Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11151 - 11160 |
Gázmeghajtású új autóbuszok beszerzése lehet pályázni |
||
2013. április 02.
Az új, gázmeghajtású (CNG) autóbuszok beszerzéséhez az állami vagy önkormányzati tulajdonú közösségi közlekedési társaságok 2013. április 4. és szeptember 30. között, illetve a rendelkezésre álló keret kimerüléséig adhatják be a pályázatukat.
|
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) korábbi tájékoztatása szerint a tárca összesen 1,6 milliárd forint támogatást ad új, gázmeghajtású (CNG) autóbuszok beszerzéséhez állami vagy önkormányzati tulajdonú közösségi közlekedési társaságoknak. A pályázati úton elnyerhető forrásból az azonos műszaki tartalmú dízelüzemű és gázüzemű járművek árkülönbözete fedezhető. A gázmeghajtású járművek használatának terjedésével csökkenthető a közösségi közlekedés szén-dioxid-kibocsátása és a szálló por koncentrációja, a városok légszennyeződése. A vissza nem térítendő, utófinanszírozású támogatást az új Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszer keretében, a kvótabevételek terhére biztosítja az NFM. A pályázaton közösségi közlekedési feladatokat érvényes közszolgáltatási szerződés alapján ellátó állami vagy önkormányzati tulajdonú gazdálkodó szervezetek vehetnek részt, a támogatás kizárólag új, alacsony padlójú, gázmeghajtású autóbuszok beszerzéséhez igényelhető. A vissza nem térítendő támogatás mértéke szóló buszoknál darabonként legfeljebb 18 millió forint, csuklós autóbuszonként maximum 24 millió forint lehet. A pályázók biztosítékadási kötelezettség mellett a támogatási összeg negyedéig, de legfeljebb 300 millió forint értékben előleget is igényelhetnek. A pályázónak vállalnia kell, hogy a járművek üzembe állítását követő két hónapon belül véglegesen kivon a forgalomból legalább ugyanannyi, környezetvédelmi szempontból elavult autóbuszt. További feltételként a CNG buszok közlekedtetéséhez megfelelő infrastrukturális hátteret kell biztosítani, amit legalább 3 éven át fenn kell tartani. Kulcsszavak: autóbusz, cng, gázüzemű jármű, környezetbarát, környezetvédelem, Pályázat, zöld
|
|
|||||
|
||||||
A Volvo bemutatja a Külső védelmi légzsák-rendszert |
||
2013. április 02.
A Volvo Cars vitathatatlanul a világ piacvezetője autóbiztonság terén. A vállalat bemutat egy újabb világpremiert: a Külső járművédelmi rendszert.
|
A bejelentés egy évvel azután történt, hogy a világ első Gyalogosvédelmi rendszerét bemutatták a vadonatúj Volvo V40-ben. A Külső járművédelmi rendszer az autó tetejébe épített kis tartályból áll, ami tartalmazza az összehajtogatott légzsákot. Egy elkerülhetetlen ütközés következtében, függetlenül attól, hogy hogy egy másik autóval, vagy útszéli tárggyal találkozunk -, a tartály egy szempillantás alatt kinyílik, és a légzsák körbeveszi az autót. A Külső járművédelmi rendszer biztosítja, hogy a kár és személyi sérülés a lehető legkisebb legyen. Volvo Cars régóta vezető szerepet tölt be az autó-biztonsági kutatások és innováció terén, számos fejlesztése világelső. Ezzel az új, forradalmi Külső Járművédelmi megoldással a Volvo Cars ezt az örökséget a következő szintre emelte. "évek óta azon gondolkodunk, hogy lehetne autóinkban a biztonságot növelni. A különböző légzsákok központi szerepet töltenek be a védelemben." mondta Thomas Broberg, a Volvo Cars vezető biztonsági szakértője. "Ez az új biztonsági megoldás tökéletes példája a Volvo az ügyfeleket a központba helyező filozófiájának. Ahelyett, hogy a légzsákok csak egy-egy területet védenének, inkább feltettük magunknak a kérdést: Miért ne fedjük be az egész autót egy teljes légzsákkal? Ebben a pillanatban a jármű Külső Védelmi Rendszer tesztelési fázisban van, de a Volvo Cars jelenleg vizsgálja, hogyan lehet felszerelni a rendszerrel jövőben a Volvókat. Kulcsszavak: biztonság, járműipar, légzsák, volvo
|
|
|||||
|
||||||
Magyar műszerfalakat szállítanak a cseh Zetor traktorokba |
||
2013. április 02.
A Közlekedési Műszergyártó (KMGY) Zrt. hatezer műszerfal és más részegységek szállítására írt alá szerződést a cseh Zetor traktorgyárral nemrégiben - közölte a társaság.
|
Az Ikarus buszok korábbi beszállítója, a 113 éves múlttal rendelkező cég tájékoztatása szerint a most aláírt szerződés értéke megközelíti a 300 millió forintot. A hosszú távú megállapodás alapján magyar műszerfalakat építenek a cseh traktorokba, ezen felül más műszereket - elsősorban nyomás- és hőmérsékletadókat - is szállít a magyar cég. A KMGY a megnövekedett igények kielégítésére új üzemcsarnokot hoz létre budapesti központjában, a mintegy 600 négyzetméteres létesítmény a tervek szerint egy hónapon belül elkészül, és új dolgozók felvételével is számolnak - közölte a cég. Az üzemben a legkorszerűbb gyártósorok kapnak helyet, itt összpontosul a cég kutatás-fejlesztési tevékenysége is. Ez utóbbiban szintén partner a cseh gyár, hiszen a megállapodás értelmében mindig a legkorszerűbb műszerfalat építik be a traktorokba. Zelenka Pál, a KMGY meghatározó tulajdonosa a közleményben hangsúlyozza: részt akarnak venni a magyar buszgyártás megújításában, amelyhez a műszerfalon kívül más csúcsminőségű terméket is tudnak szállítani. Kulcsszavak: alkatrész, gazdaság, járműipar, Zetor
|
|
|||||
|
||||||
Itthon is bemutatkozott az új SEAT Leon |
||
2013. március 30.
A hazai sajtó előtt is bemutatkozott a márka új modellje az új SEAT Leon, mely már a márkakereskedésekben is elérhető.
|
A sajtótájékoztatónak és a bemutatónak a napokban megnyílt Budapest Music Center szolgált helyszínéül. Az új SEAT Leon az első autó, mely már az új márkalogóval kerül utcára az "Enjoyneering" - azaz a vezetési élmény és a mérnöki precizitás- jegyében. A márka új logója valamint az új Toledo és az új Leon megjelenése szerves része a márka formai és tartalmi megújulásának. Az új SEAT Leonból tehát már a márkakereskedői hálózatban is kapható a piaci bevezetéskor kínált összes motorváltozat – az 1.6 TDI (77 kW/105 LE), a 2.0 TDI (110 kW/150 LE) illetve az 1.4 TSI (90 kW/122 LE) – melyeket már többek között az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével (Start-Stop System), és sok egyéb technikai újdonsággal gyártanak. A sajtótájékoztató kiemelkedő eseményeként az évek óta a SEAT által támogatott, kiváló eredményeket elért, Világ- és Európa bajnok, többszörös olimpiai helyezett Cseh László átvette új autóját egy 1.4 TSI 122 lóerős új SEAT Leont. Kulcsszavak: bemutató, leon, seat, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Vasárnap kezdődik a nyári időszámítás |
||
2013. március 30.
Vasárnap kezdődik a nyári időszámítás, hajnali 2 órakor 3 órára kell állítani az órákat. Az átállás a közösségi közlekedést is érinti, az energiafogyasztásban pedig a kimutatások szerint 1-4 százalékos megtakarítás jelentkezik.
|
A MAVIR Magyar Villamosenergia-ipari átviteli Rendszerirányító Zrt. szerint az óraátállítással megközelítőleg az ország egy napi fogyasztásának megfelelő villamos energia spórolható meg. Az Európai Unióban egységesen alkalmazott módszer lényege, hogy a szokásos ébrenléti időszak - jellemzően reggel 7 és este 10 óra között - minél inkább közelítsen a természetes nappali világosság idejéhez. Magyarországon 1980 óta működik a rendszer, a mindenkori fogyasztási adatok alapján a tavaszi óraátállítást követően 1-4 százalékkal (1000-5000 MWh) csökken a fogyasztás, az októberi visszaállítás pedig nem okoz többletfogyasztást, így éves szinten 100-120 GWh-val kevesebbet fogyaszt az ország. Az átállás a közösségi közlekedés menetrendjét is érinti. A MáV-Start korábban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a Nyugati pályaudvarról Szobra 0.48-kor és a Szolnokra 0.43-kor induló vonat már a nyári időszámítás szerint érkezik a végállomásra, a Lajosmizséről eredetileg 2.45-kor és a Debrecenből 2.36-kor induló szerelvények pedig 3 órakor indulnak a Nyugati pályaudvarra. A nemzetközi forgalomban a Kálmán Imre, a Wiener Walzer, a Metropol és az Ister EuroNight, valamint a Tisza, a Beograd és a Corona nemzetközi gyorsvonatok közlekedésekben lehet késésekre számítani. A Volánbusznak nem lesz úton lévő járata, Budapesten az éjszaki járatok 2 és 3 óra közötti nem indulnak, egyes buszok esetében (918, 930, 938, 940, 941, 943, 948, 956, 963, 980, 990, 992, 996, 996A, 999) pedig az indulási időpontok vagy az útvonal egy szakasza változik meg. Elsőként az USA-ban, 1916-ban, energiatakarékossági okok miatt vezették be az alternatív időszámítást, és ezt Magyarország is átvette, de voltak évek, amikor szünetelt. 1954-57-ben még a munkanapok esti csúcsterhelésekor jelentkező kapacitási nehézségek enyhítésének reményében alkalmazták, 1958 és 1979 között a rendszer szünetelt, majd 1980-ban vezették be újra. Oroszország, Fehéroroszország és Ukrajna 2011-ben megszüntette az óraátállításokat. A nyári-téli időszámítást jelenleg egy kormányrendelet szabályozza, amelyet az unió tagállamaiban érvényes szabályhoz igazítottak. Eszerint a nyári időszámítás minden év március utolsó vasárnapján kezdődik és október utolsó vasárnapjáig tart. Kulcsszavak: bkv, gazdaság, közlekedés, máv
|
|
|||||
|
||||||
A használtautó-export is nő a gyenge forint miatt |
||
2013. március 30.
Nőtt a Magyarországról külföldre eladott használt gépkocsik száma tavaly, elsősorban a forinttal szemben erősödő euróárfolyam miatt - ismertette elemzésében a Weltauto.
|
Az MTI-hez eljuttatott közleményében a használtautó-kereskedő cég idézte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatait, amely szerint 2012-ben 10 785 autót értékesítettek külföldre Magyarországról, mintegy 10 százalékkal többet a 2011-ben regisztrált, 9851 üzletkötésnél. Az eladások összértéke megközelítette a 11,5 milliárd forintot. A legtöbb használtautó Szerbiába és Németországba került. Szerbiából 6863 gépkocsi vásárlását regisztrálták, ezek a tranzakciók 63 százalékát fedték le. A második helyen Németország zárt 1288 autóval, 12 százalékos részesedéssel. Sok koros autó távozik az ország déli szomszédjai felé, ott ugyanis az idős, olcsóbb autókat preferálják. Ugyanakkor a kiáramló idős kocsik száma meg sem közelíti az országba érkező koros járművek mennyiségét - mondta el Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója. A németek ugyanakkor a fiatal, jobban felszerelt, így drágább gépkocsikat vették - tette hozzá a márkaigazgató. A célországok között több különleges desztináció is szerepel, így vettek például autót Líbiából, Bissau-Guineából, Gabonból, Mauritániából vagy a Koreai Köztársaságból. Motorizáltság szempontjából az 1500-2500 köbcentiméteres dízel variánsok voltak a kedveltek tavaly, 4976 autót vettek ebben a kategóriában. Szintén keresettek voltak az 1000-1500 köbcentiméteres benzinmotorral szerelt gépkocsik (2859 autó). Mivel az euróárfolyam továbbra is 300 forint körül mozog, az idén is várható, hogy nagy számban viszik külföldre a magyar használt autókat - jelezte Horváth Zoltán. Megjegyezte, hogy a Weltauto értékesítéseiben ez a jelenség csak elvétve tapasztalható, az elmúlt évben 50-nél kevesebb gépkocsit adtak el külföldre országos hálózatukban. A Weltauto a Porsche Hungaria csoport tagja, használt autók forgalmazására indult 2001-ben, ausztriai mintára. A használtautó-kereskedők közül jelenleg a Weltauto rendelkezik egyedül országos értékesítői - jelenleg 38 tagú - hálózattal. Kulcsszavak: gazdaság, használtautó, jármű kereskedelem, weltauto
|
|
|||||
|
||||||
Az új Golf a 2013-as „Világ Év Autója” |
||
2013. március 30.
Igazi sorozat-győztes lett az új Golf, a nemzetközi szakmai zsűri ugyanis március 28-án a wolfsburgi „bestsellernek” ítélte a 2013-as „Világ év Autója” („World Car of the Year 2013”) díjat, a világszerte nagytekintélyű elismerést a New York-i Autószalon keretében adták át.
|
A „Világ év Autója” újabb mérföldkő a Golf kitüntetéseinek sorában. A zsűri indoklása szerint: „A Golf éppen a megfelelő méret – tágas, praktikus és kényelmes. Formavilága friss és korszerű, amelyhez megújult motorpaletta, valamint széria- és extrafelszerelések illetve biztonsági rendszerek meggyőzően széles kínálata társul. Ha létezik mindenki számára készült autó, nos a Golf az.” Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke így fogalmazott: „Mindannyian nagy örömmel fogadtuk a Volkswagennél a Golf ‚Világ év Autója’ címét. Ez az újabb elismerés is jól mutatja, hogy a Golf világszerte önálló kategóriát képvisel. Ez az autó újra és újra magasabbra emeli a mércét, nem utolsósorban a gazdaságosság és a környezetvédelem területein. A Golf ennek szellemében rövidesen hálózatról tölthető (Plug-In) hibrid kivitelben, valamint tisztán elektromos hajtásrendszerrel is megjelenik a piacon.” Három hete nyerte el a wolfsburgi kompakt modell az európai „év Autója” díjat, de a sikerlistán számos hazai és külföldi kitüntetés is sorakozik, mint például a „Die besten Autos 2013”, az „Auto Trophy 2012” és a „Top Gear - All the car you’ll ever need”. A „Világ év Autója” zsűrijét 23 ország összesen 66 szakújságírója alkotja, akik napi munkájuk során autósok és érdeklődők milliói számára értékelik a világpiacon megjelenő új modelleket. A Volkswagen évek óta a „Világ év Autója” szavazások „állócsillaga”: már a jelenlegi Golf elődje is elnyerte 2009-ben e tekintélyes elismerést, akárcsak 2012-ben a márka up! kisautója. A 2010-es év szintén a Volkswagen diadalát hozta, az összesített győzelmet ugyanis a Polo szerezte meg, míg a Polo, a Golf és a Passat BlueMotion változata a „Világ Zöld év Autója” („World Green Car of the Year”) díjat hódította el. Kulcsszavak: autószalon, év autója, Geneva Auto Show 2013, Golf, New York, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Százéves az oxfordi Minigyár |
||
2013. március 29.
Százéves lett a Mini Morrisok gyártásáról ismert oxfordshire-i autógyár: 1913. március 28-án gördült ki kapuján az első személyautó, és azóta 11 millió 600 ezer követte.
|
Százéves lett a Mini Morrisok gyártásáról ismert oxfordshire-i autógyár:
1913. március 28-án gördült ki kapuján az első személyautó, és azóta 11
millió 600 ezer követte. A Cowleyban lévő üzem nemcsak kocsikat gyártott fennállása során, hanem ejtőernyőket és benzines kannákat is a második világháború idején, és kivette részét a repülőgép-javításból is: több mint 80 ezret reparált. Jelenleg 3700 alkalmazottja van, és a német BMW cégcsoport számára készít Miniket. A gyárat William Morris, a huszadik század egyik legsikeresebb üzletembere alapította. Kezdetben hetente húsz autó készült benne, akkor még Bullnose (Bikaorr) típust gyártott a Morris cég, a Miniket csak 1959-től kezdte ontani, de aztán hetente 6 ezerre is felfutott a termelés. Jelenleg heti 4500 készül benne - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap. Kulcsszavak: autógyár, Mini, Nagy-Britannia
|
|
|||||
|
||||||
Leterelik a kamionokat az M7-es autópályáról |
||
2013. március 29.
A magyar-szlovén határon életbe lépett kamionstop miatt leterelik a kamionokat az M7-es autópályáról, és a 86-os főúton is korlátozásokra kell készülni - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálata péntek délután az MTI-vel.
|
Mint írták: a szlovén hatóságok az ünnepek miatt péntek délután 2 és este 9 óra között teherforgalmi korlátozást vezetettek be a szlovén határszakaszon. A 7,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárműveket nem engedik be Szlovénia területére. A rendőrök emiatt az M7 autópálya Vas, Zala, Somogy, Győr, Fejér és Pest megyei szakaszain a Szlovénia irányába közlekedő kamionokat az autópálya mellett lévő pihenőhelyekre, benzinkutakra tereli. Továbbá a 86-os főút Szlovénia felé tartó oldalán is korlátozásokra számíthatnak a kamionosok. Kulcsszavak: autópálya, kamion, kamionstop, M7, ORFK
|
|
|||||
|
||||||
Jelentős díjak a Volkswagen Haszonjárművek modelljei részére |
||
2013. március 29.
A Multivan és a Transporter a legjobb összkerékhajtású kisteherautók az AutoBild szerint. Aranyérem a Caddy, az Amarok és a Transporter számára az „Autoflotte” magazintól.
|
Több jelentős sikert is elkönyvelhettek a Volkswagen Haszonjárművek modelljei a különböző olvasói szavazásokon. Az „AutoBild Allrad” olvasói a kisteherautók és buszok kategóriájában a T-sorozat tagjait választották a legkedveltebb összkerékhajtású járműveknek. Az „Autoflotte” szakmai magazin a múlt héten a Caddy, az Amarok és a Transporter modelleket tüntette ki. A Volkswagen Haszonjárművek T-sorozata ismét meghódította az „AutoBild Allrad”, Európa legnagyobb példányszámú összkerékhajtási témájú magazinja olvasóit, a legtöbb szavazatot ugyanis a Multivan, a Transporter, a Caravelle és a California modellek gyűjtötték be. A voksok közel 41 százalékát (40,91 százalék) a hannoveri sikermodellek kapták, egyetlen más autó sem tudott ennyit gyűjteni. A szavazáson tíz kategória összesen 151 modellje, s 105.215 olvasó vett részt. Flottadíj a Caddy, az Amarok és a Transporter számára Az „Autoflotte” szakmai magazin 6.400 olvasója választotta meg 15 kategóriában a legjobb flottamodelleket. A Volkswagen Haszonjárművek itt háromszoros győzelmet aratott: a Caddy a városi kisáruszállítók, az Amarok a pickupok, míg a Transporter a transzporterek mezőnyében diadalmaskodott. Kulcsszavak: amarok, Caddy, díj, haszonjármű, Transporter, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11151 - 11160 |