Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 351 - 360
Harminc magyar a nemzetközi autósportos tehetségkutató döntőjében

Harminc magyar a nemzetközi autósportos tehetségkutató döntőjében

2016. március 21.
Harminc tehetséges fiatal jutott be a magyar GFS Racing által szervezett nemzetközi autóversenyző tehetségkutató vasárnap-hétfői döntőjébe, s a győztes versenyzőülést kap egy teljes szezonra a nemzetközi mezőnyt felvonultató FIA Swift Cup Europe márkakupa-sorozatban.
Részletek

Harminc magyar a nemzetközi autósportos tehetségkutató döntőjében

Az érdeklődők országszerte hét helyszínen - hat gokartpálya és egy szimulátorközpont -, valamint online versenyeztek azért, hogy bejussanak a Pozsonyban és a Slovakiaringen sorra kerülő fináléba.

A szervezők tájékoztatása szerint a döntőben különdíj is várja a magyar versenyzőket, akiknek 30 külföldi riválissal is meg kellett küzdeniük a győzelemért. A legjobb magyar - adott esetben a második helyezett - különdíja egy teljes versenyhétvége egy 1300 köbcentis Suzuki Swifttel a márkakupa-sorozatban.
 
A tehetségkutatón azok vehettek részt, akik április 1-ig betöltötték a 14. életévüket és még nem múltak el 25 évesek.

A kétnapos döntőben gokartozás, szimulátorozás, írásbeli és vezetéstechnikai teszt is várta a versenyzőket, akiknek a nyelvtudásukról és fizikai kondíciójukról is számot kell adniuk. 
 
FIA Swift Cup Europe sorozatban az idén hat hétvégén 17 futamot rendeznek Magyarországon, valamint Ausztriában és Szlovákiában, többek között a túraautó-világbajnokság (WTCC) és a kamion Európa-bajnokság betétversenyeként.

Kulcsszavak: GFS Racing, Slovakiaring, Suzuki Cup Europe, tehetségkutató
 
A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Harminc magyar a nemzetközi autósportos tehetségkutató döntőjében Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán Harminc magyar a nemzetközi autósportos tehetségkutató döntőjében Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!” Harminc magyar a nemzetközi autósportos tehetségkutató döntőjében Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között
 
Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját

Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját

2016. március 04.
A BMW Motorsport 2016-ban is rendkívül erős prémium partnerekkel karöltve vág neki a Német Túraautó Bajnokság (DTM) kilenc hétvégét és öt országot átölelő szezonjának, a BMW M4 DTM versenyautók pedig már fel is öltötték a névadó szponzorok összetéveszthetetlenül egyedi ruházatát. A négy BMW-istálló összeállítása mellett néhány esetben a partnerek is változtak.
Részletek

Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját

A BMW Group és a bajor gyártó centenáriuma idén a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) is kulcsfontosságú tényezőként lesz jelen: a különleges jubileum alkalmából Martin Tomczyk BMW M Performance Parts M4 DTM versenyautója az idei szezon futamain a 100-as rajtszámot viseli majd. „Csupán két olyan szám van, amelyre örömmel cserélem el a korábbi 77-es rajtszámomat: a DTM bajnokát illető 1-es számra és a BMW centenáriumát jelző 100-asra” – mondta a német pilóta. „Rendkívül nagy megtiszteltetés számomra, hogy a BMW 100. évfordulóján az én versenyautóm lehet az, amely a 100-as rajtszámot viseli a DTM-ben. A BMW M Performance Parts M4 DTM versenyautó tradicionális BMW Motorsport fényezése tökéletesen illik is ehhez az alkalomhoz. A tőlem telhető legtöbbet ki fogom hozni magamból, hogy a legjobb eredményeket érjem el ezzel a rajtszámmal” – tette hozzá.

Amíg Martin Tomczyk új rajtszámmal, de változatlan partnerrel (M Performance Parts) vág neki a Német Túraautó Bajnokság 2016-os idényének, addig Tom Blomqvist, António Félix da Costa és Marco Wittmann versenyautója az új szezonra új ruhába öltözik. Amint azt múlt héten már bejelentette, a BMW 2014-es DTM-világbajnoka, Marco Wittmann az idei szezon futamain már a Red Bull BMW M4 DTM versenyautóval gurul pályára. „Boldog vagyok, amiért 2016-ban a Red Bull színeiben versenyezhetek a Német Túraautó Bajnokság futamain. A Red Bull számtalan világklasszis sportolót támogat világszerte, rengeteg különféle sportágban, és rendkívüli büszkeséggel tölt el, hogy én is e család tagja lehetek” – fogalmazott a német pilóta.

Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját

Marco Wittmann után 2016-tól Tom Blomqvist viszi pályára az Ice-Watch színeit. A brit pilóta már rögtön bemutatkozó szezonja során, 2015-ben megszerezte első DTM-futamgyőzelmét (szeptember 13., Oschersleben, Motorsport Arena), amellyel az év újoncának is megválasztották a sorozatban. „Úgy érzem, az Ice-Watch színei nagyon is passzolnak hozzám. Fiatalos dizájnjával az óragyártó épp az én korosztályomat célozza meg. Bízom benne, hogy én is olyan magaslatokba tudom majd vinni ezt a partnerséget, mint azt elődöm, Marco Wittmann is tette. Hatalmas sikerekhez segítette őt ez a fényezés” – nyilatkozta Tom Blomqvist.

António Félix da Costa a BMW M4 DTM versenyautóval áll majd rajthoz a Német Túraautó Bajnokság kilenc versenyhétvégéjének tizennyolc futamán. Akárcsak Tom Blomqvist, a portugál pilóta is a 2015-ös szezonban szerezte meg DTM-pályafutása első futamgyőzelmét (július 12., Circuit Park Zandvoort). „Rendkívül büszkén autóztam a Red Bull színeiben, és külön köszönöm az együtt töltött idő fantasztikus pillanatait. Az új autóm fényezése ugyancsak vérpezsdítő – amellyel idén én is olyan lenyűgöző teljesítményt szeretnék elérni, mint Tom Blomqvist 2015-ben” – mondta António Félix da Costa.

A nyolc BMW M4 DTM versenyautóból álló BMW-flotta többi pilótája idén is a már jól ismert fényezéssel áll majd rajthoz. Bruno Spengler ismét a fekete BMW Bank M4 DTM versenyautót viszi pályára. „Amióta 2012-ben megnyertem a DTM bajnoki címét, a „Fekete Szörny” nagyon a szívemhez nőtt. Boldog vagyok, amiért tovább folytathatom a munkát egy olyan nagyszerű partner oldalán, mint a BMW Bank” – fogalmazott a kanadai pilóta, akinek új csapattársa, Augusto Farfus immáron sorozatban második idényét kezdi meg a Shell támogatásával. „2015-ben először ültem be pilótaként a Shell BMW M4 DTM versenyautóba, és nagyszerű sikereket, valamint káprázatos pillanatokat értünk el együtt, két pole pozícióval és két dobogós helyezéssel. Ugyanakkor remélem, hogy 2016-ban már a Shell BMW M4 DTM első futamgyőzelmét is bezsebeljük. Fantasztikus, hogy az idei szezonba is a Shell támogatásával vághatok bele” – mondta a BMW MTEK csapat brazil versenyzője.

Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját

Timo Glock tovább folytatja a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautóval, amellyel eme hosszú távú együttműködés újabb sikeres fejezete veszi kezdetét. „A Deutsche Post már jó pár éve támogatja a pályafutásomat. Ez idő alatt szoros kötelék alakult ki közöttünk, amely messze túlmutat a pilóta és a szponzor közötti megszokott partnerségen. Nagy örömmel nézek az újabb közös DTM-szezon elé” – így Timo Glock.

Maxime Martin 2016-ban eközben sorozatban harmadik szezonját kezdi meg a SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautóval. A belga pilóta az elmúlt két évben egy-egy futamgyőzelemmel a pilóták közötti pontverseny abszolút hetedik helyén végzett. „A SAMSUNG színei eddig mindig szerencsét hoztak nekem, és mint ilyen, jó ómen, hogy ismét együtt szállunk versenybe. A SAMSUNG egy innovatív vállalat, amely tökéletesen passzol a BMW Motorsporthoz. A célom egyértelműen az, hogy minél több dobogós helyezést és futamgyőzelmet szerezzek idén” – mondta Maxime Martin.

Kulcsszavak: autósport, bmw, DTM, túraautó VB
 
GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Háromból két DTM-címet az Audi nyert el A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban
 
Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny

Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny

2016. február 25.
A magyar GFS Racing szervezésében elindult a RaceStar elnevezésű autóversenyző tehetségkutató, amelynek győztese versenyzői széket nyer egy teljes szezonra  a nemzetközi mezőnyt felvonultató FIA Swift Cup Europe márkakupa-sorozatban.
Részletek

Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny

A szervezők tájékoztatása szerint az előnevezést már megnyitották, péntekig kedvezményes díj ellenében jelentkezhetnek az érdeklődők. A kiírás szerint azok indulhatnak, akik április 1-ig betöltik a 14. életévüket és még nem múltak el 25 évesek.

A magyarországi selejtezőket országszerte nyolc helyszínen rendezik meg, szombattól (március 27) - március 13. éjfélig. Nevezni a selejtező ideje alatt is lehet, a döntőbe 25-en jutnak be.

A selejtezőket gokartpályákon és két szimulátoros központban rendezik, a finálé március 20-án és 21-én lesz Pozsonyban és a Slovakiaringen. A győztes versenyzőülést kap a FIA Swift Cup Europe elnevezésű sorozatban, amelyben az idén hat hétvégén 17 futamot rendeznek Magyarországon, valamint Ausztriában és Szlovákiában, többek között a túraautó-világbajnokság (WTCC) és a kamion Európa-bajnokság betétversenyeként.

Az érdeklődők további információkat találnak a tehetségkutatóról a https://swiftcupeurope.com/racestar-2016/ oldalon és a https://www.facebook.com/RaceStar.hu/ facebook oldalon.

Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny
Kulcsszavak: autósport, GFS Racing, RaceStar, Swift Cup Europe, wtcc
 
Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en A Ford a vadonatúj Ford GT-vel tér vissza Le mans-ba A Ford a vadonatúj Ford GT-vel tér vissza Le mans-ba Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny José María López történelmet írhat Suzukában
 
Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára

Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára

2016. február 24.
A SEAT tovább erősíti szoros és nagy múltra visszatekintő motorsport kötelékeit. A 2016-os versenyévadban a SEAT Leon Eurocup ismét meghódít néhányat Európa legizgalmasabb pályáiból.
Részletek

A hat európai országba ellátogató sorozat mind a hét versenyhétvégéjén két sprintversenyt izgulhatnak végig az érdeklődők.

A rajtvonalnál pedig ott áll a SEAT Leon CUP RACER, a 330 lóerő (243 kW) teljesítményű, csúcstechnológiát felvonultató versenygép. Jelenleg több, mint 100 ilyen versenyautó van használatban 22 ország csapatánál, akik sikerrel vetik be számos különböző versenysorozatban, többek között az új TCR nemzetközi túraautó-bajnokságban. A még gyorsabb és izgalmasabb motorsport élményért az új versenyszezonra a CUP RACER versenyautót számos részletében továbbfejlesztették. A szezon újdonsága a CUP RACER TCR második generációja. A kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) helyett szekvenciális váltóművel szerelt versenyautó kifejezetten a hosszú távú megbízhatósági versenyekre és a TCR sorozatra let optimalizálva.

Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára

“Az ügyfélcsapatok kiszolgálása kiemelt fontossággal bír számunkra. A CUP RACER már az első pillanattól fogva egy nem mindennapi teljesítményű, sikeres versenyautó volt. Mi pedig folyamatosan fejlesztettük, hogy még gyorsabb legyen az idei szezonra. A TCR változattal pedig egy hosszú távú megmérettetésekre optimalizált versenyautóval bővült most a kínálat.” – nyilatkozta Dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatás és fejlesztés területéért felelős alelnöke. “Nagyon várjuk az új versenyévadot. A SEAT rajongók lelkesedését látni és hallani mindig óriási élmény. Mi pedig újabb és újabb rendkívüli és izgalmas versenyekkel háláljuk meg ezt nekik.”

A Leon CUP RACER jelenleg is az egyik legsikeresebb túra-versenygép a pályán. Összesen 22 ország közel 100 csapata használja az eddig értékesített több, mint 100 CUP RACER versenyautót.

Igazán vonzó versenynaptárral kecsegtet a 2016-os SEAT Leon Eurocup sorozat

A SEAT Leon Eurocup az egymárkás európai bajnokságok egyik legkedveltebb és legsikeresebb sorozata. Jól jelzi ezt, hogy történetének harmadik évében a rajthelyek már jóval a bajnokság indulása előtt elkeltek. A 2016-os szezon naptárának hét versenyhétvégéjén Európa legjobb versenypályáira látogatnak a sorozat versenyzői:

2016. április 23-24.: Estoril, Portugália
2016. május 14-15.: Silverstone, Egyesült Királyság
2016. június 4-5.: Paul Ricard, Franciaország
2016. július 16-17.: Mugello, Olaszország
2016. szeptember 10-11.: Red Bull Ring, Ausztria
2016. szeptember 17-18.: Nürburgring, Németország
2016. október 29-30.: Montmelo, Spanyolország

A versenyhétvégék alkalmával a szabadedzéseket követően két sprintversenyt láthat majd a közönség. A SEAT Sport szervizcsapata egész hétvégén az ügyfélcsapatok rendelkezésére áll, technikai támogatást nyújtanak a privát csapatok stábjának.

Sikerek a TCR nemzetközi túraautó-sorozatban is


A Leon CUP RACER azonban nem csupán az Eurocup sorozatában sikeres. A 2015-ben bemutatkozó TCR nemzetközi túraautó-sorozat bajnoka is a SEAT ügyfélcsapatok közül került ki. A svájci Stefano Comini ugyanis egy Leon CUP RACER volánja mögött diadalmaskodott az igen kemény csatát hozó új és látványos versenysorozatban.

A TCR nemzetközi versenysorozata 2016-ban 12 versenyhétvégén 24 futammal várja az érdeklődőket három kontinensen (Európában, Ázsiában és Dél-Amerikában). Továbbá három versenyhétvégéje szerepel a Forma-1 programjában is. A versenynaptárban szerepel többek között Malajzia, Oroszország, Argentína és a SEAT hazai pályája, Spanyolország is.

Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára

Leon CUP RACER a legmodernebb versenytechnikával


A benne rejlő valódi versenytechnika ellenére a Leon CUP RACER igen közeli kapcsolatban van a Leon CUPRA modellel. Jellegzetes megjelenése mellett a Leon karosszériája maximális merevséget kínál alacsony önsúly mellett, amelyek mind döntő jelentőségűek a versenypályán való gyors haladás és a pontos kezelhetőség szempontjából. A CUP RACER 2.0 TSI erőforrása 330 lóerő (243 kW) teljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Aggregátja igen sok hasonlóságot mutat a Leon Cupra erőforrásával, a DSG automata váltómű és az első tengelyen elektronikusan vezérelt differenciálmű pedig szintén a legerősebb utcai Leon modellből származik.

A 2016-os CUP RACER: folyamatos fejlesztések a még kiválóbb teljesítményért

A SEAT Sport számos részletet átdolgozott a Leon CUP RACER versenyautón a 2016-os szezonra. Az Eurocup sorozatban szereplő modell új aerodinamikai csomagot kapott, amely a tovább javított légellenállásnak és leszorító erőnek köszönhetően még nagyobb sebességet tesz lehetővé mind az egyenesekben, mind a kanyarokban.

A hűtést szolgáló elemek és az átalakított kipufogórendszer még kiválóbb teljesítményre képes, az új lengéscsillapítók pedig mindkét irányba állíthatók, könnyebbé téve az egyes versenypályákhoz és vezetési stílusokhoz való alkalmazkadást. Elérhető továbbá egy új, gyors utántöltést lehetővé tevő 100 literes biztonsági üzemanyagtartály is, amelynek különösen a hosszú távú versenyeken lehet igen nagy szerepe.

CUP RACER TCR új szekvenciális váltóművel

A TCR nemzetközi túraautó-sorozatra optimalizált CUP RACER változat új, könnyebb és még inkább személyre szabható váltóművet illetve erős, mégis könnyebb fékrendszert kapott. A 2016-os szezontól kezdve a SEAT Sport előrukkol egy hosszú távú megbízhatósági versenyekre (pl. Nürburgring Németországban) és a TCR sorozatra szánt speciális modellváltozattal a CUP RACER versenyautóból. A legnagyobb módosítás a váltóművet érinti, a hat sebességes szekvenciális verseny váltómű a SADEV-től érkezett és a kormányra szerelt váltókarokkal működtethető a klasszikus váltókar helyett. Ez a megbízhatósági versenyekre optimalizált csomag továbbra is tartalmazza az erős mechanikus differenciálzárat az első tengelyen illetve a hat dugattyús Radi-CAL fékrendszert az AP-től.

Kulcsszavak: autósport, Leon Cup Racer, seat, SEAT Leon Eurocup
 
Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-n Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Az Audi R18 e-tron quattro készen áll a hivatalos Le Mans-i tesztnapra
 
Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC

Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC

2016. február 17.
A Hyundai Motorsport újabb dobogós helyezést ünnepelhetett, amint Hayden Paddon második helyezést szerzett a 2016-os FIA rali világbajnokság (WRC) második, svédországi versenyén.
Részletek

Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC

Az eredményt még értékesebbé teszi, hogy a Hyundai Motorsport most először ért el sorban egymás után kétszer dobogós helyezést a WRC-ben. Az új generációs i20 WRC, amely januárban, a Monte Carlo ralin esett át a tűzkeresztségen, ezzel kettőből kétszer végzett az első három között.

Az új autó teljesítményét dicséri, hogy Dani Sordo a 2016-os évadban másodszor is az első hatban tudott végezni. Thierry Neuville pedig arról gondoskodott, hogy mindhárom új generációs i20 WRC épségben befejezze a versenyt.

Hayden Paddon és navigátora, John Kennard eddigi legjobb eredményüket érték el, megismételve a tavalyi Szardínia-ralin (Olaszország) megszerzett második helyezésüket, és 18 értékes konstruktőri ponttal erősítve a csapatot, amely immár csupán öt ponttal marad el az első helyen álló Volkswagen Motorsport mögött.

„A dobogós hely fantasztikus eredmény számunkra és a csapat összes tagja számára.” – mondta Hayden Paddon. „Reméltük, hogy kevésbé ér stresszes véget a rali, de sajnos miután a szakaszon nekiütköztünk egy faoszlopnak, hűtőfolyadék szivárgott a hűtőnkből, ami gyors javítást tett szükségessé. Szerencsére sikerült ideiglenesen orvosolnunk a hibát, és visszaérnünk a szervizpontra anélkül, hogy veszélyeztettük volna második helyünket.

Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC

Ettől a késői drámától eltekintve remek hétvégét zártunk, otthonosan éreztem magam az új generációs i20 WRC volánja mögött. Amikor kellett, maximálisan kihasználtunk közúti pozíciónkat, és nem szálltunk be az első helyért zajló csatába. A jövőben harcosabban fogunk küzdeni az elsőségért, addig azonban még dolgozni kell a vezetési stílusomon és az autó beállításain. Nem vagyunk nagyon lemaradva, egyelőre boldogan beérjük a második helyezéssel.”

A Hyundai Motorsport összesen tíz alkalommal végzett dobogós helyen, amióta 2014-ben beszállt a bajnokságba. Az új generációs i20 WRC továbbra is jobb teljesítményt mutat, és képes a mezőny élbolyához közel küzdeni. A Hyundai Motorsport néhány hét múlva Mexikóban, a 2016-os bajnokság harmadik fordulójában folytatja a küzdelmeket.

Kulcsszavak: autósport, Hyundai, i20, rali, wrc
 
Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán José María López ismét világbajnok! José María López ismét világbajnok!
 
Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával

Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával

2016. február 09.
A fiatal, 16 éves versenyző Tassi Attila képviselheti a B3 Racing színeiben Magyarországot a tavaly indult, de már most is nagyon komoly mezőnyt felvonultató túraautós sorozatban a TCR-ben.
Részletek

Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával

A csapat és a pilóta kapcsolata nem új keletű, hisz a „kis” Tassi pályafutása a B3 Racingnél indult 2012-ben. Az akkor alig 12 éves, rendkívül tehetséges kissrác, sokakhoz hasonlóan, a Suzuki kupában kezdte a versenyzést. Bár voltak, akik kétségbe vonták a fiatal versenyző helyét a felnőttek mezőnyében, Attila bebizonyította, hogy nem véletlenül kapta meg a versenyzői engedélyt. Az első év után a B3 Racing és a versenyző útjai ideiglenesen elváltak, de a csapat továbbra is figyelemmel kísérte eredményeit. A sikeres Suzuki kupás évek után Attila új kihívást keresett és 2015-ben, egy SEAT Leonos tesztelést követően ismét a B3 Racing színeiben versenyezhetett, ezúttal már egy európai kupasorozatban a SEAT Leon EuroCup-ban. A versenyévad közepébe csöppenő Tassi Ati fejlődése és elkötelezettsége a versenyzés iránt meggyőzte a csapatot, hogy velük a helye a világbajnoki sorozatban is.

Tassi Attila

„Hatalmas megtiszteltetés és egyben óriási lehetőség is számomra, hogy alig betöltve a TCR-es induláshoz szükséges alsó korhatárt (16 év) képviselhetem hazámat és csapatomat egy világbajnokságon. Természetesen azzal is tisztában vagyok, hogy ez mindemellett rendkívüli felelősség, ezért már most is komolyan készülök az előttünk álló sorozatra. Sok időt töltök a szimulátor előtt, gyakorolva a számomra ismeretlen pályákat és az edzőteremben is, hogy megfelelő erőnléti állapotba hozzam magam az első Bahreini futamra.

Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával

Tudom, hogy a legfiatalabb versenyzőként, nem lesz egyszerű a helyzetem a sok tapasztalt pilóta között, de kiváló csapat áll mögöttem, nagyszerű versenyzőtársaktól tanulhatok Dusan Borkovic és Mato Homola személyében és nem mellékesen bízom saját tudásomban, különben nem vágnék bele egy ekkora kihívásba. Mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy megháláljam támogatóimnak, köztük kiemelten szüleimnek, azt a sok segítséget, amely nélkül nem tartanék most itt, és bebizonyítom a nagyszerű szurkolótáboromnak, hogy érdemes lesz továbbra is követni pályafutásom. Célom, hogy minél előbb elérjem, hogy már ne csak a fiatal újoncot, hanem a komoly riválist lássák bennem ellenfeleim a pályán.”

Bári Dávid technikai igazgató, B3 Racing

„Attika tehetségéhez nem fér kétség, aki követte a pályafutását az elmúlt években pontosan tudja, milyen potenciál rejtőzik benne. Piszkosul fiatal, elkötelezett, áldozatkész és rendkívül motivált, hogy idővel Magyarország legjobb versenyzői között legyen. Nem véletlenül kapott bizonyítási lehetőséget tavaly a SEAT Leon Eurocup-ban sem. Eddig közös titkunk volt, amit mi az adatgyűjtői rendszer adatait fürkészve láttunk, most viszont büszkén jelenthetjük ki; nekünk Ő a következő generáció, a bizalmunk az övé.

Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával

Tapasztalt és már bizonyított csapattársai mellett nem lesz egyszerű helyzetben, de én azt gondolom kevés ennél nagyobb lehetőség létezik a bizonyításra és a tanulásra. Tanulnia persze nem csak a versenypályán kell, kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy az iskolapadban is a maximumot hozza ki magából a sűrű versenynaptár ellenére is.

Kulcsszavak: autósport, B3 Racing, SEAT Leon Eurocup, Tassi Attila
 
Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen van Kiss Norbi Európa-bajnok versenykamionja Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen van Kiss Norbi Európa-bajnok versenykamionja Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Spanyol Nagydíj - Alonso nyerte az első szabadedzést Hat Audi RS 3 LMS versenyautó áll majd rajthoz az új WTCR-FIA sorozatban Hat Audi RS 3 LMS versenyautó áll majd rajthoz az új WTCR-FIA sorozatban René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.” René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.” Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Spanyol Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, ismét kettős Mercedes-diadal
 
Tim Gábor áprilisban a Hungaoringen debütál a Skoda Octavia RS volánja mögött

Tim Gábor áprilisban a Hungaoringen debütál a Skoda Octavia RS volánja mögött

2016. február 03.
Ahogy, azt már 2015 év végén bejelentették, Tim Gábor, háromszoros magyar bajnok 2016-ban végre teljes idényt fut egy új nemzetközi sorozatban.
Részletek

Tim Gábor

Az új Skoda Octavia RS-re épülő márkakupa, cseh Benet Automotive szervezésével és fejlesztésével, a legerősebb márkakupa sorozat lesz Közép Európában. A Benet Automotive által készülő autók első sorozata március közepére lesznek készen, melyek közül az egyik Tim Gábor keze közé kerül, azaz kezdődhet a felkészülés, a 280 lóerős pályaautóval.

A gyártó márciusban 14 autót ad át, majd további 6 követi, az áprilisi Hungaroring-i szezonkezdetre. Így várhatóan 20 pilóta várja majd a piros lámpák kialvását. Az eddigi leadott nevezések alapján Gábor legnagyobb ellenfele a többszörös cseh bajnok, Tomas Pekar lehet, de Közép-Európa majd minden országából érkeznek versenyzők.

Az első idényben öt hétvégén, tíz versenyt rendeznek, egyenként 25 perces sprint futamokkal. A magyar hétvége után következik a cseh Most, majd Hockenheim, Slovakiaring és végül Brno zárja a bajnokságot.

Tim Gábor

"Fizikai felkészülés mellett a legfontosabb, hogy az angol tudásom legyen megfelelő az áprilisi első futamra. Majd minden nap az angol tanáromnál készülök, hogy kifejezetten a versenyzéssel kapcsolatos kommunikációm javuljon. Mivel eddig főként hazai sorozatokban versenyeztem, erre még nem helyeztünk hangsúlyt, de idén ez nagyon fontos lesz. Mentálisan erős vagyok, úgy érzem ez az autó nagyon feküdni fog nekem.

Remélem, hogy már márciusban tudunk tesztelni, és megfelelő mennyiségű kilométer lesz bennem és az autóban az idény kezdete előtt. Tudom, hogy a menedzsment is ezen dolgozik, hogy a hátteret előteremtse erre, hogy minél több teszt beleférjen az idénybe. Fantasztikus lehetőség adott az Apex Racing, hogy ilyen sorozatban indulhatok. Szeretném végre megmutatni, hogy nemzetközi szinten is tudok olyan sikeres lenni, mint a hazai kupákban. Láthattuk, ahogy készülnek az autók, nincs kétségem afelől, ez egy nagyon nívós sorozat lesz." - fogalmazott Tim Gábor.

Tim Gábor




Kulcsszavak: Apex Racing Team, hungaroring, Skoda Octavia Cup, tim gábor
 
Merk József az F-1600 Magyar Bajnok! Forrai futamgyőzelmet szerzett Merk József az F-1600 Magyar Bajnok! Forrai futamgyőzelmet szerzett Vonatozás felsőfokon Vonatozás felsőfokon A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit a sajtó számára A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit a sajtó számára Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen Tim Gábor áprilisban a Hungaoringen debütál a Skoda Octavia RS volánja mögött Április utolsó hétvégéjén kezdődött az Apex Racing Team első éles bevetése
 
Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók

Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók

2016. január 29.
A BMW RLL csapat január 27-én lerántotta a leplet az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) idei futamain rajthoz álló vadonatúj BMW M6 GTLM versenyautókról: Bobby Rahal csapatának különleges négykerekűi a BMW centenáriumának állítanak emléket.
Részletek

Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók

Az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) 2016-ban megrendezendő tizenkét futamán a sorozatban immáron nyolcadik versenyszezonjára készülő BMW RLL csapat két vadonatúj BMW M6 GTLM versenyautóval áll rajthoz, első ízben a január 30-án kezdődő Daytona-i 24-órás megmérettetésen. A 25-ös rajtszámú gépezet a legendás BMW 3.0 CSL versenyautó első, 1975-ös észak-amerikai szezonjának és a pontosan négy évtizeddel ezelőtt elhódított első Daytona-i futamgyőzelemnek állít emléket, miközben a 100-as rajtszámú, futurisztikus fényezést viselő BMW M6 GTLM versenyautó a bajor gyártó fennállásának századik évfordulóját ünnepli.

„Napokon belül elrajtol az idei szezon első igazi mérföldköve, a Daytona-i 24-órás megmérettetés – a BMW M6 GTLM és a BMW M6 GT3 versenyautók leleplezése pedig kellőképpen felfokozta az izgalmat” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „A WTSCC e hétvégi szezonnyitójával egy egészen különleges, évfordulókkal tarkított idény veszi kezdetét. Bízom benne, hogy a BMW centenáriumának és tengerentúli versenysport-sikertörténetének emléket állító BMW M6 GTLM modellek elnyerik majd a rajongók tetszését. Megannyi, intenzív teszteléssel és finomhangolással töltött hónap után már alig várjuk, hogy Daytona ikonikus aszfaltcsíkján végre elrajtoljon az idei szezon. Tisztában vagyunk vele, hogy ez lesz a vadonatúj technika első hosszú távú megmérettetése, de rendkívül boldogan nézünk szembe a kihívásokkal. Felkészülten várjuk a rajtot” – tette hozzá Jens Marquardt.

Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók

A 25-ös rajtszámot viselő BMW M6 GTLM versenyautó jubileumi fényezése a BMW Motorsport négy történelmi ikonját tükrözi. A 25-ös rajtszám a BMW 3.0 CSL versenyautónak állít emléket, amely 1975-ben a Sebring-i 12-órás megmérettetésen a BMW első jelentősebb tengerentúli győzelmét nyerte el. A második visszaemlékezés egy fénykép, amely a rendkívül sikeres BMW M1 versenyautót ábrázolja, amely egyúttal a BMW Motorsport GmbH első önálló fejlesztésű sportautójaként vonult be a történelembe. A harmadik emlék szintén egy különleges fénykép, amely az ezredforduló egyik legfejlettebb versenyautó-prototípusa, a BMW V12 LMR 1999-es Le Mans-i és Sebring-i megbízhatósági győzelmét hirdeti. Negyedik ikonként a 2011/2012-es szezonokban rajthoz álló BMW M3 GT került fel a centenáriumi versenyautóra, miután az Amerikai Le Mans Sorozat (ALMS) 2011-es szezonjában az összes lehetséges díjat bezsebelte kategóriájában.

A 100-as rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautó látványos háló-motívumot visel, amely szemkápráztató, háromdimenziós hatással tükröződik vissza a hófehér karosszériáról. A BMW RLL csapat két versenyautója az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) 2016-ban megrendezendő tizenkét futamán kivétel nélkül a centenáriumi öltönyben áll majd rajthoz.

Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók

Kulcsszavak: autósport, bmw, BMW M6 GTLM, Daytona
 
Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók Rekord átadás a BMW Welt-ben A Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét A Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián
 
Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel

Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel

2016. január 27.
Az egyik legtehetségesebb és legeredményesebb szlovák autóversenyző Mato Homola is a B3 Racing csapatát választotta, hogy valóra váltsa álmát és nekivágjon egy világbajnoki versenysorozatnak a TCR International Series-nek 2016-ban egy SEAT Leon Cup Racer volánja mögött.
Részletek

Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel

Az egyik legtehetségesebb és legeredményesebb szlovák autóversenyző Mato Homola is a B3 Racing csapatát választotta, hogy valóra váltsa álmát és nekivágjon egy világbajnoki versenysorozatnak a TCR International Series-nek 2016-ban egy SEAT Leon Cup Racer volánja mögött.

Néhány szó a TCR-ről


A Marcello Lotti nevével fémjelzett túraautó kupasorozat, rövid történetének ellenére máris neves pilótákat tudhat soraiban, mint Gianni Morbidelli (ex F1 versenyző), Pepe Oriola vagy Stefano Comini, aki megnyerte tavaly a sorozatot.

A 2016-os versenynaptár csupa illusztris helyszínt foglal magába. Április elején kezdődik a szezon a Bahreini Forma 1-es verseny betétfutamaként. Ezután visszatér a csapat Európába és olyan nagy múltú versenypályákat látogat végig, mint a portugál Estoril, a belga Spa-Francorchamps és Olaszországban Monza. A magyar, szerb és szlovák szurkolóknak legközelebbi versenypályán június 5-én versenyeznek pilótáink az osztrák Salzburgringen. Ezt követi a németországi Oschersleben, majd Sochi Oroszországban. Ezután a csapat átrepül Ázsiába és két újabb Forma 1-es versenyhétvégén állunk rajthoz Szingapúrban és Malajziában. A versenyszezon 2 egzotikus versennyel zárul a Thaiföldön és a legendás makaói pályán.

Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel

Mato Homola


Rendkívül boldog vagyok, hogy sikerült ezt elérnünk. Az elmúlt szezon végén sorra vettük a lehetőségeinket 2016-ra és teljes mértékben bizonyos voltam abban, hogy egy világbajnoki sorozatban szeretnék versenyezni. Nem volt nehéz meghozni a döntést a dinamikusan fejlődő TCR International Series mellett, amely kiváló pilótákat tudhat versenyzői között. Az is segített a döntés meghozatalában, hogy továbbra is SEAT Leonnal versenyezhetek. Az új 2016-os SEAT Leon Cup Racer kap egy vadonatúj szekvenciális váltót, új  aerodinamikai csomagot, sokkal nagyobb fékeket, és még sok más újítást. 

Számomra ez egy hatalmas kihívás – egy új világbajnokság és érdekes, új versenypályák. A célom, hogy megmutassam, mit tudok és sikeresen képviseljem hazámat Szlovákiát és csapatom révén Magyarországot. Annak ellenére, hogy újonc leszek a világbajnokságon, annyi versenyt szeretnék nyerni, amennyit csak tudok. Én és a csapatom nagyon kíváncsian várjuk, mire vagyunk képesek, mit sikerül elérnünk. Úgy gondolom, képes vagyok rá, hogy nyerjek.

Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel


Kulcsszavak: autósport, B3 Racing, Mato Homola, SEAT Leon Eurocup
 
Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel Magyarországon mutatta be új DTM arculatait a BMW Motorsport Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel Alonso nyert, Vettel maradt az élen
 
Az új generációs i20 WRC dobogós helyezéssel indította a 2016-os WRC évadot

Az új generációs i20 WRC dobogós helyezéssel indította a 2016-os WRC évadot

2016. január 26.
A Hyundai Motorsport stílusosan indította harmadik évadát az FIA rali világbajnokságban: az új generációs i20 WRC legelső, bemutatkozó futamán fantasztikus, dobogós helyezést ért el.
Részletek

Az új generációs i20 WRC dobogós helyezéssel indította a 2016-os WRC évadot

Thierry Neuville összesítésben a harmadik helyre hozta be a Hyundai Motorsport új versenyautóját a január 22-től január 25-ig tartó versenyhétvégén. Az új csapat nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy Thierry Neuville az összesítésben a harmadik legyen, valamint hogy a Hyundai Shell World Rally csapat másik pilótája, Dani Sordo a legjobb hat között végezzen.
 
Dani Sordo három futamon is a második legjobb helyet tudhatta magáénak, fontos pontokat szerzett a Power Stage-en, így végezetül az összesített hatodik helyen zárta a versenyt. A Hyundai Motorsport két autója is az első hatban végzett, így jelenleg a Volkswagen Motorsporttal holtversenyben, 25-25 ponttal együtt vezetik a konstruktőri világbajnokságot.
 
Thierry Neuville és navigátora, Nicolas Gilsoul a Monte Carlo ralin elért harmadik hely (eddigi legjobb eredményük ezen a versenyen) révén végre ismét felállhatott a dobogóra. A páros ezzel hatodszor ért el dobogós eredményt a Hyundai Motorsport színein belül. Thierry Neuvillenek az utolsó szakaszon jelentkező sebességváltó problémákat is orvosolnia kellett, de végül időben visszaért Monacóba hogy a Hyundai Motorsport csapattal együtt ünnepelhesse a dobogós helyezést.   
 
Az új generációs i20 WRC dobogós helyezéssel indította a 2016-os WRC évadot

A Hyundai Motorsport pilótája, Thierry Neuville így értékelte a versenyt: „Rendkívül izgatott és elégedett vagyok a hétvégén elért dobogós helyezésünkkel. az új generációs i20 WRC megmutatta, micsoda nagy teljesítményre képes. Jó érzés ismét fenn állni a dobogón, különösen az előző évad végét beárnyékoló nehézségek után. Nagyszerű érzés volt az új autóval elérni az első szakaszgyőzelmeket, majd az első dobogós helyezést; az eredmény az egész csapat erőfeszítéseinek köszönhető.”
 
A Hyundai Motorsport az új generációs i20 WRC versenyautóval nevezett be a 2016-os világbajnokságra; a csapat célja, hogy a tavalyinál jobb eredményt érjenek el, és dobogós helyekért küzdjenek. A csapat rendkívül örült Thierry Neuville harmadik helyezésének, annak ellenére, hogy hosszú távon ennél is jobb eredményekre számítanak az új autótól.

Az új generációs i20 WRC dobogós helyezéssel indította a 2016-os WRC évadot
 
Kulcsszavak: autósport, Hyundai, i20, wrc
 
Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Kezdetét vette a vadonatúj Hyundai Tucson gyártása Kezdetét vette a vadonatúj Hyundai Tucson gyártása Az új generációs i20 WRC dobogós helyezéssel indította a 2016-os WRC évadot Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Az új generációs i20 WRC dobogós helyezéssel indította a 2016-os WRC évadot Fesztiváli hangulat Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 351 - 360