Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11771 - 11780
A Fiat egymilliárd eurót invesztál SUV modellek olaszországi gyártásába

A Fiat egymilliárd eurót invesztál SUV modellek olaszországi gyártásába

2012. december 21.
A Fiat egymilliárd eurót fordít Fiat és Jeep SUV modellek olaszországi gyártásának 2014. évi megindításába - számolt be az Automotive News Europe autóipari hírportál csütörtökön.
Részletek
Fiat 500XA Fiat saját márkás és Jeep modellek gyártását telepíti Olaszországba. A Fiat kisméretű SUV modellje, az 500X váltja fel az autógyár modellpalettájában a Suzuki által Magyarországon gyártott Sedici modellt.

A döntés az olaszországi gyártókapacitás kihasználásának növelését célozza, valamint azt, hogy magasabb nyereséget hozó modelleket vegyenek fel a modellpalettára az európai piacon elszenvedett veszteségek visszaszorítása érdekében. A Fiat az idén európai tevékenysége után várhatóan 700 millió euró veszteséget könyvel el.

"A tömeggyártású modellekről a prémium modellekre térünk át" - mondta Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója csütörtökön a modellek gyártására kijelölt dél-olaszországi Melfi üzemben. "Ez lesz az egyetlen üzem a világon, ami a Jeep kisméretű SUV modelljeit gyártja majd" - tette hozzá.

Először a Jeep modell kerül gyártásba, majd a Fiat 500X következik. A kizárólag négykerék-meghajtású "Baby Jeep" modellt az európai, az észak-amerikai és az ázsiai piacon értékesíti majd a Fiat. A Fiat 500X kapható lesz majd két- és négykerék-hajtású változatban is, gyártása várhatóan 2014 második felében kezdődik.

A Fiat összesen 19 Olaszországban gyártott új modellt mutat be 2016-ig, ebből kilenc Alfa Romeo lesz, hat pedig Maserati. A konszern a Fiat és a Chrysler modellek gyártását 2016-ig évi kétmillióra tervezi felfuttatni az idei 1,25 millióról.

Fiat 500XA vezérigazgató fokozni kívánja az európai gyártású autók globális exportját, ezzel tervezi nyereségbe fordítani az európai piacon elszenvedett veszteségeket. A Fiat olaszországi, lengyelországi, törökországi és szerbiai gyártókapacitásának növelése 2014-ig évi hárommilliárd eurós beruházást igényel, de 2015 és 2016 között ennek köszönhetően a konszern nullszaldós lehet Európában.
Kulcsszavak: autógyár, concept, fiat, hírek, tesztek
 
Leállítja az oroszországi gyártást és értékesítést a Volvo Leállítja az oroszországi gyártást és értékesítést a Volvo A Fiat egymilliárd eurót invesztál SUV modellek olaszországi gyártásába Mexikóban épít új gyárat a BMW Már elindult a ŠKODA új prágai ötletműhelyének tesztidőszaka Már elindult a ŠKODA új prágai ötletműhelyének tesztidőszaka A Fiat egymilliárd eurót invesztál SUV modellek olaszországi gyártásába A Nissan e-NV200-at kizárólag Barcelonában gyártják A Fiat egymilliárd eurót invesztál SUV modellek olaszországi gyártásába A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót
 
Kategóriája legtakarékosabbja az intelligens technológiákkal érkező Ford Fiesta Van

Kategóriája legtakarékosabbja az intelligens technológiákkal érkező Ford Fiesta Van

2012. december 21.
A stílusos, új Ford Fiesta Van egy agilis és vonzó külsejű jármű, amely kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást kínál – a dízelmotoros változatok CO2-kibocsátása 100 g/km alatti, fogyasztásuk pedig 3,7 l/100 km, vagy még annál is kedvezőbb.
Részletek
Ford Fiesta VanA Fiesta Van kínálatában első ízben jelenik meg az új, 75 lóerős, 1,5 literes Duratorq TDCi dízelmotor; a takarékos technológiákkal felszerelt Fiesta ECOnetic Van pedig a kategória legjobb értékeit kínálja: CO2-kibocsátása 87 g/km, míg üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100 km. A modell ráadásul a kategóriában elsőként kínál olyan szolgáltatásokat, mint a Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített SYNC fedélzeti csatlakozási rendszer, az Active City Stop, a biztonságosabb vezetésre ösztönző MyKey rendszer, vagy az Easy Fuel rendszer, illetve a Tolatókamera.

A kis- és nagyvállalatok körében egyaránt népszerű, a magyarországi márkakereskedésekbe január elején érkező megújult Ford Fiesta Van egy agilis és vonzó külsejű jármű, amely kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást és élenjáró technológiákat kínál. Mindegyik dízelmotoros változat CO2-kibocsátása 100 g/km alatti, fogyasztásuk pedig 3,7 l/100 km, vagy még annál is kedvezőbb; az üzemanyag takarékos technológiákkal felszerelt Fiesta ECOnetic Van pedig a kategória legjobb értékeit kínálja: CO2-kibocsátása 87 g/km, míg fogyasztása 3,3 l/100 km.

“Az új Fiesta Van egy praktikus mozgó műhely, ahol kiválóan elférnek a könnyebb szerszámok és felszerelések, és stílusos képet mutat tulajdonosáról.” - fogalmaz Nick Readings, a Ford Európa haszonjármű-menedzsere. “A helyi kereskedők és a városi szállítók sokra értékelik majd az autó mutatós, professzionális külső megjelenését, kiváló használhatóságát és alacsony üzemeltetési költségeit.”

Praktikus, 1 köbméteres rakterével a Fiesta Van olyan haszonjármű, amely minden feladatra alkalmas, ugyanakkor a klasszikus Fiesta vonzerejével rendelkezik. Az utasfülkétől biztonságos acél rekeszfallal elválasztott raktérben négy csomagrögzítő horog garantálja a rakomány megfelelő rögzítését a nemzetközi DIN szabvány szerint, a csomagtér padlóját erős gumiszőnyeg, oldalfalát pedig tartós burkolat fedi. Az 1,3 méter hosszú és 485-508 kg terhelhetőségű raktér a nagyobb méretű tárgyak számára is bőséges helyet kínál.

Ford Fiesta VanA Fiesta Van motorkínálatában a 95 lóerős, 1,6 literes Duratorq TDCi dízel és a 82 lóerős, 1,25 literes Duratec benzinmotor mellett az új 75 lóerős, 1,5 literes Duratorq TDCi dízel is megjelenik. Az ultra-takarékos ECOnetic változatot a különleges fejlesztésű, 95 lóerős, 1,6 literes Duratorq TDCi dízel hajtja, s az autó fogyasztását tovább csökkenti a széria Auto-Start-Stop rendszer, az alacsonyabb futómű, a karosszéria alsó részén és a kerekeken alkalmazott áramvonalas burkolatok, valamint a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok.

Az új Fiesta Van több vezetősegítő és biztonsági technológiája is úttörőnek számít a kategóriában. A Ford MyKey lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy sofőrjeiket biztonságosabb vezetésre és kisebb mérvű kockázatvállalásra ösztönözzék. Az új Transit Custom után a Fiesta Van felszereltségében is megjelenik a SYNC fedélzeti csatlakozási rendszer. A Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített SYNC egy baleset után a helyi nyelven teremt közvetlen kapcsolatot az autó utasai és a segélyhívó központ operátora között. A kategóriában egyedülálló berendezések közt megtaláljuk még az alacsony sebességű koccanások elkerülését szolgáló Active City Stop rendszert is, valamint a Hegymeneti Elindulássegítőt, a félretankolás veszélyét kiküszöbölő Easy Fuel rendszert és a tolatókamerát.

A Fiesta Van dinamikus, új változatának külső megjelenését érezhetően befolyásolta a Ford globális formanyelve, erről tanúskodik az autó LED-technológiával kiegészített, lézermetszésű fényszórója, erőteljesen domborodó motorházteteje, illetve a most először megrendelhető 17 colos könnyűfém keréktárcsa-szett. A Ford ergonómiai szakemberei a váltókar áthelyezésével, az új, kartámasszal kiegészített középkonzol alkalmazásával, valamint az új anyagok, felületek és kijelzők használatával látványosan megújították az autó utasterét.

Ford Fiesta VanAz új Fiesta Van már megrendelhető, s az első autók januárban jutnak el az ügyfelekhez.
Kulcsszavak: autógyár, autókereskedés, egyterű, ford, hírek, teherautó
 
A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől Kategóriája legtakarékosabbja az intelligens technológiákkal érkező Ford Fiesta Van Carlos Ghosn az autonóm vezetési technológiák bevezetéséről A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját Kategóriája legtakarékosabbja az intelligens technológiákkal érkező Ford Fiesta Van A Volvo Cars és a Bowers & Wilkins közösen alkotta meg a vadonatúj XC90 kivételes audio rendszerét
 
A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját

A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját

2012. december 21.
December 19-én, a 4X4 Magazin 2012-es év Autója választás díjátadóján, a rangos szakújságírói zsűri a Nissan Juke-ot találta érdemesnek az innovációs különdíjra.
Részletek
Nissan JukeA 4x4 Magazin idén rendezte meg először eddigi legnagyobb vállalkozását, az év 4x4-es autójának választását. A négy hónapon át tartó voksoláson összesen 6 kategóriában, több mint 100 autó küzdött az elsőségért. Az újságban minden hónapban szerepeltek a szavazáson részt vevő típusok, valamint az online felületen követni lehetett az egyes kategóriák aktuális állását.

A 2012-es év kétség kívül a Juke-ról szólt, hiszen júniusban hazánkban is járt a GT-R hajtásláncával és motorjával felszerelt Juke-R, mely a Pesti alsórakparton sokkolta a látogatókat 485 lóerős teljesítményével és hihetetlen gyorsulásával.

Novemberben szintén óriási sikert aratott a Nissan és Ministry of Sound által közösen szervezett parti, melyre a londoni kiadó egy szupersztár DJ-t, a Nissan pedig 2 darab speciális Juke -ot hozott el - melyek csomagtartójába egy150 decibeles és 18900 wattos hangrendszert szereltek - az autó limitált kiadásának ünneplésére.

A 2013-as évben pedig megkezdődik a Juke NISMO értékesítése, mely átdolgozott belsővel, az alap Juke-tól eltérő műszaki tartalommal, újrahangolt futóművel, valamint átdolgozott karosszéria elemekkel hoz felfokozott élményt a nagyközönség számára és teszi még emlékezetesebbé a Nissan crossoverét.
A Juke különleges design- és technológiai megoldásokat kínál, amelyek révén a Nissan modellpaletta egyedi, innovatív és egyben az egyik legnépszerűbb tagjává vált.
Nissan Juke.
Kulcsszavak: autógyár, autópiac, galéria, gyár, hírek, irányjelző magazin, nissan
 
A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját Új rekordév az AUDI életében Elkészült a 2 milliomodik győri Audi Elkészült a 2 milliomodik győri Audi Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját Olcsó elektromos kisautót gyárt két nagyágyú A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját Erőteljesen bővült a német autópiac májusban
 
Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között

Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között

2012. december 21.
A németországi autóeladási listák vezető pozícióin csak ritkán történik helycsere és szinte elképzelhetetlen, hogy bármi is elmozdítsa a VW Golf modellt a vezető helyről, de a VW egy modelljével a sereghajtók között is képviselteti magát - írta csütörtökön a német Die Welt online kiadása.
Részletek
Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói közöttA lista két végén persze egészen más nagyságrendekről van szó. Miközben a listavezető Golf/Jetta modellekből novemberben 21 ezer 24 példány kelt el, az utolsó tíz modellből együttesen mindössze 22 darab.

Az eladási szám alapján sereghajtó modelleket persze nem feltétlenül a népszerűtlenség taszította a lista végére, hanem számos esetben a magas ár. A sereghajtók 10-es listáján hátulról számolva a tizedik a Ferrari FF, amelyből novemberben négy példány kelt el Németországban, az év eleje óta pedig összesen 112 darab.
A kilencedik helyen az Egyesült államokban sikermodellnek számító Cadillac Escalade áll, melyből novemberben négyet, az idén pedig 73 darabot adtak el.

A Ferrari California hátulról a nyolcadik helyezést érdemelte ki három novemberi és 143 idei értékesítéssel. Két példányt vásároltak meg novemberben a Hyunday Genesis kupéból a németek és 322 darabot az év folyamán, amivel a hetedik helyezést érdemelte ki magának az autó a sereghajtók között. Szintén mindössze három példány kelt el a Lamborghini Gallardo modellből novemberben, a kocsiból az idén 60 példányt vásároltak meg Németországban.

A Chevrolet Corvette mindössze két rajongó érdeklődését vívta ki novemberben, 59-re emelve az idei eladási számot, ami az ötödik helyezésnek felel meg a listán. A Lotus Elise két novemberi és 39 idei eladással a negyedik helyezést tudhatja magáénak. A lista harmadik helyén nagy meglepetésre egy VW modell képviselteti magát, az Up! elődje, a Brazíliában gyártott Fox, amiből novemberben egyetlen példány talált gazdára Németországban. Az éves eladási szám a modellből azonban 147-re rúg.

Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói közöttAz egyáltalán nem meglepő, hogy a manufaktúrában gyártott és ritkaságnak számító Morgan 4/4 modellből mindössze egy példány kelt el novemberben, de a 91-es éves értékesítési szám már elég tisztességesnek mondható.

Az viszont már ízlés dolga, hogy a General Motors Cadillac CTS modelljéből, a kategóriáját tekintve az Audi A6, BMW 5-ös sorozat, a Mercedes E-osztály és a Lexus GS konkurenséből egyetlen példány kelt csak el novemberben és 45 darab az idei év folyamán.
Kulcsszavak: autópiac, galéria, hírek, tesztek
 
Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között A Wizz Air tavaly 12 százalékkal több utast szállított Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között Az új Range Rover Sport SVR álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost
 
A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében

A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében

2012. december 20.
Műszakilag már ma is megvalósítható, hogy vezeték nélküli technológiával kapcsoljunk össze egy „országúti vonatot”, ahol a felvezető tehergépkocsi irányítja a mögötte haladó járművekből álló konvojt. A működő rendszert a SARTRE projekt eredményeinek záró összegzésekor mutatták be, amelyben a Volvo Trucks is részt vett.
Részletek
Volvo TrucksHabár addig még bizonyára eltelik némi idő, amíg a vezeték nélküli „országúti vonatok” a valóságban is a mindennapjaink részévé válnak, a projekt során kifejlesztett technológiát más területeken is lehet hasznosítani, amivel a közeljövőben jelentősen biztonságosabbá válhat a közúti közlekedés.

Nemrég mutatta be három évig tartó kutatásainak és tesztjeinek eredményeit az EU által finanszírozott SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz Biztonságos Országúti Vonatok a Környezetért) projekt. Az Európai Bizottság képviselői, illetve az Európából, Egyesült államokból és Japánból érkezett közlekedéstudományi szakemberek egy minden funkciót maradéktalanul ellátó, vezeték nélküli „országúti vonatot" tekinthettek meg működés közben a Volvo svédországi tesztpályáján. A konvoj élén egy Volvo FH tehergépkocsi haladt, amelyet szorosan követett egy másik Volvo teherautó és három személyautó.

Magukat vezetik a járművek a konvojban

A résztvevők saját szemükkel győződhettek meg arról, hogy a projekt elérte a célkitűzéseit: sikerült kifejleszteni a vezeték nélküli „országúti vonatok" technológiáját, amelyek javítják a közlekedésbiztonságot, csökkentik a közúti forgalom által okozott környezetszennyezést és gördülékenyebbé teszik a forgalom áramlását. Három évet vett igénybe a tesztjárművek elkészítése, azaz a járművek közötti kommunikáció megvalósítása és az egymás mögötti járművek irányításához szükséges érzékelők kifejlesztése. Mostanra azonban ezek a műszaki vívmányok lehetővé tették, hogy egy sok járműből álló „országúti vonat" is zökkenőmentesen igazodjon a forgalom többi résztvevőjéhez a közutakon. Az egész „országúti vonatot" vezeték nélküli technológia kapcsolja össze, amely biztosítja, hogy a hátul haladó járművek pontosan kövessék a felvezető gépkocsit - mintha a konvoj egyetlen járműként mozogna. Ennek köszönhetően a hátul haladó járművek vezetői pihenhetnek vagy akár könyvet olvashatnak és tévézhetnek, miközben a gépkocsik saját magukat vezetik.

A projekten belül a Volvo Trucks egyik legfontosabb feladata volt pontosan meghatározni, hogy milyen információkat kell az „országúti vonat" tagjai között továbbítani ahhoz, hogy az egyes járművek megfelelően tudják követni a felvezető tehergépkocsit.

Volvo TrucksBiztonságosabb és gazdaságosabb


A Volvo Trucks azért döntött a projektben való részvétel mellett, mert a SARTRE célja a biztonság fokozása és az üzemanyag-fogyasztás csökkentése. Legnagyobb mértékben a személyautók üzemanyag-fogyasztása csökken a szoros konvojban jelentkező kisebb légellenállás miatt, de a felvezető tehergépkocsi fogyasztása is mérséklődik. Ezáltal a fuvarozóvállalatoknak megéri majd felvezető tehergépkocsit biztosítani. Sőt, a konvojhoz csatlakozó más járművek díjat fizethetnének ezért, ami szintén hasznot eredményezne a fuvarozóvállalatnak.

Mindemellett a SARTRE projekt eredményei azt is egyértelműen igazolják, hogy egy megfelelően képzett járművezetővel, illetve teljes körű biztonsági felszereltséggel ellátott tehergépkocsi hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához, ami a többi közlekedőnek is ténylegesen az előnyére válik.

Még megoldásra váró kihívások

Habár a SARTRE projekt keretein belül kifejlesztettek egy jól működő prototípust az „országúti vonatokra", maradtak még megoldásra váró kihívások, mielőtt a rendszer mindennapos valósággá válhatna. Például dolgozni kell még a megbízhatóság javításán, amelynek el kell érnie a repülőgépek robotpilótáinak szintjét, mielőtt az „országúti vonatok" valóban életképes közlekedési megoldásként elterjedhetnek a közutakon.

Szintén kihívást jelent még a konvojban haladás és a manuális vezetés közötti oda-vissza átállás megoldása. Tökéletesen egyértelműnek kell lennie, hogy ki a felelős a konvojban „húzott" járművek vezetéséért, illetve pontosan mikor történik meg a felelősség átruházódása. Ez nem pusztán műszaki kérdés, sok múlik azon is, hogy a járművezetők mennyire fogadják el a rendszert, valamint szükséges egyfajta biztonságérzet is.

A jogszabályi háttér szintén egy olyan alapvető terület, amely nem hagyható figyelmen kívül. A Bécsi Egyezmény értelmében jogszabályba ütköző, ha valaki menet közben nem uralja a saját járművét, vagyis a robotpilóta általi vezetés nem megengedett. A Bécsi Egyezmény és az egyes EU tagállamok nemzeti jogszabályainak módosításához becslések szerint mintegy tíz év szükséges.

Volvo TrucksHabár még beletelik némi időbe, amire a vezeték nélküli „országúti vonatok" valósággá válnak, a technológia más területeken való alkalmazásával a kutatási projekt eredményei már a közeljövőben is hasznosulhatnak. Az új, vezeték nélküli jármű és jármű, illetve jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs technológia személyautókban és tehergépkocsikban egyaránt számos célra használható, például figyelmeztetheti a vezetőket az előttük álló útszakaszon lévő balesetekre, akadályokra vagy jegesedésre.


Kulcsszavak: autógyár, hírek, trucks, volvo
 
A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében A Csaba Metál a BMW prémium autójához gyárt alkatrészeket A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében A Skoda Octavia a legkelendőbb autó Magyarországon Elindul az új Nissan LEAF gyártása az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban Elindul az új Nissan LEAF gyártása az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében Skoda RS: a sebességkultusz 40 éve A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3
 
Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben

Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben

2012. december 20.
A šKODA AUTO megkezdte az új šKODA Octavia sorozatgyártását Mladá Boleslavban. A šKODA sikertípusának harmadik generációja helykínálatával, funkcionalitásával, biztonsági, illetve kényelmi megoldásaival, időtlen formatervével és jó ár-érték arányával új mércét állít fel.
Részletek
Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben„Az Octavia a šKODA márka szíve” – mondta a šKODA igazgatótanácsának elnöke, Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Szakembereink minden szaktudásukat és lelkesedésüket beleadták, hogy minden idők legjobb Octaviáját alkossák meg. Az autó minden tekintetben egyedülálló. Nagyszerű pillanat elsütni a harmadik generáció gyártását elindító startpisztolyt itt, a központi gyárunkban.” A šKODA növekedési stratégiájának legfontosabb tartópilléreként az Octavia feladata, hogy lendületesen folytassa elődei sikertörténetét, és tovább erősítse a šKODA pozícióját a nemzetközi piacokon.

A harmadik Octavia-generáció előkészítésének részeként a šKODA történelmének egyik legnagyobb korszerűsítési és kapacitásbővítési projektjét hajtotta végre központi gyárában, Mladá Boleslavban. Ennek középpontjában az Octavia/Rapid gyártósora termelési kapacitásának napi 800-ról 1200 autóra való fokozatos felfuttatása állt. Az új šKODA Octavia és Rapid mellett a šKODA Fabia is a Mladá Boleslav-i üzemben készül. „Az augusztusban gyártásba került šKODA Rapid után a legrövidebb időn belül kezdődött meg egy másik jelentős új típusunk, a šKODA Octavia termelésének felfuttatása a központi üzemünkben.” – mondta Michael Oeljeklaus, a šKODA igazgatótanácsának termelésért és logisztikáért felelős tagja. „Az egész csapat, de különösképpen a termelési, a tervezési, a szerszámkészítési és a logisztikai részleg, sikerrel hajtott végre egy óriási projektet, miközben a többi típus termelése sem szünetelt az üzemben.”

Az új šKODA Octavia gyártásának elindítása a termelési kapacitás kibővítésének keretében egy sor olyan intézkedéssel járt együtt, mint például egy új karosszériagyártó terület és egy teljesen automatizált belsőtérfényező sor üzembe állítása. Ráadásul 2013 elején egy csúcsszínvonalú présgépsort is átadnak majd a Mladá Boleslav-i gyárban.

Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzembenAz új šKODA Octavia bevezetésével a márka beindítja történelme legnagyobb termékoffenzívájának következő fázisát. A mai naptól 2015-ig a šKODA átlagosan félévente egy új vagy megújított típus bemutatását tervezi. A típuskínálat e rendkívül látványos kibővítése a márka jelenlegi növekedési ütemének felpezsdítését szolgálja, ugyanis a gyártó 2018-ra világszerte évente legalább 1,5 millió autó eladását tűzték ki célul. Az új šKODA Octavia ennek a stratégiának az egyik alappillére.

A harmadik generáció feladata, hogy lendületesen folytassa a šKODA Octavia sikertörténetét. Az Octavia messze a márka legnagyobb mennyiségben értékesített típusa, a gyártó világszintű értékesítésében 44 százalékos arányt képviselt 2012 első tizenegy hónapjában. A šKODA Octavia minden más típusnál erősebben jelképezi a márka elmúlt két évtizedben írt lenyűgöző sikertörténetét. Már 1996-ban a vállalat növekedésének hírnökeként vezették be, amely során a gyártó nemzetközi jelenléte és tevékenysége világszerte több mint száz piacra terjedt ki. Megjelenése óta több mint 3,7 millió Octaviát adtak át az ügyfeleknek.

Elődjével összehasonlítva az új šKODA Octavia szinte minden méretét tekintve megnőtt. Az autó egy igazi térkihasználási csoda, térkínálata akkora, mint az eggyel nagyobb kategóriában szokványos. Az új típus hosszabb és szélesebb elődjénél, valamint hosszabb a tengelytávolsága. A hátul ülőknek a legnagyobb fej- és lábteret kínálja a kategóriában, míg a valamennyi versenytársáénál tágasabb, 590 literes csomagtartója bőséges teret biztosít az utasok poggyászai számára.

Az új šKODA Octavia számos olyan innovatív biztonsági, kényelmi és infotainment rendszert vonultat fel, amelyek általában csak a nagyobb kategóriájú autók kiváltságai. Ugyanakkor a harmadik generáció tagjai kiviteltől függően akár 102 kilogrammal is könnyebbek lehetnek elődeiknél. A kis tömeg és a legkorszerűbb, új generációs TSI, illetve TDI motorok optimális üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket eredményeznek. Továbbá az autó sok „egyszerűen nagyszerű” (simply clever) megoldást is tartalmaz, míg méretes csomagtér ajtaja a limuzinok eleganciáját ötvözi a kombik praktikusságával.

Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzembenAz új Octavia továbbá a környezettel is kíméletesebb, ami nem ment a vezetési élmény rovására. A motorpaletta széles választékot kínál az ügyfeleknek a különösen takarékos, száz kilométerenként csak 3,4 liter gázolajat fogyasztó és kilométerenként csupán 89 gramm szén-dioxidot kibocsátó GreenLine kiviteltől a csúcsot képviselő 132 kilowattos, a későbbiekben összkerékhajtással is elérhető változatig, illetve a sportos Octavia RS modellig.

Mindemellett az új šKODA Octavia egy összetéveszthetetlen arc a tömegben, amely a megjelenés tekintetében is egy nagy felkiáltó jel a kategóriájában. Korábban még soha egyetlen Octavia sem rendelkezett olyan dinamikus, ugyanakkor letisztultan elegáns, egyedi, kifinomult és magabiztos megjelenéssel, mint a sikertípus harmadik generációja. A letisztult vonalak, az egyedi formák, a sima, nagyméretű felületek és a pontos illesztési hézagok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az új lépcsőshátú šKODA Octavia tisztaságot és a részletek iránti szeretetet tükröző formájával annyira lenyűgöző autó. Ennek köszönhetően az új Octavia időtlenül elegáns, továbbá magabiztosságot, minőséget, illetve precizitást testesít meg.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, galéria, hírek
 
A Lamborghini egykori formatervezési és márkaigazgatója a Genesis márka élén A Lamborghini egykori formatervezési és márkaigazgatója a Genesis márka élén Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben Újra csökkennek az üzemanyagárak Szabálytalanságot tárt fel a Volkswagen belső vizsgálata Szabálytalanságot tárt fel a Volkswagen belső vizsgálata Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben Sikeres évet zárt, újabb jótékonysági akciót indít a Mercedes-Benz Hungária Kft. A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad
 
A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra

A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra

2012. december 20.
Különleges, példa nélküli sajtóbemutatót tart B-Max nevű modellje számára Magyarországon a Ford e hét pénteken.
Részletek
A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságraA meghívott újságírók hat, a Ford Magyarország Facebook oldalának követői által kiválasztott alapítvány számára viszik majd el a vállalat tárgyadományait egyenként 100.000 Ft értékben a B-oszlop nélküli ajtórendszere révén kiválóan pakolható Ford B-Max segítségével.

A vadonatúj Ford B-Max hazai sajtóbemutatójára a karácsony közeledtével meglehetősen eredeti ötlettel állt elő a Magyarországon piacvezető autógyártó: felhívást intézett a Ford Magyarország Facebook oldalának követőihez, hogy az ott felsorolt tíz alapítványból válasszanak ki ötöt, amelyet egyenként 100.000 Ft tárgyi adománnyal támogat majd a modell segítségével. Mindenki csupán egyetlen alapítványra adhatta le a szavazatát, és bár a tervek szerint az öt legtöbb szavazatot megszerző ügy került volna ily módon támogatásra, a több mint 4000 szavazó lelkesedését látva a végül úgy döntöttek, a szavazatok alapján a hatodik helyet elérő alapítvány is megkapja a 100.000 Ft támogatást.

A hat alapítvány részére a Ford B-Max hazai sajtóbemutatújára meghívott újságírók viszik majd el a támogatást pénteken, akik örömmel vállalták a feladatot.

„Nagyon jó érzés volt látni, hogy a jó ügy érdekében milyen sokan megmozdultak, és milyen sokan adták le szavazatukat, hogy az általuk leginkább támogatásra érdemesnek talált alapítvány részére biztosítsák a 100.000 Ft értékű tárgyi adományt: a Ford Magyarország Facebook oldalának mintegy 19000 követője közül több, mint 4000-en tartották fontosnak, hogy szavazzanak! Hasonlóan példaértékű volt a kezdeményezés fogadtatása a meghívott újságírók részéről, akik örömmel vállalták, hogy az új B-Max segítségével segédkeznek az adományok célba juttatásában.” – fogalmazott Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

Amint a szakember elmondta, a Ford az idei évben nemzetközi szinten sosem látott mérvű nemzetközi szakmai elismerést szerzett:

•a gyártó hét, különböző Ford modelleknek odaitélt Euro NCAP Advanced díjat gyűjtött be (egyetlen  más gyártó sem büszkélkedhet ennyivel)
•a Ford Ranger lett az ’év Pickupja’ és egyben az első pickup amely valaha ötcsillagos Euro NCAP biztonsági minősítést szerzett
• a Ford által kifejlesztett 1.0 EcoBoost motor lett az ’év Motorja’
•a Ford B-Max kapta az ’AUTOBEST 2013’ díjat, és felkerült az ’év Autója’ rövid listájára is (márciusban derül ki, hogy odaitélik-e neki ezt is)
•a Ford Transit Custom lett az ’év Haszongépjárműve’ és egyben az egyetlen kisbusz, amely ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett

A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságraLegalább ennyire büszkék ugyanakkor arra, hogy lehetőségükhöz mérten a jó ügyek támogatása révén hazai szintén is kiveszik a részüket a társadalmi felelősségvállalásból:

„Nagyon fontosnak érezzük, hogy visszaadjunk valamit a közösségnek, Magyarország piacvezető autómárkájaként pedig ez egyben különös felelősségünk is. A tény, hogy teljes magyarországi márkakereskedői hálózatunk és a Transit Custom segítségével támogathattuk a Mikulásgyárat, hogy Joulupukki - az igazi lappföldi Mikulás –magyarországi jótékonysági útját egy  B-Max-al segíthettük, avagy hogy a Facebook oldalunk követői által kiválasztott hat alapítvány részére így karácsony közeledtével a B-Max révén 100-100.000 Ft értékben tárgyi adományokat biztosíthatunk, legalább olyan jó érzéssel tölt el bennünket, mint a modelljeink által elért nemzetközi szakmai sikerek. Szeretnénk modelljeink kiváló minősége, kategóriaelső üzemanyagfogyasztása és károsanyag-kibocsátása, valamint forradalmi technológiáink és aktív biztonsági rendszereink mellett ezen a területen is jó példával járni a többi autógyártó előtt.” – tette hozzá Varga Zsombor.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, ford, hírek
 
Megérkezett Magyarországra a vadonatúj Ford EcoSport Megérkezett Magyarországra a vadonatúj Ford EcoSport A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra Éledeznek a japán autógyártók kínai eladásai A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra A Mazda a legnagyobb növekedést produkáló márka a magyar autópiacon A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra A Hyundai Motor márkaértéke minden eddiginél magasabban, a globális Top 40-ben Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen
 
Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére

Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére

2012. december 20.
A jövő évben is a Hankook marad a főszponzora a Németországban 2005 óta futó, a Német Szövetségi Közlekedési Minisztérium és a Német Autótunerek Szövetsége (VDAT) által indított Tuningolj! ésszel! (Tune it! Safe!) elnevezésű közlekedésbiztonsági programnak.
Részletek
Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetéreA kampánysorozat legfontosabb célkitűzése a biztonságos és legális autótuningolást népszerűsítése Németországban illetve Európában. Az abroncsgyártó vállalat biztonságos közlekedés iránt tanúsított elkötelezettségét bizonyítja, hogy immár nyolcadik éve áll e kampánysorozat mögé. Az Esseni Autószalonra alkalmával mutatták be a nagyközönségnek azt a BRABUS által tuningolt A-osztályos Mercedest, amely a jövő évben a ’’Tuningolj! ésszel!’ mozgalom guruló nagykövete lesz Németországban. A kampányautót idén a Hankook topmárkájának számító, DTM-ben alkalmazott csúcstechnológia alapján kivitelezett Ventus S1 evo2 gumiabronccsal szerelték fel és a szokásoknak megfelelően megint rendőrautó dizájnnal látták el.

A Hankook sorozatban most nyolcadszor vesz részt főszponzorként a biztonságos és ésszerű tuningolást népszerűsítő kezdeményezésben,– ami az ügy fontosságát bizonyítja a Hankook számára, hiszen egybevág a vállalat ´Kontrol Technology’ címmel fémjelzett fejlesztési filozófiájával, amelynek lényege a különleges szintű biztonsággal kombinált maximális teljesítmény. A kutatás-fejlesztési tevékenységre fordított kiemelt figyelem lehetővé teszi a gumiabroncs-gyártó számára, hogy ügyfeleinek innovatív, környezetbarát és mindenekelőtt biztonságos, nagy teljesítményű gumiabroncsokat kínálhasson.

Az ésszerű és biztonságos tuning témájával összhangban a 2013-as kampányautót az Esseni Autószalonra a Hankook ultranagy teljesítményű (UHP) Ventus S1 evo² csúcsabroncsával szerelték fel.  Az UHP gumiabroncsot a DTM versenytechnológia alapján fejlesztettek ki, amelyhez a Hankook a DTM túraautó bajnokság kizárólagos gumiabroncs-beszállítójaként szerezhetett kellő tapasztalatot. A ’Tuningolj ésszel!’ 2013-as guruló nagykövete az A-osztályos Mercedes-Benz 250 BlueEFFICIENCY modelljének BRABUS által tuningolt változata, amelyet 235/35 ZR 19 XL méretű abroncsokkal szereltek fel.
Kulcsszavak: autóipar, biztonság, gumiabroncs, hankook, hírek
 
A jövőben Győrben készül az Audi Q3 A jövőben Győrben készül az Audi Q3 A Volkswagen Truck & Bus továbbra is piacvezető Braziliában A Volkswagen Truck & Bus továbbra is piacvezető Braziliában A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére Porsche Hungaria: az élénkülés apró jelei az újautó-piacon Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére Nagyon jól jár az, aki villanyautót vásárol
 
Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat

Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat

2012. december 20.
új prémium sportszedán mutatkozik be a 2013-as észak-Amerikai Autókiállításon, amely már hordozza a Q jelzést.
Részletek
Infinitiújabb jelentős lépést tett az Infiniti, hogy tovább erősítse jelenlétét a prémium autópiacon, ugyanis ma bejelentette az új elnevezési stratégiáját, amelyet a teljes választékára kiterjeszt a 2014-es modellévtől. Az első modell, amely az Infiniti Q jelzést hordozza majd, a Q50 lesz, egy teljesen új sportszedán, amelyet az észak-Amerikai Autókiállításon lepleznek le 2013 januárjában.

A prémium autómárka modellkínálatában a Q jelzi majd a szedánokat és kabriókat, a QX pedig a crossovereket és SUV modelleket. Minden modell tovább azonosítható majd egy kétjegyű számmal, amely a modellkínálatban elfoglalt helyét jelzi.

Ez a stratégiai változás az Infiniti egyértelműség és következetesség iránti vágyát tükrözi, elindulva azon az ambiciózus növekedési úton, amely az Infiniti kínálatának bővítését is magába foglalja.

A megújult névadási filozófiáról Johan de Nysschen, az Infiniti Motor Company Ltd. elnöke így nyilatkozott: “Az elmúlt hónapokban sokat beszélgettünk a márkakereskedőinkkel, a vásárlóinkkal és üzleti partnereinkkel a márkánkról. Nyilvánvalóvá vált, hogy az azonosítás új irányára van szükségünk, hogy a modellkínálatunk ismertségét fokozzuk a vásárlók körében. Ennek érdekében egy egyszerű és következetes elnevezési rendszerre volt szükségünk. Kimerítő kutatások és ezek kiértékelése után arra jutottunk, hogy a “Q” hordozza a következő Infiniti modellek inspiráltságát, és kifejezi a teljesítmény ígéretét, visszautalva örökségünkre, a Q45-re, az Infiniti első ikonikus zászlóshajójára 1989-ből.”

Az Infiniti új elnevezési rendszerét logikus állomásokkal emelik be a létező modellpalettába, ahogyan az új modellévi változatok megjelennek. A márka tervei egy sor következő-generációs Infiniti modellre vonatkoznak, amelyek már hordozni fogják a Q és a QX jelzéseket.
Infiniti.
Kulcsszavak: autó, autóipar, autópiac, galéria, hírek, infiniti
 
Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új középkategóriás szabadidő-járművét, az NX-et Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók Magyar retróbusz a T6-osból Magyar retróbusz a T6-osból A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete
 
Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban

Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban

2012. december 19.
Legördült a gyártósorról az első helyi összeszerelésű DAF LF elosztó tehergépkocsi az FASC - Formosa Automobile Sales Corporation – üzemében, Tajvanban.
Részletek
DAF LFA DAF 2006 óta tevékenykedik Tajvanban, és az európai márkák között piacvezető szerepet tölt be. A DAF tehergépkocsik tajvani marketing- és értékesítési tevékenységéért felelős FASC a népszerű elosztó teherautó két változatát szereli össze: a 12 tonnás LF45-öt és a 17 tonnás LF55-öt. „Az LF nagyon jól manőverezhető, könnyű beszállni a fülkéjébe és kicsi a saját tömege, így tökéletesen megfelel a városi, illetve regionális elosztó feladatokhoz.” – mondta Seiko Chen, az FASC elnöke. „Az LF-fel szeretnénk tovább erősíteni pozíciónkat Tajvanban, és jövőre 200 jármű összeszerelését tűztük ki célul.”

Félig összeszerelve

A DAF LF tehergépkocsikat „SKD-csomagokból” (félig összeszerelt építőkészletek) építik össze Tajvanban, amelyeket a nagy-britanniai Leylandból szállítanak hajóval Taipeibe. Az FASC szerelői a DAF-nál részesülnek továbbképzésben, ami garantálja, hogy a Tajvanban összeszerelt tehergépkocsik ugyanolyan magas minőségi színvonalat képviselnek, mint az Európában gyártott járművek. Az LF mellett a Formosa 2006 óta a népszerű DAF CF85 típus összeszerelését is végzi.

„Közel egy évvel ezelőtt készült el az ezredik DAF CF85 az FASC-nél. Az LF45 és az LF55 összeszerelésének elkezdésével pedig újabb mérföldkőhöz ért az együttműködésünk.” – mondta Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV értékesítési üzletágának ügyvezető igazgatója. „Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen kiválóan felkészült és sikeres partnerrel dolgozhatunk együtt a DAF Trucks további terjeszkedésén Tajvanban, mint az FASC.”

DAF LF.
Kulcsszavak: autógyár, hírek, teherautó, trucks
 
Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban Alonso: Vettelnél van a jobb autó Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban Huszonhat út járhatatlan a Dunántúlon
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11771 - 11780