Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11601 - 11610 |
Budapesten valamennyi főútvonal jól járható |
||
2013. január 29.
Budapesten valamennyi főútvonal jól járható, a BKV járatai rendben elindultak - közölte a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. kedden reggel.
|
A társaság közleménye szerint Budapesten a hétfői egész napos havazás délután 18 óra körül szűnt meg, méréseik szerint 4 centiméter hó esett. Az FKF éjszaka is folyamatosan végezte az utak, valamint hómunkásokkal a közjárdák, közlépcsők, gyalogátkelőhelyek síkosságmentesítését. Szóró járműveik a főutak rendbetételét követően a mellékutakat takarították, majd a munkagépek a hajnali órákban visszatértek a főutakra, hogy a közösségi közlekedés elindulhasson. A BKF havazás esetén az első ütemben az 1200 kilométer hosszúságú fő- és közösségi közlekedési útvonalakon, hidakon, felüljárókon, az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszain, az autópályák bevezető szakaszain, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton, a kórházakhoz, egészségügyi intézményekhez, a lakosság ellátásában fontos logisztikai bázisokhoz vezető útvonalakon dolgozik. A társaság arra kéri az ingatlantulajdonosokat, hogy az ingatlanjaik előtti járdaszakaszokat tisztítsák meg a gyalogos balesetek elkerülése érdekében. Kulcsszavak: fkf, főváros, havazás, közút, síkosságmentesítés
|
|
|||||
|
||||||
Tévhitek a gumiabroncs használatáról |
||
2013. január 28.
Számos tévhit él a köztudatban a közlekedés biztonságának veszélyeztetésével és a gumiabroncsok élettartamának csökkentésével kapcsolatban. A Continental szakértője a leggyakoribb öt hiedelemre ad választ.
|
Nem mindegy, hogy hova kerül a nagyobb profilmélységű abroncs Mikor az autótulajdonos a gépjármű egyik tengelyén lecserélteti az abroncsokat, viszont a másikon valamilyen okból kifolyólag erre még nincs szükség, akkor sok esetben hibás a pozícióválasztás. „Fontos betartani, hogy ilyen esetben mindig a hátsó tengelyre kerüljön a nagyobb mintázati mélységgel rendelkező, azaz feltehetően az újabb abroncs, és előre kerüljenek a kopottabbak. Ebben az esetben a hajtásmechanizmust sem kell számításba venni”, figyelmeztet Menkó Illés, a Continental Hungaria műszaki szakértője. Javasolt a már használatban lévő abroncsok pozícióváltoztatása Tévhit, hogy egy abroncsnak úgymond „beáll a szövetszerkezete”, és az első használata után már nem lehet megváltoztatni a pozícióját. Ma már a legtöbb gyártó szerepelteti a gépjármű használati útmutatójában az abroncsok javasolt csereperiódusának hosszát, amely általában 7 -10 ezer km közé esik. Ez azt jelenti, hogy az abroncsok pozícióját ezután javasolt (a gyártói előírásokat is szem előtt tartva) megváltoztatni. „A nagyobb futásteljesítmény elérése érdekében, természetesen amennyiben egyenértékű pótkerék áll rendelkezésre, javasolt a pótkerék bevonása is a cserébe. A futásteljesítmény ezáltal akár 20%-kal is nőhet”, tanácsolja a Continental szakértője. Nagyon fontos időszakosan ellenőrizni a légnyomást „Azt hiszem, nem lehet elégszer felhívni az autósok figyelmét a légnyomás rendszeres ellenőrzésének fontosságára”, fogalmaz Menkó Illés. „általános javaslat, hogy kéthetente érdemes az abroncsok nyomását ellenőrizni, illetve beállítani. Sokan azonban nem gondolnak arra a tényre, hogy a szezonális csere alkalmával a gumiszerelő-műhelyben a szerelő megközelítőleg szobahőmérsékleten tölti fel nyomással az abroncsokat. Ez a töltőnyomás másnap jelentősen lecsökken az alacsonyabb téli hőmérséklet következtében. Ilyen esetben javasolt az abroncsok töltőnyomásának ismételt ellenőrzése, illetve beállítása. Egy 0,2 bar nyomáscsökkenés már jelentős túlterhelést eredményez az abroncsban, és nagymértékben romolhatnak az irányíthatósági tulajdonságok is.” Keskenyebb vagy szélesebb téli abroncsot válasszunk? Minden esetben két szempontból kell megvizsgálni a kérdést. Az első a sérülékenység. Egy ballonosabb abroncs sérülékenysége kisebb, mint egy alacsonyabb profilú abroncsé. Ha ebből a szempontból nézzük a dolgot, akkor a keskenyebb és ballonosabb abroncs használata javasolt. Ha viszont téli körülmények között sem szeretnénk lemondani a rövid fékútról és a megszokott tempóról, akkor valamivel szélesebb abroncs használata javasolt. Itt mindenkinek saját magának kell eldöntenie, hogy számára mi a fontosabb. A szelepek cseréje is javasolt a szezonális abroncscserekor A gumiszelep lecseréltetése minden esetben kötelező, azonban sokszor költségcsökkentés miatt ezt a lépést elmulasztják az autótulajdonosok. Ilyen esetekben gyakran előfordul, hogy a gumiszelep a keréktárcsával érintkező részén és/vagy a szeleptűnél engedni fogja a nyomást. „Ennek azért van nagy jelentősége, mert a vezető nem veszi észre a lassú légnyomásvesztést. A csökkent nyomás miatt viszont romlik a gépkocsi irányíthatósága és hosszabbá válik a fékútja”, hívja fel a figyelmet Menkó Illés. Fontos arra is figyelni, hogy a nagyobb sebességindexű abroncsok használata mellett fém szelepek használata javasolt, ugyanis ezek deformálódása kisebb, ezért a levegővesztés esélye is alacsonyabb. Kulcsszavak: biztonság, continental, gumiabroncs, közlekedés, tél, téligumi
|
|
|||||
|
||||||
Az európai autógyárak hozták a legjobb befektetői értéknövekedést tavaly |
||
2013. január 28.
A reálgazdasági válság és a befektetői válság két különböző dolog: az európai autógyártók részvényei bizonyultak a legjobb autóipari befektetésnek 2012-ben, miközben a kontinens autópiacán recesszió lett úrrá.
|
A gazdasági bizonytalanság és a kemény átszervezések ellenére az európai autógyártók és autóipari beszállítók produkálták a legjobb részvényesi értéknövekedést az iparában tavaly - írja az Automotive News Europe szakmai hírportál. A Volkswagen a decemberrel zárt 12 hónapban kiemelkedő eredményt ért el: 64,5 százalékos értéknövekedést produkált részvényeseinek az "Automotive News/PwC Shareholder Value Index" szerint. A második legjobb részvényesi értéknövekedést a Renault érte el, 60,4 százalékosat, a BMW pedig a harmadik lett a rangsorban 49,1 százalékkal. Az európai autóeladások tavaly 8 százalékkal csökkentek. A részvényesi értéknövekedési index a vizsgált periódus elején részvénybe befektetett 100 dolláros összeg értéknövekedését mutatja. Hároméves periódusra visszatekintve a BMW részvényesi értéknövekedési indexe érte el a legjobb eredményt 125,6 százalékkal, szemben a 40,2 százalékos iparági átlaggal. Az autóipari beszállítók között is európai vállalatok vezették a részvényesi értéknövekedési rangsort 2012-ben. Az élre a német Continental került 89,7 százalékkal. Hároméves periódusra vonatkozóan pedig a francia Plastic Omnium Co. került az élre 256,5 százalékkal, szemben az iparág 43,3 százalékos hároméves átlagával. A tőzsdén jegyzett autóalkatrész kiskereskedelmi vállalatok között az amerikai Lithia Motors Inc. került az élre 2012-ben 74 százalékos, három év alatt pedig 377,1 százalékos befektetői értéknövekedéssel. A Lithia 87 áruházat tart fenn az Egyesült államok 11 tagállamában. Kulcsszavak: autóipar, bmw, gazdaság, renault, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Hat Combinót rongáltak meg Budapesten |
||
2013. január 28.
Hat Combino villamost graffitiztek és karcoltak össze ismeretlen tettesek szombat reggel - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV az MTI-vel.
|
Hat Combino villamost graffitiztek és karcoltak össze ismeretlen
tettesek szombat reggel - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
és a BKV az MTI-vel. A tájékoztatás szerint a villamosokat kiállították a forgalomból, így a vonalon hosszabb időközönként követik egymást a járatok. A rendőrségi helyszínelés és a kár megállapítása folyamatban van. A két társaság jelezte: noha a Combinók ablakain védőfólia van, azok cseréje is jelentős összeg. Felhívták a figyelmet, hogy az értelmetlen rongálások okozta károk helyreállítására fordított összeget járműfejlesztésre, a szolgáltatás javítására fordíthatná a BKV. A közlemény szerint a rongálók ellen közös összefogásra van szükség, ezért arra kérik az utasokat, hogy minden gyanús esetben értesítsék a rendőrséget vagy a közlekedési társaság dolgozóját. Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, combino, közlekedés, rongálás
|
|
|||||
|
||||||
Audi-elnök: az utolsó simításokat végzik az új győri autógyáron |
||
2013. január 28.
Az utolsó simításokat végzik az Audi Hungaria Motor Kft. új győri autógyárán - nyilatkozta az MTI-nek Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke.
|
"Az új gyár majdnem kész, nem titok, hogy az első járművek már el is készültek benne, jelenleg a sorozatgyártás beindításához szükséges utolsó finomhangolásoknál tartunk" - mondta. Közlése szerint a cég létszáma jelenleg 8900 körüli a tavalyi 1450 fős növekedés nyomán. Noha álláshirdetéseikre sokszoros a túljelentkezés, mégis vannak szakmák, amelyekben szakember-hiánnyal küzdenek. Ilyen terület a szerszámgyártás, ahol nem egyszerű szakembert találni sem a fizikai területekre, sem a mérnöki feladatokra, így többek között a karosszériagyártáshoz és a szerszámok előállításához vagy éppen a lemezmegmunkáláshoz kapcsolódóan. Szívesen növelnék továbbá a női munkavállalók arányát, de női pályázó kevés van a jelentkezők között úgy a fizikai dolgozók körében, mint a mérnöki állásoknál - mondta Thomas Faustmann. Az MTI kérdésére az ügyvezetés elnöke arról beszélt: a Volkswagen-konszern tavalyi magyarországi beszerzése elérte a másfél milliárd eurót, ami negyven százalékos növekedést jelent. Az Audi Hungarianak félszáz magyarországi beszállító szállít alkatrészeket a győri sorozatgyártáshoz, a termelésben 10-15, az új gyár építésénél 60-70 százalék a magyar beszállítói arány. "A termelésben szeretnénk növelni ezt a mutatót, de ez is annak a kérdése, hogy képesek-e ezek a cégek olyan terméket előállítani, amely minőségében és technológiájában megfelel a konszern elvárásainak" - jegyezte meg. Hozzátette: a tavalyi év a motorszám tekintetében rekordot hozott, a gyári folyamatok komplexitása erőteljesen növekedett. A győri motorgyártásról Thomas Faustmann elmondta: jelenleg 360 féle motorvariánst állítanak elő, a négyhengeres, 1,2 literes Otto-motortól a tízhengeres 1,6 literestől a 12 hengeres, hatliteres dízelig. A változatok számának érdemi növekedése nem várható a következő fél évtizedben, a megújulás miatt azonban folyamatos lesz a belső átrendeződés. A fejlesztési irányokról szólva arról beszélt: még nagyon hosszú időbe telik, amíg beindul az elektromos autók sorozatgyártása és ez az innováció a nagyközönség számára is elérhetővé válik. "Világossá vált, hogy a belsőégésű motor a következő 10-15 évben is világszerte a meghatározó meghajtási megoldás marad. A mi feladatunk ezt a terméket folyamatosan továbbfejleszteni, és nyitni az olyan új megoldások felé, mint a légnemű sűrített földgázzal való meghajtás" - fogalmazott. Az Audi-stratégiáját ismertetve kiemelte: a feladatuk az, hogy technikailag leginnovatívabb, prémium minőségű termékeket állítsanak elő, megfelelő időben, mennyiségben és áron. Arról, hogy a következő három-öt évben elképzelhetőnek tartja-e a győri gyár további nagyléptékű bővítését, annyit mondott, "alapvetően a növekedés mindig lehetséges". Hogy lesz-e újabb fázis, az két tényezőtől függ. Az egyik, hogy milyen mértékben fejlődhet az Audi és tulajdonosa, a Volkswagen-konszern a világpiacon, a másik, hogy mennyire tud helytállni a győri gyár a konszernen belül, az egyes termékek gyártásáért folyó versenyben. így akár az is elképzelhető, hogy új feladatokat kap a gyár, akár az is, hogy egyes folyamatokat máshová helyeznek át - mondta a gyárvezető. "Globális helyzetben és versenyben vagyunk, az Audi minden földrészen terjeszkedik, és ahogy fejlődik a márka, világszerte épít új motorgyárakat a vállalat. Ma az is a feladatunk, hogy ezeknek az új gyártótelephelyeknek a beindulását elősegítsük azzal, hogy támogatjuk a termelés beindítását, például a szakember-háttér biztosításával" - említette meg Thomas Faustmann. Kitért arra, hogy Győrben folyamatosan fejlesztenek, illetve továbbfejlesztenek erőforrásokat. A győri fejlesztőmérnökök munkájának eredménye a Volkswagen Amarok motorja, amelyet Argentínában gyártanak. Pénteken tette közzé 2012-es termelési adatait a társaság. Ezek szerint minden eddiginél több motort gyártott győri üzemében az Audi 2012-ben. összesen 1 millió 915 ezer 567 motor készült Győrben, az egy évvel korábbi 1 millió 883 ezer 757 darab után. Autóból azonban az előző évi 39 ezer 518 darabnál kevesebb, 33 ezer 553 hagyta el a gyártósorokat. Az elmúlt év utolsó napján 8 ezer 663 embert foglalkoztatott a társaság, szemben az egy évvel korábbi, 7 ezer 322-vel. Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar, gazdaság, győr
|
|
|||||
|
||||||
Megrohamozták a hazai Ford márkakereskedéseket január 24-én |
||
2013. január 28.
Minden előzetes várakozást felülmúlt a Ford magyarországi márkakereskedéseiben január 24-ére meghirdetett, Fiesta 24 elnevezést viselő különleges autócsere-akció sikere.
|
összesen mintegy 29.497-en regisztráltak az aznap éjfélig nyitvtartó bemutatótermekben abban a reményben, hogy nyernek egy vadonatúj Ford Fiesta-t, vállalva azt, hogy amennyiben rájuk mosolyog a szerencse, használt autójukat jótékonysági célra ajánlják fel. Az autóipar legszebb napjait is elhomályosító kép fogadta január 24-én a magyarországi Ford márkakereskedésekbe betérőket: a Fiesta 24 elnevezésű nem mindennapi megmozdulásban résztvevő 44 Ford bemutatóteremben reggel nyolctól éjfélig kígyózó sorokban, türelmesen várták az ügyfelek, hogy tehermentes, saját tulajdonban lévő használt autójuk regisztrációra kerüljön, és így esélyt kapjanak arra, hogy a január 25-én reggel, a Class FM Morning Show című reggeli műsorában élőben kisorsolásra kerülő, az ’év Motorja’ díjat elnyert 1.0 EcoBoost motorral szerelt vadonatúj Ford Fiesta Titanium boldog tulajdonosai lehessenek. A különleges akció keretében autójukat regisztráló ügyfelek egyben vállalták, hogy amennyiben ők nyernék a vadonatúj Fiesta-t, használt autójuk jótékony célra kerül felajánlásra. „Hosszú időre emlékezetes marad január 24-e, a nap, amikor Európa legnépszerűbb kisautójának legújabb változata, a vadonatúj Fiesta megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe.” – fogalmaz lelkesen Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója. „A reggel nyolc és éjfél között nyitva tartó bemutatótermek előtt már reggel héttől kígyózó sorok álltak, és folyamatosan érkeztek az ügyfelek egész nap, hogy felajánlják használt autójukat az ’év Motorjával’ szerelt vadonatúj Ford Fiesta megnyerése reményében. Amikor éjfélkor bezárultak a márkakereskedések kapui, az online regisztrációnak köszönhetően hamar meg lett az összesítés: nem kevesebb, mint 29.497 reménybeli nyertes tette próbára a szerencséjét, ami a nagyságrendileg 2,9 milliós magyarországi aktív autóparkot figyelembe véve azt jelenti, hogy minden száz hazai autótulajdonosból egy elhozta autóját valamelyik Ford márkakereskedésbe január 24-én.” A kommunikációs szakember egyébiránt azt is elárulta, hogy az elmúlt két évben a világ 10 legnépszerűbb autójának listáján is előkelő helyen szereplő, 5 csillagos Euro NCAP minősítést és több Euro NCAP Advanced díjat szerzett Fiesta-ból Európában minden második percben gazdára talál egy, ám néhány a január 24-i megmozdulással kapcsolatban is szolgált néhány érdekességgel: -a legfiatalabb regisztráló a szabályoknak megfelelően 18 éves, míg a legidősebb 102 éves volt, az utóbbi idős úr 2 éves Suzuki Swift-jét remélte új Fiesta-ra cserélni -a legidősebb regisztrált autó egy 1959-es Skoda volt, míg a legfiatalabb egy 2013-as Citroen -a legalacsonyabb futásteljesítményű autóban 1800 kilométer volt, míg a legtöbbet futott regisztrált autó kilométer számlálója 965120-at mutatott -szinte valamennyi márka képviseltette magát – köztük nem is mennyiségben prémium márkák is - legnagyobb számban ugyanakkor korábbi Ford tulajdonosok szerették volna autójukat új Ford-ra cserélni (19,1%), de szép számmal akadtak Opel (14,6%), Suzuki (12,7%), Renault (7,9%) és Volkswagen tulajdonosok (6,8%) is „Január 24-e rendkívüli nap volt számunkra és különösen márkakereskedőink és a bemutatótermekben dolgozó kollégák részére, akiknek – jóllehet ennyi ügyfelet a kereskedésben üdvözölni kellemes teher – külön szeretném megköszönni lelkesedésüket és helytállásukat, hiszen a 16 órás nyitvatartás során minden márkakereskedésben átlagosan közel percenként egy ügyfelet regisztráltak.” - teszi hozzá Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója. „A tény, hogy közvetlen versenytársaink modelljei mellett akadt Porsche, Lexus, Jaguár, Land Rover és Jeep is, és kifejezetten nagy számban érkeztek be Mercedes-ek, Audi-k, BMW-k vagy akár Volvo-k nagyon fontos üzenetet hordoz számunkra, azt jelzi ugyanis, hogy az elmúlt években bemutatott kimagasló minőségű modelljeink, díjnyertes, forradalmi technológiáink, aktív biztonsági rendszereink, motorjaink révén érezhetően sikerült növelnünk a Ford márkaértékét.” – mutat rá Szamosi Viktor. A kereskedelmi igazgató látványos eredménynek tartja azt is, hogy a nyereményautón túl nagy számban érdeklődtek az ügyfelek a konkrét vételi ajánlatokról is, mind a Fiesta, mind egyéb a márkakereskedésekben bemutatott modellek tekintetében. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Class FM Morning Show-jának január 25-i élő adásában kisorsolt, két gyermekes, 17 éves Ford Escort-ját lecserélő Bódi János személyében jó helyre került a vadonatúj, az ’év Motorjával’ szerelt Titanium Fiesta.” – fogalmaz hozzá Somodi Viktória, a Ford regionális marketing igazgatója. „Emellett külön köszönetünket kell kifejezünk annak a rekordszámú, mintegy 34 201 szavazónak, aki fontosnak tartotta, hogy voksával segítsen eldönteni, melyik alapítványhoz kerüljön a nyertes használt autója, avagy az 1 millió Forint. úgy gondoljuk, hogy 14 162 szavazattal első helyen végzett, a koraszülöttek mentésével foglalkozó Peter Cerny alapítványnál hamar találnak majd helyet az adománynak.” Mint a marketing igazgató elmondta, az Escort állapotfelmérését követően egyeztetnek majd az alapítvánnyal, aki szabadon eldöntheti, hogy az egyik Ford szerviz segítségével felújított Escort-ra, avagy az 1 millió Forintra tart igényt. Kulcsszavak: autókereskedés, fiesta, ford, játék, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Havazás - A főutak jól járhatók, a közösségi közlekedés rendben elindult |
||
2013. január 28.
A Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. munkagépei a csapadékzóna megérkezését megelőzően preventív, megelőző szórást végeztek a budapesti utakon, valamennyi főút jól járható - közölte a társaság hétfőn reggel az MTI-vel.
|
Közleménye szerint Budapestet az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzésének megfelelően vasárnap estétől több alkalommal is változó intenzitású és területi megoszlású futó hózáporok érték el. Klug Lajos, az FKF vezérigazgatója a várható prognózis ismeretében vasárnap délután 18 órától ismét elrendelte a legmagasabb, hármas készültségi fokozatot. Az éjszakai műszakban a társaság teljes téli célgép-állománya készenlétben állt, a munkagépek a csapadékzóna megérkezését megelőzően preventív, megelőző szórást végeztek a budapesti utakon. A társaság központi ügyelete folyamatos kapcsolatot tart a BKK fődiszpécserével. Hajnalban a közösségi közlekedés rendben elindult. Valamennyi főút jól járható. A BKF havazás esetén első ütemben az 1200 kilométer hosszúságú fő- és közösségi közlekedési útvonalakon, hidakon, felüljárókon, az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszain, az autópályák bevezető szakaszain, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton, a kórházakhoz, egészségügyi intézményekhez, a lakosság ellátásában fontos logisztikai bázisokhoz vezető útvonalakon végez síkosságmentesítést. A társaság arra kéri az ingatlantulajdonosokat, hogy az ingatlanjaik előtti járdaszakaszokat síkosságmentesítsék a gyalogos balesetek elkerülése érdekében. Kulcsszavak: budapest, fkf, havazás, időjárás, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne |
||
2013. január 25.
A kecskeméti Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült: egy tradicionális, amelyet a Mercedes képvisel és egy új, a magyar gazdaság megújításának európai sikertörténete - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a kecskeméti Mercedes-gyár új modelljének hivatalos bemutatóján pénteken.
|
"én, amikor Magyarország miniszterelnökeként erre az autóra nézek, munkásokat látok, sok-sok ezer magyar munkást, akik képesek arra, hogy ilyen autót állítsanak elő, nem külföldön, nem vendégmunkásként, hanem Magyarországon, itthon, a saját gyárukban, a saját városukban dolgozva" - hangsúlyozta a miniszterelnök, aki Dieter Zetsche-vel, a Daimler AG vezérigazgatójával együtt vezette le az első CLA Mercedes személygépkocsit a fotószalagról. Orbán Viktor szerint, amikor a Daimler AG vezérigazgatója az új Mercedesre néz, a német mérnöki tudás nagyszerűségét látja az autóban, azt a hatalmas gazdasági előnyt, amely naggyá tette Németországot. A miniszterelnök hangsúlyozta: bizonyíték Magyarország számára, hogy képesek vagyunk egy ilyen autót előállítani, "ha azt tudjuk mondani, hogy Made in Hungary egy ilyen Mercedes". Orbán Viktor hangsúlyozta: az új Mercedes egy másik bizonyíték is, hiszen az elmúlt két évben "a magyaroknak nagyon sok és nehéz munkát kellett elvégezniük annak érdekében, hogy az országot át tudjuk alakítani, és ne csak megmentsük az adósságválság miatti összeomlástól, hanem jövőt is adjunk neki". Emlékeztetett arra, hogy ezt a munkát a magyarok elvégezték, ez egy "bizonyíték, hogy képesek vagyunk a saját gazdaságunkat rendbe hozni, hogy van kiút, hogy van növekedési lehetőség", hogy a válság körülményei között is több ezer munkahelyet lehet létrehozni. Két sikertörténet találkozik itt most: egy régi sikertörténet, amit Mercedesnek hívnak, és egy új sikertörténet, egy új európai sikertörténet, amit úgy hívnak, hogy a magyar gazdaság megújítása - fogalmazott a miniszterelnök. Visszaemlékezett gyerekkorára, amikor az utakon Trabantok, Wartburgok, Skodák, Moszkvicsok futottak, és a Volga számított luxusautónak. "én is még Polski Fiaton tanultam vezetni. Ha azt mondta volna nekem valaki, hogy egyszer Magyarországon majd Mercedeseket fogunk gyártani, azt gondoltam volna, hogy nincs ki mind a négy kereke" - mondta. Orbán Viktor úgy fogalmazott, ha az autóra néz és nem a munkásokra gondol, akkor két szó jut eszébe: erő és szépség. "Pontosan ilyen Magyarországot akarunk: erős és vonzó Magyarországot" - fűzte hozzá. "Köszönöm a befektetőknek, a Magyarország iránt bizalmukat kifejező németeknek de mindenekelőtt a magyar munkásoknak azt, hogy a teljesítményükkel újra és újra bizonyítékát adják a világnak: érdemes Magyarországra jönni, érdemes együttműködni" - fejezte be köszöntőjét a miniszterelnök. Kulcsszavak: autógyár, bemutató, gazdaság, ipar, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
2012-ben az új generációs Santa Fe volt kategóriája legbiztonságosabb tagja |
||
2013. január 25.
Az új generációs Hyundai Santa Fe bizonyult a legbiztonságosabbnak az Euro NCAP által 2012 során tesztelt valamennyi nagyméretű terepjáró közül.
|
A modell az összes vizsgálati szempont szerint kategóriaelső eredményt ért el a független járműértékelő szervezet tesztsorozatán, ezzel minden idők egyik legbiztonságosabb járművének, valamint 2012. legbiztonságosabb nagyméretű terepjárójának bizonyult – megelőzve a Mercedes-Benz M-osztályt és az új Range Rovert. Az Euro NCAP a 2012-ben tesztelt 36 gépkocsi közül kiemelt nyolcat, az egyes kategóriák legjobbjait, és külön elismerésben részesítette azokat az általuk nyújtott, élvonalbeli általános biztonsági teljesítményért. A „felnőtt utasvédelem” terén az új generációs Santa Fe 96% -ot ért el, maximális pontszámot szerezve az oldalütközéses vizsgálaton. A „gyermek utasvédelem” terén a középkategóriás szabadidőjármű 89 százalékot kapott, míg a menetstabilizáló elektronikához hasonló funkciók 86 százalékos eredményhez segítették hozzá a „biztonsági segédrendszerek” kategóriájában. Eredményével a Hyundai biztonság iránti elkötelezettségét újfent megerősítő, új generációs Santa Fe az első olyan Hyundai modell, amelyet aktív motorházfedéllel szereltek fel. Ez a rendszer gyalogossal történő ütközés esetén aktiválódik, és a becsapódás erejének mérséklése révén csökkenti a súlyos személyi sérülés kockázatát. Ennek köszönhetően a Santa Fe 71 százalékos eredménnyel teljesítette a „gyalogosvédelem” tesztkategóriát, ami kiemelkedően jó eredmény ebben a méretosztályban, hiszen a következő legjobb modell is csupán 63 százalékot tudott elérni. „A tény, hogy az Euro NCAP szervezet kategóriája legbiztonságosabb autójának kiáltotta ki az új generációs Santa Fe-t, újfent rávilágít a Hyundai azon elkötelezettségére, hogy maximális biztonságot nyújtson ügyfeleinek és a közlekedés egyéb résztvevőinek. Az autó eredendő biztonsága, továbbá alacsony CO2-kibocsátása és érzelmekben gazdag formaterve maradéktalanul tökéletes választássá teszi a Santa Fe-t az európai vásárló számára” – hangsúlyozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezetője. Az új generációs Santa Fe hosszú hagyományt folytatott, amikor Hyundai modellként ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP szigorú tesztprogramján: ezt megelőzően ugyancsak maximálisan teljesített az új i20, az ix20, az ix35, az i40, a Veloster és az új generációs i30-as modell is. Természetesen minden, Európában forgalomba helyezett Santa Fe részesül a Hyundai Tripla 5 szolgáltatási csomagjából. A díjnyertes ügyfélszolgáltatás ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást és öt éven át évente egyszeri, ingyenes átvizsgálást tartalmaz. Kulcsszavak: biztonság, euro ncap, galéria, Hyundai, santa fe, törésteszt
|
|
|||||
|
||||||
Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat |
||
2013. január 25.
Megelőzte a vezető nélküli, önmagát kormányzó járművek fejlesztésében a világ nagy autógyárait a kínai hadsereg - írta a német Die Welt online kiadása.
|
Megelőzte a vezető nélküli, önmagát kormányzó járművek fejlesztésében a világ nagy autógyárait a kínai hadsereg - írta a német Die Welt online kiadása. A Volvo, az Audi és más autóipari vállalatok mellett még a Google is nagy erőfeszítéseket tesz az önmagát kormányozni képes járművek kifejlesztésére, de a kínai hadsereg váratlan, ismeretlen versenyzőként tör az élre. Amint arról a hadsereg lapja, a PLA beszámolt, a radarral, videokamerákkal és műholdas navigációval felszerelt "Vad Oroszlán 3" nevet viselő jármű már közúti forgalomban is közlekedett és 33 előzési manővert is végrehajtott. Több esetben viszont túl kockázatosnak ítélte meg az előzési manővert, ezért nem hajtotta végre. Az autó óránként 105 kilométeres sebességet is elért a próbák során. Az Auto, Motor und Sport német szaklap beszámolója szerint az Audi szériaérett és az A8 limuzin következő generációs modelljeiben már rendelkezésre álló "robotpilótája" a forgalom követésére képes, és a csúcsforgalomban araszoló autó irányítását tudja átvenni a vezetőtől, legfeljebb óránként 60 kilométeres sebességig. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, kína
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11601 - 11610 |