Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11611 - 11620 |
A Mercedes új CLA modellje lehet Magyarország legmenőbb exportcikke |
||
2013. január 25.
A Mercedes-gyár alig tíz hónappal ezelőtti átadásakor elhangzott: ha legördül az első CLA az üzem futószalagjáról, már nem a pirospaprika, hanem ez a kategóriájában új szegmenst teremtő autó lesz Magyarország "legmenőbb" exportcikke - mondta a Daimler AG vezérigazgatója a modell sorozatgyártásának ünnepélyes elindítása alkalmából, pénteken Kecskeméten.
|
Dieter Zetsche hangsúlyozta: a múlt évben bemutatott Concept Style Coupé tanulmányautó formavilágára épülő CLA az első sorozatgyártású modell, amely kizárólag Kecskeméten készül. A hangsúlyozottan sportos járműnek jelenleg nincsen konkurenciája a piacon, hiszen egy teljesen új szegmenst képvisel - tette hozzá. Jelezte: a Daimler AG célja, hogy a Mercedes Benz márka autói legkésőbb 2020-ig a prémium kategória "elsőszámú játékosaivá" váljanak. A vezérigazgató hangsúlyozta: a kecskeméti gyár dolgozói az üzem 2012. márciusi átadása óta kimagasló munkát végeztek. A B-osztályból tavaly itt legyártott mintegy 40 ezer darab gépkocsi több, mint ami az előzetes tervekben szerepelt. A termelés költségei ezzel szemben a várokozások alatt maradtak - húzta alá. Közölte: mindez hozzájárult a B-osztály eddigi legsikeresebb évéhez, amelynek során ezekből az autókból világszerte a korábbi legeredményesebb, 2006-os esztendőt 11 százalékkal meghaladó, 145.649 darabot értékesítettek. "Helyes úton járunk közös célunk megvalósítása felé, mely nem más, mint hogy Kecskemét a magyar járműipar központjává emelkedjen" - fogalmazott Dieter Zetsche, aki a magyar kormánnyal és a megyeszékhely önkormányzatával közös munka sikereként értékelte, hogy a dolgozók száma 2500-ról mára 3000 fölé emelkedett, miközben 65 diák vesz részt a vállalat által Kecskeméten meghonosított duális képzésben. Ezzel párhuzamosan a CLA modell gyártásának beindulásával 17-ről 25-re növekedett az üzem magyarországi beszállítóinak száma. Az eseményen a vezető szólt arról is, hogy a Mercedes-Benz CLA "Made in Kecskemét" modell első példányát - a B-osztályához hasonlóan - ismét árverésre bocsátják, melynek teljes bevételével a cég a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat munkáját támogatja. A Daimler AG vezérigazgatója 2012. március 29-én - a gyár átadásának napján - jelentette be, hogy az év végéig a dolgozók létszámát 3 ezerre emelik, mert 2012 második felében egy négyajtós kupé gyártásának előkészületeit is megkezdik Kecskeméten, amelyből az első eladásra gyártott autó 2013-ban hagyja el az üzemet. A Mercedes 2012 áprilisában a pekingi China Auto Show 2012-n mutatta be a Concept Style Coupe tanulmányautót, amely alapján a CLA-modell készült. A CLA jelzésű kupék kizárólag Kecskeméten készülnek, innen szállítják azokat a világ minden részébe. A gyártó tájékoztatása alapján az új CLA a világ legjobb légellenánállási alaktényezőjével (cw 0,22) büszkélkedhet. Az avantgárd kupé-designnal és kívánságra 4MATIC összkerékhajtással rendelkező CLA-val a márka új szegmenst alapít. Négyajtós kupéként az új modell a CLS-t meghaladó elképzelésre épül, amely 2003-as debütálása óta számos követőre talált. Keret nélküli ajtóval a CLA a Concept Style Coupé tanulmányautó formavilágát helyezi át közvetlenül a sorozatgyártásba. A vadonatúj modell szériafelszereltségéhez tartozik a radaralapú balesetmegelőző rendszer, amely már 7 kilométer óránkénti sebességtől figyelmezteti a vezetőt az akadályra, és a fékpedál megnyomásakor elindítja a célirányos fékezést. A CLA már rendelhető, a márkakereskedőkhöz 2013 áprilisában érkezik. Az autó gyártása a pár nappal ezelőtt, a berlini Mercedes-Benz Fashion Week-en lezajlott hivatalos világpremier után elindult el Kecskeméten. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Audi Hungaria: minden idők legjobb éve volt motorgyártásban, de kevesebb autó készült |
||
2013. január 25.
Minden eddiginél több motort gyártott győri üzemében az Audi 2012-ben. összesen 1 millió 915 ezer 567 motor készült Győrben, az egy évvel korábbi 1 millió 883 ezer 757 darab után - áll az Audi Hungaria Motor Kft. pénteki közleményében.
|
Autóból azonban az előző évi 39 ezer 518 darabnál kevesebb, 33 ezer 553 hagyta el a gyártósorokat. Az elmúlt év utolsó napján 8 ezer 663 embert foglalkoztatott a társaság, szemben az egy évvel korábbi, 7 ezer 322-vel. "A 2012-es üzleti évet rendkívül dinamikus fejlődés jellemezte. Ez a gyártási rekord termékeink fejlesztése és a minőség érdekében végzett következetes munkánk eredménye, egyben biztosítja pozíciónkat a világ legnagyobb motorgyáraként" – idézi a közlemény Thomas Faustmannt, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatóját. Hozzátette, az utolsó simításokat végzik az új járműgyáron, hogy az A3-as új változatának sorozatgyártása az ütemtervnek megfelelően elindulhasson. A közlemény szerint a gyárban tavaly 1 millió 421 ezer 768 négyhengeres Otto- és dízelmotort gyártottak. öthengeresből 5080 készült a 457 523 hathengeres, több mint 27,5 ezer nyolchengeres, 3336 darab tízhengeres és 233 tizenkét hengeres erőforrás mellett. A szalagról legördülő autók közül 16 940 volt az Audi TT Coupé, 4940 Audi TT Roadster, 8089 A3 Cabriolet és 3433 Audi RS 3 Sportback volt. Tavaly 11 új motorvariáns sorozatgyártásába kezdtek; a termékpaletta többek között az innovatív 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorokkal bővült. A vállalat az új motorprojektek megvalósítása érdekében bővítette a gyártási területet a motorgyárban. Tavaly adták át a Kísérleti Motorgyártó Központ új épületét is. Emellett az Audi Hungaria két jubileumot is ünnepelt: júniusban a kétmilliomodik hathengeres dízelmotor, decemberben az ötszázezredik nyolchengeres motor hagyta el a gyártócsarnokot - emlékeztetnek, utalva arra is: 2012-ben tartották az idén avatandó új járműgyár bokrétaünnepét. Kulcsszavak: audi, gazdaság, ipar, járműipar, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Elkészült a 4-es út Debrecent elkerülő szakasza |
||
2013. január 25.
Megépült a 4-es számú főközlekedési út Debrecent elkerülő szakasza - jelentette be Kovács ákos, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese csütörtökön a helyszínen.
|
Az út első üteme 2006-ban készült el a 4-es, a 33-as és 35-ös út között. A második ütem során elkészült a 35-ös út és a 4-es út közötti szakasz - emlékeztetetett a vezérigazgató-helyettes az új elkerülő út átadásán. A projekt az új Széchenyi Terv keretében európai uniós támogatással valósult meg, a kivitelezés nettó költsége 3,5 milliárd forint volt - tette hozzá. A debreceni elkerülő nyomvonalán 11,9 kilométer hosszan 2x1 forgalmi sáv, 2 híd, valamint 2 szintbeli csomópont létesült. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a beruházás megvalósítása során kiemelt figyelmet fordított a környezetvédelemre. A szakaszon csaknem 2 kilométer hosszan zajvédő fal, több mint 13,5 kilométer hosszan vadvédő kerítés, mintegy 7 kilométeren madárvédő fal és egy vadátjáró épült, valamint 1400 fa és több mint 60 ezer cserje telepítése történt meg - ismertette Kovács ákos. Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere kiemelte: régen várták ezt az útszakaszt, ami jelentősen könnyít a város közlekedésén. Felméréseik szerint a várost érintő forgalom 80 százaléka debreceni célú, s csak 20 százalék az átmenő forgalom. Ennek mintegy felét veszi át az új elkerülő út - mondta a polgármester. Reményét fejezte ki ugyanakkor, hogy a városi belső forgalom egy része is átterelődik az új útszakaszra. Az elkerülőt csütörtökön a kora délutáni óráktól használhatják a járművek. Kulcsszavak: átadás, debrecen, fejlesztés, magyar közút, tömegközlekedés
|
|
|||||
|
||||||
A debreceni utakat tavasszal több százmillió forintból újítják fel |
||
2013. január 25.
A téli kátyúzást követően tavasszal 200-300 millió forintból állítják helyre az időjárás miatt rossz állapotba került debreceni utakat - közölte Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester csütörtökön sajtótájékoztatón a megyeszékhelyen.
|
A téli kátyúzást követően tavasszal 200-300 millió forintból állítják
helyre az időjárás miatt rossz állapotba került debreceni utakat -
közölte Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester csütörtökön
sajtótájékoztatón a megyeszékhelyen. Tájékoztatása szerint az önkormányzat télen csak hideg aszfaltozásos technológiával, a kátyúk betömésével tudja átmenetileg elhárítani a balesetveszélyt, az utak végleges felújítása tavasszal kezdődhet meg. Télen ezekre a munkákra 80 millió forintot költenek, tavasszal pedig minimum 200 milliót fordítanak a végleges helyreállításra. Ha az időjárás nagyon szélsőséges lesz, akkor ez az összeg 300 millió forint is lehet, erre az önkormányzatnak megvan a fedezete - tette hozzá a politikus. Kósa Lajos elmondta azt is, hogy naponta 4-5 kártérítési bejelentést kapnak az autósoktól a rossz utakon megrongálódott járművek miatt, kártérítésre pedig évente néhány millió forintot fizetnek ki. Kulcsszavak: balesetveszély, debrecen, kátyú, önkormányzat
|
|
|||||
|
||||||
Hóátfúvás miatt tizenkét útszakasz járhatatlan a Dunántúlon |
||
2013. január 25.
Tizenkét útszakasz vált járhatatlanná hóátfúvás miatt a Dunántúlon, elzárt település ugyanakkor nincs az országban - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. pénteken reggel.
|
Közleményük szerint a Dunántúlon csütörtökön este havazás kezdődött, először Vas és Zala megyében, majd Somogy délnyugati felén és Baranyában, emellett Győr-Moson-Sopron megyében is friss hó esett. A havazás - mivel hajnalra véget ért - önmagában nem okozna fennakadásokat, de ezekben a térségekben többnyire közepes vagy erős szél okoz ismét hófúvást, Sárvár környékén pedig viharos erejű széllökéseket is észleltek. Az éjszakai csapadék és hóátfúvás miatt a főutak Vas megyében, valamint Csorna és Ajka térségében havasak, hókásásak, a letaposott hótól csúszósak. Délebbre Nagyatád és Szentlőrinc körül a főutak latyakosak. A mellékutak Vas és Zala megyében letaposott havasak, Baranya megye nagy részén, valamint Nagyatád, Csorna és Ajka térségében havasak, Pápa körül inkább jégbordásak, míg Kaposvár térségében latyakosak. A korábbi havazások nyomán Nógrád megyében hókásás, az északkeleti területeken pedig letaposott havas az alsóbbrendű utak burkolata. Az útinform 5 óra 30 perckor kiadott jelentése alapján Zala megyében hóátfúvás miatt le kellett zárni az újudvar és Gelse közötti mellékutat, míg Győr-Moson-Sopron megyében a Kapuvár és Bősárkány, a Páli és Vadosfa, a Páli és Vág, a Vica és Magyarkeresztúr, az Acsalag és Maglóca, az újkér és Iván, a Gyóró és Mihályi, a Himod és Kisfalud, a Dénesfa és Répceszemere, a Cirák és Beled, valamint az Iván és Simaság közötti mellékutat. Hóátfúvás nehezíti a közlekedést Győr-Moson-Sopron megyében a 85-ös úton Kapuvár és Pereszteg, valamint Kóny és Kapuvár között, a 84-esen Sopronkövesd és Nagycenk, a 86-os úton pedig Bősárkány és a megyehatár, továbbá Jánossomorja és Mosonmagyaróvár között. Vas megyében Szombathely és Sárvár térségében is több útszakaszon vannak hóátfúvásos szakaszok, a legnehezebben a Csepreg és Tormásliget, valamint a Söpte és Salköveskút közötti út járható. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a saját gépein kívül a bérelt járműveket is az utakra rendelte, így több száz munkagép dolgozik az utak járhatóvá tételén, a nagy erejű szél azonban folyamatosan visszahordja a havat az utakra. Igazán hatékony munkát csak a viharos erejű szél elállta után tud a közútkezelő végezni - emelik ki a közleményben. Arra kérik a közlekedőket, hogy az érintett térségekben egyelőre ne induljanak útnak. A Dunántúl több területén is téliesek az útviszonyok, ezért azt kérik az autósoktól, hogy fokozott figyelemmel megfelelően megválasztott sebességgel vezessenek, csak a téli közlekedésre jól felkészített gépjárművekkel közlekedjenek, tartsanak maguknál hóláncot és mindenképpen tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról. Kulcsszavak: hófúvás, időjárás, közlekedés, magyar közút
|
|
|||||
|
||||||
Minden második percben elkel egy Ford Fiesta Európában |
||
2013. január 25.
A Ford Fiesta a 2012-es év legkelendőbb európai kisautója, és összességében a második legnépszerűbb modell Európában: a kisautóból átlagosan kétpercenként talál gazdára egy darab.
|
Az új Fiesta értékesítéseinek ráadásul várhatóan további lendületet ad, hogy a Magyarországon január 24-én, a nem mindennapi Fiesta 24 megmozdulás keretében bemutatkozó modell még mutatósabb karosszériát és kifinomultabb utasteret kínál, s az autóhoz megrendelhető az ’év Motorja’ címet elnyert 1,0 literes EcoBoost motor, a Ford SYNC és a Ford MyKey rendszer is. Tavaly átlagosan kétpercenként talált gazdára egy új Ford Fiesta, így a JATO Dynamics* autóipari adatfeldolgozó- és szolgáltató kimutatásai szerint ez a modell volt a legkelendőbb kisautó Európában. A JATO által monitorozott 30 európai piacon az elmúlt évben összesen 953.174 Ford kelt el, köztük 306.405 darab Fiesta. A Ford Európa egyébiránt 51 európai piacon folytat kereskedelmi tevékenységet, s 2012-ben ebben a régióban több mint 1,4 millió járművet értékesített. A Polk újautó-regisztrációs adatbázis legfrissebb információi szerint 560 ezres értékesített darabszámával 2012 első kilenc hónapjában világszerte a Fiesta volt a B-kategória legkelendőbb modellje, s bár a teljes éves adatokra még várni kell, a Fiesta jó eséllyel nem csupán 2012 legnépszerűbb kisautója lesz, de ismét előkelő helyen szerepel majd a világ 10 legnépszerűbb autójának listáján is. “A Fiesta Európában is és világszerte is fantasztikus évet zárt 2012-ben.” – avat be lelkesen Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Ez a legendás autó pontosan azt kínálja, amire a kisautók vásárlói vágynak: stílust, minőséget, alacsony fogyasztást és modern technológiát.” A modell 1976-os bemutatása óta a Ford több mint 15 millió Fiestát adott el világszerte. Az elmúlt négy év során háromszor is a Fiesta bizonyult a legkelendőbb kisautónak Európában. Ez idő alatt több mint 1,7 millió Fiesta talált gazdára az európai piacon, világszerte pedig 2,1 millió darab kelt el a modellből. 2012-ben az Egyesült Királyság volt a Fiesta legsikeresebb európai piaca, ahol a Ford adatai szerint 109.250 darab kelt el a modellből. Az európai Fiesta-vásárlók közt a Frozen White fényezés volt a legnépszerűbb színárnyalat. A Ford éppen most vezeti be Európában az új Fiestát, amely napjainkban jelenik meg a márkakereskedésekben, Magyarországon a nem mindennapi Fiesta 24 elnevezésű megmozdulás keretében kerül bemutatásra január 24-én. A kívül-belül megújult modell a 2012-es év Motorja címet elnyert, 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral is megrendelhető. Az autó 1,6 literes Duratorq TDCi dízelmotorral szerelt ECOnetic Technology modellváltozat CO2-kibocsátása mindössze 87 g/km. Az öt csillagos Euro NCAP minősítést, és aktív biztonsági rendszereiért több Euro NCAP Advanced díjat is szerzett új Fiestához megrendelhető a Ford exkluzív technológiája, a MyKey rendszer is, amely lehetőséget nyújt a szülőknek arra, hogy korlátok közé szorítsák tizenéves gyermekeik kockázatvállalását vezetés közben. A Fiesta a Ford SYNC hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszerrel is felszerelhető, valamint a SYNC Vészhelyzeti Segélyhívóval is, ami egy baleset után a helyi nyelven teremt közvetlen kapcsolatot az autó utasai és a segélyhívó központ operátora között. Mindemellett a Fiesta kínálatában megtalálható az alacsony sebességű ütközések elkerülésére vagy hatásuk mérséklésére szolgáló Active City Stop rendszer is. “Az új Fiesta nagy elvárásoknak kell hogy megfeleljen 2013-ban, ám ez az autó tökéletesen felkészült e kihívásokra.” – mutat rá de Waard. “Hatalmas eredmény, hogy 2012-ben ez a modell lett Európa kedvenc kisautója – ezért köszönetet mondunk minden vásárlónknak, akik továbbra is bizalmat szavaztak a Fiestának.” Kulcsszavak: autókereskedés, autópiac, fiesta, ford, galéria
|
|
|||||
|
||||||
Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett |
||
2013. január 24.
Az idén 100 éves Aston Martin kifejlesztette sportos szedánját.
|
A brit márka négyajtós modellje frissítést kapott, így 80 lóerővel lett erősebb elődjéhez képest. A Rapide legnagyobb változása, hogy egy 5,9 literes V12-es motor dübörög motorházteteje alatt. A motor teljesítménye 550 lóerő, melyhez 620 Nm-es nyomaték társul. Az új Rapid S gyorsulása 0-100 Km/h-ra 4,9 másodperc. A végsebessége a korábban sem lebecsülendő 302-ről, 306 Km/órára növekedett. Az új motort elődjéhez képest lejjebb építették be, így a súlypontja alacsonyabbra került, ami javít az autó kezelhetőségén. A Rapide S külseje most is olyan lenyűgöző mint elődjei. Leglátványosabb változáson esett át a hűtőmaszk, mely még hangsúlyosabb lett, és a hátsó szpoiler, amit szintén átdolgoztak. Az utasteret sem rontották el új kárpitokkal, betétekkel. A Rapide S forgalmazása a következő hetekben várható, árát még nem közölte a brit gyártó. Kulcsszavak: aston martin, autógyár, autókiállítás, bemutató, galéria, genf, új autó
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - NFM: a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni az állam |
||
2013. január 24.
A fejlesztési tárca államtitkára szerint az állam mindenben a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni az elektronikus útdíjszedési rendszer ügyében; a projekt nem csúszik, július elsejére elkészül.
|
Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért felelős államtitkára egy csütörtöki sajtótájékoztatón az MTI-nek a tenderre vonatkozó kérdésére azt mondta: "annyi tudok mondani, amennyit szerdán a miniszterelnök elmondott: az állam saját maga fogja a projektet megvalósítani". Az államtitkár szerint a sajtó rosszul interpretálta a miniszterelnök szavait a közbeszerzésről. Orbán Viktor ugyanis nem azt mondta, hogy nem lesz közbeszerzés; azt mondta, hogy ilyen közbeszerzés nem lesz még egyszer - hívta fel a figyelmet Vályi-Nagy Vilmos. Az államtitkár közölte: mindenben a jogszabályoknak megfelelően fognak eljárni. A projektet az állam fogja megvalósítani, de ha "oszlop kell, akkor veszünk oszlopot, ha kamera kell, akkor veszünk kamerát, értelemszerűen közbeszerzés keretében" - fogalmazott. Vályi-Nagy Vilmos kijelentette: a projekt nem fog csúszni, július 1-re elkészül. Az elektronikusútdíj-tender kiírója, az állami Autópálya Kezelő Zrt. (áAK) szombaton jelentette be, hogy visszalépett a pályázat nyertese, a Getronics Magyarország Kft., arra hivatkozva, hogy az ajánlat kihirdetését követően az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést, ezért a szerződést nem írják alá. A Getronics ugyancsak szombati közleményében szokatlan piaci nyomásgyakorlással indokolta a visszalépést. Egyik alvállalkozója, a Q-Free ASA visszalépésével kapcsolatban kifejtette: információik szerint az egyik versenytársuk az elmúlt időszakban szinte az összes, a projektben résztvevő alvállalkozó partnerüket megkereste, és nyomást gyakorolt rájuk annak érdekében, hogy az együttműködésből visszalépjenek az elektronikus útdíjrendszer tervezett határidőre történő megvalósításának ellehetetlenítése érdekében. Hozzátették: a Getronics Magyarország Kft. vizsgálja a szükséges jogi lépések megtételét. Orbán Viktor szerdán Vásárosnaményban, a kihelyezett kormányülés után tartott sajtótájékoztatón közölte: az állam saját hatáskörében valósítja meg az elektronikus útdíjszedési rendszert. A kormányfő elmondta, miután visszalépett a nyertes Getronics, a kabinet két lehetőséget mérlegelt: új pályázat kiírását és az állami megvalósítást. Végül az utóbbi mellett döntöttek. "Köszönjük szépen, nagyon jót szórakoztunk, jó mulatság volt, kiírtuk a pályázatot, beadták a cégek, elbíráltuk, szerződni akartunk, aztán nem írták alá. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő" - fogalmazott a miniszterelnök. Kulcsszavak: autó, gazdaság, közlekedés, nfm, útdíj
|
|
|||||
|
||||||
Technológiai fejlesztési együttműködést kötött a Toyota és a BMW |
||
2013. január 24.
A Toyota és a BMW a technológiai együttműködés szorosabbra vonásáról írt alá szerződést csütörtökön Tokióban - jelentette az Automotive News Europe szakmai hírportál.
|
Együttműködési terveit először 2011 decemberében jelentette be a két autógyár, a szándéknyilatkozatot pedig tavaly júniusban írták alá. A két autógyár a szerződés értelmében megsokszorozza erőfeszítéseit egy közös sportkocsi platform, könnyű szerkezeti elemek gyártásához alkalmas új agyagok, valamint következő generációs "lítium-air" akkumulátorok közös fejlesztésére, illetve 2020-ig közösen kifejlesztenek egy hidrogén tüzelésű üzemanyagcellás gépjármű meghajtó rendszert. A most megkötött szerződés egyúttal kiterjeszti a dízelmotorok szállításában már korábban létrejött együttműködés kereteit is. A BMW 2014-ben kezdi szállítani a Toyota európai modelljeihez 1,6 és 2,0 liter lökettérfogatú motorjait. A megállapodásnak köszönhetően a Toyota dízelautó választékát tudja majd szélesíteni Európában, a BMW számára pedig elérhetővé válik a Toyota hibrid technológiája. A BMW az idén jelenik meg első hibrid autójával, az i3 modellel, amit 2014-ben az i8 "plug-in" luxusmodell követ majd. Kulcsszavak: autóipar, bmw, technológia, toyota
|
|
|||||
|
||||||
A Volkswagen Csoport új motorgyárat avatott Mexikóban |
||
2013. január 24.
A Volkswagen tovább erősíti az ipar iráni elkötelezettségét észak Amerikában. Felavatták a motorgyárat a közép-mexikói Guanajuato államban lévő Silaóban. Az új gyár a Volkswagen Csoport 100. üzeme a világon.
|
A gyáravató ünnepségen részt vett Enrique Pena Mexikó elnöke, Miguel Marquez Guanajuato állam kormányzója és Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke. A gyár a Volkswagen észak-amerikai Puebla (Mexikó) és Chattanooga (Egyesült államok) összeszerelő gyárait fogja ellátni a Silaóban gyártott korszerű és üzemanyag-takarékos TSI motorokkal. Prof. Dr. Martin Winterkorn a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke elmondta: "A silaói motorgyár a Volkswagen Csoport 100. üzeme a világon, és ennél fogva az egyik legnagyobb és legnemzetközibb termelési egységet jelenti az autógyártásban. Ezzel az új gyárral jelentőset lépünk előbbre a nagyon nagyratörő észak-amerikai fejlesztésünkben. A következő három évben a Volkswagen Csoport egyedül észak Amerikában több mint öt milliárd dollárt fog befektetni. Silao ennek jegyében egy erős jelképe is annak, hogy töretlenül folytatjuk növekedési pályánkat és a Csoport tovább erősíti nemzetközi jellegét". A piaci pozíciójának megerősítése észak-Amerikában a Volkswagen Csoport globális növekedési stratégiájának fontos összetevője. Ebben az összefüggésben a Csoport egyedül az Egyesült államokban évi egy millió jármű eladását tervezi 2018-tól, olyan modellekre alapozva, mint a Jetta, a Bogár, és az új amerikai Passat, amelyet az amerikai vásárlóktól érkezett igényeknek megfelelően alakítottunk ki. Mindezeket a járműveket nagyfokú helyi részvétellel az észak-amerikai üzemekben fogják gyártani. A motorgyártás megindításával Sialóban a Volkswagen Csoport folytatja az immár hatvan éves múltra visszatekintő sikertörténetét Mexikóban. A Volkswagen Puebla-i gyára mellett az MAN kereskedelmi járműveit gyártó Querlétaró-i üzemével és az Audinak a San José Chiapa-ba tervezett, a gyártást 2016-ban kezdő járműgyártó üzemével a Volkswagen Csoport továbbra is a mexikói ipari termelés kulcsszereplője és növekedési motorja marad. A továbbiakban Silao az észak amerikai üzemeknek Pueblában és Chattanooga-ban a legújabb nemzedékhez tartozó hatékony fogyasztású TSI motorokat fog szállítani. A motorgyárat középtávon évi 330 000 motor gyártására tervezték. A beruházás összege 550 millió US dollár. A Volkswagen középtávon 700 munkahelyet fog létrehozni a 60 hektáron elterülő gyáron Silaóban. A térségben a beszállítók és a szolgáltatások szintjén további munkahelyek jönnek létre. A silaói motorgyártás megfelel a Volkswagen márka „Think Blue. Factory program magas környezetvédelmi szabványainak. E program célja, hogy a meglévő forrásokat hatékonyabban használják fel, és a Volkswagen üzemekben elérjék a termeléshez kapcsolódó gázkibocsátás tartós csökkentését. Ennek eredményeként a Silaóban működő összes termelői gépsor és berendezés megfelel a legfejlettebb hatékonysági szabványoknak, így minden legyártott motor esetében elérik, hogy a környezetre gyakorolt hatás jelentősen csökken. A termelői csarnokokban alkalmazott különleges plafonfények, ill. a vele kombinált, az egész üzemben alkalmazott energiatakarékos világítás például biztosítja a természetes fény optimális szintét, és ezzel párhuzamosan elnyeli a világítási rendszer által gerjesztett hőt. A Silaóból származó megnövelt-teljesítőképességű TSI motorok (EA 888) az üzemanyag takarékosságot és a csökkentett gázkibocsájtást könnyebb önsúllyal kombinálják. A Volkswagen Mexikó elnöke, Andreas Hinrich felhívta a figyelmet a mexikói autóipar 2012-ben mutatott növekedési pályájára, és a Volkswagen hozzájárulására ehhez, amely az országban általa gyártott 600 000 járművet jelenti. "Számunkra Silao egy nagy lépés előre. A Volkswagen ismét nagy lökést adott, és jelentős mértékben járult hozzá a növekedéshez és a foglalkoztatáshoz a mexikói autóiparban." A Volkswagen Mexikó jelenleg 4 modellt gyárt a Puebla-i üzemben a világpiac számára. Ezek a Volkswagen Jetta, a Golf Estate, a Bogár és a Bogár Cabrio. Pueblában 2012-ben összesen 604 000 járművet gyártottak. A speciálisan az Egyesült államok piacára kifejlesztett Passat gyártása 2011-ben megkezdődött a Tennessee államban lévő Chattanooga-i üzemben. 2012-ben már több mint 150 000 jármű hagyta el a gyártósort. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gyár, hírek, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11611 - 11620 |