Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 361 - 370
A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója

A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója

2016. január 18.
Január 16-án célba ért a 2016-os Dakar Rali mezőnye, a legjobb tizenötben nem kevesebb, mint hét MINI ALL4 Racing versenyautóval.
Részletek

A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója

Miközben Nasser Al-Attiyah 34 perc 58 másodperces hátránnyal az összetett második helyen végzett, Mikko Hirvonent pedig az év újoncává koronázták a szervezők, a MINI ALL4 Racing a 9 000 kilométeren át tartó idei megmérettetés legjobb összkerékhajtású versenyautója lett.

Idén is nagyszerű eredménnyel teljesítette a Dakar Rali több mint 9 000 kilométeres versenytávját a brit kisautó-gyártó tizenkét csapatból álló flottája: a 38. Dakaron tíz MINI ALL4 Racing ért célba, amellyel a technika elnyerte a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautójának járó címet. Az idei felvonás egyéni összetett győztese a versenyautók kategóriájában Stéphane Peterhansel lett, amely eredményért a francia pilótát és a Peugeot-t egyaránt gratuláció illeti. Az abszolút lista második helyezettje – 34 perc 58 másodperces hátránnyal – Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel párosa lett, akik nemcsak a Peugeot-val, de a Toyota versenyautójával is kemény versenyeket vívtak, etapról etapra. Két futamgyőzelmének köszönhetően a katari – francia duó végül az abszolút dobogó második fokára gurulhatott fel az AXION X-raid csapat 300-as rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával.

„Nagyszerű érzés idén is a dobogón végezni, de biztos vagyok benne, hogy 2017-ben egy újabb aranyéremért térek majd vissza. Úgy vélem, megnyerhettem volna a Dakart, ha az elején nem követem el azt a bizonyos hibát. De ez a Dakar, egy két héten át tartó megmérettetés, amelyen mindenki követ el hibákat, még a legjobb versenyzők is. Végül sikerült a dobogón végeznünk, és ezért boldog vagyok” – fogalmazott Nasser Al-Attiyah.

A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója

A MINI ALL4 Racing méltán népszerű megbízhatósága és teljesítménye a 2016-os Dakar Ralin is igazolta önmagát, hiszen a teljes MINI-flotta négy csapata végzett az összetett tabella legjobb tíz helyezésének egyikén, miközben hét MINI ALL4 Racing érkezett be a legjobb tizenöt közé.

Az idei felvonás második legeredményesebb MINI-párosa a finn Mikko Hirvonen és a francia Michel Périn alkotta duó lett, akik a 12. etap nagyszerű futamgyőzelme után az abszolút negyedik helyre hozták be az AXION X-raid csapat 315-ös rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautóját.

„Nagyon boldog vagyok, amiért itt lehetek a 2016-os Dakar Rali célvonalánál. Fantasztikus két hét volt, és minden zökkenőmentesen ment. Az autó hibátlanul teljesített, a csapat nagyszerű munkát végzett, Michel-lel pedig nagyon jó volt együtt dolgozni. Mindent egybevetve, fantasztikus élménnyel gazdagodtam” – mondta a korábbi WRC-pilóta, akit ráadásul élete első Dakarján az év újoncának választottak meg a szervezők.

Az AXION X-raid csapat 304-es rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával versenyző Joan „Nani” Roma – Alex Haro alkotta spanyol páros elképesztő versenyzést mutatott be a 2016-os Dakar Rali két hetében. Miután rögtön a Dakar rajtjánál sárba ragadtak, 45 perces időhátrányból, a mezőny közepéből vágtak neki a hátralévő etapoknak, futamról futamra egyre feljebb érkezve az összetett tabellán. Végül az abszolút hatodikként, a MINI-flotta harmadik legeredményesebb párosaként zárták az idei megmérettetést, amely párját ritkító vezetési és navigációs teljesítmény. A Dakart teljesíteni egy dolog, a mezőny közepéből feljönni a legjobb tíz közé azonban valami egészen más dimenzió.

„Rendkívül furcsa érzés a célvonalnál állni. Egyértelmű, hogy nem csupán a beérkezés volt a célom, amikor nekivágtunk a Dakarnak, de az idei megmérettetés kivételesen kemény volt. Alex-szel nagyon jó munkát végeztünk, köszönettel tartozom neki az együttműködésért” – nyilatkozta a spanyol pilóta.

A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója

A MINI-flotta legfiatalabb tagja, aki idén először vágott neki a Dakar Rali több mint 9 000 kilométeren át tartó versenytávjának, az abszolút tabella tízedik helyére hozta be a 323-as rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautót, a legjobb privát versenyzőként zárva a Dakar Rali 38. felvonását. A mindössze 27 esztendős Harry Hunt a tapasztalt német navigátor, Andreas Schulz oldalán olyat autózott az elmúlt két hétben, amelyet biztosan nem felejt el.

„Elmondhatatlanul boldog vagyok, hiszen álmodni sem mertem ennél jobb eredményt. Életem első Dakarján a legjobb tíz között végeztem, így őszintén mondom, hogy a felhők felett érzem magam. Kemény volt, nagyon-nagyon kemény, de viszonylag problémamentesen abszolváltuk az etapokat. Sokat köszönhetek Andreas-nak, aki mindvégig nyugodt és kimért tudott maradni” – összegezte a 2016-os Dakar Ralit a fiatal brit pilóta.

Orlando Terranova és Bernardo „Ronnie” Graue pont ugyanazt szenvedte el, mint Joan „Nani” Roma és Alex Haro párosa: a 2. etap során hosszú percekre a sárba ragadtak az AXION X-raid csapat 310-es rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával, így lényegében a mezőny közepéből vágtak neki a két hetes megmérettetésnek, amelyet a rendkívüli időjárási körülmények miatt ezt követően újabb etap-rövidítések nehezítettek. Az argentin páros végül az összetett tabella tizenkettedik helyén fejezte be a Dakart.
A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója

A Van Loon Racing holland párosa ugyancsak etapokon keresztül küzdött a korai sárba ragadás következményeivel: Erik van Loon és Wouter Rosegaar végül a tizenharmadik helyre hozta be a 306-os rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautót minden idők kétségkívül legcsapadékosabb Dakarján.

Jakub „Kuba” Przygonski és Andrei Rudnitski a MINI-flotta hetedik párosaként érkezett be a legjobb tizenöt közé az ORLEN csapat 327-es rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával. Az idei volt az első alkalom, amikor a korábban motorkerékpárral rajthoz álló Przygonski négy keréken vágott neki a Dakar kihívásainak, és milyen jól tette: kitartása kifizetődött, hiszen tizenötödik pozíciója elismerésre méltó eredmény a legjobb autóversenyzők mezőnyében.

A legjobb tizenötben végző hét csapat mellett további három MINI ALL4 Racing versenyautó teljesítette a 38. Dakar Rali embert és technikát próbáló versenytávját, amelyet a rajttól egészen a célig kíméletlen terepviszonyok és az elképzelhető legzordabb időjárási körülmények öveztek.

Boris Garafulic és Filipe Palmeiro a huszonharmadik, Nazareno Lopez és Sergio Lafuente a negyvenharmadik, Adam Malysz és Xavier Panseri pedig az ötvenkettedik helyen végzett, sorban a 313-as, a 351-es és a 325-ös rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautóval.

A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója

A 2016-os Dakar Rali újfent bebizonyította, hogy egy csapásra véget tud vetni a csapatok és a technikák emberfeletti küzdelmének. Mint ilyen, a legjobb tízben végző négy MINI ALL4 Racing bámulatos teljesítménye a brit kisautó-gyártó tervezőmérnöki szaktudását és az összkerékhajtású technika méltán népszerű megbízhatóságát élteti – a szerelőbázis és az X-raid csapat kiváló minőségű háttértámogatásáról már nem is beszélve.

„A MINI ALL4 Racing versenyautók maradéktalanul igazolták erősségüket és megbízhatóságukat, amely erények a hétköznapokban is kategóriája élére emelik eme legendás kisautót” – összegezte a 2016-os Dakar Ralit Sven Quandt, az X-raid csapat főnöke, majd hozzátette: „Gratulálok Nasser-nek, aki elképesztő tempójával ismét az élvonalban végzett, és hatalmas taps jár Mikko-nak is, aki bámulatosan kevés hibával ért el káprázatos teljesítményt. Rendkívül kimerítő Dakaron vagyunk túl – nem csupán a pilóták, de az egész csapat. Büszke vagyok mindenkire, aki részese volt ennek a sikernek, mert ismét bebizonyították, hogy soha nem adják fel.”

Kulcsszavak: autósport, dakar, MINI ALL4 Racing
 
A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója Alonso nyert, Vettel maradt az élen Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását
 
2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik

2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik

2016. január 13.
A vasárnapi pihenőnapot követő első megmérettetés a MINI ALL4 Racing idei első etap-győzelmét hozta: Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel 12 másodperces előnnyel ért célba, így az első „rajtkockából”, az összetett tabella harmadik helyén várják a folytatást.
Részletek

2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik

Az első héten tapasztalt sáros terepek után a 2016-os Dakar Rali 8. etapja ezúttal homokdűnék rengetegébe kalauzolta a versenyzőket, a MINI ALL4 Racing pedig szinte már otthonosan mozog a sivatagban. A katari Nasser Al-Attiyah és a francia Mathieu Baumel párosa minden korábbinál keményebb tempóban szelte keresztül a homokdűnék és sziklák övezte tájat, az 1. és a 8. ellenőrzőpont között mindvégig a legjobb időeredményt autózva ki az AXION X-raid csapat 300-as rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójából. A páros a 9. ellenőrzőpontra elvesztette ugyan elsőségét, de ez csak újabb lendületet adott az eltökélt duónak, amely végül 12 másodperces előnnyel megnyerte a 8. etap Salta és Belén városa közötti, mintegy 393 kilométeres futamot. Nasser Al-Attiyah ezzel feljött az abszolút tabella harmadik helyére, 14 perc 43 másodpercre csökkentve az élen autózó Stéphane Peterhansel mögötti hátrányát.

„Nagyszerű érzés megnyerni a pihenőnap utáni első etapot. Igyekeztünk rendkívüli nyomást gyakorolni az ellenfeleinkre, és célunk, hogy a következő napokban ezt még tovább fokozzuk. Azért vagyunk itt, hogy megnyerjük a Dakart. A mai etap már a rajttól kezdve a miénk volt, és noha az utolsó szakasz kicsit lassabban sikerült, végül sikerült megnyernünk. Holnap elsőként vághatunk neki a friss terepnek, úgyhogy még keményebben nyomhatjuk majd a gázt” – nyilatkozta a katari pilóta.

A 2016-os Dakar Rali 8. etapja az idei megmérettetés első sivatagi terepét kínálta fel a pilótáknak és a navigátoroknak. A Salta és Belén városa között vezető, mintegy 393 kilométer hosszú etap rendkívüli koncentrációt igényelt, nem csupán a nehézkes vonalvezetés miatt, de azért is, mert a homokdűnék között hajszálpontos tájékozódásra és iránymutatásra volt szükség.

2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik

A korábbi WRC-versenyző, Mikko Hirvonen itt szerezte meg élete első sivatagi versenytapasztalatát, oldalán a francia navigátorral, Michel Périn-nel azonban az ötödik helyre hozta be az AXION X-raid csapat 315-ös rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautóját.

„Teljesen ismeretlen tájakon jártunk: mindenhol csak homok és szárazság. Kivételes off-road terep volt, ahol Michel kiválóan tájékozódott. Meg kell vallanom, nagyon élveztem ezt az etapot, mert más volt, mint a hagyományos off-road versenyek. Nem is szerepeltem annyira rosszul, és a technika is rendben van” – fogalmazott a finn pilóta.

A 8. etap a Joan „Nani” Roma – Alex Haro alkotta spanyol párosnak is kiváló eredményeket hozott: a duó a hatodik helyen száguldott át a célvonalon az AXION X-raid csapat 304-es rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával, amellyel összetettben a tízedik helyre léptek elő.

„Nagyon jól kezdtük a reggelt, aztán a differenciálzár beadta a kulcsot. Próbáltam nyitni, de nem sikerült, úgyhogy végig merev hátsó tengellyel mentünk. Az egyenes szakaszokon ez nem volt gond, a kanyarokat azonban így roppant nehéz volt jó tempóban bevenni. A cél közelében ráadásul egy kisebb defektet is összeszedtünk, de még be tudtunk érni vele. Alex nagyszerű munkát végzett ma” – összegezte a vasárnapi pihenőnap utáni első etapot a spanyol pilóta.

2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik

Orlando Terranova és Bernardo „Ronnie” Graue a hetedik helyen végzett az AXION X-raid csapat 310-es rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával, mindössze 01 perc 28 másodperccel maradva le a Joan „Nani” Roma – Alex Haro párostól.

„Jó kis etap volt, de azáltal, hogy a tizenhetedik helyről vágtunk neki a távnak, sok versenyzőt utolértünk, előzni viszont egyáltalán nem volt könnyű. Jó pár percet elveszítettünk ezzel, de holnap már jó pozícióból indulunk, ami sokat segít majd a továbbiakban” – mondta Orlando Terranova, aki egy helyet javítva immáron az abszolút tabella tizenhatodik helyén áll.

Az Erik van Loon – Wouter Rosegaar alkotta holland duó tízedikként száguldott át a célvonalon a Van Loon Racing 306-os rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával, amellyel a páros stabilan tartja az összetett tabellán elfoglalt tizenegyedik helyét. Harry Hunt és Andreas Schulz (#323) továbbra is a tizenharmadik, Jakub „Kuba” Przygonski és Andrei Rudnitski (#327) pedig őrzi tizenötödik helyét. Boris Garafulic és Filipe Palmeiro (#313) a tizennyolcadik helyre csúszott vissza, Nazareno Lopez és Sergio Lafuente (#351) azonban a hetvenötödik helyről egészen a harmincharmadik pozícióba ugrott előre.

A 2016-os Dakar Rali 9. etapja Belén városából indul és ugyanide érkezik vissza, 285 kilométeres versenytávot kínálva a versenyzőknek.

Kulcsszavak: autósport, dakar, Mini, MINI ALL4 Racing
 
Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását
 
Dakar - Peterhansel újból az élen

Dakar - Peterhansel újból az élen

2016. január 13.
Salta-t elhagyva Sébastien Loeb és Daniel Elena vezették a mezőnyt, de sajnos ez egy szerencsétlen nap volt a kiváló duónak.
Részletek

Dakar - Peterhansel újból az élen

A szakasz második felében beragadtak a homokba és 6 percet vesztettek, 10 kilométerrel a befutó előtt pedig nagyot buktak. A csapat képes volt megjavítani az autót, de sajnos a bukásnak köszönhetően 1 óra 8 perces hátrányba kerültek.

Az utolsó előtti ellenőrzőpontnál Carlos Sainz és Lucas Cruz voltak a leggyorsabbak, de végül 12 másodperces hátránnyal másodikként értek célba.

A Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret páros defektet kapott és 6 percet vesztettek, de keményen küzdöttek és végül a harmadik helyre hozták be a Peugeot 2008 DKR versenyautót, 31 másodperccel lemaradva a győztes Nasser Al-Attiyah mögött.

Cyril Despres és David Castera negyedikként futottak be, 4 perc 40 másodperccel a szakaszgyőztes után.

Összesítésben Peterhansel átvette a vezetést, a második helyen Carlos Sainz áll, míg Sébastien Loeb a nyolcadik helyre csúszott a tegnapi szerencsétlen versenynap miatt. Cyril Despres jelenleg a tizennegyedik a tabellán.

Dakar - Peterhansel újból az élen

Kulcsszavak: autósport, dakar, Peugeot 2008 DKR, Peugeot-Total
 
Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Nagy Norbert elsősége Nagy Norbert elsősége Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között! Dakar - Peterhansel újból az élen Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC
 
A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre

A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre

2016. január 08.
A címvédő Nasser Al-Attiyah káprázatos előretörését hozta a 2016-os Dakar Rali 4. etapja, amelynek végén kilenc MINI ALL4 Racing csapat érkezett be a legjobb húsz közé. Orlando Terranova és Joan „Nani” Roma a kezdeti sárba ragadás után visszatért az élbolyba.
Részletek

A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre

A katari Nasser Al-Attiyah és navigátora, a francia Mathieu Baumel eltökélt és rendkívül magabiztos versenyzéssel a 2016-os Dakar Rali 4. etapjának negyedik helyére hozta be a MINI ALL4 Racing versenyautót (#300), amely összetettben a harmadik helyre lendítette a Dakar-címvédő duót, mindössze 11 perc 09 másodperccel lemaradva az élen autózó Sebastien Loeb mögött. A 429 kilométer hosszú etap az idei Dakar első hegyvidéki terepével kedveskedett a pilótáknak, amelyet holnap a Maraton névre keresztelt szakasz második felvonása követ.

„Nyomtuk neki, ahogy a csövön kifér” – nyilatkozta Al-Attiyah a Maraton első felének leintése után. „Az első szakaszon nagyon gyorsak voltunk, aztán a hepehupás terep némileg lelassított minket. Továbbra is azon vagyunk, hogy a legjobb időt hozzuk ki magunkból és a versenyautóból, de soha nem lehet tudni, mit hoz a holnap. Egy biztos: jó sok napunk van még hátra, így bármi megtörténhet”- tette hozzá a katari pilóta.

A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre

A finn Mikko Hirvonen és navigátora, a francia Michel Périn nem teljesített olyan jól a 4. etapban, mint a 2. és a 3. felvonás során, időeredményük csupán a tizenkettedik helyre volt elegendő. A 315-ös rajtszámú MINI ALL4 Racing így az abszolút negyedik helyről a tabella hetedik pozíciójába csúszott vissza, ami ettől eltekintve még mindig lenyűgöző teljesítmény, hiszen a korábbi WRC-pilóta most először versenyez a Dakaron.

„Semmi különös nem történt, bár azt meg kell hagyni, hogy egy kissé unalmas szakaszon vagyunk túl. 200 kilométer sík egyenes, végig hatodikban… úgyhogy nem különösebben élveztem. A bukkanós részeken veszíthettem némi időt, amit újabb 70 kilométer egyenes szakasz követett. Remélem, a holnap már valamivel technikásabb vonalvezetést tartogat” – mondta Mikko Hirvonen.

Tekintve, hogy a 4. etap volt a 2016-os Dakar Rali első teljes távú megmérettetése (az 1. etap eltörlését követően a 2. és a 3. etapot is lerövidítették a szervezők a mostoha időjárási körülmények miatt), a versenyzőknek bőven adódott lehetőségük arra, hogy megdolgoztassák magukat és a technikát. A helyzetet minden bizonnyal az Orlando Terranova – Bernardo „Ronnie” Graue argentin páros (#310) és a Joan „Nani” Roma – Alex Haro spanyol duó (#304) használta ki leginkább, hiszen a 2. etap során elszenvedett sárba ragadásuk után jelentős hátrányból vágtak neki a Dakar Rali nagy részének.
A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre

A tapasztalt csapatok nem kímélték a versenyautót, a MINI ALL4 Racing pedig nem először bizonyította rátermettségét és megbízhatóságát: amíg Terranova nyolc pozíciót javítva az összetett huszonharmadik helyről a tizenötödikké lépett elő, addig „Nani” Roma a korábbi harmincadikról a tabella abszolút huszonharmadik helyére ugrott fel, hét pozíciót javítva.

„Igen keményen kezdődött a Maraton, mert a rajtot követő harmadik kilométeren elkövettünk egy hibát, ami újabb egy perc hátrányt adott nekünk. Lendületesen mentünk, de újabb perceket veszítettünk, amikor beértünk egy-két versenyzőt: némely előzés rendkívül kockázatos lett volna. Plusz most én sem bírom olyan jól a magaslati levegőt, mint tavaly. Talán a kevesebb oxigén teszi, de elég nehéz most a hegyvidéken autózni” – nyilatkozta Orlando Terranova.

A 4. etap végén nem kevesebb, mint hat MINI ALL4 Racing csapat áll a tizedik és a huszadik pozíció között. A legelőkelőbb helyet az Erik van Loon – Wouter Rosegaar holland páros harcolta ki, 306-os rajtszámú versenyautójuk jelenleg az abszolút tizenharmadik helyet foglalja el. A duónak az elkövetkező napokban nagy szüksége lesz az elmúlt évek során felhalmozott tekintélyes Dakar-tapasztalatra, hiszen a MINI ALL4 Racing géppel versenyző privát csapatok szorosan a sarkukban vannak.

A 2016-os Dakar Rali 5. etapja a Maraton szakasz második felvonásával várja a versenyzőket: San Salvador De Jujuy városából 327 kilométeres versenytáv vezet majd a bolíviai Uyuni településig.

A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre

Kulcsszavak: autósport, dakar, MINI ALL4 Racing
 
A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre 120 év motorsport – A Mercedes-Benz sikertörténete A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság!
 
Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem

Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem

2016. január 07.
A hétfői versenynapon ítéletidő miatt a második szakaszból 123 km-t töröltek a versenybírók, így csak 387 km-t kellett megtenniük a versenyzőknek.
Részletek

Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem

Január 4. - Villa Carlos Paz - Termas de Río Hondo

A hétfői versenynapon ítéletidő miatt a második szakaszból 123 km-t töröltek a versenybírók, így csak 387 km-t kellett megtenniük a versenyzőknek.

A Peugeot 2008 DKR megszerezte első Dakar-szakaszgyőzelmét és első kettős győzelmét a Sébastien Loeb-Daniel Elena, valamint az utánuk 2 másodperc 23 másodperccel célba érkezett Stéphane Peterhansel-Jean-Paul Cottret duónak köszönhetően.

A Peterhansel mögött sokáig mindössze 5 másodperccel autózó Cyril Despres és David Castera alkotta páros szintén remekül versenyzett, és a győztestől 4 perccel elmaradva végül a hetedik helyen végzett.

A 112. kilométernél hatalmasat fékező Carlos Sainz-Lucas Cruz páros autójának motorja leállt, és nem sikerült azonnal újraindítani. A spanyol pilóta több mint 13 perc 20 másodperc vesztegelés után folytathatta a versenyt.

Január 5. - Termas de Río Hondo – Jujuy

A hétfői kettős győzelem után, a második versenynapon ismét két Peugeot 2008 DKR végzett az első helyen. Sebastian Loeb/Daniel Elena ismét remekül teljesített. Megerősítették első helyüket, így az összetett eredményben 5perc 03mp előnnyel az élen állnak. Carlos Sainz/Lucas Cruz a hétfői bosszúság után, fantasztikus eredménnyel a keddi versenynapon a 2. helyen végzett.

Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem

Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret és Cyriles Despres/David Castera jó eredményeiknek köszönhetően, mind a négy Peugeot 2008 DKR az első 10 helyezett között fejezte be a napot.
Kedd este a technikai csapat a szerdai maratoni távra készíti fel a versenygépeket.
 
 Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója
 
„Nagyszerű napunk volt, amely megmutatta, hogy miért érkezett a csapatunk a Dakarra. Autóink bebizonyították, hogy milyen nagyszerű eredményekre képesek. Elégedettek vagyunk, ám alázatosnak kell maradnunk és továbbra is nagyon kell összpontosítanunk, hiszen Carlosék esete a sebezhetőségünkre is rávilágított. De ez a másik, amiért itt vagyunk, hiszen a verseny során még biztosan felmerül számos egyéb probléma. Ez a 2008 DKR első Dakar szakaszgyőzelme, ráadásul mindjárt egy kettős győzelem! Mind a négy autónk az élen küzd, és ennek nagyon örülünk.” 
 
Sébastien Loeb (Peugeot 2008 DKR n°314), szakasz győztes
 
„Ez a szakasz tele volt csapdahelyzetekkel, örülök, hogy sértetlenül megúsztuk. Kicsit csodálkozom, hogy az enyém lett a legjobb futamidő. Volt egy nagyobb vízmosás, amelyen keresztül kellett vergődni, itt többen is elakadtak – na, az meleg helyzet volt. A 2008 DKR ezeken a kanyargós utakon is nagyon jól bírja a gyűrődést. Holnap először autózunk műúton, az egy egészen más történet lesz, de éppen azért vagyunk itt Daniellel, hogy tanuljunk.”

Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem

Stéphane Peterhansel (Peugeot 2008 DKR n°301), 2. szakasz második helyezett

 
"Úgy éreztem, nem vagyok igazán jó, sokat csúszkáltam. Az autóban kissé frusztráltan éreztem magam, nagyon csodálkoztam, hogy második legjobbként értem célba. Cyril is jó helyen van, ez mindenképpen biztató már a verseny elején, Séb teljesítménye pedig egyáltalán nem meglepő számomra. "

Cyril Despres ((Peugeot 2008 DKR n°321), 2. szakasz hetedik helyezett
 
„Jól teljesítettük a futamot. A 2008 DKR sokat javult. Nagy örömmel autóztunk ma, kockázatvállalás nélkül – igazán elégedettek vagyunk. Nem adtam bele mindent, fel akartam mérni, hogy jobb lettem-e. A nap mérlege egyértelműen pozitív.”
 
Carlos Sainz (Peugeot 2008 DKR n°303), 2. szakasz 14. helyezett
 
„Nehéz napunk volt. Remekül mentünk a gyorsasági szakasz elején, de az autó hirtelen leállt. Többször megpróbáltuk újraindítani, és miután mindent végig kellett ellenőrizni, értékes perceket vesztettünk. Azt hiszem, úgy 13-14 percet álltunk, egy perccel Nani Roma után tudtuk csak folytatni a versenyt. A kényszerpihenő után keményen nyomtuk, próbáltuk csökkenteni az időveszteséget, és többeket meg is előztünk. Sajnálom, hogy így alakult, de örömmel állapítom meg, hogy az autónk mindvégig versenyben volt egy olyan gyorsasági szakaszon, amely nem kifejezetten kedvez az elsőkerekes autóknak.”

Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem
 

Kulcsszavak: 2008 DKR, autósport, dakar, Peugeot, Sébastien Loeb
 
Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Gyulay Zsolt maradna az autósport-szövetség élén Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon Tripla BMW-dobogóval búcsúzik Európától a DTM Tripla BMW-dobogóval búcsúzik Európától a DTM
 
Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban

Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban

2016. január 06.
Tim Gábor, a 23 éves vanyarci pilóta, miután a gokart minden komolyabb lépcsőfokát megjárta, és magyar bajnoki címet szerzett, 2010-ben lépett fel a túraautózás szintjére, és az elmúlt években főként hazai bajnokságokban jeleskedett.
Részletek

Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban

Első évében a legjobb újonc volt a Suzuki Swift Kupában, majd 2011-ben meg is nyerte azt. Akik komolyabban követik a hazai autósportot, tudják, hogy ebből a márkakupából indult nemzetközi karrier felé Michelisz Norbert (WTCC) és Kiss Norbert (Truck Race) is.

Tim Gábor számára azonban nem sikerült még a nemzetközi bemutatkozás, vagy anyagi, vagy műszaki problémák fosztották meg a komolyabb eredménytől. Így 2014-ben egy új hazai márkakupában indult, és meg is nyerte az RCM Cup-ot. 2015-ben az FIA Swift Cup Europe három versenyhétvégéjén állt rajthoz, ahol hét futamból hatot megnyert, és a fél bajnoki idényt kihagyva is bajnoki harmadik lett.

Már a 2015-ös idény közben megkezdődtek a tárgyalások egy esetleges nemzetközi szereplés irányában, több márkakupa jött szóba, és végül a Skoda Octavia Cup mutatta fel azt a fajta színvonalat, amit keresett a pilóta és menedzsmentje.

A sorozat cseh rendezésű, és már volt előélete, hisz 1998 és 2010 között rengeteg, azóta komoly karriert befutó pilótát nevelt ki, de sorozatot befejezték. Néhány ismertebb versenyző, akik ebből a sorozatból nevelődtek ki: Adam Lacko (Truck Race), Petr Fulin (ETCC, WTCC), Jan Kopeczky (WRC), Jiri Janak (Porsche Supercup), Stefan Rosina (GT).

Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban

2016-ra érezte úgy a szervező, hogy újra komoly autóval tud előállni, és az új Skoda Octavia RS-ből készített kupás autót, mely 280 LE-s és 380nm-es 2 liter turbós túraautó lett. Az autó belsejében sok Seat Leon Cup Racer elem található, hisz azonos konszernhez tartozik a két gyártó.

Az autóhoz 2017-re TCR kit is elérhető lesz, ez is komoly érdeklődésre ad okot, hisz ez a szabályrendszer egyre népszerűbb, több ország jelezte, hogy indít ilyen kategóriájú bajnokságot, lesz Európa Kupa és persze a nemzetközi TCR Series is. Ez Gábor számára egy komoly jövőkép lehet a kupa után.

A bajnokság első versenyére 20 autó készül el, melyek természetesen teljesen egyformák, így mindenki számára azonos feltételeket biztosít a kupa. Öt versenyhétvége, négy ország szerepel a naptárban. Az idény a Hungaroring-en kezdődik, majd Most, Hockenheim, Slovakiaring és Brno következik. Minden hétvégén két versenyt futnak a pilóták.

Tim Gábor-t kérdeztük, milyen esélyekkel vág neki az idénynek:

"Nagyon motiváltan várom az idényt, végre egy teljes szezon vár rám egy nemzetközi bajnokságban. Már sokszor futottunk neki, de most úgy néz ki sikerül. Még keresünk támogatókat, hisz szűkös a költségvetésünk, és szeretnénk minél többet tesztelni. Reméljük találunk olyan autósport szerető cégeket, akik látnak fantáziát bennem és a kupában.

Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban

Az autót márciusban kapjuk meg a gyártól, és áprilisban kezdődhet a felkészülés. Az öt hétvége nem sok, de jól látta meg a szervező, hogy nem az első évben kell túlterhelni a csapatokat, hisz az első év mindig a legköltségesebb. Nem tudom máshogy meghálálni a támogatóimnak és a csapatomnak a bizalmat, csak győzelmekkel. Nem lehet más az elvárás magam felé, meg akarom nyerni a bajnokságot. Ez lesz az eddigi legnehezebb kihívás a karrieremben, hisz nagyon erős mezőny várható. Külön örülök annak, hogy a Hungaroringen kezdjük a szezont, ott mindenképp előnyben leszek, de Most és Hockenheim az új pálya lesz számomra."

Kulcsszavak: autósport, ETCC, Skoda Octavia Cup, tim gábor, wtcc
 
Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Ahol a madár se jár, de mi már igen Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Sikeres, de nehéz szezonzáró!
 
Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás

Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás

2016. január 05.
A Termas Rio Hondo és San Salvador de Jujuy között kijelölt szelektív szakasszal folytatódik az idei Dakar-rali. A harmadik speciál is követi a "hagyományokat", vagyis az időjárás pusztítása miatt ismét rövidíteni kellett.
Részletek

Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás

A Termas Rio Hondo és San Salvador de Jujuy között kijelölt szelektív szakasszal folytatódik az idei Dakar-rali. A harmadik speciál is követi a "hagyományokat", vagyis az időjárás pusztítása miatt ismét rövidíteni kellett – írja a 4x4magazin.hu.

Az eredeti tervekben az szerepelt, hogy 663 kilométert tesz meg összesen a mezőny, a szelektív hossza pedig 314 km lesz. Ám a nagy esőzések, az áradások miatt módosítani kellett az elképzeléseken. Jelen állás szerint 134 kilométer etappal indul majd a nap, a mért rész 190 km-t tesz ki, s a táborig újabb 302 kilométeres összekötő vezet.

A szokásos eligazításokon a korábbiaktól eltérően, most egyre több top pilóta is részt vesz, nem csak a navigátorok jelennek meg - nyilvánvaló, a folyamatos változtatások egy kicsit elbizonytalanítják a résztvevőket, hiszen nem lehet előre tervezni. A dakarosokon egyébként elégedett fáradság látszott hétfő este, jót tett nekik, hogy a félbe szakított prológ és a teljesen törölt első szelektív után végre élesben száguldhattak.

Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás

A briefingen a biztonságra is felhívták a figyelmet, ugyanis akadt néhány motoros, akik hiányos felszereléssel vagy kevés vízzel próbáltak elrajtolni, de a szervezők kiszúrták és addig nem indulhattak el, amíg nem pótolták a cuccaikat.

A keddi szakasz egyébként hasonló lesz a hétfőihez, azzal a különbséggel, hogy homok nem állja majd a versenyzők útját, cserébe viszont sok lesz a kő, a szikladarab, vagyis nő a defektveszély. A pálya lassabb lesz valamivel, de azért így is tempós részekkel kell számolni, plusz technikás hegyi utakkal.

A motorosoknál az ausztrál Toby Price (KTM), a quadosoknál a chilei Ignacio Casale (Yamaha), az autósoknál a francia Sébastien Loeb (Peugeot), a kamionosoknál a holland Hans Stacey (MAN) vezet.

Az UNIQA Sandlander Team autós egysége, a Somfai Imre, Somfai Mátyás duó a 77., a T2-es (széria) kategóriában a hetedik. A Toyota Land Cruiserben ülő kettős rajtideje helyi idő 12:12 óra (magyar idő szerint 16:12). A motorosoknál a 20. helyen álló erdélyi Gyenes Emanuel (KTM) 8:50-kor (12:50), a vajdasági Saghmeister Gábor (KTM) 9:40-kor indul.

Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás

Kulcsszavak: autósport, dakar, Somfai Imre, Somfai Mátyás, UNIQA Sandlander Team
 
Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Bükfürdő városa ad otthont a szezon első murvás megmérettetésének Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Michelisz harmadik helyen végzett „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci
 
Somfaiék teljesítették a második szakaszt

Somfaiék teljesítették a második szakaszt

2016. január 05.
Az UNIQA Sandlander Team autós egysége, a T2-es Toyota Land Cruiserrel rajthoz állt Somfai Imre, Somfai Mátyás páros célba ért a 2016-os Dakar-rali második szelektív szakaszán. A duó jelen állás szerint a 74.
Részletek

Somfaiék teljesítették a második szakaszt

Az UNIQA Sandlander Team autós egysége, a T2-es Toyota Land Cruiserrel rajthoz állt Somfai Imre, Somfai Mátyás páros célba ért a 2016-os Dakar-rali második szelektív szakaszán. A duó jelen állás szerint a 74 –írja  a 4x4magazin.hu.

A kettős végig kiegyensúlyozott tempót diktált, a lehető legkevesebb kockázatot vállalva, végig maximális összpontosítással teljesítette a Villa Carlos Paz és Termas de Rio Hondo között kijelölt szakaszt. Eredetileg 510 kilométer lett volna a táv, de a heves esőzések, az áradások és a sár miatt a speciált 387 km-esre rövidítették. A 74. idővel Somfaiék az összetettben is ugyanezt a pozíciót birtokolják.

Az autósoknál a kilencszeres rali-világbajnok, a Dakar-újonc Sébastien Loeb (Peugeot) nyert, a motorosoknál az ausztrál Toby Price (KTM), a quadosoknál a chilei Ignacio Casale (Yamaha).

Az erdélyi motoros, Gyenes Emanuel (KTM) a 20., a vajdasági Saghmeister Gábor (KTM) a 90. lett.
A kamionosok még nem értek célba.

Somfaiék teljesítették a második szakaszt


Kulcsszavak: autósport, dakar, Somfai Imre, Somfai Mátyás, UNIQA Sandlander Team
 
Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén Hamilton győzött és növelte előnyét Hamilton győzött és növelte előnyét Somfaiék teljesítették a második szakaszt Új korszak kezdődik a hibrid motorsport történetében Somfaiék teljesítették a második szakaszt A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését
 
Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron

Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron

2016. január 05.
A négy Peugeot 2008 DKR versenygép és a Peugeot Total illusztris legénysége teljes harci készültségben várta, hogy eldördüljön a rajtpisztoly, és a csapat nekivágjon annak a kalandokkal és porral teli 9583 kilométernek, melyet a január 2-án, szombaton indult Dakar verseny tartogat a számukra.
Részletek

Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron

A 95 tagú Peugeot Total csapat, mely a múlt hét elején érkezett Buenos Airesbe, bevetésre készen állt.

A szállító repülőgépből kigördült versenyautókkal azon melegében egy utolsó, néhány kilométeres tesztre indultak a Buenos Airestől észak-nyugatra található Arawak tesztközpontba. Elsőként a rajtszámokat ragasztották fel az autókra: a Stéphane Peterhansel – Jean-Paul Cottret páros a 302-es számot kapta, amely az autó sárga légbeömlőre került; Carlos Sainz – Lucas Cruz autójának kék légbeömlőjét a 303-as rajtszám díszíti; a Sébastien Loeb – Daniel Elena páros a 314-es számot kapta, náluk a légbeömlő fehér; Cyril Despres – David Castera duó autójának piros légbeömlőjére pedig a 321-es szám került. A rajtszámok felragasztását követően a párosok elvégezték a Peugeot 2008 DKR versenygépek utolsó ellenőrzéseit és finomhangolásait.

Bár az őrült futam csak vasárnap kezdődött, a versenyzők addig sem ültek tétlenül. Január elsején, pénteken 10.30-kor műszaki és adminisztrációs gépátvételre várták őket, ami feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a négy 2008 DKR zöld utat kapjon a versenybíróktól az induláshoz.

A verseny január 2-án szombaton, egy 11 km-es prológgal indult. Ez már nem egy tét nélküli bemelegítés volt, hiszen beleszámít az összetettbe, ráadásul itt dőlt el a január 3-i Rosario és Villa Carlos Paz közötti első gyorsasági rajtsorrendje. A prológgal teljes gőzzel kezdetét vette a 38. Dakar rali!

Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron

Stéphane Peterhansel (302-es rajtszámú versenyautó)

„Már tavaly is remek volt a hangulat, idén pedig még összeforrottabb a csapat. Mindenki érzi, hogy van esélyünk, remek a csapatunk. Most mindenki egy kicsit ideges, ez természetes, de sokkal jobb a hangulat, mint tavaly, amikor a rossz időjárás miatt ki kellett hagynunk az utolsó teszteket. Ezúttal minden úgy alakult, ahogy terveztük, az utolsó ellenőrzések is maximális magabiztosságot nyújtottak az autókat illetően, így felszabadultan vágunk neki a versenynek, bár az útvonal nem az lesz, amire eredetileg számítottunk.”

Carlos Sainz (n°303)

„Pillanatnyilag minden a lehető legnagyobb rendben van. Izgatottan várjuk a versenyt. Tanultunk a tavalyi tapasztalatokból, ráadásul az autónk is sokkal jobb. Ez ugyan semmilyen eredményt nem garantál, csupán azt, hogy felkészültebbek vagyunk. A Dakaron a megbízhatóságnak óriási szerepe van, hamarosan meglátjuk, mire is lesz ez elég. A tesztelések jól sikerültek, de óvatosnak kell lennünk, különös tekintettel arra, hogy a verseny eleje nem éppen ideális egy olyan elsőkerékhajtású autó számára, mint a 2008 DKR”.

Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron

Sébastien Loeb (n°314)

„Ez az első Dakarom, nem mondhatom tehát, hogy túlzottan bizakodó vagyok. Danielnek és nekem semmilyen tapasztalatunk sincs ebben a versenyben, tudjuk tehát, hogy nem lesz könnyű, elsősorban azért vagyunk itt, hogy tanuljunk. Folyamatosan próbálom enyhíteni magamban a feszültséget. Nem akarunk semmit sem erőltetni, úgy vesszük az eseményeket, ahogy jönnek, aztán meglátjuk, hogy mire jutunk. Izgalmas dolog egy kezdő bőrébe bújni és érezni, hogy az ember semmiben sem lehet biztos. Az autót viszont remekül érzem, és türelmetlenül várom, hogy milyenek is az 500 kilométeres gyorsasági szakaszok és a napi 1000 kilométerek ebben a hőségben, és mindaz, ami ezzel jár. Alig várom, hogy megtapasztaljam!”

Cyril Despres (n°321)


„Csupa zen vagyok, messze nincs bennem az a feszültség, amikor a motoromon a bajnoki cím megőrzése volt a tét. Remekül sikerült a versenyre való ráhangolódás a shakedown-on. Ez nagyon fontos, hiszen sok múlik már rögtön a verseny elején, a szombati prológon. Ott dől el a rajtsorrend, és mivel én tavaly, az első autós Dakaromon rengeteg port nyeltem, idén ezt nem szeretném. No és az új 2008 DKR-t nagyszerű vezetni! Most először versenyzek vele és már nagyon várom, hogy faljam a kilométereket!”

Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron

Kulcsszavak: autósport, dakar, Peugeot 2008 DKR, Peugeot-Total, Sébastien Loeb
 
Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Pannónia-Ring: Hőség és a megfelelő gumitaktika Pannónia-Ring: Hőség és a megfelelő gumitaktika Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron Ismét BMW-vel versenyez Alex Zanardi Első és második helyen végzett az ETCC Paul Ricard futamán Dusan Borkovic B3 Racing szerb pilótája Első és második helyen végzett az ETCC Paul Ricard futamán Dusan Borkovic B3 Racing szerb pilótája
 
Ötödik hellyel kezdtek Szalayék

Ötödik hellyel kezdtek Szalayék

2015. december 30.
Késett a komp. Aminek normál esetben nem lenne jelentősége, ezúttal azonban meghatározta egy terepraliverseny, jelesül az Africa Race első versenynapját. Ugyanis a késés miatt törölték a motorosok versenyét, és lerövidítették az autósok mért szakaszát: százról negyvenhét kilométeresre. 
Részletek

Ötödik hellyel kezdtek Szalayék

Szalay Balázs és Bunkoczi László először talán még csalódott is volt egy kicsit emiatt (hiszen már alig várták, hogy elrajtoljanak), utóbb azonban kiderült, hogy ez kapóra is jött nekik.  

Ugyanis a 16. rajthely egyben azt is jelentette, hogy jó néhány lassúbb autó mögött indultak...

„Az előttünk indulót hamar utolértük és viszonylag hamar meg is előztük, a második azonban nem tudott félreállni, úgyhogy folyamatosan porolt előttünk, néha annyira, hogy nullára kellett fékezni az Opel Mokkát. Abszolút nem tudtunk a saját tempónkban közlekedni, így jött össze a négyperces hátrány, ami szerintem akár már szerdán ledolgozható. Maga a pálya egyébként alattomos, ahogy mi mondjuk vigyázós szakasz volt, amely rövidsége ellenére rejtett buktatókat. A huszadik kilométernél déja vu érzésünk volt, mert láttunk egy rommá tört autót, amelynek legénysége ugyanúgy járt, mint mi tavaly ilyenkor – beletiportak szemből egy homokfalba” – mondta Szalay Balázs, aki azt is hozzátette, benne abszolút nem keltett rossz érzést, hogy ugyanazon a pályán kellett végigmenniük, amelyen tavaly a hatalmas balesetük volt.  

Bunkoczi László azonban bevallotta, az ő lelkének nagyon kellett, és nagyon is jót tett, hogy túl vannak a Nador–Jorf el Hamam szelektíven, amelyen abszolútban a hatodik, az autós mezőnyben az ötödik helyet szerezték meg.

Ötödik hellyel kezdtek Szalayék

„Nyitó szakasznak ez nagyon is trükkös volt, főleg úgy, hogy a rajt előtt sokat kellett várakozni, miközben én nagyon mentem volna már. Jó, hogy célba értünk, a hátrányunk sem túl nagy, s ami nagyon jó hír, hogy a szakasz során abszolút nem fájt a gerincem” – tette hozzá Bunkoczi László, majd még elmondta, a szerdai, merzugai szakaszra készül igazán, hiszen azon a pályán, a dűnék között kezdődik az igazi verseny.  

A kamionos mezőnyben száguldó Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió az abszolút értékelésben tizedikként, a kamionosok között azonban harmadikként ért célba a rövid mért szakaszon, amelyen csupán a világverő Kamazok közül kettő tudott előtte végezni. Emiatt azonban nem volt nagyon csalódott, hiszen ő is tudja, a verseny csak most kezdődik.  

Kulcsszavak: Africa Race, autósport, szalay
 
Ötödik hellyel kezdtek Szalayék Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Ötödik hellyel kezdtek Szalayék Belgiumban A Citroen Racing
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 361 - 370