Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11751 - 11760 |
Lada-platformra épül az "olcsó Nissan", a Datsun |
||
2012. december 29.
A Nissan olcsó márkájának, a régi/új Datsun modelleknek az alapja a Lada lesz - írja az Automotive News Europe autóipari hírportál.
|
"A Datsun autók az új Lada Kalina platformjára épülnek majd" - nyilatkozta Colin Dodge, a Nissan EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) regionális igazgatója a hírportálnak. Elmondása szerint az autók úgynevezett "moduláris", azaz több közös részegységet, például a fékrendszert, az üzemanyag-ellátó rendszert vagy a kormánymechanizmust használó platformra épülnek majd. Hangsúlyozta azonban, hogy a Datsun kocsik megjelenése teljes mértékben eltér majd az orosz kompakt autókétól. "Az utastér és a karosszéria kivitelezése teljesen más lesz, nem lehet majd észrevenni, hogy Ladáról van szó" - mondta Colin Dodge, akitől január elsején veszi át az EMEA regionális igazgatói tisztet Trevor Mann. A Nissan elsőként az orosz, indiai és indonéz piacokon szánja bevezetni 2014-ben az alapvetően a fejlődő országoknak szánt vivőmárkáját, az újraélesztett Datsunt. Vincent Cobee, a Datsun igazgatója az Automotive News Europe portált arról tájékoztatta, hogy Európában két Datsun modellt visznek a piacra 2014-ben, majd ezeket 2015-ben egy harmadik követi. A márka első modelljeiről 2013 vége felé rántják le a leplet. A hónap elején a Wall Street Journal a Nissan vezérigazgatóját, Carlos Ghosnt idézve arról számolt be, hogy a Datsun 3 ezer dolláros áron tervezi értékesíteni modelljeit, hogy felvegye a versenyt az olcsó kínai modellekkel. Az oroszországi piacra szánt Datsun modelleket Togliattiban, az AvtoVaz üzemében gyártják majd a Lada, illetve a Nissan szintén kizárólag orosz piacra szánt Almera modelljeivel együtt. A Nissan és francia partnere, a Renault az idén korábban jelentette be, hogy 750 millió dollárt fektetnek be 67 százalékos részesedés vásárlásába egy olyan közös vállalatban, amely 74,5 százalékos részesedéssel rendelkezik majd a Lada kocsikkal az orosz piac 20 százalékát ellátó AvtoVaz gyárban. A tranzakció lezárására 2014-ben kerül sor. A Nissan idei nagyjából 170 ezres éves oroszországi értékesítését 2016-ra 400 ezresre tervezi növelni. A Datsun indiai és indonéz piacra szánt modelljeit is helyben gyártják majd. A Renault és a Nissan az idén korábban már 400 ezerre növelte gyártóüzemének kapacitását a dél-indiai Chennaiban, ahol az európai piacra szánt Nissan Micra modellek készülnek. Márciusban pedig azt közölte a Nissan, hogy a Jakarta közeli Cikampekben 2014-től már évi 250 ezer autót tervez gyártani. Kulcsszavak: autóipar, datsun, galéria, gazdaság, hírek, lada, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Emelkedik a Németországban eladott autók teljesítménye |
||
2012. december 29.
Szeretik a németek a gyors autókat: a tavaly eladott autók átlagos teljesítménye két lóerővel emelkedett a 2011-eshez képest - írja a Handelsblatt online kiadása.
|
A trend nem tört meg annak ellenére sem, hogy az üzemanyag árak szempontjából rekordév volt az idei. A Duisburg-Essen egyetem autóipari kutató intézete, a Center Automotive Research (CAR) által készített és a dpa hírügynökség birtokába került tanulmány szerint az idén átlagosan 137 lóerő volt a Németországban eladott autók teljesítménye, két lóerővel magasabb, mint 2011-ben. Egyetlen év, a 2009-es "roncsprémium év" kivételével, amikor a kisautók értékesítése került többségbe, az autók átlagos teljesítménye 1995 óta folyamatos emelkedik. Ennek az az oka, hogy egyre több vásárló dönt valamely sportos, nagyteljesítményű terepjáró (SUV) beszerzése mellett, amelyek részaránya a teljes értékesítésben már elérte a 16 százalékot. "A magas üzemanyagár önmagában nem elegendő ok a nagy teljesítmény feladásához" - magyarázta Ferdinand Dudenhöffer professzor, a CAR igazgatója a felmérés eredményét. A magas benzinár csak panaszkodásra készteti a legtöbb autóst, de cselekvésre nem - mutatott rá. Az uniós rendelkezések miatt csökkent ugyan az eladott új autók átlagos fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása, ezek azonban "katalógus értékek" és többnyire "semmi közük a valósághoz" - hangsúlyozta a CAR igazgatója. Az Aral kúthálózatánál a leggyakrabban tankolt E5 benzin átlagára 2012-ben literenként 1,64 euró, a dízelé pedig 1,49 euró volt. Az átlagár az idén 6-7 centtel emelkedett a 2011-eshez képest, ezzel az üzemanyag árak rekordot döntöttek az idén Németországban. . Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, gazdaság, hírek
|
|
|||||
|
||||||
Szexuális vonzerő és lóerő |
||
2012. december 28.
Az autók alapján az Audikat vezető férfiakat tartják a szexuálisan legvonzóbbaknak a nők Németországban, míg a férfiaknak a Mini Morrisos nők tetszenek leginkább kocsi alapján - adta hírül a brit Metro újság csütörtökön.
|
Az autók alapján az Audikat vezető férfiakat tartják a szexuálisan legvonzóbbaknak a nők Németországban, míg a férfiaknak a Mini Morrisos nők tetszenek leginkább kocsi alapján - adta hírül a brit Metro újság csütörtökön. A férfiak mezőnyében a második hely a BMW-seké, a harmadik a Mercedest vezetőké, és csupán a negyedik a Porschéval feszítőké. Az ezerfős felmérés eredménye szerint a nőknél a második helyen állnak az Audival járók, a harmadikon a BMW-t vezetők. A felmérést a Confused.com nevű cég végezte, kérdései arra is kitértek, hogy mely kocsi a legjobb pásztorórahajléknak. Ebből a szempontból a Ford győzött, a Porsche pedig teljesen lemaradt. A férfiak 50 százaléka vallotta be, hogy szeretkezett már autóban, a nőknél ez az arány 37 százalék. "Autószerető nép vagyunk, a szó minden jelentésében" - mondta Gareth Klöt, a felmérés vezetője. . Kulcsszavak: autó, hírek, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
A Jazzy Street december 29-i adásának tartalmából |
||
2012. december 28.
Az első két blokkban Pénzes Zsolttal a Rally szakág új vezetőjével beszélgetünk a megújulás lehetőségeiről, illetve a műsor alatt még éppen zajló Szilveszter Rallyról.
|
dr. Bujtor László geológussal egy időutazásra invitáljuk meg a hallgatókat, hiszen utánanézünk, hogy egy ismert amerikai fantasztikus film alapján, mennyire van realitása egy utazásnak a föld magja felé? Vajon milyen mélységekig sikerült eljutnunk, és van-e esély a továbbjutásra? Ha nincs akkor a nyomás, vagy a hőség a legnagyobb akadály, és valóban egyszerűbb lenne a Marsra embereket juttatni, mint a saját bolygónk mélységeit feltárni? Mivel már látható, hogy a lepukkant öreg Ikaruszokat, lepukkant, öreg, környezetszennyező - ezért ott már leselejtezett - nyugat-európai buszok váltották fel, és az is kiderült, hogy a jövőre érkező új Mercedeseknek sem a hibrid változata kerül Budapest utcáira, csak felidézzük egy rövid és már hallott interjú anyagát, a földgázzal való autózásról, és a hozzákapcsolódó előnyökről. Jogvédő rovatunkban dr. Vizi András a DAS szakjogásza, az iszik vagy vezet szlogen alapján állította össze a szilvesztert megelőző műsor témáját, rávilágítva arra, hogy a rendőrt nem fogja érdekelni, hogy csak néhány szem konyakos meggyről, vagy egy stampedli jófajta pálinkáról szól a mese. Pillanatok alatt akár háromszázezerbe is fájhat az ünnepi lazaság, tehát ne rontsuk el az év utolsó napjait. Csak akkor üljünk autóba, ha egy csepp alkoholt sem fogyasztottunk. Zárszóként sikerekben gazdag, békés, boldog újesztendőt kívánunk minden kedves hallgatónak, egyben megköszönve az ezévi kitartó figyelmet! Tartsanak velünk szombaton 16 és 17 óra között a 90.9 Jazzy Rádió frekvenciáján, de ha lemaradtak, kedden este 20 és 21 óra között is várja önöket a két műsorvezető, Bögös Sándor és Csökő Zoltán. . Kulcsszavak: hírek, jazzy street, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat a BKK |
||
2012. december 28.
Kivonja a forgalomból január elsejétől a szovjet ZiU-9 típusú trolibuszokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), azok helyét az idén, használtan beszerzett MAN trolik veszik át, a 412T és 435T típusú Ikarusokat pedig felújítják.
|
A BKK az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: a 30 évnél régebbi ZiU-k további üzemeltetése gazdaságilag nem racionális, így januártól azokat kivonják a mindennapi forgalomból. A szovjet trolibuszokat részben az idén Eberswalde-ból beszerzett használt, alacsonypadlós MAN trolikkal, valamint a meglévő Ikarus 412T és 435T járművek felújításával váltják ki. A "szóló" szovjet trolikat több viszonylaton csuklós járművek váltják fel, munkanapokon a 78-as, illetve minden nap a 70-es vonalon csuklós járművek közlekednek. Az új járműelosztás nyomán a 74-es és a 74A viszonylaton kizárólag "szóló", akadálymentes trolibuszok fognak közlekedni, a 76-oson és a 83-ason pedig szintén többségében "szóló", alacsonypadlós járművekkel lehet majd utazni. Hétvégi napokon az alacsonyabb utasforgalomhoz igazodva a 73-as és 78-as viszonylaton is ilyen trolibuszok közlekednek, ezek mindegyike akadálymentes lesz. Az új menetrendek több vonalon fejlesztéseket is tartalmaznak, mindenhol nő a szolgáltatási színvonal a nagyobb, modernebb járműveknek és az alacsonypadlós MAN trolibuszok forgalomba állásának köszönhetően. A csuklós buszok miatt viszont néhány perccel nő a követési idő egyes vonalakon (70, 72, 74A, 76, 77, 78, 79, 83), a 74-es, a 75-ös és a 80-80A járatok viszont sűrűbben közlekednek majd. Az első ZiU-9-eseket 1975-ben gyártották és októberben vették állományba, 1982-ig 172 ilyen jármű érkezett Budapestre. Selejtezésük 1984-ben kezdődött meg, a jelenleg még forgalomban lévő legidősebb jármű 34 éves. . Kulcsszavak: bkk, bkv, hírek, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Szinte minden vonalon lesz alacsonypadlós busz Budapesten januártól |
||
2012. december 28.
Szinte minden buszvonalon lesz alacsonypadlós jármű 2013 január elsejétől, miután az összes, korábban beszerzett használt, de alacsonypadlós busz forgalomba áll a BKV-nál - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
|
Szinte minden buszvonalon lesz alacsonypadlós jármű 2013 január
elsejétől, miután az összes, korábban beszerzett használt, de
alacsonypadlós busz forgalomba áll a BKV-nál - közölte a Budapesti
Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel. A beszerzésnek köszönhetően annyi szóló és csuklós alacsonypadlós busz került a flottába, hogy néhány kiegészítő jellegű, csak csúcsidőben közlekedő, illetve midibuszokkal kiszolgált járat kivételével minden vonalon közlekedni fognak ilyen buszok. A fejlesztésnek köszönhetően a 63-as, a 118-as, a 140-es, a 143-as, a 157-es, a 186-os, a 191-es, és 243-as vonalon is lesznek akadálymentes buszok. A 38 darab 7700-as Volvó a kelenföldi buszgarázsba került, ezeket a buszokat jellemzően a budai, illetve a pesti belvárosi területeken közlekedtetik. A Mercedes Citarókat az óbudai garázsban helyezték el, innen szolgálják ki az óbudai és újpesti vonalakat. A budai, illetve a pesti belvárosi területekről felszabaduló, szintén akadálymentes 412-es Ikarusok átkerülnek a pesti autóbusz telephelyekre, így ezek a járművek a pesti oldalon fogják bővíteni az alacsonypadlós szolgáltatást. . Kulcsszavak: bkk, bkv, busz, hírek
|
|
|||||
|
||||||
Az Audi tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autói eladását |
||
2012. december 28.
A válság ellenére sem változtat beruházási tervein az Audi.
|
A német prémiumkategóriás autógyártónál csütörtökön azt közölték, hogy a korábbi terveknek megfelelően 2012 és 2016 között összességében 13 milliárd eurót költenek a meglévő telephelyek korszerűsítésére, illetve új modellek fejlesztésére. "Nem tervezzük levenni a lábunkat a gázpedálról, mert amint vége szakad a válságnak, ismét fellendülés következik" - mondta Rupert Stadler vezérigazgató az Audi ingolstadti főhadiszállásán adott interjúban. A 13 milliárd euróból nagyjából 8 milliárd jut a két németországi telephely, az ingolstadti és a neckarsulmi gyár fejlesztésére. Magyarországon is bővít az Audi: az új győri üzemben 2013-tól évi 125 ezer jármű készülhet, idén novemberben pedig megkezdődött az új 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorok sorozatgyártása. Egy december eleji közlés szerint az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában az idén 1,9 milliónál több motor készül. A világon kizárólag az Audi Hungaria szereli össze az Audi TT sportautókat és az Audi A3 Cabriole-t a Győr és Ingolstadt közötti kooperációs gyártás keretében. A társaság tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autók eladását, a stratégiai cél kétmillió kocsi értékesítése 2020-ban, s ezzel meg akarja előzni a most első helyen álló BMW-t. . Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar, galéria, gazdaság, hírek
|
|
|||||
|
||||||
Az új generációs i30 bekerült a legnagyobb európai autóipari díj döntőjébe |
||
2012. december 28.
Az új generációs i30 bejutott a 2013. év Autója szavazás utolsó körébe, és ezzel a Hyundai történetében először részt vehet a legjelentősebb európai autóipari elismerés döntőjében.
|
A szavazás első fordulójában az év Autója díj zsűrije – 22 ország 58 autóipari szakértője – az általuk arra legérdemesebbnek tartott modelleket értékelte, és a Hyundai i30 a legtöbb pontszámot elért típusok között szerepelt. „Az új generációs i30-at Európában, európai vásárlók számára terveztük, fejlesztettük és gyártottuk, ezért rendkívüli megtiszteltetés számunkra, hogy a bizottság a 2013. év Autója díj döntősévé választotta a modellt, ezzel is elismerve annak jelentőségét. Az i30 dinamikus formaterve és nagyszerű ár-érték arányt kínáló felszereltsége átírja az európai vásárlókban a márkáról élő képet, és érzelmi kötődést alakít ki bennük a Hyundai iránt. Ezt nem csupán a független kutatások eredményei támasztják alá, hanem azok a folyamatos értékesítési sikerek is, amelyeket a modell az igen erős piaci versenyt hozó európai alsó-középkategóriában elért” – emelte ki Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója. A Hyundai legkeresettebb európai modelljének újabb elismerése méltó lezárása annak az évnek, amely világszerte fontos sikereket hozott az i30 számára. December elején a Hyundai bejelentette, hogy az i30 eladásai az első generációs modell 2007-es bevezetésétől számítva elérték az 500.000 darabot, míg a típus globális értékesítése meghaladta az egymilliót. A Hyundai díjnyertes Nošovice-i (Cseh Köztársaság) gyárában a mai napig több mint félmillió darab i30 készült el. Az új generációs i30 család a közelmúltban kibővült: az ötajtós és kombi modellek vonzó párosát az új, háromajtós variáns megjelenése egészítette ki sportos megjelenéssel és hangulattal. A 2013. év Autója választás további döntősei (betűrendben): a Ford B-Max, a Mercedes A-osztály, a Peugeot 208, a Renault Clio, a Subaru BRZ/Toyota GT-86 (közös nevezés), a Volkswagen Golf, valamint a Volvo V40. A végső szavazás győztesét, azaz az 50. év Autója díj nyertesét 2013. március 4-én, a Genfi Autószalon megnyitását megelőzően hirdetik ki. Mint minden, Európában újonnan értékesített Hyundai modell, az új generációs i30 is részesül a vállalat Tripla 5 garanciális csomagjának előnyeiből. A díjnyertes ügyféltámogatási csomag ötéves, kilométer-korlátozások nélküli garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át évenkénti ingyenes átvizsgálást tartalmaz. Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, év autója, galéria, hírek, hyundai, i30, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
2012-ben is a Toyota lett az Auto Bild Minőségi Felmérésének győztese |
||
2012. december 28.
A Toyota végzett az élen az Auto Bild 2012-es Minőségi Felmérésén, s a márka ezzel az eredménnyel a megmérettetés 2001-es bevezetése óta immár ötödik alkalommal került a minőségi lista első helyére.
|
Az előző évhez képest a Toyota egy helyezést javított, és 2,17-es érdemjegyével vezeti a német piacon legtöbb autót forgalmazó gyártók húszas ranglistáját. „A TüV elvárásainak egyértelműen a japánok felelnek meg a legtökéletesebben” – írja az Auto Bild, ezt a tényt nevezve meg a Minőségi Felmérésen elért siker egyik legfontosabb okának. Az összesített értékelésben ugyanis a TüV-vizsgálat eredményei nyomnak a legtöbbet a latban, márpedig itt a Toyota évek óta abszolút csúcseredményeket ér el. Az aktuális 2013-as TüV Jelentésben ismét a Toyota lett a legsikeresebb márka, és az öt vizsgált korosztály húsz modellje közül is az első tíz között végzett. Az Auto Bild Minőségi Felmérésén figyelembe veszik a lap tartós tesztjének eredményeit is, ahol a Toyota Prius – egyedülálló sikerként – már két alkalommal is 1-es, azaz kitűnő érdemjeggyel szerepelt. Közvélemény-kutatásában a magazin kereken 9000 autóvezetőt kérdezett az általuk használt autómárkával kapcsolatos tapasztalatokról; a Toyota itt 8,7 pontot kapott a minőségi skálán, amivel szintén messze elhúzott a mezőnytől. Mindezeken túlmenően a végső értékelésbe beleszámított még a visszahívások száma, az Auto Bild szerviztesztjeinek eredménye és az Auto Bild olvasói panaszleveleinek kiértékelése is. . Kulcsszavak: autógyár, autópiac, galéria, hírek, tesztek, toyota
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - Előzetes vitarendezést kezdeményezett a tender egyik ajánlattevője |
||
2012. december 28.
A megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer kiépítésére kiírt közbeszerzési eljáráson induló T-Systems Magyarország Zrt. előzetes vitarendezési kérelemmel fordult az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt.-hez, ezért az eredetileg csütörtökre tervezett szerződéskötés január 2-ára tolódik - közölte az állami társaság csütörtökön az ...
|
A megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer kiépítésére
kiírt közbeszerzési eljáráson induló T-Systems Magyarország Zrt.
előzetes vitarendezési kérelemmel fordult az állami Autópálya Kezelő
(áAK) Zrt.-hez, ezért az eredetileg csütörtökre tervezett szerződéskötés
január 2-ára tolódik - közölte az állami társaság csütörtökön az
MTI-vel. A szerződéskötés néhány napos csúszása nincs befolyással a rendszer tervezett indulási időpontjára, amely továbbra is 2013. július 1. - szögezi le a cég. Az áAK által, a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer kiépítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Getronics Magyarország Kft. nyújtotta be a nyertes ajánlatot, amely a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást tartalmazta. A cég nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalja a feladat elvégzését. A T-systems Magyarország lehetőséget szeretett volna kapni arra, hogy betekinthessen a Getronics ajánlatának olyan részeibe, amelyeket a nyertes ajánlattevő üzleti titoknak nyilvánított. Az áAK ezt elutasította, és ez vezetett a vitarendezési kérelem benyújtásához. Az áAK kiemeli, hogy valamennyi induló - így a Getronicshoz hasonlóan a T-Systems is - ugyanazt a tartalmi részt nyilvánította üzleti titoknak az ajánlatában. Kulcsszavak: gazdaság, útdíj
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11751 - 11760 |