Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 371 - 380
Az eredeti Forma 1-es Williams versenyautó Magyarországon az Avalon Parkban!

Az eredeti Forma 1-es Williams versenyautó Magyarországon az Avalon Parkban!

2015. december 14.
A HELL ENERGY Magyarország Kft. – az első magyar cég, amelyik bekapcsolódott a száguldó cirkusz szponzorálásába – úgy döntött, hogy megvásárolja a 2009-2010-es Forma 1-es szezonban támogatott AT&T Williams csapat versenyautóját, hogy azt Miskolctapolcán az idén megnyílt Avalon Parkban kiállítva minden vendég és autó-motorsport rajongó közelről is megtekinthesse.
Részletek

Az eredeti Forma 1-es Williams versenyautó Magyarországon az Avalon Parkban!

A világklasszis versenyautót Czollner Gyula F1 szakkommentátor leplezte le a mélygarázs bejáratánál kialakított végső helyén.

A piacvezető magyar energiaital-gyártó cég vezetősége úgy döntött, hogy a vállalat nemzetközi sikerének zálogát, a két éven át támogatott Forma 1-es versenyautót szeretné Magyarországra hozni, hogy a cégcsoport legújabb turisztikai beruházásának látogatói testközelből is megcsodálhassák. A miskolctapolcai Avalon Park mélygarázsában kiállított AT&T Williams autó a legmodernebb Forma 1-es versenyautó, mely hazánkban megtekinthető. Korábban csak a kilencvenes évek egyik járműve volt hazánkban. A most Magyarországra érkezett autót olyan nagyszerű Forma 1-es pilóták vezették, mint Rubens Barrichello, Nico Rosberg és az autóval a 2010-es Brazíl nagydíjon pole pozícióból induló Nico Hülkenberg.

„Ez a versenyautó, nem csak a Forma 1, hanem immár a HELL történelmének is egy darabja, amelyre igen büszkék vagyunk. Az autó nagyon sokat jelent számunkra, hisz a nemzetközi piacokon elért gyors export sikereinket és a márka ismertségét a Forma 1-es sportág támogatása hozta meg számunkra. Szerettük volna, ha a HELL energiaital fogyasztóinak és természetesen az autó-motor sportág rajongóinak is lehetősége lenne, hogy testközelből is megismerkedjenek egy Forma 1-es versenyautóval. Erre korábban nem volt lehetőség, hiába ad otthont a szezon egyik versenyének Magyarország a Hungaroringen és bárhol a világon testközelből csak itt nálunk az Avalon Parkban lehet megtekinteni.” –nyilatkozta Tóth Eszter Anna, a HELL PR igazgatója.

Az eredeti Forma 1-es Williams versenyautó Magyarországon az Avalon Parkban!

Az eredeti Forma 1-es Williams versenyautó Magyarországon az Avalon Parkban!

 


 
Kulcsszavak: autósport, Avalon Park, forma 1, Hell Energy
 
Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Maxime Martin a DTM második hétvégéjének legeredményesebb BMW-pilótája Maxime Martin a DTM második hétvégéjének legeredményesebb BMW-pilótája Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Ma tesztelt először a B3 Racing új pilótája a Hungaroringen Ma tesztelt először a B3 Racing új pilótája a Hungaroringen A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!
 
Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán

Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán

2015. december 03.
Az MR Racing SE két párossal képviseltette magát a múlt hétvégén Horvátországban megrendezett 6.Santa Domenica Rally Show-n, ahol a Borbás Szabolcs - Istvics Gergő  megnyerte a Pro sport kategóriát.
Részletek

Kiválló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán

Borbás Szabolcs a horvátországi versenyen probálta ki először a jövő évre szánt technikát a Citroen DS3 R3-at. A verseny után kézenfekfő a kérdés, hogy milyen az új autó?

„Várakozáson felüli! A verseny előtt egy kis kőbányában teszteltük a Citroent, de még ezzel együtt sem tudtuk, hogy milyen lesz a DS3 R3.  Santa Domenica esetében inkább technikás mintsem tempós pályáról beszélhetünk. Szuper volt! Istovics Gergővel még sosem mentem. A dolog pikantériája az volt, hogy öt gyorsból hármat teljesítettem Gergővel, kettőt pedig Kovács Antival, úgyhogy teljesen jó volt. Bár buliból ült be, de Anti ugyanúgy diktált, mint bármelyik navigátor és megdicsért, hogy jól autózok, ami szerintem nagy szó, mert ő egy elég kritikus ember. Egy-két tanáccsal is ellátott, mert ő mégis csak pilóta szemmel nézi a gyorsaságikat. Amire álmomban sem gondoltam volna a hétvége előtt, hogy versenykörülmények között meg tudtuk verni Rok Turkot.

Kiválló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán

Igaz, hogy ő még soha életében nem ment murván, csak havas versenyeken, de nekem is ez volt az első versenyem a Citroennel és ez egy hatalmas fegyvertényén, hogy egy ilyen komoly pilótát le tudtunk győzni. Nyílván aszfalton sokkal gyorsabb lenne, mint én, de ez egy így hatalmas élmény volt. Gergővel végig azon voltunk, hogyha ott tudnánk lenni a közelében, az kiváló lenne, erre az első gyorson adtunk neki tizenkét másodpercet, a másodikon pedig hármat.

A harmadik szakasztól kezdve már a szlovén fiú volt a gyorsabb, de meg tudtuk őrizni az előnyünket a verseny végéig. Volt egy olyan gyorsunk, amikor a motor lenyomta a turbócsövet és ezért is jó volt a verseny, mert találkoztunk az új autó egy-két hibájával, amit a srácok orvosolnak majd, hogy a Mikulás Rallye-n teljes erővel tudjunk majd menni. Úgy érzem, ez lesz az az autó, ami közel áll majd hozzám. Nincs hatalmas tempó, de mégis hasonlít egy Mitsubishihez. 5000 környékén kell elváltani, és csak megy, csak megy, csak megy. Nagyon jó kocsi!”

Kovács Antal és Istovics Gergő az abszolút futamgyőzelemért szállt harcba a Santa Domenica Rally Show-n, de egy sajnálatos baleset szertefoszlatta a kaposvári kettős aranyos álmait.

Kiválló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán

„Az első három szakaszból kettőt megnyertünk, de két ezredmásodperccel volt egy korai rajtunk, amit természetesen elfogadunk, mert bemozdultunk, de ez szerintem természetes ilyen kiélezett küzdelemben. Így álltunk a három szakasz után 5,3 másodperc hátránnyal a harmadik helyen. Nyílván, ha nincs a 10 másodperc büntetés, akkor 4.7-tel mi vezetjük a versenyt, de hogy egy közhellyel éljek, a sportban nincs ha, illetve volna. Annak örülünk, hogy jó időket tudtunk szaladni, jó időjárási körülmények között egy flottul szervezett versenyen.

A rajtceremónia megint non plusz ultra volt, ahogy a szervezők hozzáállnak a versenyzőkhöz az elképesztő, de ezt már sokszor elmondtam, ismét csak ismételni tudom magam. Elég veretes ellenfeleket kaptunk, azt tudtuk, hogy Hideg Krisztián és a Botka Dávid nagyon gyors lesz, ez be is igazolódott, viszont az örömmel tölt el, hogy abból a három gyorsaságiból, ami nekünk jutott, abból kettőt gond nélkül meg tudtunk nyerni. Aztán jött egy sajnálatos baleset, ami Hideg Krisztiánnal történt. Mivel közösen versenyeztünk a mi autónkkal, ezért az az incidens a mi versenyünk végét is jelentette. Sajnálom Krisztiánt kijárt volna neki egy jó eredmény, de azt gondolom, hogy nekünk is. Az autónkkal ellentétben a kedvünk az töretlen, és teljes erőbedobással a Mikulás Rallye-ra koncentrálunk. Bízunk benne, hogy a mostani tempónkat át tudjuk menteni oda is!”
 
Kulcsszavak: autósport, Borbás Szabolcs, Istvics Gergő, MR Racing
 
Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán "Fokozatos ébresztés" állapotában a volt hétszeres világbajnok Forma-1-es versenyző Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen A Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét A Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik! Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!
 
Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság

Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság

2015. november 26.
Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság versenysorozata a közel-keleti emírségbe, Dohába. A MOL-csoport által immár negyedik éve támogatott Zengő Motorsport versenyzője, Michelisz Norbert összetettben a hatodik helyről várja a folytatást.
Részletek

Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság

A 2004-ben átadott Losail International Circuit először látja vendégül a WTCC népes mezőnyét és a világbajnoki sorozat életében először rendeznek lámpafényes éjszakai futamot. A thaiföldi pályával ellentétben ugyanis ez a pálya rendelkezik FIA licenccel és 2007-ig ez a sportlétesítmény büszkélkedhetett a legnagyobb állandó világítással rendelkező projekt titulussal, amit ma már a Yas Marina Circuit (Abu Dhabi) birtokol.  A versenypálya 5380 méter hosszú ahol a versenyzők kétszer 12 kört fognak megtenni pénteken. A legtöbb súlyt ismét a Citroenek fogják cipelni (+60 kg), a Hondákba +40 kg-ot, a Ladákba +10 kg-ot fognak beletenni.

A világbajnoki cím sorsa már eldőlt, hiszen a Citroennel versenyző José María López behozhatatlan előnyre tett szeret márka és csapattársai előtt, de a második-harmadik hely sorsa még nem dőlt el, ugyan is Loeb és Muller között mindössze öt pont a különbség.

Ugyancsak nem dőlt el az összetett hatodik hely sorsa, hiszen Michelisz, a thaiföldi balszerencsés verseny után, csupán egy ponttal előzi meg márkatárását, a portugál Tiago Monteirot.

Valamint nem tudni még, kihez kerül a Yokohama Drivers’ Trophy ugyanis a magyar pilóta előnye csupán hét pont a marokkói Mehdi Bennanival szemben.

Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság

Michelisz Norbert


Hihetetlen, hogy milyen gyorsan elrepült a 2015-ös évad és immár a katari versenyhétvégére készülünk. Sajnos a legutóbbi futamok balszerencséjének következtében nehéz helyzetben vagyunk, hogy a szezon elején kitűzött célokat teljesítsük, de az utolsó, közel-keleti versenyhelyszínen is beleadunk mindent, hogy a szezont szép élményekkel fejezzük be. A versenypálya elsősorban nyújtott és lendületes kanyarjairól ismert, ahol a kevés előzési pont és a rettentő magas külső hőmérséklet jelenti majd a legnagyobb kihívást a versenyzőknek. A WTCC történetében ráadásul először, villanyfényes körülmények között bonyolítják majd le a két versenyfutamot, ami azonban nagy változást nem hoz az erőviszonyokat illetően. Nehéz hétvégére számítok, ugyanis továbbra is 40 kg büntetősúllyal versenyzünk majd, de ha ezúttal több szerencsénk lesz, mint legutóbb Thaiföldön, akkor remélem, hogy dobogón fejezzük be az évet!

Kelenvölgyi Ágnes, a MOL-csoport szponzorációs vezetője

Norbi az idei szezon utolsó versenyén Katarban küzd meg az elsőségért és a privát versenyzők bajnoki címéért. A rajongókkal együtt izgatottan várjuk a futamot, hogy láthassuk Norbit, amint minden tehetségét, ambícióját és elszántságát latba vetve száguld végig az éjszakai pályán, hogy elérje céljait. Hatalmas büszkeség számunkra, hogy vállalatcsoportunkhoz hasonlóan Norbi Magyarországról indulva nemzetközi szinten képes versenyezni a legkiválóbbakkal.

Az időterv merőben eltér a korábbiaktól, mivel a három edzést csütörtökön, az időmérőt és a futamokat pénteken tartják meg.

Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság
Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó VB, wtcc, zengő motor
 
A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban? Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban? Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság NISMO.TV, az új YouTube csatorna
 
A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei

A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei

2015. november 24.
A Citroën a technikai sportok történetében egyedülálló diadalmenete során, az 1993-tól 2015-ig tartó időszakban tizenöt világbajnoki trófeát szerzett: ötöt a tereprali világkupákon (Cross Country Rally World Cup), nyolcat a  WRC-ben, kettőt pedig a túraautó-vb-ken (WTCC).
Részletek

A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei

Ezek a sportsikerek, amelyek a márka megújulásához és megerősödéséhez, valamint egy egészen új márkakép kialakulásához is jelentősen hozzájárultak, mélyen beleivódtak a Citroën márka génjeibe.

A versenyszezon végének közeledtével a Citroën nyilvánosságra hozta a következő időszakra vonatkozó terveit, melyek a számára oly’ fontos értékek – a csapatszellem, a kreativitás és a teljesítőképesség határainak feszegetése – köré épülnek. A Carlos Tavares, a PSA Peugeot Citroën csoport igazgatótanácsának elnöke által meghatározott stratégiával összhangban a márka a továbbiakban egyetlen világméretű megmérettetésre igyekszik összpontosítani a sporttal kapcsolatos összes tevékenységét.

Valamennyi jelenlegi motorsport-kategória alapos tanulmányozását követően a Citroën úgy döntött, hogy a jövőben a FIA WRC (World Rally Championship) világbajnoki sorozatában szeretné folytatni a versengést. A márka ralisport terén a múltban elért eredményei ismeretében szinte magától értetődik ez a választás, amely azonban most inkább a jövőről szól.   

„Nyolc világbajnoki címmel és a rekordszámú 94 futamgyőzelemmel a Citroën példa nélkül álló sikereket ért el a WRC-ben – emelte ki Linda Jackson, a Citroën márka igazgatója. – A rali egy fantasztikus sport, amely lenyűgöző helyeken és környezetben teszi próbára az autók és vezetőik teljesítményét, megbízhatóságát és kitartását. A következő évadokat, melyeknek 2016-tól Kína is az egyik állomásuk lesz, az élő televíziós közvetítéseknek köszönhetően egyre többen követhetik majd nyomon szerte a világban. Márkánk 2017-re, vagyis arra az évre tervezi visszatérését a WRC-be, amikor az életbe lépő új előírásoknak megfelelően az eddigieknél is vonzóbb megjelenésű, új raliautók állhatnak majd rajthoz. Minden adott tehát ahhoz, hogy új sporttörténeti fejezetet nyissunk márkánk életében. Sikerekben gazdag múltunkra való tekintettel meglehetősen komolyak az elvárások. Próbálunk azonban szerények maradni, és céljainkat apró, fokozatos lépésekben megvalósítva visszatérni a csúcsra.”

A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei

A WRC raliautók 2017-ben megjelenő új generációjával karakteresebb és erőteljesebb, látványsabb aerodinamikai megoldásokat alkalmazó autók váltják le a 2011-ben megjelent korábbi modelleket.  Az előírások drasztikus változásai remek lehetőséget teremtenek a Citroën Racing csapat számára, hogy felvegye a harcot versenytársaival, miután a 2016-os évet teljes egészében az új modell kifejlesztésére fordítja.

„Sosem rejtettük véka alá a 2017-es WRC-szabályokkal kapcsolatos várakozásainkat. Már az egész csapat az új elvárások lázában ég – fogalmazott Yves Matton, a Citroën Racing Team vezetője. – Örülünk, hogy végre lehetőséget kapunk látványosabb autók építésére, ugyanakkor tudjuk hasznosítani a Citroën C-Elysée WTCC-inken végzett motorfejlesztéseket is. Erőforrásaink hatékonyabb kezelése érdekében úgy határoztunk, hogy egyelőre  minden erőnket egy új WRC modell kifejlesztésére összpontosítjuk. Ezen okból kifolyólag a Citroën mint csapat nem vesz részt a 2016-os ralivilágbajnoki küzdelemben. Ettől függetlenül figyelemmel fogjuk kísérni a WRC évadot, különös tekintettel a FIA Junior WRC, illetve az idei junior világbajnok Quentin Gilbert részvételével zajló WRC2 versenyekre.”

Harmadik évad a FIA WTCC-ben

A Citroën Racing ugyanakkor nem szeretne teljes mértékben kimaradni a következő évad autóversenyeiből. A FIA 2014-ben útnak indított WTCC versenyprogramja a soron következő, harmadik évaddal a végéhez ér.

A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei

A Citroën Total csapata, amely a túraautó-pályákon történt megjelenése óta magabiztosan uralja a WTCC versenykategóriát, jövőre is szeretné megvédeni világbajnoki címét mind a konstruktőrök, mind pedig a pilóták egyéni küzdelmében. A következő évadban két Citroën C-Elysée WTCC fog rajthoz állni, az utóbbi idők nyolc túraautó-világbajnoki címéből* hatot begyűjtő argentín José María López és a francia Yvan Muller „vezetésével”.

„Továbbra is szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni magunkból, s ehhez jövőre csapatunk két autót indít hadba a világbajnoki címvédés feladatával – tette hozzá Yves Matton. – Egy új, és roppant ambiciózus konstruktőr érkezésével jövőre még kiélezettebb küzdelemre számíthatunk. Pechito és Yvan azonban egy igen összeszokott páros, akiknek mindennél fontosabb a csapatunk sikere. Jövőre még szorosabban együtt kell működniük ahhoz, hogy a Citroën maximális sikerrel zárhassa a WTCC programot. Ettől függetlenül további Citroën C-Elysée WTCC modellek is rajthoz állhatnak majd a Sébastien Loeb Racing team képviseletében.” 

„Az előző két év minden kétséget kizáróan pályafutásom két legsikeresebb esztendeje volt. Ezért nagyon örülök, hogy 2016-ban is folytathatom a versenyzést a Citroën Racing csapatával – kommentálta a döntést Pechito López. – Továbbra is mindannyian keményen fogunk dolgozni, hogy a Citroën C-Elysée WTCC legyőzhetetlen maradjon a kategóriában. Végső célunk pedig mindkét világbajnoki címünk megvédése!”

„Büszkeséggel tölt el, hogy részt vehettem a FIA WTCC verhetetlen csapatának eddigi diadalmenetében. És hatalmas megtiszteltetés számomra, hogy egyike lehetek azoknak, akiket a Citroën kiválasztott a folytatásra – nyilatkozta  Yvan Muller. A továbbiakban alkalmazkodnunk kell majd az új felálláshoz, de szerencsére bizton számíthatunk a csapatunk tapasztalataira és támogatására, hogy a munka az eddig megszokott magas színvonalon folytatódik.”
A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei

Sébastien Loeb: új terep – új kalandok


Sébastien Loeb, aki a Citroën színeiben kilenc egyéni világbajnoki címet szerzett, az autósport történetének egyik legsokoldalúbb pilótája. A hihetetlenül tehetséges versenyző eddigi pályafutása során – a WTCC mellett – 24 Hours of Le Mans, F1, GT, Pikes Peak futamokon is rajthoz állt. Következő lépésnek a Dakar ralit szemelte ki magának, ahol újra egykori versenyzőtársa, Daniel Elena oldalán ül volánhoz, immár a Peugeot Sport team képviseletében. A PSA Peugeot Citroën csoport emblematikus alakja tehát pirosból most kékbe öltözik, és ezzel a váltással vélhetőleg egy újabb izgalmas fejezet kezdődik az életében.

„Ez kétségkívül egy korszak lezárultát jelzi az életemben, de ma elsősorban örömömnek szeretnék hangot adni, hogy kivehettem részem a Citroën WRC és WTCC világbajnokságokon elért sikereiből – fogalmazott Sébastien Loeb. – A győzelmi adatoktól és rekordoktól függetlenül csodás pillanatokat éltünk át együtt. Szinte hihetetlen, hogy ennek az elképesztő csapatnak a legtöbb tagja már tizenöt évvel ezelőtt is együtt volt. Hiányozni fog az ő sikervágyuk és határtalan lelkesedésük, de nem megyek messzire…Továbbra is a PSA Peugeot Citroën csoport színeiben versenyzem, csak éppen egy új terepen...”

„Az utóbbi 15 évben Sébastien Loeb és a Citroën történelmet írtak. Egészen hihetetlen közös sikertörténetük hosszú ideig meghatározó lesz az autósport történetében. Szeretnénk köszönetet mondani neki a rengeteg győzelemért, trófeáért és rekordért, amelyek mindegyike segítette márkánk megújulását és nemzetközi megítélésünk felívelését – hangsúlyozta Linda Jackson. – Sébastien most a PSA csoport egy másik márkájával új kalandokra indul, mi pedig szép közös sikereket kívánunk nekik, már a jövő évi Dakar ralin is.”

Kulcsszavak: autósport, Citroen Racing, FIA, Sébastien Loeb, wtcc
 
Michelisz Norbert dobogón végzett Makaóban Michelisz Norbert dobogón végzett Makaóban A Škoda is beállt az Apex Racing mögé A Škoda is beállt az Apex Racing mögé Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei Michelisznek a dobogó a célja a Hungaroringen
 
Rióra hangolnak Bús Edina és Tasi Attila, a B3 Racing pilótái?

Rióra hangolnak Bús Edina és Tasi Attila, a B3 Racing pilótái?

2015. november 18.
Bús Edinát és Tassi Attilát, a B3 Racing pilótáit múlt hét szombaton lencsevégre kapták, amikor a Hungaroringen Audi-kat teszteltek.
Részletek

Rióra hangolnak Bús Edina és Tasi Attila, a B3 Racing pilótái?

Nem is akármilyen autókba ülhettek be a versenyzők, Audi A3 Limousine-ok motorját melegíthették a Groupama Vezetéstechnikai Centrumában. De miért volt Edina és Attila az Audi-k gyűrűjében? Talán szériát vált a B3 és jövő évi versenyszezonját már az Audi-val kezdi?

Csúszós pálya, éles kanyarok és tíz Audi A3 Limousine száguldozott szombaton a Hungaroringen. Nem kis meglepetésre, a fehér sportautókban  Bús Edinát és Tasi Attilát, a B3 Racing  pilótáit is fel lehetett fedezni, mely felvetette a kérdést, hogy talán szériát váltanak a 2016-os versenyszezonra. Valójában az Audi A3 Limousine-okat csak egy felkérésnek eleget téve vezették a B3 Racing pilótái, magyar olimpikonokkal közösen. A szerencsés kiválasztottak Magyarország egyik legmodernebb vezetéstechnikai pályáján különböző nehézségű, játékos feladatokat kaptak, hogy a riói olimpiára készülő sportolók szponzori autóit kipróbálják. Az olimpikonok vezetéstechnikai szokásaikat szerették volna fejleszteni, Edina és Attila pedig tudásukkal próbáltak nekik segíteni. A fényképek megtévesztőek lehetnek, de szó sincs arról, hogy Audi szériába váltana a B3 Racing.

A tesztelés annyira jól sikerült, hogy látványos videó is készült róla. Az alábbi linken megtekinthető, hogy Bús Edina és Tasi Attila milyen bravúrosan trükköznek az autókkal.

Rióra hangolnak Bús Edina és Tasi Attila, a B3 Racing pilótái?

Kulcsszavak: B3 Racing, Bús Edina, Groupama Vezetéstechnikai Centrum
 
A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Rióra hangolnak Bús Edina és Tasi Attila, a B3 Racing pilótái? Most Bódisnak sikerült a rajt Kiss Norbi ismét a B3 Racing SEAT színeiben Kiss Norbi ismét a B3 Racing SEAT színeiben Bajnokokkal tesztelte elektromos gokartját a HELL Bajnokokkal tesztelte elektromos gokartját a HELL Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban? Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban?
 
José María López ismét világbajnok!

José María López ismét világbajnok!

2015. november 03.
Egy magabiztos pole-t követő rajt-cél győzelemmel José María López már az első futamban bebiztosította magának második FIA WTCC világbajnoki címét a Citroën Total csapat színeiben.
Részletek

José María López ismét világbajnok!

A szabadedzéseken még nem teljesen rajzolódtak ki az erőviszonyok, az időmérőn azonban már kijátszották kártyáikat a versenytársak. Az előző nap tapasztalatait ügyesen hasznosítva az öt Citroën C-Elysée WTCC-pilóta – csapatuk történetében először – teljesen kisajátította magának a Q3 öt első helyét. A szezonban immár hatodszor José María López bizonyult a leggyorsabbnak, mögötte Sébastien Loeb, Yvan Muller, Ma Qing Hua és Mehdi Bennani következett.

Mire késő délután felsorakoztak a versenyzők az 1. futam rajtrácsán, már roskadásig megtelt a Chang International Circuit központi lelátója. A verseny meglehetősen extrém körülmények között – 33 °C-os hőségben, 60%-os páratartalom mellett, 45 °C-ra felforrósodott aszfalton – vette kezdetét.

A piros lámpák kialvásakor José María López igazi repülőrajtot vett. Bevágott Sébastien Loeb elé, miközben Ma Qing Hua és Yvan Muller egymással viaskodott. Utóbbi nem jutott nagyon messzire: miután két versenytárssal is összeakadt, törött hátsó tengelyével kénytelen volt elhagyni a pályát. Medhi Bennani ügyesen kihasználta a helyzetet és átmenetileg megszerezte magának a harmadik helyet.

José María López ismét világbajnok!

A safety car távozása után Ma Qing Hua megelőzte marokkói csapattársát, és az első négy helyen így kialakult sorrend már nem is változott a célig. José María López – Sébastien Loeb folyamatos szorongatása ellenére is – be tudta húzni kilencedik futamgyőzelmét a szezonban, és ezzel elegendő pontot szerzett ahhoz, hogy bebiztosítsa magának második FIA WTCC világbajnoki címét. Az ünneplés azonban későbbre maradt, mert hamarosan elrajtolt a 2. futam is – nem kisebb káosszal, mint az első. Yvan Muller már az első kanyarban távozásra kényszerült, miután összeakadt Ma Qing Huával. Az első kört Michelisz Norbert zárta az élen, akit Monteiro, Chilton, Loeb, Ma és López követett.

A verseny ezután is elég hektikusan alakult, egymást érték az előzések. Sébastien Loeb azonban fokozatosan egyre előbbre jutott, egészen a második helyig. Fokozva a tempót már Monteiro nyakában lihegett, amikor a túlságosan gyenge fényviszonyok miatt a piros zászló véget vetett a futamnak.

Sébastien Loeb így kénytelen volt beérni a második hellyel; Ma Qing Hua és José María López pedig, akik szintén látványos előzéseket hajtottak végre, mögötte értek célba.


Kulcsszavak: autósport, C-Elysée, Citroën, Citroen Total WTCC Team, José María López
 
Nehéz időmérő után újra dobogón Kiss Norbi a Nürburgringen! Nehéz időmérő után újra dobogón Kiss Norbi a Nürburgringen! Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája José María López ismét világbajnok! Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal
 
Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is

Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is

2015. november 03.
Bronzérmet szerzett Las Vegasban az elmúlt hétvégén Szabó Krisztián az Amerikai Kamion Bajnokságban (Champ Truck). Így a 23 éves versenyző két bronzéremmel zárta az évet, hiszen az FIA Rallikrossz Európa-bajnokság összetettjében is a dobogó 3. fokára állhatott.
Részletek

Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is

„Örülök, mert nagyon jól sikerült az egész hétvégém, és elértem, amit kitűztem magamnak, ebben a szakágban is dobogóra állhattam” – értékelte a hat futamból álló hétvégét Szabó Krisztián, aki mindegyik versenyen az első két hely valamelyikén végzett.

„Nagyon jó idő volt végig, körülbelül 28 fok, az autó is kifogástalanul működött. Bár az időmérőn csak második lettem, nem sokkal kaptam ki, és a szombati mindkét versenyt is második helyen fejeztem be. Vasárnap az első futamot sikerült megnyernem egy jó rajt után, a többin pedig szintén második lettem.”

A 23 éves Szabó Krisztián ebben az évben két nagy kihívást teljesített, ráadásul két egészen eltérő műfajban. Az FIA Ralikrossz Európa-bajnokság Super 1600-as kategóriáját újoncként harmadik helyen zárta két hete egy Skoda Fabiával, a legutóbbi hétvégén pedig az Egyesült Államokban futó kamionos sorozat, a ChampTruck World Series fináléjában vett részt Volvo VNL 670 versenygépével a Las Vegasi Vegas Motor Speedway-en.

Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is

„Azért örülök különösen a kamionos harmadik helynek, mert a rallikrosszos kötelezettségeim miatt itt nem tudtam minden versenyhétvégén rajthoz állni. Élveztem az egész évet, jó kaland volt,  nagy kihívás, mert minden teljesen új volt számomra. Mindenképpen hasznomra vált, hogy ebben a műfajban és hátsókerekes autóval is tapasztalatokat gyűjtöttem idén” – fejezte be Szabó Krisztián, aki korábban háromszor nyert Európa-bajnoki címet autókrosszban.

A bajnokság végeredménye: 1. Mike Morgan 3775 pont; 2. Allen Boles 3560 pont; 3. Szabó Krisztián 3390 pont; 4. Ricky Rude 3300 pont.

Kulcsszavak: autósport, Egyesült Államok, Szabó Krisztián, versenykamion
 
Turán Frigyes újra Forddal indul a ralis bajnoki címért Turán Frigyes újra Forddal indul a ralis bajnoki címért Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Somfaiék teljesítették a második szakaszt Somfaiék teljesítették a második szakaszt Jelentősen romlottak a Volkswagen és más német autógyártók adóskockázati mutatói Jelentősen romlottak a Volkswagen és más német autógyártók adóskockázati mutatói
 
Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont

Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont

2015. november 02.
Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Mexikói Nagydíjat a harmadik világbajnoki címét egy héttel ezelőtt bebiztosító csapattársa, a brit Lewis Hamilton előtt.
Részletek

Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont

A 30 éves Rosbergnek ez volt az idei negyedik, pályafutása során pedig 12. futamgyőzelme, s visszavette az összetett pontverseny második helyét honfitársától, az ezúttal pont nélkül záró Sebastian Vetteltől (Ferrari).

A harmadik helyen Valtteri Bottas, a Williams finn pilótája fejezte be az F1-es versenynaptárba 23 év után visszatérő mexikóvárosi viadalt.

A rajtot Rosberg és Hamilton is jól kapta el, előbbi megtartotta a vezető pozíciót a hosszú célegyenes utáni első kanyarban, a harmadik helyről startoló Vettel azonban ütközött Daniel Ricciardóval (Red Bull), defektet kapott, s szinte a mezőny végére csúszott vissza.

Az első kör végén így Rosberg, Hamilton, Danyiil Kvjat (Red Bull) volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje. Utóbbi a 22. körben letudta a kerékcseréjét, Rosberg a 27., Hamilton a 29. körben járt a boxban, s a sorrend ezt követően sem változott, előzésekre és párharcokra csak a középmezőnyben került sor.

A hajrához közeledve az eredeti, egy boxkiállást tartalmazó taktikát felülírva a csapat újabb kerékcserére hívta Rosberget és Hamiltont, s bár utóbbi a mérnökével folytatott rádiós párbeszéd során értetlenkedett emiatt, mindkét versenyző megkapta az új gumikat.

Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont

Az utolsó 20 kör Vettel balesetével, s az emiatt a pályára küldött biztonsági autóval kezdődött meg, a Safety Car megjelenésével többen a boxba álltak új gumikért. Vettelnek ezzel a kieséssel megszakadt a sorozata, az idény eddigi 16 futamából ugyanis mindet befejezte, a mezőnyből egyedüliként.

A biztonsági autó 15 körrel a leintés előtt engedte útjára a mezőnyt, s az újraindításnál Rosberg az élen maradt, Kvjat azonban elveszítette a harmadik helyet, a finn Valtteri Bottas (Williams) az első adandó alkalommal megelőzte.

Hamilton az utolsó körökre nagyon közel került Rosberghez, de megelőzni nem tudta.
A vb két hét múlva, Brazíliában folytatódik az idény utolsó előtti versenyével.


Kulcsszavak: autósport, f1, Mexikó, Nico Rosberg
 
Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen van Kiss Norbi Európa-bajnok versenykamionja Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen van Kiss Norbi Európa-bajnok versenykamionja Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont 2008 DKR, az éhes oroszlán új vadászterületek után néz
 
Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben

Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben

2015. október 27.
Sam Bird megszerezte a szezon első pontjait a DS Virgin Racing számára. A kínai főváros szívében megrendezett versenyt Sébastien Buemi nyerte a Renault-tól.
Részletek

Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben

A hetedikként célba érkező brit pilóta hat pontot szerzett. Csapattársa Jean-Éric Vergne a top 10-en kívül végzett, a 12. helyet megszerezve. A FanBoost lehetőségét elnyerő Sam Bird 100 kJ extra energiához jutott a verseny második felében. A kilencedik helyről gyorsan feljutott a hetedik helyig, de ezt követően visszaszorult a tizenkettedik helyre. A 28 éves pilóta jól reagált és több, látványos előzést produkálva sikerült ismét előbbre jutnia a rangsorban, értékes pontokat szerezve a csapat számára. „Ez egy elég nehéz verseny volt”, mondta Bird a célba érkezését követően.

„Azért jó érzés volt megszerezni az első pontjainkat. Voltak bíztató jelek, de sok munka vár még ránk Malajzia előtt. Ezúton szeretném megköszönni a rajongóknak, hogy hozzásegítettek a FanBoost-hoz. Hihetetlenül sokat jelent a támogatásuk az egész csapat számára.”

A kvalifikáció során a második legjobb kört futó Vergne számára sem volt könnyű az erőpróba. A francia ennek ellenére bizakodó és nagyra értékeli az autó által nyújtott teljesítményt. „A kvalifikáció során nagyon gyorsak voltunk”, mondta Vergne. „A verseny viszont igen nehéznek bizonyult. Összességében Peking nagy élmény volt, de most arra kell koncentrálnunk, hogy minden rendben legyen két hét múlva.”

A DS Virgin Racing most a november 7-i malajziai ePrix-nek otthont adó Putrajaya felé veszi az irányt. Ez a helyszín a csapatban pozitív emlékeket ébreszt, tekintve Sam Bird tavalyi szereplését.

Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben

Kulcsszavak: autósport, Citroën, DS Virgin Racing, kína, Sam Bird
 
Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin Kína nem tekinti egyedül üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást Kína nem tekinti egyedül üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n
 
Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián

Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián

2015. október 19.
Újoncként hatalmas bravúrt hajtott végre Szabó Krisztián, aki a peches utolsó olaszországi futam ellenére megszerezte a Ralikrossz Európa-bajnokság bronzérmét.
Részletek

Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián

„A szombati első előfutam első kanyarjában olyan szerencsétlenül ütköztem, hogy eltörött a féltengely és megsérült a váltó, amiből sajnos nem is volt tartalék, oda lett volna az esélyem az EB dobogóra, ha csapattársam az orosz Nikita Misyulia nem adta volna kölcsön az ő tartalék alkatrészét. A szerelőim emberfeletti munkát végeztek, hogy tudjam folytatni a versenyt, de az autó így sem volt 100%-os. Ennek ellenére sikerült bekerülnöm a döntőbe, az ötödik helyen. Előrébb kerülni viszont már nem tudtam, mert egész vasárnap szakadt az eső és az előttem autózók miatt egyszerűen alig láttam ki a szélvédőn, sártengerré változott a pálya egy része. De szerencsére ez a pozíció is elég volt ahhoz, hogy összesítésben megszerezzem az Európa-bajnokság 3. helyét, aminek hihetetlenül örülök.” – mondta el Krisztián.

A német Volland Racing 23 éves versenyzője idén szerzett egy futamgyőzelmet, egyszer volt második és egyszer a dobogó harmadik fokára is felállhatott a hat versenyhétvége alatt.

„Hatalmas bravúr ez Krisztiántól, újoncként senki nem várt tőle ilyen teljesítményt, szinte az összes pálya ismeretlen volt neki és az autóval is ez volt az első teljes szezonja. Azt hiszem minden adottsága megvan ahhoz, hogy a ralikrosszban is a csúcsra érjen.”  – mondta el Rolf Volland a csapat vezetője Krisztiánról, aki korábban már háromszor Európa-bajnok lett autókrosszban.

„Az utolsó hétvége sikerülhetett volna jobban is, de a szezonnal összességében elégedett vagyok. Már számolgattam, mennyi idő van hátra a következő év első versenyéig, körülbelül fél év. Mindenképpen itt szeretném folytatni, ugyanezzel a csapattal és autóval” – zárta Szabó Krisztián, akinek egy fontos versenye idén még hátravan, az Amerikai Kamion Bajnokság szezonzárója két hét múlva Las Vegasban.

Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián

Kulcsszavak: autósport, rallycross, Szabó Krisztián
 
Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 371 - 380