Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11061 - 11070
Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás

Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás

2013. április 16.
Az ombudsman szerint számos hiányosság volt a lakosság felkészítésében, riasztásában és tájékoztatásában, valamint a kommunikációban a márciusi rendkívüli hóhelyzet idején, ugyanakkor a mentésben érintett szervek - az önkéntes mentőcsapatokkal, valamint a civilekkel együtt - maximálisan kihasználták személyi- és eszközállományukat.
Részletek
Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatásAz Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint Szabó Máté felkérte Pintér Sándor belügyminisztert, hogy tekintse át az egyes beavatkozó szervek kárhelyi és bevetésirányítási kommunikációjának tapasztalatait.

Kezdeményezte Bakondi Györgynél, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgatójánál, tekintse át a lakosságriasztási rendszer hatékonyságát, valamint fektessen nagyobb hangsúlyt arra, hogy felkészítsék a lakosságot a rendkívüli időjárási körülmények miatt kialakuló katasztrófahelyzetekre.

"Elégtelen volt a hivatásos szervek előzetes figyelemfelhívása és a lakosság tájékoztatása az események közben" - fogalmazott az ombudsmani közlemény. A hagyományos médiafelületeken nem volt elég gyors az információáramlás. Szabó Máté egyúttal arra is felhívta a figyelmet, hogy új kommunikációs csatornák megfelelő használata, a közösségi oldalak - mint a Facebook, a Twitter, a blogok, az okostelefonra letölthető alkalmazások – használata legalább részben segített volna a krízis megelőzésében, illetve következményeinek mérséklésében, "végső soron az állampolgárok nagyobb csoportjának alapvető jogaival összefüggő visszásságok megelőzésében".

A biztos szerint a hivatásos állományú szervek (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, Országos Rendőr-főkapitányság) belső kommunikációjában számos fennakadás volt, ami megnehezítette a mentés összehangolt irányítását. A közlekedési fennakadásokkal kapcsolatban Szabó Máté a jelentésében kiemelte, hogy az M1-es autópályán a fennakadások mérsékelhetők lettek volna, ha az állami Autópálya Kezelő Zrt. a felhajtóknál, illetve a pálya mentén lévő táblákon megfelelően tájékoztatta volna az autósokat az út járhatatlanságáról. Ugyanakkor rögzítette azt is, hogy a mentési munkálatokat nagymértékben megnehezítette, hogy az autósok nem alakították ki a KRESZ-ben ilyen helyzetekre előírt mentősávokat.

Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatásAz ombudsman úgy véli, a hóhelyzet napjaiban a MáV utastájékoztatása nem volt megfelelő, továbbá nem volt felkészülve a fennakadások miatti késésekre, és arra, hogy az utasok ivóvíz- és élelmiszerellátásáról, valamint a jegyek visszaváltásáról gondoskodjon.

Mindezek nyomán Szabó Máté azzal is megkereste a belügyminisztert, hogy Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterrel együtt vizsgálja meg a gyorsforgalmi úthálózat mellett védelmi rendeltetésű erdők telepítését, a nemzeti fejlesztési miniszter ezen felül dolgozza ki kombinált (vasúti és közúti) áruszállítás lehetőségét. Az alapvető jogok biztosa a belügyminisztertől azt is kérte: vizsgálja meg, hogy az alárendeltségében működő szervezetek a kríziskommunikációs tevékenységükbe miként tudnak bevonni közösségi médiakommunikációban jártas önkéntes szervezeteket és embereket - olvasható az ombudsmani közleményben.

Március 14-én az országban többfelé kezdődött intenzív havazás. A viharos erejű szél miatt kialakult hófúvás számos utat - köztük autópályát is - járhatatlanná tett. Több mint 14 ezren rekedtek az utakon, több mint 318 ezer háztartásban az áram-, több mint 89 ezer háztartásban a vízszolgáltatásban voltak kimaradások. A Belügyminisztérium a márciusi rendkívüli hóhelyzet kezeléséről egy hat és fél oldalas jelentésben foglalta össze a történteket, s a tapasztalatokat. Erről Pintér Sándor múlt kedden az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága előtt számolt be.

A meghallgatáson Pintér Sándor későbbre, írásban ígért arra a kérdésre választ, hogy működött-e a katasztrófavédelem Marathon Terra elnevezésű infokommunikációs rendszere. Hozzátette: nem tudja, milyen úton terjedt az információ, de azzal nem volt probléma, az utasításokat végrehajtották. A belügyminiszter arról is beszámolt, hogy egy felmérés szerint akik a saját bőrükön érezték, tapasztalták a nehézségeket, azok jónak vagy kiválónak ítélték meg a mentésben részt vevők tevékenységét.
Kulcsszavak: balesetveszély, csúszós utak, havazás, ombudsman
 
Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás Több megyében vannak érvényben figyelmeztetések Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás Országos sebesség-ellenőrzési akciót indít a rendőrség Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás Járművek akadtak el, csúsztak az árokba Somogy megyében Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás Több autópályán korlátozzák a kamionforgalmat Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás Hóban és jégen fitogtatja erejét a Tesla Model S
 
Volvo FMX az új igásló

Volvo FMX az új igásló

2013. április 16.
Az új Volvo FMX vezetése könnyebbé vált, ugyanakkor számos újdonság fokozza hatékonyságát és terepjáró-képességét.
Részletek
Volvo Trucks FMXA járművezető a legkisebb erőfeszítés nélkül kormányozhatja az alaposan megrakott teherautót, köszönhetően egy új technológiának: a Volvo Dynamic Steeringnek.

„A szabadalmazott Volvo Dynamic Steering rendszer valamennyi járművezető hasznára válik, ám előnyei kis sebességű haladás mellett a legészrevehetőbbek. Az erőfeszítés nélküli kormányzás jelentősen megkönnyíti az építőipari járművek sofőrjeinek életét" – mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke. A Volvo Dynamic Steering nagy műszaki újdonsága a kormányműhöz csatlakozó elektronikusan vezérelt elektromos motor. Az elektromos motor együttműködik a hidraulikus kormányrásegítéssel, és másodpercenként több ezer szabályzó jelet kap az elektronikus vezérlőegységétől.

„Kis sebességnél az elektromos motor átveszi a járművezető izmainak munkáját. így a járművezető pihenhet és erőfeszítés vagy megerőltetés nélkül kormányozhat” – magyarázza Gustav Neander, a Volvo Dynamic Steering projektmenedzsere.  A dinamikus kormányzási rendszer ezzel a haszonjárművek vezetőinek körében előforduló leggyakoribb foglalkozási ártalmakat célozza meg. A Volvo Dynamic Steering egy további előnye, hogy a kormánykerék tolatáskor visszaáll középállásba.

új hátsó légrugózás

Az új Volvo FMX alvázával és hajtásláncával kapcsolatos újdonságok többsége javítja a teherautó termelékenységét.

Volvo Trucks FMX„Ez kiemelt fontosságú terület építőipari ügyfeleink számára. Az új légrugózást kifejezetten az építőipari munka igényeihez szabtuk, más szegmensekhez fűződő kapcsolatok és kompromisszumok nélkül” – magyarázza Peter Frleta, a Volvo Trucks alvázszakértője. Hozzáteszi: „A hátsó légrugózás számottevően javítja a kényelmet és az agilitást, a teherautó üres és megrakott állapotában egyaránt.”

A felfüggesztési rendszer automatikus szintszabályzást is tartalmaz, a 300 milliméteres szabad hasmagasság pedig kiemelkedő terepjáró-képességet eredményez. A légrugózás a 4x2-es, a 6x4-es és a 8x4-es hajtásképletű alvázakhoz rendelhető.  Mivel a keresztstabilizátor a tengelycsoportban kapott helyet, a jármű stabilitása kiemelkedő. Ugyanakkor így nincsenek védtelen felfüggesztési elemek a teherautó leghátsó tengely mögött. A szűkebb fordulókör és a gumiabroncsok mérsékelt kopásának eléréséhez egy hidraulikusan kormányzott segédtengelyt tartalmazó tridem bogival ellátott 8x4-es konfiguráció is rendelhető. A segédtengely fel is emelhető, ami nehéz üzemelési körülmények között fokozza a meghajtott tengely tapadását.

I-Shift továbbfejlesztett összkerékhajtással kombinálva

Az I-Shift sebességváltó rendkívül hatékony kis sebességű manőverezés közben, és meghajtott első tengellyel is kombinálható. Az I-Shift további újdonsága a hosszabb olajcsere-intervallum (450,000 km).  Az elsőkerék-meghajtási rendszert tovább finomították a jobb terepjáró-képesség és a fokozott ellenállóképesség elérése érdekében. A meghajtott első tengely 100 mm-rel előrébb költözött, a nem meghajtott első tengellyel megegyező pozícióba.  Emellett a párhuzamos rúd magasabbra, jobban védett helyre került áthelyezésre. A rövidebb első túlnyúlás a megközelítési szög növekedését eredményezte.  Meghajtott első tengely a következő tengelyelrendezésekben rendelhető: 4x4-es és 6x6-os vontató és merevalváz, valamint 8x6-os merevalváz .

Volvo Trucks FMX11 és 13 literes motorokkal rendelhető

Az új Volvo FMX 11 és 13 literes, Euro 6-os motorokkal rendelhető. A D13 380-540 lóerő közötti, míg a D11 330-450 lóerő közötti teljesítményszintekkel készül. Európán kívüli piacokra Euro 3-as, Euro 4-es és Euro 5-ös motorok is rendelhetők. Az Euro 6 követelményeinek teljesítéséhez a motort hűtés nélküli EGR rendszerrel látták el a kipufogógázok visszavezetéséhez. Ez a hatékony utánkezeléshez optimalizálja a kipufogógáz hőmérsékletét és a NOx-kibocsátási szintet.

A részecskeszűrő átlagos menetkörülmények között automatikusan regenerálódik, a Volvo Trucks-os szűrő karbantartására kifejlesztett szabadalmazott megoldása pedig időt és pénzt takarít meg az ügyfelek számára.
Kulcsszavak: bemutató, FMX, új modell, volvo trucks
 
A vadonatúj KONA N modellel bővül a Hyundai N család A vadonatúj KONA N modellel bővül a Hyundai N család „17-ben 7“: hét új Opel 2017-ben „17-ben 7“: hét új Opel 2017-ben Az I.D. család  legújabb tagja: a Pikes Peak hegyi felfutó versenyre készült I.D. R Pikes Peak Az I.D. család legújabb tagja: a Pikes Peak hegyi felfutó versenyre készült I.D. R Pikes Peak Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja A Ford ma közzétette vadonatúj tisztán elektromos terepjárójának előzetes fotóját A Ford ma közzétette vadonatúj tisztán elektromos terepjárójának előzetes fotóját
 
A Honda különleges, duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége egyre nő

A Honda különleges, duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége egyre nő

2013. április 16.
A Honda különleges, motorkerékpárokra kifejlesztett duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége  a 2010 májusi bemutatása óta folyamatosan növekszik.
Részletek
A Honda különleges, duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége egyre nőEurópában mostanáig több, mint 12 500 vásárló választott duplakuplungos váltóval felszerelt motorkerékpárt. 2012-ben négy új modellel: az Integra, az NC700X, az NC700S és a Crosstourer modellekkel bővült a duplakuplungos váltóval kapható motorkerékpárok listája.

-A 2012 április és 2013 február közötti időszakban a népszerű NC700X duplakuplungos váltóval felszerelt változatát megvásárlók aránya havi átlagban 10%-ról 44%-ra emelkedett.

-A Crosstourer sporttúra motor duplakuplungos váltóval felszerelt változatának eladási számai szintén nőttek: 2012 és 2013 februárja között a havi eladások 25%-ről 70%-ra emelkedtek.

A mai napon a Honda megerősítette, hogy 2013 őszén a CTX700 és a CTX700N modellek is csatlakoznak a duplakuplungos váltóval felszerelt motorkerékpárok sorához. Ez a technológia mindkét modellnél az alapfelszereltség része lesz, és több más új modell mellett ezek is szerepelni fognak novemberi milánói EICMA kiállításon. A Chicagóban februárban megrendezett nemzetközi motorkerékpár-kiállításon (International Motorcycle Show) leleplezett, túraidommal ellátott CTX700 és naked CTX700N modelleket a Comfort Touring Experience – CTX (kényelmes túramotorozás) koncepciója jegyében fejlesztették ki.

A Honda különleges, duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége egyre nőA gépek 35 kW-os, 670 cm3-es, soros, kéthengeres motorja kiemelkedő nyomatékot és üzemanyag-takarékosságot biztosít az alacsony és közepes fordulatszám-tartományokban. Kompakt mérete és 62 fokban előredöntött elhelyezkedése alacsony súlypontot eredményez, ami a vezető előrenyújtott lábú testhelyzete és a 720 mm-es ülésmagasság mellett a kényelem és a könnyű manőverezhetőség különleges kombinációját nyújtja. Adjuk még hozzá a különleges, GL1800 Gold Wing dizájnelemeit, és íme a végeredmény: a két megfizethető, A2 jogosítvánnyal vezethető, egyedi megjelenésű motorkerékpár.
Kulcsszavak: bemutató, honda, motor, NC700
 
Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járművét Bemutatjuk a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járművét Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében A Honda különleges, duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége egyre nő Új Mazda3 világpremier a Frankfurti Autószalonon Az új Škoda Superb Combi – Stílusos és tágas óriás, színvonalas dinamikával és eleganciával Az új Škoda Superb Combi – Stílusos és tágas óriás, színvonalas dinamikával és eleganciával
 
A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten

A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten

2013. április 16.
A Mazda – kihasználva a Milánói Dizájn Hét adta alkalmat – ismét tanúbizonyságot tett a szépség iránti szenvedélyes rajongásáról, melyet autóinak díjnyertes „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelve is tükröz.
Részletek
A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn HétenIkuo Maeda, a vállalat globális vezető formatervezője két regionális tervezésért felelős kollégájával vett részt az olaszországi rendezvényen, hogy a világ művésztársadalmának képviselőivel és az autóipar kreatív szakembereivel találkozva ihletet merítsenek egymás társaságából. Maeda úr elhozta saját, hagyományokra rácáfoló alkotását is a jeles eseményre.

A Maeda és hirosimai stábja által tervezett tárgy természetesen szintén a KODO tematikájára épül – az objektumot Peter Birtwhistle európai, és Derek Jenkins, amerikai főtervező társaságában leplezték le a Milánói Dizájn Hét alkalmából. Ezúttal azonban nem egy autóról volt szó, hanem egy provokatív bútorról: a KODO székről. Noha a futurisztikus KODO szék statikus tárgy, vonásai tagadhatatlanul mozgást sugároznak. A részletekbe menő figyelemmel megalkotott bútor egyértelmű azonosságokat mutat a Mazda KODO ihletésű modelljeivel: ugrásra kész, előre dőlő megjelenése a prédájára ugró vadállat feszültségét kelti a szemlélőben. Emellett a székben is felismerhető az a szépség és precizitás, amely a KODO formatervezőinek értelmezésében az igazi japán értékeket testesíti meg.

„A Mazda az autóiparon túl a Milánói Dizájn Héten az egész világot szólítja meg. Azért jöttünk el ide, hogy ebben a stimuláló környezetben másokkal is megosszuk kreatív jövőképünket, kiterjesszük saját látóterünket, és reményeink szerint akár ihletet is adjunk másoknak. úgy gondoljuk, hogy a KODO szék megalkotása során alkalmazott megközelítésünk akár autóink formatervére is befolyással lehet a jövőben. Alapelvünk, hogy minden olyan kihívást tárt karokkal fogadunk, amely kapcsán hitünk szerint valami egyedit teremthetünk. így fejlesztjük autóinkat is” – mondta Ikuo Maeda, a KODO fejlesztési program vezetője.

A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn HétenA KODO szék több szempontból is releváns alkotás. Amellett hogy a KODO-ban megnyilvánuló mozgást és művészi értéket tükrözi, a szék a Salone Internazionale del Mobile, azaz a Milánói Dizájn Hét legfontosabb eseménye, a világ első számú bútorkiállítása szempontjából is érdekességgel bír. A széket a Mazda Kortárs Térben (Mazda Con-Temporary Space, MACS) leplezték le: ezt a különleges helyszínt Milánó egyik legfelkapottabb pontján, a Zona Tortonában hozta létre a Mazda a dizájnhét idejére. A „Mozgás” és a „Mozgás lelke” koncepciók köré tervezett MACS a vadonatúj Mazda6 mellett helyet ad Giuliana Cunéaz olasz alkotóművész kiállításának is, aki művészi látásmódjában sok ponton közösséget vállal a Mazda formatervezési filozófiájával.

A Forma Fluens kiállítás, amelyet Giuliana Cunéaz kifejezetten a MACS-ra tervezett, 3D és HD videóinstallációk, valamint festett vásznak, szobrok, fényképek és rajzok segítségével egy olyan, magával ragadó utazásra kalauzolja el a látogatót, amely egy virtuális, metamorfózisos tájon átvezetve betekintést enged a nanotechnológia és egyéb tudományos vívmányok világába. A Forma Fluens kiállítás április 14-ig volt megtekinthető a MACS területén.
Kulcsszavak: bemutató, design, KODO, mazda
 
A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Friss design és osztályelső motorok – az új Opel Vivaro A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence
 
Bemutatkozott az új Volvo FM

Bemutatkozott az új Volvo FM

2013. április 15.
Az Egyesült-Királyságban rendezett Commercial Vehicle Show-n az új Volvo FM állt a figyelem középpontjában, ahol az izgatott résztvevők közelebbről akarták megtekinteni az új Volvo modellt.
Részletek
Volvo FMAz új Volvo FM a nyilvánosság előtt a Commercial Vehicle Show-n debütált Birminghamben, egy káprázatos bemutató keretében. Nagy hangsúlyt fektettek a vezetői környezetre és az ügyfelek termelékenységének javítására.

 Egy futball-analógiát alkalmazva: az FM felbecsülhetetlen mindenes, amely nagyszerű munkát végez akkor és ott, ahol és amikor szükséges, “mondta Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke a sajtókonferencián. Nagyszerű rugalmasságával és szállítási hatékonyságával az FM teljesíti a legtöbb fuvarozó elvárásait.”

 Az új Volvo FM hivatalosan március 19-én mutatkozott be, de a Commercial Vehicle Show az első alkalom a nagyközönség számára arra, hogy közelebbről megtekinthesse az újdonságokat.  A jármű bemutatásának a birminghami show-n azért volt értelme, mondta Claes Nilsson, mert a Volvo FM hosszú ideje kedvence az angol sofőröknek és flottatulajdonosoknak.

Az Egyesült-Királyságban az FM-es ügyfelek száma jól tükrözi a - mind a sofőrök, mind a rakományok számára fantasztikus - jármű népszerűségét. Itt valójában minden harmadik eladott Volvo teherautó egy FM. Az új jármű célja, hogy biztosítsa a kiváló vezetési tulajdonságokat, s ezzel egy időben a fuvarozási vállalkozók részére maximális üzemidőt és minimális üzemanyag-költséget nyújtson.

Volvo FM
Kulcsszavak: bemutató, FM, premier, volvo trucks
 
Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI A ŠKODA közzétette a VISION RS tanulmány formatervéről készült videót és a belső tér rajzát A ŠKODA közzétette a VISION RS tanulmány formatervéről készült videót és a belső tér rajzát A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását A Lexus megmutatja a jövő crossoverét A Lexus megmutatja a jövő crossoverét Bemutatkozott az új Volvo FM Skoda utazó családi park
 
Május közepén indul Romániában a roncsautóprogram

Május közepén indul Romániában a roncsautóprogram

2013. április 15.
Május közepén indul Romániában a roncsautóprogram, amelyre az idén a román kormány mintegy 30 millió eurónak megfelelő lejt fordít - jelentette ki Rovana Plumb román  környezetvédelmi miniszter a bukaresti közszolgálati rádióban.
Részletek
Május közepén indul Romániában a roncsautóprogramA szaktárca hétfőn bocsátja közvitára a roncsautóprogramról szóló rendeletet, amely szerint a tíz évnél öregebb gépkocsik után a tulajdonosok 6500 lej (mintegy 1500 euró) értékű jegyet kapnak, amit felhasználhatnak egy új gépkocsi megvásárlására.

újdonságot jelent, hogy a kormány megnövelte az értékjegy árát a korábbi mintegy 900 euróról, ugyanakkor az új gépkocsi megvásárlásakor csak egy értékjegyet lehet felhasználni, ami összességében azt jelenti, csökkent a kedvezmény, hiszen az eddigi 2700 euró helyett az idén már csak 1500 eurós értékjegyet lehet felhasználni új autó vásárlására.

A miniszter leszögezte, hogy továbbra is lehet értékesíteni az értékjegyeket, amelyek nem névre szólóak. Mint mondta, azért tanúsítanak rugalmasságot ezen a téren, mert a felmérések szerint a kereskedés tiltása esetén számos értékjegy felhasználatlan maradna. Vannak ugyanis olyan szegényebb megyék, ahol nagyon magas a 10 évnél idősebb autók aránya, de nincs kereslet új gépkocsik iránt, más gazdagabb megyékben viszont nagy a kereslet az új járművekre. A kormány ezért megadja a lehetőséget, hogy az értékjegy tulajdonosok, akik nem kívánnak új gépkocsit vásárolni, eladhassák a papírokat olyanoknak, akik új jármű megvásárlásában érdekeltek.

A tervek szerint hivatalosan április 22-én kezdődik a használt gépkocsikat begyűjtő cégek és az új járműveket forgalmazó társaságok kiválogatása, az értékjegyeket pedig május közepén kezdik kibocsátani.

Május közepén indul Romániában a roncsautóprogramA román kormány tavaly két részletben 171 millió lejt (39 millió euró) fordított erre a programra, ami 45 ezer használt gépkocsinak a forgalomból való kivonására volt elég. Tavaly Romániában 15 ezer új gépkocsit adtak el a roncsautó-program keretében.
Kulcsszavak: autócsere, románia, roncsautó
 
Május közepén indul Romániában a roncsautóprogram Több mint 60 kilométer épül meg az észak-erdélyi autópályából Az első fél évben 4,3 százalékkal kevesebb járművet gyártott a Dacia Romániában Az első fél évben 4,3 százalékkal kevesebb járművet gyártott a Dacia Romániában Romániában tavaly 20 százalékkal nőtt az új gépkocsik eladása Romániában tavaly 20 százalékkal nőtt az új gépkocsik eladása Romániában több mint 5 százalékkal csökkent a járműgyártás az első fél évben Romániában több mint 5 százalékkal csökkent a járműgyártás az első fél évben A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében
 
Az Opel ADAM elnyerte a „red dot" design díjat

Az Opel ADAM elnyerte a „red dot" design díjat

2013. április 15.
Az Opel ADAM merészen újszerű fellépése és iránymutató technikája egyaránt felvillanyozza a szakembereket és a vásárlókat. Ennek legújabb bizonyítéka a neves „red dot" design díj, amelyet ezúttal az Opel ADAM-nek ítélt oda a 37 szakemberből álló nemzetközi zsűri.
Részletek
Opel ADAMAz ADAM a „Termék design 2013” díjat nyerte el „Automotive and Transport” (autózás és fuvarozás) kategóriában, rendkívül erős vetélytársakkal szemben. Az Opelnek ez az újdonsága, amelyre máris több mint harmincezer megrendelés futott be, esztétikus formáival és trendformáló szerepével érdemelte ki az ítészek elismerését. „új életstílus-autónkkal folytatjuk az elmúlt évek sikeres ´red dot design´ sorozatát”, örvendezett Niels Loeb, a márka vezető külső design tervezője. „Az ADAM-mel ismét bebizonyosodott, hogy minden személyautó-szegmensben és minden ízléshez tudunk kiváló designt kínálni.”

Az új ADAM a negyedik „red dot" design díjjal kitüntetett Opel modell 2009 óta: a sokra tartott „piros pontot” megkapta már a középkategóriájú Insignia, az Astra Sports Tourer és a kompakt Astra GTC kupé is – újabb igazolásául annak, hogy a szakmában és az ügyfeleknél egyformán értékelik az Opel dizájn filozófiáját, amelyet az Insignia vezetett be.

Idén minden korábbinál többen vettek részt a versengésben a „red dot" design díjért. 54 országból 1865 vállalat és tervező sorakoztatott fel 19 kategóriában 4662 terméket a nemzetközi zsűri elé. A hivatalos „red dot” díjátadás 2013. július 1-jén lesz az esseni Aalto színházban, ahová több mint 1200 nemzetközi vendéget várnak a gazdaság, a politika és a média világából. A manapság egyik legnagyobbnak és legelismertebbnek számító designverseny eredete 1955-ig nyúlik vissza.

Opel ADAMAz individualizálás bajnoka és a legjobb kapcsolattartó kiskocsi


Az egyéni megjelenés az Opel ADAM legkiválóbb tulajdonsága: kívül több mint 61 ezer, belül majdnem 82 ezer kiviteli változatot kínál a szemtelenül újszerű autó, többet, mint kategóriájának bármely más típusa. A skála a tizenkét külső színtől és az ezekkel kombinálható háromféle színű tetőtől a 31 különböző kerékvariáns egyedülálló díszítőelemein át húzódik az olyan apró, de finom részletekig, mint a fénydiódákkal csillagos éggé varázsolt tetőkárpit.

Belül az ADAM tele van csúcstechnikájú innovációkkal, mint például az iPhone-nal és az Androidos okostelefonokkal kompatibilis IntelliLink szórakoztató-tájékoztató berendezés. Jóvoltából az ADAM a világhálóhoz legjobban kapcsolódó kiskocsi, amelyben Siri Eyes hangvezérléssel használható az iPhone. Rendelkezésre áll továbbá rengeteg olyan felszerelési és műszaki opció, amelyek eddig csak a magasabb kategóriákban voltak ismertek. Ilyen például a teljesen automatikus, legújabb generációs parkolási asszisztens, a fűthető kormánykerék, a holttér-figyelő és a beépített FlexFix kerékpártartó – csupa elismerésre méltó dolog: a hagyományokkal szakító Opel épp néhány hete nyerte el a „Plus X Award” díjat is. Ott a kezelés komfortját, a designt, a kiváló minőséget és az innovációkat jutalmazták.
Kulcsszavak: adam, design, díj, opel
 
Az Opel ADAM elnyerte a „red dot" design díjat Opel ADAM ROCKS - Világpremier a Genfi Autószalonon Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél Az Opel ADAM elnyerte a „red dot" design díjat Szombaton ismét Jazzy Street Az Opel ADAM elnyerte a „red dot" design díjat A Ford tarolt az Auto Express idei díjkiosztó ünnepségén Az Opel ADAM elnyerte a „red dot" design díjat A Volvo FH nyerte a 2014-es Év Tehergépjárműve díjat Litvániában
 
Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt

Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt

2013. április 15.
Száznál is több érdeklődő jelentkezett egy hónap alatt a Rába-Volvo együttműködés keretében meghirdetett beszállítói programra – közölte a győri székhelyű járműgyártó hétfőn az MTI-vel.
Részletek
Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program irántA járműipar szinte minden területén tevékenykedő magyar kis- és közepes vállalatok jelentkeztek.  A programot azért indították, hogy minél több hazai vállalkozás versenyképes terméke beépüljön a tervezett Rába-Volvo autóbuszokba, illetve bekerülhessen a Volvo globális beszállítói rendszerébe - tette hozzá közleményében a Rába Járműipari Holding Nyrt.

A jelentkezők többnyire iparági szereplők, közöttük a kis- és közepes vállalkozások egyaránt megtalálhatóak az ország minden részéből. Olyan cég is akadt, aki nem kifejezetten az alkatrészgyártásban érdekelt, de fantáziát lát a Rába-Volvo együttműködésben és úgy gondolja, terméke alkalmas lehet a járművekbe való beépítéshez - írta a járműgyártó.

Március 19-én indított beszállítói programot hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvo Bus Corporationnel közös buszgyártásához a Rába Jármű Kft.. Az érdeklődők június 30-ig jelentkezhetnek a társaság honlapján indított beszállítói oldalon; a pályázatok ismeretében készítik elő - várhatóan szeptember közepéig - a program következő fázisát. Ekkor már az együttműködés konkrét feltételeiről tárgyalnak a buszprogram leendő partnereivel – közölték a program indításának napján.

Az autóbusz-üzletágat vezető Mohácsi Béla közlése szerint a Rába-Volvo együttműködés során harminc százaléknyi helyi beszállítói hányaddal számolnak. A várható 200-300 busz gyártása esetén ez évi 15-20 milliárd forintnyi új piaci lehetőséget jelent, egyben fenntarthatóan 300 munkahelyet teremt a Rábánál és beszállítóinál.

Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program irántA programba bekerülő hazai cégek nem csupán az évi tízezer darabos Volvo buszgyártás partnerei lehetnek, de bekerülhetnek a svéd cég ennél nagyságrenddel nagyobb kibocsátású teherjármű-üzletágába is. A felek megállapodása alapján a beruházás száz százalékos ellentételezés mellett zajlik, ami komoly lehetőség a hazai cégek számára a Volvo-beszállítóvá válásra.

A cég azzal számol, hogy 2014 első negyedében bocsátja ki az első buszokat. A magyarországi piac felvevőképességét évi 200-300 darabra becsülik, és ez az a tétel, amely már gazdaságosan gyártható.
Kulcsszavak: autóbusz, gazdaság, járműipar, rába, volvo bus
 
Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt Elképesztő, amit a Tesla művel Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt Már egymillió autóban van magyar fejlesztésű elektromos kormánymű Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt Már "csak" 3 millió forint egy rendszám Sanghajban Magyar gyártású tűzoltóautókat adtak át Magyar gyártású tűzoltóautókat adtak át
 
A Nissan Magyarországon is sikeresen zárta a 2012-es üzleti évet

A Nissan Magyarországon is sikeresen zárta a 2012-es üzleti évet

2013. április 15.
A Nissan bejelentette, hogy márciusban 80,689 darab gépjárművet értékesített, ezzel március lett a 2012-es üzleti év legsikeresebb hónapja. A Nissan piaci részesedése folyamatos növekedést mutat és az üzleti év utolsó hónapjában elérte a 4.5%-ot.
Részletek
Nissan JukeA Nissan továbbra is erős azokon a piacokon ahol gyártósorokat is működtet. Oroszországban 147,546 autó talált gazdára az év során, ami 5.7%-os piacrészt jelent. Az Egyesült Királyság szintén 120,000 darabszámot meghaladó eredményt ért el, ami 5.1%-os piaci részesedéssel egyenlő. Mindemellett Ausztria, Dánia és Belgium a legjobb eredményeket produkálta 2000 óta és Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Norvégia és Szlovákia 1995 óta nem teljesített ilyen jól.

Szintén március volt a legjobb hónap a Nissan LEAF pályafutása során is. 241%-al növekedtek eladási adatai 2013 harmadik hónapjában az előző év azonos időszakához képest. Ez annak is köszönhető, hogy a 100%-ban elektromos járművet kínáló márkakereskedések száma 150-ről 1,400-ra növekedett csupán 12 hónap alatt. összességében 1,305 LEAF-et értékesítettek Európában és világviszonylatban már 58,500 darabnál tart a zéró-emissziós jármű.  

Ezzel egy időben megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása a vállalat sunderlandi üzemében, mely idén már hazánkban is elérhetővé válik. A Qashqai és Juke crossover hozta a már megszokott erős eredményeket 388,661 eladott példánnyal, ami az előző év eredményeit utánozza.

A Datahouse Kft jelentése szerint 2013 márciusában összesen 5886 darab új személy- és kishaszon-járművet helyeztek forgalomba a magyar piacon, ami 2.6%-os növekedést jelent az előző év márciusi adatokat alapul véve. Az üzleti év egészét tekintve 2012 áprilisától 2013 márciusáig ez a szám 62,030, ami 4.2%-os bővülést jelent.

nissan LEAF2013. március hónapjában 393 darab Nissan gépkocsit regisztráltak, ami a személyautók és kisteherautók összevont statisztikájában a 6. helyezést eredményezte. A Nissan piaci részesedése 2013 márciusában 6.68% volt. Az üzleti évben (2012.04.-2013.03.) összesen 2587 Nissan típusú gépjármű talált gazdára, így az egész éves piaci részesedés 4.17%-ra rúg és a márkák között a 9. helyezést jelenti. A teljes üzleti évben 1039 Qashqai-t, 755 Juke-ot és 330 Navarát értékesítettek hazánkban.

A Nissan újult erővel vág neki a 2013-as üzleti évnek, melytől hasonló sikereket vár, hiszen idén mutatkozik be Magyarországon a 100%-ban elektromos Nissan LEAF új generációja és ősszel érkezik a Genfi Autószalonon bemutatott új Note is.
Kulcsszavak: crossover, gazdaság, járműipar, juke, leaf, nissan, növekedés, qashqai
 
A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája A Nissan Magyarországon is sikeresen zárta a 2012-es üzleti évet A Dacia húzza a Renault eladásait A Nissan Magyarországon is sikeresen zárta a 2012-es üzleti évet Külföldi autógyártókat büntet Kína Új Nissan autószalon nyílt Ferihegyen Új Nissan autószalon nyílt Ferihegyen Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre
 
A Volkswagen 1,43 millió járművet szállított ki az első negyedév során

A Volkswagen 1,43 millió járművet szállított ki az első negyedév során

2013. április 15.
A Volkswagen Személyautók márka összesen 1,43 millió (2012. január - március: 1,36 millió; +5,2 százalék) autót szállította ki az idei év első három hónapja alatt. Ezen belül márciusban a márka enyhe csökkenéssel 532.400 (2012. március: 536.700; -0,8 százalék) járművét adta át ügyfeleinek.
Részletek
Volkswagen„A világ egyes piacain eltérően alakult a Volkswagen Személyautók értékesítése. Míg ázsiában és észak-Amerikában továbbra is növekedtek, más régiókban, például Nyugat-Európában és Dél-Amerikában csökkentek eladásaink. Piacaink egy részén várakozásainknak megfelelően még nehezebbé válnak a körülmények” – jelentette ki az eredményeket értékelve Christian Klingler, a Volkswagen-csoport és a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítésért és a marketingért felelős tagja.

Európában összesen 396.300 (441.800; -10,3 százalék) járművű került piacra a Volkswagen Személyautók hálózatából az idei első negyedév során, ebből 208.800 (232.600; -10,2 százalék) darab Nyugat-Európában (Németország nélkül) kelt el. Ugyancsak csökkenést mutattak a márka eladásai hazai piacán, Németországban is, ahol 126.500 (149.000; -15,1 százalék) gépkocsi talált gazdára. Ugyanakkor enyhe növekedést könyvelhetett el a Volkswagen Személyautók márka Közép- és Kelet-Európában, ahol 61.000 (60.200; +1,4 százalék) autót értékesített, míg Oroszországban a vállalat személyautó részlege 35.300 (35.800; -1,4 százalék) eladást regisztrálhatott.

Az ázsiai/csendes-óceáni térségben a márka 20,9 százalékkal több, összesen 653.500 (540.600), ebből Kínában (és Hongkongban) 598.100 (483.400; +23,7 százalék) gépkocsit szállított ki március végéig. Az indiai eladások 16.600 (20.400; -18,5 százalék) darabra estek vissza.

VolkswagenAz észak-amerikai régióban a Volkswagen Személyautók 7,3 százalékkal, 145.700 (135.700) darabra növelte értékesítését, amelyből 98.200 (94.400; +4,0 százalék) gépkocsi az Amerikai Egyesült államokban kelt el. Dél-Amerikában 7,3 százalékos csökkenést mutattak március végével az eladások, a teljes volumen pedig 176.600 (190.500) volt, amelyből a brazíliai mennyiség 131.200 (138.600; -5,3 százalék) darabot tett ki.
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, gazdaság, növekedés, volkswagen
 
Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója A Volkswagen 1,43 millió járművet szállított ki az első negyedév során Felvillanyozó tervek a Saab-nál A Volkswagen 1,43 millió járművet szállított ki az első negyedév során A Hyundai 2014-ben 4,9 millió gépkocsi értékesítését tervezi világszerte A Volkswagen 1,43 millió járművet szállított ki az első negyedév során Díjakat nyert a BMW csoport Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11061 - 11070