Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11621 - 11630
Kia koncepció a Genfi Autószalonon

Kia koncepció a Genfi Autószalonon

2013. január 24.
Kia teljesen új koncepció modellt mutat be a 2013-as Genfi Autószalonon.
Részletek
 Kia koncepció a Genfi AutószalononKia teljesen új koncepció modellt mutat be a 2013-as Genfi Autószalonon.

A koreai autógyártó úgy döntött, hogy nem árul el részleteket az autóról, még a nevét sem.

Annyi biztos, hogy marad a pajkos „tigris-orr” és a barátságos hűtőmaszk és fényszóró rendszer. A legújabb koncepció jármű erős stílusú vonalai garantáltan magára vonzza a tekintetet.

A háromajtós SUV-tanulmány a Nissan Juke komoly ellenfele lehet.

További részleteket a 2013-as Genfi Autószalonon láthatunk.

 Kia koncepció a Genfi Autószalonon
 Kia koncepció a Genfi Autószalonon
Kulcsszavak: autószalon, concept, genf, hírek, kia, új autó
 
Kia koncepció a Genfi Autószalonon Párizsban bemutatkozik a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó Vigyázz, kész, Datsun, go! Vigyázz, kész, Datsun, go! Kia koncepció a Genfi Autószalonon Elektromos hajtás egy összkerekes BMW-ben Elkészült a négymilliomodik autó Zsolnán, a Kia szlovákiai gyárában Elkészült a négymilliomodik autó Zsolnán, a Kia szlovákiai gyárában A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta
 
Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem

Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem

2013. január 24.
Járműfejlesztést is tanulhatnak a hallgatók a győri Széchenyi István Egyetemen a következő szemesztertől – tájékoztatta az MTI-t szerdán a képzésben az intézménnyel együttműködő Audi Hungaria Motor Kft.
Részletek
Járműfejlesztést is oktat a győri egyetemA német nyelvű járműmérnök mesterszakán kezdik meg a választható tantárgy oktatását. Ennek során a hallgatók megismerkedhetnek a járműfejlesztés feladataival, technológiai és környezetvédelmi kihívásaival, valamint betekintést nyerhetnek az alkalmazott szimulációs, akusztikai, és tesztelési eljárásokba. így a legújabb trendeknek megfelelő, innovatív tudást sajátíthatnak el az Audi Hungaria járműfejlesztésének szakértőitől.

Az Audi autógyár 2011 végén bővítette fejlesztési tevékenységét a járműfejlesztéssel. Az új terület kiépítésével a következő években a saját fejlesztési kompetenciák kiépítése mellett a gyártási szempontokat előtérbe helyező járműtesztelésre helyeződik a hangsúly.

A közlemény szerint a vállalat járműfejlesztési tevékenységeihez különösen keresettek a kreatív, a méréstechnika, a numerikus szimuláció vagy a hajtáslánc fejlesztése terén tapasztalattal rendelkező szakképzett gépész- és járműmérnökök. így a Széchenyi István Egyetem és a vállalat közötti szoros együttműködés elősegíti a németnyelvű mérnökképzés fejlesztését és a munkaerő-utánpótlás biztosítását az Audi Hungaria számára.
Kulcsszavak: audi, autógyár, egyetem, győr, ipar, járműipar
 
Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem Megrendezésre került az I. Ipari Döntéshozó Találkozó Emelkedett a forgalomba állított új személygépkocsik száma az EU-ban Emelkedett a forgalomba állított új személygépkocsik száma az EU-ban
 
’Gyermekálló’ az új B-MAX

’Gyermekálló’ az új B-MAX

2013. január 24.
A Ford ‘gyermekállóvá’ tette az új B-MAX-ot: a forradalmi ajtómegoldást kínáló egyterű szövet- és műanyagfelületeit sárral, tejjel és szénsavas üdítőkkel tesztelve szimulálták a gyermekek és a házi kedvencek okozta megpróbáltatásokat.
Részletek
’Gyermekálló’ az új B-MAXA mérnökök áztatással tesztelték a kárpitok foltállóságát; a vizsgálatokhoz egy tüskés ‘buzogányt’ használtak, a gyerekruhák- és táskák szövetkoptató hatását pedig tépőzárral imitálták, míg a műanyag elemek ütésállóságát szabványos focilabdánál tízszer nehezebb gumilabdával ellenőrizték.

Minden szülő jól tudja, milyen komoly munka tisztán tartani egy új autó utasterét, ha abban gyerekek vagy házi kedvencek utaznak. éppen ezért a Ford ‘gyermekállóvá’ tette a haznánkban nemrég jótékony új B-MAX modellt, hogy megkönnyítse a mamák és papák dolgát. A Ford mérnökei laboratóriumi teszteknek vezették alá a hazánkban néhány hete nem mindennapi jótékonysági akció keretében bemutatkozó B-MAX-ot, ahol a gyermekek és kisállatok által okozott legkeményebb igénybevételt szimulálták: tejet és szénsavas üdítőket öntöttek ki, ‘buzogánnyal’ gyötörték a szövetburkolatokat, és kemény gumilabdával tették próbára a műanyag elemeket.

“A szétlocsolt üdítőktől a sáros csizmákig mindent kipróbáltunk, így biztosak vagyunk abban, hogy a B-MAX utastere készen áll a családi használatra.” – árulja el Mark Montgomery, a Ford Európa vezető anyagszakértő mérnöke. “Az én gyermekeim is kicsik még, így pontosan tudom, milyen felfordulást képesek okozni.”

A B-MAX Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszerének oldalra nyíló első ajtóin és hátsó, a B-oszlopot is magukban rejtő tolóajtóin keresztül páratlanul könnyű az utastér és a csomagtér megközelítése. A teszt során bebizonyosodott a kabinban felhasznált bőr- és szövetkárpitok foltállósága és könnyű tisztíthatósága – miután 24 órán át áztatták őket az említett folyadékokban, emellett pedig földet és zsiradékokat dörzsöltek beléjük.

’Gyermekálló’ az új B-MAXA Ford mérnökei arra is kíváncsiak voltak, mennyire állnak ellen a burkolatok és a kárpitok a gyerekek ruháin, táskáin lévő cipzáraknak és csatoknak. Erre szolgált a ‘buzogány-teszt’, aminek során 600 alkalommal dörzsölték végig a szöveteket egy hegyes tüskékkel ellátott fémgolyóval; ezt egészítette ki egy különleges teszt, amikor tépőzárral többször is végighorzsolták az ülések anyagát.

Az ütésállóság vizsgálatához – amit -30 Celsius fokon is elvégeztek, amikor a műanyag sokkal törékenyebb – egy gumilabdát használtak, ami tízszer nehezebb, mint egy szabványos focilabda, hogy megállapítsák, mennyire viselik el a műanyag elemek az ütéseket és a rúgásokat. A szöveteket 60.000 alkalommal dörzsölték végig a 17 órás non-stop koptató teszt során, a a műanyag burkolatok karcállóságát hegyes fémtüskékkel ellenőriztük míg a szőnyegek tartósságát egy különleges próbapadon vizsgálták, durván fogazott kerekek segítségével.

“E tesztek révén biztosak lehetünk abban: mindent megtettünk azért, hogy az autó az ezredik családi kiruccanás után is ugyanolyan jól nézzen ki, mint az első napon.” – teszi  Montgomery mosolyogva.
Kulcsszavak: b-max, ford, hírek, új autó
 
A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az exkluzív, új Ford Ranger Black Edition pickup A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az exkluzív, új Ford Ranger Black Edition pickup ’Gyermekálló’ az új B-MAX Ford Közép- és Kelet Európai Értékesítő Kft. kollegái a gáton Európa legjobbjai között a magyar lízingpiac Európa legjobbjai között a magyar lízingpiac ’Gyermekálló’ az új B-MAX A Ford minden idők legerősebb Kuga modelljét kínálja Tavasszal érkezik a Ford Edge sportváltozat Tavasszal érkezik a Ford Edge sportváltozat
 
Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban

Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban

2013. január 23.
Az Audi a jövő automatikus autózására kifejlesztett technikái az amerikai egyesült államokbeli szakértők körében is komoly elismerésre találtak. A „Popular Science” magazin egyenesen a „Jövő termékének” („Product Of The Future”) választotta az Audi parkolóházakba kifejlesztett önműködő manőverező rendszerét.
Részletek
AudiA szerkesztőség e módon azon rendkívül fontos fejlesztéseket kívánta elismerni, amelyeket az Audi a 2013-as Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) alkalmával mutatott be.

A „The Verge” szakmai médiahálózat szintén az idei CES kiállítás „Legjobb autós technikája” díjjal ismerte el az Audi rendszerét. Ricky Hudi, az Audi elektromos/elektronikai fejlesztésének vezetője így fogalmazott: „E kitüntetések fejlesztői munkánkat ismerik el, s meggyőzően jelzik, hogy jó úton járunk.”

A rendszer immár közvetlenül gyakorlati tesztfázisa küszöbén áll, az Audi jelenleg szereli fel az egyik ingolstadti parkolóházat a szükséges műszaki berendezésekkel. Az új technika segítségével az autók önállóan állhatnak be- illetve ki a parkolóházak helyeiről, amit a vezető a megfelelő okostelefon-alkalmazás útján aktiválhat. A parkolóház központi számítógépe részben átveszi az irányítás feladatát, s WLAN-hálózat segítségével vezeti az autót a legközelebbi szabad parkolóhelyre.

A járművek mozgását a parkolóház lézeres érzékelő-rendszere követi, amelyeket a központi számítógép a pontos helymeghatározás érdekében további mozgásparaméterekkel együtt értékel ki. Ezen információk alapján határozza meg végül az útvonalat, a kiindulási ponttól egészen a célig biztosítva az adott jármű szabad útját. Az autó menet közben összesen 12 ultrahangos érzékelővel felügyeli környezetét, amelyekhez a jövőben négy videokamera is társul majd.

Az Audi mára az autók önálló közlekedésének számos technológiáján dolgozik teljes gőzzel, amelyek már nem csupán a parkolóházakban, hanem a közlekedési torlódások során, illetve a kültéri pakolóhelyeken és az otthoni garázsokban is hatékonyan segíthetik a vezetőt – mindenkor egyéni igényei szerint.

Audi
Kulcsszavak: audi, autógyár, bemutató, hírek, új autó
 
Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban 2013-ban is növekedésre törekszik a Hyundai Bemutatkozik a BMW közepes méretű robogója Bemutatkozik a BMW közepes méretű robogója Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban Az új Toyota Aygo a figyelem középpontjában a 2014-es Genfi Autószalonon A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül
 
A DAF bevezeti a First Choice programot

A DAF bevezeti a First Choice programot

2013. január 23.
A First Choice a fiatal használt DAF tehergépkocsik teljesen új értékesítési programja, amelyet kizárólag az európai DAF márkakereskedések kínálnak.
Részletek
A DAF bevezeti a First Choice programotA First Choice címkével ellátott DAF járművek nem idősebbek öt évnél, és 500 ezer kilométernél nincs több a számlálójukban.

A DAF növekedése az európai piacon, valamint a márka járművei megbízhatóságának és kis üzemeltetési költségeinek köszönhető kitűnő hírneve egyre nagyobb keresletet ébreszt a fiatal használt DAF tehergépkocsik iránt. Erre válaszolva a holland gyártó bevezet egy új jelölést a fiatal használt járművek számára a már meglévő DAF Used Trucks (DAF Használt Tehergépkocsik) program keretein belül.

A DAF First Choice címkével ellátott tehergépkocsik nem idősebbek öt évnél, 500 ezer kilométernél nincs több a számlálójukban és végig dokumentált a szervizelési múltjuk. Ezek a tehergépkocsik kiváló állapotúak, amit a márkakereskedések által a First Choice járműveken végrehajtott közel 200 pontos átvizsgálás is igazol.

Továbbá maximális biztosítékot nyújt a járművek minőségére, hogy a DAF márkakereskedések hat hónap garanciát vállalnak a First Choice teherautók hajtásláncára. Opcióként kiegészítő javítási és karbantartási szerződést is köthetnek az ügyfelek, valamint kedvező finanszírozási konstrukciót vehetnek igénybe a PACCAR Financial gyári hátterű finanszírozótól. A First Choice tehergépkocsik teljes választéka részletes leírással és fotókkal megtekinthető a megújult www.dafusedtrucks.com weboldalon.

A DAF bevezeti a First Choice programot
Kulcsszavak: autópiac, daf, hírek, teherautó, trucks
 
A DAF bevezeti a First Choice programot Éld át az őrületes Juke Nismo élményt A DAF bevezeti a First Choice programot Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban A DAF bevezeti a First Choice programot Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen A DAF bevezeti a First Choice programot Michelisz Norbert a vb-címért hajt Makaóban A DAF bevezeti a First Choice programot ’Gyermekálló’ az új B-MAX
 
Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését

Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését

2013. január 23.
A város gazdasági fejlődése azzal jár, hogy a munkavállalók egyre távolabbról járnak be, ezért szükséges Kecskemét elővárosi közlekedésének a fejlesztése - közölte a megyeszékhely fideszes polgármestere szerdán a városházán tartott sajtótájékoztatón.
Részletek
Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedésétZombor Gábor azt mondta, a térség közlekedésének fejlesztése összefügg azzal a kormányzati döntéssel, mely Kecskemétet és annak környékét kiemelt járműipari központként határozta meg. Hangsúlyozta: a fejlesztés legfontosabb célja az, hogy a város 50-60 kilométeres sugarú térsége részesüljön abból a gazdasági fejlődésből, amely a Bács-Kiskun megyei városban megvalósul.

A településen létesülő új munkahelyek teszik szükségessé azt, hogy az egyre növekvő számú munkavállaló számára a mobilitást biztosítani lehessen a térségben - fogalmazott a polgármester. Zombor Gábor emlékeztetett arra, hogy az intermodális (gyalogos-, közúti és vasúti forgalmat is lebonyolító) pályaudvar kialakítását, valamint az ahhoz kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztését a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította. A tervek elkészítésére, valamint az engedélyeztetési eljárásokra a város 1,5 milliárd forintot nyert. Ismertette: a fejlesztést előkészítő tanulmány kibővítésére újabb 120 millió forintot nyert a város, melyből elsősorban annak a felmérése és tervezése készül el, hogy milyen kötöttpályás közlekedési formát lehetne gazdaságosan kidolgozni, megvalósítani és működtetni Kecskeméten.

Püski Ottó, a tervezést, a felméréseket és a vizsgálatokat végző Utiber Kft. tervezőmérnöke elmondta, hogy Kecskeméten és térségében három nagy közlekedési tanulmány előkészítése folyik: a belvárosi forgalom javítása, a térségi közlekedés javítása mellett az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében. Március végére kell a végleges magvalósíthatósági tanulmányt leszállítanunk - tette hozzá a tervezőmérnök.

Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedésétBeszámolt arról, hogy az elővárosi közlekedés javítása az 52-es út Soltig terjedő szakaszának a felújítását és négy forgalmi sávúra történő szélesítését, a Kecskemétet Tiszakécskén keresztül Szolnokkal összekötő vasútvonal fejlesztését, valamint a városon belül a déli iparterület alternatív elérését jelenti. Zombor Gábor az MTI-nek elmondta: a kötöttpályás közlekedés - villamos, vonat, trolibusz és autóbusz - lehetőségei közül, a városban a nem, vagy alig használt vasútvonalakat ismételt bekapcsolásának, vagy buszok zárt sávban történő közlekedtetésének van a legnagyobb valószínűsége.
Kulcsszavak: hírek, kecskemét, közút, terv, tömegközlekedés, vasút
 
Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését Ezerötszáz fős elbocsátás a Fiat lengyelországi gyárában Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését A DAF bevezeti a First Choice programot Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését Gépkocsivásárláshoz 1700 fogyatékos ember kért támogatást Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését Környezetbarát nagysebességű vonatot fejlesztenek Kínában
 
Kátyúk miatt sebességkorlátozás több autópályaszakaszon

Kátyúk miatt sebességkorlátozás több autópályaszakaszon

2013. január 23.
Kátyúk és egyéb úthibák miatt több autópályán is sebességkorlátozást vezetett be az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. - közölte a szervezet szerdán az MTI-vel.
Részletek
Kátyúk miatt sebességkorlátozás több autópályaszakaszonKátyúk és egyéb úthibák miatt több autópályán is sebességkorlátozást vezetett be az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. - közölte a szervezet szerdán az MTI-vel.

A közleményben azt írták, az elmúlt napokban a szokásosnál több úthibát észleltek, ezért belső átcsoportosításokkal plusz erőforrásokat vontak be a hibák kijavításába, emellett sebességkorlátozást vezettek be az M0-ás, az M1-es, az M2-es, az M3-as, az M30-as és az M7-es gyorsforgalmi utak egy-egy szakaszán. Az úthibákra a változtatható jelzésképű táblák is figyelmeztetik az autósokat. Jelezték, hogy az érintett szakaszokon az elmúlt időszakban nem történt súlyos baleset.

Az áAK alvállalkozóit arra kérte, hogy a javítások mielőbbi befejezése érdekében több emberrel és géppel végezzék a munkát. Hozzátették ugyanakkor, hogy a jelenlegi időjárási körülmények között gyors javulásra nem lehet számítani, mert a munkát hóesésben, esőben elvégezni nem lehet.

A kátyúk ideiglenes elhárítását a mérnökségek folyamatosan - szükség szerint éjjel is - végzik. Az ideiglenes javítást követően a burkolathibák végleges helyreállítása speciális szaktudást igénylő alvállalkozó bevonásával történik.

Kátyúk miatt sebességkorlátozás több autópályaszakaszon
Kulcsszavak: áak, autópálya, hírek, kátyú, közlekedés
 
Autós nyaralás, biztonságosan Autós nyaralás, biztonságosan Kátyúk miatt sebességkorlátozás több autópályaszakaszon Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít Kátyúk miatt sebességkorlátozás több autópályaszakaszon Kedvező utószezon lendíthet a balatoni hajók és a komp forgalmán Havazás nehezíti a közlekedést Somogyban Havazás nehezíti a közlekedést Somogyban Kátyúk miatt sebességkorlátozás több autópályaszakaszon ’Gyermekálló’ az új B-MAX
 
A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra

A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra

2013. január 23.
Egy, a Ford által megrendelt felmérés során 6000 embert kérdeztek meg Európa-szerte: 35 százalékuk hajlandó lenne több pénzt kifizetni egy környezetbarát autóért, annak ellenére is, hogy a megkérdezettek 71 százaléka a gazdasági válság miatt mérsékli kiadásait.
Részletek
A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóraA felmérés szerint az európaiak autóvásárlása során az üzemanyag-fogyasztás fontos szempont, 60 százalékuk olyan márkát választ, amely célul tűzte ki a környezeti terhelés csökkentését, 68 százalékuk pedig tudatosan ügyel vezetés közben az alacsony fogyasztásra.

A Ford által megrendelt felmérésből kiderült, hogy az európaiak több mint egyharmada hajlandó lenne több pénzt kifizetni egy környezetbarát autóért, annak ellenére is, hogy a megkérdezettek 71 százaléka a gazdasági válság miatt mérsékli kiadásait. A felmérés szerint a megkérdezettek 53 százaléka szerint a klímaváltozás a legkomolyabb probléma, és 57 százalék szeretne még inkább környezettudatos életstílust kialakítani.

“Az eredmény azt mutatja, hogy még ezekben a válságos időkben is egyértelmű igény van a környezettudatosabb működésű autókra.” – mutat rá Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztésért felelős alelnöke. “A Ford kiemelt feladatának tartja, hogy most is, és a jövőben is megfeleljen ezeknek az elvárásoknak, s e törekvésünkkel összhangban olyan termékeket kínálunk, amelyek segítenek az üzemeltetési költségek csökkentésében.”

A Ford azért kérte fel a “The Futures Company” piacvezető közvélemény-kutatót a felmérésre, hogy jobban megértse az európai emberek véleményét és nézeteit a mobilitással kapcsolatban – olyan kérdésekben, mint a megosztott autóhasználat, a zöld autózás vagy a belsőégésű motorok jövője. A felmérés szerint az európaiak 71 százaléka számára az autóvásárlás során rendkívül fontos szempont az üzemanyag-fogyasztás, 60 százalékuk olyan márkát választ, amely célul tűzte ki a környezeti terhelés csökkentését, 68 százalékuk pedig tudatosan ügyel vezetés közben az alacsony fogyasztásra.

A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóraA Ford számos zöld megoldást kínál az autózáshoz:

•a Fiesta és a Focus ECOnetic változatai a vállalat eddigi legtakarékosabb modelljei Európában: üzemanyag-fogyasztásuk 3,3 illetve 3,4 l/100 km.
•a Ford takarékos és erős 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja, a 2012-es “év Motorja” egyre több modellhez rendelhető meg: a Fiesta és Focus mellett elérhető az új B-Max-hoz, valamint a  C-Max-hoz és Grand C-MAX-hoz is.
•2013-ban a Ford bemutatja Európában első, zéró károsanyag-kibocsátású személyautóját, a Focus Electric modellt, amelyhez később hibrid és plug-in hibrid járművek (C-Max és Grand C-Max valamint Mondeo) csatlakoznak.

Az új Ford Fiesta motorpalettáján minden más márkánál több olyan erőforrás található, amelyek CO2-kibocsátása kevesebb, mint 100 g/km. A modern, új motoroknak, az üzemanyag-takarékos technológiáknak és az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően hét alacsony fogyasztású és 100 g/km-nél kisebb CO2-kibocsátású blokk szerepel a kínálatban.

A Ford a Fiesta-ban is kínálja az Eco Mode rendszert, ami takarékos autózásra ösztönzi a vezetőket: egy kijelzőn három “virág” jelképezi a váltókezelést, a sebességet és az előrelátó vezetési stílust, s a virágokon öt-öt “szirom” jelzi, mennyire gazdaságos az autós vezetési stílusa. A Ford ügyfél-tréningjein bebizonyosodott, hogy az öko-stílus elsajátítása hosszú távon 10 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményezhet.

A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra“Az autóvásárlók nagy része az alacsony fogyasztású autókat részesíti előnyben, még akkor is, ha csupán kis részük engedheti meg magának, hogy a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben ilyesmire költsenek.” – hívja fel a figyelmet Andreas Ostendorf, a Ford Európa fenntarthatóságért, környezetvédelemért és biztonságos tervezésért felelős alelnöke.

“Az ECOnetic modellváltozatok és az 1,0 literes EcoBoost motorral megrendelhető modellkínálat révén a Ford továbbra is igyekszik mindenki számára lehetővé tenni a mobilitást – úgy, hogy közben egyensúlyt teremt a klíma védelme, a társadalmi felelősségvállalás és a fogyasztók elégedettsége között.”
Kulcsszavak: autógyár, elektromos, ford, hibrid, hírek, környezetbarát, környezetvédelem, zöld
 
Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota A Porsche több mint 300.000 autót adott át A Porsche több mint 300.000 autót adott át A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra Kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat a BKK A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra A Mazda SKYACTIV modelljének együttes gyártási darabszáma meghaladta az egy millió darabot Jelentősen megemelkedtek a Tesla sanghaji gyárának megrendelései márciusban Jelentősen megemelkedtek a Tesla sanghaji gyárának megrendelései márciusban
 
A Nissan csökkenti a 100%-ban elektromos hajtású LEAF árát Európában

A Nissan csökkenti a 100%-ban elektromos hajtású LEAF árát Európában

2013. január 23.
A Nissan még elérhetőbbé teszi a zéró-emissziós mobilitást, amikor az európai piacokon 3000 euróval csökkenti a teljesen elektromos hajtású Nissan LEAF árát. Az árváltozás annak a globális törekvésnek a része, melynek célja a LEAF megvásárlásának megkönnyítése ennek az úttörő elektromos autónak a három fő piacán, Japánban, Európában és az Egyesült ...
Részletek
Nissan LEAFA gyári ár csökkentésén túlmenően a vásárlók számára előnyösek lehetnek még a vonzó helyi finanszírozási ajánlatok is.  Az új ár azonnal érvénybe lép, még mielőtt az év közepén megjelenik a világon a legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autó, a LEAF felfrissített változata.  

Ez az árcsökkenés a különböző kormányok és helyi önkormányzatok által biztosított ösztönzőkön túlmenően értendő, ami azt jelenti, hogy a gyári új LEAF Franciaországban már akár 25.990 euróért, az Egyesült Királyságban pedig 23.490 euróért megvásárolható.  

Piaci bevezetésének évében, 2011-ben a LEAF Japánban és világ- valamint Európa-szinten is elnyerte az év Autója díjat, és világszerte kb. 50.000 darab kelt el belőle. Az összesítve több mint 238 millió km-t a háta mögött tudó LEAF jól példázza, hogy az akkumulátorhajtású autók készen állnak arra, hogy jelentős mértékben hozzájáruljanak a gépkocsik által kibocsátott káros anyagok mennyiségének csökkentéséhez.    

A négyajtós, ötüléses, ferdehátú karosszériájú Nissan LEAF sok dicséretet kapott magas szintű minőségéért és kivételesen jó megbízhatóságáért.  Ugyanazt a belső teret, gyakorlati használhatóságot és teljesítményt nyújtja, mint bármelyik hagyományos versenytársa - egyetlen jelentős különbséggel: tisztán elektromos hajtású, s így nem juttat káros anyagokat a levegőbe, és alacsonyak az üzemeltetési költségei.

Erőforrása a saját fejlesztésű, kisméretű villanymotor, amelyet az autó elejébe építetek be és az első kerekeket hajtja. A váltóáramú motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, amely 145 km/h végsebesség elérésére elegendő, és az Európai Fogyasztásmérő Menetciklusban mérve 175 km az autó egy akkumulátortöltéssel elérhető hatótávolsága.

Nissan LEAFA hagyományos háztartási elektromos csatlakozóról a lítium-ion akkumulátor nyolc óra alatt tölthető fel, de a gyorsan bővülő hálózat gyorstöltő berendezéseivel a 30%-os töltöttségű akkumulátor 15 perc alatt tölthető fel a teljes töltöttség 80%-áig, 100%-ig pedig mindössze 30 perc alatt.  A stratégiai megfontolások mentén telepített gyorstöltők révén „elektromos autópályák" egész sorának létrehozása kezdődött el, ami jelentős mértékben csökkenti az elektromos autók által elérhető hatótávolsággal kapcsolatos kételyeket, s javítja a napi gyakorlati használhatóságot. Máig kb. 600 CHAdeMO rendszerű - a LEAF töltésére alkalmas - gyorstöltőt helyeztek üzembe Európában.

Az elektromos autók használatához kapcsolódó előnyök országról országra változnak, de ezek közé tartozik a hagyományos hajtású járművek elől elzárt egyes városközpontokba történő behajtás engedélyezése, a díjmentes parkolás a kijelölt övezetekben, a buszsávok engedélyezett használata, részleges vagy teljes adómentesség, sőt, ingyenes elektromos energia a feltöltéshez. A Nissan LEAF igen gazdag felszereltséggel került forgalomba. Az alapfelszereltség részét képező műholdas navigációs rendszer tartalmazza a Nissan különleges telematikai rendszerét, Carwings-t, amely lehetővé teszi az autó tulajdonosa számára, hogy okostelefonján keresztül a távolból szabályozhassa a fűtő- és légkondicionáló rendszert és figyelemmel kísérhesse az akkumulátor töltésének folyamatát.

Az alapkivitel további elemei közé tartozik a hátsó parkolókamera, a gyorstöltő csatlakozó, az Intelligens Kulcs, a LED-es első fényszórók és a Bluetooth-kapcsolódási lehetőség.  A Nissan LEAF az Euro NCAP törésteszt alapján a legmagasabb, 5 csillagos minősítést kapta.

Nissan LEAFHasználata közben a Nissan LEAF ugyanúgy vezethető és kezelhető, mint egy hagyományos autó, de szinte hangtalan, és nem pufog ki káros gázokat. A Nissan LEAF nagyszerű vezethetőségével is felhívta magára a figyelmet, hiszen élénk reagálású a kormányzása, zajtalan és megszakítás nélküli a gyorsulása, alacsony súlypontja révén pontosan irányítható.  Amint az Európai év Autója zsűrije megállapította: "úgy vezethető és úgy viselkedik, mint egy korszerű autó - néhány szempontból pedig még jobban is."

"Nem kétséges, hogy a Nissan LEAF egyfajta forradalmat jelenít meg, és a már meglévő tulajdonosai szenvedélyesen hiszik, hogy a zéró-emissziós mobilitás nem a jövő, hanem már itt is van." - mondta Paul Willcox, a Nissan Europe vezető alelnöke.

"A Nissan célja a LEAF-fel mindig is az volt, hogy a zéró-emissziós mobilitást bevezesse a tömegautók piacára. Az árcsökkentés aláhúzza ezt az elkötelezettséget, és ennek révén még nagyobb lesz a ´hívők´ száma."  
Kulcsszavak: autóipar, elektromos, hírek, környezetbarát, leaf, nissan, zöld
 
A Nissan csökkenti a 100%-ban elektromos hajtású LEAF árát Európában BMW premier a Frankfurti Autószalonon A Nissan csökkenti a 100%-ban elektromos hajtású LEAF árát Európában E-útdíj: visszalépett a Getronics Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók A Nissan csökkenti a 100%-ban elektromos hajtású LEAF árát Európában Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában
 
Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél

Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél

2013. január 23.
Helyszíni vizsgálatot tartott a Boeing 787 Dreamliner utasszállító repülőgépek akkumulátorait gyártó japán cégnél a tokiói közlekedési minisztérium az amerikai légi közlekedési hatósággal közösen hétfőn, mivel az alkatrészek a közelmúltban többször is meghibásodtak.
Részletek
Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnélA minisztérium közölte, hogy a tervezéstől kezdve a gyártásig mindent átvizsgálnak a sorozatosan meghibásodó lítium-ionos akkumulátorok miatt, amelyeket a GS Yuasa vállalat szállít a Boeing számára. A cég teljes együttműködést ígért a további napokban folytatódó vizsgálat során.

A vizsgálatot azután ejtették meg, hogy a múlt héten az All Nippon Airways egyik 787-ese akkumulátorhiba kényszerleszállást volt kénytelen végrehajtani miatt Japánban, korábban pedig a Japan Airlines egy Dreamlinerén kapott lángra az alkatrész a bostoni repülőtéren.

A 787-eseken az elmúlt hetekben összesen öt váratlan esemény történt, amelyek miatt a gépeket Japánban, az Egyesült államokban és a világ számos más országában sem engedik repülni a hatóságok a hibák kivizsgálásáig. Az amerikai gyártó a problémák miatt ideiglenesen felfüggesztette a gépek leszállítását, amelyekre eddig 800 megrendelés érkezett.

A 787-es gondjai komoly érvágást jelenthetnek a Boeing számára, amelynek korábbi számítások szerint 1100 gépet kellene eladnia a típusból ahhoz, hogy megtérüljön annak tervezési-fejlesztési költsége. Elemzők szerint a helyzet számos japán céget is érzékenyen fog érinteni, mivel a gép alkatrészeinek közel harmada a szigetországból származik.

Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél
Kulcsszavak: biztonság, boeing, dreamliner, hírek, japán, légiközlekedés, ntsb
 
Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél Michelisz megnyerte a privát versenyzők pontversenyét Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél Szinte minden vonalon lesz alacsonypadlós busz Budapesten januártól Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél Intézkedne a lengyel kormány a Fiat-elbocsátások miatt
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11621 - 11630