Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11171 - 11180
Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében

Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében

2013. március 28.
Az új, továbbfejlesztett, 100%-ban elektromos Nissan LEAF gyártásának hivatalos indításával a Nissan ma új korszakot nyit az európai autógyártásban.
Részletek
Nissan LEAFA több mint 100 fejlesztést tartalmazó új Nissan LEAF a vállalat rekorderének számító sunderlandi üzem gyártósorairól fog legördülni, a vállalat új brit akkumulátorgyártó-üzemében készülő, kiváló lítium-ion akkumulátorral felszerelve.

A mai nappal felkerül a korona az üzem elmúlt négyévi előkészületeire, valamint a Nissan által korábban bejelentett 420 millió fontos beruházásra. Az akkumulátorgyártó-üzem és a Nissan LEAF gyártásának beindítása együttesen több mint 2000 embernek biztosít munkahelyet a brit autóiparban, közülük 500 főt közvetlenül a Nissan alkalmaz. A Nissan folyamatos innovációinak köszönhetően a világ legkeresettebb elektromos járműve még tovább fejlődött. A 2013-as új LEAF-be több mint 100 fejlesztést építettek be, amelyek célja, hogy a Nissan zéró emissziós technológiáját még több európai autóvezető számára elérhetővé tegyék. A módosítások között találjuk a 199 km-re (123 mérföldre) növelt hatótávolságot és a LEAF első generációjához képest felére csökkentett töltési időt is.

Az Egyesült Királyság miniszterelnöke, David Cameron így fogalmazott:  

„A Nissan tavalyi rekord éve egyben az Egyesült Királyság sikertörténete is, hiszen megmutatta autóiparunk versenyképességét az egyre élesebb nemzetközi versenyben. Ezúton szeretném üdvözölni az új elektromos Nissan LEAF-et és az akkumulátorokat előállító üzemet nálunk. Ez a 420 millió fontos beruházás, melyet a kormányunk támogatott, több mint 2000 új munkahelyet teremt, ezzel segítve a Sunderland környékén élők elhelyezkedését."

Nissan LEAFEzzel a történelmi jelentőségű gyártásindítással egy időben ünnepli a Nissan sunderlandi gyára azt is, hogy 1986-ban történt megnyitása óta már több mint hétmillió termék hagyta el gyártósorait. Az üzem a tavalyi évben 510 572 járművet gyártott le, ezzel az első olyan autógyár lett az Egyesült Királyságban, amelyik több mint félmillió autót gyártott egy év leforgása alatt.

Andy Palmer, a Nissan ügyvezető alelnöke együtt ünnepelte az elektromos jármű gyártásának hivatalos indítását a gyár 6100 alkalmazottjával. „Mai bejelentésünk ismét megerősíti a Nissan eltántoríthatatlan elköteleződését a zéró emissziós közlekedés mellett."

"A Nissan LEAF műszakilag az eddigi legfejlettebb autónk, és az akkumulátorral együtt Sunderlandben készített új modell bevezetése hatalmas előrelépést jelent - nemcsak a gyár, de az egész brit autóipar számára is. Bebizonyítottuk, hogy működhet csaknem 30 éve világszínvonalú gyár az Egyesült Királyságban, és az akkumulátorgyártó-üzem létrehozása újabb jele annak, hogy az ország képes a csúcstechnológiás gyártás elősegítésére."

„Nem juthattunk volna el idáig, ha nem élveztük volna az európai kormányok - különösen a brit kormány - támogatását és elkötelezettségét. Mind támogatják és ösztönzik az autóipar törekvéseit az elektromos járművek gyártása és a működésükhöz szükséges töltőinfrastruktúra kiépítése terén.   Szeretnék még egyszer köszönetet mondani számos partnerünk mindegyikének a zéró emissziós közlekedésbe vetett erős hitükért."

Nissan LEAFTöbb mint 54 000 darab Nissan LEAF-fel a világ útjain és két év valós életből merített tapasztalat a zéró-kibocsátás terén - a mai bejelentés mégis egy új, izgalmas fejezet kezdetét jelenti a Nissan számára. A három új felszereltségi szint bevezetése, az új belső kárpitozás, a Nissan 360 fokos parkolókamera technológiájának beépítése és a kifejezetten az európai utakra szabott intelligens kezelési tulajdonságok továbbfejlesztik a LEAF által kínált egyedülálló vezetési élményt. Az új csomag a zéró emissziós autók második generációját kínálja az európai ügyfeleknek, megelőzve ezzel sok cég első elektromos autójának megjelenését.

A Nissan legnépszerűbb modelljével, a Qashqai-jal azonos gyártósoron készülő új LEAF fontos mérföldkövet jelent a Nissan globális vezető szerepének megtartásában a zéró emisszió területén. Mindössze 12 hónap alatt a Nissan 150-ről 1400-ra növelte a LEAF-et forgalmazó márkakereskedések számát, az európai töltőpontok száma pedig 12 000-ről több mint 20 000-re nőtt, megmutatva ezzel az elektromos járművek egyre nagyobb népszerűségét.

Az új Nissan LEAF-hez hamarosan csatlakozik majd a díjnyertes NV200 kizárólag elektromos meghajtással működő változata, az e-NV200, kishaszongépjármű és ötüléses kombi változatban is. Folyamatban van az e-NV200 alapján kialakítandó elektromos üzemeltetésű taxik fejlesztése is. Az Infiniti elektromos változata 2015-re várható.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos, elektromos autó, járműipar, leaf, nissan, Sunderland, zöld
 
Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében A Renault Trucks T most már Optifuel verzióban is elérhető
 
Ősszel indul a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer

Ősszel indul a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer

2013. március 28.
Ez év őszén elindul a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, amellyel a közlekedéshez kapcsolódó közszolgáltatások, így a parkolás, az autópálya-használat, a városi közösségi, a helyközi és a vasúti közlekedés válik mobilfizetéssel elérhetővé - jelentette be a rendszert megvalósító, 100 százalékos állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. kedden.
Részletek
Ősszel indul a Nemzeti Mobilfizetési RendszerA szolgáltatás 2013. szeptember 30-án a parkolás és az autópálya-díj fizetés lehetőségével indul. A rendszer az ország teljes területén, minden fizető parkolási övezetben biztosítja majd a mobilparkolás lehetőségét. A következő fejlesztési fázisban, 2014-2017-ben a többi közlekedési közszolgáltatás, tehát a városi, helyközi és vasúti közösségi közlekedés szolgáltatásai is elérhetőek lesznek az egységes rendszeren keresztül.

Börzsei Tibor, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményben hangsúlyozta, hogy a zrt. kizárólag közszolgáltatások mobilfizetéssel történő elérését biztosítja, és a hangsúly a közszolgáltatáson van, ez indokolja ugyanis az egységes rendszer bevezetését. A rendszert működtető társaság ugyanakkor együttműködik a mobilfizetési piac szereplőivel.

A zrt. a bemutatkozásra online sajtótájékoztatót hirdetett keddre, ám a chat-szoba technikailag nem működött. Az MTI által emailben feltett kérdésekre adott válaszokból az derül ki, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. leendő partnereinek tekinti a mobilfizetési szolgáltatókat és a mobilszolgáltatókat is, de a bankokkal is együtt fog működni.

A rendszer indulását követően a jelenlegi mobilfizetési piac szereplői, mint viszontértékesítők részt vehetnek a zrt. ügyfeleinek kiszolgálásában. A rendszerhez bárki csatlakozhat viszontértékesítőként, tehát a jelenlegi mobilfizetési piaci szereplők mellett további szolgáltatók belépésére is lehetőség lesz. A parkolási üzemeltetők a jövőben kizárólag a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel állnak majd szerződéses viszonyban. A zrt. szolgáltató partnere lesz az állami Autópálya Kezelő Zrt., később pedig a fővárosi és vidéki közösségi közlekedési cégek valamint a helyközi közösségi közszolgáltatók is.

Ősszel indul a Nemzeti Mobilfizetési RendszerAz ügyfelek a már megszokott módon a mobilvásárlási piac eddigi szereplőin keresztül is igénybe vehetik a mobilfizetési szolgáltatásokat, de lehetőségük lesz közvetlenül is szerződést kötni a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által felszámított tranzakciós díjak mértékét kormányrendelet szabályozza, amely szerint parkolás esetén bruttó 50 forint, autópálya-matrica vásárlás esetén bruttó 80 forint díj fizetendő, amennyiben az ügyfél közvetlenül köt szerződést. A zrt. a partnereivel arra törekszik majd, hogy a szolgáltatások ára ne növekedjen, sőt a távlati célok közt szerepel az is, hogy ezeknek a közszolgáltatásoknak a díjai csökkenjenek.

A rendszer által nyújtott szolgáltatások bármilyen típusú és tudású mobiltelefonról elérhetőek lesznek, a mobilvásárlásokat telefonhívással vagy SMS küldéssel is lehet majd intézni. Okostelefont használók díjmentesen letölthetik majd a mobilfizetési alkalmazást. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-t 250 millió forintos alaptőkével hozták létre, ennek az összegnek az alapítástól mostanáig körülbelül a felét kapta meg. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer teljes felépítésének költségvetését a közbeszerzési eljárások lezárását követően hozzák nyilvánosságra.

A zrt. a mobilvásárlások után forgalmi jutalékban és tranzakciós díjbevételben részesül, amit  kormányrendelet  szabályoz, e bevételekből fedezi működési költségeit. Az MTI arra vonatkozó kérdésére, hogy a rendszer nem ütközik-e uniós versenyszabályokba, a zrt. azt a választ adta, hogy a rendszer nem központosítja a mobilfizetést, kizárólag a közszolgáltatások, azon belül is elsősorban a közlekedéshez kapcsolódó közszolgáltatások mobilfizetéssel történő igénybevételét biztosítja.

Ősszel indul a Nemzeti Mobilfizetési RendszerAz Országgyűlés még 2011. december 23-án döntött az egységes mobilfizetési rendszer kialakításáról, az elfogadott jogszabály sarkalatos törvénynek minősül. A kormány tavaly decemberben fogadta el a részletszabályokat tartalmazó rendeletet.
Kulcsszavak: autópálya, mobilfizetés, parkolás, parkoló, útdíj
 
Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Megkezdik az M7-es autópályán az elválasztósávok korszerűsítését Megkezdik az M7-es autópályán az elválasztósávok korszerűsítését Elkezdik tervezni az M0-s gyűrű budai hegyi szakaszát Elkezdik tervezni az M0-s gyűrű budai hegyi szakaszát Útdíj - Nem fizetős az M30-as Miskolcot elkerülő szakasza Útdíj - Nem fizetős az M30-as Miskolcot elkerülő szakasza Ősszel indul a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer NFM: a régiek mellett az új matricatípusok is elérhetők január elsejétől
 
Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás

Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás

2013. március 28.
A Cascada utasterének megkapó, sportos eleganciáját kézi munkával készült modulok teszik teljessé. A szárnyszerű műszerfal átfordul az ajtókra, körülölelve az első utasokat. Puha tapintású, kézzel varrott anyag vonja be.
Részletek
Opel CascadaPrémiumhatásúak a mélyen kiformált, dúsan kárpitozott ülések is, mutatós szövet és bőr huzattal. A kiváló, ergonomikus, AGR minősítésű ülések bőrkárpitja fűthető és szellőztethető: melegben friss levegő áramlik a perforálásából. Hátra az elektromos Easy Entry rendszer könnyíti meg a beszállást, a biztonsági övet pedig teleszkóposan kinyúló kar adja kézbe.

Kabrióhoz képest nagy tárolókapacitás teszi alkalmassá az Opel Cascadát négy évszakon át tartó mindennapos használatra. Van rakodóhely az ajtókban, a műszerfalon és alatta, valamint a standard elektromos rögzítőfék jóvoltából az első ülések között is. A csomagtartó nyitott tetővel 280, felemelt vászontetővel 350 literes. Hosszabb tárgyak elhelyezésére a FlexFold rendszer ad lehetőséget, amely elektromosan lefekteti az 50:50 arányban osztott hátsó üléstámlát – a keménytetős kabriókban ilyen nincs.
Ez a megoldás, amely nem valósítható meg a keménytetős kupé-kabriókon, lehetővé teszi a csomagtér bővítését 750 literig, illetve 1818 mm hosszúságú poggyászdarabok szállítását.

Egész éves, bármilyen időjárásra alkalmas kabrióként az Opel Cascada teljes mértékben alkalmas a mindennapi használatra, télen is mindennemű korlátozás nélkül lehet járni vele. Mindennapi praktikumát, a tökéletesen szigetelő vászontetőn túlmenően, fűthető kormánykerék, állóhelyi fűtés, gyors felfűtés és egyéb részletek fokozzák.

Opel CascadaKiválóság: merev karosszéria, nagyszerű futómű

Nyitott autókon kulcstényező a karosszéria-merevség: ettől függ a kocsi viselkedése, kormányzásának pontossága, akusztikája, biztonsága és komfortja. Az Opel Cascada nemcsak teljesíti, de felül is múlja a jelenleg legmagasabb standardokat, többek között a padlóváz acél kereszttartóinak és az erősített profiloknak köszönhetően. Az Opel előző generációs kabriójával, az Astra TwinToppal összehasonlítva a Cascada csavarási szilárdsága 43, hajlítási merevsége 10 százalékkal nagyobb. Ez biztos alapot képez a futóműnek, illetve csökkenti a zajt és a rezgést.

A Cascada persze jobban megveti a lábát a talajon, mint a 2006-os kompakt Astra Twin Top. Tengelytávja 71 milliméterrel, első nyomtávja 56-tal, a hátsó 70-nel nagyobb. A HiPerStrut (High Performance Strut) első futóművet eredetileg az Insignia OPC részére fejlesztették ki, lényege, hogy elválasztja a csillapítási és kormányzási funkciókat, ezáltal jó útfogást, precíz irányítást, illetve csekély hajtási kormánybefolyást biztosít. A fogasléces, sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány motorja a kormányoszlop tövénél kapcsolódik a fogasléchez. Természetesen a FlexRide, az Opel integrált, alkalmazkodó futómű-szabályozó rendszere is kapható a Cascadához. A kerékméret 17-20 col, a féktárcsáé pedig, ettől függően elöl maximum 326, hátul 325 mm lehet.

Teljesítmény: új generációs, közvetlen befecskendezésű 1.6 Turbo benzinmotor


Széles hajtómű-választék kapható az Opel Cascadához. A portfóliót az 1.4-es benzines Turbo nyitja, hatfokozatú manuális sebességváltóval kombinálva. Kétféle változatának adatai: 88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE, a nyomaték túltöltéssel 220 Nm. A gázolajos 2.0 CDTI (121 kW/165 LE) manuális vagy automatikus hatfokozatú váltóművel kerül forgalomba. Nyomatéka, túltöltéssel, 380 Nm.

Opel CascadaA kínálat csúcsa az új generációs 1.6 SIDI Turbo ECOTEC benzinmotor, amely 2013 elején debütál, nagyon simán működik, komoly nyomatékot fejt ki, és keveset fogyaszt. Teljesítménye 125 kW/170 LE 4,250 és 6,000/perc között, nyomatéka, a túltöltés jóvoltából, 280 Nm. Hatfokozatú sebességváltóval és az Active Select funkció révén kézzel is kapcsolható automatával egyaránt rendelkezésre áll. Erősebb benzin-és dízelmotorok később jelennek meg. A Cascada új, kis súrlódású, hatfokozatú automatikus váltóművének  Active Select funkciója lehetővé teszi a sportosabb autózáshoz illő manuális fokozatváltást is.

Ami a dízeleket illeti, az új, fejlett 2.0 CDTI BiTurbo motor, 143 kW/195 LE teljesítménnyel és húzós 400 Nm nyomatékkal, még nyár előtt bemutatkozik. Modern, soros biturbó-technikával nyújtja a kimagasló menetteljesítmények (230 km/órát elérő csúcssebesség, 9.4 másodperc 0-ról 100 km/órára) és a rendkívüli takarékosság (csupán 5.2 liter/100 km és 138 g/km CO2) egyensúlyát. Hatfokozatú manuális sebességváltó és Start/Stop rendszer tartozik hozzá.A jól ismert, kis fogyasztású 2.0 CDTI (121 kW/165 LE) kapható hatfokozatú sebességváltóval és automatával is. Túltöltéssel 380 newtonméterre nő a nyomatéka. A Cascada az Opel modellválasztékának első tagjaként kapta meg az új generációs, hatfokozatú automatikus váltóművet. Active Select funkciója lehetővé teszi a sportosabb autózáshoz illő manuális fokozatváltást is.

Opel CascadaFejlett: rafinált technika, oltalmazó biztonság


A Cascada felszereléséből nem hiányzik a 11 automatikus funkciót tartalmazó adaptív AFL+ világítás, a kibővített funkciókörű (fejlett jelzőtábla-felismerés, sávelhagyási figyelmeztetés, követési távolság kijelzés és ütközésveszélyre figyelmeztetés), második generációs Opel Eye frontkamera, a tolatókamera, a parkolássegítő, az ultrahangos holttérfigyelő, az ergonomikus első ülés és az emelkedőn elindulási asszisztens.
Rendkívül szilárd utascellájának túlélőterét jórészt nagy szilárdságú acélból készült karosszéria őrzi meg. Az ajtókban átlósan elhelyezett, ultra-nagy szilárdságú profil és övvonali erősítés van, a szélvédőkeret anyaga edzett acél. Boruláskor, illetve másféle légzsákos ütközéskor is, rugós bukócsövek ugranak fel a hátsó ülések mögül, felkészítve az autót a baleset további lefolyására. Elöl aktív fejtámlák és kettős övfeszítők szolgálják a biztonságot, de hátul is vannak előfeszítők.
Kulcsszavak: bemutató, Cascada, opel, új modell
 
Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás Jeep Renegade - Globális piacra tervezve A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét Hamisítatlan M-jegyekkel felvértezve érkezik az új BMW X1 Hamisítatlan M-jegyekkel felvértezve érkezik az új BMW X1 Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt
 
Egyre több Scania a Spar flottájában

Egyre több Scania a Spar flottájában

2013. március 28.
Nemrég ünnepélyes keretek között tíz új szerelvényt vett át a Spar Magyarország Kft. a Scania Hungária Kft. biatorbágyi központjában, így már 67 Scania tehergépkocsit számlál az egyik legnagyobb magyarországi élelmiszer-üzletlánc flottája.
Részletek
ScaniaTöbbek között a kedvező üzemeltetési tapasztalatoknak köszönhetően a cég idén további tehergépkocsik beszerzését tervezi.

Hazánkban mintegy négyszáz üzletet működtet az 1990-ben alapított Spar Magyarország Kft., amely először 1999-ben lépett kapcsolatba a Scaniával. Ezt követően 2000 és 2012 között a legutóbbi átadással együtt összesen 67 griffes tehergépkocsit állított üzembe, amelyek közül csupán négy nyerges vontató, a többi mind dobozos teherautó pótkocsival. A most átadott járművek Schwarzmüller hűtőfelépítménnyel, Frigoblock hűtőrendszerrel és BAR kéttonnás emelőhátfallal rendelkeznek.

Eleinte 114 L 340 4x2 modelleket vásárolt a Spar, majd 2005-től már P 340 6x2*4 típusú gépkocsikat, 2007-től pedig P 380 6x2-eseket. A legfrissebb beszerzéssel az üzletlánc jelenlegi belföldi fuvarfeladataihoz leginkább illően tíz G 400 Euro 5 SCR 6x2*4 modell került a flottába. A G-szériás fülke nagyobb teret és kényelmet nyújt a gépkocsivezetőknek, a 400 lóerős motor hatékonyabb üzemelést biztosít.   

„Az elmúlt több mint 12 év során igen kedvező tapasztalatokat szereztünk a Scania tehergépkocsikkal. Mivel járműveink éves futásteljesítménye átlagosan 180-200 ezer kilométer, a legidősebb gépkocsik már 2,2 millió kilométert tettek meg, megbízhatóan és gazdaságosan. Gépkocsivezetőink szintén elégedettek a Scaniákkal, valamint a szervizhálózat kiszolgálása is kiváló.” – mondta Balázs Attila, a Spar Magyarország Kft. saját flottájának csoportvezetője.

Scania„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Spar Magyarország Kft. a mostani beszerzés alkalmával a javítási és karbantartási szerződés mellett a gyári hátterű Scania Finance finanszírozást is igénybe vette, amelyet teljes egészében az ügyfél igényeire szabtunk. Az idősebb járműveket pedig a kedvezményes Scania Classic szervizszerződéssel üzemelteti tovább. Mindemellett a Scania Járművezető-képzés keretében Pillár Gyula szakoktatónk már a cég 21 gépkocsivezetőjét részesítette továbbképzésben.” – nyilatkozta Sáránszky Róbert, a Scania Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A Spar a közeljövőben törekszik a szállítási feladatainak minél nagyobb részét saját flottával megoldani, valamint a hamarosan bevezetendő új hazai útdíjrendszerben a tisztább üzemű, korszerűbb járművek várhatóan előnyt élveznek majd, ezért idén és jövőre további beszerzések várhatóak.
Kulcsszavak: átadás, flotta, haszongépjármű, scania, trucks
 
A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora Egyre több Scania a Spar flottájában Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője? James Armstrong,  a Scania CER új ügyvezető igazgatója James Armstrong, a Scania CER új ügyvezető igazgatója Egyre több Scania a Spar flottájában Az új Citroën Jumper bejutott az év haszongépjárműve választás döntőjébe A Peugeot modelljei a flottapiacot is meghódította A Peugeot modelljei a flottapiacot is meghódította
 
Három éve folyamatosan javulnak a SEAT eredményei

Három éve folyamatosan javulnak a SEAT eredményei

2013. március 28.
A  SEAT tovább javította az eredményeit.  A válság legsúlyosabb évében, 2012-ben  a SEAT többet fektetetett be, mint  korábban bármikor az elmúlt 20 évben annak érdekében, hogy megszilárdítsa helyzetét.
Részletek
SeatA cég 652  millió eurót fordított befektetésre és bővítésre a kutatás, a fejlesztés és innováció területén. Ez az összeg majdnem 100 millió euróval több, mint a megelőző pénzügyi évben volt. E jelentős kiadás és a foglalkoztatott munkaerő kismértékű növelése sem akadályozta meg a multinacionális spanyol autógyártó céget abban, hogy 51 százalékkal növelje az adózás utáni eredményét mely -30 millió eurót tett ki.  Ezt a fontos mérföldkövet a cég alaptevékenységének köszönhetően érte el, amint az a működési mérlegből is kiderül. E vonatkozásban a SEAT 100 milliós eurós javulást ért el. A 2012-es év -134 millió eurós működési eredménnyel zárult, ami a megelőző év -232 millió eurós  veszteségéhez képest 42 %-os javulást jelent.

"Az elmúlt évnagyobb erőfeszítéseket követelt tőlünk, mint ahogyan azt előre láthattuk, mert jelentősen csökkent a gépkocsik iránti kereslet Dél Európában. Ugyanakkor sikerült megőriznünk a megelőző három év tendenciáját"-, erősítette meg a SEAT elnöke, James Muir a 2012-es év pénzügyi eredményeinek bemutatásával foglalkozó tájékoztatóján. Az elmúlt 3 év során a cég  391 százalékkal csökkentette a működési veszteségeit, amelyek nagysága 2009-ben még -391 millió euró volt.

Holger Kintstscher, a pénzügyi és szervezési elnökhelyettes nem csupán a  cég "üzleti megerősödését húzta alá, hanem a SEAT forrás-teremtő képességét is, amelyet  a megnövekedett bevételek, a költség- optimizálás és a készpénz-forgalom növelése útján értek el. A profit növekedése felé mutató tendencia kristálytisztán kirajzolódik."

SeatTöbb termék és nagyobb nemzetközi jelleg

A SEAT növekedésének két legfontosabb húzótényezője 2012-ben az Audi Q3 gyártásának első teljes éve mellett a termék-offenzíva  és a nemzetközi jelleg számottevő megerősítése  volt. Ez konkrétan  a bevételi oldalon 1 milliárd eurós növekedést  jelentett, és így összességében a bevétel elérte az 6.1 milliárd eurót,  ezáltal a cég 21 százalékos növekedést ért el a megelőző pénzügyi évhez képest.

A vállalat 79 %-ról 83 %-ra növelte az exportált gépkocsik arányát, és ma már 77 országban van jelen. Még ez a növekedés sem volt azonban elég arra, hogy ellensúlyozza az autóiparban bekövetkezett eladások 16 %-os csökkenését Dél-Európában. 2012-ben ez 321 000 kiszállított SEAT gépjárművet jelentett, ami 8.3 %-os csökkenést mutat a megelőző év vonatkozásában.  összességében a SEAT kiváló eredményeket mutatott fel olyan országokban, mint Németország, amely a SEAT történelme során most először az elsőszámú piacává vált, és ahol a spanyol márka 22.5 %-os növekedést produkált, miközben a gépkocsi kiszállítások  ebben az országban 3 %-kal csökkentek. A SEAT ugyancsak számottevően növelte eladásait Európán kívül.  A SEAT  "érkezése" Kínába, a márka újraindítása az orosz piacon még tovább emelte  a Mexikóban (+16.6 %), észak-Afrikában és a Közel-Keleten elért  kiváló eredmények fényét. A SEAT 4.6 %-os növekedést mutatott Európán kívül,  eladásainak majdnem 18 %-a (ami 7 százalékponttal magasabb a megelőző pénzügyi év adatánál) az európai földrész határain túl valósult meg.

SeatA SEAT betartotta vállalásait, így példa nélküli módon, negyedévente sikeresen valósította meg egy-egy új termék bevezetését.  A Mii család (három- és ötajtós) kiváló fogadtatásban részesült, ehhez jött az Ibiza új változata, amely Spanyolország történelmében a legnagyobb számban eladott, és egyben a legnagyobb mennyiségben exportált gépkocsi. Az új Toledo legfontosabb hatását idén lehet majd megfigyelni. Az új Leon bevezetése egyre finomabban teszi érzékelhetővé a SEAT jövőképének lényegét: technológia, minőség és a formatervezés. Az új Leon az első gépkocsi, amely az új SEAT logóval büszkélkedhet. Ezt a párizsi autószalonon mutatták be tavaly szeptemberben, és egyben a spanyol márka átalakításának utolsó "ecsetvonásait" jelenti.

Erős pozíciók a képzésben és a munkahelyek teremtésében

Az új modellek bevezetésének,  valamint az Audi Q3 gyártása első teljes évének köszönhetően a SEAT Martorellben, a fő gyártóüzemben 7 százalékkal  növelte termelését: összesen 377 000 gépkocsi gördült le a gyártósorokról. Ez abarcelonai üzem, amely a közelmúltban ünnepelte fennállásnak 20. évfordulóját, a rugalmasságának és a termelékenységének köszönhetően a Volkswagen Csoport számára egy referencia létesítmény. A SEAT megtartotta pozícióját, mint Spanyolország egyik legnagyobb munkáltatója, amely majdnem 11 500 munkahelyet biztosít (71-gyel többet, mint 2011-ben), és ha az egész csoportot vesszük figyelembe, akkor a foglalkoztatási adat 14 000 fő.  Mindezen túl a cég úttörő szerepet játszott"kettős szakképzés" megvalósításában a Szakképző Iskolájában.  A német szakképzési modellt alapul véve ez az iskola az elméleti képzést párosítja a gyakorlati munkával, megnöveli az órák számát és minden tanuló számára díjazást biztosít. A SEAT évente körülbelül 13 milliárd eurót fordít a szakképzésre.

SeatErős jelenlét a volumen termékeknél

2013-ban a SEAT termékskálája a Leon család köré alapozva tovább bővült. Kevesebb, mint kép hónap múlva a Leon SC már a kereskedőknél lesz. A genfi autószalonon két hete bemutatott modellnek az év vége előtt a kombi változatát is bevezetik.  Mindkét változat kulcsszerepet hivatott játszani a SEAT eladások növelése szempontjából, miután ezek bővítik a  cég "jelenlétét" az A szegmensen belül, amely a legnépszerűbb mEurópában, és ahol a Toledo is "versenyez". Az Ibiza család, a már meglévő három karosszériájával, ugyancsak lehetővé teszi a SEAT-nak, hogy a második legfontosabb szegmensben, az  AO kategóriában versenyezzen.

Tájékoztatóját összefoglalva a  SEAT elnöke, James Muir a következőket mondta:

"Elvégeztük a házi feladatunkat. Termékskálánk most egyaránt erős és fenntartható, miután az egész világon eladott gépkocsijaink 40 %-ának a CO2 kibocsátása 120 gramm alatt van. Most azért kell dolgoznunk, hogy ezt a meglévő potenciálunkat kézzelfogható üzleti sikerekké alakítsuk!"

2013 elején a vállalat már megkezdte az elismerések"begyűjtését" a bevezetett új Mii, Ibiza, Toledo és Leon modellekért. Januárban és februárban a kiszállított gépkocsik mennyisége 14 %-kal nőtt.
Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, növekedés, seat
 
Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen Miben különbözik a hárommilliomodik Toyota Yaris a legelsőtől? Miben különbözik a hárommilliomodik Toyota Yaris a legelsőtől? Jelentősen élénkült tavaly a használtautó-piac Jelentősen élénkült tavaly a használtautó-piac A szoftverfejlesztő, aki Lexusokat és Toyotákat álmodik újra A szoftverfejlesztő, aki Lexusokat és Toyotákat álmodik újra Ismét piacvezető a Ford! Ismét piacvezető a Ford!
 
Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon

Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon

2013. március 27.
A Volvo S60, V60 és XC60 új R-Design változatai a megújult sportos külső, a dinamikus, vezetésközpontú futómű és az opcionális Polestar-teljesítménynöveléssel elérhető, akár 329 lóerős motorteljesítmény páratlan ötvözetét nyújtják.
Részletek
Volvo R-Design„Az új R-Design modellek tökéletes választást jelentenek azon vásárlóknak, akiknek számít a teljesítmény, és adnak a tökéletesen kidolgozott részletekre. A népszerű S60, V60 és XC60 R-Design modellek új változataiban a részletekre való aprólékos odafigyeléssel fokoztuk a járművek sportos megjelenését” – mondta Doug Speck, a Volvo Car Group marketingért, értékesítésért és ügyfélszolgálatért felelős alelnöke.

„Az S60 és a V60 R-Design süllyesztett R-Design futóműve, a T6 motor és a választható 19 colos keréktárcsák tökéletes összhangot alkotnak. Az új sportülés rendkívüli kényelmet biztosítva fogja körül a vezetőt az intenzív vezetési élmény közben” – tette hozzá Doug Speck.

új, egyedi orrész

Mindhárom R-Design autó – az XC60 modellt is beleértve – újratervezett, dinamikus és kifejező orrésszel rendelkező egyedi külsővel érkezik. A keret nélküli Tech Matte Black hűtőrács csillogó fekete vonalait selyemfényű átló töri meg és ízléses R-Design embléma díszíti. A széleken elhelyezett fényszórók tovább erősítik az alacsony, aszfalthoz simuló hatást.

„Az elülső kerékívek a formatervezés apró ékkövei, amelyek tovább erősítik az autó sportos hatását. Az elülső lökhárító lekerekített végei „körülölelik” a dinamikus Ixion kereket, amely újratervezett 19 colos keréktárcsával rendelhető az S60/V60, illetve 20 colos keréktárcsával az XC60 modellek esetében” – mondta Fedde Talsma, a külső formatervért felelős igazgató. Hátul az egyedi, légterelő bordákkal ellátott diffúzort kerek, csúcstechnológiás R-Design kipufogóvégek övezik.

Volvo R-Designúj generációs R-Design beltér

Az új sportülés az R-Design autók alapfelszereltségének része. Az üléshuzatok feketés árnyalatú nubuck textilből és perforált bőrből készülnek. A sportos hatást a kéken hímzett, „R” mintázatú R-Design embléma erősíti. Teljes bőrkárpit is rendelhető.

„A csípőtől egészen a vállakig tartó, a vezetőt szinte körbeölelő oldaltámasz révén az új sportülés nagyszerűn kiegészíti azt az élményt, amelyet a sofőr köré tervezett autó tökéletes uralása nyújt, ugyanakkor megőrzi a Volvo autók évtizedek óta hagyományosnak számító kényelmét” – mondta Doug Speck.

Az adaptív digitális kijelzőn különböző konfigurációkkal és funkcionális lehetőségekkel rendelkező három elrendezés, az Elegance, az Eco és a Performance közül választhat. Az R-Design változatokban az Elegance téma élénk kék színben sugárzik. A tervezői csapat kiemelt figyelmet szentelt a belső részleteknek, amelyek az R-Design összetéveszthetetlen hangulatát erősítik.

„A díszítő betéteknek a perforált fekete bőrrel és a kontrasztos varrással való ötvözése révén a tervezői csapat olyan belső teret alkotott, amelynek minden részlete tökéletes harmóniában áll egymással, mindezt pedig a fekete tetőkárpit koronázza meg. Az új, rozsdamentes acél pedálborításokon látható R-Design embléma fényesen kék „R” betűje csak a számos kidolgozott részlet egyike” – árulta el Doug Speck.

Volvo R-DesignSportos vezetés akár 329 lóerővel


Az R-Design modellek a normál változatok bármely elérhető motorjával választhatók. A választék a 115 lóerős D2 dízelmotortól (az XC60 esetén nem érhető el) a 304 lóerős, 3,0 literes, hathengeres, turbófeltöltős T6 benzinmotorig terjed, amely 440 Nm nyomatékot ad le. A T6 vásárlói 329 lóerőre növelhetik a motor teljesítményét, ha megrendelik a Polestar szoftverét, amely révén további 25 lóerőnek parancsolhatnak az egyedi kialakítású, sportos gázpedállal.

Még jobb gyorsulás


A T6 motorral ellátott változtatok az új sebességváltó füleknek köszönhetően mindhárom autó gyorsulása javult: az S60 T6 esetében az álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulás mindössze 5,9 másodperc a korábbi 6,1 másodperchez képest. A V60 T6 esetében ugyanez az érték 6,0 másodperc (korábban 6,2 másodperc), míg az XC60 T6 álló helyzetből 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre (korábban 7,3 másodperc).

Alacsonyabb és szilárdabb futómű

Az R-Design Sport futómű 15 mm-rel alacsonyabb a normál S60 és V60 Dynamic futóművénél, és a rugók is 15 százalékkal merevebbek a normál S60 és V60 dinamikus futóművéhez képest. Mindez a vezetés közvetlenségének élményét nyújtja az autó tökéletes uralhatósága mellett.

„A vezetési élménynek olyan közvetlennek kell lennie, hogy növelhesse a dinamikát, de ne tegye túl nyerssé a futóművet. Ha a futómű túl merev, akkor ugyanis még sima aszfalton közlekedve is rázósnak érezni az utat. A célunk, hogy a sportos élmény mellett a luxus érzetét is biztosítsuk” – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.

Volvo R-DesignEgycsöves lengéscsillapítók

Az S60 és a V60 R-Design modellek hátsó futóművei egycsöves lengéscsillapítókkal vannak felszerelve, amely egyetlen szeleppel oldja meg a nyomófokozati és a húzófokozati lengéscsillapítást. Ezáltal az olajnak rövidebb utat kell megtennie és nagyobb sebességgel tud áramlani, így a lengéscsillapító is gyorsabban reagál.
 
Kulcsszavak: Auto Show, autószalon, bemutató, New York, premier, R-Design, volvo
 
Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon Rájátszás A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont MINI Countryman Park Lane világpremier Genfben MINI Countryman Park Lane világpremier Genfben Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon BMW 2-es Cabrio világpremier Párizsban
 
Mercedes-Benz CLA 45 AMG - Design és dinamika Kecskemétről

Mercedes-Benz CLA 45 AMG - Design és dinamika Kecskemétről

2013. március 27.
A New York International Auto Show-n mutatkozik be az első Kecskeméten készülő Mercedes-AMG modell, a CLA 45 AMG. A négyajtós középkategóriájú kupé a sikeres, nagy teljesítményű és egyben trendformáló CLS 63 AMG filozófiáját követi.
Részletek
Mercedes-Benz CLA 45 AMGA négyajtós középkategóriájú kupé a sikeres, nagy teljesítményű és egyben trendformáló CLS 63 AMG filozófiáját követi.

Már egyetlen pillantás alapján látható, hogy a CLA 45 AMG ugyanazokat a géneket örökölte, mint nagyobb testvére és tökéletesen képviseli az AMG márka „Driving Performance” ígéretét: 265 kW (360 LE) teljesítménnyel és 450 newtonméter nyomatékmaximummal nemcsak a világ legerősebb négyhengeres szériamotorjával büszkélkedhet, hanem rendkívüli hatékonysággal és az EU6 károsanyag-kibocsátási szabvány teljesítésével is. Száz kilométerenként 6,9 literes fogyasztása (NEFZ összesített) a legmagasabb igényeket is kielégíti. Szintén új mércét állít a vetélytársak elé a teljesítményorientált AMG 4MATIC összkerékhajtás. Az autó alapfelszereltségének része az Integrált Szerviz Csomag, ami Magyarországon egyedülálló módon négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon forgalomba helyezett új Mercedes-Benz személyautó tulajdonosának.
 
Az új, négyajtós, nagy teljesítményű kupé rendkívüli kombinációban kínálja a lenyűgözően sportos vezetési élményt, az extravagáns designt és a legmagasabb fokú individualitást. A CLA 45 AMG-vel új szegmenst alapoz meg a Mercedes-AMG – akárcsak a 2012-ben bemutatott CLS 63 AMG Shooting Brake modellel és a CLS 55 AMG-vel 2004-ben. Bemutatásakor mindkét AMG modell közvetlen vetélytárs nélkül állt, és megihletett más autógyártókat is. Turbómotor, összkerékhajtás és hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT DCT sportváltómű – a CLA 45 AMG ugyanazt a hajtásláncot kapta, amely az A 45 AMG kiemelkedő dinamikáját és hatékonyságát adja.

Mercedes-Benz CLA 45 AMGOla Källenius, a Mercedes-AMG GmbH vezetője: „A CLA 45 AMG formájában páratlan, abszolút kívánatos autót prezentál a Mercedes-AMG, a jellegzetes AMG génekkel. A csúcstechnika-csomag, a világ legerősebb négyhengeres szériamotorjával és a teljesítményorientált AMG 4MATIC összkerékhajtással a legszebb formájában adja a kiemelkedő dinamikát.“

Tipikus AMG: a világ legerősebb négyhengeres szériamotorja

A CLA 45 AMG műszaki adatai azonnal elárulják, hogy a 2,0 literes AMG turbómotort a világ legnagyobb teljesítményű négyhengeres szériamotorjává avatja a 265 kW (360 LE) és a 450 newtonméteres nyomatékmaximum.

A nagy teljesítmény, illetve nyomaték és a teljesítményorientált AMG 4MATIC összkerékhajtás kombinációja sportkocsihoz illő képességeket ad a CLA 45 AMG-nek: a kupé nulláról százra 4,6 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 250 km/óra (elektronikusan korlátozva). ám az AMG 2,0 literes turbómotorja nemcsak dinamikájával nyűgözi le vezetőjét, hanem hatékonyságával és környezetkíméletével is, hiszen fogyasztása 6,9 liter/100 kilométer (NEFZ összesített), és már ma teljesíti a 2015-ban hatályba lépő EU6 kipufogási szabványt, illetve a 2017-től előírt 6 × 1011 Part/km részecskeszám-határértéket.

A meggyőző adatok alapját a Mercedes-AMG csúcstechnikai csomagja teremti meg. A BlueDIRECT motorcsalád nagy teljesítményű tagjaként sugárvezérelt közvetlen benzinbefecskendezést és az égésterek közepén elhelyezett piezo-porlasztókat kapott a négyhengeres turbómotor. A többszörös befecskendezés és a többszörös gyújtás kombinálása jelentősen javítja az üzemanyag kihasználását és fokozza a termodinamikai hatásfokot, illetve csökkenti a károsanyag-kibocsátást. További fénypont a teljesen alumínium, homok-kokillaöntési technológiával készült forgattyúsház, az optimalizált súlyú forgattyús hajtómű, acél főtengellyel, kovácsolt dugattyúkkal és csökkentett súrlódású dugattyúgyűrűkkel, a NANOSLIDE henger-siklófelület, a levegő-víz töltőlevegő-hűtés, a generátorvezérlés és az ECO start-stop funkció.

Mercedes-Benz CLA 45 AMGKettős beömlésű turbófeltöltő és vezérlőszelepes AMG sportkipufogó


A kis lökettérfogatú turbómotorok reagálási viselkedése alapvető probléma elé állítja a tervezőket. A Mercedes-AMG konstruktőre kettős beömlésű turbófeltöltővel, a kipufogórendszer áramlási ellenállásának minimumra csökkentésével és újszerű befecskendezési stratégiával oldották meg ezt. A kettős beömlési technika spontánabbá teszi a töltőnyomás felépülését, de pozitív hatású a kipufogógáz ellennyomásának, hőmérsékletének és impulzusainak kihasználása is. Ennek köszönhetően már alacsony fordulatszámon nagy nyomaték jelentkezik, sőt, örvendetes mellékhatásként csökken a fogyasztás és az emisszió. 1,8 bar töltőnyomásával szintén a mezőny élén áll az AMG 2,0 literes, négyhengeres turbómotorja.

A nagy csőátmérőjű AMG sportkipufogó automatikusan vezérelt pillangószelepe már ismert az SLK 55 AMG-ről, feladata a dinamikai élmény és a Mercedesre jellemző tartós megbízhatóság célkonfliktusának feloldása. A szelep jellegdiagram-vezérléssel, fokozatmentesen nyílik és csukódik, a vezető teljesítményigényének, a terhelési állapotnak és a motor fordulatszámának függvényében. Erős gyorsításkor különösen komoly és szívbe markoló motorhang szól a dupla kipufogóvégből.

Kívánságra építik be a CLA 45 AMG-be az AMG nagy teljesítményű kipufogórendszerét, szintén pillangószeleppel. Gázadáskor és sebességváltáskor ennek még vérpezsdítőbb, markánsabb a hangja. Különösképp a visszakapcsoláskor adott gázfröccs és felkapcsoláskor a gyújtás, illetve befecskendezés elvétele ad olyan élvezetesen borzongató hangzásélményt, amely egyébként csak a négynél több hengeres motorokra jellemző.  
Kulcsszavak: Auto Show, bemutató, CLA 45 AMG, mercedes-benz, New York, premier
 
Az új nagyteljesítményű ŠKODA KODIAQ RS SUV a 2018-as Párizsi Autószalon alkalmával tartja világpremierjét Az új nagyteljesítményű ŠKODA KODIAQ RS SUV a 2018-as Párizsi Autószalon alkalmával tartja világpremierjét Mercedes-Benz CLA 45 AMG - Design és dinamika Kecskemétről A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét Mercedes-Benz CLA 45 AMG - Design és dinamika Kecskemétről A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Mercedes-Benz CLA 45 AMG - Design és dinamika Kecskemétről Rájátszás A BMW a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon A BMW a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon
 
Az új Opel Cascada

Az új Opel Cascada

2013. március 27.
A Cascada, az Opel új, négy évszakos kabriója 2013 tavaszán jelenik meg, mint klasszikus, nyúlánk, négyüléses nyitott autó, kiváló minőségű vászontetővel.
Részletek
Opel Cascada Az Opel-választék felső régiójába pozicionált Cascada nemcsak a méreteivel (hossza 4,697 mm; szélessége a tükrök nélkül 1,840 mm) középkategóriájú, hanem élvonalbeli technikájával és részleteivel is.

Szuper-merev karosszériájával, HiPerStrut első futóművével és FlexRide adaptív csillapításával nagyszerűen vezethető kocsi a Cascada. Prémiumszintű, távvezérelt vászonteteje 17 másodperc alatt nyílik ki, 50 km/órás sebességig. Elektromosan kézhez nyújtott biztonsági öv, bőrkárpit és szellőzött, ergonomikus ülés gondoskodik kényelemről, biztonságról.

Az Opel portfólió legújabb tagjának bemutatása kapcsán így beszélt Dr. Karl-Thomas Neumann, az Adam Opel igazgatótanácsának elnöke: “Jelenlegi termékoffenzívánk legutóbbi eredménye a Cascada. Bővítjük választékunkat és teljesen új szegmensekben jelenünk meg az Ampera villanyautóval, a szub-kompakt Mokka SUV-val, a divatos ADAM városi autóval és most ezzel az elegáns, középméretű kabrióval. Büszkén lépünk be ebbe a kategóriába, ahol eddig csak prémiumgyártók drága típusai szerepeltek. A Cascada megadja a nyitott autózás rajongóinak a középkategóriájú kabriókra jellemző érzést, de megfizethető árért.”

Kompakt Kadett és Astra kabriók több nemzedéke után az Opel visszatér az ötvenes és hatvanas évek nagy presztízsű és ritka, négyüléses, középkategóriájú kabrióinak – mint a Kapitän és a Rekord – hagyományához, de újszerű módon, a legmodernebb technikával.

Opel Cascada Thomas Sedran, az Opel elnökhelyettese: “A középkategóriájú kabriók szegmense nagyon stabil az utóbbi években, de csak prémiumgyártók nagyon drága autói alkotják. Az Opel Cascada ezek jellemzőit adja, ám megfizethetően. Ugyanakkor kiteljesíti a márka termékoffenzíváját: 2012-ben és 2013-ban bővítjük választékunkat, és új szegmensekbe lépünk be az elektromos Amperával, a kis SUV Mokkával, a divatos ADAM városi autóval, és most ezzel a középméretű kabrióval.”

Attitűd: vászontetős elegancia, élményautózás szabad levegőn


Stabil kiállásával és az Opelre jellemző szoborszerű formájával egy letűnt, de ragyogó korszak “Grandes Routières” modelljeinek klasszikus, kortalan eleganciáját támasztja fel a Cascada. Letisztult profilját az elegánsan döntött szélvédő mögött nem zavarja meg tetőfedél vagy bukócső. A karosszéria alsó részét az Opel penge motívuma élénkíti, feljebb pedig egy fényvonal fut ki a sarkokra beforduló hátsó lámpákig. A finoman emelkedő övvonalon a tetőt és az alsó részt elkülönítő krómléc csillog.

“Sok kabrió jól néz ki nyitottan, de felhúzott tetővel már esetlen. Kiváló minőségű, áramvonalas vászontetejének egyöntetű profiljával viszont csukottan is szép az Opel Cascada,” véli Malcolm Ward, külső design vezető.

ízlésesen kiformált erődómjával a géptető koronázza meg a mély, dúsan krómozott hűtőmaszkot; a ködlámpákat két felfordított, krómbetétes cápauszony-elem keretezi. A fénydiódás nappali világítás és a hátsó lámpa is az Opel jellegzetes szárny-formáját mutatja. Az utóbbi markáns fényjelei a prémiumautókat idézik, köztük a hűtőmaszkra rímelő széles krómléccel.

Opel Cascada A legrangosabb kabriók beszállítóitól rendelt csúcsminőségű vászontetőt nagyszerű hő- és hangszigetelővé teszi a külső réteg és a bélés közötti speciális poliészter szövet. Elektrohidraulikus szerkezetét a két első ülés közötti kapcsoló hozza működésbe, a nyitás 50 km/óráig lehetséges, és 17 másodpercig tart – ezekkel az adatokkal rekorder a Cascada. Valamennyi modellen standard a tető távvezérlése is. A bemutatáskor háromféle tetőszín lesz választható, Black, Malbec-Red, and Sweet Mocca színek. Ezekhez tízféle fényezés járul, a sportos kék színtől (Blue Buzz) az elegáns szürkén (Phantom Grey) át a prémium mahagóniig (Dark Mahagony).
Kulcsszavak: bemutató, Cascada, opel, új modell
 
A legújabb Škoda-látomás: VisionS A legújabb Škoda-látomás: VisionS Bemutatkozik az új Mercedes-Benz E-osztály Bemutatkozik az új Mercedes-Benz E-osztály A Hannoveri Autókiállításon debütál a Primastar utódja a Nissan NV300 A Hannoveri Autókiállításon debütál a Primastar utódja a Nissan NV300 Új formavilággal érkezik a Hyundai i20 Új formavilággal érkezik a Hyundai i20 A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát
 
Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása

Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása

2013. március 27.
Megkezdődött Székesfehérváron a szegedi Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása, a 13 tagú flotta legelső darabja várhatóan augusztusban érkezik a Tisza-parti városba – tájékoztatta a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. kommunikációs főmunkatársa az MTI-t.
Részletek
Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártásaNemes Szilvia közölte, a jármű rozsdamentes acélszerkezetét már összeállították, és rövidesen megkezdődik a járműtest burkolása, ezzel a művelettel nyeri el a troli végleges külső formáját.

A szegedi önkormányzat 2011 januárjában rendelte meg az új, 13 darabos troliflottát a csongrádi megyeszékhelyen uniós támogatással zajló elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt részeként. Ezzel a megrendeléssel a város támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt három évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a magyarországi buszgyártók első hazai megrendelése – áll a cég közleményében.

Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; utastere és vezetőfülkéje légkondicionált lesz, 100 százalékban alacsony padlós jármű készül, amely szükség esetén 7 kilométert képes megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A járművek 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek, és 124 utast szállítanak majd. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz – tudatta Nemes Szilvia.

Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg a Tisza-parti városba, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan az új 10-es trolibuszvonalon áll majd forgalomba. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.

Szeged 13 trolibuszt rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron. A cégtársulás tagja a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s.
Kulcsszavak: gyártás, ikarus, skoda, szeged, tömegközlekedés, troli
 
Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása Az európai autópiac tavalyi nyertese a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Skoda Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot döntött
 
Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek

Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek

2013. március 27.
A németországi és európai piaci bevezetésekor a limuzint három négyhengeres motorral kínálják.
Részletek
Audi A3Az újjáfejlesztett erőforrások ötvözik az Audi hatékony technológiáit – a közvetlen befecskendezést, a turbófeltöltést, az innovatív hőenergia-szabályozást és a start-stop rendszert.

Erőforrások


A teljesítmény a 2.0 TDI esetében 110 kW (150 LE), a forgatónyomaték 320 Nm. 8,7 másodperc alatt gyorsítja az A3 limuzint 0-ról 100 km/h-ra, egészen a 220 km/h-s csúcssebességig. átlagosan 4,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en – amely 107 g/km szén-dioxid kibocsátási értéknek felel meg. A teljesítmény 1.4 TFSI erőforrás esetében 103 kW-ra (140 LE) és 250 Nm-re módosul. A COD hengerlekapcsolási rendszer (cylinder on demand) alacsony terhelés esetében leállít két hengert. Az 1,4 literes erőforrás átlagosan csak 4,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátás értéke 109 g/km. A 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás csupán 8,4 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 217 km.
Az 1.8 TFSI 132 kW-el (180 LE) és 250 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedik. High-end technológiák sokaságát kínálja fel, ezek közé tartozik a duális befecskendezés is. 7,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h- ra, 235 km/h-s csúcssebességgel sportos vezetői élményt nyújt. átlagosan 5,6 litert fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátási étéke 129 g/km.

Az erőforrástól függően a manuális hatfokozatú váltó vagy az S tronic kerül beépítésre. A dupla tengelykapcsolós váltó az erőfolyam megszakítása nélkül finoman váltja a sebességeket. A D fokozati tartomány maximális hatékonyságra van programozva, a sportos S tartományban a fordulatszám magasabb. A vezető dinamikus Audi drive select rendszer segítségével az S tronic efficiency-módban olyan üresjáratot kínál, mely minimalizálja a fogyasztást.

Audi A3Futómű

A szegmensének első helyét az Audi A3 limuzin futóművének köszönhetően érte el. Ennek alapjait a finomított tengelysúlyelosztás (a motorizálástól függően, 60% elől, 40% hátsó viszonyban) képezi. Az összes motor 12 fokkal döntött, az első felfüggesztés lényegesen előrébb került.

Az első felfüggesztés esetében McPherson -konstrukcióról van szó, amelynek komponensei alumíniumból készültek. Az elektromechanikus szervokormány hatékonyan, különböző támogató rendszerekkel dolgozik együtt. A négykaros hátsó felfüggesztések szintén segédvázhoz csatlakoznak, és lengőkarjaik nagy szilárdságú acélból készülnek. A spirálrugók és a lengéscsillapítók különválasztott beépítésben kaptak helyet.
Az Audi A3 Limuzin 16-18 colos kerekeken gurul; a quattro GmbH akár 19 colos átmérőjű kerekeket is szállít.

A piac


Az A3 limuzinnal az Audi belép a világszerte legerősebb piaci szegmensbe, a kompakt limuzin osztályba.  Magyarországon az új kompakt limuzin június elejétől rendelhető, szeptemberben érkezik a márkakereskedőkhöz.

Az Audi S3 limuzin

Pár hónappal az új limuzin-sorozat megjelenése után jön a csúcsmodell, az S3 limuzin. A 2.0 TFSI erőforrása 221 kW (300 LE) teljesítményt nyújt, fordulatszáma 380 Nm. A négyhengeres motor a legmodernebb technológiákat egyesíti, így többek között a duális befecskendezést és az Audi valvelift system-et.

Audi A3Az Audi S3 Limousine S tronic váltóval 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, manuális váltóval ez 5,3 másodpercet vesz igénybe. 250 km/h-nál a sebesség már elektronikusan szabályozott. A négyhengeres turbómotor átlagosan 6,9-7,0 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, amely 159-162 g/km szén-dioxid kibocsátási értéknek felel meg.
Kulcsszavak: A3, audi, bemutató, új modell
 
Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva Az új Ford C-MAX és Grand C-MAX tökéletes választás aktív családok számára Az új Ford C-MAX és Grand C-MAX tökéletes választás aktív családok számára A Citroën újabb modellel a C5 Aircross-szal bővíti átfogó speciális szériáját a C-Series-t A Citroën újabb modellel a C5 Aircross-szal bővíti átfogó speciális szériáját a C-Series-t Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek BMW X3 a visszafogott fogyasztású csúcsdízel Bemutatkozott az új Škoda Superb Bemutatkozott az új Škoda Superb
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11171 - 11180