Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11121 - 11130 |
Királyi indulás |
||
2013. április 05.
Királyi őfelsége, az orániai herceg indította el hivatalosan az új DAF XF sorozatgyártását április 3-án, szerdán. Az új tehergépkocsit annak jegyében fejlesztették ki, hogy megfeleljen az Európai Unióban hamarosan életbe lépő Euro 6 károsanyag-kibocsátási normának.
|
A DAF körülbelül egymilliárd eurót fordított a teljesen új, Euro 6-os járműkínálatának kifejlesztésére, valamint a hollandiai Eindhovenben és a belgiumi Westerlóban működő gyárainak az új generációjú tehergépkocsikra való felkészítésére. Az Európai Unióban 2014. január 1-jén életbe lép az Euro 6 norma. A jelenlegi Euro 5 előírással összehasonlítva az új szabvány a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátásának 77 százalékos, míg a koromrészecskék kibocsátásának 66 százalékos csökkentését követeli meg. Elsősorban az új károsanyag-kibocsátási norma teljesítése érdekében fejlesztette ki a DAF a teljesen új járműkínálatát, amelynek típusai közül a hosszú távú fuvarozásra szánt új zászlóshajónak, az XF-nek most hivatalosan megkezdődött a sorozatgyártása. A jövő héten megnyíló birminghami haszonjármű-kiállításon a DAF az LF elosztó típus és a rendkívül sokoldalú CF új, Euro 6-os generációját is bemutatja. „Rendkívüli megtiszteltetés számunkra, hogy királyi őfelsége indította el hivatalosan az új DAF XF sorozatgyártását.” – mondta Harrie Schippers, a DAF Trucks N.V. elnöke. „A piacvezető járműveink vadonatúj, Euro 6-os generációjának kifejlesztése és a gyáregységeink felkészítése erre az új generációra a legnagyobb szabású projekt vállalatunk történelmében, amely körülbelül egymilliárd eurót emésztett fel. Az orániai herceg látogatása egy csodálatos elismerés a DAF mind a nyolcezer alkalmazottja számára, Hollandiában és külföldön egyaránt. A látogatás pedig éppen egybeesik azzal, hogy Hub van Doorne pontosan 85 évvel ezelőtt fektette le jelenlegi vállalatunk alapjait.” Kulcsszavak: DAF Trucks, járműipar, új modell, XF
|
|
|||||
|
||||||
Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban |
||
2013. április 05.
A Renault olcsó márkája, a Dacia sikerén okulva több autógyár is régen feledésbe merült autómárkák leporolásával akar betörni az alsó piaci szegmensbe - írja a német Focus online hírportál.
|
A Renault olcsó márkája, a Dacia sikerén okulva több autógyár is régen
feledésbe merült autómárkák leporolásával akar betörni az alsó piaci
szegmensbe - írja a német Focus online hírportál. A Fiat például az Autobianchi márkába kíván 18 év után életet lehelni, a japán Nissan pedig a Datsunt élesztené újra. Az Autobianchi újjászületésére Oroszországban kerülhet sor, ahol a Punto egy kifejezetten a kelet-európai piacra szánt lépcsős hátú verzióját készül gyártani a Fiat. Amennyiben a projekt zöld utat kap a konszerntől, az autó gyártása 2014-ben kezdődhet meg. A modell árát 5 ezer euró körülire tervezik. A Nissan tervei már előrehaladottabb állapotban vannak, ám közös bennük, hogy a Datsun is Oroszországban születik újjá. A 80-as években szép csendben kiszenvedett márkának a Nissan Note modellre alapuló lépcsős- és ferdehátú verzióit 2014-ben kezdik el gyártani. Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, dacia, fiat, jármű kereskedelem, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Sűrített földgázzal működő autóbuszok beszerzését támogató pályázat indul |
||
2013. április 05.
Szeptember végéig, vagy az 1,6 milliárd forintos keret kimerüléséig nyújthatnak be pályázatot az állami és az önkormányzati tulajdonú közlekedési társaságok a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) sűrített földgáz meghajtású autóbuszok beszerzését segítő kiírására.
|
A szaktárca pénteki közleménye szerint a pályázaton közösségi közlekedési feladatokat érvényes közszolgáltatási szerződés alapján ellátó állami vagy önkormányzati tulajdonú gazdálkodó szervezetek vehetnek részt. A támogatás kizárólag új, alacsony padlójú, földgázüzemű autóbuszok beszerzéséhez igényelhető. Az NFM által biztosított forrásból az azonos műszaki tartalmú dízelüzemű és gázüzemű járművek árkülönbözete fedezhető. A vissza nem térítendő támogatás mértéke szóló kialakítású járművenként legfeljebb 18 millió forint, csuklós autóbuszonként legfeljebb 24 millió forint lehet. A pályázónak vállalnia kell, hogy a járművek üzembe állítását követő két hónapon belül véglegesen kivon a forgalomból legalább ugyanannyi, környezetvédelmi szempontból elavult autóbuszt. További feltételként a sűrített földgáz meghajtású (CNG) buszok közlekedtetéséhez, például az üzemanyag töltéséhez megfelelő infrastrukturális hátteret kell biztosítania vagy kialakítania, és legalább három évig fenntartania. A gáz meghajtású járművek használatának terjedésével csökkenthető a közösségi közlekedés szén-dioxid-kibocsátása, illetve a szálló por koncentrációja, a városok légszennyeződése. A vissza nem térítendő, utófinanszírozású támogatást az új Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszer keretében, a kvótabevételek terhére biztosítja a szaktárca. Kulcsszavak: cng, környezetbarát, Pályázat, támogatás, zöld
|
|
|||||
|
||||||
BMW X4 Concept Sanghajban |
||
2013. április 05.
Jövőre érkezik az X6-osnál egy számmal kisebb X4-es. Az X6 nyomában járó szabadidő-kupé 4648 mm hosszú, 1915 mm széles és 1622 mm magas, vagyis majdnem akkora, mint a nagy testvér.
|
Jövőre érkezik az X6-osnál egy számmal kisebb X4-es. Az X6 nyomában járó szabadidő-kupé 4648 mm hosszú, 1915 mm széles és 1622 mm magas, vagyis majdnem akkora, mint a nagy testvér. A LED-es, „duplán kerek” fényszórók és a vese formájú hűtőmaszkok azonnal világossá teszik ezt. és egyértelműen kupé: szépen ível lefelé a tetőív, miközben a kocsi oldalát két dinamikus él osztja fel. A 21 colos, kétszínű felniken gördülő SAC (Sport Activity Coupe) fara pedig kifejezetten sportos, a széles nyomtáv és az izmos sárvédők tökéletesen kiemelik a BMW karakterét. Mivel koncepció, egyelőre a motorokról és a teljesítményéről hallgat a BMW. Várhatóan nem a praktikumra és takarékosságra hegyezik ki az X4-es, inkább az élvezeti faktor dominál. A BMW X4 Concept Sanghajban mutatkozik be. Kulcsszavak: bemutató, bmw, concept, tanulmány autó, X4
|
|
|||||
|
||||||
Ismét indít járatokat a SAS légitársaság Budapestről |
||
2013. április 05.
A nyári menetrend életbe lépésével négy év után visszatért a SAS Scandinavian Airlines Budapestre, a légitársaság heti kilenc járatot üzemeltet Oslóba és Koppenhágába. Az első járat még vasárnap érkezett Budapestre.
|
A SAS heti hat járatot működtet majd Koppenhágába, ezek szombat kivételével minden nap közlekednek, Oslóba pedig kedden, csütörtökön és vasárnap indulnak majd a gépek. Az előzetes tervek szerint a két járatot többféle típussal, köztük Airbus A320-asokkal, Boeing 737-esekkel, Bombardier CRJ-900-asokkal és McDonell Douglas MD82-esekkel repüli a SAS. A csütörtöki, járatnyitó sajtótájékoztatón Stefan Eiche, a SAS általános értékesítési vezetője arról tájékoztatott, hogy társaságuknak van a legnagyobb hálózata észak-Európában, és hangsúlyozta a SAS pontosságát, kiemelve, hogy a cég 2009 és 2011 között a világ legpontosabb légitársasága volt. Hozzátette: júniustól további új útvonalakat jelentenek be, modernizálják a flottát és felfrissítik a SAS dizájnját is. Kérdésre válaszolva a vezető elmondta, Stockholmba kapacitás-problémák miatt nem tudnak egyelőre járatot indítani Budapestről, de ez később változhat. A sajtótájékoztatón felszólalt a dán, a norvég és a svéd nagykövet, beszédükben mindhárman a Magyarország és a skandináv államok közötti gazdasági és turisztikai kapcsolatok erősítését hangsúlyozták, hozzátéve: évente több tízezer turista érkezik Svédországból és Norvégiából Budapestre. A SAS Scandinavian Airlines Dánia, Norvégia és Svédország közös légitársasága, a Star Alliance légiszövetség egyik alapító tagja. 1946-ban alapították, ma a legnagyobb észak-európai légitársaság, naponta 1111 járatot közlekedtet. összesen 184 repülőgéppel rendelkezik, köztük 7 Airbus A340-300-as és négy Airbus A330-300-as széles törzsű géppel. A társaság 136 úticélra repül Európába, ázsiába és Amerikába, 2012-ben összesen 28 millió utast szállított. A SAS 2013-ban 47 új útvonalat indít el, ennek része a budapesti járatok nyitása is. Kulcsszavak: airport, budapest airport, légi közlekedés, légitársaság, SAS, Scandinavian Airlines
|
|
|||||
|
||||||
Ismét Ford-ból fogyott a legtöbb Magyarországon |
||
2013. április 05.
Az év első három hónapjában hazánkban minden tizedik újautó-vásárló a Ford mellett döntött, így a márka a várakozásoknak megfelelően midössze néhány hónap elteltével visszaszerezte tavaly decemberben elveszített piacvezető pozícióját a magyarországi személy- és haszongépjármű piacon.
|
A Ford 2013 márciusában 684 új gépjármű regisztrációjával, 11%-os piaci részesedést elérve első helyen végzett a magyarországi személy- és haszongépjármű piacon. A két piacot külön-külön vizsgálva a márka a múlt hónapban az előbbin 476 új autó értékesítésével, 9,4%-os piaci részesedéssel zárt a harmadik, míg utóbbin 204 gépjármű értékesítésével, 25,4%-os piaci részesedéssel végzett az első helyen. Ezzel az első negyedévet tekintve a Ford 1658 új gépjármű értékesítésével, 10,5%-os piaci részesedést elérve visszaszerezte piacvezető pozícióját a magyarországi személy- és haszongépjármű piacon, miután tavaly decemberben közel 4 év elsőség után rövid időre a második helyre szorult. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a várakozásainknak megfelelően az első negyedév végére sikerült visszaszereznünk piacvezető pozíciónkat a magyarországi személy- és haszongépjármű piacon, amiben kiemelkedő szerepe van annak, hogy a Ford minden idők legerősebb modellportfolióját kínálja, amit igazol a tavalyi évben szerzett sosem látott mennyiségű nemzetközi szakmai elismerés, köztük a számos modellünkben elérhető 1.0 EcoBoost motorunk által szerzett 2012-es ’év Motorja’ díj, a Ranger-nek odaítélt 2013-as ’év Pickupja’ díj a Transit Custom által begyűjtött 2013-as ’év Haszongépjárműve’ díj, a B-Max-nak ítélt AUTOBEST 2013 elismerés, valamint a különböző modelljeinlnek odaítélt 7 Euro NCAP Advanced díj.” – fogalmaz Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója. „Nem véletlen, hogy az AUOBEST 2013 díjat megnyert, különleges, B-oszlop nélküli ajtómegoldást kínáló B-Max épp úgy magasan vezeti szegmense értékesítéseit, mint a 2013-as ’év Haszongépjárművének’ választott Transit Custom amely egyben az egyetlen kisbusz, amely ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett. épp ilyen büszkék lehetünk ugyanakkor a pickupok között egyedülálló módon ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett, a 2013-as ’év Pickupja’ címet is magáénak tudó Ranger-re, a vadonatúj Fiesta-ra, vagy az aktív biztonsági rendszerek egyedülállóan széles választékát kínáló Focus-ra, amelyek jelenleg szegmensük második helyét foglalják el.” – teszi hozzá az ügyvezető. „Mindemellett további büszkeségre ad számunkra okot, hogy egy elképesztően kreatív, Fiesta 24 elnevezésű marketing kampány eredményeként január 24-én közel 30.000-en voltak kíváncsiak az új Fiesta-ra és regisztrálták használt autójukat márkakereskedéseinkben, ami a teljes hazai autópark mintegy 1%-ának felel meg, és a meghosszabított nyitvatartási idő alatt 2 másodpercenként egy regisztrációt jelentett. Reményeink szerint közülük a jövőben sokan elégedett új Fiesta tulajdonosok lesznek majd.” – árulja el még Kővágó-Laky Andrea. Az első negyedévben egyébiránt a legnépszerűbb Ford modellnek ismét a Focus bizonyult, amely a vállalat értékesítésének 30%-át tette ki, ezt követte a Transit (18%), a Fiesta (15%), és fej fej mellett a Mondeo és a Ranger (7-7%). A fenti időszakban a vállalat magyarországi értékesítésének 66%-át tették ki a személyautók és 34%-át a haszongépjárművek. „Márkánk hagyományosan vezető szereplő a haszongépjármű piacon, azzal ugyanakkor, hogy az első negyedévben minden negyedik Magyarországon értékesített haszongépjármű Ford volt, minden előzetes várakozást sikerült felülmúlnunk. Jól mutatja ezen a területen elkötelezettségünket a Transit Centrumok kialakítása is, amelyek dedikált szolgáltatásokkal igyekeznek segíteni Ford haszongépjárművet vásárló és üzemeltető ügyfeleink munkáját.” – fogalmaz Szamosi Viktor, a Ford magyarországi értékesítési igazgatója. „Az év hátralévő részében piaci pozícióink további erősödését várjuk, amelyet nagy mértékben támogat majd az idei évben érkező számos új modellünk, köztük a már a márkakereskedésekben is megtalálható és rendkívül népszerű új Fiesta és vadonatúj, a prémium márkák vásárlói számára is izgalmas Kuga, valamint az elkövetkező hónapokban érkező új Transit és Transit Connect, amelyek révén tovább folytatódik haszongépjármű kínálatunk teljes megújulása, no és természetesen ez utóbbi modell immár hétüléses változatban is elérhető személyszállító testvérmodellje, az új Tourneo Connect.” – teszi hozzá az értékesítési igazgató. „Jóllehet nyilvánvalóan nem számítanak volumen modellnek, a teljesítmény-autózás kedvelői számára is jó hírrel szolgálunk, hiszen a tavaly bemutatott, 250 lóerős Focus ST mellé idén felzárkózik a napokban a márkakereskedésekbe érkező, 180 lóerős Fiesta ST is, amelynek közeljövőben bemutatásra kerülő európai reklámfilmjét egyébiránt Budapesten forgatták a rally fenegyerekeként ismert Ken Block-al.’ – hívja még fel a figyelmet Szamosi Viktor. Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, ford, jármű kereskedelem, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Tovább csökkent a használtautó-index az első negyedévben |
||
2013. április 05.
Több mint 8 százalékponttal, 95,9 százalékra zuhant a használtautó-index 2013 első negyedévében, miközben az átlagár 2,7 százalékkal 1,47 millió forint alá csökkent az előző negyedévhez képest - közölte a Használtautó.hu az MTI-vel csütörtökön.
|
Az adatok az index készítői szerint azt mutatják, hogy az elmúlt év során tapasztalható lassú, fokozatos emelkedés ellenére sem képes kikeveredni a válságból a használtautó-piac. A problémákat jól jelzi, hogy immár 65 százalék fölé került a legalább kilencéves autók aránya a piaci kínálatban. éves összevetésben az index 1,5 százalékponttal, az átlagár pedig csaknem 8 százalékkal mérséklődött. "Az adatok is azt támasztják alá, hogy a piacon egyre nyomasztóbb az újautó-utánpótlás hiánya" - magyarázza a közlemény szerint Szemes árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. Az elemzés szerint a magánszemélyek újautó-vásárlásának elmaradása után immár a használtautó-piacot eddig életben tartó flottacserék időpontja is egyre inkább kitolódik. A belső kínálat hiányát ellensúlyozó használtautó-import további felfutását pedig az euró árfolyamának tartósan 300 forint feletti szintje akadályozza. Az ügyvezető szerint rövid távon továbbra sem bízhatunk a használtautó-piac komolyabb fellendülésében. Alapvető változást a gazdasági környezet általános élénkülése hozhatna, ami az újautó-vásárlások számának növekedése révén a használtautó-kereskedelmet is aktivizálhatná. Egyelőre azonban az újautó-eladások száma az első három hónapban tíz százalékkal múlta alul a tavalyi, szintén gyengének számító szintet. Mindez egy tartósan 300 forint felett maradó euró-árfolyammal kombinálva, igen borús képet vetít előre az év egészére is - mondta. Miközben csaknem három éven keresztül 1,6 millió forint közelében stabilizálódott a kínálati átlagár, ez az érték az elmúlt negyedévben jóval másfél millió forint alá esett. Ennek oka egyértelműen a kínált autók átlagéletkorának folyamatos emelkedése: míg két éve csupán 55,6 százalékot tett ki a kilenc éves, vagy annál idősebb autók aránya, ma már a kínálatnak csaknem a kétharmada (65,3 százalék) ebbe a korosztályba tartozik. A tartósan gyengélkedő forint az elmúlt három hónapban megakasztotta a használtautó-import hosszú idő óta töretlen növekedését is: a behozott autók száma 4,6 százalékkal maradt alatta az előző negyedév hasonló értékének. A Használtautó.hu indexe a teljes hazai használtautó-forgalom több mint 80 százalékát felölelő adatbázis alapján készül. Az index az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a válság kezdetekor, 2009 első negyedévében mért szinthez. 100 százalék alatti állapota azt jelzi, hogy a használtautó-piac lendülete egyelőre nem tudta meghaladni a bázisnak tekintett időszak teljesítményét. Kulcsszavak: gazdaság, használt autó, jármű kereskedelem, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Megújult a Skoda zászlóshajója |
||
2013. április 05.
Folytatódik a Skoda modelloffenzívája, ez alkalommal a Skoda Superb és Superb Combi esett át széles körű modellfrissítésen. A két újdonság Sanghajban, 2013. április 19-én, a Sanghaji Autószalon előestéjén tartja világpremierjét.
|
A márka csúcsmodelljei a Skoda friss és vonzó dizájnjával, megújult utastérrel és új műszaki megoldásokkal érkeznek. Az új Superb piaci bevezetése Európában 2013. június végével veszi kezdetét. „A Skoda Superb modellpalettánk csúcsán testesíti meg a Skoda kiemelkedő adottságait, s átfogó modellfrissítésével most még vonzóbbá vált” – jelentette ki Prof. Dr. Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke. Megújult formavilágával a Limousine és a Combi megjelenését egyaránt határozott és egyéni fellépés jellemzi, egyértelműen igazolva a márka zászlóshajójaként betöltött pozíciójukat. Az új Superb kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási értékekkel és számos új műszaki megoldással mutatkozik be, miközben megőrizte minden erényét, amelyek immár 12 esztendeje garantálják sikerét. „A Skoda Superb olyan kvalitásokkal rendelkezik, amelyek jócskán felülmúlják a középkategória színvonalát, s elsősorban bőséges térkínálat, kiemelkedő funkcionalitás, magas fokú kényelem, csúcsszínvonalú biztonság, kiváló ár-érték arány és időtlen elegancia formájában mutatkoznak meg. Célunk, hogy mindig egy kicsivel ’több autót’ kínáljunk ügyfeleinknek” – folytatta Vahland. A Skoda Superb teljes egészében új tervezésű orr- és farkialakítással érkezik a piacra, amelyekben természetesen jól érzékelhetők a márka új formai nyelvezetének elemei: letisztult vonalvezetés, precíz kidolgozás és kiegyensúlyozott arányok. Az autó egészen az A-oszlopokig átdolgozott eleje jóval markánsabb benyomást kelt, hűtőrácsa, márkaemblémája, fényszórói, lökhárítói, sárvédői és motorházfedele egyaránt megújultak. A szélesebb hűtőráccsal kiformált, markáns vonalak jellemezte orr illetve a szintén új tervezésű fényszórók egyéni megjelenést kölcsönöznek az új Superb számára. Első ízben jelennek meg a modellsorozat kínálatában a LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített „Bi-Xenon” fényszórók. A Superb Limousine és Combi hátulját is új formák jellemzik, alapvetően letisztult, rendezett és precíz benyomást keltve. A lámpatestek grafikáját is átrajzolták a tervezők, így még határozottabban és ragyogóbban érvényesülhet a márkára oly jellemző C-alakzat, amelyet a Superb modelleken első ízben alkot három LED-fénycső. A csomagtér-ajtó két háromszög-motívuma az új Skoda-dizájn további semmi mással össze nem téveszthető eleme. A Skoda Superb utasterében immár kilenc változatban állnak rendelkezésre az új három- és négyküllős kormánykerekek, amelyekhez új kárpitanyagok és dekorbetétek társulnak. A legmagasabb, Superb L&K felszereltségi szint az új „Barna-elefántcsont” színösszeállításban is rendelhető. Motorpalettája és hajtásrendszerei terén is még vonzóbb az új Skoda Superb, egyes erőforrásai akár 19 százalékkal is takarékosabbak elődeiknél. Komoly szerephez jutnak ebben az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) és a fékezés alatti energia-visszatáplálás rendszerei, amelyek az EU-piacokon a jövőben a Skoda Superb minden dízelváltozatában, illetve az 1,4 TSI (125 LE) belépőmotornál is megjelennek. A Superb GreenLine változat 4,2 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, amelyhez kilométerenként 109 gramm széndioxid-kibocsátása társul. A 2,0 TDI (140 LE) összkerékhajtású változatában manuális, míg a másik 2,0 TDI (170 LE) 4x4-es modell első ízben hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) készül. Felfrissített változatában is a Skoda Superb sajátja a márkára jellemző kiemelkedően bőséges térkínálat. A Limousine és a Combi egyaránt messze a legnagyobb csomagtartóval és – elsősorban a hátul utazók számára – belső méretekkel rendelkezik piaci szegmensében, vagyis a felső-középkategóriában, ahol egyetlen más autóban sem élvezhetnek olyan tágas teret a hátul helyet foglalók, mint a Skoda Superb modellekben. Egy új funkció még kényelmesebbé teszi az utazást a hátsó ülésen: első ízben állítható az első utasülés hosszirányú pozíciója a hátsó ülésről is. Továbbra is verhetetlen kategóriájában a Superb csomagtere, amely a Limousine esetében 595, míg a Combi hátuljában 633 literes – mindkettő abszolút „best-in-class” érték. A hátsó üléstámla lehajtásával 1.700 illetve akár 1.865 literes raktér alakítható ki. Az új Superb tovább erősíti a felső-középkategória különösen „clever” képviselőjeként szerzett hírnevét. A luxuskategória modelljeinek megoldását alkalmazva a Superb ajtajában esernyőt tartogat a vezető és utasai számára. További „Simply Clever” megoldás a kettős csomagtér-ajtó („Twindoor”). A Skoda által szabadalmaztatott, egyedülálló megoldásnak köszönhetően a csomagtér két fokozatban tárulhat fel, csak a kisebb fedél vagy a teljes csomagtér-ajtó felnyitásával. A jövő e technikája most még egyszerűbben kezelhető, ugyanis mindkét nyitási mód ezentúl már külön gombbal vezérelhető. A „Simply Clever” felszerelések sorában említhető még a középkonzolbeli „Jumbo-Box”, az ajtókban és az utasülés alatt kialakított rakodórekeszek, a praktikus szemüvegtartó vagy éppen a középső kartámasz tárolórekesze – minden a legapróbb részletekig átgondoltan. Ugyanez érvényes a csomagtérre is, amely olyan praktikus megoldásokat tartalmaz, mint például az opcionális rejtett rakodórekesz a csomagtérpadlóban, a zárható rekeszek, a táska-akasztó kampók, az opcionálisan rendelhető hálórendszer, valamint a hálórendszer rögzítőgyűrűi. Jelentősen bővült az új Skoda Superb kényelmi felszereléseinek választéka is. Először kínálja a Limousine és a Combi az „Automatic Parking Assistant” parkolási kormányzó-asszisztens legújabb generációját. Az új berendezés az úttal párhuzamos helyekre való be- és kiállás mellett immár a merőleges irányú betolatást is segíti. Mindezeken túl az új Superb olyan kényelmi felszereléseket is kínál, mint a Limousine integrált napelemekkel kiegészített elektromos tolóteteje, a Combi elektromos panoráma-üvegteteje, a kulcshasználat nélküli automatikus nyitás és indítás rendszere (KESSY), a légkondicionáló berendezés és a négy korszerű audio- és navigációs rendszer. Utóbbiak palettája csúcsán a „Columbus” navigációs berendezés áll, 6,5 col képátlójú, színes érintőképernyővel és 30 GB kapacitású, beépített merevlemezes tárolóval. A biztonság terén mutatja talán legjobb oldalát az új Superb, amit az Euro-NCAP törésteszteken szerzett ötcsillagos minősítése is igazol. Az EU-országok piacain a Superb Limousine és Combi már alapkivitelében tartalmazza az ESP, az ABS és a vészfék-asszisztens technikáit. Az extrafelszerelésként kínált „Adaptive Frontlight System” fényszórórendszer sötétben is a lehető legkedvezőbb látási viszonyokról gondoskodik, a „Driver Activity Assistant” (fáradtságérzékelő szenzor) funkció pedig a vezető veszélyes fáradtságát érzékelve figyelmeztet. Az opcionálisan elérhető hegymenet-asszisztens a kézifék használata nélkül is kényelmes elindulást tesz lehetővé az emelkedőkön. Az „Elegance” felszereltségi szinttől az elektronikus gumiabroncsnyomás-ellenőrző berendezés is az alapkivitel része. Baleset során akár kilenc légzsák, valamint hárompontos biztonsági övek és állítható magasságú fejtámlák óvják a bennülőket. Kulcsszavak: bemutató, skoda, Superb, új modell
|
|
|||||
|
||||||
red dot dizájn díjat nyert az itthon egyre kedveltebb új Mazda6 |
||
2013. április 04.
Az új Mazda6 elnyerte a híres, nemzetközi red dot dizájn díjat kiemelkedő formatervéért. A Mazda zászlóshajójának legújabb elismerése híven tükrözi a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv sikerét.
|
A független dizájn-szakértőkből álló, 37 fős zsűri 9 szempont szerint értékelte a versenyző termékeket; az új Mazda6 formatervezési innovációival győzte meg őket. Véleményük szerint a KODO – melyet a prédájukra ugró vadállatok energiája inspirált – az erőteljes fellépéssel és agilitással jól szimbolizálja a Mazda megközelítését, amely szembe megy a konvenciókkal, hogy minél jobb autókat építhessen. A red dot dizájn díjról Az 1955-ben, a németországi észak-rajna-vesztfáliai dizájn centrumban alapított red dot dizájn díj egyike a legnagyobb nemzetközi elismeréseknek. A díjat terméktervezés, dizájn-koncepció és kommunikációs dizájn kategóriában osztják ki. Az új Mazda6-ot a „red dot díj terméktervezés 2013” kategóriában 54 ország 1865 gyártójának 4662 pályázata közül választották elsőnek, és a díjat a vállalat július 1-én veheti át az esseni Aalto Színházban. A modell megérdemelt privilégiumként viselheti a világon mindenhol elismert, kiemelkedő formatervű termékeket jelző red dot jelvényt. „Az új Mazda6-tal az volt a célunk, hogy felkeltsük az autót megfigyelők érzékeit, kövessék szemükkel az autót, amely kiegyensúlyozottságával és arányaival visszautasíthatatlan vágyat kelt arra, hogy beleüljenek és vezessék” – mondta Peter Birtwhistle, a Mazda európai kutatás-fejlesztési részlegének főtervezője. „A red dot díj rangos bizonyíték arra, amit a Mazdánál a KODO merész kifejezőerejével elértünk” Az új Mazda6 nemcsak nemzetközi szinten, hanem hazánkban is sikereket arat. A hazai forgalmazás megkezdése óta a felső-középkategóriás autók szegmensében 6,9%-ot (forrás: Datahouse Kft.) ért el, ezzel a hatodik legkedveltebb cégautó. Az autót vásárlók fele-fele arányban választják a benzin- ill. dízelmodelleket, többnyire Sedan karosszériával, Meteor ezüst színben, a legfelsőbb felszereltségi szinten (Revolution), amely tartalmazza SKYACTIV TECHNOLóGIA újításait, az i-ELOOP fékerőenergia-visszavezető rendszert, valamint az i-Activsense rendszereket, melyek segítségével az autó biztonságosabban és teljes kényelemben vezethető. Kulcsszavak: design, díj, formatervezés, mazda6
|
|
|||||
|
||||||
Betilthatják a Mercedest az Európai Unióban |
||
2013. április 04.
Akár egyes Mercedes-modellek betiltását is maga után vonhatja, ha a Daimlernek nem sikerült rendeznie vitáját az Európai Bizottsággal - írja csütörtökön megjelent számában a European Voice című európai hetilap.
|
A lap ismerteti, hogy az autók légkondicionáló berendezéseiben használt gáz az európai jog szerint túl környezetszennyező, a német autógyártó pedig ez év január 1-jétől nem hozhatna forgalomba olyan új gépkocsit, amelynek légkondicionálójában ez az úgynevezett R134a jelű gáz található. Antonio Tajani, a bizottság ipar- és vállalkozáspolitikáért felelős tagja kötelezettségszegési eljárást helyezett kilátásba Németországgal szemben, ha lehetővé teszi, hogy az immáron betiltott gázzal működő légkondicionálókkal felszerelt autók kerüljenek forgalomba. Nincs felmentés, nincs haladék, aki ilyen gázt használ, az megsérti a törvényt - jelentette ki Tajani, aki elutasította, hogy a bizottság felülbírálja az irányelvet. A lap szerint a gáz betiltása három olyan modellt érint, amelyet az elmúlt három évben engedélyeztek: a jelenlegi Mercedes A- és B-osztályt, valamint a ferdehátúakat. Az idevágó irányelvet a lap szerint 2006-ban fogadták el, és eredetileg 2011. január 1-jén kellett volna hatályba lépnie, az autógyártók viszont további két év haladékot kaptak, hogy fel tudjanak készülni az átállásra. Az amerikai vállalatok pedig idő közben ki is dolgoztak egy olyan gázt, amely környezetkímélőbb, mint a betiltott. A Daimler mindazonáltal azt állítja, hogy az új gáz 14 tesztből 10 esetben kigyulladt és tüzet okozott, egyszóval tűzveszélyes. Más gyártó nem jelzett ilyen problémát. A Daimler viszont azt állítja, hogy a jogilag kötelezően előírt teszteknél szigorúbb, a valós használati körülményeket tükröző kísérleteket végeztek. A gáz nagy nyomáson kapcsolatba kerül a tesztjármű kipufogó rendszerének forró alkatrészeivel. Lehet, hogy laboratóriumi körülmények között nehezen gyullad, de egy forró motortérben igenis gyúlékonnyá válhat - állapította meg a német autógyártó, amely a betiltott gáz esetében semmi hasonlót nem tapasztalt. Az új légkondicionáló-gáz gyártói váltig állítják, hogy terméküket szigorú és alapos vizsgálatoknak vetették alá, az hatékony és biztonságos, nem gyúlékony. A bizottság értékelése szerint, ha az új gáz csak a Mercedesekben nem biztonságos, akkor nem biztos, hogy a gáz a hibás, lehet, hogy a Mercedesek tervezése nem megfelelő az új gáz alkalmazásához. A lap idézi Chris Davies brit európai parlamenti (EP) képviselőt, aki szerint a Daimlernek autónként 20 dollár többletköltséget jelentene a gáz cseréje, és a német cég csak ezt akarja megspórolni. "Ha így van, súlyos hibát követtek el, amiért drágán meg fognak fizetni" - hangoztatta a brit politikus, aki az EP környezetvédelmi bizottságának tagja. A European Voice szerint a német autógyártók a kezdetektől ellenezték a gáz lecserélését, azt mondták, nem lesz elég gáz, hogy minden autóban határidőre lecseréljék. A gáz előállítói szerint viszont ez sem volt igaz; azért állítottak elő kevés gázt, mert nem kaptak rá megrendelést a német autógyártóktól. A Daimler szóvivője a lapnak kijelentette, hogy egyelőre továbbra is a betiltott gázt fogják használni, és párbeszédet folytatnak a német és európai hatóságokkal, hogy megoldást találjanak a problémára. A német kormány mindeközben azt kérte a bizottságtól, hogy újabb egy évvel, 2013 végéig tolja ki a tilalom életbe léptetését, hogy az esetleges biztonsági aggályokat tanulmányozni lehessen. Erre a kérésre az Európai Bizottság egyelőre nem válaszolt. Kulcsszavak: autóipar, mercedes-benz, németország
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11121 - 11130 |