruházással logisztikai centrumot kíván kialakítani, amely jelen pályázat keretében valósulna meg. Itt a Duna Autó számára olyan értékesítési és szervizelési- valamint raktárrendszeri csomópont kerülhet kialakításra, amely a jövő technológiájának alkalmazásával kerül tető alá.

Jelen támogatási program keretében a Duna Autónak lehetősége nyílik a budakalászi központ kialakítására, megépítésének befejezésével a Duna Autó 2. telephelyének megnyitására. Fejlesztési cél Budakalász vonatkozásában: digitalizált logisztikai központ kialakítása a gépjárművek raktározására, eladásra történő felkészítése, alkatrész raktározás és komissiózás kialakítása saját és partnercégek számára, márkakereskedés és szerviz létrehozása. A logisztikai központban megvalósul a termékek nyomon követése a rendeléstől a kiszállításig, illetve a termékek átvétele. A gépjárművek azonosítása a raktározás során digitális kódokkal történik, ennek érdekében okosraktár kialakítása valósul meg.
Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Budakalászon lesz Magyarország legnagyobb e-autó és hibrid autó központja Márciusban a hetedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma az EU-ban Budakalászon lesz Magyarország legnagyobb e-autó és hibrid autó központja 11 millió autó készült eddig a Skoda Mladá Boleslav-i gyárában Így készítsük fel autónkat a nyári szezonra Így készítsük fel autónkat a nyári szezonra A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit A Volkswagen Haszonjárművek 371 500 gépkocsit szállított ki 2018 januárja és szeptembere között A Volkswagen Haszonjárművek 371 500 gépkocsit szállított ki 2018 januárja és szeptembere között
 
A vadonatúj ZR-V modellel bővül a Honda palettája

A vadonatúj ZR-V modellel bővül a Honda palettája

2023. március 03.
A kompakt SUV-k kategóriájába sorolható Honda ZR-V. A ZR-V a már bizonyított, ultramodern e:HEV teljes értékű hibrid hajtásláncra épül. Az új modell érkezése a Honda választékának jelentős átalakulásáról árulkodik.
Részletek

A vadonatúj ZR-V modellel bővül a Honda palettája!


A Honda megerősítette, hogy a nemrégiben bejelentett új SUV modellje (C-szegmens) a ZR-V nevet kapta.

Az új modell a HR-V és a CR-V közötti rést hivatott betölteni a Honda palettáján, értékesítése pedig 2023-ban indul Európában. Mozgatásáról a kimagaslóan hatékony e:HEV teljes értékű hibrid hajtáslánc gondoskodik majd, így még több elektromos üzemmódra is képes modell közül választhatnak a Honda vásárlói.

A ZR-V bejelentésével a Honda az európai elektrifikációs stratégiájának következő szakaszát indítja el. Mivel további villamosított SUV-k követik majd az új modellt, a ZR-V fontos előrelépést jelent a Honda kínálatában, és a márka még inkább erre a gyorsan növekvő szegmensre koncentrál.

A vadonatúj ZR-V modellel bővül a Honda palettája!
Kulcsszavak: honda, suv, ZR-V
 
Olaszországban folytatta felfedezőútját az új BMW X2 Olaszországban folytatta felfedezőútját az új BMW X2 Izmos és divatos - Hyundai Kona Izmos és divatos - Hyundai Kona Az ´úszókirálynő´ megkapta új Audiját Az ´úszókirálynő´ megkapta új Audiját A HondaJet volt kategóriájának legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2017 első felében A HondaJet volt kategóriájának legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2017 első felében A Mitsubishi Eclipse Cross 5-csillagos biztonsági értékelést kapott A Mitsubishi Eclipse Cross 5-csillagos biztonsági értékelést kapott
 
Szerény kombiból kultikus terepjáró, egymillióért

Szerény kombiból kultikus terepjáró, egymillióért

2023. március 03.
Egy japán tuningműhely emelőkészletet fejlesztett a Toyota Proboxhoz. Az eredményen fellelkesülve – ha már lúd, legyen kövér – addig próbálgatták az autóhoz az optikai kiegészítőket, amíg a végeredmény hasonlatossá nem vált a Land Rover Defenderhez.
Részletek

Szerény kombiból kultikus terepjáró, egymillióért

Kevés kultúrában él együtt annyira szervesen és harmonikusan a régi és az új, mint Japánban. A múlt és az idősek tisztelete a változás és a fiatalság iránti rajongással társul, és ennek a kettős értékrendnek a tökéletes leképezésével találkozhatunk azoknál az autóépítő vállalkozásoknál, amelyek archaikus külsővel ruháznak fel modern járműveket. A műfaj koronázatlan királya a Mitsuoka, de akadnak mások is bőven, és mindegyikük jól felismerhető karakterrel rendelkezik.

Az ESB Style specialitása például, hogy mikroautókból varázsolnak prémium európai modellekre emlékeztető furcsaságokat, ám – talán, hogy ne fásuljanak bele a munkába – időnként nagyobb típusokkal is dolgoznak. Az egyik legújabb fejlesztésük például a 4,25 méteres Toyota Probox alapjaira épül, amely alapok többek között közösek az előző generációs Yariséval – hatalmasnak tehát bajosan nevezhetnénk az autót. A minimalista kombi vízszintes kiterjedéseivel nem tudtak mit kezdeni, a függőlegessel azonban igen: műhelyükben választhatóan 30 vagy 40 mm-es futóműemelést kap az autó, ami a sportos rajzolatú, acél keréktárcsákkal együtt kifejezetten harcias, ütőképes megjelenést kölcsönöz a Proboxnak.


Szerény kombiból kultikus terepjáró, egymillióért

Az ihlet nyilván innen jött, az ESB Style dizájnerei pedig nem tanulták meg elfojtani a bizonytalan kimenetelű késztetéseket. Ezért egyedi lökhárítókat szerkesztettek, alájuk masszív védőbetéteket szereltek, az alapmodell furcsa, sokszögű lámpatesteihez igazodva pedig lecserélték a hűtőmaszkot. Itt sem álltak meg azonban: az első és hátsó lámpatestekre műanyag rátéteket szerkesztettek, a C-oszlopot pedig nagy műanyag lemezzel fedték le…

Ha eddig nem lett volna egyértelmű a hasonlóság, az elülső Toyota logó helyére illesztett TFender felirat után kétség sem férhet ahhoz, hogy mi volt az alkotók szándéka.

A párhuzam azonban a jelek szerint nem csak az ügyfeleknek tűnt fel: alig egy hónappal azután, hogy a CLS Fox névre keresztelt csomag megjelent az ESB Style kínálatában, a műhely az egyik napról a másikra beszüntette a felirat forgalmazását. A fennmaradó elemekkel elérhető összhatás azonban így is erős, ráadásul nem is megfizethetetlen: a fent említett módosítások a bőr üléshuzatokkal és a dupla első könyöklővel együtt valamivel több mint 400 000 japán jenért, azaz nagyságrendileg egymillió forintért érhetők el – ez nettó összeg, és nem tartalmazza a Toyota Probox árát.

Szerény kombiból kultikus terepjáró, egymillióért

Utóbbi motortól (1,3 és 1,5 literes benzines, vagy 1,5 literes hibrid), hajtásképlettől (2WD vagy 4WD), sebességváltótól (kézi, automata vagy CVT), továbbá felszereltségtől függően 1,49 - 2,01 millió japán jen (3,8 - 5,2 millió Ft). Összességében nem is rossz ajánlat egy olyan autóért, amely a legendás megbízhatóságot kortalan, ikonikus megjelenéssel dobja fel – és ha eláruljuk, hogy a Proboxhoz létezik balkormányos átalakító készlet, még csábítóbbá válik a koncepció.

 
Kulcsszavak: autógyár, terepjáró, toyota
 
Megkezdődött az ID.3 sorozatgyártása: A drezdai Transparent Factory a Volkswagen ID. otthona lesz Megkezdődött az ID.3 sorozatgyártása: A drezdai Transparent Factory a Volkswagen ID. otthona lesz Íme az első kémfotók a vadonatúj Toyota Supra-ról Íme az első kémfotók a vadonatúj Toyota Supra-ról A Toyota Corolla az év legjobb hibridje A Toyota Corolla az év legjobb hibridje Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota Elindult az új Škoda Superb Combi a gyártása kvasiny-i üzemben Elindult az új Škoda Superb Combi a gyártása kvasiny-i üzemben
 
Az új i10 merész formavilágával, új színkombinációival és a megújult N Line kivitellel szólít meg új vevőket

Az új i10 merész formavilágával, új színkombinációival és a megújult N Line kivitellel szólít meg új vevőket

2023. március 03.
A Hyundai Motor bemutatta az átdolgozott, frissebb megjelenésű új i10-est. Az opcióként elérhető, sportos i10 N Line kivitelt a Hyundai N sportmodellje ihlette.
Részletek

Az új i10 merész formavilágával, új színkombinációival és a megújult N Line kivitellel szólít meg új vevőket

Emellett a modell olyan fejlett online kapcsolódási funkciókkal, kényelmi szolgáltatásokkal és technológiákkal gazdagodott, amelyekkel rendszerint csak felsőbb méretosztályokban találkozunk. Ez az előre mutató fejlesztés még versenyképesebbé teszi a típust kategóriájában.

Merész, egyedi megjelenés

Az eredetileg 2019-ben bevezetett modell kívül és belül egyaránt megújult. Alacsony tetővonala és hosszú tengelytávja sportosabb kiállást és összességében határozottabb karaktert kölcsönöz az autónak.

A karosszéria kilenc különböző színben, illetve fekete kéttónusú tetőlemezzel rendelhető. Két új gyöngyházfényű árnyalat található a palettán: a világosszürke Lumen Grey és a liláskék Meta Blue.

Áttervezték az MFR fényszórók belső szerkezetét, valamint az első és hátsó LED-es karakterfényt. Az elülső LED-es nappali világítás az új méhsejt-rácsozatú, sportos, széles első hűtőmaszkban kapott helyet. A LED-es kombinált hátsó lámpatestek újdonságként H-t rajzolnak ki a csomagtér vízszintes karaktervonalán. Szintén új rajzolatúak a modell 15 colos könnyűfém keréktárcsái.

Az utastérben az első üléseknél kék hangulatvilágítást találunk. Az új lila színcsomag játékos felhangokkal gazdagítja az autó sportos külső megjelenését. A csomag lila függőleges csíkokkal megrajzolt skótkockás szövetüléseket, lila díszítő öltéseket, illetve légbeömlő kereteket tartalmaz. A stílusos megjelenést lilás árnyalatú szürke felületek – így a műszerfal és a padlókonzol alsó része – fokozzák.

Az új i10 merész formavilágával, új színkombinációival és a megújult N Line kivitellel szólít meg új vevőket

Az i10 N Line a motorsport világából örökölte különleges stílusjegyeit, az egyedi lökhárítóktól kezdve a betéteken át a piros részletekig. Az ülések háttámláját három sávból álló, piros szövetbetét díszíti, a modellváltozat új 16 colos könnyűfém keréktárcsákon gurul.

Intelligens technológia

A fejlett kapcsolódási funkciók nem csak modernebbé teszik az új i10-est, de az utazás élményét és kényelmét is javítják. A modell olyan új megoldásokat kínál, mint a szériakivitelű 4,2 colos LCD műszeregység, az elöl és hátul elhelyezett USB-C aljzatok, a 4G hálózaton működő, második generációs eCall rendszer, vagy a vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA.) Emellett 8 colos központi audio, video és navigációs képernyő, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integráció, vezeték nélküli telefontöltő, valamint a Bluelink® telematikai rendszer legújabb kiadása szerepel a felszereltségi listán.

Kibővült az alapfelszerelésként kínált Hyundai Smart Sense biztonsági szolgáltatások palettája. A ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA) az eddigi városi, országúti és gyalogos-felismerés funkciókon túl mostantól a kerékpárosokat is észleli. Az FCA érzékeli a jármű előtti akadályokat, és elkerüli a fenyegető ütközést. A sávkövető segédlet (LFA) funkció a kormányzásba beavatkozva a forgalmi sávban tartja az autót. A hátsó utasra figyelmeztető (ROA) funkció a műszeregységben megjelenő üzenettel emlékezteti a vezetőt, ha az aktuális utazás során kinyitották a hátsó ajtót, így megelőzve, hogy a hátsó ülésen maradjon bárki vagy bármi.

Az új i10 merész formavilágával, új színkombinációival és a megújult N Line kivitellel szólít meg új vevőket

Fokozott kényelem és praktikum

Az új i10 változatlanul praktikus választás az európai piacon. Az A-szegmensben előremutatónak számító módon a modell motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket kapott. A csomagtartó paraméterei nem változtak: az üreg alaphelyzetben 252, lehajtott hátsó ülésekkel 1050 literes, a padló két szintre helyezhető be, a hátsó ülések egy kézzel lehajthatók. A manőverezést tolatókamera segíti.

Az új i10 gyártása 2023 áprilisában veszi kezdetét a Hyundai törökországi gyárában, Izmit városában. Az első példányok várhatóan az év második felében jelennek meg az európai utakon.

A Hyundai i modellcsaládja

A Hyundai i modellcsaládja – amely az i10, i20 és i30 típusokból áll – valódi sikertörténetnek számít Európában. A márka legnépszerűbb típusai közé tartozó i modellek mindig is a minőség, a megbízhatóság és a praktikum szinonimái voltak, és ezzel a legkülönbözőbb ügyfeleknek tettek nagyszerű szolgálatot a mindennapokban. Az i modellcsalád az évek során folyamatosan fejlődött, így dinamikus formavilággal, fejlett online kapcsolódási képességekkel, valamint kompromisszumokat nem ismerő kényelemmel büszkélkedhet.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, új modell
 
Már rendelhető az új Fiat 500X Már rendelhető az új Fiat 500X Az új i10 merész formavilágával, új színkombinációival és a megújult N Line kivitellel szólít meg új vevőket A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében Növekedésre számít a Dacia jövőre Növekedésre számít a Dacia jövőre Az új i10 merész formavilágával, új színkombinációival és a megújult N Line kivitellel szólít meg új vevőket Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha BMW 3.0 CSL Hommage: a versenysport időtlen klasszikusának modern újraértelmezése BMW 3.0 CSL Hommage: a versenysport időtlen klasszikusának modern újraértelmezése
 
A FIAT Professional gyors tempóban fejleszti tisztán elektromos termékportfolióját

A FIAT Professional gyors tempóban fejleszti tisztán elektromos termékportfolióját

2023. március 02.
A sokoldalú, tágas, rugalmas, és minden igényhez alkalmazkodni képes új Doblò innovatív, eredeti megoldásokkal teszi élvezetesebbé a mindennapi használatot.
Részletek

A FIAT Professional gyors tempóban fejleszti tisztán elektromos termékportfolióját

Az új Dobló és e-Dobló: tökéletes eszköz a város meghódítására

A FIAT PROFESSIONAL bemutatja az új Doblò és E-Doblò párost, annak a típusnak a harmadik generációját, amely két, egymást kiegészítő személyiséggel bír. A városi közlekedést pihentetőbbé és sokkal biztonságosabbá tevő innovatív, eredeti megoldásoknak köszönhetően az új Doblò haszonjárműként a felhasználók legszigorúbb elvárásainak is megfelel.

Az új E-Doblò bemutatásával a márka folytatja az elmúlt években útjára indított villamosítási folyamatot: a FIAT arra törekszik, hogy 2024-től tisztán elektromos új modelleket vezessen be Európában, 2027-től pedig kizárólag villanymotoros járműveket forgalmazzon. Az új E-Doblò a FIAT PROFESSIONAL palettáján is a harmadik akkumulátoros elektromos modell az E-Ducato és az E-Scudo után.

A kompakt furgon legújabb kiadásaként az új Doblò a variálhatóság, a hasznos terhelhetőség és a biztonság terén egyaránt a maximumot nyújtja. A rugalmasan alkalmazkodó, tágas Doblò minden ügyfél igényeinek tökéletesen megfelel, így optimális eszköz a város meghódítására. A Doblò Van akkumulátoros elektromos hajtáslánccal, valamint belső égésű motorokkal egyaránt elérhető.

Fiat Professional Dobló: megbízható társ, mágikus szolgáltatásokkal

Megerősítve legendás sokoldalúságát, az új Doblò kétféle karosszériahosszal és háromféle konfigurációban (furgon, crew cab, kombi) elérhető, sokszínű hajtáslánc-választéka pedig minden elvárást kielégít.

A FIAT Professional gyors tempóban fejleszti tisztán elektromos termékportfolióját

A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a jármű által kínált utazási komfortra, és a kezdetektől szem előtt tartották azoknak a felhasználóknak az igényeit, akik naponta nyolc órát vagy még több időt töltenek járművükben. Az volt a cél, hogy pihentető, stresszmentes munkakörnyezetet teremtsenek, és ennek érdekében kiemelt figyelmet fordítottak a zajszigetelésre, valamint az ütéseket és rezgéseket elnyelő futómű-kialakításra.

A Doblò „mágikus szolgáltatásainak” jóvoltából a gépkocsi a lehető legtöbbet nyújtja a modularitás, a fenntarthatóság és a biztonság terén, így válik az ügyfelek még megbízhatóbb, még sokoldalúbb, még inkább alkalmazkodóképes munkatársává.

A Magic Cargo rendszer jóvoltából 0,5 m3-rel bővíthető a raktér kapacitása, illetve lehetővé válik hosszú tárgyak – pl. akár 3,4 méter hosszú csövek vagy létrák – elhelyezése. Ha ennél is több helyre van szükség, az utasoldali ülés megemelhető, az alatta található rekesz pedig ideális dobozok és törékeny tárgyak elhelyezésére. Egy forgatható asztalka jóvoltából pedig akár mobil irodaként is helyt állhat a Doblò belső tere.

Nem kevésbé varázslatos a Magic Mirror: egy 5 colos képátlójú, digitális visszapillantó tükör, amely három különböző nézetet kínál: a hagyományos visszapillantó tükör képe mellett megjeleníthető rajta a teljes holttér képe, illetve tolatókameraként is szolgálhat; a jobb látási viszonyok egyben fokozott biztonságot is jelentenek.

A FIAT Professional gyors tempóban fejleszti tisztán elektromos termékportfolióját

Végezetül az E-Doblò változatnál elérhető Magic Plug, avagy mágikus csatlakozó lehetővé teszi, hogy a hajtóakkumulátort speciális átalakítások (pl. raktérhűtő vagy elektromos munkapad) energiaigényének kielégítésére használjuk.

A modell tisztán elektromos hajtáslánccal is élvonalbeli hasznos terhelhetőséget kínál. Az E-Doblò mindkét tengelytávval 800 kilogrammot szállíthat, és akár 2 Euro-raklap is elfér a raktérben. A belső égésű motorral szerelt Doblòk maximális teherbírása akár az egy tonnát is eléri.

A hosszú (Maxi) és rövid tengelytávú kivitelben egyaránt elérhető Doblò minden feladatra készen áll: a nyújtott variáns a Magic Cargo funkciónak köszönhetően akár 4,4 köbméteres raktérrel rendelkezik. A hosszú tengelytávú, dupla üléssoros Crew Cab kivitelben kivételesen jól variálható a férőhely és a raktér kapacitása, hála annak az eltolható válaszfalnak, amellyel igény szerint bővíthető az egyik vagy a másik.
A tisztán elektromos kivitel mellett kétféle dízelmotoros változat is rendelkezésre áll: az 1,5 literes motor 100 lóerős kiviteléhez kézi sebességváltó társul, míg a 130 lóerős variáns kézi, illetve nyolcfokozatú automata sebességváltóval egyaránt rendelhető. A kínálatot egy 110 lóerős, 1,2 literes benzinmotor teszi teljessé.

A FIAT Professional gyors tempóban fejleszti tisztán elektromos termékportfolióját

100% akkumulátoros elektromos, kompromisszumok nélkül

Az új E-Doblò 50kWh kapacitású akkumulátort és 100 kW csúcsteljesítményű villanymotort kapott, elektromos hatótávolsága a WLTP ciklus szerint meghaladja a 280 kilométert. Az új motornak köszönhetően az új E-Doblò végsebessége eléri a 130 km/órát; a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka 260 Nm. A zéró károsanyag-kibocsátású modellváltozat felülmúlhatatlan sokoldalúságot és a kategória legjobb tölthetőségét kínálja: a gyorstöltés funkció akár 100 kW-os teljesítményű egyenáramú töltést tesz lehetővé, amivel mindössze 30 perc alatt 80%-ra tölthető az akkumulátor.

Az autó háromféle – normál, öko és power – üzemmódot kínál. Ezek eltérő karakterrel ruházzák fel a járművet: a ´normál´ üzemmód átlagos forgalomban, mindennapi használat során optimális; az ´öko´ kifejezetten takarékossá teszi az E-Doblòt; míg ´power´ fokozatban kiemelkedő csúcsteljesítmény áll a vezető rendelkezésére.

Az akkumulátorcsomag beépítéséhez nem volt szükség a jármű szerkezeti módosítására. Az E-Doblò Van pontosan ugyanolyan méretekkel és jellemzőkkel rendelkezik, és ugyanazokban a konfigurációkban elérhető, mint belső égésű motorral szerelt társai.

Biztonsági szolgáltatások

Az új Doblò aktív biztonsági és védelmi rendszerei a vezetőt támogatva biztonságossá és stresszmentessé teszik az utazást. A modell nem kevesebb, mint tizenhét fejlett biztonsági és vezetőtámogató (ADAS) funkciót kínál, és ezzel a kategória élvonalába emelkedik.

Alapfelszerelésként kínált rendszerek (a személyszállító modellváltozaton):
•    Közúti jelzőtáblák automatikus felismerése;
•    Az ütközés kockázatát mérséklő, aktív vészfékrendszer;
•    Sávban tartó rendszer, amely figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű elhagyná a forgalmi sávot, majd fokozatosan visszatéríti a gépkocsit a helyes irányba;
•    Holttér-felügyelet, amely a visszapillantó tükrök holtterében megbújó járművekre figyelmezteti a vezetőt az előzés megkezdésekor
•    Vezető éberség-felügyelet, amely észleli, ha lankad a vezető figyelme, és ilyenkor jelzi a vezetőnek, hogy ideje pihenőt tartani.

Hogy a Doblò minden helyzetben a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa, és hóban, sárban vagy homokban is maximális tapadást biztosítson, a modell haszonjármű kivitelét Grip Control rendszerrel szerelték fel (opcionális). Ezen kívül az ereszkedés-szabályozó rendszer tökéletesen kézben tartható haladást tesz lehetővé 3%-nál meredekebb lejtőkön.

A head-up kijelző jóvoltából a vezető anélkül tájékozódhat a legfontosabb információkról, hogy le kellene vennie a tekintetét az útról és a forgalomról; az első és hátsó parkolóradarok, valamint a tolatókamera pedig egyszerűvé és biztonságossá teszik a parkolás műveletét.

A vadonatúj Doblò és E-Doblò a Stellantis spanyolországi üzemében, Vigóban készül, kihasználva a méretgazdaságosság előnyeit. A vadonatúj Doblò a más Stellantis márkákat is kiszolgáló, sikeres K9 kódjelű program keretében valósult meg.



Kulcsszavak: Dobló, elektromobilitás, elektromos autó, fiat, Fiat Professional
 
Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja Végre reális alapja lehet a töltőinfrastruktúra piaci alapú fejlesztésének Végre reális alapja lehet a töltőinfrastruktúra piaci alapú fejlesztésének Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen Megmutatta magát az első BMW i4 Megmutatta magát az első BMW i4 A Honda és az LG akkumulátorgyárat épít az Egyesült Államokban A Honda és az LG akkumulátorgyárat épít az Egyesült Államokban
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 331 - 340