Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 321 - 330 |
Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! |
||
2016. május 30.
Borúsan indult a vasárnapi versenynap az olaszországi Misanoban a Kamion Európa-bajnokság második fordulóján, és később is nagy jelentősége volt az időjárásnak.
|
Az időmérő edzésen, még száraz pályán, a 4. rajthelyet sikerült megszerezni Norbinak. A napi első versenyre viszont megérkezett az eső. E miatt az első futamon sárga zászló alatt rajtolt el a mezőny. Jól alakult a verseny, az első körökben egyet előrelépve Norbi a rajtpozícióját végül egy dobogóra, 3. helyre tudta váltani. Várakozáson felüli eredmény, de természetesen egy kis szerencse is kellett hozzá. Erre a hétvégére készült el Norbi új versenykamionja, ezek voltak az első méterek, amik természetesen nem voltak problémamentesek, így nagy öröm a csapat számára, hogy sikerült egy ilyen kiugró eredményt elérni. A két futam között hatalmas eső esett le, mindenki elázott, de aztán amikor ki kellett menni a második versenyre már kisütött a nap és elkezdett felszáradni a pálya. A fordított rajtrácsot követően a 6. helyről indulhatott volna Norbi, ha nem jön közbe egy sebességváltó hiba. A csapat ezt gyorsan orvosolta, de sajnos így is csak a boxutcából rajtolhatott el Norbi. Végül a 11. helyen zárt a misanoi versenyhétvége utolsó futamán. Ezen a hétvégén így összesen 22 pontot szerezve a bajnokság 6. helyére jött fel. „Nagyon örülök a dobogós helyezésnek, nagyon megérdemelte a csapat az elmúlt időszak kemény munkája után, nagyon köszönöm nekik. De természetesen még nagyon sok tennivaló van, ezt tudja mindenki, de kézzel fogható a fejlődés és az, hogy jó irányba megyünk. Most még küzdöttünk néhány apróbb gonddal, de világosan látjuk magunk előtt az utat. Fontos azonban hogy ne legyünk türelmetlenek, idő kell a fejlődéshez, és ahhoz hogy stabilan jól tudjunk teljesíteni. Köszönöm a szurkolást, folytatjuk a munkát!” A Tankpool24 csapata és Norbi egy dobogós helyezéssel, és szép eredményekkel a zsebükben térhetnek haza, ahol izgatottan készülnek majd a következő versenyre. Az FIA European Truck Race Championship (ETRC) következő állomása a franciaországi Nogaro, ott folytatódik tehát a bajnokság június 11-12-én. Kulcsszavak: autósport, Kamion Eb, Kiss Norbert, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen |
||
2016. május 30.
A hétvégén második alkalommal is dobogóra állhatott Michelisz Norbert a Nürburgringen, így az összetett pontversenyben jelentősen csökkentette hátrányát két csapattársával szemben.
|
Felborították a Fő futam rajtrácsát az első verseny balesetei. Coronel, Müller és Monteiro sem tudott elindulni, a Honda portugál versenyzőjét ráadásul elővigyázatosságból kórházba is szállították. Norbi ennek következtében előreléphetett az első sorba, így López mellől, a második pozícióból vághatott neki a futamnak. Remekül kapta el a rajtot, jól fogta a pozíciót és az első kanyart követően az élre állhatott. Azonban nem tartott sokáig ez a felállás, López erőből elment mellette. A Citroën diktálta tempót Michelisz nem tudta tartani, így a hátralévő időben az elsődleges feladat a mögötte haladó Chilton megtartása volt. A Sébastien Loeb Racing pilótája egész hétvégén jó tempót ment, így ez sem volt egyszerű. Rob Huff az ötödik helyen haladva próbálta megelőzni a brit versenyzőt, ott volt végig a nyakán. Norbi így egy kis levegőhöz jutva szektorról szektorra autózott egy kicsivel jobb időt a mögötte haladókéhoz képest. López magabiztosan haladt az élen, noha a végén kicsit vesztett a tempójából. Norbi a második kör végének utolsó szektorában 3 másodpercet hozott is az argentinon, így 0.9 másodperces hátrányban futottak neki a harmadik körnek. Huffnak minden igyekezete ellenére sem sikerült megelőzni Chiltont, így végül a negyedik helyen intette le a másik állva maradt hondást a kockás zászló. López kettős győzelmet aratott, míg Norbi legjobb hondásként kétszer is dobogóra állhatott a hétvégén. A két futamon és az időmérőn összesen 35 pontot gyűjtött be, így az összetett pontversenyben 120 pontjával megközelítette két csapattársát (Monteiro 124, Huff 122). Kulcsszavak: autósport, michelisz, Nürburgring, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság |
||
2016. május 26.
A hétvégén (május 28-29.) az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság (ETRC) idei szezonja. Kiss Norbert most először teszteli az új Tankpool24 Mercedes versenykamiont, versenykörülmények között.
|
A kétszeres Európa-bajnok magyar pilóta, Kiss Norbert nemrégiben a Tankpool24 Mercedes csapatához igazolt, így komoly és új kihívásokkal vágott neki a 2016-os szezonnak. Május elején a bajnokság első versenyhétvégéjének a Red Bull Ring adott otthont, ahol a csapat régi kamionjával is értékes pontokat szerzett Norbi, a csapat tavalyi eredményeihez képest már hatalmas előre lépéssel, stabilan az első nyolcban autózott. A legjobb rajthelye egy 5. helyezés volt, míg a versenyeken a szombati napon egy 8., vasárnap két 6. helyet zsebelt be, amely várakozásokon felüli eredmény volt mindenki számára. Norbi és új csapata nagy reményekkel érkezik a hétvégén az olaszországi Misanoba, ahol várhatóan már az új építésű kamionjával versenyezhet, ezzel nagyobb esély nyílik a top 5-be kerüléshez. Ez a versenyhétvége is a csapattal való összeszokásról, valamint az új kamion teszteléséről és fejlesztéséről szól majd. „Az új kamion biztosan nagy előre lépés lesz, de a motor technikában még a régi fejlesztést fogjuk használni. Az idei szezon legnagyobb kihívása a motorfejlesztés lesz. Sajnos ez az amihez a legtöbb idő kell és keményen fogunk dolgozni ezen a szezon folyamán. ’’- mondta Kiss Norbert. „Közel áll a szívemhez a versenyhelyszín, mert itt szereztem az első időmérő győzelmemet. Remélem, itt is találkozunk majd magyar szurkolókkal és mint az elmúlt években ismét tudok számukra örömet okozni.’’ "Folytatjuk tovább a munkát a Tankpool24 csapattal, mivel a cél továbbra is a fejlődés és hamarosan egy dobogós hely megszerzése. Mindent megteszek azért, hogy a magyar futamon, a Hungaroringen (augusztus 27-28.) küzdeni tudjunk dobogós helyekért és futamgyőzelmekért. Számomra ez a verseny jelenti majd a legtöbbet, mivel itthon hazai pályán, hazai közönség előtt versenyzek és az egész versenyévadban ez a legfontosabb hétvége." Kulcsszavak: autósport, Kamion Eb, Kiss Norbert, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
A dobogóért küzdött ifjabb Tóth |
||
2016. május 24.
Tizenkilencre lapot húzott. Tudta, hogy kockázatos vállalkozás, de meg akarta próbálni. Mert pont ugyanannyi erővel be is jöhetett volna a gumitaktika, mint ahogy végül nem jött be.
|
Ifjabb Tóth János és Szőke Tamás úgy döntött, zárt abroncsokkal vág neki az utolsó körnek, mert úgy gondolta, azzal talán lépéselőnybe kerülhet, s megkaparinthatja a harmadik helyet. A harmadikat, igen, mert bár a napot a 11. pozícióból kezdte a Peugeot Total Hungária Rallye Team párosa („Ennyire hátulról talán még sosem rajtoltam” – jegyezte meg ifjabb Tóth reggel a szervizparkban), csakhamar felzárkózott a negyedikre, és ha már ott volt, természetesen megcélozta a dobogót. Hogy végül nem jött össze, az a fentebb említett gumiválasztásnak tudható be. Mert bár a zárt abroncs jó volt a féktávokon, de a kanyarokból kifelé jövet túlságosan elkapart vele a Peugeot 208 T16 R5, és amint kijött a tiszta nyomból, rögtön belógott az árokba. És ez nem fér bele akkor, amikor tizedekre menő csata zajlik. Végül a harmadik és a hatodik helyezett között 6.3 másodperc különbség volt mindössze, de a hétszeres bajnok ifjabb Tóthnak ezúttal be kellett érnie a hatodik pozícióval. Most sajnálhatta igazán azt a szombati technikai gondot az FIA által előírt szeleppel, amelynek hibája miatt erőtlenné vált az autója az utolsó két szakaszon. Ha az nincs…De tudjuk, a sportban a ha-val kezdődő mondatoknak nincs értelmük. „Ennél többet nem tehettem, az utolsó két gyorsaságin talán erőn felül is küzdöttünk, mert próbáltuk menteni a menthetőt, ha már rosszul választottunk gumit. De nem jött be, erőlködés lett belőle. Murvás tapasztalatnak jó volt, minden kilométerből tanul az ember” – mondta ifjabb Tóth, aki láthatóan csalódott volt, hogy ketten is megelőzték az utolsó szakaszon. „Úgy vágtunk neki a vasárnapi napnak, hogy megtesszük, amit lehet. Egy rossz döntés, a rossz gumiválasztás azonban megpecsételte a sorsunkat, mert ezzel nemhogy nem volt esélyünk a dobogóért harcolni, de még a negyedik hely is odalett. Öröm az ürömben, hogy Veszprémben a hatodik helyen rajtolunk majd, ami akár még jól is jöhet, hiszen nem mi takarítjuk majd az utakat az első napon” – látta meg a pozitívumot a történtekben a navigátor, Szőke Tamás. A bajnokság következő futamát három hét múlva rendezik meg Veszprém környékén. Kulcsszavak: autósport, ifjabb Tóth János, Peugeot Total Hungária Rallye Team
|
|
|||||
|
||||||
Iseum Rallye: Az első murvafutam 2016-ban |
||
2016. május 20.
Az MR Racing SE hat párossal képviselteti magát a 14. Szombathely Rallye-n. A pénteki rajtceremóniát követően szombaton négy, míg vasárnap nyolc gyorsasági szakaszt és összesen 141 verseny kilométert kell teljesítenie a csapat versenyzőinek a bajnokság harmadik állomásán.
|
Maricsek Miklós a magyarbólyi MARB futam, Licenszes kategória győzelmével a tarsolyában vág neki a Szombathely Rallye-nak. A kaposvári pilóta és navigátora, Magyar Gábor, két tesztnapot teljesít a bajnokság harmadik futama előtt, hogy a lehető legfelkészültebben vágjon neki a vas megyei viadalnak. „Kíváncsi vagyok, hogy a Magyarbólyban megszerzett lendületet, mennyire tudom átmenteni a Szombathely Rallye-ra. Megnéztem rengeteg belsőkamerás felvételt, van egy elképzelésem, hogy, mit és hogyan szeretnék csinálni ezeken a tempós pályákon, de az a legfontosabb, hogy az időeredményeink, akár csak az elmúlt futamokon, gyorsaságiról-gyorsaságira javuló tendenciát mutassanak majd.” A Miskolc Rallye-nak nagy lendülettel vágott neki az Osváth Péter - Csáki Richárd kettős, de egy kuplunghiba ideje korán a pálya szélére kényszerítette a fiúkat. A balatonfüredi pilóta szervizcsapata kicserélte a hibás alkatrészeket a Mitsubishiben, így az autó 100 %-os állapotba várja a pénteki rajtot. „Így igaz! Csütörtökön részt veszünk a Pirelli teszten, aztán következhet a verseny! Az utóbbi években valahogy sohasem jött ki a lépés nekem Szombathelyen, pedig jók a pályák, arról nem is beszélve, hogy az itteni szakaszok nem veszik annyira igénybe az autót, mint más murvás versenyeken. Bízom benne, hogy idén megfordul a szerencsénk, célba érünk és harcba tudunk lenni az N csoport dobogós pozícióért.” A bajnokság második futamát kihagyta az Ifj. Cseh Vilmos - Németh Gergely kettős, de a szombathelyi versenyen már ismét ott lesz a 3-as kategória mezőnyében a Mitsubishis duó. Annál is inkább, mert az Iseum Rallye Vili kedvenc versenye, a gyors, de jó minőségű, autókímélő, murvás pályáival, ahol büntetlenül lehet keresztbe autózni úgy, hogy az még időeredményben is jó legyen. „Nincsenek komoly elvárásaink magunkkal szemben, ha a negyedik - ötödik helyért harcban tudunk lenni a 3-as kategóriában, akkor mi már maradéktalanul elégedettek leszünk.” Gyarmati Ariel és Kocsi György az ORC éllovasaként érkezik Szombathelyre. A siófoki páros 100 %-os teljesítménnyel vezeti a bajnokságot, így természetesen az Iseum Rally-en is a futamgyőzelem a cél a fiúk számára. „Tavaly itt versenyeztem először murván a Mitsubishivel és nagyon tetszett, ahogy ez az összkerekes autó viselkedett a laza talajon. Bizakodva várom a Szombathely Rallye-t, szeretnénk jó eredményt elérni.” A Rallye2 mezőnyében, ahogy az előző két futamon is, Pethő István képviseli az MR Racing színeit a Lada VFTS-sel. „Az autó kapott egy új váltót és módosítottunk egy-két apróságot a szombathelyi futamra. Az Iseum Rallye lesz pályafutásom első murvás versenye, így az elvárás mindössze annyi, hogy érezzük jól magunkat az autóban, fokozatosan gyorsuljunk és érjünk célba Szombathelyen.” Kulcsszavak: autósport, Maricsek Miklós, Maricsek Racing Team, Rallye
|
|
|||||
|
||||||
Versenyre készen - SEAT Leon Cup Racer 2016 |
||
2016. május 19.
Óriási műgonddal, a sebességre és a designra különösen odafigyelve készítették fel a SEAT Sport mérnökei a SEAT Leon Cup Racert a 2016-os versenyévadra.
|
Óriási műgonddal, a sebességre és a designra különösen odafigyelve készítették fel a SEAT Sport mérnökei a SEAT Leon Cup Racert a 2016-os versenyévadra. Az autó új aerodinamikai csomagot kapott, új a hűtő és a kipufogó rendszer, lecserélték a lengéscsillapítókat, valamint új, gyorsan tölthető, 100 literes biztonsági benzintank került a versenygépekbe. A nemzetközi TCR sorozatra felkészített autók új, könnyített, könnyen személyre szabható váltót kaptak, a fékek hatékonysága javult, a fékrendszer súlyából is faragtak egy keveset. Kulcsszavak: autósport, Leon Cup Racer, seat
|
|
|||||
|
||||||
Féktávok versenye |
||
2016. május 18.
Ezekben a hónapokban rendkívül sűrű a menetrend az Országos Rallye Bajnokságban. Három héttel az embert próbáló miskolci verseny után már az ország nyugati szegletében találkoznak egymással a mezőny tagjai.
|
Az előttünk álló hétvégén a szombathelyi központú, Iseum Rallye következik, amely az idei sorozat első murvás versenye lesz. Herczig Norbert és Bacigál Igor kiváló rajtot vett, címvédőhöz méltó teljesítménnyel győztek Egerben és Miskolcon. Számolgatni azonban ebben a szakaszban egyáltalán nem érdemes, hiszen hat futam még előttük áll, amelyeken bármi megtörténhet. - Még nincs helye a matekozásnak – erősítette meg az Iseum Rallye előtt Herczig Norbert. – Tény, hogy eddig úgy alakulnak a dolgok, ahogyan elképzeltük, de azt is látni kell, hogy rendkívül szoros az élmezőny. Sportszerűen el kell ismerni: eddig nekünk semmilyen műszaki problémánk nem volt, ellenben a riválisok közül többen is nehézségekkel küzdöttek. Az Iseum Rallye-n nincs más dolgunk, mint eddig. Nyomni a gázpedált, a lehető legtöbbet kihozni a hétvégéből. Ha így lesz, akkor ismét harcban lehetünk a győzelemért. A SKODA Rally Team Hungária párosa az első murvás futamára készül Pirelli abroncsokon. Ez jelentheti az újdonságot Szombathely előtt. Herczigék természetesen ebből a szempontból is maximálisan fel fognak készülni, a verseny előtti hosszabb teszt alkalmas lesz arra, hogy az apróbb finomításokat elvégezzék. - Az abroncsok terén a BRR szakmai tapasztalatára támaszkodunk ismét, mint ahogyan Miskolcon is tettük – tette hozzá a bajnoki címvédő. – Való igaz, hogy ezekkel a gumikkal ez lesz a debütálásunk murván, de szerencsére az átállás aszfalton sem okozott gondot. Nem tartunk ettől, egész biztos, hogy megoldjuk ezt a feladatot is. Mint ahogyan a gyorsasági szakaszok sem okoznak majd meglepetést, hiszen a program gyakorlatilag megegyezik a tavalyival. Leporolhatjuk az itinert, még akkor is, ha egy esztendeje még az S2000-es Skodával versenyeztünk. Elsőre talán nem tűnik akkora kihívásnak ez a hétvége, de azért vannak furfangos, becsapós pályák. Szombathely környékén elsősorban a féktávokra kell odafigyelni, hiszen nagyon sok olyan részt használunk, ahol nagy sebességről gyakorlatilag nullára kell lelassítani, majd onnan ismét visszaszerezni a versenytempót. Az ilyen stílusú kihívások a gumikat is jobban igénybe veszik, erre is figyelni kell a verseny során. Az Iseum Rallye pénteken az adminisztratív és a technikai átvételekkel kezdődik, majd az esti órákban Szombathely szívében egy látványos rajtceremóniát tartanak. Az ORB mezőnye szombaton négy, vasárnap nyolc gyorsaságit teljesít, ezután hirdetnek majd győztest. Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, rali, SKODA Rally Team Hungaria
|
|
|||||
|
||||||
Tim Gábor Ausztriában is győzött! |
||
2016. május 17.
Április végén a Hungaroring-en Tim Gábor megnyerte az időmérést és mindkét versenyt, így kezdődött a 2016-os Skoda Octavia Cup bajnokság. A fantasztikus szezonkezdet után a kupa második fordulója ezen a hétvégén a Red Bull Ring-en zajlott.
|
A pénteki időmérésen Tim Gábor győzedelmeskedett, de előnye parány volt, 36 ezreddel utasította maga mögé a 2008-as bajnokot, a cseh Michael Vorba-t. A bajnokságban második helyen álló Tomas Pekar a harmadik lett, de az autóját szabálytalannak találták, és a rajtrács végére került. Az első verseny Tim számára eseménytelen volt. Jól sikerült a rajtja, és már az első kör végére majd száz méteres előnye volt. Nem vett vissza a tempóból, egészen a 25 perces verseny utolsó köréig a határon autózott. Ennek köszönhetően az előnye 9 másodpercre duzzadt a leintésig. Az Octavia Cup-ban a második verseny rajtsorrendjét sorsolással döntik el, melynek értelmében Tim a hetedik helyről indulhatott vasárnap. A rajtja ugyan ismét jó volt, de nem jó irányba kereste a kiutat az első kanyaros tömörülésben. A szlovák Sestak autóját megforgatták, és pont Tim Gábor elé, aki alig tudta elkerülni az ütközést. Később eltalálták az autója hátulját, amitől leszakadt a hátsó lökhárító egy része, pont olyan szerencsétlenül, hogy hatalmas légellenállást keltett, lassítva az autót. De ez sem hátráltatta abban a magyar pilótát, hogy egészen a harmadik helyre jöjjön fel. Négy futam után 25 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot, mely júniusban folytatódik a cseh Autodrom Most pályán. "A szombati verseny szinte könnyű volt. Azért csak szinte, mert próbáltam megszerezni a legjobb köridőt, a plusz ponttért. Végül nem sikerült, a szélárnyék hiánya miatt ép lemaradtam erről. De a győzelem kárpótolt, ez a legfontosabb. A vasárnapi hetedik rajtkockának először örültem, de végül ez lett a rossz oldal. Pont előttem tömörült be a mezőny, nem jó helyen voltam. Nem lehetett mit csinálni, van hogy a szerencse nem mellénk áll, de nem panaszkodhatom, ki tudtam keveredni a kakaskodásból. A harmadik helyre felértem, de a tempó picit elmaradt a várttól. Az összetettet vezetjük, így nincs okunk a panaszra." - nyilatkozta Tim a verseny után. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Red Bull Ring, Skoda Octavia Cup, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban |
||
2016. május 13.
Két héttel a Skoda Octavia Cup debütálása első hétvégéje után, máris a második versenyre érkezett el a mezőny. A szezon kezdet Tim Gábor számára fantasztikusan sikerült, hisz a Hungaroring-en mindkét versenyt megnyerte, sőt az időmérésen is diadalmaskodott.
|
Két héttel a Skoda Octavia Cup debütálása első hétvégéje után, máris a második versenyre érkezett el a mezőny. A szezon kezdet Tim Gábor számára fantasztikusan sikerült, hisz a Hungaroring-en mindkét versenyt megnyerte, sőt az időmérésen is diadalmaskodott. Ezzel 14 pontos előnyre tett szert a cseh Tomas Pekar előtt, és vezeti a nemzetközi bajnokságot.A második hétvége a Red Bull Ring-en Tim számára újra egy fontos helyszín, hisz az egyik kedvenc pályája, több márkakupában is szerzett itt győzelmet. Az Apex Racing pilótája a csütörtöki sikeres tesztek után, pénteken az időmérésen is bizonyított. Ugyan nagyon kis különbséggel, de végül 0.038 mp előnnyel megszerezte az első rajthelyet, és az ezzel járó két pontot. A második a cseh Michael Vorba, a harmadik pedig a szintén cseh Tomas Pekar lett. A hétvége első versenye szombaton, a második vasárnap következik. Kulcsszavak: autósport, Red Bull Ring, Skoda Octavia Cup, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Michelisz második a WTCC marokkói főfutamban |
||
2016. május 09.
Michelisz Norbert a második helyen végzett a főfutamban a túraautó-világbajnokság (WTCC) marokkói versenyén.
|
A gyári Hondával szereplő magyar pilóta a második kockából rajtolhatott a vasárnapi második versenyen, s bár egy picit beragadt, hamar visszavette pozícióját, melyet meg is őrzött az esős futam végéig. Az élcsoportban nem volt előzés, a három gyári Honda végzett az első három helyen Robert Huff, Michelisz, Tiago Monteiro sorrendben. A kora délutáni nyitófutamon az időmérő első tíz helyezettjének fordított sorrendje miatt a kilencedik helyről rajtolhatott Michelisz, de kiesések és büntetések miatt viszonylag hamar az ötödik helyre jött fel, ezután a bő élcsoportban már nem változott a sorrend. A magyar pilóta 85 ponttal a negyedik helyen áll a negyedik versenyhétvége után. Kulcsszavak: marokkó, michelisz, túraautó-vb, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 321 - 330 |