Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 341 - 350
Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en

Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en

2016. április 18.
Az Apex Racing két autóval nevezett az FIA Swift Cup Europe 2016-os szezonjára. Forrai Gábor már tapasztalt márkakupás, a harmadik idényét kezdte, igaz most fog először teljes idényt futni a Swift Cup Europe-ban. Merk József eddig túraautózott, 2016-ban Magyar- és Közép-Európa Kupa bajnok lett és most váltott a márkakupázásra.
Részletek

Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en

Az első hétvége a Slovakiaring-en rögtön az egyik legnívósabb fordulója volt a bajnokságnak, hisz a sorozat az FIA WTCC, azaz a Túraautó Világbajnokság betétprogramja volt. Szombaton zajlott le az időmérés, ahol Forrai a hatodik helyre kvalifikálta magát, Merk József pedig a 19-re a a 34 fős mezőnyben. A hétvége három futamából az elsőt még ezen a napon rendezték, közvetlenül a WTCC időmérése után, így szép számú nézőközönség előtt csaptak össze a pilóták.

Forrai elrontotta a rajtot, a 6. helyről a 26.-ra esett vissza. Nem adta fel, folyamatosan tört előre és a 30 perces futamon, rengeteg előzést bemutatva. Feljött a hetedik helyre, sőt, megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, ami plusz egy pontot jelentett.

Merk számára a tanulásé volt a főszerep, a mezőny közepében autózott, ahol nagyon sok küzdelmes pillanatban volt része. Végül a 22. helyen ért célba, de nincs oka panaszra, jó futama volt, és még jelentősen gyorsulni fog a szezon során. A vasárnapi első futamon Forrai az első sorból indult, ezúttal jobban kapta el a rajtot, és végig ott maradt az első helyért folyó küzdelemben.

Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en

Az első helyre nem volt már esélye a futam végén, hisz Csik János ellépett az üldözőktől, de nagyon szép versenyzést bemutatva megszerezte idei első dobogós helyét, ráadásul a második lett. Merk József jelentősen javult a második futamra, egészen a 10. helyig jött előre, és sokáig tartotta ezt a pozíciót. Az utolsó körökben két osztrák riválissal való küzdelem során ütközött, és visszaesett.

Ám még így is a 13. helyen intették le, tempója jelentősen javult a verseny alatt. A 13. hely már rendkívül jónak számított a 34 fős mezőnyben. A vasárnapi második verseny a WTCC két futama között startolt, így a hatalmas nézőszám extra motivációt adott a pilótáknak. Forrai hamar előre jött, sőt vezette is a futamot.

Az első 5 pilóta az utolsó körökig küzdött egymással, Forrainak nagy esélye volt a győzelemre.  Az utolsó körben azonban Csik jobban helyezkedett és 7 tizedmásodperccel Forrai előtt ért célba. Fantasztikus kezdés ez Forrai Gábortól, egyértelműen ott van az élmezőnyben, a bajnoki cím megszerezése is elképzelhető cél, bár nagyon messze még a szezon vége.

Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en

Merk József ezúttal már nem volt olyan jó formában, küzdött a gumikkal, és az autó egyensúlyát sem érezte jónak. Ezektől függetlenül szép futamot teljesített, benne volt a darálóban végig. A 18. helyen intették le, és azt kell mondani, hogy ekkora mezőnyben ez szép bemutatkozás.

A bajnokság két hét múlva a Red Bull Ring-en folytatódik, ahol a Swift Cup Europe a Truck Race betétprogramja lesz.

Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Forrai Gábor, Merk József, Slovakiaring, Swift Cup Europe, wtcc
 
Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont
 
Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul

Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul

2016. április 13.
Keszthelyi Vivien nem csak a világ legfiatalabb női zárt karosszériájú gyorsasági autóversenyzője, hanem már nemzetközi tehetségeket felkaroló versenyakadémiának is a tagja.
Részletek

Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul

Az Audi Sport felfigyelve kivételes tehetségére beválasztotta utánpótlás programjába, az Audi Sport racing academy elnevezésű képzésébe.

A fiatal pilótanő a versenyzők többségével ellentétben nem edzett kisgyerekkora óta, nem indult versenyeken, és nem rendelkezett autós tapasztalattal. 13 éves korában ült először autóba és rögtön megmutatkozott a tehetsége. Nemzetközi szakemberek már a 2014-es szezon során felfigyeltek rá, 2015-ben pedig az Audi szerződést is ajánlott.

„Egy álmom vált valóra. Hihetetlen, hogy csak 2 éve vagyok a motorsportban és »ilyen hamar« eljutottam az Audi Sporthoz. Külön örömmel tölt el, hogy egy ilyen professzionális környezetben, professzionális szakemberekkel folytathatom tovább a karrierem.  Mindent meg fogok tenni, hogy a maximális teljesítményt tudjam nyújtani és 100%-ig a motorsportra koncentrálok. Az Audi számomra a második családom” 

– meséli Keszthelyi Vivien. „Külön köszönetet szeretnék mondani azoknak az embereknek, akik az elmúlt években végig támogattak a célom elérésében.”

A versenyzőnő idén a Közép-európai Túraautó sorozat országos bajnokságában indul egy Audi TT Cup volánja mögött. Az első futamra április 28-30 között kerül sor a Hungaroringen, így a hazai szurkolók hamarosan testközelből is megcsodálhatják.

Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul

Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul

Kulcsszavak: Audi Sport, Audi Sport TT Cup, autósport, Keszthelyi Vivien
 
Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen a célban, Despres élre állt a motorosoknál A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl Teszt a lelke mindennek! Teszt a lelke mindennek!
 
Ifj. Ficza Ferenc: „Az RCM Kupa megtanította nekem a túraautózás alapjait”

Ifj. Ficza Ferenc: „Az RCM Kupa megtanította nekem a túraautózás alapjait”

2016. április 08.
Harmadik szezonjára készül a Hankook Racer Cup, mely idén is a fiatal tehetségek nyomában jár. A versenysorozat egy beszálló kategória a túraautózás világába, mely alkalmas arra, hogy elindítsa az úton a tizenéves titánokat, akik talán egyszer majd Michelisz Norbi vagy Ifj. Ficza Ferenc nyomdokaiba léphetnek.
Részletek

    Ifj. Ficza Ferenc: „Az RCM Kupa megtanította nekem a túraautózás alapjait”

„Anno, amikor elindultam az RCM Kupasorozatban, legmerészebb álmomban sem gondoltam, hogy egyszer a WTCC pilótái között lehetek olyan autóversenyzőkkel egy pályán, mint Michelisz Norbi. Ez a kupa maximálisan támogatja a tizenéves tehetségeket, olyan fiataloknak ad lehetőséget, akikben összetett potenciált lát, nem csak az autóversenyzés alapjaira készít fel tökéletesen, hanem támogatja a tanulmányokat és emberileg, jellemfejlődésben is segíti az ifjúversenyzőket.

Az RCM kupa amellett hogy megtanította nekem a túraautózás alap  technikáit, a lendületes vezetés módszertanát, a személyiségemet is fejlesztette. Hiszem,  hogy jobb helyről nem is indulhattam volna el ezen a hosszú úton, mely most a  -világbajnokságig vezetett” – mesél RCM-es élményeiről Ifj. Ficza Ferenc, aki idén nemzetközi mezőnyben, Michelisz Norbi, többszörös világbajnoki futamgyőztes autóversenyző egykori csapatának, a Zengő Motorsportnak színeiben áll rajthoz.

A  Hankook Racer Cup tehetségkutató versenysorozat legnagyobb  előnye, hogy szabad teret ad a 18 év alatti még jogosítvánnyal nem rendelkező  fiataloknak a fejlődésre. Az MNASZ szabályai ugyanis megengedik, hogy zárt pályán, a versenyzői licensz megszerzése után jogosítvány nélkül álljanak rajthoz a  fiatalok. A kupa keretein belül mindenki egyforma autóval indul,  ezáltal  valóban egyenlőek az esélyeik: a gyorsabb, ügyesebb győz.

    Ifj. Ficza Ferenc: „Az RCM Kupa megtanította nekem a túraautózás alapjait”

„Idén nagyon  sok autó indul, ugyanis a tavalyi Swiftek mellé, az idei évben Lotus Elisekkel  is lehet nevezni. Mivel eltérő dinamikájú versenyautókról van  szó, igazán  izgalmas, látványos futamokra számítunk. Jelenleg 8-10 Swiftes  és 5-8 Lotusos  képezi a rajtrácsot, de az indulók száma folyamatosan nő.

Érdekesség, hogy ha  valaki úgy érzi a bajnokság alatt, hogy kinőtte a Swiftet, akkor átülhet egy erősebb Lotusba, ezzel még érdekesebbé téve az eddig is a  leglátványosabbnak számító  versenyt” – emeli ki a Hankook Racer Cup újdonságait Kismarty-Lechner Gábor promoter.

A  szervezők idén a tavalyi hét állomás helyett öt versenyhétvégét  terveznek, három  helyen azonban, a megszokott kettő helyett három futamon kell  helytállniuk a pilótáknak. Így tehát kevesebb helyszínen, de meglesz a 13 futam a bajnokságban, ami kedvező a versenyzők és a csapatok számára is.

A kupasorozat természetesen továbbra is a magyar bajnokság része lesz, de rendhagyó módon, a szezon indításaként a szlovákiai WTCC betétfutamaként debütál majd április közepén. A versenyhétvégéket a legnézettebb televíziós sportcsatornák is közvetítik majd.

    Ifj. Ficza Ferenc: „Az RCM Kupa megtanította nekem a túraautózás alapjait”

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, RCM Cup, wtcc
 
Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Ifj. Ficza Ferenc: „Az RCM Kupa megtanította nekem a túraautózás alapjait” Bükfürdő városa ad otthont a szezon első murvás megmérettetésének A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul Újra remekelt az amerikai kamionversenyen Szabó Krisztián Újra remekelt az amerikai kamionversenyen Szabó Krisztián
 
Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen

Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen

2016. április 07.
Augusztus 27-én és 28-án rendezik meg a Hungaroringen a kamion Európa-bajnokság idei magyarországi futamait és az ehhez kapcsolódó fesztivált - hangzott el az esemény szerda sajtótájékoztatóján.
Részletek

Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen

Őry Tamás, a mogyoródi versenyhétvégét szervező Truck Race Promotion Kft. ügyvezető igazgatója emlékeztetett rá, hogy tavaly 25 év szünet után tért vissza Magyarországra a kamion Eb mezőnye, s bár akadtak hibák a rendezésben, összességében sikeres volt a kétnapos esemény, amelyre 32 ezer néző látogatott ki.

"Az Európa-bajnokságnak az idei évtől új promótere van, a cél pedig az, hogy minél komolyabb és elismertebb sorozatot alakítsanak ki a kamionsportban" - mondta Őry Tamás, hozzátéve, hogy 14 pilóta lesz ott a szezon mind a kilenc hétvégéjén, s a magyar OXXO Racing - amelytől Kiss Norbert kétszeres Eb-győztes távozott - egy brit versenyzővel áll rajthoz a Hungaroringen.

Őry Tamás közölte, hogy a mogyoródi versenyen különböző kiegészítő programokkal várják a nézőket, s külön figyelmet fordítanak a családosan érkezőkre. Elmondta, hogy betétprogramként a Suzuki Swift Európa Kupa versenyei mellett a GT3-as autókat felvonultató Blancpain Series sprint kupafutamát is megrendezik, ezen 9 autógyártó 40 versenygépe indul majd.

Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kijelentette, hogy a felújított mogyoródi aszfaltcsík ünnepélyes átadására még a túraautó-világbajnokság (WTCC) április 23-24-i versenyhétvégéje előtt sor kerül, az új burkolatot így a WTCC mezőnye "avatja majd fel."

"Tavaly rendhagyó együttműködésbe kezdtünk a kamion Eb-vel kapcsolatban, hiszen itt nem a Hungaroring a promóter, s azt kell mondjam, hogy ez a sorozat népszerűségben felnőtt a WTCC-hez" - mondta Gyulay, s hangsúlyozta, jó időpontban, a riói olimpia után kerül sor a kamionosok magyarországi versenyére.

A címvédő Kiss Norbert az idei évtől a német Tankpool-Mercedes csapatában folytatja pályafutását. A 30 éves szombathelyi pilóta szerint az első közös évben az a legfőbb cél, hogy összeszokjanak a csapattagok.

"A Tankpool tavaly nem tartozott a legsikeresebbek közé, de ettől az évtől az egész csapat megújul. Két új kamiont építenek, a távlati cél pedig az, hogy megtörjük az MAN egyeduralmát" - mondta Kiss, hozzátéve, hogy a versenykamionokat tervező mérnök személye nagy szerepet játszott az átigazolásában, a szakember ugyanis már 20 éve dolgozik a gyorsasági kamionsportban, és ebben az időszakban hét-nyolc bajnoki címet szerzett versenygépet tervezett.

A kamion Eb idei szezonja május 1-jén, az ausztriai Red Bull Ringen kezdődik, majd Misanóba, Nogaróba és a Nürburgringre látogat el a mezőny. Hosszabb szünet után a Hungaroring következik, aztán Most, Zolder, Jarama, valamint Le Mans teszi teljessé a versenynaptárat.

Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen
   
 
Kulcsszavak: hungaroring, Kamion Eb, Kiss Norbert, versenykamion
 
Végső megmérettetés a Hungaroringen Végső megmérettetés a Hungaroringen Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen Magyarországon mutatta be új DTM arculatait a BMW Motorsport Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen Április utolsó hétvégéjén kezdődött az Apex Racing Team első éles bevetése
 
„Súlyos” győzelem a Citroën számára

„Súlyos” győzelem a Citroën számára

2016. április 06.
A Citroën Total pilótái a főfutamra tartalékolván az erejüket igyekeztek kímélni a C-Elysée-ket, ezért a 8., ill. 11. helyre szorulva kimaradtak az első kör „pengeváltásaiból”. Az elzászi versenyzőt azonban az elkapkodott rajtért nem sokkal később boxutca-áthajtásra ítélték, így a büntetés lerovása után a mezőny végén volt kénytelen folytatni a versenyt.
Részletek

„Súlyos” győzelem a Citroën számára

Közben Tarquinit befogva José María López feljött a kilencedik helyre. Ezután Ekblom megpördülését és az azt követő zűrzavart kihasználva megelőzte Coronelt, majd Catsburgöt, így pár száz méteren belül újabb három helyet lépett előre, és immár a hatodik helyről ostromolhatta a mezőny elejét.

Az utolsó körökben az argentin versenyzőnek Hugo Valentét is sikerült beérnie, de koccanásveszély miatt végül nem kockáztatta meg az előzést. A Sébastien Loeb Racing pilótájaként versenyző Mehdi Bennani Citroën C-Elysée WTCC-jével remek futamot zárt, második helyezésével értékes pontokat szerzett a Citroënnek a konstruktőrök versenyében.

A hétvége főfutamára késődélután került sort. A gyári Citroën C-Elysée WTCC-k rajtja tökéletesre sikerült: José María López Yvan Mullerrel a nyakában rögtön az élre tört, majd igyekezett tovább növelni az előnyét. Yvan viszont sehogysem boldogult Tiago Monteiróval. Hét körön keresztül becsületesen küzdött, de ellenfele végül leszorította a pályáról. Michelisz Norbert ezt sikeresen kihasználta, így a Citroën visszaszorult a negyedik helyre.

Az utolsó körökben Monteiro vészesen megközelítette José María Lópezt. Az utolsókat rúgó gumik ellenére (a 80 kg extra súly többek között ebben is éreztette a hatását) a kétszeres világbajnoknak sikerült kitartania a futam végéig, és ezzel 22. FIA WTCC-győzelmét aratta. A vészjóslóan gyülekező felhők ellenére végül száraz időben gurultak ki az autók a nyitófutamra. A fordított rajtrácsos startnak köszönhetően Yvan Muller és José María López a 8., ill. 10. helyről kezdhette meg a versenyt.

„Súlyos” győzelem a Citroën számára

A világbajnoki összesítésben José María López szerezte meg a vezetést, mögötte négy ponttal lemaradva Tiago Monteiro. A konstruktőrök versenyében a kedvezőtlen szabályok ellenére is jól szerepelt a Citroën, a csapatot mindössze egy pont választja el az első helytől.

A világbajnokság következő megmérettetésére két hét múlva a Slovakia Ringen kerül sor (április 15–17.).

Nyilatkozatok:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „A világbajnok gyártót büntető új szabályozás ellenére bebizonyítottuk, hogy továbbra is a Citroën C-Elysée WTCC a legjobb autó a mezőnyben. Nem tulajdonítok különösebb jelentőséget a nyitófutamban elért eredménynek, mert mesterséges voltából adódóan messze nem tükrözi a tényleges erőviszonyokat. Pechito Lopez főfutamban nyújtott teljesítménye viszont azt jelzi, hogy nem hiába fáradozott a csapat a télen. Nagy elégedettséggel tölt el, hogy az egyéni versenyben a világbajnoki tabella első helyén állunk, és egy kicsit jobb teljesítménnyel a konstruktőrök között is vezethetnénk. Szlovákiában egy újabb nehéz hétvége vár ránk, de aztán végre az ellenfeleinkkel egyenlő feltételekkel folytathatjuk a versenyzést.”

José María López (Citroën C-Elysée WTCC n°37): „A főfutam elején egy kicsit kockáztattam, de aztán boldogan konstatáltam, hogy közvetlen Yvan előtt vezetek. A súlykülönbség a többi autóhoz képest tényleg túl nagy volt, ezért tudta Tiago megelőzni Yvant és engem is kis híján befogni. Az utolsó körök kemények voltak, a gumik teljesen elkoptak, és nem volt könnyű megőrizni a vezetést. Az utolsó előtti kanyart sikerült gyorsan bevennem, ezzel egy kis lélegzethez jutottam, és már nem volt esély beérni. Megint csak le a kalappal a Citroën előtt! Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de a világbajnoki lista éléről büszkén folytatjuk.”

„Súlyos” győzelem a Citroën számára

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC n° 68) : „Az ígéretes kvalifikáció ellenére a szezon most sem indult túl jól a számomra. Az első futam elején elkövettem egy hibát és az ezért kiszabott büntetés teljesen jogos volt. Elzártam magamtól a pontszerzés lehetőségét. A második futamon jól kezdtem, de nem tudtam gyorsabb lenni a 80 kg-mal könnyebb Hondáknál. Tiago Montero autója egy bátor fékezést követően hozzáért az enyémhez és két helyet veszítettem. Kár, hogy így alakult és sajnálom, hogy csak a negyedik helyen tudtam végezni.”

Kulcsszavak: autósport, Citroën, Citroen Total WTCC Team
 
Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai „Súlyos” győzelem a Citroën számára Jövőre jön a megújult a Citroen C4 „Súlyos” győzelem a Citroën számára Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló „Súlyos” győzelem a Citroën számára Kris Meeke, Mads Østberg és Khalid Al Qassimi versenyez a Citroen Racing színeiben 2014-ben
 
Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye

Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye

2016. április 04.
Az elsőhöz hasonlóan a második futamon is harmadik lett Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság (WTCC) idénynyitó franciaországi állomásán.
Részletek

Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye

Az elsőhöz hasonlóan a második futamon is harmadik lett Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság (WTCC) idénynyitó franciaországi állomásán.

A Le Castellet-i Paul Ricard-pályán rendezett viadal második vasárnapi versenyén az idén már gyári Hondával versenyző magyar pilóta a hatodik helyről rajtolt. A futamot ezúttal az argentin José-María López nyerte Michelisz portugál csapattársa, a Forma-1-et is megjárt Tiago Monteiro előtt - a sorozat honlapja alapján.

Az első futamban a mohácsi pilóta az ötödik helyről rajtolva szerezte meg a harmadik helyet.

A túraautó-világbajnokság idei második versenyét két hét múlva rendezik a Slovakia Ringen.

Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye

Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó VB, wtcc
 
Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye A Toyota TS040 HYBRID Silverstone-i premierje Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon Három MINI ALL4 Racing versenyautó áll rajthoz a 2016-os FIA Cross Country Világkupa magyarországi futamán Három MINI ALL4 Racing versenyautó áll rajthoz a 2016-os FIA Cross Country Világkupa magyarországi futamán Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt
 
A hétvégén rajtol az Eger-rali

A hétvégén rajtol az Eger-rali

2016. március 31.
A hétvégi Eger-ralival kezdődik a nyolcfutamosra tervezett rali országos bajnokság, amelynek idénynyitó versenyére 200 magyar páros nevezett, a szlovák bajnokságból pedig 45 résztvevő érkezik.
Részletek

A hétvégén rajtol az Eger-rali

A 11. alkalommal sorra kerülő egri viadal szerdai sajtótájékoztatóján Berényi Ákos, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) rali szakágának vezetője emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években kevesebb versenyző indult és kevesebb futamot rendeztek egy idényen belül.

"Most az elsődleges célunk az, hogy mind a nyolc futamot meg tudjuk rendezni, s mindegyik színvonalas legyen" - mondta a szakágvezető, s hozzátette, az új szabályok szerint csak a versenyzők legjobb hat eredménye számít majd bele a végső értékelésbe, ezért komoly taktikai csatára is számítanak.

Lakatos Róbert, az Eger-rali főszervezője kiemelte, hogy öt országból érkeznek pilóták és navigátorok a versenyre, amely az ob leglátogatottabb futama, részben azért, mert ezzel a viadallal kezdődik az idény.

"Nagyon reméljük, hogy balesetmentes lesz az idei Eger-rali, s ehhez a nézők együttműködésére is nagy szükség van" - fogalmazott Lakatos. Hangsúlyozta, nem győzik elégszer felhívni a közönség figyelmét arra, hogy a környezetvédelmi szempontok miatt lezárt területeket kerüljék el, valamint minden esetben kövessék a biztonsági személyzet utasításait.

A hétvégén rajtol az Eger-rali

A címvédő Herczig Norbert ebben az évben is a Skoda Fabia R5-össel versenyez, s jelezte, navigátorával, Igor Bacigallal abban bíznak, hogy a tavalyi gyorsaságukat sikerül "átmenteni" az idei esztendőre.

"A technikai és financiális háttér is összeállt, így minden futamon rajthoz tudunk állni, s reméljük, hogy továbbra is harcban leszünk az első helyért" - mondta Herczig, aki úgy fogalmazott, van miért büszkének lenni a magyar bajnokságra, amely az indulók létszáma és a felvonultatott technikai háttér szempontjából jobb, mint egy Európa-bajnoki futam.

A 11. Eger-ralin szombaton tíz, vasárnap további hat gyorsasági szakasz vár a versenyzőkre. Az össztáv 144,5 kilométer, ebből az első napon 84,5-öt teljesítenek az indulók. Az ünnepélyes rajtceremóniára az egri Dobó téren kerül sor péntek este, az eredményhirdetés és a díjátadás ugyanitt lesz vasárnap délután.

Kulcsszavak: autósport, Eger Rallye, rali
 
A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben A BMW Motorsport a DTM-sikersorozat újabb fejezetére készül A BMW Motorsport a DTM-sikersorozat újabb fejezetére készül Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki
 
„Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal

„Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal

2016. március 30.
Május 6-8. között a Hockenheimring aszfaltcsíkján elrajtol a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja, amelynek futamain idén is Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin és Martin Tomczyk ül majd be a BMW Motorsport nyolc BMW M4 DTM versenyautójának volánja mögé. A szezonnyitóig mindegyik BMW DTM-pilótával egy-egy átfogó interjút közlünk.
Részletek

„Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal

Második interjúnk főszereplője a BMW RMG csapat 34 éves német pilótája, Timo Glock, aki 2016-ban a 16-os rajtszámot viselő DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót viszi pályára a sorozatban.

Timo, miután három évig a BMW MTEK csapatot erősítetted, 2016-ban már a BMW RMG csapat színeiben gurulsz pályára a DTM-ben. Sokat gondolsz a régi emlékekre, vagy inkább az új kihívásokra koncentrálsz?

Timo Glock: „Mindig inkább előre, semmint hátrafelé tekintek, így inkább a jövőre és az előttem álló kihívásokra összpontosítok. Nem tagadom, némi szomorúság azért van bennem, hiszen három nagyszerű évet töltöttem el a BMW MTEK csapatnál. De most már az új kihívásokra koncentrálok. A BMW RMG csapatnál néhány srácot még a Forma-1-es időkből ismerek, és Stefan Reinhold csapatfőnökkel is mindvégig tartottam a kapcsolatot, így lényegesen egyszerűbb volt a váltás. Volt egy nagyszabású csapatépítő eseményünk, ahol mindenkit közelebbről megismerhettem. Hamar sikerült beilleszkednem az új csapatba, még gokartozni is elmentünk, a versenymérnökömmel pedig hosszas beszélgetéseket folytattunk. Máris otthon érzem magam a BMW RMG csapatban.”

Te és a régi-új csapattársad, Marco Wittmann együtt debütáltatok a BMW MTEK csapatnál, amikor az istálló 2013-ban bemutatkozott a DTM-ben. Milyen emlékeid vannak az „újoncok évéből”?

„Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal

Glock: „Rendkívül izgalmas év volt, hiszen az volt a BMW MTEK csapat első szezonja a sorozatban – akárcsak Marco-nak és nekem. Ez pedig egy újabb szempont, ami megkönnyítette számomra a csapatváltást: jól ismerem Marco-t és tudom, hogyan dolgozik. Egészen elképesztő fejlődést produkált az elmúlt két évben, és már nagyon várom, hogy ismét egymás oldalán versenyezzünk.”

Gondoltad volna akkor, hogy Marco lesz a sorozat következő bajnoka?

Glock: „Mindig nehéz előre megjósolni, hogy ki lesz a DTM bajnoka. Való igaz, Marco 2013-ban jó párszor megvillantotta tehetségét, Zandvoort-i pole pozíciójával például azt is bebizonyította, hogy piszkosul gyors tempóra képes. Hihetetlen idényt produkált 2014-ben. Voltak arra mutató jelek, hogy valami egészen rendkívüli van születőben, de a DTM mezőnye olyannyira kiélezett, hogy soha nem tudhatod, ki lesz végül a befutó. 2014-ben már az első két hivatalos teszt után láttam, hogy Marco az a pilóta, akiben nagy lehetőség lappang. Igazam lett.”

Mennyire érzed magadban a bajnoki címet azok után, hogy 2015-ben második DTM-futamgyőzelmedet is megszerezted?

Glock: „Nem hiszem, hogy már ott tartanék. Eléggé egyenetlen teljesítményt nyújtottam az elmúlt három évben, így ez a lépés még előttem áll. Nagyon nehéz feladatról van szó, és jó pár pilóta ugyanebben a cipőben jár: egyszerűen nem tudjuk megmagyarázni, hogy miért, de egyik percről a másikra változik a teljesítményünk. A két futamgyőzelem és a négy dobogós helyezés persze nagyszerű, de egy lépéssel még odébb vagyok a bajnoki címtől. A legfontosabb az idei szezonban az, hogy egyenletesen mindig pontszerző helyen végezzek. Egyelőre ez kell, hogy legyen a célom.”

„Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal

Február végén a spanyolországi Circuito Monteblanco aszfaltcsíkján megkezdődött az idei DTM-szezon intenzív felkészülési időszaka. Mire összpontosítottatok?

Glock: „Az elsődleges szempont számomra kétségkívül az volt, hogy megismertessem magam az új csapattal és átlássam a folyamatokat. Ez igazán könnyedén ment. Ezt követően jó érzés volt végre visszaülni a BMW M4 DTM versenyautó volánja mögé és lerázni róla a port a téli hónapok után.”

Oschersleben, ahol 2015-ben futamgyőzelmet ünnepeltél, idén nem szerepel a versenynaptárban. Magyarországon versenyeztek majd helyette. Melyik pályát kedveled jobban?

Glock: „Mindkettőt imádom, mert kiválóan passzolnak hozzám. 2015-ben mindkét Oschersleben-i futamon remek teljesítményt nyújtottunk, szombaton és vasárnap is nagyon erősek voltunk. Amikor 2014-ben a DTM Magyarországra látogatott, a mogyoródi versenypályán ugyancsak hatalmasat autóztunk: Marco és én a rajtrács első sorából vágtunk neki a futamnak, sajnos én azonban üres kézzel távoztam, miután kiestem. De maga a pálya nagyon fekszik nekem. Mindig is gyors voltam a Hungaroringen, a Forma-1-ben, a GP2-ben és a DTM-ben egyaránt. Nagyszerű vonalvezetésű pályáról beszélünk, ráadásul mindig nagyon sok rajongó vár ott rám. Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra.”

Korábban azt mondtad, Szingapúr a kedvenc versenypályád. Mit szólnál hozzá, ha a DTM-ben ismét lennének utcai futamok?

Glock: „Elég klassz lenne, ha Szingapúrba is ellátogatnánk a DTM-mel. Akár egy éjszakai futamra? De komolyan: a szingapúri Forma-1-es futam utcai pályájának éjszakai látványa több mint lenyűgöző. Van valami egészen különleges abban a pályában, ráadásul ott mindig jó eredményeket értem el. Ezért a kedvenc versenypályáim egyike. Elviekben tényleg szuper lenne, ha a DTM-ben is lennének utcai futamok, a kérdés azonban adja magát: melyik utcai aszfaltcsík birkózna meg a DTM versenyautóival?”

„Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal

Szenvedélyes kerékpározó hírében állsz, olyannyira, hogy a Nordschleife aszfaltcsíkján megrendezett 24-órás kerékpár-versenyen is részt vettél. Mennyire volt kemény megmérettetés?

Glock: „Versenyautóval sokkal-sokkal könnyebb! Ez volt az egyik legkeményebb verseny, amin valaha elindultam. Teljesen alábecsültem a Nordschleife vonalvezetését és soha nem gondoltam volna, hogy ennyire fárasztó tud lenni. Egy körben mintegy 800 méternyi tiszta emelkedő van. A Bergwerk után csak felfelé megy a pálya, aztán ott van a Hohe Acht 18 százalékos emelkedője is. A Döttinger Höhe után azt várnád, hogy végre egyenes szakasz jön, de valójában némileg az is emelkedik. Egy szó mint száz, a Nordschleife kerékpáron ülve roppant fájdalmas egy pálya. De ettől még hatalmas móka volt! Tavaly ismét beneveztem a Deutsche Post Speed Academy színeiben, de pont egybeesett a Spa-Francorchamps aszfaltcsíkján megrendezett 24-órás megbízhatósági versennyel, így nem tudtam végigcsinálni. Idén megint csak eléggé tele van a naptáram, úgyhogy nem vagyok benne biztos, hogy idén összejön. De mindenképpen végig akarom még egyszer csinálni – még akkor is, ha borzasztóan kemény volt.”

Laguna Seca aszfaltcsíkján te is versenypályára vitted február végén a vadonatúj BMW M2 Coupé modellt az újságíróknak szervezett nemzetközi sajtóeseményen. Hová sorolnád a kompakt sportolót a legjobb BMW modellek listáján?

Glock: „Az én szememben a BMW M2 Coupé az egyik legjobb BMW M modell, amelyet valaha vezettem. Ugyan nem annyira erős, mint a BMW M4 vagy a BMW M5, de olyan közvetlen és annyira agilis, hogy a BMW M2 Coupé volánja mögött minden másodperc egy felejthetetlen adrenalin-löket. Ez a modell a vezetés lélegzetelállító élményét kínálja, ami a legnagyobb dicséret, amelyet autó kaphat.”

Te és Augusto Farfus is, aki szintén ott volt a kaliforniai bemutatón, igen látványos driftelős videókat osztottatok meg a Facebookon. Hogy van az, hogy minden versenyző ennyire jól tud driftelni?

Glock: „Elég korán megtanuljuk, hogyan játsszunk az autó határaival. Jó pár nagyszerű fotót készítettünk, akárcsak Martin Tomczyk és António Félix da Costa egy héttel később. Rendkívül látványos esemény volt. Arra törekszünk, hogy időről időre lenyűgözzük a rajongóinkat, és úgy hiszem, ez egy újabb állomás volt e téren.”

Kulcsszavak: autósport, BMW M2 Coupé, DTM, Timo Glock
 
Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Herczig Norbert és Ferencz Ramón balesettel fejezte be a Portugál Rallyt Herczig Norbert és Ferencz Ramón balesettel fejezte be a Portugál Rallyt „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal Monacói Nagydíj - Harminc év után ismét Rosberg-siker a hercegségben
 
A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit

A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit

2016. március 29.
Kedd reggel a Zengő Motorsport bejelentette a 2016-os WTCC pilótáinak nevét. Ficza Ferenc és Nagy Dániel a csapat színeiben állnak rajthoz.
Részletek

A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit

Kedd reggel a Zengő Motorsport bejelentette a 2016-os WTCC pilótáinak nevét. Ficza Ferenc és Nagy Dániel a csapat színeiben állnak rajthoz.

A hír mely a Zengő Motorsport oldalán megjelent:

Nincs több találgatás, két autóval indulunk, és ők vezetik a zengős Hondákat! A rosszabb hír, hogy benne van a pakliban, hogy csak Ficza autója készül el a startra. Gondolhatjátok, hogy mindenki beleszakad, hogy mégis sikerüljön. Őszintén, lehetetlennek tűnik. De, ha nekünk sem sikerül, akkor senkinek!

Történetünk egy új fejezeténél nem Michelisz Norbert utódját, hanem két fiatalt, Ficza Ferit (19) és Nagy Danit (17) szeretném nektek bemutatni, bár sokan ismeritek őket.

Hogy milyen korán kezdték, az nagyon is jellemző adat.

Fecó, mire jogsiért mehetett, addigra hat bajnoki címet húzott be. Mondjuk, a léc magasan volt a családban, édesapja 11-szeres bajnok, igazi old-scool versenyző. Ficza tudja, mire kell hajtani, tavaly a Hungaroringen ETCC futamot nyert, volt is tombolás a nézőtéren, tuti elkíséri egy életre.

A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit

Nagy Dániel a 17 éve alatt két címet szerzett az RCM Suzuki Kupában, 17 évesen ő is kétszeres bajnok volt, ám ennél is nagyobbat villantott tavaly a Red Bull Ringen, a TCR futamon. Soha nem vezette azt a SEAT-ot, amivel beneveztük, és amivel végül a harmadik időt futotta a kvalin, és a legjobb SEAT-os lett. Imádták a versenyzők és az újságírók is. Mesébe illő sztori volt.

Mégis, szeretnénk, ha most nem megfelelni akarnának, - például a Michelisz-mániának - hanem magukhoz képest a legtöbbet fejlődni. A legfontosabb dolgok adottak, de ne hasonlítsuk őket senkihez. Nem is kell!

Michelisz Norbi ugyanis ott lesz a futamokon, továbbra is, nem kell őt pótolni, ő már a dobogóért kell, hogy harcoljon a Jedik között. A mi „padavanjaink” persze velünk együtt álmodhatnak a sikerről, de addig van megint némi teendő. Elég, ha tudják, hogy átjárja őket az erő. Meg kell tanulniuk uralni.

Nagyon fontos részlet, hogy a tavalyi autóval indulunk, vagyis az idei fejlesztéseket nem hívjuk le, leginkább tanuláshoz kell most a technika. Akkor lenne most értelme a legfrissebb specifikációjú autót üzemeltetni, ha ki is tudnánk használni valósan a benne rejlő teljesítményt. Ahhoz pedig minimum az kellene, hogy mindenki, mindenkivel összeszokjon. A munka most kezdődik, tudjuk, hogy hamar össze fogunk rázódni.

A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit Ez a technika szerethető villantásokra lesz igazán alkalmas. Ez nem azt jelenti, hogy már fel is adtuk, dehogy! Csak nézzük reálisan a dolgokat. Most az összes 2016-os autótól tartanunk kell elsőre, így már érthetőbb, hogy miért lesz bravúr, mondjuk egy pontszerzés.

Komolyan mondom, sok mindent láttam én már a tíz évünk alatt, de ekkora versenyt még soha nem futottunk az idővel! A motor valahol a nagyvilágban, a kasztni, váltó már a kamionban. Abban bízhatunk csak, hogy mindenki azonnal elküldi, leigazolja, utalványozza, másolatot készít, postázza, iktatja. És igen, ez is mind, valahol a nagyvilágban. Egy igen komoly együttállásra van szükségünk, hogy mind a két autó a rajtrácson legyen.

Várható, hogy az utolsó pillanatban kerülnek be bizonyos alkatrészek az autókba, és az is várható, hogy kb. az időmérő előtt két perccel fog életre kelni a motyó. Utána megkérjük a fiúkat, ne siessenek, mert az első kanyarban etető-csúzlival szeretnénk fellőni rájuk az utolsó pillanatban érkező matricákat.

Önkívületben dolgozik az újjászervezett csapat. Nem biztos, hogy pontosan tudták, hogy tegnap volt Húsvét. Ha tudták is, teljesen máshol járt az agyuk, pedig az ő lelküket is hazahúzta volna a családjuk. Michelisz Norbival a mérnökeink is távoztak a JAS-hoz, alaposan megrágcsálta az állományt az átigazolási időszak. Nagyon nehéz helyzetben kell most építkeznünk. Őrült napok következnek!

Az a célunk, hogy újra elkezdjük, és, hogy újra megcsináljuk! Már nem kell a legelejétől kezdenünk. Hiszen az autók elérhetők, és az ifjú tehetségek is lassan ránk rúgják az ajtót. A szurkolóknak pedig az egyik legédesebb szezon lesz az idei. Micheliszék a profikkal püfölik majd egymást, mi pedig csak a pillanatot várjuk az ifjúsággal, hogy ismét csak rólunk szóljanak a hírek.

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel, wtcc, Zengő Motorsport
 
Dupla győzelemmel a bajnokság élén Tim Gábor Dupla győzelemmel a bajnokság élén Tim Gábor A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit 120 év motorsport – A Mercedes-Benz sikertörténete A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye
 
Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián

Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián

2016. március 28.
Fölényes győzelmet aratott Szabó Krisztián Máriapócson a Rallycross Közép-Európai és Országos Bajnokság II. futamán a super 1.6-os kategóriában.
Részletek

Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián

A német Volland Racing versenyzője, aki tavaly újoncként az Európa-bajnokságon bronzérmet szerzett, most először indult Magyarországon az Mk II-es Skoda Fabia-val.

„Nagyon élveztem a versenyt, bár vasárnap nehezen melegedtem be, ráadásul erre a pályára még nem voltak beállításaink, hiszen soha nem versenyzett még itt a csapat. Örülök, hogy már az előfutamok során voltak kemény ellenfeleim, mert a célom az volt, hogy az Eb szezon kezdete előtt legyen lehetőségem visszarázódni a versenyzésbe.” – mondta a 23 éves versenyző.

„Április 15-én indul az Európa-bajnokság Portugáliában. Addig terveink szerint egy futamon rajthoz állok a holland rallycross bajnokságban, hogy még felkészültebben érkezzek majd a szezonnyitóra Montalegre-be.” – tette hozzá Szabó Krisztián, aki idén nagyon komoly célt tűzött ki maga elé.„Ez az autó két évvel ezelőtt már nyert bajnokságot, én tavaly újoncként harmadik lettem vele, remélem idén ismét ez lesz a bajnok autó.” – fejezte be nevetve a magyar pilóta, aki korábban már kétszer nyert Európa-bajnokságot autocrossban.

Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián

Kulcsszavak: autósport, rallycross, Szabó Krisztián
 
A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián Michelisz harmadik a Salzburgringen Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán Michelisz harmadik az utolsó futamon, övé a privát bajnoki cím Michelisz harmadik az utolsó futamon, övé a privát bajnoki cím Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 341 - 350